1617x bekeken
ik wel... pas geleden toen het uit ging met me ex nog.. en vroeger hebk wel es op de rand van het dak gestaan 2 hoog 
Rot toch op met dit soort achterlijke topics
sorry maar kvind dat je dit onderwerp moet respecteren.. voor sommige mensen is er gewoon geen andere uitweg meer en dan is dat voor hun de enigste oplossing
maar tis mss wel dom om hier een topic over te openen aangezien de meeste mensen bijna tot nooit serieus op zulke dingen ingaan
donateur
Egoisten, die zelfmoord plegers
Helemaal mee eens... Denken niet aan de nabestanden die je met de problemen van jou opzadelt.
Er is een tijd geleden zelfs een onderzoek naar gedaan. Hoeveel jongeren ooit weleens aan zelfmoord heeft gedacht... Maar de uitkomst was eigenlijk dat iedere jongere er wel eens aan heeft gedacht.
De daadwerkelijke daad moet je iets meer geestelijk in de war voor zijn.
En komende week op Centraal weer zeiken dat de treinen nooit op tijd rijden, hè?
haha.. nee niet op die manier..
Denken niet aan de nabestanden die je met de problemen van jou opzadelt.
das mss iets te sterk opgevat.. maar er is een verschil tussen zelfmoord plegen vanwege een ongeneselijke ziekte of omdat je toevallig een tegenslag in het leven hebt gekregen.. en er is ook een verschil tussen DOEN en DENKEN
laatste aanpassing
donateur
tsja ik geloof er niet in dat zelfmoord egoistisch is, als iemand depressief is, is alles om hem heen een zwart gat... Je kan dan niet geloven dat het ooit beter zal worden. As je daar echt van overtuigd bent kan ik me voorstellen dat iemand de moed op geeft en dat zelfmoord de enige oplossing is......
gelukkig zelf geen last van......
gelukkig zelf geen last van......
mijn ex wou ooit zelfmoord plegen.. das egt scary
ze liep huilend naar de wc en ik hoorde volgens mij toen een lade open en dicht gaan.. toen deed ze de deur op slot en toen heb ik die deur eruit geramd 
donateur
Egoisten die mensen die willen dat als iemand doodongelukkig is met zn leven en echt geen uitweg meer ziet moet blijven leven zodat de achterblijvers maar geen verdriet hebben.
ik wel... pas geleden toen het uit ging met me ex nog.. en vroeger hebk wel es op de rand van het dak gestaan 2 hoog
Sorry maar dit komt wel een beetje aandachttrekkerig over.
soms als ik me kut voelde, wilde ik wel es dat ik dood was, maar dat heeft iedereen vast en zeker wel eens..nu ben ik gelukkig en wil ik voor geen goud op deze wereld dood gaan 
tsja ik geloof er niet in dat zelfmoord egoistisch is, als iemand depressief is, is alles om hem heen een zwart gat... Je kan dan niet geloven dat het ooit beter zal worden. As je daar echt van overtuigd bent kan ik me voorstellen dat iemand de moed op geeft en dat zelfmoord de enige oplossing is......
Juist!
Opmerkingen maken á la zm is egoïstisch vind ik niet echt kunnen. Maar dat is natuurlijk ieder zijn mening en ervaring ermee. Wat hier boven staat; helemaal mee eens.
Denk je nou echt dat mensen er op zo'n moment aan denken, hoe het voor anderen zal zijn? Nee. het is hard. Maar het is wel zo.
Wat ik overigens wel erg triest vind zijn opmerkingen als bijv. koop een strop en vier het.
Walgelijk. Maar dat terzijde.
Kop een goederentrein.
.
Ik vind dat je geen gelijk hebt trouwens. Zelfmoord is de easy way out. Als je ongeneselijk ziek bent, bestaat er altijd nog de mogelijkheid tot euthanasie. Mensen die hun eigen leven ontnemen zijn laffe honden die niet willen opdraaien voor de consequenties die ze zelf veroorzaakt hebben.
Ik vind dat je geen gelijk hebt trouwens. Zelfmoord is de easy way out. Als je ongeneselijk ziek bent, bestaat er altijd nog de mogelijkheid tot euthanasie. Mensen die hun eigen leven ontnemen zijn laffe honden die niet willen opdraaien voor de consequenties die ze zelf veroorzaakt hebben.
kansloze mensen.
Praat voor jezelf
Is dit een doodsverwensing?
Het is wel heel dubieus
denkt ze dat ze tenminste nog een eer behaald heeft
Stelde je maar zoveel voor
De hoogste boom.
Gooi ik je wel een touw toe
laatste aanpassing
Idd een goedkope vlucht, een enkele reis naar dood is voor lafaards.
donateur
Zelfmoord is de easy way out
bullshit!
Mensen die hun eigen leven ontnemen zijn laffe honden die niet willen opdraaien voor de consequenties die ze zelf veroorzaakt hebben.
anderen kunnen jouw leven zo beschadigd hebben dat je geen ander uitweg meer ziet!
laatste aanpassing
anderen kunnen jouw leven zo beschadigd hebben dat je geen ander uitweg meer ziet!
Dus dan ben je maar een egocentrische klootzak en neem je je eigen leven, niet denkend over het leed dat je achterlaat? Je denkt alleen aan jezelf als je zelfmoord pleegt. Hoe je het ook wend of keert.
Mensen die hun eigen leven ontnemen zijn laffe honden die niet willen opdraaien voor de consequenties die ze zelf veroorzaakt hebben.
Ooit ervaring mee gehad?
Tuurlijk gaat het niet altijd om dingen die ze fout hebben gedaan.
Simpel voorbeeldje: Miepje komt in de pubertijd, en kan niet overweg met haar gevoelens enz. hierdoor lukt het op school niet en heeft ze moeite met contact zoeken met andere mensen. Na 2 jaar is ze helemaal in zichzelf gekropen, negatief zelfbeeld. En durft geen contact met de dokter te zoeken. Niemand die haar kan helpen, en niemand die er misschien van af weet, want waarom zouden anderen dat moeten weten? Niemand houdt immers toch van haar, dat denkt ze tenminste. En ze wil anderen niet lastig vallen met haar problemen. Het enige wat in haar hoofd rondspookt is zelfmoord...
Heeft dus niks met fouten te maken, die ze heeft gemaakt in haar leven tot nu toe. Depressief... en dat is het. Dan lijkt voor Miepje misschien dit wel dé oplossing. Af van haar verrotte gevoel, andere mensen niet lastig vallen, enz.
Snapst??
Tuurlijk zijn er ook andere gevallen en uitzonderingen. Dat hou je altijd.
Ik heb gezegd, nu jullie.
Egoisten die mensen die willen dat als iemand doodongelukkig is met zn leven en echt geen uitweg meer ziet moet blijven leven zodat de achterblijvers maar geen verdriet hebben.
Helemaal mee eens. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Diegene kon gewoon niet meer, ik wist ervan en heb altijd gezegd:Ik begrijp je wel maar ik snap je niet, als dit is wat je echt wil moet je het doen......
en toch blijft het een egoistische laffe daad.
Dan lijkt voor Miepje misschien dit wel dé oplossing. Af van haar verrotte gevoel, andere mensen niet lastig vallen, enz.
Ik denk dat Miepje iets teveel Dr. Phil gekeken heeft.
Een keuze tussen een bezoekje bij de dokter, of een enkele reis naar de dood, terwijl ze mensen die van haar houden achter zich laat. Da's een schoolvoorbeeld van egoisme. Waar woont miepje? Dan ga ik daar eens in het portiek schijten.
Dat mag wel zo wezen, maar zelfmoord is en blijft gewoon triest. Mensen die zelfmoord plegen zijn zwakke personen in deze maatschappij met een laag incasserings vermogen. Vaak ongelovelijk egocentrisch, want denken niet verder als hun eigen wereld. En hebben medelijden met zichzelf en storten zich daarom maar van een flat af van 20 hoog
Stelletje egoisten
En hebben medelijden met zichzelf en storten zich daarom maar van een flat af van 20 hoog
Precies. En ondertussen een kind, wat net langs komt lopen, traumatiseren voor de rest van zijn/haar leven. Hetzelfde geldt voor de helden die zich voor een trein gooien. En dan laat ik de ontstane vertragingen nog buiten beeld!!
laatste aanpassing
En ondertussen een kind, wat net langs komt lopen, traumatiseren voor de rest van zijn/haar leven.
Idd. !
Egoisme komt steeds weer terug
precies of van die treinkoppers
*ding dong* we hebben een winaar!!
Ik wil door voor de Merdeces McLaren SLR
En dan laat ik de ontstane vertragingen nog buiten beeld!!
Declareren die handel
laatste aanpassing
Ik denk dat Miepje iets teveel Dr. Phil gekeken heeft.
Een keuze tussen een bezoekje bij de dokter, of een enkele reis naar de dood, terwijl ze mensen die van haar houden achter zich laat. Da's een schoolvoorbeeld van egoisme. Waar woont miepje? Dan ga ik daar eens in het portiek schijten.
Hahaha
Je hebt ook ergens wel gelijk hoor! Maar zoals ik al zei; op zo'n moment als ze er toe in staat is, denkt Miepje niet aan haar familie en vrienden (nouja... die ze in dit geval niet heeft) Alleen maar het achterlaten van het gevoel dat je leven geen nut heeft enz. 1 doel voor je hebben.
Je bent zit zeg maar in zo'n diep dal en je weet niet hoe je eruit moet komen behalve.... op die manier.
Ik denk dat je het gewoon van dichtbij moet mee maken, en dat je misschien anders erover gaat nadenken. Hoeft natuurlijk niet mja.
Precies. En ondertussen een kind, wat net langs komt lopen, traumatiseren voor de rest van zijn/haar leven. Hetzelfde geldt voor de helden die zich voor een trein gooien. En dan laat ik de ontstane vertragingen nog buiten beeld!!
Alsof mensen die zelfmoord plegen alleen voor de trein springen en van het Hilton afspringen
laatste aanpassing
pffff geen ze 1 vinger
Nee ik wil geen vinger
ze
Wie is 'ze' ?
willen meteen heel je hand
Ik wil die Mercedes McLaren SLR
laatste aanpassing
dus als je het eg nie meer ziet zitten,zwaar in de shit zit,grotendeels veroorzaakt door anderen.bv je ex.
je hulpt vraagt bij je naasten en vrienden.die jou niet willen helpen,ben je dan egoistisch om dan alleen aan je zelf te denken.en niet zo van: goh,als ik zelfmoord pleeg,zal ik dan me vrienden pijn gaan doen?
dat is dan wel het laatste waar je aan denkt!!!!!
je hulpt vraagt bij je naasten en vrienden.die jou niet willen helpen,ben je dan egoistisch om dan alleen aan je zelf te denken.en niet zo van: goh,als ik zelfmoord pleeg,zal ik dan me vrienden pijn gaan doen?
Maar zoals ik al zei; op zo'n moment als ze er toe in staat is, denkt Miepje niet aan haar familie en vrienden
Egoisme.
Je bent zit zeg maar in zo'n diep dal en je weet niet hoe je eruit moet komen behalve.... op die manier.
De makkelijke weg dus. Geen zin om moeite te nemen voor een goede oplossing te vinden, in het achterhoofd houdende dat je in Nederland woont en hier zijn altijd goede oplossingen beschikbaar. Als je maar moeite ervoor wilt doen.
goh,als ik zelfmoord pleeg,zal ik dan me vrienden pijn gaan doen?
dan ben je helemaal een grote egoist als het niet eens in je op komt !
dus als je het eg nie meer ziet zitten,zwaar in de shit zit,grotendeels veroorzaakt door anderen.bv je ex.
Probleempjes door je ex? Kom op zeg, is dat het ergste wat kan gebeuren in je leven? Pak de draad op en ga verder, de basisschoolperiode is voorbij hoor. Zelfmoord om liefdesverdriet, wat ben je dan een loser zeg.
Ego Isme word eng ! Intimiderd ! Hij komt steeds terug
Probleempjes door je ex? Kom op zeg, is dat het ergste wat kan gebeuren in je leven? Pak de draad op en ga verder, de basisschoolperiode is voorbij hoor. Zelfmoord om liefdesverdriet, wat ben je dan een loser zeg.
Mensen met de gedachte van zelfmoord spelen, zijn stuk voor stuk losers
2: 'Kat .... je hebt gelijk
Wanneer staat 'ie voor mijn deur ?
wie heeft het over liefdes verdriet????
jij lult over een voorbeeld met een ex, duffe.
laatste aanpassing
wie heeft het over liefdes verdriet????
Kun je nog iets anders aan je ex. overhouden dan?
Uitspraak van KETAmister Geweldige Heerlijke Berenburg op maandag 3 oktober 2005 om 16:19:
goh,als ik zelfmoord pleeg,zal ik dan me vrienden pijn gaan doen?
lees eerst mijn hele text en quote het daarna!!
punt is dat ze iig altijd worden gevonden door iemand die er wel of niet dichtbij staat. Ook dat doet wat met je.
Tuurlijk doet dat wat met je, vanzelfsprekend. Ookal vind je zo'n persoon niet.
De makkelijke weg dus. Geen zin om moeite te nemen voor een goede oplossing te vinden, in het achterhoofd houdende dat je in Nederland woont en hier zijn altijd goede oplossingen beschikbaar. Als je maar moeite ervoor wilt doen.
Heeft niks met geen zin te maken.
Niet durfen, bang, negatief zelfbeeld, niet durfen iets van je te laten horen, of aan de bel te trekken enz.
Zulke mensen zijn er ook hoor.
jij lult over een voorbeeld met een ex, duffe.
Kadavers
Niet durfen, bang, negatief zelfbeeld, niet durfen iets van je te laten horen, of aan de bel te trekken enz.
Zulke mensen zijn er ook hoor.
Daar zijn ook instanties voor.
Of wil je hiermee zeggen dat mensen die zelfmoord plegen niet competent genoeg zijn om überhaupt te kunnen leven? Dat ze zich sowieso niet kunnen redden in deze maatschappij en het daardoor maar ontvluchten? Lijkt me heel sterk hoor.
Jij ?
Of wil je hiermee zeggen dat mensen die zelfmoord plegen niet competent genoeg zijn om überhaupt te kunnen leven? Dat ze zich sowieso niet kunnen redden in deze maatschappij en het daardoor maar ontvluchten? Lijkt me heel sterk hoor.
Tuurlijk niet, ik wil er mee zeggen dat je ook er aan moet denken dat mensen die het doen in de knoop zitten met hunzelf.
Ie-de-reen is weleens egoïstisch, iedereen!
Ik vind het alleen raar om dit met egoïsme te vergelijken.
Vind het misschien wel wat kortzichtig.
Tuurlijk is het niet de beste oplossing, integendeel zelfs.
Maar zulke mensen weten misschien niet iets beters dan dat te doen.
laatste aanpassing
financieel misschien
Jij bent een egocentrisch mannetje
Ga zo door
financieel misschien
Een beetje krap bij kas zitten vind ik nu ook niet echt een 'geldige' reden om jezelf door je kop te blaffen.
voorbeeld laatst hier in Den helder;
Moeder pleegde zelfmoord op de verjaardag van haar jongste kind. haar 2 kinderen hebben haar gevonden boven in hun huis. De vader sprak ze voor het incident nog over de telefoon over de visite die s'avonds zou komen.
dan ben je in mijn ogen een grote egoistische hypocriet, wat haar beweegreden ook mocht zijn.
Moeder pleegde zelfmoord op de verjaardag van haar jongste kind. haar 2 kinderen hebben haar gevonden boven in hun huis. De vader sprak ze voor het incident nog over de telefoon over de visite die s'avonds zou komen.
dan ben je in mijn ogen een grote egoistische hypocriet, wat haar beweegreden ook mocht zijn.
laatste aanpassing
torenhoge
World Trade Center, die was hoog
en wat vind jij een beetje "krap bij kas zitten" of torenhoge schulden hebben?
Ik vind de hoogte van het bedrag niet bepalend om wel of niet zelfmoord te plegen. Net zoals het bijna nooit gerechtvaardigd is.
Geniet van het leven en hang niet de depressieve en labiele jankzak uit.
dus jij kan met een vingerknip de depressies weghalen bij mensen?
Natuurlijk niet. Maar iedere nitwit weet dat zelfdoding niet de oplossing is tegen een depressie. Ik bedoel, probeer op zijn minst eerst eens een Oxazepam-kuurtje, voordat je de drastische Henny gaat uithangen.
Maar iedere nitwit weet dat zelfdoding niet de oplossing is tegen een depressie. Ik bedoel, probeer op zijn minst eerst eens een Oxazepam-kuurtje, voordat je de drastische Henny gaat uithangen
en wie zegt dat mensen dat niet eerst geprobeerd hebben.en andere mogelijkheden geprobeerd en het alsnog niet zien zitten
en wie zegt dat mensen dat niet eerst geprobeerd hebben.en andere mogelijkheden geprobeerd en het alsnog niet zien zitten
Je hebt proberen en proberen hè. Je valt om te leren opstaan, dus sla munt van die kans en probeer het de volgende keer beter te doen. Trek niet meteen de stekker eruit, want daarmee bewijs je alleen maar dat je niet sterk genoeg bent om te leven.
donateur
De makkelijke weg dus.
De makkelijke weg.....?????? Als je bijvoorbeeld van 20 hoog naar beneden jumpt? Vind het nogal wat.
Ik durf te wedden dat wanneer jij van 20 hoog gaat bungee-jumpen je het bijna in je broek doet ook al weet je dat er (vrijwel) niets fout kan gaan!
laatste aanpassing
Ik durf te wedden dat wanneer jij van 20 hoog gaat bugee-jumpen je het bijna in je broek doet ook al weet je dat er (vrijwel) niets fout kan gaan!
En als je verliest? Maak je dan jezelf van kant?
Nee sorry, ik plaats geen weddenschappen met zelfdodingssymphatisanten! Dadelijk heb ik het weer gedaan. (N).
De makkelijke weg.....?????? Als je bijvoorbeeld van 20 hoog naar beneden jumpt? Vind het nogal wat.
Ik durf te wedden dat wanneer jij van 20 hoog gaat bungee-jumpen je het bijna in je broek doet ook al weet je dat er (vrijwel) niets fout kan gaan!
goeie vergelijking, al zeg ik het zelf
goeie vergelijking, al zeg ik het zelf
ik vind het geen goede vergelijking
vergelijking van lik me reet dus dit
laatste aanpassing
Uitspraak van U.™ op maandag 3 oktober 2005 om 16:07:
Leuke tieten, xxxangelique. .
thnxx
lol
dan ben je in mijn ogen een grote egoistische hypocriet
Wat is er trouwens hypocriet aan iemand die zelfmoord pleegd???
Veel hier doen er ook over alsof het iets is waarvoor je kiest.
Geestelijk je kut voelen is hetzelfde als lichamelijk ziek zijn. En iemand met kanker vinden ze wel zielig maar iemand die zwaar manisch depresief is vinden ze maar een looser
Kan iemand mij dat uitleggen?????
En jullie hebben het er ook over dat die mensen moeten proberen alles weer opnieuw te doen of beter te doen ofzo ik snap niet precies wat jullie hiermee bedoelen??? wat moeten ze opnieuw doen of proberen??????
dan ben je in mijn ogen een grote egoistische hypocriet
hypocriet..
dapper..
Als iemand zich zo rot voelt.. dattie denkt aan zelfmoord..
Tuurlijk is het verschrikkelijk voor familie en vrienden, zou zelf ook heel boos zijn als iemand dat in mijn omgeving zou doen.. maar tis en blijft iemand ze eigen keus.. vin ik dan...
Heb er zelf trouwens nooit aan gedacht zou et ook niet kunnen.. om ff antw op het topic te geven
Ik vraag me gewoon af hoe jullie dit allemaal weten. En als jullie buurman of iemand die jullie vaak zien zelfmoord pleegd er ook zo over praten als nu. Oh ja mijn buurman heeft zich door zijn hoofd geknald echt een loser wat een hypocriet echt een klootzak. Hahaha dat vind ik echt een grappige gedachten.
Waarom zou die persoon geen zin meer in het leven hebben???? heeft eentje dat je al eens verteld net voordat hij zelfmoord pleegd?????
mensen geven meestal zelf al aan dat zehet niet meer zien zitten ,helpt de omgeving hun niet goed dan ken ik dr weinig aan doen , de zelfdoder zelf is zwak , en de omgeving bied te weinig hulp . en ja ik vind zelfmoord de weg van de minste weerstand . het is survival of the fittest , in het dierenrijk worden de zwakkeren opgegeten door de sterke , en helaas plegen ze onder de mensen zelfmoord . vind het alleen zielig voor de nabestanden ,
Ik vraag me gewoon af hoe jullie dit allemaal weten. En als jullie buurman of iemand die jullie vaak zien zelfmoord pleegd er ook zo over praten als nu. Oh ja mijn buurman heeft zich door zijn hoofd geknald echt een loser wat een hypocriet echt een klootzak. Hahaha dat vind ik echt een grappige gedachten.
ja ik heb zeker en paar zelfmoord gevallen megemakt , en als hun dr voor kiezen een eind aan te maken , moeten ze dat zelf weten , alleen kut voor de nabestaanden ,dat ze hun vader treffen aan een touw ,of dat een jongen die ik ken ze ouders eff laat schrikken door aan een touw te gaan hangen in t trappengat, of dat een meisje die net naar school gaat bij ons in de flat denkt wat isdat voor een knal en dan vervolgens har moeder ziet liggen die dwars door een afdak is gevallen . vanaf 15 hoog , vind het inderdaad zwakke beslissingen en laat geen traan om die mensen .treur wel voor de nabestaanden
maar is mijn mening
hypocriet..
dapper..
Dapper is al je gewoon je je leven leeft zoals hij hoort met alle ups en downs. Alle leuke dingen maar ook alle ellende en narigheid. Dat je 78 jaar bent en terug kijkt op een leven vol bijzonderen dingen. Waarin je bent gegroeid tot de persoon die je dan bent. Vol ervaring, dan pas ben je klaar voor de dood, en die komt vanzelf wel.
Dapper is al je gewoon je je leven leeft zoals hij hoort met alle ups en downs. Alle leuke dingen maar ook alle ellende en narigheid. Dat je 78 jaar bent en terug kijkt op een leven vol bijzonderen dingen. Waarin je bent gegroeid tot de persoon die je dan bent. Vol ervaring, dan pas ben je klaar voor de dood, en
Weetje ik wil niet zeggen dat zelfmoord dom is...
In de situaties die ik bij mezelf als voorbeeld gegeven heb vind ik het idd ook een domme actie als ik er dan mee zou dreigen.. maar sommige mensen (meestal op late leeftijd) die al veel meegemaakt hebben enzo..
Mensen die heel hun familie kwijt zijn en die zelf het leven niet meer zien zitten.. jah, eigen keuze.. niet om aandacht te krijgen maar als ik er dan iets van problemen mee zou hebben en mezelf niet meer was dan zou ik het ook liever willen eindigen, er is dan toch niemand meer die om je geeft..
En als iemand kanker heeft ofzo die gaat dan binnekort dood, maar het is ook kut om je leven te leiden wetend dat je elk moment dood kan gaan.. soms is zo'n beslissing dan heel moeilijk.. gelukkig is er dan een euthenasie wet voor die dan nog kan bepalen of iemand zelfmoord mag plegen.. als je het toch doet zonder goedkeuring dan ist natuurlijk niet goed.. maar ze kunnen je er ook niet meer op pakken..
Maar om iemand DOM te noemen die zelfmoord wil plegen das natuurlijk niet aan jou om dat te zeggen.. je mag het wel zeggen maar de reden waarom iemand zoiets doet kun je nooit dom noemen aangezien je dit zelf niet meegemaakt hebt.. en zo wel.. dan kan je je nog niet goed inleven in diegene zijn gedachten waarom hij/zij het leven niet meer ziet zitten.
Meer wil ik er niet over zeggen.
In de situaties die ik bij mezelf als voorbeeld gegeven heb vind ik het idd ook een domme actie als ik er dan mee zou dreigen.. maar sommige mensen (meestal op late leeftijd) die al veel meegemaakt hebben enzo..
Mensen die heel hun familie kwijt zijn en die zelf het leven niet meer zien zitten.. jah, eigen keuze.. niet om aandacht te krijgen maar als ik er dan iets van problemen mee zou hebben en mezelf niet meer was dan zou ik het ook liever willen eindigen, er is dan toch niemand meer die om je geeft..
En als iemand kanker heeft ofzo die gaat dan binnekort dood, maar het is ook kut om je leven te leiden wetend dat je elk moment dood kan gaan.. soms is zo'n beslissing dan heel moeilijk.. gelukkig is er dan een euthenasie wet voor die dan nog kan bepalen of iemand zelfmoord mag plegen.. als je het toch doet zonder goedkeuring dan ist natuurlijk niet goed.. maar ze kunnen je er ook niet meer op pakken..
Maar om iemand DOM te noemen die zelfmoord wil plegen das natuurlijk niet aan jou om dat te zeggen.. je mag het wel zeggen maar de reden waarom iemand zoiets doet kun je nooit dom noemen aangezien je dit zelf niet meegemaakt hebt.. en zo wel.. dan kan je je nog niet goed inleven in diegene zijn gedachten waarom hij/zij het leven niet meer ziet zitten.
Meer wil ik er niet over zeggen.
trouwens hoeveel jaar krijg je voor zelf moord
levenslang
Dapper is al je gewoon je je leven leeft zoals hij hoort met alle ups en downs. Alle leuke dingen maar ook alle ellende en narigheid. Dat je 78 jaar bent en terug kijkt op een leven vol bijzonderen dingen. Waarin je bent gegroeid tot de persoon die je dan bent. Vol ervaring, dan pas ben je klaar voor de dood, en die komt vanzelf wel.
Ja dat is wel zo
ik weet niet waar ik over praat hoor heb zoiets nog nooit mee gemaakt maar ik geef alleen me mening
laatste aanpassing
ik hou mijn mond maar...
Sja.. sommige mensen snappen dat niet idd.. ben heel blij voor je dat je dat niet snapt.
ook is het zo dat de mensen die het roepen het haast nooit doen . dat is een schreeuw om aandacht , de stille mensen di et niet laten merken ,dat zijn meestal de mensen die het echt doen
kan kloppen, maar mensen kunnen er wel regelmatig aan denken.. maar iemand die ut niet doet (zoals ik) denken ook nog aan hun vrienden enzo..
en dat is juist goed . je moet jezelf niet gaan afsluiten en vervreemden van mensen ,dan word de beslissing makkelijker lijkt mij
Idd.. vrienden helpen je door een kloteperiode heen. Bij mij is het dan uitgegaan met mijn vriendin en nog wat klotedingen gebeurt.. maarja ben er wel achtergekomen wie mijn echte vrienden zijn.
Iemand al weleens aan zelfmoord plegen gedacht?
vind t dan erg onsympathiek als iemand zelfmoord pleegt
Jij zegt dat al genoeg mensen doodgaan op jonge leeftijd doordat ze lichamelijk ziek zijn he iets waar je vaak niks aan kan doen. Alsof mensen die zwaar manisch depresief zijn hiervoor kiezen. Dat is deels erfelijk en deels zit het in je genen. Geestelijk ziek zijn is trouwens bijna hetzelfde als lichamelijk/fysiek ziek zijn. Bij zware depressie krijg je allerlij lichamelijke klachten waaronder hardklachten e. Er moet gewoon geen verschil worden gemaakt tussen lichamelijk en geestelijk ziek zijn. Het is allebij zwaar klote. En niemand kiest hiervoor. Mensen die zelfmoord plegen omdat ze geen uitweg zien is hetzelfde als mensen die doodgaan omdat ze een ongeneeslijke ziekte hebben. Voor bijde is er gewoon geen andere manier. En daar kun je als buitenstaander zowizo niks over zeggen. Zelfmoorders zijn egoistisch zeggen ze dan hahaha wat een onzin. Maarja dit was weer mijn bijdrage aan dit forum dingetje. Dag laters grtnnnnn
hmm ik snap niet dat er mensen reageren met dat doe je niet etc...
Iedereen is er toe in staat.. als je door een hoop shit heen gaat en er gebeuren dingen die je niet in de hand hebt...
je moet niet over zoiets oordelen als je niet beseft wat er bij mensen speelt die zoiets overwegen...
en ja heb het zelf ook ooit overwogen en zelfs verder... en had een in mijn ogen toen een erg goede reden voor... deze gaat hier mensen niks aan...
maar het gaat erom, je moet niet zomaar oordelen, als jij erge shit in je leven niet hebt meegemaakt moet je er blij mee zijn...
maar oordeel niet over iemand die zioets wel heeft overdacht ben er eerder blij om dat hij/zij er nog is!!!!
Ik ben blij dat ik toen toch tot mijn zinnen kwam en met heel veel steun van een paar mensen in mijn leven waar ik ontzettend veel van hou!!
En nu is mijn leven 1 groot succes en heb ik niks te klagen...
maar ik weet hoe het is als het voelt als je echt niet erger meer kan voelen, en dat je nergens het nut meer van inziet..
en degene die het (nog) niet hebben meegemaakt.. ben blij dat dat zo is en dat het zo blijft!! want je weet maar nooit wanneer er iets gebeurd in je leven waardoor je dingen heeeeeeeeeeeeel anders gaat zien
Iedereen is er toe in staat.. als je door een hoop shit heen gaat en er gebeuren dingen die je niet in de hand hebt...
je moet niet over zoiets oordelen als je niet beseft wat er bij mensen speelt die zoiets overwegen...
en ja heb het zelf ook ooit overwogen en zelfs verder... en had een in mijn ogen toen een erg goede reden voor... deze gaat hier mensen niks aan...
maar het gaat erom, je moet niet zomaar oordelen, als jij erge shit in je leven niet hebt meegemaakt moet je er blij mee zijn...
maar oordeel niet over iemand die zioets wel heeft overdacht ben er eerder blij om dat hij/zij er nog is!!!!
Ik ben blij dat ik toen toch tot mijn zinnen kwam en met heel veel steun van een paar mensen in mijn leven waar ik ontzettend veel van hou!!
En nu is mijn leven 1 groot succes en heb ik niks te klagen...
maar ik weet hoe het is als het voelt als je echt niet erger meer kan voelen, en dat je nergens het nut meer van inziet..
en degene die het (nog) niet hebben meegemaakt.. ben blij dat dat zo is en dat het zo blijft!! want je weet maar nooit wanneer er iets gebeurd in je leven waardoor je dingen heeeeeeeeeeeeel anders gaat zien
laatste aanpassing
haha grappig...
Ik ben heel grappig
neej had zich verkeerd neergelegd dus benen eraf..
Verkeerd neer gelegt
Hoe krijg je dan voor elkaar?
Je gaat toch dwars op het spoor liggen?
Ik weet 't ook, das erg erg klote en nog meer als je toch verder probeert te gaan terwijl je niet meer wil..en de wanhoop die je voelt is niet te beschrijven
doen wat je niet laten kan, als je je zo in de shit kan werken moet je ook de concequencies weten. het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn, het lijkt wel of er fucking helemaal niks meezit, maar dat zijn mijn problemen dus moet ik zelf maar op zien te lossen,en er is altijd wel iemand die je daarbij kan helpen, lekker egoistisch om die weg te kiezen, erg makkelijk ook, je bent zelf van al t gezeik af maar wat denk je van de mensen die overblijven, gun je hun dan wel die problemen en verdriet waar jij voor zou vluchten omdat je zo zwak bent dat je daar niet boven kan staan??????? ik vind t gewoon triest, en zeker mensen die t dan willen maar net niet durven, aandachttrekkers ook wel genoemd, in je pols snijden maar dan naast je ader
of overdosis willen pakken maar dan net genoeg dat je buik ff moet worden leeggepompt(of niet eens)
en roepen: ik maak er een einde aan bla bla, gewoon lekker doen dan, als je t lef hebt!!!!
en wat is dit dan????? ik zou zoiets niet eens op pf durven te zetten, denk dat je beter met iemand moet gaan praten die je goed kent dan van die achterlijke praat tegen mensen die nu tegen een beeldscherm aan zitten te kijken, ik kan niet oordelen over iemands gevoel, ik geef alleen mijn mening omdat ik mn lieverd zo ontzettend mis maar tegelijk zo boos ben omdat hij wel deze weg heeft gekozen.. snap t nog steeds niet dat ie geen andere optie wou. hij heeft nu wel wat ie wou en dat moet ik maar accepteren. het moment gebeurt in een opwelling en ik denk zelf dat als iemand dat op dat moment wil dat t dan toch wel gebeurt. maar zoiets komt niet ineens, daar zijn heel wat dingen voor nodig, hoop gewoon dat je beseft bij elke keer als er iets kuts gebeurd, dat er achterblijvers zijn, of dat je niet alles op hoeft te kroppen totdat die knop ineens omslaat en je te laat bent. hij had een baby-tje waar hij zo trots op was, die nu moet vragen later waarom ze geen vader heeft??? zelf ontsnappen aan problemen maar wel shit aan je eigen kind meegegeven, ook fijn een kind al meteen zonder vaderliefde laten opgroeien, kan ook al een reden zijn voor zelfmoord als daar bijv nog wat bij komt van klotezooi voor zo'n kind als ie ouder is. is misschien wat ver gezocht allemaal maar zo is t wel, er boven staan en tussendoor nadenken wat je kan doen aan t gene waardoor je je klote voelt, voor alles is een oplossing.ookal heb je nog zo verdriet of pijn, straks zijn t er nog meer met verdriet als je voor deze egoistische weg kiest want kan me niet voorstellen dat er iemand is die niemand heeft die van m houd. dus wil je dan dat die mensen heel hun leven verdriet blijven houden??? ik zou t niet kunnen iig. zou soms wel fijn zijn als je je klote voelt, zelf kan ik niet goed over mn gevoel praten, dus ik schrijf t in een dagboek(altijd iets doms gevonden) maar als ik nu teruglees naar een tijd terug, schrik ik weleens en vind ik t echt vaag dat ik sommige dingen heb geschreven. vertel ook nooit iets aan anderen en wil ook niet dat ze zien hoe ik me voel, en zo'n psygholoog gaat t ook geen zak aan,maar opkroppen schiet al helemaal niet op want als dan ineens dat punt komt om er een eind aan te maken is t te laat en heeft niemand wat kunnen doen. iedereen zal er ongetwijfeld aan hebben gedacht en iedereen heeft problemen, de 1 meer als de ander maar ik vind t zwak blijven.
jammer maar helaas hebben ze me gereamineerd
en wat is dit dan????? ik zou zoiets niet eens op pf durven te zetten, denk dat je beter met iemand moet gaan praten die je goed kent dan van die achterlijke praat tegen mensen die nu tegen een beeldscherm aan zitten te kijken, ik kan niet oordelen over iemands gevoel, ik geef alleen mijn mening omdat ik mn lieverd zo ontzettend mis maar tegelijk zo boos ben omdat hij wel deze weg heeft gekozen.. snap t nog steeds niet dat ie geen andere optie wou. hij heeft nu wel wat ie wou en dat moet ik maar accepteren. het moment gebeurt in een opwelling en ik denk zelf dat als iemand dat op dat moment wil dat t dan toch wel gebeurt. maar zoiets komt niet ineens, daar zijn heel wat dingen voor nodig, hoop gewoon dat je beseft bij elke keer als er iets kuts gebeurd, dat er achterblijvers zijn, of dat je niet alles op hoeft te kroppen totdat die knop ineens omslaat en je te laat bent. hij had een baby-tje waar hij zo trots op was, die nu moet vragen later waarom ze geen vader heeft??? zelf ontsnappen aan problemen maar wel shit aan je eigen kind meegegeven, ook fijn een kind al meteen zonder vaderliefde laten opgroeien, kan ook al een reden zijn voor zelfmoord als daar bijv nog wat bij komt van klotezooi voor zo'n kind als ie ouder is. is misschien wat ver gezocht allemaal maar zo is t wel, er boven staan en tussendoor nadenken wat je kan doen aan t gene waardoor je je klote voelt, voor alles is een oplossing.ookal heb je nog zo verdriet of pijn, straks zijn t er nog meer met verdriet als je voor deze egoistische weg kiest want kan me niet voorstellen dat er iemand is die niemand heeft die van m houd. dus wil je dan dat die mensen heel hun leven verdriet blijven houden??? ik zou t niet kunnen iig. zou soms wel fijn zijn als je je klote voelt, zelf kan ik niet goed over mn gevoel praten, dus ik schrijf t in een dagboek(altijd iets doms gevonden) maar als ik nu teruglees naar een tijd terug, schrik ik weleens en vind ik t echt vaag dat ik sommige dingen heb geschreven. vertel ook nooit iets aan anderen en wil ook niet dat ze zien hoe ik me voel, en zo'n psygholoog gaat t ook geen zak aan,maar opkroppen schiet al helemaal niet op want als dan ineens dat punt komt om er een eind aan te maken is t te laat en heeft niemand wat kunnen doen. iedereen zal er ongetwijfeld aan hebben gedacht en iedereen heeft problemen, de 1 meer als de ander maar ik vind t zwak blijven.
laatste aanpassing
Als je moeder dat nou ook heeft gedaan bijv...
Heb je dan ook meer aanleg als zoon zijnde?
Dat ligt er aan waarom/waardoor je moeder het heeft gedaan, of ze bijv. aan depressies/psychoses leed en of jij dat dan hebt 'geerft'. Je zou die psychologische ziekte dus ook kunnen hebben maar dan is het nog steeds niet gezegd dat je het zelf ook zult doen.
Mijn moeder is manisch-depressief en heeft een poging gedaan toen ik 11 was, gelukkig mislukt. Dat manisch-depressieve heb ik dus helaas van haar overgenomen maar nooit zelf een serieuze poging gedaan om er uit te stappen (op een incidentje onder invloed van drugs na dan).
De kans is dus groter maar het is geen garantie.
denk dat t niet veel uitmaakt,heeft gewoon te maken hoe jij je leven lijdt, ookal hebben je ouders dezelfde dingen meegemaakt die zij bijv niet echt een reden vonden om zelfmoord te overwegen, maar jij misschien wel omdat je misschien niet zo sterk in je schoenen staat.. of juist wel geprobeerd
(idd een geluk) maar jij daar niet eens over nadenkt bij wijze van. ik denk dat t door verschillende invloeden van buitenaf komt die je meemaakt.of t nou erfelijk is of niet, maak je alleen maar positieve dingen mee, maar is je vader of moeder geestelijk niet gesteld, dat hoef nog niet te betekenen dat jij ook zo bent. ben je miss wel maar t komt niet naar boven omdat je je gelukkig voeld. tis maar net wat je meemaakt, en dat is heeeeeeel wat anders dan je ouders.. drugs is tegenwoordig niet meer weg te denken uit 2005 en denk dat ook zeker 1 van de oorzaken was/is voor mensen die zelfmoord plegen/hebben gepleegd. want hoe je daar soms door kan denken
aanleg heeft hier niks mee te maken
Mijn moeder is manisch-depressief en heeft een poging gedaan toen ik 11 was,
(idd een geluk) maar jij daar niet eens over nadenkt bij wijze van. ik denk dat t door verschillende invloeden van buitenaf komt die je meemaakt.of t nou erfelijk is of niet, maak je alleen maar positieve dingen mee, maar is je vader of moeder geestelijk niet gesteld, dat hoef nog niet te betekenen dat jij ook zo bent. ben je miss wel maar t komt niet naar boven omdat je je gelukkig voeld. tis maar net wat je meemaakt, en dat is heeeeeeel wat anders dan je ouders.. drugs is tegenwoordig niet meer weg te denken uit 2005 en denk dat ook zeker 1 van de oorzaken was/is voor mensen die zelfmoord plegen/hebben gepleegd. want hoe je daar soms door kan denken

![[img width=30 height=18]http://www.velpzuid.com/forum/images/smiles/slotje.gif[/img]](http://www.velpzuid.com/forum/images/smiles/slotje.gif)

![[ C.T.Z ] BaJoW](/images/user/93223_2419163.jpg)