| Betreft: | evenement: Defqon.1 Festival, zaterdag 18 juni 2005 om 11:00 |
Mededeling als beheerder:
Uitspraak van The Goodfucker op zaterdag 18 juni 2005 om 12:32:
Nu gaat iedereen die geweigerd is van PF een topic openen omdat ze in bezit waren van een fake kaartje
nee, want ik heb er ff een centraal topic van gemaakt
ben echt benieuwd of t mensen is gelukt binnen te komen met n vals kaartjelijkt mij niet dat q-dance iedereen buiten houdt..
ja maar mensen die bijv met de smoes komen dat r koffie op t kaartje is gevallen waardoor ie niet meer gescanned kan worden.. lijkt me niet dat q-dance gaat zeggen je komt er niet in.. voordeel van de twijffel
als je kaartje niet te scannen is heb je ook pech
er staat namelijk duidelijk in het regelement van Q en ook op enkele kaartjes dat je het kaartje in goede staat moet houden.
Ja dezelfde 5 echtheidskenmerken zeker waarmee ik gecheckt had of mijnes echt was.. werkt ook niet dus
iggi > Werk je voor Q-Dance
Oh wat gemeen dan voor de gene die wel n echt kaartje heeft
dat was dus ook iets wat de laatste dagen wel eens het geval was dat mensen hun kaartje gingen controleren op de website
bijvoorbeeld jij hebt 012345678909876 als nummer en eerlijk gekocht
maar iemand anders heeft diezelfde dubbele code en voert hem eerder in op de website dan dat jij doet.
jij krijgt dan de melding : kaart = niet echt
tsja nadeel van die dubbele dingen en scanners
Zou echt chagerijnig er van worden
Sta je in de rij met je echte kaartje kan je je nog druk gaan maken of iemand met fake kaartje niet al binnen is.
maar hoe zit het nou als iemand met de zelfde bar code als jou eerder naar binnen gaat
of kan dat echt niet
dat was dus ook iets wat de laatste dagen wel eens het geval was dat mensen hun kaartje gingen controleren op de website
maar iemand anders heeft diezelfde dubbele code en voert hem eerder in op de website dan dat jij doet.
Een barcode is toch uniek?? Die kan niet nagemaakt worden (althans volgens de Q dance site)
Oh wat gemeen dan voor de gene die wel n echt kaartje heeft
een lege die gejat is door een medewerker van FRS ofzo
Mijn vriend en zijn maatje hadden kaartjes gekocht via marktplaats.nl 1 kaartje was wel geldig en de ander niet,dus nu zijn ze allebei maar richting huis.
Ik ben zo blij dat tie weer thuiskomt!!!!
Gelul...deze barcode kan indd niet nagemaakt worden...en de reden waarom ze die controles en code-checker hebben is omdat er iets van 2km rol gejat is waar dus tig kaartjes van te maken zijn...maar met hele andere barcodes...daarom hebben ze alles gescant. diegene die kaartjes van de T-box met een goede barcode na kan maken wens ik succes....Onmogeli
er blijken dus wel meer mensen te zijn geweigerd die 100% zeker een echt kaartje hadden... en er zijn ondertussen ook al wat thuisblijvers tot de ontdekking gekomen dat hun (volgens Q-dance valse) kaartje waarschijnlijk tóch echt was
ik denk dat het laatste woord hier zeker nog niet over gespoken is
waarom hebben organisaties toch altijd zo'n moeite om de waarheid te spreken in persberichten.... *zucht*
(toch handig, zo'n man-ter-plaatse )
vraagje: zijn er bij jouw weten nog ontvangstbewijzen afgegeven voor in beslag genomen kaartjes (met name bij mensen die er van overtuigd waren dat hun kaartje echt was)?
Kaartjes worden "normaal gesproken" teruggegeven aan de bezoeker, het kaartje is door hem/haar gekocht en hoe dan ook is het zijn eigendom dus men krijgt normaal gesproken zijn of haar kaartje terug.
heb nog iemand van de kaartcontrole gesproken, en die vertelde me dat de scanners die gebruikt werden ook niet altijd even goed hun werk deden, aangezien het draadloze exemplaren waren...
Hoorde van 'n bekenden die valse kaarten had, dat z'n kaart in eerste instantie als "vals" werd gescand, en 'n tweede keer toch als echt werd gezien door de scanner.
Goed systeem
En als je 'n b'tje zielig keek naar 'n aantal van de studentjes die stonden te controleren, werd je zo doorgelaten als je 'n vals kaartje had.
B'tje jammer
heb nog iemand van de kaartcontrole gesproken, en die vertelde me dat de scanners die gebruikt werden ook niet altijd even goed hun werk deden, aangezien het draadloze exemplaren waren...
en inderdaad er staan een hoop studentjes , wellicht is dat voor vele een redding geweest door inderdaad zielig te kijken , ik denk dat een aantal van hun zich misschien wel beseffen hoe sneu 't is voor iemand als hij/zij voor een flink bedrag een kaartje gekocht heeft en niet binnen kan...
nee, klopt niet
kaartjes blijven eigendom van de organisatie (staat ook duidelijk op de meeste kaartjes) want je koopt niet zozeer het kaartje, maar het recht om een evenement te bezoeken (vandaar dat doorverkoop in feite verboden is, want t kaartje *is* niet van jou)
iig zijn er minstens 500 kaarten in beslag genomen (volgens de politie) en voor de mensen die daarbij zaten en zeker-weten een echt kaartje hadden wordt t nu toch wel heel moeilijk om iets te bewijzen
Ik ga zo dus mijn klachtmail naar Q-dance wenden ....
En dan heeft Q nu dus een flink probleem
Thuisblijvers die (al dan niet terecht) via de site van Q te horen kregen dat hun kaartje vals was en dus niet binnen zouden kunnen komen kunnen zich nu beroepen op "opzettelijke misleiding"
En buiten het feit dat die organisaties dus 'n behoorlijk bedrag mislopen lopen ze nog veel ergere schade op, doordat ze 'n ongelooflijk slechte naam krijgen.
Ja, is ontzettend sneu, maar ik denk dat die "studentjes" niet zo goed beseffen wat het toaalbedrag is wat de organisatie misloopt wanneer 10 studentjes elk(laten we het voorzichtig schatten...) 10 mensen hebben doorgelaten die zielig keken danwel 'n originele smoes bedachten.
Is namelijk toch 5000 euro.
En buiten het feit dat die organisaties dus 'n behoorlijk bedrag mislopen lopen ze nog veel ergere schade op, doordat ze 'n ongelooflijk slechte naam krijgen.
hoeveel het er nu eigenlijk in totaal zijn geweest etc ?
Waarom komen ze dan niet met 'n systeem wat "meer" waterdicht is...
is echt niet zo ingewikkeld hoor.
Wie heeft in Godsnaam bedacht dat het om "rollen" TB-kaarten gaat?
Die kaarten komen naar mijn weten niet eens in rollen, maar gewoon los, in pakketjes van 100 geloof ik.
ik blijf erbij dat je het Q-dance niet aan mag rekenen dat er
- 200 rollen gestolen zijn
- valse kaarten op de markt
- dit systeem ingevoerd is..
Maar, wat nou als je kaartje 1 keer geweigerd wordt, kun je toch een andere rij in lopen en hem daar nog eens laten scannen? Als die scanners toch zo verrot werkte..
Nee, ik geef Q-Dance niet de schuld van het bestaan van valse kaarten, maar wel hoe ze ermee omgaan.
Slechte zaak van q-dance mensen weigeren met een legaal gekocht ticket. Q-dance in combinatie met ticketbox is daar toch verantwoordelijk voor en ik zou helemaal flippen als zo mn hele dag en 50 euries door de neus geboord werd. Word toch snel maar iets anders bedenken!!!
Misschien klote voor Q-Dance dat er 800 mensen extra drinken kopen
Even voor de duidelijkheid Iggi, ik val jou er natuurlijk niet persoonlijk op aan en ik weet dat jij hier niets aan kan doen, maar ik zie jou even als tegenhanger die discussie mogelijk maakt
Vrij simpel
Zet 1 of 2 man bij beide ingangen neer met oortjes die de controleurs in de gaten houden En alles doorcommuniceren.
Alleen de manier waarop feesten (en dus niet alleen q-dance) hun bezoekers behandelen aan de ingang is gewoon kwalijk te noemen.
Misschien voortaan maar bonnetjes meenemen voor het geval je geweigerd word, welke nog makkelijker na te maken zijn?
Het zijn scanners, dus je kan dubbele nummers automatisch in de database updaten waardoor ze meteen bij alle poortjes actief zijn.
is technisch gezien geen enkel probleem hoor.
Ik denk het blijft altijd zo - indien iemand binnen de organisatie bezig is, dus blanko kaarten jat of de database aanpast kun je er niks aan doen, behalve intern betere controlen implementeren. Ik heb ooit bij de grootste online-winkel gewerkt. Mensen die het online niet vertrouwden konden hun creditcard nummer ook telefonisch doorgeven. Alleen jammer als de medewerker de nummers lekker opschrijft....
Voor de rest kan ik persoonlijk geen waterdicht systeem bedenken. Als ik een echt kaart koop en vervolgens deze barcode op 10 andere kaartjes zet - is de barcode logarithme wel goed, alleen meerdere keren in het systeem. Maak ik mooie screenshot van mijn controle, verkoop de dingen op marktplaats door (met kopie van aankoopbon, b.v. email - en zorg er voor dat ik zelf lekker vroeg op het terrein ben.
Andere optie zou een soort pinpas met nummer zijn. Die kaarten fake je minder snel - alleen blijft het onmogelijk om interne fraude te voorkomen.
Je kan de fraude bestrijden door te zorgen voor afwisseling.
Nu is het zinvol om ticketbox kaartjes te jatten, want bijna alle feesten zitten bij de ticketbox, dus als je niet voor Defqon maakt, dan maak je ze voor Sensation of andere feesten.
Als je voor elk feest een eigen kaart gebruikt met andere controlepunten word het een stuk minder zinvol om blanco kaartjes te stelen, risico word dan te groot.
Nadeel is dat de kosten natuurlijk wel de pan uit reizen aangezien je ze dan ook net zo goed voorbedrukt kan leveren en dan zit je ook weer met distributie ed.
iggi:
Kaartjes worden "normaal gesproken" teruggegeven aan de bezoeker, het kaartje is door hem/haar gekocht en hoe dan ook is het zijn eigendom dus men krijgt normaal gesproken zijn of haar kaartje terug.
DarkSkywise:
nee, klopt niet
kaartjes blijven eigendom van de organisatie (staat ook duidelijk op de meeste kaartjes) want je koopt niet zozeer het kaartje, maar het recht om een evenement te bezoeken (vandaar dat doorverkoop in feite verboden is, want t kaartje *is* niet van jou)
iig zijn er minstens 500 kaarten in beslag genomen (volgens de politie) en voor de mensen die daarbij zaten en zeker-weten een echt kaartje hadden wordt t nu toch wel heel moeilijk om iets te bewijzen
Hier klopt natuurlijk geen hout van ! Als je kaartje niet echt is, kan het dus NOOIT van de organistie zijn ! Mogen ze het dus ook niet innemen..laatste aanpassing 19 juni 2005 14:36
Als er kaarten worden ingenomen ivm namaak moet dat door de politie gebeuren en moeten ze bewaard worden omdat het dan bewijs is.
Q-Dance mag die kaarten niet innemen, is niets van hun bij en zij hebben niets te zeggen over wat wel en niet mag in Nederland.
en wat als jij nog echt diegene was die dat kaartje ECHT gekocht had met eindcijfers als 3007??
en jullie weigerde die persoon?
Er zijn dus ook mensen die dit kunnen bewijzen he...
en het zegt ook al iets als ticketbox een advocaat naar defqon heeft gestuurd om te stoppen met scannen.
waarom gaan die fraudeurs trouwens geen geld namaken????
als ze zulke goede apparatuur hebben!!
Wel eens aan gedacht dat een FRS-medewerker ook valse kaartjes kan verkopen in zijn winkel?
Of misschien duplicaten kan maken van een verkocht kaartje,
en deze eventueel buiten de zaak om verkopen?
In dat geval had alleen de bezoeker die het eerst kwam geluk,
of het een duplicaat is of niet, als dat ding met een ticketbox-automaat gemaakt is kun je geen verschil zien natuurlijk.
Wel eens aan gedacht dat een FRS-medewerker ook valse kaartjes kan verkopen in zijn winkel?
Of een 2e uitdraai er van maakt ´omdat de printer vastliep´ zogenaamd? Of het een duplicaat is of niet, als dat ding met een ticketbox-automaat gemaakt is kun je geen verschil zien natuurlijk en dan is het wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Schuld ligt bij de personen die valse kaartjes verkopen, niet bij ticketbox of q-dance.
Inclusief kassabon en bankafschrift, bij aankoop van meerdere kaartjes tegelijk die wél als "echt" werden herkend, sta je toch redelijk sterk, lijkt me
nee, maar als de Belastingdienst zoiets al voldoende bewijs vindt, kan Q-dance toch eigenlijk niet echt nóg meer eisen stellen
ik ging met 2 vrienden erheen en we hadden allemaal valse kaarten maar gelukkig konden wij wat mensen daar dus we mochten gewoon doorlopen
Overigens word er ook gesuggereerd dat wanneer je 50 euro had gegeven aan de controleur je ook binnen was gekomen, dus waarom nog kaartjes kopen?
voor 20 euro loos ik je wel naar binnen zo is een vriendin van me binnen gekomen
Als ik organisator ben bepaal ik toch zelf ok ik kennisen/vrienden binnen laat.
Door mensen met een echt kaartje te weigeren of via hun site te laten weten dat ze beter thuis kunnen blijven? rare definitie van "loyaal"
You've got a point there... omkering van de bewijslast geldt in zo'n geval niet in Nederland he?
Als je een vals kaartje hebt, moet je gestraft worden vind ik.
Heb het al zeker van 5 mensen hier gelezen dat ze toch binnen zijn gekomen door extra te betalen aan de controleur of security.
Kromme redenatie. In deze situatie zou dat betekenen dat als je je kaartje via Ticketbox gekocht had maar door een ander (medewerker?) opnieuw was geprint, zou jij gestraft moeten worden?
Heb het al zeker van 5 mensen hier gelezen dat ze toch binnen zijn gekomen door extra te betalen aan de controleur of security.
Klopt, maar dan moet je niet gaan roepen dat je systeem onfeilbaar/waterdicht is.
Via de site laten weten is redelijk loyaal. Q-dance is toch niet verantwoordelijk voor de stroom neppe kaartjes, dat is 1 of andere bende.
ow, dat is niet waar!
Ik snap heel goed dat Q-dance hier niets aan kan doen aangezien het allemaal ingehuurde bedrijven zijn met onderbetaalde krachten die lekker bij willen verdienen.
Maar het geeft wel aan dat de fraude bij dat soort personeel ook een groot probleem betreft
Q-dance liet eigenlijk alleen weten dat er al een zelfde kaartnummer was ingevoerd (erg belangrijk verschil) en dat je dus maar beter thuis kon blijven
Zo voorkom je "dubbele" kaartjes aan de ingang, maar dat zegt niks over of de thuisblijvers een vals of echt kaartje hadden
Dit geld uiteraard dat het systeem wel goed moet werkeno:)
Dus dan lijkt het me simpel zat om de volgende keer een ander uitzendbureau te benaderen en andere security.
Q-dance hoeft niet uit te zoeken wie exact de rotte appel was hoor
er is altijd wel iets wat je kan doen om je imago op te
iemand wilde zelfs 200 euro geven aan de security en namen ze ook niet aan
iemand wilde zelfs 200 euro geven aan de security en namen ze ook niet aan
Het systeem is waterdicht
Behalve natuurlijk bij Partyflock
https://vip.partyflock.nl/user/96256
Met een orgineel kaartje kom je er gewoon in. Een orgineel kaartje welke is gekocht via het online verkoop kanaal ticketonline of bij de ticketbox.
In eerste instantie ben ik geweigerd met een echt kaartjeGewoon gekocht bij de sigarenboer op de hoek, maar dat pisventje scande hem meerdere keren ofzo.. Blijkbaar kan een barcode dus echt maar 1 keer gescand worden ofzo.. Dus echt of niet echt, je moet gewoon als eerste in de rij staan.. Uiteindelijk werd ik toch binnengelaten door zn supervisor maar stond even goed te zweten..
Dat q-dance tevreden is met security die omkoopbaar is en in het verleden problemen heeft veroorzaakt vind ik een beetje raar.
Ik denk dat bij de evaluatie van Defqon (die vast morgen al gaat beginnen) al een heleboel punten opgepikt gaat worden.
misschien moet Q-dance er eens aan gaan denken om volgend jaar eigen kaarten te ontwikkelen of iets dergelijks, met watermerk of zo iets. net als bij bankbiljetten...
Ik had ook een vals kaartje,ben toch binnengekomen en ik kon die hele security niet
En ja, misschien is het ook wel voorgekomen dat iemand ten ontrechte is weggestuurd. In dat geval zou ik die mensen in elk geval aanraden contact op te nemen met het verkooppunt, want daar klopte dan dus iets niet. In sommige gevallen is het raadzaam aangifte te doen bij de politie, als je weet wie jou dat kaartje heeft verkocht.
Ze zeiden dat ie al een keer was ingescanned en later zeiden ze dat ie niet echt was.
wat ik eigenlijk bedoelde is ipv kaarten met barcodes; pasjes met zo'n magnetische strip die je koopt en laat scannen en inlevert. Is moeilijker te vervalsen.
Kan het dan niet zo zijn dat een valse kaartje van iemand (met dezelfde barcode als een echte) als eerst werd ingescanned dat de echte die later werd gescanned daarom als vals werd gezien?
Ach jah, q-dance wil natuurlijk ook geen negatieve publiciteit.
We waren gister met z'n zessen geloof ik. Vijf kaartjes zijn tegelijkertijd gekocht bij de FRS. 1 van die 5 kaartjes bleek zogenaamd vals te zijn Toen namen ze het kaartje mee naar achteren voor een dubbelcheck denk ik en toen mocht hij toch door Wat is dat dan voor een situatie ?
voor ons in de rij stond een meisje met een vals kaarje, die scanner ging dus niet piepen...
maar na ff praten mocht ze gewoon door lopen
Waarschijnlijk werd die gescand op een moment dat de ontvangst van de scanner weg viel,
op dat moment werd eerst door de security op nummer gecontroleerd,
en later kenden de controleurs de valse codes ook.
kwam gewoon binnen hoor
ben gewoon binnen gekomen op DEFQON.1 met een valse kaart
ze deden wel moeilijk maar iemand met een beetje babbel moet binnen kunnen komen
wel jammer voor de mensen die niet naar binnen zijn gekomen
whahahahahah
ben gewoon binnen gekomen op DEFQON.1 met een valse kaart
ze deden wel moeilijk maar iemand met een beetje babbel moet binnen kunnen komen
wel jammer voor de mensen die niet naar binnen zijn gekomen
whahahahahah
gewoon een partypas laten maken...
iedereen die feesten bezoekt moet zich er voor inschrijven...
koop je een kaartje dan wordt dat op je pasje gezet dat je een toegangsbewijs heb...
dan bij feesten poorten maken met van die pin automaten, jij toets pin in, de automaat controleert of je toegangsbewijs heb betaald en voila je bent binnen...
kan je gelijk alle rotzooischoppers er ook uit halen en hun pas blokkeren, zodat ze niet meer welkom zijn op feesten...
is misschien even een investering, maar op lange termijn haal je dat er wel uit..
en natuurlijk goede samenwerking met alle grote organisaties is verreist...
Op dit plan rust copyright
gewoon een partypas laten maken...
iedereen die feesten bezoekt moet zich er voor inschrijven...
koop je een kaartje dan wordt dat op je pasje gezet dat je een toegangsbewijs heb...
dan bij feesten poorten maken met van die pin automaten, jij toets pin in, de automaat controleert of je toegangsbewijs heb betaald en voila je bent binnen...
kan je gelijk alle rotzooischoppers er ook uit halen en hun pas blokkeren, zodat ze niet meer welkom zijn op feesten...
is misschien even een investering, maar op lange termijn haal je dat er wel uit..
en natuurlijk goede samenwerking met alle grote organisaties is verreist...
Op dit plan rust copyright