Partyflock
 
Forumonderwerp · 886018
Hoi allemaal.

Ik wil wat serieuzer word met het het djen.

En nu wil ik spullen aan gaan schaffen.

Eigenlijk wil ik meteen met cdspelers beginnen
omdat scratching tegenwoordig ook gewoon mogelijk is met de huidige cd spelers en ik toch wel verwacht dat steeds meer platen op cd uit zullen komen.

Wat adviseren jullie mij?

Gr Huib
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 00:04:
Allemaal leuk en aardig, maar muziek maken kost veel tijd en er moet toch brood op de plank komen.


Waar is de liefde voor muziek gebleven? ;)


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 00:04:
Hoewel het wel zeer respectabel is om het gratis aan te bieden.


inderdaad, was iedereen maar zo :respect:


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 00:04:
Ik was laatst nog een Tekno feest. Geen cd speler te bekennen.


Als 1 dj in de "free scene" met vinyl draait, wil niet zeggen dat ALLE dj's dat doen :flower:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 08:12:
Van de tekno scene kan je gewoon nieuwe producties kopen als je dat wil trouwens voor 7 to 8 euro per vinyl ongeveer


Waarom 7-8 euro betalen als je de tracks ook (legaal) gratis kunt krijgen?
Er zijn er iig steeds meer die overschakelen op cdj's (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 09:04:
Er zijn er iig steeds meer die overschakelen op cdj's


Wat andere doen zal me een worst wezen... vinyl rules
 
Waar is de liefde voor muziek gebleven?


Kan dat niet samen gaan?

Als 1 dj in de "free scene" met vinyl draait, wil niet zeggen dat ALLE dj's dat doen


Dat zeg ik ook niet, het was alleen maar om aan te geven dat er in die scene dus ook wel degelijk met vinyl gedraaid wordt.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 09:04:
Waarom 7-8 euro betalen als je de tracks ook (legaal) gratis kunt krijgen?


Omdat je dan een stuk vinyl krijgt.
Ik luister de gehele track ook eerst een tijdje en daarna schaf ik de plaat aan bij de gene die ze maakt.

Waar jij op doelt is een MP3 ofzo die je dan weer op cd brandt.

Lekker belangrijk dat cd's goedkoper zijn dan drink ik een paar biertjes minder en dan kan er een vinyl gekocht worden.

Jullie vergeten ook de picture discs.....vind je zoiets dan niet mooi om te hebben.

Deze discussie is ook omdat er generatie verschil is vaak vermoed ik. Toen ik begon met draaien had ik 0 cd's in huis.
Mixtje altijd onze eigen bandjes en later werd dat mini disc.
Daarna pas kwam de CD die je zelf kon branden.
Tot op heden heb ik nog nooit gehad dat ik perse een cd speler nodig had om toffe muziek te kunnen draaien.

Hey fluq....ben je nog naar die platenruil beurs geweest Zaterdag in den Bosch ? of heb je een hekel aan vinyl :)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 21:30:
Hey fluq....ben je nog naar die platenruil beurs geweest Zaterdag in den Bosch ? of heb je een hekel aan vinyl


Helemaal vergeten :frusty: die platenbeurs.

Ik heb vd week nog wel voor een paar euro Rob Base (y) en een paar hele foute disco platen gescoord bij de kringloop :D
laatste aanpassing
 
Jammer...ik zelf kon niet want ik moest zondag weer vroeg en fris op en meestal kan ik een feestje zoals erna was niet weerstaan.:)
 
Artiest Punk!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 21:30:
Jullie vergeten ook de picture discs.....vind je zoiets dan niet mooi om te hebben.


Die kutdingen die een keer zo hard slijten..... nee ik haal wel een poster bij de ikea en ram die wel tegen de muur.

Overigens ben ik even aan het platendiggen geweest en heb een mooie bestemming gevonden voor mijn zooi. tegen de muur die hap



Boozy woozy hang nu waar ie thuis hoort.... met een punaise in zijn gat aan de muur ;)
 
ziek vette kamer. alleen ben ik meer van de opgeruimde boot :X dus die shit onder je tafels moet weg :P
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 september 2006 om 02:09:
Die kutdingen die een keer zo hard slijten..... nee ik haal wel een poster bij de ikea en ram die wel tegen de muur.


Hehe, ik zie het ja :)

Wel een mooie decoratie zo.
 
Uitspraak van actief op donderdag 28 september 2006 om 03:06:
dus die shit onder je tafels moet weg


Ik moet Final Scratch er dus maar uit gaan gooien.... dat dacht ik ook niet ;)

De mixer die op de grond staat is inmiddels ingepakt en weg, de tas is uitgeleend aan een collega dj die naar de states moest dit weekend en inmiddels zijn alle kabels die er onder door lopen voorzien van een kabel mantel.
Artiest Mount
erg nice.. idd wel een beetje een takke werk maar eindresultaat mag er zijn :)
vond ik op een site;

verbeeld het gevoel van velen....

You can’t make a rational case for choosing vinyl, and I wouldn’t – there isn’t a single one that’s compelling. Digital is cheaper, less wasteful, more malleable and far more portable. There’s virtually nothing to store, scratch, warp or shatter. Records meanwhile remain cumbersome, fragile and expensive. And yet, in spite of all this, I will continue buying, collecting, playing with and paying for the damned things, for as long as I’m willing and able to. Why?

Well, there are lots of reasons. First of all, it’s because vinyl has life. Don’t get me wrong, I’m not such a caner – I don’t think that my records are alive in the way my lover or my dog is. They don’t eat, drink, bark or bone. But, like us, they exist in space and through time – they have their own history, they wear their own scars, they need our care. They have a world.

When you dig for vinyl and you find something you’re looking for, you don’t just uncover the music. There’s a sense of connectedness, both of your desire to the sound and the sound’s embodiment in the object. Who knows the circumstances surrounding the original purchase? Maybe the record got sold because of a drug habit, a death, or a disappointment. Or maybe because of indifference. But in every case the piece you hold in your hands is the silent bearer of a story, a mute witness to whatever and wherever it went. It also carries the signal of its producers, embodying their dreams. I think Danny Wang said it once: second-hand record stores are such sad places. That’s because they’re dream graveyards. At one point, a group of people invested all their time and talent in making it. It was going to make them famous…

At the receiving end, the previous owners of a record invested their best hope in it too. So they chose it, they took it and kept it with them, and it slowly mapped itself into the web of their memories. Or they hated it, and flogged it. I don’t recall every intricacy of what I did last week, but I can tell you almost without fail the circumstances surrounding each record I own, and explain the resonance it has, what it evokes. It’s an object of music and of memory, and to me that gives it the true aura of an artefact, and makes it deserving of respect, reverence. I also love the presence of the music in the scratch. The groove is a perfect visual representation of the metaphor of what the thing is and does, and the music is there in a way that digital formats, even in whatever visual/waveform representations they use, aren’t. Functionally, this makes absolutely no difference. ‘Visual mixing’ of the kind now possible with digital obviously has advantages, but it’s always at a distance. Like talking through glass.

Records are also incredibly sensual objects, and this has always been their advantage for mixing. Even with the abilities the new technologies have given us to loop, sample and freely choose key and pitch (which is in every way musically superior as an instrument) there’s no substitute for being able to touch, to play by feel. Serato and Final Scratch have overcome this limitation, but even in ‘the best of both worlds’ there’s more than a little of nowhere and nothing at all. Mp3 doesn’t even exist, at least, not in the way we and our records do. It’s a nothing and it exists nowhere but in blips on our portable nonplaces.

Crucially, choosing a track through drag and drop is utterly different to digging through a box with a very limited selection thoroughly and carefully chosen before leaving home, or so you’d hope. In fact, the irony of having a greater number of choices is that it’s invariably harder to choose, or easier to make do with default choices, which are not real choices at all. A lot of DJs’ selections turn to shit after they start using digital. Somehow - no, because of all those choices, they’re unable to make a single interesting one. This is no coincidence.

There’s no sacrifice involved in collecting digital formats either. Any two-bit chump can download a huge body of work in a matter of days, something that would have required a huge expenditure of time, effort and money on the part of a vinyl collector. When you go and see a veteran play her set, she’s carrying with her whole decades of memories whittled down to some eighty selections. Packing a box requires further sacrifice, further selection, further acts of will, respect and love. You have to think, choose, include, reject. Without these repeated sacrifices, it’s all to easy fall prey to the tyranny of ‘any old thing’. ‘Oh shit, I need a track with drums to mix out of this, um… shit, only sixteen bars to go, oh, okay, this’ll do…’ Click, click, drag, drop. You hope the audience won’t feel the difference, and you fool yourself that you feel anything at all. I wouldn’t argue that this is a necessary outcome of digital, but it’s going to happen far more often.

The same is true of Ableton: paradoxically the program’s incredible power, speed and flexibility means you can churn out an average tune, not even in a matter of hours, but on the fly. ‘You can do anything on Ableton’ and you can, but most people do less and less. They don’t make minimal, they make very little of a lot. In fact, in a turn of events that would shock grandpappy, it’s easier to record a track than to write a song. All too often it shows: lazy drum programming, boring melodies with no tension or development, and a screaming, dithering, swarming shitload of plugin effects to cook the tune in, so we don’t have to listen to the half-baked mess. And how good are you as a musician really, Mr DJ? Can you really perform with the same level of musicality that’s contained within a well-made record, something a talented, dedicated person invested everything in for days, weeks, months? Why not let the record play, if it’s a good one. If it’s not, no wonder you’re bored, no wonder you need to fiddle.

Back to the body – the other quiet crime of indifference that this ‘choice’ contains is the death of another related artform: cover art. One of the things that make records so valuable and beautiful is the incredible creativity that goes into a lot of the covers, even if it’s the artful details of the colours and fonts chosen on the plainest of my EPs, or the ‘mastered by X at the Exchange’ scratched into the run off. No doubt the artisans who manufactured gilt frames for heavy oil paintings mourned the passing of their time, and maybe all systems of artistic representation are not only bound to, but should wither and die. It’s still sad.

Like most ‘technological advancements’, digital isn’t an improvement of what went before, it’s a rationalisation. Never forget that. From a consumer point of view, CD wasn’t ‘better’ than vinyl, and at least until the mid-nineties, a well-pressed record played better through a good component system (again, all put together through individual choices) than most CDs, even with, and probably because of the sound artifacts and sub-audible frequencies in the record. We’re losing them, too. But they’re inaudible, right? Never forget, it was the ‘record’ companies, greedy to reduce distribution costs and fit more units on shelves, who pushed for CD, and we paid more for less. Three times the price for something a third of the size and a fraction of the cost to make. Now they’re reaping the whirlwind, and a big and happy fuck you all.



Vinyl dies too, but not all at once. It goes slowly, just like we do. Do yourself a favour, and age gracefully with records.


The technology might end up getting us over the barrel too: it isn’t ‘simply better’ – it’s a new entanglement that solves some problems and embroils us in others. I’m late finishing this article. That’s because, not three days ago, my Powerbook, on which I do, well, almost everything, decided to play Hungry Hungry Hard Drives and eat itself for breakfast. Luckily, all my media and documents are backed up – are yours? Don’t think it won’t happen. Houses burn and vinyl will too, but data loss is a completely new kind of risk. If any of you still have the XT you grew up with, go pull it out of the garage, turn it on and see if it still works. Then, take one of the diskettes with all your old games on ‘em and see if you can load them. Captain Comic, Space Quest, all those daggy old things. Remember them? The only story most of mine can tell me now is one that goes from beginning to end in three words: permanent fatal errors. Vinyl dies too, but not all at once. It goes slowly, just like we do. Do yourself a favour, and age gracefully with records. They’re not dead, they’re elderly, and they need your care and respect.

I suppose this whole thing’s based on a bogus choice ‘vinyl or digital’. We don’t have to choose. I’ll eventually buy myself a digital interface and start using it, in conjunction with my records. But don’t expect me to love the interface. That’s a leap I’ll never make. Can you? Do you really ‘love’ your interface? Can you cherish a hard disk? I can only speak for myself and my records, the only musical objects I keep that capture my imagination, just as they capture something of the magic of music in space and time. And that’s something that no data packet can ever do.

Sounding off is a column for free comment from readers on any aspect of DJ and club culture. If you have a burning issue you'd like to get off your chest, send your submission or proposal to info@residentadvisor.net with the subject line 'Sounding off'.
Uitspraak van Allstyles op vrijdag 20 oktober 2006 om 10:05:
First of all, it’s because vinyl has life. Don’t get me wrong, I’m not such a caner – I don’t think that my records are alive in the way my lover or my dog is. They don’t eat, drink, bark or bone. But, like us, they exist in space and through time – they have their own history, they wear their own scars, they need our care. They have a world.


Ghehehe, cool geformuleerd :P
Vinyl vs CD lijkt me de verkeerde keuze.
We hebben van MP3s gehoord en wat men ermee kan met Ableton en andere mixprogramma's.
Natuurlijk is er zeker verschil tussen Vinyl, CD en MP3, in draagbaarheid, bewaarbaarheid, geluidskwaliteit, gevoel ne nog veel meer.
Dat MP3 of een ander compressieformaat uiteindelijk de toekomst is, is logisch gezien duidelijk, het is handig, met grotere harde schijven kan er meer op met hogere kwaliteit, je hoeft minder te slepen, mixprogrammas kunnen nog veel verder ontwikkeld worden, het is makkelijk te verspreiden, makkelijk te maken, etc.

Maar wat nu?
Ik heb er geen problemen mee dat de meesten hier voor Vinyl gaan, anderen voor CD en de kleine minderheid [zoals ik] voor MP3 en wellicht voor een ander kompressieformaat.
Waar ik wel problemen heb is de onterecht elitaire, hautaine, nostalgische en snobistische houding van Vinylliefhebbers tegenover het draaien met CDs en MP3s en dat er op andersdraaienden neer wordt gekeken.
Iemands voorkeur voor een medium mag niet betekenen dat de voorkeur van iemand anders voor een ander medium per definitie altijd slechter is.

Ik geloof dat Vinyl en ook CD achterhaald zijn door MP3, maar je hoort mij niet zeggen "Iedereen moet maar overstappen en de digitale revolutie omarmen!".
Ik geloof dat iedere DJ dat medium moet gebruiken welke hem/haar het beste/lekkerste ligt, dat zijn persoonlijke keuzes, de kwaliteit van het DJen is niet direct afhankelijk van mediumkeuze.

Dat hele artikel over perse gaan DJen met Vinyl slaat op mensen die al Vinyl gebruiken, dan is de keus al snel en emotioneel gemaakt, mij best.
Maar voor degenen die DJen willen en nog geen Vinyl of ander medium gebruiken is dit artikel lopgisch gezien onzin.
Als iemand met DJen wil beginnen en Vinyl cool/beter vindt vanwegen andere DJs, ervaringen op feestjes en andere dingen, goed, hetzelfde geldt ook voor de andere media.
Kijk, als ik ga DJen zal ik MP3s gebruiken vanwegen de handigheid ervan.
Dat artikel heeft het over honderden nummers en het met moeite samenstellen van een set en daar was iemand hier die het belang van het kennen van je nummers voorop stelt en dat MP3s dat moeilijker maken.
Dat geloof ik ook, maar ik geloof ook dat je al behoorlijke keuzes kunt maken in wat je als MP3s inkoopt, je ten eerste hoge en veel eisen kunt stellen aan tracks.
Ten tweede is het niet nodig om perse alle hits en classics te hebben om bij te blijven, originaliteit kan uitkomen door juist dat te draaien wat jij te gek vindt, zeker als je smaak zich erg fijnproeverig ontwikkeld heeft.
Dan gaan mensen zeggen "Oh, heb je laatst mckroket gehoord, wat een toffe DJ, die had laatst wat bommen in zijn set die ik nergens anders gehoord heb, hoe komt ie daaraan?" i.p.v. "Sjee, die Barachem ook, wat een saaie DJ, hij draaide maar een slappe set, alsof ie perse Menno de Jong wilde zijn."
En of je dan een of meerdere stijlen draait, maakt niet uit.
Eigen stijl in combinatie met wat actualiteit en een beetje nostalgie lijkt mij prima om als DJ mee te beginnen.
Daarom koop en verzamel ik gewoon de leukste trance die ik kan vinden, ik kies voor een genre i.p.v. hip mee te doen met de cross-over trends, verschil moet er zijn en ik vind er ook weinig aan om constant brokken tech en andere stijlen tussen de trance te horen bij sets van zgn. trance DJs, hoewel ik niet vies ben van een goed geplaatste knijter van electro, tech of wat voor track in een trance set en dat zelf ook zal proberen als ik eens ga DJen met MP3s. ;)

Doe dus gewoon wat je leuk vind kwa medium en hannes niet rond over of iemand anders wat voor medium gebruikt.
Voorspellen welk medium gaat winnen is leuk, maar maak er geen halszaak van, daar nostalgie geen reden is om andere mensen je wil op te leggen.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 september 2006 om 02:09:
Uitspraak van Sinister Acoustics op dinsdag 26 september 2006 om 21:30:
Jullie vergeten ook de picture discs.....vind je zoiets dan niet mooi om te hebben.

Die kutdingen die een keer zo hard slijten..... nee ik haal wel een poster bij de ikea en ram die wel tegen de muur.


Draai dan lekker met cd's, die slijten helemaal niet.
 
Naja heel langzaam iig :P