Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op.. 
laatste aanpassing door een beheerder
AutoTechniek in Rotterdam gedaan en nu werk je bij de ANWB?
Had wel wat anders verwacht van je!
Wat is beter voor je auto, terug schakelen en daarbij remmen of alleen remmen?
haha ok..heb stage gelopen vriend en nu werk ik daar. Volgend jaar laatste jaar.
De lambda waarde/ RFA wordt op 1 ( 14,7:1 ) gehouden door de standaard computer.
Stoichiometric is eigenlijk te arm om het maximale vermogen eruit te halen.
Wat moet de lambda waarde worden voor het maximale vermogen ?
En hoeveel volt geeft de wideband lambdasensor dan aan ?
Aha! Hoop voor je dat je het haalt. Was achteraf niks voor mij. Ga nu MBO niveau 4 doen aan het ROC. Is wel wat lager qua niveau, maar meer praktisch ingericht en dat is wat ik zoek.
kheb ook wel een vraag, eerder een probleem eerlijk gezegd
wat doen als de sleutel niej meer verder wilt draaien??? kan nog wel contact maken (dat de radio enzo aangaat) maar hij draait op de een of andere manier niej verder we hebben t al geprobeerd met startkabels enzo, deed ie ook niej.. dus nu staat ie erges op een parkeerplaatjes, en moek morge de garage belle
ligt ook niej aan stuurslot ofzo...
Wie o wie weet wat dat is of kan zijn??!!!!!
probeer ff een draad op de schakelplus van je startmotor, en de andere kant tegen de constant plus. dan kan je m iig starten.
geen stuurslot?
Je hebt in ieder geval stroom in je auto dus dan zou je de startmotor moeten horen ronddraaien.
Molybdeendisulfide vet.
Zo dat is kut, als je contactslot blokkeert is die waarschijnlijk kapot. Je hebt in ieder geval stroom in je auto dus dan zou je de startmotor moeten horen ronddraaien.
owke miss een domme vraag...mijn auto piept...en niet een klein beetje ook...maar het is niet elke keer als ik rij... zo is het er...en zo is het weer weg... wel val ut me op dah het meestal is alsk rond de 40/50 rij...dan begint het pas....
kom maar langs sandra ik fix hem zo
ben ook automonteurtje maar niet bij de anwb
maar bij een mercedes&bmw dealer in 1
je koopt een VW polo
maar het lijkt me vooral leuk flink wat power in zo'n klein licht wagentje te hebben
Ik geloof niet dat, welke auto je ook koopt, je die voor een aantal jaren gaat houden. Volgens mij raak je er te snel op uitgekeken.
stelling
je koopt een VW polo maar vind die niet snel genoeg
wat zijn de optie's?
2.0gti 16v (past dat zonder meer dan 3500€ te hoeven betalen)
g40?
g60?
tips?
miss ben ik van plann een polo te halen..
maar het lijkt me vooral leuk flink wat power in zo'n klein licht wagentje te hebben
(rijdt nu toyota mr2 2.0 gti twincam 156 pk)laatste aanpassing 28 juli 2006 19:42
owk ong anderhalve week terug viel mijn rem half weg...toen moest ik me rem echt helemaal naar onder trappen en pas op het laatste moment pakte die hem..dit is maar eenmalig gebeurt
afremmen op de motor kan geen kwaad, en het scheelt je in remblokslijtage.
remt veel via je remsysteem merk je toch wel dat het remvermogen minder word
precies het woord 'beun' zegt al genoeg toch
wilde net vragen hoe je dat dan doet inderdaad
beunhazerij is normaal niet echt een positief woord voor iemand die sleuteld
was inderdaad op dodare
beunhazerij is normaal niet echt een positief woord voor iemand die sleuteld
das zeker niet positief! moet regelmatig de 'mislukte'pogingen van een beunhaas om een autootje te maken weer in orde maken, dat wil zeggen.. eerst zijn geknoei herstellen en dan et probleem aanpakken...
Had de term beter niet kunnen gebruiken...
Bedoel er alleen maar mee dat echt niet alleen een monteur verstand van zaken heeft... er zijn zat monteurs die erger aanklooien dan de ergste beunert!!
ergens heb je nog gelijk ook, wordt er teveel vermogen gevraagd ( bijv. je radio/amps) dan ploft de sicherung
nee even serieus...zit er iets van milieu management in ofzo? hij wil em zelfs op de rollenbank zetten om het te bewijzen
Intercooler, door lucht te koelen kan er een groter volume lucht worden aangezogen.
stelling
je koopt een VW polo maar vind die niet snel genoeg
Intercooler, door lucht te koelen kan er een groter volume lucht worden aangezogen.
dat bedoeld hij niet.....als je het hele verhaaltje had gelezen betreft het hier iets electronisch en niet mechanisch.
zijn zoveel keuzes...wat wil je...sportief comfort groot klein sedan hatchback.... bepaalde merken wel of niet? motorinhoud? verzekering / wegenbelasting overwegingen?
Welke auto zou jij kopen ?
Ontluchten is nix meer dan pompen met je rempedaal, net zolang doorgaan tot je (meer) weerstand voelt dan vvoraf... zodra er vloeistof uit je nippel loopt kan je bijna zeker zijn dat de lucht eruit is
dan je nippel dicht draaien, op druk trappen en dan nog een eens je nippel los draaien, komt er dan alleen maar vloeistof uit is je lucht eruit
Welke auto zou jij kopen ?
budget 5000€
Welke auto zou jij kopen ?
budget 5000€
Ik zou gaan voor een nette crx,
v-tec dan wel
Tot mijn spijt ga ik rustig afscheid nemen van me mr2!
vraagje voor de autokenner: wat is de ET waarde van een ford escort uit 92 RS?
Ik zie ook niks.. behalve dan dat de bumper beetje schuin loopt maar dat komt door de manier van fotograferen denk ik?
wat is ermee ? zie niks...
behalve missende onderlip die er inmiddels alweer op zit
zulke mensen zijn t gevaarlijkst... die gaan eerst zelf aan de slag en als ze t dan maximaal verprutst hebben komen ze bij ons...
Sorry hoor, maar sinds wanneer is vloeibaar GAS mogelijk?
aangezien we hier AARDGAS bedoelen kan dit wel degelijk vloeibaar zijn... neem de afkorting LPG (liquid .....) vloeibaar dus.
Kijk es in je aansteker Einstein...
zulke mensen zijn t gevaarlijkst... die gaan eerst zelf aan de slag en als ze t dan maximaal verprutst hebben komen ze bij ons...
vraagje : mijn bmw e30 lekt voor de venturi en smoorklep ( in de cab)
hoe kun je dit het beste afdichten?
ijn auto doet het niet en dat komt denk ik omdat mij bougievonkjes op zijn
weet iemand wat voor bougievonkjes ik moet kopen voor een grijze ford escrot?
Die ziet er goed uit..
320I Coupe Automaat
Ok dan...dan moet je ff kijken waarom je bougievonkjes op zijn haha
Misschien ligt het niet aan je bougies maar aan je ontsteking.
Ik heb een honda civic coupe op lpg, alleen als het warm weer is start ie niet of heel slecht, iemand enig idee waardoor dit komt?
pas maar op danm straks ben jij ook behulpzaam
merk dakraam?
wat is de maximale druk van autogas in de tank?
weet iemand dat?
wie kan mij vertellen hoe een verdamper van een autogas-
installatie werkt?
Ga je zelf een installatie maken??
Ik vond zelf altijd de mechanische (ondertussen ouderwetse ) dieselpomp t lastigst..
Niet perse...als je handig bent met een multimeter, meet je boel zo door... je zegt zelf al de linkerkant, valt rechts al af...
contactpunten slecht contact maakten met het lampje zelf. Nu weer voor elkaar dus! En ik kan weer volgas remmen..hehe
Weet jij toevallig of ik het stuur er zo af kan halen zonder dat de airbag eruit komt? Zowieso haal ik die zekering er ff tussenuit..
mijn tip is ook om niet zelf te klooien aan airbags, tenzij je echt de knowledge hebt....
Weet jij toevallig of ik het stuur er zo af kan halen zonder dat de airbag eruit komt? Zowieso haal ik die zekering er ff tussenuit..
Dus als een bag afgaat als je met een auto bezig bent heb je waarschijnlijk ergens sluiting gemaakt of een crash sensor een optater gegeven
Vervolgens deur weer open en deur weer dicht, gaat het raam weer een stuk naar beneden! Volgens mij denkt de computer dat dat raam nog naar beneden zit omdat ik hem handmatig omhoog heb gedraaid..
Maar om alles te demonteren moet ik popnagels gaan uitboren..
lijkt me niet zoveel werk, en popnagels heb je er zo weer in
Te ver omhoog gedraaid lijkt me niet..volautomatisch dat geloof ik ook niet. Maar ik weet anders even geen andere reden te verzinnen waarom het raam nou ineens omhoog gaat als ik naar beneden druk..
Er moet dus een nieuw motortje in. Maar om alles te demonteren moet ik popnagels gaan uitboren..
haha ja uiteraard een coupe!
wat kan het gevolg zijn als een verdamper een lekke klep van de eerste trap heeft?
de massa moet zo kort mogelijk zijn om de weerstand zo klein mogelijk te maken...Dus als jij een lange kabel gaat trekken van de min naar achteren naar je versterker dan heb je een grotere weerstand dan wanneer je hem op je carosserie schroeft.
Een vriend van me wil een oude dieselmotor (1993, maar uit een bestelbus, dus echt oldskool) eventueel van een turbo laten voorzien. Nou weet ik dat je bij een benzine er niet zo 1-2-3 een turbo opzet, maar hoe zit dat bij een diesel? Wat moet er dan aangepast worden en kan dat uberhaupt wel?
Ik denk dat ie beter/goedkoper uit is met een complete motorswap. Voordat ie alles aangepast heeft en geremapped heeft is ie meer tijd en geld kwijt denk ik.
Veel mensen denken dat een turbo gewoon iets is wat ze op hun blok schroeven en juh...gaan.
Er komt veel meer bij kijken; en vergeet de remmen en 't onderstel niet
Veel mensen denken dat een turbo gewoon iets is wat ze op hun blok schroeven en juh...gaan.
en ik moet wel naar huis zolang er niets gaat knipperen/branden? ja dom dom maar weet anders niet hoe ik de auto weer hier krijg
en ik moet wel naar huis zolang er niets gaat knipperen/branden? ja dom dom maar weet anders niet hoe ik de auto weer hier krijg
toen ik op het werk kwam vond ik me auto weer erg stinken,vandaar dat ik denk dat het goed mis is. ook is de vloeistof weer gelig van kleur, ook dit kan niet goed zijn!
Koelvloeistof heeft altijd een gele/groene kleur..tenzij je er water in gegooit hebt..
Heb je al gekeken of er ergens vloeistof lekt? En waar het vandaan komt
nee zie geen vloeistof lekken
g12
Heeft iedereen hier een BMW ofzo..stelletje patsers..
Heeft iedereen hier een BMW ofzo..stelletje patsers..
Echt zo'n standaard internet antwoord Hoevaak je deze reply's wel niet op VW-forum leest haha.
poppetje
Lampje zit naast lampje van accu, dat brand als de accu bijna leeg is, en lampje van olie. Weet iemand waar dat lampje van is?laatste aanpassing 18 september 2006 19:28
- GTI
hou je brandstof verbruik effe in de peiling hij zal een te rijk of arm mengsel krijgen
dit meet hij in de uitlaat en als de verhouding brandstof lucht verhouding niet goed is zal hij dit aangeven
teveel lucht en te weinig brandstof > arm mengsel
teveel brandstof te veel lucht > rijk mengsel
kan invloed op de levensduur van je motor hebben
maar rijd is een garage binnen en vraag of ze even co willen meten dan weet je meer als deze te hoog is zou ik hem vervangen
khoop dat je er iets aan hebt
Niet 'Turbo Diesel Injection' ???
GTI = Gran Turismo Injection
IDE = Injection Direct Essence
Injectiesysteem van Renault.
Als je auto in de prak zit misschien
heb ik zeker wat aan ja.
Heb vorige week brief gekregen dat ik binnenkort apk keuring moet doen, dus geef het dan wel aan.
Zeker heeft zo'n turbo dan wel nut, alleen een intercool zorgt ervoor dat een turbo NOG meer nut heeft.
soort super charger
amateur turbo die met een ventilatortje meer lucht in je motor duwt..
ik ga erover nadenken in ieder geval..
een opel corsa van 1992 1.2 i ...
af en toe is het net of de accu zwak is omdat de motor langzaam ronddraait en vervolgens stopt,
in de auto begint hij te roken komt als je te langwacht brand hij de koppelingskabel door
hij heeft dit af en toe koppelings platen zijn sowieso goed kheb ze onder het rijden gecontroleerd ,,,
massa punten overal schoongemaakt (dus hij trekt ook niet de massa over de koppelingskabel ) ...
Dynamo? Maar koppelingskabel doorbranden?
Wat voor auto is het en hoe oud?
Wat is de km stand?
heb je een trekhaak en rij je weleens met een aanhanger?
Als je een bocht maakt hoor je het geluid dan ook?
Of voel je een knik in je stuur?
Als je het wiel opkrikt en je haalt het wiel heen en weer zit er dan speling in?
Als je vanuit de tweede versnelling optrekt lukt het dan of slaat de motor gelijk uit
Anders die techno van je ff een stukje harder op knallen zetten dan hoor je het in ieder geval niet meer
nou storen doe ik me er nie aan maar n maat van me heeft er nog naar gekeken die is monteur en die begon over n koppelingsset net..
Oooow nou dan is het duidelijk toch! Als hij ernaar gekeken heeft en dat heeft vastgesteld dan zou ik daarvan uit gaan.
Ja..bij nog geen 100 dkm de koppelingsplaten versleten..
voor mij is het nooit zo duur
inkoopsprijs plus nog een korting van 30 % ongeveer
word het meestal een heel ander bedrag
Ja ach joh dan kan je er weer ff tegen aan. ik ben veel zuurder. Binnenkort heb ik 2 nieuwe remschijven en remblokken voor nodig. En nieuwe banden 4 stuks.. Ik kom geloof ik op 800 euro..
Vraag: ik zit er al best wel lang mee,
Hoeveel wielen heeft een auto nu dan?
5 wielen inclusief reservewiel
of bedoelde je 4?
komt ie: Dr loopt iets aan als ik rij linksvoor.. als ik mn koppeling intrap is t weg, is dit mn druklager die versleten is?
Ja ach joh dan kan je er weer ff tegen aan. ik ben veel zuurder. Binnenkort heb ik 2 nieuwe remschijven en remblokken voor nodig. En nieuwe banden 4 stuks.. Ik kom geloof ik op 800 euro..
Die hoor je juist als je de koppeling intrapt, dan draait ie pas (toch?) Versleten remblok ofzo met iets speling op je naaf, loopt dan aan als ie belast wordt.
dat kan never nooit zo duur zijn... echt niet
Maar mn rem wordt niet altijd belast toch?
-klopt het dat je bij de Corsa, niet alleen de waterpomp, maar ook meteen de distributieriem moet vervangen?
-wat gaat dit geintje mij ongeveer kosten?
Nee idd. Maar je wiel wel als je gas geeft. Hoeft maar iets te zijn en dan kan ie m al raken. Zou gewoon s onder je auto kijken, ff krik eronder en aan t wiel draaien. Zie je t vanzelf. Kan nooit veel zijn...
Denk ik dan he...
Nou en toen kwam er nog belasting en uurloon bij..
Remschijven zijn 85 euro stuk.. En die dus 2 keer.
Remblokken 53 euro ook 2 keer.
Mijn vraag;
-klopt het dat je bij de Corsa, niet alleen de waterpomp, maar ook meteen de distributieriem moet vervangen?
-wat gaat dit geintje mij ongeveer kosten?
gelukkig zijn er zwartwerkers
apk-boer
hij
wist
dit al een hele tijd,
-klopt het
geintje
stottert ie tijdens t rijden
denk eerder je bougiekabels
Verstopte benzinefijnfilter?
he een vraagje als een drijfstang lager kapot is van een auto moet er dan een andere motor in gaat om een renault 19 16v
Dus alleen drijfstanglager vervangen en dan moetie t gewoon weer doen
denk eerder je bougiekabels of verdeelkap,vacuumslangetje komt ook vaak voor.onsteking te laat of te vroeg lijkt mij niet.
Bleek dat mn distributieriem een tandje was verschoven..
g1 slangetje van het inlaatspruitstuk naar de verdelerkap?
dit heet namelijk een vacuüm slangetje
Waarom moet er een vacuumbuis van het inlaatspruitstuk naar de verdelerkap? Dat zijn toch twee totaal seperate dingen? (Wil altijd blijven leren )
Heeft er iemand nog velgen over?
Een collega van me heeft 17 inch alpine liggen, redelijk gebruikt en zonder banden.
Ik ben niet echt speciaal op zoek naar een type velg, ik hou mn ogen ff open zeg maar. Ik moet binnenkort mn banden vervangen dus een setje banden en mooie velgen tegen een scherpe prijs ben ik zeker niet vies van..
Liever gebruikt als ze nog maar prima zijn, wat schade is niet erg. Die komt er jammer genoeg vroeg of laat toch wel op..
Maat moet 17 inch of hoger zijn. Uiteraard passend onder een e36. De velgen die jij eronder hebt zitten zijn bijvoorbeeld heel mooi
wil je niet een setje lenso wielen??
En als je ze tweedehands ook goed vind dan zal ik zeggen stroom het internet eens af, zat leuke en mooie velgen te vinden voor een redelijke prijs!
vervang maar is een db riem van een 2.0 16v scenic
je bent direct genezen als dat je droomauto was....
Deze jonge dame kan er blijkbaar wel wat van
Dan moet je toch al aardig wat spiertjes hebben? Want ik zie je niet zonder spieren op 1 2 3 een motor / koppeling vervangen...
Dacht ik al
dat was vroeger tegenwoordig heb je overal gereedschap voor ....
dat was vroeger tegenwoordig heb je overal gereedschap voor ....
Uitspraak vanLa Cocaïna
op dinsdag 28 november 2006 om 06:35:
Dacht ik al
Ja vind persoonlijk toch dat ik er meer uitzie dan een vrouw als een man(godzijdank!)
Daar geef ik jouw gelijk in
neem eens een foto van onder de kap
Je bedoeld de lambdasonde
Heb je nogmaals die sonde gecontroleerd
Maar ik snap dan niet de stap om hem feller te maken door er een carb op te monteren
Luchtfilter verstopt
Zou het probleem zich dan niet alleen voor doen als de motor koud is?
Het lijkt me dat een garage het wel moet kunnen vinden hoor
Pfff... lijkt me een klusje voor de garage Zo ver ben ik nog niet in die auto techniek hoor! Is me eerste barrel
Uitspraak van pep_konijn op zaterdag 9 december 2006 om 19:32:
ga dan maar eens aan een fiat werke
fiat is nix mis mee ... daar kun je over het algemeen prima aan sleutelen
lijkt op een rotte accu...
koppakking
Koppakking is zo gedaan toch?
Zat zelf te denken aan carb reiniger,erin alleen dan zonder iets te denmonteren,nieuw filter oid.iemand hier ervaring mee?
Graag hoor ik uw mening/ervaringen.
Koppakking is zo gedaan toch?
owke... ene vraag mijn auto schokt soms... dit gebeurt in alle versnellingen zeg maar en gebeurt bij het wegrijden... hij trekt dan ook bijna niet op.
overigens is het een auto uit 91 miss ouderdom haha
wie weet miss wat het zou kunnen zijn?
doe ik op mijn stage toch van van 8 tot 5 op als alles een beetje meezit
heb wat vaags, als ik ongeveer honderd rij dan maakt me auto een erg zoemend geluid lijkt wel van de banden te komen, rij ik 110 is het weg rij ik 90 is het weg, zou dit aan de banden kunnen liggen?
even klein vraagje, heb er weinig verstand van. remlicht blijft aanstaan bij mij, heb nu de zekering er maar uitgehaald.. Zodra ik die terugstop springt remlicht dus weer aan, en blijft aan?
heeft iemand ervaring met alfa 145 van bj 2000 1.4 16v
wil graag wat meer info aangezien alfa niet zo betrouwbaar is zeggen ze . maarja er is in de loop der jaren veel veranderd!
heb vnadaag me swift verkocht ..
en paar weken terug me dodge (hiernaast op foto) wil nu wat meer comfort .. lage km stand en jong bj ..
koop er niet 1 met al teveel km's het zijn klote auto's na verloop van tijd gaat alles loszitten en onafgewerkte draden ... ik hou er niet zo van we hebben ze veel in onderhoud ...
ik ga zo kijken bij een fiat bravo met amper ton op teller .. bj 98 .. airco enz .. g3 installatie ..
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op..
wat het kost een lpg-g3 installatie
Wat zou het naast de lambda sensor nog meer kunnen zijn?
Kort voor de meting flink de motor op zn staart trappen?
Bij een 4gasmeting voor de APK van een benzinemotor wordt bij deellast en vollast een te hoge CO gemeten.. Ruim boven de 0,5%. Dat betekend waarschijnlijk een onvolledige verbranding door zuurstofgebrek en/of een veel te rijk mengsel. Een grote kans dat de lamdasensor niet goed meer werkt. Wat zou het naast de lambda sensor nog meer kunnen zijn?
En de hamvraag......hoe krijg je hem toch door de APK zonder de lanbdasensor of andere onderdelen te vervangen? Valse lucht? Kort voor de meting flink de motor op zn staart trappen?
Tips please!
@ Hierboven ^^
Lekke koppakking? Bougies? Luchtfilter?
lamba sonde heb er niks mee te maken wsgijnlijk want die zou alleen een fout moeten weergeven of niet! dus die meet als het ware je uitgeblazen verhouding!?!?
meet alleen de zuurstof (of de verhouding klopt
benzinefiltertje bekijken?
misschien je luchtmassa sensor
Zou het misschien Ook kunnen zijn dat er een lek in de uitlaat zit
dat hij doordat ie veel zuurstof meet, meer brandstof inspuit???
zo heb je ineens 12volt en zo zit er 0.00 volt.!
zuurstof heeft dat met de compresie temaken?
Dus als er een sensor meer lucht meet dan er daadwerkelijk is, word er meer brandstof ingespoten om het mengsel weer goed te krijgen
spruitstuk
benzinefiltertje bekijken? ik weet niet of dat zou helpen!?!
Saus weet alles! toch remi?
Of je meet een verhouding van alleen zuurstof
zou het misschien kunnen zijn dat je bougiekabel( s ) niet goed meer zijn?
Ja van te weinig benzine wordt je CO te hoog
De lambda sensor meet de hoeveelheid zuurstof in de uitlaat gassen en kan het systeem controleren .
Wordt er te veel zuurstof gemeten, word er een corectie uitgevoerd, extra brandstof.
Te weinig zuurstof, dan is het mengsel te rijk aan brandstof.
Stel dat het ideale zuurstof graad in de uitlaatgassen 1% is, dan wordt daar op afgeregeldlaatste aanpassing 12 juni 2007 18:00
lamba sonde heb er niks mee te maken wsgijnlijk want die zou alleen een fout moeten weergeven of niet! dus die meet als het ware je uitgeblazen verhouding!?!?
Ja leuk voor de uitleg, maar het gaat erom dat die dat alleen meet. Maar als die verkeerd meet dan geeft die alleen een fout weer
mijn auto ruikt tegenwoordig heel sterk naar verbrand rubber als ik er in heb gereden..je ruik het vooral bij me wielkassen en aan de onderkant van me motor...wie weet hier miss wat het is??
Hij stotterd..Geloof mij is niet echt leuk rijden..
Als de moter koud is trekt ie snel op, maar als de moter warm is dan houd ie in..
Als ik gewoon rustig door `t dorp heen rijd dat stotterd ie enorm..
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op..
LOI?
Klinkt als een koppelings of schakelmechanisme probleem, gezien het feit dat je het in meerdere versnellingen hebt gok ik niet dat t in een tandwiel zit, omdat t dan 1 versnelling zou zijn.
Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......
Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......
Ik heb een vraag
En owee als iemand mij uitlacht..... want ik ben een meisje en heb behoorlijk veel auto kennis maar weet natuurlijk niet hoe echt alles in elkaar steekt... Komt het;
Ik heb een golf 1 cabrio.... er zat een 1.8 gti motor in... deze motor is er 3,5 week geleden uitgehaald omdat er een scheur in zat.... het was een erg gepuzzel om de scheur precies te achterhalen vandaar dat er gekozen is voor een andere motor....
Maar nu 3,5 week laten heeft Loes nog steeds geen auto... er is nog steeds geen geschikte 1.8 gti motor gevonden voor mijn auto....
((en weet je hoe mooi weer het is))
Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......laatste aanpassing 17 juli 2007 19:04
![[img width=640 height=480]http://members.lycos.nl/michelzeypveld/Type%201%2020vturbo.jpg[/img]](http://members.lycos.nl/michelzeypveld/Type%201%2020vturbo.jpg)
Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......
maar een 16V hang je er makkelijker in.
Ivm elektronica
G60 rijdt op digifant, en 8V en 16V op K-Jetronic (of hoe heet dat?)
Heb een vraagje, kom er net achter dat mijn autoradio gejat is na een bioscoopbezoekje . alle kabels zitten er nog in lijkt, dus moeten wel ff bezig zijn geweest aangezien ik niks kapot getrokken zie. Is het nu mogelijk er een nieuwe in te zetten of moet je dan eerst alle kabels weer vervangen?
dan zal er waarschijnlijk aan de uiteinde van de kabels een connector zitten. als je een nieuwe autoradio koop kun je doorgaan de stekers die daar bij zitten gewoon aansluiten op wat er in je auto zit
goeie morge, korte vraag, kan ik als amateur zijnde enigszins makkelijk mijn v-snaar en dynamo vervangen van mijn golfje 2 diesel?
ik had het ook al in het renault topic gevraagd
maar misschien zitten hier meer experts
ik heb mijn auto verlaagd,maar sindsdien maakt hij een raar geluid uit de motorkap als ik in zijn 1 of 2 zit en stuur.
Het is een soort krakend,beetje bonkend geluid ??
wat kan dat zijn ?? en is het gevaarlijk denken jullie???
Kan dit duiden op een lek koppelingssysteem
heb je een pijlstok? zo ja, tussendoor ff pijlen, en gewoon beginnen met niet zo veel. Wat je soms ook heb is dat er 2 bouten in je bak zitten, boven elkaar, en dan moet je vullen in de bovenste totdat het eruit komt
volkswagen
Bij volkswagen en de meeste andere merken moet je gewoon elk jaar verversen hoor. remvloeistof is hygroscopisch, dat houd in dat het vocht aantrekt...t laatste wat je wil is vocht in je rem/koppel systeem. niet alleen omdat het snel kookt (vapourlock) maar ook omdat t je rem/koppelingscilinders inwendig aantast....
Wat betreft die Accord... je hebt dus zeker gescheiden rem-/koppelingssysteem?
Bij volkswagen en de meeste andere merken moet je gewoon elk jaar verversen hoor. remvloeistof is hygroscopisch, dat houd in dat het vocht aantrekt...t laatste wat je wil is vocht in je rem/koppel systeem. niet alleen omdat het snel kookt (vapourlock) maar ook omdat t je rem/koppelingscilinders inwendig aantast....
heb je een pijlstok? zo ja, tussendoor ff pijlen, en gewoon beginnen met niet zo veel. Wat je soms ook heb is dat er 2 bouten in je bak zitten, boven elkaar, en dan moet je vullen in de bovenste totdat het eruit komt.
Hoop dat je er wat aan heb
En anders zul je gewoon de draden moeten doorverbinden. Met een spannings zoeker komje er wel uit.