Partyflock

Forumonderwerp · 933620
Er word veel gezegd dat de super oem bakken tegenwoordig net zo krachtig of zelfs krachtiger zijn dan de technics,, technics staan er ook om bekend dat ze "eindeloos" meegaan.

Nu vraag ik me af, omdat de oem's vaak beter genoemd worden, of de oem's ook zo lang meegaan als technics??
Uitspraak van Semtexx op dinsdag 27 februari 2007 om 10:23:
of de oem's ook zo lang meegaan als technics??

Dat weet niemand, de OEM bakken zijn nog niet zo lang op de markt he!?

kan me niks schelen wat die oem bakken doen
technics :lief:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 10:34:
kan me niks schelen wat die oem bakken doen
technics

Amen...

Uitspraak van El más enfermo op dinsdag 27 februari 2007 om 11:07:
Amen...

ik heb het altijd al vermoed, maar nu weet ik het zeker

ik ben een profeet B)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:09:
ik heb het altijd al vermoed, maar nu weet ik het zeker

ik ben een proleet

:respect:
ik ben een profeet B)

:respect: to n00b!

o Jon :lief:

jaloers?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:36:
jaloers?

Weet niet of dat het juiste woord is Ian :D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:40:
Weet niet of dat het juiste woord is Ian

Wat weet je wel? 8)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:44:
Wat weet je wel?

Niet zo gek veel, vandaar dat ik ook wel enige verbondenis voelde met jou..
proleet

En vandaar dat ik ook niet weet of 'jaloers' wel het juiste woord is B)
Uitspraak van MichelHartogNL op dinsdag 27 februari 2007 om 12:11:
Hier zijn al zooo veel topics over..

Zoekfuntie!

heb anders nog steeds geen antwoord...

al zal ik het bij deze houden:

Uitspraak van El más enfermo op dinsdag 27 februari 2007 om 10:24:
Dat weet niemand, de OEM bakken zijn nog niet zo lang op de markt he!?

Uitspraak van Semtexx op dinsdag 27 februari 2007 om 12:13:
heb anders nog steeds geen antwoord...

Dan moet je die topics is gaan doorlezen, dan kom je er vanzelf wel achter!

OEM-bakken (l)
  → als beheerder
Uitspraak van MichelHartogNL op dinsdag 27 februari 2007 om 12:11:
Hier zijn al zooo veel topics over..

Zoekfuntie!

Uitspraak van Dennisº³º op dinsdag 27 februari 2007 om 12:25:
Dan moet je die topics is gaan doorlezen, dan kom je er vanzelf wel achter!

Er zijn topics over, maar de recente staan in het subforum 'artist only' ;)

Niet in draaien, en zijn daardoor niet voor iedereen leesbaar, dus niet zeiken over zoekfunctie, deze topic kan gewoon open blijven :)

ow
he he lezen is ook moeilijk :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 11:50:
Niet zo gek veel, vandaar dat ik ook wel enige verbondenis voelde met jou..

Dat hebben er meer die lijden aan waanideen
en dat ik lomp ben is algemeen bekend toch?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 12:37:
Er zijn topics over, maar de recente staan in het subforum 'artist only'

Ik ben anders vaak genoeg soortgelijke discussies tegen gekomen hier.. :\

Maar goed ik geloof je best hoor :)

Er staat ook een topic van me in draaien forum maar die is minder recent. Daar staat wel alles wat je meot weten.

OEM is veel krachtiger, en ik weet bijna zeker dat ze ook lang meegaan. Je hebt te maken met beesten B)

Technics vs OEM

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 13:44:
en ik weet bijna zeker dat ze ook lang meegaan

vertel eens even hoe je tot die conlusie bent gekomen, dan hebben we wat te lachen

Het is geen conclusie, ik denk het. Als je eerst met OEM draait en even later met Technics is het alsof je met fragiele en slappe apparatuur werkt (zo ervaar ik het). Technics gaan zo lang mee terwijl het technisch vernuft minder uitgebreid is als op OEM bakken. Alleen de tijd zal het leren omdat OEM nog niet zo lang op de markt is.

Mijn doel was met die topics OEM nog bekender te maken en gelukkig zijn er heel veel geweest die meer voor minder hebben gekozen :flower:
laatste aanpassing

nu denk je het
net wist je het bijna zeker

het varieert nogal merk ik

technics is constant :lief:
bewezen
van oem moet het nog blijken

Klinkt als de zoveelste Technics gebruiker die inziet dat ie te veel heb betaald :roflol: En is duurzaamheid alles wat telt voor jou?

Prijs,
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:14:
bewezen

(veel) meer pitchbereik,
bewezen

veel hogere torque
bewezen

Duurzaamheid is leuk en aardig maar ook het enige argument dat voor Technics spreekt..

Uitspraak van MichelHartogNL op dinsdag 27 februari 2007 om 13:41:
Ik ben anders vaak genoeg soortgelijke discussies tegen gekomen hier..

Kom dan maar met een linkje van een topic waar je nog in kan poasten en discussiëren in een subforum waar iedereen kan lezen :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 13:44:
Er staat ook een topic van me in draaien forum maar die is minder recent. Daar staat wel alles wat je meot weten.

OEM is veel krachtiger, en ik weet bijna zeker dat ze ook lang meegaan. Je hebt te maken met beesten

Technics vs OEM

Zoals ik ookal bovenaan deze topic postte ;)

Artiest Zeromind
OEM!! :D (Citronic pd-45)
Ik heb nu ondertussen ook is op technics gedraaid en ik vind dat OEM's gwn sterker zijn en ik krijg men platen ook sneller gelijk met OEM. Technics zijn ook super maar ik ga toch voor OEM omdat ze goedkoper zijn..
Artiest Magic-D
Ik heb de omnitronics, en wat je zei:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:13:
Als je eerst met OEM draait en even later met Technics is het alsof je met fragiele en slappe apparatuur werkt

Klopt helemaal:yes:

Ik draai wel eens een plaatje thuis, voor ik ergens moet draaien, dan kom ik op de lokatie technics tegen, meestal ook nog van die dingen die er al 20 jaar staan, en vind ik ze gewoon ronduit kut om op te draaien:)
Ze zeggen altijd dat technics lang meegaan, maar als die dingen ergens een paar jaar staan, worden ze er zeker niet sterker op..misschien de oembakken ook niet, maar dan zijn ze nog altijd sterker dan een technics ooit was:)

En zouden oembakken maar 10 jaar meegaan ipv 20 jaar voor technics, dan koop je gewoon nieuwe, ben je uiteindelijk misschien hetzelfde kwijt, maar heb je wel al die jaren gedraaid op een tafel die in vrijwel alle opzichten beter is dan de technics:)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:21:
Klinkt als de zoveelste Technics gebruiker die inziet dat ie te veel heb betaald :roflol: En is duurzaamheid alles wat telt voor jou?

Prijs,

bewezen

(veel) meer pitchbereik,

bewezen

veel hogere torque

bewezen

Duurzaamheid is leuk en aardig maar ook het enige argument dat voor Technics spreekt..

ben benieuwd wat hier tegen in te brengen is :]

Artiest Punk!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 13:57:
vertel eens even hoe je tot die conlusie bent gekomen, dan hebben we wat te lachen

Hoef je hem alleen maar voor open te schroeven en dan zul je zien dat de spindle lagering op de SL veel zwakker is uitgevoerd en dat dat probleem punt opgelost is in de OEM bak, dat het target light geen waardeloze popup led is die stuk gaat maar een detachable target light op de OEM bak zit, dat de motor sturing veel beter is geregeld ten opzichte van een SL1200 aangezien deze op de OEM bak digitaal word uitgelezen en in tegenstelling tot de SL wel word berekend op een vaste waarde (SL is namelijk alleen quartz controlled zodra ie in de quartz lock staat, de rest gaat via een analoge rc occilator) die niet onderhevig is aan invloeden van buiten af en de pitch fader constant gekalibreerd word.

Moet ik nog even door gaan of geloof je het wel ;)
Artiest Dacato
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 00:08:
Hoef je hem alleen maar voor open te schroeven en dan zul je zien dat de spindle lagering op de SL veel zwakker is uitgevoerd en dat dat probleem punt opgelost is in de OEM bak, dat het target light geen waardeloze popup led is die stuk gaat maar een detachable target light op de OEM bak zit, dat de motor sturing veel beter is geregeld ten opzichte van een SL1200 aangezien deze op de OEM bak digitaal word uitgelezen en in tegenstelling tot de SL wel word berekend op een vaste waarde (SL is namelijk alleen quartz controlled zodra ie in de quartz lock staat, de rest gaat via een analoge rc occilator) die niet onderhevig is aan invloeden van buiten af en de pitch fader constant gekalibreerd word.

Moet ik nog even door gaan of geloof je het wel

Eindelijk iemand met verstand....
alleen één ding, ik heb de laatste paar keren weer veel op locatie moeten draaien waar uiteraard Technics stonden.
1e plaat altijd even wennen, maar daarna gaat het steengoed.
Maar ik concludeer nu, en dat gevoel had ik ook al toen ik mijn OEMS net had, dat de pitch van een Technics veel stabieler loopt!
Als je een technics gelijk legt blijft ie lang zo lopen....dat gevoel had ik bij me OEM in het begin totaal niet.
Moest ontzettend vaak corrigeren en sturen...was zelfs zo erg dat ik dacht dat ze niet goed waren.
Toen ik éénmaal me OEMS gewend was klaagde ik niet meer.
Maar dus na de laatste paar keren weer op Technics te hebben gedraaid kwam ik thuis verdomme totaal niet meer uit de voeten.
Kan dit kloppen?Of is dit puur een gevoel?
Mijn OEMs thuis kan ik je zeggen kun je no way 1 min gelijk laten lopen zonder hem te corrigeren.:/

Over de rest ben ik van de OEM bak zéér te spreken, start tijd...krachtige motor en correctie gedrag is echt op!(y)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 39362, 34000}
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 10:34:
technics

Uitspraak van El más enfermo op dinsdag 27 februari 2007 om 11:07:
Amen...

:jaja: Amen

ik ben een profeet

En Technics is onze god! :respect:
Uitspraak van Dacato op donderdag 22 maart 2007 om 20:31:
Maar ik concludeer nu, en dat gevoel had ik ook al toen ik mijn OEMS net had, dat de pitch van een Technics veel stabieler loopt!
Als je een technics gelijk legt blijft ie lang zo lopen....dat gevoel had ik bij me OEM in het begin totaal niet.
Moest ontzettend vaak corrigeren en sturen...was zelfs zo erg dat ik dacht dat ze niet goed waren.

Ik ken het ja, maar dan andersom. Ik heb leren draaien met Oems, en de eerste keer op Technics had ik de hele tijd het idee dat die pitch niet constant was zeg maar, elke keer leek ie goed te lopen maar dan uiteindelijk moest ik toch corrigeren. Ik dacht serieus dat de pitch van die dingen verrot was, maar na een paar keer kreeg ik het gevoel wel.

Maar er is met beiden niks mis gelukkig, het is gewoon net iets anders. Wat ik dan persoonlijk wel weer fijner aan de Oems vind, zijn de vele streepjes langs de fader, ik kan daar zelf gewoon iets nauwkeuriger mee corrigeren, en het is ook handig als als je pitchbend met de pitchfader, je kan hem dan gelijk weer snel terug zetten op het goede streepje.

Moet ik nog even door gaan of geloof je het wel ;)

Wordt je er niet moe van in elk Technics-vs-OEM-topic hetzelfde te moeten zeggen? ;)
Uitspraak van The Watcher _ dnb op vrijdag 23 maart 2007 om 00:41:
Wat ik dan persoonlijk wel weer fijner aan de Oems vind, zijn de vele streepjes langs de fader, ik kan daar zelf gewoon iets nauwkeuriger mee corrigeren, en het is ook handig als als je pitchbend met de pitchfader, je kan hem dan gelijk weer snel terug zetten op het goede streepje.

Alleen jammer dat er geen getalletjes bij staan :)
Artiest DanM
Uitspraak van Dennisº³º op dinsdag 27 februari 2007 om 12:25:
OEM-bakken

Voor mensen die voor weinig geld toch eerste rang willen zitten...(y) technics is mij net ff die extra centjes wel waard...(Y)
Uitspraak van Dacato op donderdag 22 maart 2007 om 20:31:
Mijn OEMs thuis kan ik je zeggen kun je no way 1 min gelijk laten lopen zonder hem te corrigeren.

Dan heb je best rommel volgens mij...;) Mijn Technics hebben daar dus echt geen last van , ondanks dat de pitchbereik 'maar' 8% is, er geen reverse opzit en de targetlight een
waardeloze popup led is

heb ik nou niet het idee dat de snelheid fluctueerd, zoals jij beschrijft.
dat de techniek van een OEM anders is dan een Technics, dat moge duidelijk zijn....
Denk dat het toch te maken heeft met bepaalde ervaringen die mensen in het verleden gehad hebben...;)
Kijk maar eens goed WIE de potentiele consumenten zijn voor OEM draaitafels...toch wel erg vaak valt het mij op dat dit mensen zijn met geen tot weinig ervaring mbt het ' draaien van plaatjes'....
Uitspraak van DanM op vrijdag 23 maart 2007 om 14:41:
Voor mensen die voor weinig geld toch eerste rang willen zitten

( niet lullig bedoeld! )

Als het verkooppraatje al begint met: er moeten wel lagers afgesteld worden, dat konden ze niet in de fabriek..:s " loop ik al ff een deur verder....

Technics....voor vinyl is er gewoon , in mijn ogen, geen betere keuze...het oogt en porumt als geen andere draaitafel gemaakt voor dit doel...(y)
Techniek valt niks aan aftedingen, gewoon rechtoerechtaan zonder poespas je plaatjes lutsen...(Y) als ik unlimited pitch en reverseopties wil hebben, of me torque wil aanpassen koop ik wel een auto..(Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van DanM op vrijdag 23 maart 2007 om 14:53:
als ik unlimited pitch en reverseopties wil hebben, of me torque wil aanpassen koop ik wel een auto..(Y)

:roflol:

Ik heb overigens voor mijn (tweede hands) Technics minder betaald dan wat je zou betalen voor 2 nieuwe super-OEMs.
denk er hetzelfde over als Dacato , mijn OEMS moet ik ook steeds bijsturen, best irritant. dit is ook een reden dat ik binnekort toch maar overstap op technics.
Uitspraak van D-Fuzion op vrijdag 23 maart 2007 om 19:19:
denk er hetzelfde over als Dacato , mijn OEMS moet ik ook steeds bijsturen, best irritant. dit is ook een reden dat ik binnekort toch maar overstap op technics

Ja ik zit er dus serieus ook over te denken.
Bij mij moet het gewoon strak lopen klaar!géén gezeik!
heb ook het idee dat het de laatste tijd meer word...een eventuele slijtage al misschien?Je weet het nooit.
Maar goed, denk dus dat ik er één bij haal...voordeel is dat ik in een electronica zaak werk waar er al geruime tijd één staat die ik voor een schappelijk prijsje kan overnemen.
En de andere OEMs daar komen dan toch echt CDJ's voor in de plaats.
zal altijd vinyl blijven draaien, want er is nog zoveel wat ik niet tegen kom om te downen, maar de overstap naar cd's gaat toch wel komen.
ik zou graag willen weten wat de oorzaak hiervan is.Ik dacht eerst altijd dat het aan mij lag maar blijkbaar ben ik dus niet de enige. Zijn er nog meer mensen met dit probleem??
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:21:
(veel) meer pitchbereik

Tot hoever kun je n plaat pitchen en klinkt ie nog lekker?

Heb een keer lopen pielen met zo'n OEM-bak, hogere torque is wel lekker, maar ik blijf bij m'n SLetjes (L)
OMG....:|:|:| gaan mensen nu serieus terugkrabbelen?? kan me de discussie met sommige mensen in een ander topic nog herinneren..:yes: OEM regeerde...iedereen MOEST OEM want dát was de shit..(Y) en zie nu...:lol: goedkoop = duurkoop.....zouden ze toch geljik hebben?? :bloos:
Uitspraak van Empathy [BTR] op vrijdag 23 maart 2007 om 10:40:
Dan kan je het juiste streepje sneller terugvinden

Nou woepiedoe, dat kun je toch wel gewoon onthouden? :S
tis maar wat je goedkoop noemt maargoed .. ik heb in ieder geval nooit gezegd dit of dat is beter. de specificaties van de OEM'S zijn wel beter, maar het blijkt maar weer dat het dan niet beter hoeft te zijn dan technics. Elke andere draaitafel waar ik op gedraaid heb vind ik relaxter draaien zelfs dan me OEM'S omdat die tenminste gelijk blijven lopen !!
Uitspraak van DanM op zaterdag 24 maart 2007 om 11:24:
OMG....:|:|:| gaan mensen nu serieus terugkrabbelen?? kan me de discussie met sommige mensen in een ander topic nog herinneren..:yes: OEM regeerde...iedereen MOEST OEM want dát was de shit..(Y) en zie nu...:lol: goedkoop = duurkoop.....zouden ze toch geljik hebben?? :bloos:

Whahahah zou het :P?
Uitspraak van MichelHartogNL op zaterdag 24 maart 2007 om 14:07:
Nou woepiedoe, dat kun je toch wel gewoon onthouden? :S

't is gewoon makkelijk

Uitspraak van DanM op zaterdag 24 maart 2007 om 11:24:

Nee hoor, die lui kunnen gewoon niet draaien :P
Uitspraak van D-Fuzion op zaterdag 24 maart 2007 om 15:30:
tis maar wat je goedkoop noemt maargoed .. ik heb in ieder geval nooit gezegd dit of dat is beter. de specificaties van de OEM'S zijn wel beter, maar het blijkt maar weer dat het dan niet beter hoeft te zijn dan technics. Elke andere draaitafel waar ik op gedraaid heb vind ik relaxter draaien zelfs dan me OEM'S omdat die tenminste gelijk blijven lopen !!

Bij mijn OEMS totaal geen last van, heb ook regelmatig een technics aan me vingers gehad, super hoor, maar het strakke corrigeer gedrag van de oems bevalt me beter, ik vind dit maar een een discussie om moe van te worden, zoiets is toch persoonlijk, beide super tafels, de 1 goedkoper dan de ander, maar beide toch aardig geprijsde tafels die gewoon allebei alle waar naar hun geld zijn.
Uitspraak van Rudi Fine op zaterdag 24 maart 2007 om 16:47:
maar het strakke corrigeer gedrag van de oems bevalt me beter

Als ik een plaatje draai ( met Technics ) zorg ik wel dat er praktisch nix te corrigeren valt...corrigeren is lack of knowledge, tenminste, misschien nog niet helemaal ontwikkeld..:p
Als OEM zo verschrikkelijk goed en beter dan Technics zou zijn, waar komen die verhalen vandaan? het spreekwoord, de tijd zal het leren, komt hier aardig goed van pas....
Heb een set Sl1210's staan van bijna 8 jaar oud, zet ze naast niuewe en je ziet geen verschil ( stof uitgezondert) en hoort geen verschil, ook geen afwijking in Pitch en ik ga ze deze zomer strippen en spuiten, doe dat maar eens met je OEM met al die electronicah...( kleur afhankelijk van nog aan te schaffen autolak...)