ik ben zeker voorstander voor vinly je kunt mooier scratchen en als beginnende dj is dat makkelijk ( vind ik ) ik draai ook wel eens met cd's kun je ook relaxt mee mixen allen dan vind ik het niet relaxt mixen maar meer beetje spelen..
Met platen speel je anders ook maar wat hoor. Daar ga je ook creatief mee om? Beetje scratchen, backspin, enz.
Alleen is het zo dat je met vinyl héél beperkt bent, daar waar je met CDJ's kan loopen, samplen, naast het reguliere scratchwerk bijv. Daar waar het te makkelijk wordt, zoek je al gauw extra bezigheden om 't interessant te houden.
Overigens ben ik meer en meer voorstander van cd, hoewel ik zelf ook met vinyl draai..
Het is toch net dat extra's dat je je sets kan meegeven door de vooruitgang in techniek. Zo'n plaat is wel leuk en speciaal, mede voor de verzamelaars onder ons, maar heeft 't nou echt zoveel voordelen in je sets? Je hoort 't niet eens, of je moet al met slechte naalden draaien, met welk medium je draait. Laat staan dat 't evt. publiek erom minder zou dansen op de muziek die jij draait.