Partyflock

Forumonderwerp · 832451

Waarschuw beheerder
Ik heb gezocht en kon niet vinden. Maar als dit dubbel is. Het spijt me.

Maar. Wat vinden jullie van dat Kabinet eerst negatiev over het sturen van extra militairen naar een risicovol gebied was. En toen VS met zei dat het steun zou 'bidden' in nood situatie dat het opeens helemaal omgedraaid was.

Waarschuw beheerder
jammer dat ze mn hele bericht moeten verwijderen,haal dan het dreigen eruit ofzo...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Sh@nna*mama van Levy(L) op vrijdag 17 februari 2006 om 18:41:
En nogmaals jullie kunnen het er niet mee eens zijn maar
STEUN ONS DAN..

Ik denk dat de meeste mensen jullie wel steunen.
Ik wel!

Maar de beslissing van deze regering om naar Uruzghan te gaan steun ik niet,met het doel wat deze regering voor ogen heeft.

Onze regering heeft het leuk gebracht,maar naar mijn mening loopt het op een gevechtsmissie uit en niet op een "weder"opbouw missie.

Maar we zullen wel zien!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 18:52:
Omdat je het zelf zo goed weet zeker?

Nou jij weet iig niet in wat voor positie wij zitten dus dat bedoel ik en ja ik weet dus wel hoe het zit...
En over die 1e en 0e uh ja er hebben meer mensen een opleiding genoten ja...blieb!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 21:23:
Onze regering heeft het leuk gebracht,maar naar mijn mening loopt het op een gevechtsmissie uit en niet op een "weder"opbouw missie.

Hier ben ik het ook mee eens maar we gaan zeker ons best doen..We moeten wel
Waarschuw beheerder
er was zaterdag weer een mooi stukkie op zembla over de missie en totale onhaalbaarheid ervan. Moet zeggen dat de meeste argumenten niet helemaal objectief waren, maar ik vond het geweldig!

Misschien dat het nog ergens op uitzendinggemist.nl terug te vinden is.

Ik ben iig tegen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van william köster op maandag 20 februari 2006 om 11:58:
er was zaterdag weer een mooi stukkie op zembla over de missie en totale onhaalbaarheid ervan.

Vraag blijft waarom iedereen zo laat kwam met protesten, aangezien het voornemen alweer een jaar geleden genomen is.

Er word een voornemen gemaakt en niemand is tegen, pas een week voor het besluit komt half Nederland in opstand.

Kracht van de media?

Ja het is onhaalbaar aangezien je niet van wederopbouw kan praten, dat land is nooit opgebouwd geweest.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 februari 2006 om 12:17:
Vraag blijft waarom iedereen zo laat kwam met protesten, aangezien het voornemen alweer een jaar geleden genomen is.

Er word een voornemen gemaakt en niemand is tegen, pas een week voor het besluit komt half Nederland in opstand.

Kracht van de media?

Ja het is onhaalbaar aangezien je niet van wederopbouw kan praten, dat land is nooit opgebouwd geweest.

Precies,de media komt met dit soort uitzendingen(zembla) en gesprekken,als het besluit al genomen is.
Daarvoor hebben ze aandacht voor het gezeik binnen politiek Den Haag.

Maarja,het is wel zo dat mensen die af en toe is een beetje interesse hebben getoond in Afghanistan en het verleden ervan,(inval van de Russen,waarom Bin Laden daar kon groeien met z'n Al-Qaida en natuurlijk de Taliban),al wel een beetje door de argumenten van onze regering heen kon kijken en zien dat het wel een hele goeie propaganda actie was.

En wat ze in zembla al zeiden,je NAVO bondgenoten tevreden stellen,het uiteindelijke doel is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 februari 2006 om 12:32:
En wat ze in zembla al zeiden,je NAVO bondgenoten tevreden stellen,het uiteindelijke doel is

Dat is ook de enige reden waarom ik vind dat we er naartoe moeten gaan.

Omdat het in mijn visie ook de enige reden is DAT we gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 februari 2006 om 12:17:

Fout!! in de jaren 70 was Afghanistan een zeer rijk en welvarend land hoor.

En ik ga er strax zelf ook heen voor de WEDEROPBOUW en we streven er toch echt wel naar om ook daar iets aan te doen en niet alleen om de NAVO bondgenoten tevreden te stellen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 23:32:

Tjah Toen zater er Sovjets O:).. En wie heeft ze weggejaagd :[

K*t Yankies
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 23:32:

Ja en blij dat de bevolking was!!!

En is het niet een beetje laat als Afghanistan eind jaren 70/80 door de russen word gesloopt, om daar in 2006 te gaan opbouwen? Komt niet helemaal geloofwaardig over ;)

En vooral in die provincies niet eigenlijk...

En ik ga er strax zelf ook heen voor de WEDEROPBOUW en we streven er toch echt wel naar om ook daar iets aan te doen en niet alleen om de NAVO bondgenoten tevreden te stellen.

Dat is een nobel streven en ik hoop serieus dat het ook lukt! Maar als de missie onhaalbaar is en er vallen meer nederlandse doden dan vooraf ingeschat is, dan vind ik ook dat we moeten nadenken over evacuatie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 15:59:
En is het niet een beetje laat als Afghanistan eind jaren 70/80 door de russen word gesloopt, om d

Jaaahhh tuurlijk. Russen kwamen en begonnen met moorden en Slopen. Nee dat was Taliban niet en ander gespuis. Wel ja. Toen te Russen vetrokken werd het veel beter daar. Dat zien we nu. Heel erg welvarend land. Iedereen leeft daar in rust en vrede..

Hahah doe normaal man.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 16:05:
Jaaahhh tuurlijk. Russen kwamen en begonnen met moorden en Slopen. Nee dat was Taliban niet en ander gespuis. Wel ja. Toen te Russen vetrokken werd het veel beter daar. Dat zien we nu. Heel erg welvarend land. Iedereen leeft daar in rust en vrede..

Oke, het ligt inderdaad iets subtieler dan wat ik eerst zei. Moslims uit andere landen (taliban zijn van oorsprong islamitische pakistanen die de macht wilden overnemen) zijn naar Afghanistan gekomen om het land te "bevrijden" van de russen, eigenlijk precies hetzelfde als wat nu in Tjetjenie gebeurd. Alleen de russen konden een dergelijke oorlog niet winnen (conventioneel leger vs guerilla) en zijn toen de boel flink gaan slopen, ook weer vergelijkbaar met Tjetjenie.

Of de normale Afghaan vooraf een beter leven dan erna weet ik niet, maar het mag duidelijk zijn dat tussen eind jaren 70 en nu (dikke 20 jaar) weinig is gebeurd aan opbouw.
Dus om van wederopbouw te spreken vind ik een beetje ver gaan.

Waarschuw beheerder
Nou kijk ff feitjes op de rij zetten.

1 het was al welvaarend toen Sovjets daar zaten. En ze waren wel varend door de Sovjets.
2. Je hebt van die mensen die geloof alles vinden. En op sommige plekken meer dan op de andere. VS Iran om ff voorbeelden te noemen. Zo was het daar ook.
3. Lenin zei : Geloof is Opium voor het volk. Tijdens Communisme was Geloof niet echt verboden maar er waren niet echt kerk diensten of zo. En volk van punt 2 in Afghansistan vond het niel leuk. En ging boem boem doen.
4 Rode Leger kwam binnen om rust te houden en hun regime te helpen. (Ach ja Heroine Junkys wat moet je mee doen he)
5 Toen kwam er Osama bin Laden. Die haalde allemaal mannetje van over gehele Moslim wereld al in de begin.
6Toen kwam CIA om onze vrienden van punt 2 en vriend van punt 5 te steunen.
7 IJzere gordijn viel en toen besloot maar Rode leger ook om terug te trekken.
8. Toen ze weg gingen was de Chaos kompleet.

En dat bevolking blij was :D
6

Waarschuw beheerder
Oke vergeet maar de punten. Ja je kon moelijk over verder opbouw spreken. Maar ja het is niet zo dat de Sovjets niks deden aan bouwen daar. Het gaat alleen zo moelijk als je beschoten word. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 16:13:
Het gaat alleen zo moelijk als je beschoten word.

Dat is nu ook de uitdaging...

Waarschuw beheerder
hmm als je beschoten wordt vuur je terug...en eh alleen de aanwezigheid is al een enorme vooruitgang..dus eh wara hebben jullie het over? hahahah

Waarschuw beheerder
Nou ja kijk.. je kan moelijk bouwen en schieten tegenlijke tijd? Toch

Waarschuw beheerder
En waarom niet? maar je zou waarzegger moeten worden..ken je geld verdienen met je uitspraken!
Waarschuw beheerder
Hahaha!! Ja doe dat!! Wiseguy!!

..of ga samen met die briljante vip de wereld veroveren,..Ik denk dat jullie samen wel snode plannen kunnen maken!! heeee!!

Waarschuw beheerder
:S Oke dus je wilt zeggen dat er totaal geen verschil is tussen. Situatie 1. Huisbouwen Sitautie 2 Huisbowen en dat je tegenlijke tijd word beschoten met mortieren en zo.. en daarna als die huis af is toch moet opblazen omdat er Taliban in zit :vaag:

Sorry hoor.. maar jullie met jullie plannetjes kunnen echt wereld veroveren!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 22:15:
En waarom niet? maar je zou waarzegger moeten worden..ken je geld verdienen met je uitspraken!

Leg dit uit. Ik zeg toch niet dat NL militairen aangevallen zullen worden of zo (al hoe wel 5 VS doden laaste maand of zo daar) dus ja waar slaat je uitspraak op?

Waarschuw beheerder
actie = reactie...en geloof dat sinds 2002 er nog geen nederlander gestorven is in afghanistan...dus eeh doen wij het zo goed, of is de rebelerende kant verrekte scheel?
maar basseer je uitspraak op onderbouwde feiten ....zeg anders niks

Waarschuw beheerder
Nog een keer.. ik zeg niet dat het gaat gebeuren. En in Iraq waren er rond 1 NL op pak 750 VS soldaten gesneuveld.
Er hoeft niemand te sneuvelen. Bouwen gaat alleen wat moelijker als er kogels om je heen vliegen. Of wil je zeggen dat het totaal niks uitmaakt??

Ach ja.. uiteindelijk zien we het wel. Het kan zo zijn dat als NL daar is Taliban het opgeeft. Of het kan zijn tjah.. Vietnam.. Afghanistan 79-89.. Zo erg hoeft het niet. Maar ja je weet het maar nooit!!

Waarschuw beheerder
hmmm het gaat niet om wederopbouwen..het gaat om opbouwen..Alle aanwezigheid is daar welkom, zolang de plaatselijke bevolking hun eigen gang kunnen gaan, en taliban er wegblijft..Staan zij en daar gaat het om aan onze kant...
Uh geloof dat Jan Mohammed gaat jagen op taliban en Al-Quaida...deze gast heeft drie jaar in bizarre omstandigheden vast gezeten, en is uit om wat recht te zetten...Dus eeh denk dat je toch aardig voorbarig bent met je conclussie...de force protection, intel, en bevolking hebben de overhand..we zullen slagen door alleen al present te zijn!!!

Waarschuw beheerder
To many bullshit here...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 maart 2006 om 20:50:
conclussie

Phu tjah! Misschien.. Het lijkt alleen op dat ding 1 zeg en jij 2. Ik zeg niet dat het niet lukken gaat. Ik zeg alleen dat het anders zal zijn, dan het nu is (Dus waar NL militairen nu zitten). Of ben je daar niet mee eens?

Waarschuw beheerder
we shall see...

Waarschuw beheerder
Eindelijk op weg, en aangekomen...lets get it started!!!

Waarschuw beheerder
Stoer...maar toch succes

Waarschuw beheerder
Hoezo stoer? gewoon motivatie om te doen waar je voor getrained bent.

Train as you fight, and fight as you train.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 20:29:
basseer je uitspraak op onderbouwde feiten

Het is gewoon kanonvoer
omdat gehakt lekker is en bloedworst niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 21:37:
alleen de aanwezigheid is al een enorme vooruitgang

Ik dacht dat juist die aanwezigheid alles erger heeft gemaakt in Afghanistan.

Ben "benieuwd" hoe de bevolking tegen jullie aankijkt sinds Amerikaanse cowboys voor jullie hebben huisgehouden

iid geval succes (Y)

Waarschuw beheerder
Hmm het begint al bij jou ik dacht, laat je eerst juist informeren, eer je wilt gaan discusieren.
Nog steeds geen nederlandse dode..dus eeh met de aanwezigheid sinds 2001 hebben de afghanen nog steds geen moeite.
Integendee zelfs....ze zien ons graag.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 18:13:
Hmm het begint al bij jou ik dacht, laat je eerst juist informeren, eer je wilt gaan discusieren.
Nog steeds geen nederlandse dode..dus eeh met de aanwezigheid sinds 2001 hebben de afghanen nog steds geen moeite.

Ik waardeer jullie inzet,echt waar.
Maar ga nou eerst eens de taken uitvoeren en dan kijken hoe de bevolking reageerd!
Die pappaver velden komen een keer aan bod.
Jullie zullen hard moeten ingrijpen als terroristen of criminelen of andere lui jullie dwarszitten,het is maar de vraag of de burgerbevolking daar niks van te lijden heeft?

Jullie hebben een hele complexe en explosiefe missie,1 foutje van jullie kant en jullie kunnen weer terugkomen of de Amerikaanse aanpak gaan uitvoeren of gewoon blijfen zitten en wachten tot je afgelost wordt!

Maar in ieder geval succes!(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 april 2006 om 18:36:
Train as you fight, and fight as you train.

En dat is toch niet jullie hoofdtaak,toch?
Train as you defend and defend as you train!
Dat zou beter zijn,als jullie wat willen bereiken,toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 18:13:

Ik bedoelde niet de aanwezigheid van Nederlanders maar de aanwezigheid van die cowboys.
O.a Nederlanders zijn de enige hoop voor die mensen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 april 2006 om 21:33:
O.a Nederlanders zijn de enige hoop voor die mensen.

Dat ben ik niet met je eens,soldaten gaan inzetten om de bevolking te gaan helpen,die onderdeel van het probleem van de Nederlanders zijn.

De enige hoop zijn de Afghanen zelf,hulporganisatie's zullen daar op den duur meer bereiken,dan het Nederlandse leger.
Wat ik er zover van weet,is het zuiden op het moment niet echt westers gezind!
Ik las laats een artikel in de krant(weet ff niet meer welke),dat de Canadezen eigenlijk al niet meer actief zijn,en zo weinig mogelijk naar buiten gaan.

Het is gewoon te gevaarlijk!

Je hebt twee keuzes denk ik,of oorlog gaan voeren of naar huis gaan.
"weder"opbouw is nu ,volgens mij geen optie.

Maar de tijd zal het leren.
(ik praat nu wel over het Zuiden van Afghanistan en niet over het Noorden,waar de Noordelijk alliantie zat,die de Amerikanen hebben mee geholpen tegen de Taliban)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ook de amerikanen leren van irak, en van de nederlandse aanpak.
Het probleem van de amerikanen is dat ze een doctrine hebben, gebasseerd op de guerilla strijd in vietnam en korea..verouderd dus!
maar ze leren, getuige de behaalde resultaten in afghanistan.

Maar fly...ik denk dat je je beter met wat anders moet bezig houden.
Want je hebt zulke kromme, rare en stompzinnige opmerkingen..Nou het slaat echt waarachtig nergens op.
Je wilt laten overkomen dat je er verstand van hebt maar het tegendeel blijkt.
Maar je hebt een mening,..respecteer ik...
Hou je alleen bij je leest..en wil je je leest verlaten, kom dan goed beslagen het ijs op.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 22:37:
Want je hebt zulke kromme, rare en stompzinnige opmerkingen..Nou het slaat echt waarachtig nergens op.
Maar je hebt een mening,..respecteer ik...
Hou je alleen bij je leest..en wil je je leest verlaten, kom dan goed beslagen het ijs op.

Oke,jij zit er midden in zal ik maar zeggen,over 2 jaar hoop ik dat jullie wat bereikt hebben.
En dan gaan we misschien wel weer in discussie,of ik geef jou gelijk of andersom of misschien loopt het wel op een andere manier af,dan jij of ik denken,de tijd zal het leren!

We zien het wel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 21:45:
Dat ben ik niet met je eens,soldaten gaan inzetten om de bevolking te gaan helpen,die onderdeel van het probleem van de Nederlanders zijn.

Daar ben ik zelf ook niet mee eens. Maar Nederlanders zitten daar nu eenmaal en Nederlanders zijn daar niet om deuren in te trappen en om mensen te mishandelen.
Wat dat betreft hebben ze meer aan Nederlanders en andere vredesmachten dan aan bijv. het Amerikaanse leger.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 21:45:
Het is gewoon te gevaarlijk!

Je hebt twee keuzes denk ik,of oorlog gaan voeren of naar huis gaan.
"weder"opbouw is nu ,volgens mij geen optie.

Klopt.. ze hadden er gewoon nooit heen gemoeten. Die Zembla uitzending (volgens mij had jij die gelinkt) zegt alles.(Y)

Maar ze zitter er nu eenmaal.. dus het beste van maken ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 april 2006 om 22:37:

Wat klopt dan niet?

Volgens mij heeft hij juist het beste voor met Militairen die ergens heen worden gestuurd omdat een ander land er een politiek spelletje aan het spelen is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 april 2006 om 22:49:
Daar ben ik zelf ook niet mee eens. Maar Nederlanders zitten daar nu eenmaal en Nederlanders zijn daar niet om deuren in te trappen en om mensen te mishandelen.
Wat dat betreft hebben ze meer aan Nederlanders en andere vredesmachten dan aan bijv. het Amerikaanse leger.

Dat klopt,de Nederlanders gaan er met een ander doel naar toe.

Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 april 2006 om 22:49:
Maar ze zitter er nu eenmaal.. dus het beste van maken

En daar geef ik je ook gelijk in!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 april 2006 om 22:50:
Volgens mij heeft hij juist het beste voor met Militairen die ergens heen worden gestuurd omdat een ander land er een politiek spelletje aan het spelen is.

Ja,ik vind als je militairen uitzend,dat je dat niet moet doen uit hoofdzakelijk politieke overwegingen,daar hebben militairen niet zoveel aan.

Vandaag hoorde ik nog op het nieuws dat er 3 howitzers(artillerie)worden meegestuurd naar Uruzgan,ja,dat begint toch meer op oorlog voeren of jezelf zwaar gaan verdedigen te lijken,dan dat het op een opbouw missie lijkt!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tjah 3 howitzers (!!) ik bedoel tegen de grotten heb je bar weinig aan.. Sovjets Hadden daar Grad en Smerch en dat gebruikte ze om dorpen met grond gelijk te maken.. dus ja....

Waarschuw beheerder
Iedereen zegt dat we daar heen gaan om te vechten....
Niet waar! De mainreason dat we daar heen gaan is voor beveiliging. Tenminste dat is bij ons van toepassing.
En dan praat ik niet voor andere eenheden..
En geen beveiliging zonder wapens toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 april 2006 om 10:18:
Tjah 3 howitzers (!!) ik bedoel tegen de grotten heb je bar weinig aan.. Sovjets Hadden daar Grad en Smerch en dat gebruikte ze om dorpen met grond gelijk te maken.. dus ja....

Grotten in Uruzgan?
Dat is toch meer een woestijn gebied?
En geen bergachtig gebied waar bepaalde Al Qaida figuren zich zouden op houden.

Ik kan het mis hebben,maar volgens mij niet?