Ja,dat weet ik,maar wordt dat nog steeds bedoeld met taliban strijders?
Ik denk dat alles wat lastig is, inderdaad gezien gaat worden als Taliban of Al-quaida. Je kan moeilijk zeggen dat je gaat vechten tegen burgers.
Het lijkt mij een missie die echt heel lang gaat duren en waar Nederlandse soldaten nog wel eens een harde dobber aan kunnen krijgen.
Als we de papaver-velden met rust laten, zal het initieel wel meevallen denk ik maar wat is dan precies het nut van daar te gaan zitten vraag ik me af.
Daarnaast zal het voor de lokale bevolking een worst wezen of jij een soldaat van de VS bent die daar al jaren de boel verziekt en mensenrechten schend, of dat jij uit Nederland komt.
Ik zeg niet dat de bedoelingen niet goed zijn,maar hoeveel nederlandse soldaten moeten het leven laten en wat kun je er mee bereiken?
Er moet gewoon keihard op papier staan wat we moeten doen en niet van die vage dingen als "de situatie herstellen" of "24 maanden vrede bewaren".
Zijn we klaar, dan zijn we klaar en kunnen we terug met een voltooide missie.
En ik zag net op TV dat het leger hard aan het ronselen is, zoals het halen van een rijbewijs bij het leger dus er zal wel een aardige berekening worden gemaakt van het aantal bodybags.
Ik denk dat Zuid Irak iets anders in elkaar zat,als het gebied waar ze nu naar toe gaan
Dat weet ik wel zeker eigenlijk en daarnaast...is het daar nou echt vrede of horen we er gewoon niets meer van?