Partyflock
 
Forumonderwerp · 889685
1 volger · 13810x bekeken
Waarschuw beheerder
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op.. ;)
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
haha ja uiteraard een coupe! O:)
Waarschuw beheerder
wat kan het gevolg zijn als een verdamper een lekke klep van de eerste trap heeft?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op zondag 20 augustus 2006 om 22:47:
Er moet dus een nieuw motortje in. Maar om alles te demonteren moet ik popnagels gaan uitboren.. :(


Krijg hier net een Deja vu...Je bent net precies bezig aan een 'deur' van een Volvo bezig:)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op maandag 21 augustus 2006 om 18:45:
haha ja uiteraard een coupe!


Zoek eens via google....gisteren kwam ik eea tegen, mbt tot je probleem, wist alleen niet dat het om een e36 ging....kan nu niet meer vindenwat ik gisteren bekeek...( zal nog ff voor je zoeken...(Y))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van evilniek op maandag 21 augustus 2006 om 20:48:
wat kan het gevolg zijn als een verdamper een lekke klep van de eerste trap heeft?


eh....dan eh...eh....eh....moet je ff op www.google.nl zoeken...:9
Waarschuw beheerder
ff 2 vragen waar ik zelf het antwoord niet zo goed­ van wist...

Een vriend van me wil een oude die­selmotor (1993, maar uit een bestelbus, dus echt o­ldskool) eventueel van een turbo laten voorzien. N­ou weet ik dat je bij een benzine er niet zo 1-2-3­ een turbo opzet, maar hoe zit dat bij een diesel?­ Wat moet er dan aangepast worden en kan dat uberh­aupt wel?

-------------------------------------­----------------------

Laatst nog een grapjas t­egen gekomen. Heeft zelf z'n wagen van audio voorz­ien. Maar niet echt zoals het hoort. In plaats van­ dat die de massa van de versterker op de auto ges­chroeft heeft, heeft ie hem rechtstreeks op de poo­l van de accu aangesloten. Het werkt prima, maar g­aat tegen alles in wat ik van caraudio weet. Hoe z­it dit en waar doet niet iedereen dit?

Tnx peop­le... :)
 
Waarschuw beheerder
de massa moet zo kort mogelijk zijn om de weerstand zo klein mogelijk te maken...Dus als jij een lange kabel gaat trekken van de min naar achteren naar je versterker dan heb je een grotere weerstand dan wanneer je hem op je carosserie schroeft.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 21 augustus 2006 om 22:10:
wat kan het gevolg zijn als een verdamper een lekke klep van de eerste trap heeft?


je heb je autogas toch ook afgerond ;p
wrom vraag je het dan ;p
 
Waarschuw beheerder
vraag: wat is de buitendiameter van de middendemperpijp bij een astra gsi 1.8 16v (c18xe) uit 93. bedoel dus bij de flensen als ware. dacht zelf 3.4 cm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 augustus 2006 om 17:57:
je heb je autogas toch ook afgerond
wrom vraag je het dan


Kerel, je quote de verkeerde...je quote een quote uit mijn quote...:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 augustus 2006 om 18:09:
vraag: wat is de buitendiameter van de middendemperpijp bij een astra gsi 1.8 16v (c18xe) uit 93. bedoel dus bij de flensen als ware. dacht zelf 3.4 cm


Schuifmaatje?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 22 augustus 2006 om 21:52:
Schuifmaatje?


idd moek nog ff doen.....maar nog nie op de brug kunnen zetten. en dit is het juiste forum ervoor he;)
 
Waarschuw beheerder
en niet te vergeten effe staalborstel gebruiken als hij roestig is krijg je leuke maten met je schuifmaat ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 augustus 2006 om 17:31:
de massa moet zo kort mogelijk zijn om de weerstand zo klein mogelijk te maken...Dus als jij een lange kabel gaat trekken van de min naar achteren naar je versterker dan heb je een grotere weerstand dan wanneer je hem op je carosserie schroeft.


Tnx! :) (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 22 augustus 2006 om 16:55:
Een vriend van me wil een oude die­selmotor (1993, maar uit een bestelbus, dus echt o­ldskool) eventueel van een turbo laten voorzien. N­ou weet ik dat je bij een benzine er niet zo 1-2-3­ een turbo opzet, maar hoe zit dat bij een diesel?­ Wat moet er dan aangepast worden en kan dat uberh­aupt wel?


Ik denk dat ie beter/goedkoper uit is met een complete motorswap. Voordat ie alles aangepast heeft en geremapped heeft is ie meer tijd en geld kwijt denk ik.

Veel mensen denken dat een turbo gewoon iets is wat ze op hun blok schroeven en juh...gaan.

Er komt veel meer bij kijken; en vergeet de remmen en 't onderstel niet ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Beschuitfluiter op woensdag 23 augustus 2006 om 11:53:
Ik denk dat ie beter/goedkoper uit is met een complete motorswap. Voordat ie alles aangepast heeft en geremapped heeft is ie meer tijd en geld kwijt denk ik.

Veel mensen denken dat een turbo gewoon iets is wat ze op hun blok schroeven en juh...gaan.

Er komt veel meer bij kijken; en vergeet de remmen en 't onderstel niet


Echt zo'n standaard internet antwoord :roflol: Hoevaak je deze reply's wel niet op VW-forum leest haha.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Beschuitfluiter op woensdag 23 augustus 2006 om 11:53:
Veel mensen denken dat een turbo gewoon iets is wat ze op hun blok schroeven en juh...gaan.


Dat denkt ie dus inderdaad. De sukkel :P Ik heb al gezegd dat ie dat op z'n buik kan schrijven. Maar wat moet er dan allemaal worden aangepast? Brandstofinjectie e.d.?
Waarschuw beheerder
Bij een diesel? Ik zou het niet weten :nocheer:
 
Waarschuw beheerder
hoelang kan je met een eventuele kapotte koppaking doorrijden?

wordt er schijtziek van kutzooi!! al 2x de koelstofvloeistof laten doorspoelen grote beurt erop 680 konden niets vinden betreft de koppaking ja hoor weer de temp meter branden. koelvloeistof bijna compleet leeg en witte rook uit de uitlaat klinkt zeer slecht dus!!

baal enorm gaat me weer een flinke duit kosten zo. wie weet wat een koppaking kost los? dan laat ik hem wel door iemand anders in monteren
 
Waarschuw beheerder
wat voor auto?
 
Waarschuw beheerder
renault clio oudje 99 hoop alleen dat ik nog thuis kom... ga vanmiddag gelijk naar de monteur kuk kwik-fit heb ze het ze nog zo gezegd!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 09:25:
hoelang kan je met een eventuele kapotte koppaking doorrijden


ligt eraan waar hij lek is,maar beter rij je niet door.Met een beetje pech rij je je hele motor naar de klote :/
 
Waarschuw beheerder
tja moet echt nog naar huis toe :s groningen-emmen op goed geluk dan maar rustig aan!! daarna gelijk naar de monteur :s
Waarschuw beheerder
Ik zou niet doorrijden, het is niet alleen een probleem met je koeling maar ook met je smering. Een koppakking is niet zo duur, het is meer de reparatie die je geld gaat kosten. Je moet dan al gauw denken aan 500 euro. En dit is alleen als er niet nog meer schade is. Anders mogen er ook nieuwe/gereviseerde kleppen, lagers enz enz in.. :s
 
Waarschuw beheerder
nou met de grote beurt is er veel vervangen!

en ik moet wel naar huis zolang er niets gaat knipperen/branden? ja dom dom maar weet anders niet hoe ik de auto weer hier krijg
Waarschuw beheerder
kijk anders even op www.h-base.nl
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:43:
en ik moet wel naar huis zolang er niets gaat knipperen/branden? ja dom dom maar weet anders niet hoe ik de auto weer hier krijg


doe nou maar niet eigenwijs,je sloopt je hele auto ermee.:9

word snel lid van de wegenwacht ofzo O:) kost een paar 10tjes,die slepen je naar huis
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:43:
en ik moet wel naar huis zolang er niets gaat knipperen/branden? ja dom dom maar weet anders niet hoe ik de auto weer hier krijg


Weet je zeker dat het de koppakking is en niet ergens een lek in je koelsysteem? Kan je nog wel normaal rijden? Gaat hij niet stotteren/haperen? Is de oliedruk nog goed?
 
Waarschuw beheerder
hij rijdt in iedergeval nog normaal! nee ik weet niet zeker of het de koppaking is, maar alles leidt er wel naar toe.
het koelvloeistof systeem is in totaal 3x doorgespoeld ook 1x door onzelf.
het temperatuurlampje is voor de 2e keer gaan branden

bij kwik-shit hebben ze niets kunnen vinden, terwijl de auto al 2x aan de kook is geweest i.v.m te weinig vloeistof
de verwarming doet het ook matig.

nou heb ik er eergistern korrels ingegooid voor evenuele gaatjes in de radiator? bij de halfords 10,50 zo'n blik

toen ik op het werk kwam vond ik me auto weer erg stinken,vandaar dat ik denk dat het goed mis is. ook is de vloeistof weer gelig van kleur, ook dit kan niet goed zijn!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:52:
toen ik op het werk kwam vond ik me auto weer erg stinken,vandaar dat ik denk dat het goed mis is. ook is de vloeistof weer gelig van kleur, ook dit kan niet goed zijn!


Koelvloeistof heeft altijd een gele/groene kleur..tenzij je er water in gegooit hebt..

Gaat je koelvin wel draaien dan? Je thermocontact zou kapot kunnen zijn. Dat je verwarming het matig of niet doet kan ook zijn omdat je geen doorstroming hebt in je koelsysteem..dan is het de waterpomp. Heb je al gekeken of er ergens vloeistof lekt? En waar het vandaan komt..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van zeg ik niet op donderdag 24 augustus 2006 om 11:55:
Koelvloeistof heeft altijd een gele/groene kleur..tenzij je er water in gegooit hebt..


Ik heb rode koelvloeistof heur :)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op donderdag 24 augustus 2006 om 11:55:
Heb je al gekeken of er ergens vloeistof lekt? En waar het vandaan komt


nee zie geen vloeistof lekken

ken je trouwens gewoon niet ff naar groningen komen :p
is wel zo handig!!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op donderdag 24 augustus 2006 om 12:24:
Ik heb rode koelvloeistof heur :)


Ik groene:)
 
Waarschuw beheerder
groen blauw geel zijn het zelfde ;p
rood mag niet met deze gemengd worden
is toch g12 ??
en g11 en g12 mochten niet gemengd worden ?
zoiets ligt me nog bij van vroeger haha ;p (school)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 12:26:
nee zie geen vloeistof lekken


ga maar uit dat je koppakking lek is en je kop zal ook wel krom zijn als het al vaker voor is gekomen.

denk dat een clio uit '99 het niet meer waard is om te laten rep.

Als je hem verkoopt heb ik wel interesse(kan hem zelf rep).


Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 20:18:
g12


is idd rood en word vrijwel alleen toegepast in de vw groep enz.
en idd niet mengen met ander type koelvloeistof.
 
Waarschuw beheerder
ja en wat geef je er dan voor? gelukkig zijn er nog beunhazen!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:52:
kwik-shit


:lol: dan noem je ook wel wat....:x
Waarschuw beheerder
tsjja als ie er nog een btje redelijk uitziet enzow zal dat tussen de 150 en 300 euro liggen..als je hemn laat rep. zal je rond de 700 euro kwijt zijn en de prijzen van die dingen liggen zo tussen de 750 en de 1150 in dus sja..foto?km stand?apk?..
 
Waarschuw beheerder
dus niet een koppakking zelf kost een paar tientjes!! inlaten zetten is het duurste werk, omdat alles los moet

maar heb dus al een beunhaas gevonden zoals ik al zei!! dus hij gaat niet weg voor 300 euri!!
Waarschuw beheerder
soms als ik mn auto start (Renault Clio 1.8 16v) en stationair laat lopen gaatie van 1000tpm, naar 0,8, en dan hoor je broem broem broem, gaat ie schokken, wortie te laag, dan gaatie vanzelf weer omhoog naar 2000tpm.
Dit is dan nog niet zo'n groot probleem, maar bij het rijden, als ik overschakel van de 1 naar de 2, en ik zit ong op 2,5xxx toeren, terwijl ik t gas op hetzelfde manier inhou, looptie terug naar de 2000... en gaatie schokken, vervolgens trap ik t gaspedaal dan ietsje harder in, en krijg vervolgens een hele grote schok vooruit.

Wat kan dit zijn: stappenmotor, ECU sensor?
Waarschuw beheerder
uitlezen bij de dealer xr25?

Anders bougiekabels,verdeler enz contr.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 21:13:
weg


oke mooi zow,ben k ook weg.Latorr
 
Waarschuw beheerder
huh ben niet weg hoor??? je quote niet goed
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wauzzzie op donderdag 24 augustus 2006 om 21:23:
ECU sensor?


eerder de stappen motor spuit er is in met kruipolie en de klep met een schroevendraaiertje soepel maken ;p
werkt bij bmwtjes altijd
Waarschuw beheerder
zal het eens proberen, iig bedankt voor de tip ;)
Waarschuw beheerder
Heeft iedereen hier een BMW ofzo..stelletje patsers.. :x
 
Waarschuw beheerder
tja helaas :) nou hou ik niet van BMW hoor niet mijn auto geef mij maar een mooi audi a8 of een volswagen phanton :kwijl: veel geiler
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:06:
Heeft iedereen hier een BMW ofzo..stelletje patsers..


bmw is en zal altijd nummer 1 blijven,
een auto met status;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:52:
veel geiler


:bloos: Vrouwen denken ook altijd maar aan 1 ding! O:)


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 17:46:
een auto met status


:respect: 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:06:
Heeft iedereen hier een BMW ofzo..stelletje patsers..


:nee: geen BMW, heb een Mazdarati...;) ( Quatroporte...)

:lol: i wish...:) ff geen waggie voor de deur, omstandigheden...;)
 
Waarschuw beheerder
als ze er 1 konden betalen reed iedereen bmw :P:P :X:X:X