Partyflock

Forumonderwerp · 933620
2 volgers · 5280x bekeken
Waarschuw beheerder
Er word veel gezegd dat de super oem bakken tegenwoordig net zo krachtig of zelfs krachtiger zijn dan de technics,, technics staan er ook om bekend dat ze "eindeloos" meegaan.

Nu vraag ik me af, omdat de oem's vaak beter genoemd worden, of de oem's ook zo lang meegaan als technics??
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
En de enige beargumentatie om een OEM te kopen blijft de prijs...;)
Techniek ( reverse, 78rpm, snelle start, veel torque ) voegt weinig toe, vertel mij wanneer je welke feature gebruikt, dan overtuig je me misschien voor mijn 3e draaitafel...:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 00:31:
reverse, 78rpm, snelle start, veel torque ) voegt weinig toe

idd..

En tot 30 of 50% pitch heb je ook geen ruk aan, verkracht je alleen maar de sound van de plaat mee, klinkt dan voor geen meter meer!!

Zijn plaatjes niet voor geproduceerd

Ga jij maar eens een Techno of Hardstyle plaatje met 30% pitche :lol:

Denk dat je achter de turntables weggeschopt wordt..

Snelle start: Ik druk 1x op Start als ik begin met draaien en 1x als ik klaar ben (y)

Waarschuw beheerder
al gebruik je ze niet, die prijs he :)

ze voegen teminste iets toe kun je van technics niet zeggen

maar toch de prijs is het belangrijkste en al helemaal als je begint, waarom grof geld uitgeven aan Technics als je voor de prijs van 1 bijna 2 OEMs hebt

eindeloze discussie (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 00:56:
ze voegen teminste iets toe kun je van technics niet zeggen

vertel mij wanneer je welke feature gebruikt, dan overtuig je me misschien voor mijn 3e draaitafel...

Je kan ohzo hoge torque hebben, met een shitty slipmat gaat het al mis, opstartsnelheid...ja leuk, mijn platter draait volcontinue..:) 78 toeren? dacht dat je je normale naalden sloopte op bakkeliet..?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 00:56:
eindeloze discussie

Niet helemaal, zolang iemand met goede ( tegen ) argumenten kom is een discussie nooit eindeloos..;) ( of juist wel, maar dat is wel goed..;))
Waarschuw beheerder
zo´n ´´super´´ hoge torque vind ik juist alleen maar verkkert als je met de platter wilt corrigeren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 01:54:
Niet helemaal, zolang iemand met goede ( tegen ) argumenten kom is een discussie nooit eindeloos

ja kan het ook omdraaien waarom technics? omdat ie populair is en er toen niks beters was of iets dat in de buurt kwam

als slipmat heb ik er butterrugs opliggen werkt super, mixen staat zoiezo op een zeeeeer laag pitje bij mij momenteel

hoge torque van de OEMs is echt niet klote om te corrigeren, misschien ff anders als bij de technics maar ieder nieuw ding vraagt gewenning
Waarschuw beheerder
Pfffffffffffff,

hier wordt wel heel erg diep in de informatie gedoken...
Zijn hier ook nog mensen die wat doen met hun leven... mensen die niet alleen maar zitten te zoeken naar moeilijke informatie.

Geef mij maar een SL, dat is makkelijker te zeggen dan een Wees kindje :D
Werkzaam bij House of Justice
Artiest {SHOWLIST artist 56855, 62740, 93455, 39403}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van IceRabbit op dinsdag 17 juli 2007 om 12:21:
Geef mij maar een SL

Ow god, hij heeft ze ook al besteld. Nog meer weeskinderen straks. Doe toch eens normaal en denk aan de medemens. :lol: Ps wanneer krijg je ze binnen denk je?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 10:18:
ja kan het ook omdraaien waarom technics?

*Techniek is ongeveer 30 jaar oud..( mooi getal..:D ) en de jaren hebben geleerd dat Technics de MASTER is...( kijk bij elke willekeurige verkoopad en er staat bij dat ze al 20-30 jaar aan de top meedraaien...)
*Simplicity....technics heeft gewoon een rechtoe-rechtaan TT gemaakt waar de plaatjesdraaiert mee uit de voeten kan...kom je weer uit op de specs...;)
*De looks.....simpeler kan niet, en juist dat maakt het zo mooi om zon Technics in je huiskamer te hebben staan....( of 2..;))
*Puntje service....Een OEM schijn je te moeten afstellen zodat de speling aan je arm weg is....een Technics heeft dat niet...vaag....heeft in mijn ogen toch met service te maken, een OEM is dus nog niet volledig af, een Technics wel, en daarom vindt ik dat je ( servicetechnisch meegedacht) best wat meer mag vragen voor een Technics, de verwachtingen liggen namelijk ook wat hoger...en het schijnt dat die dingen bijna niet retour gaan ivm defecten...

Mja, punt is, ik ben gewoon niet overtuigd..:nee:
Ik kan me best voorstellen dat je als beginnend deejay niet wil sparen voor de top in draaitafelland, dan is zon 'weeskindje' wellicht dé oplossing....
Als je om je heen kijkt zijn het vaak de mensen die al wat langer meedraaien die Technics hebben en er bij zweren...denk dat dat niet voor niks is...( vergelijk het met merktrouw zijn bij de aanschaf van een auto...;))
Uitspraak van IceRabbit op dinsdag 17 juli 2007 om 12:21:
Zijn hier ook nog mensen die wat doen met hun leven... mensen die niet alleen maar zitten te zoeken naar moeilijke informatie.

Heb een leven, toevallig nu vakantie..:D dus tijd over..;) en bovengenoemd is alles behalve moeiljike informatie, het is namelijk gewoon mijn mening, met wat ervaringspuntjes erbij...:)

Naja...iemand goede tegenargumenten??:p

Waarschuw beheerder
zonder de speling is de OEM een waardige tegestander die niet voor een SL onderdoet, voor 5 euro s de speling weg en kan hij net als op een SL wel terugkomen als je er niet fatsoenlijk mee werkt

technics moet het hebben van de naam en daar betaal je ook voor, 500 euro is een schandelijke prijs voor iets wat al meer dan 20 jaar niet veranderd is, dus om alles maar te hangen aan het feit dat hij al zolang op de markt is ook vergezocht omdat er niks beters was is het logisch dat hij de master was

enige reden om een technics aan te schaffen is dat hij z'n eigen bewezen heeft, en op dat punt kun je ze niet vergelijken omdat de OEM nog niet zolang op de markt is

dat veel de technics hebben is ook niet raar omdat er eigelijk niks beters was op het moment en waarom afstappen van iets dat altijd goed is geweest en dat je kent, zou ik ook niet doen eerlijk is eerlijk

maar de OEM af te schepen als 'weeskindje' vind ik zeer onterecht, het is een super tafel alleen moet hij z'n eigen bewijzen en dat zal ie zeker doen, beetje kort door de bocht van de SL gebruikers om het maar gelijk onder tafel te vegen

maja wat de boer niet kent.....

Waarschuw beheerder
Behalve het feit dat sommige mensen een technics lekkerder vinden draaien dan een OEM, heb ik nog nooit een goed argument gehoord waarom je nou een technics zou moeten kopen. Ja oke, dat ze lang meegaan, maar dat gaan OEM bakken misschien ook wel (je weet het niet). 1 ding is in ieder geval zeker: technics zijn veel te duur voor wat je krijgt.

Waarschuw beheerder
bij veel is het toch (denk ik) dat ze zweren bij technics en dat is wel terecht het is gewoon een goeie tafel, maar ze schijnen niet te kunnen of willen accepteren dat er ook een volwaardig alternatief is

vind ik een beetje kort door de bocht
Waarschuw beheerder
Ik accepteer wel dat er misschien beter is, maar ik zie niet in waar al die 'betere' features goed voor zijn, je gebruikt het toch niet*..:vaag: verder is het een kwestie van smaak, budget en eventuele ervaring..( merkentrouw...)

*Torque af te stellen....:lol: dat doe ik wel met de auto als ik offroad wil gaan rijden..dan heb je wat aan instelbare torque, niet met het draaien van plaatjes...:bloos:
*78 rpm....smurfenhouse is zooooooo 1996..( happy hardekoor )
*Reverse...tegenwoordig heb ik een sampler, die kan ook reverse afspelen..;)

Over het puntje techniek, tuurlijk 'evolueerd' alles, kan ik niet tegenop lullen, maar sommige dingen moet je helemaal niet veranderen...:nee: als iets goed is, moet het dan beter? QUARTZ, het element dat Technics gebruikt voor de stabilisatie van de toeren wordt niet voor niks gebruikt in de duurste horloges ter wereld..waarom dan verder denken en digitaliseren? wat OEM dus doet..;) ( beetje Rolex vergelijken met een Casio digitaal horloge :bloos:.)
Anyway....ik ben een verpest Technics gebruiker....heb ze al 8 jaar staan en als je er nieuwe naast zet zie je geen verschil..(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 16:17:
ik ben een verpest Technics gebruiker

dat is te merken :lol:

torque afstellen kan misschien wel s handig zijn voor bepaalde toepassingen(die ik nog niet ontdekt heb :))

maar dan nog omdat er functies opzitten die je niet gebruikt zou je hem niet kopen ofwat?

auto heeft ook stadslicht mag je ook bijna nooit aanhebben, maar toch koop je een auto ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 18:06:
auto heeft ook stadslicht mag je ook bijna nooit aanhebben, maar toch koop je een auto

Jij bent blijkbaar dus niet merktrouw..;)
Ten eerste, ik ben al geruime tijd voorzien van draaitafels, in die tijd was er géén keuze, vandaar mijn keuze..;) tentweede, inderdaad...juist
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 18:06:
omdat er functies opzitten die je niet gebruikt zou je hem niet kopen

Storingsgevoeliger dan een Technics..;) mijn driede draaitafel wordt dus gewoon een Technics...:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 18:18:
ij bent blijkbaar dus niet merktrouw

niet echt, eerste 2 waren Reloop RP-4000s, nu 2 Akiyama Acuras

eerste mixer was Gemini 626, nu Vestax PMC05pro SL

nu redelijk trouw niks te klagen over tafels of de mixer, dus voorlopig hou ik het hierbij :)

in jouw geval zou ik ook wel een derde technics nemen, staat netter dan ineens een adere draaitafel erbij he

maar als je terug kijkt, toen je net begon en je had nu de keuze tussen de 2 wat zou je kiezen dan

ik verwacht een bepaald antwoord :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2007 om 19:17:
ik verwacht een bepaald antwoord

Gezien mijn huidige technics ervaring zal je gelijk krijgen, maar mocht ik, geheel gezuiverd van alle onreinheden ( oa deze discussie..:p ), een echte NoOb zijn en willen beginnen met draaien...prijstechnisch gezien....ik neem wel een weeskindje..:yes:
Kut he....dat je zo verpest kan raken door een gebruiksartikel...( verbruiksartikel is het nou net niet...)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 16:17:
ik ben een verpest Technics gebruiker

Kijk zeg dat dan gewoon. Je hebt al 8 jaar technics en wil gewoon niets anders omdat je altijd erg tevreden bent geweest over de kwaliteit en de prestaties van je draaitafels. Topargument, niks tegen in te brengen. Al je argumenten vertellen ook eigenlijk alleen maar die boodschap. Eigenlijk komen veel argumenten van de technics gebruikers die ik hier lees daar een beetje op neer. Naast degene die recent draaitafels hebben gekocht, of nog moeten kopen, en voor Technics kiezen vanwege de naam/faam.

Tis toch ook heel begrijpelijk dat mensen die al zo lang een bepaald product gebruiken en hier altijd tevreden over zijn geweest, toch een soort band met het merk/type product krijgen. Dat zie je overal in terug en is ook gewoon algemeen bekend in de marketing (merkbinding).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 02:00:
Kijk zeg dat dan gewoon. Je hebt al 8 jaar technics en wil gewoon niets anders omdat je altijd erg tevreden bent geweest over de kwaliteit en de prestaties van je draaitafels. Topargument, niks tegen in te brengen. Al je argumenten vertellen ook eigenlijk alleen maar die boodschap. Eigenlijk komen veel argumenten van de technics gebruikers die ik hier lees daar een beetje op neer. Naast degene die recent draaitafels hebben gekocht, of nog moeten kopen, en voor Technics kiezen vanwege de naam/faam.

Tis toch ook heel begrijpelijk dat mensen die al zo lang een bepaald product gebruiken en hier altijd tevreden over zijn geweest, toch een soort band met het merk/type product krijgen. Dat zie je overal in terug en is ook gewoon algemeen bekend in de marketing (merkbinding).

:yes:
Did i mentioned dat het enige superieure aan de Technics de arm is? menig draaitafelfabrikant zal dat be-a[R]men...;)
Mja, i made my point, bij sommigen duidelijk overgekomen...:)
Nogmaals, voor de prijsbewuste deejay is OEM geen verkeerde keuze..:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 17 juli 2007 om 14:02:
Als je om je heen kijkt zijn het vaak de mensen die al wat langer meedraaien die Technics hebben en er bij zweren...denk dat dat niet voor niks is...

Heel logisch, aangezien er vroeger nog geen super oems waren ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van benwa op donderdag 19 juli 2007 om 11:28:
Heel logisch, aangezien er vroeger nog geen super oems waren

Vroeger was er NIKS...:s Je kon kiezen uit Technics en allerlei appieloekiemerken als Gemini/Lenco/Numark...:( nou dan is de keuze snel gemaakt dacht ik zo....(y)

Artiest G-Member
Waarschuw beheerder
Gemini en Numark waren/is toch echt geen wappiewappie merken hoor....
Lenco hoord dan ook niet echt in dat rijtje thuis.....

Waarschuw beheerder
als je het geld er voor hebt koop dan technics!!
het zijn niet voor niks al zo'n 30 jaar de beste DJ draaitefels ze gaan gewoon eindeloos lang mee
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 augustus 2007 om 22:19:
als je het geld er voor hebt koop dan technics!!
het zijn niet voor niks al zo'n 30 jaar de beste DJ draaitefels ze gaan gewoon eindeloos lang mee

Onzin....van de 30 jaar waren het ook 25 jaar de enige ...
Nu is er geduchte concurrentie die goede producten leveren voor beduidend minder geld.
En niemand kan nog zeggen dat dat eindeloos lang meegaat.......

Technics heeft zich bewezen als marktleider van dj draaitafels.
Ik denk dat dit heel anders was gelopen als reloop en andere merken die oem tafels prduceren in de dezelfde tijd goede tafels op de markt hadden gebracht.

Ik gun de andere merken ook de tijd om zich te bewijzen, als over 20 jaar blijkt dat de OEM bakken ook zo'n goede en lange levensduur hebben dan zullen de meeste balen dat ze het dubbele voor technics hebben betaald.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ok daar heb je ook wel weer gelijk in er zijn tegenwoordig hele goede alternatieven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 augustus 2007 om 22:46:
als over 20 jaar blijkt dat de OEM bakken ook zo'n goede en lange levensduur hebben dan zullen de meeste balen dat ze het dubbele voor technics

En toen bleek dat Technics 50 jaar mee gaan 8) en zit de OEM nog maar op 25 jaar 8) Deze discussie gaat jaren voort zetten 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 februari 2007 om 14:21:
Uitspraak van über-n00b op dinsdag 27 februari 2007 om 14:14:
bewezen

(veel) meer pitchbereik,
bewezen

veel hogere torque
bewezen

da kan goe zijn maar ik ben content over technics
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Empathy [BTR] op maandag 13 augustus 2007 om 16:52:
8% pitch stinkt!

Vind je ook in de clubs. Of de nieuwere mk's of opgevoerd.

Maare iedereen moet toch zelf weten wat ie wil?

Dit is ong dezelfde onzin als koop een xbox of ps3. Dat ze dan elkaar helemaal afzeiken omdat ze een andere spelcomputer hebben.

De verschillen zijn bekend. En denk ook niet dat de meeste een tt hier langer dan 20 jaar willen houden.

Zie ze niet voor niets vaak zat op de marktplaats langsvliegen :P

Ik heb ergens gelezen dat de sl's niet meer gemaakt worden... (misschien alleen mk2 ?)
Als dat het geval is zul je in de toekomst meer oem bakken gaan vinden..als de technics's op zijn.

Hoewel ik steeds minder tt's in gebruik zie...
Waarschuw beheerder
Ik ben iig blij met m´n Mk5jes (l)
Artiest {SHOWLIST artist 32850, 47983}
Waarschuw beheerder
Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die hun sl's al 10 jaar hebben maar dat de pitch niet meer te vertrouwen is en opnieuw moet worden afgesteld.dus 30 jaar meegaan is ook een groot woord.
Daarbij komt dat de superoems digitaal werken en daarom als je eenmaal de goede snelheid hebt minder vaak moet corrigeren of bijsturen,Ik zeg niet dat de technicsen slecht zijn maar vaak moeten ze opnieuw worden gecheckt na een aantal jaren(mischien de oem ook wel maar die is er nog geen tien jaar)
Owja de oem heeft ook een reverse play en een start op de bovenkant(voor scratchwerk)indien je hem een kwartslag draait
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Enzyme -E:bier: op maandag 13 augustus 2007 om 20:03:
de oem heeft ook een reverse play

M´n DJM 800 ook :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Enzyme -E:bier: op maandag 13 augustus 2007 om 20:03:
indien je hem een kwartslag draait

K vin t belangrijker dat me platter draait (ha ha ha) :p
Artiest E-Sicko
Waarschuw beheerder
technics zijn gewoon goede tafels

jah oke oem bakken hebben meer pitch meer truukjes meer motor vermogen etc etc

maar probeer maar es met een vestax tafel lekker te mixen dat kreng heeft zoveel motor vermogen dat als je wil bijsturen bijna geen effect krijgt je moet zoveel aansturen dat je vaak te veel kracht geeft waardoor je weer teveel bijstuurd

technics draaien fijn, gaan lang mee, en het is een icoon

wil je veel truujes ben je met een oembak beter af

kunt deze hele discussie vergelijken met de tb-303

de orginele tb is al oud zitten veel nadelen aan kunt er niets meer mee doen dan dan gebruiken waar die is voor bedoeld (bassgitaar) of geluiden opfokken en dan heb je de welbekende acid klank maargoed deze klank is gewoon niet kopieerbaar je hebt software en hardware matige kopie en die komen tot 95% in de buurt van de orginele klank maar kunnen daarbij veel meer extra's vraag is alleen wil je die xtra's?

en dat is het zelfde met de draaitafels
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van remi v op dinsdag 14 augustus 2007 om 12:13:
kunt deze hele discussie vergelijken met de tb-303

de orginele tb is al oud zitten veel nadelen aan kunt er niets meer mee doen dan dan gebruiken waar die is voor bedoeld (bassgitaar) of geluiden opfokken en dan heb je de welbekende acid klank maargoed deze klank is gewoon niet kopieerbaar je hebt software en hardware matige kopie en die komen tot 95% in de buurt van de orginele klank maar kunnen daarbij veel meer extra's vraag is alleen wil je die xtra's?

:respect:

Waarschuw beheerder
voor wij was de enige rede het prijsverschil, boeiend dat er dingen opzitten die je niet gebruikt
Waarschuw beheerder
Ok, duidelijke taal allemaal...:9 ik ga toch nog steeds voor een derde Sl..:yes: 2 Sl's en een OEM stáát gewoon niet netjes..:9
Artiest {SHOWLIST artist 45171, 39934}
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf de oem's gekozen. Vind ze super draaien en vergeleken met de technics zeker even goed. (of beter)
Verder had ik niet de argumenten (pro technics) die DanM heeft ('ze staan al zo lang alleen aan de top', 'ze zijn zo simpel dat ze mooi zijn', + het feit dat hij er al zo lang probleemloos plezier van heeft gehad), en dus zag ik niet in waarom ik 200e (per tafel!) meer zou betalen voor een ouder stukje techniek.

Maar goed als ik DanM was had ik ws. ook voor een 3e Technics gekozen, staat idd niet netjes :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
TECHNICS RULES THE WORLD!!!!!!!!!!!!!!!!
:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van OEI op woensdag 15 augustus 2007 om 15:53:
Maar goed als ik DanM was had ik ws. ook voor een 3e Technics gekozen, staat idd niet netjes

dit is zeker zo

zit er aan te denken om me 2 synq te verkopen en 3 van die witte reloop tafels te halen :kwijl:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=22140
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 9 september 2007 om 20:02:
zit er aan te denken om me 2 synq te verkopen en 3 van die witte reloop tafels te halen

Hey, psssssst.. Je moet Technics halen man, zijn veeeeel beter

:p ;)
Waarschuw beheerder
de ellendelange discussie is nogsteeds gaande :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Procell op maandag 10 september 2007 om 17:58:
Hey, psssssst.. Je moet Technics halen man, zijn veeeeel beter

B) neen hehe

maar leg is uit waarom zijn ze beter? eens en voor altijd oke?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 september 2007 om 14:35:
maar leg is uit waarom zijn ze beter? eens en voor altijd oke?

Vraag dat nou niet man.. Daar komen jullie toch nooit uit..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee hij moet gewoon komen met, dit is beter en dit en dit.

tot nu toe heb ik dat alleen de |OEM aanhangers zien doen :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vertel mij wanneer je welke feature gebruikt, dan overtuig je me misschien voor mijn 3e draaitafel

torsie, corrigeer vermogen
Waarschuw beheerder
donateur
Wil je een huis/slaapkamer dj zijn koop een OEM! wil je in clubs en op parties draaien, investeer in een technics!

Kijk als je in de formule 1 rijd dan ga je met een wedstrijd toch ook niet in een andere auto rijden ;)