Partyflock
 
Forumonderwerp · 889685
1 volger · 13710x bekeken
Waarschuw beheerder
Vertel! Gooi het in de groep, misschien weet iemand er een antwoord op.. ;)
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
ja alleen op die plek waar het staat is een olievlek ingetrokke.
dus niet meer te lezen:/
Waarschuw beheerder
Gewoon ff google zoeken joh... staat vast wel ergens een doorsnede tekening met uitleg. Verdamper is nie zo lastig..

Heb je het onderdeel dieselpompen al gehad? :P
Waarschuw beheerder
alles...
ik heb monteurs diploma op autogas na..
daar ben ik voor gezakt.
Waarschuw beheerder
Maar als je dieselpompen snapt,dan kan een simpel verdampertje toch nie zo lastig zijn? is volgens mij een stuk simpeler... :)
Waarschuw beheerder
hoofdstuk diesel een 8.
hoofdstuk autogas een 3.

nou wat zou moeilijker zijn:p
 
Waarschuw beheerder
hoofdstuk diesel een 8
hoofdstuk autogas een 9

meerkeuze vragen ;p ;p
waren het altijd ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 18:10:
hoofdstuk diesel een 8
hoofdstuk autogas een 9


zie je wel... gas is makkelijker :p

Ik vond zelf altijd de mechanische (ondertussen ouderwetse :P) dieselpomp t lastigst.. :yes:

Maar k ben wel geslaagd hoor :P
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb een lekke band
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Turbo Mc Kwek op woensdag 9 augustus 2006 om 18:39:
Ik vond zelf altijd de mechanische (ondertussen ouderwetse ) dieselpomp t lastigst..


klopt maar op school ging het ouderwets met een 100 ste meter enz...
Waarschuw beheerder
dikke meerkeuze ja..
en ik nog nie snap:/:p


Uitspraak van Auke :bier: op woensdag 9 augustus 2006 om 19:11:
ik heb een lekke band


gewoon dicht purren
Waarschuw beheerder
Automonteurs opgelet!!!! :bloos:

Ik heb een 320 coupe waarvan het linkerraam en het open dak het af en toe doen (beide electrisch)..

Bekend probleem? Hoe los ik dit op? Thnx! 8)
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Los contact (in een relais?)
Waarschuw beheerder
Ok dan...dat wordt zoeken..haha
Waarschuw beheerder
Niet perse...als je handig bent met een multimeter, meet je boel zo door...(Y) je zegt zelf al de linkerkant, valt rechts al af...:9
Waarschuw beheerder
Vraagje heb nu 18 inch velgen op mijn Golf 4 kan ik hem nog 40 mm laten zakken of zal ik dan problemen krijgen ?
 
Waarschuw beheerder
weet waar je aan begint ;p
mijn broer heeft dat ook gehad
het lijkt super
maar geen comfort
tenminste dat verlagen ;p
 
Waarschuw beheerder
Ik heb een 320 coupe waarvan het linkerraam en het open dak het af en toe doen (beide electrisch)..

probeer is een andere schakelaar in de midden console
dit komt vaker voor bij ons
en dat open dakje word zoeken denk ik :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MOOS" op vrijdag 11 augustus 2006 om 03:43:
Vraagje heb nu 18 inch velgen op mijn Golf 4 kan ik hem nog 40 mm laten zakken of zal ik dan problemen krijgen


Wat voor schroefverenset heb je onder je waggie...?:9
 
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik de verwarming van me auto aanzet dan gaat me auto stotteren :s en als die even stil gestaan heeft en ik trap direct het gas in dan stotterd hij ook heel erg! De verwarming word ook loei heet maar alleen als hij in de stand naar je voeten staat. De tempratuur van de auto zelf blijft gewoon normaal. Wie weet wat het kan zijn is die rijp voor de sloop of :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 augustus 2006 om 08:59:
Als ik de verwarming van me auto aanzet dan gaat me auto stotteren


verwarming vraagd stroom, miss. dat je bobine niet lekker meer is, je dynamo kan ook, of misschien zelfs je accu....:9
Rijp voor de sloop? i dunno....:9 wat voor auto...?:9
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op zaterdag 12 augustus 2006 om 09:12:
Rijp voor de sloop? i dunno.... wat voor auto...?


:lol: opel :D
Waarschuw beheerder
Opel over het algemeen ( tegenwoordig) hele degelijke auto...(Y) oudere types, mits goed onderhouden, no problem....:)
 
Waarschuw beheerder
donateur
het is een 91er zal wel ffies langs de garage gaan dan om hem na te laten kijken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 11 augustus 2006 om 01:00:
Niet perse...als je handig bent met een multimeter, meet je boel zo door... je zegt zelf al de linkerkant, valt rechts al af...


Met een draadje en een lampje probeer ik ook ver te komen. Had laatst probleem dat mn remlichten het niet deden...pffff. Lampen waren OK, zekering was OK, stond ook constante stroom op...toen de remschakelaar, die was ook OK. Vervolgens contactpunten van de lampen die waren ook OK...Hmmmmm en toen begreep ik het niet meer. Bleek dat die contactpunten slecht contact maakten met het lampje zelf. Nu weer voor elkaar dus! En ik kan weer volgas remmen..hehe (y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op zondag 13 augustus 2006 om 15:17:
contactpunten slecht contact maakten met het lampje zelf. Nu weer voor elkaar dus! En ik kan weer volgas remmen..hehe


meestal is de oorzaak 8teraf makkelijk ;p
maar je kunt je de pleuris zoeken soms
Waarschuw beheerder
Ja het probleem met mn linkerraam is dat hij het soms wel doet en soms niet. Zekering is dus goed en de motor ook. ik ga dus inderdaad beginnen met de schakelaar te verwisselen en de contactpunten te controleren. Moet alleen ff een torksleutel hebben voor die twee torkjes bij de handgreep..

Met het dak is het precies hetzelfde, soms doet hij het wel en soms niet. Het rechterraam doet het prima.

De centrale deurvergrendeling wordt wel echt zoeken denk ik.. :(

Heb jij nergens last van dan meijerink?
 
Waarschuw beheerder
met mijn e30 wel maar het probleem is als ik thuis kom heb ik geen zin meer om thuis nog met me eigen auto aan het werk te gaan :P
Waarschuw beheerder
hehe begrijp ik..

Weet jij toevallig of ik het stuur er zo af kan halen zonder dat de airbag eruit komt? Zowieso haal ik die zekering er ff tussenuit..
 
Waarschuw beheerder
de stekker is beveiligd als je hem los neemt zullen er nokjes na beneden komen (als het goed is :P:P .... zoniet dan zul je ff een btje doof zijn ;p haha gekheid )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op zondag 13 augustus 2006 om 20:43:
Weet jij toevallig of ik het stuur er zo af kan halen zonder dat de airbag eruit komt? Zowieso haal ik die zekering er ff tussenuit..


:lol:

Heb 1x een airbag laten klappen, zonder opzet.....:9 mazzel gehad, want ik lag half over de stoel heen, en half onder het dashboard, zat te klooien blijkbaar...als je zon ding tegen je muil krijgt zonder impact van bijv. een botsing....:| wel een pleurisklap....en ik was wit....:lol:
Was btw een Volvo....mijn tip is ook om niet zelf te klooien aan airbags, tenzij je echt de knowledge hebt....:yes:
Waarschuw beheerder
Ja ok het gaat ook niet om de Airbag maar om het stuur die staat wat scheef en ik irriteer me eraan dus wil hem recht zetten. Maar ben dus bang dat of die airbag eruit klapt of dat ik hem sloop..

Dus ik kan het stuur er gewoon af halen begrijp ik? O:)
Waarschuw beheerder
Erm....whatever...:\ weet de anwb nix?:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 14 augustus 2006 om 21:14:
mijn tip is ook om niet zelf te klooien aan airbags, tenzij je echt de knowledge hebt....


Mee eens.. :yes:

Maar 99% van de bags zijn beveiligd... Zodra je een keer aan het stekkertje rommelt meet de regeleenheid een verandering in weerstand en zal het systeem op fout springen (lampje gaat branden) Zodra het lampje brandt staan alle bags uitgeschakeld. :)

Vandaar dat je ook altijd de regeleenheid met resetten als je een stekkertje los hebt gehad.

Dus als een bag afgaat als je met een auto bezig bent heb je waarschijnlijk ergens sluiting gemaakt of een crash sensor een optater gegeven :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op zondag 13 augustus 2006 om 20:43:
Weet jij toevallig of ik het stuur er zo af kan halen zonder dat de airbag eruit komt? Zowieso haal ik die zekering er ff tussenuit..


of gewoon even bij een dealer binnenlopen en een van de monteurs vragen of je dit makkelijk te doen is. die hebben iets meer verstand van jouw merk en type auto. dit is zo verschillend bij de auto's en anders gewoon lekker laten doen, want een airbag slopen kost veel geld
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 14 augustus 2006 om 22:52:
weet de anwb nix?


:yes:

Wou even jullie kennis testen.. O:)

Nee zonder gein, vast wel maar heb het nog niet gevraagd. Als ik morgen tijd heb ga ik er naar kijken.. (y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Turbo Mc Kwek op maandag 14 augustus 2006 om 22:57:
Dus als een bag afgaat als je met een auto bezig bent heb je waarschijnlijk ergens sluiting gemaakt of een crash sensor een optater gegeven


die kun je zomaar niet activeren als hij gemonteerd zit
:P:P
daarvoor moet je eerst met een km of 20 tegen een muurtje
rijde ;p
(je bedoeld het kasje met het kogeltje als je schud
niet schudden natuurlijk als de stekkers nog gemonteerd zitten ;p)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 05:34:
die kun je zomaar niet activeren als hij gemonteerd zit

daarvoor moet je eerst met een km of 20 tegen een muurtje
rijde


:nee: heb het meegemaakt...:9
 
Waarschuw beheerder
ok een vraagje:P beetje flauw omdat ik het antwoord zelf al weet maar toch :lol:

past een lambda sonde van een NIET ecotec (bijvoorbeeld de 2.0 16v) in de mijne?? (c18xe ecotec). oftewel. past de motronic als vervanger van een Simtec? voor de opel kenners onder ons:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 19:25:
beetje flauw


Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 19:25:
opel kenners


Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 19:25:
beetje flauw


8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 05:34:
(je bedoeld het kasje met het kogeltje als je schud
niet schudden natuurlijk als de stekkers nog gemonteerd zitten ):P


Dan kun je m toch activeren als je nie rijd?? :P
Waarschuw beheerder
welke actuatoren worden door de autogas-regeleenheid aangestuurd?
Waarschuw beheerder
Ben vandaag eindelijk gaan kijken hoe het zit met mn electrische raam. Dus ik begin op dat knopje te drukken gaat dat raam naar beneden..dus ik blij dat hij het toch opeens doet...krijg ik hem vervolgens niet meer omhoog! Van alles geprobeerd en toch uiteindelijk besloten mn deurpaneel eraf te halen. Zie ik dat raammechanisme zitten en uiteraard geen beweging in te krijgen! Dus ik denk ik haal die zwarte kap van mn regeleenheid eraf krijg ik alleen printplaatje te zien.. :s Zag er trouwens prima uit dus dat is goed. Vervolgens de (aluminiumachtige) kap van het motortje en ik zag dat ik aan het draaibare gedeelte kon draaien waardoor het raam omhoog ging. Ik als een mafkees aan dat ding draaien en na 5 minuten was eindelijk dat raam omhoog.. :cheer:

Vervolgens alles weer gemonteerd, doe ik de deur dicht gaat dat raam een stukje naar beneden! Ik denk nnnneeeeeeeee!! :/

Vervolgens deur weer open en deur weer dicht, gaat het raam weer een stuk naar beneden! Volgens mij denkt de computer dat dat raam nog naar beneden zit omdat ik hem handmatig omhoog heb gedraaid.. :s

Dus ik maar weer op die knop omhoog proberen te drukken...geen reactie uiteraard. Druk ik naar beneden gaat dat raam ineens omhoog. Ik weer blij! :D

Maar zodra ik de deur dicht doe blijft hij een stukje naar beneden gaan. Uiteindelijk maar besloten om het raam omhoog te doen, de zekering eruit te trekken en het voor gezien te houden.

Conclusie: Er moet dus een nieuw motortje in. Maar om alles te demonteren moet ik popnagels gaan uitboren.. :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op zondag 20 augustus 2006 om 22:47:
Vervolgens deur weer open en deur weer dicht, gaat het raam weer een stuk naar beneden! Volgens mij denkt de computer dat dat raam nog naar beneden zit omdat ik hem handmatig omhoog heb gedraaid..


Misschien dat je je raam tever omhoog gedraaid hebt? lijkt me stug dat je ramen via een computer gaan, tenzij je ramen volautomatisch gesloten worden bij afsluiten van je auto...;)

Uitspraak van zeg ik niet op zondag 20 augustus 2006 om 22:47:
Maar om alles te demonteren moet ik popnagels gaan uitboren..


lijkt me niet zoveel werk, en popnagels heb je er zo weer in...(Y)
Waarschuw beheerder
Te ver omhoog gedraaid lijkt me niet..volautomatisch dat geloof ik ook niet. Maar ik weet anders even geen andere reden te verzinnen waarom het raam nou ineens omhoog gaat als ik naar beneden druk.. :s

Heb alles weer precies op dezelfde manier gemonteerd en geen polen omgedraaid of wat dan ook.

Uitspraak van DanM op zondag 20 augustus 2006 om 22:56:
lijkt me niet zoveel werk, en popnagels heb je er zo weer in


Ja ff op zoek naar een motortje en dan gaat het echte werk beginnen..popnagels uitboren en erin zetten is zo gebeurd idd. Alleen alles weer netjes op zn plaats wordt nog wel ff precies werk. Het raam mechanisme komt dan natuurlijk ook los! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zeg ik niet op zondag 20 augustus 2006 om 23:06:
Te ver omhoog gedraaid lijkt me niet..volautomatisch dat geloof ik ook niet. Maar ik weet anders even geen andere reden te verzinnen waarom het raam nou ineens omhoog gaat als ik naar beneden druk..


bij nieuwere Beamers zit een sensor in de deur, zodra je de deur opend gaat het raam een ietsiepietsie omlaag begreep ik...;)

Welk type is het?
Waarschuw beheerder
Ja dat klopt, zodra ik de deur open gaat hij een stukje naar beneden en als ik de deur sluit, gaat het raam weer omhoog.

Het is een 320 E36..
 
Waarschuw beheerder
coupe neem ik aan ;P
(Y)(Y)(Y)(Y)