Partyflock
 
Forumonderwerp · 889685
­ Nederland
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op.. ;)
laatste aanpassing door een beheerder
 
klinkt als een duur probleemje dus :s
Ik heb een vraag :yes: :)

En owee als iemand mij uitlacht..... want ik ben een meisje en heb behoorlijk veel auto kennis maar weet natuurlijk niet hoe echt alles in elkaar steekt... :P Komt het;

Ik heb een golf 1 cabrio.... er zat een 1.8 gti motor in... deze motor is er 3,5 week geleden uitgehaald omdat er een scheur in zat.... het was een erg gepuzzel om de scheur precies te achterhalen vandaar dat er gekozen is voor een andere motor....
Maar nu 3,5 week laten heeft Loes nog steeds geen auto... :( er is nog steeds geen geschikte 1.8 gti motor gevonden voor mijn auto....

((en weet je hoe mooi weer het is:P))

Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......
laatste aanpassing
Uitspraak van Loe$$ie op dinsdag 17 juli 2007 om 19:04:
Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......

Ja kan, je kunt er ook een vr6, 1,8T enz inhangen met wat aanpassingen :P moet je wel je remschijven /blokken enz. vervangen voor grotere exemplaren.

Ligt helemaal aan je budget..
laatste aanpassing
Uitspraak van Loe$$ie op dinsdag 17 juli 2007 om 19:04:
Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......

heel veel blokken zouden erin passen :O

als je g60 of een ander blok dan 1.8 erin laat zetten, zou je volgens mij de hele kabelboom over moeten zetten...(en dat zou aardig wat werk zijn denk ik....)

:)
 
ben vanmorgen even naar de garage gegaan en er was een tandwiel afgebroken of zo. dat word volgende week weer gereapareerd. thanx voor het mee denken :flower:
bling girl alles past in een type 1 maar hou wel rekenig met ombouw
als het een digifant motor is (elektronisch inspuiting) heb ik er nog een staan kom die maar halen

degene met die golf 3 het je lucht inlaat meting die slecht is dit komt veel voor het zwarte kastje wat op je luchtinlaatslang zit voorzichtig openhalen en de elektrinca print insuiten met contact spray dan moet hij het weer goed doen
Uitspraak van Loe$$ie op dinsdag 17 juli 2007 om 19:04:
Ik heb een vraag

En owee als iemand mij uitlacht..... want ik ben een meisje en heb behoorlijk veel auto kennis maar weet natuurlijk niet hoe echt alles in elkaar steekt... Komt het;

Ik heb een golf 1 cabrio.... er zat een 1.8 gti motor in... deze motor is er 3,5 week geleden uitgehaald omdat er een scheur in zat.... het was een erg gepuzzel om de scheur precies te achterhalen vandaar dat er gekozen is voor een andere motor....
Maar nu 3,5 week laten heeft Loes nog steeds geen auto... er is nog steeds geen geschikte 1.8 gti motor gevonden voor mijn auto....

((en weet je hoe mooi weer het is))

Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......laatste aanpassing 17 juli 2007 19:04

Ik heb zon ding in t verleden wel eens met een audi tt motor gebouwd, ook met g60 en 16v motoren, alles past in die dingen :)


M'n probleem is opgelost :cheer:

Kreeg gisteren een telefoontje dat er onverwachts toch nog een geschikte motor is gevonden.... :yes: :D
ik heb wel eens op een auto gezien van die flits lampjes maar ik weet niet hoe die heten meschien weet hier iemand hoe die heten?
Uitspraak van mieske90 op woensdag 31 oktober 2007 om 17:19:
ik heb wel eens op een auto gezien van die flits lampjes maar ik weet niet hoe die heten meschien weet hier iemand hoe die heten?

Discolamp ;)
Uitspraak van mieske90 op woensdag 31 oktober 2007 om 17:19:
ik heb wel eens op een auto gezien van die flits lampjes maar ik weet niet hoe die heten meschien weet hier iemand hoe die heten?

Flikkerlichten
Flikkernichten
Knipperlichten.. je ziet ze op steeds meer auto's.
Uitspraak van Loe$$ie op dinsdag 17 juli 2007 om 19:04:
Nu is mijn vraag aan jullie.... welke motor kan er nog meer in een golf 1? Is het een optie om er een g60 in te zetten?
Of is dit niet zo verstandig.......

G60 of 16V lijkt mij het makkelijkst te doen. G60 haal je makkelijker meer vermogen uit, maar een 16V hang je er makkelijker in. ;)
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 31 oktober 2007 om 18:15:
maar een 16V hang je er makkelijker in.

waarom dat?
Mocht het toch niets worden heb ik nog altijd een
20 Vt 200 pk te koop voor je :P
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 31 oktober 2007 om 18:37:
Ivm elektronica

Wat is het verschil dan?

ze hebben allebei op 1 draad na dezelfde aansluitingen, en das een draad die je toch niet gebruikt in een mk1 :) (airco)
Uitspraak van mieske90 op woensdag 31 oktober 2007 om 17:19:
ik heb wel eens op een auto gezien van die flits lampjes maar ik weet niet hoe die heten meschien weet hier iemand hoe die heten?

stroboscooplampjes denk je dat je bedoeld :)
Uitspraak van Rexel op woensdag 31 oktober 2007 om 18:44:
Wat is het verschil dan?

Ander management sowieso toch? G60 rijdt op digifant, en 8V en 16V op K-Jetronic (of hoe heet dat?)
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 1 november 2007 om 08:17:
G60 rijdt op digifant, en 8V en 16V op K-Jetronic (of hoe heet dat?)

Mwa er is wel iets meer variatie

16v heb je op k-jetronic of ke-jetronic
8v op digifant 2 of k-jetronic of ke-jetronic
g60 digifant 1

8v-16v:
je ontsteking is anders, je luchtweger is kleiner bij een 8v , de warmloopregelaar is anders, toerenbegrenser hakt er te vroeg in...

Beetje bagger om een 16v daar op te laten lopen, dus dan wordt het evenveel werk
ja klopt, maar al die motoren hebben alleen maar aan de linkerkant een 5 polige stekker voor de volgende signalen:

massa
geschakelde plus
toerental signaal
brandstofpomp aansturing
konstante plus


en de g60 heeft nog een 1 polige aansluiting erbij voor airco signaal (hoger stationair)
Hoe verwissel je een wiel ?
Uitspraak van saus op dinsdag 6 november 2007 om 12:02:
Hoe verwissel je een wiel ?

oude er af nieuwe er op :P
Dankjewel, eindelijk kan ik aan de slag
 
hoe komt mijn lambda aan een waarde van 1,2 volt constant?

kabelbreuk:S....vind die maar es
 
wie kan der alarm in bouwe met op afstand starten ????
stuur ff PF berichtje..
want ik lees niet zo vaak een forum..
 
Heb een vraagje, kom er net achter dat mijn autoradio gejat is na een bioscoopbezoekje :dood: . alle kabels zitten er nog in lijkt, dus moeten wel ff bezig zijn geweest aangezien ik niks kapot getrokken zie. Is het nu mogelijk er een nieuwe in te zetten of moet je dan eerst alle kabels weer vervangen?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 november 2007 om 00:42:
Heb een vraagje, kom er net achter dat mijn autoradio gejat is na een bioscoopbezoekje . alle kabels zitten er nog in lijkt, dus moeten wel ff bezig zijn geweest aangezien ik niks kapot getrokken zie. Is het nu mogelijk er een nieuwe in te zetten of moet je dan eerst alle kabels weer vervangen?

dan zal er waarschijnlijk aan de uiteinde van de kabels een connector zitten. als je een nieuwe autoradio koop kun je doorgaan de stekers die daar bij zitten gewoon aansluiten op wat er in je auto zit
Uitspraak van D-Day op woensdag 7 november 2007 om 01:16:
dan zal er waarschijnlijk aan de uiteinde van de kabels een connector zitten. als je een nieuwe autoradio koop kun je doorgaan de stekers die daar bij zitten gewoon aansluiten op wat er in je auto zit

En anders zul je gewoon de draden moeten doorverbinden. Met een spannings zoeker komje er wel uit. ;)
goeie morge, korte vraag, kan ik als amateur zijnde enigszins makkelijk mijn v-snaar en dynamo vervangen van mijn golfje 2 diesel?
 
ik had het ook al in het renault topic gevraagd
maar misschien zitten hier meer experts :P
ik heb mijn auto verlaagd,maar sindsdien maakt hij een raar geluid uit de motorkap als ik in zijn 1 of 2 zit en stuur.
Het is een soort krakend,beetje bonkend geluid ??
wat kan dat zijn ?? en is het gevaarlijk denken jullie???
laatste aanpassing
Uitspraak van WALDI op zaterdag 10 november 2007 om 05:54:
goeie morge, korte vraag, kan ik als amateur zijnde enigszins makkelijk mijn v-snaar en dynamo vervangen van mijn golfje 2 diesel?

ja. alleen als ie stuurbekrachtiging heeft is t allemaal wat moeilijker, maar nog steeds goed te doen



Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 november 2007 om 08:35:
ik had het ook al in het renault topic gevraagd
maar misschien zitten hier meer experts
ik heb mijn auto verlaagd,maar sindsdien maakt hij een raar geluid uit de motorkap als ik in zijn 1 of 2 zit en stuur.
Het is een soort krakend,beetje bonkend geluid ??
wat kan dat zijn ?? en is het gevaarlijk denken jullie???

Verkeerd gemonteerde veren/verkeerde veren
Heb ook een korte vraag waar ik zo niet uitkom... Misschien dat jullie hier een antwoord op weten. Heb sinds 2 maanden een Honda Accord uit 94, heb laatst de vloeistoffen eens gecontroleerd, en mijn koppelingsvloeistof (DOT4 Rem-olie) peil is in 2 maanden tijd aardig gezakt. Gebruik de auto redelijk veel, ong. 300 km per week. Kan dit duiden op een lek koppelingssysteem of is dit normaal bij dit gebruik van de auto?

Alvast bedankt.
Uitspraak van Marco :-) op dinsdag 13 november 2007 om 12:37:
Kan dit duiden op een lek koppelingssysteem

mijns inziens JA!!! je moet je boekje even nalezen, maar als het goed is gaat de koppelingsvloeistof een lifetime mee, tenzij je het een en ander los schroeft voor vervanging. ik heb een panda omgeklust (nieuwe drukgroep er in) en toen moest inderdaad de olie vervangen nieuw erin, maar anders hoort dat niet te hoeven. weet in ieder geval dat bij volvo en volkswagen dit niet de bedoeling is.
 
Iemand toevallig een idee hoeveel (versnellings) bak olie er in de (versnellings)bak moet?

Betreft een Renault Clio 1.8 RSI 8V uit '93.
heb je een pijlstok? zo ja, tussendoor ff pijlen, en gewoon beginnen met niet zo veel. Wat je soms ook heb is dat er 2 bouten in je bak zitten, boven elkaar, en dan moet je vullen in de bovenste totdat het eruit komt.


Hoop dat je er wat aan heb :O
Uitspraak van hardcore fanatic op dinsdag 13 november 2007 om 20:35:
heb je een pijlstok? zo ja, tussendoor ff pijlen, en gewoon beginnen met niet zo veel. Wat je soms ook heb is dat er 2 bouten in je bak zitten, boven elkaar, en dan moet je vullen in de bovenste totdat het eruit komt

kan reedelijk wat tijd kosten.makkelijker is ergens het service boekje downen. aangezien bakolie ook best kostbaar is...
Uitspraak van WALDI op dinsdag 13 november 2007 om 19:24:
volkswagen

Bij volkswagen en de meeste andere merken moet je gewoon elk jaar verversen hoor. remvloeistof is hygroscopisch, dat houd in dat het vocht aantrekt...t laatste wat je wil is vocht in je rem/koppel systeem. niet alleen omdat het snel kookt (vapourlock) maar ook omdat t je rem/koppelingscilinders inwendig aantast....
Uitspraak van Rexel op dinsdag 13 november 2007 om 20:57:
Bij volkswagen en de meeste andere merken moet je gewoon elk jaar verversen hoor. remvloeistof is hygroscopisch, dat houd in dat het vocht aantrekt...t laatste wat je wil is vocht in je rem/koppel systeem. niet alleen omdat het snel kookt (vapourlock) maar ook omdat t je rem/koppelingscilinders inwendig aantast....

wat betreft remvloeistof ben ik het eens, maar wat betreft de transmissieolie niet. zolang er in het boekje staat dat de remvloeistof het best met de grote beurt mee kan en de transmissie olie fabrieksaf geleverd is, en eigenlijk alleen bij professionele ingreep vervangen dient te worden, durf ik mijn vraagtekens te stellen. zal het effe checken in het werkplaatshandboek.
Uitspraak van Rexel op dinsdag 13 november 2007 om 20:57:
Bij volkswagen en de meeste andere merken moet je gewoon elk jaar verversen hoor.

Bedoel je niet 2 jaar? :)

Wat betreft die Accord... je hebt dus zeker gescheiden rem-/koppelingssysteem?
Uitspraak van Chris :rot: op dinsdag 13 november 2007 om 21:47:
Bij volkswagen

ik neem mijn woorden terug, volgens het boekje bij 45000 km.
en de remvloeistof idd elke 2 jaar.
laatste aanpassing
Uitspraak van Chris :rot: op dinsdag 13 november 2007 om 21:47:
Wat betreft die Accord... je hebt dus zeker gescheiden rem-/koppelingssysteem?

Ja dat klopt, het is welliswaar een verschrikkelijk klein reservoir (koppelingsvloeistof), maar maak me er toch wel zorgen om, wat kunnen de gevolgen hier van zijn?

Uitspraak van Rexel op dinsdag 13 november 2007 om 20:57:
Bij volkswagen en de meeste andere merken moet je gewoon elk jaar verversen hoor. remvloeistof is hygroscopisch, dat houd in dat het vocht aantrekt...t laatste wat je wil is vocht in je rem/koppel systeem. niet alleen omdat het snel kookt (vapourlock) maar ook omdat t je rem/koppelingscilinders inwendig aantast....

Dus dit is op zich redelijk normaal? Heb 't reservoir vanmorgen even gevuld tot aan Max, dus zal 't ff in de gaten houden... Hoop dat het meevalt, hebben jullie misschien nog tips om te constateren of het om een lek koppelingssyteem gaat?

Alvast bedankt :)
 
Uitspraak van hardcore fanatic op dinsdag 13 november 2007 om 20:35:
heb je een pijlstok? zo ja, tussendoor ff pijlen, en gewoon beginnen met niet zo veel. Wat je soms ook heb is dat er 2 bouten in je bak zitten, boven elkaar, en dan moet je vullen in de bovenste totdat het eruit komt.


Hoop dat je er wat aan heb

Bedankt, heb programma genaamd OMS gedownload, staan alle technische gegevens in.

Veralsnog bedankt! :)
Uitspraak van zeg ik niet op woensdag 7 november 2007 om 01:57:
En anders zul je gewoon de draden moeten doorverbinden. Met een spannings zoeker komje er wel uit.

anders ook ff een doosje zekeringen halen ^^