Partyflock

Forumonderwerp · 886018
4581x bekeken
Hoi allemaal.

Ik wil wat serieuzer word met het het djen.

En nu wil ik spullen aan gaan schaffen.

Eigenlijk wil ik meteen met cdspelers beginnen
omdat scratching tegenwoordig ook gewoon mogelijk is met de huidige cd spelers en ik toch wel verwacht dat steeds meer platen op cd uit zullen komen.

Wat adviseren jullie mij?

Gr Huib
Nou ik ben er wel uit hoor voor mezelf.

Ik ga voor het digitale werk
gewoon 2 cd spelers.

Ik wil alleen eerst wat ervaring hebben met kopen van nrs op het net.

Maar ik weet niet waar ik goeie hardcore en hardstyle releases kan kopen.

Jullie wel?
Waarschuw beheerder
If i would start now, i wouldn't invest in vinyl. It's too expensive, you'll have twisted discs and you need a lot of space to store all the 12inches. Not to forget, if you play somewhere you got to take always the whole shit...perhaps you think it's cool or sexy but after ten gigs or more it still sucks.
The whole equipment, the 1210's and the mixer is also expensive.

Uitspraak van Hiemen op zaterdag 8 juli 2006 om 13:30:
vinyl, alleen daar krijg je het echte gevoel mee in de vingers.

That's true...
I like viniyl, but it's really past.

The question is not Vinyl or CD, CD is only another medium wich needs also hardware. It's the question of analogue or digital.
With digital informations you have so much more possibilities, wich are never possible with any analogue mediums. This will be the future.

And also if you start produce your own tracks it's much more easy to play them on a set. You don't have to press Dub-plates.
Waarschuw beheerder
Er is niets mooier dan een plaatje op je tafel te leggen en de naald erop leggen. Voor mij persoonlijk vind ik dat al te gek. Voor mij zal de lol er snel af zijn al moet ik een schijfje in een gleufje dauwen, op een paar knopjes draaien en de muziek begint. Daarom al aanbid ik vinyl, en het heeft z'n charmes. Neem het gekraak nou op een plaat. Kut? Ik vind van niet, misschien oudbollig en niet van deze tijd, maar ik koester het.
Artiest LarryD
Waarschuw beheerder
Tja, wat een heerlijk onderwerp. Als je klikt op de topic weet je gewoon van te voren al dat er een heleboel pro-vinyl reacties zullen zijn. Best begrijpelijk, want draaien van vinyl is heerlijk. Mijn mening is echter de volgende: iemand die vind dat Vinyl "echt" is en CD "nep" is een beetje kort door de bocht. Alle Top DJ's draaien meer CD dan vinyl en dat heeft vast een reden. Ik ben het wel eens met de opmerking dat je het draaien moet leren met vinyl om het echte gevoel te krijgen. Er is echter een goeie oplossing om dit toch met CD te bereiken:
Als je van cd wilt leren draaien, doe dat dan wel op een cd speler met "vinyl-mode". Op die manier heb je het gevoel van vinyl, maar de techniek van CD.
Ik heb zelf leren draaien met 2 reloop 6000 platenspelers en twee Pio 800 cd spelers. Ik begon met een stapel van ongeveer 30 platen en evenzoveel cd's. Nu, een paar maanden later draai ik veel meer cd dan vinyl. Het gevoel is voor mij hetzelfde, het financiele deel niet.
Reken eens uit wat 2 goeie platenspelers kosten PLUS 100 platen en reken dan eens uit wat 2 goeie CD spelers kosten PLUS 100 officieel gedownloade tracks op cd gebrand. Als je dan ook nog bedenkt dat je in de komende 5 jaar wel een veelvoud van deze hoeveelheden vinyl gaat kopen, of cd's gaat branden is na dat rekensommetje de keuze voor de huiskamer DJ toch snel gemaakt?
Ik blijf het eens met het "gevoel" van vinyl en daarom doe ik het volgende: Ik download bij beatport of andere sites nieuwe tracks. Als ik ze na 3 maanden nog draai bestel ik ze op vinyl. Dit scheelt bakken vol ongebruikt vinyl en dus ook bakken met geld.....
Waarschuw beheerder
Voor veel mensen is het daarom ook een financiele kwestie om met cd's te draaien.
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
Tsja het heeft zeker voordelen om digitaal te draaien (1€ per nummer ipv. 15€)

maar ik vind het vooral fijn dat als ik s'avonds een nummer tegen kom ik het s'nachts nog kan draaien. Daarbij komen steeds meer promo's en samplers e.d. eerst op het net uit waarna ze pas een keer op vinyl verschijnen. En ik kan nummers nu zelf aanpassen en editen voor ik ze ga draaien. Dat de muziek opzich goedkoper is maakt me dan niet eens zo heel veel uit.. ben nooit echt zuinig geweest als het op dj spulletjes aankomt. ;)
Ja die beatport site ben ik geweest ja maar daar is het harstyle/hardcore aanbod zeer laag.

Het voordeel daar is wel dat je het kunt beluisteren.

Dan heb nog die site van Rige.

Daar is het aanbod beter alleen daar kan ik hem niet beluisteren.
wat opzich erg vreemd is want niemand koopt een plaat via het net die hij niet gehoord heeft toch.

Hebben jullie nog meer goede site of suggesties.

Alvast bedankt.

Waarschuw beheerder
Zoek ook nog een site waar je jump/hardstyle/hardcore mp3`s kan kopen.
Waarschuw beheerder
dance-tunes weet ik, maar verder ook geen idee

Artiest R-K
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op maandag 17 juli 2006 om 18:21:
maar ik vind het vooral fijn dat als ik s'avonds een nummer tegen kom ik het s'nachts nog kan draaien.

idd groot voordeel
Waarschuw beheerder
Zeker, voor mij iig de rede geweest dat ik FS heb staan.. wel gewoon vinyl draaien maar ondertussen ook de voordelen van digitaal.

Waarschuw beheerder
ja ik ga toch wel langzaam overstappen op cd, zal altijd wel vinyl blijven draaien hoor, gewoon combinatie.. ook groot voordeel is dat je nummers 'los' kan kopen, dus niet meteen een plaat van 10 euro omdat je 1 nummer goed vind.. nu ben je dan 1,50 kwijt..

Artiest {SHOWLIST artist 20378, 31299}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 09:11:
ja ik ga toch wel langzaam overstappen op cd, zal altijd wel vinyl blijven draaien hoor, gewoon combinatie.. ook groot voordeel is dat je nummers 'los' kan kopen, dus niet meteen een plaat van 10 euro omdat je 1 nummer goed vind.. nu ben je dan 1,50 kwijt

Dit is voor mij DE reden om over te stappen op digitaal binnenkort. En dat ik veel meer muziek mee kan nemen naar een gig. Want met een map met 500 cd's slepen is toch een stuk makkelijker dan 500 stuks vinyl (dat lukt nooooit. Twijfel alleen nog aan een notebook met ableton of FS of cd-spelers.

Waarschuw beheerder
moet alleen nog even bekijken hoe ik het makkelijkst mijn cd map kan indelen.. iemand nog tips?
Waarschuw beheerder
Ik zou kijken datg je nummers die je na elkaar wil draaien zo indeelt dat ze appart staan. En sowieso nooit meer dan 10 nummers op een cd om het overzicht te houden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op woensdag 19 juli 2006 om 12:20:
Ik zou kijken datg je nummers die je na elkaar wil draaien zo indeelt dat ze appart staan

ja idd.. of alles op stijl indelen
Waarschuw beheerder
dan loop je wel tegen het probleem aan dat je 2 nummers van 1 cd wil draaien. misschien nummers per artiest indelen (meestal draai je niet 2x iets van een artiest achter elkaar)

Waarschuw beheerder
je kan ook alle cd's dubbel branden......wat kost een leeg cd-tje nou? heb je meteen een back up bij op locatie voor als er 1 een kras blijkt te hebben. En verder zou ik alles een beetje op stijl bij elkaar zetten. Binnen de stijl kun je dan sorteren op de maand van aanschaf.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
moet ook nog cd map kopen :D nog tips?

Waarschuw beheerder
hoe duur?
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.ultimate-dj-gear.com/index.php?dept=products_categ&Type=Prod&catid=76

€32,- excl. verzenden.

Waarschuw beheerder
Thanks!

Waarschuw beheerder
Ik ben heel erg nieuwschierig naar het werk van een DJ en wil graag een cd draaitafel kopen. Ik ben een complete amateur op dit gebied dus sommige termen zullen niet correct zijn.

Jullie kunnen me voor gek verklaren maar ik ben toch van plan om binnen 2 jaar een cd draaitafel aan te schaffen. Ik kan dit namelijk niet zo 123 betalen. Ik weet dat ik meer dan 1000 mischien meer dan 2000 euro kwijt ben aan een goede draaitafel. Ik heb namelijk het gevoel dat dit toch de toekomst is maar ik weet ook dat platen nooit eruit zullen gaan. Maar mijn gevoel zegt cd's en dit is voor een amateur ook fijner zodat ik niet teveel geld kwijt ben met het kopen van platen en gewoon de tracks online kan kopen op internet en cdtjes kan blijven maken.

Mijn vraag aan jullie is:

Wat voor cd draaitafel adviseren jullie mij om mee te beginnen. Ik ga voor kwaliteit en dit kost wel wat maar dan heb je ook wat en leer je wat sneller hoe je het goed moet doen. Ik wil het gevoel hebben dat ik met platen bezig ben en daardoor ook ooit een draaitafel voor platen kan aanschaffen.

Ik ben al weken op zoek naar informatie maar ik dacht dat ik dat beter aan mensen met ervaring kan vragen dan dat ik op advertenties afga op internet.

Gr Bartje
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Beste wat je kan hebben als vinylfeel cd speler is de Numark CDX. helaas kost het een paar €'s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 18:45:
Wat voor cd draaitafel adviseren jullie mij om mee te beginnen. Ik ga voor kwaliteit en dit kost wel wat maar dan heb je ook wat en leer je wat sneller hoe je het goed moet doen. Ik wil het gevoel hebben dat ik met platen bezig ben en daardoor ook ooit een draaitafel voor platen kan aanschaffen.

Ik heb vandaag de Pioneer CDJ800mk2 binnen gekregen.. erg vette speler.. en over kwaliteitsverschil van geluid, cd is echt zuiverder.. eerste wat me opviel!
Waarschuw beheerder
Tegenwoordig komt bijna alles eerder op (legale) mp3 uit dan op vinyl

Vinyl is letterlijk 10 keer zo duur.

De kwaliteit van platen is minder als van cd's.
en je kan zeggen dat vinyl beter geluid is, maar dat is simpel weg gelul. vroeger was dat misschien zo, maar tegenwoordig echt niet meer.

Ik draai zelf ongeveer 50% vinyl, omdat ik het leuk vind, en tja.. je word toch sneller serieus genomen als je platen draait, en ik heb er toch al veel in geinvesteerd, maar helemaal als je beginner bent is het al het extra geld echt niet waard.

Met cd's kan je veel meer als vinyl.
Neem de pioneer CDJ1000 MK2, daar zitten zoveel functies op die met vinyl gewoon nooit te halen zijn.

het enige voordeel van vinyl is de uitstraling.
en je krijgt spierballen van die dikke platentassen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hamerling op vrijdag 21 juli 2006 om 21:20:
De kwaliteit van platen is minder als van cd's.
en je kan zeggen dat vinyl beter geluid is, maar dat is simpel weg gelul. vroeger was dat misschien zo, maar tegenwoordig echt niet meer.

Vroeger werden vinyls waarschijnlijk ook analoog opgenomen, ik betwijfel of dat nog gebeurt. Met elektronische muziek maakt het sowieso niet uit :P.

(toch blijf ik voor vinyl :yes: )
Waarschuw beheerder
In de meeste gevallen wordt het ook gewoon van digitaal naar analoog op de plaat gezet.

Zelfs de Stones e.d. nemen in een enorme digitale studio op ;)

Waarschuw beheerder
popel nu al om me 2e CDJ te kopen! :D
Artiest Eric Witlox
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 08:55:
popel nu al om me 2e CDJ te kopen! :D

ik voor me 1e CDJ-800MKII :p
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 32336, 83550}
Waarschuw beheerder
ik doe het met allebij... cd en vinyl.... maar vinyl vind ik leuker en lekkerder draaien... maar met cd.s kan je leuke dingen er door heen mixen.. ;)
Artiest {SHOWLIST artist 61507, 38666, 43052, 35651, 5418}
Waarschuw beheerder
ik adviseer: draaitafels :yes:
veel leuker, heeft meer charmes en dat gekraak heeft ook wel wat :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xenobyte op maandag 24 juli 2006 om 20:20:
dat gekraak heeft ook wel wat

:S

Waarschuw beheerder
je hebt ook cd spelers die PRECIES hetzelfde zijn als platen spelers,
Numark heeft zo'n cd speler gemaakt, is een Vinyl plaat die rondjes draaid, ziet er ook uit als een draai tafel, maar daat binnen in zit een cdtje;)
Artiest {SHOWLIST artist 43992, 69091, 71165, 45735}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 09:11:
ook groot voordeel is dat je nummers 'los' kan kopen, dus niet meteen een plaat van 10 euro omdat je 1 nummer goed vind.. nu ben je dan 1,50 kwijt..

ja om deze reden ga ik mss overstappen op gecombineerd draaien :)

neemt niet weg dat als ik een originele vinyl tegen komt met veel waarde, dat ik die niet ga halen.. lijk wel gek.. zoiets hoort juist in de collectie _O_
Ik ben er wel uit

ik wil cd spelers.
Alleen wat is nou een goede keuze.

IK wil er wel met een platter ter groote van de plaat

Waarschuw beheerder
ik zou voor de pioneer gaan, cdj800mk2.. bevalt me prima.. platter is kleiner dan een plaat maar groot genoeg!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Braxxoyn a.k.a. Belle Levelle op woensdag 26 juli 2006 om 15:13:
IK wil er wel met een platter ter groote van de plaat

die numark,
deze dus:
http://image01.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3010/3011/301139_LB_00_FB.EPS.jpg

als je googled moet je dit intikken: NUMARK CD-WORKSTATION CDX

dat is ook een goeie namelijk;)

Waarschuw beheerder
nee waarom cd spelers...vinyl is veel chiller? :|

Waarschuw beheerder
vinyl draaien moet k wennen,
gister stond k bij iemand thuis met 2 cdj 800's en 2 technic's

2 vinyl platen gelijk leggen vond k moeilijker dan bijv vinyl laten mixen met een cd, of van cd naar vinyl.

terwijl het eigelijk hetzelfde is dus..

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
Waarschuw beheerder
donateur
Vinyl en CD...... Ik gebruik allebei. ;) Maar als het erop aankomt vinyl :D

Waarschuw beheerder
Ik vind dat het hele gevoel van de platen mist bij cd's... Ik heb veel liever vinyl.
Waarschuw beheerder
het gevoel in de vorm van: Stof, krassen en 10-15€ per plaat ??

Hmm, dat mis ik zeker niet ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op donderdag 27 juli 2006 om 11:00:
het gevoel in de vorm van: Stof, krassen en 10-15€ per plaat ??

Hmm, dat mis ik zeker niet

hier nog 1 :D

Waarschuw beheerder
sluit ik me bij aan. Net voor 18 dollar 10 heerlijke tracks gekocht op beatport. En nooit meer hoeven wachten op backorders. En een shitload aan promo's via beatport....ik ga voor de combi vinyl (als het echt niet anders aan te komen is) en cd! Nu nog een cd-speler :-(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 juli 2006 om 04:03:
terwijl het eigelijk hetzelfde is dus..

niet helemaal volgens mij. Ik heb het gevoel dat een cd echt continu hetzelfde tempo draait terwijl een TT altijd een kleine variatie heeft. En ik vind het fijne van een cd-speler dat ik met 1 druk op de knop terug ben bij mijn cue-punt.