Partyflock
 

Top van DJ Mag Top 100 DJs gelekt?

gepubliceerd door , op
Top van DJ Mag Top 100 DJs gelekt?
OrganisatieDJ Mag Site
De top 65 van de 100 populairste namen, volgens DJ MAG en het stemvee, is uitgelekt. Hardwell gaat er voor het tweede achtereenvolgende jaar met de eer vandoor. Kennelijk...Of het waar is moeten we natuurlijk maar afwachten. Het is in ieder geval niet de eerste keer dat voor de officiële bekendmaking al namen op straat liggen. Ook in 2010 was dit het geval.

'En de winners are':
1 - Hardwell
2 - Dimitri Vegas & Like Mike
3 - Armin van Buuren
4 - Martin Garrix
5 - Tiësto
6 - Avicii
7 - David Guetta
8 - Nicky Romero
9 - Skrillex
10 - Steve Aoki
11 - Calvin Harris
12 - Afrojack
13 - Blasterjaxx
14 - Dash Berlin
15 - Alesso
16 - deadmau5
17 - Showtek
18 - W&W
19 - Deorro
20 - DVBBS
21 - NERVO
22 - Zedd
23 - R3HAB
24 - Andrew Rayel
25 - Above & Beyond
26 - Steve Angello
27 - Dyro
28 - Aly & Fila
29 - Axwell
30 - Dannic
31 - Ummet Ozcan
32 - Diplo
33 - Krewella
34 - Oliver Heldens
35 - Fedde le Grand
36 - Vicetone
37 - Angerfist
38 - Paul van Dyk
39 - Sebastian Ingrosso
40 - Headhunterz
41 - Borgore
42 - DJ KURA
43 - Daft Punk
44 - Markus Schulz
45 - Frontliner
46 - Kaskade
47 - Brennan Heart
48 - Infected Mushroom
49 - Zatox
50 - Laidback Luke
51 - Diego Miranda
52 - Cosmic Gate
53 - Carnage
54 - Noisecontrollers
55 - Da Tweekaz
56 - DJ Snake
57 - Radical Redemption
58 - MAKJ
59 - VINAI
60 - Gabry Ponte
61 - Eric Prydz
62 - Carl Cox
63 - ATB
64 - Porter Robinson
65 - Firebeatz

Wat is de bron? Nu ja, de opslag van plaatjes op de server van DJ Mag. Ter illustratie enkele linkjes naar afbeeldingen:
Hardwell
Martin Garrix
Tiesto
Nervo
Borgore
Frontliner

Edit 15/10: Inmiddels zijn de afbeeldingen van de server gehaald en wordt op Internet tegengesproken dat dit de correcte lijst zou zijn. We wachten zaterdag in spanning af ;)

64 opmerkingen

 
Waarschuw beheerder
+5-1
Angerfist op 37. Das wel hoog!
Waarschuw beheerder
+2
Kijk, de lijst met appels en peren. Zou inderdaad best kunnen kloppen. Dan vraag ik me wel meteen af waar de foto's van de andere 35 opgeslagen zijn.
Iig blij dat DVLM niet op een staan maar bizar dat ze hoger geacht worden dan Armin van Buuren. Over kwaliteit gesproken.
Dat is dan natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
daar kan m'n boodschappenlijstje niet tegenop :blinky:
Waarschuw beheerder
+2
Ik ben persoonlijk erg fan van Blasterjaxx, en ik wist dat ze afgelopen jaar een erg goed jaar hebben gehad. Maar dat ze van 72 naar 13 zijn gegaan vind ik erg knap. Die twee mannen zijn pas 2/3 jaar samen, en nu al de 13de plaats dat is erg knap. Dat beloofd meer voor de toekomst! ik hoop voor hen dat deze lijst klopt want ik gun het ze wel!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+9
donateur
Tsja, wat zullen we ervan zeggen... Kan menig artiest opnoemen buiten de top 10 die beter is als Dimitri Vegas & Like Mike.
Waarschuw beheerder
+9
Enige mooie aan dit lijstje is dat DV&LM niet de nummer 1 zijn :D:D:D
Artiest {SHOWLIST artist 78760, 89725, 91648}
Waarschuw beheerder
+15-5
Radical Redemption in de top 100, ja was wel te verwachten met al die soppende poesjes en fanboys van hem :lol:
Waarschuw beheerder
+2-1
Martin Garrix op 4 :facepalm:

DV &LM zijn trouwens wel een lachtertje. Dé gehypte artiest door Tomorrowland. Zonder Tomorrowland stonden ze niet eens in de top 500.
laatste aanpassing
Artiest Nobody
Waarschuw beheerder
+8-1
Uitspraak van Smoutert - MC The Gambler op dinsdag 14 oktober 2014 om 16:38:
Dat da tweekaz zo hoog staan verbaast me echt.


Dat er nog zoveel mensen zijn die op deze lijst stemmen/kijken verbaast mij echt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TWSTD - Rohan op dinsdag 14 oktober 2014 om 16:51:
Die stonden vorig jaar ook al in de top 100.. hoe dat kan, echt no clue at all..


Da tweekaz zijn in België ontzettend groot.
Waarschuw beheerder
+8
Blij dat er weinig van mijn favorieten in deze lijst staan, hoef ik ook niet elke keer de hoofdprijs voor een kaartje te betalen als ik eens naar een feestje wil. (Y)
Waarschuw beheerder
Blijft grappig dat een martin garrix en een dvbbs hoger staan dan een axwell en een ingrosso. Hopelijk zorgt deze lijst ervoor dat ze wat goedkoper worden en ze hopelijk snel een keer in Nederland zijn te zien. Verder ben ik wel tevreden met Hardwell als nummer 1. zolang het maar niet DV & LM worden
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Het is ook een populariteitspoll hé :)
Ze hebben gewoon overal rond zitten spammen dat we moesten stemmen.

Wie de meeste stemmen heeft staat dan bovenaan, logisch.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
http://www.parool.nl/parool/nl/32700/AMSTERDAM-DANCE-EVENT/article/detail/3768290/2014/10/14/Amstelveense-superster-Martin-Garrix-18-draait-het-liefst-in-z-n-slaapkamer.dhtml
Waarschuw beheerder
+2
Los van de mooie plaatsen voor sommigen zal deze lijst bij anderen toch ook wel voor enige depressie zorgen.
Zo'n Ferry Corsten.... zie hem niet eens meer staan.
Sander van Doorn... enorm gekelderd.
Markus Schulz.... weggezakt.
Dat moet toch enorm pijn doen.
Ten eerste financieel, want positie bepaalt mede je gage.
En als je dan ook nog verstoten wordt door 2 Belgische flapdrollen....
Triest.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van stan_renkens op dinsdag 14 oktober 2014 om 18:03:
Da tweekaz zijn in België ontzettend groot.


Ja I know, alleen België is toch niet zo groot? :lol: je zou uit die hoek dan eerder Coone, Dr. Rude of een of andere jump/tek act verwachten.
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van Leown op dinsdag 14 oktober 2014 om 19:55:
Het is ook een populariteitspoll hé :)
Ze hebben gewoon overal rond zitten spammen dat we moesten stemmen.


Joh.. Blijft altijd een kwestie van smaak.

Uitspraak van Leown op dinsdag 14 oktober 2014 om 19:55:
Wie de meeste stemmen heeft staat dan bovenaan, logisch.


Wow, really?
Waarschuw beheerder
HAHAHA. wel een voorspelbare lijst,
Waarschuw beheerder
Even snel een selectie gemaakt van onze Nederlandse trots (als het klopt tenminste):

1 - Hardwell
3 - Armin van Buuren
4 - Martin Garrix
5 - Tiësto
8 - Nicky Romero
12 - Afrojack
13 - Blasterjaxx
14 - Dash Berlin
17 - Showtek
18 - W&W
20 - DVBBS
23 - R3hab
27 - Dyro
30 - Dannic
31 - Ummet Ozcan
34 - Oliver Heldens
35 - Fedde le Grand
36 - Vicetone
37 - Angerfist
40 - Headhunterz
45 - Frontliner
47 - Brennan Heart
50 - Laidback Luke
54 - Noisecontrollers
57 - Radical Redemption
65 - Firebeatz

Iets te snel gepost haha, zo moet die kloppen! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Is en blijft een populariteitswedstrijdje.
Al zou je geen enkele plaat kunnen mixen en weet je het voor elkaar te krijgen dat een x aantal mensen jou naam invullen dan sta je op nummer 1.
Laidback luke misschien nog wel de beste house Dj in dit rijtje. Wat kan die lekker draaien :D

Armin uiteraard keer op keer genieten!! (Mits je hem op een goed feestje pakt)
En de grote helden Above&Beyond zitten diep in het hart..!
En verder natuurlijk groot fan van namen als Kaskade,Markus,Andrew en Sander.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De top 65 van de 100 populairste namen


Mooi dat het eens niet 'beste' maar 'populairste' genoemd word. (y)

Uitspraak van V0NK op dinsdag 14 oktober 2014 om 18:05:
Blij dat er weinig van mijn favorieten in deze lijst staan, hoef ik ook niet elke keer de hoofdprijs voor een kaartje te betalen als ik eens naar een feestje wil. (Y)


Eensch! :D
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van V0NK op dinsdag 14 oktober 2014 om 18:05:
Blij dat er weinig van mijn favorieten in deze lijst staan, hoef ik ook niet elke keer de hoofdprijs voor een kaartje te betalen als ik eens naar een feestje wi


amen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevermind op dinsdag 14 oktober 2014 om 21:43:
53 - Carnage


Carnage is nou niet echt bepaald Nederlands ofzo. Ze bedoelen hier die grote Negert van o.a. Krakatoa.
Typisch voorbeeld van de hedendaagse EDM met harde drops en beats.
Kijk naar DVBSS, Blasterjaxx, Martin Garrix.
https://www.youtube.com/watch?v=OinPpGBPaOw
 
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Vorige jaar was het ook al (gedeeltelijk) uitgelekt.

De manier waarop de 2 heren op de 2e plek zijn gekomen is niet bepaald de juiste. Één van de redenen dat ik absoluut geen fan ben van deze twee heren. Te triest voor woorden.

Verder vind ik namen als Alesso, Porter Robinson en Dyro veel te laag staan. Wat een talenten. Maar goed, wie ben ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 oktober 2014 om 00:25:
De manier waarop de 2 heren op de 2e plek zijn gekomen is niet bepaald de juiste. Één van de redenen dat ik absoluut geen fan ben van deze twee heren. Te triest voor woorden.


Kan je die eens verder toelichten?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Kaartjes uitdelen op evenementen, mensen meteen laten stemmen via een laptop (met een keuzemogelijkheid) e.d.
Waarschuw beheerder
Als ze het goed aanpakken (DV&LM) met kaartjes uitdelen, dan valt dat alleen maar te prijzen.
Dat hadden anderen ook kunnen doen.
Het is 2014 en zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

De vraag bij DJMag blijft natuurlijk: Sta je hoog omdat mensen op je stemmen?
Geruchten gaan al jaren dat de positie 'gekocht' kan worden.
Zou me niets verbazen.
Aan zo'n kutblad verdien je geen reet.
En we hebben het niet over de verkiezingen voor de 2de kamer.
Dus geen man overboord als de Top 100 fraudeleus tot stand gekomen is.
 
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Ja, maar goed.. Dat is tegenwoordig met elke hitlijst. Van iTunes tot Beatport. Helaas.

Zoals Nicky Romero het laatst mooi verwoorde op Twitter:

We live in a time that music charts are influenced by money instead of quality


Waarschuw beheerder
+3-1
Scheelt dat Afrojankerd weer de top 10 uit is.. als dit waar is..

Had zelf verwacht dat Martin Garrix wel1 of 2 zou worden, beste performencen, beste tracks, upcomming, meeste bookings, shows en ontwikkelingen gehad afgelopen jaar..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van NielsWitte_ op woensdag 15 oktober 2014 om 01:31:
Had zelf verwacht dat Martin Garrix wel1 of 2 zou worden, beste performencen, beste tracks, upcomming, meeste bookings, shows en ontwikkelingen gehad afgelopen jaar..


Dat is ook maar een mening... en een smaakkwestie. Bij veel namen kun je je beter afvragen waaronder DV & LM, en wellicht ook Garrix wel, of het uberhaupt wel terecht is dat deze in een top100 staan en zo ongelooflijk veel geld verdienen etc. terwijl letterlijk alles voor hun gedaan wordt.. zonder de welbekende termen te noemen ;)
Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Uitspraak van NielsWitte_ op woensdag 15 oktober 2014 om 01:31:
Had zelf verwacht dat Martin Garrix wel1 of 2 zou worden, beste performencen, beste tracks, upcomming, meeste bookings, shows en ontwikkelingen gehad afgelopen jaar..


Ja en mixen kan die niet
Waarschuw beheerder
Dit spreekt alles weer tegen: http://www.youredm.com/2014/10/14/dj-mag-top-100-leaked-hardwell-loses-number-1-dj-spot/
Waarschuw beheerder
+4
Uitspraak van bootcover op woensdag 15 oktober 2014 om 06:57:
Dit spreekt alles weer tegen: http://www.youredm.com/2014/10/14/dj-mag-top-100-leaked-hardwell-loses-number-1-dj-spot/


het kan me werkelijk geen moer schelen wie er wint, als het maar een Nederlander is, zo trots ben ik dan weer wel (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevermind op dinsdag 14 oktober 2014 om 21:43:
Diplo


Da's geen Nederlander. Ook Andrew Rayel niet (Moldavië). Dit zijn wel Nederlanders:
1 - Hardwell --> NL
3 - Armin van Buuren --> NL
4 - Martin Garrix
5 - Tiësto
8 - Nicky Romero
12 - Afrojack
13 - Blasterjaxx
14 - Dash Berlin
17 - Showtek
18 - W&W
20 - DVBBS (twijfelgevalletje, staat overal iets anders waar ze vandaan komen)
23 - R3hab
27 - Dyro
30 - Dannic
31 - Ummet Ozcan
34 - Oliver Heldens
35 - Fedde le Grand
36 - Vicetone
37 - Angerfist
40 - Headhunterz
45 - Frontliner
47 - Brennan Heart
50 - Laidback Luke
54 - Noisecontrollers
57 - Radical Redemption
65 - Firebeatz
70 - Sander van Doorn
ik vind het trouwens moeilijk te geloven dat iemand precies de goede nummers en naamcombinaties bij elkaar heeft gezocht en ze er niet zelf heeft in gezet als een soort hack.. Dan ben je toch uren bezig man? Al die nummers en namen steeds proberen..? Ook al is het erg realistisch.. Hardwell is al aangekondigd in de top 100 line up voor Manchester en de nummer 1 dj moet er nog bij.. Daarnaast is in Istanbul al aangekondigd dat Martin Garrix en Armin van Buuren komen draaien (en niks meer over een andere nummer 1).. Ik verwacht dus nog steeds dat het 1 van die twee is.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 109098, 138026}
Waarschuw beheerder
-2
Triest inderdaad dat Dimitri Vegas en Like Mike zo hoog staan, met hun propaganda op Tomorrowland.

David Guetta, Afrojack, DVBBS, DJ Snake -_- veel radio-luisteraars gestemd?
Waarschuw beheerder
+6
Ik mis Paris Hilton in de Top 10. Jammer.

Geeft maar weer aan wat voor vertekende lijst dit is!
Waarschuw beheerder
+3-3
donateur
Gelukkig staan er nauwelijks techno DJ's in. Het belooft dan ook een prima jaar, zonder al te veel dagjesmensen, te worden op de techno feesten. Dank hiervoor stemvee.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van TWSTD - Rohan op woensdag 15 oktober 2014 om 00:31:
Kan je die eens verder toelichten?


Je kon (moest als je stemde) op hun stemmen op TML. Kansloos als je het mij vraagt.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van TWSTD - Rohan op woensdag 15 oktober 2014 om 03:28:
Dat is ook maar een mening... en een smaakkwestie. Bij veel namen kun je je beter afvragen waaronder DV & LM, en wellicht ook Garrix wel, of het uberhaupt wel terecht is dat deze in een top100 staan en zo ongelooflijk veel geld verdienen etc. terwijl letterlijk alles voor hun gedaan wordt.. zonder de welbekende termen te noemen ;)


Die lui krijgen zo absurd veel betaald omdat mensen bereid zijn om absurde bedragen voor ze neer te leggen. Wat is er dan onterecht aan? Simpele kwestie van vraag en aanbod. Wie ben jij om te bepalen of ze iets 'verdienen' of niet? Zolang er een meute mensen 60 euro voor 2.5 uur Afrojack wil betalen (zie Ziggo Dome met ADE), is het dan onterecht dat hij een fee krijgt van 6 cijfers? Ik zou het er zelf nooit voor overhebben maar gezien het feit dat het vrijwel uitverkocht is denken ongeveer 17.000 mensen daar anders over.

En op de vraag of het terecht is dat ze in deze Top 100 staan, ja. Het is namelijk een populariteitspoll, niet een wedstrijdje wie de beste mixtechniek heeft of de beste platenkeuze.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
What about this??

http://www.youredm.com/2014/10/14/dj-mag-top-100-leaked-hardwell-loses-number-1-dj-spot/
Waarschuw beheerder
Blablablaaa
Waarschuw beheerder
Zonde dat Ferry Corsten er niet meer instaat. Maar daarintegen ik geniet nogsteeds met volle teugen van zijn muziek en vanavond met de ADE weer!

ATB en Paul van Dyk zo laag....
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
-4
Uitspraak van TWSTD - Rohan op dinsdag 14 oktober 2014 om 15:57:
Radical Redemption in de top 100, ja was wel te verwachten met al die soppende poesjes en fanboys van hem :lol:


Jaloers ofzo? Ik heb gewoon diep respect voor Joey dat hij van onze lokale Disco Tijs DJ in 3 jaar tijd gewoon (wsl) op nr. 57 staat van de DJ Mag. Niet dat ik veel om de DJ Mag geef, want dat is gewoon een lijst met de populairste namen, maar alsnog heb ik diep respect voor hem :respect:
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van actief op donderdag 16 oktober 2014 om 17:12:
Jaloers ofzo? Ik heb gewoon diep respect voor Joey dat hij van onze lokale Disco Tijs DJ in 3 jaar tijd gewoon (wsl) op nr. 57 staat van de DJ Mag. Niet dat ik veel om de DJ Mag geef, want dat is gewoon een lijst met de populairste namen, maar alsnog heb ik diep respect voor hem :respect:


Jaloers?? Hahah nou nee sorry, ik heb nou eenmaal die mening en constatering gedaan. Zo simpel is het ;) want om nou te zeggen dat het speciale en diverse muziek is.. overigens heb ik deze mening over praktisch het hele MiM label. De enige die ik nog enigszins waardeer zijn Crypsis en Luna (vanwege de échte heldenstatus uit het verleden etc.)

Maar blijkbaar ben jij dus 1 van die fanboys.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TWSTD - Rohan op donderdag 16 oktober 2014 om 17:19:
Maar blijkbaar ben jij dus 1 van die fanboys.


Nee dat valt heel erg mee. Ik heb hem dit jaar heel vaak overgeslagen, omdat ik hem op een gegeven moment bijna elk feest achter elkaar tegen kwam. Heb gewoon respect voor hem, omdat ik hem nog ken als Tijs DJ.
Waarschuw beheerder
+3
Uit betrouwbare bron vernomen dat de Top 3 bestaat uit Martin Garrix, Armin van Buuren en Hardwell.
De volgorde is me niet verteld.
Hoe betrouwbaar de bron is, zal duidelijk worden als het zaterdagnacht is.
Als het klopt: "Zie je wel? Ik zei het toch!"
En als het niet klopt: "Ja, hallo. Ik had het ook maar van horen zeggen".
Waarschuw beheerder
+3-2
Uitspraak van TWSTD - Rohan op dinsdag 14 oktober 2014 om 15:57:
Radical Redemption in de top 100, ja was wel te verwachten met al die soppende poesjes en fanboys van hem


Oja het is een hype om Radical Redemption te bashen tegenwoordig, dus doe jij er ook maar aan mee :facepalm: Beetje respect is wel op z'n plaats..
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van PATRICK:O op vrijdag 17 oktober 2014 om 03:52:
Oja het is een hype om Radical Redemption te bashen tegenwoordig, dus doe jij er ook maar aan mee :facepalm: Beetje respect is wel op z'n plaats..


Als je even verder kijkt dan je neus lang is beargumenteer ik gewoon waarom ik dit zeg wijsneus.
Waarschuw beheerder
Klopt al niet. O.a. Da Tweekaz (66), Diego Miranda (68) en Carnage (70) zijn al geweest.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2014 om 15:26:
Angerfist op 37. Das wel hoog!


Angerfist stond in 2013 op 34 :(
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
DJ MAG Top 100 (volledige lijst)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stanro op woensdag 15 oktober 2014 om 10:15:
Triest inderdaad dat Dimitri Vegas en Like Mike zo hoog staan, met hun propaganda op Tomorrowland.


Artiesten die dit doen zouden gediskwalificeerd moeten worden
Waarschuw beheerder
OP nailed it.

Uitspraak van Jomtien op donderdag 16 oktober 2014 om 22:27:
Uit betrouwbare bron vernomen dat de Top 3 bestaat uit Martin Garrix, Armin van Buuren en Hardwell.
De volgorde is me niet verteld.
Hoe betrouwbaar de bron is, zal duidelijk worden als het zaterdagnacht is.
Als het klopt: "Zie je wel? Ik zei het toch!"
En als het niet klopt: "Ja, hallo. Ik had het ook maar van horen zeggen".


Was worth a shot.. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Hij had het van horen zeggen :lol:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van TWSTD - Rohan op dinsdag 14 oktober 2014 om 15:57:
Radical Redemption in de top 100, ja was wel te verwachten met al die soppende poesjes en fanboys van hem :lol:


Uitspraak van TWSTD - Rohan op donderdag 16 oktober 2014 om 17:19:
Jaloers?? Hahah nou nee sorry, ik heb nou eenmaal die mening en constatering gedaan. Zo simpel is het ;) want om nou te zeggen dat het speciale en diverse muziek is.. overigens heb ik deze mening over praktisch het hele MiM label. De enige die ik nog enigszins waardeer zijn Crypsis en Luna (vanwege de échte heldenstatus uit het verleden etc.)


Uitspraak van TWSTD - Rohan op vrijdag 17 oktober 2014 om 11:33:
Als je even verder kijkt dan je neus lang is beargumenteer ik gewoon waarom ik dit zeg wijsneus.


En alsnog staat Radical Redemption tussen je favorieten... :lol:
Waarschuw beheerder
Geen enkele van mijn stemmen in de top 100.
- Bassjackers
- Dzeko & Torres
- E-Force
- Warface
- B-Front

Vooral Bassjackers had ik wel verwacht, top-30 zelfs...