Partyflock

Forumonderwerp · 886035
1 volger · 3943x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben wel eens benieuwd of mensen voor de doodstraf zijn of ze meer voelen voor alternatieve straffen. Ik zelf ben tegen de doodstraf. Kom maar op met je reacties.......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 19:41:
En waar ik ook voor ben is om die mensen niet meer zo lang te laten wachten op hun executie.

Goed idee (Y) kunnen ze er tenmiste niet meer achter komen dat iemand misschien toch onschuldig is.

Het rechtsysteem is gewoon de grote onmacht van de maatschappij die geen doelen voor zijn/haar deelnemers heeft.

Vrij kinderachtig ook om terug te slaan, kunnen beter een doel gaan vinden want dat vechten van staten met elkaar en individuen heeft maar een oorzaak: verveling.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op zondag 23 juli 2006 om 19:44:
Goed idee kunnen ze er tenmiste niet meer achter komen dat iemand misschien toch onschuldig is.

Als je eens goed leest dan lees je dat ik aangeef dat het alleen voor gevallen moet gelden die 100% bewezen zijn.....
Waarschuw beheerder
me eerste antwoord is voor!
maar aan de ene kant hoevaak is iemand niet onschuldig.. tja bewijs is ook niet altijd 100% hmm moeilijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 21:27:
Als je eens goed leest dan lees je dat ik aangeef dat het alleen voor gevallen moet gelden die 100% bewezen zijn.....

Ja, alleen dat is dus onmogelijk...

Waarschuw beheerder
Het is in veel gevallen moeilijk. Maar seriemoordenaars etc zorgen voor genoeg bewijs. Het probleem daarmee is vaak dat er vaak nog slachtoffers verstopt liggen en familieleden toch wel graag willen horen waar die zich bevinden... Wordt een beetje moeilijk als de killer dan al dood is.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 22:55:
Ja, alleen dat is dus onmogelijk...

Precies...

Sommige Oma's van vroeger geloofde ook niet dat er geen mens in de tv zat ze zagen hem toch!

BTW wat is eigenlijk het doel van een doodstraf, zorgen dat een persoon zijn levensles niet kan afmaken zodat hij het in zijn of haar volgende leven weer kan overdoen? Zou wel mooi aansluiten op het stijgende aantal moordenaars...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
voor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 02:40:
BTW wat is eigenlijk het doel van een doodstraf, zorgen dat een persoon zijn levensles niet kan afmaken zodat hij het in zijn of haar volgende leven weer kan overdoen? Zou wel mooi aansluiten op het stijgende aantal moordenaars

Wat een bullshit. neem nog een joint...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 11:26:
Wat een bullshit. neem nog een joint...

Ah ja een simple ziel dat hoef je niet extra te benadrukken... In je vorige leven zeker zo'n oma geweest die dacht dat er een mannetje in de tv zat, of zou het je eerste leven als mens zijn hmmmm dat misschien eerder maar dan moet je toch ook naar geloof grijpen als laatste strohalm jehova ofzo...

Its all good I rest my case ;) Iedereen is goed he op een eigen manier.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 11:51:
Its all good I rest my case ;) Iedereen is goed he op een eigen manier.

Precies. Daar ben ik het ook mee eens.

In de middeleeuwen geloofde de mensen nog in Goed & Kwaad, oftewel, de totaal verkeerde interpretatie van de woorden van Jezus Christus.
Dankzij andere culturen en de wetenschap zijn we erachter gekomen dat Goed & Kwaad niet bestaat, er is geen hemel en er is geen hel. Dit was ook helemaal niet wat Jezus bedoelde, dus geen offense naar de Christenen.
Als onze staat nog wel in die middeleeuwse vorm gaat denken, zal dat ook weldra overslaan op het volk. Voorbeeld: Amerika, achterlijk hoog moordenaantal per jaar en de doodstraf...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 02:40:
BTW wat is eigenlijk het doel van een doodstraf, zorgen dat een persoon zijn levensles niet kan afmaken zodat hij het in zijn of haar volgende leven weer kan overdoen?

We leven in een Multiversum van vrije keuze; niemand is gedwongen hier te komen spelen. Toen de desbetreffende "ziel" "koos" voor zijn Universum wist het van te voren dat het zijn "levensles" niet zou kunnen afmaken. (dit was ook de bedoeling anders had de ziel niet gekozen voor een realiteit in het Multiversum)

Door hem de mogelijkheid te geven juist zijn "levensles" "af te maken" (waar deze niet voor heeft gekozen) wordt de ziel opgehouden in het door zichzelf uitgekozen groei process. Oftewel, alles gebeurt precies zoals het hoort te zijn. "Levenslessen" verschillen per ziel. Omdat we leven in een Multiversum en niet een Universum is er dus ook geen unanieme levensles. Bekommer je gewoon om je eigen leven ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 12:06:
er is geen hemel en er is geen hel.

Toch wel. Wanneer je niet voldoet aan je eigen levenswensen wordt je in deze realiteit neerslachtig, depressief, apatisch; noem het wat je wilt. Deze state of mind keert terug in je droomwereld, maar dan vele malen heftiger. Komt er dus op neer dat wanneer jij met passie je ding doet (wat persoonsgebonden is) kom jij snachts terecht in een "Hemelse" droom. Omgekeerd, kom je terecht in een "Helse" droom. Quantum Physics heeft al aangetoond dat die zelfde droomachtige state of mind plaats vind na ons sterven. En al naar gelang hoe jij hebt geleefd, zo zal je Afterlife zich bevinden in een hemelse of helse staat.

Dus om even een extreem voorbeeld te kiezen. Mensen die moorden en hiervan genieten en zo hun leven leven zoals ze wouden leven komen na hun dood in een voor hun Hemels Afterlife terecht. Daarintegen, een moordenaar die, vanwege de afkeur van deze realiteit voor moorden, zichzelf weerhoudt van het moorden en daardoor zijn eigen aard verloochend komt terecht in een Hels Afterlife :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 12:26:
We leven in een Multiversum van vrije keuze; niemand is gedwongen hier te komen spelen.

Mee eens.

Toen de desbetreffende "ziel" "koos" voor zijn Universum wist het van te voren dat het zijn "levensles" niet zou kunnen afmaken.

Zeker niet mee eens het Multiversum is ook aan verandering onderhevig, niet zo rechtlijnig als tijd maar het is geen blik bevroren groente waar geen erwt of wortel van gaat verschuiven en je kan kiezen op welke plek je blijft totdat je word opgegeten zonder dat je word weg geduwd door de momenten van bocht in de kofferbak van de auto.

Je kan kiezen op welke plek je komt maar groente zit in een niet bevroren pot waar geschuddeld mee kan worden dan hou jij niet je plaats. Je kan dus NIET kiezen voor een resultaat ook niet in een Multiversum je kan wel een plek kiezen met een verwachting van gebeurtenissen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 13:03:
Je kan dus NIET kiezen voor een resultaat ook niet in een Multiversum je kan wel een plek kiezen met een verwachting van gebeurtenissen.

De realiteit is een weerspiegeling van je eigen innerlijke ik.

Onbewust of bewust, je creert je eigen realiteit.

Zodoende ook een in jouw ogen "onafgemaakte" "levensles" ;)

(waar je dus volledig zelf voor kiest)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dus om even een extreem voorbeeld te kiezen. Mensen die moorden en hiervan genieten en zo hun leven leven zoals ze wouden leven komen na hun dood in een voor hun Hemels Afterlife terecht. Daarintegen, een moordenaar die, vanwege de afkeur van deze realiteit voor moorden, zichzelf weerhoudt van het moorden en daardoor zijn eigen aard verloochend komt terecht in een Hels Afterlife

Ja echter je word nergens geduwd je creeërd het zelf. je komt nergens terecht je bedenkt het zelf net als je droom is de erngie op die je projecteerd dan is het afgelopen. Of dit nu vanuit maatschappelijke moraal geëikte negatieve is of positieve energie is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:04:
De realiteit is een weerspiegeling van je eigen innerlijke ik.

Je creert je eigen realiteit.

Zodoende ook een in jouw ogen "onafgemaakte" "levensles"

(waar je dus volledig zelf voor kiest)

Inderdaad maar je kiest niet voor de weg van een ander. Kom je die tegen dan reageer jij erop.

Je kiest er volledig zelf voor maar je bent niet alleen in je realiteit en die is nooit af anders was je klaar.

Iedereen heeft de kracht zijn leven de kant op te duwen waar je het heen wilt zien gaan, het is de kracht van andere die je moet overmeesteren voor je er bent. Je geloof in jezelf is dus de werkelijke god die zorgt voor jou.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 12:06:
Voorbeeld: Amerika, achterlijk hoog moordenaantal per jaar en de doodstraf...

Dat heeft niks met de doodstraf te maken. Dat heeft te maken met het feit dat ze daar nog steeds die idiote wapenwet hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:19:
Dat heeft niks met de doodstraf te maken. Dat heeft te maken met het feit dat ze daar nog steeds die idiote wapenwet hebben.

Mensen gebruiken wapens niet wetten ;)

Waarschuw beheerder
Haha,

Guns don't kill, people do

Mooie slogan van de NRA.

Nee, maar je snapt wel wat ik bedoel. Je begaat een moord veel sneller als je makkelijk aan een pistool kan komen. Ik meen zelfs een x gelezen te hebben dat de meeste slachtoffers zelfs vallen binnen het gezin, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 13:16:
Inderdaad maar je kiest niet voor de weg van een ander. Kom je die tegen dan reageer jij erop.

Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 13:16:
Je kiest er volledig zelf voor maar je bent niet alleen in je realiteit en die is nooit af anders was je klaar.

Als je dat wil geloven, be my guest ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Doodstraf is soms niet erg genoeg. En als er een fout gemaakt is kan dat nooit meer teruggedraaid worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:25:
Als je dat wil geloven, be my guest

Dat is een positieve gedachte waar ik zeer zeker van ben. Heet dus niet geloven maar weten ;)

Waarschuw beheerder
Die arnold schwarznegger dan,sukkel.
Die gast bep­­­aalde over leven en dood in californie.
Zoiets ­v­in­d ik dan weer niet kunnen.
Maar verkrachters­,m­oor­denaars,dierenmishandelaars,mogen ze van mi­j a­fkna­llen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:34:
Die arnold schwarznegger dan,sukkel.

Arnold Schwarznegger heeft anders wel 2 afgeronde studies hoor. Hij is echt niet de domme kracht die je denkt dat hij is. En hij zal veelal beslissen over moordenaars en verkrachters dus wat is je punt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:23:
Nee, maar je snapt wel wat ik bedoel. Je begaat een moord veel sneller als je makkelijk aan een pistool kan komen. Ik meen zelfs een x gelezen te hebben dat de meeste slachtoffers zelfs vallen binnen het gezin, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

De schuld geven aan middelen is een mooie uitvlucht voor de werkelijkheid. In de middeleeuwen hadden ze zwaarden en messen hé

Een daad kan niet worden verricht zonder middel maar een middel verricht geen daad. Sterker nog wapens zijn gemaakt door mensen ;) het probleem licht dus niet bij een wapen of een wet maar bij de drijvende kracht die het mogelijk maakt.

Een moord word niet gepleegd omdat er een middel is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:36:
En hij zal veelal beslissen over moordenaars en verkrachters

Dan heb ik niks gezegd;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 13:38:
De schuld geven aan middelen is een mooie uitvlucht voor de werkelijkheid. In de middeleeuwen hadden ze zwaarden en messen hé

Een daad kan niet worden verricht zonder middel maar een middel verricht geen daad. Sterker nog wapens zijn gemaakt door mensen het probleem licht dus niet bij een wapen of een wet maar bij de drijvende kracht die het mogelijk maakt.

Een moord word niet gepleegd omdat er een middel is.

Je schiet iemand sneller neer in een moment van verstandverbijstering dan dat je hem neer steekt. Dat is toch een grotere stap. Moorden pleeg je nu eenmaal sneller met een pistool dan een ander voorwerp. Verklaar jij maar eens hoe anders het moordaantal zowel absoluut als relatief gezien in de V.S zo schrikbarend hoog is.

Als een wapen niet voor handen is kan je er ook geen gebruik van maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:40:
Dan heb ik niks gezegd

haha, (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:49:
Als een wapen niet voor handen is kan je er ook geen gebruik van maken

Guns dont kill people,people kill people;)
Waarschuw beheerder
nou in sommige gevallen mogen er van mij wel een paar aan het gas net zoals die marc dutroux
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:49:
Als een wapen niet voor handen is kan je er ook geen gebruik van maken.

We maken wapens zelf, ook een pistool, er is geen engel uit de hemel komen vallen die iedereen een pistool heeft gegeven...

Problemen zijn problemen effecten zijn effecten. Elke persoon is op zich verantwoordelijk voor het bestaan van wapens ook degene die een moord pleegt.

Wapens = een effect
Moorden = een effect

Wat is het werkelijke probleem? Verveling en geen levensdoel. Niet als persoon niet als gemeenschap.

Daarbij is de gemeenschap ook niet verantwoordelijk voor een levensdoel dat is elke persoon op zich. Levendoelen worden door de gemeeschap wel vaak tegengewerkt en niet geaccepteerd of gewaardeerd. Toch heeft de gemeeschap veel minder in te brengen als er echt een doel is. Het is voor het grootste deel de kracht van de persoon die het leven invult niet de invloed van de maatschappij.
De maatschappij is niet slecht het is alleen maar een optelsom van mensen.

Er bestaan geen wapens in een wereld waar niemand wilt schieten. Een "misdaad" is hetzelfde als een "straf". Een moord is hetzelfde als een doodstraf.

Door de straf bestaad de misdaad. Lees een "straf" als tegenwerking en "misdaad" ook als tegenwerking.

Oorlog is het zelfde als een "misdaad" en een "straf" van justitie.

Een tevreden staat maakt geen oorlog, een tevreden persoon werkt niemand tegen. Hoe meer mensen het begrijpen hoe meer mensen er naar leven hoe mooier het eruit ziet en hoe slechter mooie dingen eruitzien omdat het goed en kwaad slechts in gebied kan verschuiven en niet kan verdwijnen.

Hoe nauwer het gebied van goed en kwaad hoe meer in balans het is + hoe saaier het word. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
doodstraf,ruimt gelijk op,plaats voor nieuwe:d
Waarschuw beheerder
@timothy
verveling en geen levensdoel? man, wapens en bijbehorend wapengeweld zijn al zo oud als de mensheid. Je wil toch niet serieus beweren dat de mens zich al miljoenen jaren verveelt en daarom maar wapens is gaan uitvinden zodat ze uit verveling een ander zijn hoofd in konden knuppelen?

en wat heeft het te maken met wel of geen invoering van de doodstraf? Dat de doodstraf ingezet moet worden voor mensen die zich vervelen omdat dat het profiel van een moordenaar is?

Waarschuw beheerder
Het moordaantal in Amerika heeft wel degelijk met de wetgeving te maken en vrij weinig met de wapenwet. Als je mensen als beesten behandeld, gaan ze zich ook als zodanig gedragen. Kijk maar naar hoe de zwarten hebben gereageerd op het ghetto gebeuren..

Diezelfde wapenwet hebben ze ook in Canada en daar hebben ze nergens last van. Vergeet niet dat als je mensen zich niet begrepen en verraden voelen door hun staat, dat het dan "urban jungle" wordt, Afrika is daar een nog zieker voorbeeld van.

Waarschuw beheerder
Toch wel. Wanneer je niet voldoet aan je eigen levenswensen wordt je in deze realiteit neerslachtig, depressief, apatisch; noem het wat je wilt. Deze state of mind keert terug in je droomwereld, maar dan vele malen heftiger. Komt er dus op neer dat wanneer jij met passie je ding doet (wat persoonsgebonden is) kom jij snachts terecht in een "Hemelse" droom. Omgekeerd, kom je terecht in een "Helse" droom. Quantum Physics heeft al aangetoond dat die zelfde droomachtige state of mind plaats vind na ons sterven. En al naar gelang hoe jij hebt geleefd, zo zal je Afterlife zich bevinden in een hemelse of helse staat.

Dus om even een extreem voorbeeld te kiezen. Mensen die moorden en hiervan genieten en zo hun leven leven zoals ze wouden leven komen na hun dood in een voor hun Hemels Afterlife terecht. Daarintegen, een moordenaar die, vanwege de afkeur van deze realiteit voor moorden, zichzelf weerhoudt van het moorden en daardoor zijn eigen aard verloochend komt terecht in een Hels Afterlife

Dat verhaal van de droomwereld klopt inderdaad wel voor een gedeelte. Alleen ik had het over de Hemel en de Hel van de kerk. Dus een soort leven na de dood in een ander oord. Dat is dus gewoon de reinste onzin.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 14:34:
Ik ben wel eens benieuwd of mensen voor de doodstraf zijn of ze meer voelen voor alternatieve straffen. Ik zelf ben tegen de doodstraf. Kom maar op met je reacties.......

ik ben wel voor de doodstraf
als iemand iets afschuwelijks heeft gedaan mag hij van de doodstraf wel krijgen

Waarschuw beheerder
Zommas. je hebt volkomen gelijk dat ook de wetgeving bij mensen tot onvrede kan leiden en die dan het criminele pad opgaan.

Toch zou het moordcijfer zonder vuurwapens stukken lager liggen. Een bloedbad als in Columbine zou ook niet zijn gebeurd als ze geen geweren hadden gehad.

Het is een combinatie van die 2 aspecten. Reken maar dat er in Nederland ook een hoop ontevreden mensen rondlopen.

En idd in Canada hebben ze een soort gelijke wet en daar is het probleem niet aanwezig. Het heeft ook met de instelling van de Amerikanen te maken. Ze vinden macht al door vele tijden in de geschiedenis belangrijk.

Bowling for Columbine is een aardige docu om hier wat over te zien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Professor Lonsdale op maandag 24 juli 2006 om 15:44:
verveling en geen levensdoel? man, wapens en bijbehorend wapengeweld zijn al zo oud als de mensheid. Je wil toch niet serieus beweren dat de mens zich al miljoenen jaren verveelt en daarom maar wapens is gaan uitvinden zodat ze uit verveling een ander zijn hoofd in konden knuppelen?

en wat heeft het te maken met wel of geen invoering van de doodstraf? Dat de doodstraf ingezet moet worden voor mensen die zich vervelen omdat dat het profiel van een moordenaar is?

Sta je in de schoenen van een crimineel dan zie je weer andere dingen als een groenteboer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 14:34:

ligt er maar net aan welk feit maar als het met kinderen te maken heeft... bv misbruik of ernstige mishandeling absoluut voor de doodstraf
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 16:19:
Zommas. je hebt volkomen gelijk dat ook de wetgeving bij mensen tot onvrede kan leiden en die dan het criminele pad opgaan.

Toch zou het moordcijfer zonder vuurwapens stukken lager liggen. Een bloedbad als in Columbine zou ook niet zijn gebeurd als ze geen geweren hadden gehad.

Gekke wetten veroorzaken gekke misdaden. Het de balans blijft er toch.

Hoe kan iemand denken dat het probleem in een soort gereedschap ligt. Een gereedschap word gemaakt en gebruikt voor een bepaald doel. Een doel onstaat uit verveling.

De mens heeft altijd de behoefte om iets te doen iets te berijken als er niks te berijken valt dan vormt bv oorlog een mooi gezamelijk doel.

Makkelijker kan het niet. Iemand die werkelijk tevreden is begaat geen misdaad, start geen oorlog, word geen politieagent ook geen crimineel. Waarom omdat diegene een doel heeft zich niet verveelt en niet eens tijd heeft voor conflicten die altijd energie verspilling zijn geweest en ook altijd zullen blijven!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Timothy, in bepaalde dingen die je vandaag hebt gepost kon ik me wel vinden maar ik vind dat je nu echt Crap begint te lullen.

Schuif jij alle problemen maar even af op verveling. hoe verzin je het. Problemen komen eerder voort uit ontevredenheid. Dit kan op allerlei vlakken zijn zoals sociale kwesties en financieele kwesties. En je hebt natuurlijk ook nog gewoon gasten die knettergek zijn.

Het probleem ligt wel degelijk in de toegankelijkheid van een middel. Een pistool wordt niet alleen gebruikt om te doden. Wapens kunnen juist ook een goed middel zijn om bepaalde situaties onder controle te krijgen. Politie, leger etc. Daarom zouden wapens alleen toegankelijk moeten zijn voor dat soort mensen en niet voor jan en allerman.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 17:18:
Hoe kan iemand denken dat het probleem in een soort gereedschap ligt. Een gereedschap word gemaakt en gebruikt voor een bepaald doel. Een doel onstaat uit verveling.

Dit vind ik ook onzin.

Het is zeker weten niet te ontkennen dat als vuurwapens zo voor handen liggen, het gebruik ook buiten de perken zal treden. Wat Emilio zegt klopt dus, het is een combinatie van de wapenwet en de asosociale wetgeving tegenover minderheden (waaronder de doodstraf) die in Amerika voor het hoge moordaantal zorgen.

Dus ik blijf bij mijn punt dat de doostraf niet nodig is en stamt uit het middeleeuwse tijdperk. Ik ben het met Emilio eens dat seriemoordenaars/verkrachters met 100% bewijs ook wel afgemaakt mogen worden, maar ik wil de staat dat recht niet geven. Hoe meer macht de mens krijgt over anderen, hoe verder hij zijn aard zal verliezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TIMOTHY op maandag 24 juli 2006 om 13:33:
Dat is een positieve gedachte waar ik zeer zeker van ben. Heet dus niet geloven maar weten ;)

:roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 15:49:
Dat verhaal van de droomwereld klopt inderdaad wel voor een gedeelte. Alleen ik had het over de Hemel en de Hel van de kerk. Dus een soort leven na de dood in een ander oord. Dat is dus gewoon de reinste onzin.

:yes:....na je dood valt je laatste oordeel.......doodstraf mag ook volgens de bijbel, natuurlijk alleen als het echt zeker is dat jij die daad gedaan heb...zo'n iemand in leven houden is hem tijd geven om nog even rustig te zitten voordat het laatste oordeel komt....en die zal nie prettig zijn dan als je de geschriften moet geloven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 19:59:
...na je dood valt je laatste oordeel.......doodstraf mag ook volgens de bijbel, natuurlijk alleen als het echt zeker is dat jij die daad gedaan heb...zo'n iemand in leven houden is hem tijd geven om nog even rustig te zitten voordat het laatste oordeel komt....en die zal nie prettig zijn dan als je de geschriften moet geloven

Inderdaad, de lijdensweg voor die mensen is alleen maar groter als je ze in leven houdt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 21:11:
de lijdensweg voor die mensen is alleen maar groter als je ze in leven houdt

ben ik niet helemaal mee eens....(goed lezen hoe ik t neer schrijf in mn vorige tekst :P:))....hier is eigenlijk uitstel executie.......de straf die je hier krijgt is niks in vergelijking met wat je hierna krijgt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 21:50:
ben ik niet helemaal mee eens....(goed lezen hoe ik t neer schrijf in mn vorige tekst :P:))....hier is eigenlijk uitstel executie.......de straf die je hier krijgt is niks in vergelijking met wat je hierna krijgt

Ok... Jij gelooft dus dat er een hiernamaals is, die bestaat uit een hemel of hel..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 21:11:
...na je dood valt je laatste oordeel.......doodstraf mag ook volgens de bijbel, natuurlijk alleen als het echt zeker is dat jij die daad gedaan heb...zo'n iemand in leven houden is hem tijd geven om nog even rustig te zitten voordat het laatste oordeel komt....en die zal nie prettig zijn dan als je de geschriften moet geloven

als je de bijbel moet geloven is er ook nog zoiets als vergeving,en Jezus die voor onze zonden gestorven is.
het gebod:gij zult niet oordelen en,de wrake is aan gods....
de moordenaar aan het kruis,etc etc
als je dus een gelovig mens bent kan je mijn inziens dus per definitie niet voor de doodstraf zijn.
als Jezus zijn gevolg vraagt om te leven naar zijn voorbeeld zegt hij dus eigenlijk dat deze discussie niet aan ons besteed is.jammer,want ik volg de discussie al dagen lang vol belangstelling.
en wat die wapens betreft:ieder mens heeft een bepaalde mate van overlevingsdrang,en angst is daarbij een slechte raadgever.
In de prehistorie sloegen we elkaar al met knuppels om de oren en dat zal over 1000jr niet anders zijn.
wisten we maar zeker dat god bestond,dan zouden we minder bang zijn,voor ons zelf en voor elkaar.
hemel en hel,jouw godsbeeld,karma,boedha,bedenk het maar,het gaat maar over een ding:goed en kwaad.
gelukkig hebben we allemaal een geweten,jammer genoeg luisteren er veel te weinig mensen naar.....

Waarschuw beheerder
Uhm ik ben tegen de doodstraf als het gaat om een moord die de dooie verdient zou hebben
Maar ben wel voor als het gaat om een moord op een kind

Maar ik vind dat je alleen de doodstraf kunt krijgen bij moord op kinderen O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloemkoolroosje op dinsdag 25 juli 2006 om 01:18:
je dus een gelovig mens bent kan je mijn inziens dus per definitie niet voor de doodstraf zijn.

er is zeker vergeving zelfs voor je ergste daden maar dan moet je wel in jezus geloven en echt oprecht berouw hebben van je zonden.....maar als je zelf de bijbel zou kennen wist je dat er letterlijk stond dat de doodstraf mag!
maar zoals ik in een eerder stukje al zei het moet wel echt zeker zijn dat jij zo'n erge daad heb verricht!

en idd wij mogen maar kunnen ook niet oordelen over wat er met een mens hierna gebeurd en gelukkig maar ook :)...
Uitspraak van bloemkoolroosje op dinsdag 25 juli 2006 om 01:18:
wisten we maar zeker dat god bestond,dan zouden we minder bang zijn,voor ons zelf en voor elkaar.

want??? denk je dan dat je gewoon elke x de zelfde kan begaan en dat als je dan maar sorry zegt hij het je elke x vergeeft je moet wel je hele leven veranderen en naar zijn wil willen gaan leven...dat betekend niet dat je niks mag wat sommige mensen wel denken......
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 22:32:
Ok... Jij gelooft dus dat er een hiernamaals is, die bestaat uit een hemel of hel..?

yep klopt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 17:39:
Problemen komen eerder voort uit ontevredenheid. Dit kan op allerlei vlakken zijn zoals sociale kwesties en financieele kwesties. En je hebt natuurlijk ook nog gewoon gasten die knettergek zijn.

Ontevredenheid = verveling het is maar hoe je het wilt noemen. Iemand met geen levensinvullig is onterverden makkelijker gezegt hij verveelt zich heeft geen doel. Iemand die iets heeft waar die voor leeft stoort zich niet aan sociale kwesties maar legt dingen naast zich evenals geld.

Zeker zijn er knettergekke mensen maar er is een punt waar ze in hun eigen fantasie of hoe je t wilt noemen zijn gevlucht en vanaf daar zijn ze gek. Hele duidelijk voorbeeld: mensen die in een trip zijn blijven hangen die gebeurt alleen bij onstabiele mensen en onstabiele mensen hebben doorgaans geen doel.