Partyflock

Forumonderwerp · 832451

Waarschuw beheerder
Ik heb gezocht en kon niet vinden. Maar als dit dubbel is. Het spijt me.

Maar. Wat vinden jullie van dat Kabinet eerst negatiev over het sturen van extra militairen naar een risicovol gebied was. En toen VS met zei dat het steun zou 'bidden' in nood situatie dat het opeens helemaal omgedraaid was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op dinsdag 25 juli 2006 om 07:36:
Later zal in de geschiedenisboeken komen hoe dom ons volk was om dit toe te staan.

Ik maak me meer zorgen dat er in de geschiedenisboeken al die verzonnen complottheorieen waar jij heilig in gelooft opduiken, met de toevoeging dat ondanks het open karakter in de Westerse democratien er zeer veel mensen openstonden voor dit soort verzinsels.

Uit een andere topic, over jou geliefde complottheorien, afkomstig uit de VS:
En waarom zijn die complottheorien er? Simpel omdat er een markt voor is. Er is een markt voor, dus er kan geld aan verdient worden, dus zijn ze er. SImpelweg onderdeel van het Amerikaanse systeem. Kunnen een hoop van die internet junkies lekker kritisch zijn op de VS, maar ze ondersteunen gewoon het systeem door die complottheorien te consumeren.

Waarschuw beheerder
laat dat volk het zelf mar uitvechten... en laat onze mannen er buiten dacht ik zo.. daar is alleen maar ellende...!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 juli 2006 om 18:34:
Simpel omdat er een markt voor is. Er is een markt voor, dus er kan geld aan verdient worden, dus zijn ze er

:D :respect:

Maar ja die wagens. Had gelezen over Humvies. Wat een kkkttt poep zeg. Al zijn ze bepantsert is er miste gerinste nodig en ze vallen om :p

Gelukkig heb je nog Australie B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 juli 2006 om 18:45:
laat dat volk het zelf mar uitvechten... en laat onze mannen er buiten dacht ik zo.. daar is alleen maar ellende...!!

Dat er daar alleen maar ellende is, is ook de reden dat "onze" mannen daar heen gaan. Gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die wel een moer geven om de levens van andere mensen.

En die Humvees stellen niet echt veel voor nee Sergius. Maar ze bieden tenminste wel meer berscherming dan de Amerikaanse humvees.
Gelukkig krijgen ze daar nu de beschikking over 25 Bushmasters :)

En de YPR's en Patria's kunnen ook wel tegen een stootje natuurlijk ;)

De YPR
[img width=300 height=201 cacheid=0013d8b500249d573d0547891a0182f12b]http://www.mindef.nl/binaries/9864_tcm15-25464.jpg[/img]

Patria
[img width=450 height=296 cacheid=0013d8b600249d61b26143001a0182f12b]http://www.defesanet.com.br/laad2005/imagens/patria.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op zondag 30 juli 2006 om 21:13:
Gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die wel een moer geven om de levens van andere mensen.

jaa maar als het mensen in gevaar brengt dan zou ik eieren voor me geld kiezen.. en toch voor me zelf kiezen.. daar gebeuren dingen.. wat my te pet te boven gaat...!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 juli 2006 om 21:26:
jaa maar als het mensen in gevaar brengt dan zou ik eieren voor me geld kiezen.. en toch voor me zelf kiezen.. daar gebeuren dingen.. wat my te pet te boven gaat...!!

Ongeschikt dus

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op zondag 30 juli 2006 om 21:13:
Patria

sorry knul , maar zo zien onze Patria's dur niet uit de landmacht heeft er ene MAG boven op en de marinierz un .50
dus geen koepel.

en wat ik van horen zeggen heb is dat je met doorpantsere MAG patronen gewoon door un YPR gaat dus .....
Waarschuw beheerder
Weet ik kerel.
Maar dit was de enige afbeelding die ik zo gauw even kon vinden via google.

En of er nou wel of geen MAG patronen door die YPR heen gaan, tot nu toe heeft de YPR goed werk geleverd in Uruzgan, dat is het belangrijkst :)
Waarschuw beheerder
Zo, toch 1 gevonden :p

[img width=400 height=235]http://www.mindef.nl/binaries/6979_tcm15-25003.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Morgen begint het "officieel" toch?;)
Ennuh geloof dat ze gisteren weer goed werk geleverd hebben..
Weer 26 talibanners gedood ofzo!
(jaja ik luister radio;))
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 juli 2006 om 18:34:
Uitspraak van Evert op dinsdag 25 juli 2006 om 07:36:
Later zal in de geschiedenisboeken komen hoe dom ons volk was om dit toe te staan.

Ik maak me meer zorgen dat er in de geschiedenisboeken al die verzonnen complottheorieen waar jij heilig in gelooft opduiken, met de toevoeging dat ondanks het open karakter in de Westerse democratien er zeer veel mensen openstonden voor dit soort verzinsels.

Uit een andere topic, over jou geliefde complottheorien, afkomstig uit de VS:
En waarom zijn die complottheorien er? Simpel omdat er een markt voor is. Er is een markt voor, dus er kan geld aan verdient worden, dus zijn ze er. SImpelweg onderdeel van het Amerikaanse systeem. Kunnen een hoop van die internet junkies lekker kritisch zijn op de VS, maar ze ondersteunen gewoon het systeem door die complottheorien te consumeren.

(y) (y) Meesterlijk gesproken!

Ehm Necrid dit is natuurlijk geen patria heh!

[img width=450 height=296 cacheid=0013d8b600249d61b26143001a01832c43]http://www.defesanet.com.br/laad2005/imagens/patria.jpg[/img]

Dit dan weer wel... Zoek de tien verschillen... Banden vooral! haha

[img width=600 height=450 cacheid=000cb9860024a00daa7b453c1a01832c43]http://www.worldwide-military.com/Army%20Material/Armored%20plaatjes/groot/Patria_02.jpg[/img]

En die Humvees stellen niet echt veel voor nee Sergius. Maar ze bieden tenminste wel meer berscherming dan de Amerikaanse humvees.

Waar hebben jullie het over jongens? We hadden het over Nyalas Bushmasters of blijkbaar humvees... Maar ehm meer scherming als amerikaanse humvees??? Dat snap ik dan niet helemaal hoe die zin in elkaar steekt :) De amerikanen hebben namelijk al veel heeeeeeeel veel versies van de humvee gemaakt.

En de moderne M1114 kan een behoorlijk klap hebben en dan kun je nog uitstappen. En misschien vallen ze sneller om door het extra gewicht boven op maar dat lijkt me ook wel weer sterk omdat het een ontzettend breed voertuig is.

[img width=631 height=487 cacheid=000cb9890024a01035fa8e771a01832c43]http://www.globalsecurity.org/military/systems/ground/images/m1114-hmmwv.jpg[/img]

De nyala's zijn wel erg goed, de zuid afrikanen weet heel goed hoe je mijn proof voertuigen moet maken. De bushmasters zijn daar ook goed in alleen ook meteen een maatje groter.

Maar ik heb nog niet gezien dat ze koepels krijgen die van binnen te besturen zijn. < dat is trouwens ook iets nieuws wat de amerikanen op hun humvees aan het zetten zijn. Alleen kun je dan voortaan maar 1 man minder meenemen, omdat de gunner in het midden staat, en nu achterin de stoel in neemt.

[img width=449 height=684 cacheid=0013d8d60024a0178a684d041a01832c43]http://www.42id.army.mil/newsstory/images/Crows-050515-A-8306B-003.JPG[/img]

Zoiets krijgen we dan ook op de bushmasters

[img width=600 height=392 cacheid=0013d8d70024a2d03080cf091a01832c43]http://www.defence.gov.au/opcatalyst/images/gallery/20050809/20050725adf8243116_223_lo.jpg[/img]

Beste wagentjes om mee te scheuren daar!

En ik vindt dat ze de YPR allang hadden moeten vervangen. Dat ding schiet je met een RPG echt meteen naar de apen. En dat moeten we niet hebben natuurlijk. De vervanger is dit voertuig wat zeker een grote stap vooruit is.

[img width=600 height=387 cacheid=000cba7d0024a2ec9627f3701a01832c43]http://www.worldwide-military.com/Army%20Material/Armored%20plaatjes/groot/CV-90_3.jpg[/img]

De CV90 uit Zweden met een behoorlijke verbetering in vuurkracht en ook bescherming voor de mensen erin.

Tevens hebben we ook onze nieuwe offroad scheurbak

[img width=600 height=450 cacheid=0013d8d80024a02cf6276eec1a01832c43]http://www.worldwide-military.com/Army%20Material/Reconaissance%20plaatjes/Groot/Fennek_02.jpg[/img]

De Fennek, maar die is ook nog niet klaar! Beetje jammer want de laatste twee zouden uitstekend van pas komen in gebieden als Afghanistan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 31 juli 2006 om 16:17:
Dit dan weer wel... Zoek de tien verschillen... Banden vooral! haha

6 om 8
Dat scheelt alweer 2 banden;)

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=600 height=450 cacheid=0013d8d80024a02cf6276eec1a01832edc]http://www.worldwide-military.com/Army%20Material/Reconaissance%20plaatjes/Groot/Fennek_02.jpg[/img]
In het zwart met zilver lijkt me dit wel een leuk voortuig om bij de disco aan te komen :)

Nu nog een rijke stinkerd die dit voertuig koopt als civiel product

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 16:37:
Nu nog een rijke stinkerd die dit voertuig koopt als civiel product

Even oma lief aankijken;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 16:44:
Even oma lief aankijken

Heb je een rijke oma?

Wist je dat ik je altijd al erg aantrekkelijk vond :lief:

:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 16:46:
Heb je een rijke oma?

Meerdere;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 16:46:
Wist je dat ik je altijd al erg aantrekkelijk vond

Hahaha.. Je kan me ook gewoon wel om zo`n "autootje" vragen hoor;)
Waarschuw beheerder
donateur
Hahahah ik weet niet of oma dat wel kan betalen. Maar ik weet wel dat je dan een erg leuke auto hebt mini vrachtwagen eigenlijk waar je over de weg en over het platteland (files) zeker flink vooruit komt. Voorrang krijgen op rotondes en kruispunten is ook niet moeilijk meer, en als er iemand op je parkeerplaats staat zet je gewoon je auto er boven op.

Alleen die 23 inch OZ velgen worden misschien wat duur...

Je zit ook min of meer met drie man langs elkaar, ook wel stoer! Bestuurder in het midden! En gemaakt door DAF! (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 31 juli 2006 om 16:17:
Ehm Necrid dit is natuurlijk geen patria heh!

Had daarna al een goede gepost ;)
In het wit hehe..Die ik als eerst postte is trouwens wel een Patria, maar een ander type.

De YPR is wel aan vervanging toe ja, beestje is al bijna 30 jaar oud geloof ik. En als het ding nog geen RPG kan verdragen dan mag je daar vraagtekens bij zetten. Alhoewel die YPRs het wel prima deden bij de gevechten in de Baloechi-vallei vorige week :)

En over die humvees.
Het gros van de humvees waar de Amerikanen in Irak van gebruik maken zijn helemaal niet goed bepantserd. Militairen lassen daar zelfs hun eigen "bepantsering" op de humvees, denk aan shrapnel etc, die ze vervolgens er op lassen. Voor zover ik weet zijn de humvees die de Nederlanders gebruiken wel enigszins bepantserd.
Was nog een hele commotie over toen Rumsfeld een tijdje geleden op bezoek ging bij Amerikaanse troepen. Een van die gasten vroeg Rumsfeld wanneer ze nou eens humvees zouden krijgen die wel goed bepantserd zouden zijn. Waarop Rumsfeld klungelig antwoordde: "We all know you go into a war with the army you have, and not with the army you'd wish to have" 8)

Wel erg stoer trouwens dat je die turrent van binnenuit kan besturen op dat plaatje. Zal erg veel levens redden denk ik.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben zelf militair, en ik vind gewoon dat de politiek zich wat harder op moeten stellen, ja we zijn een leger, laat ons dan ook gewoon gaan, ik en mijn collega's willen wel...

en we weten dat we het kunnen, waarom doet de politiek zo moeilijk dan :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Necrid op maandag 31 juli 2006 om 20:23:
Het gros van de humvees waar de Amerikanen in Irak van gebruik maken zijn helemaal niet goed bepantserd. Militairen lassen daar zelfs hun eigen "bepantsering" op de humvees, denk aan shrapnel etc, die ze vervolgens er op lassen. Voor zover ik weet zijn de humvees die de Nederlanders gebruiken wel enigszins bepantserd.

:O :O Gebruiken wij humvees dan? WTF... :O Dat wist ik niet.

Sinds die toespraak van Rumsfeld zijn er heel erg veel extra armour paketten verstuurd die de technische diensten ter plekke erop kunnen zetten. Dus niet de home made armour. De ouder ongepantserde M1025 wordt daarmee geupgrade naar een M1114, grotendeels dan.

Maar lassen kunnen die amerikanen best goed. Creatief knutselen met oude leger voertuigen in de vrije tijd...

[img width=679 height=453]http://img130.imageshack.us/img130/2702/modified1bz.jpg[/img]

Tis een oude 5ton vrachtwagen gecombineerd met een oude m113 pantser voertuig...

De YPRs hebben een MAG en een 25mm dat is beide geen kattepis als op je gericht is. Maar ik denk niet dat ze er goed vanaf komen als een YPR een voltreffer krijgt van een RPG.

[img width=680 height=452]http://img232.imageshack.us/img232/6653/125ap.jpg[/img]

En zoals je ziet is vooral de 25mm geen klein geweertje! (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Welluk...?! op dinsdag 1 augustus 2006 om 01:51:
Gebruiken wij humvees dan? WTF... Dat wist ik niet

ik ook niet, omdat we die ook niet gebruiken, we gebruiken mercedes benz... wel bepantserd, maar weet zo niet of humvee's minder bepantserd zijn

Waarschuw beheerder
Leuk die 25 mm,, behoorlijk mannelijk wapen
Als je die hoort schieten denk je wel een tweede keer na voordat je ervoor gaat staan met een rpg!
Ben boordschutter op ypr..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 16:05:

Ik ben trots op je(Y)

Waarschuw beheerder
Daar ben ik blij om,,,
Nu kan ik vanavond weer lekker slapen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 16:05:
Leuk die 25 mm,, behoorlijk mannelijk wapen
Als je die hoort schieten denk je wel een tweede keer na voordat je ervoor gaat staan met een rpg!

Kheb er een filmpje van...

Paar keer met 3 burst schieten... Vooral het kletsen van de hulzen op het beton klinkt erg gaaf.

YPR 25mm

Ben benieuwd hoe dat klinkt met 10 schoten paniek stress modus!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 augustus 2006 om 13:41:
Daar ben ik blij om,,,
Nu kan ik vanavond weer lekker slapen

(Y)