Partyflock

Forumonderwerp · 933620
Er word veel gezegd dat de super oem bakken tegenwoordig net zo krachtig of zelfs krachtiger zijn dan de technics,, technics staan er ook om bekend dat ze "eindeloos" meegaan.

Nu vraag ik me af, omdat de oem's vaak beter genoemd worden, of de oem's ook zo lang meegaan als technics??
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 12:12:
en nu ist klaar

voor mij was dat allang duidelijk vriend, probeer dat aan onze technicus HHHakelaar hier alleen ff duidelijk te maken maar die gast is zo eigenwijs en denkt dat ie alles beter weet !! :lol:
jonge hou nou een keer op
oké :(

:loser:

Uitspraak van Homeboy op dinsdag 18 september 2007 om 16:23:
voor mij was dat allang duidelijk vriend, probeer dat aan onze technicus HHHakelaar hier alleen ff duidelijk te maken maar die gast is zo eigenwijs en denkt dat ie alles beter weet

die mensen blijf je houde en hoe meer aandacht hoe leuker ze t vinden ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:09:
die mensen blijf je houde en hoe meer aandacht hoe leuker ze t vinden

ze lopen ook de hele dag met die L voor hun kop, omdat ze geen weerwoord hebben en vervolgens een andere uitweg zoeken :lol:

lastig om serieus te worden genomen met zo'n L op je kop
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:24:
lastig om serieus te worden genomen met zo'n L op je kop

:P vind ik ook.. maar goed, het zij zo !!

waar draai jij op Cuts ??

OEMs :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:29:
OEMs

Duik jij ook zo diep in de technische gegevens ofniet :p ;)

hahahaha :D

nee :D

maja om iets af te kraken of niet te kopen omdat er iets opzit wat je niet gebruikt vind ik zo kansloos, kocht ze door het prijsverschil

van me telefoon gebruik ik ook bijna geen opties maar ze zitten er wel op :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:36:
kocht ze door het prijsverschil

Dat kan ook idd (y)

Ik vind Technics chiller draaien, dus kocht ik die, had toch t geld ervoor ;)

teminste een fatsoenlijk antwoord

zo kan t dus ook :)

voor geld wa k over had gelijk wat vinyl gekocht :), nu een paar weke ook Traktor Scratch
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:45:
nu een paar weke ook Traktor Scratch

Werkt dat een beetje?

Heb me er eigelijk nog niet zo in verdiept

een beetje ??

werkt super :D, kan het niet vergelijken met serato of finalscratch maar wat ik ervan gelezen heb vinden toch veel mensen het net iets beter werken

t is super :)
Uitspraak van Procell op dinsdag 18 september 2007 om 18:33:
Duik jij ook zo diep in de technische gegevens ofniet

haha nu is het wel ff leuk geweest vind je niet :P
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 september 2007 om 18:36:
maja om iets af te kraken of niet te kopen omdat er iets opzit wat je niet gebruikt vind ik zo kansloos, kocht ze door het prijsverschil

daar zit wat in, toen ik mijn reloops vervangen moest, zat ik in het dilemma Technics of Oem !!

oem had alles erop en eraan, reverse, 20% pitch, sterkere motor enz..

terwijl technics 8% pitch had, en start/stop. That's it !!

zoals delay zegt
Uitspraak van Procell op dinsdag 18 september 2007 om 18:42:
had toch t geld ervoor

dus 100% zekerheid !!
en voor de mensen die zich hier aangesproken voelen..

ik heb nooit gezegd dat Oem tafels slechte bakken zijn,
want dat zijn ze niet..

het is een persoonlijke kwestie van wat jij beter vindt :P

als je giterreseerd bent in de technische specificaties en de ondelinge verschillen dan kan je bij HHHakkelaar terecht..
die weet er Écht alles over (y)

:lol:

Ik denk dat Oems heel goed zxijn voor thuisgebruik en die extra pitch.. ik vind het wel waus als ik first rebirth helemaal terug kan pitchen op techno snelheid en er op het andere kanaal een schranzplaat in flikker.. werkt best.. en nee is niet gekunsteld.

Maar Technics zijn materieel kwalitatief hoogstaander en daarom zie je ze denk het meestin de horeca en uitgaansgelegenheden. Maar ik zou zo snel niet weten waarom ik twee technics zou moeten kopen voor thuisgebruik.
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 18 september 2007 om 19:18:
het is een persoonlijke kwestie van wat jij beter vindt

Artiest {SHOWLIST artist 8798, 85633}
Technics :respect:

de technische verschillen:

De Technics meet zijn rotatie snelheid aan de hand van een aantal meetpunten per rotatie, dit gebeurd analoog door middel van een elektromagnetisch systeem (niet zo heel vreemd bij een draaitafel die al 25 jaar oud is ;-) ). Bij de OEM draaitafel gaat dat heel anders, de motor word namelijk aangestuurd en constant in de gaten gehouden door een veel geavanceerder systeem dan welk stukje techniek dan ook in alle andere draaitafels. De OEM draaitafel meet zijn rotatie snelheid namelijk optisch en niet aan de hand van enkele tientallen meetpunten maar enkele honderden meetpunten.

Voordeel van dit systeem is dat het veel nauwkeuriger kan werken dan een analoog systeem en in staat is veel sneller feedback te geven aan de stuurprint die de motor aan stuurt. Bijkomend voordeel is dat de motor zichzelf constant kan kalibreren aan de stand van de pitch fader. Een nog groter voordeel van dit systeem is dat het correctie gedrag van de draaitafel veel mooier is dan dat van iedere andere draaitafel, niet zozeer door de hoge torque van de draaitafel maar door het optische rotatie detectie systeem. Door namelijk onnoemelijk veel metingen te verrichten per rotatie heeft de draaiatfel 0,0 last van overshoot en dat is iets waar een SL wel weer last van heeft (overshoot is het lichtelijk doorslaan van de motor na een correctie op de platter).

Ook opvallend is de spindle lagering bij de OEM draaitafel (pin waar de platter overheen schuift). Deze is namelijk veel zwaarder uitgevoerd dan bij een Technics draaitafel. Nadeel van de spindle lagering bij de SL is dat ie door de jaren heen nog wel eens last van speling wil krijgen op dit onderdeel wanneer de draaitafel intensief gebruikt word. Nu kan ik niet in de toekomst kijken maar het lijkt er op dat op dit punt de OEM bak een duurzamere lagering heeft

Verder is de platter netjes gedempt (dikke rubber plaat aan de binnenkant van het plateau) en ligt deze rotsvast op de draaitafel. Hier is dus vooral het effect van de zwaarder uitgevoerde spindle lagering merkbaar, bij een SL zal het plateau een paar milimeter door buigen wanneer je er op drukt. Wil je ditzelfde effect bereiken bij de OEM draaitafel dan zul je lompe kracht moeten gebruiken in vergelijking met de SL1200. Hier blijkt dus maar weer dat de beter uitgevoerde spindle lagering ook echt effect heeft.

De pitch fader loopt lekker zwaar net als bij een SL maar hij mist het irritante klikje (godzijdank) in het midden welke een quartzlock activeert

Zowel bij het omhoog als omlaag corrigeren heb je geen last dat de motor gaat "vechten" zoals bij alle andere draaitafels. Zolang jij corrigeert laat de draaitafel jou lekker corrigeren en zal niet tegen gaan sputteren maar zodra je op houd zal de motor direct weer op de originele snelheid zijn zonder dat de motor door schiet (overshoot verhaal). Hier hoef je eigenlijk niet eens aan te wennen en iedereen die ik tot nu toe heb gesproken (en die ook met deze draaitafel heeft gewerkt) vind het correctie gedrag heerlijk. De draaitafel laat degene die hem bediend rustig zijn gang gaan zonder tegen te sputteren en valt daarna direct weer terug in zijn oude snelheid. Vanaf moment nummer 1 zul je het heerlijk vinden dit correctie gedrag. Hier kan een SL1200/PDX2000 of een PDT6000 absoluut met geen mogelijkheid tegen op zo mooi is het correctie gedrag van de motor.

Ook een groot voordeel aan deze draaitafels is dat je zowel de audiokabels en het netsnoer los kunt koppelen van de draaitafel om ze te vervangen. Waar bij een SL de complete draaitafel los moet trek je hier gewoon de stekkers los en je kunt ze vervangen. Weer een plus puntje voor de OEM draaitafel.

De OEM draaitafel is op dit moment DE best verkochte draaitafel die er is, logisch natuurlijk want nooit eerder kocht je zoveel apparaat voor zo weinig geld. Nooit eerder was er ook een draaitafel die op gelijke voet stond met de SL1200 en op sommige vlakken zelfs betere prestaties neer zet, altijd was het een net niet verhaal en dat is nu na 25 jaar SL1200 dus eindelijk een keer veranderd.

Een betere motor aansturing, een mooier design en hedendaagse techniek voor een prijs die net zo mooi is als het product zelf. Je maakt het weinig mee dat een OEM product zo'n pareltje blijkt te zijn

bron: http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/1/0/

:respect:
laatste aanpassing
mooi verhaal man,

toch de sl's maar doen, denk je ook niet?

Uitspraak van Denon op woensdag 19 september 2007 om 14:07:
toch de sl's maar doen, denk je ook niet?

sure....
en TOCH draait de SL 10x relaxter voor mij :respect:

Fuck die hele technische specs man

Technics vs. super oem

niet Technics vs Wat DJ Delay beter vind
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 16:26:
niet Technics vs Wat DJ Delay beter vind

Jij MOET wel een kk leven hebben :aai:
Met je technische specs opzoeken :lol:
Beroep: studiotechnicus

Geen werk cker ?

Let's get together and feel all right..

Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 16:29:
Beroep: studiotechnicus

Geen werk cker ?

als je gaat citeren uit mijn profile zet er dan wel alles bij ja :/

zoals dit,.. studiotechnicus/producer, in TRAINING :rot:
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 16:50:
producer, in TRAINING

laat me nie lache

FL Studio?? :lol:
laatste aanpassing

sound academy hilversum gast,

kan je nu lachen? :vaag:

Mijn Home ´´TRAINER´´

Technisch gezien cker niet goed genoeg voor jou :p

gast ik werk met vele malen betere en duurdere apparatuur kom niet stoer doen!

:/

zielig op je kamertje, ik zit teminste in een echte studio!
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 17:02:
gast ik werk met vele malen betere en duurdere apparatuur kom niet stoer doen!

:lol: praatjesmakert

Nu moet je er nog mee overweg kunnen (y)

btw red je het wel op 1 monitor?

:no:

Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 17:03:
praatjesmakert

ik hoef mij niet te verantwoorden tegen over jou :no:

Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 17:03:
Nu moet je er nog mee overweg kunnen

snap je wat een opleiding is?
laatste aanpassing
Jij zit in een studio, nou moet je nog wat gaan doen ook heh (y)

Ik heb het lekker thuis staan en het is van MEZELF :d

Maar ga jij nou maar lekker met je hete hoofd verder blaten achter je pc (y)

:bye:

IN the left corner.. wearing white trunks..

dj delay

in the right corner wearing very very black trunks

HHHakkelaar

kansloos :no:

moeilijk he om iets toe te geven :/
laatste aanpassing

HHHakkelaar--) Vorige keer was Xeno de lul.. maar nu gooi ik er een naar jouw hoofd.

dit blijkt echt dat partyflock geen serieuze forum is, vrij jammer!

alleen maar kinderen die eigenlijk boos zijn op hun vader, en daarom hier stoer komen doen. teriwjl als ze dat thuis doen met de stok krijgen!

ik sta hier boven ik reageer alleen nog maar op serieuze reacties!!

(Y)
Laat eens wat mix techniek horen ipv technische gegevens opzoeken over je draaitafel (y)

Uitspraak van Procell op woensdag 19 september 2007 om 21:09:
Laat eens wat mix techniek horen ipv technische gegevens opzoeken over je draaitafel

dit heeft niets met je draaitafels te maken, maar met je eigen skils!

ik zeg niet welke tafel beter is of slechter is, ik probeer mensen te laten zien dat technics echt niet de enige is op de markt die goed spul verkopen!

is lastig te geloven snap ik omdat technics gewoon bijna30 eenzaam aan de top gestaan heeft! alleen moet je niet zo selectief kijken/denken!
laatste aanpassing

btw

als je beter leest zie je hoe die technische verschillen invloed kunnen hebben op je techniek van draaien.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 21:04:
ik sta hier boven ik reageer alleen nog maar op serieuze reacties!!

Goed van je..

Ik gebruik een pak melk en als het nodig is.. gebruik ik het opnieuw!!!

van je falderalderaaaa

https://partyflock.nl/photo/232724/USERID/69478
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 september 2007 om 21:15:
ik probeer mensen te laten zien dat technics echt niet de enige is op de markt die goed spul verkopen!

en toen ging de wekker..!

gast wat probeer je te bewijzen, jij praat de hele tijd poep..!!

nu zeg je eindelijk eens iets wat je had moeten zeggen, en dat heb je niet gedaan in al die berichten hiervoor !!

ik wil geen gezeur maken hiero, ik heb in het begin mijn reactie gegeven hoe ik erover denk (heb dus nooit gezegd dat technics beter was dan oem) en jij voelde je meteen aangesproken omdat JIJ oem thuis hebt staan..

vriend, het is tijd je ogen te openen en wakker te worden uit die dromenwereld van je.. iedereen hier in dit topic weet het verschil tussen de oem en technics, alsof dit onderwerp nog nooit eerder is besproken.. snap je dat nou echt niet of doe je maar alsof ??

dat jij overal tegen in gaat maakt het juist zo leuk, jij zit je helemaal op te fokken terwijl de rest hier zich slap zit te lachen achter de computer !!

laten we gewoon weer on-topic gaan en deze discussie afsluiten..!

jezus wat een gezeik, weet je, ik zat vandaag mij serieus af te vragen "wat zou die Hakkelaar nou weer voor opmerkingen hebben" en wat ik hierboven weer terug lees komt nog boven mijn verwachtingen :lol:

echt, heb veel gezien op pf, maar dit... (n)