😏
Extrema Outdoor
· 20th Anniversaryhost: La Fête 040
Tickets & prijzen Extrema Outdoor
Voorverkoop, True Lover: | € 50,- |
True Lover Comfort: | € 80,- |
Minimumleeftijd?
18Verslag
Door anoniem (446).
Door anoniem (446).
Stemresultaat: goed
geweldig | 32 | 13% | |
zeer goed | 67 | 27% | |
goed | 82 | 33% | |
ok | 25 | 10% | |
voldoende | 10 | 4% | |
onvoldoende | 20 | 8% | |
slecht | 7 | 3% | |
zeer slecht | 4 | 2% | |
waardeloos | 3 | 1% |
Line-up Extrema Outdoor
Line-up is niet compleet.
1Diamond |
---|
The Million Plan house |
za 18:25 - 18:35: 1RDJ |
2Quartz |
STV-Visuals · visuals |
3Ants |
4Crystal |
ROOG house Roga · MC |
Robbie Rise · MC |
520 Years Of Love |
za 11:00 - 12:00: Boy Born |
za 12:00 - 13:00: Edwin Saasen |
za 13:00 - 14:00: Dexter G |
za 14:00 - 15:00: Lady Aïda |
6Ensuite, gehost door La Fête 040 |
za 18:30 - 20:00: STVN & Bace |
7Cobalt |
za 13:30 - 14:30: Midnight Office |
Haddicts house Jay Mocio techno, house Sammy Sticks · percussie Strada house The Techtives techno, house Tiago disco Tobias Camman house |
Statistieken
554 | bezoekers | |
434 | geïnteresseerd | |
11486 | bezoekers | |
702 | geïnteresseerd | |
52 / 40 | · | mannen / vrouwen |
30.6 | gemiddelde leeftijd | |
29.3 | leeftijd mediaan | |
3 | · | nieuwsberichten |
1 | · | verslag |
7 | · | video's |
93 | · | opmerkingen |
51 | · | waarderingen |
goed | · | stemresultaat (250 stemmen) |
Video's
Nieuws
Vier studenten van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e), faculteit Bouwkunde, ontwerpen én bouwen een bijzonder podium voor Extrema Outdoor (XO). Het podium wordt gebouwd met zeshonderd pallets, maar zonder staalconstructies. Het ontwerp dient als podium voor het La Fête 040 presents Ensuite gedeelte, La Fête 040 is eveneens een partij uit Eindhoven. 7
Programma Extrema Outdoor 2015 bekend
26 maart 2015
Dancefestival Extrema Outdoor heeft met onder meer 2ManyDJs, Madeon, Boys Noize, Nic Fanciulli, Jamie Jones, Flosstradamus, Oliver Heldens en Andrea Oliva een divers programma gepresenteerd. Het complete affiche voor de twintigste editie is vandaag bekendgemaakt. Extrema Outdoor vindt plaats op zaterdag 11 juli aan het recreatiestrand Aquabest bij Eindhoven.
Extrema Outdoor wint A Greener Festival award
16 oktober 2014
Dancefestival Extrema Outdoor werd gisteren tijdens de ADE Green conferentie op het Amsterdam Dance Event beloond voor haar duurzame festivaltoepassingen. De prijs werd uitgereikt door 'a Greener Festival', een Engelse organisatie die wereldwijd festivals toetst op hun groene prestaties.
Line-up 2015
Diamond
Diamond
→ lees meer
#XO15 is klaar voor haar twintigste editie! And it’s gonna be a good one… Verwacht het bekende recept, maar met een he-le-boel extra’s!
Line-up 2015
Diamond
2manydjs (dj set)
Madeon (dj set)
Oliver Heldens
Sander Kleinenberg
Defected Takeover feat. Franky Rizardo & Simon Dunmore
The Million Plan & Doppelgang
Watermät
Ferreck Dawn
Quartz
Flosstradamus
Rl Grime
Boys Noize
Brodinski presents Brava
Vitalic (dj set)
Mike Mago
Joost Van Bellen
Stv-Visuals
Ants
Andrea Oliva
Tapesh
Gorgon City (dj set)
Los Suruba
Jamie Jones
Nic Fanciulli
Michel De Hey
Crystal
Erick E & Roog feat. Mc Roga
Oliver Dollar
Shermanology
La Fuente
Mr. Belt & Wezol
Lucas & Steve
Dave Lambert
Deepend
MC Robbie Rise
20 Years Of Love
Remy
Isis
Dj Marcello
Roog
Miss Monica
Dj Jean
Michel De Hey
Joost Van Bellen
Lady Aïda
Dexter G
Edwin Saasen
Boy Born
La Fête 040 presents Ensuite
Guy J
Danny Howells
Stvn & Bace
16 Bit Lolitas
Mees Dierdorp
Ivo Foreal
Lemon Aid
Marc Creemers
Cobalt
Dj Strada
Jan Van Otterdijk
T.I.A.G.O. feat. Katya
Jay Mocio feat. Sammy Sticks
Mr. Grammy
Mikey Biemans
The Techtives feat. Rogé
Midnight Office
Tobias Camman
Haddicts
Colombino
Info: http://xofestival.nl
Tickets: https://partyflock.nl/order_ticket/274158
Line-up 2015
Diamond
2manydjs (dj set)
Madeon (dj set)
Oliver Heldens
Sander Kleinenberg
Defected Takeover feat. Franky Rizardo & Simon Dunmore
The Million Plan & Doppelgang
Watermät
Ferreck Dawn
Quartz
Flosstradamus
Rl Grime
Boys Noize
Brodinski presents Brava
Vitalic (dj set)
Mike Mago
Joost Van Bellen
Stv-Visuals
Ants
Andrea Oliva
Tapesh
Gorgon City (dj set)
Los Suruba
Jamie Jones
Nic Fanciulli
Michel De Hey
Crystal
Erick E & Roog feat. Mc Roga
Oliver Dollar
Shermanology
La Fuente
Mr. Belt & Wezol
Lucas & Steve
Dave Lambert
Deepend
MC Robbie Rise
20 Years Of Love
Remy
Isis
Dj Marcello
Roog
Miss Monica
Dj Jean
Michel De Hey
Joost Van Bellen
Lady Aïda
Dexter G
Edwin Saasen
Boy Born
La Fête 040 presents Ensuite
Guy J
Danny Howells
Stvn & Bace
16 Bit Lolitas
Mees Dierdorp
Ivo Foreal
Lemon Aid
Marc Creemers
Cobalt
Dj Strada
Jan Van Otterdijk
T.I.A.G.O. feat. Katya
Jay Mocio feat. Sammy Sticks
Mr. Grammy
Mikey Biemans
The Techtives feat. Rogé
Midnight Office
Tobias Camman
Haddicts
Colombino
Info: http://xofestival.nl
Tickets: https://partyflock.nl/order_ticket/274158
93 opmerkingen
De voorverkoop is begonnen maar een kaartje in de voorverkoop is net zo duur als in de normale verkoop. Het enig voordeel van dit 'True Lovers' kaartje is toeging tot een exclusief backstage deck. Hele rare actie. De enige reden dat ik kaartjes in de vroege voorverkoop (voormalige early-bird) koop is omdat ze goedkoper zijn, dat ik dan nog geen line-up weet neem ik dan voor lief. Verder is Extrema is al zo groot dat het sowieso onmogelijk is om alles te zien, ik hoef geen toegang tot nog een extra deck. Voorlopig wacht ik dus rustig af tot er meer duidelijk wordt over de programmering, en ga ik ook vergelijken met festivals in dezelfde periode. Ben ik nu de enige die daar zo over denkt?
De voorverkoop is begonnen maar een kaartje in de voorverkoop is net zo duur als in de normale verkoop. Het enig voordeel van dit 'True Lovers' kaartje is toeging tot een exclusief backstage deck. Hele rare actie. De enige reden dat ik kaartjes in de vroege voorverkoop (voormalige early-bird) koop is omdat ze goedkoper zijn, dat ik dan nog geen line-up weet neem ik dan voor lief. Verder is Extrema is al zo groot dat het sowieso onmogelijk is om alles te zien, ik hoef geen toegang tot nog een extra deck. Voorlopig wacht ik dus rustig af tot er meer duidelijk wordt over de programmering, en ga ik ook vergelijken met festivals in dezelfde periode. Ben ik nu de enige die daar zo over denkt?
Helemaal mee eens!
Ben ik nu de enige die daar zo over denkt?
Geen Early Bird. Maar is het niet zo dat Extrema, 1 van de weinige festivals is waar de prijs van de tickets omlaag is gegaan ?
Dit heeft natuurlijk ook te maken met de programmering en de bezoekers aantallen van de afgelopen jaren.
En dan was er vorig jaar ook veel geklaag over de verschillen in ticketprijs. Er is dan wel iedere keer wat...nu betaalt iedereen hetzelfde.
laatste aanpassing
Ik wacht de line up even af. Twee jaar geleden was die echt heel bruut, vorig jaar stukken minder.
^^ Dat, 2013 was het echt een van mijn beste festivals dat seizoen. Vorig jaar was heel matig vergeleken met 2013. Dat is sowieso een beetje het ding met extrema. Hele wisselende ervaringen gehad de afgelopen jaren.
Het wordt natuurlijk wel de 20ste. De 15e was heel erg vet toen met die eindshow op het water. Maar of het dit jaar weer zo'n feest wordt? Ik vraag het me af.
laatste aanpassing
^^ Dat, 2013 was het echt een van mijn beste festivals dat seizoen. Vorig jaar was heel matig vergeleken met 2013. Dat is sowieso een beetje het ding met extrema. Hele wisselende ervaringen gehad de afgelopen jaren.
Het wordt natuurlijk wel de 20ste. De 15e was heel erg vet toen met die eindshow op het water. Maar of het dit jaar weer zo'n feest wordt? Ik vraag het me af.
Ach ik kijk wel, vind de eindshow niet zo heel belangrijk, is voor ons de tijd om de drukte voor te zijn....
Denk dat we weer een keer gaan kijken na een paar jaar afwezig
iemand een idee wanneer de line up bekend wordt gemaakt?
26 maart
vind de eindshow niet zo heel belangrijk
Ik normaal ook niet maar ben toch blij dat ik deze gezien heb, hij was echt heel vet met projecties op watergordijnen enzo
laatste aanpassing
http://www.djmag.nl/comin/03052015-1416/extrema-outdoor-haalt-winnend-ibiza-concept-naar-nederland
26 maart 11.00 de line up
26 maart 11.00 de line up
http://www.djmag.nl/comin/03052015-1416/extrema-outdoor-haalt-winnend-ibiza-concept-naar-nederland
26 maart 11.00 de line up
Dat is toch wel een reden om te komen
Ik wacht de line up even af. Twee jaar geleden was die echt heel bruut, vorig jaar stukken minder.
Waar die vorig jaar stukken minder was, vind ik het dit jaar niet eens waard om er heen te gaan. Alleen Boys Noize, Madeon en Brodinski spreken me echt aan.
Line up......volgens mij is de sfeer op zo'n feest nog altijd meer bepalend dan de namen die er staan.......
Oh ja joh zeker als je 50 tientjes betaald voor een kaartje
Uitspraak van Jord Kierkels op zaterdag 28 maart 2015 om 01:55:Vorig jaar te veel EDM. Nu geen bekende namen? Extrema durft tenminste weer een koers te bepalen en dat is iets supertofs!
Nee dat durven ze juist niet:
Kijk bijvoorbeeld even naar de line up van de Quartz Arena de afgelopen jaren. In 2013 stond die vol met de dikste electro artiesten van dat moment (super vette line up naar mijn mening). Een jaar later is het drum& bass, dubstep en trap, en nu is het opeens techno, electro, grime en weet ik veel wat.
Of de mainstage. Vorig jaar stond die volgeboekt met grote EDM-artiesten die bekend zijn bij het Nederlandse publiek, en nu maar 1. En dan heb je nog de techno stage, die vorig jaar werd toegevoegd maar nu nergens te bekennen is.
Dat is het probleem van Extrema, ze durven geen koers te bepalen en doen elk jaar maar weer wat Ik denk dat XO een zinkend schip is, zeker nu ze flinke concurrentie van
we Are electric
hebben gekregen
laatste aanpassing
Het is het ook goed mogelijk dat bepaalde Electro en Techno acts hier niet staan maar idd. wel op We are Electric. En dat dat bewust zo gedaan is.
Maar goed Extrema is een andere org dan Mojo. Wellicht word er samengewerkt.
, en dan is er de foto op facebook met de lineup die suggereert 'And many x 5 More'
Is deze lineup wl compleet vraag ik me dan af ?
Maar goed Extrema is een andere org dan Mojo. Wellicht word er samengewerkt.
, en dan is er de foto op facebook met de lineup die suggereert 'And many x 5 More'
Is deze lineup wl compleet vraag ik me dan af ?
laatste aanpassing
Of de mainstage. Vorig jaar stond die volgeboekt met grote EDM-artiesten die bekend zijn bij het Nederlandse publiek, en nu maar 1. En dan heb je nog de techno stage, die vorig jaar werd toegevoegd maar nu nergens te bekennen is.
Dat bedoel ik. Als je opgelet hebt, merk je dat ze een andere weg inslaan: namelijk weg van EDM.
Daarnaast. Waar zie jij geen techno?
Ik zie juist heel veel techno. De ANTS stage alleen al, daarnaast zijn er ook genoeg artiesten die ook techno draaien.
Wellicht niet de Jeff Mills, Adam Beyer en Awakenings headliners, maar daarom juist ook weer onderscheidend
Uitspraak van Jord Kierkels op zondag 29 maart 2015 om 15:25:Dat bedoel ik. Als je opgelet hebt, merk je dat ze een andere weg inslaan: namelijk weg van EDM
En afgelopen jaar juist het tegenovergestelde. Misschien volgend jaar wel weer een mainstage vol EDM, dat is bij Extrema niet te zeggen. Dat is waar ik op doel, ze durven geen koers te bepalen en doen elk jaar maar wat. Zo had je ook dat hele XO Live gebeuren van ze, er werd twee jaar geleden groots aangekondigd dat voortaan de nadruk zou komen te liggen op live-acts, en nu is er nergens de line up een te bekennen
Uitspraak van Jord Kierkels op zondag 29 maart 2015 om 15:25:Waar zie jij geen techno?
Waar zie jij mij zeggen dat ik geen techno zie?
Vorig jaar besloten dat ik voor Extrema nooit meer gelijk kaartjes zou kopen, omdat ik me best in mn poepertje genaaid voelde dat ze later inneens even 2 voor de prijs van 1 waren. Blij dat ik deze keuze nu gemaakt heb.
Geen eenheidsworsten line up dit keer, maar vind de prijs wel te duur voor deze namen. Daarbij wil XO een groot festival zijn met hoge bezoekersaantallen en dat ga je hier niet mee redden. Voor liefhebbers leuk, maar het grote publiek niet. Als er geen akties komen, verwacht ik geen al te drukke 20e editie.
Geen eenheidsworsten line up dit keer, maar vind de prijs wel te duur voor deze namen. Daarbij wil XO een groot festival zijn met hoge bezoekersaantallen en dat ga je hier niet mee redden. Voor liefhebbers leuk, maar het grote publiek niet. Als er geen akties komen, verwacht ik geen al te drukke 20e editie.
Och een groot festival, dit nieuwsbericht staat me nog bij
http://xofestival.nl/nl/news/techno-en-eindshow-terug-op-extrema-outdoor--
Dat zie ik hier wel terug.
Er staan hier wel Techno namen ,maar meer dj's die Techno in hun sets draaien samen met Techouse of Minimal ofzo, meer allround. Andere zijn weer meer Progressive House. Heeft ook z'n charme dus ik vind het tot nu toe helemaal niet verkeerd.
http://xofestival.nl/nl/news/techno-en-eindshow-terug-op-extrema-outdoor--
Dat zie ik hier wel terug.
Er staan hier wel Techno namen ,maar meer dj's die Techno in hun sets draaien samen met Techouse of Minimal ofzo, meer allround. Andere zijn weer meer Progressive House. Heeft ook z'n charme dus ik vind het tot nu toe helemaal niet verkeerd.
laatste aanpassing
Uitspraak van Jord Kierkels op maandag 30 maart 2015 om 12:17:nou...hier?
Ik heb het over een techno STAGE. Moeilijk he, begrijpend lezen
Uitspraak van Jord Kierkels op zaterdag 28 maart 2015 om 01:55:Ze
Uitspraak van Jord Kierkels op zondag 29 maart 2015 om 15:25:ze
Uitspraak van Jord Kierkels op zaterdag 28 maart 2015 om 01:55:Extrema durft tenminste weer een koers te bepalen en dat is iets supertofs
Uitspraak van Jord Kierkels op zaterdag 28 maart 2015 om 01:55:Zwaar respect voor deze line-up
Ze? Of bedoel je eigenlijk: We?
Ik snap dat jij als intern marketing mdw bij Extrema positief moet zijn hierover of zoals jij het zegt: "Zwaar respect", maar ik denk dat het belangrijkste is dat de kaartverkoop goed loopt en het een druk bezochte 20e editie gaat worden. Ik vraag me af of dit gaat lukken, want over het algemeen zijn de reacties op FB en hier nou niet echt positief te noemen.
Ben het wel eens met Pimm dat Extrema de laatste tijd elk jaar weer een andere koers vaart. Het lijkt erop dat dhr. Mingers niet meer helemaal weet wat hij met zijn paradepaardje aan moet. Het zal me niks verbazen dat na de 20e editie een persbericht eruit vliegt, dat de opzet na 20 jaar weer anders gaat worden of zelfs helemaal gaat stoppen met Extrema. Met de huidige koers, zou ik het festival in iedergeval kleiner maken.
Laat ik zo zeggen dat ik niks voor XO doe maar me richt op Solar Weekend
Staat er verder los van dat ik volledig toejuich dat deze richting op gegaan wordt. Feesten als We Are Electric, muziek als toomanydj's, RAUW, Pendulum, en nu dus ook XO is gewoon helemaal mijn ding. Die platte EDM ben ik al jaren beu haha
Staat er verder los van dat ik volledig toejuich dat deze richting op gegaan wordt. Feesten als We Are Electric, muziek als toomanydj's, RAUW, Pendulum, en nu dus ook XO is gewoon helemaal mijn ding. Die platte EDM ben ik al jaren beu haha
Flosstradamus! heel gaaf eindelijk weer in nederland!
laatste aanpassing
Uitspraak van Crazy Miss Unicorn op dinsdag 23 juni 2015 om 20:40:dit feestje uitverkocht raakt??
Kijk even bij voorgaande jaren ......
Kijk even bij voorgaande jaren ......
Klopt, had ik al gedaan.
Maar wegens 20 jarig bestaan had ik wel verwacht dat het wel uitverkocht zou raken misschien?! Het is voor mij al een aantal jaartjes geleden dat ik hier ooit geweest ben, dus weet niet hoe het afgelopen jaren is geweest qua drukte enzo.
Maar anyways bedankt voor je antwoord Ik wacht gewoon lekker de weersomstandigheden af en koop dan mooi last minute evt. wel mijn tickets!
Ben er een paar jaar niet geweest. Zijn er nog steeds aan 2 kanten ingangen op het terrein?
Ingang is bij de laatste edities die ik geweest ben steeds in de parkeergarage. Die ligt zeg maar waar de oude hoofdingang altijd zat. Die ingang aan de kant van de beachclub was er vorig jaar en het jaar daarvoor in elk geval niet.
Is er nog wat geregeld met het hete weer???
Mag zonnebrandolie mee naar binnen ???
Kleine flesjes zonnen brandcreme is toegestaan. En mogen ze ook niet weigeren ivm verbranden door het weer. Deostick mag je ook meenemen, maar geen deospuit met gas.
Er zijn voor 2 muntjes een zak water tekoop die hervulbaar is.
Welke area zal de meeste techno gedraaid worden?
heb voor morgen nog 1 kaart te koop ik zelf kan niet gaan ivm ziekte overnemen voor 50 euro contact via mail met guidovansommeren@gmail.com
Uitspraak van Tha_RaveBeast op vrijdag 10 juli 2015 om 09:56:Kleine flesjes zonnen brandcreme is toegestaan. En mogen ze ook niet weigeren ivm verbranden door het weer. Deostick mag je ook meenemen, maar geen deospuit met gas.
Er zijn voor 2 muntjes een zak water tekoop die hervulbaar is.
Welke area zal de meeste techno gedraaid worden?
Thnx voor de info
Weet niet waar de meeste techno gedraaid word, de 20 Year stage lijkt me wel wat
Wel apart. Volgens de kenners zouden minder bekendere namen veel betere setjes en muziek opleveren, nu lees en hoor ik overal alleen maar geklaag over de slechte muziek.
Wat mij op basis van de foto's opviel. Dat de mainstage zo schraal en klein was. Zeker voor zo'n bekend festival , ticketprijs en ook nog de 20e editie. Qua stagesbouw zijn ze door heel veel festivals ingehaald.
Wat mij op basis van de foto's opviel. Dat de mainstage zo schraal en klein was. Zeker voor zo'n bekend festival , ticketprijs en ook nog de 20e editie. Qua stagesbouw zijn ze door heel veel festivals ingehaald.
Ik ben zelf niet geweest dus ik kan niet oordelen. Ik zag 'm wel een beetje aankomen en daarom ben ik ook niet gegaan. Maar was de muziek echt op alle stages kut dan? Kan hoor, komt wel vaker voor.
Ik ben gewoon oprecht benieuwd want ik vind het ook jammer. Maar waar ligt het nu precies aan? Tot een paar jaar geleden stond extrema steevast in mijn festival top 3. Vorig jaar vond ik het eigenlijk de reistijd al niet meer waard en toen stond er in elk geval nog een dikke techno line up. Zijn het alleen teruglopende bezoekersaantallen of is er meer aan de hand? Extrema heeft altijd zo'n leuk sfeertje, toch komt het de laatste keren dat ik geweest ben maar met vlagen van de grond. De nieuwe koers, terug naar de essentie, focus op muziek. Trok ik ook nog goed maar als ik de line up bekijk zie ik dat eigenlijk ook niet echt meer terug. Prima namen maar geen echte hoogvliegers.
Ik ben gewoon oprecht benieuwd want ik vind het ook jammer. Maar waar ligt het nu precies aan? Tot een paar jaar geleden stond extrema steevast in mijn festival top 3. Vorig jaar vond ik het eigenlijk de reistijd al niet meer waard en toen stond er in elk geval nog een dikke techno line up. Zijn het alleen teruglopende bezoekersaantallen of is er meer aan de hand? Extrema heeft altijd zo'n leuk sfeertje, toch komt het de laatste keren dat ik geweest ben maar met vlagen van de grond. De nieuwe koers, terug naar de essentie, focus op muziek. Trok ik ook nog goed maar als ik de line up bekijk zie ik dat eigenlijk ook niet echt meer terug. Prima namen maar geen echte hoogvliegers.
laatste aanpassing
Knap van extrema om het slechtste feest ooit te organiseren terwijl het 27 graden was. Qua logistiek prima, wc's, bar personeel etc. Echter wat een slechte muziek en aankleding. Een aanfluiting als je 20 jaar bestaat om overal op te bezuinigen. Erg jammer want ik vond Extrema altijd erg gaaf. Ik ga al 12 jaar nationaal en internationaal vaak naar feesten maar dit was gewoon waardeloos.
Ik vind het ook knap dat andere mensen een hoge beoordeling gaven terwijl bij geen enkele stage losgegaan werd.
Ik vind het ook knap dat andere mensen een hoge beoordeling gaven terwijl bij geen enkele stage losgegaan werd.
Ondanks dat ik de namen ook niet erg goed vond toch maar gegaan. Zonder al te hoge verwachtingen gegaan, vond het 's middags ook maar matig maar toen de avond begon toch wel erg genoten van de muziek bij de mainstage. Hoor je toch eens wat anders dan wat de 'grote' namen altijd draaien. Echt los ging het inderdaad niet.
Maar waar ligt het nu precies aan?
Ik denk dat veel gewoon nog met andere verwachtingen naar Extrema zijn gegaan. De Extrema van een paar jaar geleden.
De nieuwe koers is gewoon niet aan iedereen besteedt.
Nieuwe koers is prima, alleen met deze koers kan je gewoon geen echt groot festival vol krijgen.
Ze zijn nu al gekrompen van 40.000 naar 25.000 en daar zitten nu nog heel veel ontevreden bezoekers tussen. Ik krijg het idee dat alleen de mensen bij 20 years of love hebben genoten. Dit zijn de voornamelijk oudere bezoekers. 35+
Maak het kaartje ongeveer 30,- en verklein de capaciteit naar max. 10 a 15 duizend bezoekers/liefhebbers van dit genre.
De ontevreden bezoekers die nu hoogtepunten, stevigere house, shows en grotere podia's etc misten hebben tegenwoordig toch genoeg andere keuze om heen te gaan. Volgens mij zijn ze ook veel bezoekers kwijt geraakt na deze editie.
Ik vind de reactie van Marcel Mingers op facebook wel typerend: " ik vond het echt top, ook de muziek, mensen alles, ja misschien paar vuurpijlen minder, maar heerlijk einde....." Dit zei hij letterlijk. Tja dan ben je de connectie met een groot deel van je extrema bezoekers kwijt en neem je ze ook niet echt serieus. Voor dit geld verwacht men gewoon meer qua artiesten en podia/shows. En dat kan, zoals de concurrenten bewijzen.
Ik vind de reactie van Marcel Mingers op facebook wel typerend: " ik vond het echt top, ook de muziek, mensen alles, ja misschien paar vuurpijlen minder, maar heerlijk einde....." Dit zei hij letterlijk. Tja dan ben je de connectie met een groot deel van je extrema bezoekers kwijt en neem je ze ook niet echt serieus. Voor dit geld verwacht men gewoon meer qua artiesten en podia/shows. En dat kan, zoals de concurrenten bewijzen.
Die reactie heb ik ook zien staan ja, vond 'm ook tekenend.
De rest van je bericht is ook een beetje het gevoel wat ik de laatste edities had trouwens. Het is een prima festival en muzikaal is het meestal dik in orde maar de entreeprijs is best hoog. Als je ziet wat je ervoor terugkrijgt is dat best karig. Op beleving is aardig ingeboet de laatste jaren. Dat hoeft ook helemaal geen probleem te zijn als je programmering in orde is maar zo onderscheidend vind ik deze line up nu ook weer niet. Zeker niet voor 50 eu. Verder is de koers wel gewijzigd een paar jaar geleden maar hebben ze de persuitingen daar niet echt op aangepast. Ze blazen best hoog van de toren over die eindshow bijvoorbeeld. Helemaal geen probleem als je daarop bezuinigt maar doe dan ook geen beloftes op dat gebied. Als je weet dat je bezuinigt hebt op de eindshow ga dan niet de vetste eindshow ooit beloven. Dan vraag je om problemen.
laatste aanpassing
Helemaal geen probleem als je daarop bezuinigt maar doe dan ook geen beloftes op dat gebied.
Dit soort persberichten bedoel je?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28 NOV 14
Veertien jaar geleden organiseerde Extrema Outdoor als allereerste festival een eindshow. Sindsdien staat het evenement bekend om haar unieke, sprankelende showspektakels. Dit jaar, tijdens de twintigste editie, belooft de eindshow nog veel vetter de worden dan afgelopen jaren. "We verzamelen weer met z'n allen rondom het water en gaan nog even helemaal los tijdens een mooie theatrale eindshow. Ik krijg nu al kippenvel als ik eraan denk, het gaat bijzonder worden", aldus Marcel Mingers.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ze zijn zelf in iedergeval wel zeer tevreden over afgelopen editie:
http://xofestival.nl/nl/news/wauw-wat-hebben-wij-genoten-zaterdag
Zelf kan ik niks met zo'n arrogante houding en naar buiten toe profileren dat alles geweldig was. 0,0 zelfreflectie.
Ze hebben nog zo'n geluk gehad met het mooie weer, want als dat zoals de dagen erna was geweest.....
Ik ben wel benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen. Ze hebben al een aantal keer aangegeven dat ze de huidige koers doorzetten. Dat betekent dus dat ze een grote groep bezoekers volgend jaar niet meer terug gaan zien. Ik heb denk ik in jaren niet zoveel negatieve reacties gehoord over een feest. Best zuur als dat net je 20e jubileum is.
Maar het zou mij dus ook niet verbazen dat ze uiteindelijk toch gaan zwichten voor de negatieve reacties en er volgend jaar gewoon weer een electric stage komt en 1 of 2 grote namen op de Main o.i.d.. Extrema is al meerdere keren van koers gewijzigd de afgelopen jaren, dus waarom niet nog een keer Of het verstandig is. Ik weet het niet. Echt duidelijker beleid krijg je er niet mee en heb het idee dat veel sws even klaar zijn met Extrema. Ze geven aan dat ze bewust het festival steeds wat kleiner maken, maar volgens mij is het al jaren niet uitverkocht en loopt de kaartverkoop enorm terug. Worden ze niet gedwongen om het kleiner te maken.
Ze doen ook net of dat je als festival een keuze moet maken voor of EDM of de huidige koers. Terwijl er daartussen nog zoveel tussen zit waar je wel lekker los op kunt gaan, zonder dat je gelijk voor EDM gaat.
Met alle respect voor de oudere festival gangers, maar met de huidige koers gaat Extrema een beetje ouwe lullen festival worden (hoor ik zelf ook bijna bij), dat is natuurlijk prima. Alleen de vijver om uit te vissen is dan wel een stuk kleiner en zal het nog verder moeten gaan krimpen.
Vindt dat wel interessant hoe zo zich zoiets ontwikkeld. Mooi voorbeeld is DV. Dit festival lag een paar jaar geleden ook bijna op sterven na dood, door hun arrogante beleid met weinig vernieuwing en prijzen die de pan uitrezen. Uiteindelijk hebben zij de keuze gemaakt om o.a. de hardere stijlen toe te voegen(gaf ook weerstand), de prijzen te verlagen en meer aandacht aan de stages te geven. Naar mijn mening heeft deze keuze goed uitgepakt en staat er nu jaarlijks weer een goed festival met veel bezoekers (jong en oud). Ik zeg niet dat de hardere stijlen toevoegen voor Extrema zou werken, maar met alleen de oudere bezoekers plezieren garandeer je geen 100% continuïteit.
Met alle respect voor de oudere festival gangers, maar met de huidige koers gaat Extrema een beetje ouwe lullen festival worden
Ik denk dat ik wel bij die oudere val met mijn 55 jaar.
Maar zelfs wij vonden het saai. Ik heb nog nooit zoveel mensen stil zien staan en dat bij bijna alle podiums.
Extrema mag echt wel van geluk spreken dat het goed weer was anders was het s'middags al leeggelopen.
Volgend jaar toch maar eerst ff afwachten welke dj's er draaien, en anders maar geen XO meer
Ik heb een verslag geschreven! Check 'm hier: https://partyflock.nl/report/13105:Extrema-Outdoor
Uitspraak van OSG! op woensdag 15 juli 2015 om 13:46:Met alle respect voor de oudere festival gangers, maar met de huidige koers gaat Extrema een beetje ouwe lullen festival worden
Ik denk dat ik wel bij die oudere val met mijn 55 jaar.
Maar zelfs wij vonden het saai. Ik heb nog nooit zoveel mensen stil zien staan en dat bij bijna alle podiums.
Extrema mag echt wel van geluk spreken dat het goed weer was anders was het s'middags al leeggelopen.
Volgend jaar toch maar eerst ff afwachten welke dj's er draaien, en anders maar geen XO meer
Je hebt echt gelijk! Mijn ouders waren mee met mij (wat hartstikke leuk was) en dacht echt dat XO best wel knalle werd..vooral met 20 jaar bestaan en na het zien van after movies..
Maar nee.. wat je zegt! Haast iedereen vond het echt wel te soft en nu maakt soft niet uit, aangezien je natuurlijk de line up kunt bekijken maar had wel verwacht dat de muziek beter was.
'Het kwam maar niet, dat vonden mijn ouders zelf ook en ook iedereen die ik daar sprak'. Eindshow was crap.... heel erg zonde voor 20 jaar bestaan. Dit heeft Lakedance dit weekend zwaar overtreft wat muziek betreft. Wat een mega lekker feestje!
maar alles was wel goed geregeld behalve de muziek.. heel erg jammer! dus ongeacht leeftijd. Mag wel een tikkeltje er boven op.
Vond het trouwens wel super leuk dat de leeftijden enorm gevarieerd waren!! Veel leuker dan alleen maar 20 jarige haha
Zelf kan ik niks met zo'n arrogante houding en naar buiten toe profileren dat alles geweldig was. 0,0 zelfreflectie.
Je hebt helemaal gelijk... heel arrogant doen op reacties op Facebook van de festival gangers. Daar schiet je niks mee op. Heel erg 'kinderachtig' om op negatieve reacties van de mensen zo stom op te reageren en doen alsof ze het helemaal gemaakt hebben.. komop.. als meer dan de helft van de mensen negatieve reacties geeft en tips heeft voor de volgende keer. Ga je toch kijken wat je hier mee kunt om het jaar erop wat aan te passen hier en daar, of een midden weg te zoeken met wat de organisatie zelf wilt.. ik vind het in ieder geval dat de organisatie een beetje 'als een klein kind in stamp voet om hun zin door te drijven'. Zonde..
laatste aanpassing