Partyflock
 
Forumonderwerp · 889685
1 volger · 13810x bekeken
Waarschuw beheerder
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op.. ;)
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 augustus 2006 om 16:02:
zijn zoveel keuzes...wat wil je...sportief comfort groot klein sedan hatchback.... bepaalde merken wel of niet? motorinhoud? verzekering / wegenbelasting overwegingen?


Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 2 augustus 2006 om 15:55:
Welke auto zou jij kopen ?


???



mijn voorkeur naar sportief +betaalbaar

is niet veel leuks ...
rijdt u zelf een mr2 sw20 2.0 gti twincam ..
maar wil iets anders .. weet niet wat
 
Waarschuw beheerder
ik heb zelf zowel voorwiel 4x4 en achterwiel gereden en vond de achterwiel (toyota supra) het leukst. Toch gaat mijn hard uit naar de 4 cylinder zoals mijn peugeot 2.0 gti turbo (r.i.p.) Als ik nu 5000 euro had zou ik mijn huidige ford escort rs2000 gaan upgraden.
Waarschuw beheerder
peugeot 106 ralley lijkt me ook wel leuk ..
lekker goedkoop met verzekering+belasting jonge auto's weinig 'km's dan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 31 juli 2006 om 21:29:
Ontluchten is nix meer dan pompen met je rempedaal, net zolang doorgaan tot je (meer) weerstand voelt dan vvoraf... zodra er vloeistof uit je nippel loopt kan je bijna zeker zijn dat de lucht eruit is


dan je nippel dicht draaien, op druk trappen en dan nog een eens je nippel los draaien, komt er dan alleen maar vloeistof uit is je lucht eruit
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Woutaah op woensdag 2 augustus 2006 om 20:38:
dan je nippel dicht draaien, op druk trappen en dan nog een eens je nippel los draaien, komt er dan alleen maar vloeistof uit is je lucht eruit


:| zoho...(Y) vraagbaak gelezen??:9


Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 2 augustus 2006 om 15:55:
Welke auto zou jij kopen ?
budget 5000€


Ik zou gaan voor een nette crx, tenzij je natuurlijk een familiebak zoekt...:p
Dit is tenminste mijn ultieme mini-racewagen....:yes:
En er zijn echt hele knappe te vinden, bij een beetje goed zoeken...:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 2 augustus 2006 om 15:55:
Welke auto zou jij kopen ?
budget 5000€


Een nette BMW..6 cilinder coupe ofzo! (y)

Reden...tsja.. O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 2 augustus 2006 om 21:03:
Ik zou gaan voor een nette crx,


v-tec dan wel :)

Tot mijn spijt ga ik rustig afscheid nemen van me mr2! (verkocht 99% cker)
iemand nog leuke opvolger?
me tijdelijk auto word een swift 1.3 :) inruil..
:'( valt niet mee afscheid van je eerste auto :O
zat zelf te denken aan peugeot 106 gti :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 2 augustus 2006 om 22:56:
v-tec dan wel


De rex waar ik in rij af en toe rijdt een V-tec zoek...:9 helaas is het hartje aan het sterven, iemand een suggestie voor een knap hartje met weinig KM's en goede staat....?? ( en niet teveel centen natuurlijk...(Y))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 2 augustus 2006 om 22:56:
Tot mijn spijt ga ik rustig afscheid nemen van me mr2!


Welk type? ik vindt die 'vierkante' wel dope....:yes: die nieuwere zijn mij net ff te gelikt...:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 2 augustus 2006 om 23:05:
Welk type? ik vindt die 'vierkante' wel dope.... die nieuwere zijn mij net ff te gelikt...


[img width=500 height=375]http://www.mijnalbum.nl/Foto=YLDFGTQ8[/img]
[img width=500 height=375]http://www.mijnalbum.nl/Foto=MFCTDERG[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
(y) toch een leuke waggie...:yes: mooie rimms...:)
Waarschuw beheerder
Alleen...foto 2..onder je kenteken...is dit door het licht?:O
Waarschuw beheerder
wat is ermee ? zie niks...
behalve missende onderlip die er inmiddels alweer op zit
Waarschuw beheerder
Ik zie ook niks.. behalve dan dat de bumper beetje schuin loopt maar dat komt door de manier van fotograferen denk ik?
 
Waarschuw beheerder
vraagje voor de autokenner: wat is de ET waarde van een ford escort uit 92 RS?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 14:44:
vraagje voor de autokenner: wat is de ET waarde van een ford escort uit 92 RS?


De ET van een velg, ook wel de offset of Einpress Tiefe genoemd, bepaald hoever een velg naar binnen valt of naar buiten steekt in de wielkast. Een ET van 38 wil zeggen dat het bevestigingspunt 38 mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt (zie schematische tekening).

Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: Hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.

Fabrikanten produceren elke velgtype maar in een beperkt aantal fitments. Het kan dus zo zijn dat de velg die je gekozen hebt niet gemaakt wordt in een ET waarde die voor jouw auto geschikt is.

Of de velg van je keuze ook daadwerkelijk past op jouw auto kun je het best navragen bij je plaatselijke velgenspecialist. Deze weet in welke fitments de velg geleverd wordt en zal je o.a. op basis van de ET-waarde adviseren de velg wel of niet te monteren. Hier is geen ijzeren regel voor. Natuurlijk zijn er per autotype bepaalde toleranties, maar ook persoonlijke voorkeur speelt een rol. De ene automoblist wil tot het uiterste gaan en is bereid de carrosserie iets aan te passen, terwijl de andere automoblist hier absoluut niets van wil weten.

[img width=195 height=413 cacheid=000cbe140024ac258ded04491a018457b2]http://www.allevelgenvan.nl/images/techniekpage/wieltechniek1.gif[/img]

Bedoel je dit? 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 14:44:
wat is de ET waarde van een ford escort uit 92 RS?


Een velg heeft een ET waarde niet een auto.

Het was een strikvraag zeker O:)
Waarschuw beheerder
wie weer er welk autogassysteem geen verdamper nodig heeft??
ik dacht dat alle gasinstallaties een verdamper nodig heeft
Waarschuw beheerder
donateur
G3
Prins VSI
Vialle LPI

Met injectoren ipv verdamper
Waarschuw beheerder
is dat vloeibaargas-injectie of dampgas-injectie?
Waarschuw beheerder
donateur
LPi is vloeibaar de rest dampgas.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op donderdag 3 augustus 2006 om 14:43:
Ik zie ook niks.. behalve dan dat de bumper beetje schuin loopt maar dat komt door de manier van fotograferen denk ik?


idd is bedrog :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op donderdag 3 augustus 2006 om 10:37:
wat is ermee ? zie niks...
behalve missende onderlip die er inmiddels alweer op zit


Dat was wat ik bedoelde, het ziet er op de picca niet helemaal strakjes meer uit...:9 maae de reden heb je al gegeven...;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op donderdag 3 augustus 2006 om 16:34:
G3
Prins VSI
Vialle LPI

Met injectoren ipv verdamper


alleen hoe wou je DAMPgas injectie hebben zonder verdamper? als et gas vloeibaar uit de tank komt???
alleen lpi heeft geen verdamper naar mijn weten! de rest wel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 20:03:
alleen hoe wou je DAMPgas injectie hebben zonder verdamper? als et gas vloeibaar uit de tank komt???
alleen lpi heeft geen verdamper naar mijn weten! de rest wel


ja ik snapte daar ook niks van..

maar dan zou het zo wel kloppe:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 2 augustus 2006 om 21:03:
vraagbaak gelezen


auto techniek opleiding gedaan en diploma gehaald:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Woutaah op donderdag 3 augustus 2006 om 20:26:
auto techniek opleiding gedaan en diploma gehaald


Altijd goed, papiertje in de pocket...:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 3 augustus 2006 om 20:32:
Altijd goed, papiertje in de pocket


jaja inderdaad, en ik had werk bij de garage, mja door omstandigheden(te rustig) moest ik daar vertrekken, en nu probeer ik de metaal richting,
 
Waarschuw beheerder
100% zeker dat je met dampgas injectie een verdamper hebt hoor! verschil met ouderwetse met een gasluchtmenger is dat dampgas injectie (EGI) ook nog een verdeelunit heeft naar de injectors!
alleen LPI heeft geen verdamper maar die heeft daarintegen weer een pomp in de tank zitten en die voert et naar een verdeelunit, vanuit daar weer naar injectors!

heb ook papiertjes in de pocket voor automonteur ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 20:49:
heb ook papiertjes in de pocket voor automonteur


:lol: ik niet...:9 maar dat weerhoudt mee niet van sleutelen...:nee: heerlijke bezigheid zo op ze tijd...(Y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 3 augustus 2006 om 20:55:
ik niet... maar dat weerhoudt mee niet van sleutelen... heerlijke bezigheid zo op ze tijd...


kan je me mooi helpen morgen! :P
ik ga morgen de motor van me dodge (zie plaatje links)
er uit sleutelen en reviceren ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 3 augustus 2006 om 20:55:
maar dat weerhoudt mee niet van sleutelen


hahaha:P:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 3 augustus 2006 om 20:55:
ik niet... maar dat weerhoudt mee niet van sleutelen...


zulke mensen zijn t gevaarlijkst... :P die gaan eerst zelf aan de slag en als ze t dan maximaal verprutst hebben komen ze bij ons... :S

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Turbo Mc Kwek op donderdag 3 augustus 2006 om 21:06:
zulke mensen zijn t gevaarlijkst... die gaan eerst zelf aan de slag en als ze t dan maximaal verprutst hebben komen ze bij ons...


:lol: nou gevaarlijk joh.....:9 ik sleutel ten eerste ALTIJD samen met een monteur die al heel wat jaartjes in het vak zit, en ik ben niet vies van het lezen van eventueel boeken/documentatie, en daarbij, ik werk in de automotive en weet wat je wel en niet kan doen met diverse onderdelen...:)
Mij zal je ook niet aan een motorblok zien klooien, dat laat ik aan de 'fuckman' over...:9
Maar dingen als het aanbrengen van een niuewe stuurpomp, ashoesjes of een aandrijfas/dynamo...no problemo...
en daarbij....er is dus altijd een 'echte' monteur bij aanwezig....ik ben zegmaar zijn hulpje op dat moment, maar dat maakt het niet minder leuk...(Y)
Waarschuw beheerder
en er zijn, ff afkloppen, nog nooit klachten geweest...:O
 
Waarschuw beheerder
vraagje : mijn bmw e30 lekt voor de venturi en smoorklep ( in de cab)
hoe kun je dit het beste afdichten? ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 22:02:
hoe kun je dit het beste afdichten?


Purschuim...(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van evilniek op donderdag 3 augustus 2006 om 16:41:
is dat vloeibaargas-injectie of dampgas-injectie?


Sorry hoor, maar sinds wanneer is vloeibaar GAS mogelijk? :S
 
Waarschuw beheerder
aangezien we hier AARDGAS bedoelen kan dit wel degelijk vloeibaar zijn... neem de afkorting LPG (liquid .....) vloeibaar dus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 4 augustus 2006 om 00:33:
Sorry hoor, maar sinds wanneer is vloeibaar GAS mogelijk?


Kijk es in je aansteker Einstein... :S

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 augustus 2006 om 00:44:
aangezien we hier AARDGAS bedoelen kan dit wel degelijk vloeibaar zijn... neem de afkorting LPG (liquid .....) vloeibaar dus.


Aardgas en LPG zijn niet t zelde... (k geloof dat ze maar 40% overeen komen maar da weet k nie zeker)

Maar bij LPI (LIQUID Propane Injection) word t gas idd vloeibaar ingespoten en wordt t dus in t inlaatspruitstuk pas gasvormig... :)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
aftreksel van aardgas dan:P
Waarschuw beheerder
donateur
Het is onmogelijk dat iets vloeibaar en gas tegelijkertijd kan zijn. Dat is simpele scheikunde wat je op de middelbare school leert.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Turbo Mc Kwek op vrijdag 4 augustus 2006 om 00:52:
Kijk es in je aansteker Einstein... :S


Ja, dat is een vloeistof idd.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 22:02:
vraagje : mijn bmw e30 lekt voor de venturi en smoorklep ( in de cab)
hoe kun je dit het beste afdichten?


?????????//
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Turbo Mc Kwek op donderdag 3 augustus 2006 om 21:06:
zulke mensen zijn t gevaarlijkst... die gaan eerst zelf aan de slag en als ze t dan maximaal verprutst hebben komen ze bij ons...


Wat een onzin. Ik denk dat er heel wat 'beunhazen' zijn die er meer verstand van hebben dan die knulletjes die net hun MBO autotechniek hebben afgerond.
Waarschuw beheerder
Daar ben ik t ook wel mee eens hoor... maar beunhazen zijn vaak in het dagelijks leven ook monteur of iig iets in de technische richting....


Maar er zijn ook zat mensen die bij wijze van spreken nog geen spijker in de muur kunnen slaan en die dan aan hun eigen auto proberen te sleutelen... :S
Waarschuw beheerder
Ik heb beunhazen tussen haakjes staan, ik bedoel daar meer de hobby'isten mee. En dan vooral in het tuningwereldje gebeuren dingen waar de monteurs bij een gewone garage nog nooit van gehoord hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 22:02:
vraagje : mijn bmw e30 lekt voor de venturi en smoorklep ( in de cab)
hoe kun je dit het beste afdichten?


Waar lekt het dan? Is er niet een pakking lek? Als je met een spuitbus met ether op de pakking spuit en het toerental van de motor veranderd weet je genoeg.. Dan trekt hij valse lucht.

Wat gebeurd er verder met de auto dan? Stotteren?
 
Waarschuw beheerder
hij lekt om het inspuit staafje onder het luchtfilter
voor de gasklep ;p

rijd super trekt veel harder dan een normale e30 met zelfde motor
rookt uit de uitlaat en bij overschakelen en gasloslaten steekvlammen uit de uitlaat (benzine damp )
rijd bij normaal gebruik 1 op 5

soms leuk maar je staat erg vaak bij de pomp
Waarschuw beheerder
is t een carburateur motor?

T klinkt apart iig