Partyflock

Forumonderwerp · 886018
4576x bekeken
Hoi allemaal.

Ik wil wat serieuzer word met het het djen.

En nu wil ik spullen aan gaan schaffen.

Eigenlijk wil ik meteen met cdspelers beginnen
omdat scratching tegenwoordig ook gewoon mogelijk is met de huidige cd spelers en ik toch wel verwacht dat steeds meer platen op cd uit zullen komen.

Wat adviseren jullie mij?

Gr Huib

Artiest R-K
Waarschuw beheerder
http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article525934.ece
Artiest {SHOWLIST artist 32336, 83550}
Waarschuw beheerder
daarom zeg ik combie is leuker vinyl en cd... maar ik zal het jammer vinden als de platen verkoop helemaal zal stoppen.. ik vind met cd draaien toch veel minder leuk dan platen... en platen draaien is moeilijker.. dus meer kunst voor nodig om te kunnen draaien ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mount op donderdag 27 juli 2006 om 11:00:
het gevoel in de vorm van: Stof, krassen en 10-15€ per plaat ??

Dan nog draai ik nog steeds liever met vinyl
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
Ik dus zeker niet.. werk nu met Final scratch dus nog steeds het zelfde idee als vinyl mixen maar ook ableton e.d. vind ik steeds leuker worden.

Je kan er gewoon veel meer mee
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou van het romantisch aspect van het draaien ;P
Artiest G-lenn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Braxxoyn a.k.a. Belle Levelle op zaterdag 8 juli 2006 om 13:26:
Wat adviseren jullie mij?

Persoonlijk zou ik zeggen ga gewoon voor vinyl (tegnix)

Final scratch zou de oplossing zijn als je digitale bestanden wil mixen.

Ik zou echter wel goed afwegen welke muziek je wilt gaan draaien. Tegenwoordig is bepaalde muziek uitstekend op cd of digitaal formaat te krijgen, maar er zijn ook platen die echt alleen op vinyl uitkomen. Denk dat daar het keerpunt ook een beetje ligt. Je kan namelijk wel vinyl gaan digitaliseren maar dit gaat de essentie voorbij mbt het draaien.
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
k ben ooit begonnen met cd's maar toen t serieuzer begon te worden overgestapt op volledig vinyl .. sinds kort gebruik k echter weer voorzichtig cd's r bij om mn sets exclusiever te kunnen maken > eigen gemaakt spul / intro's / tracks die nog nie op vinyl zijn verschenen etc.

maar daar laak t ook bij :yes:
Waarschuw beheerder
Heb liever dvdspelers dan cdspelers, maargoed dat is offtopic ;)
Waarschuw beheerder
plaaaaaatjes :)
Waarschuw beheerder
Platjes ??

Ieuw
Waarschuw beheerder
New platje species:
[img width=385 height=405]http://lakelandschools.org/Edtech/Monster/gw%20monsters/itchy_raab.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 18:45:
Ik weet dat ik meer dan 1000 mischien meer dan 2000 euro kwijt ben aan een goede draaitafel.

Kijk op duitse websites. Ik denk dat je voor 900 euro inclusief btw 2 technics sl1210(zwart) of sl1200 kunt aanschaffen. 2 naaldjes erbij en voor 1000 euro ben je klaar. :D
Artiest {SHOWLIST artist 27375, 62069}
Waarschuw beheerder
bijna geen van de muziek die ik vet vind is in goede vorm te verkrijgen op cd of mp3. Alle hitjes en ietwat bekendere muziek is gemakkelijk op cd te verkrijgen. Zodra je de wat onbekendere muziek wil zul je toch echt moeten uitwijken naar vinyl.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RE1N!ER op vrijdag 4 augustus 2006 om 16:10:
bijna geen van de muziek die ik vet vind is in goede vorm te verkrijgen op cd of mp3. Alle hitjes en ietwat bekendere muziek is gemakkelijk op cd te verkrijgen. Zodra je de wat onbekendere muziek wil zul je toch echt moeten uitwijken naar vinyl.

denk dat je beter moet zoeken!!!
Waarschuw beheerder
zeker niet, veel industriele duistere terror herrie is echt niet te vinden op internet.

edit: hierbij bedoel ik de muziek van bijvoorbeeld de industrial, terror & speedcore shoponderdelen van: www.housevinyl.com

edit 2: mocht je een site/link weten waar ze wel al zulke muziek beschikbaar stellen dan hoor ik het graag van je R-K
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom kiezen?
Er zijn nummers die ik persé op vinyl wil hebben. Nummers die waarvan ik verwacht dat ik ze maar een paar keer zal gaan draaien koop ik niet meer op plaat maar in MP3...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RE1N!ER op vrijdag 4 augustus 2006 om 16:15:
zeker niet, veel industriele duistere terror herrie is echt niet te vinden op internet.

oh oke wist niet dat je dat draaide.. dat zal idd niet een muziekstijl zijn die veel te vinden is digitaal :P
Waarschuw beheerder
zijn wel wat netlabels die die style doen.. maar het is idd niet echt breed verkrijgbaar.

Waarschuw beheerder
draaien doe je met vinyltjes....cd speler is leuk voor dr bij als je een eigen nummer hebt gemaakt, dan kun je hem dr bij pakken....platen is toch wel vetter d8 ik zo...kost idd wat, maarja je moet er wat voor over hebben het is tenslotte je hobby
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 20:07:
draaien doe je met vinyltjes....cd speler is leuk voor dr bij als je een eigen nummer hebt gemaakt, dan kun je hem dr bij pakken....platen is toch wel vetter d8 ik zo...kost idd wat, maarja je moet er wat voor over hebben het is tenslotte je hobby

hoe noem je draaien met cd's dan?
ik doe beide en kan niet zonder de een of het ander :)

al hoewel ik de laatste tijd meer met cd's draai dan platen

Waarschuw beheerder
donateur
Vinyl draait echt veel leuker. Je corrigeert veel directer , t voel veel beter...

als je van cds draaite ben je geen dj maar n cdj :D

en als je mp3s niet los kan laten is Stanton's Finalscratch nog een optie... kost ook weer bijna 700€ extra maar dan heb je ook wat :D

Uitspraak van Bram1985 op zaterdag 8 juli 2006 om 13:32:
vinyl is gewoon 10x zo cool

amen....
Waarschuw beheerder
Het is toch gewoon een persoonlijke voorkeur?
Wat maakt het nou uit dat de een met cd draait en de ander met vinyl? Principe blijft nog steeds hetzelfde!

En met die cdj-1000 kan je truukjes uithalen die je met je plaatje niet hoeft te proberen! Ik vindt dat hele vinyl hype gedoe maar overdreven... Je kan het ontkennen, maar cd/digitaal draaien is gewoon echt de toekomst!

Waarschuw beheerder
Wij zijn de toekomst.. dus als iedereen gewoon lekker met vinyl blijft draaien dan zal vinyl in de toekomst gewoon lekker blijven:) Hoe meer mensen afhaken van vinyl, des te duurder zal het voor de vinyl-gebruikers worden..
so, everybody has to stay with vinyl!:P
Waarschuw beheerder
en als je mp3s niet los kan laten is Stanton's Finalscratch nog een optie... kost ook weer bijna 700€ extra maar dan heb je ook wat :D

Maar je koopt wel 100 tracks voor 150€ terwijl je daar normaal maar 10-15 vinylplaatjes voor mag mee nemen. Ik heb de investering van 800€ er in iedergeval al uit.

Wij zijn de toekomst.. dus als iedereen gewoon lekker met vinyl blijft draaien dan zal vinyl in de toekomst gewoon lekker blijven

De markt is nu al zo klein dat als de persen kapot gaan ze echt niet vervangen zullen worden.. vinyl is gewoon uitstervend, neemt niet weg dat het lekker werkt MAAR het duurt geen 10 jaar meer voor de dj's niet meer weten wat vinyl is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 augustus 2006 om 16:32:
so, everybody has to stay with vinyl!

daar word het niet goedkoper door ;)

olie is onderdeel van vinyl.... dus iedereen stoppen met vinyl kopen!!

Dan hebben de liefhebbers er ook wat aan... :O
Artiest {SHOWLIST artist 69852, 57208}
Waarschuw beheerder
Heb na 9 jaar met vinyl draaien dan toch eindelijk de cdj 800 gekocht! Maar meer om eigen tracks te gaan draaien :)

Opzich draait het heel lekker...en je kan er leuke extra dingetjes mee doen! MAARRRR...

Met vinyl ken je ook leuke dingetjes doen ;)
Die je op cd ook opzich wel kan doen...maar denk met vinyl toch iets strakker.Helemaal met de juggles

En door een cd mapje bladeren om een track te vinden vind ik uber saai!!! Geef maar die platen om doorheen te spitten ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rob Hes op zaterdag 12 augustus 2006 om 00:29:
En door een cd mapje bladeren om een track te vinden vind ik uber saai!!! Geef maar die platen om doorheen te spitten

:yes:
Artiest Funk D
Waarschuw beheerder
wat een moeilijke keuze! een tijdje geleden was ik nog 100% pro vinyl! maar sinds de komst van echt goed (fantastisch) werkende cd spelers, begin in ook te twijfelen, alhoewel ik vinyl toch altijd nog meer vind hebben. op het moment houd ik het maar op een combinatie van hoofdzakelijk vinyl met zo nu en dan een paar cd's in mijn setjes.

ik vind wel dat het voor elke dj belangrijk is om in staat te zijn met vinyl om te gaan. maar dat is natuurlijk ook maar persoonlijk.
Waarschuw beheerder
ik kies voor vinyl, een plaat vindt ik beter klinken dan digitaal op een cd (vinyl klinkt veel voller) nee, cd zou ik persoonlijk nooit aan beginnen
Waarschuw beheerder
Grappig feit dat veel mensen vinyl "voller/warmer" vinden klinken terwijl het frequentiebereik erg klein is.. je hoort dus in principe minder muziek ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van extreme audio op zaterdag 12 augustus 2006 om 13:13:
ik kies voor vinyl, een plaat vindt ik beter klinken dan digitaal op een cd (vinyl klinkt veel voller) nee, cd zou ik persoonlijk nooit aan beginnen

Volgens mij wordt vinyl tegenwoordig digitaal opgenomen. Daarnaast is elektronische muziek sowieso digitaal.

Het klinkt naar mijn mening wel iets anders, maar dat heeft lijkt mij meer te maken met de manier (lees: techniek) van het afspelen.

(ik blijf toch pro vinyl :bier: )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Idd, bij het omzetten van digitaal naar analoog (vinyl) gaan er bepaalde frequentie's verloren omdat vinyl dat niet kan bevatten/afspelen.

Waarschuw beheerder
Uit principe Vinyl, sowieso!
Laatst op zon pioneer cdj nog iets gedraaid, erg leuk speelgoed! Toch vind ik vinyl toch bepaalde 'feeling' hebben :)

Waarschuw beheerder
donateur
k wil ook wel finalscratch voor dr bij :D zitten shiny opties bij die ik wel wil hebben om mee te mixen...

maar k zou toch geen afscheid kunnen nemen van vinyl... alleen al het aanzicht van de berg platen al heeft iets :D

[img width=600 height=400]http://www.kiwi-doos.com/platen2.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 augustus 2006 om 14:35:
maar k zou toch geen afscheid kunnen nemen van vinyl... alleen al het aanzicht van de berg platen al heeft iets :D

I totally agree .0.
Waarschuw beheerder
het geluid van cd's klinkt voller en breder, maar vinyl is wel warmer en het geluid gaat ook dieper en vinyl ruikt lekkerder ..
Waarschuw beheerder
echte dj.s draaaiuh met platen... cd.s zijn te makkelijk..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van < Rik > op vrijdag 18 augustus 2006 om 21:54:
echte dj.s draaaiuh met platen... cd.s zijn te makkelijk..

Wat een dom gelul

Al heb ik ook alleen maar platen
Waarschuw beheerder
nou vaak als je een cd opzet.. loopt de bas vrijwel gelijk.. bij platen ken dat nogal verschillen,, vind ik.. ik vind met cd.s draaien makkelijker dan platen,, mijn mening ) (oke echte dj.s is misschien overdreven... ;))
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van < Rik > op vrijdag 18 augustus 2006 om 22:51:
nou vaak als je een cd opzet.. loopt de bas vrijwel gelijk.. bij platen ken dat nogal verschillen,, vind ik.. ik vind met cd.s draaien makkelijker dan platen,, mijn mening

Ah ok zo :)

oke echte dj.s is misschien overdreven...

ja doelde hier op ja :)
Waarschuw beheerder
Ik tik net even een paar favo artiesten in bij beatport en daar hebben ze niet veel van en dan is het 5.96euro voor een ep en dat krijg je dan als...wat...?? wav. lijkt mij erg duur voor een ctrl+c ctrl+v handeling die ze daar doen.
Ik mis dan ook gelijk de hele visual art die vaak op labels staan of op hoezen....of heb ik het mis met het beatport concept?
Ik ben mischien ouderwets maar ik wil er met mijn handen aan kunnen zitten.....:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ERVEE op maandag 10 juli 2006 om 22:52:
met cd's ben je alleen maar bezig om op knopjes te drukken en getalletjes (tijd) af te lezen.
Je kunt niet ff snel kijken waar een nummer is, bij vinyl kun je in 1 oogopslag zien waar een plaat is

Daar heb je een goed punt.....op vinyl kan je breaks zien want dan is de groef anders van tint omdat het minder druk is met de frequencies.

Maar dat kan met mp3 ook : http://www.mono211.com/monoraveik/mr1200.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
met cd's ben je alleen maar bezig om op knopjes te drukken en getalletjes (tijd) af te lezen.

Elke pro dj cd speler werkt op de zelfde manier als en draaitafel. gewoon op playdrukken en de rest met de platter doen (al is die vaak wel wat kleiner)
Dat je met hotcue's e.d. kan werken wil nog niet zeggen dat het alleen maar op knopjes duwen is.. je moet nog steeds handmatig bijsturen.

Je kunt niet ff snel kijken waar een nummer is, bij vinyl kun je in 1 oogopslag zien waar een plaat is

Als er in het display -3:15 staat dan weet je toch ook precies hoe lang de track nog duurt en waar je in het nummer zit ;) (een heel stuk nauwkeuriger dan bij vinyl iig)
Waarschuw beheerder
vinyl

zeg ik kwaliteit van d eplaten is beter als 10 jaar geleden en ben ook niet anders gewent als je een collectie platen heb zeg mij meer dan als je een paar gebrande cdtjes heb die je van internet heb geplukt

greetz
Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
Vinyl, maar toch zou een cdspeler erbij wel leuk zijn voor wat nummers die je niet op plaat hebt en er toevallig wel door wil mixen

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 23:53:
Ik tik net even een paar favo artiesten in bij beatport en daar hebben ze niet veel van

Online is het niet anders dan bij de normale platenzaken, je zult een aantal shops langs moeten om aan het eind met een bevredigd gevoel weer weder te keren ;)

Oftewel, geen van allen hebben ze alles in huis..... dus je moet een beetje zoeken, voordeel van dat zoeken is dat je vaak weer hele andere leuke dingen tegen komt. Nadeel is dat je dat uiteindelijk nog meer geld kost. ;)
Waarschuw beheerder
vinyl zeg ik kwaliteit van de platen is beter als 10 jaar geleden

Waar koop jij je platen dan??? ik denk dat je "beter" met "duurder" verward hebt ;p

Waarschuw beheerder
nou vaak als je een cd opzet.. loopt de bas vrijwel gelijk.. bij platen ken dat nogal verschillen,, vind ik..

whahahahaha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
deze had ik nog niet gehoord