Partyflock
 
Forumonderwerp · 889685
1 volger · 13764x bekeken
Waarschuw beheerder
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op.. ;)
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 31 juli 2006 om 13:16:
remt veel via je remsysteem merk je toch wel dat het remvermogen minder word


dat heet 'fading' en gebeurt bijna alleen als er lucht in je remleiding zit...:) of je moet wel héééél hard geremd hebben...:D
de lucht in je leiding wordt heet, verdampt en zorgt er dus voor dat je druk wegvalt....je zal dan je leidingen moeten legen en nieuwe vloeistof vullen....(Y)
Waarschuw beheerder
Is wel leuk om te doen, dat 'op druk brengen van je remsysteem':
1 man in de auto, pompen als een gek, en dan je hulpje aan het ontluchtingsnippelke aan de klauwen laten draaien....geheid dat je hulpje onder de remvloeistof zit...:D ( beetje remmenreiniger en het is weer schoon hoor....:))
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 31 juli 2006 om 20:34:
Is wel leuk om te doen, dat 'op druk brengen van je remsysteem':


leuk?


Uitspraak van DanM op maandag 31 juli 2006 om 20:34:
geheid dat je hulpje onder de remvloeistof zit...


dan doet ie het verkeerd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 20:50:
leuk?


:yes: dat mijn hulpje onder de bende zit...:lol: en dat is niet zijn fout, maar de mijne, door lekker te blijven pompen als hij 'stop' zegt ( stop voor het sluiten van de nippelt)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 31 juli 2006 om 21:14:
stop voor het sluiten van de nippelt


ik weet niet hoe jij op die manier je remsysteempje ontlucht krijgt, vink behoorlijk dapper.
moet je me toch is voor gaan doen dan
 
Waarschuw beheerder
wilde net vragen hoe je dat dan doet inderdaad:S
Waarschuw beheerder
:lol: alsof jij mij moet vertellen hoe het wel moet...:)
elke zaterdag sta ik te 'beunen' in de garage...:yes:

Ontluchten is nix meer dan pompen met je rempedaal, net zolang doorgaan tot je (meer) weerstand voelt dan vvoraf...:) zodra er vloeistof uit je nippel loopt kan je bijna zeker zijn dat de lucht eruit is...(Y)

Of doe jij het op een andere manier?
Waarschuw beheerder
ff wat anders en korter gezegd:

1. ontluchtingsnippel open

2. remmen

3. ontluchtingsnippel dicht

4. rem loslaten

en dan net zolang tot de olie eruit loopt..:)

en heeft dit geen resultaat pakken we een 'vacuumpotje'...maar ik hoef vast niet uit te leggen hoe dat verder gaat...:o
 
Waarschuw beheerder
precies het woord 'beun' zegt al genoeg toch:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:33:
precies het woord 'beun' zegt al genoeg toch


Dat is jou reactie? :lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:29:
wilde net vragen hoe je dat dan doet inderdaad


Of heb je inene toch het licht gezien?? zo fout gaat het geloof ik niet op bovengenoemde manier...:9
En 'Beun' zegt nix he...;)
Waarschuw beheerder
was je op DoDare gisteren btw? je waggie komt me bekend voor...(Y) ( PGTI)
 
Waarschuw beheerder
niet zoals je het de tweede keer uitlegt. De eerste keer was het een beetje discutabel.

beunhazerij is normaal niet echt een positief woord voor iemand die sleuteld
 
Waarschuw beheerder
was inderdaad op dodare maar niet met de auto van me forumplaatje.....

die is helaas overleden:'( we (ik en me vriendin) waren met de ford RS2000 en de Honda civic coupe VTEC
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:37:
beunhazerij is normaal niet echt een positief woord voor iemand die sleuteld


Stond tussen aanhalingsdingen...;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:38:
was inderdaad op dodare


Jullie stonden achter de pits, in de Tarzanbocht volgens mij....;)

Dat sleutelen is gewoon een hobby, maat werkt in de garage en zodoende ben ik daar vaak te vinden...:)
Ben geen monteur dus, maar weet wel veel van die shit af, juist omdat ik in de automotive werk, en de hele dag alleen maar problemen oplos mbt alle bewegende delen aan een auto...:9
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:37:
beunhazerij is normaal niet echt een positief woord voor iemand die sleuteld


das zeker niet positief! moet regelmatig de 'mislukte'pogingen van een beunhaas om een autootje te maken weer in orde maken, dat wil zeggen.. eerst zijn geknoei herstellen en dan et probleem aanpakken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:52:
das zeker niet positief! moet regelmatig de 'mislukte'pogingen van een beunhaas om een autootje te maken weer in orde maken, dat wil zeggen.. eerst zijn geknoei herstellen en dan et probleem aanpakken...


Had de term beter niet kunnen gebruiken...:s
Bedoel er alleen maar mee dat echt niet alleen een monteur verstand van zaken heeft...:) er zijn zat monteurs die erger aanklooien dan de ergste beunert!!:[
 
Waarschuw beheerder
ja klopt daar stonden we!

ben ook geen automonteur en sleutel toch altijd aan me auto. De peugeot heb ik zelf turbo op gebouwd. helaas begon de rest van de auto minder te worden. Heb nu een RS2000 als nieuw project:D
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 31 juli 2006 om 21:53:
Had de term beter niet kunnen gebruiken...
Bedoel er alleen maar mee dat echt niet alleen een monteur verstand van zaken heeft... er zijn zat monteurs die erger aanklooien dan de ergste beunert!!


is zeker waar! bij mij werkt der ook zo eentje, dat die een diploma heeft gehaald snap k ook niet...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:55:
Heb nu een RS2000 als nieuw project


Vette bakken...:yes:

wij zijn bezig met een CRX..( NOS-systeem, airride, en misschien een turbotje erop...;) ligt er nog een beetje aan...:O)
 
Waarschuw beheerder
ik heb nog geen idee wat ik er allemaal aan ga doen....morgen ffies nieuw voorterrein erop gooien (fusee's draagarmrubbers en stab.stang rubbers) ivm de veiligheid. Daarna wat roest wegwerken en dan beginnen aan het vermogen......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 21:59:
(fusee's draagarmrubbers en stab.stang rubbers)


:o het leukere werk...:)
 
Waarschuw beheerder
mwah vond turbo bouwen een stuk leuker...dit is gewoon noodzakelijk
Waarschuw beheerder
Heb je die Audi-drag zien staan gisteren, stond vlak achter je, naast Mickeys..( vreettentje op de hoek van de pitsstraat...) die had pas een turbo...(Y)
 
Waarschuw beheerder
ja klopt die had indd turboooooo:D maar ik stond meer richting einde van de dragstrip bij dat eettentje daaro
Waarschuw beheerder
ok...:9

Maar weer ff terug naar de orde van de dag?:9

Autoprobleempjes....:yes:
 
Waarschuw beheerder
electrische spiegels doen het niet meer van me rs2000......

en een monteur beweerd dat hij met het verwijderen van een zekering 25 pk erbij kan toveren in de rover 75 V6 sterling van me pa..... leg dat eens uit als je wilt?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 22:55:
leg dat eens uit als je wilt


zekeringen houden vermogen tegen,duuuuuuuuuh :vaag: weet elke peppie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 22:55:
en een monteur beweerd dat hij met het verwijderen van een zekering 25 pk erbij kan toveren in de rover 75 V6 sterling van me pa.....


likjt me een broodje aap...:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 22:55:
zekeringen houden vermogen tegen,duuuuuuuuuh weet elke peppie


:yes: ergens heb je nog gelijk ook, wordt er teveel vermogen gevraagd ( bijv. je radio/amps) dan ploft de sicherung...:yes:
 
Waarschuw beheerder
nee even serieus...zit er iets van milieu management in ofzo? hij wil em zelfs op de rollenbank zetten om het te bewijzen.

Deze meneer is trouwens werkzaam bij hessings dus geen bullshit gast.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 31 juli 2006 om 22:57:
ergens heb je nog gelijk ook, wordt er teveel vermogen gevraagd ( bijv. je radio/amps) dan ploft de sicherung


weet ik :) zekeringen verhogen de weerstand


Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 22:58:
nee even serieus...zit er iets van milieu management in ofzo? hij wil em zelfs op de rollenbank zetten om het te bewijzen


laat hem dat doen dan :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 22:58:
hij wil em zelfs op de rollenbank zetten om het te bewijzen.


Als ie dat heeft gezegd, is het een loser...;yes: vermogen test je op een DINO-bank....
 
Waarschuw beheerder
tja zat er ook over na te denken maar die gast doet het gratis en voor rollenbank kost 70 euro hij heeft zoiets van ik merk het wel....

was alleen benieuwd of iemand wist wat het kon zijn.

edit: rollenbank maak ik er van....zijn woorden waren vermogenstestbank.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het zou best kunnen dat de zekering is voor iets wat vermogen vreet....:) verwijder de zekering en het vermogen-vretende ding doet het niet meer...:) airco vreet ook een gedeelte van je vermogen op, heb ik me laten vertellen....:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 23:04:
zijn woorden waren vermogenstestbank.


:lol:
 
Waarschuw beheerder
nou ja ik merk het wel met die verhalen over pk's! hij gaat morgen er naar toe dus....
Waarschuw beheerder
je kan wel meer vermogen krijgen door je incoming lucht..( hoe de fuck noem je dat??) te koelen....misschien bedoeld hij dat...de warme zekering uit de luchtstroom halen....:O
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TEAS :bounce: op maandag 31 juli 2006 om 00:45:
afremmen op de motor kan geen kwaad, en het scheelt je in remblokslijtage.


het scheelt je remblokslijtage maar kost je koppelingsplaat euhm volgens mij is een koppelingsplaat wel een stukje duurder hoor maar kan aan mij liggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 31 juli 2006 om 23:24:
je kan wel meer vermogen krijgen door je incoming lucht..( hoe de fuck noem je dat??) te koelen....


Intercooler, door lucht te koelen kan er een groter volume lucht worden aangezogen. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
... en dat heeft er alles mee te maken, dat wanneer je iets afkoelt het krimpt. (bij wijze van). Het verhitten van iets verkleint de dichtheid. - dus je hebt meer volume nodig.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op dinsdag 1 augustus 2006 om 17:29:
Intercooler, door lucht te koelen kan er een groter volume lucht worden aangezogen.


dat bedoeld hij niet.....als je het hele verhaaltje had gelezen betreft het hier iets electronisch en niet mechanisch.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 28 juli 2006 om 19:42:
stelling
je koopt een VW polo maar vind die niet snel genoeg


Misschien ook even makkelijk om te zeggen om wat voor type Polo het dan zou gaan. Als het een type 2 of 2F is, ga dan gewoon voor de G40, chippie en poelie en je hebt 140 pk, en dat is heel wat voor zo'n bakkie ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op dinsdag 1 augustus 2006 om 17:29:
Intercooler, door lucht te koelen kan er een groter volume lucht worden aangezogen.


Lol...een intercooler zit niet op een normale auto...ik bedoel eigenlijk gewoon een dure naam voor aangezogen lucht in je luchtfiltert...(Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 18:08:
dat bedoeld hij niet.....als je het hele verhaaltje had gelezen betreft het hier iets electronisch en niet mechanisch.


:yes: wat ik bedoelde was sarcastisch...:lol: een zekering wordt warm, als ie dan in de luchtstroom zit kan het vermogen schelen omdat de lucht niet koel is maar warm van je zekering...:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 18:08:
dat bedoeld hij niet.....als je het hele verhaaltje had gelezen betreft het hier iets electronisch en niet mechanisch.


Heb inderdaad ff niet verder gekeken nee.. :bloos:
 
Waarschuw beheerder
tis je vergeven:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van zeg ik niet op dinsdag 1 augustus 2006 om 22:38:
Heb inderdaad ff niet verder gekeken nee.. :bloos:


Uitspraak van DanM op dinsdag 1 augustus 2006 om 19:37:
:yes: wat ik bedoelde was sarcastisch...:lol:


Had je dit ook niet door? Haha... :D
Waarschuw beheerder
Welke auto zou jij kopen ?
budget 5000€ :)
ben benieuwd wat jullie keuze is!
+reden?
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
zijn zoveel keuzes...wat wil je...sportief comfort groot klein sedan hatchback.... bepaalde merken wel of niet? motorinhoud? verzekering / wegenbelasting overwegingen?