Sommige mensen horen hier niet thuis in de maatschappij..zulke figuren kun je oplsuiten wat je wil maar veranderen niet..die mogen van mij wel de doodstraf krijgen...nadeel is dat ze er makkelijk nog van afkomen...maar als je ze opsluit kost het alleen maar geld..
Ligt eraan wat ze gedaan hebben...iemand die een paar overvallen heeft gepleegd kun je moeilijk de doodstraf geven nietwaar?
Ligt eraan wat ze gedaan hebben...iemand die een paar overvallen heeft gepleegd kun je moeilijk de doodstraf geven nietwaar?
Niemand heeft het recht om te beslissen over andermans leven, ongeacht wat voor misdaad iemand heeft begaan.laatste aanpassing 8 juli 2006 14:58
Niemand heeft het recht om te beslissen over andermans leven, ongeacht wat voor misdaad iemand heeft begaan.
als iemand een ander heeft vermoord heeft die persoon ook beslist over andermans leven, dus in mijn ogen verdient diegene dezelfde straf.
Tegen
Niemand heeft het recht om te beslissen over andermans leven, ongeacht wat voor misdaad iemand heeft begaan.
als iemand een ander heeft vermoord heeft die persoon ook beslist over andermans leven, dus in mijn ogen verdient diegene dezelfde straf.
Echter de huidige strafsysteem is wel erg zwak. Hardere en langere straffen. Plus ook chemisch castreren voor pedofielen en verkrachters
Tegen de doodstraf, geen mens heeft het recht om te oordelen over iemand anders zijn leven.
dus iemand vermoordt jou kids.. en wat dan ?
dan nog steeds tegen ?
hij beslist toch ook over het leven van een ander
dus je bent ook tegen celstraffen?
want dan beslist men ook over je leven
als iemand een ander heeft vermoord heeft die persoon ook beslist over andermans leven
dus in mijn ogen verdient diegene dezelfde straf.
Dus als jij een winkel overvalt en iemand probeert jouw pistool af te pakken en je schiet diegene daarbij per ongeluk dood dan krijg je de doodstraf.
Ik denk dat zo iemand na 20 jaar zitten echt niet meer die fout een tweede keer maakt.
Ik denk dat zo iemand na 20 jaar zitten echt niet meer die fout een tweede keer maakt.
ja, dan nog steeds tegen. niet dat ik 'm dan niet dood zou wensen maar zie 'm idd liever levenslang opgesloten.
Sommige personen zijn heel erg ziek en niet te genezen, het is dan ook te gevaarlijk om deze mensen zelfs de kans te geven eventueel later vrij te laten of te ontsnappen.
Psychopaten kunnen heel goed net doen alsof ze genezen zijn maar buiten aangekomen slaan ze weer aan het moorden.
en het is onze fout dat we er elke keer weer intrappen...
nou me kinderen zijn dood, laat maar verder zitten want niemand heeft het recht om over zijn leven te beslissen ?
En als je niets overvalt ,riskeer je ook geen straffen o.a doodstraf...dus eigenschuld dan.
heb echt geen medelijden met zulke mensen hoor..
die vinden het zielig en hun mening is ook dat ze nog een kans verdienen!
en daar gaat het fout, bij de mensen die maar medelijden met moordenaars, verkrachters, pedofielen etc etc. hebben !
en dat komt door de mensen die ook tegen de doodstraf zijn!
die vinden het zielig en hun mening is ook dat ze nog een kans verdienen!
vraag me alleen af waar je deze informatie vandaan haalt
Uiteraard
waarom komen die mensen dan nog op straat ?
lijkt me nogal een logische conclusie!
ik ben tegen deze manier van straffen. stel dat idd ooit iemand mijn kinderen zou vermoorden krijg ik mijn kinderen er dan mee terug als de moordenaar ook de doodstraf krijgt? nee.
voor pedofielen ben ik van mening dat je ze op moet sluiten in een schuur, hun lul tussen een bankschroef moet draaien, een bot mes er naast moet leggen, en vervolgens de schuur in de fik steken. de pedofiel mag dan kiezen: OF zijn eigen lul eraf snijden met het botte mes, OF langzaam verbranden.
Kiest hij ervoor om zijn lul eraf te snijden, dan schiet je hem als hij buiten komt alsnog een kogel door zijn kop.
voor pedofielen ben ik van mening dat je ze op moet sluiten in een schuur, hun lul tussen een bankschroef moet draaien, een bot mes er naast moet leggen, en vervolgens de schuur in de fik steken. de pedofiel mag dan kiezen: OF zijn eigen lul eraf snijden met het botte mes, OF langzaam verbranden.
Kiest hij ervoor om zijn lul eraf te snijden, dan schiet je hem als hij buiten komt alsnog een kogel door zijn kop.
tuurlijk!
And why is that the-hague-pride
omdat die straffe in nl nix voorstelle)laatste aanpassing 8 juli 2006 16:03
waarom wordt er bv in Amerika nog steeds op grote schaal gemoord enz
jouw conclusie was dat de mensen die tegen de doodstraf zijn ook vinden dat misdadigers een 2e kans verdienen (waardoor ze na een paar jaar weer vrij rond lopen). dat staat dus helemaal los van elkaar, dus je conclusie is op niks gebaseerd
ik ben voor de doodstraf vooral gekke die iets met kinderen doen,die mogen ze van mij gelijk afmaken,of een pijnlijke langzame dood wens ik zulke mensen
Maar dan een heeeeeele langzame pijnlijke dood!!
enige wat zon peroon verdient..
en niet in zon tbs kliniek gooien.
Helemaal mee eens!!! Pedo's, verkrachters en dat soort volk afslachten!!! gewoon op het marktlein open snijden en laten bloeden in het openbaar, dan denken de volgenden wel eerst ff na of ze wat willen doen
dus dan gaan mensen die voor de doodstraf zijn ze maar weer vrij laten ?
lijkt me toch ook niet!
bijv. ik ben tegen de doodstraf en voor levenslange opsluiting
Ik ben tegen de doodstraf, want zo vermoord je een heleboel goed te gebruiken slaven.
Mensen die de doodstraf zouden krijgen voor bepaald gedrag zouden naar mijn idee ipv de dood juist de rest van hun leven lang publiekelijk vernederd worden. De dood is een te gemakkelijke uitweg
maar dan beslis je toch ook over zijn leven
Uitspraak van Derk487 op zaterdag 8 juli 2006 om 15:01:
want dan beslist men ook over je leven
klopt, maar ik bedoel dat niemand het recht heeft te bepalen of iemand in leven blijft of niet. dat iemand gestraft wordt voor zijn misdaden is logisch en ik vind een celstraf dan de beste straf omdat je daarmee iemand zijn vrijheid ontneemt. denk dat veel mensen onderschatten hoe dat is.
en andere mogen zijn onderhoud betalen ?
voor een moordenaar ?
naar mijn mening lijk je wel gek
maar ik bedoel dat niemand het recht heeft te bepalen of iemand in leven blijft of niet. dat iemand gestraft wordt voor zijn misdaden is logisch en ik vind een celstraf dan de beste straf omdat je daarmee iemand zijn vrijheid ontneemt. denk dat veel mensen onderschatten hoe dat is.
maar jah goed hier kunnen we nog uren over discussieren ik ben er voor en jij bent er tegen
Da's alles beter dan het onderhoud van zo'n randdebiel
Trouwens dit idee wordt ook opzekers wel doorgevoerd; wacht maar
ik vind het een ontzettend goed idee
Mensen die de doodstraf zouden krijgen voor bepaald gedrag zouden naar mijn idee ipv de dood juist de rest van hun leven lang publiekelijk vernederd worden.
het enige is dat hij niet meer naar buiten kan ! volgens mij verandert er verder niet al teveel
maar jah goed hier kunnen we nog uren over discussieren ik ben er voor en jij bent er tegen
Vernederen!!!!!!!!!!!op hun knieeen op hete kolen kruipen bv
En dat de rest van zijn leven lang en mocht het ernaaruit zien dat hij gaat bezwijken, doen we er alles aan om deze persoon in leven te houden, want het lijden moet optimaal zijn
Heel goed Zaos. eerst smeken voor zijn leven, daarna smeekte hij om zijn doodt. Maar dan vraagt hij erzelf om. Wij verplichten tot niets. Wij zijn tegen.
Oke ik ga gelijk gebruik van je maken. Een paar dronken stakkers scholden mijn zus uit omdat ze in een rolstoel zat, wat zou jij doen met die gasten? DAn heb ik een beetje inspiratie over wat ik kan doen de volgende keer.Ik wist namelijk niet wat ik moest zeggen. Maar ik vond het vreselijk dat het gebeurde
daar heb je ze uiteindelijk het meeste mee...
Je moet de voordelen en de nadelen van de doodstraf naast elkaar zetten en dan daaruit oordelen.
LET THE GAMES BEGIN!!!!!!!!!!!
En als het echt onmogelijk is voor die gasten tot slaaf om te laten bouwen kunnen we er altijd nog reallife sick ass snuff movies van maken ala SAW en dat uitzenden op tv wat er met je gebeurt als je crimineel wordt
Bedankt voor je reactie. Negeren is denk ik ook de beste oplossing voor zulke idioten. Maar pijn doet het wel. Het liefst zou ik ze helemaal stijf schelden, maar net wat jij zegt daar verlaag je je zelf mee en je bent dan geen haar beter dan zij. Dus negeren die hap maar.Bedankt!
nee, ik heb het over jou persoonlijk. Je taalgebruik en je visie over de wereld klinken heel volwassen.
verkrachters en pedo's mogen best in 37 stukjes gesneden worden
Ik zelf ben tegen de doodstraf
that killing is wrong
Ik zal het proberen
Iedere dag gepest worden is heel deprimerend.
Jij had vast wel raad geweten met die gasten!!!
Je ziet dieren toch ook niet een ander dier opsluiten voor de rest van zijn leven. Mensen moeten niet denken dat ze boven dieren staan, wij zijn gewoon dieren. Dus handel daar ook gewoon naar.
Die roepen de hele dag:Wilt ook friet bij uw hamburgers
De mens is gewoon het zoveelste dier
Je ziet dieren ook geen criminele praktijken erop na houden.
Ieder dier heeft zijn eigen belevingswereld en "normen & waarden", dus een dier kan best crimineel zijn in zijn doen en laten.
volgens mij hebben dieren geen normen en waarden, die leren wij ze aan. Alles wat ze van nature doen is instinctief volgens mij
Ook dit is tegenstrijdig omdat alles van materie leeft, en dieren mensen kunnen worden en vice versa.
Ieder dier heeft zijn eigen belevingswereld en "normen & waarden", dus een dier kan best crimineel zijn in zijn doen en laten.
Alsof wij kunnen zeggen dat een dolfijn voor dolfijn standaarden niet crimineel is.
"Hate the Sin, not the Sinner"
ik ken het niet maar ik vind het wel een goed statement.
ongure buurt loopt
En mij zal je ook nooit om 12.00 s'nachts door een gribusbuurt zien lopen omdat dat toch moet kunnen.
Is criminologie studeren niet wat voor jou?
Ik ben wel eens benieuwd of mensen voor de doodstraf zijn of ze meer voelen voor alternatieve straffen. Ik zelf ben tegen de doodstraf. Kom maar op met je reacties.......
als jullie allemaal zo stellig voor zijn wil ik jullie de volgende questie voorleggen:je debiele broertje word gepest op straat en word zo giftig dat hij je buurjongen doodslaat,moord dus.verdiend hij dan de doodstraf?
mijn stelling is:doe een ander niet aan wat je jezelf niet gunt,anders verlaag je jezelf tot zijn nivo en is het einde zoek.je moet de maatschappij natuurlijk wel beschermen,opsluiten dus!
.verdiend hij dan de doodstraf?
je debiele broertje word gepest op straat en word zo giftig dat hij je buurjongen doodslaat,moord dus.verdiend hij dan de doodstraf?
ontoerekeingsvatbaar , dus gewoon een lange tbs behandeling.
maar i ben wel voor oog om oog , tand om tand.
zoiets valt niet goed te praten en moet je een s kijke na de nederlandse cellen. wat een luxe (zou eigenlijk niet moete kunne), niet dat het leuk is om dur te zitte maar toch
verdien je dan de doodstraf?
54 mensen ten onrechte geexecuteerd
Tegen de doodstraf.. Mensen die de doodstraf krijgen omdat ze iemand anders hun leven kapot hebben gemaakt, verdienen het niet om in een klap van alles af te zijn.. Laat ze maar lekker wegrotten in de cel tot hun 80ste! Dat vind ik een veel betere straf..
Precies, het is al zo vaak gebeurd dat een onschuldige de stoel kreeg, erg slordig zoiets...
Precies, het is al zo vaak gebeurd dat een onschuldige de stoel kreeg, erg slordig zoiets...
De mens is gewoon het zoveelste dier, soms beter, maar vaak veel slechter dan zij die op 4 poten lopen,
omdat, ze vanwege hun "goddelijke spirituele en intellectuele ontwikkeling" het meest gruwelijke dier van alle dieren is geworden.
De enige oplossing is publieke en levenslange vernedering.
ja maar dat is ook met andere straffen. onnodig gemarteld worden lijkt me ook niet alles
En waar ik ook voor ben is om die mensen niet meer zo lang te laten wachten op hun executie.
Ja, alleen dat is dus onmogelijk...
BTW wat is eigenlijk het doel van een doodstraf, zorgen dat een persoon zijn levensles niet kan afmaken zodat hij het in zijn of haar volgende leven weer kan overdoen? Zou wel mooi aansluiten op het stijgende aantal moordenaars
Wat een bullshit. neem nog een joint...
Its all good I rest my caseIedereen is goed he op een eigen manier.
BTW wat is eigenlijk het doel van een doodstraf, zorgen dat een persoon zijn levensles niet kan afmaken zodat hij het in zijn of haar volgende leven weer kan overdoen?
er is geen hemel en er is geen hel.
We leven in een Multiversum van vrije keuze; niemand is gedwongen hier te komen spelen.
Toen de desbetreffende "ziel" "koos" voor zijn Universum wist het van te voren dat het zijn "levensles" niet zou kunnen afmaken.
Je kan dus NIET kiezen voor een resultaat ook niet in een Multiversum je kan wel een plek kiezen met een verwachting van gebeurtenissen.
Dus om even een extreem voorbeeld te kiezen. Mensen die moorden en hiervan genieten en zo hun leven leven zoals ze wouden leven komen na hun dood in een voor hun Hemels Afterlife terecht. Daarintegen, een moordenaar die, vanwege de afkeur van deze realiteit voor moorden, zichzelf weerhoudt van het moorden en daardoor zijn eigen aard verloochend komt terecht in een Hels Afterlife
De realiteit is een weerspiegeling van je eigen innerlijke ik.
Je creert je eigen realiteit.
Zodoende ook een in jouw ogen "onafgemaakte" "levensles"
(waar je dus volledig zelf voor kiest)
Inderdaad maar je kiest niet voor de weg van een ander. Kom je die tegen dan reageer jij erop.
Je kiest er volledig zelf voor maar je bent niet alleen in je realiteit en die is nooit af anders was je klaar.
Die arnold schwarznegger dan,sukkel.
Nee, maar je snapt wel wat ik bedoel. Je begaat een moord veel sneller als je makkelijk aan een pistool kan komen. Ik meen zelfs een x gelezen te hebben dat de meeste slachtoffers zelfs vallen binnen het gezin, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
De schuld geven aan middelen is een mooie uitvlucht voor de werkelijkheid. In de middeleeuwen hadden ze zwaarden en messen hé
Een daad kan niet worden verricht zonder middel maar een middel verricht geen daad. Sterker nog wapens zijn gemaakt door mensen het probleem licht dus niet bij een wapen of een wet maar bij de drijvende kracht die het mogelijk maakt.
Een moord word niet gepleegd omdat er een middel is.
Als een wapen niet voor handen is kan je er ook geen gebruik van maken.
Toch wel. Wanneer je niet voldoet aan je eigen levenswensen wordt je in deze realiteit neerslachtig, depressief, apatisch; noem het wat je wilt. Deze state of mind keert terug in je droomwereld, maar dan vele malen heftiger. Komt er dus op neer dat wanneer jij met passie je ding doet (wat persoonsgebonden is) kom jij snachts terecht in een "Hemelse" droom. Omgekeerd, kom je terecht in een "Helse" droom. Quantum Physics heeft al aangetoond dat die zelfde droomachtige state of mind plaats vind na ons sterven. En al naar gelang hoe jij hebt geleefd, zo zal je Afterlife zich bevinden in een hemelse of helse staat.
Dus om even een extreem voorbeeld te kiezen. Mensen die moorden en hiervan genieten en zo hun leven leven zoals ze wouden leven komen na hun dood in een voor hun Hemels Afterlife terecht. Daarintegen, een moordenaar die, vanwege de afkeur van deze realiteit voor moorden, zichzelf weerhoudt van het moorden en daardoor zijn eigen aard verloochend komt terecht in een Hels Afterlife
Ik ben wel eens benieuwd of mensen voor de doodstraf zijn of ze meer voelen voor alternatieve straffen. Ik zelf ben tegen de doodstraf. Kom maar op met je reacties.......
verveling en geen levensdoel? man, wapens en bijbehorend wapengeweld zijn al zo oud als de mensheid. Je wil toch niet serieus beweren dat de mens zich al miljoenen jaren verveelt en daarom maar wapens is gaan uitvinden zodat ze uit verveling een ander zijn hoofd in konden knuppelen?
en wat heeft het te maken met wel of geen invoering van de doodstraf? Dat de doodstraf ingezet moet worden voor mensen die zich vervelen omdat dat het profiel van een moordenaar is?
Zommas. je hebt volkomen gelijk dat ook de wetgeving bij mensen tot onvrede kan leiden en die dan het criminele pad opgaan.
Toch zou het moordcijfer zonder vuurwapens stukken lager liggen. Een bloedbad als in Columbine zou ook niet zijn gebeurd als ze geen geweren hadden gehad.
Hoe kan iemand denken dat het probleem in een soort gereedschap ligt. Een gereedschap word gemaakt en gebruikt voor een bepaald doel. Een doel onstaat uit verveling.
Dat verhaal van de droomwereld klopt inderdaad wel voor een gedeelte. Alleen ik had het over de Hemel en de Hel van de kerk. Dus een soort leven na de dood in een ander oord. Dat is dus gewoon de reinste onzin.
...na je dood valt je laatste oordeel.......doodstraf mag ook volgens de bijbel, natuurlijk alleen als het echt zeker is dat jij die daad gedaan heb...zo'n iemand in leven houden is hem tijd geven om nog even rustig te zitten voordat het laatste oordeel komt....en die zal nie prettig zijn dan als je de geschriften moet geloven
de lijdensweg voor die mensen is alleen maar groter als je ze in leven houdt
ben ik niet helemaal mee eens....(goed lezen hoe ik t neer schrijf in mn vorige tekst)....hier is eigenlijk uitstel executie.......de straf die je hier krijgt is niks in vergelijking met wat je hierna krijgt
...na je dood valt je laatste oordeel.......doodstraf mag ook volgens de bijbel, natuurlijk alleen als het echt zeker is dat jij die daad gedaan heb...zo'n iemand in leven houden is hem tijd geven om nog even rustig te zitten voordat het laatste oordeel komt....en die zal nie prettig zijn dan als je de geschriften moet geloven
je dus een gelovig mens bent kan je mijn inziens dus per definitie niet voor de doodstraf zijn.
wisten we maar zeker dat god bestond,dan zouden we minder bang zijn,voor ons zelf en voor elkaar.
Ok... Jij gelooft dus dat er een hiernamaals is, die bestaat uit een hemel of hel..?
Problemen komen eerder voort uit ontevredenheid. Dit kan op allerlei vlakken zijn zoals sociale kwesties en financieele kwesties. En je hebt natuurlijk ook nog gewoon gasten die knettergek zijn.
Ontevredenheid = verveling
Wat Emilio zegt klopt dus, het is een combinatie van de wapenwet en de asosociale wetgeving tegenover minderheden (waaronder de doodstraf) die in Amerika voor het hoge moordaantal zorgen.
[quote]
Wil ik niet ontkennen zoek alleen de oorzaak niet bij de buitenwereld vind dat een beetje kinderachtig. Niemand of niks is schuld aan de problemen van een ander omdat die bij ieder persoon op zich ligt. Denken dat het aan de buitenwereld ligt dat iemand iets doet is een excuus zoeken.
Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf en hoe meer iemand geloofd dat de maatschappij hem bestuurd hoe verder we afgleiden...
[quote element=message id=25229959]{element is niet toegankelijk}Hoe meer macht de mens krijgt over anderen, hoe verder hij zijn aard zal verliezen.
en uit verveling ga je ook nie mensen verkrachten...dat is gewoon een zieke geest in je kop hebben die mensen hebben echt een draadje los en hulp nodig...elk normaal mens zou uit verveling wel wat anders gaan doen dan verkrachten of wat dan ook .............of ik moet totaal nie snappen waar jullie t over hebben
(of die nu werk heeft en de hele dag bezig is of niet het gaat om de verveling van de geest niet van het lichaaam) dan gaat hij dingen buitenaf de schuld geven van zijn problemen. Zodra iemand de problemen gaat afschuiven op de buitenwerld dan zoekt hij niks minder dan een vrijbrief om iets te nemen van die wereld in welke vorm dan ook.
want iemand die bijv. iemand verkracht die heeft daar soms nog plezier in ook.......kan me niet voorstellen hoe die gedachten dan in zijn hoofd werken als t door de verveling zou komen....
..maar als je zelf de bijbel zou kennen wist je dat er letterlijk stond dat de doodstraf mag!
want??? denk je dan dat je gewoon elke x de zelfde kan begaan en dat als je dan maar sorry zegt hij het je elke x vergeeft je moet wel je hele leven veranderen en naar zijn wil willen gaan leven...dat betekend niet dat je niks mag wat sommige mensen wel denken......
ik dacht der bijbel aardig te kennen,waar staat dat volgens jou?
beslist over leven en dood.wij niet.
Werkelijk tevreden mensen zijn er dus niet veel. Werkelijk tevreden mensen die echt in contact met zichzelf zijn hebben hun levensles op deze aarde volbracht en gaan verder
Je ziet hetzelfde bij bij de politie, de status en macht boven de burger trekt de verkeerde mensen aan en daardoor zijn het vaak gewoon mensen die kicken op die macht (evenals de crimineel) inplaats van mensen die de maatschapij willen helpen in goede banen te lijden
Mensen hebben zich gewoon aan de normen en waarden van een land te houden. Doe je dat niet dan moet je daar gewoon voor gestraft worden. Als mensen een gevaar vormen voor de maatschappij dienen ze gewoon te worden opgesloten. Dan is hun straf een gevolg van hun misdaad en in dus geen geval gelijk.
misdaad: een kind die dagen niks te eten heeft gehad en een appel pikt
straf: zijn hand word afgehakt
misdaad: een vrouw die roert in een pan met een kraaienpoot erin (is genoeg om als heks te worden gezien)
straf: brandstappel
Iemand die zn vrouw in bed aantreft met een ander en ze allebij overhoopt steekt doet dat echt niet uit verveling. Dat is puur een kwestie van het moment.
Verder vind ik het zwaar overtrokken van je dat iedereen op aarde is om hun eigen levensles te volbrengen. Er zijn zat mensen, waaronder ik, die nog niet helemaal precies weten wat ze met hun toekomst willen, maar daardoor bega ik echt geen misdaden.
En de straf gelijk zien aan misdaad vind ik helemaal de grootste bullshit die je kan verkondigen. Natuurlijk zijn die voorbeelden over die appel en die heks 2 prima voorbeelden van hoe het niet moet. Gek dat het in bepaald landen nog steeds zo moet.
Mensen hebben zich gewoon aan de normen en waarden van een land te houden. Doe je dat niet dan moet je daar gewoon voor gestraft worden. Als mensen een gevaar vormen voor de maatschappij dienen ze gewoon te worden opgesloten. Dan is hun straf een gevolg van hun misdaad en in dus geen geval gelijk.
Voor jou wel maar je kijkt niet ver genoeg, het cleamen van iemand anders en diegene in zijn daden vastleggen is fout.
Met andere woorden wat iemand anders doet hoeft jou niet te beïnvloeden als je echt tevreden bent met jezelf heb je niemand anders nodig om je gelukkig te voelen. Dat één vrouw bij één man hoort en andersom is iets wat de kerk ons heeft verteld.
en straf is altijd een gevolg van een daad...ieder neemt daar zelf de verantwoordelijkheid voor zn eigen daden en straf en misdaad is dus niet het zelfde zou wel heel krom zijn want dan kun je maar beter niks meer tegen de misdaad doen??...........
dus het kind verveelt zich?
Ik bespeur hier wel veel stemmen die voor doodstraf zijn. Ik kan me niet voorstellen dat jullie dit daadwerkelijk menen. Zijn jullie werkelijk zo bloeddorstig, zo barbaars en zo inhumaan?
Met andere woorden wat iemand anders doet hoeft jou niet te beïnvloeden als je echt tevreden bent met jezelf heb je niemand anders nodig om je gelukkig te voelen. Dat één vrouw bij één man hoort en andersom is iets wat de kerk ons heeft verteld.
Een gemeeschappelijk doel kan hele groepen op de rails helpen.
ben ik met je eens..maar des ondanks voor sommige misdaden is de doodstraf vind ik toegestaan.........snap dat mensen snel mee praten en dat het vuur aanwakert maar ik vind het zeker niet een stap terug maar juist een stap vooruit
Dat is jammer want een zware straf is een zware misdaad en vuur is vuur
ik geloof in een andere wereld dan jouw ben ik bang
Dat is jammer want een zware straf is een zware misdaad en vuur is vuur
Dat is crap he. We leven in een maatschappij waar regels zijn. Als je dat niet bevalt moet je niet deelnemen aan de maatschappij; dan ga je maar in de relatief ontoeganklijke jungle leven. De maatschappij wordt steeds harder en zo hoort het ook. Wanneer stupidity in deze maatschappij niet werd gecultiveerd waren er geen miljarden mensen geweest
Zodoende is een straf voor een misdaad te rechtvaardigen; we stellen regels op, we stellen een simpele eis je eraan te houden; mocht je toevallig zo dom zijn geweest te willen incarneren in een realiteit waar de kans bijzonder groot is dat je een arm en niets toevoegend aan deze maatschappij figuur zal worden waardoor het zogenaamd maar normaal is dat je crimineel wordt dan is het ons goed recht die figuren hiervoor te straffen.
We leven in een bijzonder groot universum; dan hadden ze maar een andere planeet moeten kiezen om te incarneren waar ze nix te zeiken hebben
Veel te negatief over de potentie van de mens.
Filosoferen over ontwikkeling hoeft niet weg te worden genomen door de tegenwoordige realiteit, wanneer dat gebeurt gaat het inderdaad alleen maar achteruit zoals je beweert.
Dat er teveel mensen zijn dat probleem ligt bij onszelf en moeten me we niet oplossen door elkaar te vermoorden, dat gaat nergens over.
Als ik door de stad loop lijkt het wel een freakin dierentuin; die mensen verdienen niet beter dan wat ze nu krijgen. KARMA!
De rijken worden rijker en de armen worden armer en zo hoort het ook. Als de armen het werkelijk zouden verdienen rijk te zijn, dan waren ze het wel en iedereen heeft genoeg gaves gekregen zich op een normale manier te leren gedragen binnen deze maatschappij; zo niet dan worden ze metaforisch gedelete.
Als je naar boven scrolled zie je ook dat ik voor levenslange openbare marteling evenals publieke vernedering ben ipv de doodstraf. De doodstraf vind ik veel te gemakkelijk want zo kan je ze niet meer in gelijke mate terugbetalen
De maatschappij wordt steeds harder en zo hoort het ook.
Waarom zou iemand zijn KARMA verneuken omdat iemand anders dat ook doet?
Mee eens. KARMA bepaald. Neemt niet weg dat ieder er ZELF voor verantwoordelijk is.
Omdat je karma niet verneukt door iemand te straffen wanneer je het leuk vind om te straffen en het ook eerlijk zou vinden als jij gestraft wordt voor fouten
Dat is naar mijn mening niet helemaal waar. Waarom moet de maatschappij harder worden? Tot nu toe wordt de maatschappij idd harder en harder. Maar de criminaliteit is er niet door gedaald. Sterker nog, de verharding van de samenleving heeft er volgens mij voor gezorgd dat er meer criminaliteit is. Hoe harder je wordt, hoe minder respect je hebt voor anderen en zo wordt de drempel om crimineel gedrag te vertonen een stuk lager. Denk je niet, dat als iedereen respect voor elkaar heeft, dat er dan minder criminaliteit is? Of is dit slechts een utopie van mij? Ik denk dat criminaliteit vaak samenhangt met respectloos gedrag.
Hmmm ja kan ik wel inkomen. Maar dan moet de intensie wel echt zijn dat je het leuk vind om gestraft te worden en niet eerlijk
Ik vind het idd leuk om gestraft te worden, maar dan ook alleen wanneer er een rede voor is. (dit omdat je van fouten altijd leert tenzij je een debiel bent) Als ik de regels heb overtreden hoor ik gestraft te worden en volgens dezelfde harde regels waar ik ook voor ben. Zo simpel is het.
hoe harder de staat gaat optreden om hun regels nog duiderlijker door te voeren zodat in de toekomst ook criminelen begrijpen dat het niet langer de moeite zal lonen crimineel te worden. De straffen zullen zwaarder moeten worden voor lichtere vergrijpen zodat niemand het in zijn hoofd zal halen de crimineel uit te hangen.
De straffen zullen zwaarder moeten worden voor lichtere vergrijpen zodat niemand het in zijn hoofd zal halen de crimineel uit te hangen.
De gevallen waar het fout loopt die tasten weer het KARMA aan van degene die de straf opleggen, niet bevorderend voor de samenleving
Hoe meer onschuldige er in de gevangenis zitten (of in een andere vorm) hoe meer vervuiling van KARMA en daarmee vergroten we de negativiteit dat is ook waarom je vroeger je fiets niet hoefde af te sluiten en nu wel
Toch zal er op aarde een soort balans zijn of die echt veranderd kan worden denk het niet, Wel kan je jezelf veranderen zodat je hier niet meer thuis hoort en ergens terecht komt waar je wel past.
Maar hoe straf je iemand die uit noodweer/zelfverdediging heeft gehandeld? Moet je die ook zwaarder straffen?
Inderdaad en een nieuwe fiets krijgen van de erzekering is ook weer chill he
En dat doe je je ergste vijand nog niet eens aan haahah
Daarom.
Maar begrijp je een beetje wat ik bedoel?
Ik vind al dat gefuck in deze maatschappij juist positief.
Dat is goed voor je geest; daar wordt je harder van.
Als je niet harder had willen worden was je hier niet gereincarneerd.
En heb aub niet de illusie dat je deze maatschappij kan verbeteren
Kom hier absoluut niet om harder te worden gezien ook me vorige leven.
Ik weet waar ik voor kom en wat ik in te lossen heb aan KARMA vanuit me vorige verschijning hier ook op aarde.
Geld loont niet
Geld is God!
zou em dan liever de duivel noemen want geld brengt het slechtste in de mens na boven
Mensen hebben geld nodig en ook al hebben ze genoeg om te kunnen leven, ze zullen altijd meer willen
Je ergert je kennelijk aan de gang van zaken hier. Anders zou je niet zo`n uitvoerig betoog hebben geplaatst om anderen op hun in jouw ogen "verkeerde" denkpatroon te wijzen.
Niet echt.
Niet echt. Het brengt juist het beste in de mens naar boven. Mensen halen het uiterste uit hun kunnen voor geld. Zonder Geld kan je niets, zonder geld was de mens nog zieliger en doellozer dan die al was. Geld is eigenlijk de equivalent van Liefde. Het toont aan hoeveel liefde jij hebt voor het leven wat je nu leeft. Hoe meer liefde je voor deze maatschappij hebt, hoe liever je meer geld wil genereren om deze maatschappij leuk te blijven vinden. Als je niet om geld geeft, geef je eigenlijk aan dat je deze maatschappij niets vind. En dan vraag ik me dus weer af wat die mensen hier eigenlijk komen doen!
Je ziet het maar van een kant.
sen die echt met zichzelf bezig zijn die zijn niet verliefd op geld of macht aangezien dat alleen om de poppenkst gaat die echt niet alles is en geld aan jezelf niks veranderd.
Stel dat ik zoveel geld krijg dat ik de rest van mijn leven niet meer hoefde te werken,maar daar tegenover staat wel dat ik iemand moet neerschieten. Als ik dat doe dan is het een teken dat geld wel degelijk het slechtste in de mens naar boven haalt.
Ik zou er geen minuut over na hoeven denken als mij een miljoen euro wordt geboden als ik wat mensen zou afmaken. Who cares, ze reincarneren toch wel weer
Maar als ik jou tegenover me krijg....
Ik mag wel heel snel in reincarnatie gaan geloven
Dan is er nix aan de hand
Lees er op zijn minst wat over
Als mensen meerdere levens hebben gehad, waarom kunnen we dat ons dan niet herinner Zaos?
Geld is middel waarmee je jezelf nog leuker kan vinden. Jezelf tot het uiterste laten gaan voor geld omdat je je realiseert te leven in een realiteit die draait om geld is niets mis mee, sterker nog, naderhand ben je trots op je zelf en niet zozeer op het geld; dat je het geld hebt is alleen maar meer reden om nog trotser op jezelf te zijn.
Maar verliefd zijn op mijzelf zonder te presteren en slechts blij zijn dat ik besta omdat ik besta vind ik nonsens. Je moet iets kunnen toevoegen aan je eigen leven en in deze realiteit gaat dat oa middels geld.
Als mensen meerdere levens hebben gehad, waarom kunnen we dat ons dan niet herinner Zaos?
begrijp wat je bedoelt.
Ik weet waar ik voor kom en wat ik in te lossen heb aan KARMA vanuit me vorige verschijning hier ook op aarde.
Kom hier absoluut niet om harder te worden gezien ook me vorige leven
Hoe meer je dat los kunt laten en dingen gaat doen voor je werkelijke ik en niet je ego hoe gelukkiger je bent en hoe minder mens je word. De balans in jezelf bepaald je geluk niet hoe de omgeving je ziet
Wie was jij in je vorig leven?
Duizende voorbeelden van dingen waar je trots over kunt zijn die niet beloond worden met geld maar veel meer voor de persoon betekenen.
Naar dat antwoord ben ik ook heel benieuwd.
Dus als ik mijn vriendin met een ander in bed aantref "hoeft" dat geen invloed op mij te hebben mits ik maar tevreden ben met mezelf.
Duizende voorbeelden van dingen waar je trots over kunt zijn die niet beloond worden met geld maar veel meer voor de persoon betekenen.
Machtswelustige mensen kun je misschien alleen belonen met geld.
Hehe, zo kan je het zien. Persoonlijk vind ik het maar een nichterige instelling. Als iemand mijn vriendin ligt te pompen en ik kom binnen dan is die gast gewoon gruwelijk de sjaak, tenzij ik natuurlijk met me vriendin heb afgesproken dat ze andere gasten mag naaien. Zo niet, dan is die tjap echt de klos, ongeacht of ik tevreden met mijzelf ben of niet. Dan zou die gast naar kapot slaan me een nog tevredener gevoel bezorgen dan ik al was
Hij bedoelde het juist als tegenstrijdig wat Timothy zei (volgens mij) Dus dat hij inderdaad ten alle tijden gek zou worden als hij zijn vriendin zou betrappen, ongeacht het feit of hij tevreden was met zichzelf.
Hoe kan je nou met een ego iets doen wat niets voor je ego betekent Kan gewoon niet. Alles komt voorts uit je eigen ego, je ontkomt er niet aan, dus wat je zegt gaat gewoon echt niet op
Oftewel, je kan alleen zonder EGO iets doen als je niet langer een EGO hebt. Oftewel, jij kan je alleen maar non egocentrisch opstellen zodra Timothy niet langer bestaat en je weer 1 bent geworden met de alles overkoepelende meningloze bron. Het idee dat je je non egoistisch kan opstellen terwijl je in het bezit bent van een ego is werkelijk krankzinnig
Hehe, zo kan je het zien. Persoonlijk vind ik het maar een nichterige instelling. Als iemand mijn vriendin ligt te pompen en ik kom binnen dan is die gast gewoon gruwelijk de sjaak, tenzij ik natuurlijk met me vriendin heb afgesproken dat ze andere gasten mag naaien. Zo niet, dan is die tjap echt de klos, ongeacht of ik tevreden met mijzelf ben of niet. Dan zou die gast naar kapot slaan me een nog tevredener gevoel bezorgen dan ik al was
Geld is macht? Hoe machtwelustig ben ik als ik helemaal zonder geld wil kunnen leven. Dat is ook een vorm van macht over je eigen leven krijgen. De machtswelustige mensen die jij bedoelt zijn gewoon te zwak tot zichzelf te komen. Ze hebben de ruggen van anderen nodig om zich goed te voelen... of ze hebben het idee dat zij de waarheid spreken en dat de rest dat nog niet begrijpt en maar moet buigen.
Dit heeft ook met de doodstraf te maken, om ff ONTOPIC te blijven De doodstraf is ook een vorm van niet om kunnen gaan met eigen macht en vooral de macht van anderen. Onbegrip voor een verknipte samenleving, in plaats van de bron te zoeken ga je alleen de besmette mensen vernietigen. Een seriemoordenaar is bij voorbaat "evil" en het heeft niet eens zin om na te denken waarom hij tot zo'n daad komt. Tsjah, met zo'n instelling.. blijf je: [---]
Als je vriendin met een ander ligt te pompen en je stoot hem dan zeg je eigenlijk dat je niet goed genoeg bent voor je vriendin aangezien je haar moet bewaken om te houden
Snap ik ook wel, ik zit hem een beetje te pesten; dat kan die vast wel hebben
ik zou voor iemand opzoeken waar in de bijbel een duidelijk tekst stond wat doodstraf betreft nou heb gister even gekeken en het is exodus 21...hier in staan de andere wetten en de straffen die er zouden moeten uit gevoerd bij een bepaalde misdaad....
Heeft dat zin? Heb ik een stok achter de deur nodig om me vriendin te houden? Ik niet. Wil niet eens iets met een onderdrukte vrouw als ik haar ga onderdrukken met welke drijging dan ook dan werk ik mezelf tegen
Ga t niet lezen als ik een bijbel wil schijf ik hem zelf daar heb ik jezus niet voor nodig maar wat die straffen betreft... Vast en zeker iets dat ergens in de loop van de tijd is toegevoegd past helemaal niet in het karakter van jezus dat is toch vrij duidelijk!
hoe zit t dan in een situatie waarin je zelf al je vertrouwen leg in je partner en alles voor hem zou doen maar nog zou die vreemdgaan??????????? ligt dat dan ten alle tijden aan je zelf???......en als je wel zelf tevreden ben met hoe je leeft hoe je bent.....dan voorkom je toch nog niet dat het je ontzettend kan kwetsen als een ander je zo laat vallen??.....je heb geen andere nodig om gelukkig te zijn maar andere mensen kunnen je wel ongelukkig maken ik begrijp nie hoe je dat ooit los van elkaar kunt krijgen?
en denk dat je je vergist wat het beeld over jezus betreft en zijn functie....
Als je vriendin met een ander ligt te pompen en je stoot hem dan zeg je eigenlijk dat je niet goed genoeg bent voor je vriendin aangezien je haar moet bewaken om te houden. Niet nichterig maar komt wel in de buurt van een minderwaardige gedachteSpreek je af dat het wel mag dan ben je zeker genoeg van jezelf dat kan je denk ik niet aan als je in een ander geval zou uitflippen
Het is je ego die het moet laten rusten dan pas neemt je hogere zelf het voor een deel over en is het minder belangrijk wat mensen doen,laten vinden enz
heeft niks met onderdrukken te maken maar met gevoel!....als je om iemand geeft doet het altijd zeer als die je vertrouwen beschaamd
Als mijn vriendin vreemd gaat vind ze mij niet leuk dat klopt, maar dat neemt niet weg dat ik dan pissed wordt dat ze niet ff netjes van te voren sociaal zegt van ey, dit wordt niets. En omdat ze mij pijn doet, doe ik haar ff poen door haar vriend in elkaar te stompen. Niet zozeer iets minderwaardigs, maar gewoon omdat ik dat leuk vind
Oftewel, dan ben je meningloos en doe je niets meer? Je hogere zelf, zou dan de cummulatieve bron moeten zijn, datgene wat energie levert aan alles wat is en wat niet is en zelfs dat, zis nog steeds een vorm van een ego naar mijn idee. Maar jij bedoeld dat je een non egocentrische altruist moet worden. Je kan je hogere zelf gebruiken om de realiteit aan te sturen. Dat vind ik een stuk leuker om te doen dan de altruist uit te hangen
Alleen als je je eigenwaarde meer of minder laat afhangen van iemand anders kan je worden gekwetst. Je
Dat laatste is zeker weten de meest geloof waardige optie, jezus wist ook dat er nooit een systeem kon ontstaan waar iemand het recht om te straffen (en daarmee de macht) aan kon zonder misbruik Believe me zo simpel was die ook weer niet.
Of hij was toch niet zo ver of het is toegevoegd zoals elk verhaal veranderd dat word doorverteld of opgeschreven.
Maar dan heb je gelijk in deze samenleving zijn er weinig mensen die vechten los kunnen zien van de agressie, het kan in deze samenleving alleen beperkt en met een reden.
Fightclub was wel iets waar ik me zeker had thuisgevoeld op dat gebied.
Heeft me vroeger wel vaak op het politiebureau gebracht en littekens bezorgd omdat ik iets te grettig op aanleidingen van wie dan ook in ging
Neej vind ik niet waarom leuker helemaal tevreden zijn is het leukst, iets waar ik veel eerder na streef. Een onbeïnvloedbaare gemoedstoestand. Aan de andere kant ik vind het hier ook wel leuk en het is allemaal zo makkelijk te beïnvloeden hé. Zolang ik daar niemand mee kwets doe ik dat graag he. Zo veel connecties die mensen nog niet leggen maar er wel zijn... Gewoon leuk om daar mee te spelen. Mijn streven is alleen om dat te gebruiken in het voordeel van iedereen en niet alleen mijzelf.
in een relatie ben je trouw aan elkaar is mijn mening...en mijn gevoel voor iemand hangt niet samen met mn eigenwaarde....er verandert niks aan mij als ik alleen ben of samen ben..ben net zo gelukkig samen met iemand leven zie ik meer als een meerwaarde wat iets toevoegt aan je leven...ik zie het niet als een nodig iets om me zelf completer te maken of gelukkiger
is het niet zo dat jezus zei dat je na de wetten van zijn vader moet leven?...God (de heilge geest en jezus) zijn een drie éénheid deze is zeer vergevingsgezind en zal je altijd een nieuwe kans geven indien je echt berouw heb van hetgeen je gedaan heb mensen die dit niet tonen en totaal geen berouw hebben wacht de zwaarste straf en God zal je dan ook zonder om te kijken je de zwaarste straf geven (dus ook jezus) jezus is een voorbeeld hier geweest van hoe we zouden moeten leven en hoe we met elkaar om moeten gaan maar iedereen weet wat de consequentie is als je dit niet doet.....dus ook zelfs aan je leven je daden daar in staat een "straf" als je geen berouw heb van de fouten die je heb gemaakt....jezus is meer een filter naar god toe geloof jij in jezus en heb je hem vergiffenis gevraagd dan zal god door jezus heen na jouw kijken en ziet hij jouw als een rein mens ...zo geloof ik t maja iedereen is er vrij in om zn eigen mening daarin te hebben
En dat deed je dan ook met liefde neem ik aan?
Ik vind het hier een leuk spelletje en zie het niet zozeer als een opstapje ergens naartoe behalve naar nog meer macht en mogelijkheid tot mijn universum op grote schaal te beinvloeden. Pas wanneer mijn ego volledig verzadigd is, bestaat er een kans dat ik me misschien wat altruistischer ga opstellen.
Waarom zou je dan treurig zijn als je iets verliest?
die zijn gemaakt om de bevolking onderdanig te houden aan de kerk heen.
dat is het mooie aan die wetten de 10 geboden zijn gebaseerd op liefde.....en draaien alle 10 om liefde naar je zelf en naar anderen....de andere wetten zijn gebaseerd op een richtlijn die mensen helpt om te gaan met mensen die niet handelen van uit die liefde...dat staat los van een kerk en los van binding aan een kerk..het is nooit de bedoeling dat de kerk beslist wat jij doet....tenzij het in lijn is met de 10 geboden maar dan nog ben je niet onderdanig aan de kerk maar aan de regels die eigenlijk in een tevreden leven van zelf sprekend zijn
moet je me toch eens uitleggen waarom priesters die de 10 geboden prediken dan moeite hebben om af te blijven van jonge jongetjes (want daar mag uiteraard niet over gesproken worden)
stel je voor je hebt een dochter van 15 en die heeft sex (vrijwillig) met een kerel van boven de 18 maar durft het vervolgens thuis niet te vertellen en komt dan aan met een verhaal dat ze verkracht is. Moet die kerel dan alsnog dood?
kun je dan 100% bewijzen dat hij haar verkracht heeft? zijn er sporen van verkrachting???..........pff iemand die een verkrachting verzint prik je op den duur zo door heen niet zo moeilijk..btw als je verkracht ben vertel je dat ook niet maar zo even...............maar die gast hoeft dus nie dood...
Voor sommige daden is dat te mild
Stel je voor:Je hebt een dochter en die word verkracht en vermoord.
Neem jij genoegen met levenslang?
Ik niet hoor,dan moet diegene dood!!!!
omdat het je trouw kwetst...elk mens bestaat uit gevoel en loyaliteit jegens elkaar...word dit verbroken hoeft dit je niet te veranderen en moet je de persoon ook laten gaan maar dat betekend niet dat het niet pijnlijk is op dat moment
de andere wetten zijn gebaseerd op een richtlijn die mensen helpt om te gaan met mensen die niet handelen van uit die liefde
Liefde eisen van een ander omdat jij dat ook aan haar/hem geeft is al niet meer uit liefde handelen...
Dat is niet meer als een veredelde vorm van vriendjespolitiek. Elke persoon moet leren accepteren dat mensen voor zich zelf leven en niet voor een ander. Als je dat doet word je niet gekwest en het maakt het leven leuker, makkelijker, interessanter noem maar op. Het gevoel van een ander nodig hebben is niks minder als niet tevreden zijn met jezelf. Er is niks mis met gevoel voor elkaar hebben maar het eisen of verwachten ervan is wat alles zo moeilijk en dramatisch en onmogelijk maakt
je wil gewoon nie snappen wat ik vertel he
mensen die zo leven zoals jij zeg zijn individuelen en egocentrisch want die denken alleen aan zichzelf...het gaat in liefde niet om verwachten en eisen van iets het gaat er juist om iemand zo te behandelen zoals jij dat zelf graag zou willen en daar juist niks voor terug verwachten..........dat is liefde!!!.....maar als je in een relatie zit mag je wel trouw terug verwachten tenzij je zelf anders afspreekt met elkaar...en het gevoel van een ander nodig hebben heeft niks te maken met ontevredenheid met jezelf grootste onzin iemand ide alleen voor zich zelf leeft kan beter alleen blijven dan!
Waarom zou het egocentrich zijn om van iemand te houden zonder dat je verwacht van die persoon (omdat jij van hem/haar houd) dat zij hetzelfde doen? dat is juist de minst egocentrische vorm van houden van
Een relatie die gaat om het geven van liefde en niet ook het verwachten van liefde van de ander is pas een relatie die echt respect verdient. De rest is slechts een vorm van iemand nodig hebben voor je eigen zelfbeeld en zeker niet houden van.laatste aanpassing 27 juli 2006 17:39
als je aan een relatie werkt met iemand ben je trouw aan elkaar liefde geven aan elkaar is altijd zonder er iets voor terug te verwachten anders is het geen liefde...trouw aan die persoon is dan juist respect tonen naar die persoon toe anders moet je alleen blijven..........sorry maar jouw redeneringen slaan nergens op stond echt open voor je mening maar jij gelooft in een wereld waar een ieder alleen voor zichzelf leeft en geen rekening hoeft te houden met een ander dan is individueel leven en egocentrisch en zeker geen verbetering voor de wereld want iedereen leeft langs elkaar heen en niemand heeft een band met elkaar.......wat is dan je nut nog van je leven als je alleen voor jezelf hier bent......
Verwachten van liefde en vertrouwen is helemaal niet nodig in een relatie die zin heeft
liefde geven gaat dan vanzelf maar hoe jij over vertrouwen denkt snap ik nie dat verwacht je wel van iemand lijkt mij want wat zou die persoon anders bij je doen...kan die beter gelijk weggaan scheelt weer verspilde tijd en moeite
Wanneer ik in een relatie zit wil ik elk moment mijn vriendin vrijlaten wanneer ze toch naast me blijft lopen jarenlang dan ben ik net zo tervreden als zij.laatste aanpassing 27 juli 2006 20:26
ja en als ze dan bij je wegloopt ben je ontevreden en ga je het criminele pad op
Of je doet dit alleen om jezelf in dit soort omstandigheden (pf, no brainers etc) beter te leren begrijpen?
Haha, dus nu heb je het idee dat je bijvoorbeeld veel verder bent dan ik?
Als je anders tegen liefde aankijkt dan zie je dat liefde geven nooit verspillen is. Het kan alleen verspillen zijn als iemand er iets voor terug verwacht en het niet krijgt.
Je kan genieten van mensen zonder dat je er wat voor terug verwacht dat is met liefde hetzelfde. vb ik geniet ervan om te zien dat jij een eigen mening hebt. Ik geef mijn mening om te laten zien hoe ik erover denk, ik geef hem niet omdat ik verwacht dat ik jou ermee overtuig... Ik verwacht niks van je ik kijk eerder wie je bent want dat vind ik leuk. Ondertussen kom ik misschien langs dingen die ik interessant vind voor mijzelf in jou denken. Beiden geven we (onze mening) beiden nemen we (uit de mening van de ander) maar verwachten dat de ander alles neemt omdat jij het gegeven hebt is absurt
Denk je werkelijk dat ook maar iemand zonder spirituele aanleg je begrijpt Timothy?
Don't get me wrong hoor, ik vind het prima en ook interessant dat er mensen zoals jij zijn die al hun hele doel en route hebben weten uit te stippelen. Alleen kan je je voorstellen dat je voor bepaalde mensen die nuchterder in het leven staan "vaag" overkomt?
Nuchter denken is veel waarde hechten aan de gedachte van de doorsnee
oh Grote Wijsgerige Leider, leid ons, Onwetenden, langs Uw Verlichte Pad
Mensen die overtuigd zijn van hun eigen geloof en realiteitszin verliezen brengen juist achteruitgang.
nee hoor, nuchter denken is alles krtisch blijven benaderen, dat is exact waardoor er vooruitgang geboekt kan worden.
Even een voorbeeld zo simpel als het maar kan:
- Iemand wou vliegen en begon te experimenteren: daardoor zijn er nu vliegtuigen... De nuchtere "vooruitgang boekende" mensen van jou dachten niks anders als: die is compeelt gestoord waarom houd die zich niet met iets "nuttigs" bezig.
Je kunt dingen die nog niet bestaan niet kritisch bekijken pas als het er is ja, maar waar komt het dan vandaan?
Er is geen waarheid
Hij gelooft in een aantal zaken
voegt daarom niets toe maar brengt juist achteruitgang
Vanuit mijn wereld geredeneerd is de waarheid dat dat niet lukt.
natuurlijk maar een zandkorrel vergeleken met de grootsheid van uwe verhevenheid
hahaha, Zosa, je bent echt een grappige knul! Ben blij dat je af en toe reageert hier want anders werd het echt te serieus. Jouw bijdragen zijn fantastisch!
Je verwart me met een christen
denk dat jij nu het één en ander verward en daarnaast vind ik dat je is wat normaler over de rest van de mensen moet denken zeker in je uitlatingen.....
misschien als je nu wat moeite deed begrepen ze misschien beter wat je wil zeggen ipv je ontevredenheid te uiten over ons gedrag want zo vorm je alleen maar onbegrip en steeds meer blokkades waardoor je de vooruitgang ook blokkeert omdat je door jouw gedrag mensen niet openstelt om uberhaupt nog naar je mening te luisteren!
je voelt je zo veel beter dan die andere?
/me pakt popcorn erbij en gaat eens meelezen hoe de grootheden van de diverse machten en dimensies zich hier op een partysite met elkaar meten
me pakt popcorn erbij en gaat eens meelezen hoe de grootheden van de diverse machten en dimensies zich hier op een partysite met elkaar meten
Straffen ok, maar je bent geen bezit van een regering.laatste aanpassing 28 juli 2006 14:46
Dat mag je best vinden, maar mijn mening over de mensheid zal toch niet veranderen
Dat mag je best vinden, maar mijn mening over de mensheid zal toch niet veranderen
De vooruitgang van de mensheid ; sprookjes zijn leuk he
Daar hoef ik weinig moeite voor te doen; deze dierentuin maakt het me zo ontzettend makkelijk
Je moet geloof zien als loop stokken. Echter je zal nooit leren dansen als je die stokken blijft gebruiken.
en wat denk je dat je zelf ben een alien........er zijn mensen die er voor open staan hoe er gepraat word hier maar door jouw gedrag en doen alsof alle andere mensen stel domme ezels zijn nou sorry gaat mij te ver!.......en dat maakt me des te blijer dat ik meer t besef heb dak niet van de wereld ben maar wel in deze wereld moet leven en dus ook respect moet hebben voor de mensen die er leven
ongeacht of je ergens in geloof of leeft en denkt zoals jullie leven!
![[img width=233 height=214]http://homepage.mac.com/ebangeman/ars/offtopic.gif[/img]](http://homepage.mac.com/ebangeman/ars/offtopic.gif)
dat vraag ik toch ook niet aan je?........
vraag ik dat dan om je mening te veranderen?
misschien als je nu wat moeite deed begrepen ze misschien beter wat je wil zeggen ipv je ontevredenheid te uiten over ons gedrag want zo vorm je alleen maar onbegrip en steeds meer blokkades waardoor je de vooruitgang ook blokkeert omdat je door jouw gedrag mensen niet openstelt om uberhaupt nog naar je mening te luisteren!
en wat denk je dat je zelf ben een alien
er zijn mensen die er voor open staan hoe er gepraat word hier maar door jouw gedrag en doen alsof alle andere mensen stel domme ezels zijn nou sorry gaat mij te ver!
Dit begrijp ik niet helemaal. Dus jij ziet geloof als iets om op te steunen? Ik niet. Ik denk meer dat geloof vanuit jezelf komt. Geloven komt van binnenuit, niet van buitenaf. Dat maakt het geloof nl. iets gevaarlijks. Kijk naar de moslim-terroristen, de mensen van de IRA. Die zien geloof allemaal als loopstokken. Vandaar dat het zo'n chaos en verdeeldheid brengt.
En als je het tever gaat dan zorg je er maar voor dat er geen "aliens" op jullie pathetic way of life hoeven neer te kijken
mij gaat het niet te ver vond het juist heel interessant en denk dat jij mij totaal verkeerd inschat....
op dit moment weet ik in ieder geval wie hier de aap is en wie hier een domme ezel is.........maar ik ga weer verder want dit is idd verspilde tijd om met jouw over in gesprek te gaan.....good luck on your way you're gonna need it
Tegen.
Simpelweg omdat ik vind dat wij niet mogen beslissen over leven en dood.
En ook al doen sommige mensen dat wel vind ik niet dat we ons moeten verlagen tot dat zelfde niveau.
haha, da's wel makkelijk gedacht
iemand wou vliegen omdat zijn voorgangers er al verschillende pogingen op hadden zitten maar het elke keer niet lukte. zodat die persoon van alles ging zitten bedenken waardoor het wel zou lukken, voortbouwend op het werk van degenen die hem voorgingen. Elke mogelijkheid daarbij kritisch afwegend. En zie.. het lukte.
Openheid en nuchterheid brengen ons verder, niet mensen die overtuigd zijn van hun eigen geloof.
mij gaat het niet te ver vond het juist heel interessant en denk dat jij mij totaal verkeerd inschat....
op dit moment weet ik in ieder geval wie hier de aap is en wie hier een domme ezel is........
maar ik ga weer verder want dit is idd verspilde tijd om met jouw over in gesprek te gaan...
good luck on your way you're gonna need it
He's back...
Kijk jij snapt het
Dat is niet meer als een veredelde vorm van vriendjespolitiek. Elke persoon moet leren accepteren dat mensen voor zich zelf leven en niet voor een ander. Als je dat doet word je niet gekwest en het maakt het leven leuker, makkelijker, interessanter noem maar op. Het gevoel van een ander nodig hebben is niks minder als niet tevreden zijn met jezelf. Er is niks mis met gevoel voor elkaar hebben maar het eisen of verwachten ervan is wat alles zo moeilijk en dramatisch en onmogelijk maakt.
Martelen klinkt sowieso aantrekkelijker als de doodstraf.
Het gaat niet om snappen maar om meningen hé
Maargoed, de doodstraf vind ik sowieso een te makkelijke way out. Zo komt iemand die iets ergs gedaan heeft er veel te makkelijk vanaf.
Is ook zo als ze maar 6 maanden moeten zitten maargoed, dat is het kromme rechtssysteem en dus een heel ander topic
Het rechtssysteem is niet zomaar even te veranderen. En we hebben inderdaad nog een te zwak straffensysteem.
/me pakt popcorn erbij en gaat eens meelezen hoe de grootheden van de diverse machten en dimensies zich hier op een partysite met elkaar meten
And more evil then ever
"The most important thing you can be in this world is someone who changes the way things are."
juist niet tenzij je niet geloof in een hel en hemel
Wij zijn een beschaafd volk.
Ik bedoelde dit eigenlijk omdat jij als eerste weer ontopic ging
Het rechtssysteem is niet zomaar even te veranderen. En we hebben inderdaad nog een te zwak straffensysteem.
wil ik zelf beslissen wat er met die persoon gebeurd als straf daarvoor...
Dus ook zij beslissen niet onbevooroordeeld wat dat betreft...
Als de mensheid er klaar voor is dan zijn ze er klaar voor...zo niet...dan niet...
(the Dutch were molded into vegitating consumerbots)
Maar toch is het beslissen over goed en kwaad eigenlijk het toppunt van bevooroordeeld zijn...
JAja, als het de Christen uitkomt omzeilen ze alle 10 geboden.
Stelletje fakerds
nee dit zijn wetten die bij de 10 geboden horen.......maar als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden........en lees t anders eerst dan weet je wat er staat voordat je een vooroordeel uitkunt brengen we hebben meer aan meningen die op feiten berusten dan opstokerij
oow dus DAAR komt vandaan regels zijn er om gebroken te worden
ik weet meer over het ChristenDOM dan jij ooit zou willen durven weten
Idd, gaap maar eens goed. Tis kinder bedtijd voor goedgelovige stakkers
En true, ik zou ook moe worden als ik al die bullcrap van de BuyBull zou geloven zoals jij dat doet
oow dus DAAR komt vandaan regels zijn er om gebroken te worden
En erg origineel zijn je replies ook niet he
Normen en waarden vastleggen (in geloof,politiek ect.)betekend niks anders als iedereen een vrijbrief geven om hun ogen dicht te doen en zo dom mogelijk te zijn als men kan. Wat normaal is word wel beslist door de grote geweldige staat en zoals Zaos het noemt de schapen volgen zonder na te denken of het wel klopt het is immers een regel.
whaha lol moet je toch is goed kijken weet je in ieder geval dat ik niet naar de regels leef
wie zeg dat ik dat ben? dat is een naampje geven aan iets wat zoveel breder is aan iets wat niet in een kader te plaatsen is
en da klopt dus niet voor alle mensen!.......
ow wat hebben we weer een vooroordelen
hou je is aant onderwerp hadden t hier over de doodstraf??
Alleen het geruzie onder geloven is voor mij genoeg bewijs dat het nisk anders is als slavenij of die nu goed is of slecht.
Als je er werkelijk achter staat is dat zeker goed maar zoek dat bij jezelf
nou zal mn eigen mening gaan geven zonder te onderbouwen met een geschrift haha lol maar als je goed had gelezen alle voorgaande stukken heb ik dat geschrift er alleen bijgehaald omdat iemand daar naar vroeg...ik zelf had en heb mijn eigen mening er al over.......
Dat is goed Maar het staat ook zo vast als een huis dat als iemand echt zelf denkt over waarden en normen dan komt diegene nooit precies op de waarden en normen van een ander of van een geloof. Is dat wel zo dan is diegene beïnvloed door een persoon politiek of geloof en daarom meer of minder vervuild in zijn of haar oordeel.
het is alleen heel jammer dat andere mensen weer oordelen over hoe mensen moeten denken omdat ze anders dom zijn?of anders zijn dus men kent het niet dus kraakt het af....dat vind ik een zwakheid van de mens........
Reageer je nou alweer op me; je wou toch zo graag ontopic blijven
i totally agree on that ...............het is alleen heel jammer dat andere mensen weer oordelen over hoe mensen moeten denken omdat ze anders dom zijn?of anders zijn dus men kent het niet dus kraakt het af....dat vind ik een zwakheid van de mens........iemand die achter zijn normen en waarden staat die maakt het niet uit wat een ander doet want die mensen gunnen ze de zelfde levenwijze al zichzelf....tevreden en met een totaal eigen mening..vind ik maja
toch niet helemaal mee eens iemand die het heft inhanden neemt om een ander van het leven te beroven wacht gewoon dezelfde consequentie
Regels ze graven het graf van de geest.
er zit totaal geen serieuze gedachte achter de doodstraf
Ik ben voor de doodstraf, vooral met kinderverkrachters en moordenaars!
ik ook!!! en degene die de straf uitbrengt is niet een moordenaar zoals hier boven door iemand gezegd word..hij voert alleen de consequentie uit die gerechtvaardigd is omdat degene die de doodstraf krijgt iemand het leven heeft ontnomen terwijl dit niet rechtvaardig was een misdaad dus! en daar mag een zelfde straf tegen over staan consequentie die je zelf draagt had je die ander maar nie moeten vermoorden heel simpel
en met kinder verkrachters ook die kinderen ontneem je hun hele leven want is iets wat ze altijd met zich mee dragen
Ik voel me niet boven het recht van een ander ook niet als deze iets doet wat in mijn ogen totaal fout is
moorden is altijd fout hoe je ook leeft hoe je ook gelooft hoe je ook in het leven staat een moord is gewoon ten alle tijden fout!
Maar hoe kan de doodstraf dan worden uitgevoerd? Er moet dan toch iemad zijn die diegene vermoord en diegene is dan in mijn ogen ook niet minder als moordenaar nr1.
lees mijn stukje hierboven nog een x de moordenaar legt zelf zijn lot in de handen van een ander op het moment dat hij moord degene die hem dus zal moeten doden voert alleen zijn recht uit! het is de straf die er op staat dus bega je de misdaad dan kies je zelf ervoor dat je gedood mag worden dus is het niet meer iemand zn leven ontnemen maar hem geven waar die zelf voor gekozen heeft........(klinkt nu beetje heel simpel uit gelegd maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel)
Dat klopt alleen als de moordenaar voor de doodstraf is.
Wie weet vond de moordenaar nr1 ook wel dat die in zijn recht stond
nee de straffen op de misdaad zijn bekend...hij weet dat als hij ervoor kiest iemand te vermoorden...daar de zelfde straf opstaat niemand dwingt hem te moorden hij maakt die keuze helemaal zelf dus daarbij weet hij gelijk de gevolgen
dat is recht in eigen hand nemen.......de doodstraf vind jij ook recht in eigen hand nemen maar daar ga je dus net de mist in...want de moordenaar wist de consequentie als hij iemand zou vermooorden heel simpel
nee totaal niet hadden de joden iemand vermoord? ehm nee dus had de staat niet het recht toe om hun te doden
Dan zet je jezelf dus hoger op de ladder maar je doet hetzelfde!
De 10 geboden zijn bedoeld om ons te laten beseffen dat wij simpelweg niet aan die 10 geboden kunnen voldoen want wij zijn nu eenmaal zo...dus probeer er niet eens een stempel goed en kwaad op te drukken...dat is typisch iets voor ons...
nee je stelt een regel op voor een gruwelijke daad...mensen die toch beslissen die daad uit te voeren stellen jouw in het recht die straf uit te voeren kzie nie wat daar nou zo moeilijk aan is
Het gaat over de neus ja maar er is meer als je verder denkt
Dat geeft juist aan dat we er niet aan kunnen voldoen...lees idd verder dan je neus lang is...
mope denk juist verder en daarom ben ik er juist voor!
Het zijn wetten van de mens...
Wij oordelen...dat is wat "god" de mensheid wilde laten beseffen daarmee...zolang wij blijven oordelen en overal de stempel goed en kwaad op blijven drukken zullen we nooit uit die circel breken idd...in het koninkrijk gods is geen verschil tussen goed en kwaad...daar word niet geoordeeld...zolang je blijft oordelen over goed en kwaad zal je die staat dus ook nooit bereiken
ik ben ook voor leugendetectot testen word na mijn inzien veel te weinig gedaan............die bewijs voering van jouw zijn voor mij geen bewijzen
Het zijn wetten van de mens...
Wij oordelen...dat is wat "god" de mensheid wilde laten beseffen daarmee...zolang wij blijven oordelen en overal de stempel goed en kwaad op blijven drukken zullen we nooit uit die circel breken idd...in het koninkrijk gods is geen verschil tussen goed en kwaad...daar word niet geoordeeld...zolang je blijft oordelen over goed en kwaad zal je die staat dus ook nooit bereiken...
think twice en ga eerst maar terug je boeken in
helemaal mee eens.
Mensen maken zelf het probleem van het probleem.
En zo gaan ze al eeuwen door.
Daarom zitten wel al eeuwen in die circel van ellende...zolang de mensheid dat niet beseft zullen ze ook voor eeuwig in die circel blijven hangen...
Laat ik het voor sweetgirlsweet anders uitleggen...
Die 10 geboden zijn opgesteld om ons te laten beseffen wat we nu eenmaal doen...we moorden...liegen...stelen...etc.
Zodra de mensen dat beseffen kunnen we pas uit die circel breken...want we zullen dan beseffen dat we oordelen...daarom moorden...liegen...stelen etc. we juist ook...
Zodra men beseft dat je niet mag oordelen...en dus ook niet iemand mag straffen omdat hij/zij niet aan de wetten voldoet...want dat is ook oordelen...zal moorden etc niet eens meer gebeuren omdat je simpelweg niet oordeelt...
Het moet vanuit jezelf komen niet door middel van klakkeloos de wet opvolgen...
Dat was ook de boodschap die jezus kwam brengen..."vergeet die wetten...het haalt blijkbaar compleet de aandacht af van wat de daadwerkelijke boodschap is...jullie kunnen er niet aan voldoen"
Het is ook dat er een verschil zit tussen de boodschap van "God" en de woorden van JHWH..
Zelfs als ik een onderwerp van een boek interessant vind lees ik liever een alinea uit het midden van het boek en schrijf er zelf twee boeken aan vast
als je dan wel ff leert hoe je fatsoenlijk komma's leert te gebruiken. Jouw replies hier kosten veel energie om ze te lezen namelijk.
Ook niet geheel toevallig dat daarom uit naam van het boeddhisme bijvoorbeeld nooit een oorlog etc.
Dus in welk opzicht ze die kennis moeten verfrissen zie ik niet...
Ik ben ook geen boeddhist ofzo...maar ik heb wel enorm respect voor hun kalmte en hun sterke geest...
Zelfs al sla je ze helemaal naar de tyfus met knuppels...ze breken niet...
Heb je weleens gelezen hoe jezus met die regels omging?
Die was gewoon aan het werk op de sabbat bijvoorbeeld...
Die priesters klagen tegen hem "dat mag niet van God"...hij vervolgens uitleggen dat ze het niet begrijpen...de sabbat is er voor jezelf...als er naar jou mening dan ook iets gedaan moet worden op de sabbat omdat je dat belangrijk acht dan mag je dat gewoon doen als jij dat vind...heb je rust nodig dan mag je rusten...
De keren dat Jezus een discussie heeft met de schriftgeleerden over "regeltjes" zijn niet te tellen...
Gnostici houden er een nog radicalere kijk op na wat betreft JHWH (oude testament)...volgens hun is JHWH idd een laag wezen...die compleet in de veronderstelling is dat hij de enige echte God is...die de mensen gevangen houd...hij voed zich idd door menselijke energie...
Zoiets als wat de machines doen in the matrix zeg maar...
Dat lijkt me overduidelijk dat de mensheid een slavenras is...
Betekend niet dat we niet de potentie hebben om daar boven te kunnen staan...
Bedenk je dat nu ook ter plekke trouwens of ben je gewoon bekend met het annunaki verhaal?
Waarom denkt iedereen dat de doodstraf gratis is ofzo?
Die kost nou net bakken vol met geld...zowieso het proces alleen al...
Voor jullie zou het alleen maar positief zijn als de sharia hier ingevoerd word...maar beter gebeurd dat niet...verhuizen jullie dus maar gewoon naar Iran ofzo...daar zijn jullie beter op jullie plaats...
Die terroristen krijgen hun zin nog ook zo...ze hebben gelijk...de gehele wereld word zoals hun...ze zijn allemaal helemaal getikt geworden...de doodstraf terug...hoe verzin je het?
We eisen van Turkeye dat ze het afschaffen maar zelf weer gaan invoeren?
Misschien zou de doodstraf mensen er ook wel van weerhouden iets ernstigs te flikken.
Geen misdaden geen straffen, cellen rechters enz, t enige wat iedereen daar voor hoeft te doen is: met zichzelf bezig zijn en de juiste weg bewandelen ten opzichte van andere indivuduen. Een groep houd zich bezig met criminele shit en de andere houd zich bezig met het oordelen over andere (en straffen), ze hebben constant ruzie... Gewoon vrede sluiten en dan hoeft er ook niet meer gevochten te worden Geen criminaliteit en een rechtsysteem meer nodig
idealistische onzin.
Tja dat is een beeld wat nooit zal verschijnen.
Waarom denkt iedereen dat de doodstraf gratis is ofzo?
Die kost nou net bakken vol met geld...zowieso het proces alleen al...
maar de doodstraf is best een simpele oplossing/straf.
Liever een ECHTE levenslange gevangenisstraf ...
meestal komen ze weer vervroegd vrij ,
Lijkt er wel op dat extreeme barbaarse ideeën zoals de doodstraf in goede aarde vallen
Lijkt er wel op dat extreeme barbaarse ideeën zoals de doodstraf in goede aarde vallen.
Dat er geen ruk van het rechtssysteem klopt is iig duidelijk...maar gelijk die drastische omslag naar doodstraf invoeren terwijl we overal op de wereld juist bezig zijn hem af te schaffen...omdat men weet dat het toch geen oplossing bied plus het is zo'n middeleeuwse gedachtegang...dat snap ik niet...
Hoe kan je nou ooit verwachten dat er geen criminaliteit zal zijn, omdat mensen bij zichzelf te rade gaan er tot de conclusie komen dat misdaad niet loont? Dat is onzinnig en zou alleen kunnen plaatsvinden in een ideale samenleving, die nooit bereikt kan worden. Criminaliteit loont natuurlijk wel degelijk, dat wordt al jaren bewezen, of je nu kijkt naar een inbreker in Nederland die er met betrekkelijk lage pakkans en straffen vanaf komt of een grote drugshandel.
Oke bedankt voor de goede uitleg want je post waar ik op doelde was dus duidelijk idealistisch. Maar blijkbaar bedoel je wat anders
Heel simpel die dingen moeten strenger aangepakt worden
and we are living in a dreamworld wat een onzin word hier de laatste tijd uitgekraamd
mensen veranderen pas als ze dat zelf willen, maatschappij en goede dingen in hun leven verandert daar niks aan....aanpakken die mensen werkt t nie dan de doodstraf geven bij de extreme vergrijpen.........zoals kaaiband zegt ben ik t helemaal mee eens!
Als je echt voor de doostraf bent dan stel je je boven het leven van iemand anders. Bang dat iemand jou iets doet als jij niet sterk genoeg lijkt, terwijl van binnen...
hun deden dat zelf al door een ander te vermoorden het is een consequentie dan heel iets anders zijn twee verschillende dingen
en een mens verandert alleen als deze dat zelf wil nie doordat je heb mooie dingen in het leven geeft echt bullshit
wat doe je met een kinder verkrachter die..je kindje verkracht heeft en vrij gesproken word?
als iemand mij kind verkracht & vrij gesproken word...die doe ik zelf echt wel iets aan..
als de dood straf zou komen, zouden zulke mensen niet de dood straf krijgen..dat is het hele probleem..en ik vin dat et gewoon niet ken...want er zitten genoeg mensen onschuldig vast voor moorden enzo die hun helemaal niet gepleegd hebben lullig heb je iets echt niet gedaan en krijg je de dood straf...
pedofielen doodstraf
1x moord (12 jaar cel)
2x moord doodstraf
1x verkrachting 10 jaar cel
2x verkrachting 20 jaar cel
3x verkrachting doodstraf.
Heel simpel die dingen moeten strenger aangepakt worden
Daarom kost de doodstraf ook zo veel...je kan geen fouten veroorloven daarbij omdat het niet meer terug te draaien is...
Mensen tegen de muur aanzetten is dan misschien wel goedkoop maar het is meer het proces vooraf wat zoveel kost omdat dat zoveel tijd kost en er zoveel zorg bij komt kijken omdat je geen fouten kan maken in dat soort zaken...
Als je denkt dat straffen worden opgelegd uit wraak, heb je het rechtssysteem niet begrepen.
De doodstraf is voor onderontwikkelde landen.
ik heb een vraagje??
wat doe je met een kinder verkrachter die..je kindje verkracht heeft en vrij gesproken word?
Als ie vrijgesproken wordt, heeft ie dat kindje dan wel verkracht?
daarom voor de doodstraf regering moet vele malen strenger worden....t loopt anders alleen maar steeds meer uit de hand
Lekker makkelijk om dat te blijven herhalen, puur omdat het in jouw ogen misschien logisch lijkt. Het enige westere land met de doodstraf, de VS, hebben dus echt geen lage criminaliteitscijfers en men is het erover eens dat het wel meevalt met die afschrikwekkende werking van de doodstraf.
Ik ben iig blij dat types op partyflock niet over zulke zaken kunnen beslissen
...wat voelt het kindje daar nou van dat die vent dan de doodstraf heeft gehad..die rest van de leven getraumatiseerd is
je hou toch wel die angst dat OOK iemand anders het bij je kan doen
...maar goed..tis wat ieder voor zich kies.
Doodstraf is mij een te makkelijke straf wat dachten jullie van de stoot-straf???? Doet meer zeer!!!
Denk je dat een moordenaar op het moment van de moord zich veel aantrekt van zwaardere straffen...
Een kinder verkrachter denkt totaal niet na over wat hij een kind aan doet... Denk je dat die op dat moment gaat nadenken over wat voor straf erop staat...
Een mogelijk zwaardere wraak heeft geen impact op de echte zware misdrijven en zal het aantal echt niet laten dalen. Mensenkennis is iets wat wel veel misdrijven kan voorkomen... Dat missen te veel mensen en zeker die mensen die schreeuwen om wraak. Een PERSOON begaat een misdrijf (meestal niet eens een misdadiger) dat moet je voorkomen en niet lopen schreeuwen dat je degene die het al gedaan hebben zwaarder moet straffen. Wie heeft daar wat aan?
BTW types op partyflock beslissen wel (stemrecht) we mogen blij zijn dat de politiek over het algemeen toch op een ander niveau denkt.
Al begint het onder invloed van de met het jaar dommere maatschappij ook al te klagen bij de rechters dat ze niet zwaar genoeg straffen. We zitten op een punt waar we terug gaan in de intelectueele evolutie.
Steeds mildere straffen zijn van het verleden tot nu onlosmakelijk verbonden met de positieve ontwikkeling van de maatschappij... Keer je een van die om dan gaat de ander dus ook mee! Wanneer de democratische maatschappij dus steeds dommer word gaat de straf ook omhoog niks aan te doen.
Hoe minder ver mensen kunnen denken hoe minder ze zich kunnen verplaatsen in situaties en hoe meer ze zien in wraak. Hoe hypocrieter ze worden.
En speciaal voor de pro-doodstraf: Hoe veel films zijn er niet waar je sympatiseerd met een moordenaar? Moet er dan speciaal voor jou van elke moordenaar een film gemaakt worden om te begrijpen dat er meer gebeurt dan alleen een moord... Nee! Waarom niet? Omdat er rechters zijn die veel verder kunnen denken en zich veel verder kunnen inleven en zonder daar een film voor nodig te hebben laatste aanpassing 17 augustus 2006 21:07
Doodstraf = primitief denken
In principe is elke vergeldings actie primitief. Doet een beetje denken aan een eindelose circel waar mensen maar wat graag in rondrennen.
Hij slaat mij ik sla hem, hij slaat mij, ik sla hem hij slaat mij, ik sla hem dood ik word vermoord. Yeah dit is pas leven!
Dat mensen niet verder denken als dat kinderlijke oog om oog tand om tand. Jammer echt jammer dat er bijna geen vooruitgang in denken zit, hoe heerlijk zou het leven voor iedereen zijn als iedereen es wat minder simpel was. laatste aanpassing 23 augustus 2006 19:52
Oordelen over jezelf maakt de wereld mooier oordelen over een ander is niks anders als in de weg gaan staan van iemand anders omdat je jezelf niet op orde hebt.
Dan ook maar even het ChristenDOM haha
Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.
Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Gij zult den Naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.
Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Gij zult niet doodslaan.
Gij zult niet echtbreken.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
Dit is is ronduit lachwekkend haha had het nog nooit gelezen (eerlijk gezegd heb ik er nu ook maar vluchtig overheen gekeken en zeker niet alle woorden gelezen want het is al zo duidelijk als wat).
dan zit ik liever zelf die tijd uit......
Die verdienen het ook niet om the easy way out te krijgen
Laat ze maar wegkwijnen in een celletje
Al mag dat allemaal best wat minder aangenaam gemaakt worden
Ja maar je hoort heel vaak dat mensen levenslang krijgen, maar alsnog na 30 jaar vrij komennou lekker dan, dat help dus geen fuck
Tja, dat is gewoon het systeem wat aangepast moet worden
Ze zijn te mild.
Vastzetten voor écht de rest van hun leven in celletjes met alleen het noodzakelijke. Geen sport, geen werk geen tv
maar je hebt ook heel veel van die gasten die absoluut geen spijt hebben van hun daden en het zal hun verotten wat er met ze gebeurt
Maar aan de andere kant...
Denk eens aan bijvoorbeeld een TBS'er die meerdere keren in de fout gaat en maar niet met zijn poten van kleine kinderen af kan blijven tijdens zijn verlof,of na zijn ontslag.
Liever dat, dan dat hij ooit nog(zolang het systeem niet is aangepast en de touwtjes op zn strakst staan)zo daad verricht en er zo makkelijk van af komt
maar ben wel voor levenslange uitsluitsel van de maatschappij.
Ook ben ik voor hogere straffen dan die we nu kennen in dit kleine kikkerlandje
ik vin lichter aan bv. als een man twee kinderen ontvoerd, verkracht en daarna vermoordt dan vin ik da ze de doodstraf weer in mogen voeren
[KM Peanut] Ik bepaal zelf wel of de doodstraf zinvol is.......mocht het zinvol zijn, dan voer ik hem zelf uit.......Wanneer dat is, dan moet er wel iets heeeeeeeel ergs gebeuren. Je vrouw verkracht, een naast iemand vermoord.....tja, 12 jaar min 1 derde hier in nederland is mij niet genoeg.....dan zit ik liever zelf die tijd uit......
Ik verbeter de wereld en begin bij Timothy........
En als dat allemaal al wat verbetert en eerlijker aan toe gaat, ja dan mag de doodstraf ingevoerd worden!
1) je hebt kosten van procederen, dat vele malen langer duurt
door extra kosten van rechters en advocaten.
2) ondertussen langer verblijf in de cel
3) de gevangene kan onmogelijk meer geld OPleveren voor de staat, hij betaalt immers nooit meer belasting.
4) de belangrijkste reden, het rechtssysteem moet worden aangepast en dat is iets wat in de EU wetgeving waarschijnlijk geen eens kan. Dit alleen is al reden genoeg en brengt torenhoge kosten met zich mee.
Als je het dan toch economisch bekijkt, doe het dan in zijn totaliteit laatste aanpassing 24 augustus 2006 21:26
4 jaar,zet dat eens tegenover de doodstraf,wedden dat ze opeens wel 3 x nadenken voordat ze een misdaad begaan.
15 jaar cel weet je wat dat kost...?
Voor de doodstraf natuurlijk.
Tenslotte de goedkoopste manier!
Dus alle mensen die voor de doodstraf zijn: waarom durven jullie het zelf niet te doen en moet de staat dat soort dingen voor je oplossen
voor mensen die hele erge gruweldaden hebben verricht die verdiennen het leven niet
Denk eens aan bijvoorbeeld een TBS'er die meerdere keren in de fout gaat en maar niet met zijn poten van kleine kinderen af kan blijven tijdens zijn verlof,of na zijn ontslag.
12 jaar min 1 derde hier in nederland is mij niet genoeg.....dan zit ik liever zelf die tijd uit......
Doodstraf is mij een te makkelijke straf wat dachten jullie van de stoot-straf???? Doet meer zeer!!!
Dus jij vind het normaal om eigen rechter te spelen?
Ik vind dat dat moet kunnen.
Ik vind dat als je bv aan word gevallen door een groepje.
Je jezelf mag verdedigen en niet gestraft mag worden als je er dan een doodslaat.
Eigen schuld.
Ik doe niet zo moeilijk over mensenlevens wat dat betreft.
Omdat ik nooit uit mezelf mensen aan zou vallen of ruzie zou zoeken.
Als iemand mij bedreigd en dreigend op me af komt?
Ik waarschuw m van: Als je te dicht in de buurt kom en ik krijg je te pakken,dan ben je er ook echt geweest.
Wat dat betreft,is een mensenleven niks maar dan ook echt niks waard voor mij.
Als iemand je aanvalt met de intentie je het ziekenhuis in te krijgen of erger?
Ik vind: Die mag je doodslaan zodra je de kans krijgt,zonder er gevangenisstraf ofzo voor te krijgen,vind ik.
Ik ben duidelijk tegen!!!
Ten eerste wie zijn wij om over iemand leven te oordelen en ten tweede, wil ik me niet verlagen tot het zelfde niveau van de moordenaar.