Nou kijk. Het probleem is dat, dat is een zeer risico vol gebied waar nu alleen comandos maar operieren.
Probleem van NL leger is dat ze niet zelf genoeg materieel hebben om troepen te ondersteunen.
Dus. Wilt NL nou echt nog meer body bags. Waren die twee uit Iraq niet genoeg?
Eerste instantie. Nederlande geheime dienst schrijft negatief raport. De Kabinet neemt een negatieve stelling
en natuurlijk worden ook meteen weer alle splintercelletjes van al-Qaida ff herinnerd aan het feit dat er ook nog zoiets als Nederland bestaat
kijk, ik verwacht eigenlijk nog steeds geen aanslagen in Nederland, maar op zo'n moment zou ik toch best wel tegen het kabinet willen zeggen "don't push your luck, guys
maar leek me eigenlijk slimmer om dat wat te gaan afbouwen
Het is allang bewezen dat de meeste afghaanse terroristen terug naar Pakistan zijn gevlucht en veel van wat vroeger al-quaida was, zit ook in Pakistan.
ow is de situatie al onder controle dan, afmaken waarme je begonnen ben. Dan had je er niet in moeten stappen...
Een leger is er om orde/vrede te scheppen in oorlog.
ik vind dat we er in de eerste plaats zowiezo niks te zoeken hebben.
maaaaaaarr... het kabinet moet niet zeuren dat het te gevaarlijk is.
Je hebt een leger in eerste instantie niet omdat er vrede is. Ze worden er voor betaald!
Een leger is er om orde/vrede te scheppen in oorlog.
Niet zeuren dus dat het te gevaarlijk is!
en natuurlijk willen we niet dat er doden vallen, maar goed, die mensen zijn getraind en hebben voor dit vak gekozen.
de meeste mititairen vinden dit zelf ook maar het kabinet niet want die blijven maar zeuren.
En voor die enkele lui die daar de boel proberen te verzieken moeten dus al die andere burgerbevolking boeten? Lijkt mij niet echt de bedoeling!
In Irak ging dit ook goed op een enkele aanslag na.
Er zullen altijd wel lui zijn die jet proberen te verkloten.
us volgens jou is iedere burger in Afghanistan terrorist?
Maar als je het idd zo bedoelt heb ik niets gezegd. Maar dan kunnen we daar toch wel gaan helpen aan de wederopbouw van het land? Of zie ik t nou verkeerd...
Uit Afghanistan kilo's heroine en in Colombia zitten meer terroristen dan in welk land dan ook! Daarnaast komen de meeste terroristen tegenwoordig uit Irak, Tjetjenie, Saudi-Arabie, Pakistan en westerse landen, niet uit Afghanitan.
Tenzij je nu in Afghanistan de bevolking werkloos maakt, dan zullen daar ook snel terroristen uit komen, ja.
In colombia zijn de amerikanen ook vast wel actief...
Niet helemaal, de Taliban zijn Pakistanen die vlak na het ontstaan van Afghanistan de zuid-oostkant onder controle hebben genomen. Dus de gewone afghaan is geen taliban-lid.
Wat wil je dan precies gaan opbouwen? De taliban zorgt voor de afname van papaver..die factor haal je weg wat wil je dan gaan doen?
Enorme fabrieken zetten die maanzaad produceren voor dezelfde prijs zeker?
Een Nederlandse soldaat hoort te sterven voor zijn vaderland en niet voor een of andere onzinnige missie duizenden kilometers verderop.
Voor en tegenstanders heb je overal en altijd toch?
stuur eerst die mariniers maar dan komt de luchtmacht wel als het veilig is
Alleen jammer dat ze niet trainen tegen het oplopen van oorlogstrauma's
Uitspraak van *Jude* op zondag 22 januari 2006 om 20:57:
funny
Tis maar wat je lollig vind, als je ziet hoeveel er compleet psychotisch uit Irak terugkwamen sla je ook stijl achterover en de nazorg was een lachertje.
Nou ja, ik verwacht niet dat ze er wat aan doen, want dan vind de huidige regering niet zo intressant.
Nou nou nou... dat heeft afghaans volk niet verdient hoor. Ik denk dat ze liever NL dan USA zien
Het besluit is op 22 december inderdaad genomen, ja.
mariniers lees:het 12e inf.bat van Luchtmobiel!!
JUIST het is een missie van de Noord Atlantische Verdrags Organisatie , daar hoord Nederland bij, en Nederland is aan de beurt.
Daarnaast is de VS daar ook bezig met hun eigen oorlog en het is erg belangrijk dat wij openlijk afstand nemen van die missies.
En mocht het niet doorgaan, tja dan gaan we vast ergens anders heen...
Daar ben ik het mee eens, alleen is er nog onvoldoende informatie om een goede inschatting/invulling van de situatie te maken, wat wel belangrijk is voor het slagen van de missie.
het is erg belangrijk dat wij openlijk afstand nemen van die missies.
Wat verwacht je dan van het nederlandse leger?? dat ze moeten wachten tot hier weer eens een keer de dijken doorbreken???
nukubu met je getinte bril
Daar ben ik het mee eens,
Liever dat ze hier wachten op een dijkdoorbraak,dan in Aghanistan als schietschijf fungeren en niet verder komen,dan het nu is!
En als je het er niet meeeens bent, motiveer je eigen soldaten dan iig..
Ach ja je gaat naar de Leger om te skitten en te moorden. Niet op je reet te zitten en je geweer constand schoommaken omdat je geen hol te doen hebt
Het leger heeft niets met moord te maken!
Maar als we onze mensen dan naar een onveilig gebied sturen, dan mag ik toch hopen dat ze wel de juiste bevoegdheden krijgen en dat ze niet op de slachtbank worden gezet met klappertjespistolen en een blauwe helm van luxaflex
Ach ja je gaat naar de Leger om te skitten en te moorden. Niet op je reet te zitten en je geweer constand schoommaken omdat je geen hol te doen hebt
En doden liggen nou eenmaal gevoelig in NL, als we na 1 maand horen dat er 10 doden zijn gevallen aan onze zijde, dan denk ik dat dit kabinet kan opstappen...
Lul niet zo stom net wat ik hiervoor al zei
Het leven en werk brengt soms wat narigheid mee en dat de keuze van het kabinet ja is (mis nee) Dat wil niet zeggen dat ze dan een verkeerde keus gemaakt hebben.
We zijn een leger he vergeet dat niet!!!
Uitspraak van gummie op zondag 29 januari 2006 om 19:09:
Ik zit idd niet in het leger om mensen om het leven te brengen maar om mijn werk te doen om de vrede te bewaren en mijn werk goed uit te voeren....
En ja daar kunnen soms wat nadelen bij zitten zoals mensen te moeten doden
Het is of zijn leven of de mijne dan he
Dat heet keuzes maken!!!!!!!
de geloofwaardigheid naar de afghanen ja
ze laten stikken nu ze ons nodig hebben om hun land weer op te bouwen
we hebben de eerste missie gesteund je kan nu niet zomaar daar vertrekken terwijl er nog gigantisch veel dingen te doen zijn
en tis tevens een missie vanuit de navo onze geloofwaardigheid tegen bevriende landen staat inderdaad ook op het spel
LUL niet zo stom joh!!!!
Jij heb zo je werk met misschien weinig risico's
En wij hebben werk met veel risico's.....
En wij worden er nogmaals voor getraind en voor op geleid...
Ik zit idd niet in het leger om mensen om het leven te brengen maar om mijn werk te doen om de vrede te bewaren en mijn werk goed uit te voeren....
En ja daar kunnen soms wat nadelen bij zitten zoals mensen te moeten doden
Het is of zijn leven of de mijne dan he
Dat heet keuzes maken!!!!!!!
ik denk dat je het juist verwoord heb, zelfs de pvda begint zich ebwust te worden dat als ze in een eventuele volgende kabinetsperiode aan de macht komen, dat ze dan alleen serieus genomen worden als ze ook risico's durven te dragen
That's the spirit.
Ik heb twee kameraden gehad die in Bosnie gediend hebben.
Oorlog ben je heel snel beu.
En vrede brengen is een nobel streven van de politiek,maar de realiteit kan voor diegene die er zit,heel anders uitpakken.
En die heet innerlijke vrede,en die kan soms in oorlog omslaan!
En iemand te moeten doden is geen keuze,daar kom je wel achter als je het eenmaal heb moeten doen.
Er is geen weg naar vrede. Vrede is de weg...
Maar een discussie is nog weg, toch?
We moeten ons wel realiseren dat dit niet zomaar een missie is. Deze lui hebben hun hele leven oorlog gehad, en weten precies hoe je dat moet voeren. Dit zijn niet zomaar boeren met een AK.
Ik ben het er wel mee eens dat er goed over gesproken word, zodat we de situatie goed kunnen inschatten.
de rules of engagement zijn nog steeds geheim, de militairen krijgen gele papiertjes met instructies voor hun situatie in hun borstzak
ze zijn gewoon bang voor een nieuwe sebrenica
maar ook daar moet je mee verder gaan
van fouten leert men
dus stuur ons gewoon we kunnen het echt wel aan
de eerste lichtingen zit ik niet bij!
zit op dit moment in Sarajevo (door jou niet ongeheel terecht snoepreis genoemd) en ben begin 2007 pas weer uitzendbaar!
maar goed, vandaag afwachten wat er beslist wordt, als er al een beslissing genomen gaat worden!
bij dat tunnel museum geweest, de markt, die begraafplaats in dat dal. ja was een leuke ervaring
het zal wel doorgaan ja.. ben er nog steeds een tegenstander van. Opbouwen in een land terwijl het er nog oorlog is. Welkom in een 2e Irak
Heb een groot deel van het debat gevolgd en kan niet geloven dat ze met zo'n ruime meerderheid voor hebben gestemd. Hoezo naief? Beste voorbeeld vond ik nog wel dat je een dorp op kunt bouwen, vervolgens verdenken de Amerikanen 1 van de dorpelingen ervan terrorist te zijn en besluiten dat dorp aan te vallen..
En denken ze nou echt dat de gemiddelde afghaan het verschil ziet tussen een Nederlandse militair of een Amerikaanse?
jammer dat dit vooral door Marijnissen en Halsema werd genoemd die WETEN hoe de werkelijkheid in elkaar zit, en verder kijken dan "terrorismebestrijding" en "het land opbouwen"
idd de beste argumenten die gisteren genoemd zijn
jammer dat dit vooral door Marijnissen en Halsema werd genoemd die WETEN hoe de werkelijkheid in elkaar zit, en verder kijken dan "terrorismebestrijding" en "het land opbouwen"
En ik kan Balkenende gewoon niet aanhoren in een debat. Heeft die man OOIT in zijn leven antwoord op een vraag gegeven?
gooi de bende maar op slot....we gaan he he eindelijk, me in alle rust nu opwerken!!
Semper Perigue
Dat werd aam Wouter Bos voorgelegd.
Zegt die prutser dat als dat zo is,hij verkeerd voorgelicht is door het kabinet en dan natuurlijk zijn steun intrekt.
Ja,zo kun je er makkelijk vanaf komen,he?
Als het om sociale zekerheid gaat,doen ze wel eigen onderzoek?
Maar als het om een zeer gevaarlijke militaire missie gaat,dan laat je je oordeel afhangen van wat het kabinet je voorschoteld?
Deze miltaire missie is zoals Minister Kamp al zei,op een politieke zeer zware afweging gemaakt.
En de strategische kant van het verhaal is het ondergeschoven kindje geworden.
Ik hoorde de nee stemmen in de tweede kamer ook echt met argumenten komen.
Ik ook, en dat zeg ik niet omdat ik partijdig ben
Dit wordt weer zo'n verhaal waarin iedereen achteraf toch gelijk had bladibla
Ook is van de PvdA achterban bekend dat een grote meerderheid tegen de missie is. Toch stemde maar 1 kamerlid van de PvdA tegen.. Zeer veel respect voor die persoon (meer dan voor de D66-fractie die dom heeft gehandeld en het nu echt kunnen vergeten bij de volgende verkiezingen), maar waarom heeft de rest niet geluisterd naar hun kiezers?
SR Seviel, ik ben het helemaal met je eens.
Maar de reden dat de Navo naar Afghanistan gaat, is omdat het onze verantwoordelijkheid is. Niet de Afghanen maar westerse mogenheden hebben de boel daar op stelten gezet en dus moeten wij ook de rommel opruimen.
Hetzelfde als wanneer je een kinderverkrachter arresteert, het liefste zou je al zn tanden uit zn bek slaan, maar op het moment dat je zijn vrijheid afpakt, ben je verantwoordelijk voor zijn welzijn (dus moet je die persoon goed behandelen en voorkomen dat hem iets overkomt).
maar waarom heeft de rest niet geluisterd naar hun kiezers?
Dan lijkt het meer een bezetting... Om orde te houden? Zeker geen goede reden! Kolonisatie hebben we wel al gehad hé!
Maar het is meer het nemen van verantwoordelijkheid, dan echt het bewust koloniseren van een land (in tegenstelling tot Irak).
Dan ga je er vanuit dat wij de rechter zijn in een land waar we in principe niks te zoeken hebben? Dat zijn we niet...
De enige die kunnen beoordelen of wij er een verantwoordelijkheid hebben zijn de mensen die er leven en waar het om gaat. Als de afganen ons liever zien gaan als komen dan doen we het niet voor hun en dan hebben we er vanzelfsprekend geen verantwoordelijkheid... Tenzij wij denken dat wij de rechter in een ander land zijn. Dat zijn wij niet.
Dat wij er een verantwoordelijkheid zouden hebben is een mannier om goed te praten dat wij er heengaan om de vrede in ons eigen land te verzekeren en het terrorisme uit te roeien. Het is typisch nederlands ook om ergens over te praten wat minder belangrijk is als de achterliggende gedachte. Wij doen het voor onszelf en onze bondgenoten toch lult de politiek er maar wat omheen dat we het zouden doen voor de mensen in het land maar zoals ik al zei: deze zien ons liever gaan als komen wat overigens ook erg logisch is...
Voorbeeld: Als je een rechtstaat hebt zoals ons waarin mensen gestraft worden als ze een fout begaan. Stel er komt een ander volk (bv van een andere planeet) wat het niet eens is met het feit dat mensen worden gestraft door de maatschappij (ze zien het anders als ons hoe dat is n.v.t.) en dat volk komt hier op haar mannier orde op zaken stellen. Zijn wij er dan blij mee dat het systeem gedwongen hervormd word? Vanzelf spreken niet want wij bepalen wat goed is voor ons zelf daar hebben we niemand voor nodig die dat ons even komt opleggen! Nu heb ik het rechtsysteem als voorbeeld genomen omdat dit nu het meest voor de hand liggend is.
Zelf zou ik het wel toejuchen dat deze zwaar achterhaalde conservatieve maatschappij hervormd word en dan met name het zéér achterhaalde onderwijs systeem wat constant achter de feiten aan hobbelt terwijl de ontwikkeling telt en niet het bewezen feit!!!! Maar ik weet dat de gemiddelde mens niet snel wil en kan veranderen... Dus kan ik alleen maar een tijdmachine gaan bouwen als ik me wil thuis voelen
Das een hele leuke discussie,maar heeft nu geen zin meer.
Defensie heeft daar nu een taak uit te voeren,laat ze die taak uitvoeren.
Dit soort discussies hebben zin voordat je gaat.
Als Den Haag heeft beslist dat we gaan,zul je moeten roeien met de riemen die je hebt.
Het is altijd zo lullig dat men begint te praten over argumenten die voor of tegen zijn,als de beslissing al gevallen is.
Nu gaan we de soldaten steunen die het moeten uitvoeren.
Ben je het niet eens met wat de soldaten daar doen?
Dan had je daar eerder over na moeten denken,en die mensen dadelijk niet gaan afvallen,en dan praat ik echt over de PVDA,want die heeft eigenlijk de verantwoordelijkheid bij de regering neergelegd,terwijl ze zelf de doorslag hadden kunnen geven.
Dus ophouden nu,en kijken wat er gebeurd,en daar is heel Den Haag verantwoordelijk voor,inclusief de PVDA.laatste aanpassing 4 februari 2006 16:04
en dan praat ik echt over de PVDA,want die heeft eigenlijk de verantwoordelijkheid bij de regering neergelegd,terwijl ze zelf de doorslag hadden kunnen geven.
De PvdA heeft daar najuist niet voor gekozen en geeist dat de coalitie unaniem voor was, omdat het geen zin heeft om soldaten te sturen als ze niet alle steun krijgen die ze nodig hebben.
Maar was de PVDA dan voor?
Het gaat om soldaten die goed getraind het gebied in gaan en alle politieke steun moeten krijgen die ze nodig hebben. De PvdA was in principe voor en D66 in principe tegen.
Zij kwamen met argumenten,vertel mij nu eens met wat voor een agumenten de PVDA kwam?
2 Technominimalist,
Als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan je zielige geblaat voor je.
Niks mis mee om gemotiveerd te zijn om te doen waarvoor je opgeleid bent toch?
Of ben jij zo een lekkere schijndienaar die alleen de lusten wilt maar niet de lasten?
Daar stinkt het wel een beetje naar.
Maar genoeg aandacht aan jou verspild....ik ben er klaar voor,om uit te voeren waar de baas mij voor opgeleid heeft.
Al die dure euro`s mogen gerust omgezet worden in klinkende resultaten.
Nunc aut Nuncquam
Jij word getraind en opgeleid om te sterven? Volgens mij word je getraind en opgeleid voor je functie en hangen de risico's er aan vast.
Ik word er voor getraind en opgeleid om mijn werk goed uit te voeren en niet om doodgeschoten te worden...
stuur mij er maar heen...
nec temere nec timide
Ik denk dat je nog eens langs de oogarts moet gaan, aangezien je hetzelfde zegt als ik...
Jij word getraind en opgeleid om te sterven?
vip hou gewoon is effe lekker dat studenten gelul voor je joh...niet normaal!!!!
Nou, het is maar goed dat je in het leger zit om je baas 2 maanden door het gebied rond te rijden...
geen 2 maanden maar 2 weken....en ja iemand moet het toch doen he...
Het lijkt me wel de manier om problemen boven tafel te krijgen, in plaats van dat er straks 2 jaar lang gedemotiveerde soldaten in Afghanistan zitten.
zoals ik....maar ik zou geen pikkie van 20 achter me willen hebben hoor die me rug moet dekken...k kijk wel uit!!
En we hebben allemaal dezelfde skills en drills dus leeftijd zo niet moeten uitmaken
sommige dingen heb je gelijk in,maar je bent en blijft een helpdesk ventje !!
want praktijk ervaring heb je niet over de nederlandse krijgsmacht...
Maar een oorlogsfunctie? er wordt gekeken of je uitzend geschikt bent, en dat wordt mede bepaald door je; pc, cq opc en cc, die inventariseren wie er in aanmerking komen.
Bij aanwijzing kijken ze naar verschillende factoren, leeftijd, ervaring, gedrag,fysiek, opleidingen, enz enz...de zogenaamde blacklist die elke cc heeft.
Wooow, wat een goed beargumenteerde mening is dat zeg! Echt, bij deze onderbouwing krijg ik niets meer tussen!!
En nogmaals jullie kunnen het er niet mee eens zijn maar
STEUN ONS DAN..
er was zaterdag weer een mooi stukkie op zembla over de missie en totale onhaalbaarheid ervan.
Vraag blijft waarom iedereen zo laat kwam met protesten, aangezien het voornemen alweer een jaar geleden genomen is.
Er word een voornemen gemaakt en niemand is tegen, pas een week voor het besluit komt half Nederland in opstand.
Kracht van de media?
Ja het is onhaalbaar aangezien je niet van wederopbouw kan praten, dat land is nooit opgebouwd geweest.
Ja het is onhaalbaar aangezien je niet van wederopbouw kan praten, dat land is nooit opgebouwd geweest.
Fout!! in de jaren 70 was Afghanistan een zeer rijk en welvarend land hoor.
En is het niet een beetje laat als Afghanistan eind jaren 70/80 door de russen word gesloopt, om d
Jaaahhh tuurlijk. Russen kwamen en begonnen met moorden en Slopen. Nee dat was Taliban niet en ander gespuis. Wel ja. Toen te Russen vetrokken werd het veel beter daar. Dat zien we nu. Heel erg welvarend land. Iedereen leeft daar in rust en vrede..
En waarom niet? maar je zou waarzegger moeten worden..ken je geld verdienen met je uitspraken!
alleen de aanwezigheid is al een enorme vooruitgang
Hmm het begint al bij jou ik dacht, laat je eerst juist informeren, eer je wilt gaan discusieren.
Nog steeds geen nederlandse dode..dus eeh met de aanwezigheid sinds 2001 hebben de afghanen nog steds geen moeite.
Integendee zelfs....ze zien ons graag.
Hmm het begint al bij jou ik dacht, laat je eerst juist informeren, eer je wilt gaan discusieren.
Nog steeds geen nederlandse dode..dus eeh met de aanwezigheid sinds 2001 hebben de afghanen nog steds geen moeite.
O.a Nederlanders zijn de enige hoop voor die mensen.
Maar fly...ik denk dat je je beter met wat anders moet bezig houden.
Want je hebt zulke kromme, rare en stompzinnige opmerkingen..Nou het slaat echt waarachtig nergens op.
Je wilt laten overkomen dat je er verstand van hebt maar het tegendeel blijkt.
Maar je hebt een mening,..respecteer ik...
Hou je alleen bij je leest..en wil je je leest verlaten, kom dan goed beslagen het ijs op.
Dat ben ik niet met je eens,soldaten gaan inzetten om de bevolking te gaan helpen,die onderdeel van het probleem van de Nederlanders zijn.
Het is gewoon te gevaarlijk!
Je hebt twee keuzes denk ik,of oorlog gaan voeren of naar huis gaan.
"weder"opbouw is nu ,volgens mij geen optie.
Maar fly...ik denk dat je je beter met wat anders moet bezig houden.
Want je hebt zulke kromme, rare en stompzinnige opmerkingen..Nou het slaat echt waarachtig nergens op.
Je wilt laten overkomen dat je er verstand van hebt maar het tegendeel blijkt.
Daar ben ik zelf ook niet mee eens. Maar Nederlanders zitten daar nu eenmaal en Nederlanders zijn daar niet om deuren in te trappen en om mensen te mishandelen.
Wat dat betreft hebben ze meer aan Nederlanders en andere vredesmachten dan aan bijv. het Amerikaanse leger.
Maar ze zitter er nu eenmaal.. dus het beste van maken
Volgens mij heeft hij juist het beste voor met Militairen die ergens heen worden gestuurd omdat een ander land er een politiek spelletje aan het spelen is.
Tjah 3 howitzers (!!) ik bedoel tegen de grotten heb je bar weinig aan.. Sovjets Hadden daar Grad en Smerch en dat gebruikte ze om dorpen met grond gelijk te maken.. dus ja....
Lijkt me sowiezo niet de bedoeling dat Nederlandse militairen (in grotten) op zoek gaan naar Taliban strijders? Of ik heb het doel verkeerd begrepen.
![[img width=610 height=307]http://i.cnn.net/cnn/interactive/maps/world/afghanistan.uruzgan/dateline.cu.uruzgan.gif[/img]](http://i.cnn.net/cnn/interactive/maps/world/afghanistan.uruzgan/dateline.cu.uruzgan.gif)
![[img width=640 height=480]http://www.globalsecurity.org/military/ops/images/040430-d-6570c-005.jpg[/img]](http://www.globalsecurity.org/military/ops/images/040430-d-6570c-005.jpg)
Dus je hebt daar Bergen en dalen. En dus ook grotten. En het is natuurlijk niet zo maar dat het zo 'heet' is daar (!)
Ja natuurlijk. Voor al als ze die drie Huwitzers mee gaan nemen. Heeft iemand bron daar over eigenlijk?
150mm-kanon
Het gaat om een 150mm-kanon met een bereik van 35 kilometer. De Landmacht heeft de houwitser nog nooit buiten Nederland ingezet. Het was eerst de bedoeling een 120mm-kanon in te zetten.
Fennek
Het kanon geldt als extra bescherming tegen aanvallen van al-Qaeda- of taliban-rebellen. Daarom was vorige maand ook al besloten om het pantservoertuig Fennek mee te nemen.
Ja.. NL troepen worden al beschoten.. De risico factor is gestegen door dat velen bergpassen vrij zijn.
Mooie tijd van het jaar om troepen te sturen
En geen bergachtig gebied waar bepaalde Al Qaida figuren zich zouden op houden.
wij gaan als enigste compagnie van lumbl niet...
ey freak waar zit jij dan bij 11e 12e of 13e.???
want wat ik weet is dat in februari 2007 eerst de c-cie van 13e gaat met met 17pain meen ik en daarna derest van 13e
Geloof dat de 11e al geweest is, 2 x zelfs
dus miss dat je daar later bij gekomen bent?
Maar de Nederlandse voertuigen zijn bepantserd, en die van de Amerikanen niet. En dat maakt wel degelijk verschil bij een IED
En bij de Nederlandse konvooien vliegt altijd een apache helikopter mee, zodat ie vanuit de lucht op tijd kan zien of er ergens gevaar dreigt
Maar. Wat vinden jullie van dat Kabinet eerst negatiev over het sturen van extra militairen naar een risicovol gebied was. En toen VS met zei dat het steun zou 'bidden' in nood situatie dat het opeens helemaal omgedraaid was.
En bij de Nederlandse konvooien vliegt altijd een apache helikopter mee, zodat ie vanuit de lucht op tijd kan zien of er ergens gevaar dreigt
Klinkt niet als vredesmacht
Pantserhouwitser 2000
Klinkt meer als een duits anti-inbraak systeem ofzo
heen gaan om die mensen ook een kans te geven om vredig te leven.
Maar ik vindt het goed dat we gaan! We hebben een goed getrained leger, met voldoende middelen. We kennen hier in nederland bijna allemaal niet anders als dat we vredig kunnen leven. Laat ons daar heen gaan om die mensen ook een kans te geven om vredig te leven.
![[img width=175 height=131]http://www.tweevandaag.nl/roundimages/e8/6c/734e09b4.png[/img]](http://www.tweevandaag.nl/roundimages/e8/6c/734e09b4.png)
Ja heel goed om met commando's en apaches wat boertjes af te schieten
Het is oorlog knul.
Roep ik 18-0.. niet als een wedstrijd.
Maar.. 18 taliban vs 0,0 verliezen aan NL kant
Natuurlijk wel, infrastructuur is een militair doel.
Ik kan begrijpen dat je niet wilt geloven dat ze zich zelf hebben aangevallen, maar er is geen twijfel over mogelijk dat ze gelogen hebben over de reden om Afghanistan en Irak binnen te vallen.
Vecht maar lekker met de Nazi's mee.
Ik kan begrijpen dat je niet wilt geloven dat ze zich zelf hebben aangevallen, maar er is geen twijfel over mogelijk dat ze gelogen hebben over de reden om Afghanistan en Irak binnen te vallen. Alle doden zijn dus gevallen door leugens. Ik vind het jammer dat jullie daar aan mee doen, maar je zult er later zelf mee moeten leven. Ook eventueel met misvormde kinderen of dat je zelf ziek wordt door het uranium daar.
Dat gun ik gewoon niemand.
Bin Laden is/was een CIA agent, die mogelijk al voor 11 september 2001 was overleden.
Al Qaeda is opgericht door de CIA, met het doel om in andere landen aanslagen te plegen, wat ze ook gedaan hebben.
De plannen voor de oorlog in Afghanistan waren al lang voor de aanslagen gemaakt.
De VS heeft voor die tijd de Taliban gedreigd dat als ze niet meewerkten met de oliepijpleiding dat ze dan aangevallen zouden worden.
De huidige president van Afghanistan zijn vorige werkgever was de oliemaatschappij die nu die pijpleiding gaat leggen.
Bijna alles wat ik schrijf komt van infowars.com, die al hun informatie baseren op nieuwsberichten uit de gevestigde media en vrijgegeven overheidsdocumenten. Alles is met hyperlinks te volgen tot de originele documenten, dus hoe je er bij komt dat het op speculaties is gebaseerd begrijp ik niet. Mischien ben je bang dat je belangrijke beslissingen in je eigen leven moet gaan nemen als je eenmaal de waarheid onder ogen ziet?
Omdat beide landen door de VS zijn binnengevallen naar aanleiding van informatie die bewust niet klopte. Ons land heeft in beide landen soldaten die met de VS samenwerken. In beide landen zijn veel bommen met 'verarmd' uranium gegooid.
Als ze hadden geweten dat de mensen die de aanslagen hebben voorbereid uit de VS kwamen dan waren ze nooit akkoord gegaan.
Als ze hem niet hadden opgeleid dan hadden ze het ook niet als excuus voor een oorlog kunnen gebruiken.
Het is niet mijn taak om bewijzen te leveren. Ik geef alleen de informatie die ik gevonden heb en die ik zelf overtuigend vind. Echt bewijzen kan ik niet, want dat kan alleen voor de rechtbank. Ik ben ook niet zeker van mijn zaak en hoop echt dat ik er helemaal naast zit. Als je twijfelt of de informatie klopt dan daag ik je uit om zelf op onderzoek te gaan en je conclusies te trekken.
De landen van de NAVO en de verenigde naties geloofden blijkbaar dat Moslim terroristen uit Afghanistan achter de aanslagen op het WTC zaten. Als ze hadden geweten dat de mensen die de aanslagen hebben voorbereid uit de VS kwamen dan waren ze nooit akkoord gegaan.
Wat de Nederlanders gaan doen is zorgen dat de papavervelden in productie blijven, zodat er in de VS en Europa voldoende goedkope heroïne te krijgen is. Het geld dat daar mee verdiend wordt kan weer gebruikt worden door geheime operaties van de Amerikanen.
Ik ben overtuigd. Dat jij het niet geloofd moet je zelf weten. Ik ga niet meer tijd verspillen aan iemand die niet open staat voor dit soort informatie.
Als je zo nodig je eigen leven in gevaar wilt brengen om de financiele belangen van anderen te beschermen of omdat je het spannend of stoer vind, of weet ik veel wat voor reden je hebt, dan moet je dat lekker doen.
Wat ik belangrijk vind is dat iedereen de kans krijgt om alle informatie te zien en aan de hand daarvan een verantwoorde beslissing te nemen. Als jij dat niet kunt dan kan ik er niets aan doen. Sterkte met je leven en ik hoop dat je gezond blijft en geen onschuldige mensen hoeft te doden.
Zolang die informatie niet rechtstreeks van het witte huis komt, maar afkomstig is van diensten van derden zijn het geen bewijzen.
et gevaar van 'verarmd' uranium voor de soldaten is ook een reden om ze niet te sturen.
Het is niet geschikt voor kernreactoren, maar wel zwaar radioactief.
Ik denk eerder dat er onwaarheden in het wiki artikel staan.
Waren die afleveringen van TweeVandaag niet overtuigend genoeg of heb je ze niet gezien?
In tegenstelling tot verrijkt uranum dat veel gammastraling uitzend geeft verarmd uranium juist alfastraling af. Dat komt veel minder ver, maar als dat spul in je lichaam zit dan maakt het niet uit, want de afstand is natuurlijk zo klein dat je evengoed schade oploopt.
Jij komt wel met betrouwbare documenten. Door de navo uitgegeven. Die zullen het echt niet toegeven, hoor!
[..]
In Iraq it is even worse where babies are born without brains, organs are outside the body, or women give birth to pieces of flesh. In babies born in Iraq in 2002, the incidence of anophthalmos was 250,000 times greater (20 cases in 4,000 births) than the natural occurrence, one in 50 million births.
[..]
Bron: Project Censored - High Uranium Levels Found in Troops and Civilians
Wat bedoel je met 'update sendmail btw eens op die bak'?
Zoooh dat gaat ff flink off topic!!
![[img width=300 height=200]http://www.abc.net.au/canberra/stories/The_Bushma_m1011570.jpg[/img]](http://www.abc.net.au/canberra/stories/The_Bushma_m1011570.jpg)
Later zal in de geschiedenisboeken komen hoe dom ons volk was om dit toe te staan.
Simpel omdat er een markt voor is. Er is een markt voor, dus er kan geld aan verdient worden, dus zijn ze er
laat dat volk het zelf mar uitvechten... en laat onze mannen er buiten dacht ik zo.. daar is alleen maar ellende...!!
Gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die wel een moer geven om de levens van andere mensen.
![[img width=400 height=235]http://www.mindef.nl/binaries/6979_tcm15-25003.jpg[/img]](http://www.mindef.nl/binaries/6979_tcm15-25003.jpg)
Uitspraak van Evert op dinsdag 25 juli 2006 om 07:36:
Later zal in de geschiedenisboeken komen hoe dom ons volk was om dit toe te staan.
Ik maak me meer zorgen dat er in de geschiedenisboeken al die verzonnen complottheorieen waar jij heilig in gelooft opduiken, met de toevoeging dat ondanks het open karakter in de Westerse democratien er zeer veel mensen openstonden voor dit soort verzinsels.
Uit een andere topic, over jou geliefde complottheorien, afkomstig uit de VS:
En waarom zijn die complottheorien er? Simpel omdat er een markt voor is. Er is een markt voor, dus er kan geld aan verdient worden, dus zijn ze er. SImpelweg onderdeel van het Amerikaanse systeem. Kunnen een hoop van die internet junkies lekker kritisch zijn op de VS, maar ze ondersteunen gewoon het systeem door die complottheorien te consumeren.
Dit dan weer wel... Zoek de tien verschillen... Banden vooral! haha
Ehm Necrid dit is natuurlijk geen patria heh!
Het gros van de humvees waar de Amerikanen in Irak van gebruik maken zijn helemaal niet goed bepantserd. Militairen lassen daar zelfs hun eigen "bepantsering" op de humvees, denk aan shrapnel etc, die ze vervolgens er op lassen. Voor zover ik weet zijn de humvees die de Nederlanders gebruiken wel enigszins bepantserd.
![[img width=679 height=453]http://img130.imageshack.us/img130/2702/modified1bz.jpg[/img]](http://img130.imageshack.us/img130/2702/modified1bz.jpg)
![[img width=680 height=452]http://img232.imageshack.us/img232/6653/125ap.jpg[/img]](http://img232.imageshack.us/img232/6653/125ap.jpg)
Hahahah ik weet niet of oma dat wel kan betalen.
vrachtwagen
Gebruiken wij humvees dan? WTF... Dat wist ik niet
Leuk die 25 mm,, behoorlijk mannelijk wapen
Als je die hoort schieten denk je wel een tweede keer na voordat je ervoor gaat staan met een rpg!
Ben boordschutter op ypr..