En over die platter, alleen de Denon DNS-serie heeft een meedraaiende platter en de Technics SL-DZ natuurlijk. De Pioneer heeft een passieve, stilstaande, platter, maar dat is ook geen probleem, beetje met de jog bewegen bij een correctie en 't loopt weer netjes recht, áls je goed gepitched hebt.
jij in het bijzonder
backspin onder een knopje is niet mogelijk
Uitspraak van DaNoS® op vrijdag 25 november 2005 om 00:18:
een backspin kan ook gewoon met de pioneer cdj's. Hoe wil je dat in godsnaam onder een knopje zetten
heel simpel lijkt me begin punt en eind selecteren en snelheid misschien en gaan met die banaan
en verder?
Vinyl stuur je bij met je handjes....je weet wel, je platter vertragen of versnellen.....bij cd's hoeft dat helemnaal niet, daar gebeurt dat dus volautomatisch....
Uitspraak van DanM op donderdag 24 november 2005 om 19:40:
Vinyl stuur je bij met je handjes....je weet wel, je platter vertragen of versnellen.....bij cd's hoeft dat helemnaal niet, daar gebeurt dat dus volautomatisch....
beetje kinderachtig pik is nergens voor nodig
het kinderachtige aan dit alles is dat jullie met argumenten komen die kant nog wal raken.
ik heb zelfg een jaar aleen cd's gedraait en mijn conclusie is dat cd's veel makkelijker zijn dan vinyl dus ik vindt et slap en het ziet er niet uit blijf platen zullen er toch niet uitgaan lkkr bij analoog houde dan vindt ik dat je echt een dj bent digtaal met die cd spelers leuk voor erbij maar beetje lullig als je aleen cds draai er zitte bpm meters op en ik meen het serieus ik laat me broertje van 10 op me pioneer cdS draaie wat em nog aardig goed af gaat ook dus ik neem cd DJ's niet serieus
ik heb zelfg een jaar aleen cd's gedraait en mijn conclusie is dat cd's veel makkelijker zijn dan vinyl dus ik vindt et slap en het ziet er niet uit blijf platen zullen er toch niet uitgaan lkkr bij analoog houde dan vindt ik dat je echt een dj bent digtaal met die cd spelers leuk voor erbij maar beetje lullig als je aleen cds draai er zitte bpm meters op en ik meen het serieus ik laat me broertje van 10 op me pioneer cdS draaie wat em nog aardig goed af gaat ook dus ik neem cd DJ's niet serieus
dit bijvoorbeeld
kom op zeg noe eens ff eerlijk draai je cd's omdat het goedkoop is of zoek je een makkelijke uitweg ik wil weleens weten waarom je cds draai ik hou van muziek dus mij zie je elke week in een platezaak helemaal uit me dak gaan je kom daar aan zeg doe mij ff een paar lkkre electro minimal plate en je krijg een stapel in je handel gedrukt ga et lkkr luistere en je heb een vette verzameling waar niemand je aan kan tippe mooie plate bak als je ergens moe draaie me ID-T platekoffer mee beetje de DJ uithange das toch veel mooier ofnie het 1igste nadeel van plate is de prijs naar mijn mening en wat heb je met je cd's een dikke map vol met gebrande cdtjes kom op
Je sleept met een zware platentas, die niet eens helemaal compleet is omdat het grootste gedeelte van je collectie thuis staat.
Mijn keuze voor cd-spelers was simpel. Ik wil voornamelijk techno draaien. ++punten bij een cd speler is dat ik er lekker mee kan klooien, door de vele mogelijheden. Daarnaast is het relaxed dat als ik iets in reason heb gemaakt ik het direct op cd kan pleuren en zelf kan draaien.
kijk dat is meer voor leuk erbij doen want je staat niet heel de avond met effecten te spelen te sample of je eigen nummer te draaie. ik draai zelf platen en cd's maak ook mijn eige nummers dus ik snap wel wat je bedoel maar met platen heb je de muziek echt beet groote platter en mensen zien je echt als DJ als je constand platen beet heb.
mensen zien je echt als DJ als je constand platen beet
breng je hem terug en vraag een nieuwe
Doordat de materie (vinyl) 'werkt' kunnen snelheidsveranderingen ontstaan, naast 't feit dat sommigen verkeerd geperst zijn. Beetje jammer, maar dat is 't risico van met vinyl draaien.
hahaha opbouwende kritiek
je weet niet eens waar je het over hebt...
beetje jammer dat je de discussie zo afkapt.
ik heb je nergens woorden in de mond gelegd.
een groot deel van de feestgangers zien een DJ als iemand die plaatjes draait en als je dan met cds aankom hebben ze zoieso wal mindere verwachtingen van je.
da's dj'en kerel, kunnen inproviseren met de platen die je heb, niet een andere cd'tje erin knallen
Niet om vervelend te doen, maar volgens mij ben je wel héél erg overtuigd van je eigen kunsten hè?
Best jammer dat sommige mensen hier nogal 'overtuigend' willen overkomen door maar uit de hoogte te doen, terwijl je gewoon ook een normale discussie over dit onderwerp kan voeren.
Maar ik ben natuurlijk vast anders gewend...
En zijn het niet die extras die het wat makkelijker maakt allemaal....minder moeite voor hetzelfde effect?
Zoals ik al eerder zei....ik ben van de ouwe school.....*maar sta wel open voor vernieuwing....
Gozer....ik liep toch alles af te kraken/zeiken?
Best jammer dat sommige mensen hier nogal 'overtuigend' willen overkomen door maar uit de hoogte te doen, terwijl je gewoon ook een normale discussie over dit onderwerp kan voeren.
ik citeer mijn reactie:
Ik zou zeggen verdiep je eerst eens in cd-spelers voordat je ze gaat afzeiken, want je hebt er weinig van begrepen
zeg ik hiermee dat je iets loopt af te zeiken?
begrijpend lezen was het toch?
simpelweg omdat er al genoeg kneusjes zoals jou zijn die denken dat ze de master zijn met hun vinyl!
simpelweg omdat er al genoeg kneusjes zoals jou zijn die denken dat ze de master zijn met hun vinyl!
Je mag me alles noemen, dit is partyflock en met zulke uitspraken laat jij precies zien wat partyflock is...
Ik heb nooit gezegt,laat staan gedacht, dat ik master ben met vinyl....
Ach...dat ik al actief ben met vinyl draaien sinds begin jaren '90 zegt ook nix over ervaring natuurlijk....
Zal nooit zeggen dat ik master ben, ik leer elke dag nog bij......daarintegen...als je net komt kijken (zoals jij waarschijnlijk) kan je beter geen grote bek hebben tegen mensen die welweten waar ze mee bezig zijn....dan zet jejezelf aardig voor lul....
Anyway....je mag zelf oordelen of ik master ben of niet....als je daar tenminste voor openstaat.....ik zal wel een setje voor je uploaden.....en dan doe jij hetzelfde met je mp3 mix ok...?