Partyflock

Forumonderwerp · 832451

Waarschuw beheerder
Ik heb gezocht en kon niet vinden. Maar als dit dubbel is. Het spijt me.

Maar. Wat vinden jullie van dat Kabinet eerst negatiev over het sturen van extra militairen naar een risicovol gebied was. En toen VS met zei dat het steun zou 'bidden' in nood situatie dat het opeens helemaal omgedraaid was.

Waarschuw beheerder
balkenende likt de reet van bush:jaja:
Waarschuw beheerder
Ik vind dat we mee moeten gaan om andere landen te steunen die ook soldaten sturen. Wordt nog even volhouden tot dat zootje ongeregeld voor zichzelf kan zorgen....

Waarschuw beheerder
Nou kijk. Het probleem is dat, dat is een zeer risico vol gebied waar nu alleen comandos maar operieren. Probleem van NL leger is dat ze niet zelf genoeg materieel hebben om troepen te ondersteunen.

En ja vetrouwen op andere. Sebrenica sindroom

Waarschuw beheerder
Het is toch een vredens missie?
Ik vind niet dat je soldaten voor een vredens missie, naar een
risico vol oorlogsgebied kunt sturen.

Waarschuw beheerder
Ja idd. Je kan nog helemaal niks op bouwen. Omdat als je er mee begint word je aan gort geschoten.

Dus. Wilt NL nou echt nog meer body bags. Waren die twee uit Iraq niet genoeg?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 december 2005 om 19:15:
Nou kijk. Het probleem is dat, dat is een zeer risico vol gebied waar nu alleen comandos maar operieren.

niet alleen maar commando's zitten daar ;)
maar die jongens die er zitten hebben genoeg ervaring en een goeie training gehad.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 december 2005 om 19:15:
Probleem van NL leger is dat ze niet zelf genoeg materieel hebben om troepen te ondersteunen.

ben ik het deels mee eens, NL heeft dat materieel wel maar wil het er niet heen sturen. daarom heeft NL als eis dat als er iets gebeurt, de USA met dat meterieel en extra troepen komt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 december 2005 om 19:30:
Dus. Wilt NL nou echt nog meer body bags. Waren die twee uit Iraq niet genoeg?

elke operatie breng gevaren met zich mee.
daar zijn die jongen op getraind, het gaat helaas alleen weleens mis ja. een van die 2 slachtoffers uit Irak heb ik gekent. dat komt hard aan maarja ze kiezen er zelf voor.

Waarschuw beheerder
Ja maar het gaat meer hoe het gaat.

Eerste instantie. Nederlande geheime dienst schrijft negatief raport. De Kabinet neemt een negatieve stelling

Tweede instantie. VS komt met belooftes en de Kabinet draaid gehele stelling in totaal andere richting.

Ik weet niet wat daar achter de schermen gebeurd uiterraard. Maar ik vind het geen goeie zaak.

Waarschuw beheerder
donateur
en natuurlijk worden ook meteen weer alle splintercelletjes van al-Qaida ff herinnerd aan het feit dat er ook nog zoiets als Nederland bestaat :(

kijk, ik verwacht eigenlijk nog steeds geen aanslagen in Nederland, maar op zo'n moment zou ik toch best wel tegen het kabinet willen zeggen "don't push your luck, guys" :/

Waarschuw beheerder
nou ik vertrouw gewoon op onze leon hoor :D Die redt het wel :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 december 2005 om 19:42:
Eerste instantie. Nederlande geheime dienst schrijft negatief raport. De Kabinet neemt een negatieve stelling

als het positief was, had je geen militairen hoeven sturen.....

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 04:16:
en natuurlijk worden ook meteen weer alle splintercelletjes van al-Qaida ff herinnerd aan het feit dat er ook nog zoiets als Nederland bestaat

kijk, ik verwacht eigenlijk nog steeds geen aanslagen in Nederland, maar op zo'n moment zou ik toch best wel tegen het kabinet willen zeggen "don't push your luck, guys

we zitten daar al...
Waarschuw beheerder
waarom sturen ze niet een paar eekhoorns
[img width=360 height=248 cacheid=00139b03001fcd8039fc55021a011e01c5]http://serval.olivet.edu/~JDALTON/Pictures/Groundhog%20Commando.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Triest dat de vs nu pas zegt dat als er problemen zijn dat de NL-ers dan geholpen worden, Dat hoort sowieso zo te zijn!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 11:41:
we zitten daar al...

weet ik

maar leek me eigenlijk slimmer om dat wat te gaan afbouwen in plaats van nog méér aandacht op ons te vestigen :(

Waarschuw beheerder
donateur
Raar dat iedereen tegen het feit is dat we achter de VS aanhollen, maar ook geen europees machtsblok willen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 13:58:
maar leek me eigenlijk slimmer om dat wat te gaan afbouwen

ow is de situatie al onder controle dan, afmaken waarme je begonnen ben. Dan had je er niet in moeten stappen...

de enige manier warmee je invloed kan uitoefenen is door er zelf te gaan zitten. Maar ja, de meeste Nederlanders willen alleen comentaar leveren vanaf de zijlijn...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 14:40:
ow is de situatie al onder controle dan, afmaken waarme je begonnen ben.

zoals Bush in Irak?

"We gaan door tot we de overwinning hebben bereikt"?

Waarschuw beheerder
donateur
ow is de situatie al onder controle dan, afmaken waarme je begonnen ben.

Wat precies afmaken?
Het is allang bewezen dat de meeste afghaanse terroristen terug naar Pakistan zijn gevlucht en veel van wat vroeger al-quaida was, zit ook in Pakistan.

owjah, Pakistan is dan wel weer een bondgenoot van de VS met atoomwapens...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 14:46:
We gaan door tot we de overwinning hebben bereikt

Totale overwinnig. Maar ach dat bleerde ze ook in 1966 dus

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 15:02:
Het is allang bewezen dat de meeste afghaanse terroristen terug naar Pakistan zijn gevlucht en veel van wat vroeger al-quaida was, zit ook in Pakistan.

was toch ook de bedoeling dat land weer op te bouwen, de veiligheid te vergroten, is nog niets van gekomen, buiten de hoofdstad.

Waarschuw beheerder
Mijn vriend gaat er heen, van mij mogen ze thuisblijven:P
maar het is wel iets waar die jongens naar streven dus ja..
Waarschuw beheerder
donateur
Laat de VS het lekker zelf uitzoeken.
Er zit in Afganistan al een president die door hen is uitgekozen, die eerst voor een oliemaatschappij heeft gewerkt.
Ze mogen hun pijpleiding aanleggen die de Taliban wilde tegenhouden.
De opiumproductie is weer op het peil van voor de Taliban, dus in feite hebben ze bereikt wat ze wilden bereiken. Van het land opbouwen is nooit sprake geweest, dat werd alleen maar naar buiten gebracht als zoethoudertje.

Raar dat iedereen tegen het feit is dat we achter de VS aanhollen, maar ook geen europees machtsblok willen...

Als alle Europese landen hetzelfde zouden willen zou dat mooi zijn, maar als de landen gedwongen dezelfde beslissingen moeten nemen, terwijl ze daar niet achter staan zal de samenwerking niet lang duren.

De CIA is al voor 11 september begonnen om Al Quaida leden naar Pakistan te evacueren.

Waarschuw beheerder
Kijk het gaat niet om van of er wel of niet mensen naar dat deel van Afganistan gestuurd moeten worden. Het is alleen raar dat Nederland van hak naar de tak springt.

Kijk je krijgt raport binnen van geheime dienst. Analyseer hem.. ga naar je bond genoten maak afspraak kom met een plan en stap naar de tweede kamer er mee. En dan beslissen. Niet eerst raport beslissen en dan bondgenoten vragen beslissen.

snap pie

En daarom vind ik het een domme actie.
Waarschuw beheerder
is goede training voor onze mannen.

Waarschuw beheerder
Goh daar gaat het niet om.. het gaat niet om of het slecht of goed is of er extra militairen daar heen worden gestuurd. Het gaat meer om hoe dat gedaan is!!

Waarschuw beheerder
hoop dat we snel die rotzooi daar kunnen gaan opruimen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 14:40:
ow is de situatie al onder controle dan, afmaken waarme je begonnen ben. Dan had je er niet in moeten stappen...

Netjes(Y)

Maar je weet ook niet altijd waar je aan begin.
Je ziet het aan Irak hoeveel Amerikanen er daar worden opgeblazen en dat blijft nog wel even door gaan

Waarschuw beheerder
Idd. Kijk soldaten zijn er om te vechten en om te moorden. Maar voor Nederlanders, vind ik dan omdat er woon, moet er goede beschermin zijn.

Ik wil niet dat er shell shock jongens van 18 hier terug komen die hele leven voor zich voor hebben terug komen. Ik snap ook wel adrenaline van een gevecht en dat het heel bruut kan zijn. Maar als je maat op een gruwelijke wijze voor je dood gaat. Ik gun ze dat niet.

En als Nederlandse jongens er heen gaan wens ze heleboel succes en dat ze maar met alleen goede verhalen terug komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Balkenende: Kabinet wil naar Afghanistan
AMSTERDAM - Het voltallige kabinet wil bijdragen aan de ISAF-missie in de Afghaanse provincie Uruzgan. Het voornemen voor de missie, waarover het kabinet 22 december sprak, moet wel degelijk worden opgevat als een besluit. Dat heeft premier Balkenende vrijdagmiddag na de ministerraad gezegd.

TeleVideo

Het kabinet hoopt dat het besluit de obstakels wegneemt om een inhoudelijk debat met de Tweede Kamer over de missie te houden. Het hoopt zo een einde maken aan de onduidelijkheid en „een hoop procedureel gedoe” van de afgelopen tijd. „Wat het kabinet betreft is het: we gaan”, aldus premier Balkenende.

Geen misverstand
Op andere momenten uitte de premier zich iets voorzichtiger: „Er lag en er ligt een besluit van het kabinet dat wij bereid zijn deel te nemen aan de ISAF-missie in Afghanistan. Er kan geen misverstand zijn over wat het kabinet voor ogen heeft.”

Nadat het kabinet het op 22 december eens was geworden over het voornemen om militairen naar Afghanistan te sturen, ontstond er onduidelijkheid omdat de D66-ministers Pechtold en Brinkhorst erg benadrukten dat het om een 'voornemen' ging en niet om een 'besluit'.

Obstakel
Dat was voor PvdA, SP en VVD aanleiding om een inhoudelijk debat over de missie te weigeren. Wij praten alleen over kabinetsbesluiten en niet over voornemens, was de opvatting van die partijen. Dat obstakel is nu uit de weg genomen, nu VVD-aanvoerder Van Aartsen zich tevreden heeft getoond met de uitleg van Balkenende.

De brief die het kabinet vrijdag naar de Kamer heeft gestuurd, is volgens Balkenende een „herbevestiging” dat het kabinet met het zenden van de brief van 22 december wilde aangegeven „de bereidheid te hebben bij te dragen aan ISAF. Daartoe is besluit genomen in december.” De herbevestiging was nodig om alle misverstanden uit de weg te nemen, aldus de premier.

Hij benadrukte nog eens dat hij sprak namens het hele kabinet. De ministerraad van vrijdag was volgens de premier „buitengewoon constructief” geweest. „Wij willen de Afghanen helpen, dat is de boodschap die nog eens is neergelegd.”

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 december 2005 om 00:02:
hoop dat we snel die rotzooi daar kunnen gaan opruimen

Hehe denk niet dat je weet hoe het daar is, vindt zelf ook wel dat we moeten gaan maar dat wordt echt geen makkelijke/normale uitzending.

P.s Ik ken het weten ben er geweest
Waarschuw beheerder
Goh vreemd zag opeens n reclamespotje van de Landmacht,met Afghanistan in de hoofdrol.

Raar...

Artiest Pat Houston
Waarschuw beheerder
ik vind dat we er in de eerste plaats zowiezo niks te zoeken hebben. :no:

maaaaaaarr... het kabinet moet niet zeuren dat het te gevaarlijk is.

Je hebt een leger in eerste instantie niet omdat er vrede is. Ze worden er voor betaald!

Een leger is er om orde/vrede te scheppen in oorlog.

Niet zeuren dus dat het te gevaarlijk is!

en natuurlijk willen we niet dat er doden vallen, maar goed, die mensen zijn getraind en hebben voor dit vak gekozen.

de meeste mititairen vinden dit zelf ook maar het kabinet niet :s want die blijven maar zeuren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 januari 2006 om 14:06:

klopt, maar er speelt veel meer mee nu.
Ze worden gestuurd voor vredesmissie om het land op te bouwen. Kun je een land al opbouwen in dat deel waar nog iedere dag aanslagen worden gepleegd?
Kun je in dat deel waar Amerikanen zich bezighouden met een andere missie, waarbij ze mensenrechten schenden, je werk doen zonder betrokken te raken bij die Amerikaanse missie?

We worden niet gestuurd als interventiemacht, maar als vredesmacht en dan hebben militairen volgens mij ook een zeer moeilijke geweldsinstructie (zie de militair in Irak die een Irakees doodschoot, ook toen waren wij er niet als interventiemacht).
En ik denk dat we ook even terug moeten kijken naar Sebrenica, waar waren de andere NAVO-landen toen? Daarna keek wel heel de wereld naar de Dutchbat-soldaten..

Kortom, ik ben het eens met D'66. (Nog) niet sturen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 14:46:
zoals Bush in Irak?

"We gaan door tot we de overwinning hebben bereikt"?

victory

Waarschuw beheerder
ook interisante site de kosten staat ook link naar missie in afghanistan!
laatste aanpassing
Artiest Crazy S
Waarschuw beheerder
hmmm... ik vindt het een beetje dubbel..
als het door gaat dan gaat mijn vent er naar toe...
Leuk? nee, dat vindt ik absoluut niet maar goed het is zijn werk en ik weet dat wel en ook weet ik dat het wel nodig is anders kunnen onze militairen straks nergens meer aan mee doen.....

en zoals de ambasadeur van afganistan zegt: oke er zullen misschien nederlandse militairen sneuvelen maar daar red je wel honderen burgers mee...

nou, nee dank je niet mijn vent of iemand uit zijn groep....

nee, laat mijn vent maar lekker bij mij blijven....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 januari 2006 om 14:06:
ik vind dat we er in de eerste plaats zowiezo niks te zoeken hebben.

maaaaaaarr... het kabinet moet niet zeuren dat het te gevaarlijk is.

Je hebt een leger in eerste instantie niet omdat er vrede is. Ze worden er voor betaald!

Niet zeuren dus dat het te gevaarlijk is!

en natuurlijk willen we niet dat er doden vallen, maar goed, die mensen zijn getraind en hebben voor dit vak gekozen.

de meeste mititairen vinden dit zelf ook maar het kabinet niet want die blijven maar zeuren.

Een Nederlandse soldaat hoort te sterven voor zijn vaderland en niet voor een of andere onzinnige missie duizenden kilometers verderop.
Kom aub niet met het gelul over ''ja Ook Nederland moet daar de terroristen tegenhouden want als ze het niet doen dan komen ze wel hierheen''(Amerika heeft dit bedacht en doorgegeven aan een of ander afgevaardigde marionet van Afganistan bij het VN)

De terroristen van Madrid hebben hun aanslagen voorbereid in Spanje zelf en niet in Afganistan :no:

de terroristen van 9/11 hebben hun aanslagen voorbereid vanuit Duitsland (europa).

Dus BULLSHIT!
Grootste gelul wat ik ooit gehoord :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op zaterdag 14 januari 2006 om 17:05:
''ja Ook Nederland moet daar de terroristen tegenhouden want als ze het niet doen dan komen ze wel hierheen''

Volgens mij is het eerder andersom
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op zaterdag 14 januari 2006 om 17:05:
Een Nederlandse soldaat hoort te sterven voor zijn vaderland

doe me een lol....
aub niet laat ze het mooi zelf uit vechten...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als we dus die kant op gaan is het een heel andere missie als Enduring Freedom. De vredesmissie zoals het hier genoemd word is anders als een VN missie zoals toen in Srebrenica( wat al een totaal andere strijd was als hier).

Een Nederlandse soldaat hoort te sterven voor zijn vaderland en niet voor een of andere onzinnige missie duizenden kilometers verderop.
Kom aub niet met het gelul over ''ja Ook Nederland moet daar de terroristen tegenhouden want als ze het niet doen dan komen ze wel hierheen''(Amerika heeft dit bedacht en doorgegeven aan een of ander afgevaardigde marionet van Afganistan bij het VN)

Het word een gevaarlijke missie,maar als het er niet gevaarlijk zou zijn dan zou je net zo goed een simpele politie eenheid kunnen sturen!

De terroristen van Madrid hebben hun aanslagen voorbereid in Spanje zelf en niet in Afganistan :no:

de terroristen van 9/11 hebben hun aanslagen voorbereid vanuit Duitsland (europa).

Dus BULLSHIT!
Grootste gelul wat ik ooit gehoord :vaag:

De extremisten hebben hoogstwaarschijnlijk wel hun opleiding tot terrorsist gehad in die regio!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sasje op zaterdag 14 januari 2006 om 17:34:
doe me een lol....
aub niet laat ze het mooi zelf uit vechten...

Kan jij wat duidelijker zijn?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 14 januari 2006 om 17:15:
Volgens mij is het eerder andersom

Idd vooral als je er mee gaat bemoeien komen ze hierheen ;)

Waarschuw beheerder
Als we naar Afghanstan gaan,moet je er ook wat kunnen bereiken.
En het klinkt allemaal idealistisch wat Kamp wil,maar hij weet denk ik ook wel dat als de eerste slachtoffers gaan vallen onder de Nederlandse soldaten,de vraag wordt gesteld,waarom die mensen het leven hebben gelaten.

Als je zegt we gaan terroristen oppakken ,vervolgen enz enz enz,dan is dat duidelijk.

Nu willen ze vrede en veiligheid brengen,maar dan zul je eerst achter al die mensen aan moeten die dat beletten.
En die schieten wel terug,dat hebben andere landen ook al meegemaakt.

Dus zul je hard moeten ingrijpen en daar wordt zoals altijd de burgerbevolking de dupe van en hoelang je die dan nog kunt voorhouden dat je vrede en veiligheid komt brengen?,dat is de vraag?

En de mensen waar je tegen vecht zijn ook nog weer eens sterk verweven met de burgerbevolking,de Taliban en veel Al-Qaida leden hebben nu eenmaal familieleden onder de burgerbevolking,ze komen nu eenmaal niet van een andere planeet.
Dus de kans dat de burgerbevolking zich tegen de Nederlandse soldaten keert is ook nog eens aanwezig,nou ,en daar gaat dan je goeie voornemen,om vrede en veiligheid te brengen.
Waarschuw beheerder
Je hebt verschillende manieren om vrede te brengen. Je hebt Peace Keeping, Peace Enforcing, Stabilisation Force. Dus je kan op meerdere manieren proberen het rustig te krijgen in jou regio. In Irak ging dit ook goed op een enkele aanslag na. Er zullen altijd wel lui zijn die jet proberen te verkloten.

En voor die enkele lui die daar de boel proberen te verzieken moeten dus al die andere burgerbevolking boeten? Lijkt mij niet echt de bedoeling!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "Lucky Luciano" op zondag 15 januari 2006 om 12:36:
En voor die enkele lui die daar de boel proberen te verzieken moeten dus al die andere burgerbevolking boeten? Lijkt mij niet echt de bedoeling!

Dit is een beetje wat ik bedoel,de burgerbevolking beschermen,maar onder die burgerbevolking bevinden zich ook mensen die je moet hebben om vrede en veiligheid te crieeren.
En hoelang de burgerbevolking dan het verschil nog ziet is dus de vraag?

ISLAMABAD/WASHINGTON (ANP) - De nummer twee van Al Qaida, de Egyptenaar Ayman Al Zawahiri, was niet in de Pakistaanse plaats Bajaur op het moment van een grote Amerikaanse luchtaanval vrijdag. Dat maakte een hoge Pakistaanse functionaris zaterdag bekend. Pakistan is boos over de aanval.

Amerikaanse toestellen voerden vrijdag een bombardement uit op de Pakistaanse grensplaats, waardoor achttien mensen omkwamen. Aanvankelijk bestond het vermoeden dat de rechterhand van Osama Bin Laden zich onder de slachtoffers bevond.

Pakistan heeft de aanval inmiddels scherp veroordeeld, omdat er burgers bij zijn gedood en heeft de Amerikaanse ambassadeur op het matje geroepen. Al Qaida heeft via tv-zender Al Arabiya meegedeeld dat Al Zawahiri ongedeerd is.

Onder de achttien mensen die door de aanval zijn omgekomen, zijn vijf leden van het terreurnetwerk Al Qaida. Dat meldden Amerikaanse media op gezag van Pakistaanse militaire bronnen. Onder de slachtoffers zouden ook vrouwen en kinderen zijn.

Coalitievliegtuigen

Volgens een Pakistaanse inlichtingenfunctionaris zijn de raketten afgevuurd door Amerikaanse vliegtuigen of helikopters die vanuit Afghanistan de grens overvlogen. Het Amerikaanse tv-station NBC vermoedt dat de geheime dienst CIA achter de operatie zat. Het Amerikaanse ministerie van Defensie zei zaterdagmiddag niets te weten van de inzet van coalitievliegtuigen.

Egypte heeft de Amerikanen DNA ter beschikking gesteld van de broer van Zawahiri, die in Egypte in de gevangenis zit. Daardoor zou een eventuele positieve identificatie van de nummer 2 van Al Qaida mogelijk worden gemaakt. Dit heeft het Amerikaanse weekblad Time zaterdag gemeld.
Waarschuw beheerder
In Irak ging dit ook goed op een enkele aanslag na.

Er zullen altijd wel lui zijn die jet proberen te verkloten.

En voor die enkele lui die daar de boel proberen te verzieken moeten dus al die andere burgerbevolking boeten?

Beroep: Militair

Ik ben voor geschiedenislessen voor Militairen (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt verschillende manieren om vrede te brengen. Je hebt Peace Keeping, Peace Enforcing, Stabilisation Force. Dus je kan op meerdere manieren proberen het rustig te krijgen in jou regio. In Irak ging dit ook goed op een enkele aanslag na. Er zullen altijd wel lui zijn die jet proberen te verkloten.

Als we geen burgers gaan pakken, wie dan wel? De Taliban gaat weer naar hun vaderland toe (Pakistan) totdat het weer rustig word en dan komen ze weer terug, de burgerbevolking kweekt daar papaver en die olieleiding zegt ze geen fuck.

Al-Quaida is volgens alle inlichtingendiensten en experts nog maar een spook en de restjes die er zijn zitten ook in Pakistan of zoeken daar onderdak.

Dus als we daar gaan vechten en het boeit helemaal niet tegen wie, de lokale bevolking is er altijd de dupe van.

Welke andere burgerbevolking precies?

Zo beetje alle terroristen komen deze dagen uit Saudi-Arabie, Irak en Pakistan wat allemaal bondgenoten zijn van de VS....