En waar ik ook voor ben is om die mensen niet meer zo lang te laten wachten op hun executie.
Ja, alleen dat is dus onmogelijk...
BTW wat is eigenlijk het doel van een doodstraf, zorgen dat een persoon zijn levensles niet kan afmaken zodat hij het in zijn of haar volgende leven weer kan overdoen? Zou wel mooi aansluiten op het stijgende aantal moordenaars
Wat een bullshit. neem nog een joint...
Its all good I rest my caseIedereen is goed he op een eigen manier.
BTW wat is eigenlijk het doel van een doodstraf, zorgen dat een persoon zijn levensles niet kan afmaken zodat hij het in zijn of haar volgende leven weer kan overdoen?
er is geen hemel en er is geen hel.
We leven in een Multiversum van vrije keuze; niemand is gedwongen hier te komen spelen.
Toen de desbetreffende "ziel" "koos" voor zijn Universum wist het van te voren dat het zijn "levensles" niet zou kunnen afmaken.
Je kan dus NIET kiezen voor een resultaat ook niet in een Multiversum je kan wel een plek kiezen met een verwachting van gebeurtenissen.
Dus om even een extreem voorbeeld te kiezen. Mensen die moorden en hiervan genieten en zo hun leven leven zoals ze wouden leven komen na hun dood in een voor hun Hemels Afterlife terecht. Daarintegen, een moordenaar die, vanwege de afkeur van deze realiteit voor moorden, zichzelf weerhoudt van het moorden en daardoor zijn eigen aard verloochend komt terecht in een Hels Afterlife
De realiteit is een weerspiegeling van je eigen innerlijke ik.
Je creert je eigen realiteit.
Zodoende ook een in jouw ogen "onafgemaakte" "levensles"
(waar je dus volledig zelf voor kiest)
Inderdaad maar je kiest niet voor de weg van een ander. Kom je die tegen dan reageer jij erop.
Je kiest er volledig zelf voor maar je bent niet alleen in je realiteit en die is nooit af anders was je klaar.
Die arnold schwarznegger dan,sukkel.
Nee, maar je snapt wel wat ik bedoel. Je begaat een moord veel sneller als je makkelijk aan een pistool kan komen. Ik meen zelfs een x gelezen te hebben dat de meeste slachtoffers zelfs vallen binnen het gezin, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
De schuld geven aan middelen is een mooie uitvlucht voor de werkelijkheid. In de middeleeuwen hadden ze zwaarden en messen hé
Een daad kan niet worden verricht zonder middel maar een middel verricht geen daad. Sterker nog wapens zijn gemaakt door mensen het probleem licht dus niet bij een wapen of een wet maar bij de drijvende kracht die het mogelijk maakt.
Een moord word niet gepleegd omdat er een middel is.
Als een wapen niet voor handen is kan je er ook geen gebruik van maken.
Toch wel. Wanneer je niet voldoet aan je eigen levenswensen wordt je in deze realiteit neerslachtig, depressief, apatisch; noem het wat je wilt. Deze state of mind keert terug in je droomwereld, maar dan vele malen heftiger. Komt er dus op neer dat wanneer jij met passie je ding doet (wat persoonsgebonden is) kom jij snachts terecht in een "Hemelse" droom. Omgekeerd, kom je terecht in een "Helse" droom. Quantum Physics heeft al aangetoond dat die zelfde droomachtige state of mind plaats vind na ons sterven. En al naar gelang hoe jij hebt geleefd, zo zal je Afterlife zich bevinden in een hemelse of helse staat.
Dus om even een extreem voorbeeld te kiezen. Mensen die moorden en hiervan genieten en zo hun leven leven zoals ze wouden leven komen na hun dood in een voor hun Hemels Afterlife terecht. Daarintegen, een moordenaar die, vanwege de afkeur van deze realiteit voor moorden, zichzelf weerhoudt van het moorden en daardoor zijn eigen aard verloochend komt terecht in een Hels Afterlife
Ik ben wel eens benieuwd of mensen voor de doodstraf zijn of ze meer voelen voor alternatieve straffen. Ik zelf ben tegen de doodstraf. Kom maar op met je reacties.......
verveling en geen levensdoel? man, wapens en bijbehorend wapengeweld zijn al zo oud als de mensheid. Je wil toch niet serieus beweren dat de mens zich al miljoenen jaren verveelt en daarom maar wapens is gaan uitvinden zodat ze uit verveling een ander zijn hoofd in konden knuppelen?
en wat heeft het te maken met wel of geen invoering van de doodstraf? Dat de doodstraf ingezet moet worden voor mensen die zich vervelen omdat dat het profiel van een moordenaar is?
Ik ben wel eens benieuwd of mensen voor de doodstraf zijn of ze meer voelen voor alternatieve straffen. Ik zelf ben tegen de doodstraf. Kom maar op met je reacties.......
Zommas. je hebt volkomen gelijk dat ook de wetgeving bij mensen tot onvrede kan leiden en die dan het criminele pad opgaan.
Toch zou het moordcijfer zonder vuurwapens stukken lager liggen. Een bloedbad als in Columbine zou ook niet zijn gebeurd als ze geen geweren hadden gehad.
Hoe kan iemand denken dat het probleem in een soort gereedschap ligt. Een gereedschap word gemaakt en gebruikt voor een bepaald doel. Een doel onstaat uit verveling.
Dat verhaal van de droomwereld klopt inderdaad wel voor een gedeelte. Alleen ik had het over de Hemel en de Hel van de kerk. Dus een soort leven na de dood in een ander oord. Dat is dus gewoon de reinste onzin.
...na je dood valt je laatste oordeel.......doodstraf mag ook volgens de bijbel, natuurlijk alleen als het echt zeker is dat jij die daad gedaan heb...zo'n iemand in leven houden is hem tijd geven om nog even rustig te zitten voordat het laatste oordeel komt....en die zal nie prettig zijn dan als je de geschriften moet geloven
de lijdensweg voor die mensen is alleen maar groter als je ze in leven houdt
ben ik niet helemaal mee eens....(goed lezen hoe ik t neer schrijf in mn vorige tekst)....hier is eigenlijk uitstel executie.......de straf die je hier krijgt is niks in vergelijking met wat je hierna krijgt
...na je dood valt je laatste oordeel.......doodstraf mag ook volgens de bijbel, natuurlijk alleen als het echt zeker is dat jij die daad gedaan heb...zo'n iemand in leven houden is hem tijd geven om nog even rustig te zitten voordat het laatste oordeel komt....en die zal nie prettig zijn dan als je de geschriften moet geloven
je dus een gelovig mens bent kan je mijn inziens dus per definitie niet voor de doodstraf zijn.
wisten we maar zeker dat god bestond,dan zouden we minder bang zijn,voor ons zelf en voor elkaar.
Ok... Jij gelooft dus dat er een hiernamaals is, die bestaat uit een hemel of hel..?
Problemen komen eerder voort uit ontevredenheid. Dit kan op allerlei vlakken zijn zoals sociale kwesties en financieele kwesties. En je hebt natuurlijk ook nog gewoon gasten die knettergek zijn.