Partyflock

Forumonderwerp · 886035
1 volger · 4126x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben wel eens benieuwd of mensen voor de doodstraf zijn of ze meer voelen voor alternatieve straffen. Ik zelf ben tegen de doodstraf. Kom maar op met je reacties.......
Waarschuw beheerder
ja tog, je heb ook echt mensen die onschuldig vast zitten...
leuk als je onschuldig vast zit en krijg de dood straf ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 17:13:
reken maar op pay back

heb je helemaal gelijk in zou iedereen wel doen denk ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 17:13:
ik zou em afmaken

ja tog, ;) leuk krijg je ff de doodstraf...voor de slimme mensen die hier voor de doodstraf zijn...

als iemand mij kind verkracht & vrij gesproken word...die doe ik zelf echt wel iets aan..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op woensdag 16 augustus 2006 om 17:15:
die doe ik zelf echt wel iets aan..

en dan krijg je moord....doodstraf....;)
lkkr slim om dan voor de doodstraf te zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op woensdag 16 augustus 2006 om 17:15:
als iemand mij kind verkracht & vrij gesproken word...die doe ik zelf echt wel iets aan..

daarom ben ik juist voor de doodstraf om zelf nie te hoeven verlagen tot zijn niveau als de regering zo zwak zijn moet je wel zelf t heft in handen nemen
Waarschuw beheerder
als de dood straf zou komen, zouden zulke mensen niet de dood straf krijgen..dat is het hele probleem..en ik vin dat et gewoon niet ken...want er zitten genoeg mensen onschuldig vast voor moorden enzo die hun helemaal niet gepleegd hebben ;) lullig heb je iets echt niet gedaan en krijg je de dood straf...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op woensdag 16 augustus 2006 om 17:32:
als de dood straf zou komen, zouden zulke mensen niet de dood straf krijgen..dat is het hele probleem..en ik vin dat et gewoon niet ken...want er zitten genoeg mensen onschuldig vast voor moorden enzo die hun helemaal niet gepleegd hebben lullig heb je iets echt niet gedaan en krijg je de dood straf...

miss moet je ook eerdere stukken van me lezen.........ik ben ook voor een heel andere bewijsvoering en alleen 100% cker zijn van schuld sommige zullen idd nie 100% cker zijn maar dan levenslang vast
hier ben ik t meest voor zoals kaaiband zei :
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 03:21:
pedofielen doodstraf

1x moord (12 jaar cel)
2x moord doodstraf
1x verkrachting 10 jaar cel
2x verkrachting 20 jaar cel
3x verkrachting doodstraf.

Heel simpel die dingen moeten strenger aangepakt worden

elke x de zelfde persoon :) lijkt me logisch dan
Waarschuw beheerder
Pas bij verkrachtingen en dergelijke van kinderen al helemaal op...daar word al vaak te snel een stempel op een verdachte geplakt...
Zelfs al word de verdachte vrijgesproken...gewoon omdat die persoon echt niks gedaan heeft en ze de verkeerde hadden...dan nog zijn er genoeg mensen die dat niet willen geloven omdat ze gewoon iemand gestraft willen zien worden vanwege hun verdriet en woede...

Meer dan genoeg zaken waarbij het leven van iemand helemaal verziekt is omdat zijn/haar naam genoemd is in een zaak betreft kinderen...of het achteraf nu waar bleek te zijn ofniet...in dat soort zaken word altijd bij voorbaat al de stempel schuldig op iemand gedrukt...
Zowieso drukt men altijd al te snel een stempel op iemand...daarom vind ik de doodstraf o.a. geen optie...

Daarom kost de doodstraf ook zo veel...je kan geen fouten veroorloven daarbij omdat het niet meer terug te draaien is...
Mensen tegen de muur aanzetten is dan misschien wel goedkoop maar het is meer het proces vooraf wat zoveel kost omdat dat zoveel tijd kost en er zoveel zorg bij komt kijken omdat je geen fouten kan maken in dat soort zaken...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 16 augustus 2006 om 18:32:
Daarom kost de doodstraf ook zo veel...je kan geen fouten veroorloven daarbij omdat het niet meer terug te draaien is...
Mensen tegen de muur aanzetten is dan misschien wel goedkoop maar het is meer het proces vooraf wat zoveel kost omdat dat zoveel tijd kost en er zoveel zorg bij komt kijken omdat je geen fouten kan maken in dat soort zaken...

in zaken waar het overduidelijk is...en die zijn er volop is gewoon doodstraf klaar weg met dat volk..........maar de regering doet t toch nie dus blijven we maar zelf t recht in handen nemen heel simpel een verkrachter liefst eerst zn ballen er af!!!!!!!!!!!!!!!!!leert tie t nog nie dan het tie van mij een mes in zn strot heel simpel oprotten met zulk beesten volk die verdienen geen respect en geen leven!
Waarschuw beheerder
ik vind dat de straffen anders aan gepakt moeten worden ;) maar doodstraf vind ik niet..dus inprincipe mag je dan nog 3 x iemand verkrachten voor je dood straf krijg?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben voor :yes: Sommige mensen verdienen het gewoon, en ze kosten de staat ook geen geld meer. Hard maar waar, iemand die in de bak zit is echt niet goedkoop hoor ;)
Waarschuw beheerder
Zelfs zaken waar het zo overduidelijk leek bleek achteraf helemaal niks van te kloppen...
Neem bijvoorbeeld de zaak van Cees B...de verkrachting + moord in dat schiedamse park...
Dat was ook zo overduidelijk...maar achteraf niks van waar dus...
Er worden veel te veel groffe fouten gemaakt...ik vertrouw ze de taak om tot een goed doordachte beslissing te komen betreft de doodstraf ja of nee dan ook echt niet toe... :/
Waarschuw beheerder
De doodstraf zelf uitvoeren kost niet zo veel nee...maar er zitten wel ontzettend hoge kosten aan het ellelange proces vooraf...die duurt jarenlang...o.a. vanwege het feit dat het besluit dus niet meer terug te draaien is...
De kosten in zijn totaal zijn juist vaak veel hoger dan van een levenslange opsluiting...

Men kan ze hier in NL wel wat korten op de voorzieningen trouwens...bezigheidstherapie is goed zodat ze niet agressief worden maar laat ze dan iets nuttigs doen ipv tv kijken...
Leer ze iets bijvoorbeeld en laat ze werken...verdien je ook nog iets terug van dat geld wat ze kosten misschien...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op woensdag 16 augustus 2006 om 18:44:
dus inprincipe mag je dan nog 3 x iemand verkrachten voor je dood straf krijg?laatste aanpassing 16 augustus 2006 18:46

persoonlijk zou ik liefst gelijk de doodstraf geven maar dat krijg je er nooit door dus dan maar een middenweg he :)

Waarschuw beheerder
ik ben voor de doodstraf, respect voor alle mensen op deze planeet, maar als je dingen hoort van iemand die een persoon vermoord en vervolgens opeet of moorden waarbij het slachtoffer zo gruwelijk wordt toegetakeld dan verdiend zo'n persoon niet om te leven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 16 augustus 2006 om 18:57:
Er worden veel te veel groffe fouten gemaakt...

heb je de film gezien "life of david gale"...extreem goede film over iemand die de doodstraf krijgt terwijl hij onschuldig is.....

of niet :O

Waarschuw beheerder
tegen
dan komen ze er wel heel makkelijk van af

Wat is dit voor fucking onzin? Gevangenisstraffen zijn niet bedoeld om mensen te laten lijden, stelletje sadistische geesten hier ook. Als je denkt dat straffen worden opgelegd uit wraak, heb je het rechtssysteem niet begrepen. Hoe kan je nou ooit denken dat de doodstraf een lichtere straf is dan een gevangenisstraf (ook al is het levenslang?) Ga er maar vanuit dat de meeste mensen toch echt liever lang vastzitten, dan dat ze dood zijn, ongeacht of dit voor jou niet geldt! M.a.w. als jij gelijk zou hebben, zouden gevangenen die levenslang moeten zitten massal zelfmoord plegen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 20:25:
Als je denkt dat straffen worden opgelegd uit wraak, heb je het rechtssysteem niet begrepen.

Een open oog! :cheer:

PS er zijn wel meer dingen die niet begrepen worden, vooral omdat ze enkel en alleen vanuit hun eigen perspectief kunnen denken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De doodstraf is voor onderontwikkelde landen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 20:37:
De doodstraf is voor onderontwikkelde landen.

Juist godstdienst verslaafde landen of tijden want die hebben we ook hier ook ooit gekend! We zijn hier en nu gelukkig wel al verder in de ontwikkeling. Blijkt wel dat er langzaam mensen vooruitgang niet meer aan kunnen en terug willen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vind mensen die alleen maar in herhaling vallen en die al TBS met dwangverpleging die nooit meer in de maatschappij kunnen functioneren, geef ze maar een spuit. Vooral die mensen die hun gore handjes niet thuis kunnen houden en weerloze mensen lastig vallen. Iedereen weet gewoon dat zulke mensen kansloos blijven, ik weet ook wel dat het een ziekte is, maar geef mij al een spuitje als ik leid aan een ongeneselijke ziekte, laat staan dat je een ziekte hebt waar je een ander mee laat leiden!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 21:00:
maar geef mij al een spuitje als ik leid aan een ongeneselijke ziekte

Uhm jah.

Waarschuw beheerder
Tegen. Zo krijgt men niet het idee hoe ernstig de situatie is die hij gecreeerd heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op woensdag 16 augustus 2006 om 17:05:
ik heb een vraagje??
wat doe je met een kinder verkrachter die..je kindje verkracht heeft en vrij gesproken word?

Als ie vrijgesproken wordt, heeft ie dat kindje dan wel verkracht?

Eerlijk antwoord?
Als ouder zou ik hopen dat ik 'em niet tegenkwam, want dan zou ik niet voor mezelf instaan... Denk dat ik een waas voor ogen krijg en hem in elkaar trap.

Maar aangezien dit topic niet gaat over wat jij als ouder zou doen, maar wat de staat als wetgever en uitvoerder van wetten zou doen, kan ik hierop geen antwoord geven ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 22:17:
Als ie vrijgesproken wordt, heeft ie dat kindje dan wel verkracht?

jeetjeeee er woonde er zo 1 in MIJN buurt die kindjess naakt aan ze muurtje had hangen ;)
en ni met ze handjes van kindjes af kon blijven, en diejs gewoon VRIJGESPROKEN....en jaaa en ouder heeft zelf maatregelen genomen!! zou ik ook doen...maar ik bedoel maar...ik zou dat doen EN DAN DE DOOD STRAF KRIJGEN....terwijl hij dan aan mijn kind heeft gezeten...
dus ik vind de dood straf echt onzin....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 22:17:
Maar aangezien dit topic niet gaat over wat jij als ouder zou doen, maar wat de staat als wetgever en uitvoerder van wetten zou doen, kan ik hierop geen antwoord geven

Idd.. dus de meeste zijn offtopic berichten aan het posten ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 00:35:
Idd.. dus de meeste zijn offtopic berichten aan het posten

daarom voor de doodstraf regering moet vele malen strenger worden....t loopt anders alleen maar steeds meer uit de hand
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 09:29:
daarom voor de doodstraf regering moet vele malen strenger worden....t loopt anders alleen maar steeds meer uit de hand

Denk je dat een moordenaar op het moment van de moord zich veel aantrekt van zwaardere straffen...

Een kinder verkrachter denkt totaal niet na over wat hij een kind aan doet... Denk je dat die op dat moment gaat nadenken over wat voor straf erop staat...

Een mogelijk zwaardere wraak heeft geen impact op de echte zware misdrijven en zal het aantal echt niet laten dalen. Mensenkennis is iets wat wel veel misdrijven kan voorkomen... Dat missen te veel mensen en zeker die mensen die schreeuwen om wraak. Een PERSOON begaat een misdrijf (meestal niet eens een misdadiger) dat moet je voorkomen en niet lopen schreeuwen dat je degene die het al gedaan hebben zwaarder moet straffen. Wie heeft daar wat aan?

Ik ben neergestoken en ik heb neergestoken. Daar heb ik beiden van geleerd en is heel belangrijk geweest in mijn ontwikkeling. Ben blij dat ik het heb mogen meemaken. :cheer:

Zwart-Wit denken is voor de vis die om de 3 sec zijn geheugen gewist heeft en alweer alles voor de eerste keer meemaakt. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Lekker makkelijk om dat te blijven herhalen, puur omdat het in jouw ogen misschien logisch lijkt. Het enige westere land met de doodstraf, de VS, hebben dus echt geen lage criminaliteitscijfers en men is het erover eens dat het wel meevalt met die afschrikwekkende werking van de doodstraf.

Ik ben iig blij dat types op partyflock niet over zulke zaken kunnen beslissen :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 20:20:
Lekker makkelijk om dat te blijven herhalen, puur omdat het in jouw ogen misschien logisch lijkt. Het enige westere land met de doodstraf, de VS, hebben dus echt geen lage criminaliteitscijfers en men is het erover eens dat het wel meevalt met die afschrikwekkende werking van de doodstraf.

Ik ben iig blij dat types op partyflock niet over zulke zaken kunnen beslissen

Helemaal mee eens mag ik erbij voegen dat de VS een ongelooflijk gelovig land is.

BTW types op partyflock beslissen wel (stemrecht) we mogen blij zijn dat de politiek over het algemeen toch op een ander niveau denkt.

Al begint het onder invloed van de met het jaar dommere maatschappij ook al te klagen bij de rechters dat ze niet zwaar genoeg straffen. We zitten op een punt waar we terug gaan in de intelectueele evolutie.

Steeds mildere straffen zijn van het verleden tot nu onlosmakelijk verbonden met de positieve ontwikkeling van de maatschappij... Keer je een van die om dan gaat de ander dus ook mee! Wanneer de democratische maatschappij dus steeds dommer word gaat de straf ook omhoog niks aan te doen.

Hoe minder ver mensen kunnen denken hoe minder ze zich kunnen verplaatsen in situaties en hoe meer ze zien in wraak. Hoe hypocrieter ze worden.

En speciaal voor de pro-doodstraf: Hoe veel films zijn er niet waar je sympatiseerd met een moordenaar? ;) Moet er dan speciaal voor jou van elke moordenaar een film gemaakt worden om te begrijpen dat er meer gebeurt dan alleen een moord... Nee! Waarom niet? Omdat er rechters zijn die veel verder kunnen denken en zich veel verder kunnen inleven en zonder daar een film voor nodig te hebben ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 20:20:
Lekker makkelijk om dat te blijven herhalen

herhaling omdat het mijn mening is :).....en die zal altijd ongewijzigd blijven wat dit punt betreft :)
Waarschuw beheerder
hier word dus ook alleen maar gesproken OVER MOORDENAARS/PEDOFIELEN/VERKRACHTERS...
voor mij hoef heel de DOODSTRAF niet!!!
ze moeten op een manier gestraft worden dat ze voelen waarom ze gestraft zijn....maar goed...gelukkig gaan we ni af op partyflock forum...anders hadden al een hele hoop mensen de dood straf gehad :$
gister toevallig nog op tv progamma gekeken...een zaak die pas was opgelost naar 25 jaar....erg lang...maar mensen hier denken dat er kinder verkrachter ooo doe maar de doodstrafff...geef die mensen lekker een straf...waarbij ze echt gestraft worden...wat voelt het kindje daar nou van dat die vent dan de doodstraf heeft gehad..die rest van de leven getraumatiseerd is :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op vrijdag 18 augustus 2006 om 11:51:
...wat voelt het kindje daar nou van dat die vent dan de doodstraf heeft gehad..die rest van de leven getraumatiseerd is

je weet in ieder geval zeker dat degene die je aangeraakt heb nooit meer hoeft tegen te komen want ze laten die gekken gewoon weer in je straat wonen!
Waarschuw beheerder
levens lang?

Waarschuw beheerder
tegen de doodstraf, laat ze maar lekker heel hun leven leiden!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 14:10:
je weet in ieder geval zeker dat degene die je aangeraakt heb nooit meer hoeft tegen te komen

je hou toch wel die angst dat OOK iemand anders het bij je kan doen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op vrijdag 18 augustus 2006 om 14:22:
je hou toch wel die angst dat OOK iemand anders het bij je kan doen

ja maar de confrontatie of eerder vrij door goed gedrag is erger dan de angst steeds over je schouder te moeten kijken en bang zijn dat het je weer gebeurd daar kun je je voor gaan beschermen middelen zat :) :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 14:33:
middelen zat

als je 6 bv ben doe je jezelf ni makkelijk beschermen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op vrijdag 18 augustus 2006 om 14:34:
als je 6 bv ben doe je jezelf ni makkelijk beschermen

heb je gelijk in :yes: dat neemt nie weg dat als ze dan cel straf krijgen ze juist later op latere leeftijd er weer mee geconfronteerd worden daarom doodstraf voor die mensen

Waarschuw beheerder
donateur
voor de doodstraf
Waarschuw beheerder
ik denk zelfs nog..dat iemand ook nog een schuld gevoel kan krijgen door een dood straf, er moet uit eindelijk iemand aan gifte doen...nee ik kies voor levenslang dan maar...maar goed..tis wat ieder voor zich kies.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op vrijdag 18 augustus 2006 om 14:48:
...maar goed..tis wat ieder voor zich kies.

:) daarom :D...aangifte doen is in bepaalde situatie's al lastig dat geloof ik graag en weet ik wel zeker ja...blijft moeilijke kwestie omdat je vaak toch van uit je eigenbeeld praat hoe je t zelf zou doen...denk dat de meeste voor levenslang zijn
Waarschuw beheerder
voor de moordenaars onder ons ,, de doodstraf :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nance!!! op vrijdag 18 augustus 2006 om 14:15:
levens lang?

max 30 jaar jah en dan vervroegd vrij voor goed gedrag en alleen maar naar tbs centrum aka center parcs

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 augustus 2006 om 17:07:
max 30 jaar jah en dan vervroegd vrij voor goed gedrag en alleen maar naar tbs centrum aka center parcs

Nee.

In Nederland krijgen een paar mensen per jaar LETTERLIJK levenslang. Dus dat bestaat hier wel.

Mohammed B. bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchatJ op woensdag 23 augustus 2006 om 16:59:
voor de moordenaars onder ons ,, de doodstraf

:(:)
Waarschuw beheerder
Doodstraf is mij een te makkelijke straf wat dachten jullie van de stoot-straf???? Doet meer zeer!!!:cheer:
Waarschuw beheerder
Doodstraf = primitief denken :nee:

In principe is elke vergeldings actie primitief. Doet een beetje denken aan een eindelose circel waar mensen maar wat graag in rondrennen.
Hij slaat mij ik sla hem, hij slaat mij, ik sla hem hij slaat mij, ik sla hem dood ik word vermoord. Yeah dit is pas leven!
Dat mensen niet verder denken als dat kinderlijke oog om oog tand om tand. Jammer echt jammer dat er bijna geen vooruitgang in denken zit, hoe heerlijk zou het leven voor iedereen zijn als iedereen es wat minder simpel was. :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van trance-tijgertje(L) op woensdag 23 augustus 2006 om 19:23:
Doodstraf is mij een te makkelijke straf wat dachten jullie van de stoot-straf???? Doet meer zeer!!!

Hm, ik vind een stoot zoals jij eigenlijk niet zoveel pijn doen.

Waarschuw beheerder

Nee hoor, levenslang is in Nederland echt levenslang ;)