Partyflock

Forumonderwerp · 763546
3576x bekeken
Waarschuw beheerder
Voor het beantwoorden van deze vraag moet eerst het begrip God gedefinieerd worden.
Zolang dit niet gedaan wordt is het onredelijk om deze vraag te stellen en ondoenlijk om deze te beantwoorden.

Voorbeeld: Bestaat Blurp?

Bij deze vraag zal niemand begrijpen waar je het over hebt. De enige manier om duidelijk te maken wat je bedoelt is door inhoud te geven aan het woord Blurp. Je kunt op twee manieren proberen duidelijk te maken wat je bedoelt.

1. Door aan te wijzen wat je bedoelt. Dit is echter een absurde methode, want zodra je Blurp aanwijst is al bewezen dat het bestaat.

2. Door inhoud te geven aan het woord Blurp.

Wanneer we deze twee manieren nu toepassen op het begrip 'God' kunnen we de eerste manier wel weglaten. Het aanwijzen van God lijkt mij een onmogelijke opgave.
De tweede methode is het inhoud geven geven aan het woord God. Met enige kennis van de geschiedenis van het geloof valt gemakkelijk op te merken dat deze methode vanaf het begin al toegepast wordt. Zo hebben de oude Grieken geprobeerd om de natuurverschijnselen te verklaren als het werk van God. Alle pogingen om inhoud te geven aan het woord God zijn echter steeds weer ontkracht door de wetenschap.
Het gevolg van het steeds verder ontwikkelen van de wetenschap (en daarmee het ontkrachten van het geloof) is dat het begrip God steeds abstracter geworden is. Het heeft geen inhoud meer, zodat het niet meer weerlegd kan worden. Het is gewoon onmogelijk om een beschrijvende inhoud aan het woord God te geven.
De conlusie is dus dat de vraag "Bestaat God?" eigenlijk helemaal niet gesteld kan worden. Deze vraag is net zo onmogelijk als de vraag "Bestaat Blurp?".

Wat vinden jullie ???
Waarschuw beheerder
ja zeker weten ken iemand die god van zijn achternaam heet :P
Waarschuw beheerder
Ik vind:

In de wetenschap en in het dagelijkse leven wordt in alle situaties waarbij twee hypotheses tegen elkaar afgewogen worden een bepaalde werkwijze gehanteerd.
De hypothese die gevolgd/geloofd wordt zal namelijk altijd de hypothese zijn die het meest plausibel is. Het zal niet moeilijk zijn om aan te tonen dat het bestaan van een bovennatuurlijk wezen dat in 7 dagen hemel en aarde schiep het minst plausibel is. Het is veel waarschijnlijker dat dit via evolutie gegaan is (wat door feiten te bewijzen is).

Op dit punt is het dus raar dat de methode die men dagelijks overal toepast bij het geloof niet toegepast wordt
Waarschuw beheerder
godverdomme! geen zin om allemaal te lezen en begrijpen :9
Waarschuw beheerder
blurp bestaat niet! mee eens! 8)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
God is iets wat de zwakken "sterker" maakt.....voor hun gevoel dan......:/
God ( christen, whatever...:/) heeft al 2000 jaar nix dan elende gebracht, de meeste oorlogen gaan om religie, zeker tegenwoordig....:/
In mijn ogen is god nix....heeft geen betekenis voor mij.
Ik ben er van overtuigt dat een ander kan geloven dat er "iets" is, alleen is die iets bij mij zeker geen god...
"God" is een middel om je eigen welzijn te verbeteren, om je fouten te kunnen vergeten en om je kracht uit te halen....tenminste.....als je daarin geloofd....

Het topic titel trok mij aan omdat ik dit wel een goed punt van discussie vind, als atheist....( zo heet dat geloof ik) maar je wil alleen iets kwijd wat eigenlijk nergens op slaat......:/
Waarschuw beheerder
Godsdienst is geen wetenschap!!!!
Waarschuw beheerder
een atheïst is iemand die het bestaan van God ontkent.
Waarschuw beheerder
je wil alleen iets kwijd wat eigenlijk nergens op slaat......

Waarom slaat het nergens op? Het staat er toch echt logisch..
Waarschuw beheerder
het staat er misschien wel logisch maar het slaat nergens op, je begint al met een vergelijking met blurp....:/
Waarschuw beheerder
Tsjah...er moet toch een niet-bestaand woord staan waar je geen inhoud aan kan geven ?
Waarschuw beheerder
mjah.....:/ slaap lekker.....btw gloof jij wel\? vast neit....:p
Waarschuw beheerder
Hoe raad je 't? ;) weltrusten
Waarschuw beheerder
donateur
punt 1 zal best wel lukken. gewoon naar mij wijzen :P
Artiest {SHOWLIST artist 24541, 44425}
Waarschuw beheerder
Nope.
Ik heb WEL respect voor mensen die er in geloven, tja je gelooft iets, of je gelooft het niet.

MAAR Ik heb GEEN respect voor mensen die hun levenswijze veranderen door hun geloof.
Waarschuw beheerder
Ik respecteer het wel als mensen geloven, ik snap er alleen niks van..maar ja...als zij er iets aan denken te hebben en zo lang ze mij er niet mee lastig vallen mogen ze van me..

Waarschuw beheerder
God" is een middel om je eigen welzijn te verbeteren, om je fouten te kunnen vergeten en om je kracht uit te halen....tenminste.....als je daarin geloofd....

God heeft ons de 10 geboden gegeven. En als wij deze geboden proberen te volgen dan zou er minder ellende in de wereld zijn.
Al de ONTSTANE ELLENDE veroorzaken WIJ ZELF en omdat wij dan de boel verprutsen dan verwachten wij dat HIJ ons steeds de hand moet reiken.
Je moet het ongeveer zien dat een ouder een kind goed opvoedt en regels meegeeft, maar als het kind als volwassene gaat stelen, drugs, vreemd gaat e.d. en in de problemen raakt dan hoopt die misschien wel stiekem de reikende hand van zijn ouders te krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Met god..

of wat dat een voetballen?
Waarschuw beheerder
even tussen haakjes, ik zie dat er een soortgelijk topic is in een ander forum, hier is link..KLIK HIER
Deze is echter niet hetzelfde als deze, dus hoeft geen slotje op..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bestaan wij eigenlijk wel....

om het een phylosofische draai te geven...
Waarschuw beheerder
Ten eerste geloof ik niet dat die 10 geboden van God komen, maar dat terzijde.

Ten tweede: als je de 10 geboden tegen het licht houdt, doemt al meteen het probleem op: welke versie? De bijbel geeft twee verschillende versies van de tien geboden (Exodus 20 vers 1 tot 17 en Deuteronomium 5 vers 6 tot 21).
Hoewel de vershillen tussen de verschillende versies niet super groot zijn, is het toch opzienbarend dat de tien geboden, zogenaamd door God zelf op de twee stenen tafelen gegrift, in twee verschillende lezingen in dezelfde bijbel voorkomen.

Ik kan bij elk van de tien geboden wel een kanttekening plaatsen, maar heb nu geen zin om veel te typen..
Dus ik zal er één uitpikken:

* De eerste helft van gebod 2: "Gij zult u geen gesneden beeld, nog enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in de hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is"
- Geen ander gebod is zo achteloos terzijde geschoven als dit gebod. Overal worden afbeeldingen gemaakt van hetgeen op en onder de aarde is en in de wateren onder de aarde en van de hemel. Denk alleen maar eens aan al die Jezus-beelden in de kerk !!!
Dit gebod wordt dus door niemand nageleefd (inclusief de kerk zelf).

* De tweede helft van dit gebod luidt: "Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want ik de Heere, uw God, ben een ijverig God, die de misdaden der vaderen bezoekt aan de kinderen, aan het derde en vierde lid dergenen die Mij haten; en doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden"
- Wat een afschuwelijke taal. Achterkleinkinderen aanpakken omdat hun overgrootouders een misdaad hebben gepleegd! Weerzinwekkend! Het zijn gewoon regelrechte nazi praktijken.

Waarschuw beheerder
geobsedeerd ofzo?
Waarschuw beheerder
Ghehehe...neuh...ik vind het gewoon belangrijk dat mensen die helemaal into geloof zijn er eens goed over nadenken, en niet als schapen achter elkaar aanlopen en alles maar aannemen...c'est tout

Waarschuw beheerder
lekker laten gaan....

Als ze mij er maar nie mee lastig vallen...
Waarschuw beheerder
Ik word er al mee lastig gevallen: 's zondags zijn de winkels dicht! ;)

Artiest {SHOWLIST artist 40778, 18526}
Waarschuw beheerder
god wordt naar mijn mening te vaak door mensen als excuus gebruikt om hun eigen daden goed te praten... in het christelijke geloof zitten zoveel tegenstellingen en tegenstrijdige dingen, dat het een ongeloofwaardig geloof is.

en niet alleen in het christendom is dit het geval! maar goed, ik heb respect voor ieders overtuiging, desondanks ben ik het wel met Gill bates eens, dat mensen eens wat meer zelf moeten denken en niet teveel als geloofsflockers achter elkaar aan moeten lopen..

om met hans teeuwen te spreken: "ja dat staat geschreven". "Oh, dat is heel gek, want hier staat....."

Waarschuw beheerder
Ten eerste geloof ik niet dat die 10 geboden van God komen, maar dat terzijde

Zo te zien ben je goed op de hoogte, maar dan weet je dat een hoop kerken en goddiensten de regels volgen of overschrijden.
Maar hou het enkel bij de 10 geboden: niet stelen, doden, begeren ed.
De 10 geboden zoals in de film van Moses, dat is makkelijk voor velen om te onthoden. Beter dan het moeilijke schrift zoals in de bijbel.
En als de persoon wel God of wie dan ook is geweest, dan is de persoon voor die periode van die tijd een slim persoon geweest.
Want de meeste problemen die er nu bestaan worden gevormd uit de vermelde punten uit de 10 geboden.
Bovendien hoeft men geen Jezus beeld om zich heen te hebben.
Men kan het beeld in eigen gedachten houden.

Waarschuw beheerder
dat mensen eens wat meer zelf moeten denken en niet teveel als geloofsflockers achter elkaar aan moeten lopen

Daar heb je gelijk in, maar dat is mens eigen.
Dat is precies het zelfde dat er een groep op school; gabbers; PFlockers; noem maar op elkaar aantrekt omdat ze een hoop gemeen hebben.
En wee gebeente als je wat van hun groep ofzo wat zegt, dan heb je het gedaan.
Verschillende groepen is helemaal niet erg, maar men moet elkaar respecteren en daarom vind ik de punten van de 10 geboden goed.
Waarschuw beheerder
Wie bijbel zegt, moet beginnen bij het Oude Testament. De benaming deugt niet. Eerst eigen je jezelf andermans heilige boek toe (van de joden) vervolgens declasseer je het door het 'oud' te noemen, tegenover je eigen geschriften als 'nieuw'.
Superioriteitsgevoel van de christenheid tegenover de joden, iets anders kun je er moeilijk uit opmaken.

Maar hou het enkel bij de 10 geboden: niet stelen, doden, begeren ed.

Ethiek komt niet voort uit geloof, ethiek komt voort uit opvoeding, ervaring en reflectie. Ik wil het zelfs graag omkeren: ik maak mij diepe zorgen over de ethische kwaliteit van een persoon die de dreiging van goden en hiernamaals nodig heeft om de juiste dingen te doen.

Waarschuw beheerder
zo jong zo wijs :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dit word vast weer zo'n proffesor topic, met 12000 meter lange reply's :gaap:

Best leuk hoor, topics op niveau, maar hou t eens kort en krachtig allemaal. :flower:
Waarschuw beheerder
Dat is precies het zelfde dat er een groep op school; gabbers; PFlockers; noem maar op elkaar aantrekt omdat ze een hoop gemeen hebben.
En wee gebeente als je wat van hun groep ofzo wat zegt, dan heb je het gedaan.
Verschillende groepen is helemaal niet erg, maar men moet elkaar respecteren en daarom vind ik de punten van de 10 geboden goed.

Dat noemt men Cognitieve Disonantie, dat wil zeggen dat er een botsing zal ontstaan tussen de eigen mening en de mening van de omgeving, wanneer deze van elkaar verschillen.
Het is daarom veiliger om zelf geen uitgesproken mening te hebben en om de mening van de omgeving klakkeloos over te nemen. Bij het geloof heet dit altijd een belangrijke rol gespeeld. Het is namelijk zo dat de geloofsovertuigingen van bijvoorbeeld de christenen botsen met de feiten die de wetenschap aanvoert. Ondanks dat de feiten anders weergeven blijft men geloven in hetgeen de grote groep en de omgeving gelooft. Wat wordt er nu door deze mensen gedaan? Ze gaan de opvatting herinterpreteren zodat het toch nog zou kunnen. Op deze wijze zijn er veel verschillende takken binnen het geloof ontstaan.
Wanneer er gekozen wordt voor collectieve koppigheid, dan leidt dit tot stagnatie. Men blijft bij hetzelfde zonder de mening te herzien.
Dit was vooral vroeger een belangrijke reden om te blijven geloven ondanks dat men er misschien anders over dacht. Tegenwoordig is het meer geaccepteerd dat je niet meer gelooft. Cognitieve dissonantie komt nu dan ook veel voor binnen de directe omgeving van een gelovig persoon. Maar het is daarom niet minder belangrijk en gevaarlijk!
Waarschuw beheerder
hou t eens kort en krachtig allemaal

Ik zal het proberen ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dit gaat nog wel (Y)

Waarschuw beheerder
Ethiek komt niet voort uit geloof, ethiek komt voort uit opvoeding, ervaring en reflectie

En toch hebben wij een handleiding nodig.
En die krijgen we idd ook uit opvoeding e.d. Maar alles vloeit uit het verleden.
Zie maar uit het nieuws de WERELD raakt op.
En wij zijn de enigen die er wat aan kunnen doen.
En het staat allemaal in die ene handleiding.
Waarschuw beheerder
En die handleiding is gebaseerd op de ethiek van die tijd (is niet helemaal duidelijk wanneer 'die tijd' precies is, er is zoveel met de bijbel gerommeld)

Waarschuw beheerder
neen!! in elke geloofshandleiding staat de vermeende superioriteit aan een ander geloof!!

dan zou er een handleiding moeten komen die alle geloven op 1 of andere manier met elkaar zou verbinden en die bij draagt aan het verbeteren van de wereld...

maar je hebt wel gelijk dat wij de enigen zijn die er wat aan kunnen doen, maar niet door terug te vallen op het geloof, maar door er van af te stappen en een ander te respecteren.

Waarschuw beheerder
er is zoveel met de bijbel gerommeld

Klopt ook. Maar ik begrijp zeker wel wat je bedoeld.

je hebt wel gelijk dat wij de enigen zijn die er wat aan kunnen doen, maar niet door terug te vallen op het geloof

Hoeft niet geloof te zijn maar al is het één van de 10 geboden deze kunnen ook door de opvoeding meegegeven zijn of door één of ander boek in de bibiliotheek geschreven door een filosoof of huismoeder.

In iedergeval weltrusten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De hypothese die gevolgd/geloofd wordt zal namelijk altijd de hypothese zijn die het meest plausibel is. Het zal niet moeilijk zijn om aan te tonen dat het bestaan van een bovennatuurlijk wezen dat in 7 dagen hemel en aarde schiep het minst plausibel is. Het is veel waarschijnlijker dat dit via evolutie gegaan is (wat door feiten te bewijzen is).

het is voor mij net zo moeilijk te geloven dat God bestaat, als dat er ''ineens'' een heelal was
hoe is God er gekomen? hoe is het heelal ontstaan? waaruit? en wat was er daarvoor?

:gaap:

eindeloze discussie

Waarschuw beheerder
neej god bestaat niet.

god is een verzinsel door mensen geweest, net zoals het geloof. De bijbel is geschreven door mensen. Het scheppingsverhaal staat erook in, hoe kan dit nu als daar geen mensen bij zijn geweest.

Dus het scheppingsverhaal is sowieso naderhand geschreven (dus niet objectief) dit maakt de rest v/d bijbel stukje ongeloofwaardiger.

De bijbel is een interesant boek, met leuke levenslessen. Maar meer ook niet. Maar goed als mensen geloven, mogen ze van mij, maar ik vind het zonde.
Waarschuw beheerder
De bijbel is geschreven door mensen

de bijbel is geschreven door mannen
mannen bepaalden welke bijbelboeken goed waren en ''echt''
mannen hadden alle macht in de kerk

die mannen altijd (n)

Waarschuw beheerder
Ik heb gezocht in de telefoonboek maar kon geen god vinden misschien heeft ie een geheime nummer? :O
Waarschuw beheerder
I am a god :devil:
Waarschuw beheerder
geheime nummer

vast, anders krijgt ie geen rust.

Een geloof valt of staat met het geloof in iets. Daarom is het ook een geloof.;) Er zijn geen bewijzen voor dat iets er is of bestaat of bestaan heeft. Maar toch geloven mensen dat bijv. god bestaat

Ik persoonlijk geloof niet dat god bestaat.
Waarschuw beheerder
Ik vind:

In de wetenschap en in het dagelijkse leven wordt in alle situaties waarbij twee hypotheses tegen elkaar afgewogen worden een bepaalde werkwijze gehanteerd.

Op dit punt is het dus raar dat de methode die men dagelijks overal toepast bij het geloof niet toegepast wordt

Heel erg veel :respect:!!!

Ik geloof wel in kabouters maar niet in god!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarom god niet bestaat:

God zou òf man, òf vrouw zijn.
-Als god een man zou zijn zou hij niet zoveel fouten gemaakt hebben (want eerlijk is eerlijk: er zijn veel grote fouten op deze aardbol!).
-Als god een vrouw zou zijn, zouden er veel meer dan 10 geboden zijn (elke man weet hoeveel zeik-regeltjes ze mee krijgen van vrouwen!)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tuurlijk zag hem gister nog, toen zat hij te kaarten met 2 smurfen, donald duck en suske en wiske...

Nee, denk het niet....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je kan er in geloven het kan je veel steun geven in zware tijden.
De 1 gelooft in god de ander in satan en een ander weer in allah.
Het zijn voor mij slechts fictieve "personen" die ik niet ken en ook niet wil kennen.
goed en kwaad bestaad maar of daar "god" of de "duivel" achter zit nee dat geloof ik niet.
Geloof in jezelf een beter geloof bestaat niet.

Artiest Bloks
Waarschuw beheerder
Wie heeft God, God genoemd?
Ze vader?

Waarschuw beheerder
niemand weet dat
het gaat erom als je gelooft of niet

Als god een man zou zijn zou hij niet zoveel fouten gemaakt hebben (want eerlijk is eerlijk: er zijn veel grote fouten op deze aardbol!).

Alles heeft een reden denk ik dan maar ;)

Waarschuw beheerder
Misschien bestaat god wel alleen is die niet zo aardig als iedereen denkt
en maakt die er gewoon een zooitje van op aarde :p
Waarschuw beheerder
maar hier moet ik eigenlijk bijna al m'n antwoorden van het andere topic posten :P

Dus ga ik hier lekker verder waar ik daar was gebleven (schnappi?)
Waarschuw beheerder
Godsdienst is geen wetenschap!!!!

Ben ik niet helemaal met je eens...
Omdat het nooit bewezen is dat hij/zij/het bestaat, kan je er wel een wetenschap van maken...
Misschien dat je zo dan kan bewijzen dat hij/zij/het bestaat...

Zelf geloof ik niet dat er een god bestaat, er is vast wel "iets" maar ik denk dat er een god is...Ook denk ik dat god een heel goed machtsmiddeltje van vroeger was, om de mensen dom en onderdanig te houden...

Maar ja dit is dan ook wel weer een zeer gevoelig onderwerp voor sommige mensen om er over te gaan discussieren...

:)
Waarschuw beheerder
Maar ja dit is dan ook wel weer een zeer gevoelig onderwerp voor sommige mensen om er over te gaan discussieren...

Omdat heel veel gelovige mensen weigeren kritisch te kijken en denken naar hetgeen ze al die tijd waar ze al die tijd in geloven..

En maar citeren uit de bijbel...
Ja hallo, leer eerst de geschiedenis van de bijbel, dan kom je er meteen achter dat je het helemaal niet meer serieus kan nemen..
Waarschuw beheerder
donateur
geloof niet in god, hij is al flink verzwakt door de wetenschap en de bijbel staat ook vol fouten. Eerst waren adam e n eva de enige, die kregen kinderen. Gaat er 1tje weg omdat hij z'n broer total loss heeft geslagen, om vervolgens te trouwen in een ver land. Hoe kan dat nou als hun de eerste op aarde waren :vaag:
Waarschuw beheerder
Omdat heel veel gelovige mensen weigeren kritisch te kijken en denken naar hetgeen ze al die tijd waar ze al die tijd in geloven..

Helemaal met je eens...

En omdat ze dus niet kritisch kijken, lezen ze de bijbel ook op hun manier...

Verder vindt ik wel dat je mensen die willen geloven, en dat doen, moet respecteren om hun geloof..
Sommige gaan alleen te ver in hun geloofsovertuigingen...
Dat vindt ik wel heel erg fout...
Waarschuw beheerder
Joh. 3:16

Want God houdt zoveel van de wereld, dat hij Zijn eniggeboren zoon Jezus gegeven heeft,

opdat iedereen die in hem geloofd, niet verloren gaat, maar eeuwig leeft

Da's toch lullig voor ál die generaties die voor Christus hebben geleefd en zodoende ook niet in hem konden geloven, omdat hij er simpelweg nog niet was.. :|
Waarschuw beheerder
haha :D

tja beetje minder...

Maar ja die mensen geloven toch dat de mensheid pas is ontstaan met Jezus??

:S
Waarschuw beheerder
net zo dat ik overtuigd ben dat een narcis gele bloembladeren heeft en niet rode

Zoals ik het zie, is geloven in god júist geloven dat die bladeren rood zijn :/

Waarschuw beheerder
donateur
God zit tussen je oren!
Waarschuw beheerder
Ja meestal wel...:D

@ Gill Bates

Misschien zijn ze wel rood, maar hebben wij altijd geleerd dat het geel is.. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Matrix-stylee ;)
Waarschuw beheerder
Natuurlijk bestaat God.
God is een gedachte die mensen hebben.
En hoe kun je nou zeggen dat een gedachte niet bestaat?
Voor de een bestaat God wel en voor de ander niet.
De een heeft de gedachte dat hij bestaat en de ander niet.
In mijn hoofd komt geen God voor.

Waarschuw beheerder
Je hebt wel een punt: 'Geloof jij in God?' kan slaan op alles wat je maar als God beschouwd. 'Geloof jij in de God van de bijbel/ koran/ thora?' is al specifieker, daar zou je meer aanwijzingingen voor kunnen geven..

Visueel bewijs willen van Gods bestaan is natuurlijk absurd, vreemd ook om dat te verwachten/ verlangen. God is een geest, een kracht, manifesteert zich dus ook zo.

Da's toch lullig voor ál die generaties die voor Christus hebben geleefd en zodoende ook niet in hem konden geloven, omdat hij er simpelweg nog niet was..

Als je de bijbel niet kent, praat er dan ook niet over alsof je weet wat er staat. Je haalt voortdurend bijbelteksten uit hun context om vervolgens met je vingertje te wijzen dat het niet klopt. Zwak.
Waarschuw beheerder
Wat haal ik precies uit z'n context en wat is er zwak aan? :/
Bovendien haal ik maar één keer een bijbeltekst aan en citeer ik iemand anders bij de laatste bijbeltekst..
Als gelovigen hun gelijk mogen halen dmv de bijbel, waarom zou ik dat niet met hetzelfde boekje mogen doen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
OT/NT, 10 geboden, schepping.. je hebt geen id waar het over gaat.
En ik vind het zwak dat je niet even onderzocht hebt wat er staat, maar gewoon wat typ alsof het waarheid is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Geloven is niet iets van je gelijk halen.
Waarschuw beheerder
Geloven is niet iets van je gelijk halen.

Ben ik met je eens, ik heb het puur over discussies..

Waarschuw beheerder
In discussies zouden christenen ook geen gelijk moeten willen halen. Niet overtuigen maar getuigen is het doel, zowel tegenover God als tegenover mensen.

Getuigen houdt in: ervaringen delen, men aan het denken zetten, kritiek bespreken/ weerleggen. Niets van dit alles om te overtuigen, vooral om nieuwsgierigheid/ besef te bewerkstelligen naar iets anders dan materie, wat waardevol voor je kan zijn. Dat velen het zien als lastig vallen, ligt meer aan hun eigen desinteresse, onwil of vooroordeel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mensen die geloven moet je in hun waarde laten..
Iedereen heeft er zo zn eigen gedachte/mening over..
Waarschuw beheerder
Dat velen het zien als lastig vallen, ligt meer aan hun eigen desinteresse, onwil of vooroordeel.

Vind ik ook, vind het eigenlijk best bewonderenswaardig dat 'die mensen' anderen steeds hun enthousiasme proberen te delen.

Maar aan de andere kant ben ik ook voor
ervaringen delen, men aan het denken zetten, kritiek bespreken/ weerleggen.

Maar dan aan de 'gelovige kant'..voor mijn gevoel wordt veel namelijk als zoete koek geslikt :/

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik iets tegen mensen heb die geloven..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mensen slikken het als zoete koek, omdat ze dat altijd al gedaan hebben...
En mensen willen ook graag geloven, dat alles gebeurd met een reden, en god is mooie reden...
Je zult het nooit zien, maar je kan het er wel op "afschuiven"
Vindt het heel knap als je dat kan...

Waarschuw beheerder
Als het ware kun je gelovigen indelen, van sterk tot zwak gelovigen.

Zwak gelovigen:
zijn mensen die altijd het bijbelverhaal als zoete koek hebben geslikt,
of mensen die geen tv mogen hebben, niets mogen doen op zondagen, etcetera..
ook mensen die zich van de wereld afzondigen in een klooster om maar niet 'verkeerd' te willen doen.

Zwak is hier niet meteen: slecht. Maar meer in de trant van: hoeft niet op die manier, of: kan beter.

Sterk gelovigen:
de mensen die (zelf)kritiek durven te uiten, het daarover hebben met anderen, vanalles willen bestuderen, willen uitproberen en leren. Algemeen ontwikkelen in plaats van afzijdig houden. Maar wel met de keuze gemaakt voor eeuwige zegen, tegenover tijdelijk genot.

Sterk is hier niet meteen: goed. Maar meer in de trant van: niet ontwijken, of: bewust leven.

Beiden 'groepen' of 'manieren' blijven gelovigen. Alleen zijn de zogenaamd sterk gelovigen van meer waarde, waar 'zwakken' blijven leven met beperktheid en bedreigingen, leven sterken meer met vrijheid en kansen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Beiden 'groepen' of 'manieren' blijven gelovigen. Alleen zijn de zogenaamd sterk gelovigen van meer waarde, waar 'zwakken' blijven leven met beperktheid en bedreigingen, leven sterken meer met vrijheid en kansen.

Vind ik ook!
Waarschuw beheerder
persoonlijk hoop ik niet dat god bestaat anders zou het wel een rare sadist zijn

Waarschuw beheerder
vast niet... anders had hij de paus eerder dood laten gaan

Waarschuw beheerder
:vaag: %) %-) %| %-| %( %-(

Waarschuw beheerder
:vaag:

Waarschuw beheerder
Als een ieder zich aan de punten 5 t/m 10 houdt dan zijn ze zeker een beter mens.
En de gelovigen en die gaan geloven van 1 t/m 10.
Maar dan hebben we zeker een beter wereld.

1. Geen andere goden er op na houden.
2. Geen beelden, dieren of andere zaken vereren of
aanbidden.
3. Geen misbruik maken van Gods Naam.
4. Niet werken op de rustdag.
5. Respect hebben voor je ouders.
6. Niet doden.
7. Geen echtbreuk plegen.
8. Niet stelen.
9. Niet liegen.
10. Niet jaloers zijn op wat van een ander is.

(k) (k) (k)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat en wie is wtf god
Waarschuw beheerder
Waar het mij in eerste instantie om gaat is het volgende:

Het mooie van de wetenschap is dat de meningen over bepaalde onderwerpen zonder enige moeite bijgesteld kunnen worden zodra het tegendeel van deze mening bewezen is.
Deze mening wordt constant getoetst dmv feiten.

Het geloof werkt op precies de tegenovergestelde wijze. Er wordt aan een mening vastgehouden die weerlegd wordt door de huidige kennis en de wetenschap, dmv feiten.

Als het oude testament in chronologische volgorde doorberekend wordt dan blijkt dat de mens 4000 jaar voor Christus geschapen is (Adam). Toch leert de wetenschap ons (door opgravingen in Oost Afrika) dat de mens meer dan 4.000.000 jaar geleden ontstaan is en niet door schepping maar door mutatie.

Dan komen we uit bij de evolutietheorie van Darwin. De veiligste manier voor een gelovige is om hier niet te veel kennis van te nemen en te doen alsof deze niet bestaat.
Wanneer met dat toch doet dan kan men niet anders dan deze theorie als de meest waarschijnlijke te zien en afstand te doen van het geloof zoals dat in de bijbel of koran beschreven staat.

En dan is het toch raar dat diezelfde mensen die net de wetenschap zonder kennis van zaken buitenspel zetten, wel weer gewoon naar de dokter gaan wanneer ze ziek zijn en dan zonder argwaan de door de wetenschap ontwikkelde medicijnen nemen die hij ze voorgeschreven heeft. Dan wordt de wetenschap opeens wel blindelings gevolgd en heeft men er oneindig veel vertrouwen in. De hoeveelheid waarde die je hecht aan de wetenschap is dus blijkbaar geheel afhankelijk van hoe het op dat moment uitkomt en niet van de werkelijke inhoud. Daar wordt niet eens naar gekeken. Het komt slecht uit om de wetenschap te volgen, punt.
Waarschuw beheerder
Kortzichtigheid noemt men dat tegenwoordig... ;)
Waarschuw beheerder
Ik zag trouwens gisteren dat er twee domme Texanen (is dat trouwens geen pleonasme?) in Israel naar olie gaan boren omdat in de bijbel staat dat er wel eens olie in de grond zou kunnen zitten... Ze geven 2 miljoen dollar uit, omdat er ergens in een sprookjesboek staat dat er ergens olie in de grond zit!

En dat terwijl al ongeveer heel Israel binnenstebuiten gekeerd is om olie te zoeken :s
Waarschuw beheerder
Goh...in deze thread antwoorden de juiste mensen :)
Gill haalt de woorden uit m'n mond :D

Hier kan je als gelovige gewoon geen zinnig antwoord op geven ;)
Waarschuw beheerder
@ Indonazn Daarom geloven wij ook niet :D

@ Bobje Beetje pleonasme is het wel jah ;)

Laatst ook een stuk op tv gezien over die lui uit Texas..Die mochten allemaal geen sex hebben voor het huwelijk omdat god dat ook niet had... Ze vergeleken sex hebben met het gebruik van tandeborstels :vaag: hoe erg kan je wezen...
Waarschuw beheerder
donateur
das net zo'n vraag als bestaat er buitenaard leven
en das misschien nog wel makkelijker aan te tonen
Waarschuw beheerder
En een tandenborstel is voor mij onmisbaar ;)
Waarschuw beheerder
voor mij ook :D
Waarschuw beheerder
Jappo!!! :bounce: Kut he? :P

Anyway...Dat er (primitief) buitenaards leven is absoluut zeker!! Een bacterie is overal te vinden en zelfs op Mars zijn aanwijzingen gevonden dat daar ooit leven mogelijk was.

Daaraantegen is de Maan Europa van Jupiter een totale ijsvlakte. Onder dat ijs zit een zooi water. Wie weet wat er diep onder het water, vlak bij de kern, allemaal kriebelt (zie onze eigen aarde).

Enne, daar kennen ze geen God en toch is daar leven
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De gelovigen zouden zeggen, dat god over het gehele heelal heerst...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haha, wat een misvattingen weer (y)

Als eerste wil ik zeggen dat geloof geen mening is, maar een ervaring. Een ervaring die niet te weerleggen is met kennis of wetenschap.

In de tweede plaats zijn de meeste wetenschappelijke feiten relatief, in de wetenschap praat men meer van conventies. Verdragen en aannames die afgesproken zijn om verder te kunnen, maar daarmee nog niet feitelijk zijn. Vandaar dat regelmatig oude 'feiten' worden veranderd of aangevuld.

De bijbel met wetenschap vergelijken, is appels met peren vergelijken. De bijbel is namelijk bedoeld als een geestelijk boek, de wetenschap is menselijk. En ik kan best een theorie geven over de gevonden (half)mensen, het uiteen gaan van de werelddelen en het ontstaan van verschillende soorten, maar die zal net zo ongeloofwaardig zijn, als de theorie van Darwin. In moderne wetenschap wordt zijn macro-evolutietheorie al niet meer serieus genomen.

Tot slot vind ik vreemd dat de hele wetenschap onder 1 noemer wordt gepropt en als je dan bepaalde facetten ervan anders ziet, dat je van de hele wetenschap afkerig moet zijn. Als je dierenproeven niet tof vindt, zou je ook geen medicijnen mogen ofzo.. kromme redenering.

Hoeveel van de wetenschappelijke 'feiten' heb je trouwens zelf onderzocht? Niet 1 denk ik, ik weet dat het grote bedragen geld kost, en dat je er veel kennis voor nodig hebt. Daarom prijs ik God ook dat zijn 'wetenschap' niet afhankelijk is van rijkdom of intelligentie, maar voor iedereen die wil toegankelijk is.

Waarschuw beheerder
Grappig ook om te lezen dat buitenaards leven zo vanzelfsprekend wordt geacht.. ergens in het heelal, of onder het ijs van ene maan europa van de planeet jupiter. En een God kan niet, nee dat is zo dom om te denken..

Terwijl beiden even onwaarschijnlijk zouden moeten zijn, en even onwetenschappelijk.

:s vaag toch.
Waarschuw beheerder
Onwaarschijnlijk?

Op 1*10^19 (het aantal planeten, volgens de laatste schatting, maar het worden er elke keer meer) plaatsen is buitenaards leven mogelijk. Van al die plaatsen hebben we er 1 onderzocht (Mars) en daarvan is met vrij grote zekerheid te zeggen dat er ooit leven is geweest!
Aangezien kansberekening ook een exacte wetenschap is, is het bestaan van een levensvorm op een van die 1*10^19 plaatsen zo goed als bewezen!

Voor het bestaan van een god is echter geen enkele aanwijzing!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zo ken er ook 1, komt ie:

In het hele heelal is een god mogelijk. Van al die planeten is er 1 die compleet anders is, daar is ontwikkeld leven. Naar alle waarschijnlijkheid is die God daar beziggeweest. Een zaadje wordt een boom, een dier volgt zijn instinct, een mens heeft bewustzijn. Ieder zijn zijn taak, orde alom (in theorie). De kans dat toeval tot orde zal leiden is nul, God moet er dus wel zijn. :s:s:s
Waarschuw beheerder
Zoiets noem je volgens mij gewoon evolutie ;)
Waarschuw beheerder
Een verhaal dat tot ons komt als verbeelding, dat we niet lezen om ons te laten informeren over standen van zaken maar als fantasie, zo'n verhaal noemen we literatuur.
Dat lijkt mij de manier waarop ook de christenheid de bijbel zou moeten lezen. Daarmee zou hij niet alleen veel meer tot zijn recht komen, maar belangrijker nog, hij zou niet langer verkracht worden, omgebogen tot iets wat hij helemaal niet is en niet kan zijn: een bronnenboek voor leerstellige waarheden over god, mens en wereld.

Literatuur is verbeelding, al dan niet met behulp van wat de schrijver heeft ervaren, onder woorden gebracht. Er moet onderscheid gemaakt worden tussen een journalist en een auteur. Een journalist neemt waar, noteert, schrijft op wat hij meemaakt: het gaat om verslaggeving van de werkelijkheid, de platte werkelijkheid. De journalist wordt hierdoor niet gediskwalificeerd, het punt is dat diens werk anders moet worden gelezen dan dat van een schrijver.
Het werk van een schrijver herken je eraan dat hij zijn ervaringen omzet in fantasie, ver-beeldt (tot beeld gemaakt). Zou je zijn roman als platte verslaggeving lezen dan heb je niet begrepen wat literatuur is.

Zo moet je de bijbel lezen: maak er geen journalistiek van, geen reportage van feiten of gebeurtenissen, maar laat hem zijn wat hij is: ver-beelding. Dat zal de bijbel zowel als de lezer goed komen. Want verbeelding werkt.
Waarschuw beheerder
haha...

mooi al die meningen
Waarschuw beheerder
donateur
natuurlijk weet ik dat men vader bestaat ;)
Waarschuw beheerder
natuurlijk weet ik dat men vader bestaat ;)

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Michou ik heb net effe men vader gesproken en met jou komt het wel goed in het leven hoor :)
Waarschuw beheerder
haha...nou gelukkig maar, zat er al over in ;)

doe m maar ff de groeten :D
Waarschuw beheerder
donateur
natuurlijk ik zou het effe doorgeven aan hem als ik hem weer spreek het is natuurlijk een druk bezet man :)
Waarschuw beheerder
ja dat snap ik ;) daarom...

haha :D:D
Waarschuw beheerder
kgeloof er toch niet echt in
Waarschuw beheerder
De kans dat toeval tot orde zal leiden is nul,

dus de kans dat je ergens 100% orde zult vinden is nul...
Waarschuw beheerder
je weet nooit wat je gaat krijgen..
Waarschuw beheerder
geweldige topics altijd he :) Dit onderwerp is ZOOO leuk voor een goede discussie als je weer op je werk zit en even niets te doen hebt :D:D
Waarschuw beheerder
Ja mensen blijven altijd wel reageren...:)

Soms alleen met de meest onozele antwoorden :D
Waarschuw beheerder
wahhaha idd :D Wat me vooral aan het lachen maakt is het feit dat sommige mensen echt ZOO naief zijn :D en er echt alles aan doen om je te overtuigen 8)

En helemaal dat ze dan happen op jouw antwoorden :)
Zelfs pacman heeft niet zoveel gehapt in z'n leven dan deze sjaakies ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha :respect:

Ach ja...hebben we iig weer een beetje lol ;)
Waarschuw beheerder
Mja, helaas blijft het akelig stil aan de overkant :P

Waarschuw beheerder
"God is a DJ", Faithles

En Odin is trouwens een Noorse oppergod, en ik kan je vertellen, ik besta hoor! ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik besta hoor!

God is alive !!! ;)

Waarschuw beheerder
Volgens mij is het geloof ontstaan in een tijd dat men van veel dingen niet wisten hoe dat was ontstaan en zou vonden ze een antwoord op al hun vragen.
Tevens is het heel lang een goed middel geweest om de mensen te laten doen, wat in dit geval de kerk wou.
Waarschuw beheerder
Ach, ik sluit nix uit, maar zoals het hier wordt verkondigd, door zichzelf verijkende 'brainwashers' is echt bullshit...

Mocht het waar zijn, dan zul je op de dag des oordeels door de big man himself gekeurd worden, en niet door dat tuig wat hier profiteert van mensen hun angst..

En zolang iemand mij niet lastig valt, zal ik nergens wat van zeggen, maar geloof is oorlog en daar heb ik nogal problemen mee...

Als iedereen elkaar nou eens in waarde zou laten..

Waarschuw beheerder
misschien is god nog kind..;)
Waarschuw beheerder
Haha ja net als bij de Dali-Lama...
Een kind opzoeken waarin die misschien wel in is gereincarneerd :vaag:
Waarschuw beheerder
Als je in 'm geloofd wel. :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben van mening van niet.

Waarschuw beheerder
ik zie het vanzelf wel
Waarschuw beheerder
:no: hij heeft mij ook nog nooit een kaartje gestuurd ;)
Waarschuw beheerder
Ik zag pas geleden een dame op een feeest, okee ikwas van de kaart maar wat een lekker ding net een Engel! Dus als engelen bestaan???? bestaat hij mischien ook wel??? en als dat zo is dan ging hij vroeger af en toe wel een potje hakheee nou op hun manier dan!!
Waarschuw beheerder
geloof wel dat God bestaat, kan geen andere reden bedenken waarom ik anders hier ben.

is nu zelfs wetenschappelijk onderzocht dat de kans dat God bestaat 69% is.
Waarschuw beheerder
is nu zelfs wetenschappelijk onderzocht dat de kans dat God bestaat 69% is.

Is er toch nog hoop voor hem/haar/het ;)
Waarschuw beheerder
geloof wel dat God bestaat, kan geen andere reden bedenken waarom ik anders hier ben.

je haalt de woorden uit me mond :respect:
Waarschuw beheerder

Nee, je bent ff op aarde gespawned of gebeamed :/

Of geloof je nog steeds in de ooievaar die jou spontaan bij je ouders had gedropt 8)

Enne, dat "wetenschappelijk" onderzoek van jou wil ik weleens zien. Waar had je dat gelezen/gezien? Op de EO zeker?

rofl :D:D
Waarschuw beheerder
ghehehe
Waarschuw beheerder
De meeste mensen hebben gewoon niet door dat in god geloven aangeleerd gedrag is.

Ik snap er ook he-le-maal niks van dat er altijd van logica uit wordt gegaan, behàlve op het gebied van godsdienst, dan gelden opeens andere regels :S
Waarschuw beheerder
ga jij maar lekker roflen en star trek kijken.
beamen heeft ook lekker zoveel met god te maken :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ook vreemd, dicht bij huis: hier op Partyflock

Mensen worden hier door iedereen de grond in geboord als ze pogo'en. Mensen die Lonsdale dragen worden door iedereen compleet afgezeken. Mensen hier worden om het minste of geringste afgezeken.
Maar mensen die geloven moet je met fluwelen handschoenen aanpakken.
Alles wat je zegt kan verkeerd opgenomen worden, en wordt ook verkeerd opgenomen. Alles wordt als een aanval gezien, en dan komt accuut de tegenaanval, van iedereen, gelovig of niet, iedereen valt bij: je mag toch zeker niet zeggen dat je iemand die in een god gelooft naief vindt, en je mag ze al zeker niet dom noemen. Terwijl ik mensen die alles wat in de bijbel staat letterlijk nemen, toch echt naief en dom vind. Als ze naar Hardstyle luisteren mag je ze helmaal afzeiken, als ze Lonsdale dragen zijn ze minder waard als een vlieg op de muur. Als iemand een topic start wat door de meerrderheid als 'niet interessant' ervaren wordt vliegen de doodsverwensingen in het rond, maar kijk uit hoe je mensen benaderd op hun geloof... Echt triest af en toe hier! Lijken soms de middeleeuwen wel!
Waarschuw beheerder
idd bob...beetje jammer.

Altijd leuk he...je drukt de "Gelovigen" met de neus op de feiten, en gelijk is het een strijd tussen de gelovigen en ongelovigen.

De fantastisch gelovige sjakies zien nog steeds niet in dat het verhaal GOD een steun in de rug was voor de tijd dat de mens het zwaar had. Immers zonder god was er geen hoop en hadden wij hier misschien niet gezeten.
Echter nu hebben wij de technologie om alles te achterhalen en hebben wij geen "hoop" meer nodig (althans...de meeste niet). Vele vragen van vroeger kunnen wij nu ook beantwoorden. Werd vroeger een komeet gezien als een teken van god, dan weten wij nu wel beter.

Ook een mooi voorbeeld: Galileo ontdekt dat de Aarde om de Zon draait. Echter, de kerk zegt dat dit absolute onzin is en dat dat contra de Bijbel is (inclusief alle andere bullshit) en verklaart de geniale man voor gek. Een kleine 400 jaar later weten wij wel beter en hebben dan ook ontdekt dat Galileo inderdaad gelijk had... Science strikes again vs the Holy Bullshit.

Met andere woorden: Alle verhalen in de sprookjesboeken (bijbel, koran etc) worden op den duur geconfronteerd met de waarheid. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat het tegendeel is bewezen.

enne...
ga jij maar lekker roflen en star trek kijken.
beamen heeft ook lekker zoveel met god te maken

Nee, GOD heeft jou op de aarde gebracht...dat is lekker "realistisch". En dan moet ik jou zien als Jesus?

Btw...ik ben geen Startrek fan ofzo...

Waarschuw beheerder
dat is dus wel het domste wat je kunt noemen als voorbeeld he je kunt het niet aanwijzen dus het bestaat niet?nou zal ik eens wat vragen kun je wind aanwijzen?nee je voelt het wel kun je stroom aanwijzen?nee steek je vinger maar eens in het stopcontact dan voel je het wel
Waarschuw beheerder
Die dingen kun je wel aantonen !

Als je eens stekker in een stopcontact steekt, en je doet de radio aan, dan doet ie het!

Als het waait...najah...ik ga er vanuit dat je weet wat er dan gebeurt.. %)

Waarschuw beheerder
ow en omdat je god niet kunt zien bestaat ie niet nou zo kan ik er ook wel een paar noemen het graas groeid vanzelf zeker en de zon gaat vanzelf op en het word ook vanzelf donker als hij er niet is hoe kan de aarde dan draaien wat denken jullie eigenlijk wat er in de aarde zit om er voor te zorgen dat al die dingen kunnen gebeuren?een of andere energie bron?
Waarschuw beheerder
Het gras groeit omdat de zon schijnt en het af en toe regent.
De zon komt op, omdat de aarde om de zon draait.
Hij draait door de zwaartekracht van de zon.

Je opmerkingen slaan helemaal nergens op bonnietje...
Waarschuw beheerder
Het gras groeit door fotosynthese. Het wordt donker omdat de aarde draait!

Waarom ga ik trouwens nog proberen om jou te overtuigen :s
Waarschuw beheerder
Inderdaad Bobje...weet je...ik wil mensen niet eens overtuigen...maar normaal na laten denken !
Waarschuw beheerder
Tja, zoals ik al eerder zei: als ik nu zou zeggen dat ze dom en naief was, zou ik ruzie hebben, dus zeg ik het maar niet ;)
Waarschuw beheerder
echt...hier is gewoon geen woord voor :D

Even de leukste (naieve) opmerkingen:

nou zal ik eens wat vragen kun je wind aanwijzen?nee je voelt het wel kun je stroom aanwijzen?nee steek je vinger maar eens in het stopcontact dan voel je het wel.

of deze dan :D

het graas groeid vanzelf zeker en de zon gaat vanzelf op en het word ook vanzelf donker als hij er niet is hoe kan de aarde dan draaien wat denken jullie eigenlijk wat er in de aarde zit om er voor te zorgen dat al die dingen kunnen gebeuren?een of andere energie bron?

Ik heb maffe mensen gezien op het forum, maar dit slaat echt alles :D:D:D

Ok...De wind is er "zomaar". Nou, ik zal je vertellen; als jij gezellig op de planeet Jupiter staat, dan wordt jij aan 300 stukken getrokken door de storm die daar gaande is.

Ooit les gehad op school over ons zonnestelsel? blijkbaar niet, want dan weet je dat de AARDE OM DE ZON DRAAIT en dat dat de reden is waarom het dag en nacht wordt...
Mocht je het nog niet weten; de zon draait dus niet om de aarde ;)

Voor de rest is het duidelijk dat jij OF niet heb opgelet bij biologieles OF dat je gewoon uberhaupt school hebt gemist en teveel sprookjes las...

Anyway, het is en blijft een genot om jouw antwoorden te lezen :D:D:D

Keep up the good work!!
Waarschuw beheerder
GODVERDOMME da's erg ja!
Waarschuw beheerder
Ons bestaan voltrekt zich in raadsels. Dat klopt. Maar het gekke is dat het raadsel van het bestaan alleen in de hoofden van mensen bestaat. Dieren hebben dat niet. Daarom hebben dieren geen scheppingsverhalen, geen religie waarmee ze de raadsels afdekken. Alleen mensen weten van raadsels, en pijnigen zich af met het zoeken naar antwoorden. Als de antwoorden op zijn, blijven de raadsels. Die we dan weer religieus afdekken. Religies zijn als het ware pogingen de vloed van vragen en raadselachtigheden waarin we dreigen te verdrinken, in te dammen, een stukje droog te houden, als het ware
Waarschuw beheerder
Jep...dieren maken elkaar alleen maar af vanwege het motto "eten of gegeten worden"...
Mensen maken elkaar af vanwege ras, geloof, meningsuitingen, etc...

Zoiets bestaat er niet bij het dierenrijk.

Ok, religie kan z'n voordelen hebben, maar heeft ZEKER nadelen. Kijk naar de kruistochten van vroeger. Die zijn alleen georganiseerd om een ANDER GELOOF de pan in te hakken...
Ik ga er in ieder geval vanuit dat deze kruisridders hun slachtoffers niet hebben opgegeten... ;)
Waarschuw beheerder
Diepe shit!

Maar hoe weet je dat naaktslakken geen geloof hebben? Of zeekomkommers? Misschien geloven die ook wel, maar je verstaat ze niet hè...
Waarschuw beheerder
True, maar die slachten elkaar niet af :) Dus hun respect voor de medenaaktslak of medezeekomkommer is aanwezig :P

Dat is iets wat een groot gebrek is bij het menselijk ras...is god soms iets vergeten? :P
Waarschuw beheerder
Zag laatst op NGC toch dat er chimpanse stammen zijn die moorden puur wegens lust. Ze willen moorden, dus moorden ze, zonder reden!
Waarschuw beheerder
ja maar dan heb je het over onze verwanten he ;)

Na-apers altijd :P:P

Na wiens gelijkenis heeft god de mens geschapen? juist!! APEN!
Waarschuw beheerder
Ik dacht dat Darwin de mens had geschapen?!?
Waarschuw beheerder
Ik dacht dat Darwin de mens had geschapen?!?
Waarschuw beheerder
En nog een keer :s
Waarschuw beheerder
We moeten toch wel ontopic blijven he :P
Waarschuw beheerder
En dan moet ik jou zien als Jesus?

*zucht* je kan ook niks posten als je niet weet waar je ut over hebt.....
Waarschuw beheerder
lekker bezig bob :P
Waarschuw beheerder
*zucht* je kan ook niks posten als je niet weet waar je ut over hebt...

is nie zo moeilijk; Als god jou op de aarde heeft gezet, dan ben jij de zoon van god aka Jesus...maargoed...wijkt van het onderwerp af
Waarschuw beheerder
jA iK bEn BlOnT....VeEeT ToGgGg
Waarschuw beheerder
Jezus afficheert zichzelf nooit als zoon van God, maar als de zoon des menschen.
Maar alle leden van het mannelijk geslacht zijn zonen des menschen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Enne, dat "wetenschappelijk" onderzoek van jou wil ik weleens zien. Waar had je dat gelezen/gezien? Op de EO zeker?

stond in Twents courant Tubantia half jaar geleden of zo. Zou ook niet weten hoe je zoiets wetenschappelijk kan bereken....maakt me ook niet uit. stond iedergeval in de krant.
Waarschuw beheerder
Tubantia? Dat is toch die krant die ze wekelijks uitbrengen in Phantasialand?
Waarschuw beheerder
Ik heb het onderzoek bij 2 vandaag gezien, maar er was niks wetenschappelijks aan!
De formule stond ook op nu.nl, en zelfs hier op PF ergens, maar als we dat nu al wetenschap noemen, dan zendt RTL 4 elke werkdag van 20:00 tot 20:30 een zwaar wetenschappelijk programma uit!
Waarschuw beheerder

Whahahha :D:D

scherp bobje...scherp 8)
Waarschuw beheerder
Weet niet of er iets is :)
Wij bestaan namelijk gewoon uit moleculen die levend zijn door energie...

Waarschuw beheerder
yes sir :)
Waarschuw beheerder
ach...zal ff helpen...

God bestaat niet...anders had ie zich vast wel eens laten zien...
Waarschuw beheerder
Na wiens gelijkenis heeft god de mens geschapen?

Het is toch logisch dat de mens op 'God' lijkt...aangezien God ook een verzinsel is van de mens zelf ;)
Waarschuw beheerder
nou je neemt t maar aan ;)

anders doe ik je wat 8)
Waarschuw beheerder
Het is toch logisch dat de mens op 'God' lijkt...aangezien God ook een verzinsel is van de mens zelf

True, eigenlijk is het anders:

Na wiens gelijkenis heeft de mens zijn god geschapen?

Juist!!
Waarschuw beheerder
jij snapt 'em! ;)
Waarschuw beheerder

Vindt ik een goeie redenatie :D
Waarschuw beheerder
God is a monkey!!! :P
Waarschuw beheerder
haha...

maareh ff wat anders...waren adam en eva niet de schapers van het mensen ras..??

dan zijn we dus allemaal afkomstig van een incest affaire :P
Waarschuw beheerder
nog beter!!! "ze" zeggen dat de heilige maagd Maria "spontaan" zwanger was van Jesus... <---vage zin, maargoed ;)

FOUT!!! Maria was gewoon een geile sloerie die gewoon ff zin had in een wippertje...helaas was het fout gegaan.

pfff...naieve mensen in die tijd zeg

:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Adam en Eva zijn gewoon 2 bosapen die het een keer anders deden dan "doggystyle" aka dierensex en sindsdien werden ze gezien als "mensen"

omg...wat een crap zeg :D:D
Waarschuw beheerder
Maria was gewoon een geile sloerie die gewoon ff zin had in een wippertje...helaas was het fout gegaan

*proest*
jij bent erg, ouwe! :P

Het is grappig, want wist je dat Jezus ook oudere broers of zussen had?
Waarschuw beheerder
ik ben de jongste zus van jezus ;)

ben hier om jullie in de gaten te houden...en alles door te geven :D

Maria was gewoon een geile sloerie die gewoon ff zin had in een wippertje...helaas was het fout gegaan

erg jah...maar wel leuk :)
Waarschuw beheerder
Ej, je staat met m'n stiefzusje op de foto, Michou!
Geinig :D
Waarschuw beheerder
ja leuk he...:D

Waarschuw beheerder
had vandaag nog iemand aan de deur die kwam god wel even brengen. even voor de duidelijkheid het is weer tijd voor jehova's
Waarschuw beheerder
Is it the time of the season again?

Waarschuw beheerder
zal wel, paar straten verderop hadden ze er ook al last van, die lui zijn ook echt overal, zijn net kraaien
Waarschuw beheerder
It's the season again
Waarschuw beheerder
Mja...op een of andere manier komen ze nooit meer bij mij aan de deur (6)

Ik ben ooit een discussie met 1 van die eikels aan gegaan :D owhehahaha!!! 1-0 voor mij!!! :P daarna zijn ze nooit meer terug gekomen :D:D
Waarschuw beheerder
Ik grijp gewoon altijd dat boekje uit hun handen en zeg dan: "En nou oprotten godverdomme"... Zijn ze ook zo weg hoor!
Waarschuw beheerder
Zó fout hè, je boodschap op zo'n manier 'verkondigen':no:
Waarschuw beheerder
ja wat Indonazn zegt...

de eerste dag dat ik hier woonde kwam er ook zoon gozer aan de deur hier..
gewoon in discussie gaan met die lui, houden ze vanzelf op...
en doen ze dat niet, moet je zeggen, iedereen mag hier in Nederland een mening hebben...
t beste maar weer :)
Waarschuw beheerder
Had em al in het andere topic gepost, maar ik vind em ook goed in deze passen :) :

Het schijnt mens eigen te zijn om toch een extra dimensie aan het leven te geven. Blijkbaar blijft het moeilijk om te accepteren dat er buiten dit leven niks extra's is. Er moet altijd meer zijn! Dat moet gewoon!

Nee, daar gaat het fout, dat moet namelijk helemaal niet! Er zijn totaal geen aanwijzingen voor, als er al aanwijzingen zijn, dan bewijzen die juist het tegendeel. Het blijft eeuwig zonde om je leven op te offeren voor het hiernamaals als het er niet is! Dit is het. Meer is er niet, totdat het tegendeel bewezen wordt. Leef nu!

Zelfs hedendaagse theologen zijn er over uit dat de erfenis van de vorige generaties niet de juiste is. Onze wereld zit toch anders in elkaar dan onze voorouders dachten. Dat geeft ook helemaal niet, dat is normaal.
Een mening dient herzien te worden op het moment dat er nieuwe feiten aan het licht komen.
Het is heel normaal om niet vast te houden aan conservatieve gedachten..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tja er zit wel wat in vindt ik :)
net zoals mijn oom die streng gelovig is en ik niet elke keer zegt satan spreekt spreuken over je heen als je op een hardcore feest bent en dan wordt je agressief!

nou ben nog nooit agressief op een hardcore feest geweest ten eerste.

en god ja zal er vast wel ergens geweest zijn vroeger was gewoon een normale jongen/meisje net zoals ons allen.

en voor de rest mag jij het weer verder zeggen gill bates
Waarschuw beheerder
Dat snap ik ook nooit...staat er in de bijbel dat hardcore slecht voor je is? staat er dat je geen plezier mag maken?

't staat er niet, dus waarom doen sommige mensen er zo moeilijk over
Waarschuw beheerder
ach mensen doen altijd wel ergens moeilijk over...
hebben ze tenminste wat te zeuren...
Waarschuw beheerder
Achja..het is gewoon een kwestie van tijd totdat de meeste verhaaltjes allemaal worden geconfronteerd met de keiharde waarheid (o.a. door technologische ontwikkelingen). Dan zullen er hopelijk wat meer oogjes open gaan en blijkt het dat ze toch niet in een droomwereld leven...

In ieder geval ben ik al wakker geworden uit de Matrix :P

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Geloof niet dattie bestaat nee, want heb 'm nooit gezien!

Waarschuw beheerder
How could you be so bold?? :P
Waarschuw beheerder
God is Geest, manifesteert zich dus ook als Geest. De enige manier om God te kennen, is door Hem persoonlijk, geestelijk te ervaren. Alleen zo worden indirecte godsbewijzen, directe godsbewijzen.

Waarschuw beheerder
donateur
De enige manier om God te kennen, is door Hem persoonlijk, geestelijk te ervaren

Dus jij gelooft erin, want je zegt al HEM;)

Wie zegt, dat als god bestaat, het een vent is
Waarschuw beheerder
Wie zegt, dat als god bestaat, het een vent is
dat boeit toch niet?
maar als ik ut me goed kan herrinneren, is de "man" (adam) gemaakt naar het evenbeeld van god en omdat de man eenzaam was heeft ie uit een rib van de man (adam) de vrouw (eva) gemaakt. (volgens de bijbel dan)

ik denk overigens niet dat alles wat in de bijbel staat, letterlijk moet worden genomen. Dat is mischien ook de reden waarom mensen het een een fabeltje vinden. Heel veel dingen die daar staan worden figuurlijk bedoelt. ik denk dat de mensen het daardoor verkeerd interpreteren omdat ze slechts een deel van het geheel gelezen of gehoord hebben.
Jezus gebruikte ook altijd zogenaamde "gelijkenissen" (dacht ik) om iets op een andere manier te vertellen, waardoor de kern van het verhaal naar voren kwam.

enne
God is Geest, manifesteert zich dus ook als Geest. De enige manier om God te kennen, is door Hem persoonlijk, geestelijk te ervaren. Alleen zo worden indirecte godsbewijzen, directe godsbewijzen

ik weet niet of je ut goed bedoelt.....maar, hier ben ik ut wel mee eens.

je hoeft niet perce iets te zien om ergens in te geloven. altijd maar dat gezeik van "eerst zien, dan geloven" :nee: maar goed deze discussies zijn al zoooo vaaak gevoert hier op PF....wordt weer een eindeloze topic dit. :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dan nog: eerst ervaren, dan geloven.
Waarschuw beheerder
dan nog: eerst ervaren, dan geloven.

dat is al wat beter ja
Waarschuw beheerder
heb hem nog nooit gezien dus weet nie of hij bestaat
Waarschuw beheerder
dusssssssss
Waarschuw beheerder
niemand heeft hij/zij/het ooit gezien dus niemand weet of hij/zij/het bestaat

Waarschuw beheerder
nou ik ga ff koffie zetten :P zien of ik God onderweg nog tegen kom..

Waarschuw beheerder
JAH CKERSS!!....100%

Waarschuw beheerder
Hmmzzz mijn koffie is ondertussen op... Enige die ik tegen kwam was een mug. Die is nu dood.

Waarschuw beheerder
peace and love -> je heet ook nathanael...
Waarschuw beheerder
Als de mens naar het evenbeeld van God geschapen is, waarom wordt de mens dan in zonde geboren?

Waarschuw beheerder
Het is toch zonde om zo een destructief wezen als de mens te creeren?
Waarschuw beheerder
ooh nee...hoe kan je ZOO dom zijn om het verhaal van Adam en Eva te geloven...

Waarschuw beheerder
euh zeg ik dat dan? tuurlijk is dat onzin.
Waarschuw beheerder
hej hej...

geloof het niet...maar tis wel komisch...

*voelt zich erg aangsproken op het moment :bloos:*

;)
Waarschuw beheerder
Wie de schoen past.... :P

Waarschuw beheerder
NEE denk niet dat god bestaat....Men vraagt zich af waar we weg komen , En die vraag zal volgens mij nooit beandwoord worden.
De bijbel zal wel een goed oud boek zijn die ooit eens een keer geschreven is, Mischien ook met de bedoeling ( of onder een goeie blow ) Om toch de vraag te beandwoorden, Hoe komen wij hier terecht..
Het is volgens mij een goed oud boek, net zo iets als de fabeltjeskrant..
Waar somige mensen wel te veel waarde aan hechten. ( geloof uit putten )
Het heet niet voor niets geloof.
En wie kan er in godsvredesnaam nog in god geloven, Als je alle ellende op de wereld ziet..

Maar goed dat is mijn mening,!

Waarschuw beheerder
héh bokkie béh
jah dat klopt helemaal!
jij ook???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En dan nog iets,, Naar mijn mening gaat de wereld ten onder aan het geloof...

Alle ellende begind volgens mij door het geloof..
De ene kerk keurt alles af wat de ander voordraagt (preekt).
Dan zecht die kerk weer over een ander geloof dat het niet deugt, En ga zo maar door..

De stijd ondeling met kerken in nederland is al veel te gek voor woorden.
En dan krijg je dat van het buitenland dr ook nog eens bij...Kan nooit goed gaan...

Maar nogmaals dat is mijn beleving en mening....
vat het niet beledigend op.

Waarschuw beheerder
Nee God bestaat niet.

God is alleen maar een gevolg van onverklaarbaarheid van het bestaan.

Waarschuw beheerder
2 peace n love -> Nee ik heet geen nathanael maar ik bedoelde dat dat een bijbelse naam is toch?

Waarschuw beheerder
min en min is plus
Waarschuw beheerder
Maar het is natuurlijk wel een (té) mooie houvast.....dat er na dit leven nog een 'leven' is.

Maakt je leven naar mijn mening wel makkelijker.

Waarschuw beheerder
ehm jah ik zie niet zoveel in eeuwig leven...

Waarschuw beheerder
jah dat klopt helemaal!!

dus je hebt verstand van de bijbel?

Waarschuw beheerder
Nou niet echt... maar ik weet wel het een en ander...
Mijn naam betekend "Rechter van God" :)

Waarschuw beheerder
owww kijk aan!!...
en welke taal is dat dan?

Waarschuw beheerder
trouwens daniel is ook een bijbelse naam!!!

Waarschuw beheerder
donateur
:no: :no: :no:
Waarschuw beheerder
God is fake :yes:, bijbel is wel okeej (y)(voor in de openhaard)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
We don't believe in a god who does not exist, 666!

God is a wanker!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jij bent een levende 1 april grap.
Waarschuw beheerder
'Als je weet dat je een geweten hebt, geloof je indirect in het bestaan van (een) God'

Een stelling om een andere aspect te bekijken, de discussie wat nieuw leven in te blazen.
Heeft te maken met eerder genoemde zaken:

Het schijnt mens eigen te zijn om toch een extra dimensie aan het leven te geven.

: Inderdaad schijnt dit zo te zijn, terwijl nooit direct aantoonbaar bewijs is geleverd van die extra dimensie. Dat op zoek zijn naar/ zich bezighouden met het spirituele blijkt een natuurlijke behoefte van de mens. Goed of fout is dan ook niet aan de orde. Wel de vraag - welke ook geldt voor ons geweten - hoe deze zaken in de mens zijn gekomen.

Als de mens naar het evenbeeld van God geschapen is, waarom wordt de mens dan in zonde geboren?

: in eerste instantie is de mens met een zuiver geweten geschapen, door zichzelf boven God te hebben willen stellen, is dat zuiver geweten voorgoed geschaad. Dat was een onomkeerbare aktie. Vandaar dat vanaf toen iedere nakomeling met die onvolmaaktheid/ zonde is geboren. Niet verwonderlijk dat 'ik geloof in mezelf' het motto is van velen, maar niet tot een gewetensvol doel kan leiden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hij bestaat niet. let maar op in de gebieden waar de mensen het meest gelovig zijn zijn vaak de grootste rampen.

Waarschuw beheerder
mischien is dat wel een test voor hun...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dan zou ik zeggen val maar dood met die test van je
Waarschuw beheerder
Op het moment dat iemand God bedankt voor iets dat God voor diegene gedaan heeft, wordt dit als de normaalste zaak van de wereld beschouwd. Het is zelfs netjes om te bedanken voor iets wat je krijgt. En daarmee is het uit. Verder wordt er niet over nagedacht. Je staat voor een grote gebeurtenis in je leven en vraagt God om hulp. Bij het positief afsluiten van deze gebeurtenis dank je netjes. Klaar.

De onvergeeflijke fout die hierbij gemaakt wordt, is dat er niet nagedacht wordt over wat men nu eigenlijk net gedaan heeft. Er is namelijk bij het bidden en danken van uitgegaan dat het binnen Gods mogelijkheden ligt om op individueel niveau dingen te veranderen in het leven van een persoon. Met andere woorden, God houdt zich dan met alle mensen op aarde op individueel niveau bezig.

Wanneer iemand dan dankt voor iets, moet diegene ook meteen denken: jammer dat die kinderen in Afrika niet hetgeen gekregen hebben waarvoor ZIJ gebeden hebben. Reken maar dat die mensen niks anders doen dan bidden.
Britney Spears zet de hele zaal voor lul op het moment dat zij God voor de zoveelste MTV-award bedankt. Eigenlijk zegt zij: God heeft mij de kans gegeven om beroemd te worden, heel veel geld te verdienen, mooi te zijn enz enz en jullie niet! Lullig voor jullie. Jammer dat er op dit moment mensen chronisch ziek zijn, dood gaan, in armoede leven en doodongelukkig zijn. Maar goed, dat wordt dan voor het gemak maar even weggelaten.

Danken voor het eten dat op tafel staat? Prima, maar dan stelt diegene zichzelf boven alle mensen die dat niet hebben. God heeft blijkbaar bepaald dat ergens eten komen en ergens anders niet. Een puur egoïstische gedachte. Een regelrechte belediging voor heel veel mensen die al hun hele leven bidden voor betere tijden en uiteindelijk sterven van de honger.
Waarschuw beheerder
om nog even iets toe te voegen aan het verhaal van Gill:

90% van de Amerikaanse "gangster"rappers zijn zeer gelovige Christenen. Veel van deze personen hebben dingen uitgehaald waar een normaal mens nieteens aan denkt. Denk dan aan Moord, Roof, afpersing etc...

Zodra deze gasten een Emmy of een andere Award winnen, dan danken ze ALTIJD god voor hun succes...

Blijkbaar is die God een beetje blind OF corrupt, want voor dergelijke personen, die nieteens muzikaal zijn (beetje stoer lopen rijmen), heb ik totaal GEEN respect....god blijkbaar wel
Waarschuw beheerder
God loopt ook gewoon in een Phat Farm outfit en een dikke gouden fietsketting om z'n nek ;)

Oh ja, en natuurlijk een klok daaraan.
Want hij is pas ècht oldschool :yes:
Waarschuw beheerder
Twee dingen moet je gescheiden zien: mensen die zeggen in God te geloven, mensen die zeggen Christus te volgen.

Rappers, Bush, Britney.. je hoort ze wel over god spreken, nooit over Jezus. Terwijl zonder Jezus je geloof als een boek is met lege bladzijden; inhoudsloos.
Iedereen kan zeggen in God te geloven, maar welke god is dat dan en wat wil die god dan? Vragen die onbeantwoord blijven wanneer je alleen God bedankt of beleidt, wanneer je zelf bepaald wat God's wil is. Bedank en beleidt je daarentegen (de God van) Jezus Christus, is gelijk duidelijk wie wel en wie niet serieus is wanneer zegt in God te geloven, dan is het immers te toetsen.

En dan bidden. Bidden is 1 van de drie noodzaken die leiden tot groei in de persoonlijke relatie met God. Door te bidden vraag je dus om geestelijk 'brood'(=Jezus) in je hart, in je hoofd, in plaats van brood voor in je maag. Eetbaar brood is vergankelijk, je verbruikt het, waarna het weer leidt tot honger. Geestelijk 'brood' is onvergankelijk.
Daarbij is doodgaan voor christenen geen einde, maar een nieuw begin.
En tuurlijk mag of moet je zelfs dankbaar zijn voor wat je hebt gekregen, wanneer je dat niet bent is dat juist een belediging naar ieder die niet zo bedeeld is zoals jij dat bent.
Waarschuw beheerder
Ik ben de hele nacht wakker geweest, internet afstruinen op zoek naar informatie over de bijbel, god enz enz.
En het viel me op dat er op christelijke forums niet echt veel zinnigs kwam.
Zo ook een topic die ging over de Da Vinci Code: "Wij kunnen onderscheid maken tussen de waarheid en leugens omdat wij de Heilige Geest hebben, maar mensen die niet geloven nemen dit al snel als echte waarheid aan."

Hoezo grootheidswaanzin? %)
En VERDOMME, kijk eens een keer kritisch naar je geloof en slik niet alles voor zoete koek!! :@
Waarschuw beheerder
Frappant dat mensen vanalles van het christlijk geloof om willen zitten in het negatieve, terwijl men blijkbaar geen weet heeft over de inhoud ervan.
Aan de andere kant geeft uitleg verduidelijking aan ieder die het horen wil.
Waarschuw beheerder
Ik persoonlijk baal er van dat vrijwel iedereen die in Europa zogenaamd christelijk is, mdat hun ouders dit ook zijn.
Als onze voorouders massaal boeddhist waren geworden, dan waren 'jullie' dat ook.
Zegt wel wat over hoe echt het geloof is als mensen het puur uit traditie zijn en niet uit eigen wil.
Waarschuw beheerder
Ik heb trouwens wel een interessante site gevonden, die zich richt op het onderwerp 'godsdienst contra wetenschap'.

KLIK HIERvoor de link
Waarschuw beheerder
Wel erg gemakkelijk om individuelen te quoten, om zo af te geven op een hele groep. Waarom doe je dat, is dat eerlijk? Ik kan ook ene Hitler quoten, en dat betrekken op alle duitsers, is dat rechtvaardig? Bovendien is internet een bron van verwarring en onjuistheden. Wil je informatie, lees dan een boek, waarvan je kunt checken met welke intentie die is geschreven.

En inderdaad maakt traditie een mens geen christen, maar kunnen christenen wel tradities hebben. Geloven is een keuze, niemand dan jezelf kan die keuze voor je maken. Je kan dan ook niet zeggen:
dat vrijwel iedereen die in Europa zogenaamd christelijk is, mdat hun ouders dit ook zijn.

*inderdaad precies een link voor jou, vanalles wordt onwaar en negatief bestempeld, terwijl niet de moeite is genomen boeken over de bijel te lezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Go(e)d bezig, uitleg geeft geen verduidelijking want er is een grens waarop deze conversatie altijd vastloopt. Mij hoor je ook niet zeggen dat er geen goede kanten aan het geloof zitten. En [quote]Iedereen kan zeggen in God te geloven, maar welke god is dat dan en wat wil die god dan? Vragen die onbeantwoord blijven wanneer je alleen God bedankt of beleidt, wanneer je zelf bepaald wat God's wil is. Bedank en beleidt je daarentegen (de God van) Jezus Christus, is gelijk duidelijk wie wel en wie niet serieus is wanneer zegt in God te geloven, dan is het immers te toetsen.[/qoute]
dit is nou precies die onsamenhangendheid waarmee gelovigen altijd hun standpunten proberen te verdedigen. Stop ermee. Hiermee keer je mensen alleen nog verder af van het geloof.

Waarschuw beheerder
kut me quote werkt niet..
Waarschuw beheerder
Ik bedoelde veel christelijke forums, niet allen.
En ik heb het in dit geval alleen over de mensen die op die forums reageren.

[cite[Geloven is een keuze, niemand dan jezelf kan die keuze voor je maken.[/cite]
Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar in de praktijk komt er geen barst van terecht, of wil je mij zeggen dat je vóórdat je voor het christendom koos, je je eerst in alle wereldgodsdiensten hebt verdiept en uiteindelijk voor het christendom hebt gekozen?

Ik snap dat het gebeurd, het hoort uiteindelijk bij je opvoeding, maar het is verre van logisch.

En het is niet zo dat ik per definitie overal tegen ben of negatiefe ben (ook al komt dat soms wel zo over), maar er is een verschil tussen negatief en kritisch.

Ik sta overal voor open, en mocht blijken dat dat God wel bestaat of er een godsdienst is die de ware blijkt te zijn, dan zal ik mijn mening herzien, tot die tijd ga ik voor de logica.
Waarschuw beheerder
Mensen die zeggen in God te geloven maar tegenovergesteld handelen, daardoor keren mensen juist van het geloof af. Vele mensen zijn als Gill Bates en Indonazn, die iemand als Bush's woorden met daden vergelijken en (ook) daaruit conclusies (kunnen) trekken die onwaar zijn (met betrekking tot het christelijk geloof).

Go(e)d bezig, uitleg geeft geen verduidelijking want er is een grens waarop deze conversatie altijd vastloopt.

..en kun je mij de logica hiervan uitleggen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Helemaal niet, zelf de bijbel kritisch lezen kan ook wonderen doen.
Waarschuw beheerder
Bovendien, waarom moet er persé voor een godsdienst gekozen worden? Haal liever uit elke godsdienst, overtuiging, whatever, iets positiefs en leef er naar, waarom moet het nou in een hokje?
Waarschuw beheerder
Wanneer je voor een godsdienst kiest, kies je voor een taak hier op aarde. Die taak is dan de kern van je bestaan. Elke godsdienst/ levensbeschouwing heeft een zodanig andere taak, welke moeilijk te combineren valt.
Waarschuw beheerder
Dan is het toch vreemd dat veel mensen weinig tot geen tijd besteden zich serieus en (zelf)kritisch te verdiepen in iets wat de kern van hun bestaan vormt, daar is het simpelweg te belangrijk voor.
Waarschuw beheerder
Dat is aan de ene kant vreemd ja. Aan de andere kant niet; had al uitgelegd dat de mens ten alle tijde geneigd is zichzelf boven God te stellen en daarmee te vervallen in aards denken en doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
*zucht*
Waarschuw beheerder
de mens ten alle tijde geneigd is zichzelf boven God te stellen en daarmee te vervallen in aards denken en doen.

Goden en godsdienst zijn alleen in het leven geroepen om onverklaarbare dingen een reden te kunnen geven, dat mensen die redenen niet meer nodig hebben, zou je dus inderdaad kunnen formuleren als jouw zin, aangezien we er dus achter zijn dat God niet bestaat en we die redenen om ons onverklaarbare gevoel een bevredigd gevoel te kunnen geven niet meer nodig hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Go(e)d bezig, ik bedoel: je gelooft of wel of niet. De twee partijen kunnen elkaar niet overtuigen want niemand kan tot nu toe bewijs leveren voor de argumenten van de tegenpartij.. Het echte bewijs komt na de dood.
Waarschuw beheerder
En daarom is het logischer ervoor te kiezen niet gelovig te zijn, des te meer daar er er meer argumenten zijn dit niet te doen!

Waarschuw beheerder
even mijn eigen fout corrigeren: niemand kan tot nu toe bewijs leveren voor zijn eigen argumenten.

en idd logica eerst.
Waarschuw beheerder
achja...het is gewoon een FEIT dat Religie een deel van ons bestaan is.
Voor sommige groeperingen is de religie een belangrijk onderdeel. En voor velen is het absoluut geen noodzaak omdat deze geen religie nodig hebben.

Kijk, je zal een gelovige NOOIT kunnen overtuigen dat zijn/haar god niet bestaat. Deze persoon is niet voor niets met zijn geloof samen gegaan.
Daaraantegen is het wel weer mogelijk om een ongelovige te laten geloven. Waarom zou het dan niet andersom kunnen zijn?
Waarschuw beheerder
"Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren", staat in het onze vader. Maar wij vergeven onze schuldenaren toch niet door onze zonen aan het kruis te slaan voor hun zonden? Waarom zou God ons dan alleen via die omweg kunnen vergeven?
Christus vraagt aan God: "Vergeef ons zoals wij vergeven." Het kruisigen van Jezus had dan dus helemaal niet hoeven te gebeuren.
Bovendien, als God almachtig is dan kan hij alles, dan kan hij ons rechtstreeks vergeven zonder dat via Jezus te doen. In het Oude Testament wordt trouwens ook niet anders gedaan dan rechtstreeks vergeven. Dat het 'voor altijd vergeven' wel via Jezus gedaan is komt er dus op neer dat het 'voor altijd vergeven' niet binnen Gods mogelijkheden lag. God is dan dus zeker niet almachtig.

Er zijn mensen die beweren dat er voorspellingen gedaan zijn in het Oude Testament die ook daadwerkelijk uitgekomen zijn. In het Nieuwe Testament staan dan gebeurtenissen die zouden moeten bevestigen dat de voorspellingen uit zijn gekomen.
Het is echter zo dat de schrijvers van het NT allen wisten wat er in het OT geschreven stond. De verhalen worden dan op een dusdanige manier verteld dat het inderdaad lijkt alsof de voorspellingen uitkomen. Wat is het OT immers waard als het niet uit zou komen? Dit bewijst echter helemaal niks en is juist een volstrekt logische gang van zaken.

Als we er even vanuit gaan dat het christelijk geloof ook maar een greintje waarheid bevat, als de kruisdood diende om ons te verlossen, moeten wij iedereen prijzen die aan die kruisdood meegewerkt heeft. Dan is er geen enkele reden om ook maar iemand -Judas, Pilatus, de Romeinse soldaten die Jezus kruisigden, Herodus, Kajafas, de overpriesters- iets te verwijten. Ze hebben juist allemaal bijgedragen aan onze verlossing! En Judas moet dan het meest geprezen worden, want hij zette de eerste stap.

Nog iets dat (volgens de bijbel zelf) bewijst dat Jezus niet de messias kon zijn:
Uiteindelijk betekent 'messias': de gezalfde, 'hij over wiens hoofd de gezalfde olie was uitgestrooid'. Dus letterlijk gezien kan het niet eens waar zijn dat Jezus de messias is.
Verder moet de messias van David afstammen en ook 'de herstelling van David's troon en Israëls onafhankelijkheid' bewerkstelligen. Welnu, zowel de troon als die onafhankelijkheid hebben juist ten tijde van Jezus opgehouden te bestaan! Ook hier wordt aangetoond dat de christenen er naast zitten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
Nog iets dat (volgens de bijbel zelf) bewijst dat Jezus niet de messias kon zijn:
Uiteindelijk betekent 'messias': de gezalfde, 'hij over wiens hoofd de gezalfde olie was uitgestrooid'. Dus letterlijk gezien kan het niet eens waar zijn dat Jezus de messias is.
Verder moet de messias van David afstammen en ook 'de herstelling van David's troon en Israëls onafhankelijkheid' bewerkstelligen. Welnu, zowel de troon als die onafhankelijkheid hebben juist ten tijde van Jezus opgehouden te bestaan! Ook hier wordt aangetoond dat de christenen er naast zitten.

heel leuk allemaal dat kopieren en plakken van het internet ...maarre dat klopt niet helemaal, want de naam Jezus betekent letterlijk 'God redt'. Het is de Griekse vorm van de Hebreeuwse naam Jeshua (Jozua). Christus betekent idd 'Gezalfde' maar dan in de betekenis van 'uitverkorene'. Dat is de Griekse vorm van de Hebreeuwse titel Messias. dus vandaar de naam messias. Jezus Christus betekent dus gewoon 'Gods uitverkoren redder'.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nou..volgens die lui in de stad wel vorige week..ze kwamen naar me toe...GOD ZIJ MET U ...ach man jezus :S

Waarschuw beheerder
ik heb een site kunnen vinden met dingen over Koran (bijbel van de moslims).
je kunt er films, magazines, boeken etc.. downloaden en kijken in het engels dus voor de goed engels verstaande gasten zou ik het even aanraden als je geintreseerd bent in zulke dingen en of je het nu gelooft of niet gelooft je wordt er wel wijzer van. En daarna kun je dingen gaan verglijken en mischien krijg je dan wel een andere gedachte over de Islam.

link: De wonderen v.d Koran
http://www.harunyahya.net/download/8cdb6feb36edb038c807b74db3b6e9f5/kuran_mucizeleri_en.zip

als je deze fimpje ziet dan kun je bijv. zien dat er in de jaar 700. n chr in De Koran stond dat er geen 2 zeeen met elkaar mix, of bijv. dat er elke jaar precies hetzelfde aantal water verdampt en regent. unieke vingerafdrukken, de stages die een sperma cel aflegt todat het een "mens" wordt

en veelee andere
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar ook de Koran is in de loop der jaren dramatisch aangepast.
Sterker nog; er bestaan meer versies van de Koran dan van de Bijbel.

Als we er even vanuit gaan dat het christelijk geloof ook maar een greintje waarheid bevat, als de kruisdood diende om ons te verlossen, moeten wij iedereen prijzen die aan die kruisdood meegewerkt heeft. Dan is er geen enkele reden om ook maar iemand -Judas, Pilatus, de Romeinse soldaten die Jezus kruisigden, Herodus, Kajafas, de overpriesters- iets te verwijten. Ze hebben juist allemaal bijgedragen aan onze verlossing! En Judas moet dan het meest geprezen worden, want hij zette de eerste stap.

True :) Judas zag al wat voor raddraaier hij was. Gewoon een profeet die alle naieve mensen die het moeilijk hadden zwaar misleidde. Misschien dat het woord profiteur afstamt van profeet :D
Waarschuw beheerder
Kan iemand mij uitleggen waarom er op de manier gedoopt wordt, waarop er gedoopt wordt ?
Waarschuw beheerder
- kan iemand mij vertellen aan welk natuurlijk/ onverklaarbaar verschijnsel de God van Israel werd toegedicht? Een argument dat telkens weer terugkomt, maar nooit verduidelijkt wordt.

- inderdaad is God almachtig, een term die mensen niet volledig kunnen begrijpen omdat we het niet kunnen bevatten. Alles kunnen, betekent nog niet, alles willen. Misschien ken je de gezegde: Gods wil is ondoorgrondelijk, dus waarom precies zus en niet zo is voor ons niet te begrijpen: Gods wil. Over de kruisiging voor de zonden valt daarentegen wel wat te zeggen.
De beschreven geschiedenis wijst uit dat keuzevrijheid enorm belangrijk is voor God. God heeft nooit iemand gedwongen, maar verwacht altijd een bewuste keuze. Zomaar iedereen vergeven is daarvan het tegenovergestelde, geen logica dus.
In het Oude Testament werd altijd pas vergeven door het brengen van de verschillende offers, dus ook nooit zomaar. Dit kon alleen door de Joden, en was dus altijd pas na begane zonden: oude verbond. Het nieuwe verbond zou voor iedereen gelden die het aan wil nemen. Waarbij zonden zouden worden vergeven alvorens gepleegd, door een ultiem offer: Jezus Christus, die zonder zonden was (=Zoon van God) en stierf als mens (=Zoon des mensen) met de zwaarste straf van die tijd (=kruisiging) om naar de meest definitieve plek te gaan (=dodenrijk) om vervolgens na 3 dagen eruit tot leven te komen (=opstanding) om het ergste gevolg van de zondeval (=de dood) voorgoed te overwinnen, om zo Gods opinie over de begane zonde (=oordeel) op zich te nemen en dus voor ieder die Jezus alzo aanneemt kwijtgescholden worden (=genade).

- En Judas etc. prijzen? Wat een onzin, wat een onlogica! Wanneer een gevolg goed uitpakt, ga je de foute oorzaak toch niet prijzen.. bijv: een vliegtuig boort zich in het WTC, daardoor is het veiliger geworden in vliegtuigen, laten we prijzen dat het WTC met al die mensen erin instortte? :s

Waarschuw beheerder
Indonazn 18 april 2005 13:02
maar ook de Koran is in de loop der jaren dramatisch aangepast.
Sterker nog; er bestaan meer versies van de Koran dan van de Bijbel.

Nou Neej !! het is de enige bijbel die dus niett is aangepast of alleen maar de lettertypes wat verandere in de loop der tijd. en zelfs al was het in de jaar 1900 dan zou het nog een wonder zijn wat er in de Koran staat want toen had je het apparatuur niet om het te bewijzen ;)

Waarschuw beheerder
Voor mij bestaat ie in ieder geval niet......
Waarschuw beheerder
Nou Neej !! het is de enige bijbel die dus niett is aangepast of alleen maar de lettertypes wat verandere in de loop der tijd. en zelfs al was het in de jaar 1900 dan zou het nog een wonder zijn wat er in de Koran staat want toen had je het apparatuur niet om het te bewijzen

euh...de egyptenaren waren toch wel eerder dan het sprookjesboek van de mohammedanen ;)

Waarschuw beheerder
eh ja Indonazn, mohammed was ook pas geboren in het jaar 571.
Waarschuw beheerder
Enne...de koran is wel DEGELIJK meer dan 10x aangepast...

eh ja Indonazn, mohammed was ook pas geboren in het jaar 571.

Wanneer die rare vogel geboren is boeit me niet echt...ik weet alleen dat de Egyptenaren bepaalde kennis bezaten die helaas verloren is gegaan (sterrenkundig/wiskundig etc)

Waarschuw beheerder
true, vele andere volkeren zoals de mayas hadden ook bepaalde kennis die verloren is gegaan...
Waarschuw beheerder
Om gek van te worden, dat hun kennis zo goed als verloren is!
Waarschuw beheerder
Jep...erg jammer.
Ik ben nog steeds heel geinteresseerd in het verleden van de Egyptenaren. Niet om hun geloof, maar om hun techniek etc...

maarja..da's niet ontopic he :)
Waarschuw beheerder
Word!
Als je er achter komt hoe perfect die piramides eigenlijk in elkaar zitten..(Y)
Waarschuw beheerder
En dan komt die bijgoochem van een Jesus met z'n verhaal over god...HAH!! die Apekop kan geen pyramides bouwen die gewoon loodrecht op sterren staan.
Hij is nog steeds een ordinaire zandkastelenbouwer die goed kan ouwehoeren over z'n ouweheer die zichzelf GOD noemt :)
Waarschuw beheerder
Jij hebt echt mooie metaforen, indonazn :respect:
hihihi

Waarschuw beheerder
ja ik geloof dat hij bestaat
Waarschuw beheerder
Dan snapt de rest ook wat ik bedoel...anders gebruik ik TE moeilijke Nederlands :P
Waarschuw beheerder
Kben er nog niet helemaal over uit...
Kgeloof volgens mij meer in de evolutietheorie.... :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
NEE sorry .

Waarschuw beheerder
Weet het nog niet zeker:/ weet wel dat er íets is,maar wat?
Waarschuw beheerder
Waarom moet er íets zijn dan?
Waarschuw beheerder
inderdaad en WAT moet er dan zijn...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jullie gaan ervanuit dat god een persoon is.... god kan ook een begrip zijn wat staat voor een deel van ieder mens, gewoon iets wat je in je hebt waardoor je goede dingen doet....

zoals bij de barmhartige samaritaan, op zo'n moment komt het god in de mensn dus naar boven.....

Waarschuw beheerder
Vind het een beetje onzin om er over te discussieren. aangezien het toch niet bewezen kan worden dat er 'iets' is of niet..
Waarschuw beheerder
Woei! het topic leeft nog :P

Gaan we weer verder? (6)(6)

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk - God is a DJ!!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb geen idee,maar toch denk ik dat er wel iets meer is :-)

Waarschuw beheerder
Als je wilt gelooven , geloof mij dan
Hij bestaat niet
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk het niet, En als hij wel bestaat vind ik het een ongelooflijke lul!! Waarom zouden er dan allemaal nare dingen gebeuren????:/

Waarschuw beheerder
Helaas............................................­............................................hij be­staat niet........................................­..................................................­................................Helaas.
Waarschuw beheerder
?

Waarschuw beheerder
:nee:

Waarschuw beheerder
Ja *tweet* Volhouden......Freek de jonge lug hoor.;p;p
Waarschuw beheerder
Gister weer is Dogma bekeken.... God bestaat en ze is een vrouw en lijkt op Alanis Morisette

Waarschuw beheerder
Volhouden ;p

Waarschuw beheerder
8) Aangenaam kennis te maken.;p
Waarschuw beheerder
Ik ben God
jah wat voor god ben je dan je hebt er zoveel

Waarschuw beheerder
Haha ...nou ik ken er al een dan.;p
Waarschuw beheerder
wie ken ie da

Waarschuw beheerder
Kijk eens 5 kolommen omhoog.....DJ Mastermaint...hij hef zich net voorgesteld als god dus.;p
Waarschuw beheerder
oke heb he gezien
maar jah dat is er maar nog 1 en er zijn er toch zo veel
god bestaat en dat ben jij :) tzit gewoon in je :D ik geloof niet zo in rondwandelende geesten van 30000 jaar voor christus enzo

Waarschuw beheerder
Denk het wel...

Waarschuw beheerder
over welke god hebben we het hier eigenlijk,de god die ons gemaakt heeft , als het hier om gaat dan bestaat die voor mij zeker wel , en als je wil weten waarom dan moet je maar wat lezen over de soemeriers het oudste volk dat we kennen,deze hebben er van alles over geschreven, met tekst en tekeningen.
Waarschuw beheerder
over welke god hebben we het hier eigenlijk,de god die ons gemaakt heeft , als het hier om gaat dan bestaat die voor mij zeker wel , en als je wil weten waarom dan moet je maar wat lezen over de soemeriers het oudste volk dat we kennen,deze hebben er van alles over geschreven, met tekst en tekeningen.

Ben er mee bezig (is ook een topic over, hier op PF) ben er razend enthousiast over!
Waarschuw beheerder
Tuurlijk bestaat god. Maar om het even duidelijk te maken, het is niet iets tastbaars dat elk moment neer kan dalen op de aarde ofzo. Zie het als een gevoel. Het gevoel dat je krijg als je op een feest staat en helemaal in trance ben, het gevoel dat je hebt als in dat ene kerkje in dat Franse dorpje bent of het gevoel dat je hebt als je samen met je vriend(in) op dat verlaten strandje zit met een glas wijn...

Zo zie ik het in ieder geval
Waarschuw beheerder
Vette site, rude violence :P

Ik vond deze op www.paracon.be en ik vind het een erg interessante theorie...:

Het verhaal over het ontstaan van ons zonnestelsel

Hoe was het mogelijk dat de Soemeriërs vanaf hun prille bestaan deze kennis bezaten.

De verhalen van de Soemeriërs gaan als volgt.
Toen het stelsel nog vrij jong was, was er de Zon (APSU= Zij die van het begin af bestond), zijn
kleine metgezel Mercurius (MUM.MU= Een die geboren is) en verder weg Tiamat=Maagd die
het leven schonk).

Het zonnestelsel expandeerde geleidelijk door de geboorte van drie planetaire paren,

Venus en Mars tussen MUM.MU en TIAMAT, het reuzenpaar Jupiter (KI.SHAR=grootste van

het vaste land) en Saturnus (AN.SHAR=grootste des hemels) aan de andere kant van Tiamat en

verder daar vandaan Uranus (ANU=god van de hemel) en Neptunus (E.A=Hij wiens huis water is).

[img width=537 height=572]http://users.skynet.be/paracon/im3.jpg[/img]

Dit jonge stelsel was nog zeer onstabiel toen, ongeveer 4 miljard jaar geleden, een indringer binnendrong.

Volgens de oude geschriften kwam hij uit de diepe ruimte.

Toen deze onze buitenplaneten naderde werd hij naar binnen getrokken.

Het was de eerste buitenplaneet Neptunus, die met zijn gravitatiekrachten Nibiru (indringer) aantrok.

De tekst zegt hierover: ‘hij die hem pakte was E.A.’.

Nibiru werd beschreven als een verschijning om nooit te vergeten: schitterend, verleidelijk, verlokkelijk,

trots en goddelijk.

Toen hij Neptunus op korte afstand passeerde, sprongen vonken en lichtflitsen over tussen de twee planeten.

Nibiru had waarschijnlijk zijn eigen satellieten. De teksten spreken van zijn volmaakte ledematen….

Moeilijk te ontdekken, vier waren zijn ogen en vier waren zijn oren.

Bij de passage begon één kant van Nibiru op te bollen, alsof hij een tweede hoofd had.

Was dat misschien het moment dat de bobbel eraf werd gerukt en Neptunus zijn maan Triton ontstond?

Iets dat in die richting wijst, is het feit dat Nibiru in een retrograde baan ons stelsel binnendrong in

tegenstelling tot de andere planeten die in tegenwijzerzin om de zon draaien.

Nog meer satellieten ontstonden toen Nibiru Uranus naderde.

De teksten vermelden dat ANU vier winden voortbracht en deze behield.

Hier refereert men duidelijk dat de vier manen van Uranus werden gevormd tijdens de bijna botsing en

die tevens Uranus deed kantelen.

Verderop wordt beschreven hoe Nibiru zelf nog 3 satellieten extra bij kreeg en hoe hij, na te zijn gevangen

in een baan om de Zon, opnieuw de buitenplanten tegenkomt en ze daarbij vormt tot het huidige stelsel.

Na Neptunus en Uranus gepasseerd te zijn, werd Nibiru steeds meer naar het midden van het planetaire

stelsel getrokken door de invloed van de immense aantrekkingskracht van Saturnus en Jupiter.

[img width=660 height=465]http://users.skynet.be/paracon/im4.jpg[/img]

Toen Nibiru/Marduk (werd door de Babyloniërs verpersoonlijkt met hun god Marduk) Saturnus naderde en

zijn oorlogspositie innam, kusten de twee planeten elkaars lippen.

Vanaf dat tijdstip werd de omloopbaan Van Nibiru/Marduk veranderd.

Mogelijk werd de hoofdsatelliet van Saturnus, GA.GA (Pluto) weggetrokken in de richting van Mars en Venus,

een richting die slechts mogelijk is als gevolg van de retrograde kracht van Nibiru/Marduk.

Ronddraaiend in een wijde elliptische baan, keerde Gaga terug naar de verre uiteinden van ons zonnestelsel.

Tijdens zijn slingervlucht kwam hij onder invloed van Neptunus en Uranus.

De nieuwe baan werd onder invloed van deze laatsten vastgelegd waarbij Gaga (Pluto) met zijn hellende baan

hem soms tussen Neptunus en Uranus brengt.

De nieuwe omloopbaan van Nibiru/Marduk richtte zich nu op Tiamat.

Het jonge zonnestelsel was nog heel onstabiel, zeker het gebied van Tiamat.

Door het schommelen van de planeten werd Tiamat door twee reuzen achter elkaar en twee kleinere planeten

tussen haar en de zon in vele richtingen getrokken.

Een gevolg hiervan was het losscheuren of het zich rond haar samenpakken, van een bende satellieten, ‘woedend

van razernij’ verhaald de tekst.

Deze satellieten, ‘brullende monsters’, waren ‘gekleed in verschrikking’ en ‘gekroond met halo's’, driftig bewegend

en rondcirkelend als waren zij ‘hemelgoden’ (planeten).

Heel gevaarlijk voor de stabiliteit en veiligheid van de andere planeten was Tiamats ‘leider van de bende’, een

grote satelliet KIN.GU (Hoge afgezant) die tot bijna planeetgrootte uitgroeide en op het punt stond om zijn

onafhankelijke bestemming te verkrijgen (eigen omloopbaan).

Tiamat was zeer onder de indruk en koos hem uit om tussen de hemelgoden te zitten.

Verder in de tekst: ‘Er ontplooide zich een hevige strijd’, toen de gravitatie- en magnetische krachten zich in de

strijd mengden.

Dit leidde uiteindelijk tot de botsing van Nibiru/Marduk met zijn 7 satellieten (winden) en Tiamat met haar bende

van 11 satellieten aangevoerd door KIN.GU.

Ze koersten in tegengestelde richting op elkaar af, toch hebben beide planeten elkaar niet geraakt, een feit van

enorm astronomisch belang.

Het waren de satellieten of ‘winden’ (de Soemerische omschrijving: ‘Zij die zich aan de zijkanten bevinden’) van

Nibiru/Marduk die zich in Tiamat boorden en in botsing kwamen met haar satellieten.

1ste fase:

Hij positioneerde de vier winden zodanig

dat niets van haar kon ontsnappen

De Zuidenwind, de Noordenwind,

De Oostenwind, de Westenwind.

Hij hield het net dicht bij hem,

Het geschenk van zijn grootvader Anu die voortbracht

De Duivelswind, de Wervelstorm en de Orkaan…

Hij zond de winden uit die hij had geschapen

De zeven van hen; om Tiamat van binnen te treffen

Zij rijzen op achter hem.

Voor hem uit bracht hij de bliksem in stelling

Hij vulde zijn lichaam met een felle vlam

Daarna maakte hij een net om Tiamat daarin te vangen…

Een schrikaanjagende halo verscheen als een tulband rond zijn hoofd

Hij was omgeven met een angstwekkende afschrikking als

Omwikkeld in een mantel.

[img width=461 height=666]http://users.skynet.be/paracon/im5.jpg[/img]

Toen beide planeten en hun satellieten elkaar dicht genaderd waren dat Nibiru/Marduk het binnenste

van Tiamat kon onderzoeken en het plan van Kingu kon doorgronden, viel Nibiru/Marduk Tiamat aan

met zijn ‘net’ (magnetisch veld?) om ‘haar te omarmen’ en met bliksemstralen te bestoken (‘heilige bliksem’).

Tiamat ‘werd omhuld door een intense schittering’, waarbij zij werd afgeremd, oververhit raakte en ‘opzwol’.

Gapende kloven verschenen in haar korst, waaruit stoom en vulkanisch materiaal ontsnapte.

Hierin schoot Nibiru/Marduk een van zijn satellieten, de Duivelswind.

Hij boorde zich in Tiamat’s buik, sneed door haar inwendige organen en spleet haar hart.

Haar leven werd gedoofd, het werd ook noodlottig voor haar manen, alle sneuvelden behalve Kingu.

Gevangen in het net, verbrijzeld en in stukken gebroken werden de leden van de bende van Tiamat uit

hun koers geworpen en met geweld in tegenovergestelde banen gedwongen: ‘door vrees verlamd keerden

zij zich om en vluchten weg’.

Hieruit kunnen de kometen ontstaan zijn die ons dan periodiek een bezoek brengen.

Volgens de geschriften is op die manier Kingu beroofd van zijn onafhankelijk worden ‘Nibiru/Marduk

ontnam hem zijn bestemming’.

Hij werd veranderd in een DUG.GA.E ‘een massa van dode klei’, in omvang afgenomen, zonder atmosfeer,

water en radioactief materiaal en ‘met boeien geketend’ om blijvend de satelliet van Tiamat te worden.

De Soemerische tekst laat er geen twijfel over bestaan dat Nibiru nu in zijn nieuwe baan rond de zon draait.

Hij doorkruiste de hemelen en controleerde alle streken,

En Apsu’s gebied mat hij op;

God (Nibiru/Marduk) mat de dimensies van Apsu op.

Bij de terugkeer in zijn nieuwe omloopbaan stevende hij terug op Tiamat af, ‘plaats van de hemelse strijd’

2de fase

De heerser stopte even om haar levenloze lichaam te bekijken.

Hij verzon toen een listig plan om het watermonster op te splitsen.

Toen als een mossel, splitste hij haar op in twee delen.

[img width=499 height=615]http://users.skynet.be/paracon/im6.jpg[/img]

Met deze actie bereikte de schepping van de ‘hemel’ zijn laatste fase en nam de schepping van

aarde en maan een aanvang.

Het bovenste gedeelte, haar schedel werd geraakt door de Noordenwind.

Door de impact werd Tiamat en ook Kingu in een volledig nieuwe omloopbaan geworpen, waar

voorheen nog geen planeet geweest was, nu de Aarde (Tiamat) en de Maan (Kingu).

Het andere deel van Tiamat werd door de inslag verbrijzeld in stukken en brokken , ‘haar staart

werd aan elkaar gesmeed’ om een soort armband in de hemel te vormen.

De stukken aan elkaar smedend,

Als een uitkijkpost positioneerde hij hen…

Hij boog Tiamats staart tot een Grote Boog

Als een armband

[img width=446 height=688]http://users.skynet.be/paracon/im7.jpg[/img]

Hier leest men hoe de Grote Band of de asteroïdengordel is ontstaan.

Verder door de ruimte kruisend gaf hij Uranus en Neptunus hun uiteindelijke uiterlijk.

Volgens de geschriften kreeg ook Gaga/Pluto op deze wijze zijn uiteindelijke positionering in ons stelsel.

Gaga/Pluto kreeg hierbij ook een nieuwe naam: US.MI (hij die de weg aanwijst) de eerste planeet die

men tegenkomt wanneer men ons stelsel binnentreedt van buiten af.

Moderne astronomie en recente ontdekkingen bevestigen dit duizenden jaren oude verhaal.

Waarschuw beheerder
jah hij bestaat kijk maar naar boven:/ o:)

Waarschuw beheerder
nee jammer maar helaas

Waarschuw beheerder
denken dat er geen 'god' bestaat is de egocentrische arrogantie die velen van ons zich denken te kunnen aanmeten. Ik denk dat wij als mensen moeten accepteren dat wij niet 't beste zijn wat er bestaat en dat er wel iets MOET zijn wat superieur is aan ons mensen... Maar er zijn veel mensen die er anders over denken... toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 16:15:
denken dat er geen 'god' bestaat is de egocentrische arrogantie die velen van ons zich denken te kunnen aanmeten. Ik denk dat wij als mensen moeten accepteren dat wij niet 't beste zijn wat er bestaat en dat er wel iets MOET zijn wat superieur is aan ons mensen... Maar er zijn veel mensen die er anders over denken... toch?

Je kunt het ook omdraaien: denken dat er persé 'iets' moet zijn wat zich boven ons verheft is een minderwaardigheidsgevoel van een gelovige..

Ik ga er niet van uit dat de mens het beste van het beste is, zeker niet.
Ik vind alleen niet dat er meteen maar aan een god gedacht moet worden, simpelweg omdat we niet alle waarheid in pacht hebben.

Waarschuw beheerder
ja de vraag is wat is de definitie van 'god'. En dan zijn we weer bij t begin van dit forum item ;-).
Waarschuw beheerder
donateur
leven na de dood ?

Waarschuw beheerder
jongens en meisjes

god bestaat echt

ze hebben het wel altijd over evolutie, van het één komt het ander theorie, toeval zus, en toeval zo

kijk, ik geef ff een voorbeeldje
als je een horloge uit elkaar haalt, en je hebt zeg maar 100 onderdelen, je doet die in trommel, en je zou de boel heel lang ff flink gaan door elkaar schudden, dan zou toch een keer TOEVALLIG het horloge weer helemaal goed in elkaar zitten, in theorie dan

toch ???

nee he !, kan niet

er moet een schepper zijn van deze chaos
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja ik geloof van wel. Wel een fijn idee dat je het niet allemaal voor niets doet.

Waarschuw beheerder
Ik denk eerder dat god energie is, de schepper van alles is toch echt energie toch?
De energie die van niets iets kan maken, en planeten ofzo.
Daar zit geen persoon ofzo achter lijkt mij, god is de schepper maar wie is dan de satan?
'God' schept deze aarde en god zijn vijand is de vernietiger, en wie vernietigen nou bijna alles wat 'god' gemaakt heeft? Volgens mij de mens.
Het is ook maar een gedachte.
Wat is God?
Ik weet het allemaal niet, maar het is opzich wel interresant vind ik
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oke ik zal het verklappen

wij mensen zijn de satan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je bent nog serieus ook, of niet? %)

Waarschuw beheerder
Als hij bestaat moet hij per direct worden ontslagen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
God is een verzinsel. Wie bouwt de aarde nou in 7 dagen? god nie hor, in zun eentje. Da lukt zelfs Heijmans niet met al haar connecties

Waarschuw beheerder
er moet wel iets meer zijn denk ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 15:56:
oke ik zal het verklappen

wij mensen zijn de satan

:nee:, zal ik eens een geheimpje vertellen. De "goden" bestaan satan is verzonnen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 15:52:
Ik denk eerder dat god energie is

lees het boek: Het Bernini mysterie van Dan Brown
Een spannend boek over wetenschap en geloof. Het broederschap Illuminatie, wetenschappers tegen het geloof.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 11 juni 2005 om 15:14:
God is een verzinsel. Wie bouwt de aarde nou in 7 dagen? god nie hor, in zun eentje. Da lukt zelfs Heijmans niet met al haar connecties

Er staan wel meer dagen, maanden en andere tijden in de bijbel die niet kloppen. Er was niemand aanwezig tijdens de schepping. Wie zegt dat het geen 7 miljoen jaar is geweest......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 11 juni 2005 om 15:14:
God is een verzinsel. Wie bouwt de aarde nou in 7 dagen? god nie hor, in zun eentje.

God deed er 15 miljard jaar over om de aarde en het leven te scheppen. En wat is de leeftijd die de wetenschap hieraan toekent? juist ook 15 miljard jaar.

Waarschuw beheerder
Als er een god zou bestaan is het een enorme klootzak.
Waarschuw beheerder
donateur
Natuurlijk bestaat er geen 'God'

heel filosofisch gezien zou je kunnen veronderstellen dat er een hogere macht is, of een andere dimensie waar meer is dan de wereld die wij kennen.

maar een god als in een almachtig persoon of als schepper, lijkt me geen punt van discussie meer.

Waarschuw beheerder
Ik heb echt geen idee,Ik denk niet dat er een allerhoogste macht is ofzo.ALs die er wil is, is er iets ergens behoorlijk misgegaan en word het tijd voor een nieuwe manager

Maar er is vast en zeker meer tussen hemel en aarde :P

Waarschuw beheerder
Berekeningen tonen aan dat het heelal zich uitstrekt tot 14 miljoen lichtjaren vanaf de zon ( hallo?:O )
De aarde is 41.000 km in omtrek ongeveer. Dat rijden wij in een auto per jaar.
Als er een god zou bestaan, en wij zouden verdwijnen, zou hij dat niet eens merken.
Er is aangetoont dat op 90% van alle andere planeten leven mogelijk is en dat daar ook echt organismen aanwezig zijn.
God is in mijn optiek een hersenspinsel om ons te sussen. En wel omdat de mens altijd logica zoekt, en dus verzint hij een god om de boel te verklaren.
Denk ik.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 15:34:
Ja ik geloof van wel. Wel een fijn idee dat je het niet allemaal voor niets doet.

pas als je weet dat het leven geen zin heeft, kun je er wat van maken.

Waarschuw beheerder
nee ik ben van mening dat er heeeeeeeel vroeger iemand is geweest en die tijd zat had en een boek heeft geschreven de bijbel dus maar de titel eigenlijk "hoe voed ik mn kinden zo makkelijk en laks mogelijk op zonder zorgen aan mn kop"

ik ben ook van mening dat het geloof je gewoon heel erg veel ontneemt en je veel meer uit je leven kan halen dan alleen maar je leven door een ander te laten lijden!

ook vind ik het heel heel erg hoe mensen op je inpraten en het soms echt overkomt dat je niks bent en fout bent dat je niet geloofd!

dat mensen geloefen is hun eigen keus maar ik leef mn leven zoals ik het wil!

Waarschuw beheerder
Beetje zinloos dit...altijd types die menen aan te kunnen tonen of er wel of geen God bestaat. Het is zeker dat we nooit kunnen bewijzen of er een God bestaat, dit is dan ook het enige dat zeker is.Wat telt is of hij volgens JOU bestaat...oftewel, geloof je? Btw, zelf ben ik niet gelovig.

Ligt eraan hoe je het bekijkt, stel dat er een god bestaat die zich verder niet bemoeit met ons omdat wij een vrije wil hebben gekregen. Daarnaast leven we niet in de hemel ;)

God deed er 15 miljard jaar over om de aarde en het leven te scheppen. En wat is de leeftijd die de wetenschap hieraan toekent? juist ook 15 miljard jaar.

Heb je een bron? Dit lijkt me nl. grote onzin. Voor zover ik weet is de aarde pakweg 5 miljard jaar oud en het heelal 13.7 miljard (ff opgezocht)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 23:45:
Heb je een bron? Dit lijkt me nl. grote onzin. Voor zover ik weet is de aarde pakweg 5 miljard jaar oud en het heelal 13.7 miljard (ff opgezocht)

dan zijn ze er in de bijbel dus vanuit gegaan dat god de aarde gelijk met het heelal heeft geschapen he.

Waarschuw beheerder
Ik bedoel eigenlijk meer hoe je erbij komt dat God er 15 miljard jaar over heeft gedaan.

Waarschuw beheerder
god dat is gewoon net zoiets als sinterklaas :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juni 2005 om 11:44:
Ik bedoel eigenlijk meer hoe je erbij komt dat God er 15 miljard jaar over heeft gedaan.

1 dag van brahma is 2.160.000.000 jaar. 7 dagen van brahma is dus ongeveer 15 miljard jaar.
Waarschuw beheerder
Mha, nee geloof niet dat er zoiets is als god. Mensen doen toch uiteindelijk alles zelf, maar voor mensen die wel geloven is het mooi dat ze iets hebben die hun helpt met bepaalde dingen om te gaan.

Waarschuw beheerder
Ilse, jij geloofd toch ook?:P Moet je het nu niet ontkennen:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
1 dag van brahma is 2.160.000.000 jaar. 7 dagen van brahma is dus ongeveer 15 miljard jaar.

Hebben we het nu over het Hindoeisme of wat? Ik bedoel eigenlijk het christelijke scheppingsverhaal hehe.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juni 2005 om 12:37:
Hebben we het nu over het Hindoeisme of wat? Ik bedoel eigenlijk het christelijke scheppingsverhaal hehe.

waar staat dan dat ze onze 24 uursdagen bedoelen?
Waarschuw beheerder
Hoezo kun je God niet aanwijzen..??

<<
<<
<<<<<<<<
<<<<<<<<<
<<<<<<<<
<<
<<
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juni 2005 om 13:45:
waar staat dan dat ze onze 24 uursdagen bedoelen?

Verklaar je nader....

Waarschuw beheerder
Als god echt zou bestaan, dan is het wel een hele slechte en gemene god. waarom zijn er dan zoveel arme mensen? lekkere god dan..
Ik denk dat mensen die in een God geloven niet in willen zien dat je na het leven gewoon dood bent.. niet alles is bijzonder. het leven is zoals het is. dat denk ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ed:win op dinsdag 21 juni 2005 om 18:23:
Verklaar je nader....

God creërde het heelal en de aarde. De wetenschap schat dat het zo'n 15 miljard jaar geleden is ontstaan. In de bijbel doet god er 7 dagen over. Het klopt niet als dit 5 gewone dagen zoals wij die nu kennen zijn. Dus lijkt het me logischer dat ze dagen van brahma bedoelen die 2.160.000.000 jaar duren. Dan klopt het verhaaltje beter.

Waarschuw beheerder
nee hij bestaat niet
Waarschuw beheerder
Nee.

En satan dus ook niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leviathanica op woensdag 22 juni 2005 om 21:41:
En satan dus ook niet.

dat meen je niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 21:43:
dat meen je niet?

B)

Waarschuw beheerder
donateur
:(

waarom luister ik dan nog naar die duivelse kutherrie :\
Waarschuw beheerder
Gheheh...tsjah....euh.....
Waarschuw beheerder
...dus we kunnen tot de conclusie komen dat god niet bestaat?

Waarschuw beheerder
donateur
ja laten we dat voor 't gemak maar eens doen (y)

misschien wordt de mensheid dan eindelijk normaal
Waarschuw beheerder
nee want anders had ie het NL elftal wel een keer doorgelaten :@...kweet het frusti en heeft er nix mee te maken, maar ok...

wel iets:

Als god er had geweest ...waarom zijn er dan oorlogen en zoveel kutzooi in deze wereld?

:Burp: Proost :)
Waarschuw beheerder
ik baal ook :( kut-nigeria :@

die gast op zn gemakje zn schoentjes aantrekken:@ grom!!!

Waarschuw beheerder
Vergeet nooit dat God de mensen een vrije wil gegeven heeft. In Zijn Woord staan voldoende richtlijnen hoe we zouden moeten leven. We kunnen die navolgen of terzijde leggen. We mogen alleen niet vergeten dat er een dag zal komen waarop de Here gaat vragen wat we gedaan hebben. Wat gaan we dan antwoorden?

Ja God bestaat

Waarschuw beheerder
JA of NEE? een discussie die ik al heel vaak gevoerd heb...

...en niet 1 heeft me weten te overtuigen!

Waarschuw beheerder
"Mensen houden van de waarheid en waar ze dan ook van houden, daarvan willen ze dat het de waarheid zou zijn en aangezien ze niet bedrogen willen worden, willen ze niet van hun ongelijk overtuigd worden. Zo komen ze ertoe de waarheid te verfoeien, uit liefde voor wat zij als waarheid aannemen."

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 15:07:
en niet 1 heeft me weten te overtuigen!

Kan alleen God als je er om vraagt met een eerlijk hart!

The greatest single cause of atheism in the world today
Is Christians who acknowledge Jesus with their lips
Then walk out the door and deny him by their lifestyle.
That is what an unbelieving world simply finds unbelievable

Waarschuw beheerder
Rot op met Godsdiensten en dat soort troep, komt alleen maar oorlog van.
Of je hebt weer eens pastoor die pedofiel is. En maar heilig dat ze zijn.

[img width=200 height=257]http://groups.msn.com/_Secure/0UwDrAj4bqKw8bzb5aTziuiCeYLPur4Tko7TWbXfepwNSCWiIp1im1mITHpyjYF*qvsOhSHVz7osFvbbBB8mNQvtQoxanYHGICNyp59JStkdHjXkOXy2XcBJe0a*TqChg/antichrist.gif?dc=4675537030209538295[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 15:25:

God zegen jou :flower:

Waarschuw beheerder
Je gaat me toch niet vertellen, dat jij niet fake bent ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 19:48:
Je gaat me toch niet vertellen, dat jij niet fake bent ?

Nee jij wel dan ;p

:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 15:16:
Uitspraak van *PornStar* op zondag 4 september 2005 om 15:07:
en niet 1 heeft me weten te overtuigen!

Kan alleen God als je er om vraagt met een eerlijk hart!

hoe kan je wat vragen aan iemand die ik nog nooit gezien heb en waarvan niemand t telefoonnummer of e-mail adres heeft?

Waarschuw beheerder

Beetje kort door de bocht...zeker, op mondiaal niveau zorgt religie voor de nodige problemen, maar per individu kan een godsdienst voor kracht en steun zorgen. Er zijn altijd mensen in dit soort discussies die menen dat godsdienst gebruikt wordt als een 'zoethoudertje' voor de zwakkeren. Ik vind dat nogal arrogant.

Tja eigenlijk is het onzinnig om hier een discussie over te voeren. Het heeft ook absoluut geen zin om de wetenschap er bij te halen...als er zoiets als een God bestaat, zou het onmogelijk aan te tonen zijn (het blijft iets spiritueels) Het gaat er alleen om of je erin gelooft, of niet natuurlijk dat kan ook.

Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
nee helaas

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
God_Hates_Us_All

God send death and misery

Fuck Him

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juni 2005 om 17:46:
Als hij bestaat moet hij per direct worden ontslagen.

:yes:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 10:24:

Waarschuw beheerder
god vergat god.
god zoekt god.
god gelooft in god.
god bid tot god.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
God Sterf is dat wat ben je vergeten

Waarschuw beheerder
donateur
Hee, de vraag was toch ,of de vraag -of er een god is- gesteld kan worden, de vraag was niet, bestaat god.
toch?

:S

Waarschuw beheerder
Nee god bestaat helemaal niet, het is gewoon een bedenksel wat mensen hoop en moed geeft in mindere tijden zodat ze overal een uitweg in zien en niet bang zijn als er iets mis mocht gaan

Waarschuw beheerder
donateur
Anders lees je eerst even wat andere mensen gepost hebben :S
Waarschuw beheerder
Nee god bestaat helemaal niet, het is gewoon een bedenksel wat mensen hoop en moed geeft in mindere tijden zodat ze overal een uitweg in zien en niet bang zijn als er iets mis mocht gaan

(Y) Inderdaad
Waarschuw beheerder
IDD, niet meer dan een hou vast

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ||*MariBelleKe*|| op maandag 24 oktober 2005 om 11:25:

Marielle je bent echt slim. Ik denk er precies zo over. God en al die bullshit eromheen is nog slecht voor je ook!

Waarschuw beheerder
Here i am

Waarschuw beheerder
wat een onzin zeg
Waarschuw beheerder
Marielle je bent echt slim. Ik denk er precies zo over. God en al die bullshit eromheen is nog slecht voor je ook!

K weet dat ik slim ben :P Haha.. Enne jij wist dat toch ook al langer dan vandaag hoop ik?! :D

Waarschuw beheerder
Uhm ik wil niet veel zeggen maar jou reactie heb je van mij gecopieerd :P;)
Waarschuw beheerder
Uhm ik wil niet veel zeggen maar jou reactie heb je van mij gecopieerd

Ssssssst!!! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 oktober 2005 om 22:31:
Uhm ik wil niet veel zeggen maar jou reactie heb je van mij gecopieerd :P;)

Waarom verklap je dat nou! Nu komt ze in een emotionele dip terrecht!

Waarschuw beheerder
Daar is god weer voor

hahahhahaha
Artiest {SHOWLIST artist 27375, 62069}
Waarschuw beheerder
(christelijk/islamitisch)geloof is een vorm van massa hysteria

Waarschuw beheerder
donateur
daar ging het volgens mij echt niet over.. maar laat maar.
Waarschuw beheerder
besta jij wel?

Waarschuw beheerder
donateur
ik niet, maar dat was de vraag niet. De vraag is, kan de vraag of ik besta wel gesteld worden? :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:15:
Waarom verklap je dat nou! Nu komt ze in een emotionele dip terrecht!

Oke ik verandere m`n opmerking

Ik ben het helemaal met Maribelleke eens ;)
Waarschuw beheerder
Ik ben het helemaal met Maribelleke eens

Haha dankje! Ben ik eidelijk weer uit mijn dip! :D
Waarschuw beheerder
omdat het niet tastbaar of aanwijsbaar is wil nog niet zeggen dat het niet bestaat . .

Waarschuw beheerder
eg wel

Waarschuw beheerder
0,005% van het heelal bestaat uit het elektromagnetische spectrum, en hier zien wij slechts een fractie van. Nu kun je zelf wel bedenken hoe het is om ervan uit te gaan dat het alleen bestaat als je het ziet -.-.
Waarschuw beheerder
Ik weet nog steeds niet wat ik moet geloven. Aan de ene kant wil ik altijd alles bewezen zien. Maar aan de andere kant heeft me opa me toch aan het denken gezet.

Mijn opa had het niet op goden en andere zweverige dingen die niet bewezen kunnen worden.
Totdat hij een herseninfarct kreeg. Toen hij weer in staat was om te praten heeft hij gezegt dat zijn moeder aan het eind stond van een lange verlichte gang. Om hem te vertellen dat hij terug moest gaan omdat het zijn tijd nog niet was.

Het feit dat juist mijn opa dit zei heeft bij mij verwarring gezaait.

Waarschuw beheerder
:no: ik neem aan van niet nee :no:

En mocht ie dan tog het lef te hebben om wel te bestaan en ik kom um tegen, geef ik um eerst un pak geut en dan mag hij eens op die biechtstoel gaan zitten en uitleggen waarom hij alles zo verziekt heeft! :@

Waarschuw beheerder
nee.....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
1. Mensen verzieken deze wereld! JIJ DUS OOK! Save the world, KILL YOURSELF!!
2. Welke achtelijke stomme strond mongool heeft ooit bedacht dat iemand die geloofd dat God bestaat in een heilige is veranderd? Jullie hebt teveel X-Men gekeken dombos. Een mens blijft een mens.
3. Ik heb geen eens zin om alle stomme onzin die jullie getypt hebben te lezen, want meer als 90% heeft geen fukin flauw idee waar hij het over heeft! En oordeeld uit het stereotype beeld! Idioten!

Hiermee geef ik mijn mening nog niet eens of God bestaat of niet.... moet je lekker zelf weten, maar die fukin ondoordachte onzinnige discussies....*zucht* zo zielig!

Raakt de emmer met domheid waar de mensen uit drinken dan nooit leeg????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:O nou zeg! gaat ie lekker :/
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 27 oktober 2005 om 20:12:
1. Mensen verzieken deze wereld! JIJ DUS OOK! Save the world, KILL YOURSELF!!

:(
2. Welke achtelijke stomme strond mongool heeft ooit bedacht dat iemand die geloofd dat God bestaat in een heilige is veranderd? Jullie hebt teveel X-Men gekeken dombos. Een mens blijft een mens.

God de almachtige :/
3. Ik heb geen eens zin om alle stomme onzin die jullie getypt hebben te lezen, want meer als 90% heeft geen fukin flauw idee waar hij het over heeft! En oordeeld uit het stereotype beeld! Idioten

dan lees je het niet, niemand heeft je gevraagt om ze te lezen :no:
Hiermee geef ik mijn mening nog niet eens of God bestaat of niet.... moet je lekker zelf weten, maar die fukin ondoordachte onzinnige discussies....*zucht* zo zielig!

zoals je zelf al zegt; je eigen mening geven! dat jij die niet deeld, is aan jou, maar om nou zo heftig te reageren..:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dan mag hij eens op die biechtstoel gaan zitten en uitleggen waarom hij alles zo verziekt heeft! :@

Typisch dit. Je moet niet denken dat God, -als hij zou bestaan- iemand of iets is die doet alsof de wereld zijn speelterrein is, waarin hij de touwtjes in handen heeft en wij slechts marionetten zijn. Er wordt vanuit gegaan dat wij mensen 'free will' hebben gekregen.

Bedankt voor je nuttige bijdrage :/ Hier hebben we wat aan. Verwijder jezelf van PF als je jezelf zo geweldig slim vindt. Of van de genenpoel, mag ook.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Raakt de emmer met domheid waar de mensen uit drinken dan nooit leeg????

ja tuurlijk wel, maar hopenlijk laat dat nog even op zich wachten.. veels te mooi allemaal

Waarschuw beheerder
geloof in geesten en dat je op aarde blijft omdat je iets in je leven nog niet hebt afgemaakt/geleerd enzo
en dat je weer veranderd in een ander en je weer iets leert wat belangrijk is in dat leven.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=118 height=140]http://members.home.nl/drgenius/fotos/stopdroproll.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
misschien heb dii as persoon bestaan.. mare.. al die krachte enz enz geloof k nix van..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Godverdomme
Waarschuw beheerder
Nee Nee en nog een NEE !!! Anders bewijs graag !!!

Waarschuw beheerder
donateur
dr genius, wat ben jij een walgelijk mannetje. KOTS

maar op dit soort reacties zit je natuurlijk te wachten, je bent alleen maar aan het provoceren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 14:06:
dr genius, wat ben jij een walgelijk mannetje. KOTS

maar op dit soort reacties zit je natuurlijk te wachten, je bent alleen maar aan het provoceren

Ik provoceer niets. Ik geef gewoon mijn mening en ik heb gelijk. En op de één of andere manier kunnen jullie niet tegen de waarheid.

En met een forum als dit ga je toch niemands geloof veranderen. Dus geloof maar wat je wil en shuddup. Het geloof, anti-geloof onderwerp is oud. Dus zoek een nieuwe drijfveer. Wil je toch lekker doorgaan met jullie nutteloze discussie, ga gerust je gang. Ik weet zeker dat er nog genoeg andere 15 jarigen (of andere breinloze figuren) zijn die precies weten hoe het zit en blij zullen zijn hun bullshit theorie met jou te delen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk dat ze vooral doelde op de manier waarop je het bracht...en je komt vrij arrogant en betweterig over dus ze heeft wel een punt.

Waarschuw beheerder
voor mij bestaat god niet meer

Waarschuw beheerder
maar ik heb er eigenlijknognooit echt ingeloofd
die vent kan nooit zoveel jaren leven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2005 om 13:21:

Idd pure naïeviteit...

God is dead..............Nietzsche

Nietzsche is dead..............GOD
Waarschuw beheerder
Uiteraard bestaat ''GOD''..
Maar iedereen vat het anders op..

God = degene die DE MENS & DE NATUUR geschapen heeft..
nou die moet er wel zijn Of geweest zijn..

Verklaar de komst van De Mens anders..:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
God = degene die DE MENS & DE NATUUR geschapen heeft..Verklaar de komst van De Mens anders..:S

Heb je geen ANW/bio gehad op school? Zijn toch echt verklaringen voor te geven, die ga ik hier niet geven. Lees eerst maar eens wat over evolutie en het ontstaan van het heelal (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
is het niet gewoon fijn om in een God te kunnen geloven. :D

Ik bedoel als er geen 'Schepper' zou zijn dan voel ik me ook een beetje leeg. Zo van ja jij bent het triljoenste exemplaar voortgekomen uit die ontplofte ster van miljarden jaren geleden. ik haat van die kille zogenaamd 'wetenschappelijk' onderlegde feiten. is naar mijn mening zo leeg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 00:13:
Heb je geen ANW/bio gehad op school? Zijn toch echt verklaringen voor te geven, die ga ik hier niet geven. Lees eerst maar eens wat over evolutie en het ontstaan van het heelal

Jaa,, evolutie theorie geloof k ni in..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ed:win op dinsdag 5 april 2005 om 00:56:
Bestaat Blurp?

Bijzonder Lekker Uitzonderlijke Revolutionere Penetratie :kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van william köster op woensdag 2 november 2005 om 11:29:
is het niet gewoon fijn om in een God te kunnen geloven.

Geloven daar draait ALLES om!!!..
Waarschuw beheerder
donateur
Als 'ie' bestaat is het me wel een mooie knakker
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lucky 13 (L) op zaterdag 5 november 2005 om 15:14:
Jaa,, evolutie theorie geloof k ni in..

geloof je dat evolutie helemaal niet plaatsvindt of op een andere manier?

Waarschuw beheerder
Ok, geen zin om alle posts te lezen, maar geef toch effe mijn mening hierover.

Ik geloof niet in god.

Ik denk wel dat er een of andere jezus figuur rondliep, weet ik het hoeveel jaar geleden, maar dat was gewoon een normale kerel net als iedereen.

Alleen hij was erg relax, hielp mensen zoveel ie kon en iedereen mocht hem.
(zo'n beetje de Jato van toen).

De verhalen over deze kerel werden verspreidt in het dorpje en dat is van generatie op generatie doorvertelt.

Nou, je weet wat er gebeurt als je verhalen maar aan genoeg mensen doorvertelt, dat gaat met de jaren meer en meer afwijken van het originele verhaal.

En toen was er god, en kon jezus over water lopen en water in wijn veranderen, en zieken genezen, enz enz...

een beetje een sinterklaas verhaal dus.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nou, er is wel degelijks iets spiritueels!!
dat hek vanacht wel gemerkt :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben wel gelovig,maar vind het niet nodig om naar de kerk te gaan op zondagochtend..8)

als jij denkt dat God bestaat dan is dat jouw ding,en dan hoef je niet bepaald naar de kerk om hem te aanbidden of dergelijke :/

alsdus mijn mening :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op zaterdag 5 november 2005 om 22:45:
geloof je dat evolutie helemaal niet plaatsvindt of op een andere manier?

Evolutie theorie van Darwin.. = bullshit naar mijn mening!..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tjaa hoewel er nog een paar vragen zijn is de theorie van Darwin gewoon bewezen hoor ;) Alsof de bijbel er wel een antwoord op geeft :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 november 2005 om 00:10:
Alsof de bijbel er wel een antwoord op geeft :P

Nouu als je de bijbel goed zou lezen en verdere GELOOFsovertuigings-boeken
Lees je dat de achterliggende gedachtes allemaal op het zelfde neerkomen..;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En wat is die achterliggende gedachte over de schepping? Zegt het iets wat jij logischer vindt dan Darwin?

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag nog druk over gefilosofeerd..
Geen antwoord op...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lucky 13 (L) op zondag 6 november 2005 om 23:15:
olutie theorie van Darwin.. = bullshit naar mijn mening!..laatste aanpassing 6 november 2005 23:16

waarom raakt mijn blinde darm ontstoken? waarom brak mijn stuitje toen ik te hard flikkerde tijdens het skaten?

evolutie, we zijn nog halve apies

Wij mensen naar gods evenbeeld geschapen? mooie kerel dan die 'god' beetje naar feestjes gaan en pillen vreten! :xtc: wat dat betreft mag ik die 'god wel'
Waarschuw beheerder
Wij mensen naar gods evenbeeld geschapen? mooie kerel dan die 'god' beetje naar feestjes gaan en pillen vreten! wat dat betreft mag ik die 'god wel'

Van die opmerking vind ik hetzelfde als die theorie van Darwin

Wij zijn niet naar gods evenbeeld gemaakt...:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wij zijn niet naar gods evenbeeld gemaakt...:S

Het is eignelijk onmogelijk om daar een zinnige opmerking over te maken.

De theorie van Darwin berust op feiten. Christendom, geloof in een God, of welke andere godsdienst dan ook doen dit niet. Religie is iets subjectiefs.

Mensen vergeten nog wel eens dat de bijbel puur symbolisch is en niets met feiten te maken heeft. Zo is het geen eens zeker dat Jezus echt heeft bestaan, dat het in de bijbel staat is geen bewijs.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2005 om 23:20:
Mensen vergeten nog wel eens dat de bijbel puur symbolisch is en niets met feiten te maken heeft. Zo is het geen eens zeker dat Jezus echt heeft bestaan, dat het in de bijbel staat is geen bewijs.

Jezus wordt vermeld door de godfather van de geschiedschrijving. Één of andere Griek. Weet zijn naam zo even niet. Hij wordt vermeld als een opstandige
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2005 om 23:20:
De theorie van Darwin berust op feiten.

Er missen bepaalde schakels in de ketting zeg maar. Die ontbrekende schakels worden ingevuld door aannames, geen feiten. En met schakels bedoel ik honderdduizenden jaren

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Darwins theorie (evolutie) berust op feiten?

Als ik een scheet zou laten en er stond ineens een breedbeeld tv achter me. Ja dan konden we zeggen dat Darwins theorie op feiten gebaseerd was.

Maar helaas gaven mijn scheten tot op de dag van vandaag alleen maar stank en geen breedbeeld tv's.

En als het mijn scheet niet was wat de wereld deed verschijnen, ga ik toch voor een God. Wat jullie doen, moet je zelf weten.

En het idee dat ik van een aap afstam vind ik ook niks. Al moet ik zeggen dat ik door veel mensen hier op partyflock toch een kleinbeetje aan mijn mening over de evolutie theorie ga twijvelen. Stelletje APEN!

Oh en nogmaals...waarom word een onderwerp als dit op een partysite besproken? meer dan 90% van de mensen die hier komen zijn pubers (Pubers zijn dom en hebben zoiezo nog geen eigen mening) en mensen die toch nergens over na denken, behalve dan over hunzelf en hoe ze zelf zoveel mogelijk plezier kunnen hebben. EGOCENTRISCH en DOM heet dat. Maar daar komen jullie (hopelijk) later nog wel achter als je tegen de 60 komt en je eindelijk je hersens gaat gebruiken. (als die nog niet kapot gevreten zijn door al de drugs die je gebruikt hebt)

Is het slecht om een egoist te zijn? Nee ook dat moet je lekker zelf weten, maar als je alleen maar met jezelf bezig bent, moet je verder ook geen uitspraken doen over dingen waar je geen fuck vanaf weet of over nagedacht hebt. En dat geld niet alleen voor het "geloof" of wat dan ook.

Gaan jullie nou maar weer fijn discuseren wie de dikste tieten heeft en van welke pillen je het hardste tript.

Lozers!

Love,

DrGenius

Waarschuw beheerder

Als ik een scheet zou laten en er stond ineens een breedbeeld tv achter me. Ja dan konden we zeggen dat Darwins theorie op feiten gebaseerd was.

Maar helaas gaven mijn scheten tot op de dag van vandaag alleen maar stank en geen breedbeeld tv's.

En als het mijn scheet niet was wat de wereld deed verschijnen, ga ik toch voor een God. Wat jullie doen, moet je zelf weten.

En het idee dat ik van een aap afstam vind ik ook niks. Al moet ik zeggen dat ik door veel mensen hier op partyflock toch een kleinbeetje aan mijn mening over de evolutie theorie ga twijvelen. Stelletje APEN!

Ik hoop voor je dat je een grap maakt...maar jij vindt jezelf te slim voor pf? :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar je site is oke moet ik zeggen (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 november 2005 om 22:50:
Ik hoop voor je dat je een grap maakt...maar jij vindt jezelf te slim voor pf?

Ik hoop dat JIJ een geintje maakt....

In 4 minuten heb je:
- mijn profiel gelezen
- Over mijn bericht nagedacht
- besloten niets nuttigs te typen
- en een stomme vraag als dat uit te typen.

HOLYSHIT en dat allemaal in 4 minuten! Jij zou jezelf een GENIUS moeten noemen!

Nu verwacht je zeker ook nog dat ik antwoord ga geven op je domme vraag wat vervolgens op een nutteloze discussie gaat uitlopen.

Nice thinking there.... GENIUS!

Waarschuw beheerder
In 4 minuten heb je:
- mijn profiel gelezen
- Over mijn bericht nagedacht
- besloten niets nuttigs te typen
- en een stomme vraag als dat uit te typen

Ik begon met jouw verhaal door te lezen...daarna iets te plaatsen, toen in je profiel gekeken en gelijk op die link geklikt, daar een aantal verhalen gelezen (ik lees snel) en gereageerd (y)

maar verder, sorry dat ik wat zei, uwe geniaalheid

Waarschuw beheerder
Ik weet niet wat er met jou mankeert, maar veel succes ermee!

Je bent gewoon een zielig figuur die denkt dat ie boven iedereen staat, omdat ie zogenaamd "volwassen" is.

Je loopt wel te zeuren over pubers zonder mening, maar wie is hier nou de meeloper?!

Jij laat heel je leven indelen door iets wat in een boekje beschreven staat, en dat komt doordat je sterk beinvloed bent door je ouders en je omgeving.

Trouwens, wat is volgens jou het doel van het leven?

In mijn ogen is dat zoveel mogelijk genieten van het leven en dat doet ieder op z'n eigen manier.

Maar de manier waarop jij dat doet kan ik niet echt genieten noemen, en dat weet jij stiekem ook...

Vandaar dat je zo gefrustreerd reageert op anderen.

arme kerel!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 november 2005 om 23:24:
Ik weet niet wat er met jou mankeert, maar veel succes ermee!

Je bent gewoon een zielig figuur die denkt dat ie boven iedereen staat, omdat ie zogenaamd "volwassen" is.

Je loopt wel te zeuren over pubers zonder mening, maar wie is hier nou de meeloper?!

Jij laat heel je leven indelen door iets wat in een boekje beschreven staat, en dat komt doordat je sterk beinvloed bent door je ouders en je omgeving.

In mijn ogen is dat zoveel mogelijk genieten van het leven en dat doet ieder op z'n eigen manier.

Maar de manier waarop jij dat doet kan ik niet echt genieten noemen, en dat weet jij stiekem ook...

arme kerel!

Ten eerste welk boekje heb je het over? Ik heb het nooit over een boekje gehad. Ook niet over ouders en omgeving. Waar maak je dat uit op? Je bedenkt gewoon wat.

Ten tweede ik weet niet waar jij uit opmaakt dat ik boven iedereen sta. Als je op mijn site hebt gekeken heb je dus niet de tekst op de homepage gelezen, want dan was je op de my little pony site uitgekomen.

Op welke manier geniet ik niet? Als ik niet weet welke manier kan ik dat ook niet "stiekem weten".

Jij bent echt een goed voorbeeld van iemand die dus nergens bij nadenkt. Je typt een heel verhaal maar het is nergens op gebaseerd. Klink klare lulkoek.

En het ergste is, ik verpest mn tijd er ook nog aan om op je te antwoorden.

Als je weer van plan bent te reageren denk dan eerst even na wat je wilt zeggen, want aan zo'n verhaal heb ik niets.

Waarschuw beheerder
weet je waar dit allemaal op gebaseerd is?

mensenkennis!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 november 2005 om 23:50:
weet je waar dit allemaal op gebaseerd is?

mensenkennis!!!!

Vooroordelen bedoel je.

Nou ik ga slapen... weltrusten

Waarschuw beheerder
lees je eigen reacties nog maar es door, je weet zelf niet eens wat je allemaal zegt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 november 2005 om 23:55:
lees je eigen reacties nog maar es door, je weet zelf niet eens wat je allemaal zegt

*Klikt een pagina terug*... zo doorgelezen. weet ik wel!

Ps: nu ga ik echt pitten... leef je uit zou ik zeggen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 16 november 2005 om 22:46:

Oh en nogmaals...waarom word een onderwerp als dit op een partysite besproken? meer dan 90% van de mensen die hier komen zijn pubers (Pubers zijn dom en hebben zoiezo nog geen eigen mening) en mensen die toch nergens over na denken, behalve dan over hunzelf en hoe ze zelf zoveel mogelijk plezier kunnen hebben. EGOCENTRISCH en DOM heet dat. Maar daar komen jullie (hopelijk) later nog wel achter als je tegen de 60 komt en je eindelijk je hersens gaat gebruiken. (als die nog niet kapot gevreten zijn door al de drugs die je gebruikt hebt

(Pubers zijn dom en hebben zoiezo nog geen eigen mening)

En als het mijn scheet niet was wat de wereld deed verschijnen, ga ik toch voor een God.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 30 oktober 2005 om 19:39:
Ik provoceer niets. Ik geef gewoon mijn mening en ik heb gelijk. En op de één of andere manier kunnen jullie niet tegen de waarheid.

En met een forum als dit ga je toch niemands geloof veranderen. Dus geloof maar wat je wil en shuddup. Het geloof, anti-geloof onderwerp is oud. Dus zoek een nieuwe drijfveer. Wil je toch lekker doorgaan met jullie nutteloze discussie, ga gerust je gang. Ik weet zeker dat er nog genoeg andere 15 jarigen (of andere breinloze figuren) zijn die precies weten hoe het zit en blij zullen zijn hun bullshit theorie met jou te delen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
???????

wat probeer je nou te berijken?

Je haald allemaal berichten door elkaar heen.

Snap je zelf nog wel wat je aan het doen bent?

Zelfs als je mijn berichten door elkaar heen haald en jouw berichten op de juiste plek probeert te zetten, slaan jouw argumenten nog nergens op. Zelfs al zet je het op JOUW volgorde neer, dan bereik je nog niks.

Antwoord alsjeblieft niet meer op mij, want als je jezelf niet eens snapt hoe moet ik dan wel snappen wat je bedoeld?

Discussie gesloten.

Waarschuw beheerder
God = de zon ....die gaf ons het leven.

denk daar maar eens over na.

Waarschuw beheerder
donateur
God bestaat niet :no:
er bestaat wel iets waardoor wij zijn onstaat maar niej door god hehe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lucky 13 (L) op dinsdag 1 november 2005 om 23:33:
Uiteraard bestaat ''GOD''

bezoek jij weleens feesten!!?nee ceker omdat je altijd voor 12 uur thuiz moet zijn!
Waarschuw beheerder
Nou ik denk dat dit een onderwerp is waar je niet zomaar een conclusie uit kan trekken .. God is voor iedereen anders ..
Ik geloof in God .. een ander niet .. Je kan niet voor anderen wel of niet bepalen of God wel of niet bestaat ..

Voor MIJ dus wel :)

Waarschuw beheerder
Hmmm....
had je toch wat hoger ingeschat.

Maar ja, zelf mijn mensenkennis laat me weleens in de steek.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van oveqezes op donderdag 17 november 2005 om 19:02:
bezoek jij weleens feesten!!?nee ceker omdat je altijd voor 12 uur thuiz moet zijn!

Ik denk dat ze niet op feesten binnenkomt omdat ze ZWARTE KOUSEN MET EEN MIDDELEEUWSE ROK DRAAGT! Denk je niet?

Kom jij eigenlijk wel bij feesten binnen op je KLOMPEN? En kan jij eigenlijk wel naar feesten, je moet toch op zondag ochtend vroeg op om het graan te malen in je MOLEN? En hebben jullie ook een vaas met TULPEN op tafel staan?

ik denk dat ik duidelijk genoeg ben. Dombo!
Aan de ander kant... jullie partyflock mensen zijn niet zo heel erg snugger, wedden dat ik het zo nog moet gaan uitleggen! haha
Waarschuw beheerder
En wil JIJ Dr. GENIUS.. > GENIAAL PERSOON! die alles denkt te weten!!..

NIET DE MENS OVER 1 KAM SCHEREN!!..
heb je toevallig gekeken bij ALLE forum onderwerpen..
En alle partyflockers hevig ge-inspecteerd?..
denk het niet.. en zowieso.. omdat jij geen eigen mening had
toen je puber was wil niet zeggen dat ALLE pubers dat hebben..
of je moet bedoelen dat er sommige PERSONEN zijn die met hun 16e/17e uit de puberteit komen..

Je bent gewoon een KUTPERSOON.. die zich inderdaad BOVEN anderen werpt .. want je zegt op jou site..

Als je het niet met mij eens bent, leid je aan de ziekte "DOM"!!!

Nou lekker.. mensen MOGEN ni eens es een eigen mening van je hebben...

Jij lijdt aan de ziekte van HAUTAIN.. waarschijnlijk weet je wel wat dat betekend..
zoniet JE BENT HOOGHARTIG/ZWAAR ARROGANT!

Pff.. hoop dat je snapt wat k bedoel .. maar dat moet wel want je bent uiteraard GENIAAL!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Enne Ontopic: God bestaat zeker.. maar GOD is voor iedereen WAT of IEMAND of IETS anders.. voor de 1 de zon.. de ander de elementen.. Aliens, de god van de kerk, god van de moslims.. of nx..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
BAH! ik moet het toch nog uitleggen. Mijn vorige post was SARCASTISCH! snap je wat dat betekend?

Als ik zeg dat partyflockers dom zijn, bedoel ik dan alle?
Als ik zeg dat mensen dom zijn, bedoel ik dan alle?
Als ik zeg dat gabbers dom zijn, bedoel ik dan alle?
Ik word zo moe van sommige mensen....

En je mag best je eigen mening hebben. Of het een domme mening is, is een ander verhaal.

Ik reageer op ontopic argumenten met tegen argumenten of meningen, jullie proberen MIJZELF alleen maar de grond in te boren. Wat helemaal geen fuk met de topic te maken heeft. Volgens mij doe je dan toch iets verkeert.

Uitspraak van Lucky 13 (L) op zaterdag 19 november 2005 om 01:23:
Enne Ontopic: God bestaat zeker.. maar GOD is voor iedereen WAT of IEMAND of IETS anders.. voor de 1 de zon.. de ander de elementen.. Aliens, de god van de kerk, god van de moslims.. of nx..

De God van de frieskisten, de God van de punaises... jeej...Als je niks nuttigs te melden hebt, kan je beter je mond houden.
Waarschuw beheerder
Als ik zeg dat partyflockers dom zijn, bedoel ik dan alle?
Als ik zeg dat mensen dom zijn, bedoel ik dan alle?
Als ik zeg dat gabbers dom zijn, bedoel ik dan alle?
Ik word zo moe van sommige mensen....

Je zegt het toch in meervoud of niet?..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Lucky 13 (L) op zaterdag 19 november 2005 om 17:47:
Je zegt het toch in meervoud of niet?..

OK speciaal voor jou...

ALLE partyflockers zijn DOM!!! Behalve degene die dat NIET zijn. (daar zit jij niet bij)

Nou wat komt dat overtuigend over. Zo maak je je punt duidelijk hoor! (EDIT: dit is sarcastisch)

PS: laat me met rust!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmm ja das n goeie haha

ik denk dat god hmm hoe zal k t zeggen in iedergeval voor une goeie te maken heeft met Liefde..

weet k dit klinkt heel poetisch maar toch..
Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens !!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 november 2005 om 17:54:
OK speciaal voor jou...

ALLE partyflockers zijn DOM!!! Behalve degene die dat NIET zijn. (daar zit jij niet bij)

Nou wat komt dat overtuigend over. Zo maak je je punt duidelijk hoor! (EDIT: dit is sarcastisch)

PS: laat me met rust!laatste aanpassing 19 november 2005 17:54

Ga eens lief dood.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ed:win op dinsdag 5 april 2005 om 00:56:
Alle pogingen om inhoud te geven aan het woord God zijn echter steeds weer ontkracht door de wetenschap.
Het gevolg van het steeds verder ontwikkelen van de wetenschap (en daarmee het ontkrachten van het geloof) is dat het begrip God steeds abstracter geworden i

Ik ben zelf niet gelovig maar de verklaring van natuurverschijnselen door de wetenschap zouden ook opgevat kunnen worden als een verklaring hoe god doet wat hij doet. Het verklaart zeg maar god zijn werkwijze. Het neemt niks weg van het al dan niet bestaan van god.

Ik geloof dat al wat leeft met elkaar in verbinding staat en elkaar beinvloed (het eco systeem). Dit zou je een soort van god kunnen noemen. Het grootste verschil is echter dat god volgens de overleveringen een bewustzijn heeft en een doordacht plan heeft. Ik denk niet dat het eco systeem dat heeft.
Waarschuw beheerder
donateur
Als er al een 'god' bestaat, in wat voor vorm dan ook, en hij/zij is oppermachtig en alwetend..

dan is hij/zij een vieze wrede perverse sadist
dan kijkt het ergens vanuit het heelal naar ons en zit te genieten van onze ellende

zat ie popcorn te eten tijdens WOII

liet ie Stalin zijn gang gaan

vond ie het nodig om POL POT te schapen

vieze tering lijer die "god"

Waarschuw beheerder
Weet niet. Ik heb zoiets van: als hij vroeger tegen de mensen praatte enzo, waarom dat hij dat nu dan niet? Ik geloof niet in God. Want ik heb geen bewijs.

Waarschuw beheerder
ik geloof nergens in :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Makkelijke vraag :no:

Waarschuw beheerder
in 1 woord -> NEE

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [GTP] Garderobbe op vrijdag 16 december 2005 om 13:40:
Als er al een 'god' bestaat, in wat voor vorm dan ook, en hij/zij is oppermachtig en alwetend..

dan is hij/zij een vieze wrede perverse sadist
dan kijkt het ergens vanuit het heelal naar ons en zit te genieten van onze ellende

zat ie popcorn te eten tijdens WOII

liet ie Stalin zijn gang gaan

vond ie het nodig om POL POT te schapen

vieze tering lijer die "god"

Wie weet? De aarde als een groot Big Brother huis.

Waarschuw beheerder
Ja

Waarschuw beheerder
gelovigen zijn dom

christentuig
Waarschuw beheerder
nooit bewezen van wel en ook nooit bewezen van niet dus kweet niet.. maar sommige dinge zijn wel gewoon te vaag

Waarschuw beheerder
Uitspraak van blije eikel op dinsdag 7 maart 2006 om 21:41:
hier ben ik

ha - ha

you so phunny