Partyflock

Forumonderwerp · 933620
2 volgers · 5232x bekeken
Waarschuw beheerder
Er word veel gezegd dat de super oem bakken tegenwoordig net zo krachtig of zelfs krachtiger zijn dan de technics,, technics staan er ook om bekend dat ze "eindeloos" meegaan.

Nu vraag ik me af, omdat de oem's vaak beter genoemd worden, of de oem's ook zo lang meegaan als technics??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Semtexx op dinsdag 27 februari 2007 om 10:23:
of de oem's ook zo lang meegaan als technics??

Dat weet niemand, de OEM bakken zijn nog niet zo lang op de markt he!?

Waarschuw beheerder
kan me niks schelen wat die oem bakken doen
technics :lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 10:34:
kan me niks schelen wat die oem bakken doen
technics

Amen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van El más enfermo op dinsdag 27 februari 2007 om 11:07:
Amen...

ik heb het altijd al vermoed, maar nu weet ik het zeker

ik ben een profeet B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:09:
ik heb het altijd al vermoed, maar nu weet ik het zeker

ik ben een proleet

:respect:

Waarschuw beheerder
o Jon :lief:

jaloers?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:36:
jaloers?

Weet niet of dat het juiste woord is Ian :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:40:
Weet niet of dat het juiste woord is Ian

Wat weet je wel? 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:44:
Wat weet je wel?

Niet zo gek veel, vandaar dat ik ook wel enige verbondenis voelde met jou..
proleet

En vandaar dat ik ook niet weet of 'jaloers' wel het juiste woord is B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MichelHartogNL op dinsdag 27 februari 2007 om 12:11:
Hier zijn al zooo veel topics over..

Zoekfuntie!

heb anders nog steeds geen antwoord...

al zal ik het bij deze houden:

Uitspraak van El más enfermo op dinsdag 27 februari 2007 om 10:24:
Dat weet niemand, de OEM bakken zijn nog niet zo lang op de markt he!?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Semtexx op dinsdag 27 februari 2007 om 12:13:
heb anders nog steeds geen antwoord...

Dan moet je die topics is gaan doorlezen, dan kom je er vanzelf wel achter!

OEM-bakken (l)
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MichelHartogNL op dinsdag 27 februari 2007 om 12:11:
Hier zijn al zooo veel topics over..

Zoekfuntie!

Uitspraak van Dennisº³º op dinsdag 27 februari 2007 om 12:25:
Dan moet je die topics is gaan doorlezen, dan kom je er vanzelf wel achter!

Er zijn topics over, maar de recente staan in het subforum 'artist only' ;)

Niet in draaien, en zijn daardoor niet voor iedereen leesbaar, dus niet zeiken over zoekfunctie, deze topic kan gewoon open blijven :)

Waarschuw beheerder
ow
he he lezen is ook moeilijk :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:50:
Niet zo gek veel, vandaar dat ik ook wel enige verbondenis voelde met jou..

Dat hebben er meer die lijden aan waanideen
en dat ik lomp ben is algemeen bekend toch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 12:37:
Er zijn topics over, maar de recente staan in het subforum 'artist only'

Ik ben anders vaak genoeg soortgelijke discussies tegen gekomen hier.. :\

Maar goed ik geloof je best hoor :)

Waarschuw beheerder
Er staat ook een topic van me in draaien forum maar die is minder recent. Daar staat wel alles wat je meot weten.

OEM is veel krachtiger, en ik weet bijna zeker dat ze ook lang meegaan. Je hebt te maken met beesten B)

Technics vs OEM

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 13:44:
en ik weet bijna zeker dat ze ook lang meegaan

vertel eens even hoe je tot die conlusie bent gekomen, dan hebben we wat te lachen

Waarschuw beheerder
Het is geen conclusie, ik denk het. Als je eerst met OEM draait en even later met Technics is het alsof je met fragiele en slappe apparatuur werkt (zo ervaar ik het). Technics gaan zo lang mee terwijl het technisch vernuft minder uitgebreid is als op OEM bakken. Alleen de tijd zal het leren omdat OEM nog niet zo lang op de markt is.

Mijn doel was met die topics OEM nog bekender te maken en gelukkig zijn er heel veel geweest die meer voor minder hebben gekozen :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nu denk je het
net wist je het bijna zeker

het varieert nogal merk ik

technics is constant :lief:
bewezen
van oem moet het nog blijken

Waarschuw beheerder
Klinkt als de zoveelste Technics gebruiker die inziet dat ie te veel heb betaald :roflol: En is duurzaamheid alles wat telt voor jou?

Prijs,
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:14:
bewezen

(veel) meer pitchbereik,
bewezen

veel hogere torque
bewezen

Duurzaamheid is leuk en aardig maar ook het enige argument dat voor Technics spreekt..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MichelHartogNL op dinsdag 27 februari 2007 om 13:41:
Ik ben anders vaak genoeg soortgelijke discussies tegen gekomen hier..

Kom dan maar met een linkje van een topic waar je nog in kan poasten en discussiëren in een subforum waar iedereen kan lezen :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 13:44:
Er staat ook een topic van me in draaien forum maar die is minder recent. Daar staat wel alles wat je meot weten.

OEM is veel krachtiger, en ik weet bijna zeker dat ze ook lang meegaan. Je hebt te maken met beesten

Technics vs OEM

Zoals ik ookal bovenaan deze topic postte ;)

Artiest Zeromind
Waarschuw beheerder
OEM!! :D (Citronic pd-45)
Ik heb nu ondertussen ook is op technics gedraaid en ik vind dat OEM's gwn sterker zijn en ik krijg men platen ook sneller gelijk met OEM. Technics zijn ook super maar ik ga toch voor OEM omdat ze goedkoper zijn..
Artiest Magic-D
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de omnitronics, en wat je zei:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:13:
Als je eerst met OEM draait en even later met Technics is het alsof je met fragiele en slappe apparatuur werkt

Klopt helemaal:yes:

Ik draai wel eens een plaatje thuis, voor ik ergens moet draaien, dan kom ik op de lokatie technics tegen, meestal ook nog van die dingen die er al 20 jaar staan, en vind ik ze gewoon ronduit kut om op te draaien:)
Ze zeggen altijd dat technics lang meegaan, maar als die dingen ergens een paar jaar staan, worden ze er zeker niet sterker op..misschien de oembakken ook niet, maar dan zijn ze nog altijd sterker dan een technics ooit was:)

En zouden oembakken maar 10 jaar meegaan ipv 20 jaar voor technics, dan koop je gewoon nieuwe, ben je uiteindelijk misschien hetzelfde kwijt, maar heb je wel al die jaren gedraaid op een tafel die in vrijwel alle opzichten beter is dan de technics:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:21:
Klinkt als de zoveelste Technics gebruiker die inziet dat ie te veel heb betaald :roflol: En is duurzaamheid alles wat telt voor jou?

Prijs,

bewezen

(veel) meer pitchbereik,

bewezen

veel hogere torque

bewezen

Duurzaamheid is leuk en aardig maar ook het enige argument dat voor Technics spreekt..

ben benieuwd wat hier tegen in te brengen is :]

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 13:57:
vertel eens even hoe je tot die conlusie bent gekomen, dan hebben we wat te lachen

Hoef je hem alleen maar voor open te schroeven en dan zul je zien dat de spindle lagering op de SL veel zwakker is uitgevoerd en dat dat probleem punt opgelost is in de OEM bak, dat het target light geen waardeloze popup led is die stuk gaat maar een detachable target light op de OEM bak zit, dat de motor sturing veel beter is geregeld ten opzichte van een SL1200 aangezien deze op de OEM bak digitaal word uitgelezen en in tegenstelling tot de SL wel word berekend op een vaste waarde (SL is namelijk alleen quartz controlled zodra ie in de quartz lock staat, de rest gaat via een analoge rc occilator) die niet onderhevig is aan invloeden van buiten af en de pitch fader constant gekalibreerd word.

Moet ik nog even door gaan of geloof je het wel ;)
Artiest Dacato
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 00:08:
Hoef je hem alleen maar voor open te schroeven en dan zul je zien dat de spindle lagering op de SL veel zwakker is uitgevoerd en dat dat probleem punt opgelost is in de OEM bak, dat het target light geen waardeloze popup led is die stuk gaat maar een detachable target light op de OEM bak zit, dat de motor sturing veel beter is geregeld ten opzichte van een SL1200 aangezien deze op de OEM bak digitaal word uitgelezen en in tegenstelling tot de SL wel word berekend op een vaste waarde (SL is namelijk alleen quartz controlled zodra ie in de quartz lock staat, de rest gaat via een analoge rc occilator) die niet onderhevig is aan invloeden van buiten af en de pitch fader constant gekalibreerd word.

Moet ik nog even door gaan of geloof je het wel

Eindelijk iemand met verstand....
alleen één ding, ik heb de laatste paar keren weer veel op locatie moeten draaien waar uiteraard Technics stonden.
1e plaat altijd even wennen, maar daarna gaat het steengoed.
Maar ik concludeer nu, en dat gevoel had ik ook al toen ik mijn OEMS net had, dat de pitch van een Technics veel stabieler loopt!
Als je een technics gelijk legt blijft ie lang zo lopen....dat gevoel had ik bij me OEM in het begin totaal niet.
Moest ontzettend vaak corrigeren en sturen...was zelfs zo erg dat ik dacht dat ze niet goed waren.
Toen ik éénmaal me OEMS gewend was klaagde ik niet meer.
Maar dus na de laatste paar keren weer op Technics te hebben gedraaid kwam ik thuis verdomme totaal niet meer uit de voeten.
Kan dit kloppen?Of is dit puur een gevoel?
Mijn OEMs thuis kan ik je zeggen kun je no way 1 min gelijk laten lopen zonder hem te corrigeren.:/

Over de rest ben ik van de OEM bak zéér te spreken, start tijd...krachtige motor en correctie gedrag is echt op!(y)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 39362, 34000}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 10:34:
technics

Uitspraak van El más enfermo op dinsdag 27 februari 2007 om 11:07:
Amen...

:jaja: Amen

ik ben een profeet

En Technics is onze god! :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dacato op donderdag 22 maart 2007 om 20:31:
Maar ik concludeer nu, en dat gevoel had ik ook al toen ik mijn OEMS net had, dat de pitch van een Technics veel stabieler loopt!
Als je een technics gelijk legt blijft ie lang zo lopen....dat gevoel had ik bij me OEM in het begin totaal niet.
Moest ontzettend vaak corrigeren en sturen...was zelfs zo erg dat ik dacht dat ze niet goed waren.

Ik ken het ja, maar dan andersom. Ik heb leren draaien met Oems, en de eerste keer op Technics had ik de hele tijd het idee dat die pitch niet constant was zeg maar, elke keer leek ie goed te lopen maar dan uiteindelijk moest ik toch corrigeren. Ik dacht serieus dat de pitch van die dingen verrot was, maar na een paar keer kreeg ik het gevoel wel.

Maar er is met beiden niks mis gelukkig, het is gewoon net iets anders. Wat ik dan persoonlijk wel weer fijner aan de Oems vind, zijn de vele streepjes langs de fader, ik kan daar zelf gewoon iets nauwkeuriger mee corrigeren, en het is ook handig als als je pitchbend met de pitchfader, je kan hem dan gelijk weer snel terug zetten op het goede streepje.
Waarschuw beheerder
donateur

Moet ik nog even door gaan of geloof je het wel ;)

Wordt je er niet moe van in elk Technics-vs-OEM-topic hetzelfde te moeten zeggen? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The Watcher _ dnb op vrijdag 23 maart 2007 om 00:41:
Wat ik dan persoonlijk wel weer fijner aan de Oems vind, zijn de vele streepjes langs de fader, ik kan daar zelf gewoon iets nauwkeuriger mee corrigeren, en het is ook handig als als je pitchbend met de pitchfader, je kan hem dan gelijk weer snel terug zetten op het goede streepje.

Alleen jammer dat er geen getalletjes bij staan :)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennisº³º op dinsdag 27 februari 2007 om 12:25:
OEM-bakken

Voor mensen die voor weinig geld toch eerste rang willen zitten...(y) technics is mij net ff die extra centjes wel waard...(Y)
Waarschuw beheerder
Mijn OEMs thuis kan ik je zeggen kun je no way 1 min gelijk laten lopen zonder hem te corrigeren.

Dan heb je best rommel volgens mij...;) Mijn Technics hebben daar dus echt geen last van , ondanks dat de pitchbereik 'maar' 8% is, er geen reverse opzit en de targetlight een
waardeloze popup led is

heb ik nou niet het idee dat de snelheid fluctueerd, zoals jij beschrijft.
dat de techniek van een OEM anders is dan een Technics, dat moge duidelijk zijn....
Denk dat het toch te maken heeft met bepaalde ervaringen die mensen in het verleden gehad hebben...;)
Kijk maar eens goed WIE de potentiele consumenten zijn voor OEM draaitafels...toch wel erg vaak valt het mij op dat dit mensen zijn met geen tot weinig ervaring mbt het ' draaien van plaatjes'....
Uitspraak van DanM op vrijdag 23 maart 2007 om 14:41:
Voor mensen die voor weinig geld toch eerste rang willen zitten

( niet lullig bedoeld! )

Als het verkooppraatje al begint met: er moeten wel lagers afgesteld worden, dat konden ze niet in de fabriek..:s " loop ik al ff een deur verder....

Technics....voor vinyl is er gewoon , in mijn ogen, geen betere keuze...het oogt en porumt als geen andere draaitafel gemaakt voor dit doel...(y)
Techniek valt niks aan aftedingen, gewoon rechtoerechtaan zonder poespas je plaatjes lutsen...(Y) als ik unlimited pitch en reverseopties wil hebben, of me torque wil aanpassen koop ik wel een auto..(Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 23 maart 2007 om 14:53:
als ik unlimited pitch en reverseopties wil hebben, of me torque wil aanpassen koop ik wel een auto..(Y)

:roflol:

Ik heb overigens voor mijn (tweede hands) Technics minder betaald dan wat je zou betalen voor 2 nieuwe super-OEMs.
Waarschuw beheerder
denk er hetzelfde over als Dacato , mijn OEMS moet ik ook steeds bijsturen, best irritant. dit is ook een reden dat ik binnekort toch maar overstap op technics.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Fuzion op vrijdag 23 maart 2007 om 19:19:
denk er hetzelfde over als Dacato , mijn OEMS moet ik ook steeds bijsturen, best irritant. dit is ook een reden dat ik binnekort toch maar overstap op technics

Ja ik zit er dus serieus ook over te denken.
Bij mij moet het gewoon strak lopen klaar!géén gezeik!
heb ook het idee dat het de laatste tijd meer word...een eventuele slijtage al misschien?Je weet het nooit.
Maar goed, denk dus dat ik er één bij haal...voordeel is dat ik in een electronica zaak werk waar er al geruime tijd één staat die ik voor een schappelijk prijsje kan overnemen.
En de andere OEMs daar komen dan toch echt CDJ's voor in de plaats.
zal altijd vinyl blijven draaien, want er is nog zoveel wat ik niet tegen kom om te downen, maar de overstap naar cd's gaat toch wel komen.
Waarschuw beheerder
ik zou graag willen weten wat de oorzaak hiervan is.Ik dacht eerst altijd dat het aan mij lag maar blijkbaar ben ik dus niet de enige. Zijn er nog meer mensen met dit probleem??
Waarschuw beheerder
donateur
(veel) meer pitchbereik

Tot hoever kun je n plaat pitchen en klinkt ie nog lekker?

Heb een keer lopen pielen met zo'n OEM-bak, hogere torque is wel lekker, maar ik blijf bij m'n SLetjes (L)
Waarschuw beheerder
OMG....:|:|:| gaan mensen nu serieus terugkrabbelen?? kan me de discussie met sommige mensen in een ander topic nog herinneren..:yes: OEM regeerde...iedereen MOEST OEM want dát was de shit..(Y) en zie nu...:lol: goedkoop = duurkoop.....zouden ze toch geljik hebben?? :bloos:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Empathy [BTR] op vrijdag 23 maart 2007 om 10:40:
Dan kan je het juiste streepje sneller terugvinden

Nou woepiedoe, dat kun je toch wel gewoon onthouden? :S
Waarschuw beheerder
tis maar wat je goedkoop noemt maargoed .. ik heb in ieder geval nooit gezegd dit of dat is beter. de specificaties van de OEM'S zijn wel beter, maar het blijkt maar weer dat het dan niet beter hoeft te zijn dan technics. Elke andere draaitafel waar ik op gedraaid heb vind ik relaxter draaien zelfs dan me OEM'S omdat die tenminste gelijk blijven lopen !!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 24 maart 2007 om 11:24:
OMG....:|:|:| gaan mensen nu serieus terugkrabbelen?? kan me de discussie met sommige mensen in een ander topic nog herinneren..:yes: OEM regeerde...iedereen MOEST OEM want dát was de shit..(Y) en zie nu...:lol: goedkoop = duurkoop.....zouden ze toch geljik hebben?? :bloos:

Whahahah zou het :P?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MichelHartogNL op zaterdag 24 maart 2007 om 14:07:
Nou woepiedoe, dat kun je toch wel gewoon onthouden? :S

't is gewoon makkelijk

Uitspraak van DanM op zaterdag 24 maart 2007 om 11:24:

Nee hoor, die lui kunnen gewoon niet draaien :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Fuzion op zaterdag 24 maart 2007 om 15:30:
tis maar wat je goedkoop noemt maargoed .. ik heb in ieder geval nooit gezegd dit of dat is beter. de specificaties van de OEM'S zijn wel beter, maar het blijkt maar weer dat het dan niet beter hoeft te zijn dan technics. Elke andere draaitafel waar ik op gedraaid heb vind ik relaxter draaien zelfs dan me OEM'S omdat die tenminste gelijk blijven lopen !!

Bij mijn OEMS totaal geen last van, heb ook regelmatig een technics aan me vingers gehad, super hoor, maar het strakke corrigeer gedrag van de oems bevalt me beter, ik vind dit maar een een discussie om moe van te worden, zoiets is toch persoonlijk, beide super tafels, de 1 goedkoper dan de ander, maar beide toch aardig geprijsde tafels die gewoon allebei alle waar naar hun geld zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rudi Fine op zaterdag 24 maart 2007 om 16:47:
maar het strakke corrigeer gedrag van de oems bevalt me beter

Als ik een plaatje draai ( met Technics ) zorg ik wel dat er praktisch nix te corrigeren valt...corrigeren is lack of knowledge, tenminste, misschien nog niet helemaal ontwikkeld..:p
Als OEM zo verschrikkelijk goed en beter dan Technics zou zijn, waar komen die verhalen vandaan? het spreekwoord, de tijd zal het leren, komt hier aardig goed van pas....
Heb een set Sl1210's staan van bijna 8 jaar oud, zet ze naast niuewe en je ziet geen verschil ( stof uitgezondert) en hoort geen verschil, ook geen afwijking in Pitch en ik ga ze deze zomer strippen en spuiten, doe dat maar eens met je OEM met al die electronicah...( kleur afhankelijk van nog aan te schaffen autolak...)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 24 maart 2007 om 22:57:
ik ga ze deze zomer strippen en spuiten, doe dat maar eens met je OEM met al die electronicah...( kleur afhankelijk van nog aan te schaffen autolak...)

dat is zeker wel vet:D
post maar wat plaatjes zodra het klaar is

Waarschuw beheerder
De oem bakken hebben nog niet zo'n lange staat van dienst als de sl's dus ga daar dan ook niet over in discussie :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Fuzion op maandag 26 maart 2007 om 14:30:
post maar wat plaatjes zodra het klaar is

Hou hét topic maar in de gaten..(Y)

Waarschuw beheerder
Ik ben nu OEMs gewend, dus ik draai daar lekkerder op. Maar ja dat is andersom natuurlijk ook zo voor mensen die met technics draaien... Ik kan in ieder geval ook met technics uit de voeten dus mij boeit het allemaal niet zo :P
Waarschuw beheerder
Heb een set Sl1210's staan van bijna 8 jaar oud, zet ze naast niuewe en je ziet geen verschil ( stof uitgezondert) en hoort geen verschil, ook geen afwijking in Pitch en ik ga ze deze zomer strippen en spuiten, doe dat maar eens met je OEM met al die electronicah

Slaat nergens op, want OEMS zijn er nog geen 8 jaar. Jij doet nu uitspraken over de duurzaamheid van OEMs in vergelijking met Technics (die al decennia lang bestaan), dat is wel heel erg op de zaken vooruit lopen vind je niet?

En ik heb met allebei gedraaid en ik kan echt niet zeggen dat ik de ene draaitafel beter vind dan de andere. Het voordeel van de Technics is dat het de wereldstandaard is, ze staan bijna in elke club. Het voordeel van OEMs is dat de prijs laag blijft omdat er verschillende aanbieders zijn (Synq, American Audio, Citronic, Stanton enz enz.) Technics heeft het monopolie op de productie van SL's en eerlijk gezegd vind ik een nieuwe SL schandalig duur als kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding (zeker als je er een nieuwe OEM naast legt).

Het verschil in motorgedrag van een OEM is niet per sé beter of slechter, want sommige mensen houden van veel torque, en anderen houden van wat minder.

Het is net als de PC/Mac discussie. Er is gewoon geen betere of slechtere, maar je keuze hangt af van je persoonlijke voorkeuren. Ik durf wel te zeggen dat het allebei geweldige draaitafels zijn, die de concurrentie ver achter zich laten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Watcher _ dnb op dinsdag 27 maart 2007 om 16:03:
Ik durf wel te zeggen dat het allebei geweldige draaitafels zijn, die de concurrentie ver achter zich laten.

:jaja: laten we het hier gewoon op houden

Waarschuw beheerder
OEM s net zo goed dan niet beter als de SLs, maar :)

meesjouwe/verhuur?? -> SLs
club/disco?? -> SLs
slaapkamer?? -> OEMs
prijs?? -> OEMs(bijna 2 voor de prijs van sommige SLs)

waarom, SL minder last van rondzingen en kan er beter tegen dat ie veel word meegenomen

maar een beetje dj hoort op beide te kunnen draaien en dat is een feit, omdat de prestaties zo gelijk zijn(of ieder geval het niet veel scheelt van elkaar) wel speling van de OEM arm laten halen, SLs hebben dat vrijwel nooit

hier een mooie review over OEM bakken
http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/
laatste aanpassing

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Ik heb ze nu 4 jaar, en nog nooit een probleem mee gehad. Goed spul voor een hele mooie prijs! (Y)
Waarschuw beheerder
doe dat maar eens met je OEM met al die electronicah...

Uitspraak van The Watcher _ dnb op dinsdag 27 maart 2007 om 16:03:
Slaat nergens op, want OEMS zijn er nog geen 8 jaar

Gaat niet over duurzaamheid, maar over:

ik ga ze deze zomer strippen en spuiten,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buster Palmer op vrijdag 30 maart 2007 om 17:22:
Gaat niet over duurzaamheid, maar over:

juistem....;) duurzaamheid valt denk ik weinig tot niks nog over te zeggen...;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2007 om 13:47:
waarom, SL minder last van rondzingen en kan er beter tegen dat ie veel word meegenomen

Hoewel je dat wel zou denken ja, is dat niet bewezen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2007 om 13:47:
maar een beetje dj hoort op beide te kunnen draaien en dat is een feit, omdat de prestaties zo gelijk zijn

Daarom, boeie welke 'beter' is.

Waarschuw beheerder
heb het niet over hoe lang hij meegaat, maar over dat een SL er beter tegen kan als hij vaak word meegenomen de OEM is daar toch wat gevoeliger voor

neemt niet weg dat het een super tafel is voor thuis gebruik, discotheek kan ook wel goed maar met een SL kan iets "ruiger" worder omgegaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 maart 2007 om 00:59:
heb het niet over hoe lang hij meegaat, maar over dat een SL er beter tegen kan als hij vaak word meegenomen de OEM is daar toch wat gevoeliger voor

neemt niet weg dat het een super tafel is voor thuis gebruik, discotheek kan ook wel goed maar met een SL kan iets "ruiger" worder omgegaan

Waar baseer je dat op? De enige reden die ik kan bedenken is omdat een SL zekerheid gaf die een OEM bak in het begin nog niet had. Nu we 3 jaar verder zijn en het uitval percentage te verwaarlozen is durf ik ook best een OEM bak neer te zetten.

Overigens is technics einde verhaal, headphones zullen binnenkort wel voorzien worden van een panasonic sticker en de draaitafels e.d gaan er allemaal uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 april 2007 om 13:12:
verigens is technics einde verhaal, headphones zullen binnenkort wel voorzien worden van een panasonic sticker en de draaitafels e.d gaan er allemaal uit.

Meen je dat nou serieus, dus technics stopt eigelijk met het produceren van dj materiaal?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 april 2007 om 13:12:
gaan er allemaal uit.

:no:

Niet àlle draaitafels gaan er uit, volgens mij bleef één type erin.

Maar ik hoor ook van alle kanten, inderdaad, dat technics er volgens mij niet zoveel zin meer in heeft :P

Waarschuw beheerder
Iemand ervaring met een Akiyama DJ-4000 Acura??
ben van plan een set aan te schaffen...

Waarschuw beheerder
Mijn oude tafels(Gemini XL500II en PT2400) zijn ook aan vervanging toe... draai hier al een jaar of 6 mee. Ook krijgt de pitch van de XL500II nu kuren. Ik zit de denken om 2 OEM tafels aan te schaffen.

Mensen hebben het altijd wel over verschillende tafels, maar ik heb nooit problemen gehad met het verschil tussen mijn tafels thuis en de technics op feesten. Hoe zit dat met die OEM dingen?
Waarschuw beheerder
Maar dus na de laatste paar keren weer op Technics te hebben gedraaid kwam ik thuis verdomme totaal niet meer uit de voeten.
Kan dit kloppen?Of is dit puur een gevoel?

Ja dat ken ik wel.. zelfde als wat jij zegt. Het is altijd ff wennen als je overschakelt van de een naar de andere..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 april 2007 om 11:48:
Iemand ervaring met een Akiyama DJ-4000 Acura??

Ik heb ze thuis staan. Heerlijke draaitafels, nooit problemen mee gehad. En tja verder draaien ze gewoon hetzelfde als de andere super-oems heh, dat kan je in dit topic wel lezen hoe dat is. Het zal in het begin in ieder geval wel even wennen zijn, want die dingen hebben onwijs veel kracht :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 april 2007 om 15:50:
Het zal in het begin in ieder geval wel even wennen zijn, want die dingen hebben onwijs veel kracht

Leg mij dan es uit wat er zo wennen is? als ik cue dan blijft de platter gewoon draaien, heb een slipmat liggen namelijk...;)
Enige voordeel wat ik kan bedenken..( let wel...zware dag gehad vandaag..;)) is dat je plaat 'sneller' op toeren is met OEMS, maar is dat niet verwaarloosbaar?

Waarschuw beheerder
Slipmat zegt niks, mijn Q30's vallen gewoon stil als ik cue :$ de kracht van zon OEM lijkt me dus niet verwaarloosbaar..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 3 april 2007 om 21:03:
Leg mij dan es uit wat er zo wennen is? als ik cue dan blijft de platter gewoon draaien, heb een slipmat liggen namelijk...;)
Enige voordeel wat ik kan bedenken..( let wel...zware dag gehad vandaag..;)) is dat je plaat 'sneller' op toeren is met OEMS, maar is dat niet verwaarloosbaar?

Ja je hebt wel gelijk, het is niet veel beter of fijner cue-en dan met een Technics tafel (ongeveer gelijkwaardig). Maar wat voor mij telt is dat ze dus minstens zo goed presteren voor minder geld...
Waarschuw beheerder
donateur
:respect: American Audio HTD 4.5 :respect:

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Deze discussie zal eeuwig voortduren, vrees ik.
Zet gewoon de feiten tegenover elkaar en laat dan ieder voor zich beslissen waar ze 't liefst mee werken. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 april 2007 om 23:08:
Slipmat zegt niks, mijn Q30's vallen gewoon stil als ik cue de kracht van zon OEM lijkt me dus niet verwaarloosbaar..

Dan heb je wel een zwakke motor inderdaad :O

Ik heb rp-4000, als ik de plaat stil hou, gaat de platter wel door.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op dinsdag 3 april 2007 om 21:03:

Beter correctiegedrag! lala (f)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 april 2007 om 16:17:
Dan heb je wel een zwakke motor inderdaad :O

De Q30 en RP4000 zijn inwendig hetzelfde(OEM), dus hebben ze dezelfde motor. :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Klopt, maar die van mij zijn nogal bejaard 8)
Waarschuw beheerder
donateur
heb 2 Technics, echt doen het perfect, en heb er niets over te klagen..

Werkzaam bij MAR Productions
Artiest Mr. Devoted
Waarschuw beheerder
Heb 2 SynQ xtrm-1's, draaien erg lekker, maar toch wil ik Technics halen!

Gewoon omdat ze OVERAL staan!

En!

..je niet het gezeik hebt dat je de eerste 20min van je set weg gooi, omdat je je moet aanpassen aan Technics waar je niet vaak op draaid(athans in mijn geval dan).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 april 2007 om 21:13:
Heb 2 SynQ xtrm-1's, draaien erg lekker, maar toch wil ik Technics halen!

Gewoon omdat ze OVERAL staan!

En!

..je niet het gezeik hebt dat je de eerste 20min van je set weg gooi, omdat je je moet aanpassen aan Technics waar je niet vaak op draaid(athans in mijn geval dan).

Daar ben je na 1 plaatje toch wel aan gewend??

Waarschuw beheerder
Ja.. 2 plaatjes van 10 min:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JoostA op dinsdag 3 april 2007 om 23:36:
Maar wat voor mij telt is dat ze dus minstens zo goed presteren voor minder geld...

Dát vindt ik een goed argument..al die lui die die technisch gaan lullen terwijl ze niet eens weten wát ze lullen..:s

....
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 april 2007 om 16:17:
Dan heb je wel een zwakke motor inderdaad

Denk dat dat ook met je slipmat te maken heeft..;) en met hoe vast de plaat in het centerpoint hangt..:) die motor gaat echt wel door als je een goede slipmat gebruikt/centerpoint goed is, mijn technics valt pas stil als ik pressie uitoefen op de platter, en dat is geloof ik nu net de bedoeling niet, cue-en en gaan....dan kan je geen motor gebruiken die het af laat weten..:nee:
Waarschuw beheerder
Zou het dan toch minder gaan met de oembakken? :(

[img width=206 height=234 cacheid=000dc82c00277661c4b1793a1a01d58bfc]http://img259.imageshack.us/img259/4480/oembaknl6.jpg[/img]

:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Zanjes op woensdag 4 april 2007 om 18:39:
De Q30 en RP4000 zijn inwendig hetzelfde(OEM), dus hebben ze dezelfde motor

Weet ik, daarom vond ik het zo raar, en toen las ik:

Uitspraak van DanM op woensdag 4 april 2007 om 22:01:
Denk dat dat ook met je slipmat te maken heeft.. en met hoe vast de plaat in het centerpoint hangt.. die motor gaat echt wel door als je een goede slipmat gebruikt/centerpoint goed is, mijn technics valt pas stil als ik pressie uitoefen op de platter, en dat is geloof ik nu net de bedoeling niet, cue-en en gaan....dan kan je geen motor gebruiken die het af laat weten..

En toen *lampje* ik heb pas technics slipmatten gekocht.
Waarschuw beheerder
Daar zit idd wel verschil in. Een (half)harde vilten slipmat slipt beter door, dan bijvoorbeeld een neopreen slipmat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 april 2007 om 21:13:
niet het gezeik hebt dat je de eerste 20min van je set weg gooi, omdat je je moet aanpassen aan Technics waar je niet vaak op draaid

Ik sta meestal wel onwijs te stressen ja de eerste 20 minuten omdat het even wennen is met die technics haha. Ik gooi trouwens wel veel strakker in op Technics dan op me OEM bakken :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 april 2007 om 15:12:
Ik gooi trouwens wel veel strakker in op Technics dan op me OEM bakken :S

Ja dat wel, ben het ook met de mensen eens die zeggen dat je bij Technics veel minder hoeft te corrigeren.. als hij eenmaal gelijk loopt blijft hij ook gelijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 4 april 2007 om 22:01:
Dát vindt ik een goed argument..al die lui die die technisch gaan lullen terwijl ze niet eens weten wát ze lullen..:s

Hetzelfde verhaal als mensen die zeggen dat een OEM bak niet stabiel zou draaien maar niet eens weten hoe een SL zijn motor aan stuurt....

Dat zit in veel gevalleen tussen mensen hun oren. Ik heb zelf een setje SL's en nodig mensen dan uit langs te komen met hun OEM bakken. Draai ik een setje op hun OEM bakken (en dan lopen ze ineens wel strak) en op de SL bakken ze er nog geen reet van.

Als je uitspraken doet als een draaitafel loopt niet strak zorg dan dat je deze kunt onderbouwen met een meet gegeven. Een meet gegeven is tenslotte nog altijd velen malen betrouwbaarder dan het menselijk brein.

Even ter verduidelijking, een SL word aangestuurd door een SL occilator dus analoog waarbij je rekening dient te houden met o.a een zwevende error, een OEM bak word constant gecalibreerd en is dus in de basis stabieler ECHTERRRRRR gooit men meer kracht op dezelfde massa (in dit geval is de massa de platter) en als de massa gelijk blijft maar de kracht word groter zal ook de wow en flutter groter worden waardoor je dus een uiteindelijke error hebt die vergelijkbaar is met die van een SL wanneer je dat zult meten.

Het is een beetje hetzelfde verhaal als mensen die menen 0,02% pitch stapjes nodig te hebben vandaag de dag met monotone muziek als house muziek..... toch vreemd dat we het de afgelopen 20 jaar prima met 0,1% stapjes hebben kunnen doen (ook de stappen die een SL neemt overigens) ;)
Ik snap het probleem ook niet dat mensen niet bij willen sturen... het liefst doet men vandaag de dag zo min mogelijk maar als je met software draait ben je een neppert.... kan iemand mij even uitleggen waar bij mij dan het lampje uit gaat?

Leuk nieuws voor de Technics fanboys overigens.... Technics is gestopt met de productie van dj gear en het enige product wat zal blijven bestaan is de headphone welke omgestickerd zal gaan worden tot panasonic.

Dus leer maar leven met OEM bakken want SL's gaan schaars worden ;)

Mensen die twijfelen of hun OEM bak wel stabiel loopt, adres van mij staat op de AboutDJ site. Neem je OEM bakken mee en laat zien dat je het wel kunt op SL's dan zal ik laten zien dat ik het als SL eigenaar ook prima kan op je OEM draaitafels zonder ook maar 1 centje pijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 april 2007 om 01:43:
dan zal ik laten zien dat ik het als SL eigenaar ook prima kan op je OEM draaitafels zonder ook maar 1 centje pijn.

laat jij een oem bak 20 seconde gelijk lopen zonder te corrigeren? mij is dat nog nooit gelukt en zoals ik hier al gelezen heb nog een paar andere ook niet. wat doe jij dan wèl goed wat wij verkeerd doen??
Waarschuw beheerder
Leuk nieuws voor de Technics fanboys overigens.... Technics is gestopt met de productie van dj gear en het enige product wat zal blijven bestaan is de headphone welke omgestickerd zal gaan worden tot panasonic.

Heb je ook een bron?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Fuzion op vrijdag 6 april 2007 om 09:36:
laat jij een oem bak 20 seconde gelijk lopen zonder te corrigeren? mij is dat nog nooit gelukt en zoals ik hier al gelezen heb nog een paar andere ook niet. wat doe jij dan wèl goed wat wij verkeerd doen??

Ik ga er niet vanuit dat een draaitafel niet gelijk wil lopen, zodra jij namelijk eenmaal met die gedachte in je hoofd rond loopt zul je zien dat het ook voor geen enkele meter wil.

Ik heb zelf een tijd lang OEM bakken EN SL's naast elkaar gehad en 0,0 problemen gehad. Dat de SL's zijn blijven staan is om de doodsimpele reden dat ze compleet customized zijn en hier een setje in huis staat wat niemand ooit zal hebben ;)

Uitspraak van Buster Palmer op vrijdag 6 april 2007 om 10:47:
Heb je ook een bron?

Officieel is er nog niets bekend gemaakt maar na vorige week op de Musik Messe met een aantal mensen gesproken te hebben was het al vrij snel duidelijk dat het vermoeden wat er al een behoorlijke tijd was toch wel klopte.

Technics is flink aan het snoeien geweest in zijn draaitafel range en de SL1200 is nu zeer slecht leverbaar.... en dat is echt niet omdat de vraag zo groot is.

Daarnaast produceert technics nog niet volgens het RoHS principe, oftewel zonder onder andere zware metalen. Terug lopende verkoop cijfers + een slecht vooruitzicht voor de draaitafel markt + het omzetten van een productie lijn is natuurlijk een makkelijke optel som.

Technics zal ook niet eerder iets bekend maken dan wanneer men door de volledige stock heen is, zou ook flink stom zijn wanneer men dat wel zou doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
aat jij een oem bak 20 seconde gelijk lopen zonder te corrigeren?

Zeker wel, duurt wel iets langer om ze gelijk te krijgen, en lukt ook niet altijd. Maar als hij dan lekker loopt kunnen die 20sec ook 2 min worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 april 2007 om 18:36:
kunnen die 20sec ook 2 min worden

Dat lukt mij idd ook wel, snapte al niet wat zo daar zo bijzonder aan was. Ben dus niet de enige :bier:
Waarschuw beheerder
donateur

Geen idee, maar mij lukt het iig prima :)

Waarschuw beheerder
Daarnaast zou je natuurlijk niet kunnen genieten van het heerlijke correctie gedrag op de OEM bakken als ze zo maar heel makkelijk gelijk bleven lopen :P

Net even getest, heb hier een Stanton T.120C staan van een collega dj (mooi ding trouwens... zo niet de mooiste van alle OEM bakken) en een plaat gelijk laten lopen lukt hier prima. Corrigeren met de pitch bend (dat heeft de T.120C als extra) en op de platter gaat prima.... een stuk beter als op mijn eigen SL's die dan toch wel erg veel overshoot hebben als je ze naast een OEM bak zet die het gewoon 0,0 heeft.
Waarschuw beheerder
Dus leer maar leven met OEM bakken want SL's gaan schaars worden

Dat is alleen maar een GOED gegeven...;) ( persoonlijke mening, niet te onderbouwen met technische specs) gezien het bewezen verleden van een Technics denk ik dat dit een zeer gewilde draaitafel gaat worden in de toekomst, helemaal als blijkt dát er inderdaad geen draaitafels meer geproduceert gaan worden onder de naam Technics...

Ongetwijfeld heeft iedereen gelijk dat de specs van een OEMbak bétér zijn dan die van een Technics, op papier lijkt dat inderdaad ook zo..:yes: punt is alleen, en dat is wederom een persoonlijke mening, dat ik weinig voordelen meekrijg/heb gekregen mbt een snellere opstarttijd, meer NM torque en alle andere features....met andere woorden....alles wat ik zoek zit in een Technics, eenmaal strak = strak en moet je bijsturen kan je dit heel delicaat doen, met de juiste timing zelfs onhoorbaar...alle andere features zitten in mijn ogen op zon niuewe generatie draaitafel enkel en alleen om het de gebruiker makkelijker te maken, maar tegelijkertijd toch zoveel moeilijker...
Ik concentreer me beter op de muziek, al die knopjes op de huidige generatie draaitafels...heb ze gezien met display...wtf?:| afleiding te over...weg concentratie..:\

Ik zie het zo....een OEM zit vól met nieuwe snufjes, was het niet zo dat je hoort te betalen voor techniek? ergens wordt dus op bespaart, anders verneuk je je eigen markt..:\
Vraag me al een tijdje af, wát is er anders aan de techniek van een Technics dat het zo duur moet zijn, en andersom, waarom is een OEM met al zijn snufjes zo goedkoop in vergelijking? betaal je voor het merk? betaal je voor de kwaliteit van de gebruikte componenten? wát is het?
Artiest {SHOWLIST artist 79055, 8541}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 8 april 2007 om 13:52:
anders verneuk je je eigen markt..

Nee technics heeft het goed gedaan... die gasten hebben hun draaitafels zo goed gemaakt dat ze 20 jaar meegaan.. Die dingen gaan nooit stuk dus op een gegeven moment zal de verkoop wel dalen, ondertussen hebben ze niets innoverends gedaan..

Correct me if I'm wrong:

Volgens mij zijn die OEM draaitafels juist op de markt gebracht om de Technics te verpletteren. Aantal producenten heeft samen onderzoek en ontwikkeling gedaan van deze tafel en de kosten gedeeld. nu brengt iedere producent deze tafel op de markt onder het eigen merk.

Ik heb thuis een tijd Technics en de OEM gehad.. ik ben nu helemaal over naar de OEM bakken.

voordelen:
- prijs
- torque
- correctiegedrag
- pitch bereik!
- uiterlijk (ik heb de witte)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Twilo op zondag 8 april 2007 om 16:21:
Nee technics heeft het goed gedaan... die gasten hebben hun draaitafels zo goed gemaakt dat ze 20 jaar meegaan.. Die dingen gaan nooit stuk dus op een gegeven moment zal de verkoop wel dalen, ondertussen hebben ze niets innoverends gedaan..

Correct me if I'm wrong:

Volgens mij zijn die OEM draaitafels juist op de markt gebracht om de Technics te verpletteren. Aantal producenten heeft samen onderzoek en ontwikkeling gedaan van deze tafel en de kosten gedeeld. nu brengt iedere producent deze tafel op de markt onder het eigen merk.

Ok....ik begrijp..;) Technics heeft het juist wél goed gedaan, want ze hebben zichzelf allang bewezen, en er wordt nog steeds grif geld voor neergelegt..(Y)
Dat verpletteren kan ik niet ontkennen, men zag een markt met een monopoly ( Technics ) en men heeft de markt opengebroken..(Y)

prijs

mee eens(Y)

- torque
- correctiegedrag
- pitch bereik!

Mis ik niet echt, mijn Technics voldoen perfect wat dat betreft, heb nou niet het idee dat het beter zou gaan ( het draaien an sich...) met OEMbakken hiero....;\

uiterlijk (ik heb de witte)

Gelukkig verschillen smaken....ik hou van strak, Technics is strak..(Y)OEM is wat...hoe zal ik het zeggen....gelikter met die afgeronde hoekjes enzo....( inbouwen schijnt een ramp te zijn...:p )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 8 april 2007 om 18:54:
.ik hou van strak, Technics is strak..(Y)

Ik vind ze ook zeker mooier :yes:

Al vind ik deze OEM wel errug gaaf:

[img width=108 height=79]http://www.showco.com.au/ebay/New_Gear/amer_audio/AA_HTD45_medium.jpg[/img]

:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
laat jij een oem bak 20 seconde gelijk lopen zonder te corrigeren?

Geen probleem hoor. Als het je niet lukt moet je bedenken dat de pitch van een OEM wat gevoeliger is omdat de standaard range 10% is. Kijk gewoon naar de streepjes en het moet geen probleem zijn om platen een minuut of langer zonder verder aanraken synchroon te laten lopen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 8 april 2007 om 13:52:
Vraag me al een tijdje af, wát is er anders aan de techniek van een Technics dat het zo duur moet zijn, en andersom, waarom is een OEM met al zijn snufjes zo goedkoop in vergelijking? betaal je voor het merk? betaal je voor de kwaliteit van de gebruikte componenten? wát is het?

In het geval van Technics de laatste jaren puur voor de merknaam en het stukje kwaliteit.

Vergeet niet dat de wereld verder gaat en ook de dj zich door de jaren heen steeds aan het ontwikkelen is geweest. Technics had daarin de SL ook mee kunnen laten ontwikkelen maar wat heeft men gedaan? 25 jaar lang achterover leunen en genieten van het patent wat men had waarbij de platter een onderdeel was van de motor. Het enige wat men bij Technics heeft gedaan is zinloze knoppen toevoegen en de fouten gewoon laten zitten.

Het contragewicht op de SL is te zwaar voor veel elementen, om die reden moet je bijvoorbeeld een metalen plaatje monteren tussen headshell en element bij een Stanton 500 omdat je anders niet genoeg naalddruk kunt genereren, de anti skating is pas op het laatste model aangepast evenals de target lights terwijl de led toch al een paar jaar bestaat om nog maar te zwijgen over de ronduit belabberde plaatsing van de aan/uit knop.

Technics heeft dus niet meer gedaan dan achterover leunen en geld gevangen voor een draaitafel die ooit de standaard is geworden omdat ie voldeed aan de eis en betaalbaar was want de beste draaitafel was het zeker niet toen hij op de markt kwam... wel betaalbaar.

Dat de rest van de merken wel door heeft ontwikkeld is een logisch gevolg van het patent wat Technics had, je moet tenslotte ergens mee komen wil je de standaard verslaan. Een display kan heel handig zijn wanneer je corrigeert met de pitch fader in plaats van met je tengels aan het plateau te zitten. Het overshoot verhaal bij een handmatige correctie heeft technics nooit iets aan gedaan, wij hebben er mee leren leven en merken het niet meer maar een OEM bak is op dat punt verder geperfectioneerd.

Daarnaast zijn extra features geen verplichte dingen die je moet gebruiken en de knoppen zitten ook niet echt in de weg dus ik vind dat persoonlijk een non issue, hetzelfde verhaal wat betreft het gelijk lopen... ik kan het zonder problemen en ik ben echt geen bijzonder goede dj dus als ik het kan...

Dat Technics het zo lang heeft vol kunnen houden is te danken aan het patent wat men had en niet omdat het bedrijf zo'n geweldig product had. Een ander kan ook een geweldig product maken blijkt nu en omdat Technics nooit door heeft ontwikkeld heeft ze dat toch een behoorlijke tik gegeven.

Als Technics door had ontwikkeld en net zo'n product neer had gezet als de OEM bak had geen hond een Synq, Akiama of Citronic gekocht. Technics heeft het echter na gelaten en door de jaren heen is de kennis die men had verdwenen , dat bleek maar al te goed uit de M5G met zijn anti skip systeem wat behalve niet werkte ook nog eens je vinyl sloopte (welke imbeciel bedenkt het om een toonarm vast te zetten in een groef :S ).

De OEM is dus een door ontwikkeling van iets wat er al was, de SL. Alleen nu geperfectioneerd tot in de puntjes.

Dat jij aan halat er niet beter van te gaan draaien... je hebt helemaal gelijk. Het zou ook van de pot afgerukt zijn wanneer nu ineens iedereen beter ging draaien. Neemt niet weg dat je voor minder geld wel een door ontwikkeld product aan kunt schaffen welke je ook nog eens diverse extra's bied zoals een hogere torque die als resultaat heeft een mooier correctie gedrag, geen klik meer in de fader, een led die heel blijft in plaats van een gloeilampje etc.

Neemt niet weg dat de SL ook nog steeds zijn sterke punten heeft, behalve zijn vintage cq cult status is het ook nog steeds een goede draaitafel (wel duur betaald maar nog steeds goed) met een goede interne demping en een goede toonarm.

Is het jammer dat het merk verdwijnt? Nee ik zelf vind van niet want het enige goede wat echt onderscheidend en van enige vorm van betekenis is geweest was de SL1200. Alle andere producten waren prima alternatieven voor die vaak een klap minder geld kosten.

Aantal producenten heeft samen onderzoek en ontwikkeling gedaan van deze tafel en de kosten gedeeld. nu brengt iedere producent deze tafel op de markt onder het eigen merk.

Niet dus... de draaitafel is ontworpen door hopin (grote fabrikant waar veel OEM spul vandaan komt maar ook Denon, Numark e.d geproduceerd word).

Het vermoeden is nog altijd dat de draaitafel ontworpen is voor één merk maar dat deze niet kon leven met een beperkte tijd van alleenrecht waarna de draaitafel als OEM model de wereld in is geschopt. Alle merken die het apparaat verkopen hebben daar echt 0,0 research en development in gestopt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kijk, Reind is niet dom...(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, lange verhalen kan hij wel schrijven ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Empathy [BTR] op maandag 9 april 2007 om 20:17:
Ja, lange verhalen kan hij wel schrijven ;)

Ik zou willen dat het soms wat korter kon maar aangezien ik geen verhalen neer wil typen die niet duidelijk zijn...

Tis dus niet anders ;)
Waarschuw beheerder
donateur
nu is techics nog goed genoeg, vind m zelf best fijn.
maar als ze nu nog blijven niksen/stoppen, schakel ik ook over op een OEM bak

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dhr. Avada op dinsdag 10 april 2007 om 11:57:
maar als ze nu nog blijven niksen/stoppen

Bestel ze maar vast dan (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 13:49:
Bestel ze maar vast dan

over een jaar of 5, of eerder of later...
zolang techincs nog een van de meest gebruikte is hou ik mijne

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 00:51:
Als Technics door had ontwikkeld en net zo'n product neer had gezet als de OEM bak had geen hond een Synq, Akiama of Citronic gekocht.

Ik wel, want die waren dan nogsteeds veel goedkoper geweest dan Technics. Aangezien je voor de naam technics een hoop moet betalen en aangezien OEM bakken door meerdere fabrikanten worden verkocht.

Je brengt het alsof Technics een of ander legendarisch bedrijf is dat al de kennis in het universum over draaitafels heeft, maar in mijn ogen hadden ze gewoon of het budget niet om een compleet nieuwe nog veel betere draaitafel dan de SL te maken, of konden ze het gewoon niet. Maar ja dat denk ik, om het zeker te weten zou iemand het ze even moeten vragen :P

de draaitafel is ontworpen door hopin (grote fabrikant waar veel OEM spul vandaan komt

Het vermoeden is nog altijd dat de draaitafel ontworpen is voor één merk maar dat deze niet kon leven met een beperkte tijd van alleenrecht

Riiiight.... wat is het nou? :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 00:41:
Ik wel, want die waren dan nogsteeds veel goedkoper geweest dan Technics. Aangezien je voor de naam technics een hoop moet betalen en aangezien OEM bakken door meerdere fabrikanten worden verkocht.

Je brengt het alsof Technics een of ander legendarisch bedrijf is dat al de kennis in het universum over draaitafels heeft, maar in mijn ogen hadden ze gewoon of het budget niet om een compleet nieuwe nog veel betere draaitafel dan de SL te maken, of konden ze het gewoon niet. Maar ja dat denk ik, om het zeker te weten zou iemand het ze even moeten vragen :P

Als je even mijn stuk tekst goed had gelezen dan had je bovenstaand niet eens hoeven kakelen als een kip zonder kop.

Daarnaast heeft Technics een naam die wel overeind was gebleven als men met dezelfde draaitafel was gekomen. Uiteindelijk kiest een consument toch voor een vertrouwd merk ook al heeft dat geen meerwaarde... Pioneer is daar een mooi voorbeeld van.

Riiiight.... wat is het nou?

Precies zoals het er staat, de draaitafel is ontworpen voor 1 merk met een beperkt alleen recht voor een bepaalde tijd, dat merk kan er niet mee leven en gaat zelf aan de slag (zeker nooit opgevallen dat de Numark TTX intern wel erg veel op de OEM bak lijkt...) terwijl de grote fabriek Hopin de zaak zelf in productie zet en de dozen door verschillende merken laat stickeren.

Misschien handig om een keer een tekst door te lezen voor je begint te brallen. Prima dat je een discussie aan wil gaan maar zorg dan wel dat je A) weet waarover je het hebt en B ) op zijn minst de moeite neemt een tekst door te lezen voor je wat roept.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 10:00:
als een kip zonder kop.

voor je begint te brallen

Voelt er iemand zich hier aangevallen of zo? Rustig aan jongen het is al moeilijk genoeg je serieus te nemen met je my little pony op je roze Sl's

Precies zoals het er staat,

Er stond twee keer dat het door iemand ontworpen was en dat was voor mij niet helemaal duidelijk. Sorry dat ik het niet meteen begreep. :aai:

Daarnaast heeft Technics een naam die wel overeind was gebleven als men met dezelfde draaitafel was gekomen. Uiteindelijk kiest een consument toch voor een vertrouwd merk ook al heeft dat geen meerwaarde...

Zeg ik dat Technics onderuit zou gaan? Nee, tuurlijk niet. Ben het wel degelijk met je eens dat Technics er nu veel beter voor had gestaan als ze door hadden geinnoveerd. Zeg alleen dat IK nog wel een OEM-bak had gekocht door zijn voordelige prijs. Maar ja misschien had Technics de prijs dan ook wel omlaag gedaan heh who knows daarom is daar niet echt een discussie over mogelijk.

Misschien handig om een keer een tekst door te lezen

Want ik ben het met 99,9% van je verhaal eens, maar 1 puntje begreep ik niet en een ander puntje gaf ik de andere mogelijkheden aan (waarom technics misschien niet meer in innovatie stak). Ochtendhumeurtje of zo?

Waarschuw beheerder
Prima dat je een discussie aan wil gaan maar zorg dan wel dat je A) weet waarover je het hebt en B ) op zijn minst de moeite neemt een tekst door te lezen voor je wat roept.

En dit er ook nog achteraan heh fucking loser
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 11:36:
En dit er ook nog achteraan heh fucking loser

Nu gaat hij je vast serieus nemen..

Waarschuw beheerder
Technics heeft het vergooid met de SL-DZ1200. Dit moest en zou het grote antwoord worden op Pioneer met zijn CDJ serie. Dit product is echter verschrikkelijk geflopt. Daarnaast bleek dat de OEM tafels een beter product zijn dan de SL1200 waardoor technics een dubbele klap heeft gehad.

Het is wijsheid van panasonic om te stoppen met technics. Het heeft zijn geld opgebracht en het heeft gewoon geen zin meer om nog met een nieuwe draaitafel te komen. Over 5 jaar draait iedereen digitaal op een aantal die-hards na. Het heeft ook weinig zin om met een nieuw model SL-DZ1200 te komen omdat Pioneer in feite al de standaard is. Daarnaast zijn er naast pioneer genoeg alternatieven (Denon/Numark/OEM). En staat de nieuwe generatie cd tafels voor de deur (Cortex).

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 11:36:
fucking loser

lol

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 10:30:
Voelt er iemand zich hier aangevallen of zo? Rustig aan jongen het is al moeilijk genoeg je serieus te nemen met je my little pony op je roze Sl's

Ik heb er een beetje een hekel aan als mensen het verdommen om teksten te lezen maar wel denken te weten waarover het gaat, schijnt een partyflock mentaliteit te zijn. Ik geloof daar niet zo in, ik gooi het eerder op een aantal mensen die het verrekken om een tekst te lezen.

Zeg ik dat Technics onderuit zou gaan? Nee, tuurlijk niet. Ben het wel degelijk met je eens dat Technics er nu veel beter voor had gestaan als ze door hadden geinnoveerd. Zeg alleen dat IK nog wel een OEM-bak had gekocht door zijn voordelige prijs. Maar ja misschien had Technics de prijs dan ook wel omlaag gedaan heh who knows daarom is daar niet echt een discussie over mogelijk.

Als ik en nog een aantal andere mensen NIET over de OEM draaitafel had geschreven en de plussen en minnen op een rijtje hadden gezet had 85% van dj'nd nederland nu nog geroepen dat Technics de beste was etc etc etc, die review is echter meer dan 2 miljoen keer gelezen en er zijn ook nog eens behoorlijke stukken tekst uit gejat door de diverse magazines. Als die review er niet was geweest + de teksten die anderen met verstand van zaken hebben geschreven dan was er van het succes wat de OEM bak NU heeft nooit iets terecht gekomen en hadden we nog steeds in het land der fabelen geleefd waarin iedereen een mening heeft maar niemand in staat is die fatsoenlijk te onderbouwen zei het met een aantoonbaar cq meetbaar resultaat.

Daarnaast heeft Technics nog nooit een prijs omlaag gegooid en dat was ook zeker niet gebeurd aangezien men de productie lijn over zou moeten zetten naar een RoHS gespecificeerde productie lijn en dat kost geld...

Ochtendhumeurtje of zo?

Eerder een hekel aan mensen die denken het te weten maar eigenlijk niet weten waarover het ze nou eigenlijk hebben en maar gaan schoppen tegen dingen waar ze geen verstand van hebben en dan ook nog eens niet lezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 14:17:
Eerder een hekel aan mensen die denken het te weten maar eigenlijk niet weten waarover het ze nou eigenlijk hebben en maar gaan schoppen tegen dingen waar ze geen verstand van hebben en dan ook nog eens niet lezen.

Ziet er naar uit dat je het moeilijk kan verdragen als mensen een andere mening hebben over 'jouw vakgebied'. Tja jammer... Denk dat je beter op je website kan blijven schrijven, dan krijg je namelijk minder en hoef je je ook niet zo te irriteren. Of je kan gewoon normaal over dingen praten zonder meteen helemaal te flippen als iemand ook maar durft te denken over andere mogelijkheden dan jouw vlammende betoog.

Ik heb er een beetje een hekel aan als mensen het verdommen om teksten te lezen

Is ook vervelend en is ook een beetje de mentaliteit hier. Maar nogmaals ik hadje tekst gewoon gelezen hoor. Sorry voor het misverstand :aai:

Als ik en nog een aantal andere mensen NIET over de OEM draaitafel had geschreven en de plussen en minnen op een rijtje hadden gezet had 85% van dj'nd nederland nu nog geroepen dat Technics de beste was etc etc etc, die review is echter meer dan 2 miljoen keer gelezen en er zijn ook nog eens behoorlijke stukken tekst uit gejat door de diverse magazines. Als die review er niet was geweest + de teksten die anderen met verstand van zaken hebben geschreven dan was er van het succes wat de OEM bak NU heeft nooit iets terecht gekomen en hadden we nog steeds in het land der fabelen geleefd waarin iedereen een mening heeft maar niemand in staat is die fatsoenlijk te onderbouwen zei het met een aantoonbaar cq meetbaar resultaat.

Bedankt voor deze niet relevante informatie trouwens. Wel knap geschreven hoor die review. Ik heb hem zelf geloof ik ook nog gelezen voordat ik mijn OEM bakken kocht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 15:53:
Ziet er naar uit dat je het moeilijk kan verdragen als mensen een andere mening hebben over 'jouw vakgebied'. Tja jammer... Denk dat je beter op je website kan blijven schrijven, dan krijg je namelijk minder en hoef je je ook niet zo te irriteren. Of je kan gewoon normaal over dingen praten zonder meteen helemaal te flippen als iemand ook maar durft te denken over andere mogelijkheden dan jouw vlammende betoog.

Het gaat hier naar mijn mening niet over een mening (klopt die zin zo?) maar om een feit, dat is heel iets anders en vooral 2 dingen die ik graag uit elkaar houd. Iedereen mag een mening hebben en die dient ook gerespecteerd te worden TENZIJ een mening gebaseerd word op feiten of feiten die niet kloppen. Een feit is voor mij nog altijd onomstootbaar JUIST.

Daarnaast heb ik hier inmiddels al wel een toetsenbord versleten met alle teksten die hier neer getikt zijn, af en toe krijg ik het idee dat dat echt voor jan *** is en ik net zo goed een intelligent gesprek met mijn kat kan gaan voeren. Om nog maar te zwijgen over de mensen die denken iets te weten maar nog nooit verder zijn gekomen dan hun Gemini mixertje en skytec cd spelers maar wel weten te vertellen dat Technics de beste is.

Een discussie ga ik ook echt niet uit de weg (ik voer ze graag namelijk) maar dan moet zoiets wel van 2 kanten komen en is het in mijn ogen vrij logisch dat teksten ook gelezen worden.

Wat betreft de niet relevante info volgens jou, die info is wel degelijk relevant. Zonder dat de OEM bak bekend gemaakt was onder het grote volk hadden we nu nog steeds met TE DURE (want ik ben altijd van mening geweest dat we een beetje genaaid zijn door Technics) SL's zitten werken en was men nooit eens gaan nadenken over een alternatief.

Mijn mening is ook niet heilig, het zet mensen echter wel aan het denken en dat is nou hetgeen waar ik het om doe. Mensen een keer na laten denken over hetgeen waar men mee denkt te kunnen werken maar ook over een alternatief nagedacht hebben.

Wat mij betreft zand er over... uiteindelijk word iedereen het toch altijd wel met elkaar eens al duurt dat soms even (voor mensen de mening deelden over de OEM bak zoals ik die heb waren we een half jaar verder en lees de diverse fora's nu eens ) ;)
Waarschuw beheerder
Zou mij verder me reet roesten wat beter is of niet ;)
Ik draai net zo goed op Technics als op OEMS.

Allebei niks mis mee (behalve verschil in prijs, dan liever OEMS;))

Waarschuw beheerder
reind :D altijd goede uitleg en z'n reacties onderbouwen kan hij ook wel hehe, goeie reviews op je site ook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 23:57:
Wat mij betreft zand er over

:hug: :P

Waarschuw beheerder
:respect: voor de mensen die hier NOG STEEDS over doorouwehoeren!!! :respect:

Geweldig!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 april 2007 om 14:22:
goeie reviews op je site ook

Behoudens de taalfouten(y)

Waarschuw beheerder
sinds kort 2 rp-6000's (witte) en heb niets te klagen,voelen naar mijn mening zelfs degelijker aan dan technics.
Waarschuw beheerder
Degelijker? leg uit..:p

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 4 mei 2007 om 20:30:
Degelijker? leg uit..:p

Haha, dat weet je donders goed! :aai:
Werkzaam bij House of Justice
Artiest {SHOWLIST artist 56855, 62740, 93455, 39403}
Waarschuw beheerder
Schop,

Vond net dit plaatje. Denk dat het nu wel duidelijk is dat je beter een Technics kan kopen ipv een (super) Oem.
:lol:

[img width=640 height=512 cacheid=000e326700288948ec89ca751a01f3625a]http://i185.photobucket.com/albums/x251/underscoredjs/Oembak.jpg[/img]

:bounce:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op donderdag 12 april 2007 om 21:19:
Zou mij verder me reet roesten wat beter is of niet ;)
Ik draai net zo goed op Technics als op OEMS.

Allebei niks mis mee (behalve verschil in prijs, dan liever OEMS;))

Hehe, eindelijk iemand die het snapt. Het maakt helemaal geen reet uit, zijn allebei goede draaitafels. Topic kan dicht :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Dniz op woensdag 11 juli 2007 om 14:02:
Vond net dit plaatje

Ahh gelukkig heb ik Oembak in huis genomen en geef ik hem nu alle liefde die hij nodig heeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2007 om 10:48:
Ahh gelukkig heb ik Oembak in huis genomen en geef ik hem nu alle liefde die hij nodig heeft.

Op welke manier??????? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Dniz op vrijdag 13 juli 2007 om 13:55:
Uitspraak van Manoman op donderdag 12 juli 2007 om 10:48:

Op welke manier???????

Ik hoop net als zo'n Tamacotchi... uit laten hongeren en nooit meer iets mee doen!

Artiest G-Member
Waarschuw beheerder
Ik "denk" dat een goede OEM net zo lang meegaat als een sl.
De aandrijftechniek van veel OEM bakken zijn identiek of zelfs verbeterd van de sl.
Dit is gekomen omdat technics de alleenrecht van de techniek moest opgeven. Dit was ook direct merkbaar omdat binnen no-time tig merken met nwe OEM bakken kwamen :yes:

Goede zaak in mijn ogen......de sl werd altijd qua prijs kunstmatig hoog gehouden. Nu zullen ze wel moeten gaan zakken met de prijs want de OEM word/is een geduchte concurrent.

En je hebt altijd mensen die zeggen "technics nr. 1 de rest is blablabla"

Ieder z'n mening maar de sl is gewoon prima tafel maar huppelt te lang door op oude techniek voor een nieuwe prijs.........

Heb zelf de rp-4000 en vind het super tafeltjes :yes:

Waarschuw beheerder

Nou dit is op m'n rp-4000 echt geen probleem hoor.....
Ik zou je pitch fader maar eens reinigen ofzo...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 12:57:
Dit is gekomen omdat technics de alleenrecht van de techniek moest opgeven.

Alleen jammer dat een OEM helemaal de analoge techniek niet gebruikt..:\ die zijn namelijk zo digitaal als de pest....bron van je verhaaltje? ohw...je hebt OEMs staan, ik zie het al....(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 16 juli 2007 om 13:27:
Alleen jammer dat een OEM helemaal de analoge techniek niet gebruikt.

analoog is zoooooo 1980....

Daarbij is het de aandrijf techniek waar ik het over heb en die is geperfectioneerd.........
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Quartz DD precisie :respect:

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 20:06:
Daarbij is het de aandrijf techniek waar ik het over heb en die is geperfectioneerd

Quartz DD precisie :yes:
Waarschuw beheerder
Snap niet dat hier nog over gepraat wordt eigelijk :lol:

IK vind Technics heilig :respect:

En de ander de super OEM

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 13:05:
rp-4000

dit is geen OEM bak maar goed

rp4000, torque 1600
oem, torque 4500

als je de 6000 bedoelde is het wel een OEM, maar de 4000 echt niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 22:12:
dit is geen OEM bak maar goed

waar heb ik gezegt dat de rp-4000 een oem bak is?....
Ik geef alleen aan welke tafel ik heb....ben der trouwens dik tevreden mee......kan er perfect mee uit de voeten :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 22:12:
als je de 6000 bedoelde is het wel een OEM, maar de 4000 echt niet

Volgens mij wel. Reloop Rp-4000, JB Q-30 etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 22:59:
waar heb ik gezegt dat de rp-4000 een oem bak is?....

mijn fout dan, maar omdat je zo bezig was over die OEM bakken toen nam ik maar aan dat je er ook eentje zou hebben en misschien foutje maakte :)

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 23:27:
Volgens mij wel.

RP-4000 is geen OEM en de Q-30 volgens mij ook niet maar dat weet ik niet zeker van die RP-4000 wel omdat ik die zelf had en weggedaan heb voor 2 OEMS

volgende zijn zeker OEM

Synq XTRM1, Reloop RP-6000, Akiyama Acura, Citronic PD45

dacht dat American Audio en Stanton ze ook hadden en er zijn er nog wel een paar
Waarschuw beheerder
En de enige beargumentatie om een OEM te kopen blijft de prijs...;)
Techniek ( reverse, 78rpm, snelle start, veel torque ) voegt weinig toe, vertel mij wanneer je welke feature gebruikt, dan overtuig je me misschien voor mijn 3e draaitafel...:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 00:31:
reverse, 78rpm, snelle start, veel torque ) voegt weinig toe

idd..

En tot 30 of 50% pitch heb je ook geen ruk aan, verkracht je alleen maar de sound van de plaat mee, klinkt dan voor geen meter meer!!

Zijn plaatjes niet voor geproduceerd

Ga jij maar eens een Techno of Hardstyle plaatje met 30% pitche :lol:

Denk dat je achter de turntables weggeschopt wordt..

Snelle start: Ik druk 1x op Start als ik begin met draaien en 1x als ik klaar ben (y)

Waarschuw beheerder
al gebruik je ze niet, die prijs he :)

ze voegen teminste iets toe kun je van technics niet zeggen

maar toch de prijs is het belangrijkste en al helemaal als je begint, waarom grof geld uitgeven aan Technics als je voor de prijs van 1 bijna 2 OEMs hebt

eindeloze discussie (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 00:56:
ze voegen teminste iets toe kun je van technics niet zeggen

vertel mij wanneer je welke feature gebruikt, dan overtuig je me misschien voor mijn 3e draaitafel...

Je kan ohzo hoge torque hebben, met een shitty slipmat gaat het al mis, opstartsnelheid...ja leuk, mijn platter draait volcontinue..:) 78 toeren? dacht dat je je normale naalden sloopte op bakkeliet..?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 00:56:
eindeloze discussie

Niet helemaal, zolang iemand met goede ( tegen ) argumenten kom is een discussie nooit eindeloos..;) ( of juist wel, maar dat is wel goed..;))
Waarschuw beheerder
zo´n ´´super´´ hoge torque vind ik juist alleen maar verkkert als je met de platter wilt corrigeren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 01:54:
Niet helemaal, zolang iemand met goede ( tegen ) argumenten kom is een discussie nooit eindeloos

ja kan het ook omdraaien waarom technics? omdat ie populair is en er toen niks beters was of iets dat in de buurt kwam

als slipmat heb ik er butterrugs opliggen werkt super, mixen staat zoiezo op een zeeeeer laag pitje bij mij momenteel

hoge torque van de OEMs is echt niet klote om te corrigeren, misschien ff anders als bij de technics maar ieder nieuw ding vraagt gewenning
Waarschuw beheerder
Pfffffffffffff,

hier wordt wel heel erg diep in de informatie gedoken...
Zijn hier ook nog mensen die wat doen met hun leven... mensen die niet alleen maar zitten te zoeken naar moeilijke informatie.

Geef mij maar een SL, dat is makkelijker te zeggen dan een Wees kindje :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van IceRabbit op dinsdag 17 juli 2007 om 12:21:
Geef mij maar een SL

Ow god, hij heeft ze ook al besteld. Nog meer weeskinderen straks. Doe toch eens normaal en denk aan de medemens. :lol: Ps wanneer krijg je ze binnen denk je?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 10:18:
ja kan het ook omdraaien waarom technics?

*Techniek is ongeveer 30 jaar oud..( mooi getal..:D ) en de jaren hebben geleerd dat Technics de MASTER is...( kijk bij elke willekeurige verkoopad en er staat bij dat ze al 20-30 jaar aan de top meedraaien...)
*Simplicity....technics heeft gewoon een rechtoe-rechtaan TT gemaakt waar de plaatjesdraaiert mee uit de voeten kan...kom je weer uit op de specs...;)
*De looks.....simpeler kan niet, en juist dat maakt het zo mooi om zon Technics in je huiskamer te hebben staan....( of 2..;))
*Puntje service....Een OEM schijn je te moeten afstellen zodat de speling aan je arm weg is....een Technics heeft dat niet...vaag....heeft in mijn ogen toch met service te maken, een OEM is dus nog niet volledig af, een Technics wel, en daarom vindt ik dat je ( servicetechnisch meegedacht) best wat meer mag vragen voor een Technics, de verwachtingen liggen namelijk ook wat hoger...en het schijnt dat die dingen bijna niet retour gaan ivm defecten...

Mja, punt is, ik ben gewoon niet overtuigd..:nee:
Ik kan me best voorstellen dat je als beginnend deejay niet wil sparen voor de top in draaitafelland, dan is zon 'weeskindje' wellicht dé oplossing....
Als je om je heen kijkt zijn het vaak de mensen die al wat langer meedraaien die Technics hebben en er bij zweren...denk dat dat niet voor niks is...( vergelijk het met merktrouw zijn bij de aanschaf van een auto...;))
Uitspraak van IceRabbit op dinsdag 17 juli 2007 om 12:21:
Zijn hier ook nog mensen die wat doen met hun leven... mensen die niet alleen maar zitten te zoeken naar moeilijke informatie.

Heb een leven, toevallig nu vakantie..:D dus tijd over..;) en bovengenoemd is alles behalve moeiljike informatie, het is namelijk gewoon mijn mening, met wat ervaringspuntjes erbij...:)

Naja...iemand goede tegenargumenten??:p

Waarschuw beheerder
zonder de speling is de OEM een waardige tegestander die niet voor een SL onderdoet, voor 5 euro s de speling weg en kan hij net als op een SL wel terugkomen als je er niet fatsoenlijk mee werkt

technics moet het hebben van de naam en daar betaal je ook voor, 500 euro is een schandelijke prijs voor iets wat al meer dan 20 jaar niet veranderd is, dus om alles maar te hangen aan het feit dat hij al zolang op de markt is ook vergezocht omdat er niks beters was is het logisch dat hij de master was

enige reden om een technics aan te schaffen is dat hij z'n eigen bewezen heeft, en op dat punt kun je ze niet vergelijken omdat de OEM nog niet zolang op de markt is

dat veel de technics hebben is ook niet raar omdat er eigelijk niks beters was op het moment en waarom afstappen van iets dat altijd goed is geweest en dat je kent, zou ik ook niet doen eerlijk is eerlijk

maar de OEM af te schepen als 'weeskindje' vind ik zeer onterecht, het is een super tafel alleen moet hij z'n eigen bewijzen en dat zal ie zeker doen, beetje kort door de bocht van de SL gebruikers om het maar gelijk onder tafel te vegen

maja wat de boer niet kent.....

Waarschuw beheerder
Behalve het feit dat sommige mensen een technics lekkerder vinden draaien dan een OEM, heb ik nog nooit een goed argument gehoord waarom je nou een technics zou moeten kopen. Ja oke, dat ze lang meegaan, maar dat gaan OEM bakken misschien ook wel (je weet het niet). 1 ding is in ieder geval zeker: technics zijn veel te duur voor wat je krijgt.

Waarschuw beheerder
bij veel is het toch (denk ik) dat ze zweren bij technics en dat is wel terecht het is gewoon een goeie tafel, maar ze schijnen niet te kunnen of willen accepteren dat er ook een volwaardig alternatief is

vind ik een beetje kort door de bocht
Waarschuw beheerder
Ik accepteer wel dat er misschien beter is, maar ik zie niet in waar al die 'betere' features goed voor zijn, je gebruikt het toch niet*..:vaag: verder is het een kwestie van smaak, budget en eventuele ervaring..( merkentrouw...)

*Torque af te stellen....:lol: dat doe ik wel met de auto als ik offroad wil gaan rijden..dan heb je wat aan instelbare torque, niet met het draaien van plaatjes...:bloos:
*78 rpm....smurfenhouse is zooooooo 1996..( happy hardekoor )
*Reverse...tegenwoordig heb ik een sampler, die kan ook reverse afspelen..;)

Over het puntje techniek, tuurlijk 'evolueerd' alles, kan ik niet tegenop lullen, maar sommige dingen moet je helemaal niet veranderen...:nee: als iets goed is, moet het dan beter? QUARTZ, het element dat Technics gebruikt voor de stabilisatie van de toeren wordt niet voor niks gebruikt in de duurste horloges ter wereld..waarom dan verder denken en digitaliseren? wat OEM dus doet..;) ( beetje Rolex vergelijken met een Casio digitaal horloge :bloos:.)
Anyway....ik ben een verpest Technics gebruiker....heb ze al 8 jaar staan en als je er nieuwe naast zet zie je geen verschil..(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 16:17:
ik ben een verpest Technics gebruiker

dat is te merken :lol:

torque afstellen kan misschien wel s handig zijn voor bepaalde toepassingen(die ik nog niet ontdekt heb :))

maar dan nog omdat er functies opzitten die je niet gebruikt zou je hem niet kopen ofwat?

auto heeft ook stadslicht mag je ook bijna nooit aanhebben, maar toch koop je een auto ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 18:06:
auto heeft ook stadslicht mag je ook bijna nooit aanhebben, maar toch koop je een auto

Jij bent blijkbaar dus niet merktrouw..;)
Ten eerste, ik ben al geruime tijd voorzien van draaitafels, in die tijd was er géén keuze, vandaar mijn keuze..;) tentweede, inderdaad...juist
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 18:06:
omdat er functies opzitten die je niet gebruikt zou je hem niet kopen

Storingsgevoeliger dan een Technics..;) mijn driede draaitafel wordt dus gewoon een Technics...:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 18:18:
ij bent blijkbaar dus niet merktrouw

niet echt, eerste 2 waren Reloop RP-4000s, nu 2 Akiyama Acuras

eerste mixer was Gemini 626, nu Vestax PMC05pro SL

nu redelijk trouw niks te klagen over tafels of de mixer, dus voorlopig hou ik het hierbij :)

in jouw geval zou ik ook wel een derde technics nemen, staat netter dan ineens een adere draaitafel erbij he

maar als je terug kijkt, toen je net begon en je had nu de keuze tussen de 2 wat zou je kiezen dan

ik verwacht een bepaald antwoord :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 19:17:
ik verwacht een bepaald antwoord

Gezien mijn huidige technics ervaring zal je gelijk krijgen, maar mocht ik, geheel gezuiverd van alle onreinheden ( oa deze discussie..:p ), een echte NoOb zijn en willen beginnen met draaien...prijstechnisch gezien....ik neem wel een weeskindje..:yes:
Kut he....dat je zo verpest kan raken door een gebruiksartikel...( verbruiksartikel is het nou net niet...)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 16:17:
ik ben een verpest Technics gebruiker

Kijk zeg dat dan gewoon. Je hebt al 8 jaar technics en wil gewoon niets anders omdat je altijd erg tevreden bent geweest over de kwaliteit en de prestaties van je draaitafels. Topargument, niks tegen in te brengen. Al je argumenten vertellen ook eigenlijk alleen maar die boodschap. Eigenlijk komen veel argumenten van de technics gebruikers die ik hier lees daar een beetje op neer. Naast degene die recent draaitafels hebben gekocht, of nog moeten kopen, en voor Technics kiezen vanwege de naam/faam.

Tis toch ook heel begrijpelijk dat mensen die al zo lang een bepaald product gebruiken en hier altijd tevreden over zijn geweest, toch een soort band met het merk/type product krijgen. Dat zie je overal in terug en is ook gewoon algemeen bekend in de marketing (merkbinding).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 02:00:
Kijk zeg dat dan gewoon. Je hebt al 8 jaar technics en wil gewoon niets anders omdat je altijd erg tevreden bent geweest over de kwaliteit en de prestaties van je draaitafels. Topargument, niks tegen in te brengen. Al je argumenten vertellen ook eigenlijk alleen maar die boodschap. Eigenlijk komen veel argumenten van de technics gebruikers die ik hier lees daar een beetje op neer. Naast degene die recent draaitafels hebben gekocht, of nog moeten kopen, en voor Technics kiezen vanwege de naam/faam.

Tis toch ook heel begrijpelijk dat mensen die al zo lang een bepaald product gebruiken en hier altijd tevreden over zijn geweest, toch een soort band met het merk/type product krijgen. Dat zie je overal in terug en is ook gewoon algemeen bekend in de marketing (merkbinding).

:yes:
Did i mentioned dat het enige superieure aan de Technics de arm is? menig draaitafelfabrikant zal dat be-a[R]men...;)
Mja, i made my point, bij sommigen duidelijk overgekomen...:)
Nogmaals, voor de prijsbewuste deejay is OEM geen verkeerde keuze..:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 14:02:
Als je om je heen kijkt zijn het vaak de mensen die al wat langer meedraaien die Technics hebben en er bij zweren...denk dat dat niet voor niks is...

Heel logisch, aangezien er vroeger nog geen super oems waren ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van benwa op donderdag 19 juli 2007 om 11:28:
Heel logisch, aangezien er vroeger nog geen super oems waren

Vroeger was er NIKS...:s Je kon kiezen uit Technics en allerlei appieloekiemerken als Gemini/Lenco/Numark...:( nou dan is de keuze snel gemaakt dacht ik zo....(y)

Waarschuw beheerder
Gemini en Numark waren/is toch echt geen wappiewappie merken hoor....
Lenco hoord dan ook niet echt in dat rijtje thuis.....

Waarschuw beheerder
als je het geld er voor hebt koop dan technics!!
het zijn niet voor niks al zo'n 30 jaar de beste DJ draaitefels ze gaan gewoon eindeloos lang mee
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 augustus 2007 om 22:19:
als je het geld er voor hebt koop dan technics!!
het zijn niet voor niks al zo'n 30 jaar de beste DJ draaitefels ze gaan gewoon eindeloos lang mee

Onzin....van de 30 jaar waren het ook 25 jaar de enige ...
Nu is er geduchte concurrentie die goede producten leveren voor beduidend minder geld.
En niemand kan nog zeggen dat dat eindeloos lang meegaat.......

Technics heeft zich bewezen als marktleider van dj draaitafels.
Ik denk dat dit heel anders was gelopen als reloop en andere merken die oem tafels prduceren in de dezelfde tijd goede tafels op de markt hadden gebracht.

Ik gun de andere merken ook de tijd om zich te bewijzen, als over 20 jaar blijkt dat de OEM bakken ook zo'n goede en lange levensduur hebben dan zullen de meeste balen dat ze het dubbele voor technics hebben betaald.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ok daar heb je ook wel weer gelijk in er zijn tegenwoordig hele goede alternatieven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 augustus 2007 om 22:46:
als over 20 jaar blijkt dat de OEM bakken ook zo'n goede en lange levensduur hebben dan zullen de meeste balen dat ze het dubbele voor technics

En toen bleek dat Technics 50 jaar mee gaan 8) en zit de OEM nog maar op 25 jaar 8) Deze discussie gaat jaren voort zetten 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van über-n00b op dinsdag 27 februari 2007 om 14:14:
bewezen

(veel) meer pitchbereik,
bewezen

veel hogere torque
bewezen

da kan goe zijn maar ik ben content over technics
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Empathy [BTR] op maandag 13 augustus 2007 om 16:52:
8% pitch stinkt!

Vind je ook in de clubs. Of de nieuwere mk's of opgevoerd.

Maare iedereen moet toch zelf weten wat ie wil?

Dit is ong dezelfde onzin als koop een xbox of ps3. Dat ze dan elkaar helemaal afzeiken omdat ze een andere spelcomputer hebben.

De verschillen zijn bekend. En denk ook niet dat de meeste een tt hier langer dan 20 jaar willen houden.

Zie ze niet voor niets vaak zat op de marktplaats langsvliegen :P

Ik heb ergens gelezen dat de sl's niet meer gemaakt worden... (misschien alleen mk2 ?)
Als dat het geval is zul je in de toekomst meer oem bakken gaan vinden..als de technics's op zijn.

Hoewel ik steeds minder tt's in gebruik zie...
Waarschuw beheerder
Ik ben iig blij met m´n Mk5jes (l)
Artiest {SHOWLIST artist 32850, 47983}
Waarschuw beheerder
Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die hun sl's al 10 jaar hebben maar dat de pitch niet meer te vertrouwen is en opnieuw moet worden afgesteld.dus 30 jaar meegaan is ook een groot woord.
Daarbij komt dat de superoems digitaal werken en daarom als je eenmaal de goede snelheid hebt minder vaak moet corrigeren of bijsturen,Ik zeg niet dat de technicsen slecht zijn maar vaak moeten ze opnieuw worden gecheckt na een aantal jaren(mischien de oem ook wel maar die is er nog geen tien jaar)
Owja de oem heeft ook een reverse play en een start op de bovenkant(voor scratchwerk)indien je hem een kwartslag draait
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Enzyme -E:bier: op maandag 13 augustus 2007 om 20:03:
de oem heeft ook een reverse play

M´n DJM 800 ook :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Enzyme -E:bier: op maandag 13 augustus 2007 om 20:03:
indien je hem een kwartslag draait

K vin t belangrijker dat me platter draait (ha ha ha) :p
Artiest E-Sicko
Waarschuw beheerder
technics zijn gewoon goede tafels

jah oke oem bakken hebben meer pitch meer truukjes meer motor vermogen etc etc

maar probeer maar es met een vestax tafel lekker te mixen dat kreng heeft zoveel motor vermogen dat als je wil bijsturen bijna geen effect krijgt je moet zoveel aansturen dat je vaak te veel kracht geeft waardoor je weer teveel bijstuurd

technics draaien fijn, gaan lang mee, en het is een icoon

wil je veel truujes ben je met een oembak beter af

kunt deze hele discussie vergelijken met de tb-303

de orginele tb is al oud zitten veel nadelen aan kunt er niets meer mee doen dan dan gebruiken waar die is voor bedoeld (bassgitaar) of geluiden opfokken en dan heb je de welbekende acid klank maargoed deze klank is gewoon niet kopieerbaar je hebt software en hardware matige kopie en die komen tot 95% in de buurt van de orginele klank maar kunnen daarbij veel meer extra's vraag is alleen wil je die xtra's?

en dat is het zelfde met de draaitafels
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van remi v op dinsdag 14 augustus 2007 om 12:13:

de orginele tb is al oud zitten veel nadelen aan kunt er niets meer mee doen dan dan gebruiken waar die is voor bedoeld (bassgitaar) of geluiden opfokken en dan heb je de welbekende acid klank maargoed deze klank is gewoon niet kopieerbaar je hebt software en hardware matige kopie en die komen tot 95% in de buurt van de orginele klank maar kunnen daarbij veel meer extra's vraag is alleen wil je die xtra's?

Waarschuw beheerder
voor wij was de enige rede het prijsverschil, boeiend dat er dingen opzitten die je niet gebruikt
Waarschuw beheerder
Ok, duidelijke taal allemaal...:9 ik ga toch nog steeds voor een derde Sl..:yes: 2 Sl's en een OEM stáát gewoon niet netjes..:9
Artiest {SHOWLIST artist 45171, 39934}
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf de oem's gekozen. Vind ze super draaien en vergeleken met de technics zeker even goed. (of beter)
Verder had ik niet de argumenten (pro technics) die DanM heeft ('ze staan al zo lang alleen aan de top', 'ze zijn zo simpel dat ze mooi zijn', + het feit dat hij er al zo lang probleemloos plezier van heeft gehad), en dus zag ik niet in waarom ik 200e (per tafel!) meer zou betalen voor een ouder stukje techniek.

Maar goed als ik DanM was had ik ws. ook voor een 3e Technics gekozen, staat idd niet netjes :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
TECHNICS RULES THE WORLD!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van OEI op woensdag 15 augustus 2007 om 15:53:
Maar goed als ik DanM was had ik ws. ook voor een 3e Technics gekozen, staat idd niet netjes

dit is zeker zo

zit er aan te denken om me 2 synq te verkopen en 3 van die witte reloop tafels te halen :kwijl:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=22140
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 9 september 2007 om 20:02:
zit er aan te denken om me 2 synq te verkopen en 3 van die witte reloop tafels te halen

Hey, psssssst.. Je moet Technics halen man, zijn veeeeel beter

:p ;)
Waarschuw beheerder
de ellendelange discussie is nogsteeds gaande :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op maandag 10 september 2007 om 17:58:
Hey, psssssst.. Je moet Technics halen man, zijn veeeeel beter

B) neen hehe

maar leg is uit waarom zijn ze beter? eens en voor altijd oke?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 september 2007 om 14:35:
maar leg is uit waarom zijn ze beter? eens en voor altijd oke?

Vraag dat nou niet man.. Daar komen jullie toch nooit uit..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee hij moet gewoon komen met, dit is beter en dit en dit.

tot nu toe heb ik dat alleen de |OEM aanhangers zien doen :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vertel mij wanneer je welke feature gebruikt, dan overtuig je me misschien voor mijn 3e draaitafel

torsie, corrigeer vermogen
Waarschuw beheerder
donateur
Wil je een huis/slaapkamer dj zijn koop een OEM! wil je in clubs en op parties draaien, investeer in een technics!

Kijk als je in de formule 1 rijd dan ga je met een wedstrijd toch ook niet in een andere auto rijden ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DJ Davo op dinsdag 11 september 2007 om 20:56:
Wil je een huis/slaapkamer dj zijn koop een OEM! wil je in clubs en op parties draaien, investeer in een technics!

kansloos kom met argumenten
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Davo op dinsdag 11 september 2007 om 20:56:
Kijk als je in de formule 1 rijd dan ga je met een wedstrijd toch ook niet in een andere auto rijden

Stel je bent een TTX gewend en je moet in een club draaien, en overal staan technics.. dan moet je weer omschakelen omdat de weerstand geheel anders is... en ik zie echt geen andere draaitafel als technics in clubs. waarom wel een OEM kopen?
plus extra gadgets boeien mij niet zo...
een echte dj kent zijn trukjes ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DJ Davo op dinsdag 11 september 2007 om 21:03:
Stel je bent een TTX gewend en je moet in een club draaien, en overal staan technics.. dan moet je weer omschakelen omdat de weerstand geheel anders is... en ik zie echt geen andere draaitafel als technics in clubs. waarom wel een OEM kopen?

Uitspraak van DJ Davo op dinsdag 11 september 2007 om 21:03:
een echte dj kent zijn trukjes

mijn antwoord
Waarschuw beheerder
donateur
Dit is mijn antwoord...
zo denk ik erover!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
haha begijpend lezen!

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 september 2007 om 21:07:

een goeie dj kent z'n trukjes :yes:
snap je het?

ik leg het even uit, even wennen oke dat moet ff er zijn ook technics die anders draaien.
maar om terug te komen om het antwoord, een beetje dj kan overal op draaien!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DJ Davo op dinsdag 11 september 2007 om 21:09:
zo denk ik erover!

punt
Waarschuw beheerder
donateur
Maar dan kom op toch weer uit op:
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 september 2007 om 20:58:

B)

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 september 2007 om 21:12:
punt

(y)
laatste aanpassing
Artiest Erase
Waarschuw beheerder
donateur
Tja het blijft toch een ieder zijn eigen keus. Ik zelf heb technics en kan dus geen vergelijking maken. De reden waarom ik voor technics gekozen heb is vanwege de kwaliteit die deze tafels al jaren leveren,ze kosten dan wel wat meer maar als je een beetje extra spaart heb je ze zo in huis.
Je kunt natuurlijk ook voor de andere tafels gaan, zijn goedkoper in de aanschaf maar als ze na tien jaar op zijn(is mogelijk maar hoop het niet voor de bezitters) dan zijn ze in verhouding met de technics niet veel goedkoper. Als de goedkopere tafels wel net zo'n kwaliteit leveren als de technics dan heb ik maar wat meer betaald maar zal er niet van balen ik heb er al jaren plezier van!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 september 2007 om 21:12:
ik leg het even uit, even wennen oke dat moet ff er zijn ook technics die anders draaien.
maar om terug te komen om het antwoord, een beetje dj kan overal op draaien!

:/ :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bla bla bla

Artiest Arvee
Waarschuw beheerder
Eindeloze discussie
Waarschuw beheerder
precies, ga wat nuttigs doen ofzo! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van anders op woensdag 12 september 2007 om 13:00:
precies, ga wat nuttigs doen ofzo!

jij al helemaal met je nutteloze antwoorden, jij heb echt niets te doen :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 12 september 2007 om 13:04:
jij al helemaal met je nutteloze antwoorden, jij heb echt niets te doen

nee dit is nuttig

maar iig, de ene draait met super oem en zegt dat ze beter zijn dan technics omdat ze dat gewoon gewend zijn
en andersom is het precies hetzelfde

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 13:12:
nee dit is nuttig

als je leest zie je dat ik met technische verschillen kom en een ander zegt alleen technics rules yeah :/ da's kansloos maar deze hele topic is kansloos
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat is idd kansloos

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 14:30:
dat is idd kansloos

dat bedoel ik...

ik ben hier niet om ruzie te maken, maar om een discussie te voeren!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 augustus 2007 om 22:46:
Ik gun de andere merken ook de tijd om zich te bewijzen, als over 20 jaar blijkt dat de OEM bakken ook zo'n goede en lange levensduur hebben dan zullen de meeste balen dat ze het dubbele voor technics hebben betaald

ik weet echt niet waar ze dit vandaan halen :/
en trouwens als je een super oem tafel heb die kost niet eens zo gek minder!

ik heb genoeg maar dan ook echt genoeg slechte SL-etjes gezien :yes: slecht onderhouden dat wel maar dan nog hij zou ''hufter-proof'' zijn toch?

kijk je moet niet aan je pitch gaan zitten trekken en rukken dan gaat het zoiezo kapot of je nou technics of een super-oem tafel heb staan.
ik weet ook niet hoeveel fabrikanten de onderdelen maken pitchfaders enzo, volgens mij zijn dat er niet gek veel. iemand?

goed onderhoud is de sleutel, busje lucht kopen af en toe alles goed schoonspuiten ook tussen je fader (busje rechtophouden) spuiten! ook goed voor je mengpanneel stof maakt meer kapot dan je lief is!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 12 september 2007 om 13:31:
dat ik met technische verschillen kom

Waarom zou Technics gaan veranderen als het verdomde goeie kwaliteit tafels zijn, jij praat over extra functies, meer torque, leuk, maar wie zegt dat de techniek van de OEM beter is? De techniek is anders jah maar nu mag jij eens komen met een reden waarom de techniek van de OEM zoveel beter is ;) Want extra pitch enz hebben niks te maken met technische specs ;)

:)
Waarschuw beheerder
En BTW k zie dat sommige mensen deze discussie ´´kansloos´´ vinden..

Maar wij hebben het tenminste nog ergens over hier op PF ;)

Een van de weinige ´´serieuse´´ discussies :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op woensdag 12 september 2007 om 16:41:
maar wie zegt dat de techniek van de OEM beter is

nou daar is deze topic voor. ik zeg ook niet dat ie beter is alleen dat technics niet de enige tafel is met goeie techniek zeker na 30 jr

die extra pitch gebruik ik niet nee dat is zo, alleen de hoge torsie is voor mij lekkerder mixen.
Ik kan op technics ook gewoon draaien hoor daar ligt het niet aan.

Uitspraak van Procell op woensdag 12 september 2007 om 16:41:
Want extra pitch enz hebben niks te maken met technische specs

indd vandaar mijn vorige post met de vraag of iemand weet hoeveel fabriekanten er zijn die echt de hardware maken, niet wie het inelkaar zet! en dat zijn er volgens mij niet veel maar ik weet het niet daarom vraag ik

Uitspraak van Procell op woensdag 12 september 2007 om 16:44:
Een van de weinige ´´serieuse´´ discussies

heb je gelijk in ja
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 12 september 2007 om 16:58:
alleen dat technics niet de enige tafel is met goeie techniek zeker na 30 jr

klopt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op woensdag 12 september 2007 om 16:44:
En BTW k zie dat sommige mensen deze discussie ´´kansloos´´ vinden..
Maar wij hebben het tenminste nog ergens over hier op PF
Een van de weinige ´´serieuse´´ discussies

True
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op woensdag 12 september 2007 om 17:27:
klopt

en technics staat alleen nr 1 omdat er toen gewoon niets anders was!

begrijpelijk dat mensen bij technics zweren!
Waarschuw beheerder
Klopt ook ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:p

en het klop ook dat dat nu niet meer het geval is :yes:
dus er best verder gegeken kan worden dan de merk naam technics.

en dan nog, heel veel hardware komt van de zelfde fabrikanten vandaan! (bij apparatuur niet alleen TT's)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 12 september 2007 om 19:01:
dus er best verder gegeken kan worden dan de merk naam technics

Jazeker..

Zoals k al eerder eens heb gezegt, t is gwn wat je zelf lekker vind draaien :)
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
Waarschuw beheerder
blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablablb­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablaablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablblablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablaablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablblablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablaablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablblablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablaablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­blablablablablablablablablablblablablablablablabla­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablaa­blablablablablablablablablablablablablablablablabl­ablablablablablablablablablablablablablablablablab­lablablablablablablablablablablablablablablablabla­

bla.....
Waarschuw beheerder
je vergat Blabla......
Waarschuw beheerder
oh ja..

blabla....

ik ga platttttttt !!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op woensdag 12 september 2007 om 22:32:
ik ga platttttttt !!!

Truste (y)

K ga ook maar eens alles aan de binnekant van me ogen bekijken :bye:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op woensdag 12 september 2007 om 21:05:
Jazeker..

Zoals k al eerder eens heb gezegt, t is gwn wat je zelf lekker vind draaien

is ook zo :yes:

snaar angedreven tafels B) leer je het wel perfect mee :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wil je veel truujes ben je met een oembak beter af

welke trukjes? die je niet gebruikt?

en dat is het zelfde met de draaitafelslaatste aanpassing 14 augustus 2007 12:14

voor leg jij het verband?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 13 september 2007 om 13:45:
welke trukjes? die je niet gebruikt?

alle trukjes zijn uitgevonden op de technics tafels, dat je beter af bent op de oems zal ook wel (als je niks anders gewend bent)

dit is een eindeloze discussie, technics en oem is "persoonlijk"

ik heb technics, maar vind oem net zo goed..

ik kan op beide zonder problemen draaien, vind de motor van de oem iets te sterk en vind die tafels lelijk.. technics is oldschool !!

hier gaan we weer "persoonlijk"
Artiest Noiko
Waarschuw beheerder
sluit me aan bij homeboy:) idd persoonlijke kwestie heb zelf technics!! de duurzaamheid vink tog ook wel relaxt bij technis die de oem bakken nog mogen bewijzen:)

voorderest beide top tafels!:)
Waarschuw beheerder
Precies nico ;)

Ik hou het weer voor gezien voor vandaag

Adios amigos (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op donderdag 13 september 2007 om 17:09:
alle trukjes zijn uitgevonden op de technics tafels, dat je beter af bent op de oems zal ook wel (als je niks anders gewend bent)

het gaat over die extra opties zoals reverse en pitch bereik!

niet je skills

Waarschuw beheerder
gaat om hoe je met je shit omgaat, kan me moeilijk voorstellen dat je tafels zomaar stuk gaan als je ze netjes behandeld... je naald naar de kl*te snap ik wel maar als je tafels van 10 of 15 jaar naar de tering zijn licht het gewoon aan hoe je er zelf mee omgaat...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 september 2007 om 12:58:
als je tafels van 10 of 15 jaar naar de tering zijn licht het gewoon aan hoe je er zelf mee omgaat..

Waarschuw beheerder
Ik ben voor Technics. Maar ja, meer omdat ik ze zelf ook heb. Als ik OEM's had zou ik die misschien beter vinden.

Technics zijn gewoon de standaards, net als de pioneer cdj-1000 serie de standaard cd-spelers zijn. Er zullen best betere cd spelers in omloop zijn, maar dit kom je gewoon overal tegen, dus wel zo makkelijk om ze zelf ook te gebruiken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 september 2007 om 03:23:
het gaat over die extra opties zoals reverse en pitch bereik!

oké, ik zou nooit tafels gaan kopen odat er "reverse" op zit.. pitch bereik is een ander verhaal, wanneer gebruik je reverse ?? heb het ook nog nooit eerder op een feest gehoord :/

pitch bereik vind ik wel belangrijk, ook al heb ik 8% (wat best kut is soms) daar hebben de oem bakken zeker voordeel mee..!

voor de rest kan je start/stop snelheid instellen zowel op technics als oem's..!

zo veel verschil zit er niet tussen de beide tafels, op het pitch bereik en de sterkte van de motor na dan !!
Uitspraak van Dj REsound op vrijdag 14 september 2007 om 18:53:
Er zullen best betere cd spelers in omloop zijn

pioneer heeft DÉ beste cd spelers die er op dit moment verkrijgbaar zijn in alle opzichten !!
Uitspraak van Dj REsound op vrijdag 14 september 2007 om 18:53:
maar dit kom je gewoon overal tegen, dus wel zo makkelijk om ze zelf ook te gebruiken.

en dat is dus de laatste reden dat ik technics en pioneer zal kopen, ik ben altijd al gek geweest van technics ook al komt er een 10x betere tafel op de markt zou ik nog technics kopen denk ik..!

technics is kunst.. oldschool.. stijl... historie..

en pioneer.. tja, ik hou van lichtjes en knopjes :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op vrijdag 14 september 2007 om 19:52:
oké, ik zou nooit tafels gaan kopen odat er "reverse" op zit.. pitch bereik is een ander verhaal, wanneer gebruik je reverse ?? heb het ook nog nooit eerder op een feest gehoord

loser kijk wat ik typ :/ ik gebruik die knoppen helemaal niet ik denk dat niemand dat doet :/

voor de rest kan je start/stop snelheid instellen zowel op technics als oem's..!

dus? daar gaat het niet op het gaat erom dat de motor sterker is sneller op tempo als je arremt of versnelt zodat je met je pitch kan corrigeren snap je?
technics is kunst.. oldschool.. stijl... historie..

en pioneer.. tja, ik hou van lichtjes en knopjes

hmmm vaag hoor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 september 2007 om 19:57:
loser kijk wat ik typ

laat ook maar joh, hier ga ik mijn tijd niet meer verwaarlozen..!

:loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op vrijdag 14 september 2007 om 20:06:

Werdt tijd

Misschien dat deze discussie dan eidenlijk eens stopt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 september 2007 om 10:26:
Misschien dat deze discussie dan eidenlijk eens stopt

die discussie stopt nooit, er zijn altijd mensen die tegenmekaar ingaan.. en het mooiste is, ik heb er net ff aan meegedaan :lol:

Waarschuw beheerder
Maar ik hoop iig dat het hier in dit topic stopt. want het is echt kansloos

oke, ik heb liever super oem maar dat komt misschien omdat in de discotheek waar ik soms draai ze gewoon verotte technics hebben?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 september 2007 om 11:15:
oke, ik heb liever super oem

gaat ie weer :lol:

nee hoor grapje.. we stoppen hier maat !! persoonlijk is het magische woord, en respect tegen over mekaar maakt ook een heleboel goed (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op zaterdag 15 september 2007 om 11:26:
nee hoor grapje.. we stoppen hier maat !! persoonlijk is het magische woord, en respect tegen over mekaar maakt ook een heleboel goed

(Y) :cheer:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 september 2007 om 11:15:
in de discotheek waar ik soms draai ze gewoon verotte technics hebben

indd mensen doen echt alsof de technics gewoon nooit kapot gaat:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 september 2007 om 15:09:
indd mensen doen echt alsof de technics gewoon nooit kapot gaat

mijn broer heeft ze al 18 jaar, en nog steeds niks versleten of kapot (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op zaterdag 15 september 2007 om 15:18:
mijn broer heeft ze al 18 jaar, en nog steeds niks versleten of kapot

niet zo zwart wit denken man:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 september 2007 om 15:21:
niet zo zwart wit denken man

ga een leve zoeke ofzo :p

Ik ga ervandoor (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kerel ik zie dat je in utrecht zit :p

kom maar een keer op me oem tafels spinnen zou ik zeggen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 september 2007 om 15:46:
kom maar een keer op me oem tafels spinnen zou ik zeggen

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 september 2007 om 15:21:
niet zo zwart wit denken man

Uitspraak van Procell op zaterdag 15 september 2007 om 15:28:
ga een leve zoeke ofzo

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dus??????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 september 2007 om 15:46:
kom maar een keer op me oem tafels spinnen zou ik zeggen

Zouden we kunnen doen idd (y)

K heb zelf ook OEM bakkies gehad heh ;)

Maar werdt verliefd op Technics :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 september 2007 om 18:10:
dus??????

Uitspraak van Procell op zaterdag 15 september 2007 om 18:26:
werdt verliefd op Technics

Waarschuw beheerder
K heb zelf ook op Technics gedraaid heh

Maar werdt verliefd op de OEM Bakkies

al heb ik zelf Reloop RP 4000 =p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oké, ik zou nooit tafels gaan kopen odat er "reverse" op zit.. pitch bereik is een ander verhaal, wanneer gebruik je reverse ?? heb het ook nog nooit eerder op een feest gehoord :/

soms zit er een stukje verborgen tekst achter een nummmer dat je achterste voren moet afdraaien wil je verstaan wat erin gezegd is. Bij een bepaalde promo plaat is dat ondermeer. Dan is het toch wel handig, ook al gebruik je het nooit tijdens het draaien :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
K heb zelf ook OEM bakkies gehad heh

`super oem?

Uitspraak van [ Ran-Dee ] op zaterdag 15 september 2007 om 23:24:
soms zit er een stukje verborgen tekst achter een nummmer dat je achterste voren moet afdraaien wil je verstaan wat erin gezegd is. Bij een bepaalde promo plaat is dat ondermeer. Dan is het toch wel handig, ook al gebruik je het nooit tijdens het draaien

da's af en toe ja ik heb er maar 3tussen zitten ofzo best tof
Waarschuw beheerder
bla bla bla

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van anders op zondag 16 september 2007 om 13:47:
bla bla bla

gozer wat jij aan het doen is pas triest,
ga je zitten janken dat wij niets te doen hebben :/
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou voor de OEM bakken gaan....

als technics niet bestond.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Denon op zondag 16 september 2007 om 13:54:
als technics niet bestond

technisch een goed anwtwoord ja :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op zaterdag 15 september 2007 om 23:24:
soms zit er een stukje verborgen tekst achter een nummmer dat je achterste voren moet afdraaien wil je verstaan wat erin gezegd is. Bij een bepaalde promo plaat is dat ondermeer. Dan is het toch wel handig, ook al gebruik je het nooit tijdens het draaien

het is maar wat je makkelijk vindt, ik draai de plaat wel terug met de hand want ik heb geen reverse.. miss leuke extra, maar lijkt mij erg overbodig !!
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 september 2007 om 13:51:
gozer wat jij aan het doen is pas triest,
ga je zitten janken dat wij niets te doen hebben

wat jij doet is triest vriend, je moet niet zo happen..

miss toch een beter idee om technics aan te schaffen dan voel jij je ook niet zo aangesproken :loser:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op vrijdag 14 september 2007 om 20:06:

doe dat dan ook niet :frusty:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 september 2007 om 14:46:
doe dat dan ook niet

begin het net leuk te vinden :P

technics vs. super oen :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op zondag 16 september 2007 om 17:35:
begin het net leuk te vinden

technics vs. super oen

right
Waarschuw beheerder
maar ff serieus mr. hakelaar.. nooit eerder op technics gedraaid, moet je echt eens proberen (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op zondag 16 september 2007 om 18:01:
nooit eerder op technics gedraaid

gozer serieus, als ik een mening geef over 2 draaitafels dan weet ik waar ik het over heb :yes:

ik draai bij een maatje van me die technics heb, ff serieus hoe kan ik dan de dingen zeggen die ik zeg? :/

ff serieus.... kijk deze topic ff goed na :frusty: dan kom je niet met die domme dingen aan zetten!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 september 2007 om 18:05:
dan kom je niet met die domme dingen aan zetten!

gast jij bent te snel op je balletjes getrapt..!
je vraagt er gewoon om, en ik zeg eerlijk.. "ben veel te lax om meer dan 5 posts na te lezen"

dat jij overal tegenin gaat moet je zelf weten..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op zondag 16 september 2007 om 18:40:
ben veel te lax om meer dan 5 posts na te lezen"

sure...
Waarschuw beheerder
jij praat toch poep..! waarom zou ik het dan überhaupt terug lezen vriend ?? als je al een confrontatie niet aan kan wat doe je hier dan nog ?? dit is toch uitlokken met die uitspraken van jou of niet..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op zondag 16 september 2007 om 19:17:
jij praat toch poep

lees maar zou ik zeggen..... :/

als je al een confrontatie niet aan kan wat doe je hier dan nog

hmmm ik heb jou niet bepaald snuggere dingen horen zeggen :lol: en dan durf jij over mij te zeggen dat ik poep lul? lezen die handel dan lullen!

dit is toch uitlokken met die uitspraken van jou of niet

:cheer:

Uitspraak van Homeboy op zondag 16 september 2007 om 18:40:
dat jij overal tegenin gaat moet je zelf weten..

jij ik jij ik jij? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 september 2007 om 19:22:
hmmm ik heb jou niet bepaald snuggere dingen horen zeggen

lees maar zou ik zeggen.....

hier lees je ook geen snuggere dingen, dit is gewoon een persoonlijke discussie van wat jij beter vindt !? vs weet je nog, ik heb mijn argumenten gegeven over "technics vs Oem" en dan kom jij met
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 14 september 2007 om 19:57:
loser kijk wat ik typ

vriend je vraagt erom
jij ik jij ik jij?

you need some serious help dude !!
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=315 height=466 cacheid=00009545000115fa495d1a971a02047095]http://www.luclin.org/files/jamond/Retarded.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op zondag 16 september 2007 om 23:03:
vriend je vraagt erom

:cheer:

nou leren lezen is ook een vak :yes:

jij ik jij ik jij?

you need some serious help dude !!

hm denk toch jij

loser hahaha

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heb je nog niet door mijn zoon hahahahaah

punT

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hier lees je ook geen snuggere dingen, dit is gewoon een persoonlijke discussie van wat jij beter vindt !? vs weet je nog, ik heb mijn argumenten gegeven over "technics vs Oem" en dan kom jij met

nu breekt me klomp echt :/

pak je mijn stukjes tekst ofzo?

dat het te maken heb met voorkeur weten we nou wel, nu technisch, als je het niet cool vind ga je toch lekker naar een ander onderwerp

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:lol: jij bent echt grappig vriend..!

dat je mij nu een :loser: vindt weet ik nou wel, dus je kan nu stoppen met die kansloze emoticons van je.. :loser:

waarom moet je zo kk gozer ?? ik geef toch ook een mening en jij begint meteen af te zeiken !!
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 september 2007 om 23:58:
nu breekt me klomp echt

dat je nog op klompen loopt gozer..!

btw hoezo jouw tekst ??

heb alles ff nagelezen zostraks en vind niet dat ik echt fout ben geweest.. als jij dat nu ook ff doet dan zul je de feiten onder ogen zien en dan kunnen we stoppen met die gezeik..!

of wil je deze discussie perse winnen ??

zo ja kijk dan ff naar het plaatje van denon !! miss bedenk je je nog !!

de keuze is aan jou..!
Waarschuw beheerder
Laat het rusten :p
Waarschuw beheerder
owjah, Technics :respect:

Waarschuw beheerder
heerlijk die verhitte discussies over welke beter is. Doet me een beetje denken aan vroeger, alleen ging het toen over batman vs spiderman :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 20:09:
batman vs spiderman

:roflol: He-man had je ook nog :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op maandag 17 september 2007 om 18:20:
jij bent echt grappig vriend..!

waarom moet je zo kk gozer ?? ik geef toch ook een mening en jij begint meteen af te zeiken !!

dude jij ben zeker stiekem belg?

dat je nog op klompen loopt gozer..!

nee sacrcamse is niet voor jou weg gelegd :loser:

of wil je deze discussie perse winnen ??

ooh alsjeblieft mag het?

heerlijk die verhitte discussies over welke beter is.

neuh niet welke beter is misschien een beetje ja maar meer om die kanloze dudes uit hun droom te helpen :/

kanloos kansarm hoe je het ook noemen wil :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het Grote Batman vs Spiderman topic :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 20:17:
kanloze dudes

Zoals?

In feite zijn het namelijk alleen maar gasten die HUN mening geven over Technics vs Super OEM....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op maandag 17 september 2007 om 20:28:
HUN mening

klopt ik, alleen het verschil is dat ik met technische dingen kom. dus niet alleen op gevoel oordeeld
Waarschuw beheerder
Technics is gwn een tijdloos stukje techniek en de SUPER OEM is erbij gekomen..

Uiteindelijk koop je een draaitafel:

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 21:21:
op gevoel

(y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op maandag 17 september 2007 om 22:17:
Uiteindelijk koop je een draaitafel:

het uiteindelijke doel (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
alleen ging het toen over batman vs spiderman :P

Wat nou spiderman!?!

Batman jah!!!

of heb je daar soms problemen mee?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 21:21:
klopt ik, alleen het verschil is dat ik met technische dingen kom. dus niet alleen op gevoel oordeeld

whahahaaa zoiets heb ik nog nooit eerder gehoord..!

jij

bent

kansloos

punt..!

sorry man, maar volgens mij ben jij degene die droomt hier, en is het tijd voor JOU om wakker te worden ipv die onzin uit te kramen hier !!

shit, jij hebt echt technische uitspraken, maakt jou dat meer dan ons ?? jezus vriend, wakker worden..

kijk hoe dit topic heet

Tecnics vs. super oem

"technics" geen technische dingen topic !! weet echt niet waar jij het over hebt, oh ja is ook zo.. dat komt natuurlijk omdat jij veel slimmer bent dan ons en technische woordjes gebruikt enzo :loser:

wat ben jij een stumper zeg.. jezus !! op je balletjes getrapt zeker :lol:

ben benieuwd wat je nu gaat zeggen :P hap hap hap :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op maandag 17 september 2007 om 22:50:
"technics" geen technische dingen topic !! weet echt niet waar jij het over hebt, oh ja is ook zo.. dat komt natuurlijk omdat jij veel slimmer bent dan ons en technische woordjes gebruikt enzo

gozer, jij ben gewoon volgens mij een jongetje van 12jr dat stoer doet op de pf van z'n broer :loser:

ik stop heeft geen zin kansarm figuur

Waarschuw beheerder
Zoals een wijs man ooit zei op een wijs moment..

Respect to the skills..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 22:53:
gozer, jij ben gewoon volgens mij een jongetje van 12jr dat stoer doet op de pf van z'n broer

ik stop heeft geen zin kansarm figuur

no way man, ben al volwassen en probeer jou wat bij te brengen gozer..
maar jij gaat overal tegen in, en dan krijg je dit..

:loser: die hebben we nog niet gezien vandaag haha

Waarschuw beheerder
Oef als dat maar goed gaat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 22:58:
Oef als dat maar goed gaat.

niks aan de hand toch, dikke discussie hier aan de gang hoor..
technics vs oem

meedoen :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op maandag 17 september 2007 om 22:55:
no way man, ben al volwassen

:x

ik ben weg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 23:02:
ik ben weg

:bye:

Waarschuw beheerder
technics - goede tafel, eigen bewezen op de lange termijn

super oem - goede tafel, moet ze eigen nog bewijzen op lange termijn

en nu ist klaar :P :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 12:12:
en nu ist klaar

voor mij was dat allang duidelijk vriend, probeer dat aan onze technicus HHHakelaar hier alleen ff duidelijk te maken maar die gast is zo eigenwijs en denkt dat ie alles beter weet !! :lol:
Waarschuw beheerder
jonge hou nou een keer op
Waarschuw beheerder
oké :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 18 september 2007 om 16:23:
voor mij was dat allang duidelijk vriend, probeer dat aan onze technicus HHHakelaar hier alleen ff duidelijk te maken maar die gast is zo eigenwijs en denkt dat ie alles beter weet

die mensen blijf je houde en hoe meer aandacht hoe leuker ze t vinden ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:09:
die mensen blijf je houde en hoe meer aandacht hoe leuker ze t vinden

ze lopen ook de hele dag met die L voor hun kop, omdat ze geen weerwoord hebben en vervolgens een andere uitweg zoeken :lol:

Waarschuw beheerder
lastig om serieus te worden genomen met zo'n L op je kop
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:24:
lastig om serieus te worden genomen met zo'n L op je kop

:P vind ik ook.. maar goed, het zij zo !!

waar draai jij op Cuts ??

Waarschuw beheerder
OEMs :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:29:
OEMs

Duik jij ook zo diep in de technische gegevens ofniet :p ;)

Waarschuw beheerder
hahahaha :D

nee :D

maja om iets af te kraken of niet te kopen omdat er iets opzit wat je niet gebruikt vind ik zo kansloos, kocht ze door het prijsverschil

van me telefoon gebruik ik ook bijna geen opties maar ze zitten er wel op :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:36:
kocht ze door het prijsverschil

Dat kan ook idd (y)

Ik vind Technics chiller draaien, dus kocht ik die, had toch t geld ervoor ;)

Waarschuw beheerder
teminste een fatsoenlijk antwoord

zo kan t dus ook :)

voor geld wa k over had gelijk wat vinyl gekocht :), nu een paar weke ook Traktor Scratch
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:45:
nu een paar weke ook Traktor Scratch

Werkt dat een beetje?

Heb me er eigelijk nog niet zo in verdiept

Waarschuw beheerder
een beetje ??

werkt super :D, kan het niet vergelijken met serato of finalscratch maar wat ik ervan gelezen heb vinden toch veel mensen het net iets beter werken

t is super :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op dinsdag 18 september 2007 om 18:33:
Duik jij ook zo diep in de technische gegevens ofniet

haha nu is het wel ff leuk geweest vind je niet :P
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:36:
maja om iets af te kraken of niet te kopen omdat er iets opzit wat je niet gebruikt vind ik zo kansloos, kocht ze door het prijsverschil

daar zit wat in, toen ik mijn reloops vervangen moest, zat ik in het dilemma Technics of Oem !!

oem had alles erop en eraan, reverse, 20% pitch, sterkere motor enz..

terwijl technics 8% pitch had, en start/stop. That's it !!

zoals delay zegt
Uitspraak van Procell op dinsdag 18 september 2007 om 18:42:
had toch t geld ervoor

dus 100% zekerheid !!
Waarschuw beheerder
en voor de mensen die zich hier aangesproken voelen..

ik heb nooit gezegd dat Oem tafels slechte bakken zijn,
want dat zijn ze niet..

het is een persoonlijke kwestie van wat jij beter vindt :P

als je giterreseerd bent in de technische specificaties en de ondelinge verschillen dan kan je bij HHHakkelaar terecht..
die weet er Écht alles over (y)

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Ik denk dat Oems heel goed zxijn voor thuisgebruik en die extra pitch.. ik vind het wel waus als ik first rebirth helemaal terug kan pitchen op techno snelheid en er op het andere kanaal een schranzplaat in flikker.. werkt best.. en nee is niet gekunsteld.

Maar Technics zijn materieel kwalitatief hoogstaander en daarom zie je ze denk het meestin de horeca en uitgaansgelegenheden. Maar ik zou zo snel niet weten waarom ik twee technics zou moeten kopen voor thuisgebruik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 18 september 2007 om 19:18:
het is een persoonlijke kwestie van wat jij beter vindt

Artiest {SHOWLIST artist 8798, 85633}
Waarschuw beheerder
Technics :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de technische verschillen:

De Technics meet zijn rotatie snelheid aan de hand van een aantal meetpunten per rotatie, dit gebeurd analoog door middel van een elektromagnetisch systeem (niet zo heel vreemd bij een draaitafel die al 25 jaar oud is ;-) ). Bij de OEM draaitafel gaat dat heel anders, de motor word namelijk aangestuurd en constant in de gaten gehouden door een veel geavanceerder systeem dan welk stukje techniek dan ook in alle andere draaitafels. De OEM draaitafel meet zijn rotatie snelheid namelijk optisch en niet aan de hand van enkele tientallen meetpunten maar enkele honderden meetpunten.

Voordeel van dit systeem is dat het veel nauwkeuriger kan werken dan een analoog systeem en in staat is veel sneller feedback te geven aan de stuurprint die de motor aan stuurt. Bijkomend voordeel is dat de motor zichzelf constant kan kalibreren aan de stand van de pitch fader. Een nog groter voordeel van dit systeem is dat het correctie gedrag van de draaitafel veel mooier is dan dat van iedere andere draaitafel, niet zozeer door de hoge torque van de draaitafel maar door het optische rotatie detectie systeem. Door namelijk onnoemelijk veel metingen te verrichten per rotatie heeft de draaiatfel 0,0 last van overshoot en dat is iets waar een SL wel weer last van heeft (overshoot is het lichtelijk doorslaan van de motor na een correctie op de platter).

Ook opvallend is de spindle lagering bij de OEM draaitafel (pin waar de platter overheen schuift). Deze is namelijk veel zwaarder uitgevoerd dan bij een Technics draaitafel. Nadeel van de spindle lagering bij de SL is dat ie door de jaren heen nog wel eens last van speling wil krijgen op dit onderdeel wanneer de draaitafel intensief gebruikt word. Nu kan ik niet in de toekomst kijken maar het lijkt er op dat op dit punt de OEM bak een duurzamere lagering heeft

Verder is de platter netjes gedempt (dikke rubber plaat aan de binnenkant van het plateau) en ligt deze rotsvast op de draaitafel. Hier is dus vooral het effect van de zwaarder uitgevoerde spindle lagering merkbaar, bij een SL zal het plateau een paar milimeter door buigen wanneer je er op drukt. Wil je ditzelfde effect bereiken bij de OEM draaitafel dan zul je lompe kracht moeten gebruiken in vergelijking met de SL1200. Hier blijkt dus maar weer dat de beter uitgevoerde spindle lagering ook echt effect heeft.

De pitch fader loopt lekker zwaar net als bij een SL maar hij mist het irritante klikje (godzijdank) in het midden welke een quartzlock activeert

Zowel bij het omhoog als omlaag corrigeren heb je geen last dat de motor gaat "vechten" zoals bij alle andere draaitafels. Zolang jij corrigeert laat de draaitafel jou lekker corrigeren en zal niet tegen gaan sputteren maar zodra je op houd zal de motor direct weer op de originele snelheid zijn zonder dat de motor door schiet (overshoot verhaal). Hier hoef je eigenlijk niet eens aan te wennen en iedereen die ik tot nu toe heb gesproken (en die ook met deze draaitafel heeft gewerkt) vind het correctie gedrag heerlijk. De draaitafel laat degene die hem bediend rustig zijn gang gaan zonder tegen te sputteren en valt daarna direct weer terug in zijn oude snelheid. Vanaf moment nummer 1 zul je het heerlijk vinden dit correctie gedrag. Hier kan een SL1200/PDX2000 of een PDT6000 absoluut met geen mogelijkheid tegen op zo mooi is het correctie gedrag van de motor.

Ook een groot voordeel aan deze draaitafels is dat je zowel de audiokabels en het netsnoer los kunt koppelen van de draaitafel om ze te vervangen. Waar bij een SL de complete draaitafel los moet trek je hier gewoon de stekkers los en je kunt ze vervangen. Weer een plus puntje voor de OEM draaitafel.

De OEM draaitafel is op dit moment DE best verkochte draaitafel die er is, logisch natuurlijk want nooit eerder kocht je zoveel apparaat voor zo weinig geld. Nooit eerder was er ook een draaitafel die op gelijke voet stond met de SL1200 en op sommige vlakken zelfs betere prestaties neer zet, altijd was het een net niet verhaal en dat is nu na 25 jaar SL1200 dus eindelijk een keer veranderd.

Een betere motor aansturing, een mooier design en hedendaagse techniek voor een prijs die net zo mooi is als het product zelf. Je maakt het weinig mee dat een OEM product zo'n pareltje blijkt te zijn

bron: http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/1/0/

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
mooi verhaal man,

toch de sl's maar doen, denk je ook niet?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Denon op woensdag 19 september 2007 om 14:07:
toch de sl's maar doen, denk je ook niet?

sure....
Waarschuw beheerder
en TOCH draait de SL 10x relaxter voor mij :respect:

Fuck die hele technische specs man

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Technics vs. super oem

niet Technics vs Wat DJ Delay beter vind
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 16:26:
niet Technics vs Wat DJ Delay beter vind

Jij MOET wel een kk leven hebben :aai:
Waarschuw beheerder
Met je technische specs opzoeken :lol:
Waarschuw beheerder
Beroep: studiotechnicus

Geen werk cker ?

Waarschuw beheerder
Let's get together and feel all right..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 16:29:
Beroep: studiotechnicus

Geen werk cker ?

als je gaat citeren uit mijn profile zet er dan wel alles bij ja :/

zoals dit,.. studiotechnicus/producer, in TRAINING :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 16:50:
producer, in TRAINING

laat me nie lache

FL Studio?? :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sound academy hilversum gast,

kan je nu lachen? :vaag:
Waarschuw beheerder
[img width=1024 height=763 cacheid=0000003600292f02a7ad1c211a020524f6]http://i2.tinypic.com/65zq2v6.jpg[/img]

Mijn Home ´´TRAINER´´

Technisch gezien cker niet goed genoeg voor jou :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gast ik werk met vele malen betere en duurdere apparatuur kom niet stoer doen!

:/

zielig op je kamertje, ik zit teminste in een echte studio!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 17:02:

:lol: praatjesmakert

Nu moet je er nog mee overweg kunnen (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
btw red je het wel op 1 monitor?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 17:03:
praatjesmakert

ik hoef mij niet te verantwoorden tegen over jou :no:

Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 17:03:
Nu moet je er nog mee overweg kunnen

snap je wat een opleiding is?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jij zit in een studio, nou moet je nog wat gaan doen ook heh (y)

Ik heb het lekker thuis staan en het is van MEZELF :d

Maar ga jij nou maar lekker met je hete hoofd verder blaten achter je pc (y)

:bye:

Waarschuw beheerder
IN the left corner.. wearing white trunks..

dj delay

[img width=300 height=370]http://alfredgames.web-log.nl/alfredgames/images/nerd.jpg[/img]

in the right corner wearing very very black trunks

HHHakkelaar

[img width=495 height=300 cacheid=0012193600002b85a8ffebb31a02052660]http://www.pozerscene.nl/images/library/pictograms/nerd!.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kansloos :no:

moeilijk he om iets toe te geven :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
HHHakkelaar--) Vorige keer was Xeno de lul.. maar nu gooi ik er een naar jouw hoofd.

[img width=112 height=150]http://wijzijndevissers.nl/carlo/pictures/melkpak.gif[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dit blijkt echt dat partyflock geen serieuze forum is, vrij jammer!

alleen maar kinderen die eigenlijk boos zijn op hun vader, en daarom hier stoer komen doen. teriwjl als ze dat thuis doen met de stok krijgen!

ik sta hier boven ik reageer alleen nog maar op serieuze reacties!!

(Y)
Waarschuw beheerder
Laat eens wat mix techniek horen ipv technische gegevens opzoeken over je draaitafel (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 21:09:
Laat eens wat mix techniek horen ipv technische gegevens opzoeken over je draaitafel

dit heeft niets met je draaitafels te maken, maar met je eigen skils!

ik zeg niet welke tafel beter is of slechter is, ik probeer mensen te laten zien dat technics echt niet de enige is op de markt die goed spul verkopen!

is lastig te geloven snap ik omdat technics gewoon bijna30 eenzaam aan de top gestaan heeft! alleen moet je niet zo selectief kijken/denken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
btw

als je beter leest zie je hoe die technische verschillen invloed kunnen hebben op je techniek van draaien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 21:04:
ik sta hier boven ik reageer alleen nog maar op serieuze reacties!!

Goed van je..

Ik gebruik een pak melk en als het nodig is.. gebruik ik het opnieuw!!!

[img width=112 height=150]http://wijzijndevissers.nl/carlo/pictures/melkpak.gif[/img]

van je falderalderaaaa

https://partyflock.nl/photo/232724/USERID/69478
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 21:15:
ik probeer mensen te laten zien dat technics echt niet de enige is op de markt die goed spul verkopen!

en toen ging de wekker..!

gast wat probeer je te bewijzen, jij praat de hele tijd poep..!!

nu zeg je eindelijk eens iets wat je had moeten zeggen, en dat heb je niet gedaan in al die berichten hiervoor !!

ik wil geen gezeur maken hiero, ik heb in het begin mijn reactie gegeven hoe ik erover denk (heb dus nooit gezegd dat technics beter was dan oem) en jij voelde je meteen aangesproken omdat JIJ oem thuis hebt staan..

vriend, het is tijd je ogen te openen en wakker te worden uit die dromenwereld van je.. iedereen hier in dit topic weet het verschil tussen de oem en technics, alsof dit onderwerp nog nooit eerder is besproken.. snap je dat nou echt niet of doe je maar alsof ??

dat jij overal tegen in gaat maakt het juist zo leuk, jij zit je helemaal op te fokken terwijl de rest hier zich slap zit te lachen achter de computer !!

laten we gewoon weer on-topic gaan en deze discussie afsluiten..!

jezus wat een gezeik, weet je, ik zat vandaag mij serieus af te vragen "wat zou die Hakkelaar nou weer voor opmerkingen hebben" en wat ik hierboven weer terug lees komt nog boven mijn verwachtingen :lol:

echt, heb veel gezien op pf, maar dit... (n)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sure...

wat denk je nou, ik houd het on-topic jij begint met mij afkraken.\

kraak lekker je moer af!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nu breekt mijn klomp :lol:

volgens mij krijg jij geen aandacht thuis of wel ??

of nee wacht, jij bent boos op jouw vader en reageer je dat maar hier op ons af zodat je de stok vermijden kan toch ?!
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 17:30:
moeilijk he om iets toe te geven

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 17:30:
ik ben zo kansloos

Waarschuw beheerder
btw.. welke van deze gasten ben jij ??

[img width=678 height=452 cacheid=000e755000292fdece37020c1a02054191]https://photo.partyflock.nl/images/52499/main/232724.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gozer wat wil je nou
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 23:04:
gozer wat wil je nou

jij dan ?? als je een echt kerel bent zeg je ff wie je bent op die foto dan kunnen we ff een biertje drinken als ik je tegenkom :devil:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op woensdag 19 september 2007 om 23:08:
als je een echt kerel bent zeg je ff wie je bent op die foto dan kunnen we ff een biertje drinken als ik je tegenkom

neit nodig kerel ik pb je wel

denk niet dat jij een echte kerel ben

Waarschuw beheerder
gast wat doe je moeilijk, je moet gewoon perse je zin hebben, gaat hier over persoonlijke voorkeur en al zijn de specs beter, hij vind de technics beter draaien

ga in je studio zitten en kom er nooit meer uit aub
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 september 2007 om 23:27:
ga in je studio zitten en kom er nooit meer uit aub

Nee, moet "af en toe" ook wat te lezen hebben!

Waarschuw beheerder
technische specs zeker :lol:

snap niet waarom iemand zo moeilijk kan doen als iemand ze persoonlijke mening geeft maja verklaart meer over die persoon dan over de ander lijkt me
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik snap niet dat mensen smaak om ene luxeproduct als een draaitafel zo op de spits drijven.. volgens mij gebeuren er wel ernstigere dingen op de wereld dan het feit dat iemand niet de juiste draaitafel gebruikt.. daarom heeft HHHakkelaar iets absurds als een melkpak naar zijn hoofd als tegenreactie... volgens mij wel verdiend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 september 2007 om 12:11:
Ik snap niet dat mensen smaak om ene luxeproduct als een draaitafel zo op de spits drijven.. volgens mij gebeuren er wel ernstigere dingen op de wereld dan het feit dat iemand niet de juiste draaitafel gebruikt..

Ben het hier zeker mee eens. Alleen wat een totaal onverwacht bericht op dit forum.

Topic zelf ging dacht ik gewoon over gebruikservaringen en om daarvan weer de mening te krijgen.

Waarschuw beheerder
waarom je eigen bezig houde met de rest van de wereld als shit in ons eige land niet eens opgelost word? waarom mensen helpen ten koste van je eigen bevolking? ik ben van mening dat je een ander beter kan helpen als je eigen problemen opgelost zijn

maar dit heeft niks te maken met dit topic

en het ging er niet om of je de juiste tafel gebruikt maar simpel om het feit dat iemand niet kan accepteren dat een ander de technics fijner vind werken dan een tafel die dan enkele betere specificaties heeft

"linke linkse heren krijg toch allemaal de kleren"
-Def P-
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 september 2007 om 12:20:
waarom je eigen bezig houde met de rest van de wereld als shit in ons eige land niet eens opgelost word? waarom mensen helpen ten koste van je eigen bevolking? ik ben van mening dat je een ander beter kan helpen als je eigen problemen opgelost zijn

Zit ook wat in. Zijn bijv zat kinderen in de jeugdzorg die amper te eten krijgen.

"linke linkse heren krijg toch allemaal de kleren"
-Def P-

Dat rijmt :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op donderdag 20 september 2007 om 12:15:
Topic zelf ging dacht ik gewoon over gebruikservaringen en om daarvan weer de mening te krijgen.

waarom je eigen bezig houde met de rest van de wereld als shit in ons eige land niet eens opgelost word?

O nee daaar heb je wel gelijk in en ieder zo zijn voorkeuren en daar gaat dit topic zeker over. Maar moet dat op zo'n niveau en tot zolang opgespeeld worden zoals bijv drs. HHHAkkelaar doet in dit topic?
Is dat zo relevant?
Waarschuw beheerder

Uitspraak van GuidoVanSanten op donderdag 20 september 2007 om 13:06:
Zit ook wat in. Zijn bijv zat kinderen in de jeugdzorg die amper te eten krijgen.

Wel on topic blijven he :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
allemaal regel rechte bullshit

ik heb vaker gezegt dat het indd te maken heb met wat je lekker vind draaien!

ik zeg het nog 1 keer en dan is het voor mij af!
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat technics gewoon niet meer z'n monopoli positie heb, en ik leg dat netjes uit!

kunnen veel niet hebben blijkbaar en kunnen veel daar niet normaal mee omgaan :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze worden toch ook niet eens meer geproduceerd?

Ik ben te lam om dat zelf op te zoeken.... Heb het iig vaak op dit forum gelezen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van GuidoVanSanten op donderdag 20 september 2007 om 13:55:
Ze worden toch ook niet eens meer geproduceerd?

wat bedoel je?..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
aha ik zou het niet weten, die nieuwe versie toch wel die met extra pitch enzo?

Waarschuw beheerder
nu gaat het ineens over de monopoli positie?? :lol: vreemd topic dit, maar we zijn eruit denk ik :D

draai op wat je lekker vind (Y)

en die productie, is minder als t goed is niet/nog niet gestopt dacht ik

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 september 2007 om 14:22:
nu gaat het ineens over de monopoli positie??

ook ja is toch wel lochies?
want 30jr terug was technics de enige in de markt!
het enige wat ik doe is super oem en technics tegen over elkaar zetten! het is toch technics vs super oem? nou ik ga daar op in, niet op wat ik lekkerder vind draaien! puur alleen de draaitafels!

anders hete deze topic wel welke tafels vind je lekkerder draaien?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 september 2007 om 14:22:
draai op wat je lekker vind

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 september 2007 om 13:53:
kunnen veel niet hebben blijkbaar en kunnen veel daar niet normaal mee omgaan

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 september 2007 om 13:53:
allemaal regel rechte bullshit

jij bent degene die hier niet mee om kan gaan vriend, maar ik zal nu ophouden..

straks krijg ik weer een waarschuwing..

nog bedankt maat (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Homeboy op donderdag 20 september 2007 om 16:54:
maar ik zal nu ophouden..

Ophouden?!?

ik heb dit topic niet voor niks in mijn volglijst staan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op donderdag 20 september 2007 om 16:58:
Ophouden?!?

dit is toch gezeik van niks man, dit is een uit de hand gelopen discussie en wij begrijpen mekaar verkeerd hiero..

heb er net een waarschuwing bij dankzij meneer hier (maakt veder niet uit) maar we kunnen beter weer beetje on-topic gaan dan mekaar hier een zitten afzeiken..!

*wacht op reactie van hakkelaar*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Goedenmiddag :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 september 2007 om 14:42:
het enige wat ik doe is super oem en technics tegen over elkaar zetten! het is toch technics vs super oem? nou ik ga daar op in, niet op wat ik lekkerder vind draaien! puur alleen de draaitafels!

wij hadden het er over dat jij tegen een ander door blijft gaan terwijl die gewoon zijn persoonlijke voorkeur geeft

en dat de OEM dan wat betere specs heeft tegenover de technics had daar helemaal niks mee te maken, probeer je er aub dan niet op zo'n manier onderuit te lullen dat je gewoon dom bezig was omdat tegen te spreken, dat maakt je alleen maar dommer vriend

niet dat ik je probeer af te zeiken ofzo maar t is gewoon zo

zolang we allemaal nog draaitafels hebben ist toch goed (Y) hebbe we teminste iets gemeen met elkaar :lol:

Waarschuw beheerder
Hey Hakkelaar..

ga eens weg ofzo!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 september 2007 om 19:14:
wij hadden het er over dat jij tegen een ander door blijft gaan terwijl die gewoon zijn persoonlijke voorkeur geeft

en dat de OEM dan wat betere specs heeft tegenover de technics had daar helemaal niks mee te maken, probeer je er aub dan niet op zo'n manier onderuit te lullen dat je gewoon dom bezig was omdat tegen te spreken, dat maakt je alleen maar dommer vriend

niet dat ik je probeer af te zeiken ofzo maar t is gewoon zo

:respect: heel erg wijze woorden..!

ben dus niet de enige die daar zo over denkt !!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 17:00:
Mijn Home ´´TRAINER´´

Technisch gezien cker niet goed genoeg voor jou

303, 606, 808 en 909 genoeg chill plezier :-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 17:02:

hehehehe, one liner van de maand
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 20 september 2007 om 21:13:
genoeg chill plezier

Ja toch :d

Gaat niks boven een dagje snerpende Acid tweaken ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 20 september 2007 om 21:13:
303, 606, 808 en 909 genoeg chill plezier

dat heeft toch niks met technics en oem te maken of wel :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op donderdag 20 september 2007 om 21:42:
Gaat niks boven een dagje snerpende Acid tweaken

:-) dat snap ik ja met die gear

Uitspraak van Homeboy op donderdag 20 september 2007 om 22:46:
dat heeft toch niks met technics en oem te maken of wel

Wel een leuke off-topic toch ;-)

Maar on-topic ik heb een Synq XTRM en ben er blij mee. Kreeg toch spijt dat ik me Technics verkocht had omdat ik nog zoveel vinyl heb staan. Voordeel van de Synq is geen gepiel meer met een aardedraad en direct op de line-in op me versterker :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 20 september 2007 om 23:00:
Wel een leuke off-topic toch

ik vind het niet erg maat :P
Maar on-topic ik heb een Synq XTRM en ben er blij mee. Kreeg toch spijt dat ik me Technics verkocht had omdat ik nog zoveel vinyl heb staan. Voordeel van de Synq is geen gepiel meer met een aardedraad en direct op de line-in op me versterker

al die vinyl kan je toch nog draaien op je synq ?! en dat gepiel met die aardedraad is in princiepe éénmalig !!

ik heb mijn zooi aangsloten op mijn computer, soms wel kloten..
als ik draaien wil moet mijn computer aanstaan :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Voordeel van de Synq is geen gepiel meer met een aardedraad

you sound demented

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 september 2007 om 19:14:
en dat de OEM dan wat betere specs heeft tegenover de technics had daar helemaal niks mee te maken

daar gaat deze topic over, niet wat je qua gevoel beter vind!

maar goed boeien!

Maar on-topic ik heb een Synq XTRM en ben er blij mee. Kreeg toch spijt dat ik me Technics verkocht had omdat ik nog zoveel vinyl heb staan.

hmm dit snap ik ook niet helemaal!
Waarschuw beheerder
donateur
Wat een lachwekkend topic is dit toch geworden :P Draaitafels zijn zoooo 1972..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 september 2007 om 00:26:
daar gaat deze topic over, niet wat je qua gevoel beter vind!

jonge je leest echt niet he, ging niet meer over technics vs oem, maar over het feit dat jij perse je gelijk moet hebben als iemand de ander fijner vind, misschien moet je s leren lezen inplaats van alleen maar met je neus in de specs zitten

gevoel gaat nog steeds boven specs, al heeft het betere specs als hij de ander fijner vind wat heb je daar tegen in te brengen, nogal moeilijk voor je om dat te accepteren ofzo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
HiHaHakkelaar, jemig, wat zet jij jezelf mooi te kakken hier. :D

Waarschuw beheerder
En dan ook nog je fotoalbum onzichtbaar maken voor buitenstaanders, zodat we je niet kunnen plagen. Sorry hoor..

(kneusje)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 09:59:
maar over het feit dat jij perse je gelijk moet hebben als iemand de ander fijner vind

Nee hoor dat is niet zo :/wat denk je nou ik kan toch niet weten wat jij fijner vind draaien?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 09:59:
gevoel gaat nog steeds boven specs,

dat is ook zo ja

btw quote maar een stukje tekst waar staat dan ik dat tegenspreek!?
en niet triest gaan lopen doen en het veranderen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de hele discussie gaat echt nergens over, iedereen begrijpt elkaar verkeerd :s (of jullie mij) ik snap jullie heus wel hoor het heeft alles met gevoel te maken!

alleen dat kan beinvloed worden door de eigenschappen van je draaitafel! nou en die eigenschappen wil ik een beetje boven water halen!
dus als iemand zegt ik vind technics lekkerder draaien ben ik benieuwd waar dat aan ligt en andersom ook!

het blijft inmmers een forum
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik verander niks, heb alleen wat toegevoegd

ging er puur om dat je tege iemand ingaat die alleen zegt dat ie de technics fijner vind, dat was alles, moet je niet komen met je specs en en fratse, dat was het enige punt

denk dat jij t niet begreep want de rest begreep t wel

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 12:07:
ging er puur om dat je tege iemand ingaat die alleen zegt dat ie de technics fijner vind, dat was alles, moet je niet komen met je specs en en fratse, dat was het enige punt

oke hier kan ik inkomen, maar jullie doen het net zo hard weer terug!
dus het loopt toch op niets uit op die mannier!

enne laten we het beschaafd houden(spreek ook voor mezelf) nergens voor nodig!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 september 2007 om 13:20:
oke hier kan ik inkomen, maar jullie doen het net zo hard weer terug!

hoe bedoel je dat, zei ik dat je geen oem moet gebruiken of wat dan ook?

maar gaat idd nergens over, enige wat we je duidelijk wilde maken snap je nu :) dus laten we erover ophoude nu

vond t toch beschaafd hoor :) heb je niet beledigd ofzo he

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 14:41:
ging over afgelope dagen niet over begin he

hmm ik heb altijd gezegt dan het indd met gevoel te maken heb!
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Waarschuw beheerder
ga gewoon lekker digitaal, ipv vinyl.

Stuk lichter ( handig met reizen ) stuk meer mogelijkheden ( handig om het publiek mee uit zijn naat te krijgen )
geluidsverschil is toch niet te horen in een club, en de nieuwste mp3 koop je voor 1.5 euro ipv een plaat voor 10 euro.

Ik heb zelf 3 technics, kan er prima mee overweg, zal ze nooit wegdoen, gewoon omdat omdat het bij een dj setup hoort, en toch wat extra's toevoegt, al is het misschien alleen nog het "show" element.
Maar sinds de cd en goede mixprogramma's en hardware voor de laptop, gaan mijn plaatjes niet meer mee op reis.

Te beperkend.

veel plezier met jullie discussie

enneuhhhh

TECHNICS RULES :LOL:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 16:51:
vind t zo moeilijk stickertjes plakke op cd's of mp3s

daar hebben ze de Cue knop voor uitgevonden (y)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 september 2007 om 16:57:
indd vinyl voelt ook gewoon echt ik vind het ook leuk om het zo orrigineel mogelijk te hebben!

on topic vriend, zie hier geen specificaties :P

(als grapje bedoeld, mocht je je aangevallen voelen)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op donderdag 20 september 2007 om 23:13:
al die vinyl kan je toch nog draaien op je synq ?! en dat gepiel met die aardedraad is in princiepe éénmalig !!

daar heb ik die Synq ook voor gekocht. Dat er een voorversterker op zit is voor mij juist ideaal. Ik heb een 5.1 versterker in mijn woonkamer staan en daar zit geen voorversterker op dus ik sluit hem direct op me versterker aan. Idem voor me pc. Geen mixer ertussen maar direct op de line-in

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 21 september 2007 om 00:26:
hmm dit snap ik ook niet helemaal!

wat snap je hier niet aan?? Ik heb jarenlang 2 Technics en een Dateq XTC gehad totdat ik geen zin meer in draaien had. Heb toen alles verkocht maar kreeg spijt omdat ik mijn vinyl zo af en toe wil luisteren (zonder te mixen) en daarom weer een draaitafel heb gekocht dat toen dus een Synq is geworden.

Kan het niet makkelijker opschrijven :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op donderdag 20 september 2007 om 23:18:
you sound demented

Hmmmm, want??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op vrijdag 21 september 2007 om 18:02:
daar heb ik die Synq ook voor gekocht. Dat er een voorversterker op zit is voor mij juist ideaal. Ik heb een 5.1 versterker in mijn woonkamer staan en daar zit geen voorversterker op dus ik sluit hem direct op me versterker aan. Idem voor me pc. Geen mixer ertussen maar direct op de line-in

:lol: ieder zijn eigen maat (y) gewoon lekker doen wat makkelijker is toch..!?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op vrijdag 21 september 2007 om 17:22:
aar hebben ze de Cue knop voor uitgevonden

scratch hoort gewoon op de draaitafel maar da's mijn mening
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 18:53:
scratch hoort gewoon op de draaitafel maar da's mijn mening

de mijne ook vriend, zeg alleen dat het mogelijk is om een bepaalde sample te que'en voor het scratchen !!

vinyl is en blijft feeling (L) er is niks mooiers dan naalden slijten :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 18:53:
scratch hoort gewoon op de draaitafel

wie heeft het wel eens op zo'n digitale tafel gedaan? waar gewoon vinyl op ligt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 22 september 2007 om 02:20:
wie heeft het wel eens op zo'n digitale tafel gedaan? waar gewoon vinyl op ligt?

je bedoelt op zo'n Numark MDX of van die hybriede tafels ??

nog nooit, al lijkt het me wel tof om eens uit te proberen :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik heb een filmpje gezien, en het lijkt me toch dat er vertraging in zit?! ziet er wel wazig uit hoor zonder toonarm :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 22 september 2007 om 13:04:
ziet er wel wazig uit hoor zonder toonarm

vind deze er anders super vet uitzien :P

[img width=357 height=253 cacheid=001415b2002935fbe02379e81a0205f7a3]http://riddimmethod.net/images/x2_overview.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja heel dik indd ik had een keer gezien zo´n filmpje met scrathen toen zag ik het voor het eerst was wel ff vaag hoor ik dacht zo van waarom zit de arm niet op de plaat :p

wil het wel eens uiproberen :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
is een kwestie van wennen denk ik, maar als ik ooit zoiets ga kopen dan ga ik wel voor die numark op dat plaatje :lol:

die lijkt me wel zwaar relaxt !!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kan je hier ook mp3 mee draaien of heb je als nog iets nodig als final scratch?
Waarschuw beheerder
weet nie denk dat je hier gewoon mp3 mee kan draaien anders is die tafel overbodig ja :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja tuurlijk alleen zonder cd?
Waarschuw beheerder
pcies.. vraag mij af hoe dat zou werken met die toonarm, hoe kan dat ding mp3 vertalen naar dat stukje vinyl ??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou ik denk door de naald echt die over die groef gaat en wanneer je de plaat beetpakt nja ik weet het ook niet :rot:
Waarschuw beheerder
dat bedoel ik :P

ik ga plat gozer, morgen jarig.. moet beetje op tijd eruit zijn :lol:

laterr

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
aaah oke

proficiat ;) :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
jullie worden nog 's echte vrienden als ik dit zo lees.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 23 september 2007 om 01:42:
proficiat

thnx..!
Uitspraak van Denon op zondag 23 september 2007 om 13:31:
jullie worden nog 's echte vrienden als ik dit zo lees

of ben je jaloers :P
Waarschuw beheerder
donateur
:nee:

'k mag toch niet met oem-huggers omgaan van me moeder.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zondag 23 september 2007 om 23:01:
'k mag toch niet met oem-huggers omgaan van me moeder.

heb technics vriend :P
Waarschuw beheerder
donateur
vriendjesverzoek on his way :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op dinsdag 25 september 2007 om 11:29:
vriendjesverzoek on his way

whehe

OT: heb nu sinds een paar maanden technics had daarvoor OEM's .. vind die technics stukke beter:D maar zo zullen er ook genoeg mensen zijn die OEM's beter vinden draaien .. die discussie zal je altijd blijven houden;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op dinsdag 25 september 2007 om 11:29:
vriendjesverzoek on his way

doe ik niet aan :P
Uitspraak van D-Fuzion op dinsdag 25 september 2007 om 17:58:
vind die technics stukke beter

kwestie van gevoel idd..
Uitspraak van D-Fuzion op dinsdag 25 september 2007 om 17:58:
zo zullen er ook genoeg mensen zijn die OEM's beter vinden draaien

gaan we niet weer over beginnen hé :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou ik vind de specs toch wel beter ;);)

maar euuh weet iemand hoe het zit/werkt met die hybride-tafels?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 september 2007 om 18:33:
maar euuh weet iemand hoe het zit/werkt met die hybride-tafel

wat wil je weten dan??

koop cd spelers :P hehe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 september 2007 om 18:40:
koop cd spelers hehe

dat is een cd-speler..!

maar wel met het gevoel van ECHT vinyl :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 september 2007 om 18:40:
wat wil je weten dan??

nou hoe die commiceerd van cd/mp3 naar vinyl en naald?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 september 2007 om 18:46:
van cd/mp3 naar vinyl en naald?

:yes: vraag ik mij ook af..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 25 september 2007 om 18:30:
gaan we niet weer over beginnen hé

T is nu leuk gweest idd :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op dinsdag 25 september 2007 om 19:07:
T is nu leuk gweest idd

weet jij dit?

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 september 2007 om 18:46:
commiceerd van cd/mp3 naar vinyl en naald?

die hybride-tafel?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 september 2007 om 19:12:
die hybride-tafel?

time-code platen misschien?

Das een goeie vraag
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Traktor Scratch werkt dat ook niet zo?

(ken het verder niet echt ofzo) ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op dinsdag 25 september 2007 om 19:21:
time-code platen misschien

ja dat zo ie zo denk ik alleen hoe kan die cd weten welke groef de naald pakt en dus welk stukje geluid ie pakt?

:rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 september 2007 om 19:26:
ja dat zo ie zo denk ik alleen hoe kan die cd weten welke groef de naald pakt en dus welk stukje geluid ie pakt?

dat is idd een fucking raadsel :vaag:
Waarschuw beheerder
Dat zou dus ook een goeie vraag zijn bij dat Traktor Scratch gebeuren :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 25 september 2007 om 19:31:
dat is idd een fucking raadsel

ja want bij vinyl merk je echt als je naald de bass ofzo te pakken heb, je voelt de naald er echt tegen aan slaan!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 25 september 2007 om 18:30:
doe ik niet aan :P

komt goed uit, k heb dr nl ook geen verstuurd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 september 2007 om 19:35:
ja want bij vinyl merk je echt als je naald de bass ofzo te pakken heb, je voelt de naald er echt tegen aan slaan!

Jah maar dat kan toch met een Time-code vinyl :)

Je zet je naald als het ware op een bepaalde tijd neer en dat geeft ie razendsnel door naar de cd/mp3 die dan op die tijd gaat spelen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op dinsdag 25 september 2007 om 21:08:
Je zet je naald als het ware op een bepaalde tijd neer en dat geeft ie razendsnel door naar de cd/mp3 die dan op die tijd gaat spelen laatste aanpassing 25 september 2007 21:09

dus die plaat heeft ook zulke punten in het vinyl? dan moet je dus eerst je plaat op dat stuk houden en dan wat?..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
die tijd gaat spelen

ja oke maar het begin punt van je scratch bijvoorbeeld? je plaat draait rond toch? dat moet die naald wel net op dat punt in het vinyl zijn!?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
moelijke techniek loopt het zonder problemen niet vastlopen enzo?
Waarschuw beheerder
Schijnt wel aardig te werken als ik zo google afzoek en lees :yes:

Lijkt me opzich wel geinig, keertje testen dan maar bij Feedback, gelijk eens vragen hoe dat nou precies zit allemaal..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op dinsdag 25 september 2007 om 21:30:
Lijkt me opzich wel geinig, keertje testen dan maar bij Feedback, gelijk eens vragen hoe dat nou precies zit allemaal..

indd ja goed idee (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op dinsdag 25 september 2007 om 19:44:
komt goed uit, k heb dr nl ook geen verstuurd

ik zat al te kijken waar dat verzoekje bleef :P
Je zet je naald als het ware op een bepaalde tijd neer en dat geeft ie razendsnel door naar de cd/mp3 die dan op die tijd gaat spelen

techniek man..

hey hakkelaar, waar blijven de specs :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 25 september 2007 om 23:13:
hey hakkelaar, waar blijven de

:lol: zal ik zal ik niet

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik weet het :lol:

het enige wat ie kan is cd en platen spelen, niet je cd via je naald en je vinyl je kan wel aansturen en pitchen!

alleen weet ik niet hoe het zit met pitchen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 25 september 2007 om 23:13:
ik zat al te kijken waar dat verzoekje bleef :P

nah, als je d'r op zat te wachten stuur ik m alsnog, wanneer wordt een verassing.

zowiezo dit lopenende kalenderjaar.

maaruh, die draaitafel, worden die wel 's gebruikt of alleen als onderwerp van discussie?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Denon op dinsdag 25 september 2007 om 23:50:
maaruh, die draaitafel, worden die wel 's gebruikt of alleen als onderwerp van discussie?

ik weet het niet ik heb ze nooit gezien, die andere ook niet, wel die van technics op i love techno

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 25 september 2007 om 18:46:
dat is een cd-speler..!

gek meen je dat :)

gevoel van echt vinyl krijg je met.....

een draaitafel idd :p

maare, misschien dat het wel op de zelfde manier gaat als timecode vinyl

die geven een 'piep' signaal dat als het ware over je mp3 word verdeeld, dus als je gaat scratchen of wat dan ook hij nog precies weet waar je zit
Waarschuw beheerder
wil ff weten wat jullie hier nou van vinden:P

http://www.vestax.com/v/products/players/qfole.html

of deze.... BUTTONS>.. argh!

http://www.vestax.com/v/products/players/controller_one.html

Waarschuw beheerder
qfo vind ik een meesterlijk apparaat, alleen je moet wel weten wat het idee erachter is, voor mix djs is het niet intressant

controller one, heeft misschien wel potentie maar heb r nog niet genoeg van kunnen zien/lezen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ziet er gelikt uit!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blitzfreak op woensdag 26 september 2007 om 11:20:
wil ff weten wat jullie hier nou van vinden

vertel eens wat je er zelf van vind, want op de een of andere manier denk ik dat je t niks vind, maar ken t verkeerd vatten natuurlijk :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
turntablelisten die gebruiken wel vaker vestax toch?

deze is ziek, maar die linker gebruikt een andere van numark zonder toonarm en het ziet er wel goed uit, crossfader zit volgens mij ook op de cdspeler zelf
https://partyflock.nl/topic/972573:Kinder_DJs_O
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 26 september 2007 om 19:40:

deze is ziek, maar die linker gebruikt een andere van numark zonder toonarm en het ziet er wel goed uit, crossfader zit volgens mij ook op de cdspeler zelf
https://partyflock.nl/topic/972573:Kinder_DJs_O.htmllaatste aanpassing 26 september 2007 19:43

hey vet :p :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2007 om 22:12:
hey vet

zeker vet (y)

Waarschuw beheerder

dat klopt ja, maar ze gebruiken net zo goed andere merken, kwestie van smaak en bij de 'grote' namen sponsoring ;)

https://partyflock.nl/topic/972573:Kinder_DJs_O.htm­llaatste aanpassing 26 september 2007 19:43

al meerdere dingen van gezien s echt ziek :D geweldig gewoon, papa is vast geen dj :p

Waarschuw beheerder
echt heel vet ja, en die linker gerbuikt een cd speler en het lijkt mij aardig te werken ;)

Waarschuw beheerder
zal ook niet zeggen dat het niet werkt maar vind t toch meer hebben met een TT, vind ik dan he :) denk dat nog meer mensen dat vinden want bij dmc etc. ook altijd TTs

Waarschuw beheerder
ja tuurlijk ik ben ook gewoon voor het echte werk :yes: denk dat het gewoon handig is al je je eigen muziek wil testcasen op een publiek :yes:
Werkzaam bij Area 0522
Waarschuw beheerder
donateur
ff een vraagje heb nu akyama acura's aangeschaft en moet zeggen dat ik ze echt (y) vind..

maar heb gehoord dat er stofkappen van een ander merk erop passen weten jullie misschien welke?????

alvast bedankt!!

Waarschuw beheerder
die van Numark voor de TT1/TT2

maar zal lastig zijn om eraan te komen, meeste leveranciers vragen serienummer van je TT1/TT2 als bewijs dat je ze ook daadwerkelijk hebt, maar misschien als je geluk hebt kun je ze kopen

heb zelf Dustcovers van Glorious DJ, tis niet het mooiste maar liever zoiets dan dat ze veel stof moeten happen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2007 om 17:03:
vertel eens wat je er zelf van vind, want op de een of andere manier denk ik dat je t niks vind, maar ken t verkeerd vatten natuurlijk

ziet er echt vet uit maar vind het idd iets voor turntablers.
Ben zelf mix DJ dus zal dit niet snel kopen... maar zag er gewoon VET uit...

Die andere is potentieel, maar betwijfel of je al die shizzle wel gebruikt... plus het zal aardig wat kosten... maar voor het oog idd Super!!! :YES:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 19:15:
dan heb ik liever deze

mooi mooi... 999 pleuries... maar dat zie ik zelf ook beter zitten dan die vestax...
Waarschuw beheerder

is een draaitafel hoor, zie gewoon een toonarm

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~tijn~ op zondag 30 september 2007 om 22:43:
is een draaitafel hoor, zie gewoon een toonarm

:no: kijk goed geen toonarm
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kijk nog maar is, is zwart misschien zie je hem daarom niet

Waarschuw beheerder
ik zie wat je bedoelt alleen is dat de rand van de kast man, dat zou ie wel in een hele rare hoek staan
Waarschuw beheerder
nee kijk is deze tafel, vestax QFO

[img width=250 height=200 cacheid=000e7f6c002949c98d8458f51a0207db88]http://www.house-musik.de/images/vestax-qfo-le.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
OMG je heb gewoon gelijk :o

vandaar het lijkt dat ie dan ik een rare hoek zou staan :p

wat een knopjes :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 23:01:
OMG je heb gewoon gelijk

vandaar het lijkt dat ie dan ik een rare hoek zou staan

wat een knopjes

vet he!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~tijn~ op zondag 30 september 2007 om 22:58:

dat lijkt me dus echt niks
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 september 2007 om 12:29:
echt heel vet ja,

Was zeker wel ff wennen, Technics..;p vrijdag...;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 1 oktober 2007 om 02:22:
Was zeker wel ff wennen, Technics.. vrijdag...

hehe ja wel ff ja 8) te weinig tijd te veel baco :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar eerlijk is eerlijk het draait wel gewoon lekker :yes:

die mengpaneel :kwijl:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 23:01:
wat een knopjes

dat valt mee, als je m zeg maar vanaf de crossfader door midde zou doen zijn links en rechts gewoon t zelfde ;) t schrikt alleen ff erg af als je t nie weet :lol:

Uitspraak van Dhr. Avada op zondag 30 september 2007 om 23:34:
dat lijkt me dus echt niks

als je wil mixen niet nee

deze draaitafel word vaak afgekraakt maar vooral omdat meeste niet weten waar het voor gemaakt is en dat is de turntablist, tis ook geen draaitafel maar een instrument ;) (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
een instrument? volgensmij kan je er geen akkoord op aanslaan :)

geen mij maar een tt zonder al teveel knopjes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op maandag 1 oktober 2007 om 11:23:
een instrument? volgensmij kan je er geen akkoord op aanslaan

hehe tis maar hoe je t bekijkt he, knopjes zijn alleen omdat er mixer ingebouwd is (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 02:32:
die mengpaneel

Inderdaad dikke shizzle...:D ben er ook best blij mee...(y):yes:
en...ik ben aan het shoppen voor een set KRK rp8's....ze zijn dik in prijs verlaagd..(y) ** KRK's komen bij de booth...:9

Waarschuw beheerder
zo zo dikke shit man :yes: 2stuks of 4? :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 22:08:
2stuks of 4?

Laten we met 2 beginnen....;) ff sparen nog, maar we zijn er bijna....:woepwoep:

Waarschuw beheerder
ja je kan blazen wat je wilt jij ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 23:52:
ja je kan blazen wat je wilt jij

whahaha, kom maar eens overdag..;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 3 oktober 2007 om 00:28:
whahaha, kom maar eens overdag..

moeten we zeker doen :yes:
Waarschuw beheerder
Technics :respect:

:roflol: ;p
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~tijn~ op zondag 30 september 2007 om 22:58:

t lijkt wel een transformer:)

Waarschuw beheerder
{argument 'id' ontbreekt}
Artiest {SHOWLIST artist 78292, 21125}
Waarschuw beheerder
donateur
Moet je bij de profs mee aankomen, geen technics = geen boeking. en daar ben ik het wel mee eens. Er gaat niks boven technics, Hoe goed nagebouwd ook. het blijft imitatie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op zondag 30 december 2007 om 23:51:
Moet je bij de profs mee aankomen, geen technics = geen boeking. en daar ben ik het wel mee eens.

nou dan zou ik ze niet booken, dan nemen ze maar hun eigen tafels mee :yes: zelfs dave clarke neemt z'n eigen gear mee o:)
Waarschuw beheerder
Ik denk dat 'namen ' wel degelijk eisen kunnen en mogen stellen..:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op maandag 31 december 2007 om 01:41:
Ik denk dat 'namen ' wel degelijk eisen kunnen en mogen stellen

Precies, en zo werkt het ook gewoon. Ik denk dat er niks mis is met imitatie technics. Maar dat is mijn inziens bedoeld voor de huis tuin en keuken markt (voor de beginnende DJ, of mensen met een minder groot budget).

Waarschuw beheerder
een hoop blabla, oem s net zo goed, alleen mensen willen niet op iets anders draaien dan dat ze gewent zijn volgens mij

als ze dan zo prof zijn kunnen ze op de rotste tafel draaien die er bestaat(om even te overdrijve)

en dan nog, meeste dance djs kunnen mixen goh cool zeg, 90% is een copy van de ander, al dat populaire gedoe tegewoordig verneukt toch veel in de dance

en als je het over die qfo heb dat je er niet mee moet aankomen, die tafel is ook niet gemaakt voor de mixers maar voor de turntablisten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Face it gewoon , op elke groot feest, festival of evenement gebruikt men simpelweg gewoon Technics, waarom? dezelfde reden dat ze Pioneer ook hebben staan...en dat zal niet voor niks zijn...8)

Waarschuw beheerder
omdat het standaard is en al die jaren geen alternatief was, hoor je mij zeggen dat technics slecht is dan? en k zei toch al dat als je wat gewent bent je niet snel zult overstappen naar een ander product, wat ook vrij logisch is :)

maar als die djs zo goed zijn als jullie/zij zelf beweren kunnen ze ook met OEM werken of zelfs iets wat niet eens in de buurt van de SL of OEM komt anders is t een kut dj :D, of nie dan :)(tis maar een voorbeeld dus nie gaan ouwehoere nu :))
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op maandag 31 december 2007 om 08:31:
Ik denk dat er niks mis is met imitatie technics.

hoe kom je erbij? denk je dat alle tafels een technics imitatie is? :rot: en de reden dat die tafels overal staan is, omdat ze bang zijn voor vernieuwing! als je nu puur naar de specs kijkt komt de Super OEM wel boven technics uit dat is een feit, mAAr technics heeft daardoor wel een ander ''persoonlijkheid'' dat die super-oem tafels, en daarom kiezen sommige mensen technics omdat die tafel voor hun het beste werkt. ook kiezen veel mensen technics omdat ze merkgeil zijn, is nou eenmaal zo ze horen ergens technics en dan is het gelijk jaaa ik wil technincs hebben :/

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 december 2007 om 10:38:
die tafel is ook niet gemaakt voor de mixers maar voor de turntablisten

hier pak je een heel groot punt aan, alleen is djén weer wel uitgevonden op die tafels, maar dat neemt niet weg dat andere fabrikanten geen goeie draaitafels of misschien wel betere kunnen maken, al met als is technics gewoon van panasonic en ik ben niet weg van dat merk :p

maar toch wil ik technics, waarom? omdat het gevoel gewoon anders is, het is heel persoonlijk hoe je een tafel vind draaien, en hoe jij het gewend ben.

maar eeeh Dennis de 19e moet je het klaar spelen op super oem hoor :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 december 2007 om 13:36:
en de reden dat die tafels overal staan is, omdat ze bang zijn voor vernieuwing! als je nu puur naar de specs kijkt komt de Super OEM wel boven technics uit dat is een feit, mAAr technics heeft daardoor wel een ander ''persoonlijkheid'' dat die super-oem tafels, en daarom kiezen sommige mensen technics omdat die tafel voor hun het beste werkt. ook kiezen veel mensen technics omdat ze merkgeil zijn, is nou eenmaal zo ze horen ergens technics en dan is het gelijk jaaa ik wil technincs hebben

eens :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 december 2007 om 13:36:
maar eeeh Dennis de 19e moet je het klaar spelen op super oem hoor

Heb al een setje snaarbakken in huis gehaald om aan het idee te wennen...:D ( :lol: laatste geintje van dit jaar ouwe!!8))
19 Januari gaat helemaal goed komen als het aan mij ligt...8)(y)
Waarschuw beheerder
Dat iemand voor een merk gaat is niet raar, ik ben zelf ook redelijk merkvast, net als de meeste mensen die autorijden bijvoorbeeld....;)
Ik denk ook dat dit topic zo de schop op kan, tegenwoordig is het verschil verwaarlossbaar als je gewoon rechtoterechtan plaatjes wil draaien..8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 31 december 2007 om 19:27:
Heb al een setje snaarbakken in huis gehaald om aan het idee te wennen

:lol: ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 december 2007 om 10:38:
als ze dan zo prof zijn kunnen ze op de rotste tafel draaien die er bestaat

Vind ik echt de grootste bullshit eigenlijk :)

Om goed te kunnen draaien heb je gwn goeie gear nodig, dat is een feit

Voorbeeld, als ik op m´n werk geen goeie verfspuit heb, reken er dan maar niet op dat je dan mooi spuitwerk krijgt (y)

Het zal wel gaan, dat wel..

Maar verwacht geen perfect werk..

En dat is met draaien net zo

En het eindproduct wat je neerzet of neer wilt zetten is toch het belangrijkst dacht ik zo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
niet 'om even te overdrijven' weglaten ;)

je snapt toch wat ik bedoel, oem is gewoon net zo goed, al is het ff wennen als ze technics gewent zijn, weet zeker dat ze er fatsoenlijk op draaien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 januari 2008 om 23:02:
al is het ff wennen als ze technics gewent zijn, weet zeker dat ze er fatsoenlijk op draaien

Is ook zo ;)

Maar je snapt me punt toch wel :p

Ging er ff diep op in ;p

Waarschuw beheerder
zker, gaf alleen even een voorbeeld wat een beetje ver ging ;)
Waarschuw beheerder
je snapt toch wat ik bedoel, oem is gewoon net zo goed, al is het ff wennen als ze technics gewent zijn, weet zeker dat ze er fatsoenlijk op draaien

:yes: wennen is het zeker...8) geef mij toch maar Technics...8)
Waarschuw beheerder
Mijn vriendin heeft sinds gistur die witte reloops in huis. Hup mijn technics aan de kant voor die "baggerzooi" , nou ik na een paar uur ff mogen pielen op die decks. Nou moet ik heeeeel eerlijk zijn....ze draaien best wel fijn8), die "brake" regelaar...geweldig gewoon:respect: . Maar goed al met al blijf ik toch trouw aan mn Technics, heb net op marktplaats nog een bod gedaan op de Technics Gold edition.

Waarschuw beheerder
Vestax No1.

Artiest Fable
Waarschuw beheerder
donateur
Het enige wat ik me afvraag bij OEMS:

Hoe lang gaan ze mee? Zijn ze ook onverwoestbaar?

Waarschuw beheerder
is al op de markt sinds eind 2003 geloof ik, tot nu toe nergens iets gezien dat ze problemen geven na een tijdje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 18:15:
Hoe lang gaan ze mee? Zijn ze ook onverwoestbaar?

we zullen over 30 jaar wel eens kijken :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 19:25:
is al op de markt sinds eind 2003 geloof ik, tot nu toe nergens iets gezien dat ze problemen geven na een tijdje

1st lustrum zegt ook weinig tot niks, gebreken komen met de jaren...8)
Waarschuw beheerder
al is het ff wennen als ze technics gewent zijn

5 minuten, dan heb je ze door (y) Niks mis mee :no:
Ik denk dat de overstap van OEM naar technics groter is eerlijk gezegd :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 4 februari 2008 om 22:06:
1st lustrum zegt ook weinig tot niks, gebreken komen met de jaren

als ze zo bij technics dachten was het ook nooit iets geworden :)

het is afwachten tot over een aantal jaren, maar ik heb er vertrouwen in :)
Waarschuw beheerder
op zich ben ik een techincs liefhebber, maar meer vanuit nostalgie misschien

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mongrel op zondag 3 februari 2008 om 10:51:
Mijn vriendin heeft sinds gistur die witte reloops in huis. Hup mijn technics aan de kant voor die "baggerzooi" , nou ik na een paar uur ff mogen pielen op die decks. Nou moet ik heeeeel eerlijk zijn....ze draaien best wel fijn, die "brake" regelaar...geweldig gewoon . Maar goed al met al blijf ik toch trouw aan mn Technics, heb net op marktplaats nog een bod gedaan op de Technics Gold edition.

he ruilen voor mijn super oems?

:p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op maandag 4 februari 2008 om 19:49:
we zullen over 30 jaar wel eens kijken

ik had samen met nog iemand draaitafels gekocht, hij technics en ik super oems en de mijne lopen nog perfect en die een van hem die snelheid veranderd gewoon :|
Waarschuw beheerder
Fuck zeg ik werd op t laatste moment overboden voor die Technics Gold edition Sl 1210 m5g. Ik kreeg een email van degene die hem verkoopt. Ik werd met 100 euro overboden (800 euro) en ik op 700. Mocht die gozer binnen een aantal dagen niet reageren dan mag ik m kopen :bounce: , mrja ik denk dat t feesje voor mij niet doorgaat:(

Waarschuw beheerder
hope dat die te pakken kan krijgen, zijn limited toch?

al vind ik ze niet echt mooi, maar collecters item hoeft niet perse mooi te zijn :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
kvind persoonlijk de super oems beter.. meer torque en nog geen mankementen ontdekt... je moet alleen het pitchverschil in de gaten houden als je uberhaupt nog met technics wil kunnen draaien ;)

okee, technics is cult, maar dat was British Knights vroeger ook :/
soms is het gewoon tijd voor iets nieuws (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb super-oems, alleen ik wil nu wel over op technics :bloos:

Waarschuw beheerder
en dat zeg je na een post dat je TTs gekocht heb en een dag later al weer technics :S zou ze eerst maar eens wat vaker gebruiken of gewoon helemaal stoppen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 13:39:
en dat zeg je na een post dat je TTs gekocht heb en een dag later al weer technics zou ze eerst maar eens wat vaker gebruiken of gewoon helemaal stoppen

nee man dat is 3jr geleden ;)

Waarschuw beheerder
:D ghehe

ja t komt echt zo over dat je ze recent gekocht heb :D

wrom nu technics dan? problemen met oems of wat? of alleen maar bij je maat z'n technics gebruikt :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 13:43:
of alleen maar bij je maat z'n technics gebruikt

lijkt me toch niet:
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 februari 2008 om 23:41:
en die een van hem die snelheid veranderd gewoon

Waarschuw beheerder
quote ie precies me geintje :D
Waarschuw beheerder
donateur
khad em snel door :9

Waarschuw beheerder
nou ik vind ze een stuk minder gehaast lijkt wel. en die technics van die gast ja dat is denk ik gewoon 1 van de weinigen die gewoon slecht gemaakt is ofzo.

Waarschuw beheerder
torque is hoger dusja, ooit ook nog keer setje technics proberen hoor :) achja 5 draaitafels is ook leuk :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S op dinsdag 12 februari 2008 om 13:36:
British Knights

BK's werd te commercieel...ik droeg SPX :)

Eigenlijk wil ik gewoon zowel Technics als de OEMS hebben. CDJ's kunnen me niet zo boeien.....althans nog niet echt.
Waarschuw beheerder
ik heb liever de oems, maar da's vooral omdat ik ze gewend ben.
als ik dit forum zo bekijk zijn we het er wel aardig over eens dat de kwaliteit van technics en oems vergelijkbaar zijn.

betreft of de oembakken net zolang mee gaan als technics het volgende:
heb nu een aantal keer mijn mobiele booth (setje oembakken met vestax mixer ingebouwd in kist met wielen op het uiteinde voor vervoer) per auto en zelfs openbaar vervoer meegenomen voor gigs,
wielen v/d kist tegen stoepranden oprijden enzo...
het werkt allemaal nog perfect, de oembakken kunnen tegen een stootje!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Fred W op zaterdag 12 april 2008 om 15:37:
de oembakken kunnen tegen een stootje!

Vast wel, in flightcase...;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
true, maar het is niet wat je noemt een pro flightcase, zelf gemaakt..
Waarschuw beheerder
ik snap niet waarom meer torque een betere draaitafel zou moeten zijn.
Waarschuw beheerder
Er is wel meer dat je niet snapt, maar met deze ben ik het wel met je eens...:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Fred W op zondag 13 april 2008 om 17:47:
het is niet wat je noemt een pro flightcase, zelf gemaakt..

Origami?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van anders op maandag 14 april 2008 om 20:24:
ik snap niet waarom meer torque een betere draaitafel zou moeten zijn.

de tafel corrigeert zich sneller bv. de platter word aangeraakt om bij te sturen