Partyflock

Forumonderwerp · 825050
4377x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik zit met een probleem, ik ben beginnend dj en zit te twijfelen of ik nou vinyl of cd draaitafels moet kopen. Vinyl heeft een stijl, maar CD is het geleidelijk aan het overnemen? Wie raad mij Wat aan?!
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 46571, 25578}
Waarschuw beheerder
donateur
Nee... Ik ben niet zo van de schranzzzzz en dat soort muziek. Ik ben meer van de hardstyle en vooral Jumpstyle... Ik ga naar de Time-Out, technoboy even bespieden.;) Althans, als ik daar niet wederom een stuk glas in mn poot krijg, zoals afgelopen zaterdag ;) ik loop momenteel op krukken. Met een heel klein beetje pech kan ik met oud op nieuw niet eens uit :(:'(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 19:29:
En bevalt t om op nontechnics te draaien

ckers... denk dat technics het laatste is wat zal ik kopen... ik zou super OEM eerder een kans geven :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
allebei wel :)

Artiest D-Vine
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nightflash.nl op woensdag 21 december 2005 om 11:57:
ckers... denk dat technics het laatste is wat zal ik kopen... ik zou super OEM eerder een kans geven :)

De OEM is beter maar wordt niet in club ed gebruikt, zover als ik weet is alleen de demping van de technics beter.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 00:06:
Met een heel klein beetje pech kan ik met oud op nieuw niet eens uit

:s da's wel minder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 december 2005 om 13:13:
da's wel minder

Da vink rampzalig... :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 15:23:
Da vink rampzalig...

:s indd is het erg dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 15:23:
Da vink rampzalig... :(

ckers kut :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 december 2005 om 22:42:
indd is het erg dan?

Tja het is gewoon een diepe wond. Echt tijdens het stampen (wat er bij mij toch wel fanatiek aan toe gaat) erin geschoten. Nja, ik hoop maar dat het voor de 31ste een beetje genezen is, anders word ik gek joh!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 23:52:
Nja, ik hoop maar dat het voor de 31ste een beetje genezen is, anders word ik gek joh!

ik hoop met je mee :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 23:52:
Tja het is gewoon een diepe wond. Echt tijdens het stampen (wat er bij mij toch wel fanatiek aan toe gaat) erin geschoten. Nja, ik hoop maar dat het voor de 31ste een beetje genezen is, anders word ik gek joh!

bij jouw is het tenminste niet je eigen schuld... ik heb ja gezegd om met mn ouders naar rome te gaan :P

je raad dus al wat ik nu heb haha... maja hopelijk wordt het toch nog leuk, januari maar weer knallend het nieuwe jaar in door naar x-qlusive te gaan ofzo :)
Waarschuw beheerder
jullie zeuren allemaal wel dat CD zo nep is... dit vind ik echt alles slaan:

http://www.aboutdj.nl/content/view/217/2/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 december 2005 om 23:54:
k hoop met je mee

Dankje :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nightflash.nl op donderdag 22 december 2005 om 00:34:
jullie zeuren allemaal wel dat CD zo nep is... dit vind ik echt alles slaan:

Kijk, bij zoiets ben je inderdaad geen DJ meer... zoals de recensent t al schrijft; "voor de dj die nog geen plaatjes kan beatmatchen"... Zielepoot als je echt met dit apparaatje gaat draaien!
Waarschuw beheerder
Kom op mense!!! DRAAITAFELS natuurlijk!:P

WAAROM NIET ALLEBIJ!!!!! Weetje hoe BETER dat is:@
Dusnie zo ZEURE, MAAR SPARE!!!! Plate MOETje hebben, en CD`s HEBJE!!!!!!!!!!!
Maareh, Draaize... En GELOOFME beide zijn beter;)
(k) AngelA
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 16:48:
Kijk, bij zoiets ben je inderdaad geen DJ meer... zoals de recensent t al schrijft; "voor de dj die nog geen plaatjes kan beatmatchen"... Zielepoot als je echt met dit apparaatje gaat draaien!

indd ja :yes:
Artiest {SHOWLIST artist 4319, 123131}
Waarschuw beheerder
Waar mijn hekelpunt ligt bij cd's is het volgende:

Ik baal ervan dat wij organisatoren een enorme bak geld moeten betalen voor een DJ die gewoon MP3's ript van het internet, deze vervolgens op een CD brandt en daarmee de boer op gaat als zijnde een top artiest.

Ik zeg: vinyl DJ's moeten meer betaald krijgen dan cd-jockies. De grootste kostenpost voor een DJ is zijn platenbak..... als men verkiest de "easy way" te kiezen vind ik het niet correct dat de meesten zo buitensporig veel geld vragen!!

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 22 december 2005 om 17:40:
Zielepoot als je echt met dit apparaatje gaat draaien

mwah...... vind ik wel wat kort door de bocht.....stel dat je een nieuweling bent die zo'n instrument gebruikt om te oefenen...dan vind ik het best wel een prima apparaatje....:yes: gevorderde DJ's letten immers niet meer op BPM's :S, die doen alles op gevoel, en weten in 3 seconden waar en hoe de pitch moet staan.....BPM's tellen niet meer als je gevorderd bent is mijn mening..... net zo min als letterlijk de plaat uittellen.....je doet immers alles puur op gevoel??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dee.D. op dinsdag 27 december 2005 om 03:50:
Ik baal ervan dat wij organisatoren een enorme bak geld moeten betalen voor een DJ die gewoon MP3's ript van het internet, deze vervolgens op een CD brandt en daarmee de boer op gaat als zijnde een top artiest.

Ik geloof er niks van dat top-dj's die met cd draaien hun muziek illegaal downloaden van Kazzaa of Soulseek :/
Misschien dat bedroom dj's dat doen, maar die zullen niet veel vergoeding krijgen als ze al ergens de kans krijgen om ergens te draaien :flower:
Ik zeg: vinyl DJ's moeten meer betaald krijgen dan cd-jockies. De grootste kostenpost voor een DJ is zijn platenbak..... als men verkiest de "easy way" te kiezen vind ik het niet correct dat de meesten zo buitensporig veel geld vragen!!

Dus als Carl Cox, Dave Clarke, Don Diablo of Erick E (noem maar wat namen) op je feessie komt, en hij komt met een cd-mapje moet ie maar de helft van de gage ofzo krijgen?? :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vinyl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!­!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zo min als letterlijk de plaat uittellen.....je doet immers alles puur op gevoel??laatste aanpassing 27 december 2005 03:59

klop is me ook opgevallen ja in het begin moest ik tellen maar al snel zie je die stappen voor je

Waarschuw beheerder

Niet waar, de meeste pro's krijgen vinyl gratis toegestuurd.Btw het gaat erom hoe de zaal reageert, dit zal echt niet anders zijn als je met cd's draait (ja, sommige wel maar overgrote deel toch echt niet).

mwah...... vind ik wel wat kort door de bocht.....stel dat je een nieuweling bent die zo'n instrument gebruikt om te oefenen...dan vind ik het best wel een prima apparaatje....

Dus daarom jezelf maar matsen en er veel langer over kunnen doen totdat je kan beatmatchen? Lijkt me een beetje raar, je moet het misschien wel stapje voor stapje leren, maar uiteindelijk moet je het toch zelf kunnen.Vallen en weer opstaan is beter...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 20:31:
Dus daarom jezelf maar matsen en er veel langer over kunnen doen totdat je kan beatmatchen? Lijkt me een beetje raar, je moet het misschien wel stapje voor stapje leren, maar uiteindelijk moet je het toch zelf kunnen.Vallen en weer opstaan is beter...

Inderdaad. Je moet er wat voor over hebben om DJ te zijn. Als je na 3 keer oefenen nog niet kunt matchen en je koopt dan zo'n ding dan ben je geen doorzetter en zul je nooit een goede DJ worden...

Overigens, Dee.D. Jij betaald als organisator cd-jocks het liefst minder dan vinyl-dj's, maar je vindt t wel ok als DJ's met zoown volautomatisch matchmachientje aankomen :S:S
Waarschuw beheerder
stel dat je een nieuweling bent die zo'n instrument gebruikt om te oefenen...dan vind ik het best wel een prima apparaatje.... gevorderde DJ's letten immers niet meer op BPM's , die doen alles op gevoel, en weten in 3 seconden waar en hoe de pitch moet staan.....BPM's tellen niet meer als je gevorderd bent is mijn mening..... net zo min als letterlijk de plaat uittellen.....je doet immers alles puur op gevoel??

Dit zegt toch precies wat ik bedoel?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 21:53:
maar je vindt t wel ok als DJ's met zoown volautomatisch matchmachientje aankomen

Waar heb ik dit gezegd dan volgens jou?
Eerst even goed lezen kerel voordat je met :S:S poppetjes aankomt zetten!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dee.D. op zondag 15 januari 2006 om 03:02:
Waar heb ik dit gezegd dan volgens jou?
Eerst even goed lezen kerel voordat je met :S:S poppetjes aankomt zetten!!

wat jij zegt is wel een beetje tegenstrijdig, want je vind dat ze het wel mogen gebruiken om mee te oefenen maar als ze dan een gig hebben dan niet meer . (?)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 januari 2006 om 14:39:
je vind dat ze het wel mogen gebruiken om mee te oefenen maar als ze dan een gig hebben dan niet meer . (?)

Je gaat me niet vertellen dat jij direct met viniel bent begonnen :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ringelding :honger: op woensdag 18 januari 2006 om 22:20:
Je gaat me niet vertellen dat jij direct met viniel bent begonnen

niet iedereen is perfect :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
maar als ze dan een gig hebben dan niet meer . (?)

ik ben er niet voor, maar als ie zich kan bewijzen is er toch niets mis mee?

een top sporter gebruikt bij z'n training ook hulp middelen, maar als het erop aankomt moet ie zonder kunnen

zelf zou ik het nooit gebruiken :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 18 januari 2006 om 23:38:
niet iedereen is perfect

O:)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 18 januari 2006 om 23:52:
een top sporter gebruikt bij z'n training ook hulp middelen, maar als het erop aankomt moet ie zonder kunnen

zelf zou ik het nooit gebruiken

Pcies (Y) ... Bijna elke dj is begonnen met cd en naar mate je naar wat grotere feestjes gaat om te draaien moet je gewoon vineiel gebruiken dat is wel zo orgineel. Iedereen kan wel een cd`tje downloade en branden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ringelding :honger: op woensdag 18 januari 2006 om 23:58:
Bijna elke dj is begonnen met cd en naar mate je naar wat grotere feestjes gaat om te draaien moet je gewoon vineiel gebruiken dat is wel zo orgineel. Iedereen kan wel een cd`tje downloade en branden.

nou ik ben gewoon met vinyl begonnen :yes:

en geen moment spijt :no: zeker niet als ik een keer met cd te maken heb
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 19 januari 2006 om 00:01:
nou ik ben gewoon met vinyl begonnen

Kan ... en ook beter om, viniel draait gewoon 10 keer beter als cd en ook nog beter kwaliteit ... maar vind wel dat je toch wel weet hoe je met een cd moet mixen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ringelding :honger: op donderdag 19 januari 2006 om 00:04:
... maar vind wel dat je toch wel weet hoe je met een cd moet mixen.

indd
ik gebruik dan liever final scracth laatst mee gedraait en ik vind het zeker lekker werken :yes:

alleen krijg je heel erg de drang te down'en :s

als je kiest voor cd doe het dan op die mannier :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 19 januari 2006 om 00:09:
ik gebruik dan liever final scracth laatst mee gedraait en ik vind het zeker lekker werken

alleen krijg je heel erg de drang te down'en

als je kiest voor cd doe het dan op die mannier laatste aanpassing 19 januari 2006 00:09

(Y)

Neej we houden het mooi bij viniel :D zolang het kan

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ringelding :honger: op donderdag 19 januari 2006 om 00:12:
Neej we houden het mooi bij viniel zolang het kan

:yes:
Waarschuw beheerder
wat jij zegt is wel een beetje tegenstrijdig, want je vind dat ze het wel mogen gebruiken om mee te oefenen maar als ze dan een gig hebben dan niet meer

Sorry vriend, ik wil niet bot over komen, maar dit verwijs ik echt naar het hoekje: Dom gelul!

Dit heeft totaal niet met tegenstrijdigheid te maken, maar met het feit dat je niet goed leest!!

Welke DJ die eenmaal "the feel" heeft met de juiste BPM en pitch verhouding zou nou uberhaubt nog zo'n ding meenemen???

Probeer het nog eens te lezen wat ik schreef.......wacht ik zal het je makkelijker maken, ik citeer mezelf wel even:
Uitspraak van Dee.D. op zondag 15 januari 2006 om 03:02:
gevorderde DJ's letten immers niet meer op BPM's , die doen alles op gevoel, en weten in 3 seconden waar en hoe de pitch moet staan.....BPM's tellen niet meer als je gevorderd bent is mijn mening..... net zo min als letterlijk de plaat uittellen.....je doet immers alles puur op gevoel??

Iedere DJ die ooit begonnen is heeft truckjes gehad om zichzelf het mixen, het tellen, het pitchen etc. aan te leren, gebruiken ze nu die truckjes nog denk je?

Als je eenmaal aan gigs toe bent betekent dit dat je zo goed bent geworden in het spelletje dat je deze hulpmiddelen niet meer nodig hebt...... it's that simple!

Waarschuw beheerder
true! Ik Interpreteerde het verkeerd.

Dit is dan weer niet totaal waar, want je betaald in nederland geld voor de rechten op cdr's (wel tegenstrijdig want je mag geen illegale shit branden maar wel op cd zettn als je die belasting ervoor betaald? zowiezo onzin want dat geld komt toch niet bij de artiesten terecht). En wat ik verkeerd vind aan jou mening is dat je een vooroordeel hebt dat ALS je met cd's draait je source illegaal is.
Waarschuw beheerder
de sound van cd komt niet bij de volheid en feel van vinyl in de buurt. het contact met muziek is directer. zelf draai ik beide. Cd's zijn makkelijk om het effect van platen te bestuderen alvorens ze op vinyl aan te schaffen. enorm kosten besparend dus. aangezien het een dure sport is en ik geen high class roler ben die alles gratis krijgt opgestuurd. is een combinatie prima.

maar ik ben geen voorstander van DJ's die met alleen een cd mapje aankomen kakken zonder dat ze de scene waar ze het vandaan halen te ondersteunen door daadwerkelijk de muziek te kopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 januari 2006 om 21:15:
want dat geld komt toch niet bij de artiesten terecht

Nou ... daar ga ik dan maar helemaal niet op in :S,
En wat ik verkeerd vind aan jou mening is dat je een vooroordeel hebt dat ALS je met cd's draait je source illegaal is.

Ook hier zou ik eigenlijk niet eens op in willen gaan, maar wat de fuk.....ik heb toch even niets te doen...

Waar beweer ik dat "illegale" dan?

Heb je wel eens in het buitenland gedraaid?
Ken je de risico's om als DJ met illegale cd's naar het buitenland te gaan?........er is niet één DJ die het in zijn/haar hoofd haalt met illegale cd's te lopen, want als ze je pakken ben je én alles kwijt, én heb je een enorme boete....... dus nogmaals......waar beweer ik dan dat alle jock's illegale cd's hebben?

die belasting ervoor betaald

BUMA én belasting......je haalt nogal wat dingen door elkaar maat.... verdiep je eerst eens in een materie voordat je zulke onzin uitkraamt!

Geloof me .... de royalties etc......... het komt écht wel bij de arties terecht! Zit daar maar niet over in........

Waarschuw beheerder

Uitspraak van Dee.D. op zondag 22 januari 2006 om 03:17:

:vaag:

Uitspraak van Food op zondag 22 januari 2006 om 02:10:
de sound van cd komt niet bij de volheid en feel van vinyl in de buurt.

Bij een dj-set waarme met vinyl en cd gedraaid wordt, hoort 99% van de bezoekers geen verschil..of er een plaat of een cd op staat (zelfs mp3 herkend nagenoeg niemand) :flower:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 11:16:
Bij een dj-set waarme met vinyl en cd gedraaid wordt, hoort 99% van de bezoekers geen verschil..of er een plaat of een cd op staat (zelfs mp3 herkend nagenoeg niemand)

wat niet weet wat niet deerd mentaliteit?
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
is niet één DJ die het in zijn/haar hoofd haalt met illegale cd's te lopen, want als ze je pakken ben je én alles kwijt, én heb je een enorme boete

Hoe zit t eigenlijk met tracks die nog niet uit zijn? In de stijl muziek die ik draai, gaan er veel mp3s rond van tracks die nog niet op vinyl uit zijn. De producers wisselen onderling hun nieuwste tracks uit, meestal zelfs als ze nog niet gesigned zijn (niet slim natuurlijk). Als ik met een map cd's met daarop "nieuwe" tracks door de douane zou willen en ze houden me aan, hoe zou dat dan werken? Ervan uitgaande dat ik alle tracks direct van de producers heb gekregen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 22 januari 2006 om 14:26:
Hoe zit t eigenlijk met tracks die nog niet uit zijn?

lekker wachten (Y)

dan is het toch veel vetter als een dj 'm dan opzet:D

dan heb je zitten wachten tot ie uit en dan is het veel leuker je dan die plaat in je koffer heb :yes:

het gaat niet alleen om veel muziek en sneller muziek krijgen voor minder :no:

Waarschuw beheerder

Daar dus;)
BUMA én belasting......je haalt nogal wat dingen door elkaar maat.... verdiep je eerst eens in een materie voordat je zulke onzin uitkraamt!

Iedereen weet wat ik daarmee bedoel. Opzich is het wel een soort van belasting.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 22 januari 2006 om 16:54:
ekker wachten (Y)

dan is het toch veel vetter als een dj 'm dan opzet:D

Vind ik niet waar, het heeft juist iets speciaals als dj met tracks aankomen zetten waar iedereen naar smacht.
Waarschuw beheerder
Ik zeg vinyl.
Puur omdat ik ooit ben begonnen toen de cd-spelers nog niet zoals nu zijn, en de dj-feel en look toch wel degelijk vinyl is.

Daarbij heb ik sinds kort toch een CDJ800 aangeschaft, puur voor de plaatjes die niet meer zijn te krijgen op vinyl. De klank is gewoon niet zo goed als vinyl. CD klinkt hard hard, terwijl vinyl toch mooi hard klinkt.
Nieuwe plaatjes of promo's die wel op internet staan download ik maar zo gauw ze op plaat uitkomen ga ik ze toch wel halen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 19:42:
Vind ik niet waar, het heeft juist iets speciaals als dj met tracks aankomen zetten waar iedereen naar smacht.

TUURLIJK! Zoveel mogelijk promo's of whitelabels!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

nee man zeker niet hahaha lache met jou :/:/

dan is het juist niet speciaal meer :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 22 januari 2006 om 23:38:
nee man zeker niet hahaha lache met jou

dan is het juist niet speciaal meer

Ik denk dat als je het aan je publiek vraagt, dat ze dit wel rlx vinden juist. Puta Madre van showtek. Enkel een slechte liveset-rip was te verkrijgen op het internet. Als je als DJ de promo-vinyl had maakte je helemaal de blits!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 januari 2006 om 15:01:
Ik denk dat als je het aan je publiek vraagt, dat ze dit wel rlx vinden juist

gaat het jou alleen om het publiek? :s

draaien is niet alleen voor het publiek, voor mij is het een passie,
Waarschuw beheerder

Waar zie je mij hier het woord illegaal gebruiken dan???? Nogmaals .... denk je dat top jocks illegaal materiaal in hun tas willen hebben?? Think again!(tuurlijk zal er wel eens een tussen zitten, maar nietéén wil dat risico lopen hoor!)

Opzich is het wel een soort van belasting

Tsja.......en een zebra is een soort paard, maar toch totaal iets anders!!

Uitspraak van Noel Garner op zondag 22 januari 2006 om 21:09:
puur voor de plaatjes die niet meer zijn te krijgen op vinyl

(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dee.D. op dinsdag 24 januari 2006 om 18:25:
Waar zie je mij hier het woord illegaal gebruiken dan???? Nogmaals .... denk je dat top jocks illegaal materiaal in hun tas willen hebben?? Think again!(

moet je dan alles letterlijk gezegd hebben?
En wie zegt dat ik het alleen over de pro's heb.