Partyflock

Forumonderwerp · 949883

Waarschuw beheerder
Ik zelf denk niet helemaal..
Waarom, omdat een mannelijk of vrouwelijk persoon iets kan toevoegen aan een kind! Een man kan een kind een echt jongetje maken, voor zich oplaten komen en niet overal om huilen! Daarin tegen kan een vrouw het kind wat zorgzamer maken.. een vrouw zou ook sneller knuffelen (geborgenheid)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk wel, waarom zouden ze dat niet kunnen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 14:59:

maar wel bijna? :S

Waarschuw beheerder
ja ik denk van wel...

al is het misschien niet de ideale situatie
Waarschuw beheerder
het kan wel, maar ik ben blij dat ik het niet ben :yes:

Waarschuw beheerder
whahaha tuuuuurlijk kan dat wel! waarom niet...

Waarschuw beheerder
Er zijn ook veel mensen die het alleen prima kunnen, dus 2 mannen en 2 vrouwen kan prima. Het ligt niet aan de sekse of hoeveelheid ouders, het ligt aan de mensen zelf.
Waarschuw beheerder
donateur
Als ze het goed doen kan het wel.
Als ze het niet goed doen kan het niet.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als een man en een vrouw het ook kunnen verpesten. waarom zouden 2 mannen of 2 vrouwen het dan niet kunnen.

allemaal even veel kans :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 22 mei 2007 om 15:04:
allemaal even veel kans

Waarschuw beheerder
vast wel
Waarschuw beheerder
iedereen kan een kind goed opvoeden, dus wrrm zouden 2mannen/vrouwen dat dan niet kunnen ??
er zijn genoeg koppels (man en vrouw) die niet naar hun kinderen kijken of in opvang zetten, terwijl zulke mensen wel met hun hele hart goed voor dat kindje zouden zorgen!

Waarschuw beheerder
Zeker waarom niet

Waarschuw beheerder
ligt idd aan de personen zelf...

mijn 2 tantes die hebben ook 3 kinderen..2 meisjes zijn vroeger misbruikt en konden alleen bij vrouwen terecht dus in dit geval was het juist goed(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .:: x_Manuki ::.(f) op dinsdag 22 mei 2007 om 15:09:
er zijn genoeg koppels (man en vrouw) die niet naar hun kinderen kijken of in opvang zetten, terwijl zulke mensen wel met hun hele hart goed voor dat kindje zouden zorgen!

(Y) precies!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 15:10:
ligt idd aan de personen zelf...

mijn 2 tantes die hebben ook 3 kinderen..2 meisjes zijn vroeger misbruikt en konden alleen bij vrouwen terecht dus in dit geval was het juist goed

en ze doen het prima!:P:) dus het kan gewoon...
enne die kinderen van paul de leeuw?? die hebben het gloof ik ook prima naar hun zin...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 15:10:
mijn 2 tantes die hebben ook 3 kinderen..2 meisjes zijn vroeger misbruikt en konden alleen bij vrouwen terecht dus in dit geval was het juist goed

Dat is het dan zeker.. al is dit wel een uizondering van een uitzonderlijk iets!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nel.nl op dinsdag 22 mei 2007 om 15:11:
enne die kinderen van paul de leeuw?? die hebben het gloof ik ook prima naar hun zin...

Denk dat hij wel zorgzame vader is.. maar ik vraag me af of ze later niet het moeder aspect missen!

Waarschuw beheerder
Waarom zouden ze dat niet kunnen dan? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 15:13:
Denk dat hij wel zorgzame vader is.. maar ik vraag me af of ze later niet het moeder aspect missen!

der zullen heus wel vrouwen in het leven zijn.. van paul de leeuw en zun man! bijvoorbeeld een goeie vriendin, oma, juffrouw ofzo het is toch niet zo dat bij een homohuwelijk alleen maar mannen zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nel.nl op dinsdag 22 mei 2007 om 15:17:
der zullen heus wel vrouwen in het leven zijn.. van paul de leeuw en zun man! bijvoorbeeld een goeie vriendin, oma, juffrouw ofzo het is toch niet zo dat bij een homohuwelijk alleen maar mannen zijn...

heb je een punt.. maar die kinderen zullen nooit echt een moeder relatie hebben met een oma, juffrouw! Dat ligt er verder vanaf
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van nel.nl op dinsdag 22 mei 2007 om 15:17:
het is toch niet zo dat bij een homohuwelijk alleen maar mannen zijn...

Dat is vaak wel de essentie van het homohuwelijk.
Dat het of alleen mannen zijn of alleen vrouwen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kamer wil geen uitstel adoptiewet homoparen
Uitgegeven: 22 mei 2007 13:51
Laatst gewijzigd: 22 mei 2007 14:11

DEN HAAG - De Tweede Kamer wil niet lang meer wachten met de behandeling van een wetsvoorstel over adoptie door homoparen. Een verzoek om respijt van minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) stuit op verzet bij de oppositie. Ook coalitiepartij PvdA is geen voorstander van uitstel.
ANP

"Ik ben faliekant tegen verdere vertraging, want de adoptie door homoparen werkt momenteel tragisch slecht", zei PvdA-Kamerlid Aleid Wolfsen dinsdag. Ook de VVD, SP, GroenLinks en D66 voelen niets voor uitstel. De partijen zullen dit woensdag bespreken.

Hirsch Ballin heeft vorige week aangekondigd dat hij een commissie laat onderzoeken of lesbische stellen eenvoudiger ouder kunnen worden van een kind dat binnen hun relatie is geboren. De CDA-minister heeft de Kamer gevraagd de behandeling van de adoptiewet aan te houden in afwachting van de conclusies van dat onderzoek. De bespreking van het voorstel staat halverwege juni gepland.

Recordtempo

De PvdA heeft er op zich geen bezwaar tegen dat Hirsch Ballin een commissie laat kijken naar de gecompliceerde kwestie van adoptie door mensen van hetzelfde geslacht. Maar de partij wil niet dat het onderzoek tot vertraging leidt. "Desnoods moet de commissie in een recordtempo werken", aldus Wolfsen.

VVD'er Fred Teeven denkt in dezelfde richting. Wat hem betreft mag het werk van de commissie hooguit enkele weken vertraging opleveren. De VVD wil het wetsvoorstel in elk geval nog voor het zomerreces behandelen.

Waarschuw beheerder
Paul de leeuw was gisteren aardig fakt op de PVDA als het ging om de adoptie voor homoparen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DonniePablo op dinsdag 22 mei 2007 om 15:19:
Dat het of alleen mannen zijn of alleen vrouwen

lees je de rest ook ff??

Waarschuw beheerder
Ik vind het wel kunnen waarom niet!?:)
Waarschuw beheerder
Ik vind van niet.

Ten eerste omdat het niet ten goede voor de ontwikkeling van het kind is, om de redenen die jij al geeft. Vaders en moeders hebben ieder hun individuele eigenschappen die goed op het kind overgedragen dienen te worden.

Ten tweede omdat het kind hierdoor ongetwijfeld benadeeld zal worden in de toekomst. Ik gun geen enkel basisschoolkind 2 vaders, of 2 moeders te hebben, gezien de pesterijen die daar automatisch uit voort zullen vloeien.

Ben dan ook een zwaar tegenstander van het adoptierecht voor homosexuelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 15:50:

ik ook

Waarschuw beheerder
Ten eerste omdat het niet ten goede voor de ontwikkeling van het kind is, om de redenen die jij al geeft. Vaders en moeders hebben ieder hun individuele eigenschappen die goed op het kind overgedragen dienen te worden.

Precies..!

Ten tweede omdat het kind hierdoor ongetwijfeld benadeeld zal worden in de toekomst. Ik gun geen enkel basisschoolkind 2 vaders, of 2 moeders te hebben, gezien de pesterijen die daar automatisch uit voort zullen vloeien

klopt..!

Dat nou weer niet..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind van niet.

Ten tweede omdat het kind hierdoor ongetwijfeld benadeeld zal worden in de toekomst. Ik gun geen enkel basisschoolkind 2 vaders, of 2 moeders te hebben, gezien de pesterijen die daar automatisch uit voort zullen vloeien.

Ik niet.

In de opvoeding gaat het erom dat kinderen liefde en aandacht ontvangen van de 'ouders'. Ik denk dat homosexuele paren de kinderen met meer liefde en toewijding opvoeden dan menig niet-homosexuele paren.

T.o.v. het pesten heb je misschien een punt, maar ik denk toch dat dat zal meevallen. Homosexuelen worden meer en meer geaccepteerd door de samenleving, over 10 jaar zal die ontwikkeling nóg verder zijn. Ik denk daarom dat het met de pesterijen wel zal meevallen. Bovendien leg je de schuld van de pesterijen op die manier bij de gepeste kinderen en ouders, terwijl de schuld juist ligt bij de pesters en zijn/haar ouders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zou best kunnen aangezien de helft van de homosexuele eigenschappen van het ander geslacht overnemen.. dus ik keur het goed hoor, en anders zou ik het ook goed vinden, al is het niet altijd het beste voor het kind: pesterijen/eigenschappen enzevoort

Waarschuw beheerder
Ten eerste omdat het niet ten goede voor de ontwikkeling van het kind is

Hoe kom je hierbij?

In de praktijk blijkt juist dat kinderen dit helemaal niet raar vinden. Dus je argumenten blijken niet waar te zijn.

Waarschuw beheerder
In de opvoeding gaat het erom dat kinderen liefde en aandacht ontvangen van de 'ouders'. Ik denk dat homosexuele paren de kinderen met meer liefde en toewijding opvoeden dan menig niet-homosexuele paren.

Wellicht krijgen ze wel de benodigde liefde, maar volgens mij is liefde niet het enige ingrediënt om een kind goed op te laten voeden. Ik heb het ook wel vaker gezien bij mensen waarvan de ouders op jonge leeftijd gescheiden waren. Het viel me op dat gozers die door hun vader opgevoed zijn emotioneel en sociaal een stuk bekromper zijn dan de gasten die door louter een moeder opgevoed waren. Die laatste waren heel sociaal, maar waren qua mentaliteit en ruggegraat op professioneel gebied weer achtergesteld.

Het kan toeval zijn, maar ik denk dat een opgroeiend kind een mengelmoes van zowel moederlijke- als vaderlijke invloeden nodig heeft om 'succesvol' op te groeien.
Waarschuw beheerder
Op zich wel goed voor de handel in kinderen (Y)

Waarschuw beheerder
Hoe kom je hierbij?

Zie post hierboven.

In de praktijk blijkt juist dat kinderen dit helemaal niet raar vinden. Dus je argumenten blijken niet waar te zijn.

Bron?

Je bent wereldvreemd om te geloven dat kinderen hier niet de dupe van zullen zijn en de testen gelooft, waarin vermeld wordt dat 'uit de praktijk' deze zaken niet waar zullen zijn. Voorgekauwde moralistische bullshit. Utopieën.

Een kind met 2 vaders of 2 moeders is 'niet normaal' en alle zaken die niet normaal zijn worden uitgebuit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:19:
Het viel me op dat gozers die door hun vader opgevoed zijn emotioneel en sociaal een stuk bekromper zijn dan de gasten die door louter een moeder opgevoed waren. Die laatste waren heel sociaal, maar waren qua mentaliteit en ruggegraat op professioneel gebied weer achtergesteld.

Iedereen heeft dingen waar je minder goed in bent of die je minder goed ontwikkelt hebt. Dat heeft helemaal niets te maken met door welke sekse je opgevoed bent.
Waarschuw beheerder
Zolang ze niet teveel zuipen/snuiven, moet dat wel lukken dunkt mij (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:22:
Zie post hierboven.

Bron? Jijzelf vind ik niet betrouwbaar als bron.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Een man kan een kind een echt jongetje maken, voor zich oplaten komen en niet overal om huilen!

grootste BULLSHIT die er maar is
Dat kan een vrouw ook.
ik heb zelf 2 jongens en vraag ze maar eens van wie ze bepaalde dingen hebben geleerd ;)

Daarin tegen kan een vrouw het kind wat zorgzamer maken.. een vrouw zou ook sneller knuffelen

Geldt hetzelfde voor.
Waarom zou een man dat niet aan zijn zoon/dochter kunnen leren?
Tenzij de man in kwestie nooit geleerd is om zijn gevoelens te tonen natuurlijk, maar daar ga ik niet van uit.

Waarschuw beheerder
Bron? Jijzelf vind ik niet betrouwbaar als bron

Je vraagt hoe ik erbij kom en dat beargumenteer ik daar. Sorry dat het 'uit de praktijk' anders schijnt te blijken dan je gedacht had.

Iedereen heeft dingen waar je minder goed in bent of die je minder goed ontwikkelt hebt. Dat heeft helemaal niets te maken met door welke sekse je opgevoed bent.

Ah, dus mannen en vrouwen hebben volgens jou geen enkele verschillen in karakteriële eigenschappen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:26:
Ah, dus mannen en vrouwen hebben volgens jou geen enkele verschillen in karakteriële eigenschappen?

ligt aan de opvoeding die die persoon gehad heeft (of niet natuurlijk)

Waarschuw beheerder
donateur
Het viel me op dat gozers die door hun vader opgevoed zijn emotioneel en sociaal een stuk bekromper zijn dan de gasten die door louter een moeder opgevoed waren. Die laatste waren heel sociaal, maar waren qua mentaliteit en ruggegraat op professioneel gebied weer achtergesteld.

Het kan toeval zijn, maar ik denk dat een opgroeiend kind een mengelmoes van zowel moederlijke- als vaderlijke invloeden nodig heeft om 'succesvol' op te groeien.

Bij homostellen zie je toch vaak dat er één zich gedraagt als wijf en de ander gewoon een kerel is. Bij lesbische stelletjes loopt er ook altijd één manwijf bij. Die eigenschappen waar je het over hebt worden wel overgebracht.

Waarschuw beheerder

Waar zeg ik dit?

Waarschuw beheerder
Sorry dat het 'uit de praktijk' anders schijnt te blijken dan je gedacht had.

Jouw praktijk is niet wetenschappelijk onderbouwt. Uit onderzoek blijkt dat er niets mis is met kinderen die door 2 vrouwen of 2 mannen worden opgevoed.

By Charlotte J. Patterson, PhD

In summary, there is no evidence to suggest that lesbian women or gay men are unfit to be parents or that psychosocial development among children of lesbian women or gay men is compromised relative to that among offspring of heterosexual parents. Not a single study has found children of lesbian or gay parents to be disadvantaged in any significant respect relative to children of heterosexual parents.

Waarschuw beheerder

Ligt er denk ik aan waar het kind opgroeit. Staphorst of Amsterdag zal een wereld van verschil zijn met pesterijen.

Waarschuw beheerder
Waar zeg ik dit?

Je impliceert dat het niks uitmaakt of je door een man of vrouw wordt opgevoed, want het ligt niet aan de sekse, maar aan persoonlijke eigenschappen.

Ik vind dat deze eigenschappen gekoppeld zijn aan een sekse. Misschien dat er in sommige gevallen uitzonderen zijn, maar veelal zijn standaard karakteriële eigenschappen gekoppeld aan een sekse m.i.

Bij homostellen zie je toch vaak dat er één zich gedraagt als wijf en de ander gewoon een kerel is. Bij lesbische stelletjes loopt er ook altijd één manwijf bij. Die eigenschappen waar je het over hebt worden wel overgebracht.

Ik vind de meeste homo's wijven en de meeste potten kerels.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jouw praktijk is niet wetenschappelijk onderbouwt. Uit onderzoek blijkt dat er niets mis is met kinderen die door 2 vrouwen of 2 mannen worden opgevoed.

Ach ja, tegen ieder onderzoek zijn er wel weer andere onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Ook al zegt dit onderzoek dat het niet zo is.

Daarbij merk je de impact toch pas over een paar jaar, als het doorgevoerd is/wordt. Praktijk wilt toch vaker wel anders uitwijzen dan vooraf in onderzoeken vastgesteld was.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

dus scheidingen moeten ook verboden worden? Dat is immers nog desastreuzer voor de ontwikkeling van een kind dan opgevoed worden door een homosexueel stel als ik jou zo hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:37:
Daarbij merk je de impact toch pas over een paar jaar, als het doorgevoerd is/wordt. Praktijk wilt toch vaker wel anders uitwijzen dan vooraf in onderzoeken vastgesteld was.

Over de opvoeding van kinderen kun je vooraf geen onderzoek doen. Dit is in de praktijk gedaan. :)

Waarschuw beheerder
dus scheidingen moeten ook verboden worden? Dat is immers nog desastreuzer voor de ontwikkeling van een kind dan opgevoed worden door een homosexueel stel als ik jou zo hoor.

Je hebt het recht om te beëindigen met hetgeen wat je begint, niet het recht om met alles te beginnen.

Daarbij gaat die vergelijking ook niet altijd op natuurlijk. Sommige scheidingen zijn goed geregeld, waardoor het kind nog altijd de invloeden van beiden op zich kan nemen. In andere gevallen wordt die rol ingevuld door een stiefvader/moeder.

Maar in de gevallen dat het kind één van de twee ouders niet meer ziet en deze leegte niet gevuld wordt door een andere ouder, dan heeft het wel gevolgen voor het kind ja, lijkt me.

Waarschuw beheerder
Over de opvoeding van kinderen kun je vooraf geen onderzoek doen. Dit is in de praktijk gedaan.

Nou, dan mogen ze in de praktijk eens 2 extreme nichten testen met een adoptie-kind. Pleur ze maar in het meest bekrompen boerengat van Nederland, of in de tolerante Schilderswijk ofzo.

Kijken of dat nog altijd niet nadelig is voor de opvoeding van het kind en of het onderzoek nog altijd zo sluitend is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:50:
Nou, dan mogen ze in de praktijk eens 2 extreme nichten testen met een adoptie-kind. Pleur ze maar in het meest bekrompen boerengat van Nederland, of in de tolerante Schilderswijk ofzo.

Kijken of dat nog altijd niet nadelig is voor de opvoeding van het kind en of het onderzoek nog altijd zo sluitend is.

Feit is dat het alleen jouw mening is dat het niet goed zou zijn. Want onderzoeken wijzen uit dat homostellen prima kinderen op kunnen voeden. :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:53:
Want onderzoeken wijzen uit dat homostellen prima kinderen op kunnen voeden.

bron..?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:50:

Extremen als argument aandragen is niet echt relevant. Twee extreme homo's gaan überhaupt niet in een bekrompen boerengat wonen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:55:
bron..?

http://www.apa.org/pi/parent.html

En op google kun je vast nog veel meer vinden. (y)

Waarschuw beheerder
Feit is dat het alleen jouw mening is dat het niet goed zou zijn. Want onderzoeken wijzen uit dat homostellen prima kinderen op kunnen voeden.

Precies, da's mijn mening. Die verkondig je wel eens in fora.
Fuck die selectieve onderzoeken, die zijn naar mijn mening niet gebaseerd op allesdekkende werkelijkheid, maar alleen in bepaalde situaties.

Beantwoord anders mijn vraag eens over de nadeligheid van een kind dat opgroeid tussen 2 extreme nichten, in de Schilderwijk.

Of moeten homo's straks geselecteerd worden op hun gayness als ze een kind willen adopteren? "Nee mijn heren, jullie zijn té onverantwoord flikker om een kind op te voeden. Optiefen!"
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Extremen als argument aandragen is niet echt relevant. Twee extreme homo's gaan überhaupt niet in een bekrompen boerengat wonen.

Andersom dus ook niet.

Die onderzoeken zijn ongetwijfeld gedaan op geselecteerde stellen. Dus als je het echt wilt meten, moet je het @random doen, en daar zitten ook extremere stellen bij die geen kinderen kunnen opvoeden op zo'n manier en het toch willen. Kinderen moeten niet de dupe worden daarvan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 17:00:
Precies, da's mijn mening. Die verkondig je wel eens in fora.
Fuck die selectieve onderzoeken, die zijn naar mijn mening niet gebaseerd op allesdekkende werkelijkheid, maar alleen in bepaalde situaties.

ik ken ook genoeg hetero's die beter een brief zouden kunnen krijgen met de tekst:

Wij achten u niet geschikt als ouder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 17:03:
Die onderzoeken zijn ongetwijfeld gedaan op geselecteerde stellen. Dus als je het echt wilt meten, moet je het @random doen

Dat wordt natuurlijk gedaan bij zo'n onderzoek anders slaat het helemaal nergens op. Dat is logisch. :)

Waarschuw beheerder
Ik denk WEL dat ze een kind goed kunnen opvoeden, nou niet allemaal maarja man-vrouw stellen ook niet allemaal ;)

maar ik denk dat het kind er wel onder krijgt te lijden (pesterijen enz) dus ik ben toch niet echt een voorstander ervan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 17:00:
Of moeten homo's straks geselecteerd worden op hun gayness als ze een kind willen adopteren? "Nee mijn heren, jullie zijn té onverantwoord flikker om een kind op te voeden. Optiefen!"

Wanneer je iemand wil adopteren wordt je sowieso aan een strenge keuring onderworpen, niet iedereen kan zomaar een kind adopteren.

En ten aanzien van het argument pesten zou ik nog graag een onderbouwde reactie willen zien op de volgende twee tegenargumenten:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:02:
T.o.v. het pesten heb je misschien een punt, maar ik denk toch dat dat zal meevallen. Homosexuelen worden meer en meer geaccepteerd door de samenleving, over 10 jaar zal die ontwikkeling nóg verder zijn. Ik denk daarom dat het met de pesterijen wel zal meevallen.
Bovendien leg je de schuld van de pesterijen op die manier bij de gepeste kinderen en ouders, terwijl de schuld juist ligt bij de pesters en zijn/haar ouders.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 18:42:
maar ik denk dat het kind er wel onder krijgt te lijden (pesterijen enz) dus ik ben toch niet echt een voorstander ervan

Kinderen met rood haar kunnen ook gepest worden, dus ouders met kans op een roodharig kind moeten dan ook maar geen kinderen krijgen?

Waarschuw beheerder
En kinderen met rare of niet veel voorkomende namen kunnen ook gepest worden, jongens met een beetje lang haar ook. Eigenlijk kun je om alles wel gepest worden. Het beste verbieden we het krijgen van kinderen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: ramona :yes: loves the dj op dinsdag 22 mei 2007 om 19:33:
denk toch dat het het gezonds is als je gewoon een vader en moeder hebt :yes:

dat is mooi, maar dat is niet de vraag

Waarschuw beheerder
ik denk dat 2 vrouwen of 2 mannen best een kind kunnen opvoeden, je hebt toch vaak dat er 1 het 'vrouwtjespersoon' is en 1 het 'mannetjespersoon'?
dus ik denk dat het geen probleem is..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 18:42:

iedereen KAN gepest worden.. dus das niet echt een reden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 22:06:
iedereen KAN gepest worden.. dus das niet echt een reden..

nou laat ik het anders zeggen ik denk dat het voor een kind vreselijk is om 2 vaders ofzo te hebben terwijl je vriendjes een vader en moeder hebben.. op onze leeftijd misschien wel maar die leeftijd denk ik wel
Waarschuw beheerder
een aantal jaar terug was er een uitzendig op tv over 2 vaders die pleegkinderen hielpen.. uit dat filmpje bleek dat die 2 mannen het erg goed deden en dat de kinderen er erg blij mee waren..

Waarschuw beheerder
ik denk van wel.....meestal is 1 van de 2 het mannetje en 1 van de 2 het vrouwtje dus tsjah da kan best

Waarschuw beheerder
tuurlijk wel!!!! ik zie niet in waarom niet...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Myrte*_:BouNCe: op dinsdag 22 mei 2007 om 22:48:
een aantal jaar terug was er een uitzendig op tv over 2 vaders die pleegkinderen hielpen.. uit dat filmpje bleek dat die 2 mannen het erg goed deden en dat de kinderen er erg blij mee waren..

Heb ik ook gezien. Zij hadden heel veel pleegkinderen. Veel :respect: voor die mannen.

Waarschuw beheerder
Ja waarom niet?
want als je 2 mannen hebt is de een is meestal toch vrouwelijker
en als je 2 vrouwen hebt is 1 van de 2 meestal toch mannelijker.

dus qua opkomen & zorgzamer maken komt dat wel goed denk ik ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat dat best moet kunnen hoor! Hoeveel alleenstaande vaders of moeders heb je wel niet, dan "mis" je er toch ook 1? Ik denk wel dat homo/lesbische koppels rekening moeten houden met het feit dat het kind weleens gepest kan worden op school, want kleine kinderen snappen er natuurlijk helemaal niks van.. Maar voor de rest vind ik dat het moet kunnen hoor!

Waarschuw beheerder
goed opvoeden kan altijd
beste voor het kind is een gelukkig gezin van vader en moeder samen

Waarschuw beheerder

ik denk van wel, zeker in de tijd dat kinderen door ouders vermoord worden etc, hiermee bedoel ik, wat telt is dat het kind een liefdevol en veilig thuis heeft, en daar de juiste opvoeding krijgt, en of dat nu van 2 mannen of 2 vrouwen is vind ik niet echt belangrijk.

we hebben slechts een beeld van wat we altijd gewend zijn om als man en vrouw kinderen te hebben, in deze tijd kan dat zowel man met man, als vrouw met vrouw. denk dat de omgeving eromheen er meer moeite mee heeft dan het stel en kind op zich.
Waarschuw beheerder
Waarom zou het niet kunnen?
Er word sowieso altijd eerst bepaald of je wel geschikt bent voor een kind te adopteren. De liefde die je normaal krijgt bij "man-vrouw" gezin kun je net zo goed krijgen bij "man-man" of vrouw-vrouw" gezin...
De papa maakt je kind niet altijd n vent en de vrouw niet altijd zorgzaam...
Dat doen vaak de mensen in zijn/haar omgeving.
Waarschuw beheerder
Wellicht krijgen ze wel de benodigde liefde, maar volgens mij is liefde niet het enige ingrediënt om een kind goed op te laten voeden. Ik heb het ook wel vaker gezien bij mensen waarvan de ouders op jonge leeftijd gescheiden waren. Het viel me op dat gozers die door hun vader opgevoed zijn emotioneel en sociaal een stuk bekromper zijn dan de gasten die door louter een moeder opgevoed waren. Die laatste waren heel sociaal, maar waren qua mentaliteit en ruggegraat op professioneel gebied weer achtergesteld.

ik ben het hier dus niet mee eens mijn vader is overleden toen ik elf was en mijn moeder heeft nooit een andere man gehad en mijn broertje en ik zijn niks tekort gekomen tuurlijk had mijn moeder dingen anders kunnen doen maar dat heeft elke ouder wel.En ik heb echt wel een ruggegraat.

En homo/lesbi stellen kunnen echt wel een kind opvoeden ik zie echt niet in waarom niet.Moet je ze dan maar de kinderwens afnemen omdat ze homo/lesbi zijn.Nee tuurlijk niet ze hebben er net zoveel recht op als hetero stellen of ze dat nou doen via adoptie,draagmoeder of dat 1 van de vrouwen zwanger wordt maakt niet uit.

Waarschuw beheerder
Over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) heeft een kind een emotionele band met zijn/haar moeder en een rationele band met zijn/haar vader. Ga eens voor de gein op zoek waarom pasgeboren baby's huilen (en nee, het is niet omdat ze een klap op de kont krijgen).

Ik weet niet of ik het af moet keuren of goed moet keuren, maar ik weet wel dat als de ouders dezelfde liefde zouden geven in de vorm van man/vrouw dat het beter is voor dat kind dan als man/man of vrouw/vrouw.

En daarnaast de argumenten over of je de kinderwens mag afnemen vanwege hun seksuele geaardheid, nee natuurlijk niet, maar ik vind dat je ook de kinderen niet het recht mag afnemen om gewoon een "normaal" (nofi) leven te leiden en op te groeien met de emotionele zorg van mama en de rationele voorbereiding van papa.

Maar uiteraard, beter homoseksuele ouders, dan geen ouders!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: ramona :yes: loves the dj op dinsdag 22 mei 2007 om 19:33:
denk toch dat het het gezonds is als je gewoon een vader en moeder hebt :yes:

Fucking BULLshit is dat! Ik weet zeker dat er legio vrouwen hun kind veel beter opvoeden zonder de vader in huis dan met. Ik snap werkelijk niet waar je het vandaan haalt om zoiets te zeggen... Verwerpelijk vind ik het.

Ik zie ook niet in waarom een homo-stel geen kinderen zouden mogen hebben. Ik heb nog nergens een sluitend bewijs gezien of gelezen dat dit slecht is voor een kind. Liefde en geborgenheid is het allerbelangrijkste om een kind goed terecht te laten komen voor zover je daar invloed op hebt. Vaak hebben homo-stellen (of alleenstaande ouders) in hun netwerk iemand die het 'gemis' van iemand van het andere geslacht opvangt. Daarbij is het onzin dat een vrouw geen mannendingen kan aanleren en vice versa. Ik kan mijn zoon prima opvoeden tot een volwaardige kerel, weet ik zeker.
Een man kan een kind een echt jongetje maken, voor zich oplaten komen en niet overal om huilen!

Ik kan heel goed voor mezelf opkomen en mijn zoon leert dat dus automatisch van mij. Hij leert echter ook dat het helemaal geen probleem is om je gevoelens te laten zien. Niks mis mee
Daarin tegen kan een vrouw het kind wat zorgzamer maken.. een vrouw zou ook sneller knuffelen (geborgenheid)

Mijn zoon zijn vader en hij knuffelen superveel!! Dus dat is ook onzin

Waarschuw beheerder
ik denk dat veel homo, lesbi paren nog beter voor hun kind zorgen als
sommige hetero stellen waar het vaak een ramp is.

sexulele voorkeur zegt weinig over opvoeding en liefde geven.

elk normaal mens is daar toe in staat, dus ook homo/lesbi paren (y)

en nee ik denk niet dat hun hun kind beschadigen door hun voorkeur van sexe. ik denk dat het prima opvoeders kunnen zijn en dat een kind daar weinig last van heeft.

vooral in de tijd waarin wij nu leven is een hoop geaccepteerd.
en als iedereen daar soepel mee kan omgaan, en mensen van huis uit leren om niet te pesten tegen kinderen die van homo'lesbi stellen afkomen, zullen er weinig vuiltjes aan de lucht zijn (y)

en zal zo'n kind voor het grootste deel net zo'n opvoeding genieten als goeie hetero stellen hun kinderen opvoeden (y)

ik vind het in ieder geval super dat dit kan tegenwoordig (y)

Waarschuw beheerder

8) Trust me...van de 2 ouders die mijn kinders hebben, ben ik als vrouw zijnde degene die dat doet :lol: Papa jankt zelf maar al te ggraag 8)

Vind het heel moeilijk, want sowieso heeft een kind beide ouders nodig :yes: Maar onder ouders versta ik dan ook degene die de meeste zorg dragen ;)

Elke gek ken papa worden, maar alleen een echte vent kan ook daadwerkelijk vader zijn
( en dat geldt voor vrouwen natuurlijk net zo )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 mei 2007 om 09:27:
maar alleen een echte vent kan ook daadwerkelijk vader zijn

klopt (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 mei 2007 om 09:27:
Elke gek ken papa worden, maar alleen een echte vent kan ook daadwerkelijk vader zijn
( en dat geldt voor vrouwen natuurlijk net zo )

Ik vind het juist andersom... Een vader ben je als je een kind op de wereld heb laten zetten. Een échte papa zijn is veel lastiger

Waarschuw beheerder
Ik vind het nog te bezopen voor woorden dat het mogelijk is dat er homo paren zijn die kinderen opvoeden. Die kinderen worden pro homo opgevoed met als uitgang punt dat dit allemaal heel normaal is, wat het naar mijn mening helemaal niet is.

Hoe komt het over als er een ouderavond komt. Iedereen komt met pappa en mamma, en het kind van een homo paar komt met pappa en pappa of mamma en mamma. Ik zou niet in de schoenen willen staan van dat kind.

Dit alles wil niet zeggen dat ze geen fantastische opvoeding kunnen geven, ben er alleen absoluut geen voorstander van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 mei 2007 om 11:26:
Ik zou niet in de schoenen willen staan van dat kind.

Stel je niet aan man. We leven in 2007. Je bent toch geen mietje? 8) ;)

Waarschuw beheerder
Idd hanzje, zo erg is het al geworden anno 2007, ben benieuwd hoe tollerant de maatschappij is anno 2015.

Waarden en normen vervagen in dit land, fijn bedankje aan onze voorouders die er keihard voor gewerkt hebben om er een land van te maken om trots op te zijn. Rijk aan eigen cultuur en degelijke waarden en normen, alleen zie ik daar niets meer van terug als ik over straat loop en kritisch om me heen kijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 mei 2007 om 13:34:
fijn bedankje aan onze voorouders

die nog stiekem homo moesten zijn. Das pas sneu. Niet kunnen zijn zoals je bent.
Waarschuw beheerder
nee kind heeft n vader en n moeder nodig zo gaat dat in de natuur
anders zullen problemen krijgen later in het leven omdat ze bepaalden dingen missen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Kunnen 2 mannen of 2 vrouwen een kind goed opvoeden..?

Nee.

Waarschuw beheerder
Hanzje,

Vroeger was het homo zijn nog niet eens bekend, en waarom?

Omdat de mensen geen tijd hadden om zich dergelijke seksuele afwijkingen bezig te houden. Laat staan dat deze vulgaire zooi op tv te zien was. Nee, vroeger waren wij nog arbeidersvolk die het zonder tv gezellig konden maken na een dag hard werken. Vroeger werd er ook geen seksuele voorlichting gegeven op de scholen omdat dat niet nodig was, toen wist men niet eens wat aids was of geslachtziektes.

Nu in deze waarden en normloze maatschappij waarin iedereen mekaar maar kan bespringen moet dat allemaal wel.

Het feit is gewoon: Toen onze voorouders hiermee nog niet bekend waren, bestond het ook niet. En allemaal die belachelijke verhaaltjes van stiekem doen is ook onzin. Men experimenteerde hiermee niet omdat man-vrouw als vanzelfsprekend beschouwd werd, het experimenteren is meer iets van de vorige generatie en die van nu, en waarom? Omdat de waarden en normen vervaagd zijn en alles mag en niets moet. Kijk maar naar de werkloosheidscijfers van 50 jaar terug en die van nu.

Maar hanzje, ik hou je niet tegen hoor als je je geroepen voelt om op een pootje te springen of hun zogenaamde rechten te vertegenwoordigen. Succes!!!

Waarschuw beheerder
Kinderen hebben liefde nodig... of dat nou van 2 mannen is of van 2 vrouwen... wat maakt het uit!!!! het is 2007 geen 900 voor christus
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 mei 2007 om 14:51:
Vroeger was het homo zijn nog niet eens bekend,

onzin zelfs de oude grieken en romeinen waren dat
vrouwen waren toen minderwaardig en ze deden het liever met n man, maar niet 2 volwassen mannen want dat was dan weer kinderachtig

en in de rest van de dierenwereld komt dit ook al mijoenen jaar voort
sinds de christenen werd het n taboe

ik zelf ben hetero en vindt dat het beter voor het kind is om ook n moeder tehebben,maar je moet wel de echte geschiedenis weten ipv dat gelul (je lijkt wel n redneck amerikaan)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Toen onze voorouders hiermee nog niet bekend waren, bestond het ook niet

Wat een boer niet kent dat vreet ie niet hè :S
Gek hè, dat iets nog niet bestaat als je het nog niet kent :/

Je klinkt wel als één of andere conservatieveling van de SGP
Waarschuw beheerder
precies zoals ik ook dacht
Waarschuw beheerder
de werkloosheidscijfers van 50 jaar terug en die van nu

wtf heeft dat met je priveleven temaken?

Waarschuw beheerder
Omdat de mensen geen tijd hadden om zich dergelijke seksuele afwijkingen bezig te houden

iemand die zichzelf NL100%NL noemt nou niet echt het type om daar over te oordelen :/

je komt voor geen meter serieus over, dus.... :X:X

Waarschuw beheerder
Denk dat het tijd is om mee te gaan met de tijd!!!! 21e eeuw.....

Ook bij partners van hetzelfde geslacht zit in de meeste gevallen een mannetje en een vrouwtjes-persoonlijkheid. Ze missen alleen het geslachtsdeel :P

Waarschuw beheerder
Hanzje,

Vroeger was het homo zijn nog niet eens bekend, en waarom?

Omdat de mensen geen tijd hadden om zich dergelijke seksuele afwijkingen bezig te houden. Laat staan dat deze vulgaire zooi op tv te zien was. Nee, vroeger waren wij nog arbeidersvolk die het zonder tv gezellig konden maken na een dag hard werken. Vroeger werd er ook geen seksuele voorlichting gegeven op de scholen omdat dat niet nodig was, toen wist men niet eens wat aids was of geslachtziektes.

Nu in deze waarden en normloze maatschappij waarin iedereen mekaar maar kan bespringen moet dat allemaal wel.

Het feit is gewoon: Toen onze voorouders hiermee nog niet bekend waren, bestond het ook niet. En allemaal die belachelijke verhaaltjes van stiekem doen is ook onzin. Men experimenteerde hiermee niet omdat man-vrouw als vanzelfsprekend beschouwd werd, het experimenteren is meer iets van de vorige generatie en die van nu, en waarom? Omdat de waarden en normen vervaagd zijn en alles mag en niets moet. Kijk maar naar de werkloosheidscijfers van 50 jaar terug en die van nu.

Maar hanzje, ik hou je niet tegen hoor als je je geroepen voelt om op een pootje te springen of hun zogenaamde rechten te vertegenwoordigen. Succes!!!

Wees jij maar trotys op jezelf met zo'n tekst. De mannen die er de grootste afkeer van hebben, hebben zelf homoseksuele gevoelens. :lol:
Waarschuw beheerder
daar ben ik er niet helemaal mee eens, bovendien is dat ook n natuurlijk instinct
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als een vrouw het alleen kan of een man waarom dan niet twee vrouwen of twee mannen
Waarschuw beheerder
Psies!! De ellende komt meestal omdat één van beide of beide er geen zak van begrepen heeft... En dan maakt het niet uit of het een manneke of een vrouwke extra is...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fairytale op vrijdag 25 mei 2007 om 11:17:
Een vader ben je als je een kind op de wereld heb laten zetten

als je kinderen maakt ben je een verwekker, als je voor je kinderen zorgt en ze opvoed ben je een vader (y)

Waarschuw beheerder
Ik denk dat als een stel al zover gaat om een kind te krijgen (adoptie) dat het dan nog niet eens uitmaakt of het om een m/m of v/v of m/v stel gaat .. mensen die die keuze maken zullen voor de volle 200 procent voor dat kind gaan ... iets wat niet over alle m/v stellen gezegd kan worden die zomaar ff een kind nemen ..
En misschien dat er een enkeling van geadopteerde kinderen wel is gepest wordt met ze 2 homo ouders ... maar waar wordt je tegenwoordig niet meer meegepest ..?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 04:22:
als je kinderen maakt ben je een verwekker, als je voor je kinderen zorgt en ze opvoed ben je een vader

:jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 04:22:
als je kinderen maakt ben je een verwekker, als je voor je kinderen zorgt en ze opvoed ben je een vader

:yes:

Waarschuw beheerder
Waarom, omdat een mannelijk of vrouwelijk persoon iets kan toevoegen aan een kind! Een man kan een kind een echt jongetje maken, voor zich oplaten komen en niet overal om huilen! Daarin tegen kan een vrouw het kind wat zorgzamer maken.. een vrouw zou ook sneller knuffelen (geborgenheid)laatste aanpassing 22 mei 2007 15:08

gedeeltelijk mee eens.

ik denk alleen dat als er maar OOK iemand van het andere geslacht nouw betrokken is bij het kind er niks aan de hand is.

alleen staande ouders hebben ook niet bijde.

Waarschuw beheerder
Ik weet het niet, maar ik denk wel dat het kind op school gepest wordt.. best jammer.
Het is weer eens wat nieuws,he;)
Waarschuw beheerder
ik vind van wel..waarom zou t niet gaan..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 09:41:
maar waar wordt je tegenwoordig niet meer meegepest ..?

kinderen pesten al omdat je de verkeerde schoenen in hun ogen aan hebt, als je daar van uit moet gaan kun je niet eens aan kinderen beginnen, valt overal wat over te pesten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ginaa :cheer: op zaterdag 26 mei 2007 om 16:12:
ik vind van wel..waarom zou t niet gaan..?

Precies!
Waarschuw beheerder
Een gezond gezin bestaat uit 1 vader, 1 moeder en de kids.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fairytale op vrijdag 25 mei 2007 om 02:30:
Ik kan heel goed voor mezelf opkomen en mijn zoon leert dat dus automatisch van mij. Hij leert echter ook dat het helemaal geen probleem is om je gevoelens te laten zien. Niks mis mee

Wou net zeggen. Sommige vrouwen kunnen JUIST goed voor zichzelf opkomen, helemaal als ze alleenstaande moeder zijn. Ze moeten wel, voor hun kind :)

Mag ik het woord nemen dan ? Homosexuele mensen voelen daadwerkelijk wat voor hetzelfde geslacht, dat kan je echt niet zelf bepalen. Durf te wedden dat het vroeger net zo was, ze dachten erover na, maar spraken er niet over, omdat het niet "hoorde"

Ik ben zelf bisexueel, omdat ik val op persoonlijkheid en niet het uiterlijk. Natuurlijk kijk ik er wel naar, maar uiteindelijk worden we allemaal oud en lelijk, dan kan je beter iemand met een goed karakter hebben dan iemand die vroeger ooit een "lekker ding" was maar waar je totaal niks mee hebt :P

Wat dat betreft valt het me trouwens wel op dat vaak mooie mannen/vrouwen weten van zichzelf dat ze mooi zijn, dat aan iedereen willen verkondigen en dus ijdel zijn (oeh, me nagel breekt) en kapsones hebben (Je weet wel, als iemand je heel "vies" aankijkt, alsof ze beter zijn dan jou) En die "nerdjes" zijn vaak veel liever :P

Ach, als ze maar goed voor zichzelf zorgen, vind ik alles best. Kwil geen verlopen crack junk als vriend ofzo o.O

OT: Natuurlijk wel, als ie maar genoeg liefde krijgt. Vaak heb je inderdaad een mannelijk en vrouwelijk persoon. Maar anders heb je altijd nog een broer/zus of oom/tante die een voorbeeld kan zijn :)

Waarschuw beheerder
Ik vind van wel als de liefde er is zou ik niet weten waarom niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MEGA CRISIS op zondag 27 mei 2007 om 11:06:
Een gezond gezin bestaat uit 1 vader, 1 moeder en de kids.

een gezond gezin bestaat uit ouders die het kind lief hebben ongeacht hun geslacht (y)

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 11:56:
Wou net zeggen. Sommige vrouwen kunnen JUIST goed voor zichzelf opkomen, helemaal als ze alleenstaande moeder zijn. Ze moeten wel, voor hun kind

idd, ik heb geen man nodig om het als moeder goed te redden in het leven (y) ik ben de hoofdopvoeder en leer mijn zoon zijn mannetje te staan in het leven, dat emotie en gevoel geen schaamte is voor een man, en dat hij zich altijd kan uiten thuis.

mijn ex kijkt wel naar zijn kind om, maar ik ben de hoofdopvoeder, en zal het mijn zoon nergens te kort aan komen, en zal hij later een prima kerel zijn die niet anders is als andere jongens, alleen omdat hij hoofdzakelijk door zijn moeder is opgevoed. (y)

allemaal larie koek dat je kind daar wat van op zou lopen als het niet door beide ouders opgevoed wordt :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 13:11:
en zal hij later een prima kerel zijn die niet anders is als andere jongens, alleen omdat hij hoofdzakelijk door zijn moeder is opgevoed. (y)

(Y)

Een vriend van mij is grotendeels opgevoed door zijn moeder en 2 zussen. Hij zegt zelf ook altijd dat hij half verwijft is. Maar hij begrijpt vrouwen over het algemeen beter en weet ook precies hoe ze behandeld willen worden in een relatie (of tijdens de sex :x) En als je tegen hem begint over je menstruatiekwaaltjes kijkt hij niet vies of onbegrijpelijk :P Zulke dingen kan je over het algemeen beter van je moeder leren ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 13:11:
een gezond gezin bestaat uit ouders die het kind lief hebben ongeacht hun geslacht (y)

Waarschuw beheerder
in dat soort relaties heb je natuurlijk ook altijd het mannetjes type en het vrouwtjes type.. Die kunnen dan best toch de taak van vader en moeder op zich nemen, lijkt mij!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 mei 2007 om 11:13:
we hebben slechts een beeld van wat we altijd gewend zijn om als man en vrouw kinderen te hebben, in deze tijd kan dat zowel man met man, als vrouw met vrouw. denk dat de omgeving eromheen er meer moeite mee heeft dan het stel en kind op zich.

(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 mei 2007 om 13:41:
Een vriend van mij is grotendeels opgevoed door zijn moeder en 2 zussen. Hij zegt zelf ook altijd dat hij half verwijft is. Maar hij begrijpt vrouwen over het algemeen beter en weet ook precies hoe ze behandeld willen worden in een relatie (of tijdens de sex ) En als je tegen hem begint over je menstruatiekwaaltjes kijkt hij niet vies of onbegrijpelijk Zulke dingen kan je over het algemeen beter van je moeder leren

ik denk niet dat mijn zoon later halft verwijft zal zijn, noch zal ik hem leren hoe het menstruatie vethaal tot in detail in elkaar zit, ik vindt dat niet boeiend voor hem als man zijnde om te moeten weten, echter wel hoe je vrouwen zwanger maakt :lol: en dat hij daar goed mee op moet passen. verder zal hij net zo veel man zijn, als andere mannen, en staat dat los of hij nu door mij of door zijn vader en mij wordt opgevoed.

ik voed namelijk op in algemene zin ongeacht of ik nu een zoon of dochter zou hebben (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 mei 2007 om 20:44:
ik voed namelijk op in algemene zin ongeacht of ik nu een zoon of dochter zou hebben (y)

Der is wel 1 verschil ;)

Meisjes leer je om goed op te passen voor "slechte" mannen...

Jongens leer je om vrouwen niet zwanger te maken of slecht te behandelen...
Waarschuw beheerder
opvoeden door 2 partners van dezelfde sexe lijkt me een erg slecht plan..
twee papa's is toch een beetje moeilijk uit te leggen aan je vriendjes op de kleuterschool..
en ook op de middelbare school wordt je volgens mij compleet voor lul gezet..

Waarschuw beheerder
Het zou kunnen.. Maar of het voor het kind zelf makkelijk word later! Vriendjes gaan toch vragen stellen en dan moet je aan ze uitleggen dat je 2 papa's hebt of mama's..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2007 om 16:28:
Bij lesbische stelletjes loopt er ook altijd één manwijf bij.

Dit is dus enorme onzin he, mijn zus is lesbisch en zij is GEEN manwijf, der vriendin trouwens ook niet.

Mensen die hun niet goed kennen hebben niet eens door dat ze lesbisch zijn. Zijn gewoon 2 VROUWELIJKE vrouwen zonder mannelijke trekjes :@ om dat soort uitspraken kan ik echt zo kwaad worden he.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 25 mei 2007 om 13:48:
nee kind heeft n vader en n moeder nodig

onzin

een kind heeft liefdevolle ouders nodig, maakt niet uit welk geslacht die ouders hebben. als ze het kind maar alle liefde en aandacht geven en normen en waarden bijbrengen zoals het hoord.

Ik ken een getrouwd stel man en vrouw, alleen die vrouw was vroeger een man (ze is dus transsexueel) zij hebben 2 kinderen uit China geadopteerd en dat gaat perfect.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 16:28:
Maar of het voor het kind zelf makkelijk word later! Vriendjes gaan toch vragen stellen en dan moet je aan ze uitleggen dat je 2 papa's hebt of mama's..

vriendjes stellen altijd vragen, en vaak wel hele domme :lol:
binnen no time is het helemaal zo vreemd niet meer om door 2 vaders of moeders groot gebracht te worden. de mensen er om heen maken er een probleem van.

Uitspraak van Killjoy op dinsdag 29 mei 2007 om 16:01:
opvoeden door 2 partners van dezelfde sexe lijkt me een erg slecht plan..
twee papa's is toch een beetje moeilijk uit te leggen aan je vriendjes op de kleuterschool..
en ook op de middelbare school wordt je volgens mij compleet voor lul gezet..

dit is 2007, ik zou niet raar opkijken als mijn zoon een kindje op de kleuterschool heeft dat door 2 vaders wordt opgevoed, nog zal ik mijn zoon uitleggen dat zoiets ''raar'' is, want ik vind dat niet. kinderen zetten elkaar al voor lul om een verkeerde kleur spijkerbroek, dus als je daar van uit moet gaan kun je je kind beter niet eens op school doen, overal wordt wel over gepest en gezeurt.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 11:52:

ik heb geen meid, dus dat probleem valt al bij mij af :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 11:52:

dat dan weer wel :lol:

Waarschuw beheerder
Maaruh... Respect :respect: voor je mening (Y)

Je klinkt als een echte moeder :)
Waarschuw beheerder
Utter bullshit.
De gender polizie heeft je duidelijk een bezoekje gebracht.
Wie zegt dat "mannen" stoer zijn, of "vrouwen" zorgzaam?
Als je alleen al om je heen kijkt zie je toch al vrouwen die voor zichzelf opkomen, mannen die iemand verzorgen.

Wie zegt dat vrouwen huilers zijn die gaan huilen ipv voor zichzelf op te komen? Trouwens. Wat houd iemand tegen om zowel de "mannelijke" en de "vrouwelijke" eigenschappen in 1 karakter en 1 lichaam te combineren?

Ik zou er toch niet aan moeten denken om altijd maar stoer te zijn, of altijd maar zorgzaam. Altijd iemand een beuk te moeten verkopen, ipv soms gewoon verdrietig zijn.

Der is wel 1 verschil ;)

Ik zou jongens net zo goed leren op te passen voor slechte mannen/vrouwen en vrouwen zowel om mensen niet slecht te behandelen. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 03:13:
Je klinkt als een echte moeder

dat ben ik ook, moeder gans :lol:

Uitspraak van gijsjuh op woensdag 30 mei 2007 om 04:28:
Utter bullshit.
De gender polizie heeft je duidelijk een bezoekje gebracht.
Wie zegt dat "mannen" stoer zijn, of "vrouwen" zorgzaam?
Als je alleen al om je heen kijkt zie je toch al vrouwen die voor zichzelf opkomen, mannen die iemand verzorgen.

Wie zegt dat vrouwen huilers zijn die gaan huilen ipv voor zichzelf op te komen? Trouwens. Wat houd iemand tegen om zowel de "mannelijke" en de "vrouwelijke" eigenschappen in 1 karakter en 1 lichaam te combineren?

Ik zou er toch niet aan moeten denken om altijd maar stoer te zijn, of altijd maar zorgzaam. Altijd iemand een beuk te moeten verkopen, ipv soms gewoon verdrietig zijn.

idd, dat bedoel ik (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 21:27:
dit is 2007, ik zou niet raar opkijken als mijn zoon een kindje op de kleuterschool heeft dat door 2 vaders wordt opgevoed, nog zal ik mijn zoon uitleggen dat zoiets ''raar'' is, want ik vind dat niet. kinderen zetten elkaar al voor lul om een verkeerde kleur spijkerbroek, dus als je daar van uit moet gaan kun je je kind beter niet eens op school doen, overal wordt wel over gepest en gezeurt.

tsja jíj zal niet raar opkijken misschien, maar voor een kind van vier is het niet te bevatten dat al z'n klasgenootjes één papa en één mama hebben en hij heeft twee papa's waarvan één in strak leren bil-loze broek met kapiteinspet en één die lippenstift en rokjes draagt..
het is erg afhankelijk van de situatie natuurlijk en ik chargeer een beetje (jij gaat van het meest positieve uit, ik van het negatieve, als je het toe zou staan doe je dat namelijk voor beide gevallen) maar feit is gewoon dat het erg verwarrend is voor zo'n kind..
daarnaast is het gewoon onnatuurlijk..
en je vergelijking van gepest worden om de kleur van een spijkerbroek ten opzichte van gepest worden omdat je twee gayouders hebt slaat nergens op.. een spijkerbroek is makkelijk te vervangen en is daarnaast vaak een persoonlijke keuze.. gay ouders zijn voor het leven en zijn geen persoonlijke keuze..

Als gay koppel kinderen adopteren is daarnaast gewoon enorm egoistisch, je ontneemt het kind op voorhand al zijn gelijkwaardigheid ten opzichte van zijn vriendjes/vriendinnetjes en hij begint zijn leven direct met een achterstand en verknipt beeld van de wereld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op woensdag 30 mei 2007 om 09:27:
Als gay koppel kinderen adopteren is daarnaast gewoon enorm egoistisch, je ontneemt het kind op voorhand al zijn gelijkwaardigheid ten opzichte van zijn vriendjes/vriendinnetjes en hij begint zijn leven direct met een achterstand en verknipt beeld van de wereld.

van welke tijd stam jij af? ik denk dat je eens met feiten moet komen waarin je je argumenten kunt ondersteunen, want wat jij zegt is jouw mening GEEN FEIT.

en hij heeft twee papa's waarvan één in strak leren bil-loze broek met kapiteinspet en één die lippenstift en rokjes draagt..

wat een hokjes denken weer, net als of gay mensen zo rond lopen, meeste lopen en gedragen zich net als ieder ander mens :S

daarnaast is het gewoon onnatuurlijk..

wat onnatuurlijker is is als een kind niet goed verzorgd wordt, in een huis met geweld opgroeit drugs etc, dat vind ik wel 10 keer een ergere situatie

als opgroeien bij 2 liefdevolle ouders van 1 geslacht :S

en je vergelijking van gepest worden om de kleur van een spijkerbroek ten opzichte van gepest worden omdat je twee gayouders hebt slaat nergens op

lees je eigen teksten maar dan zie je wat nergens op slaat, jij hebt nog een hoop te leren over ouderschap, opvoeding en gay mensen :S

een spijkerbroek is makkelijk te vervangen en is daarnaast vaak een persoonlijke keuze.. gay ouders zijn voor het leven en zijn geen persoonlijke keuze

mijn zoon van 4 zoekt geen kleding zelf uit, dat doe ik, dus loopt hij er ook in :D als je alles een persoonlijke keuze had laten zijn, hadden we waarschijnlijk allemaal voor een deel andere ouders gekozen,dus dat slaat evenmin nergens op :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vind van wel...
En mijn vriend is hier het levende bewijs van! :-D
En sowieso heb je in homoseksuele relaties vaak iemand die "het mannetje" of "het vrouwtje" is.
Dit klinkt heel stom, maar meestal is het wel zo (wat ik ook om me heen zie).

Ik gun iedereen gewoon zn eigen geluk. Met of zonder kinderen. Ik vind dat ook homoseksuelen gewoon een kind moeten kunnen adopteren of moeten kunnen krijgen via een spermadonor of een draagmoeder.
En ik weet zeker dat ze supergoede opvoeders kunnen zijn!

Opvoeden zit niet in je sekse of je seksuele voorkeur, maar in je hart en manier van opvoeden. (Bleghhhh wat een geslijm he? ;-):-P)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 30 mei 2007 om 10:07:
Ik gun iedereen gewoon zn eigen geluk. Met of zonder kinderen. Ik vind dat ook homoseksuelen gewoon een kind moeten kunnen adopteren of moeten kunnen krijgen via een spermadonor of een draagmoeder.
En ik weet zeker dat ze supergoede opvoeders kunnen zijn!

Opvoeden zit niet in je sekse of je seksuele voorkeur, maar in je hart en manier van opvoeden. (Bleghhhh wat een geslijm he? )

helemaal mee eens (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 09:56:
van welke tijd stam jij af? ik denk dat je eens met feiten moet komen waarin je je argumenten kunt ondersteunen, want wat jij zegt is jouw mening GEEN FEIT.

nee jouw mening is lekker feitelijk..
het is een feit dat kinderen met twee homo ouders een groter mikpunt voor pesterijen zijn dan kinderen van hetero ouders.. dat is gewoon niet te ontkennen..

wat een hokjes denken weer, net als of gay mensen zo rond lopen, meeste lopen en gedragen zich net als ieder ander mens

Je citeert het voor jou meest interessante stuk, knap hoor.. Als je wilt dat homo ouders kinderen kunnen adopteren kan de situatie zoals ik die schets voorkomen.. meeste homo stellen zullen inderdaad redelijk normaal zijn maar je kunt niet in de wet opnemen dat alleen 'redelijk normale homo-stellen' kunnen adopteren..

wat onnatuurlijker is is als een kind niet goed verzorgd wordt, in een huis met geweld opgroeit drugs etc, dat vind ik wel 10 keer een ergere situatie

als opgroeien bij 2 liefdevolle ouders van 1 geslacht

dat is de discussie niet, het is ook onnatuurlijk om opgevoed te worden door 2 parkieten.. het is een feit dat homo's met kinderen niet natuurlijk zijn. het is biologisch gezien gewoon niet mogelijk en het woord voor zo'n situatie is onnatuurlijk..

lees je eigen teksten maar dan zie je wat nergens op slaat, jij hebt nog een hoop te leren over ouderschap, opvoeding en gay mensen

tsja als jij het zegt is het waar!

mijn zoon van 4 zoekt geen kleding zelf uit, dat doe ik, dus loopt hij er ook in als je alles een persoonlijke keuze had laten zijn, hadden we waarschijnlijk allemaal voor een deel andere ouders gekozen,dus dat slaat evenmin nergens op

als jouw zoontje van school gepest wordt omdat jij steeds roze spijkerbroeken voor hem koopt is dat makkelijk te voorkomen door een blauwe spijkerbroek te kopen, maar als jouw zoontje van school gepest wordt omdat hij twee homo ouders heeft kan je geen andere ounders voor hem gaan kopen..
ies vrij simpel..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op woensdag 30 mei 2007 om 10:44:
het is een feit dat kinderen met twee homo ouders een groter mikpunt voor pesterijen zijn dan kinderen van hetero ouders.. dat is gewoon niet te ontkennen..

Dat is wel te ontkennen. Heb jij een bron van jouw zogenaamde feit?

Als je wilt dat homo ouders kinderen kunnen adopteren kan de situatie zoals ik die schets voorkomen.. meeste homo stellen zullen inderdaad redelijk normaal zijn maar je kunt niet in de wet opnemen dat alleen 'redelijk normale homo-stellen' kunnen adopteren..

Bij alle stellen die kinderen willen adopteren wordt heel grondig onderzoch of zij kinderen mogen adopteren dus ook bij homostellen.

het is een feit dat homo's met kinderen niet natuurlijk zijn.

Hoezo is dat niet natuurlijk. Een hoimovader kan eerst met een vrouw een kind gekregen hebben en daarna verliefd geworden op een man zijn kind samen met die man op gaan voeden. Heel natuurlijk. (y) Net zo natuurlijk als iemand die er voor kiest (?) om zijm kind alleen op tevoeden.

als jouw zoontje van school gepest wordt omdat jij steeds roze spijkerbroeken voor hem koopt is dat makkelijk te voorkomen door een blauwe spijkerbroek te kopen, maar als jouw zoontje van school gepest wordt omdat hij twee homo ouders heeft kan je geen andere ounders voor hem gaan kopen..
ies vrij simpel..

Kinderen worden ook om rood haar gepest of omdat ze een rare ouder hebben. Je moet je kinderen weerbaar maken tegen pesten want ze worden om iedere scheet gepest. En Jezus, wat heb jij een kulargumenten zeg. Aan het begin van het topic wordt nog verwezen naar een onderzoek, wellicht goed voor je als je dat eens doorleest ipv krampachtig aan je MEning vasthouden. (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 10:50:
Hoezo is dat niet natuurlijk. Een hoimovader kan eerst met een vrouw een kind gekregen hebben en daarna verliefd geworden op een man zijn kind samen met die man op gaan voeden. Heel natuurlijk. Net zo natuurlijk als iemand die er voor kiest (?) om zijm kind alleen op tevoeden

(Y) Inderdaad!
Zo is het dus ook bij mn vriend thuis gegaan.
Niets onnatuurlijks aan! En nee hij is niet verwijfd en hij draagt geen roze spijkerbroeken! En ja hij is vroeger geplaagd, maar niet echt gepest, alleen wanneer er ruzie was werd er natuurlijk teruggepest door naar voren te halen dat hij 2 moeders had en geen vader, maar nou en?!?!?!
Hij heeft altijd geleerd: Ene oor in, andere oor uit! Niets van aantrekken!

ies vrij simpel..

Tsjah, kinderen zijn hard.
Ik sta zelf voor de klas en weet dat kinderen die Zeeman dragen worden gepest door kinderen die Ralph Lauren dragen, omdat dat goedkoper is. Kinderen plagen en pesten kinderen om niets! Ze weten niet wat ze zeggen! Ik vind het een plicht voor mij als leerkracht om mijn leerlingen te leren dat iedereen gelijk is en dat niemand raar is. ANDERS IS NIET RAAR, DAAROM SPELEN WIJ MET ELKAAR!

Toch blijf ik bij mijn mening. Ik vind dat ook homoseksuelen een kind moeten kunnen "krijgen".
Ik weet dat het land steeds minder tolerant wordt, maar kom op man we leven in 2007 niet in 1807!

Waarschuw beheerder
Toch is uit uitgebreid onderzoek gebleken dat het NIET uitmaakt of je zonder vader/moeder opgroeit. Problematischer zijn vaker gezinnen met maar 1 ouder.

Individuele gevallen daargelaten.

Waarschuw beheerder
het is een feit dat kinderen met twee homo ouders een groter mikpunt voor pesterijen

Dan kan je dus eigenlijk stellen dat kinderen van heterosexuele ouders minder goed zijn opgevoed. De kinderen van homosexuele ouders zullen eerder andere kinderen in hun waarde laten. En in dit geval zijn het dus de heterosexuele kinderen die de andere kidneren tot probleemgeval pesten.

Nogmaals:
2 moeders of 2 vaders komen net zo goed uit de statistieken als heteroouders & gezinnen met ouders problematischer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 11:12:
Dan kan je dus eigenlijk stellen dat kinderen van heterosexuele ouders minder goed zijn opgevoed. De kinderen van homosexuele ouders zullen eerder andere kinderen in hun waarde laten. En in dit geval zijn het dus de heterosexuele kinderen die de andere kidneren tot probleemgeval pesten.

Nogmaals:
2 moeders of 2 vaders komen net zo goed uit de statistieken als heteroouders & gezinnen met ouders problematischer.

(y) INDERDAAD!

Waarschuw beheerder

Haha, dat is een goeie. ;)
Waarschuw beheerder
Dat is wel te ontkennen. Heb jij een bron van jouw zogenaamde feit?

ja je kunt ook ontkennen dat gras groen is.. je bent wel erg naief als je denkt dat een kind met homo ouders niet sneller gepest zal worden dan een kind van hetero ouders..

Bij alle stellen die kinderen willen adopteren wordt heel grondig onderzoch of zij kinderen mogen adopteren dus ook bij homostellen

goed onderzoek wilt nog niet zeggen dat het geen onnatuurlijke situatie is.

Hoezo is dat niet natuurlijk.

nóú, misschien omdat je een mannetje en een vrouwtje nodig hebt om een kind te maken?!
Met een hetero partner een kind krijgen en vervolgens met een homo gaan samenwonen en een kind opvoeden maakt het absoluut nog geen natuurlijke situatie.. voor het kind is dat trouwens enorm traumatisch getuige één van m'n beste vrienden die in die situatie heeft gezeten..

Net zo natuurlijk als iemand die er voor kiest (?) om zijm kind alleen op tevoeden

dit slaat werkelijk helemaal nergens op, jij stelt een éénoudergezin gelijk een een homo gezin.. belachelijk, jij beschuldigd mij van kulargumenten? lol!

ipv krampachtig aan je MEning vasthouden

spiegelmoment..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op woensdag 30 mei 2007 om 11:57:
voor het kind is dat trouwens enorm traumatisch getuige één van m'n beste vrienden die in die situatie heeft gezeten..

En dus bepaal jij meteen dat dit voor alle kinderen zo is. Toevallig heb ik 2 vrienden die zo zijn opgegroeid en voor hen was en is het niet traumatisch. Nou jij weer!
nóú, misschien omdat je een mannetje en een vrouwtje nodig hebt om een kind te maken?!

Twee vrouwen kunnen heel eenvoudig naar een spermabank. En is het dan ineens niet natuurlijhk meer. Ga jij dat maar tegen alle mensen vertellen die niet zo eenvoudig kinderen kunnen krijgen. Stop alle IVF-behandelingen maar, want op die manier kinderen krijgen is niet natuurlijk. Die mensen mogen dus geen kinderen opvoeden van jou.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als ze het beide willen kan dat makkelijk mara net wat je segt een vrouw geeft een beetje zorgzaamheid aan dat kind.. een man is meer van doe lkkr wat je wilt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 12:12:
En dus bepaal jij meteen dat dit voor alle kinderen zo is

en dus bepaal jij dat dit niet voor alle kinderen zo is?

Ga jij dat maar tegen alle mensen vertellen die niet zo eenvoudig kinderen kunnen krijgen. Stop alle IVF-behandelingen maar, want op die manier kinderen krijgen is niet natuurlijk. Die mensen mogen dus geen kinderen opvoeden van jou.

ivf voor hetero stellen vind ik geen enkel probleem.. er is dan sprake van een natuurlijke gezinssituatie i.m.o.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op woensdag 30 mei 2007 om 12:37:
en dus bepaal jij dat dit niet voor alle kinderen zo is?

Nee, ik niet alleen dit weet ik ook uit onderzoeken die ik gelezen heb over dit onder werp. In het begin van dit topic zie je een link staan. Daar heb ik net ook al naar verwezen maar blijkbaar wil je geen andere (wetenschappelijk) informatie lezen.

Waarschuw beheerder
En dus bepaal jij meteen dat dit voor alle kinderen zo is. Toevallig heb ik 2 vrienden die zo zijn opgegroeid en voor hen was en is het niet traumatisch.

mijn vader was alcoholist en was een tiran, help ik heb een trauma en kom uit een man vrouw gezin :S

Twee vrouwen kunnen heel eenvoudig naar een spermabank. En is het dan ineens niet natuurlijhk meer. Ga jij dat maar tegen alle mensen vertellen die niet zo eenvoudig kinderen kunnen krijgen. Stop alle IVF-behandelingen maar, want op die manier kinderen krijgen is niet natuurlijk. Die mensen mogen dus geen kinderen opvoeden van jou.laatste aanpassing 30 mei 2007 12:13

idd, ik vindt het belangrijker dat een kind opgroeit in ene liefdevol gezin ongeacht of dat man man is of vrouw vrouw, als het werkelijk zo traumatisch was, zou het nooit goedgekeurd blijven :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 12:41:
Daar heb ik net ook al naar verwezen maar blijkbaar wil je geen andere (wetenschappelijk) informatie lezen.

aleen maar lezen wat je wil lezen, het nagatieve natuurlijk :S
ik hou me liever bezig met de succesvol geboekte resultaten die in meerderheid zijn (y)

voor het kind is dat trouwens enorm traumatisch getuige één van m'n beste vrienden die in die situatie heeft gezeten..

dat heet idd niet dat elke kind getraumatiseerd gaat worden, kijk eens naar de getruamatiseerde kinderen van hetero stellen, die zijn er ook zat op , en dat gaat wel effe over andere koek dan of je 2 vaders of 2 moeders hebt :S

Dan kan je dus eigenlijk stellen dat kinderen van heterosexuele ouders minder goed zijn opgevoed. De kinderen van homosexuele ouders zullen eerder andere kinderen in hun waarde laten.

nee hoor, ik leer mijn zoon immers ook dat homo's en lesbisch vet cool zijn :lol: (y) en niet anders dan anderen :D

ies vrij simpel..

ik blijf het nog steeds onzin vinden, want als mijn zoon iemand zou pesten omdat iemand in zijn klas 2 papa's heeft zal hij thuis een probleem hebben, ik accepteer zulk gedrag niet en zal mijn zoon ook opvoeden dat dingen niet als abnormaal gezien dienen te worden, maar van deze tijd zijn (y)

ik ben zelf al niet moeilijk in die dingen dus dan hoeft mijn zoon het al helemaal niet te zijn (y) veel dingen liggen ook aan de opvoeding, als jij als ouder pesten goedkeurd en je kind leert dat het mensem maar raar moet vinden vanwege hun voorkeur van geslacht moet je eens je eigen opvoedtactiek nagaan :)

dat is de discussie niet, het is ook onnatuurlijk om opgevoed te worden door 2 parkieten.. het is een feit dat homo's met kinderen niet natuurlijk zijn. het is biologisch gezien gewoon niet mogelijk en het woord voor zo'n situatie is onnatuurlijk..

dat vind jij en ik vind dat niet :)

zoals ik al zei, als het om pesten gaat moet ik niet eens kinderen op de wereld zetten want ze kunnen altijd ergens het doelwit van worden :) is het niet dat de ouders homo zijn, is het omdat de moeder in een rolstoel zit, of omdat de vader vreemd ging met linda van 3 straten verder, of omdat de moeder alleenstaand is.

flauwekull allemaal :bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op woensdag 30 mei 2007 om 13:08:
hier een erg leuk artikeltje waarin 10 argumenten tégen worden gegeven...

http://www.frc.org/get.cfm?i=IF04G01

Ik heb de indruk dat jij het artikel niet goed gelezen hebt. Het zijn namelijk 10 argumenten tegen het homohuwelijk. Er staan ook drie aannames in over hoe kinderen zich zouden kunnen ontwikkelen als ze een vader of moeder missen bij het opgroeien. Ik baseer mijn mening liever op onderzoeken naar echte gezinssituaties zoals in de link die ik eerder in dit topic heb geplaatst. heb je dat al gelezen? ;)

Waarschuw beheerder
http://www.apa.org/pi/parent.html dat scheelt weer zoeken. :)
Waarschuw beheerder
pffff

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 13:22:
mijn vader was alcoholist en was een tiran, help ik heb een trauma en kom uit een man vrouw gezin

ik zeg nergens dat er geen kinderen uit hetero huwelijken bestaan met trauma ervaringen, echter, als één van de hetero ouders bij de partner weggaat om verder te gaan met een partner van dezelfde sexe en daarnaast in samenspraak met deze gay stiefouder de opvoeding verzorgt geeft dat een grotere kans op conflicten en traumatische ervaringen

aleen maar lezen wat je wil lezen, het nagatieve natuurlijk
ik hou me liever bezig met de succesvol geboekte resultaten die in meerderheid zijn

hier val je je medestaander aan en ga je blindelings aan het door mij gelinkte artiekel voorbij..
je leest zelf overigens alleen de positieve dingen, weer zo'n spiegelmoment..

ik blijf het nog steeds onzin vinden, want als mijn zoon iemand zou pesten omdat iemand in zijn klas 2 papa's heeft zal hij thuis een probleem hebben, ik accepteer zulk gedrag niet en zal mijn zoon ook opvoeden dat dingen niet als abnormaal gezien dienen te worden, maar van deze tijd zijn

ik ben zelf al niet moeilijk in die dingen dus dan hoeft mijn zoon het al helemaal niet te zijn veel dingen liggen ook aan de opvoeding, als jij als ouder pesten goedkeurd en je kind leert dat het mensem maar raar moet vinden vanwege hun voorkeur van geslacht moet je eens je eigen opvoedtactiek nagaan

ik ik mijn ik mijn ik mijn.. je gaat een beetje voorbij aan het feit dat er nogal wat verschillende mensen met verschillende meningen zijn.. lang niet iedereen kijkt er zo positief tegen aan als jou..

dat vind jij en ik vind dat niet

tsja ieder z'n mening..
de mijne is gevraagd en ik heb hem gegeven..

\o/
Waarschuw beheerder
Ik vind het zo'n onzin dat 2 vrouwen of 2 mannen geen kind zouden kunnen opvoeden.. Voor hun is het extra moeilijk om überhaupt een kind te krijgen, dus zullen ze het kind vaak meer liefde geven dan menig v/m stel..

En over dat pesten? Kinderen worden overal mee gepest.. Ik ben vroeger mn hele basisschool periode gepest en dat ging op de middelbare school ook nog gewoon door.. En waarom? Niet omdat ik 2 moeders of vaders had hoor! Maar omdat ik klein ben en een engelse naam heb.. En ik ken kinderen die gepest werden om de foute kleding of haarkleur en ga zo maar door..
Als 2 vrouwen of 2 mannen geen kind zouden mogen opvoeden door het pesten, dan mag geen enkel stel dat!

En dat er in elk stelletje wel een man of vrouw voorkomt is ook onzin.. Pure generalisatie! Ik en mn vriendin zijn beiden op en top vrouw.. En ik ken ook zat homo's waaraan je het absoluut niet merkt..

De samenleving kan denken wat ze willen, maar ik neem later echt gewoon kinderen en zal ze met de grootst mogelijke liefde normen en waarden bij brengen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op woensdag 30 mei 2007 om 13:54:
tsja ieder z'n mening..
de mijne is gevraagd en ik heb hem gegeven..

Jammer dat je voordoet alsof het feiten zijn, want dat zijn het niet. Niet meer en niet minder dan jouw mening. :flower:
Waarschuw beheerder
da's wederzijds dan..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op woensdag 30 mei 2007 om 14:38:
da's wederzijds dan..

:gaap: ik lees jouw link tenminste nog. Het minste wat je kunt doen is de mijne ook lezen. Dat ik de jouwe lees wil zeggen dat ik niet krampachtig aan mijn mening vol blijf houden anders zou ik niet openstaan voor andere info. Jij sluit je blijkbaar af voor info die het tegendeel beweert.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ik mijn ik mijn ik mijn.. je gaat een beetje voorbij aan het feit dat er nogal wat verschillende mensen met verschillende meningen zijn.. lang niet iedereen kijkt er zo positief tegen aan als jou..

daarom is het ook vaak zo spijtig met dit soort onderwerpen gesteld, juist omdat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en weigeren het positieve er in te zien (y)

je leest zelf overigens alleen de positieve dingen, weer zo'n spiegelmoment..

nee hoor, als ik dat zou doen zou ik niet eens op jou reageren aangezien je alleen negatief schrijft wat ik tot nu toe lees :)

pffff

ook pfff :S

ik zeg nergens dat er geen kinderen uit hetero huwelijken bestaan met trauma ervaringen, echter, als één van de hetero ouders bij de partner weggaat om verder te gaan met een partner van dezelfde sexe en daarnaast in samenspraak met deze gay stiefouder de opvoeding verzorgt geeft dat een grotere kans op conflicten en traumatische ervaringen

als mensen al uit elkaar gaan is dat opzich al moeilijk voor een kind of dat nu bij homo of hetero is, feit is dat mensen niet graag afwijken van het ''vertrouwde beeld'' ( mannetje vrouwtje) echter is dat idee net zo achterhaald als dat vroeger het huwelijk was, dat eerder een verplichting was dan een vrije keuze.

dingen die nieuw zijn of anders wordt als snel van alles van gevonden, echter hoeft de mening van een ander geen bewezen feit te zijn en een negatieve ervaring in iemands leven te heten.

wat als jij geen ouders had en geadopteerd was, dan zien kinderen je ook al vaak ''anders'' en zo kun je blijven door gaan.

en zolang mij niemand kan aantonen dat kinderen grotendeels slechte ervaringen en een trauma oplopen van homo ouders ( en lesbi) blijf ik er tegenover staan.

wat met de ouders die bi zijn, en er van aller hande wilde feesten op na houden, het zowel met man als vrouw doen en thuis verschillende mensen uitnodigen om plezier mee te beleven? die swingen en weet ik wat allemaal, dat kunnen mensen in de straat ook weten en je kind ermee geconfronteerd worden en gepest.
zulke dingen hoeven maar uit te komen, zijn die relatie's wel zo ''normaal'' en standaard? :S

Waarschuw beheerder
Ik heb mijn mening gegeven, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik misselijk wordt van hoe kortzichtig sommige mensen nog zijn anno 2007 (vind ik... Zet dr maar ff duidelijk achter dat het mijn mening is anders heb ik gezeur!)

Leven wij nou in een vrij land?
Kom op mensen laten we wat toleranter worden!
Homoseksuelen hebben het al lastig genoeg in deze maatschappij, laten wij ze de mogelijkheid om gelukkig te worden door een gezin te stichten niet afnemen!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 14:59:
en zolang mij niemand kan aantonen dat kinderen grotendeels slechte ervaringen en een trauma oplopen van homo ouders ( en lesbi) blijf ik er tegenover staan.

Ik ook...
ik kan me niet voorstellen dat mijn vriend de enige is die een geweldige jeugd heeft gehad met 2 moeders ipv een vader en een moeder!
En natuurlijk zijn dr ook gezinnen bij wie het niet goed gaat, maar gaat het dan nooit mis bij heteroseksuele ouders?!?!?

Uitspraak van *_Tues op woensdag 30 mei 2007 om 13:55:
De samenleving kan denken wat ze willen, maar ik neem later echt gewoon kinderen en zal ze met de grootst mogelijke liefde normen en waarden bij brengen..

(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 30 mei 2007 om 18:57:
En natuurlijk zijn dr ook gezinnen bij wie het niet goed gaat, maar gaat het dan nooit mis bij heteroseksuele ouders?!?!?

tuurlijk wel, en niet alles dat ergens mis gaat ligt eraan dat de ouders homosexueel zijn, daar zijn zat andere redenen voor :)

kan me niet voorstellen dat mijn vriend de enige is die een geweldige jeugd heeft gehad met 2 moeders ipv een vader en een moeder!

zat mensen die een hele goeie jeugd hebben gehad en prima ouders die homo, lesbi, hetero zijn (y)

Ik heb mijn mening gegeven, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik misselijk wordt van hoe kortzichtig sommige mensen nog zijn anno 2007 (vind ik... Zet dr maar ff duidelijk achter dat het mijn mening is anders heb ik gezeur!)

Leven wij nou in een vrij land?
Kom op mensen laten we wat toleranter worden!
Homoseksuelen hebben het al lastig genoeg in deze maatschappij, laten wij ze de mogelijkheid om gelukkig te worden door een gezin te stichten niet afnemen!

je zult altijd kortzichtige mensen blijven houden, zeker in dit soort thema's, ik vraag mij dan toch altijd af of ze niet zelf anti homo zijn en het daarom als ''fout'' zien.

ik ben blij met een open geest, als ik zo bekrompen zou denken zou ik de schijt van mezelf krijgen :)
Waarschuw beheerder
2 mannen of 2 vrouwen kunnen een kind net zo goed opvoeden :yes:, er is meestal wel een mannetje en 'n vrouwtje..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 26 mei 2007 om 16:05:
Het is weer eens wat nieuws,he

ehh nee niet echt
Waarschuw beheerder
2 farty plock

Ten eerste gaat de website die jij hebt gelinked niet over het opvoeden, maar voornamelijk over het huwelijk tussen 2 same-sex personen. Ten tweede is het stukje vanuit een behoorlijk moreel standpunt geschreven, veelal zonder dat er feiten worden bijgehaald.

1. Children hunger for their biological parents.

Ten eerste valt dit punt al af, omdat het over adoptie kinderen gaat.
True, kinderen willen waarschijnlijk hun biologische ouders kennen, maar
schijnbaar waren de ouders dus al niet in staat om voor het kind te zorgen, w
waardoor een adoptie gezin een geldige keuze is geworden. Bij een hetero adoptie gezin
zouden kinderen alsnog hun biologische ouders niet zien.

2. Children need fathers.

3. Children need mothers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gender_%28sekse%29
Bovendien zijn er genoeg kinderen waarvan 1 ouders is overleden, of waarvan 1 ouder om andere
redenen is weggevallen. Ik ga er van uit dat kluizenaars niet zitten te wachten op kinderen, dus dat
kinderen genoeg kansen krijgen om zich te identificeren met hun sekse-genoten.

5. Evidence suggests children raised by homosexuals are more likely to experience gender and sexual disorders.

Although the evidence on child outcomes is sketchy, it does suggest that children raised by lesbians or homosexual men are more likely to experience gender and sexual disorders. Judith Stacey-- a sociologist and an advocate for same-sex civil marriage--reviewed the literature on child outcomes and found the following: "lesbian parenting may free daughters and sons from a broad but uneven range of traditional gender prescriptions." Her conclusion here is based on studies that show that sons of lesbians are less masculine and that daughters of lesbians are more masculine.

She also found that a "significantly greater proportion of young adult children raised by lesbian mothers than those raised by heterosexual mothers ... reported having a homoerotic relationship." Stacey also observes that children of lesbians are more likely to report homoerotic attractions.

Her review must be viewed judiciously, given the methodological flaws detailed by Professor Nock in the literature as a whole. Nevertheless, theses studies give some credence to conservative concerns about the effects of homosexual parenting.

Ten eerste, is dit stukje in eerste instantie al erg sketchy, want het gaat erover dat kinderen "zogenaamd"meer kans hebben op homoseskuele gevoelens als hun ouders homo, of lesbi zijn.
Zie trouwens ook dat dit stukje voornamelijk gaat over dochters van lesbische stellen en niet over mannen. Nu zijn er genoeg wetenscahppers die zeggen dat vrouwer eerder en sneller bisexuele gevoelens toegeven, maar dat dit wellicht ook meer bij hun voorkomt.
Bovendien. What's wrong with it?! Er staat geschreven dat mannelijke kinderen vrouwelijker zijn en vrouwen mannelijker. What's the problem, other then that they think it's a problem?
Overigens verklaard de moderne wetenschap homosexualiteit als een aangeboren "afwijking". Dit wordt nog steeds door psychologen in twijfel getrokken, maar de bewijzen wijzen wel die kant uit.
Nu vind ik het knap als iemand iets dat aangeboren is kan veranderen door de manier van opvoeding :)
Overigens zijn er naar de hersenen van hetero/homo/trans personen gekeken en kon men zien dat dit inderdaad afweek van "normale" hersenen.

6. Same-sex "marriage" would undercut the norm of sexual fidelity within marriage.
7. Same-sex "marriage" would further isolate marriage from its procreative purpose.
Wat zegt dit?
Het doel zou afwijken van its procreative purpose. Ik weet het niet hoor, maar ik mag toch
hopen dat trouwen uitliefde gebeurd en niet voor voortplantingsdoeleinden.
Bovendien zegt het nog niks. Dit gaat over iemand zijn waarde-oordeel.
Deze mensen kunnen niet voortplanten, dat wijkt af. Dat kan niet!
Er staat nergens onderbouwd waarom dit slecht zou zijn.

Overigens heeft het FRC behoorlijk christelijke roots. Het geen eerlijk onderzoek omtrent homosexualiteit al lastiger maakt.
"RC shapes public debate and formulates public policy that values human life and upholds the institutions of marriage and the family. Believing that God is the author of life, liberty, and the family, FRC promotes the Judeo-Christian worldview as the basis for a just, free, and stable society."

Een "wetenschappelijk" stukje schrijven zonder feiten is erg makkelijk. Zeker als mensen maar al te graag iets willen aannemen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een gezond gezin bestaat uit 1 vader, 1 moeder en de kids

wat een bullshit en kortzichtig denken

kinderen vragen om een stabiele basis en dat heeft niets te maken met de samenstelling van het "gezin"

Een gezin is niet gezond per definitie als die bestaat uit een vader moeder.
Genoeg voorbeelden van ouders die elkaar het licht niet in de ogen gunnen en elkaar de hersenen wel kunnen inslaan dus een opmerkin zonder onderbouwing.

Een kind vraagt om andere dingen in zijn leven. Dus hoe het gezin ook is samengesteld doet er niet toe.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op woensdag 30 mei 2007 om 22:45:
Een "wetenschappelijk" stukje schrijven zonder feiten is erg makkelijk. Zeker als mensen maar al te graag iets willen aannemen

Wat jij schrijft heb ik ook beschreven alleen daar reageert hij voor het gemak maar niet op. Beetje jammer.
Waarschuw beheerder
haahahaa nee de boze boeman reageert er inderdaad niet op.. jullie artikel is net zo feitelijk onderbouwd als het mijne..

anyway, ik ben enorm blij dat ik niet in gezin met twee homo pa's ben opgegroeid en denk dat iedereen die de keuze had zou kiezen om opgevoed te worden door een liefdevolle vader én moeder (jullie natuurlijk niet), dat spreekt voor zich..
wederom, ik ben ervan overtuigd dat een gezin met homo ouders niet de ideaal situatie is.. als jullie dat wel denken, ga vooral je gang..

Het blijft overigens onnatuurlijk, en daarmee is het voor mij klaar.. ivf en adoptie willen nog niet zeggen dat het 'natuurlijk' is dat 2 mannen samen een kind hebben..

ignorance is bliss!
Waarschuw beheerder
ignorance is bliss!

Zegt de gast die niet eens antwoord kan geven ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op donderdag 31 mei 2007 om 11:56:
Zegt de gast die niet eens antwoord kan geven

En zijn eigen artikel niet eens goed gelezen heeft. :roflol: ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op donderdag 31 mei 2007 om 11:09:
Het blijft overigens onnatuurlijk

:-| , *diepe zucht*

Uitspraak van Killjoy op donderdag 31 mei 2007 om 11:09:
ik ben enorm blij dat ik niet in gezin met twee homo pa's ben opgegroeid en denk dat iedereen die de keuze had zou kiezen om opgevoed te worden door een liefdevolle vader én moeder (jullie natuurlijk niet), dat spreekt voor zich..

Tjonge jonge jonge, wat een opmerking.
Als kind heb je niet te kiezen bij welke ouders je geboren wordt!
En ja ik weet zeker dat ik liever bij 2 vaders of 2 moeders had willen wonen, dan bijvoorbeeld een heroine-hoer als moeder te hebben!
Kom op man, wees wat toleranter en reeel... Kunnen homoseksuelen niet opvoeden dan?
Zijn zij minder dan ons?

(ik bedoel het niet zo rot als hoe ik het zeg, maar ik maak me eigenlijk best wel een beetje boos hierom. Ik ben opgegegroeid met veel homoseksuele mensen om me heen en heb het nooit raar gevonden. Het zijn gewoon mensen... net zoals heteroseksuelen...)
Waarschuw beheerder
hoeeehoe!!
Ik zeg toch niet dat ik iets tegen homo's heb, meestal zijn ze wel relaxed en zolang ze me met rust laten hebben ze van mij absoluut geen last..

ik ben alleen van mening dat een gezin met homo ouders niet de meest ideale gezinssamenstelling is.

Uitspraak van inactief op donderdag 31 mei 2007 om 13:37:
En ja ik weet zeker dat ik liever bij 2 vaders of 2 moeders had willen wonen, dan bijvoorbeeld een heroine-hoer als moeder te hebben!

en ik weet zeker dat ik liever bij een gewone vader en moeder zou wonen dan bij een heroine hoer en/of 2 gays of lesbo's

Kunnen homoseksuelen niet opvoeden dan?

vast wel, maar ik vind 't geen goede situatie voor een kind.. ondanks alle liefde die ze ervan zouden krijgen..

Zijn zij minder dan ons?

dat zeg ik helemaal niet..
met uitzondering van Albert Verlinde dan.. =/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op donderdag 31 mei 2007 om 14:42:
hoeeehoe!!

Sorry, maar dat zeg je maar tegen je hond :-S

Ennuh... dan hou ik gewoon dr over op.
Wij worden het gewoon NIET eens. (hoeft ook niet,maar dit onderwerp ligt nogal gevoelig...)
En ik ga me hier niet boos over maken!

(nog 1 ding:
Uitspraak van Killjoy op donderdag 31 mei 2007 om 14:42:
gewone vader en moeder

Wat is de definitie van gewoon?
Jij ziet het woord gewoon in dit onderwerp dus duidelijk heel anders dan ik...
Ik vind namelijk dat mijn vriend een heel GEWONE thuisbasis heeft... en dat vind jij dus niet...)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 31 mei 2007 om 15:11:
Wat is de definitie van gewoon?
Jij ziet het woord gewoon in dit onderwerp dus duidelijk heel anders dan ik...
Ik vind namelijk dat mijn vriend een heel GEWONE thuisbasis heeft... en dat vind jij dus niet...)laatste aanpassing 31 mei 2007 15:13

ik vindt het anno 2007 ook een gewone thuisbasis, en wat nog veel belangrijker is, is dat het vooral een liefdevolle thuisbasis is ongeacht of het van 2 mannen/vrouwen of man vrouw situatie is.

en was mijn ma lesbisch geweest, was ik net zo blij geweest dat ik 2 moeders had gehad (y)
Waarschuw beheerder
ik ben alleen van mening dat een gezin met homo ouders niet de meest ideale gezinssamenstelling is.

en ik weet zeker dat ik liever bij een gewone (suggestief) vader en moeder zou wonen dan bij een heroine hoer en/of 2 gays of lesbo's

vast wel, maar ik vind 't geen goede situatie voor een kind.. ondanks alle liefde die ze ervan zouden krijgen..

dat zeg ik helemaal niet..
met uitzondering van Albert Verlinde dan.. =/

Voel je je nu in je nopjes? (over de opmerking over Verlinde)

Alles wat je zegt is gebaseerd op je eigen mening, vanuit je eigen referentie kader, suggestief en werkelijk totaal niet onderbouwd. Wat je vind mag je houden. Het zou handig zijn als je je mening onderbouwd of beter nog uberhaupt inhoudelijk ingaat op het commentaar van bijvoorbeeld hanzje, black of ik zelf.

Je zou eventueel kunnen zeggen dat onze mening ook niet voldoende onderbouwd is, maar wij willen niet iets verbieden vanwege onze eigen mening.

Overigens heeft pratchet ook veel links over tolerantie :)

En zijn eigen artikel niet eens goed gelezen heeft. :roflol: ;)

Het staat ook wel in het engels he ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op donderdag 31 mei 2007 om 16:26:
Alles wat je zegt is gebaseerd op je eigen mening

goh er wordt gevraagd om mijn mening en vervolgens geef ik mijn mening! echt niet normaal!

als je je mening onderbouwd of beter nog uberhaupt inhoudelijk ingaat op het commentaar van bijvoorbeeld hanzje, black of ik zelf

joehoe doe es scrollen!! ik heb m'n mening keer op keer onderbouwd en er zelfs nog legio voorbeelden bij gegeven, daarnaast staan al m'n berichtjes vol met quotes waar ik op reageer, je bewering is dus gewoon een enorm valse leugenachtige nichtenbeschuldiging..

niet iets verbieden vanwege onze eigen mening

Weer verdraai je alles smerige hypocriet, ik wil niks verbieden, ik zeg alleen, voor de 10e keer, dat ik het geen gezonde situatie vind voor een kind.

Het staat ook wel in het engels he

haaha ik ben met een 9.8 geslaagd voor m'n engels en heb al 4 jaar een Amerikaanse vriendin dus spreek 7 dagen per week engels ;)

Voel je je nu in je nopjes?

Mja, best wel eigenlijk..

Je zou eventueel kunnen zeggen dat onze mening ook niet voldoende onderbouwd is

mwa hoe kom je erbij? ik?

ik was de discussie een beetje beu aan het raken maar jij maakt hem weer lekker levendig!

\o/
Waarschuw beheerder
Voor zover ik kan lezen is op al je punten een tegenantwoord gegeven :)

En over kinderen die gepest worden.
Denk je nou echt dat 2 mensen die hun hele leven al homo/lesbi zijn (en dus waarschijnlijk wel geleerd hebben van zich af te bijten) een kind niet kunnen leren hoe die van zich af moet bijten? :P

Een kind dat gepest wordt heet niet zo zeer te maken met hoe het kind eruitziet of wat het doet, maar hoe het zich kan verweren.

Maar nog geen inhoudelijk commentaar gezien ;)
Afgezien van dat je schijnbaar dus toch wel engels kan :P

joehoe doe es scrollen!! ik heb m'n mening keer op keer onderbouwd en er zelfs nog legio voorbeelden bij gegeven, daarnaast staan al m'n berichtjes vol met quotes waar ik op reageer, je bewering is dus gewoon een enorm valse leugenachtige nichtenbeschuldiging..

Joehoe? Zit je nu ook met je hand erbij te zwaaien :P
Ik zal mijn bewering een beetje aanpassen. Je negeert het grotere deel van de inhoudelijke vraagstukken ;)

goh er wordt gevraagd om mijn mening en vervolgens geef ik mijn mening! echt niet normaal!

Er zit een verschil tussen een mening geven en je mening als feiten presenteren :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op donderdag 31 mei 2007 om 17:51:
beetje beu

ik ook

SLOTJE (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 mei 2007 om 20:07:
SLOTJE

(Y) prima idee!
SLOTJE!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op donderdag 31 mei 2007 om 18:06:
Voor zover ik kan lezen is op al je punten een tegenantwoord gegeven

waar beweer ik dan het tegendeel?
nergens, juist.. dus wat was je punt ook alweer?

Denk je nou echt dat 2 mensen die hun hele leven al homo/lesbi zijn (en dus waarschijnlijk wel geleerd hebben van zich af te bijten) een kind niet kunnen leren hoe die van zich af moet bijten?

Dat zal afhangen van het karakter van het kind.. sommige kids worden zoveel gepest dat 'ze van zich af leren bijten' echt niks gaat veranderen.. Ouders staan vaak machteloos als hun kind stelselmatig gepest wordt..

Maar nog geen inhoudelijk commentaar gezien

wat een enorme onzin.. je zegt letterlijk dat ik geen enkel de inhoud betreffend commentaar heb gegeven.

Je negeert het grotere deel van de inhoudelijke vraagstukken

zie hierboven..

Er zit een verschil tussen een mening geven en je mening als feiten presenteren

nou hier zijn dan de door mij als feiten neergezette argumenten;

het is een feit dat homo's met kinderen niet natuurlijk zijn. het is biologisch gezien gewoon niet mogelijk en het woord voor zo'n situatie is onnatuurlijk..

waarom is dit geen feit?

het is een feit dat kinderen met twee homo ouders een groter mikpunt voor pesterijen zijn dan kinderen van hetero ouders

tsja noem het een onwaarheid als je wilt.. voor mij staat het buiten kijf..

Waarschuw beheerder
Ik zeg nogmaals SLOTJE!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op vrijdag 1 juni 2007 om 12:53:
het is een feit dat homo's met kinderen niet natuurlijk zijn. het is biologisch gezien gewoon niet mogelijk en het woord voor zo'n situatie is onnatuurlijk..

Wat een bullshitargument. Ik ken verschillende homo's met kinderen. En nu kom jij ff zeggen dat dit niet natuurlijk is. Zijn het aliens dan ofzo?!
het is een feit dat kinderen met twee homo ouders een groter mikpunt voor pesterijen zijn dan kinderen van hetero ouders

Jij denkt dat dit zo is en dat is niet hetzelfde als een feit. Vervelend dat dit iedere keer aan jou uitgelegd moet worden. Heb je mijn link al gelezen? 8)

Waarschuw beheerder
Tuurlijk zou dat kunnen.:yes: Het gaat tenslotte om de band en het helpen om verder de wereld in te kunnen.
Voor het zelfde geval zou je een vader en een moeder hebben die zwaar alcoholist zijn en aan mishandeling doen, nou daar heb je wat aan.
Het gaat juist om de creatie van het opvoeden van het kind en hoe je er uit ziet of wat je eigen opvattingen zijn, doet er niet toe, het gaat om de opvattingen van het kind.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 juni 2007 om 15:39:
Wat een bullshitargument. Ik ken verschillende homo's met kinderen. En nu kom jij ff zeggen dat dit niet natuurlijk is. Zijn het aliens dan ofzo?!

ik weet niet of je ooit biologie hebt gehad maar je hebt toch echt een mannetje én een vrouwtje nodig om een kind te krijgen.. Ofwel biologisch gezien is het krijgen van kinderen voor een homo stel niet mogelijk. dat de monderne wetenschap dat kan omzeilen d.m.v. ivf, donorouder of eventueel adoptie neemt niet weg dat het uit het oogpunt van de natuurlijke mogelijkheden gewoonweg NIET mogelijk is.. een man kan een man niet zwanger maken en een vrouw kan een vrouw niet zwanger maken.. dat is een FEIT, simpeler wordt 't echt niet hoor.. doh..

Jij denkt dat dit zo is en dat is niet hetzelfde als een feit. Vervelend dat dit iedere keer aan jou uitgelegd moet worden.

je quote alleen weer het eerste deel.. maarja..
en nee, ik heb geen bewijs voor die door mij als feit neergezette stelling, maar i.m.o. gaat alleen een naieveling tegen die bewering in..

Heb je mijn link al gelezen

nee en dat ga ik niet doen ook.. lol
Waarschuw beheerder
Gaat toch niet om het geslacht het gaat om de liefde die je het kind kan geven. Ongeacht of je man of vrouw bent..
Waarschuw beheerder
donateur
jawel

ik ben alleen opgevoed door me moeder dus heb ook nooit een vaderfiguur in me leven gehad

dus het boeit echt niks of je nou 2 moeders of 2 vaders heb

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss-J op maandag 4 juni 2007 om 14:56:
Gaat toch niet om het geslacht het gaat om de liefde die je het kind kan geven. Ongeacht of je man of vrouw bent..

idd, en dat je het kind fatsoenlijke opvoeding mee geeft, en dat kan ieder normaal mens, man of vrouw (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op maandag 4 juni 2007 om 14:33:
nee en dat ga ik niet doen ook..

Oogkleppen de gekste! Sneu vind ik dat van die types die per se zo aan hun eigen mening vast willen houden dat ze niet eens andere info lezen. :aai:
Waarschuw beheerder
Paar dagen weinig online geweest, maar here goes:

Dat zal afhangen van het karakter van het kind.. sommige kids worden zoveel gepest dat 'ze van zich af leren bijten' echt niks gaat veranderen.. Ouders staan vaak machteloos als hun kind stelselmatig gepest wordt..

1)
http://www.kinderinfo.nl/artikelen/artikel.asp?ArticleID=294 (tips voor ouders wiens kinderen worden gepest.)
http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0462.htm
http://www.google.nl/search?q=mijn+kind+word+gepest&meta=
Vele pagina's met advies voor ouders wiens kinderen gepest worden ;)
Hoezo kunnen ouders niks doen? ;)
2) Het lijkt mij overigens dat niet de gene die gepest wordt de oorzaak van het probleem is, maar vooral de gene die pest.
Het is een beetje scheef om als argument te gebruiken dat zo een kind gepest wordt, terwijl het juist eventueel de ander is die de "fout" begaat.

Uitspraak van Farty Plock op woensdag 30 mei 2007 om 10:44:

waarom is dit geen feit?

http://www.gay.nl/article/10153// homo adoptie zwanen :O
Kunnen de mensen altijd nog kinderen van andere stelen ;)
Overigens komt dit dus vaker voor in de natuur he, dat homo dieren "kinderen" afpakken. Dat is natuurlijk ;)
Overigens is het inderdaad zo dat 2 mannen niet zelf kinderen kunnen maken, maar tegenwoordig kunnen ook hetero paren kunstmatig bevrucht worden.(de vrouw dan ;)) Dat is ook niet natuurlijk. Daar ook maar mee stoppen dan? Overigens. Wat let een homo vrouw/man om bij een hetero persoon een kind te verwekken op een natuurlijke manier.
Je hebt ze erbij die dat doen, maar of dat nou moreel is?
Je hebt al eerder gezegd dat je bij hetero stellen kunstmatige bevruchting wel een optie zou vinden, wegens de "natuurlijke" gezinssituatie. Je eigen statement klopt dus al niet, omdat het al niks met de natuur te maken heeft, aangezien zij ook op een onnatuurlijke manier de kinderen hebben verkregen,maar heeft des te meer te maken met je eigen oordeel dat 2 vrouwen/2 mannen niet een goede situatie is om een kind op te voeden.

tsja noem het een onwaarheid als je wilt.. voor mij staat het buiten kijf..

http://www.chris.nl/index.php?pagina_id=3072

Zoals je ziet, genoeg redenen om gepest te worden. Er staat ook bij dat anders zijn een reden kan zijn om gepest te worden, maarja. Op de wereld zijn nou eenmaal ook andere mensen :)
Het is een beetje tegen een zwarte man zeggen dat het zijn eigen schuld is dat hij gediscrimineerd wordt, want hij is toch immers zwart? Het zijn dingen waar iemand zelf totaal niks aan kan doen, maar waar toch door vele (en duidelijk ook door jouzelf) een oordeel aan verbonden wordt. Lees overigens ook de link van hanzje eens. Zul je zien dat het meevalt en dat het des te meer je eigen oordeel is ;)

Kinderen kunnen altijd wel een reden verzinnen om iemand te pesten :)

Overigens is oordelen vaak aangeleerd. Het zijn juist volwassenen die dingen als onnatuurlijk beschouwen :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op dinsdag 5 juni 2007 om 00:15:
http://www.gay.nl/article/10153// homo adoptie zwanen
Kunnen de mensen altijd nog kinderen van andere stelen
Overigens komt dit dus vaker voor in de natuur he, dat homo dieren "kinderen" afpakken. Dat is natuurlijk

:roflol:

(y) gijsjuh
Waarschuw beheerder
1)
http://www.kinderinfo.nl/artikelen/artikel.asp?ArticleID=294 (tips voor ouders wiens kinderen worden gepest.)
http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0462.htm
http://www.google.nl/search?q=mijn+kind+word+gepest&meta=
Vele pagina's met advies voor ouders wiens kinderen gepest worden
Hoezo kunnen ouders niks doen?

vaak

ik zeg dat ze vaak machteloos staan.. een kind dat eenmaal de pispaal is blijft dat vaak ook.. goede tips of niet.. ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar als ik terugdenk aan de basis- en middelbare school heb ik zelfs kinderen gezien die vanwege het pesten van school wisselden en ook op de nieuwe school direct wéér het pispaaltje werden.. het hangt dus zeker voor een deel af van het karakter van een kind..

Het lijkt mij overigens dat niet de gene die gepest wordt de oorzaak van het probleem is, maar vooral de gene die pest

dus staan de ouders van het gepeste kind machteloos.. ja, in je artikeltje staat dat je dan de ouders van de pester moet gaan opzoeken en mee gaan praten maar dat werkt averechts i.m.o.

zwanen

er zit best wel een flink verschil tussen een zwaan en een flamingo..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 mei 2007 om 11:59:
En zijn eigen artikel niet eens goed gelezen heeft.

en dan durven jullie dit tegen mij te zeggen..
of kan je misschien geen engels?

Je hebt al eerder gezegd dat je bij hetero stellen kunstmatige bevruchting wel een optie zou vinden, wegens de "natuurlijke" gezinssituatie. Je eigen statement klopt dus al niet, omdat het al niks met de natuur te maken heeft, aangezien zij ook op een onnatuurlijke manier de kinderen hebben verkregen

lees nou eens goed wat je zegt...

oké, ik neem aan dat je het teruggelezen hebt..
de tegenstrijdigheid in deze quote is zo groot dat ik het bijna triest vind om je er op te wijzen..
ik heb het over de gezinssituatie, en jij maakt daar gelijk maar even van 'de manier waarop de kinderen zijn verkregen'..
Hetero stellen mogen van mij best op een onnatuurlijke manier kinderen verwekken zolang de gezinssituatie waarin het onnatuurlijk verwekte kind terecht komt maar natuurlijk is... en dan heb ik het niet over gay flamingo's die jongen jatten..

Kinderen kunnen altijd wel een reden verzinnen om iemand te pesten

daar ben ik het ook altijd mee eens geweest, wat ik bedoel is dat sommige situaties (bijvoorbeeld homo ouders) de kans op gepest worden (volgens mij!) aanzienlijk zullen vergroten..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2007 om 00:42:
gijsjuh

ik ga er maar van uit dat jij de link ook niet gelezen hebt of dat je bij engels altijd uit het raam zat te kijken?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 mei 2007 om 11:59:
En zijn eigen artikel niet eens goed gelezen heeft.

muahahahahahahaaa
Waarschuw beheerder
Nu weinig tijd, want ik ga zo uit eten, dus alleen even een korte reply:

er zit best wel een flink verschil tussen een zwaan en een flamingo..

Je hebt gelijk ;)
Vanavond zal ik op de rest reageren :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op dinsdag 5 juni 2007 om 14:35:
i.m.o.

Tuurlijk jonge, jij weet het weer beter. En vooral beter dan mensen die van opvoeding e.d. hun vak gemaakt hebben en er onderzoek naar hebben gedaan en praktijkervaring hebben. Jij weet alles beter. :roflol: :aai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2007 om 22:59:
Jij weet alles beter

die mensen blijf je nu eenmaal altijd houden
als ze nu nog gelijk hadden tot daar aan toe
maar vaak slaan ze compleet de plank mis.

zie het als een struisvogel die zijn kop in het zand steekt :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2007 om 23:12:
zie het als een struisvogel die zijn kop in het zand steekt

Of een paard met oogkleppen op. ;)
Waarschuw beheerder
ik zeg dat ze vaak machteloos staan.. een kind dat eenmaal de pispaal is blijft dat vaak ook.. goede tips of niet.. ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar als ik terugdenk aan de basis- en middelbare school heb ik zelfs kinderen gezien die vanwege het pesten van school wisselden en ook op de nieuwe school direct wéér het pispaaltje werden.. het hangt dus zeker voor een deel af van het karakter van een kind..

Goed, dan doen we het op jouw manier.
Je hebt zelf in je posts tweemeaal bevestigd dat het dan voornamelijk om het karakter van het kind gaat, dus niet om de ouders ;)
Het KAN dus eventueel zo zijn. Net als dat kinderen met dikke ouders vanwege hun dikke ouders gepest kunnen worden, of vanwege een alleenstaande moeder. Alles kan, maar om jouw verhaal aan te nemen ligt het dus vooral aan het karakter van het kind :D
(hoewel dat volgens mij niet helemaalklopt , maar goed)

Immers zijn er vele vooraanstaande psychologen die hebben nagedacht over het onderwerp pesten, maar goed. Tegen jouw schoolervaringen kunnen al die psychologen natuurlijk niet op ;)

oké, ik neem aan dat je het teruggelezen hebt..
de tegenstrijdigheid in deze quote is zo groot dat ik het bijna triest vind om je er op te wijzen..
ik heb het over de gezinssituatie, en jij maakt daar gelijk maar even van 'de manier waarop de kinderen zijn verkregen'..
Hetero stellen mogen van mij best op een onnatuurlijke manier kinderen verwekken zolang de gezinssituatie waarin het onnatuurlijk verwekte kind terecht komt maar natuurlijk is... en dan heb ik het niet over gay flamingo's die jongen jatten..

mijn reden om dit stukje toe te voegen, was omdat ik eerder al had aangetoond dat de gezinssituatie dus niet onnatuurlijk is, want immers gebeurd het bij dieren, in de NATUUR, ook ;)
Ik heb al verteld dat dat dus bij meedere diersoorten gebeurd. Ik voegde het toe, zodat jij je niet kan verschuilen achter het "natuurlijke gezinssituatie principe" en dat, dat bij kunstmatige bevruchting/adoptie de gezinssituatie dus irrelevant is, maar bovendien, dat kunstmatige bevruchting al niet natuurlijk kan zijn.

Oh.. en je link tegen de gezinssituatie met 2 mannen(homohuwelijk), daar hadden we het al overgehad volgens mij ;)

en dan heb ik het niet over gay flamingo's die jongen jatten..

Dat dat natuurlijk is, dat maakt je opeens niet meer uit? ;D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tuurlijk jonge, jij weet het weer beter

uiteraard, het went overigens wel hoor.. \o/

Jij weet alles beter

hihi! pas op straks ga ik blozen..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2007 om 23:12:
zie het als een struisvogel die zijn kop in het zand steekt

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2007 om 23:37:
Of een paard met oogkleppen op

of als een gans die eigenlijk een flamingo is..

Uitspraak van gijsjuh op woensdag 6 juni 2007 om 16:07:
Je hebt zelf in je posts tweemeaal bevestigd dat het dan voornamelijk om het karakter van het kind gaat, dus niet om de ouders

jezus leer nou eens begrijpend lezen haaha!!! de mate waarin het kind in staat is zichzelf tegen pestkoppen te verdedigen en de invloed die de ouders daarop kunnen uitoefenen is afhankelijk van het karakter van het kind, dat staat los van een groter mikpunt zijn wegens het hebben van gay ouders..

KAN dus eventueel

het gebruiken van een dergelijk pleonasme is kenmerkend voor je taalvaardigheid..

Tegen jouw schoolervaringen kunnen al die psychologen natuurlijk niet op

Daar heeft het wel een beetje de schijn van ja..

Ik heb al verteld dat dat dus bij meedere diersoorten gebeurd. Ik voegde het toe, zodat jij je niet kan verschuilen achter het "natuurlijke gezinssituatie principe"

de uitzondering bevestigd de regel... gay ouders zijn niet natuurlijk, of er nou gamingo's (haha gans + flamingo = gamingo!) zijn die jongen jatten of niet..

Ik voegde het toe, zodat jij je niet kan verschuilen achter het "natuurlijke gezinssituatie principe" en dat, dat bij kunstmatige bevruchting/adoptie de gezinssituatie dus irrelevant is, maar bovendien, dat kunstmatige bevruchting al niet natuurlijk kan zijn.

als ik deze verkrachting van ons mooie taaltje zou begrijpen zou ik er op reageren..

Dat dat natuurlijk is, dat maakt je opeens niet meer uit

ohw dus als mensen geen ivf hadden dan mochten ze van jou kinderen jatten van andere (hetero) stellen omdat dat zo natuurlijk is? erg representatieve vergelijking..

gaap..
probeer je me nou trouwens te overtuigen van mijn ongelijk? 't kan wel eens een beetje hopeloos worden..

Waarschuw beheerder
Ik zelf denk niet helemaal

ik denk van wel
het gaat erom dat het kind in liefde opgroeit
zulke stellen maken 'n weloverwogen beslissing voor ze 'n kind laten komen
beter zo dat je echt gewenst bent en in liefde opgroeit dan dat je bijv bij 'n verslaafd heteropaar ter wereld komt, door 'n "foutje"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Killjoy op vrijdag 8 juni 2007 om 08:53:
het gebruiken van een dergelijk pleonasme is kenmerkend voor je taalvaardigheid..

als ik deze verkrachting van ons mooie taaltje zou begrijpen zou ik er op reageren..

Wat sneu om het op deze manier af te doen. Het geeft wel weer hoe volwassen deze figuur discussieert. :aai:

Fijn dat hij zelf bijzonder goed is in Nederlands:
de uitzondering bevestigd de regel

:roflol:
Waarschuw beheerder
jezus leer nou eens begrijpend lezen haaha!!! de mate waarin het kind in staat is zichzelf tegen pestkoppen te verdedigen en de invloed die de ouders daarop kunnen uitoefenen is afhankelijk van het karakter van het kind, dat staat los van een groter mikpunt zijn wegens het hebben van gay ouders..

Ik heb exact begrepen wat je hebt geschreven en daarom reageer ik juist op wat jij zelf loopt te verkondigen. Je loopt namelijk te verkondigen dat het voor een groot deel afhankelijk is van het karakter van het kind. (nu klopt dit al niet helemaal, maar dat is wat jij zegt) Je kiest ervoor om als het jou uitkomt dan toch maar te benoemen dat de ouders ervoor kunnen zorgen dat kinderen een groter mikpunt zijn. Het is dus niet per definitie zo dat kinderen met homo ouders gepest zullen worden, want immers is het volgens jou afhankelijk van het karakter van het kind. Deze "karaktereigenschap"zou er dus bij deze kinderen voor kunnen zorgen dat zij zowiezo gepest zullen worden, los van dat ze eventueel homo ouders hebben, want kinderen kunnen altijd wel wat vinden om iemand mee te pesten. Zie het als een geheel, of als 2 losse aspecten, maar jij kiest enkel wat je uitkomt.

Voeg hier een opmerking in die ik niet ga plaatsen, omdat ik wel inhoudelijk op de tekst wil ingaan.

de uitzondering bevestigd de regel... gay ouders zijn niet natuurlijk, of er nou gamingo's (haha gans + flamingo = gamingo!) zijn die jongen jatten of niet..

ohw dus als mensen geen ivf hadden dan mochten ze van jou kinderen jatten van andere (hetero) stellen omdat dat zo natuurlijk is? erg representatieve vergelijking..

Ik zeg helemaal niet dat het goed is om kinderen te stelen, maar zoals ik al heb aangetoond komt dit wel voor in de NATUUR.
Ben je naïef genoeg om te denken dat dit in het verleden nooit door (enventueel homo) mensen is gedaan? Ik ben er dus geen voorstander van dat mensen kinderen stelen, maar in tegenstelling tot wat jij wil, ben ik ervoor om ook homosexuelen te laten profiteren van het adoptierecht, of kunstmatige bevruchting.

Overigens zegt jouw opmerking misschien iets over mijn spelling, maar het zegt niks over jouw of mijn intelligentie, of ons vermogen dingen te rationaliseren. Het maakt jouw standpunten ook niet beter. Sterker nog; het geeft eerder jouw eigen onvermogen om inhoudelijk op vraagstukken in te gaan weer. Je klampt je vast een een mening, verkondigd het als een feit, voegt niks nieuws toe en gaat niet in op nieuwe informatie, maar bij gebrek aan argumenten ga je met modder gooien. Jammer, want zo blijf je stilstaan.

En uhh..uitzondering?
http://seks.blog.nl/holebis/2006/05/20/homo-ooievaars_willen_ook_kinderen
als je ff op google zoekt nog veel meer uitzonderingen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
denk het wel.. als de ouders het kind alle normen
en waarden bij brengen in een liefdevolle omgeving
moet dat echt wel kunnen :d

Waarschuw beheerder
ik denk dat dat opzich wel kan ja...

Waarschuw beheerder
Ja ik vind Van wel..

Waarschuw beheerder
waarom niet?
alleenstaande moeders of vaders doen t toch ook prima?
nou het dubbele is nooit verkeerd denk ik..liefde, geborgenheid,veiligheid zijn de dingen die een kind nodig heeft en dan maakt het niet uit van wie!!!
Waarschuw beheerder
2 vrouwen wel denk ik... 2 mannen, moeilijk..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 mei 2007 om 08:49:
Een gezond gezin bestaat uit 1 vader, 1 moeder en de kids

wat een bullshit en kortzichtig denken

kinderen vragen om een stabiele basis en dat heeft niets te maken met de samenstelling van het "gezin"

Een gezin is niet gezond per definitie als die bestaat uit een vader moeder.
Genoeg voorbeelden van ouders die elkaar het licht niet in de ogen gunnen en elkaar de hersenen wel kunnen inslaan dus een opmerkin zonder onderbouwing.

Een kind vraagt om andere dingen in zijn leven. Dus hoe het gezin ook is samengesteld doet er niet toe.

wat een wijsheid weer miss wow haha..maar klopt in de bus...:roflol:

Waarschuw beheerder
Ik denk dat het voor het kind het beste is dat hij opgevoed wordt door een vader en moeder aangezien ze van de vader weer andere dingen leren als dat van de moeder..
Als een kind 2 moeders of 2 vaders heeft lijkt het mij juist dat het kind het deel van de vader/moeder mist.

Een kind zal later gepest worden en zich dingen gaan afvragen zoals waarom hebben al mijn klasgenootjes een vader en een moeder en ik niet.