Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2005 om 11:33:
Even voor de duidelijkheid Iggi, ik val jou er natuurlijk niet persoonlijk op aan en ik weet dat jij hier niets aan kan doen, maar ik zie jou even als tegenhanger die discussie mogelijk maakt
dat wist ik al

als ik dat niet zou weten zou ik hem ook niet aangaan...
Dat klopt maar had je dan alleen aan die lijst gehouden en niet de dubbele er ook tussen uit vissen waardoor mensen met een echt kaartje de dupe werden
( ik weet niet precies hoeveel poortjes er waren , wel dat er 2 ingangen waren ) , er stonden steeds 2 man per poortje
ik ga uit van een kleine 12 poortjes dus in totaal 24 poortjes bij beidden ingangen , maakt 48 man
hoe wil je dat naar mekaar communiceren als er dan iemand bijkomt op de lijst ?
je moet dit in dit geval andersom zien.. er is een centrale lijst en die staat in de scanners
( ik weet niet of deze word ge update gedurende het festival )
de lijst die er met de hand bij is word ook bijgehouden
maar communiceert moeilijker !
Ik zit in de IT en ik snap heel goed wat beveiliging inhoud, maar ook wij moeten compromissen sluiten tussen gebruikersgemak en beveiliging, je kan gewoon niet iets potdicht maken want dan is het ook niet meer werkbaar
dat is ook waarom ze voor deze optie gekozen hebben denk ik,
het is nu eenmaal zo dat ze uiteindelijk meer weten dan jij en ik denken , maar het was nu de keuze tussen flinke rellen of maatregelen nemen
Enne, als ze zo bang waren voor "illegalen" dan hadden ze de hekken wat beter in de gaten moeten houden. Beetje aan de voorkant een absurd hoge beveiliging instellen en de achterdeur open zetten.
je kan beter mensen op een feest hebben die betaald hebben voor een kaartje en willen feesten, dan mensen die er met andere bedoelingen rondlopen.
ik heb er geen idee van hoeveel mensen dit keer weer binnen zijn gekomen door over de hekken te klimmen, dat is op zich nog altijd minder dan het groot aantal valse kaarten dat in omloop was ( zou zijn )
ook daar moet je dan weer een keuze in maken , zet ik mijn mensen bij de deur , voor als het mis gaat ? of zet ik ze om de 5 meter bij de hekken voor die 20 man die op die manier binnen raken ?
maar ik zie jou even als tegenhanger
Ok, ik ben het met een hoop mensen eens dat je het als organistatie gewoonweg niet kan maken naar mensen die een geldig kaartje hebben om ze te weigeren , echter is het voor de organisatie ook gewoon NIET te controleren of dit kaartje ook inderdaad echt is ,wanneer de replicas van zown kwaliteit zijn dat alleen een scanner voldoet( omdat het blote oog niet voldoende is en bonnetjes ook niet echt betrouwbaar zijn

) dan ga je dus over op iets digitaals een centrale lijst dus ( die wel of niet word bijgehouden) en waarbij ook nog eens achteraf blijkt dat de verbinding het niet doet.
Je neemt hier als organisatie een maatregel om problemen te voorkomen , je wordt namelijk met een probleem in de maag gezet als organisatie waaraan je zelf weinig meer kan doen dan in ieder geval iets doen.
Probeer ook eens te overzien als Q-dance deze maatregelen allemaal niet genomen had ?wat zou er dan gebeurt zijn ?
ik denk dat het dan inderdaad om meer tickets zou zijn gegaan dan dat er nu te pakken zijn genomen.
stel het waren er inderdaad 10.000 mensen meer binnen geweest waardoor je dus krijgt dat er TE veel mensen binnen zijn en het op last van de brandweer of politie of burgemeester afgelast gaat worden , mischien moet je dan een nieuwe datum inplannen ? ( hoewel ik dat niet verwacht aangezien voor dat feest er gewoon al 7 dagen werken inzit om het alleen op te bouwen , dan wil ik de rest nog niet eens noemen)
Dat Q-dance in dit geval kiest om de stuiver meer naar hun kant te laten vallen , tsja 't is en blijft een organisatie en die moeten nu eenmaal winst draaien en geen verlies...