Partyflock
 
Forumonderwerp · 889685
1 volger · 13292x bekeken
Waarschuw beheerder
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op.. ;)
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
hoeveel wielen heeft een auto eigenlijk?
Artiest {SHOWLIST artist 12757, 34038}
Waarschuw beheerder
niveau weer :roflol:
Waarschuw beheerder
en een stuurwiel, reservewiel en meerdere tandwielen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
AutoTechniek in Rotterdam gedaan en nu werk je bij de ANWB? :vaag:
Had wel wat anders verwacht van je! :)
 
Waarschuw beheerder
Okay! Ik heb een vraag!:D
Wat is beter voor je auto, terug schakelen en daarbij remmen of alleen remmen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op dinsdag 25 juli 2006 om 13:08:
AutoTechniek in Rotterdam gedaan en nu werk je bij de ANWB?
Had wel wat anders verwacht van je!


haha ok..heb stage gelopen vriend en nu werk ik daar. Volgend jaar laatste jaar. ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juli 2006 om 13:17:
Wat is beter voor je auto, terug schakelen en daarbij remmen of alleen remmen?


Of terug schakelen en afremmen op de motor of remmen met het remsysteem. Allebei kan wel, maakt niet zoveel uit maar is wat oncomfortabeler lijkt mij.
Waarschuw beheerder
donateur
De lambda waarde/ RFA wordt op 1 ( 14,7:1 ) gehouden door de standaard computer.

Stoichiometric is eigenlijk te arm om het maximale vermogen eruit te halen.

Wat moet de lambda waarde worden voor het maximale vermogen ?
En hoeveel volt geeft de wideband lambdasensor dan aan ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van zeg ik niet op dinsdag 25 juli 2006 om 13:57:
haha ok..heb stage gelopen vriend en nu werk ik daar. Volgend jaar laatste jaar. ;)


Aha! Hoop voor je dat je het haalt. Was achteraf niks voor mij. Ga nu MBO niveau 4 doen aan het ROC. Is wel wat lager qua niveau, maar meer praktisch ingericht en dat is wat ik zoek.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op dinsdag 25 juli 2006 om 15:18:
De lambda waarde/ RFA wordt op 1 ( 14,7:1 ) gehouden door de standaard computer.

Stoichiometric is eigenlijk te arm om het maximale vermogen eruit te halen.

Wat moet de lambda waarde worden voor het maximale vermogen ?


Zozo wat een vragen..pffff. :bloos:

Stoichometrisch mengsel: Lambdawaarde (luchtovermaatfactor) = 1, dus alle zuurstof verbruikt en alle brandstof volledig verbrand dwz voor 1 kg brandstofmassa is 14,7 kilo luchtmassa nodig.

Zie onderstaande tabel:

[img width=555 height=329]http://tkfiles.storage.msn.com/x1pc_jqddVOWRmR-wJH0hhGidEayMVlCtQCr0Iu3ZQNSbLguvagzzXqNmsNUFLUGIRQzZ9iGjw_YwADptjNFy6sav6l_FHKOGLJuG9wVu7JgEkkMSTbd4LqwVO01c-3fWeF4fexZQDETD8[/img]

Lamda kleiner dan 1: luchttekort, te rijk mengsel. Maximum vermogen bij lambda = 0,85 - 0,95

Lamda groter dan 1: luchtoverschot, te arm mengsel. Er is een lager brandstofverbuik dus een lager vermogen.

DUS, hoogste vermogen bij lambda = 0,85 - 0,95! 8)

Maar waarom wordt er dan een stoichiometrisch mengsel aangehouden vraag je je dan af.. ;)

Dit heeft te maken met de emissies en de uitlaatgasnabehandeling. Bij lambda is 1 worden de uitlaatgassen met zoveel mogelijk, ik geloof 98% gereduceerd door de 3weg katalysator. (Zie tabel) :D

Uitspraak van saus op dinsdag 25 juli 2006 om 15:18:
En hoeveel volt geeft de wideband lambdasensor dan aan ?


De lambdasonde stuurt een spanning uit die ligt tussen de 0 en 1 volt. 450 mV (0.45 V) betekent lambda = 1. Spanning lager dan 450 mV betekent een arm mengsel, boven de 450 mV betekent een rijk mengsel. Een goed functionerende lambdasonde betekent een signaal wat continu varieert tussen 100 en 800 mV. Dus bij lambda = 0,85 - 0,95 zal de spanning in ieder geval hoger zijn dan 450 mV.. O:)

Uitspraak van Chris :rot: op dinsdag 25 juli 2006 om 15:49:
Aha! Hoop voor je dat je het haalt. Was achteraf niks voor mij. Ga nu MBO niveau 4 doen aan het ROC. Is wel wat lager qua niveau, maar meer praktisch ingericht en dat is wat ik zoek.


Ja hoop ook dat ik het haal, ben druk bezig en ik vind het ook een pittige studie hoor. Had eigenlijk wel verwacht dat de studie ook meer praktisch was. Het enige wat ik gedaan heb is die kitcar gebouwd.. :/

Succes gozer! Maar eerst ff lekker vakantie vind je niet.. :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Jeuh goed antwoord ;) zat maar wat te kutten joh :9
Waarschuw beheerder
Pff heb ik daarvoor die moeite gedaan.. :o 8)
Waarschuw beheerder
kheb ook wel een vraag, eerder een probleem eerlijk gezegd :P

wat doen als de sleutel niej meer verder wilt draaien??? kan nog wel contact maken (dat de radio enzo aangaat) maar hij draait op de een of andere manier niej verder :vaag: we hebben t al geprobeerd met startkabels enzo, deed ie ook niej.. dus nu staat ie erges op een parkeerplaatjes, en moek morge de garage belle 8)

ligt ook niej aan stuurslot ofzo...
Wie o wie weet wat dat is of kan zijn??!!!!!
Waarschuw beheerder
accu leeg ;), maar kan ook aan het mechanisme zelf liggen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wauzzzie op woensdag 26 juli 2006 om 21:52:
accu leeg


neej want hij maakt wel contact, radio doet t en de lampe branden ook...anders deed ie t tog ook wel met startkabels :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nieuw startslot erin laten plaatsen lijkt me de beste oplossing dan ;)
Waarschuw beheerder
Zo dat is kut, als je contactslot blokkeert is die waarschijnlijk kapot. Je hebt in ieder geval stroom in je auto dus dan zou je de startmotor moeten horen ronddraaien. In ieder geval een paar keer en steeds minder omdat dan je accu leeg raakt.

Lid van de wegenwacht? Dan zou ik die bellen. Contactslot moeten ze wel provosorisch kunnen reperaren zodat je gelijk naar de garage kan rijden.
Waarschuw beheerder
probeer ff een draad op de schakelplus van je startmotor, en de andere kant tegen de constant plus. dan kan je m iig starten.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op woensdag 26 juli 2006 om 21:10:
kheb ook wel een vraag, eerder een probleem eerlijk gezegd

wat doen als de sleutel niej meer verder wilt draaien??? kan nog wel contact maken (dat de radio enzo aangaat) maar hij draait op de een of andere manier niej verder we hebben t al geprobeerd met startkabels enzo, deed ie ook niej.. dus nu staat ie erges op een parkeerplaatjes, en moek morge de garage belle

ligt ook niej aan stuurslot ofzo...
Wie o wie weet wat dat is of kan zijn??!!!!!


geen stuurslot? :o
dan kon de sleutel toch ook niet verder ofzo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op donderdag 27 juli 2006 om 00:55:
probeer ff een draad op de schakelplus van je startmotor, en de andere kant tegen de constant plus. dan kan je m iig starten.


mag me vriend dalijk mooi doen, :9 zodak ieg naar garage kan rijden, anders moek slepen :s
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 juli 2006 om 01:21:
geen stuurslot?


neej dat is t ook niej.
Uitspraak van zeg ik niet op donderdag 27 juli 2006 om 00:30:
Je hebt in ieder geval stroom in je auto dus dan zou je de startmotor moeten horen ronddraaien.


jah zo heel zachtjes, hoor je m ff, maar normaal als je start he, dan zie je tog al die lampjes oplicht ff, (van de accu, de handrem, olie (gloofk ) ), en dat doet dan weer net wel :s heeel ubersvaag...
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Wat voor vet kan je het beste gebruiken bij het monteren van nieuwe ashoesjes? en waarom?:9 ( es kijken wat je nou echt weet...:O)
Waarschuw beheerder
Molybdeendisulfide vet. O:)

Molybdeen is een zacht metaal met smerende eigenschappen dat zich vastzet op het metalen oppervlak, het kan hoge drukken aan, het heeft een groot aanhechtend vermogen, is bestand tegen zeer hoge temperaturen en is sterk waterafstotend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op donderdag 27 juli 2006 om 22:28:
Molybdeendisulfide vet.


:yes: ook wel MOS2 genaamd...(Y) je hebt je huiswerk gedaan...:lol:

*Zit zelf in de bizz, en kom vaak 'monteurs' tegen die er gewoon kut-vet voor gebruiken, met als resultaat dat de boel niet meer soeplekes loopt...:[
Waarschuw beheerder
Ik ben geen monteur hoor..heb het opgezocht! :x

Maar wat doe jij dan?
Waarschuw beheerder
groothandel in de automotive..;) ( wij zijn de grootste aandrijfspecialist in Europa...:))
Waarschuw beheerder
WOehoe.... de auto stat netjes bij de garage... :9 contactslot was kapot :|
Uitspraak van zeg ik niet op donderdag 27 juli 2006 om 00:30:
Zo dat is kut, als je contactslot blokkeert is die waarschijnlijk kapot. Je hebt in ieder geval stroom in je auto dus dan zou je de startmotor moeten horen ronddraaien.


je had dus wel gelijk 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 28 juli 2006 om 09:01:
je had dus wel gelijk


(y)

Nou mooi toch! Hoop dat je snel weer de weg onveilig kan maken haha ;)
Waarschuw beheerder
nou over 2 weken weer, kon m wel meteen late maken, maar moest van me ouders m daar laten staan totdat hun van hongarije trug kwame, weten hun ook wat er precies aan de hand is enzo :9

maar maakt niej uit. morge gak tog op vakantie :9 dus hek da ding niej nodig O:)
Waarschuw beheerder
owke miss een domme vraag...mijn auto piept...en niet een klein beetje ook...maar het is niet elke keer als ik rij... zo is het er...en zo is het weer weg... wel val ut me op dah het meestal is alsk rond de 40/50 rij...dan begint het pas....
Waarschuw beheerder
whehe weetje hoeveel piepjes er uit een auto kunnen komen??!!:vaag: :flower:

waar komt die piep vandaan dan, echt uit de moter of achter?? kan ook best zijn, dat iets met de geluidsboxe achter is, had een vriend van me ook een keer, had die boxe niej goed vast zitten, ging t ook af en toe piepen als ie reed en de muziek aan had!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:)De Stille GenieterO:) op vrijdag 28 juli 2006 om 17:29:
owke miss een domme vraag...mijn auto piept...en niet een klein beetje ook...maar het is niet elke keer als ik rij... zo is het er...en zo is het weer weg... wel val ut me op dah het meestal is alsk rond de 40/50 rij...dan begint het pas....


Piept het tijdens het remmen erger?
Als je bochten maakt wordt het dan erger of heb je dan het gevoel dat je wiel onstabiel is of voel je een knik bij het stuurgedrag?
Wordt het erger als je over hobbels rijdt?
Wat is de km stand?

Als je veel kilometers hebt gemaakt kan het heel goed een wiellager zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien een slippende V-snaar?
 
Waarschuw beheerder
kom maar langs sandra ik fix hem zo ;p
ben ook automonteurtje maar niet bij de anwb
maar bij een mercedes&bmw dealer in 1 ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 juli 2006 om 19:14:
kom maar langs sandra ik fix hem zo
ben ook automonteurtje maar niet bij de anwb
maar bij een mercedes&bmw dealer in 1


eeuh hoe moet k langskomen met een auto die niej wil rije :vaag:

en tis geen mercedes of bmw maar een renaul en hij staat al bij de enige echte renaultdealer...

maar als die nog een keer wat heeft kom k wel langs.. :jaja:

8)
Waarschuw beheerder
stelling :)
je koopt een VW polo maar vind die niet snel genoeg
wat zijn de optie's?
2.0gti 16v (past dat zonder meer dan 3500€ te hoeven betalen)
g40?
g60?
tips?
miss ben ik van plann een polo te halen..
maar het lijkt me vooral leuk flink wat power in zo'n klein licht wagentje te hebben
(rijdt nu toyota mr2 2.0 gti twincam 156 pk)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 28 juli 2006 om 19:42:
maar het lijkt me vooral leuk flink wat power in zo'n klein licht wagentje te hebben


Suzuki Swift GTI! :yes: Dan wel wat meer opvoeren, maar gegarandeerd plezier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 28 juli 2006 om 19:44:
Suzuki Swift GTI! Dan wel wat meer opvoeren, maar gegarandeerd plezier.


1.3 gti twincam
tjah maarja dan rijdt je zo'n oude auto
wil er wel op vooruit gaan voor jarenplezier :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof niet dat, welke auto je ook koopt, je die voor een aantal jaren gaat houden. Volgens mij raak je er te snel op uitgekeken.
Waarschuw beheerder
jah maar een elk jaar een nieuwe auto is ook nix, en als je m mooi uitbouwt raak je er echt niet snel op uitgekeken hoor..
kun je elke keer wel wat nieuws erbij bouwen..:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 28 juli 2006 om 20:28:
Ik geloof niet dat, welke auto je ook koopt, je die voor een aantal jaren gaat houden. Volgens mij raak je er te snel op uitgekeken.


tjah dat is ook waar ! maarja bijna een jaar met me huidige auto ..
als die wegaat zal wel spijt krijgen! maarja wil wel x iets anders!
of sloopauto's rijden :P met paar maandjes apk lijkt me ook leuk .. effe stukje berm pakken enzo :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 28 juli 2006 om 19:42:
stelling
je koopt een VW polo maar vind die niet snel genoeg
wat zijn de optie's?
2.0gti 16v (past dat zonder meer dan 3500€ te hoeven betalen)
g40?
g60?
tips?
miss ben ik van plann een polo te halen..
maar het lijkt me vooral leuk flink wat power in zo'n klein licht wagentje te hebben
(rijdt nu toyota mr2 2.0 gti twincam 156 pk)laatste aanpassing 28 juli 2006 19:42


Het is maar wat je wilt, zo een auto wil je licht houden, voor het bochtenwerk. Een ABF ( 2.0 16v ) wordt al zwaar en duur om aan te komen.

Ik zou dit doen :

1.4 abd blok nemen ,zuigers een 5mm afdraaien(of goed gesmede zuigers) ,g40 kleppen plaatsen ,276/286 asymetrisch nokkenas plaatsen .kop bewerken .g40 injectie plaatsen ,glader overboord ,turbo of lysholm compressor ,rev limiet verhogen naar een 7300 rpm ,laad druk 1,2 bar,olie sproeiers voor de onderkant zuiger plaatsen (van golf 16v kr)injectoren van een g60 plaatsen ,benzine druk op een bar vof 3,5 (verwijder de kat of haal deze leeg ,anders fikt hioj wel weg)intercooler van vito 110d.
spaghetty is een pre ,gasklep van 50mm in doorlaat,3f inlaat spruitstuk ,kop bewerkt ,vliegwiel afdraaien ,krukas verlichten en ballanceren ,drijfstangen verlichten en matchen ,olie pomp druk opvoeren ,speciale drijfstang en krukas lagerschalen ,olie koeler is een pre .en natuurlijk chip op maat


goed volgend probleem om dit blokje met geweld van een neushoorn de krachten over te laten brenngen naar de wielen .jawel de versnellings bak ,g40 bak kan ,maar het dyf zal enigzins moeite hebben om het kroonwiel vast te houden ,daarvoor zal dus een geschroefd exemplaar voor in de plek moeten komen

goed volgende uitdaging is dus om niet 1 maar 2 wielen in de spin te krijgen ,jawel er zal een sper op moeten .ophanging zal in polyurethaan bussen moeten en de remmen van een scirocco 16v is wel aan te raden ,zul je gelijk 14 inch velgen moeten steken .(256mm ipv 239)


goed dit is een beeeeetje extreem ,maar wel goed voor over de 200 pk :biggrin:

persoonlijk zou ik dus heel simpel 1.4 blok nemen wel de zuigers 3,5 mm afdraaien ipv 5 mm.gewoon de g40 i8njectie nemen en lader van een g60.
intercooler van 2 g40 niet de 2f.chippen nokkenas van een g40 nemen ,benzine druk op 3 bar ,werkt net zo goed en zal een pk of 150 tot 160 leveren


bron & leesvoer ( oude type polo )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op vrijdag 28 juli 2006 om 20:57:
Ik zou dit doen :


klinkt zeer leuk :) maar komt ver boven het budget denk ik ...
3500€ +- voor de motorische gedeelte
moet wel leuk en betaalbaar blijven :)
maarja leuk verlanglijstje :P
Waarschuw beheerder
donateur
Kijk naar het laatste gedeelte in die tekst
Waarschuw beheerder
heb er eens op gelet...het lijkt onde de auto vandaan te komen bij de wielen.... eerst was het alleen wanneer ik gas gaf...nu is het er owk lichtelijk wanneer ik rem..maar het is wel weer weg wanneer ik een bocht maak naar links zodat het gewicht op de rechterkant hangt en nu lijk het mij miss kenne dat het dan iets te maken heeft met iets aan de linker kant haha
het viel mij trouwens op dat het gepiep pas op komt dagen wanneer ik bijv. de snel weg heb gereden...dus hogere snelheden..en daarna naar een lagere snelheid moet gaan ineens

mijn auto heeft nog net geen 130.000 gereden...

ik heb hem nu ong een maand en is apk gekeurd toen ik hem kocht bij die zaak...

toen ik mijn proefrit ging maken deden de remmen het bijzonder slecht...die zouden ze nakijken tijdens de apk en afleverbeurt

nu zei een maatje dat het kan komen doordat de remmen nieuw zijn...dat ze die hebben vervangen...of dat het juist ook het tegenovergestelde ken zijn en dat ze maar doen als of ze vervangen zijn...

owk ong anderhalve week terug viel mijn rem half weg...toen moest ik me rem echt helemaal naar onder trappen en pas op het laatste moment pakte die hem..dit is maar eenmalig gebeurt
Waarschuw beheerder
piepen als je remt duidt op slijtage, het zijn de piepplaatjes die je hoort...:) (tenminste, als het je remmen zijn...:))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:)De Stille GenieterO:) op zondag 30 juli 2006 om 22:50:
owk ong anderhalve week terug viel mijn rem half weg...toen moest ik me rem echt helemaal naar onder trappen en pas op het laatste moment pakte die hem..dit is maar eenmalig gebeurt


Remvloeistof vervangen kan geen kwaad denk ik..of misschien alleen ontluchten. :D

Kijk anders even naar de remschijven, zitten er groeven in of hebben ze een blauwe gloed dan zijn ze versleten. Kijk ook naar je remblokken, het kan zijn dat die ook bijna op zijn. Dan hoor je een schrapend, piepend geluid als je remt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juli 2006 om 13:17:
Okay! Ik heb een vraag!:D
Wat is beter voor je auto, terug schakelen en daarbij remmen of alleen remmen?


afremmen op de motor kan geen kwaad, en het scheelt je in remblokslijtage.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TEAS :bounce: op maandag 31 juli 2006 om 00:45:
afremmen op de motor kan geen kwaad, en het scheelt je in remblokslijtage.


kost je wel meer aan koppelingsplaat :)
verhouding blijft hetzelfde !
alhoewel ik veeeeeel gebruik van maak om via de motor af te remmen als ik hard rijdt ... als je ineens moet remmen vor een mongool voor je die effe jouw baan opschiet .. dan zijn je remmen niet zo heet dus rem je goed! als je hard rijdt en je remt veel via je remsysteem merk je toch wel dat het remvermogen minder word
( ja mijn remmen zijn wel goed! nieuwe remschijven+blokken)