Partyflock

Forumonderwerp · 685763

Waarschuw beheerder
Ik denk dat iedereen dit wel opvalt.

Wat doen jullie altijd geven jullie geld of lopen jullie door?

Ik geef meestal wat klein geld maar wel aan de persoon die niet met zijn handje zo staat te schudde van kom maar op met dat geld.
Waarschuw beheerder
Geen nooit wat. :no: Mijn vriend soms wel. Geld groeit me niet op de rug!
Waarschuw beheerder
Ligt eraan of ze die avond goed hun werk hebbe gedaan , en bijv. sfeerverziekers eruit trappen :)
Artiest {SHOWLIST artist 1482, 62190}
Waarschuw beheerder
donateur
Ligt er aan of ze relax zijn anders niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Idd alleen als ze ook een goede bijdrage leveren. Dus als gatheer optreden en ruzies ed voorkomen en verhelpen.

Waarschuw beheerder
donateur
Hier in Zwolle stonden voorheen een paar van die lamzakken die de deur niet eens opendeden als je niet eerst fooi gaf!
Waarschuw beheerder
donateur
net of die niet al genoeg verdienen :vaag:

Betaal ze indirect al
Waarschuw beheerder
donateur
Ik geef ze eigenlijk nooit geld. :bloos:

Het is tegenwoordig al duur genoeg om naar een feest te gaan en zoveel geld heb ik helaas ook niet. En trouwens, daar worden ze toch voor betaald? Of klink ik nou heel erg gierig? :/
Waarschuw beheerder
Ik geef op zich altijd wel wat, zaterdag pakte een uitsmijter zelfs nog een muntje van me aan toen ik zei dat ik geen losgeld meer voor hem had, sommige uitsmijters zijn best triest wat dat betreft:yes:

:respect:voor discotheken waar uitsmijters geen fooi mogen aannemen:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Ga maar eens na Spanje...staan die stakkers allemaal et handje op te houden...en dan vnm bij Tropics :yes: Stakkers
Waarschuw beheerder
Alleen als ik toevallig nog wat kleingeld in mijn zak heb krijgen ze wat...
Waarschuw beheerder
donateur
:respect: voor uitsmijters die niet zo zielig zijn om fooi aan te nemen..

Dan laat je jezelf toch ongelooflijk kennen als je zo'n baan hebt en dan op fooien moet gaan leven :vaag:

Ja ik weet het anabolen zijn duur :flower:

Waarschuw beheerder
hangt er vanaf... meestal niet, ze krijgen al betaald dus waarvoor zou ik ze betalen ? voor de 'service' ? HA

Waarschuw beheerder
Inderdaad ja ligt er ook aan of ze hun werk goed gedaan hebben.

Ik was 1 jaar geleden in Maastricht in de Nightlive toen gaf ik op het einde een securitie perongeluk 2 euro. Als ik nu weer kom he en die gozer ziet me (voor bekende is die Kerel met die staart) kan ik gewoon naar binnen lopen zonder gefoulleerd te worden :D
Waarschuw beheerder
donateur
en dat voor 2 euro :frusty:
Waarschuw beheerder
Now en Wow.. hebben jullie die ton wel eens gezien voor fooien? En je komt er niet uit zonder fooi te geven.. waardeloos.

Waarschuw beheerder
haha idd ga ik ook doen voor 2 euro is erg goedkoop. Maare dat lukt je hier in de omgeving niet zo snel hoor je komt gewoon als jongen tussen de deur als je niet wilt betalen en als meid gewoon naar buiten.
Waarschuw beheerder
donateur
geven in een club ofzo meestal 1 of 2 euro... op festivals eigenlijk nooit.
volgens mij werkt het net als in de horeca: laag salaris dat aangevuld wordt met fooi.
Waarschuw beheerder
Waarom doet de politie er niets aan? Het is regelrechte intimidatie...

Waarschuw beheerder
wat voor bewijs heb je dan bij de politie daarbij ga jij aangifte doen en van wat????
Waarschuw beheerder
Intimidatie. Mensen hebben het recht ten alle tijden een horeca gelegenheid te verlaten zonder tussen de deur te komen.
Waarschuw beheerder
donateur
laag salaris dat aangevuld wordt met fooi

Dream on..... Dream on
Waarschuw beheerder
Als je bij ons de uitsmijters geld in z`n hande duwt... gaan ze super raar staan kijke:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waren laatst in Den Haag naar een heel vaag afterparty tentje geweest...

We gaan naar huis, portier staat voor mn neus en zegt: Nog een fooitje voor de portier graag!:S

Ik had nog 10 cent, die hoefde die niet:D

Waarschuw beheerder
haha die is goed wel stoer zo'n actie
Waarschuw beheerder
donateur
moet je een bekeuring (die je die avond hebt gekregen voor wildplassen) in zijn hand duwen O:)
Waarschuw beheerder
Ik zet gewoon een keer zon vent naar buiten.

Waarschuw beheerder
donateur
Reserveer altijd wel wat voor die gasten, zijn er wel voor de veiligheid. Wordt meestal wel gewaardeerd O:)

Waarschuw beheerder
Ik geef meestal wel wat kleingeld als ik dat uberhaupt nog heb ;)
Waarschuw beheerder
ach een paar vaste portieren in den lande krijgen van mij wel een fooi. zijn ook altijd dezelfde waar ik wat aan geef.;)
doe dat al jaren dus ......................
Waarschuw beheerder
donateur
Reserveer altijd wel wat voor die gasten, zijn er wel voor de veiligheid. Wordt meestal wel gewaardeerd

:yes: hier ook !

Waarschuw beheerder
Ik vind het ook een stukje fatsoen ja , vooral omdat die mensen er ook voor JOU veiligheid zijn. Kan zijn dat als jij een uitsmijter elke week wat fooi geeft en er blijkt een rel uit te breken waar jij bij betrokken bent Welke kant kiest die uitsmijter dan.....

Naja of die andere moet meer betalen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Fooi..?? :no: nog nooit gedaan:D

Waarschuw beheerder
donateur
Altijd behalve als ze met z'n hand voor m'n neus staan

Waarschuw beheerder
donateur
Dus met andere woorden jij koopt iedere keer je veiligheid Stroe?

Waarschuw beheerder
Nee Kale , dat niet ik heb ik de 4 jaar dat ik uitga nog geen 1 x ruzie gehad zal ook niet echt snel gebeuren.
Waarschuw beheerder
donateur
ze moeten gewoon voor iedereen zn veiligheid zorgen of die nou fooi geeft of niet. ze krijgen echt wel betaald. Slechte security die mensen gaat voortrekken om een fooitje

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb meestal nix meer over als ik de tent verlaat 8)
Meestal geef ik ze een hand en pik snel al zijn fooi weg :P

Waarschuw beheerder
donateur
ik geef ook nooit wat, sorry maar ze krijgen al wel genoeg

Zou ik liever de barman/barvrouw een fooi geven :P

Waarschuw beheerder
Jellyhead daar moet ik je ook wel gelijk in geven ja. Gewoon geen ruzie maken klaar :)

Waarschuw beheerder
donateur
Now en Wow.. hebben jullie die ton wel eens gezien voor fooien? En je komt er niet uit zonder fooi te geven.. waardeloos.

Das een vorm van intimidatie :yes:

Kan zijn dat als jij een uitsmijter elke week wat fooi geeft en er blijkt een rel uit te breken waar jij bij betrokken bent Welke kant kiest die uitsmijter dan.....

En dan zou dit toch zeker discriminatie zijn :D ;P
Waarschuw beheerder
over het algemeen vind ik het eikels; da's een vooroordeel maar die ervaring heb ik nou eenmaal: van mij krijgen ze dan ook nix noppes nada

Waarschuw beheerder
donateur
En als er nou een leuke meid voor de deur staat??:)

Waarschuw beheerder
donateur
Dan ga ik nog ff voor haar pinnen ;p
Waarschuw beheerder
donateur
Op grote feesten geef ik nooit!

In discotheek geef ik alleen als ik zie dat hij/zei goed(maar niet te nadrukelijk) aanwezig is (en zijn werk doet) en niet aan het bedelen is bij de uitgang!
Waarschuw beheerder
is gewoon triest, hier heb je uitsmijters die de deur dichthouden en jongens moeten gewoon fooi geven anders gaat de deur niet open, en van meide verw88 ze dat nie.

mjah ik geef dus niks, k heb geen geldboompje

Waarschuw beheerder
Soms wel, soms niet. Hangt er erg vanaf of ze ervoor gezorgd hebben dat het een perfecte avond was (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
was nog nooit in me opgekomen dat ze daarom altijd hun hand uitsteken als je weg gaat:S:S
Waarschuw beheerder
Was een keer in Noordwijk stappen aantal jaartjes geleden, waren we een kroeg in geweest en toen we eruit gingen had ik die stakker al fooi gegeven, later kwamen we nog een keer terug en toen ik voor de 2e keer naar buiten liep gaf ik geen fooi! Kreeg me toen een klap voor me kop!! Teringlijer, ik helemaal door t lint, en wie kreeg er weer gezeik met de politie,, preciessss ik, vuile hufters
Waarschuw beheerder
haha een vriend van me geeft de uitsmijter altijd voor de gein een hand als ze hun handje uitsteken :P
donateur
Volgens mij lullen de meesten gewoon die zeggen dat ze nooit nix geven :yes:

Probeer dat maar es... bvb in Tropicana ;-)

Waarschuw beheerder
Zit misschien wat in Kleine Panic...

Maar ik geef niks als ze er zo bijstaan van: Geef mij wat! Of ik doe je wat!

En als het gewoon normale lui zijn, wil ik best wat kleingeld geven...
Waarschuw beheerder
In amsterdam viel het me op dat de uitsmijters helemaal geen fooi meer accepteren (of mogen aannemen). had toen een te gekke avond gehad in de mazzo en dan ben ik meestal ook wel geneigd om een fooi te geven als de security gewoon normaal beleefd is. maar dat was vergeefs dus. ze wilden het niet aannemen. denk dat de clubs door beginnen te krijgen dat het slecht voor hun imago is met van die grijpgrage handjes bij de deur :)
Waarschuw beheerder
Ik geef ze altijd een fooi, vind het zelf ook altijd leuk om een fooi te krijgen :P

Waarschuw beheerder
ik geef nooit fooi, is gewoon onzin om ze fooi te geven!

Waarschuw beheerder
donateur
De zielige krijgen net niks van mij ze krijgen toch uurloon, en waarvoor zou je dat verschuldigd zijn dan?
Artiest {SHOWLIST artist 16727, 63028}
Waarschuw beheerder
alsof et allemaal nog niet duur genoeg is :p
Waarschuw beheerder
hangt een beetje van m'n bui af...en of ik het naar m'n zin en gehad.. en ik moet natuurlijk ook nog wel wat kleingeld in m'n zak hebben

Haha paar jaar geleden naar Blankebergen belgië geweest.. daar kreeg je gewoon een trap na als je niet genoeg fooi gaf
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Klopt, ook keertje in belgie wezen stappen. Meer een kroegentoch gehouden, alle tenten af!

Werden echt door elke portief nageschreeuw: Julie komen er niet meer in hier, stelletje krenten :d
Waarschuw beheerder
Bij een feest geef ik nooit fooi. :no:

Met uitgaan geef ik de uitsmijter meestal wel een eurotje
Waarschuw beheerder
ja blankenberge was voor mij (10 jaar geleden dat ik er was) ook wel het grote voorbeeld waar het toe kan leiden als uitsmijters het vanzelfsprekend beginnen te vinden dat ze fooi krijgen. sindsdien had ik er ook geen gewoonte meer van gemaakt.

ps heb je daar ook nog de rijkswacht bewonderd. ongelooflijk die retro look van hun naar de jaren 40 :(
Waarschuw beheerder
donateur
Was laatst een keer in de Big Ben in Rotterdam, daar zijn die uitsmijters ook niet dat je zegt normaal bezig, ik pakte me portomonee en had behoorlijk veel kleingeld, (1cent,2,5 etc) wat denk je, dat 10 cent genoeg was? NEE, ik werd gewoon voor lul gezet omdat ik al me klein geld DWINGEND af moest geven bij het bijzijn van me kameraden?
En wou al weg lopen maar werd gewoon door brede gasten tegen gehouden, eerst betalen zeiden ze.....

EN DIT NOEMEN ZE NORMAAL? :S
Waarschuw beheerder
donateur
Toen ik nog drugs gebruikte deed ik het wel en toen ik eigenlijk nog veeeeeeeeeels te jong was om ergens binnen te komen deed ik het ook, maar nu niet meer.
Waarschuw beheerder
donateur
Toen ik nog drugs gebruikte deed ik het wel

en dan per oongeluk twee pillen tussen je geld hebben zitten die je met je vage kop geeft :[ da lijkt me wel een mooie actie. ga ik maar es proberen :devil:

ontopic:

ik geef ze geen moer

Artiest Clone
Waarschuw beheerder
Geef ze bijna nooit geld!!

edit: ze geven mij oko niks :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
soms wel

soms nie

als de kop mij niet aanstaat niet :)
Waarschuw beheerder
In discotheken waar ik vaak kom geef ik 5 euro fooi

In discotheken waar ik bijna nooit kom geef ik niets

Waarschuw beheerder
Flikker es op ik ga hun geen fooi geven!

als ik fooi geef is het aan het barpersoneel maar echt niet aan zo'n aap die zich een beetje staat te vervelen bij de deur!

en al helemaal niet als ie zo met zijn handen klaar staat.

ze krijgen al genoeg betaalt en anders moeten ze maar meedoen in de fooipot van de rest van de kroeg/discotheek
Waarschuw beheerder
donateur
ik geef meestal niks, heb al een intree van 45 euro betaald en dat vindt ik toch wel genoeg:jaja

kun je natuurlijk wel zeggen dat ze wel alles goed hebben geregeld op zo'n nacht, maar moet ik ze daar dan extra vor belonen, het is gewoon hun werk hoor en ze worden er nog dik voor betaald ook...!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik geef geen uitsmijters fooi.
onzin die lui krijge toch betaald onnije...
heb een hekel aan die uitsmijters die moeilijk gaan doen as ze geen fooi krijge longlijers

Waarschuw beheerder
Soms als ik wat kleingeld heb, anders pech en idd niet aan degene die met der handje omhoog staan!
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
ligt aan wat voor discotheek/party het is.

Maar het is wel krom dat bv. de uitsmijters van de Atmoz persé een fooitje moeten hebben. Zo niet gaan ze vervelend doen.. terwijl ook zij gewoon normaal betaald worden. :S
Waarschuw beheerder
donateur
dan ben je echt triest als uitsmijter dat je verplicht geld moet hebben en dat ze anders moeilijk gaan doen :s

Waarschuw beheerder
Heb ik meegemaakt, ja... De Platte Zaal in Maastricht. Wat een trieste gasten daar, zeg... :kots:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tja ligt er maar net aan

dr is een kroeg bij mij in de buurt, daar staat een portier en die heeft een paar jaar geleden voorkomen dat ik werd neergeschoten,

ja hij krijgt dan wel altijd een tientje van me
(ookal blijft het onbetaalbaar)

maar soms krijg ik het gevoel dat de portier juist de agresiefste in de tent is en dat je juist voor hen op moet passen, ja dan gun ik ze die euro niet.
Waarschuw beheerder
Vind het er maar scraal uitzien,
staan ze met hun handje :/

En geef niets, ten 1ste
heb meestal niet eens geld over

2e ze verdienen genoeg..
3e zo'n feest is al duur genoeg!
Waarschuw beheerder
af en toe... als het een mooi feestje is geweest!

en als ze niet zo hebberig met hun handen gelijk naar me toe komen....

Heb 1 keer gehad dat een uitsmijter m'n hand hard vastpakte en zei: geef je nix?? ik zei: pleur op man, ik kom hier nooit meer!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ligt eraan... ben ik goed gefouilleerd, letten ze goed op, etc.... Als zij hun werk goed doen heb ik daar wel wat vor over, anders niet
Waarschuw beheerder
Ik zou ze nooit een ene rotcent geven nooit!! Veiligheid of niet!! Zoeken ze maar een anderebaan voor geld (zwervers)

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Ik geef ze altijd wel een eurootje of 2 ofzo...
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
pff zo blijf je geld geven aan iedereen.
Dan wil ik ook wel fooi ontvangen voor het organiseren.. zo blijf je bezig..

Vind het niet nodig :) ze verdienen genoeg per uur.

Waarschuw beheerder
Alleen aan het eind bij de deur he...
Waarschuw beheerder
Geld geven? Een klap voor hun kanus kunnen ze krijgen teringlijers (de meesten dan)

:bah: Securitie :bah:
Waarschuw beheerder
in het verleden deed ik dat wel,maar tegen woordig hoe ik niks meer over aan het eind an de avond..dus hebben ze maar pech
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik nog wat geld over heb geef ik wel wat..
En dan zeg ik altijd: tis niet veel maar komt uit een goed hart ofzo..
En als ik niks meer heb zeg ik dat gewoon en bedank ik ze alsnog voor de goede zorgen.
Nooit problemen met die gasten en ze zijn tegen mij altijd netjes en beleefd dus waarom zou ik t niet doen
Waarschuw beheerder
donateur
Die lui die zo staan te bedelen vind ik echt triest.. T zijn toch geen zwervers, maar goedbetaalde mensen?? En dan nog vaak boos kijken als je langs loopt ook... :kots:

Waarschuw beheerder
Fairytale:respect:

Waarschuw beheerder
Normaal gesproken nooit, maar ik ken 1 uitsmijter die mij altijd binnenliet vroeger toen ik de discotheek nog niet in mocht ivp met me leeftijd.

Die geef ik als hij er staat wel fooi.

Waarschuw beheerder
geef eigenlijk bijna altijd een fooitje (1 a 2 euro).
Waarschuw beheerder
ik geef alleen als ik nog iets heb, maar vaak heb ik alleen nog een euro, vink te veel om zomaar weg te geven!
eerlijk gezegd vind ik het ook overdreven om fooi te geven, die gasten worden goed betaald hoor!

Waarschuw beheerder
--->>Now en Wow.. hebben jullie die ton wel eens gezien voor fooien? En je komt er niet uit zonder fooi te geven.. waardeloos<<---

beter toch,blijf je toch langer door feesten :yes:

Waarschuw beheerder
De security bij de hemkade geef ik altijd wat en de security van tropicana en ministry of dance ...op grote feesten geef ik nooit wat .
Waarschuw beheerder
Ik denk dat iedereen dit wel opvalt.

Wat doen jullie altijd geven jullie geld of lopen jullie door?

Ik geef meestal wat klein geld maar wel aan de persoon die niet met zijn handje zo staat te schudde van kom maar op met dat geld.

Ik vind dat ieder voor zich dat moet bepalen.
Ik verbaas er wel eens over dat je raar wordt aangekeken als je niet doet.
Ik doe het eigenlijk nooit meer...alles is al zo duur.

Waarschuw beheerder
donateur
(1cent,2,5 etc) wat denk je, dat 10 cent genoeg was?
==================================================­========
Hoe triest ben je dan als je wel 10 cent kunt missen voor een persoon die voor jou en andermans veiligheid staat!

Geef zelf altijd een goede fooi als we weg zijn en een goede avond gehad hebben, wat maakt die paar Euro's extra nu uit.
Waarschuw beheerder
moet je zelf bepalen
maar ze staan er wel voor de veiligheid van jou en alle anderen

aan de andere kant

ze staan er niet vrijwillig en zullen al genoeg verdienen

Waarschuw beheerder
donateur
Het gebeurd maar heel zelden dat ik de secuirity fooi geef!

Waarschuw beheerder
donateur
Ook al weer zo'n vooroordeel dat security genoeg/veel verdient.
Kijk eens wat voor risico ze hebben voor dat geld.

Van schooiers moet ik niets hebben als ze met hun handje omhoog staan, die zullen ook niets krijgen.
Fooi moet iets vrijwilligs zijn.
Waarschuw beheerder
De portiers van de RoXY fooide ik altijd in de hoop dat ik volgende keer weer binnen kon. Maar als ik op DanceValley ofzo ben geweest ga ik echt niet lopen fooien.

Waarschuw beheerder
Ik geef zelden fooi en al helemaal niet aan die figuren die mannen verplichten tot het geven van fooi!
Waarschuw beheerder
donateur
Geef meestal wel fooi. Gewoon wat losgeld wat ik nog over heb. Tis niet altijd "veel", maar het gaat om het gebaar...
Waarschuw beheerder
Juist fooi geef je alleen maar als het doel dat vraagt...

Bij drukke clubs kan een goede fooi uitgroeien tot iets mooi's :) Afhankelijk van de doel van je bezoek aan een feest/club zul je ook anders moeten kijken t.o.v. fooi.

Anders dan dit heb je meestal alleen maar last van security. Bij voetbalwedstrijden precies hetzelfde. Fooi is vaak totaal ongepast.

De manier waarop ze vaak vragen om geld kan je hele nacht alsnog verkankeren..

Tip: Bodybuilders zijn in 90% vaak topzwaar. M.a.w. ze verneuken hun knieen. En welgemikte trap op het knie'tje kan je uit benarde situaties redden.
Waarschuw beheerder
ik geef meestal 1 a 2 euro fooi, behalve op grote feesten dan.
Waarschuw beheerder
ik geef ze wat ik dan nog over heb.. nie erg veel dus:9
Waarschuw beheerder
donateur
En je komt er niet uit zonder fooi te geven.. waardeloos<<---

Hahahahahahahahahahhaaa, moet jij s opletten! Als ze me vast houden is t gijzeling en dat weten ze zelf ook donders goed!
Waarschuw beheerder
SuspiE dat herinner ik me ook. in de roxy werd je onthouden als je geld gaf, bij sinners in heaven was dat ook altijd zo. volgens mij maakt het nu niet meer uit of je fooi geeft ja of nee, clubs zijn allang blij als ze hun tent vol krijgen
Waarschuw beheerder
donateur
:no: hier zit ook zo'n klein tentje en daar staan ze ook altijd als het afgelopen is met hun handje te schudden:s kom op de avond is al duur zat:[ en toen had ik een x besloten om 1 eurocent te geven wilden ze het niet:s nouh daniet heyyy......:devil:

Waarschuw beheerder
Ik vind het altijd zo'n verplichting, iedereen doet het en als je het niet doet kijken ze je raar aan :S
beetje jammer opzich
En of ze het verdienen weet ik niet. Ik weet hun uurloon etc niet.
Maar als het aardige gasten zijn geef ik ze wel wat, als ik nog wat heb natuurlijk :P.
En zijn het een stelletje debielen geweest geef ik niets :P
Waarschuw beheerder
Ligt er puur aan ofk nog geld over heb aan het eind :9
Én hoe het feest was natuurlijk :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
tja kan je overal wel fooi voor gaan geven ze krijgen toch gewoon salaris..

vind het in de bediening etc wat anders

vind dat iedere voor zichzelf mag weten of ze wat geven.. het moet geen verplichting zijn..

Ze doen gewoon hun werk en dat horen ze goed te doen.

Ga maar eens na Spanje...staan die stakkers allemaal et handje op te houden...en dan vnm bij Tropics Stakkers

waren het geen zwervers?

Waarschuw beheerder
alleen als ze mn drugs niet hebben afgepakt! ;P
Waarschuw beheerder
Ik krijg ook geen fooi als ik mijn werk doe. Oprotten met die opdringerige bedelaars; als je meer geld wil moet je maar een baan zoeken waar je dat krijgt
Waarschuw beheerder
Ben het helemaal eens met lady anneliesss:jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Bij een groot feest nooit, bij clubs altijd.
Waarschuw beheerder
Kan me ergeren aan die kutgozertjes!! Domme kop en maar om geld bedelen. Heb geleerd van mn ouders nooit te bedelen bij andere mensen. Dus zal zo n mensen nooit wat geven!! Bar personeel wat zich inzet vind ik daarentegen wel goed als je op t terras zit. Maar uitsmijters zijn alleen maar vieze matennaaiers.

Snap ook niet dat de eigenaars van die tenten er niks aandoen. Zeer slechte reclame voor je club paar bedelende uitsmijters!!
Waarschuw beheerder
Ben meestal wel met mensen die iets geven..
Daar loop ik gewoon achter aan!! :D
Waarschuw beheerder
donateur
meestal hebben ze het wel verdient vind ik...

maar soms ook totaal niet :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dan maar een gierige hollander :p
Ik vind t allemaal duur zat :yes:

Waarschuw beheerder
Vind het schooiers, ze verdienen echt goed hoor.. daar sta ik een dag of drie voor te werken (als het niet meer is). ken een kerel en die is uitsmijter geweest. je hoeft echt geen medelijden met die gasten te hebben! Kreeg een keer 20 euricent terug van zo'n keerl.. "hou dat zelf maar voor je spaarpot" tis dat ie vier bij acht meter was en ik niet! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geef altijd fooi!

En waarom nou sim-pel aangezien ze er wel voor zorgen dat ik mezelf veilig voel als ik aan het stappen ben.
Als er een vechtpartij is grijpen ze in en voorkomen een hoop ellende.

Heb je verkeerde ervaringen met uitsmijters dan heb je het er zelf naar gemaakt hoor.

Waarschuw beheerder
Ik geef helemaal niks!!!

ze verdienen al genoeg!!!

ze moeten hun werk altijd goed doen!!!!
Waarschuw beheerder
2 Sunshine: Geef jij agenten ook fooi dan? DIe gasten horen jou te beschermen, daar worden ze voor betaald.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en ook nog een beetje onze :xtc: afpakken
geef nooit fooi laat ze maar van de grond gaan zoeken daar ligt ook wel wat klein geld van mij

Waarschuw beheerder
Nou daar begin ik niet aan, krijgen toch gewoon salaris ennuuuh meestal doen de kerels dat, waarom dat nou is???

Waarschuw beheerder
donateur
Het harde werk 10 juli 2004 10:14
2 Sunshine: Geef jij agenten ook fooi dan? DIe gasten horen jou te beschermen, daar worden ze voor betaald.

Staan die bij de ingang van een feest?
Waarschuw beheerder
donateur
Bij de carte blanche in weert geef ik altijd wel wa, maar da is gewoon mn vaste opstap stek..maar verder geef ik nergens fooi...:D
Waarschuw beheerder
donateur
Zelden, die gasten krijgen toch al betaald..
Waarschuw beheerder
ze betalen mij toch ook niet als ik op het feest ben geweest

Waarschuw beheerder
die gasten krijgen van mij net niks
Waarschuw beheerder
Bij een feest heb ik eigenlijk nog nooit fooi gegeven, maar bij een dicotheeh ofzo dan doe ik het vaak wel. Het is eigelijk alleen maar eigen belang, ben ik daar ook weer vanaf. Anders is je portemonnee zo zwaar. Haha.. Maar eigenlijk hoef je ze niks te geven, ze krijgen gewoon salaris. Teminste dat hoop ik wel voor ze.
Waarschuw beheerder
donateur
ik geef altijd wel wat als hun zorgen dat het een leuk feest blijf vind ik het best
Waarschuw beheerder
soms wel soms niet. idd heel irritant als ze zzo staan schudden met hun hand van halllooo! soms krijg je ook eg t idee dat je verplicht bent te geven haast.
als ik nog n muntje heb geef ik die meestal.
die gasten krijgen verdrr zat betaald :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
van mij krijgen ze allemaal een dikke tongzoen:yes:
Waarschuw beheerder
Waarom fooi geven? Opsjateren!! Ik betaal ze indirect al.
Waarschuw beheerder
Ik krig op mn werk ook geen fooi...

Waarschuw beheerder
Maar uitsmijters zijn alleen maar vieze matennaaiers.

Je kent ze natuurlijk stuk voor stuk persoonlijk, dus tjah ... dan weet je dat, hè ?! ...

:frusty:

Waarschuw beheerder
Wat kunnen jullie je druk maken om kleine dingen om een Eurootje een topic openen.Lachwekkende mensen hier,hahahaha!!!Gaat helemaal nergens over mensen hahahahaa!!!!Jullie drugs zijn nog veeeeeeeeel duurder.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Taurus X :S wat is dit nu weer voor een nutteloze opmerking.

Waarschuw beheerder
donateur
Idd wat maakr een Euro of wat nu uit op een hele avond.

Waarschuw beheerder
ik kan me het niet echt voor stellen heb het ook nog nooit gezien..
wat zeg je dan tegen zon gast als je em geld geeft ? :S

Waarschuw beheerder
van mij krijgen ze helemaal niks!!!
ze staan me alleen maar in de weg:D
Waarschuw beheerder
zo'n feest is al duur genoeg! en dan moet je zo'n gozer nog geld geven ook terwijl die dr toch niet voor je is als je hem nodig hebt!? daarnaast verdient ie toch al geld. zo'n gozer staat alleen maar in de weg. ik moet wel een verdomt goeie dag hebben wil ik iemand geld geven.
Waarschuw beheerder
tja kan je overal wel fooi voor gaan geven ze krijgen toch gewoon salaris..

Ik geef helemaal niks!!!

ze verdienen al genoeg!!!

ze moeten hun werk altijd goed doen!!!!

echt super simpel die mensen hier, de meeste krijgen helemaal niet zo goed betaald en moeten het van hun fooi hebben, sommige betalen zelfs pacht om bij een deur te mogen staan en wat zij als fooi krijgen is hun loon, ik heb zelf in de horeca gezeten dus ik kan het weten. En ze vergelijken met een politie agent is ook onzin, ik heb vaak vechtpartijen gezien, nou DE meest politieagenten springen daar niet tussen hoor!
Bij de meeste portiers hoefde ik geen fooi te geven die kennen mij en die accepteerde het niet, dus bracht ik ze wat te drinken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
laats na een feest in amigo's (dordrecht). ik wil naar buite lopen, en ik zeg tegen die kerel bij de deur sorry man man ik heb geen kleingeld meer.
zegt tie: kanker op wedde dat je nog wel geld heb :S

Waarschuw beheerder
ik geef ook nix.. een feessie kost al duur genoeg en ook een deel van je geld gaat naar hun toe ... want hun meoten ook betaalt worden...

dan idd maar een gierige nederlander :$
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nja me paar losse centjes van 5 moge ze wel hebbe.... :S VETTT MOE :|
Waarschuw beheerder
Ik vind het wel vaak stom staan als ze met hun handje zo staan, het gaat me niet om die euries. Ik zou me zelf kapot schamen als ik met een hand moest bedelen.. :frusty: Maar ik maak graag mensen blij met een kleine gift.. :d:-d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als je vaak op deze zelfde plek komt , en goed fooi geeft. later komt dat altijd wel van pas :)
Waarschuw beheerder
Lokale kroeg geef ik dus geen cent. Bij een Club of Disco wel. Zoals MatriXX enzo. Die gasten moeten ook echt werk verzetten om jou avond plezierig te houden. Is gewoon beetje etiquette vind ik.
En daar zie je dus ook niet dat ze staan te wapperen met hun handjes.
Waarschuw beheerder
t ligt helemaal aan de situatie.. op grote feesten geef ik meestal niets, soms wel als ik in een goede bui ben..

In een discotheek / café ligt het er maar aan hoe de security is... zijn het een stelletje sacho's die nog niet een normaal gedag kunnen zeggen of waar geen glimlachje vanaf kan? Staan ze aan het einde ook al met hun handje op? Dan kunnen ze het wel vergeten.

Anders ben ik echt niet te beroerd om een fooitje te geven.

Ik werk zelf in de horeca en weet dat het leuk is als je wat extra's krijgt, maar ik ga zeker niet zeiken of schelden als iemand weg gaat zonder een fooitje te geven.

Als ik zelf uit eten ga, geef ik ook altijd fooi, als de bediening een beetje normaal is.

Waarschuw beheerder
what the fuck waarom zou je die lui geld gefen denk je nou echt dat die lui weinig verdienen of zo. daar valt echt wel van te leven en vaak is het ook nog maar een bij baantje om wat bij te verdienen ik vind het onzin

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik geef wel eens 20 euro cent..;)
Kameraad van mij geeft wel eens 5 euro..:frusty:
Werkzaam bij RBO
Waarschuw beheerder
we waren van het weekend maar kwartiertje ofzo binnen geweest in een kroeg in amsterdam toen we al weer weg gingen. Voor zo'n korte tijd weiger ik dan ook te betalen, krijg je op het moment dat je langs de uitsmijter nog ff te horen:

Kijk uit dat je je benen niet breekt!!!

wist echt ff niet wat ik hoorde

Waarschuw beheerder
Ik geef een uitsmijter zelden tot nooit fooi. Ten eerste is het gewoon zn werk en ten tweede geef je fooi wanneer iemand je ergens mee van dienst is.. De gemiddelde uitsmijter staat alleen in de weg, geeft je een grote bek en staat je een beetje dom aan te gapen...

Waarschuw beheerder
Ik geef ook geen geld, ze verdienen zoiezo al en het hoeft niet extra te worden :no: Kaartje kost al veel en je drinken ook al dus die paar eurootjes die hij van me wil kan die lekker vergeten :devil:

Waarschuw beheerder
als ie juist aan het rammelen is geef ik helemaal nix en als ie gwn normaal doet krijgt ie wel iets...want kindertjes die vragen die worden overgeslagen :D

Waarschuw beheerder
Ik geef altijd fooi!!!!! Ik vind het asociaal om niks te geven, ja tenzij ze zich echt klote hebben gedragen, maar als de sfeer een beetje relaxed was binnen, en dat hangt mede van de security af, dan krijgen ze van mij altijd 2 euro hoor! En anders m'n muntjes die ik over heb...

Sjonge wat zijn jullie krenterig zeg!
Waarschuw beheerder
Sjonge wat zijn jullie krenterig zeg!

:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik nog wat kleingeld over heb en ze staan niet nadrukkelijk te "bedelen" dan krijgen ze wel wat :yes:
Ook wel eens meegemaakt dat ze in de deuropening gingen staan, en je veel moeite moest doen om er langs te komen als je niks wou geven.
Juist dan krijgen ze echt niks!! :no:

Waarschuw beheerder
Ligt er aan waar ik ben! Party's nooit... kroegen? kom ik niet...whehehe...
Maar de breednekjes van de Zino (afterparty) krijgen van mij iedere zondagochtend 10 pleuro als ik binnen ga (betekend: binnenlopen zonder in de rij te gaan staan... niet gefouilleerd worden...en geen entree hoeven betalen, en die is eigenlijk al 8 pleuro ;) )
En als ik weg ga schud ik mijn portemonee leeg, mogen ze allemaal hebben, want moet dan toch weer gaan pinnen om naar de after-after in de Rixy te gaan... whehehe
Waarschuw beheerder
als ze je er niet uit laten als je niet betaalt blijf ik toch gewoon binnen?! na verloop van tijd moet je er toch wel uit! vindt het echt schandalig

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het al helemaal lelijk als ze allemaal opmerkingen gaan maken als je ze niks geeft!
Je mag nog altijd zelf weten of je wat geeft toch?
Gasten verdienen al genoeg, sommigen doen net alsof ze van jou fooi moeten rondkomen ofzo :/
Waarschuw beheerder
donateur
sommige betalen zelfs pacht om bij een deur te mogen staan

Wie is er dan simpel???
Waarschuw beheerder
die kenkerportiers bij the jam in utreg geef ik nooit wat...arrogante lui
Waarschuw beheerder
Als ze het verdient hebben en netjes lachen.
Waarschuw beheerder
Afgelopen ztaerdag ook, gewoon in een tent in de buurt, was al bijna buiten, ineens HEY, niets voor de portier? Dus ik denk, mwa heb nog wel klein geld in mijn portemonnee, keer hem om, klein geld valt in zijn hadn, kijkt ernaar, dit hoef ik niet, gooit zo op de grond :S Sukkel

Waarschuw beheerder
Fluiten, heb nog nooit een security geld gegeven omdat ik er nog nooit 1 goede ben tegen gekomen die zich ook gedroeg als gastheer!

Zal in de duurdere clubs nog wel komen.
Waarschuw beheerder
Als het me uitkomt...:yes: Slaat eigenlijk nergens op.Voor het minste of het geringste gooien ze je eruit :yes: En dan zou je ze ook nog geld gaan geven :O
Waarschuw beheerder
Alleen als ik geld over heb, en dat komt vrijwel nooit voor :bloos: :D
Waarschuw beheerder
alijtd :jaja: door hun word een veilig avondje stappen mogelijk gemaakt... kijk het zijn af en toe teringlijers... maar toch geef ik altijd fooi.

Zonder hun, geen feesten...

Waarschuw beheerder
donateur
Fluiten, heb nog nooit een security geld gegeven omdat ik er nog nooit 1 goede ben tegen gekomen die zich ook gedroeg als gastheer!
==================================================­============
Jij komt zeker in de verkeerde tenten!
Artiest ScuL
Waarschuw beheerder
donateur
meestal op feesten heb ik mijn geld gepast, precies genoeg voor mijn vaste aantal aan drink & foodtickets en parkeergeld.
dus als ik bij de uitgang kom heb ik niet eens muntgeld :s

heb in de laatste 3 jaar 2x meegemaakt dat ik tegengewerkt werd bij de uitgang. :S

Waarschuw beheerder
Denk het dan!!!

Zoals ik al zij zal het in de xclusieve tenten wel stukken beter zijn!
Waarschuw beheerder
Wie is er dan simpel???

2 Tinkerbell, News flash voor jou :O

de meeste kroegen in Amsterdam betalen ook pacht,

Het is nl de gewoonste zaak daar, om voor iets pacht te betalen,
Waarschuw beheerder
donateur
nou, das idd n newsflash.... :gaap:

Dat de kroegen pacht betalen, soit, dat moet je zelffs voor n huis in Amsterdam, maar das wat anders dan te gaan betalen om aan de deur te mogen staan.....

Waarschuw beheerder
Fooi geve?? Betalen we niet genoeg ofzo? tis toch hun werk...daar is toch het woord 'salaris'voor uitgevonden!!
En dan word je ook nog eens verteld dat jij degene was die met zogenaamde 'vleesvoorwerpen' liep te roepen op de trap van hollywood... en dan willen ze nog fooi ook!! ze kunnen me ..... in <niet letterlijk dan>
Waarschuw beheerder
De meeste dames die bij de toiletten staan van grote discotheken betalen ook pacht, vind je dat ook vaag :frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
ja, idd ja... kijk je uit dat je hoofd niet beschadigd??
Waarschuw beheerder
ja, idd ja... kijk je uit dat je hoofd niet beschadigd??

wat ik al eerder zei, sommige mensen zijn erg simpel
Waarschuw beheerder
Ik geef hoogstens fooi aan een uitsmijter / medewerker van een leuke intieme tent als ik het gevoel heb dat hij/zij iets heeft bijgedragen aan een leuke avond.

En zeker niet een één of andere gast die bij een metalen hek ze hand omhoog houdt zonder je aan te kijken. Net zo min aan een toiletannie waar je een kwartier in de rij staat terwijl je een kaartje van + 30€ hebt betaald.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het asociaal om niks te geven

WTF.
Heb nog nooit zon bietser gezien, en als ik er ooit eens zou zien zou hij echt nix krijgen. stakkers
Artiest Z1ppo
Waarschuw beheerder
donateur
wrom zal ik geld geven?
die gasten krijgen algenoeg geld en daar moeten ze blij mee zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zeg altijd heel lief welterusten meer zullen ze ook niet van me krijgen. Hoor (lees) hier voor het eerst dat dit gedaan wordt trouwens.

Waarschuw beheerder
Nou ja, Jan-Joost, misschien een kwestie van opvoeding?

Of misschien is het een sociogeografisch verschil tussen "beneden" en "boven" de rivieren?

Ik weet het niet hoor, maar ik blijf bij mijn punt, van mij krijgen ze gewoon altijd netjes 2 euro! En ik zorg dat ik altijd 2 euro over heb aan het einde van de avond...
Waarschuw beheerder
donateur
b2bw: :respect:

ik vind ook wel da als je wa kleingeld hebt da je gewoon wa moet rgle (Y)

btw:...op grote feesten geef ik ook nix, maar op kleine feesjes in discotheken geef ik toch ook wel es, daarbij is t wel zo da ik meestal toch wel in de Carte Blanche in Weert (limburg) ben te vinden, en daar geef ik standaard altijd wel wa...de ene keer 1 euro, de andere keer 3 euro...t ligt er gewoon aan heoveel kleingeld ik nog over heb :D:D

Waarschuw beheerder
Heb 1x me kleingeld geven in Utrecht City Hall maar dat was alleen omdat ik die avond met zo'n gast had staan praten......
Maar als ze iemand voor schut zetten omdat hij niks geeft dan ken die voor mijn part ook opsoute "Joe"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Weet je wat het gekke hiervan is??? in nederland staat een uitsmijter of security gast je raar aan te kijken als je niks geeft en als ze denken dat je niet genoeg hebt gegeven kan je nog een trap na krijgen ook maar ga nou eens in engeland uit en geef een uitsmijter is een fooitje nou dan ben je de rest van je leven niet meer bang om in elkaar gemept te worden daar, want dan heb je een stel bodygards om je heen als er wat loos. ik zal je sterker vertellen die gasten staan je gewoon aan te kijken van wat doe je nou!!!!! conclusie in het buitenland geeft niemand fooi aan de uitsmijters en de wc hoef je daar ook nooit voor te betalen en hoe dat zo gekomen is weet ik niet maar ja moeten ze toch maar effe invoeren dan in nederland

groetjes dennis
Waarschuw beheerder
als ik de security kut vind of irritant geef ik gewoon geen fooi

fooi slaat echt nergens op, zit al in je kaartje

echt schijt aan, alleen als ik heel blij ben wil ik nog wel eens een halve euri geven :P
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben het met jan-joost eens born 2b wild
en trouwens die security moet niet zo schooien want ze krijgen wel genoeg geld!

Waarschuw beheerder
donateur
Als ze met hun handje staan te schudden kunnen ze het vergeten bij mij en als ze aardig zijn krijgen ze wel een euro'tje

Waarschuw beheerder
Vind dat je die mensen best wat geven kan als ze je goed behandeld hebben op feest maar vind dat't geen verplichting moet worden,soms laten ze mensen er alleen door als ze fooi geven,belachelijk vind ik dat best wel.
Waarschuw beheerder
donateur
wat ik al eerder zei, sommige mensen zijn erg simpel

Lang leve zelfkennis!! (y)
Waarschuw beheerder
*proest*'

Yeah what ever

Waarschuw beheerder
Pas bij de Carte Blanche een tijd met een uitsmijter staan praten. Bij de uitgang stond hij netjes iedereen gedag te zeggen en een ander stond met de hand zo van geef mij geef mij. Dan kies ik natuurlijk voor de relaxe uitsmijter die iedereen gedag zegt.

Waarschuw beheerder
Bij ons in de plaatselijke discotheek deden ze het eerder ook, vind het eigenlijk een beetje zielig van die gasten, dus toen ik een keertje een beetje bezopen was en ik ging naar huis heb ik er 1, 1 eurocent gegeven en gezegt 'koop er wat moois voor jong!' en dat kon ie dus niet waarderen en zei dat ik naar huis moest opk*nkeren, tjah geef je ze eens een x wat wordt je zo behandeld :)

Waarschuw beheerder
Nee man!!! Nooit...dik-neckeeeeeh!!!!!
Waarschuw beheerder
Was een keer op Integrate int Paard van Troje en we stonden daar buiten in de rij..

Op een gegeven moment werd er een kerel naar buiten gegooit en keihard op z'n bek geslagen door een uitsmijter dat wil je niet weten!
Hij vloog de hele straat over! Lag hij daar.. en ja hoor nog een keer erop in!

Aan het eind van het feest stond diezelfde uitsmijter met z'n handjes omhoog voor fooi!
Ik stond met m'n bek vol tanden..

BEKIJK HET FF!!!

Nooit geen fooi voor uitsmijters!!
Waarschuw beheerder
Hehehe nouja hij vloog zeg maar BIJNA de hele straat over ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Overdrijven is ook een vak :p
Waarschuw beheerder
Het zag er gewoon eng uit :$
Waarschuw beheerder
Ikke niet hoor!:no:
In sommige discotheken mogen ze het niet eens zelf houden! Dus dan gaat het toch weer naar de eigenaar en daar betseed ik al op zo'n avond genoeg geld aan!

Waarschuw beheerder
Nou ja, iedereen moet ook zelf weten wat ie doet, maar nu we toch *on-topic* zijn:

mochten jullie binnenkort nog bij de Celebration of de Meta komen in Maastricht,

of bij Club X in Tilburg,

als je dan maar zorgt dat je nog wat centjes over hebt aan het einde van de avond...

De uitsmijters daar zijn echt (y) :respect:

Waarschuw beheerder
Ooh, en nog effe voor Pleun:

Je weet de reden toch helemaal niet waarom ze die gast sloegen? Op Hellraiser in Zuidlaren bijvoorbeeld, toen D-Spirit door een gek met een mes werd aangevallen....nou van mij mogen ze die gek zo het IC op slaan hoor! En dan nothing but :respect:

Heb wel vaker van die halfgare figuren gezien die een leuk feest verpesten door iemand anders met een bierpul op z'n kop te slaan bijvoorbeeld. En als dan de uitsmijters ingrijpen, die ook nog te lijf gaan...nou, die halve gare werd dus ook geheel terecht grofstoffelijk even een lesje geleerd :respect:

Iemand wordt niet voor niks zo hard aangepakt! Dat zal ie dan wel verdiend hebben, denk ik zo...

Waarschuw beheerder
@ born 2b Wild: Die mafkees die Gavin heeft geprikt ging ook behoorlijk toegetakeld mee met oom agent... en is zijn leven op Hardcore feessies niet meer zeker...whahaha.. that's the (D-)spirit !
Waarschuw beheerder
Het hangt meestal een beetje van de situatie af of ik fooi geef. Zowieso niet als ze er vragend om klaar staan of als ze nauwelijks hun werk doen. Toch geef ik meestal wel wat.

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Vind 't zelf ook altijd wel relaxed om fooi te krijgen op m'n werk, maar ik begin echt niet te zanikken "hou maar zelf" als 't maar 10 cent ofzo is. De keren dat ik fooi krijg zijn sowieso al op de vingers van één hand te tellen, maar ik sta toch ook niet aan de deur met m'n handje klaar "Ken ik ff vange?!?!" Doe zelf aan bewaking plus een aanvullend stukje serviceverlening, dus in een bepaald opzicht is het min of meer onderling wel vergelijkbaar...

Fooi geven boeit me niet, maar 't is fooi en geen aanvullend loon dus bedragen van 50 cent of een euro zijn gewoon meer als voldoende... :yes:

'T valt me trouwens op dat wel érg veel dames zeggen geen cent te geven en de meest trieste opmerking was nog wel "ik loop altijd achter een groepje aan wat betaalt", profiteurs... :bah:

Waarschuw beheerder
Ik begin er niet aan.. Geld moet rollen, rol het mijn kant op :p
Waarschuw beheerder
ik vind t eigenlijk te gek voor woorden
ook al helemaal die mensen bij de wc je moet gewoon 50 cent betalen voor een vet smerige wc sorry hoor maar dat kan ik echt niet waarderen ofzo ja al ze 1 x in het uur alle wc schoon maken ok maar zo ik ben helemaal niet gierig maar ik vind t echt abnormaal dat ze daar zoveel geld voor vragen want ik ga zeker wel 10x naar de wc das alweer 5 euro voor die ranzige pispotten :S

Waarschuw beheerder
inderdaad Booisje-K. 50 euro cent voor de wc's vind ik ook echt schandalig je betaald tenslotte toch ook genoeg entree
Waarschuw beheerder
de meeste krijgen helemaal niet zo goed betaald en moeten het van hun fooi hebben, sommige betalen zelfs pacht om bij een deur te mogen staan en wat zij als fooi krijgen is hun loon

Dit is zeker waar, maar je moet daar wel de kanttekening bij zetten dat dit alleen voor een aantal "vaste" horecazaken opgaat.
Bij grote evenementen worden veelal bedrijven ingehuurd waarbij de portiers tegen een normaal tot goed salaris staan te werken.
Uiteraard zijn hier ook weer uitzonderingen op die bedrijven zijn ook bekend, die dus gewoon slecht betalen.

Voor mij blijft het een gegeven dat fooi niet verplicht is maar wel een teken van dank, waardering of respect van de bezoeker naar de portiers.
Uiteraard vind ik dan ook dat portiers dit dus dienen te verdienen. Afdwingen vind ik uit den boze.

Besef wel dat portiers er voor jullie staan.
Als je in de problemen komt kan je op hun terugvallen. En dat mag volgens mij best gewaardeerd worden.
Mijn ervaring is dat portiers met goed gastheerschap, hulp en begrip en ook nog met (soms hard) ingrijpen bij problemen, zeker die fooi verdienen en dan vaak ook krijgen.

Het is niet erg als je geen geld meer hebt om wat te geven. Als je dat gewoon zegt is er vaak, bij de goede portiers, niets aan de hand.
Maar ga niet arrogant langs hen lopen of afstraffen met 0,20 eurocent, dan beledig je ze in mijn ogen. Beter is het dan niets te geven en gewoon uit te leggen waarom.
Waarschuw beheerder
2 Tinkerbell

Voor iemand die webmistress is en dus gedrag en houding van bezoekers moet controleren vind ik dat je niet bepaald het goede voorbeeld geeft.

Je reageert ongenuanceerd en zeker niet netjes.
Want Tanky aka Miss Praying Mantis heeft wel degelijk gelijk wat het betalen voor een deur betreft. Veel eigenaren willen geen kosten maken voor de security, sterker nog ze willen er aan verdienen en verhuren dan hun deur.
En denk erom dat kan over knappe bedragen gaan, vaak tot in de tienduizenden.
En omdat er dan geen salaris betaald wordt is een portier dan vaak geheel afhankelijk van de fooi.
Waarschuw beheerder
ja mazzels, je kunt recht lullen wat krom is, maar geen een uitsmijter in dit hele kikkerland heeft ooit fooi van mij gekregen en zal het ook nooit krijgen. Elk feest betaal ik me blauw aan entree, waarvan een deel is gereserveerd voor de uitsmijters. Mocht dit niet zo zijn, dan doen ze het niet goed.
het is nou eenmaal het systeem dat de toko waar jij bent voor jouw veligheid uitsmijters inhuurt die betaald worden van het entreegeld. Het is immers de bedoeling van die toko om de kosten die zij maken, terug te verdienen met entreegeld en tegenwoordig ook drankjes.
Mocht een toko zijn deur verhuren aan uitsmijters, dan kunnen ze boven hun deur net zo goed een bordje hangen met beveiligingsdeurenmakelaar ipv cafe-disco

Waarschuw beheerder
donateur
**chaizerdt**>> Wat kun jij dom lullen zeg, wat maakt 1 Euro nu uit op een hele avond stappen!
Vergeet ook 1 ding niet he, als er geen portiers zouden zijn zouden er niet ieder weekend feesten zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Ik geef altijd fooi als ik nog geld over heb :D

Waarschuw beheerder
Ik geef nix... ze krijgen waarschijnlijk genoeg betaald ander staan ze daar niet heel de nacht in de kutherrie te werken (geldt niet voor elke securitygast maar de meeste zullen die mening wel delen).
Waarschuw beheerder
2 **chaizerdt**

Je weet niet waarover je praat.
Enuhhh.....jij werkt in de horeca?
O ja, dan snap jij het wel. :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk werkt hij daar niet anders wist hij wel beter, waarschijnlijk staat hij vrijwillig bij de oudjes in het buurthuis achter de bar.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Tuurlijk werkt hij daar niet anders wist hij wel beter, waarschijnlijk staat hij vrijwillig bij de oudjes in het buurthuis achter de bar.

Waarschuw beheerder
kaartjes zijn al duur genoeg !!
Waarschuw beheerder
Als ik zo de reacties lees, moet ik er haast vanuit gaan dat NA mn werk er haast geen fooi is binnuh gekommen??????

Nou ik kan je vertellen dat het meer is dan de meeste denken......

Waarschuw beheerder
k geef altijd 1 of 2 euro, ligt er net aan welk muntje ik uit me zak graai,

maar iig nooit minder, dat staat ook zo bijdehand,
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
security fooi geven echt niet....
Waarschuw beheerder
alleen bij tenten wara ik vaak kom geef ik fooi omdat ik de uitsmijters dan wel ken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als ik geld over heb wel
Waarschuw beheerder
die gasten krijgen al genoeg geld op zo n avond laat ze lekker het heen en weer krijgen.
Waarschuw beheerder
nooit ik haal wel een biertje voor dat geld :D

Waarschuw beheerder
meestal geef ik wel een fooitje maar het komt ook vaak voor dat ik helemaal van de wereld ben !!
Waarschuw beheerder
2 Orpheus:

die gasten krijgen al genoeg geld op zo n avond laat ze lekker het heen en weer krijgen.

Das mooi.......beginnende DJ zeker he? Goede start van je carriere, vriend. Nog niets meegemaakt? Nog niet belaagd?
Ken gelukkig veel organisatoren, ben er zelf trouwens ook 1, zal hun gelijk ff vragen of de DJ fee's voor nono's gelijk naar 0,00 kan worden gebracht. Cker die voor jou :)
En we weten wie we zijn eigen zaakjes moeten laten opknappen als hij problemen krijgt, toch??

Geldt trouwens ook voor diegene die hier zonder respect en zonder na te denken een baldadige reply neerzetten. Denk eens na...ooit ga je ons nodig hebben...en wat dan?
Je bent niets verplicht maar je kan op zijn minst respect hebben voor al diegenen die voor jullie behoorlijk wat risico's willen lopen.
En dat wordt vaak zeker niet gedekt door wat ze betaald krijgen. En dus is een geste van jullie kant altijd welkom en wordt zeker gewaardeerd.
Waarschuw beheerder
En 2 chaizerdt:

geen een uitsmijter in dit hele kikkerland heeft ooit fooi van mij gekregen en zal het ook nooit krijgen

Wij komen elkaar nog wel eens tegen, hebben we f een goed gesprek hierover. Want deze opmerking...

Elk feest betaal ik me blauw aan entree
gaat al niet meer op.

Want je gaat toch altijd naar het buitenland? Want daar is het goedkoper, toch?
Nee, geef geld uit aan feesten van Fara, dan doe je het goed. (y):vaag:
Pfff
Als je mij gekend had had ik je daar mee kunnen helpen....altijd goed portiers te kennen en te vriend te houden. Maar ja.......
Waarschuw beheerder
ik geef zelf nooit wat en dat komt omdat ze hun hand al ophouden als je op 5 meter afstand staat net alsof t moet nou niet dus,mijn vriend geeft af en toe wel wat.
Waarschuw beheerder
Das mooi.......beginnende DJ zeker he? Goede start van je carriere, vriend. Nog niets meegemaakt? Nog niet belaagd...............niks meegemaakt man ik doe al 12 jaar niks anders dan op feesten draaien in het buitenland en alles dus aub vertel mij niks over hoe het gaat op feesten kijk eerst maar es naar jezelf voordat je allemaal grote uitspraken doet..gitano aka neohunter. heb zelf wel bij de deur gestaan maar dan heb ik mijn handje ook niet opgehouden verdiende al meer dan genoeg daar voor.
Waarschuw beheerder
ik doe niet aan fooien. Die gasten doen er niks voor. En als ze iets doen (zoals vervelende mensen eruit trappen) dan is dat gewoon hun werk waar ze al voor betaald krijgen...
Waarschuw beheerder
Als je het verdient krig je wat, anders niet. Simpel.

[qoute]Geldt trouwens ook voor diegene die hier zonder respect en zonder na te denken een baldadige reply neerzetten. Denk eens na...ooit ga je ons nodig hebben...en wat dan?
Je bent niets verplicht maar je kan op zijn minst respect hebben voor al diegenen die voor jullie behoorlijk wat risico's willen lopen.
En dat wordt vaak zeker niet gedekt door wat ze betaald krijgen. En dus is een geste van jullie kant altijd welkom en wordt zeker gewaardeerd.[/quote]

Risico van het vak Gitano. Je kiest er zelf voor om daar te gaan staan. Ik doe het niet en daarom ben ik blij dat er mensen zijn die het wel doen.

Waardering van je gasten is dan natuurlijk fijn maar daar moet je wat voor doen. Bezorg je mij een goeie avond dan krijg je een muntje of twee, anders niet. Zeker niet als je erom gaat vragen, dan gaan de munten naar je stille collega of de gracht in.
Waarschuw beheerder
ok volgende keer ook de glazenhaler ,garderobe dame,lichtman,geluidsman,dan maar een fooi geven.

vind het geven van fooi erg achterhaald in deze tijd .
vroeger was het zo dat de portier de deur had (dus geen salaris).
nu daar integen betaal je als horeca ondernemer een erg hoop geld voor de beveiliging
waarbij deze ook optreed als gastheer.
het vragen om fooi is gewoon niet done.
Waarschuw beheerder
2 DJ Steve Seluki:

Zonder die portiers kan jij niet rustig je plaatjes draaien. Oh dat is wel werk....jaja.
En als DJ hoef jij sowieso geen fooi te geven, dus je praat wel vanuit een luxepositie, toch?
Wat trouwens ook voor Orpheus geldt.

Hoef niet naar mezelf te kijken, ik heb het afdwingen niet nodig. Maar vaak genoeg DJ's hun nek gered, dus... Loop al 26 jaar mee, vriend dus weet hoe het werkt en weet waar ik over praat. Ben zelf directeur van een beveiligingsbedrijf en meewerkend portier. En je hoort mij niet klagen, gaat dit topic ook helemaal niet over.

2 Toeter & targetsound:

Als jullie mijn replies goed hebt gelezen weet je wat ik van het afdwingen vind. ...dus...
En het is idd een achterhaald systeem, maar zolang er nog horecaondernemers en organisatoren zijn die juist op de beveiliging bezuinigen zal je er nooit vanaf komen.
Wij werken voor een vast bedrag per uur, waardoor iedereen goed verdient en er geen behoefte of noodzaak is voor fooien. Sterker nog, wij hoeven het niet en werken vaak voor org. die dat ook niet willen, zoals Rige.
Maar dat neemt niet weg dat het wel gewaardeert wordt.

En als je het over het uitgeven van een hoop geld hebt, waardoor kaartjes dus vaak onnodig duur worden voor de bezoekers, maak dan als organisator eens een vuist tegen bijv. de DJ's die vaak exorbitant hoge fee's vragen voor een uurtje draaien. Dan kan de entreeprijs zeker omlaag.

Waarschuw beheerder
alleen als ze die relschoppers in elkaar stampen:D

Waarschuw beheerder
als ze met t handje vol geld staan te w88 tot dat er iemand wat in gooit denk ik altijd

DOORLOPEN
Waarschuw beheerder
heb nog nooit geld gegeven en zal het ook nooit doen :no: vind dat ik al genoeg moet neerleggen voor het kaartje :yes:

Waarschuw beheerder
Sommige mensen reageren zo stom, dat zijn ook de mensen die zichzelf nog wel eens tegen komen. Je denkt er wel anders over als de security je leven eens heeft gered zoals dat bij mij is gebeurt.

Bijna neergestoken en wie dook er uit het niets op om de belager aan te pakken, juist security.

Waarschuw beheerder
neej geef eigenlijk nooit fooi.... :/

Waarschuw beheerder
donateur
zal ik de hele boel eens uit hun dromen helpen dan !
De Security verdient helmaal zoveel alles de meeste hier wel denken. In sommige gevallen is er een basisloon wat gebaseerd is op fooi vangen.
In Belgie, waar ik dan weer werk, is het bij wet zelf verboden om aan de deur te schooien om fooi. Je mag alleen aanpakken als er iets aangereikt wordt. Als dit toch gebeurd en het is toevallig een rijkswachter in burger, ben je zwaar de lul. Deze controlles worden meer gehouden dan menigeen denkt.

persoonlijk, als ik zelf op stap ga, geef ik fooi als ik mezelf veilig gevoeld heb en de security zichtbaar, maar niet storend aanwezig is geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
En als je het over het uitgeven van een hoop geld hebt, waardoor kaartjes dus vaak onnodig duur worden voor de bezoekers, maak dan als organisator eens een vuist tegen bijv. de DJ's die vaak exorbitant hoge fee's vragen voor een uurtje draaien. Dan kan de entreeprijs zeker omlaag.
==================================================­============
Idd!!!
Waarschuw beheerder
ja dat is zekker waar de dj s kunnen ook wel es wat minder krijgen dan kunnen de entree kaartjes een mooi stuk goedkoper ben ik het mee eens en ik ben blij dat er security is want die gasten houden het feest wel onder controle want er lopen altijd mafkezen tussen die vervelend zijn
Waarschuw beheerder
Wij komen elkaar nog wel eens tegen, hebben we f een goed gesprek hierover. Want deze opmerking...

Elk feest betaal ik me blauw aan entree
gaat al niet meer op.

Want je gaat toch altijd naar het buitenland? Want daar is het goedkoper, toch?
Nee, geef geld uit aan feesten van Fara, dan doe je het goed.
Pfff
Als je mij gekend had had ik je daar mee kunnen helpen....altijd goed portiers te kennen en te vriend te houden. Maar ja.......

vat het niet al te persoonlijk op hoor, maar ik heb het nog maar 1 keer meegemaakt dat uitsmijters mij persoonlijk staan op te wachten voor een fooi en dat was in het Paard van Troje. Ik vond dat vrij asociaal overkomen en hier bij ons in het oosten is dat niet de gewoonte, dit wordt zelfs afgewezen in de toko waar ik werk (je weet wel dat bejaardensoosje).
Als ik dan opmerk dat ik dat slecht beleid vind van die toko's waar dit wel gebeurt (omdat dit normaal gesproken verrekend wordt bij de entreeprijs) moet je dat de volgende keer niet al te persoonlijk op vatten en mij daarom gaan afzeiken. Nogmaals, ik zeik jou niet af, maar die toko's waar dit wel gebeurt.
Waarschuw beheerder
donateur
misschien heel stom, maar dat ligt aan de manier hoe ik behandeld word als gast van de uitgaans-gelegenheid :)

word ik ruw tegen een muur gedrukt, om me ff half te laten fistfucken, dan houdt het op...

word ik GEVRAAGD of ik even mijn zakken leeg wil halen, en of ik gevisiteerd wil worden, en word dit netjes gedaan, dan heb ik er wel wat voor over ja :)

(ben zelf beveiliger, ik weet hoe het moet)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
want hoe het ook zij, beveiligers zijn verplicht je te vragen of ze je mogen visiteren, het is ook niet verplicht hier aan mee te werken.
Dit is vastgesteld in de wet.
(en dat je er dan niet inkomt heeft niets met wetgeving te maken, dat heeft met de huisregels te maken!)
Waarschuw beheerder
2 **chaizerdt**

Nou, op het moment dat je opmerkt
ja mazzels, je kunt recht lullen wat krom is
als reply op wat ik zeg, is dat een persoonlijke aanval.
En het enige wat ik hier probeer te doen is mensen te laten weten hoe het vaak werkt.
En dat heeft niets met rechtpraten te maken.

Wat ik al zei, niets is verplicht en ieder heeft recht op zijn mening, maar....ik vind wel dat dit met respect dient te gebeuren en zeker een beetje genuanceerd. Want met opmerkingen als "ze verdienen al genoeg" en "laat ze lekker het heen en weer krijgen" laat men blijken niet op de hoogte te zijn van hoe het vaak werkt en toont men zeker geen respect.

En als jij dan ook redelijk ongenuanceerd reageert kan je zo'n reactie verwachten.
Zeker als je zelf ook nog eens in deze tak werkzaam bent. Dan verwacht je toch een andere visie hierop.

Waarschuw beheerder
ben het echt 3000% met neo eens, je heb toch wel een beetje respect voor de mensen die elk weekend risico lopen voor JOUW, en je zuipt 50 euro weg, dan kan die ene euro voor een van de belangrijkste personen van de zaak er toch wel van af.. stelletje krenten.
Waarschuw beheerder
2 ][-][³ KrankImKopf.nl

De wetgeving is hier niet duidelijk in.
Daarom worden vaak toegangsvoorwaarden gesteld.
(is iets anders als huisregels, overigens.)

Juist met het hanteren van toegangsvoorwaarden werk je in het verlengde van de wetgeving.
Daarmee dek je jezelf ook in.
Op het moment dat visitatie aangekondigd staat bij de ingang, heeft de bezoeker een keuze.
Wel of niet naar binnen gaan. Gaat hij naar binnen is hij zelf de verplichting aangegaan zich te onderwerpen aan visitatie. Overigens is het altijd verstandig de controles aan te kondigen want meestal vindt er geen visitatie plaats maar fouillering.
Wat veel verder gaat en ingrijpender is.
Zonder die aankondiging als toegangsvoorwaarde ben je dan strafbaar.

Maar weer ff on-topic.

Natuurlijk is het gedrag van portiers belangrijk hierbij, geldt voor mij ook als ik bezoeker ben.
Maar nogmaals, ik denk dat veel mensen niet weten hoe de vork precies in de steel zit.
En dan stoor ik mij mateloos aan loze kreten, ongenuanceerde opmerkingen en beledigingen.

Want met een beetje begrip, wederzijds, zou het er allemaal een stuk plezieriger aan toe gaan en is deze discussie overbodig.
Waarschuw beheerder
donateur
je bent niet verplicht je te laten visiteren, je kan niet gedwongen worden om gevisiteerd te worden :P

heb et boek er nog ff op na geslagen voor de zekerheid :)

als het aangegeven staat bij de ingang, dat er in het gebouw een visitatieplicht is, dan nog kan je binnen weigeren...
enige nadeel is, is dat ze jou dan als klant weigeren :)
Waarschuw beheerder
Nogmaals, je hebt bij een aankondiging een keuze.
Ga je akkoord.....
bij passeren van deze mededeling etc.etc. vind controle plaats

dan dien je daar vervolgens aan mee te werken.
Je bent immers zelf, door het passeren van die mededeling, die verplichting aangegaan.
En in die zin wordt je uiteindelijk dus gedwongen om mee te werken....anders kom je er niet in.
En nogmaals we hebben het meestal niet over visitatie maar over fouillering.
Bedrijven hanteren graag de term visitatie omdat dat veilig is, want fouillering is eigenlijk alleen maar voorbehouden aan opsporingsmabtenaren, maar dan zou er alleen maar gecontroleerd kunnen worden aan kleding en zaken die je zichtbaar bij je draagt.
En dat is vaak niet voldoende.

En vergeet niet dat het vaak eigen terrein betreft waardoor aanvullende regels op de wetgeving mogen worden gehanteerd.
En die zijn niet zo vrijblijvend als jij het doet voorkomen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik geef die schooiers nix staan ze met hun handje en als je er nix indoet krijg je een grote bek van mij krijge ze nog minder dan nix
Waarschuw beheerder
Op de feestjes waar ik kom is geen security en geen portier(uitsmijter)ook geen rel. maar het is meestal tussen de gabbertjes dat ze iemand nodig hebben om de kindjes in het oog te houden.
Waarschuw beheerder
donateur
:yes: ja tuurlijk geef je ze fooi mensu die geen fooi gevu zijn zielige ego's zonder geld :yes:

Waarschuw beheerder
Daar waar wij naartoe gaan (XL) geven wij altijd fooi, trouwens overal wel! Maar ja is t op, dan hebben ze pech gehad he (ik bedoel die euro's en die twee euro's), maar eigenlijk altijd! Die mensen onthouden gezichten, en heb weleens gehoord dat ze je dan eerder helpen (als er dan iets fouts gaat) dan die ander (die ze niet erkennen)... ach wat kan t je schelen, je hebt toch een leuke avond gehad? Dan kijk je ook niet op een paar munten minder.. right ;)?
Waarschuw beheerder
Tuurlijk verdienen ze een fooitje! Ze staan daar voor jou veiligheid!

Waar ik wel een tering hekel aan heb is tenten waar je niet naar buiten kan zonder dat je eerst een fooi gegeven heb! zoals Challenge - Hoofddorp

Waarschuw beheerder
donateur
testje !

[img]http://www.letterjames.de/images/preview/041/pv_1412841b42c54bc58c43b5f2d8a9052e4897cf9.jpg[/img]

moest ff wat proberen, maar verder blijven ON TOPIC !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Doet het niet :P

Waarschuw beheerder
donateur
bij mijn wel hoor !

tering op de 2e pc doet tie geen moer :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Doet het niet, maar ik zie hem wel ;)
Waarschuw beheerder
donateur
tja normaal aan het eind van een feest en ik heb dan nog wat kleingeld over dan geef ik gerust wat fooi...

tja en zowiezo als er toevallig een leuke dame staat aan de deur dan gaat het vanzelf :D

maar heb ook genoeg keren gehad dat ik niks had gegeven
Waarschuw beheerder
donateur
Waar ik wel een tering hekel aan heb is tenten waar je niet naar buiten kan zonder dat je eerst een fooi gegeven heb! zoals Challenge - Hoofddorp

serieus?
Waarschuw beheerder
Want Tanky aka Miss Praying Mantis heeft wel degelijk gelijk wat het betalen voor een deur betreft. Veel eigenaren willen geen kosten maken voor de security, sterker nog ze willen er aan verdienen en verhuren dan hun deur.
En denk erom dat kan over knappe bedragen gaan, vaak tot in de tienduizenden.
En omdat er dan geen salaris betaald wordt is een portier dan vaak geheel afhankelijk van de fooi.

Nou, op het moment dat je opmerkt ja mazzels, je kunt recht lullen wat krom is
En het enige wat ik hier probeer te doen is mensen te laten weten hoe het vaak werkt.

zoals je uit mijn reactie kunt opmaken vind ik het dus hartstikke krom dat een toko zijn deur aan uitsmijters verhuurt, aangezien de toko verantwoordelijk is voor de veiligheid van haar bezoekers. Als ik dit een krom systeem vind terwijl jij dat probeert te verdedigen, mag ik toch zeggen dat jij recht aan het lullen bent wat krom is (krom gevonden wordt door mij)?
Waarschuw beheerder
Nou, op het moment dat je opmerkt ja mazzels, je kunt recht lullen wat krom is

dat is dus een aanval op het systeem wat jij verdedigt, en niet op jou persoonlijk. Als jij bijvoorbeeld een Ford rijdt en ik zeg dat ik dat k*twagens vind, is dat toch ook geen persoonlijke aanval, maar een probleem wat IK heb met Ford en niet met jou.

en by the way, wat heeft mijn mening te maken met het feit dat ik werkzaam ben in de horeca?
word ik voortaan afgerekend op wat ik doe en bezit, in plaats van wat ik ben en zeg.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ach zeg maar zo: Ze staan er ook voor jou veiligheid!! Het zijn misschien niet altijd de liefsten.... Maar als ik wat over heb!!! Voor de kinderwagen!!!

Waarschuw beheerder
donateur
zoals je uit mijn reactie kunt opmaken vind ik het dus hartstikke krom dat een toko zijn deur aan uitsmijters verhuurt, aangezien de toko verantwoordelijk is voor de veiligheid van haar bezoekers
==================================================­===========
Maar op het moment dat een zaak niet met eigen portiers maar met mensen van buitenaf werkt kan een eigenaar goed gedekt zijn als er iets gebeurt, denk dus aan zijn vergunning die hij zo niet op het spel zet.
Waarschuw beheerder
maar het gaat mij er dus om dat de zaak juist wel verantwoordelijk is voor wat er zich binnen haar deuren afspeelt. Het gevaar/nadeel van het verhuren van de deurpost zit hem er volgens mij dan juist in, dat zo'n zaak zich van alle verantwoordelijkheid kan vrijspreken en zichzelf niet verantwoordelijkheid voelt voor de veiligheid binnen haar deuren terwijl dit juist wel de bedoeling is van de vergunningen.
Waarschuw beheerder
2 **chaizerdt**

Een zaak blijft ten alle tijde de eindverantwoording houden voor wat betreft de veiligheid in en zelfs rond de zaak.
Wel is het zo dat de zaak, binnen dat kader van die verantwoording, daarvoor mensen of bedrijven kan inhuren. Of hun deur kan verhuren. Deze dienen echter over toestemming/vergunning van het Ministerie van Justitite te beschikken om die werkzaamheden uit te voeren. Zij dienen dus gekwalificeerd te zijn.

De zaak is daardoor niet verantwoordelijk voor de daden van die portiers. Die zijn rechtstreeks door Justitie aanspreekbaar en verantwoordelijk te stellen voor hun eventuele misdragingen.

Wanneer een zaak portiers/beveiligers neerzet die daar niet aan voldoen, en dit dienen zij te controleren, hebben zij zich onttrokken aan die verplichting en kunnen daarop aangesproken worden. En gesanctioneerd worden.

Maar het is een volstrekt normaal gegeven dat er ingehuurd c.q. verhuurd wordt.

Waarschuw beheerder
donateur

Uiteindelijk staan ze allemaal met hun handje te schudden, en gaat het geld allemaal bij elkaar....
Waarschuw beheerder
en wat ik duidelijk probeer te maken is dus dat
De zaak is daardoor niet verantwoordelijk voor de daden van die portiers. Die zijn rechtstreeks door Justitie aanspreekbaar en verantwoordelijk te stellen voor hun eventuele misdragingen.

ondanks dat
Een zaak blijft ten alle tijde de eindverantwoording houden voor wat betreft de veiligheid in en zelfs rond de zaak.

en daar knelt voor mij de schoen. de zaak is verantwoordelijk voor de veiligheid, maar kan, wanneer de deur verhuurd wordt, niet aangesprakelijk worden gesteld over het feit hoe de veiligheid bij deur gewaarborgd wordt.
ik snap ook wel dat dit door alle bureaucratie uiteindelijk mogelijk is, maar ik blijf het deurverhuurbeleid maar raar vinden.

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt helemaal, de wet zou eigenlijk anders moeten zijn.
Nu gebeurd het maar al te vaak dat een eigenaar/bedrijfsleider zich achter de portiers veschuild als je die aanspreekt op een bepaald gedrag.

Waarschuw beheerder
ik geef de beveiliging eigenlijk nooit wat.. moet ik me nu schamen???

Waarschuw beheerder
altijd ... al het kleingeld dat ik nog heb :D

Waarschuw beheerder
in een discotheek meestal wel..
maar op een party niet kost me die avond al genoeg knaken!
Waarschuw beheerder
donateur
sja... ik heb meestal niks meer om te geven:cry: ben een arme sloeber-student;)

Waarschuw beheerder
donateur
Op z'n minst vijf euro..
Op feesten sta ik er niet bij stil..
Als ik in the Bridge kom, krijg ik gelijk een hand terwijl ze mij niet persoonlijk kennen..
In andere discotheken geef ik ook gewoon fooi,maar niet zoveel,wel wat!!
Kom verder ook bijna nergens anders,want er is in Groningen geen fuck te doen..
Ik vind gewoon dat je zoiets moet doen,want die gasten staan er voor jou!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben altijd zo raar in me kopf als ik naar buiten toe loop dat ik er niet eens aan denk om nog wat te geven :vaag:

maar ff bedankt zeggen ofzo...dat dan weer wel ;)

Waarschuw beheerder
als je een beetje sociaal ben geef je toch wat aan die mensen.

Waarschuw beheerder
:nee: absoluut niet

:frusty: net omkoping

Waarschuw beheerder
Dat punt "omkoping" ben ik 't ook wel mee eens; ik zeg niet dát 't gebeurt, maar 't zou me niks verbazen als sommigen de fooi als vrijbrief voor misdragingen gebruiken.

Wat mij betreft schaffen ze fooi en vooral 't toiletgeld per direct af; dan gooien ze de entrée maar een paar euro omhoog zodat die "all in" is. Fooi voor security maakt me niet zo veel uit (tenzij 't op de 2 euro aan gaat, oftewel bijna 5 ouderwetse guldens.), maar dat toiletgeld is helemaal een achterlijke bedoening... [img cacheid=00074c890004742593923da21a0060f55f]http://www.q-dance.nl/images/smileys/whmp.gif[/img] Je gaat toch niet een gulden per keer betalen dat je naar 't toilet moet? :S
Waarschuw beheerder
donateur
Het schijnt dat 'wij Brabanders' sowieso minder fooi geven dan de rest van Nederland.
Waarschuw beheerder
nou...ik geef ze nooit fooi, want die lui verdienen bakken met geld! Meer als ik verdien waarschijnlijk....en bovendien loopt er -tig man aan uitsmijters...
Waarschuw beheerder
donateur
Heb nog nooit geld gegeven..

Wel een keer tegengehouden toen ik niks gaf maarja toen zelf de deur maar opengemaakt.. Geluk gehad opzich want voor het zelfde geld werken ze je ff bij met paar man :S

Vind het maar onzin..Betaal al genoeg entree, en die gasten worden echtwel betaald door de organisatie.
Waarschuw beheerder
donateur
ben niet gewent om fooi te geven, ze hebben toch gewoon een uurloon. voor de wc wil ik al helemaal niet betalen, eerst een duur biertje kopen en dan betalen om hem weer weg te brengen
Waarschuw beheerder
ligt eraan

ten eerste ben ik meestal helemaal blut als ik de deur uitloop bij een feest

en ten tweede gewoon hoe de uitsmijters hun werk gedaan hebben en hoe ze op mij over kwamen!!

als ze wat voor ieder klein ding iemand dr uit gooien enalles en gewoon agressief of irritant doen dan krijgen ze geen fooi!!

Waarschuw beheerder
donateur
Gister weer vijf euro..

Waarschuw beheerder
donateur
ja,HIJ extra zeker..

Waarschuw beheerder
donateur
JIJ boffen..
Waarschuw beheerder
je betaalt toch al voor het feest,en de dranken binnen.
ik geef ze soms wel eens wat jah.
maar ik vind het overdreven als ze je niet naar buiten laten.

Waarschuw beheerder
donateur
ene keer wel en dan weer niet wisselt een beetje
als je weet dat die mensne € 31,- per uur krijgen denk ik soms van nou :S
andere kant beetje beleefdheid
Waarschuw beheerder
das niet overal zo.... meestal krijgen ze rond de 150 euro op een avond.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geef die lui niks hehe.. Oprottuh!
Waarschuw beheerder
Kgaf een keer 1 cent omdat ik niks meer had. Toen wou hij mij die 1 cent terug fooi geven.

Misschien als ik een euro geef geeft ie wel 2 euro terug

Waarschuw beheerder
donateur
als je weet dat die mensne € 31,- per uur krijgen denk ik soms van nou
==================================================­===
Pardon?
Was maar waar dat er zoveel betaald werdt per uur!!
Geloof 1 ding, die gasten houden per uur minder over dan een barmedewerker.
Waarschuw beheerder
ik geef ze nooit wat, ten 1e verdienen ze genoeg, ten 2e lijkt het altijd net of ze er alleen staan om mij lastig te vallen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Die gasten verdienen geld zat.
Die krijgen een vet salaris......
Leg mij nou maar eens uit dan waarom ik een fooi zou moeten geven......
Zoiets waardeloos......
Waarschuw beheerder
donateur
Geef zeker altijd fooi
hun zorgen der voor dat je lekker kan stappen zonder narigheid

Waarschuw beheerder
Ik had laatst nog wat douchemuntjes van vakantie dus bij het stappen heb ik die maar gegeven B)
Mja goed ze stelden het niet erg op prijs, denk dat de age coins het ook goed zullen doen
Werkzaam bij DaLunacy.nl
Artiest {SHOWLIST artist 12680, 52486}
Waarschuw beheerder
NOOIT.

Ze verdienen genoeg om wat rond te hangen.

Waarschuw beheerder
donateur
bijna nooit..
ik was eerst op een feest waar pogo verboden was, heel veel pogo gezien en geen enkele uitsmijter terwijl ze er wel horen rond te lopen..
dan geef ik dus echt niks :no:

kheb eentje wel een keer een lolly gegeven weet niet of hijhet leuk vond maar dat boeit me vrij weinig
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben timmerman en als we een huis afhebben krijg ik ook geen fooi, krijg uurloon en een uitsmijter ook
Waarschuw beheerder
fooi.. hahaha ik heb die man waarschijnlijk de hele avond niet gezien en dan nog fooi geven ook.. als hij nou wat drinken kwam brengen!! :D

Waarschuw beheerder
Fabian 30 augustus 2004 18:52
...
als hij nou wat drinken kwam brengen!! :D

Waarschuw beheerder
Ze verdienen genoeg lijkt mij..
En als ze geen drugz bij de ingang van partygangers "lenen" pakken ze het iets later wel...als dat nog geen mooie fooi is voor die grote jongens..
dan weet ik het ook niet meer :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik Geef alijd fooi aan de security.
Ze staan daar voor jou bescherming.. en die 50 euro cent ga ik ook niet van dood.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
...hun zorgen der voor dat je lekker kan stappen zonder narigheid

als hun mij me :xtc: afpakken bezorgen ze me toch echt wel narigheid (niet dat ze dat vaak doen, maar toch) ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik geef ook over het algemeen niets.
Af en toe wel, maar vind het niet nodig.

Ze verdienen genoeg, en dan staan ze nog zo te bedelen als een zwerver die de straatkrant probeert te verkopen.:)
Het kom het wel eens voor dat je medelijden krijg en geeft um een paar cent. En dan krijg je um naar je hoofd terug gegooid!! "Jij heb het meer nodig als mij"

Dan denk ik dus "Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd":P

Waarschuw beheerder
donateur
ik wil al die mensen die zeggen "ik geef niets aan die bedelaars " wel eens zien als ze buiten gaan !
Let wel, ik haat het als ze staan te bedelen, maar ze verdienen echt niet zoveel als hier wordt gezegd. € 31.= per uur, ik wil daar wel gaan werken hoor, dan heb ik het dubbele van wat ik nu verdien.
Waarschuw beheerder
ik wil al die mensen die zeggen "ik geef niets aan die bedelaars " wel eens zien als ze buiten gaan !
Let wel, ik haat het als ze staan te bedelen, maar ze verdienen echt niet zoveel als hier wordt gezegd. € 31.= per uur, ik wil daar wel gaan werken hoor, dan heb ik het dubbele van wat ik nu verdien.

is ook het dubbele van wat ik achter de bar verdien.

o ja, harde kern, als je een quote wil omlijnen zet je de tekst tussen een [ quote] en een [/quote ] je moet alleen die spatie tussen [ en quote] en tussen [/quote en ] weglaten, maar voor het voorbeeld heb ik het even zo gedaan. je krijgt dan dit
de tekst

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
bij de ene tent wel bij de andere tent niet, op feeste nooit.
Waarschuw beheerder
donateur
Als ze zich gewoon rustig houden, en alleen ingrijpen als het echt nodig is, wil ik nog wel eens wat geven.
Waarschuw beheerder
ik werd in amsterdam gewoon een keer uitgescholden omdat ik geen fooi gaf.. :S niet dat ze allemaal zo zijn maar gewoon ze moeten niet zeiken als ze niks krijgen.. het moet een keuze blijven geen verplichting.

Waarschuw beheerder
alleen als ik toevallig nog wat klein geld in mijn zak heb zitten..
Werkzaam bij SMvJ
Artiest {SHOWLIST artist 25140, 46185}
Waarschuw beheerder
idd as ik nog wat klein geld heb, mar ook niet als ze aandringe, kan ik niet hebben.
Waarschuw beheerder
vraagje, vrouwen hoeven toch geen fooi te geven???

tenminste ik en mijn vriendinnen hebben het nog nooit meegemaakt dat er aangedrongen werd op het geven van fooi.....
Waarschuw beheerder
Wuhahaha ik geef die gasten nooit wat want me geld is aan t eind van de avond wel op :P

Maar als ik geld over zouw hebben zouw ik ze oowk niks geven...
Die verdienen al genoeg :P
Waarschuw beheerder
Nope, geef ze meestal niets, kaartjes zijn al duur zat tegenwoordig. En helemaal niet als je ook nog geregeld klepperpartijen ziet.

Alleen als het een supergoed en sfeervol feestje was EN als ik nog was munten op zak heb.

Waarschuw beheerder
donateur
Geef meestal wel wat want ze staan er toch voor je eigen veiligheid!!!!

Waarschuw beheerder
nou meestal op feesten geef ik helemaal niks, want dan is al mijn geld op :p en ik moet altijd nog met de taxi terug dus daar bewaar ik nog 5 euries voor.

En ik heb laatst met zo een beveiligingsgast gesproken en die verdiende 250 tot 350 euro op een avond dus zo zielig zijn ze niet hoor.

Waarschuw beheerder
donateur
2 [NRD]DonXXX:

breng nou geen fabeltjes in de wereld, want die krijgen echt geen € 250-tot €300 per avond.
Das dan 13 tot 20 uur werken !

Waarschuw beheerder
nou dat zal best, dat heeft die gast er niet bij gezegd :P dus wat nou fabels

maar als er een dikke bmw voor ze deur staat denk ik toch niet dat hij slecht verdiend :yes:
Waarschuw beheerder
vind het onzin dat ze fooi moeten hebben, als ik een dag heb gewerkt krijg ik toch ook geen cent extra "omdat ik zo mooi me best heb gedaan", dus warom hun wel, ze doen gewoon hun werk en krijgen daar loon voor.

Waarschuw beheerder
Een maat van me heeft een uitsmijter bij Nighttown een keer een munt dropje gegeven :P
Hij kreeg um ook weer tegen z'n achterhoofd gegooid :D

Waarschuw beheerder
donateur
Een maat van me heeft een uitsmijter bij Nighttown een keer een munt dropje gegeven

Geef dan niks, want zoiets vind ik een enstige vorm van minachten !

Waarschuw beheerder
Ik vond het wel een goeie grap :yes:

Waarschuw beheerder
Hahaha een ernstige vorm van minachten. Ik noem het humor! Dat heb nix met minachting te maken. Ok tzijn wel es eikels, maargoed daar ging het niet om :P

Waarschuw beheerder
ik geef bijna altijd wel fooi. Ik heb al die vele euros voor een feest ook over dus die ene euro voor de uitsmijter ken er ook makkelijk bij.
Waarschuw beheerder
geef het liever aan de kankerstichting dan aan die uitgebouwde mannekes die komen echt niets te kort op deze wereld hoor :-)
Waarschuw beheerder
als ik er nog heb , krijgen ze men laatste euroCENTJES wat doe ik daar nu mee;):p
Waarschuw beheerder
toch enkel maar gewicht , ben ik mooi vanaf :p

Waarschuw beheerder
donateur
als ik er nog heb , krijgen ze men laatste euroCENTJES wat doe ik daar nu mee

precies hetzelfde, ernstige vorm van minachting.

ff serieus, ik schooi nooit om fooi.
als je me wat geeft, waardeer ik zeer en zeg netjes: dank u wel, kijk uit met naar huis rijden !

geef je niks, wordt het: kijk uit met naar huis rijden, tot de volgende keer !

maar geef a.u.b. geen losse cent of een dropmuntje, want dan zeg ik gewoon niks en meen dat ook !
Geef dan gewoon NIKS
Ik vind het ook geen humor, maar gewoon een vorm van disrespect, zo van kijk die klootzak daar nou staan, die gaan we ff dissuh.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ach ik denk dat het ook te maken heeft hoe je tegen die uitsmijters aankijkt.

Sommige discotheken waar ik vroeger kwam zijn het enorme eikels. Die kan je dan minachtend agecoins geven.

Ben ik leuk wezen stappen in een discotheek en gedroegen de uitsmijters zich bij binnekomst zich normaal ipv van neerbuigend, dan geef ik ze meestal een euro ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Ïk ga volkomen met het verhaal van Harde Kern mee.

De verdiensten die jullie hier omschrijven slaan echt nergens op. Voor zo'n bedrag op een avond moet ik toch aardig wat uurtjes draaien, meer dan er in een avond/nacht zitten.

Dat er clubs zijn met vaste bouncers die meer krijgen ja dat weet ik, maar het meerendeel toch echt niet. Vaak is dat als ze zwartwerkers in dienst hebben. Denk je dat iedere tent dat kan betalen tegenwoordig?

De organisatie waar ik voor werk, geeft de opbrengst van de fooien op grote feesten altijd aan goede doelen voor kinderen, zoals voor kankerbestrijding etc. Het is dan namelijk ook niet genoeg om het over zoveel mensen te verdelen en dit is een mooie oplossing ervoor.

Verder,

Het werkt hetzelfde als voor bijvoorbeeld een serveerster,gastvrouw willen ze tegenwoordig genoemt worden, ze verdienen een standaard loon en moeten het juist hebben van de fooi.

Ik ben altijd vriendelijk, ook als ik geen fooi krijg, maar minachting gaat er bij mij niet in. Ga mij geen kinderachtige dingen in de handen drukken, want dan ben ik de volgende keer ook heel kinderachtig. Geef dan gewoon niets en dan even goede "vrienden" en een tot ziens en wel thuis!

Let wel dat de mensen er met een aardig risico staan tegenwoordig en het bewijs hebben we her en der al genoeg gezien denk ik. Dat is helaas de maatschappij van nu.
Daarin tegen zijn het vaak wel de eersten die bij je zijn als er weer iemand zwaar fout gaat en bijna het leven laat.
Dus al die minachting is echt niet nodig. Probeer ze zelf maar eens vriendelijk te benaderen en kijk dan maar eens wat je ervoor terug krijgt.

Ik verdedig hier niet de fooi maar de positie van de portier/bouncer/security.
Waarschuw beheerder
Ik geef niemand geld als hij daar om bedelt. Je gaat toch niet je hand op houden en met geld schudden met de bedoeling dat mensen wat geld in je handje gooien.

Die lui krijgen toch gewoon salaris. Ik heb nog nooit een fooi gegeven aan security en zal het ook nooit doen.

Waarschuw beheerder
donateur
net als vroeger met de gulden..

als je iets geeft geef nooit minder dan een gulden.. omdat dat dan aso overkomt.. enb idd overbodig is.. zo van ik had nog wat over..

Ik geef het wel.. ik vind het normaal.. en ach kom zeg wat is 1 euro of 50 cent nou??
Maar ja horeca he:) weet hoe het in elkaar zit. Alle beetjes zijn dan welkom.

En dat ze je drugs af pakken.. wees blij... kom je weer een stapje bij de werkelijkheid waarom je het beter niet moet gebruiken.

Als het daar dus niet mag... niet mee nemen.. scheelt een hoop gezeur.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik geef niemand geld als hij daar om bedelt. Je gaat toch niet je hand op houden en met geld schudden met de bedoeling dat mensen wat geld in je handje gooien.

Die lui krijgen toch gewoon salaris. Ik heb nog nooit een fooi gegeven aan security en zal het ook nooit doen.

Saber, saber toch...jij met je luitenant salaris en straks je uitzend toelage, jij bulkt van het geld. ;p

Waarschuw beheerder
ik geef niet altijd....als ze staan te bedelen dan denk ik: bekijk het maar! als ze me vriendelijk een goedenacht wensen, dan geef ik wel wat ;-)
Waarschuw beheerder
Er zijn tenten in belgie waar je verplicht geld moet geven, anders krijg je ze dus echt flink op je kop!!

maar dat zijn de tenten waar dus geen entree is.

grtz

Waarschuw beheerder
die lui krijgen nog niet 1 cent van me, altijd staan te schudden met de handjes vol kleingeld.

Dikke lul zeg

Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn tenten in belgie waar je verplicht geld moet geven, anders krijg je ze dus echt flink op je kop!!
==================================================­===
Bull shit verhaal, was vroeger maar tegenwoordig mogen ze geen fooi aannemen officieel!

Waarschuw beheerder
vind dat niet echt leuk fooi geven, krijg ik ook niet als ik mn vrachtje gebracht heb met de vrachtwagen... t enige wat ik dan krijg is een KRABBELTJE!!!

Maarja, je werkt voor een uurloon, toch niet voor fooi?

Ik vind dat iedereen dat zelf moet bepalen... net zoals met die toiletjuffrouw. Het moet daarom ook niet bepaald worden door zo'n klerenkast (van je moet fooi geven) Nee.. zoo hoort dat nou ook weer niet...... Zelf bepalen!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat iedereen dat zelf moet bepalen... net zoals met die toiletjuffrouw. Het moet daarom ook niet bepaald worden door zo'n klerenkast (van je moet fooi geven) Nee.. zoo hoort dat nou ook weer niet...... Zelf bepalen!

De toiletjuffrouw is tegenwoordig geen vrijwillige keus meer. Verder heb je gelijk het is aan de mensen zelf te bepalen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk al heel lang in Belgie en een dreun als je zonder fooi naar buiten gaat is er al een jaar of 3 niet meer bij. want om fooi schooien mag wettelijk niet eens meer !
Ook niet met wat kleingeld staan rammelen in je hand, in Belgie niet, maar ook in Nederland niet.
Als dit wel gebeurdt, moet je gewoon aangifte gaan doen bij de plaatselijke rijkswacht / politie.

begrijp me goed, ik houd ook niet van schooien, maar als je wat geeft, is dat zeer welkom, maar kom niet met 1 of 2 cent aan, want die pak ik ook niet eens aan.
Heb je niks meer, ook goed, als je avond/nacht maar goed is geweest toch !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat krabbeltje krijg ik meestal nog met mn eigen pen, omdat ze er zelf geen hebben!!! :O:P
Waarschuw beheerder
donateur
Hey maar ik heb meestal wel zelf wisselgeld zodat ik kan wisselen ;p
Waarschuw beheerder
dus als ik jou 2 cent geef.....

kan ik nog 1 cent terug krijgen????

Waarschuw beheerder
Nee, dat doen ze niet, want als je hierboven goed leest, nemen ze 1-centen niet aan! (Kunnen ze die moeilijk teruggeven)

Maar dan moet je maar zeggen dat dat gelijk voor de volgende keer is :P:P:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 kauwgum :yes:

Waarschuw beheerder
Ben het volkomen met The Sarge eens. Werk dan niet voor dezelfde org. (UDC feesten zoals Dance Valley,Carl cox,Impulz)maar toch..
Bij UDC feesten mag er officieel geen fooi worden aangenomen,maar bij andere "kleinere" organistaies weer wel.
En toch heb je nog vaak van die "grote jongens" die denken dat ze lollig zijn als ze je 5 Euro cent geven.
Maar de jongens die vaak dit werk doen zijn uitstekend in het onthouden van gezichten...
Geef dan idd niks, een bedankje naar de security is vaak een groter gebaar dan geld.
Waarschuw beheerder
Ik vind zelf dat ze vaak een dreigende blik tegen je maken en terwijl ze hun hand open houden! ben zelf ober en ga de mensen toch ook niet om fooi vragen of nog sterker "dreigen"...

Een uitsmijter die vriendelijk en waarvan ik weet dat ie goed zijn werk doet krijgt van mij wat!

Waarschuw beheerder
ik heb vannacht bij Volume festival weer eens een fooitje gegeven aan de beveiligers (yes) al was het dan wel al me laatste losgeld.. alle kleine beetjes helpen :P
Waarschuw beheerder
wat veel mensen ook vergeten en misschien niet eens weten dat het bij sommige grootte discotheken zo gaat dat je gewoon bij een discotheek neer gezet wordt en dat je dan aleen je fooi kan houden ik geloofde het ook niet maar eht is echt zo.

maar die mensen die beweren dat die lui op "echte feesten" 200-300 euro verdienen dat is dan wel inclusief fooi en dan moeten ze wel een heel goed feessie hebben zoals bijvoorbeeld MOH HELRAISER enz.

Waarschuw beheerder
ja ze moeten het eigenlijk voornamelijk van hun fooi hebben he, maar het standaard loon is ook niet mis.

Waarschuw beheerder
Ondanks dat ze al genoeg verdienen per uur vind ik dat je ze toch wat fooi mag geven. Ze staan er namelijk wel voor jou veiligheid en als ze jou een keer zouden moeten helpen zul je hun zeer dankbaar zijn. op een feest geef ik nooit wat maar bij een discotheek mag dat toch wel vind ik. Het is hetzelfde als dat je bij een restaurant werkt en een fooi krijgt dan ben je ook blij
Waarschuw beheerder
Om eerlijk te zijn heb ik er nooit bij nagedacht om die mensen een fooi te geven... Schaam schaam, zal het de eerstvolgende keer eens overwegen. Maar ja, je blijft een Hollander he???
Waarschuw beheerder
Ze worden ook nog kwaad als je niks geeft!! roepen ze heel hard BEDANKT HE!!! voor mij hoeven ze niet te komen, ik maak toch geen ruzie!! als iedereen dat nu eens deed!! :d
Waarschuw beheerder
Ze worden ook nog kwaad als je niks geeft!! roepen ze heel hard BEDANKT HE!!! voor mij hoeven ze niet te komen, ik maak toch geen ruzie!! als iedereen dat nu eens deed!!

Hahaha inderdaad dat doen die gasten bij de hemkade.
Ik geef fooi als ik nog wat kleingeld OVER heb en niet als ik nog een treinkaartje moet dokken van me laatste geld..
Waarschuw beheerder
Ik geef nooit iets ze staan er toch altijd met het handje van krijg ik nog iets dan hoeft het van mij echt niet.
Waarschuw beheerder
sommige security bedrijven mogen geen fooi aannemen, om dat soort BEDANKT HE praktijken te voorkomen, maar ik kijk altijd ff in mijn portomonee of ik nog wat kleingeld heb (1-2 euro), dat bedrag is niets vergeleken bij wat je totaal aan zo'n avond uitgeeft.
Waarschuw beheerder
Mooi niet...
Waarschuw beheerder
donateur
maar die mensen die beweren dat die lui op "echte feesten" 200-300 euro verdienen dat is dan wel inclusief fooi en dan moeten ze wel een heel goed feessie hebben zoals bijvoorbeeld MOH HELRAISER enz.

Ook op een avond als MoH wordt niet zoveel verdiend. Dat is tevens weer een groot feest en dat gaat dan naar een goed doel!
Daarin tegen, niet om ze slecht af te schilderen, maar Gabbers/ Hardcore liefhebbers dus de bezoekers van de grotere hardcore feesten, geven zo goed als nooit fooi!

Hahaha inderdaad dat doen die gasten bij de hemkade.
Ik geef fooi als ik nog wat kleingeld OVER heb en niet als ik nog een treinkaartje moet dokken van me laatste geld..

Zoals vanacht stond ik daar zelf. Als iemand tegen mij zei dat ie geen kleingeld meer had, was mijn antwoord; Dat dat helemaal niet uitmaakte en wenste ik hem nog een goede thuisreis!
Er stonden 2 buitenlanders vermoedelijk ergens uit scandinavie en die dachten echt dat ze het moesten geven. Toen ik zag dat ze driftig op zoek gingen naar klein geld, zei ik ze ook dat het helemaal niet nodig was en dat het puur vrijwillig is. Ze staakten het ook onmiddelijk en gaven niets meer hahahaha.

Ik wens zo goed als iedereen een goede avond en een goede thuis reis en dat heeft niets met de fooi te maken.
Wanneer ik bot reageer is dat door de houding van mensen of doordat ze niets terug kunnen zeggen.
Waarschuw beheerder
donateur
ik geef ze altijd wel wat
Waarschuw beheerder
donateur
Als dr geen problemen ofzo zijn geweest met mensen die ik ken dan geef ik ze gewoon geld.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
Zaterdagn8 zat r ook weer zon mongool bij de deur ... " en geven we niks ? " ... k zeg " laat jij me dan s je loonstrookje zien ? " ... begon ie ook nog met de deur tegen te werken ... hoezo asociaal :s ... beetje als n armoedzaaier aan de deur zitten wachten met zn handje recht voor je neus ...
Waarschuw beheerder
no way dat ik die gasten wat ga geven...ze krijgen tochj al betaald en vind het echt aso als ze daar met hun handje staan.. triest.

Waarschuw beheerder
Ben geloof ik de enige die het een beetje normaal vind om een fooitje te geven. Die jongens staan er vaak ook voor de fooi, en niet alleen voor hun loon.
Waarschuw beheerder
volgens mij worden ze betaald van o.a het geld dat word binnengehaald met de kaartjes verkoop! Geef al genoeg geld uit aan zo'n feest!
Waarschuw beheerder
Geef eigenlijk altijd wel wat... maar als ze er echt zo om gaan vragen is t wel aso ja. Nooit mee gemaakt
Waarschuw beheerder
ik geef meestal de laatste muntjes die ik heb
Waarschuw beheerder
eigenlijk geef ik nooit wat

ben meestal ook altijd blut na een feestO:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als ik het naar m'n zin gehad heb of ik heb een goed feest achter de rug dan wel anders niet.

Waarschuw beheerder
donateur
als ik nog wat kleingeld heb, geef ik dat wel ja :)
Waarschuw beheerder
Hangt heel erg af van wat voor soort tent het is..

Meestal geef ik wel (als ik nog geld over heb :d)

Waarschuw beheerder
donateur
Soms wel soms niet, vrijdag hadden ze het verdiend.
Het hangt ervan af hoe ik behandeld ben, en ik moet weten dat ik een los 5-je in de zak heb..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
een los 5-je?! Geef jij 5 euro fooi?!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik geef altijd fooi,hoort erbij.

Afgelopen zaterdag ook,ze zien dat ik op zoek ben en zeggen hoeft niet hoor,tuurlijk wel .Ik heb een leuke avond gehad en zelf kom ik ook uit de horeca en stel het zelf ook op prijs en zonder fooi is dat geen vetpot.

Waarschuw beheerder
donateur
Geef alleen wat als ik het gezellig heb gehad en de sfeer ok was.
Waarschuw beheerder
donateur
Wat verstaan jullie onder "los geld"...? Muntjes van 10, 20 eurocenten??

Als je fooi geeft, doe je dat omdat je iemand ergens voor waardeert, niet uit gewoonte, of omdat "iedreen" het doet. Dus dan kom je toch al snel op 2-5 euro uit...
Op grote feesten geef ik ook niks (waarom eigenlijk niet??), maar in clubs, ja, daar dus wel.
Waarschuw beheerder
als ik die lui de hele avond niet zie, en ze staan bij de deur met hun hand te schudden, dan hebben ze bij mij een houten bek! ze verdienen al zat, en laten toch alleen maar de vrouwen als eerste door als het erg druk is!
Waarschuw beheerder
donateur
Mee eens!
Maar soms in kleiner clubs, staan dezelfde lui in de zaal, en aan de deur aan t eind...heel slim ;-)
Waarschuw beheerder
Als ik tevreden ben over het feest en dergelijke geef ik ze wel een fooi ja. Ligt er vaak aan hoeveel ik nog over heb maar meestal is het op z'n minst wel een euro of twee.
Waarschuw beheerder
ik geef meestal een euro of 1,5. maar heb ook welles gehad dat ze t niet aannamen.
maar vind t geen verplichting ofzo:S
als k geen taxi of trein ofzo meer hoef te betalen, ga ik er geen rekening mee houden dat de security nog fooi wil. heb ik geen geld meer dan komt t volgende keer wel weer:jaja:
Waarschuw beheerder
Eens met The Sarge & Harde Kern.
Maar jullie mogen de littekens wel eens zien, 1 trouwens duidelijk zichtbaar in mijn gezicht, die ik opgelopen heb met dit werk.
En wel voor de veiligheid van alle goedwillende bezoekers.
En daar kan je geen prijskaartje aan hangen.
Dus wat een portier ook verdiend, het weegt niet op tegen de risico's die hij loopt. Overigens valt dit best wel mee, het is vaak niet voor niets een bijbaan, zo veel levert het niet op.
Natuurlijk blijft dat een keus van die portier, het is een cliché, it's a dirty job but someone has to do it.
Voor het geld alleen kan je dit werk niet doen.
Dat gaat geen mens volhouden. Stel je maar eens voor, jullie zijn aan het feesten, zou ik ook wel willen. Je moet wel enorm gedreven zijn dit werk te doen.
Ikzelf vind veel voldoening in het feit dat meisjes zich veilig voelen waar ik ben.
En met hen, hun ouders, broers, zusters, etc.
Het geeft een kick alles onder controle te houden, ondanks het gevaar wat er vaak schuilt.
Maar iemand moet voor de veiligheid zorgen en dan is het leuk & welkom als iemand dat waardeert.
Salaris krijg ik van mijn werkgever, waardering van jullie allemaal. En dat hoeft zeker niet in geld uitgedrukt te worden. Een bedankje is ook welkom. Maar als je dan wat geeft zorg dan dat je de portier niet beledigt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 Mr_Muerte:
Ze staan er voor onze veiligheid, dus dan moeten we fooi geven èh?

Dan ben jij een goede belastingbetaler! Want dit betekend dat jij als jij door de stad loopt ook de heren in blauwe pakken fooi gaat geven!

Nee ik vind t allemaal gemiereneuk. Zoals GITANO zegt een waardering is op zn plek, maar hoeft niet in geld uitgedrukt te worden... Iedereen heeft genoeg moeite om aan geld te komen. Ik heb dan zoiets... als je het dan toch weggeeft, eerder aan een goed doel, dan aan iemand wie toch al geld verdient!
Waarschuw beheerder
psies, bedank ze (meestal) wel netjes, maar geld geven doe ik niet, zal ik ook nooit doen ook...
Waarschuw beheerder
ze staan er al niet vrijwillig hoor

maar staan er wel voor jou en andermans veiligheid!!

Waarschuw beheerder
Ben wel benieuwd als het eens echt uit de hand zal lopen. Of er dan ook nog voor jou staan.
Waarschuw beheerder
Never dat ik fooi ga geven! Heb genoeg vechtpartijen gezien waar (bijna) niks aan gedaan werd!
Waarschuw beheerder
Als het een feest is in een normale discotheek dan geef ik meestal wel fooi, 50 cent en niet meer ook.

Op een groot feest dan krijgen die gasten geen ene cent van me, ik vind die 45 euro die je betaald voor een kaartje al meer dan genoeg, plus de wc's en drankies.

Ze mogen al blij zijn als ik kom!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Bij vat 69 vragen ze er gewoon om! heb ze een keer mooi de waarheid verteld daarover! kutlui! zon kale brede kerel denkt meestal dat ie alles kan maken! oprotten! heb ik geen boodschap aan! :D

grtz

Waarschuw beheerder
doe t meestal wel,als ze gewoon normaal tegen me doen..anders niet

Waarschuw beheerder
Heb al eens op dit topic gereageerd lang geleden en in de tussentijd is er niks veranderd ik geef nogsteeds niks... daar heb ik zo mijn redenen voor.

Waarschuw beheerder
laat die security anders ff lekker de impuls gaan verkopen.
die lui krijgen toch gewoon loon, dus geen fooi natuurlijk!
Waarschuw beheerder
donateur
Bij vat 69 vragen ze er gewoon om! heb ze een keer mooi de waarheid verteld daarover! kutlui! zon kale brede kerel denkt meestal dat ie alles kan maken! oprotten! heb ik geen boodschap aan!

Ben daarom echt blij dat Alldance toen naar een andere locatie is gegaan :yes: Die security in 't vat is WAARDELOOS :@ Dat gejank met fooi :no:

Waarschuw beheerder
Ik geef nooit wat is al duur genoeg :O
Waarschuw beheerder
Soms wel. Maar ik vind het echt onzin als ik dan hoor dat er een feest was waarbij de portier een gast in elkaar sloeg omdat hij niets gaf, meerder gasten zelfs... Beetje triest als je zoveel voor een kaartje betaalt!

Waarschuw beheerder
al zie ik dat ze bij een situatie goed hebben gehandeld dan krijgen ze iets anders helemaal geen cent.
Waarschuw beheerder
de gasten die bij armada night stonden vannacht, namen
het niet aan, mocht niet :)

Waarschuw beheerder
Bij de Matrixx zijn ze altijd best relax.
Waarschuw beheerder
Ik geef ze echt nooit wat.
Ze verdienen toch genoeg. Zo niet dan kiezen ze er zelf voor om daar te gaan staan
En als ik nou op mn bek geslagen wordt door iemand gaan we er toch allebei uit, en als je pech hebt nog met een klap na ook.
Dus wat heb je nou aan die gasten?

Waarschuw beheerder
Ik wens zo goed als iedereen een goede avond en een goede thuis reis en dat heeft niets met de fooi te maken.
Wanneer ik bot reageer is dat door de houding van mensen of doordat ze niets terug kunnen zeggen.

Kijk, wij liggen op 1 lijn!
Ik wil graaaaag geven... maar als er van die trieste portiers zijn die gebruik maken van hun macht, en op die manier fooi 'afdwingen' wil ik het niet geven. Ik haat zulke dingen

Bij de hemkade weet ik aan wie ik fooi moet geven :yes:

Waarschuw beheerder
sommige snappen er niks van
Waarschuw beheerder
|;\ () '/ 6 november 2004 14:20
Ik geef ze echt nooit wat.
Ze verdienen toch genoeg. Zo niet dan kiezen ze er zelf voor om daar te gaan staan
En als ik nou op mn bek geslagen wordt door iemand gaan we er toch allebei uit, en als je pech hebt nog met een klap na ook.
Dus wat heb je nou aan die gasten?

Zo denk ik er nou ook over!
Artiest Tele
Waarschuw beheerder
nah als ze hun handje ophouden geef ik niks, anders wil ik nog wel eens wat geven ;)

heb zoiezo iets tegen uitsmeiters, in sommige discotheken staan ze in elk hoekie echt vervelend, verzieken de sfeer zet dan undercovers neer ofzo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In valkenburg begonne ze eg te schelde omdat we geen fooi gaven. en als je dan wat terug zei kwame ze met 5 op je af. nou leuk zeg:/

Waarschuw beheerder
Wehehe kgeef nooit wat :D:D

Security roelt wel :respect: :P

Waarschuw beheerder
Geld geven??
Na dikke entree te hebben betaald??
Ze vragen zo 20e aan de deur of t niks is..
Dus nee!!

Waarschuw beheerder
donateur
wat krijg je dan voor die € 20,- ?
is dat, net als bij ons, inclusief bier, fris of wijn de gehele avond, of alleen de entree ?
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb er zo'n hekel aan als je naar buiten wilt lopen en de portier staat zo quasi nonchalant met zijn hand vol kleingeld te schudden terwijl die net langs je heen kijkt zeg maar...

Zo van: Ik bedoel hier verder niets meer hoor, maar als je niets geeft ben je een hufter!...

Op grote feesten geef ik nooit, in kleinere discotheken eigenlijk bijna altijd. Deed dat vroeger wel altijd toen ik in Zandvoort naar de Chin ging. Als je er dan de week erna weer was, werd je altijd voor gelaten en hoefde je niet op de hele rij te wachten... :D

Waarschuw beheerder
Zo'n feest is op zich al duur genoeg, en die mensen krijgen ook gewoon betaald...

Waarschuw beheerder
Ik vraag die portiers altyd of ze bij mijn thuis een uitsmijter komen eten dus....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nog nooit geld gegeven aan security :|
Waarschuw beheerder
donateur
Maatje van mij had eens een keer een 50 gulden munt stuk mee genomen naar de hemkade. Gaf hij hem met zijn dronken kop aan een uitsmijter. Ik snel terug om hem terug te vragen en kreeg hem ook nog :).

Ik geef wel eens wat, als ik nog klein geld heb :)