Partyflock

Forumonderwerp · 825050
4374x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik zit met een probleem, ik ben beginnend dj en zit te twijfelen of ik nou vinyl of cd draaitafels moet kopen. Vinyl heeft een stijl, maar CD is het geleidelijk aan het overnemen? Wie raad mij Wat aan?!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
1 draaitafel, 1 cd speler
zit je altijd goed :-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gamin op maandag 7 november 2005 om 17:33:
Wie raad mij Wat aan?!

Ik raad aan je niet 2x hetzelfde topic openen :/
laatste aanpassing

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
ligt eraan welke stijl je gaat draaien..

Waarschuw beheerder
vinyl natuurlijk:yes: met cd's draaien :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
CD is het aan het overnemen?

nee hoor

Waarschuw beheerder
kijk gewoon wat je te besteden hebt en laat je goed adviseren in de winkel
Waarschuw beheerder
donateur
cds zijn het niet aan het overnemen, maar denk dat vinyl makelijker is met draaien, maar vinyl is wel eens stuk duurder dan cds
Waarschuw beheerder
cd ,s gaan het zeker niet overnemen in de housescene:nee:

maar het is zeker goedkoper om cd te nemen.
maar ligt eraan waarvoor je het doet.

Maar vinyl is en blijft tog het leukst
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Mijn antwoord is heeeel simpel, maar ook persoonlijk...;)

Vinyl is mijn ding, draai al vinyl sinds begin '90' en zal dit blijven doen tot me dood....:yes:
Vinyl heeft de touch die cd's niet hebben.....met vinyl zoek je zelf je cuepunten op, met je handje heb je dat letterlijk in de hand....digitaal zit er een computer tussen, die dit alles voor jou regelt...de feeling is er gewoon niet in mijn ogen....

Cd's nemen niks over....vinyl is the king..(Y) puur uit budgetaire reden zou ik voor cd gaan....spindletje kost geen drol meer, en iedereen download muziek...dus gratis je collectie aanvullen...(Y)
Een stukkie plastic met 1 of 2 remixen van een track kost gemiddeld 10 euro, met uitschieters...:yes: en reken maar uit....ik wil elke week een verse set kunnen draaien, 1,5 tot 2 uur herrie....vinyltje of...ehm.....15 tot 20...elke week...(Y) ketjingelingeling.....ff doneren....dure hobby, maar je hebt er wel wat voor...:yes: heb platen waar veeeeel geld voor neergelegt wordt/ gaat worden....cd's worden nooooooit geld waard...:nee:

VINYL all the way... :yes:

Artiest {SHOWLIST artist 58500, 51904}
Waarschuw beheerder
Als je begint met draaien zou ik absoluut voor de vinyl gaan. Als je daarna je setje nog wil uitbreiden kan je er altijd een cd speler bijkopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 7 november 2005 om 20:11:
Mijn antwoord is heeeel simpel, maar ook persoonlijk...

Vinyl is mijn ding, draai al vinyl sinds begin '90' en zal dit blijven doen tot me dood....
Vinyl heeft de touch die cd's niet hebben.....met vinyl zoek je zelf je cuepunten op, met je handje heb je dat letterlijk in de hand....digitaal zit er een computer tussen, die dit alles voor jou regelt...de feeling is er gewoon niet in mijn ogen....

Cd's nemen niks over....vinyl is the king.. puur uit budgetaire reden zou ik voor cd gaan....spindletje kost geen drol meer, en iedereen download muziek...dus gratis je collectie aanvullen...
Een stukkie plastic met 1 of 2 remixen van een track kost gemiddeld 10 euro, met uitschieters... en reken maar uit....ik wil elke week een verse set kunnen draaien, 1,5 tot 2 uur herrie....vinyltje of...ehm.....15 tot 20...elke week... ketjingelingeling.....ff doneren....dure hobby, maar je hebt er wel wat voor... heb platen waar veeeeel geld voor neergelegt wordt/ gaat worden....cd's worden nooooooit geld waard...

VINYL all the way...

:respect:

Heel mooi uitgelegd en ben het er 100% mee eens :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 27900, 47423}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !Mania! op maandag 7 november 2005 om 20:37:
Heel mooi uitgelegd en ben het er 100% mee eens

ik ook :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dakloos op maandag 7 november 2005 om 21:26:
ik ook

ik ook :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 november 2005 om 21:36:
ik ook

hehe :D
Waarschuw beheerder
Of beide :)

Heb 2 draaitafels, vandaag een cd-speler erbij gekocht.
Draaien op vinyl is gewoon natuurlijker :P

Maar promo's krijg je op mp3 en komen pas veel later op vinyl. Daarbuiten ken ik genoeg platen die ik wel grappig vind maar te duur vind om ze op platen te kopen... cd is daarop dus de uitkomst :)
Waarschuw beheerder
vinyl....
cd is noodoplossing..

heb zelf 2 draaitafels en 2 cdplayers
laatste aanpassing

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
CD is ws. beter, maar ik ga draaitafels kopen...CDs is te makkelijk, ik ken mezelf, dat wordt downen en op CD branden...neuh, dan doe ik er liever moeite voor :)
Waarschuw beheerder
als je draait; vinyl natuurlijk!
maar gewoon voor thuis; cd's :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vinyl is veel leuker om te sparen ook, kost meer maarja ik vind het nog steeds de bom!

als je cd spelers heb kan je gewoon alles downen, dan is het ook niet meer leuk als je alles hebt (vind ik)

Uitspraak van Sjurulli op maandag 7 november 2005 om 22:12:
Maar promo's krijg je op mp3 en komen pas veel later op vinyl.

Daarvoor zijn cd spelers leuk ja :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !Mania! op maandag 7 november 2005 om 20:37:
Heel mooi uitgelegd en ben het er 100% mee eens

je hebt me redelijk overtuigt, dat had ik nodig, vinyl vind ik zelf ook veel vetter!

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
ik ga 100% voor vinyl. Is ook veel leuker om te verzamelen :D
Artiest MivanI
Waarschuw beheerder
vinyl rulles!!!!!!!

Waarschuw beheerder
het is als je begint met draaien denk ik ook beter om het met vinyl te leren.. Dat verleer je niet en dan krijg je met cd's draaien ook zo onder de knie. Andersom zijn er maar weinig die dat doen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vinyl :respect:
Artiest {SHOWLIST artist 31774, 72124}
Waarschuw beheerder
donateur
Vinyl 100% :jaja:

CD.............:nee:
Waarschuw beheerder
Vinyl :jaja:

en misschien 1 cd spelertje.. maar zowiezo draaitafels!! :[

Waarschuw beheerder
donateur
vinyl of cd

een cd van venyl(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjurulli op maandag 7 november 2005 om 22:12:
Of beide

Heb 2 draaitafels, vandaag een cd-speler erbij gekocht.
Draaien op vinyl is gewoon natuurlijker

Maar promo's krijg je op mp3 en komen pas veel later op vinyl. Daarbuiten ken ik genoeg platen die ik wel grappig vind maar te duur vind om ze op platen te kopen... cd is daarop dus de uitkomst

Helemaal mee eens...(Y) een cd speler erbij is gewoon errug relaxed, maar let wel...erbij, inderdaad voor promos ( die ik btw ook op vinyl te pakken krijg hoor...;)) maar ook handig voor het gebruiken van je eigen producties...(Y) ik zal nooit met 2 cd-dexx gaan klooien, mij te ingewikkeld...ik ben van de ouwe school...(Y) ik wil voelen wat ik doe....en er vervolgens veeeeel gevoel ingooien....:yes: met die cd dingen van nu kan je van te voren je set programmeren als het moet....:S geef mij maar improvisatie op het moment, en dat kan ik het beste met vinyl....:o

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het lijkt me echt kut met cd's draaien.

met plaat leg je de naald waar je moet zijn!
wat met cd doorspoelen?

Waarschuw beheerder
Plaat :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja ik vraag het me echt af hoe dat gaat met het vinden van je inmix punt en als je het overnieuw moet doen pzpzpzpzppzpzpzterug spoelen :s

Waarschuw beheerder
Bijna alle dj-booths zijn uitgerust met cd-spelers, en steeds meer (professionele) dj's stappen over op cd.
Buiten de gadgets op cd spelers, komt het draaien cd en vinyl op het zelfde neer, alleen het gevoel is iets anders.

Waarschuw beheerder
Als je echt voor het draaien doet, zou ik voor vinyls gaan!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RyanM. op dinsdag 8 november 2005 om 21:48:
Vinyl 100%

CD.............

:d zo is 't maar net..

Stond ook voor de keuze, vinyl of cd..
Heb toch maar gekozen voor vinyl, vind alleen puur het zoeken en verzamelen van vinyl al een leuke bezigheid!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dennisº³º op woensdag 9 november 2005 om 10:20:
Heb toch maar gekozen voor vinyl, vind alleen puur het zoeken en verzamelen van vinyl al een leuke bezigheid!!

juist! ook daar gaat het om een cd heb je zo gebrand :s en als je platen heb is dat echt een opgebouwde collectie!

thunderdome 2004 dj kmomt gaat weg met tassenvol en de volgende zag je met een cdmapje aankomen zetten :s cd erin en hij stond een biertje te drinken da's bagger

oke nu zou je best wel lekker kunnen draaien met cd's
zie het als een hennep tattoo en en echte

Artiest Killerbase
Waarschuw beheerder
Twijfel niet en kies Vinyl! Krijg je zeker geen spijt van!

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Beetje jammer dat er zo bekrompen gedacht wordt over cd-dj's. :)

Het heeft beide zijn voors en zijn tegens.

Vinyl:
+ Meer gevoel
+ Ziet er 'echter' uit
+ Specialer (als je die ene exclusieve plaat weet uit te halen)
- Duur qua aanschaf.
- Je hebt weinig bewegingsvrijheid, extra randapparatuur nodig om effecten of loops te maken.
- Platentassen zijn zwaar om te dragen.

CD:
+ Goedkoop
+ CDJ's geven je meer bewegingsvrijheid
+ Gelijkzetten, mits gebrande tracks niet van vinyl geript zijn, gaat makkelijker
+ Vervoer is lichter
- Werkt downloaden in de hand
- Exclusiviteit is verdwenen

Ik noem maar enkele plus- en minpunten op, maar dat zijn toch wel dingen waar je naar moet kijken als je iets wil aanschaffen.

Overigens draai ik zelf ook met vinyl. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 11:40:
+ CDJ's geven je meer bewegingsvrijheid
+ Gelijkzetten, mits gebrande tracks niet van vinyl geript zijn, gaat makkelijker

bewegings vrijheid qua effecten enz misschien wel ja maar als je een beeetje mengtafel heb is dat ook geen probleem!

als de een kapot is is gelijk dat hele ding kapot

Artiest Nivek
Waarschuw beheerder
Vinyl :yes:

al moet ik eerlijk toegeven dat ik met cd draaien nog geen ervaring heb :)

Waarschuw beheerder
nadeel: bij cd's kan het zijn dat bepaalde nummers niet te verkrijgen zijn ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 13:33:
nadeel: bij cd's kan het zijn dat bepaalde nummers niet te verkrijgen zijn

Neem aan dat je Vinyl bedoeld :$
Nummers voor cd ken je overal wel vandaan halúh denk :yes:
Waarschuw beheerder
Iedereen heeft het hier over dat vinyl zo verschrikkelijk lekker draait zonder ook maar 1x een cd speler aangeraakt te hebben...

Vind beide onwijs relaxt, vinyl voelt gewoon directer aan maar met cd kan je veel meer vette dingen doen en hoe makkelijk/moeilijk je ermee mixt is een kwestie van oefenen en ervaring...

vind het niet zo heel veel verschillend behalve het cue'en van de plaat...

toch ben ik blij dat ik met draaitafels begonnen ben, ik ben ervan overtuigd dat het dj'en veel sneller en beter leert.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Nightflash.nl op woensdag 9 november 2005 om 14:10:
vind het niet zo heel veel verschillend behalve het cue'en van de plaat...

precies dit is het geen waar ik me aan zou irriteren!
Waarschuw beheerder
Zou vinyl kiezen... dat is tog wel het echte mixen
laatste aanpassing