en er zijn gasten die een account opnenen om ratings te bashen
Hoe zet ik mijn lijst op discogs ???
Idd, zit ook zo'n gast tussen die bijzonder vaak een 1 geeft aan vette platen, ilPPP ofzo. Daisy - Sacrum, verneukt ie de hele rating bijvoorbeeld, maar ik zie het hem echt bij vet veel goeie platen doen.
En paul elstak platen krijgen bij hem weer een 5.... Ga dan geen dingen raten die niet in je straatje vallen...
Idd, zit ook zo'n gast tussen die bijzonder vaak een 1 geeft aan vette platen, ilPPP ofzo. Daisy - Sacrum, verneukt ie de hele rating bijvoorbeeld, maar ik zie het hem echt bij vet veel goeie platen doen.
En paul elstak platen krijgen bij hem weer een 5.... Ga dan geen dingen raten die niet in je straatje vallen...
Mwah vind sowieso die rating nergens op slaan. Als je alleen je platen een cijfer geeft die in je straatje vallen dan geeft niemand een 1 of 2 Het is misschien alleen handig voor kopers. Als iemand voor een plaat een 2 geeft dan heb je een goede kans dat ie ervan af wilt
ik weet ook niet alles, dat dacht ik, bijvoorbeeld die PAM 3 Jappo & Lancinhouse, die is niet gereleased en toch staat deze erop..
Ik denk dat die gast een Duitser is. Duitsers geven namelijk op school cijfers van 1 tot 5 en 1 is het hoogste.
moet je maar membership betalen
had datafile 51 van Nosferatu ook een 1 gegeven omdat ik het een rukplaat vind.
Waarom koop je zoiets in godsnaam dan?
Ik heb ook wel eens een miskoop, maar dan nog niet zo erg dat ik het een complete rukplaat zou vinden.
www.discogs.com/user/G.Monk
www.discogs.com/user/G.Monk_Salelist
Moeten bij elkaar denk ik toch nog wel zo'n 600 platen toegevoegd worden aan mijn lijst, maar heb alle tijd daarvoor.
Zijn er serieus mensen die hun complete collectie aan gaan klikken dan?Daar begin ik echt niet aan.
Zijn er serieus mensen die hun complete collectie aan gaan klikken dan?
50 platen en growing... Best nog wel te doen dan
Zijn er serieus mensen die hun complete collectie aan gaan klikken dan? Daar begin ik echt niet aan. Enige wat ik aanklik zijn de 'wanted'platen en op het moment dat ik ze heb gooi ik ze uit de lijst.
hmm ik heb heleboel platen zelf gerated, maar heb geen 5 punten
maar die staat nog steeds in de pending
nee is de enige, maar het plaatje is weg zote zien
ik vind discogs laatste tijd wel zuigen.
je kunt alleen plaatjes raten als je 5 punten hebt.
opzich is dat een goede regel.
ik heb net rank 6 gekregen
hoe de ranking in elkaar zit
ik krijg zon domein site
en bij andere ook , hoor ik
Discogs WAS de grootste online muziekdatabase op het internet.
dit is 1 van de redenen dat ik pas een kwart van mn collectie dr in heb zitten
waarom zouden mensen mijn grafkop willen zien?
heeft toch ook totaal nix met platen te maken
Hier houdt men foto's bij van Discogs leden:
http://djnikadeemas.org/oggers/index.htm
Om hier je foto bij te krijgen, stuur je foto per mail naar djnikadeemas@gmail.com of stuur een link naar een foto op internet naar ditzelfde mailadres.
Online forumtopic op discogs over deze userpics:
http://www.discogs.com/forums/topic?topic_id=57084
Heb hem dan ook zeker niet aangeklikt.
de ene is gewoon een onderwerp binnen het discogs forum, en daar binnen zie je dan die andere link. En een html bestand kan weinig raars doen
Via MSN zie je ook vaak genoeg dat je ineens URL's krijgt van mensen die ze niet persoonlijk hebben gestuurd.
Maar is een truucje voor om dat te omzeilen.
Ga naar 'My discogs', klik op 'show unrated items in my collection'.
Daar kun je ze alsnog wel raten, is een bug denk ik.
(Kan zijn dat die inmiddels gefixed is, maar laatst lukte het zo!)
Werkt bij mij ook niet, dan krijg ik dit te zien :
ik heb 560 techno platen te koop
sorry hoor, maar hoe vaak is PF wel niet down geweest ivm server updates etc etc.
heb je enig idee hoeveel mensen dagelijks Discogs bezoeken?
het zal allemaal wel beter worden op den duur....
Beetje triest zo, maar ik geloof er wel in dat het goed komt.
mss helpt het als je wat meer gaat doen int leven
Ik weet dat er een aantal mensen tussen zullen zitten die liever geen mailtjes krijgen maar dat weegt niet op tegen het gemak
Uit de Submission guidelines:
"Artist" refers to the main credited artist for this release. If the required artist is not in the database yet, listing them here will create the artist. Make sure prior that they are not already present under a slightly different name, though.
Je kunt een artiest die nog niet bestaat dus wel degelijk toevoegen. Daarnaast weet ik uit eigen ervaring dat het zo is.
Maar goed, welke artiest gaat het om dan?
Wat ik nou nooit begrijp is dat het genre "jump" op discogs niet bestaat Alle jumpnummers moeten worden geclasseerd als hard house.
simpele verklaring
omdat de "bekende" jump alleen in de benelux en Frankrijk bekend en groot is
alles erom heen (Italie, Zwitserland etc) begint het ook een beetje te groeien, maar is niet succesvol
Amerika en Spanje zijn uitzonderingen, die hebben hun newstyle zelf uitgevonden.. wat vaak als hardcore bestempeld wordt.
de vraag "waarom staat hardstyle er wel in?"
komt omdat het een genre is die populairder wordt over de gehele wereld.
in Australie, Amerika, Zuid-Afrika en zelfs Brazilie wordt hardstyle steeds bekender
Jep het is me na jou uitleg helemaal duidelijk
ben trouwens benieuwd wanneer mn pendings worden behandeld;
Die zijn dan of afgekeurd of je hebt ze zelf gecanceld.
In het eerste geval moet je even de gewenste aanpassingen (staan bij moderator notes) maken en opnieuw submitten.
In het laatste geval hoef je ze alleen maar opnieuw te submitten.
Ik heb 2 Draft Releases staan.. waarom zijn die niet pending?
Of je bent niet in staat om meer release's Pending te hebben staan
Ik zie dat je rank 1 hebt en dan kun je volgens mij maximaal 3 toegevoegde release's Pending hebben staan
Je moet dus een hogere rank krijg wil je meer releases's Pending hebben staan
Na 1 vote zowel Y of N kan je de pending niet meer editen, terwijl er wel fouten in kunnen zitten
kan iemand mij vertellen hoe dat precies met die rank werkt??
heb een release toegevoegd maar kan nog steeds geen platen ranken
Jawel hoor, je kunt hem gewoon cancellen, alleen die ene vote komt dan te vervallen.
Je geeft hem niet eens antwoord. Heeft helemaal niets met rank's te maken.. Als je 2 N-votes krijgt dan komt hij bij de draft releases, want daar kan je hem dan weer opnieuw re-submitten, zonder alles opnieuw in te voeren..
Daarnaast kun je in Amerika niet echt spreken van standaard verzendkosten aangezien verzending vanuit het zuiden van de US meer kost dan vanuit het oosten aangezien dat nogal een aantal kilometers scheelt.
Dat is het standaardtarief. Voor elke plaat extra komt er 1 eurie 50 bij.. Maar dat is wat ik gelezen dacht te hebben.. niet echt betrouwbare informatie dus
vraagje:
heeft er iemand al ervaring met bestellen op discogs?
is het betrouwbaar??
heeft er iemand al ervaring met bestellen op discogs?
is het betrouwbaar??
Dat varieert, net als op Ebay en marktplaats, per gebruiker.
Man man man, sommige prijzen die je daar tegenkomt.. je zou bijna cd'tjes gaan draaien
K heb ineens een " private collection" gekregen, waar ik zelf niet meer bij kan, weet iemand hoe dit kan????
Ik kan niks meer toevoegen ineens.
Weet iemand hoe dat kan?
Geen idee hoe het kan, maar je kunt het iig (weer) aanpassen bij "preferences".
hmmm, bij de preferences staat alles als gewoon zichtbaar aangevinkt en verandert niet als ik t nog een keer bevestig
Wat ik nou nooit begrijp is dat het genre "jump" op discogs niet bestaat, alle jumpnummers moeten worden geclasseerd als hard house.
simpele verklaring
omdat de "bekende" jump alleen in de benelux en Frankrijk bekend en groot is
alles erom heen (Italie, Zwitserland etc) begint het ook een beetje te groeien, maar is niet succesvol
Amerika en Spanje zijn uitzonderingen, die hebben hun newstyle zelf uitgevonden.. wat vaak als hardcore bestempeld wordt.
de vraag "waarom staat hardstyle er wel in?"
komt omdat het een genre is die populairder wordt over de gehele wereld.
in Australie, Amerika, Zuid-Afrika en zelfs Brazilie wordt hardstyle steeds bekender
wat in feite eurohouse is.
hmmm, bij de preferences staat alles als gewoon zichtbaar aangevinkt en verandert niet als ik t nog een keer bevestig
http://www.discogs.com/user/Djeeta
Maarr k zie wel dat ik daarbinnen nog een keer op collection kan klikken en mn eigen platen dus wel kan bekijken.. k blijf alleen een private collection houden
Maar thnks voor de tip iig
Discogs ligt er flink uit momenteel trouwens. Lijkt of de gehele database losgekoppeld is.
pakken ze precies jumpstyle i.p.v. gewoon jump, waar de meeste mensen die jump al jaren kennen zich zo aan ergeren
Maar even ontopic, wat betekenen al die groene en rooie bolletjes achter releases tegenwoordig? Ik dacht eerst aan Gemm, maar zijn er mensen die er meer vanaf weten?
ojeee.. pf doet t niet, discogs doet t niet...
mn wereld vergaat!
ja maar hoe vaak worden hard house en hard trance niet door elkaar gehaald? ouwe hardstyle noemen ze ook zo terwijl het echt geen hardhouse is maar gewoon hard trance.
Rode bolletjes zijn releases die in je Wantlist staan, groene bolletjes zijn releases die je in je collection hebt staan