Mijn antwoord is heeeel simpel, maar ook persoonlijk...
Vinyl is mijn ding, draai al vinyl sinds begin '90' en zal dit blijven doen tot me dood....
Vinyl heeft de touch die cd's niet hebben.....met vinyl zoek je zelf je cuepunten op, met je handje heb je dat letterlijk in de hand....digitaal zit er een computer tussen, die dit alles voor jou regelt...de feeling is er gewoon niet in mijn ogen....
Cd's nemen niks over....vinyl is the king.. puur uit budgetaire reden zou ik voor cd gaan....spindletje kost geen drol meer, en iedereen download muziek...dus gratis je collectie aanvullen...
Een stukkie plastic met 1 of 2 remixen van een track kost gemiddeld 10 euro, met uitschieters... en reken maar uit....ik wil elke week een verse set kunnen draaien, 1,5 tot 2 uur herrie....vinyltje of...ehm.....15 tot 20...elke week... ketjingelingeling.....ff doneren....dure hobby, maar je hebt er wel wat voor... heb platen waar veeeeel geld voor neergelegt wordt/ gaat worden....cd's worden nooooooit geld waard...
VINYL all the way...
Maar promo's krijg je op mp3 en komen pas veel later op vinyl.
Of beide
Heb 2 draaitafels, vandaag een cd-speler erbij gekocht.
Draaien op vinyl is gewoon natuurlijker
Maar promo's krijg je op mp3 en komen pas veel later op vinyl. Daarbuiten ken ik genoeg platen die ik wel grappig vind maar te duur vind om ze op platen te kopen... cd is daarop dus de uitkomst
Heb toch maar gekozen voor vinyl, vind alleen puur het zoeken en verzamelen van vinyl al een leuke bezigheid!!
+ CDJ's geven je meer bewegingsvrijheid
+ Gelijkzetten, mits gebrande tracks niet van vinyl geript zijn, gaat makkelijker
vind het niet zo heel veel verschillend behalve het cue'en van de plaat...
CD is het aan het overnemen?
nee hoor
Mijn redenen zijn simpel....ik vindt het "gevoel" van vinyl gewoon zooooooo relaxed....zon grote plaat in je hand, het tikken van de naald in de groef, dat zijn gewoon dingen....
echt, als je eenmaal de smaak van vinyltjes te pakken hebt, laat je het noooooit meer los....
En wat is geld nou tegenwoordig....heb liever een 12" waar er maar 100 van zijn, dan een cd die de hele wereld hebt!! orginaliteit counts!!!! en in mijn objectief is dat ver te zoeken met cd tjus....laatste aanpassing 9 november 2005 23:11
precies dit is het geen waar ik me aan zou irriteren!
misschien ooit nog is cd speler erbij
je heb een plaat sneller gelijk en de jog wheel vind ik wat lekkerder werken met correcties...
ik vraag me af hoe het zit met je inmix punt te vinden,ja de tijd dan moe je precies precies dat ene punt zoeken wat met vinyl makkelijk kan
Beetje technisch: Digitaal vindt ik persoonlijk koud en kil klinken....vooral wav geconverteerd vanaf MP3...en dat doe je meestal wel als je een cd downlood..en m later in de auto wil horen....of gebruikt in je dj sets want dat maakt het dus goedkoper....
Een promo die ik opneem, met een goede kaart in me pc (emu1212m), met een goede recorder ( CEpro ) én met vinyl....beter geluid dan een gekocht cdtje... voller, dieper, harder, dynamischer.....gewoon meeeeeer van alles....tuurlijk maakt of kraakt alles met je elementen, die zijn het allerbelangrijkst...dat (re)produceert je geluid, dus hoe beter de naald, hoe beter je geluid...
Digitaal is een heel ander verhaal....alles is computergestuurd, alles wat dus niet klopt in het signaal wordt strakgetrokken, zodat we het kunnen horen met ons beperkte waarnemingsnivo...(tot 22000 hz geloof ik)
Digitaal is I/O en nix er tussenin....analoog hoor je dat er mechanische frictie is, en juist omdat de draaitafel 9/10 x niet voorversterkt is kan je je gain op je mengtafel iets meer opengooien, vanwege het verschil in signaalsterkte...meer gain is meer power over je boxen...
ik vraag me af hoe het zit met je inmix punt te vinden,ja de tijd dan moe je precies precies dat ene punt zoeken wat met vinyl makkelijk kan
leuke discussie, maar dit gaat toch echt alleen op voor analoog geproduceerde nummers. Als je het digitaal geproduceerd hebt heeft het weinig nut want dan zal je bij cd (digitaal) dus geen kwaliteitsverlies hebbenWaarom denk je dat er optische en digitale in- en uitgangen zijn? Inderdaad, om kwaliteitsverlies tegen te gaan.
Dan gaat de kwaliteit pas verloren.. bij mp3 zelf in principe niet, anders zou een programma als final scratch of BPM-studio ook met wav.files moeten werken.
ze hebben daar niets anders
Uitspraak van HHHakkelaar op vrijdag 11 november 2005 om 14:29:
bij de cd speler van technics draait die platter?laatste aanpassing 11 november 2005 15:01
ik zou met vinyl beginnen... en als je dat onder de knie hebt... met cds gaan werken... is denk ik beter als andersom omdat als je eerst met cds gaat draaien en daarna met vinyl, dat het met vinyl draaien tegen kan vallen (hoor ik van djs die zo zijn begonnen vandaar)
Das een voordeel van platen, boek er op en ze zijn meestal wel weer te gebruiken... met cd kan je het vergeten
ik zou met vinyl beginnen... en als je dat onder de knie hebt... met cds gaan werken... is denk ik beter als andersom omdat als je eerst met cds gaat draaien en daarna met vinyl, dat het met vinyl draaien tegen kan vallen (hoor ik van djs die zo zijn begonnen vandaar)
Maar cd's koop je ook voor 14 cent per stuk... wat wil je dan
Maar cd's koop je ook voor 14 cent per stuk... wat wil je dan
En je ook nog zo stom was om hem dan niet opnieuw te rippen...
Oke je bent een domme lul dan maar het kan gebeuren
Als je begint met draaien, en je wilt met cd's gaan draaien is het grote onzin, om dan eerst met draaitafels te leren draaien.
Je hebt er aanleg voor, of niet
Het mooie van vinyl is simpel weg dat de nummers er kompleet op staan.
Vinylrips mss?
Inderdaad. en als je ze binnenkort nog eens legaal kunt downloaden tegen betaling dan heb je alle complete vinylversies van alles, zonder dat ze op een vinylplaat staan. Denk je dat cd-jocks die beatmixen zonder intro's en outro's de avond doorkomen?
2 plaatjes aan elkaar lutsen kan iedere mongool... maar een vette set neerknallen kan niet iedereen, maar is zeker wel aan te leren, namelijk door veel te oefenen, het gaat namelijk vooral om platenkeuze en platenkennis....timing gaat na verloop van tijd vanzelf, routine..... en door je platenkeuze en de manier waarop je je overgangen presenteerd bepalen de sfeer van je set....met de style die ik draai ( trance) wil ik dat je als luisteraar in een trip beland, en dat lukt vaak....
Tip is dus ook, oefen vooral veel met je toonregeling, en zelfs je gain kan van pas komen....ik heb mezelf een aantal dingen aangeleerd die zeker van pas komen bij het mixen...ik speel veel met de toonregeling en gain during mijn sets....en dat kan erg vette effecten geven...
Uitspraak van DanM op maandag 21 november 2005 om 00:56:
2 plaatjes aan elkaar lutsen kan iedere mongool... maar een vette set neerknallen kan niet iedereen, maar is zeker wel aan te leren, namelijk door veel te oefenen, het gaat namelijk vooral om platenkeuze en platenkennis....timing gaat na verloop van tijd vanzelf, routine..... en door je platenkeuze en de manier waarop je je overgangen presenteerd bepalen de sfeer van je set....met de style die ik draai ( trance) wil ik dat je als luisteraar in een trip beland, en dat lukt vaak....
Tip is dus ook, oefen vooral veel met je toonregeling, en zelfs je gain kan van pas komen....ik heb mezelf een aantal dingen aangeleerd die zeker van pas komen bij het mixen...ik speel veel met de toonregeling en gain during mijn sets....en dat kan erg vette effecten geven...
Waarom zou dat met vinyl wel gaan, en met cd niet??
Mixen komt zo ong op hetzelfde neer
met platen ut heeft gewoon wat
Gewoon platen en een cd speler erbij voor de effecten en samples
Wat heb je nu eigenlijk voor spul staan HHHakkelaar
2x Reloops RP-4000 MD's
1x Gemini UMX-SE
1x American Audio PSX
platen klinken beter da's geen mening maar een feit!
nee zwarte goud
vloeibaar goud is ook te doen
goedkoop ja....
dus?
Wat een onzin, voor sommige hobby's moet je eenmaal geld over de toonbank gooien, heb je het er niet voor over moet je het lekker niet doen. Hoe duur iets is lijk mij het minst belangrijk.
Ik neem aan dat je wilt dj'en met een doel, dan zal je ook echt draaitafels onder de knie moeten krijgen.
je hoeft echt niet persee een doel te hebben als je bedoelt met het verschoppen als dj je kan het ook puur voor de lol doen.
en dan nog moet je goeie gear hebben
Jah oke ik doe het ook omdat ik het leuk vind maar ik wil in de toekomst toch wel een paar keer op een feest(je) gedraaid hebben, neem aan dat iedereen zo een soort doel heeft.
Wat een onzin, voor sommige hobby's moet je eenmaal geld over de toonbank gooien, heb je het er niet voor over moet je het lekker niet doen. Hoe duur iets is lijk mij het minst belangrijk.
wat zijn die nadelen dan?
en wordt het over een tijd niet veel te duur om producties op vinyl te zetten
met vinyl ben je er meer zeker van dat het werkt
en de hele productie staat erop dat missen veel CD's
wat bedoel je daarmee?
dj's brengen hun producties vaak ook al uit op cd
omdat het analoog is en cd digitaal dus er zit meer tussen de muziek en het medium.
waarom denk je dat?
Een naald kan nog wel eens gaan springen, per ongeluk aanstoten e.d.
Als jij met "er zit meer tussen" bedoelt dat er ook meer kapot kan gaan dan moet ik je ongelijk geven want er kan natuurlijk ook vanalles kapot gaan aan een draaitafel.
en dan komt er ook nog bij dat het geluid vele malen beter is met vinyl
ook dat, maar het is minder betrouwbaar dan vinyl
en dan komt er ook nog bij dat het geluid vele malen beter is met vinyl
vinyl vind ik dus praktischer, .
heb je daar bewijs voor???
ik @ I love techno Dave Clarke liet echt wel wat vets zien op die technics cs spelers
en dan vind jij vinyl betrouwbaarder
tuurlijk, in welk gat heb jij de afgelopen tijd geleefd?
dj=vinyl
Met 2 cd spelers een set neerpleuren is easy done... mits je je apparatuur kent, gelijkzetten,timen...ff tappen ...ik zie daar de lol niet van in,tenzij je op een andere manier productief kan zijn (sampler,fx)...een dj moet werken voor ze geld, bezig zijn,in ze set opgaan....go with the flow....niet simpelweg een plaatje draaien, maar een artistiek hoogstandje neerzetten, een trip.......dat is een dj...met cd spelers,vinyl, mp3, cassetteband...
Simpelweg plaatje draaien kan iedereen....
Met 2 cd spelers een set neerpleuren is easy done...mits je je apparatuur kent, gelijkzetten,timen...ff tappen
...ik zie daar de lol niet van in,tenzij je op een andere manier productief kan zijn (sampler,fx)...een dj moet werken voor ze geld, bezig zijn,in ze set opgaan....go with the flow....niet simpelweg een plaatje draaien, maar een artistiek hoogstandje neerzetten, een trip....
...dat is een dj...met cd spelers,vinyl, mp3, cassetteband...
Simpelweg plaatje draaien kan iedereen....
Gelijk heb je, maar of je het nou met draaitafels of cdspelers, het is even makkelijk/moeilijk en komt op het zelfe neer
Gelijk heb je, maar of je het nou met draaitafels of cdspelers, het is even makkelijk/moeilijk en komt op het zelfe neer laatste aanpassing 24 november 2005 00:14
Met 2 cd spelers een set neerpleuren is easy done... mits je je apparatuur kent, gelijkzetten,timen...ff tappen ...ik zie daar de lol niet van in,
ja als jullie nou gewoon goed lezen en niet alleen de dingen die wilt lezen!
Met 2 cd spelers een set neerpleuren is easy done... mits je je apparatuur kent, gelijkzetten,timen...ff tappen ...
ja als jij komt met argumenten die gebaseerd zijn op nix of of die van andere
Het lijkt alsof de meeste mensen die met vinyl draaien niet openstaan voor cd's omdat het volgens hun niet "echt" is...
je noemt zelf Dave Clark
Geef mij het verschil dan tussen cd mixen en turntable mixen behalve de apparaatuur?
Geef mij het verschil dan tussen cd mixen en turntable mixen behalve de apparaatuur?laatste aanpassing 24 november 2005 12:04
ik zeg gewoon dat draaien op cdj's ook draaien is omdat je in feite hetzelfde doet als met tt's. Alleen op een iets andere manier.
Het lijkt alsof de meeste mensen die met vinyl draaien niet openstaan voor cd's omdat het volgens hun niet "echt" is...
het is gewoon anders, maar daarom niet minder.
Geef mij het verschil dan tussen cd mixen en turntable mixen behalve de apparaatuur?
bij cd spelers tap je ff en de traxx staan gelijk.....bij vinyl komt ervaring kijken.....
verder is het gewoon aan te raden veel tijd en vooral liefde in je setjes tegooien....reactiesop je set kunnen je verder brengen dan je denkt...
Vinyl stuur je bij met je handjes....je weet wel, je platter vertragen of versnellen.....bij cd's hoeft dat helemnaal niet, daar gebeurt dat dus volautomatisch....
Vinyl stuur je bij met je handjes....je weet wel, je platter vertragen of versnellen.....bij cd's hoeft dat helemnaal niet, daar gebeurt dat dus volautomatisch....
Verder kan bij vinyl de naald overslaan, verrotbij het cue-en....cd spelers hebben dat probleem niet....
Cd spelers kan je een infinit loop creeeren,probeer dat eens met een plaatje.... verder is het zo,nogmaals....bij cd spelers tap je ff en de traxx staan gelijk.....bij vinyl komt ervaring kijken.....
heb op diverse gedraaid,voor zover je het draaien mag noemen.... wat ik probeer te zeggen is dat vinyl 1:1 is....als je je plaat heen en weerhaalt om een cuepoint te timen kan ie overslaan, moet je weer zoeken.....met cd zou je zeggen dat het hetzelfde gaat met voornaast verscil dat ie niet overslaat...(als je tenminste goede spullen heb)
De feeling in de letterlijkste zin van het woord is eraf/gone/foetsie...der zit allerlei techniek achter om fouten te voorkomen, om het de gebruiker makkelijker te maken, en bijvoorbeeld een backspin is vaak alleen een knopje indrukken op het juiste tijdstip, daarna loop eea weer strak,probeer dat eens met vinyl ............het draaien opzich....in iedergeval de muziekkeus, hangt niet van je gearlist af, maar van smaak....en daarover valt ( niet ) te twisten....
afzeiken.... als je goed gelezen heb wil ik er zelf ook eentje bij, het heeft alleen in mijn visie verkeerde voordelen om meteen over te stappen....nogmaals,ik zeik nix af...geef alleen mijn mening.... ik vindt vinyl de beste uitvinding ooit, en dat jr kan kiezen tussen verschillende mediums..
Zoals ik ook al zei,"heb op diverse gedraaid,voor zover je het draaien mag noemen" ....evntjes geprobeert in de winlkel, in mijn research verleden....een cd speler heeft wel degelijk allerlei foefjes aan boord, die maken hetje way makkelijker om een vette set neer te zetten....kan ik nie ontkennen, misschien ben ik gewoon hopeloos ouderwets, en zal ik vanzelf leren wat je kan met zon digitaal device....het heeft voor/nadelen...beide heb ik genoemd, dus flikker op met opmerkingen als afzeiken...
Komt op jou zo over, is niet zo bedoeld.....
Sommige mensen zien alleen de negatieve kanten..
wat een gezeik
goede cd spelers zijn praktisch hetzelfe als platen spelers.
je moet ook gewoon zelf gelijkleggen (gaat heus niet vanzelf)
er zit ook gewoon een platter op die rond draait
vertel mij het verschil dan maar? enkel voordelen eigenlijk (niet overslagen, platen slijten niet ofzo)
het maakt mij geen flikker uit met wat iemand draait. je moet gewoon hetzelfde doen hoor.
(natuurlijk heeft vinyl zo zijn charmes he, maar sommigen kraken cdj zo hard af terwijl het eigenlijk precies hetzelfde is, enkel zit er een ander gevoel aan )
ik zeg gewoon dat draaien op cdj's ook draaien is omdat je in feite hetzelfde doet als met tt's. Alleen op een iets andere manier.
het is gewoon anders, maar daarom niet minder.
Goed he....dit is gewoon doordrammerij, mensen woorden in de mond leggen,als je niet kan begrijpend lezen....ga dan terug naar school....er is ook nog zoiets als opbouwende kritiek...
wat een gezeik
goede cd spelers zijn praktisch hetzelfe als platen spelers.
je moet ook gewoon zelf gelijkleggen (gaat heus niet vanzelf)
er zit ook gewoon een platter op die rond draait
En over die platter, alleen de Denon DNS-serie heeft een meedraaiende platter en de Technics SL-DZ natuurlijk. De Pioneer heeft een passieve, stilstaande, platter, maar dat is ook geen probleem, beetje met de jog bewegen bij een correctie en 't loopt weer netjes recht, áls je goed gepitched hebt.
jij in het bijzonder
backspin onder een knopje is niet mogelijk
Uitspraak van DaNoS® op vrijdag 25 november 2005 om 00:18:
een backspin kan ook gewoon met de pioneer cdj's. Hoe wil je dat in godsnaam onder een knopje zetten
heel simpel lijkt me begin punt en eind selecteren en snelheid misschien en gaan met die banaan
en verder?
Uitspraak van DanM op donderdag 24 november 2005 om 19:40:
beetje kinderachtig pik is nergens voor nodig
het kinderachtige aan dit alles is dat jullie met argumenten komen die kant nog wal raken.
ik heb zelfg een jaar aleen cd's gedraait en mijn conclusie is dat cd's veel makkelijker zijn dan vinyl dus ik vindt et slap en het ziet er niet uit blijf platen zullen er toch niet uitgaan lkkr bij analoog houde dan vindt ik dat je echt een dj bent digtaal met die cd spelers leuk voor erbij maar beetje lullig als je aleen cds draai er zitte bpm meters op en ik meen het serieus ik laat me broertje van 10 op me pioneer cdS draaie wat em nog aardig goed af gaat ook dus ik neem cd DJ's niet serieus
ik heb zelfg een jaar aleen cd's gedraait en mijn conclusie is dat cd's veel makkelijker zijn dan vinyl dus ik vindt et slap en het ziet er niet uit blijf platen zullen er toch niet uitgaan lkkr bij analoog houde dan vindt ik dat je echt een dj bent digtaal met die cd spelers leuk voor erbij maar beetje lullig als je aleen cds draai er zitte bpm meters op en ik meen het serieus ik laat me broertje van 10 op me pioneer cdS draaie wat em nog aardig goed af gaat ook dus ik neem cd DJ's niet serieus
dit bijvoorbeeld
kom op zeg noe eens ff eerlijk draai je cd's omdat het goedkoop is of zoek je een makkelijke uitweg ik wil weleens weten waarom je cds draai ik hou van muziek dus mij zie je elke week in een platezaak helemaal uit me dak gaan je kom daar aan zeg doe mij ff een paar lkkre electro minimal plate en je krijg een stapel in je handel gedrukt ga et lkkr luistere en je heb een vette verzameling waar niemand je aan kan tippe mooie plate bak als je ergens moe draaie me ID-T platekoffer mee beetje de DJ uithange das toch veel mooier ofnie het 1igste nadeel van plate is de prijs naar mijn mening en wat heb je met je cd's een dikke map vol met gebrande cdtjes kom op
Je sleept met een zware platentas, die niet eens helemaal compleet is omdat het grootste gedeelte van je collectie thuis staat.
Mijn keuze voor cd-spelers was simpel. Ik wil voornamelijk techno draaien. ++punten bij een cd speler is dat ik er lekker mee kan klooien, door de vele mogelijheden. Daarnaast is het relaxed dat als ik iets in reason heb gemaakt ik het direct op cd kan pleuren en zelf kan draaien.
kijk dat is meer voor leuk erbij doen want je staat niet heel de avond met effecten te spelen te sample of je eigen nummer te draaie. ik draai zelf platen en cd's maak ook mijn eige nummers dus ik snap wel wat je bedoel maar met platen heb je de muziek echt beet groote platter en mensen zien je echt als DJ als je constand platen beet heb.
mensen zien je echt als DJ als je constand platen beet
breng je hem terug en vraag een nieuwe
Doordat de materie (vinyl) 'werkt' kunnen snelheidsveranderingen ontstaan, naast 't feit dat sommigen verkeerd geperst zijn. Beetje jammer, maar dat is 't risico van met vinyl draaien.
hahaha opbouwende kritiek
je weet niet eens waar je het over hebt...
beetje jammer dat je de discussie zo afkapt.
ik heb je nergens woorden in de mond gelegd.
een groot deel van de feestgangers zien een DJ als iemand die plaatjes draait en als je dan met cds aankom hebben ze zoieso wal mindere verwachtingen van je.
da's dj'en kerel, kunnen inproviseren met de platen die je heb, niet een andere cd'tje erin knallen
Niet om vervelend te doen, maar volgens mij ben je wel héél erg overtuigd van je eigen kunsten hè?
Best jammer dat sommige mensen hier nogal 'overtuigend' willen overkomen door maar uit de hoogte te doen, terwijl je gewoon ook een normale discussie over dit onderwerp kan voeren.
Maar ik ben natuurlijk vast anders gewend...
En zijn het niet die extras die het wat makkelijker maakt allemaal....minder moeite voor hetzelfde effect?
Zoals ik al eerder zei....ik ben van de ouwe school.....*maar sta wel open voor vernieuwing....
Gozer....ik liep toch alles af te kraken/zeiken?
Best jammer dat sommige mensen hier nogal 'overtuigend' willen overkomen door maar uit de hoogte te doen, terwijl je gewoon ook een normale discussie over dit onderwerp kan voeren.
ik citeer mijn reactie:
Ik zou zeggen verdiep je eerst eens in cd-spelers voordat je ze gaat afzeiken, want je hebt er weinig van begrepen
zeg ik hiermee dat je iets loopt af te zeiken?
begrijpend lezen was het toch?
simpelweg omdat er al genoeg kneusjes zoals jou zijn die denken dat ze de master zijn met hun vinyl!
simpelweg omdat er al genoeg kneusjes zoals jou zijn die denken dat ze de master zijn met hun vinyl!
Je mag me alles noemen, dit is partyflock en met zulke uitspraken laat jij precies zien wat partyflock is...
Ik heb nooit gezegt,laat staan gedacht, dat ik master ben met vinyl....
Ach...dat ik al actief ben met vinyl draaien sinds begin jaren '90 zegt ook nix over ervaring natuurlijk....
Zal nooit zeggen dat ik master ben, ik leer elke dag nog bij......daarintegen...als je net komt kijken (zoals jij waarschijnlijk) kan je beter geen grote bek hebben tegen mensen die welweten waar ze mee bezig zijn....dan zet jejezelf aardig voor lul....
Anyway....je mag zelf oordelen of ik master ben of niet....als je daar tenminste voor openstaat.....ik zal wel een setje voor je uploaden.....en dan doe jij hetzelfde met je mp3 mix ok...?
Heb me diep genoeg verdiept in de materie om tot de conclusie te komen dat ik vinyl voor ga....
De enige echte reden is dat ik digitaal niet mooi vindt klinken, en het medium ( vinyl dus) graag wil voelen als ik ermee werk.....
Je wil wel met vinyl maar je kan niet.
of je denkt door met de tijd mee te gaan tof te zijn en dus voor cd kiest omdat dat volgens mensen de toekomst is.
en niet kijken wat DJ'en nou eigenlijk is!
zo zie ik CD dj's
daar komt bij dat wanneer je een dikke collectie aan platen heb opgebouwd ben je daar super trots op
en DJ'en houd ook in muziek verzamelen.
een cd'tje kopen of branden zie ik niet als muziek verzamelen!
je verzameld het natuurlijk wel maar het is geen drol aan!
en nee ik koop dan niet ff een CD'tje dan is de lol eraf.
een dj moet een set neerzeten met de platen die hij heb die hij vet vind en dat weet je dat de DJ zelf een goeie collectie platen heb dus meer moeite ervoor gedaan heb!
DJ = DISC JOCKEY.....en net als Hakkelaar zeg.....djén is muziek verzamelen.....en laat ik dat nou al heeeeel lang doen.....
Mja....als je het dan over een verzameling heb....cd's heeft iedereen,maar ik heb vinyltjes staan die niet eens op cd verschenen zijn...., daarintegen ook cd's/traxx die nooitop vinyl verschenen zijn....
Verder geef ik jou gewoon mijn ongezouten mening, wether u like it or not.....trek daarzelf je conclusies uit....
Nogmaals, cd's zijn de toekomst, vinyl is nostalgie en zal altijd blijven
tis fake
Daarbij komt nog het stukje rechten.....
Je kan je dit persoonlijk aantrekken,moet je zelf weten.... maar ik vindt dat ik de muziekbizz steun doordat ik vinyl koop...
Als je digitaal mixed lijkt mij dat de verleiding groot is om je muziek gewoon te downloaden, het gaat immers om de muziek....ook dit is dus een belangrijk verschil, want een stukkie vinyl download je niet zomaar ff....
Je kan je dit persoonlijk aantrekken,moet je zelf weten
hebt wat meer te besteden, same like me....maar toch maak je mij niet wijs dat je als cd jock niks illegaals gebruikt.....
En jij bent naar eigen zeggen ook high budget bezig want 95% is orgineel....dus ik snap je point niet....
Het is veel leuker over 10 jaar te kijken wat voor collectie je heb he
ach voor 2 maandjes vind ik het al redelijk wat... als je het omrekend naar pleuro's
t ziet er niet uit
tis zo makkelijk
en na een setje draaien vraag ik me altijd af heeft die dj nou dit live gedaan of is t gewoon opgenomen.
Ik weet niet
cd's mixen vind ik zo jammer
Ook gewoon omdat ALLES op cd verkrijgbaar is
Bepaalde platen moet je ECHT naar op zoek
een cdtje kan je ff branden ......
www.x-ploit.nl/xino
Nah ik begin de laatste tijd steeds meer open te worden voor andere stylen zoals schranzz, hardcore, industrial hardcore etc...
dat is een vande punten die het zwaarste wegen waarom ik met vinyl draai
Het heeft tog iets een plaat
Dat geknars en gekraak heb j egewoon niet in een cd
Dat geeft wel extra sfeer vind ik
Oke nou zijn bapaalde prijzen van platen wel errug overdreven
Maja dan nog zou ik hem niet op een cdtje branden en op cd draaien
Dus wel, het publiek ziet toch graag vinyls ipv cd... vraag me niet waarom
en hoe ziet het publiek dat?
Over het algemeen staat de dj hoog, op een podium.
90% van de zaal zal het niet eens in de gaten hebben.
Daarnaast zwaait lang niet iedere dj met zijn vinyl...
Een DJ met platen is gewono meer een lust van het oog dan CD. Hoe onterecht het ook is, het is wel zo
Een DJ met platen is gewono meer een lust van het oog dan CD. Hoe onterecht het ook is, het is wel zo
zo onterecht vind ik het ook weer niet
Het ziet er tog oo vetter uit als een dj met platen in de weer is dan dat een dj alleen op knopjes aan het drukken is
Nu overdrijf je, oke ik vind het persoonlijk makkelijker. Maar niet zo makkelijk dat elke noob van 3 nog een wereldset kan neerzetten.
Ikzelf ga liever voor Vinyl wegens deze gewoon veel lekkerder en het gevoel krijgt van echt draaien van muziek.
Bij cd's vind het veel minder omdat deze heel irritant zijn om een goed punt in het nummer te vinden. het beheerst veel lekkerder als je met platen te werk gaat.
Nu overdrijf je, oke ik vind het persoonlijk makkelijker. Maar niet zo makkelijk dat elke noob van 3 nog een wereldset kan neerzetten
Enige nadeel aan vinyl vind ik dat als ik naar de platenzaak ga ik ALTIJD teveel geld uitgeef.......
ja klop maar ook draaitafels
dat is de hoofd medium en zo hoort het
maar betekend als iedereen het doet dat het dan gelijk beter is?
Dus wel, het publiek ziet toch graag vinyls ipv cd... vraag me niet waarom
Laatst las ik op PF nog een topic over dat prophet met cd draait op kleinere feestjes, dat is dus al een bewijs.
Nee maar betekent wel da t nie "Nep" en "simpel" is. Verder is een platenspeler niet het 'hoofd medium' zoals jij het noemt. Voor mij zijn de pioneer cdj's het hoofd (en tevens enige) medium...
Uve GOT a point here.....
Zoals je maybe weet hoor je vaak de roddel dat vinyl uit zou sterven, gelukkig een roddel,maar al die digitale sjit van tegenwoordig helpen het uitsterven wel mee,want cd is nu eenmaal gewoon goedkoper,ook in productie... mastercd kost een paar euro, je wil niet weten wat een de moederplaten voor bepaalde persingen kosten,afhankelijk van de fabriek natuurljik...
Anyway....vinyl is gewoon een supermedium en het zou doodzonde zijn als het zou verdwijnen...doodzonde
goodnight..
Vinyl.
En het probleem met cd's is dat je dan van die kotsdj;s krijgt die 1 cd opzetten met ingemixte nummertjes daarop en dan als een gek op allemaal dingen gaan lopen rammen, zogenammd mixen enz. En het publiek heeft het meestal toch niet door want die hebben geen verstand van mixen(de meeste iig)
waarom zou je alleen met CD draaien? heb je wel plezier in het draaien? geef je wel iets om de artiest als je mp3 gebruikt en of een gefikte cd gebruikt? dit vraag ik me echt af
op thunderdome 2003 de dj zet er een cd in en gaat gewoon een biertje drinken hier kan ik niet tegen!
jij en nog een handje vol ja dat ergerd mij dus
Ik zou dolgraag wel is op zo een setup willen draaien, zeer benieuwd of dat nou echt strak werkt
Nah je draait gewoon op draaitafels, denk dat het zeker niet makkelijk is... sterker nog ik denk dat het vrijwel geen verschil maakt
Nah je draait gewoon op draaitafels, denk dat het zeker niet makkelijk is... sterker nog ik denk dat het vrijwel geen verschil maakt
jah man met vinyl heb je gewoon dirict contact met je muziek!
Uitspraak van *HaRdCoRe ReBeL Mr-T* op dinsdag 6 december 2005 om 16:58:
jah man met vinyl heb je gewoon dirict contact met je muziek!
Gaan we het nu niet een beetje overdrijven?
cd's is veel beter man!
Ik hecht weinig waarde aan CD's..
Als ik een nieuwe plaat download denk ik leuk..
Koop ik die plaat op vinyl dan is de emotionele waarde veel hoger..
Dan is het gewoon tof dat de postbode langs komt met een paar nieuwe platen..
Ik zit met een probleem, ik ben beginnend dj en zit te twijfelen of ik nou vinyl of cd draaitafels moet kopen. Vinyl heeft een stijl, maar CD is het geleidelijk aan het overnemen? Wie raad mij Wat aan?!
Als je beginnende bent (net als ik) zou je beter voor cd's kunnen gaan. veel goedkoper. Vinyl kan altijd nog.
Als je beginnende bent (net als ik) zou je beter voor cd's kunnen gaan. veel goedkoper. Vinyl kan altijd nog.
Beter gewoon vinyl, geloof me, dan ben je ook gelijk verslaafd en besmet aan het virus...
precies
als je begin doe het dan gelijk goed
daardoor zal het je denk ook alleen maar tegenvallen
Koop maar 10 platen per maand aan 8 euro (dan heb je nog te weinig om een set van 2 uur te draaien.
Mijn broertje had dj'en ook als hobbie toen hij 13 was ofso..
Ik zeg dit niet voor niets
Je moet in iedder geval weten wat je wil...anders koop je die spullen maar en vervolgens ben je 1000 euro verder en kan je de boel weer verkopen omdat het je niet lukt.
Je kan ook met cd's gaan draaien en dan de muziek van een plaat op cd zetten..dit is wel goedkoper.
Ik lijk misschien een sukkel maar ik ben nou bijna een jaartje bezig..heb nog geen geld verloren. EN ik heb een doel voor ogen.
dat is het beste gevoel wat er is kilo's aan muziek
een dikke collectie opbouwen niet een kut cd mapje
Iedereen doet het anders..Ik ben gewoon zakelijker ingesteld
wij hebben andere doelen denk ik
Toen jij begon wist je wat je wou toch?
waarom zou je alleen met CD draaien? heb je wel plezier in het draaien? geef je wel iets om de artiest als je mp3 gebruikt en of een gefikte cd gebruikt? dit vraag ik me echt af
dan kan je beter radio dj worden
of top 40 bij je in 't dorp
ik wil het beste niet half half
nee ik zou dan niet eens beginnen
het maakt me geen ruk uit als je 1 of misschien 2 cdj's ERBIJ heb, dat wil ik uit eindelijk ook wel
maar hou het op vinyl
Ik persoonlijk kies voor vinyl omdat het toch iets moois heeft en het klinkt gewoon wat mooier
maar cd's zijn gewoon te branden.
dat is het beste gevoel wat er is kilo's aan muziek
een dikke collectie opbouwen niet een kut cd mapje
Uitspraak van XiNO op zaterdag 3 december 2005 om 00:30:
Ik zou dolgraag wel is op zo een setup willen draaien, zeer benieuwd of dat nou echt strak werkt
vast wel, maar da's het probleem het wordt je allemaal makkelijk gemaakt
jij bent gewoon koopgeil dat heeft weinig met muziek te maken. Dit topic heeft toch geen nut, is al veel vaker voorgekomen en de uitkomst?? niets dus. En HHHakkelaar volgens mij heb jij nog nooit met cd gedraait en vind het gewoon stoer om vinyl te hebben. Need i to say more?
idd
lijkt mij juist moeilijker , je ziet de plaat niet echt natuurlijk
gewoon stoer om vinyl te hebben
Doet het alwel, veel profi dj's zijn al volledig op cd overgestapt, ik denk dat op den duur ieder dit wel gaat doen (of op mp3 over). Vinyl is gewoon duur, kan kapot gaan, en is een heel gewicht om mee te nemen. Plus het feit dat de meeste online mp3 shops een goede collectie hebben , met vaak zelfs releases die nooit de vinyl zal halen.
Ik kan me hier echt wel wat bij voorstellen. Maar ga je voor de show of voor de kwaliteit van je mix-kunsten? Ik kies voor het laatste. Ik breng dit met cd-spelers tot uitvoering.... publiek? Uiterst tevreden!
als je het niet snap, jammer voor jou dan ik ben duidelijk geweest!
Ga nu eerst eens een tijdje stoeien met cd spelers, voordat je het af gaat zitten kraken
Beetje moeilijk om de mening van een ander te respecteren?
waarom minder als ik meer heb?
ja man, waarom zou je horizon toch gaan verbreden , de wereld is toch plat
oke je kan meer met cd dat is zo ja!
maar het betekend niet dat het ineens beter is
het maakt me geen ruk uit als je 1 of misschien 2 cdj's ERBIJ heb, dat wil ik uit eindelijk ook wel
maar hou het op vinyl
nee je draait niet op draaitafels
en je heb mij niet horen zeggen dat het makkelijk is
maar het word je wel makkelijker gemaakt, ik vind dat je als dj met roeien met de riemen die ie heb en dat is vinyl
als je dat kan, inproviseren met vinyl, wat lastig is want je heb maar een beperkte collectie platen bij je.
met CD is dat zo makkelijk, dan het het gewoon de logische oplossing!
met vinyl is het dan niet de logische oplossing, maar als het dat vet is, dan heeft gewoon een dikke dikke mix gezet!
en met cd hoef je niet zo diep te gaan voor een goeie platen keus!
daarom is het vet als je dat met vinyl kan doen.laatste aanpassing 5 december 2005 16:50
.Lang niet alles wat uitgebracht wordt komt op vinyl
Cd is ook goedkoper en jammer genoeg wordt ook vaak illegal shit op de cd's gebrand.
Vinyl ziet er vetter uit, heeft zo zijn meerwaarde, maar is duur, fragiel, zwaar, groot.Lang niet alles wat uitgebracht wordt komt op vinyl uit, veel word als cdm aangeboden, gewoon weg omdat op vinyl niet meer dan een half uurtje (dacht ik?) op kan staan.
ja indd en dan is het een kunst op het publiek in te spelen met de platen die heb, met cd ligt dat een stuk eenvoudiger
maar hou het op vinyl
Uitspraak van HHHakkelaar op maandag 5 december 2005 om 16:49:
nee je draait niet op draaitafels
en je heb mij niet horen zeggen dat het makkelijk is
maar het word je wel makkelijker gemaakt, ik vind dat je als dj met roeien met de riemen die ie heb en dat is vinyl
als je dat kan, inproviseren met vinyl, wat lastig is want je heb maar een beperkte collectie platen bij je.
met CD is dat zo makkelijk, dan het het gewoon de logische oplossing!
met vinyl is het dan niet de logische oplossing, maar als het dat vet is, dan heeft gewoon een dikke dikke mix gezet!
en met cd hoef je niet zo diep te gaan voor een goeie platen keus!
daarom is het vet als je dat met vinyl kan doen.laatste aanpassing 5 december 2005 16:50
Supervet is dat hoor!
vinyl blijft nummer 1.
Klinkt warmer (dat kraakje hier en daar ). En het instarten van een vinyl doet me meer dan het op play duwen van een cd speler. MAAR... met een cd kan je vette dingen doen wat met vinyl niet gaat helaas. Daarnaast bied het me wel eens een uitkomst als ik een plaat echt graag wil draaien maar die fokking technics maar tot +8 gaat
als cd cd heb je minder over voor je muziek, dat is wat ik er nep van vind!
dat vind jij = subjectief
bullshit, niet iedereen verdient bakken met geld.
een feit
nee ik ook niet, en daarom is het vet als je een dikke collectie heb orriginaltiet
ook op feesten iedereen heb dan de zelfde cd's
een feit
nee ik ook niet, en daarom is het vet als je een dikke collectie heb orriginaltiet
ook op feesten iedereen heb dan de zelfde cd's
Uitspraak van Bomberman op maandag 12 december 2005 om 21:31:
Inderdaad. Ontdek de functies die cd-spelers tegenwoordig dragen eerst eens! Supervet is dat hoor!
als cd cd heb je minder over voor je muziek, dat is wat ik er nep van vind!
zelfde als je altijd gratis naar feesten gaat en anders niet gaat, zelfe principe
Ik draai ook veel met vinyl, maar een uitspraak als Vinyl!!! doe het anders gewoon nie!!! gaat natuurlijk nergens over..
Wat is er mis met CD's als iemand dat handig/leuk/makkelijk vind?
Wat bedoel je hiermee?
Jij blijft dezelfde argumenten geven die ik al 10 keer op dezelfde manier heb weerlegd
Ik zie weinig bekkende dj`s draaien met cd
Maar de kunst is gewoon met allebij te draaien
en jah het verbaasde mij ook da Technoboy met cd`s draaide maar hij heeft een goeie stijl vind ik
vakman schap is meesterwerk
Natuurlijk geef ik je geen ongelelijk. Draaien met viniel gaat voor mij ook nog altijd boven cd`s maar voor sommige dj`s niet.
sja niet iedereen is perfect
kijk ik kraak het niet af ik heb er geen problemen mee maar wel als je alleen met cd bezig ben.
dus je kan mij echt niet wijs maken dat cd beter als vinyl is, en dat is geen mening ook als je puur naar de technische kant kijkt komt vinyl beter uit de test qua geluid enz warmte dynamiek
Kijk in AL mijn vorige posts. Ik heb niet 1 keer de vinyl afgekraakt. Kijk daarna in jouw posts.... je doet niets anders dan cd-jocks de "grond in duwen". Kun jij je standpunt niet verdedigen terwijl je hierbij ieder in z'n waarde laat?
Uit jouw eigen test?
Uitspraak van >>ToMmY PoWeR<< op dinsdag 13 december 2005 om 23:37:
Ik zie weinig bekkende dj`s draaien met cd
Dave clarke, Technoboy, prophet, Activator, Laidback luke en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Eigenlijk als ik foto's van club/house feestjes bekijk zie ik bijna iedereen in die scene met cd's draaien.
Dave clarke, Technoboy, prophet, Activator, Laidback luke en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Eigenlijk als ik foto's van club/house feestjes bekijk zie ik bijna iedereen in die scene met cd's draaien.
waar heb je het over?
Allemaal gewoon speelgoed mixers en cdspelers kopen dan komt het helemaal goed met de dj-scene!
dat jij eens niet zo stug moet doen en meningen van een ander moet respecteren, want ik heb nog weinig objectiefe uitspraken van jou gezien.
Ik heb het grotendeels al doorgekeken en jij blijft maar steeds met dezelfde argumenten door drammen.Dat jouw horizon stopt bij de eerst volgende muur kan ik ook niks aan doen.
loopt dit soort topic toch altijd uit op subjectiviteit dus vrij onzinnin eigenlijk.
ja sinds jij ermee ging bemoeien
ja je heb argumenten gegeven maar ook alleen maar die ik al 10 keer gehoord heb
en je reageerd altijd maar op 1 of 2 argumenten omdat je weet dat de rest waar is, dus wat lul je dan met je cd is beter?
ik lul niet dat cd beter is.
D-Vine
en jij bent...?
de man die alles weet en altijd alles goed heeft naar eigen zeggen?
Sorry hoor maar je komt echt over als een kwalletje! (f)
Ik weet niet alles, maar van al mijn argumenten weer ik wel dat het de waarheid is, alleen omdat jij zo kinderachtig er raar reageerd zei ik dat erop.
ik zeg niet dat je liegt maar jij geeft subjectiefe argumenten en die zijn nooit 100% de waarheid
ik heb die discussie ook al met hem gevoerd
-Formaat, gewicht
-Prijs
-wordt overal geaccepteerd (Ik bedoel daar mee, dat lang niet overal tt's aanwezig zijn in cafe oa.)
-de CUE knop, geen gezoek naar een cue punt, maar aan de hand van een knoppie
-loopjes leggen
oke
+ kanten van vinyl
1,colectors item
2,je bouwd je skils beter op
3,het dj gevoel
4,het ziet er ook nog eens veel vetter uit
5,inproviseren is moeilijker vanwegen je beperkte muziek,dus geen kunst met cd
Punt 5 is gelijk het grootste nadeel.
punt 3 => het dj gevoel is voor mij, het pitchen, benden, mixen. Wat jij bedoelt is (dacht ik?) gewoon turntabalism.
En punt 4 hoeft zeker niet het geval te zijn.laatste aanpassing 14 december 2005 17:43
Als een dj het nieuwste van het nieuwste heeftstaan op het gebied van cd's kan dit ook heel cool zijn vind ik
Jongens, waar maken jullie je allemaal zo druk om ??
de één vindt vinyl lekkerder dan cd of andersom, je kan het gaan combineren of juist niet
het is allemaal persoonlijk, is hetzelfde als een auto..
je kan in elke auto van A naar B komen maar de één wil in een BMW en de ander in een Audi !!
bla bla bla
dus dan doe je maar net alsof d-vine achterlijk is!
doe ik helemaal niet,
je kan me alleen niet vertellen dat cd beter is
Inderdaad. En zodra we je zeggen dat ONZE MENING IS dat het wel fijner is, dan zijn we ineens "nep" en "onprofessioneel"
Toch??
1,colectors item
2,je bouwd je skils beter op
3,het dj gevoel
4,het ziet er ook nog eens veel vetter uit
5,inproviseren is moeilijker vanwegen je beperkte muziek,dus geen kunst met cd
Improviseren vanwege beperkte muziek keuze? volgens mij is dat toch echt een minpunt... Stel dat je het publiek niet mee krijgt met je plaatjes, dan is een beetje variatie in je platentas wel wenselijk lijkt me...laatste aanpassing 15 december 2005 11:47
dat is het nou juist als je dat niet kan ben je geen goeie dj of sta je op de verkeerde feest!
sta je dan met je platentasje vol met hardtechno platen
soms denk ik op een feest ook van nou ja wat doet die man
maar dat is ZIJN style ZIJN collectie die HIJ opgebouwd in loop der jaren!
CD vind ik een alternatief voor vinyl meer niet PUNT
dj = entertainment, het overgrote deel van het publiek maakt niet uit waar de dj mee draait, als ze maar leuke muziek horen.
CD vind ik een alternatief voor vinyl meer niet PUNT
misschien verschillen wij hier van elkaar
moet je dan maar je kop in de kont van de volgende schaap steken en volgen?
wat was eerder? vinyl of cd? juist vinyl dus is cd een alternatief
Wie zegt dat ik dit doe? Ik draai liever wat commercieeler als het moet, dan gedist worden door het publiek, natuurlijk wil ik mijn eigen ding maar als dit niet mogelijk is moet je toch wat.
Als je skills goed genoeg zijn dan valt je vanzelf wel op door mensen die verstand hebben van dj-ing en kan je alsnog je doel bereiken.
CD = alternatief voor vinyl meer niet PUNT
1 reden waarom vinyl.
Ok een beetje dj wilt volgens mij exclusief blijven.
Daarom zijn we soms maanden jaren op zoek naar die ene plaat.
Als jij dan eindelijk je plaat wil draaien en dat wappie der voor draait dat even voor je.
Gewoon gedownload van het internet dan is dat best wel suf.
jaren en maanden naar een nummertje zoeken
Stel dat je het publiek niet mee krijgt met je plaatjes, dan is een beetje variatie in je platentas wel wenselijk lijkt me..
weet jij toevallig waar ik Seb.B. -- Mass Noice kan vinden
Variatie genoeg in mijn PLATENtas en het enige dat ik op cd heb is mijn intro en mijn nieuwe (nog niet geperste) track, en nog niet geperste tracks van vrienden om te testen in een zaal.....
wat ziet er vetter uit?
4. Dat het er vetter uit ziet is subjectief. ieders eigen smaak.
Meestal kan ik (als bezoeker) niet eens zien waarmee een dj draaid, ik kan alleen zien of de dj zelf ook uit zijn dak gaat....maar of dat nou met cd, platen, of cassettebandjes is, het zal mij worst wezen, als de muziek maar goed is
Gewoon nummer dat je zoekt kunnen downloaden/kopen en lekker kunnen draaien
beetje cheap vind ik het wel... een dj doet moeite om het ver te schoppen... winkels en markten afzoeken om de juiste platen te vinden om zijn set die hij/zij wil neerzetten perfect op elkaar af te stemmen... en dan komt er een dj die het makkelijk voor elkaar wil hebben met een cd met tracks die gewoon van internet afgeplukt zijn ( in vele gevallen nog gratis ook )
beetje cheap vind ik het wel... een dj doet moeite om het ver te schoppen... winkels en markten afzoeken om de juiste platen te vinden om zijn set die hij/zij wil neerzetten perfect op elkaar af te stemmen... en dan komt er een dj die het makkelijk voor elkaar wil hebben met een cd met tracks die gewoon van internet afgeplukt zijn ( in vele gevallen nog gratis ook )
wat ziet er vetter uit?
en dan nog, je koopt 1 cd en er staan 25 nr op
het is gewoon vals spelen
Als jij een volledige track download van bijv. kazaa... waar heeft ie eerst opgestaan dan? bijna geen enkele uitgever van cd's zet volledige tracks op cd...
Brabant roelt! mooiste vrouwen komen ervandaan!
En zeeland profiteert daar natuurlijk wel een btj van
Utrecht toch ook?
Brabant roelt! mooiste vrouwen komen ervandaan!
En zeeland profiteert daar natuurlijk wel een btj van laatste aanpassing 18 december 2005 12:44
ooooh daar heb ik echt een hekel aan
thunderdome 2003 dj gaat weg dj komt pleurt er een cd in en gaat een biertje dinken
maar met vals spelen bedoel ik de mannier hoe je aan je muziek komt
Nope ikke niet. Het is namelijk zo dat ook jij het op deze manier kan.
ja maar vergeet dan niet dat je niks betaalt aan de artiest... denk ook niet dat jij het leuk zou vinden dat Jou release ( als je die eventueel hebt ) gedraaid wordt via cd die gratis is gedownload via internet...
ja maar vergeet dan niet dat je niks betaalt aan de artiest... denk ook niet dat jij het leuk zou vinden dat Jou release ( als je die eventueel hebt ) gedraaid wordt via cd die gratis is gedownload via internet...
finalscratch bedoel je?
Met een lp kan je verder gooien dan met een cd
nou euuhhmm ableton 5 plus drie TT's moet jij eens kijken freund
Vind ik zelf wel meevallen, ook het mixen daarvan doe je zelf, matchen en mixen is moeilijker dan cue'en... dat kan iedereen
Sjaa vind t moeilijk uit te leggen...
maar is t is je drukt op play en hij loopt gelijk...
het is zo vaste bass...
najaa ik weet niet goed hoe ik uit moet leggen...
doe maar net alsof ik t niet heb gezegd...
spinse op die lijpe cd spelers van jullie
geluid van cd klinkt TE schoon... ikzelf heb het gevoel dat muziek meer leeft op vinyl... kraakjes en ruis enzo en je ZIET ook echt de muziek
denk dat dit iemand is die nooit een plaat of cd heeft gezien
Techno vooral hardtechno loopt door in een soort ruis een doorlopende toon vaak en ga je mixen met cd spelers.. wordt die ruis ene beetje onderbroken..
wat mix jij??
Dan ben ik benieuwd welke apparatuur jij bedoeld
Uitspraak van Bomberman op dinsdag 20 december 2005 om 17:36:
Dan ben ik benieuwd welke apparatuur jij bedoeld
dan ben ik benieuwd of jij t verhaal wel volgt!
je moet de voordelen en nadelen van beide op een rijtje zetten, zoals kosten e.d.
dan kan je kijken wat je het beste lijkt...
Ik heb wel gelezen dat je met technics draait, maar je zegt eerder in dit topic dat je bij cd-spelers op play drukt en dat het dan gelijk loopt.... waarop baseer je dit? Dat zijn typisch van die opmerkingen die even ter plekke worden verzonnen en nergens op slaan.... toch?
? huh
ja toch..ieder zn eigen ding... moet wel zeggen dat cd spelers heel goed zijn om je hele zaal los te laten gaan!
haha laten we het hopen
als ik je herken doe ik het zeker
ik
beter beter...
vooral met hardtechno is t handig want je pitch kan ene stuk hoger..
Jepp... Echt topmachientjes... heb verschillende cd-spelers geprobeerd, maar dit was toch echt de enige (samen met de cdj1000 (mk2)) cd-speler die echt veel op een platenspeler lijkt qua technieken en bediening...
oke dan ...wel duur die dingen heb eerst nog andere dingen op t oog!
ckers... denk dat technics het laatste is wat zal ik kopen... ik zou super OEM eerder een kans geven
indd is het erg dan?
Tja het is gewoon een diepe wond. Echt tijdens het stampen (wat er bij mij toch wel fanatiek aan toe gaat) erin geschoten. Nja, ik hoop maar dat het voor de 31ste een beetje genezen is, anders word ik gek joh!
jullie zeuren allemaal wel dat CD zo nep is... dit vind ik echt alles slaan:
Zielepoot als je echt met dit apparaatje gaat draaien
Ik baal ervan dat wij organisatoren een enorme bak geld moeten betalen voor een DJ die gewoon MP3's ript van het internet, deze vervolgens op een CD brandt en daarmee de boer op gaat als zijnde een top artiest.
Ik zeg: vinyl DJ's moeten meer betaald krijgen dan cd-jockies. De grootste kostenpost voor een DJ is zijn platenbak..... als men verkiest de "easy way" te kiezen vind ik het niet correct dat de meesten zo buitensporig veel geld vragen!!
Ik zeg: vinyl DJ's moeten meer betaald krijgen dan cd-jockies. De grootste kostenpost voor een DJ is zijn platenbak..... als men verkiest de "easy way" te kiezen vind ik het niet correct dat de meesten zo buitensporig veel geld vragen!!
mwah...... vind ik wel wat kort door de bocht.....stel dat je een nieuweling bent die zo'n instrument gebruikt om te oefenen...dan vind ik het best wel een prima apparaatje....
Dus daarom jezelf maar matsen en er veel langer over kunnen doen totdat je kan beatmatchen? Lijkt me een beetje raar, je moet het misschien wel stapje voor stapje leren, maar uiteindelijk moet je het toch zelf kunnen.Vallen en weer opstaan is beter...
stel dat je een nieuweling bent die zo'n instrument gebruikt om te oefenen...dan vind ik het best wel een prima apparaatje.... gevorderde DJ's letten immers niet meer op BPM's , die doen alles op gevoel, en weten in 3 seconden waar en hoe de pitch moet staan.....BPM's tellen niet meer als je gevorderd bent is mijn mening..... net zo min als letterlijk de plaat uittellen.....je doet immers alles puur op gevoel??
maar je vindt t wel ok als DJ's met zoown volautomatisch matchmachientje aankomen
Waar heb ik dit gezegd dan volgens jou?
Eerst even goed lezen kerel voordat je metpoppetjes aankomt zetten!!
Je gaat me niet vertellen dat jij direct met viniel bent begonnen
maar als ze dan een gig hebben dan niet meer . (?)
niet iedereen is perfect
een top sporter gebruikt bij z'n training ook hulp middelen, maar als het erop aankomt moet ie zonder kunnen
zelf zou ik het nooit gebruiken
Bijna elke dj is begonnen met cd en naar mate je naar wat grotere feestjes gaat om te draaien moet je gewoon vineiel gebruiken dat is wel zo orgineel. Iedereen kan wel een cd`tje downloade en branden.
... maar vind wel dat je toch wel weet hoe je met een cd moet mixen.
ik gebruik dan liever final scracth laatst mee gedraait en ik vind het zeker lekker werken
alleen krijg je heel erg de drang te down'en
als je kiest voor cd doe het dan op die mannier laatste aanpassing 19 januari 2006 00:09
Neej we houden het mooi bij viniel zolang het kan
wat jij zegt is wel een beetje tegenstrijdig, want je vind dat ze het wel mogen gebruiken om mee te oefenen maar als ze dan een gig hebben dan niet meer
gevorderde DJ's letten immers niet meer op BPM's , die doen alles op gevoel, en weten in 3 seconden waar en hoe de pitch moet staan.....BPM's tellen niet meer als je gevorderd bent is mijn mening..... net zo min als letterlijk de plaat uittellen.....je doet immers alles puur op gevoel??
Ik baal ervan dat wij organisatoren een enorme bak geld moeten betalen voor een DJ die gewoon MP3's ript van het internet, deze vervolgens op een CD brandt en daarmee de boer op gaat als zijnde een top artiest.
want dat geld komt toch niet bij de artiesten terecht
En wat ik verkeerd vind aan jou mening is dat je een vooroordeel hebt dat ALS je met cd's draait je source illegaal is.
die belasting ervoor betaald
Waar beweer ik dat "illegale" dan?
de sound van cd komt niet bij de volheid en feel van vinyl in de buurt.
is niet één DJ die het in zijn/haar hoofd haalt met illegale cd's te lopen, want als ze je pakken ben je én alles kwijt, én heb je een enorme boete
Hoe zit t eigenlijk met tracks die nog niet uit zijn?
Waar beweer ik dat "illegale" dan?
BUMA én belasting......je haalt nogal wat dingen door elkaar maat.... verdiep je eerst eens in een materie voordat je zulke onzin uitkraamt!
ekker wachten
dan is het toch veel vetter als een dj 'm dan opzet
nee man zeker niet hahaha lache met jou
dan is het juist niet speciaal meer
Opzich is het wel een soort van belasting
puur voor de plaatjes die niet meer zijn te krijgen op vinyl
Waar zie je mij hier het woord illegaal gebruiken dan???? Nogmaals .... denk je dat top jocks illegaal materiaal in hun tas willen hebben?? Think again!(
gaat het jou alleen om het publiek?
draaien is niet alleen voor het publiek, voor mij is het een passie,
Het DJ-wereldje, de passie, het gevoel enz. enz. zijn allemaal leuk en aardig, maar je hebt er niets mee te maken als je publiek niet op de eerste plek komt. DIE zorgen er uiteindelijk voor dat jij je passie kan voortzetten?
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?
dat is natuurlijk zo
maar ik bedoel het meer in de commercieele zin
dan ben je producer die iets kan releasen en daarnaast (in ons geval) dj die kan draaien, maar fans krijg je er iig niet mee...
moet je dan alles letterlijk gezegd hebben?
moet je dan alles letterlijk gezegd hebben?
Zo kun je alle argumenten van iedereen wel aan de kant gooien
moet je dan alles letterlijk gezegd hebben
Nee.....dit is een lekker intelligent argument
Mannetjes......als jullie zo graag aan jullie "standpunt" vast willen houden.....ik vind het dikke prima!
Want écht héél erg boeiend vind ik jullie mening toch zowiezo niet echt....
Nou ja zeg ..... hier haak ik af....echt dom gezemel dit!!
k zeg
Jep helaas wel... Maar goed, ik werk hard aan mn produce-carriere
hehe, dat plan heb ik ook alwel een hele tijd staan....shame
Maar ik laat dit nu maar zitten want anders zijn we hier nog jaren over het bakkerlijen.
ik ben zeker voorstander voor vinly je kunt mooier scratchen en als beginnende dj is dat makkelijk ( vind ik ) ik draai ook wel eens met cd's kun je ook relaxt mee mixen allen dan vind ik het niet relaxt mixen maar meer beetje spelen..
Pcies ... Bijna elke dj is begonnen met cd
met cd is gewoon hartstikke nep!
Een half jaar geleden begonnen met draaien......alles in 1x gekocht