Wat mij betreft het meest originele gabberlabel around, echt suppervette combo van stijlen, en een flink aantal pareltjes van tracks...geweldig label!!!
Wat mij betreft het meest originele gabberlabel around, echt suppervette combo van stijlen, en een flink aantal pareltjes van tracks...geweldig label!!!
ben ik het helemaal mee eens
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 januari 2008 om 21:41:
jah ze hebben er ook 2 vinyls te koop holocron en nitre. maar holocron heb ik al en nitre vind ik net 1 van de mindere maar koop em toch denk ik en dat shirtje erbij
Uniek label... alhoewel de meeste mensen dit label kennen door nummers als The Wish, We'll tear your soul appart, Turbulence etc. wil ik toch ook nog even zeggen dat de 2x12" The Revelation ook een superplaat is! Evenals die meesterlijke Holocron en Nitre platen, welke zeker vaker mogen worden gedraait!
heb ik laatst nog ff geupload, heerlijke track! alleen waren mijn windows movie maker skills niet echt optimaal, dus dat plaatje gaat langer door dan dat het nummer duurt
laatste aanpassing
(permanent verbannen)
Uitspraak van Manic op donderdag 24 januari 2008 om 20:55:
Michel Klaassen is de fucking bomb mannen en vrouwen
favo trackies : Yes, no and the wish
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
laat ze maar lekker dat prachtige label weer op laten
leven trancecore love it!
Ik denk dat dit een van de meest legendarische labels is die zich altijd heeft onderscheiden van de rest qua stijl en kwaliteit.
M. KLaassen Die heeft zoveel nummers gemaakt waar ik echt de kriebels van krijg.
Ik denk dat dit een van de meest legendarische labels is die zich altijd heeft onderscheiden van de rest qua stijl en kwaliteit.
M. KLaassen Die heeft zoveel nummers gemaakt waar ik echt de kriebels van krijg.laatste aanpassing 25 januari 2008 20:41
Beyonder - The Wish
Bio-Forge - No1 s-capes us
Leviathan - Wrong Decision
Leviathan & Omar Santana - Fuck Off
Leviathan - Reality
Leviathan - Lord of the Labyrinth
Leviathan - We'll tear your soul appart
Bio-Forge - Nowhere 2 Run
Bio-Forge - Turbulence
Holocron - We have a Choice
Holocron - Liberate Me
Archatos - The strenght of Unity
Archatos - My God
Archatos - Demonz on Earth
Crypt - Rise and Shine
...hmmm eigenlijks kan ik wel 98% van het label gaan opnoemen.
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op zondag 27 januari 2008 om 13:54:
[Leviathan @ Thunderdome '99
(track is nooit uitgebracht)
[movie type=youtube id=JPLX0V124hQ][/movie]
Leviathan @ Ground Zero
(eerst komen er een aantal andere DJ's langs(wel vaag is dat je tijdens het Human Resource stukje de track Fuck Off van Leviathan hoort... foutje van de editor?)
zonde dat mensen altijd zeiken zonder het verhaal erachter te kennen... Cenobite is nog steeds in de handen van één en dezelfde persoon, maar door meerdere redenen is het lastig om constant releases uit te brengen.
Mokum heeft nog genoeg vette tracks, als er labels van vroeger zijn waar erg veel troep op is uitgekomen: Forze, Terrortrax, ID&T, Babyboom, Dwarf, Rotterdam Records(waar de eerste zoveel releases wel bruut van zijn)..
cenobite niet?
dit is juist de beste vorm van hardcore, zoals het is bedoeld
je hebt breakbeats, hardcore kicks, vette melodiën etc....het plaatje is helemaal compleet o
bij de meeste hardcore mis ik melodie en breakbeats
tegenwoordig komen ze alleen heel soms nog eens met plink plonk melodietjes, ala enzyme (N)
maar ja smaak he
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 februari 2008 om 14:27:
voor de breakbeats. Op een lekker tempo geven die het nummer zoveel extra.
das waar vind die breakbeat aan het begin van We'll Tear Your Soul Apart (// The Search For Marihuana van Knightvision, is volgens mij dezelfde breakbeat) zo lekker
yup. het werd steeds minder, ik ben begonnen als drum n basser, toen kwam ik op ruffneck, was eerst ook alleen drum n bass, hardcore kwam in..gingen ze er kicks naast doen, de bekende ruffneck style, op den duur kwam cenobite..
het werd steeds minder geen hardcore meer met echt vette melodiën, en bijna alles zonder breakbeats...
dus daarom weer overgestapt op drum n bass/ IDM
laatste aanpassing
Veel breakbeats in de hardcore zijn hetzelfde... die van We'll tear en Marihuana is een goed voorbeeld.
je bedoelt de amen-break?
nee niet de Amen break...
Ik bedoel meer dat er veel jungle/drum'nbass/hiphop breakbeats zijn gesampled in de hardcore... en die van We'll tear your soul en Search for Marihuana zijn exact hetzelfde. Die van Bio-Forge - No 1 S-capes Us zit ook in meer tracks(zit ook in een oude Tellurian geloof ik).
kan kloppen ja...
Uitspraak van actief op donderdag 7 februari 2008 om 14:55:
laatst eens wat van die zooi gehoord, maar dat is dan een feest aan herkenning qua samples .
Acen heeft idd patent op de term ''Ruffneck''.
daardoor verloor ik ook een beetje de hoop in hardcore ik dacht aldoor he das van die track en dat van die en dat van die en dat van die, wat een slcht aftreksel is hardcore eigenlijk
Ruffneck heeft zelfs complete melodie-lijnen gejat/gesampled vroeger...
Zoals?
En nou niet weer met 1 of 2 gimmick nummers komen, ik wil nu echt een fatsoenlijke lijst zien met ''serieuze'' Ruffneck nummers die de melodielijn hoorbaar gejat hebben, met het origineel erbij. Anders ga ik je net zo serieus nemen als xeno.
We'll tear your soul en Search for Marihuana zijn exact hetzelfde
de melodie van the search for marihuana is ook haast exact hetzelfde als dubplate style van predator... (of was dat nou een ander nummer?) weet niet zeker meer...
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op donderdag 7 februari 2008 om 14:55:
ik heb het niet over melodieën maar meer over bepaalde samples.. maar ik ga geen lijst bij elkaar zoeken ben ik te lui voor sorry, geloof mij of geloof mij gewoon niet
Uitspraak van actief op donderdag 7 februari 2008 om 20:30:
Kan hem ff niet luisteren, maar volgens mij haddie niet de melodielijn gejat maar gewoon dat hele stuk zeg maar, zodat je duidelijk hoorde dat het idd uit Fly By Wire
Bovendien was het volgens mij niet eens de hoofdmelodie
Terradrome kan ik dan niet over oordelen
Muziekprostituee's.
don't fuck with a ruffneck, de eerste minuut is de eerste minuut van de track:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 februari 2008 om 16:01:
Platen incl tracks moesten ook ieder aparte opvolger hebben in de 'knightvision' stijl ..
Leuk dat jatgemekker, maar das voor mij geen reden om artcore minder lekker te vinden of om me er zelfs tegen af te keren...
Cenobite heldenlabel btw
who is it was het ja...
maar ik vind ook daarom artcore niet minder lekker idd... vind het nog wel gewoon goeie muziek.. maar het viel me ineens op dat die melodieen bij precies hetzelfde waren
Knightvision - Who is it
DJ Sim - Cartoons in progress
zoek de verschillen
Who Is It is ook gimmick
Ruffneck 1 blijf k daarom een van de vetste vinden,
des te hoger het nummer van de release, des te meer t 1 soort geluid werd..
Ja, Unreal Tournament 2004 was ook origineler dan Unreal Tournament 2007
wanneer ga je weer draaien man?! wil weer es een set van jou meemaken
Vast wel weer eens in de buurt.. maar Friesland is meer van de hitjes hardcore en vriendjespolitiek(geslijm). Dat is denk ik de redenen dat het zelden voor komt. En ga niet lopen smeken zoals veel jongens dat hier doen "mag ik aub op je feestje draaien... please.. please..".
Vast wel weer eens in de buurt.. maar Friesland is meer van de hitjes hardcore en vriendjespolitiek(geslijm). Dat is denk ik de redenen dat het zelden voor komt. En ga niet lopen smeken zoals veel jongens dat hier doen "mag ik aub op je feestje draaien... please.. please..".
ja ok, dat vind ik wel minder... al dat vriendjes politiek, dan komen de echt goeie dj's niet aan bod zeg maar... hopelijk ga je binnenkort weer draaien in de swetser dan
11 april, beste feest wat ik ooit heb meegemaakt, de hoop dat er nog een feest zal wezen dit zal overtreffen heb ik al opgegeven na 10 jaar.
was dat die indoor versie in de jaarbeurs? (kan filmpje niet zien hier, youtube geblocked )
dat was zeker 1 van mijn vetste feesten ooit!!
met return to zero van pcp als anthem toch?
machtige party.. toen hadden ze de hele zaal in de jaarbeurs in elk geval nog vol met boxen, niet alleen de helft
m'n broekspijpen wapperden al in dat gangetje richting de zaal
er is geen gastenlijst, Ik ga denk ik ook filmen tijdens Leviathan's act!
... ik ben gek op bier, maar op een feest drink ik meestal weinig, komt ook omdat ik vaak met de auto ben.
huh een kameraad van mij is toch echt op de gastenlijst.. jah kreeg ie van hitmeister, niet van een dj ofzo.. maja
als ik iemand zie filmen dan zorg ik wel dat ik er ook nog ff op sta dan moet je maar hier posten dan kan ik zeggen hier dat ben ik
Ja... maar officieel is er geen gastenlijst volgens Cyndium. Snap het ook wel, er zijn altijd zoveel mensen zie 'zeuren' om een gastenlijst plaatst.
Als ik iets film en het is geslaagd dan zet ik het ook wel op Youtube. Moet sowiezo nog meer hardcore filmpjes op Youtube zetten, heb nog wat Ruffneck filmpjes.
Alleen kan ik maar niet een plaat vinden van crypt-the mission.
Volgens mij is die nooit op vinyl uitgekomen.
Als dit wel het geval is hoor ik het heeeeeeeeel erg graag van iemand.
pb maar.
Crypt - The Mission staat niet op vinyl... de volledige versie is te vinden op www.cenobiterecords.com
wist ik eerst ook niet hoor tot ik op discogs ging kijken voor zijn we know your fear release
respect voor hem
jaah ik zie het trouwes hij heb nog meer aliases ook
Aliases: Aux 9, Bio-Forge, Cyanide, Da Grimreaper, DNME, Nexus (3), Nitrogen, Paradox (9), Soul Assassin, Stephan Scheltema
de enige goede mc die de hardcore industrie ooit heeft gehad
Van toen (dat praat ik over de jaren 90 he )
Er lopen er nu ook aardig goede MC's rond hoor naar mijn inzien
Ben trouwens benieuwd waarom MC Hype er meegekapt is
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 maart 2008 om 22:38:
weet ik ook niet, ben wel een keer met hem en het ruffneck team naar schotland geweest
dat bruggetje probeer je ook echt in elk topic te maken he?
we weten het inmiddels wel hoor
en daarna kwam hij erachter dat alle hardcore kut was en dat ruffneck alles gejat had en toen ging ie suske en wiske-albums sparen en hij hoorde een aantal geraamtes, iets wat heel slecht is
tijd voor een biopic zeg ik
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 maart 2008 om 23:37:
jaah ik zie het trouwes hij heb nog meer aliases ook
Aliases: Aux 9, Bio-Forge, Cyanide, Da Grimreaper, DNME, Nexus (3), Nitrogen, Paradox (9), Soul Assassin, Stephan Scheltema
volgens discogs is dat ook + ruffneck.. is het neit zo dat het eerst met ruffneck was en later zonder? das namelijk met veel andere dingen wel zo (bijv nosferatu)
Kon vruggah de specifieke cenobite sound zwaar waarderen, ook ruffneck stond hoog in mijn lijstje, wist eigenlijk niet dat cenobite nog steeds bestond!
Wat mij er toendertijd in aantrok was dat het anders was als de mainstream hardcore en dat ze veel gebruik maakten van breakbeats...
ik zelf maak ook hardcore traxx in de stijl van vroeger en gebruik daarbij ook vrijwel altijd breakbeats
bijv deze (ben ik net mee begonnen is nog lang niet klaar):
vin zon dikke break zo vet en dan ineen keer de kick erin zoals bij We'll Tear Your Soul Apart
ik vind hm bij 0.40 niet helemaal lekker overlopen, en die 'zwìnggg zwìngg zwìngg' die bij 1 minuut start begint me na een tijdje een beetje te vervelen... en bij 1.41 vind ik dattie eigenlijk net iets te lang doorgaat, komt er net zo'n breakje en dan blijft dat tot dan nog doorgaan
maar zoals gewoonlijk issie toch zeer goed te doen (hierboven is ook maar een beetje mierenneukencommentaar :lol
maakt goede nummers
daar ga ik ook mee bal 9k... echt vooruitstrevend is de early scene niet echt... in leven, dat zeker wel, maar het blijft als het ware teren op vroeger
laatste aanpassing
De sound is nog steeds orgineel... en valt echt buiten het gros
'13-in-een-dozijn' hardcore... ook als het om 'early' gaat.
Huh?
Destijds was het misschien origineel, maar inmiddels is het er al, dus is het niet origineel meer...en vooruitstrevend al helemaal niet, aangezien ze nu niets meer doen om te proberen om voorop te blijven lopen...t'is gewoon het blijven draaien van een stijl die tig jaren geleden origineel was
De sound is nog steeds orgineel... en valt echt buiten het gros
'13-in-een-dozijn' hardcore... ook als het om 'early' gaat.
maar niet vooruitstrevend
voor·uit·stre·vend (bijvoeglijk naamwoord; vooruitstrevender, meest vooruitstrevend; vooruitstrevendheid)
1 het nieuwere en betere zoekend, strevend naar vooruitgang
1 de oorsprong of oudste vorm uitmakend
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
de originele uitgave 2 nog niet eerder bedacht en daardoor verrassend
voorbeeld
+ zelfstandig naamwoord
originele denkbeelden
En uiteraard is trancecore allang bedacht, dus origineel is het ook niet meer
Psycore ouwe...
Luister eens naar de hardcore van de laatste 5-6 jaar... bijna allemaal dezelfde opzet. Eigenlijks niks nieuws onder de zon...
De Cenobite sound werd maar op 1 label uitgebracht...
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op woensdag 21 mei 2008 om 10:29:
Luister eens naar de hardcore van de laatste 5-6 jaar... bijna allemaal dezelfde opzet. Eigenlijks niks nieuws onder de zon...
Nooooouuuuu....dat ligt er maar net aan hoe breed je hardcore pakt. Als je alleen naar mainstream gaat luisteren zul je idd weinig nieuws vinden, maar er gebeuren echt nog wel vooruitstrevende en experimentele dingen in de hardcore hoor...
Uitspraak van actief op woensdag 21 mei 2008 om 10:29:
De Cenobite sound werd maar op 1 label uitgebracht...
Mja dus? Dat maakt het nog niet origineel of vooruitstrevend...en zeker nu niet meer. Afwijkend, ok (al is het ook maar de vraag hoe erg de Cenobite sound verschilt met bijv. de Ruffneck sound, of de oude Bionic dingen)...maar origineel/vooruitstrevend allang niet meer
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 mei 2008 om 10:42:
Als je alleen naar mainstream gaat luisteren zul je idd weinig nieuws vinden, maar er gebeuren echt nog wel vooruitstrevende en experimentele dingen in de hardcore hoor...
Noem eens wat dan...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 mei 2008 om 10:42:
al is het ook maar de vraag hoe erg de Cenobite sound verschilt met bijv. de Ruffneck sound, of de oude Bionic dingen
De synths klinken bij Cenobite heel anders dan bij Ruffneck... Bionic had sowiezo een andere sound, geen breakbeats of een acid lijn. En ging veel meer richting newstyle...
Uitspraak van actief op woensdag 21 mei 2008 om 10:47:
De synths klinken bij Cenobite heel anders dan bij Ruffneck... Bionic had sowiezo een andere sound, geen breakbeats of een acid lijn. En ging veel meer richting newstyle...
Ja maar dan krijg je weer de vraag hoe verschillend moeten 2 dingen zijn om het echt andere stijlen te doen...bedoel, kunnen een breakbeatje en een acid lijntje iets echt een andere stijl maken?
Die dingen die jij noemt zijn niet vernieuwend... meer underground en onbekend.
Pak die plaat van Holocron eens... ik ken niemand die ooit die style heeft gemaakt, of iets wat erop lijkt...
Oei...Cenobite wel vernieuwend noemen en La Peste niet Als er IEMAND de laatste paar jaren vernieuwend bezig is geweest is het La Peste wel...als jij mij kan vertellen dat je iemand wist die eerder dan hem bezig was met het combineren van avant-garde en hardcore dan hoor ik het graag Die gast bekijkt hardcore vanaf zo'n nieuw standpunt, en werkt dat zo goed uit...en of hij vernieuwend is. Waarom zou Cenobite wel vernieuwend zijn en hij niet? Daar ben ik wel benieuwd naar...en btw, hij heeft internationaal een redelijke schare fans hoor (misschien wel groter dan Cenobite), en heeft ook op hoog aangeschreven feesten als State-X gestaan, waar ook mensen als Jamie Lidell waren Dus zo onbekend issie niet...maar vraag me wel af dus waarom je Cenobite vernieuwend zou noemen en Peste niet...trouwens, leuk stukje over Peste z'n stijl:
http://www.spannered.org/music/1181/
maar goed, we dwalen off topic
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 mei 2008 om 11:18:
hij heeft internationaal een redelijke schare fans hoor (misschien wel groter dan Cenobite)
Ik vind die style ook weinig met hardcore te maken hebben, meer Tekno-achtig.. en dat bestaat al sinds het label Network 23.
Tiesto en Angerfist hebben ook meer fans... dus dat zegt niet zoveel..
Dit begint een discussie te worden over een persoonlijke mening... en ik blijf bij mijn standpunt. Ook al zijn sommige platen 10 jaar oud. Het is en blijft in mijn ogen orgineler dan het gros hardcore(en dan voornamelijk mainstream) wat nu uitkomt.
De energie, synths en inhoud maken het in mijn ogen een uniek label in de hardcore-scene.
Ook al zijn sommige platen 10 jaar oud. Het is en blijft in mijn ogen orgineler dan het gros hardcore(en dan voornamelijk mainstream) wat nu uitkomt.
je hebt het nu over sommige platen... vroeger zijn toch ook heel veel, toen 'mainstream', platen uitgebracht die beter in een vuilnisbak lagen dan op een draaitafel.. tegenwoordig zijn er ook platen die gewoon goed zijn
die oudere noize suppressor platen bijvoorbeeld
laatste aanpassing
mja jammer dat cenobite platen zo schaars zijn nu.. heb er zelf maar 2 (holocron en dus we'll tear your soul apart) maar wil dr nog veel meer!!!
idd geen geld had nog die dr. macabre plaat ghost chapters 5 euro, knight of visions 15 euro, emanon vol. 1 (jiieeeehaaa) 15 euro... en nog een shitload aan ruffex en ruffneck platen. totaal voor het pakketje 115 euro (17 platen).
binnenkort xxx rated sweet dreams, cartoons in progress en nog een paar juwelen bij die kerel halen. echt goedkoop
maar op cenobite.nl staat die revelation dubbel lp en nitre - ftwa nog, en dus die holocron plaat die je al hebt. binnenkort die hap maar ff bestellen
ik had de cd album, verkocht
ik ben niet materialistisch, ik kan het toch niet meenemen na mijn dood
Ja zegt wel iets over het label... toch? Zijn voor veel mensen ook collectors items.
Het heeft ook wel zijn charmes dat sommige platen moeilijk te krijgen zijn. Alhoewel mede dankzij internet je nu aan sommige platen veel makelijker kan komen.
idd geen geld had nog die dr. macabre plaat ghost chapters 5 euro, knight of visions 15 euro, emanon vol. 1 (jiieeeehaaa) 15 euro... en nog een shitload aan ruffex en ruffneck platen. totaal voor het pakketje 115 euro (17 platen).
waar heb je dat gehaald??? bij een particulier ofzo of een of andere winkel?
maar op cenobite.nl staat die revelation dubbel lp en nitre - ftwa nog, en dus die holocron plaat die je al hebt. binnenkort die hap maar ff bestellen
mja klopt maar die vind ik beetje tegen vallen ik hou van de ouwe aggressieve sound die platen zijn beetje de nieuwe en opzich is dat nog geen probleem maar vind ze ook beetje lafjes
Uitspraak van actief op woensdag 28 mei 2008 om 13:35:
Het heeft ook wel zijn charmes dat sommige platen moeilijk te krijgen zijn. Alhoewel mede dankzij internet je nu aan sommige platen veel makelijker kan komen.
mja dat wel maar jammer dat ik ze niet makkelijk kan bemachtigen
mja klopt maar die vind ik beetje tegen vallen ik hou van de ouwe aggressieve sound die platen zijn beetje de nieuwe en opzich is dat nog geen probleem maar vind ze ook beetje lafjes
idd daar heb je wel een punt. maar om dat label compleet te hebben daar doe ik het ook voor. maar van die 3 platen vind ik die van holocron toch wel het beste
dat zeker! maar tsja, financieel niet mogelijk en gelukkig komt leviathan bij ons int dopt (thx painbringer ) en painbringer himself natuurlijk, lekker knallen
tellurian/leviathan staat er heus wel, volgens mij zei ie nog in een interview dat hij met de themetrack bezig was.
(die je hoort bij het openen van de site)
iemand toevallig nog een linkie met live sets van de grootmeester?
we proberen het geluid zuiverder en strakker te krijgen. ook door middel van extra speakers
laatste aanpassing
door middel van extra speakers
dat gaat dus niet lukken...probeer het geluid anders af te stellen, zuiverder en strakker krijg je het echt niet dmv speakers.
tenzij je er een compleet nieuwe set speakers neer zet ter vervanging van de oude incl nieuwe versterkers en mengtafel
nieuwe cenobite of eindelijk weer een goede mokum te wachten. Luie hond dat ie is.
MK is altijd druk druk... Ground Zero site/trailer etc. is allemaal gedaan door zijn bedrijf. Come with Us zou op een Mokum plaat komen, ik had hiervoor ook een remix gemaakt van een oude Tellurian track(sound of the underground), maar deze release ging door omstandigheden niet door... helaas, want van mij mag er wel weer eens een echt dikke mokum plaat komen.
Die set van System 3 was abominabel slecht zeg.. de tering wat bedroevend. Viel eigenlijk wel te verwachten, volgens mij was het de allereerste keer dat er op een podium gestaan werd.
Vond het sowieso heel erg kansloos wat er over het algemeen ten gehore gebracht werd bij de Early Hardcore... het is dat ik wist dat Tjeerd (Viruz) er moest draaien, die de netste set daar neerzette, want anders had ik niet kunnen ontdekken dat het de Early was. Uiteindelijk maar wat gaan rondlopen want het kon me weinig bekoren. Soms even teruggekomen, maar de Early platen nog altijd op 1 hand kunnen tellen volgend mij. ONbegrijpelijk dat het blijkbaar zo moeilijk is om je aan een concept te houden.
Michel helaas niet gehoord, was net gestopt toen ik daar kwam volgens mij. Uiteindelijk rond uurtje of 5 weggegaan richting huis.
Vond het sowieso heel erg kansloos wat er over het algemeen ten gehore gebracht werd bij de Early Hardcore... het is dat ik wist dat Tjeerd (Viruz) er moest draaien, die de netste set daar neerzette, want anders had ik niet kunnen ontdekken dat het de Early was. Uiteindelijk maar wat gaan rondlopen want het kon me weinig bekoren. Soms even teruggekomen, maar de Early platen nog altijd op 1 hand kunnen tellen volgend mij. ONbegrijpelijk dat het blijkbaar zo moeilijk is om je aan een concept te houden.
heb net een filmpje bekeken van een minuut of 7, ben zelf niet gegaan, maar dat bevestigd je verhaal wel. Komen een platen als mainstream nitro langs
Vond het sowieso heel erg kansloos wat er over het algemeen ten gehore gebracht werd bij de Early Hardcore...
mja dat was inderdaad zo bij sommige dj's.. der waren er wat die meer hardcore van na het jaar 2000 draaiden dan daarvoor.. en als het daarvoor was dan was het 1999
Die set van System 3 was abominabel slecht zeg.. de tering wat bedroevend. Viel eigenlijk wel te verwachten, volgens mij was het de allereerste keer dat er op een podium gestaan werd.
System 3 was idd niet best!
Tellurian had hier en daar ook een probleempje met het mixen, maar platenkeuze maakte
alles weer goed! Vond de beste nog wel Omar Santana.
mja dat was inderdaad zo bij sommige dj's.. der waren er wat die meer hardcore van na het jaar 2000 draaiden dan daarvoor.. en als het daarvoor was dan was het 1999
ik snap er ook nix van. Er werd idd heel erg slecht gedraaid in de early voor sommige mensen is het tijd voor pensioen denk ik
Nee show you my gun was het niet, het is een nummer waar nix in wordt gezegd, alleen
instrumentaal zeg. Bekend en vaak gebruikt synthje zit erin zelfde als in bijv
erick & tactic - all fucked up of the dark side beats & riffs
heel vet nummertje moet een ruffneck / mokum release zijn denk ik .. maar kom er niet uit dus MP / painbringertje -- help eens ff
Na een lange stilte brengt Black-Out Events de hardcore terug in het friese Joure.
Aanstaande vrijdag(18 juli) zal hier in Puur de tweede editie van Hellstorm plaatsvinden.
Headliners van deze avond zijn Endymion en Leviathan, deze helden hebben natuurlijk geen introductie nodig bij het echte hardcore publiek.
De rest van de line-up bestaat uit de betere talenten van het noorden waaronder een live-act van Painbringer, welke binnenkort met een eigen vinyl release komt.
Deze dikke line-up staat garant voor verschillende stylen die binnen de hardcore vallen: mainstream, early, darkcore etc.
idd was echt te vet! de set van leviathan vond ik persoonlijk de beste, alleen maar goeie platen gehoord livesetje van jou lammert was ook vet! alleen jammer dat zoveel mensen het niks vonden... maar ja smaken verschillen en ik heb er iig van genoten
blijft lastig... vooral in friesland heb je veel kortzichtige gabbers(hitjes/mainstream publiek). Maar toch super dat er een aantal mensen helemaal los gingen tot het einde..!
Verder genoeg leuke reacties ontvangen, en daar doen we het voor!
leviathan... ( mokum, hellraiser ,intoxicated, pandemonium)
bountyhunter... ( bonzai rec )
dj yves... ( club x )
frantic freak...( pandemonium cyndium events )
LIVE ... the hard maniacs
the son of hellrazor.. ( united hardcore freakz club x fast events unleashed )
hellfucker... (bass party)
vvk 14 euro
flyers en persbericht komen na kerstmis !!!!!
feest zal in pandemonium stijl zijn dus 160-180 bpm !!!
leviathan... ( mokum, hellraiser ,intoxicated, pandemonium)
bountyhunter... ( bonzai rec )
dj yves... ( club x )
frantic freak...( pandemonium cyndium events )
LIVE ... the hard maniacs
the son of hellrazor.. ( united hardcore freakz club x fast events unleashed )
hellfucker... (bass party)
vvk 14 euro
flyers en persbericht komen na kerstmis !!!!!
feest zal in pandemonium stijl zijn dus 160-180 bpm !!!
seee yaaaaaaa
ziet er goed uit maar beetje ver..
komt ook miss zelda nog bij
en sneiterheadz
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 15:33:
Thnx... zulke reacties geeft mij ook een boost om door te gaan.
Ik vond die Mike NRG - Lost in Dreams(Mystery Motion remix) erg goed, veel orgineler dan die WeaponX remix. Hoop dat die nog gereleased word.
xeno loop ni te emmere joh
?
op u reactie over sneiterheadz waar die op slagen mag ??
ach laat maar hangen, ik vind het gewoon niet passen bij kwaliteit hardcore als cenobite
laatste aanpassing
het gaat ook ni over cenobite
mar de stijl van hetfeest is in de aard van cenobyte en sneiterheadz is niet mijn keus maar van de organisator
voor de rest no offence
cenobite kicks ass nog altijd
(permanent verbannen)
31 januari gaan we keihard los in Club Subway in Zaandam.
Op deze avond gaan o.a. DJ Leviathan en DJ Arjuna Draaien!!
Voor de mensen die DJ Leviathan niet kennen:
Dj Leviathan heeft op zo een beetje alle grote feesten gedraaid.
Hij heeft in de jaren 90 gedraaid bij Digital overdose, Thunderdome, Hellraiser en ga zo maar door!
Hier 2 echte early hardcore klappers van DJ Leviathan.
Leviathan - We'll tear your soul apart.
Leviathan - Yes, No.
DJ Arjuna zal 31 januari ook gaan draaien in Club Subway in Zaandam.
Deze DJ heeft ook op veel grote feesten gedraaid.
Hier een aantal early hardcore nummers van deze dj:
Cenobite
Echt super om er een setje mee te maken!!
oa
Leviathan
Binnekort ook te horen bij:
Holy Beats – kruistocht in trainingsbroek
Feest: Holy Beats · Kruistocht in trainingsbroek
Organisatie: Non Stop Entertainment
Datum: 20 juni 2009
Winacties: Holy Beats actie
Holy Beats actie
Stad: Zaandam
gepubliceerd door Rotterdam Records op donderdag 16 april 2009 om 12:00 - 1494x bekeken
Na een korte pauze is Holy Beats weer terug van weggeweest! Op 4 oktober 2008 organiseerde Non Stop Entertainment het feest Holy Beats-The Final edition. Dit was de laatste editie in de locatie de Catacomb Studio welke zich bevond in de catacomben onder een kerk. Helaas heeft deze locatie haar deuren gesloten.
Op veler verzoek heeft de organisatie besloten het concept nieuw leven in te blazen. Holy Beats stond bekend om de gezellige en uitbundige sfeer, een perfecte combinatie tussen oldschool en early hardcore en uiteraard het bijzondere thema; de religie van de house! Het woord house wordt hier ouderwets gebruikt als de verzamelnaam van verschillende stromingen. De stijlen van Holy Beats zijn: early hardcore, rave, oldschool, classics en happy hardcore.
Om het bijzondere gevoel van Holy Beats terug te krijgen zal de organisatie alles uit de kast trekken op het gebied van geluid, licht, decoratie, show, artiesten en entertainment. Holy Beats zal keihard doordenderen en het is te hopen dat jij hier bij bent! De organisatie roept alle oldschool en early hardcore fanaten op om zich weer te herenigen in de religie van de house!
Het thema van de aankomende editie is ‘kruistocht in trainingsbroek’, wat hier precies mee bedoeld wordt kan je checken in onderstaande trailer:
De volgende editie van Holy Beats vindt plaats op zaterdag 20 juni 2009 in de Kade in Zaandam. De locatie zal volledig worden omgetoverd zodat het Holy Beats gevoel weer helemaal op kan leven. Het feest wordt verdeeld over twee zalen zodat de muziek nog beter tot zijn recht kan komen:
Main area: Holy Hardcore (early hardcore & rave)
Buzz Fuzz,Leviathan,Dano,Chosen Few,Brunoxide,Dr Bone
Area two: Holy Classics (oldschool, classics & happy hardcore)
Jeroen Flamman,BMC,Vox
Naast de overdonderende line-up zal de organisatie een complete show verzorgen met mega videoscreens, meerdere lasers, danseressen, holy-acts etc.
Kortom: de organisatie zal er alles aan doen om er weer een geslaagde editie van te maken. Het enige ingrediënt wat nog ontbreekt is het gezellige Holy Beats publiek. Bij deze daarom de oproep om weer in groten getale te komen om met zijn allen de religie van de house te belijden.
Tickets voor Holy Beats kosten € 10 in de voorverkoop en € 12,50 aan de deur. Tickets zijn te verkrijgen via www.holybeats.nl. De Kade is zowel met openbaar vervoer (de locatie is op loopafstand van station Zaandam) als met de auto (er is een grote parkeerplaats op nog geen minuut loopafstand, parkeren gratis vanaf 23.00 uur) prima te bereiken. Holy Beats duurt van 22.00 tot 05.00 uur. Ga voor meer info en tickets naar www.holybeats.nl
vind de oude producties super maar met de nieuwe heb ik niet zo veel
ik weet niet welke producties je bedoelt maar de laatste release was Leviathan - Unleash The Power en die is gewoon in de ouwe cenobite stijl wel met een nieuw tintje maar kan me niet voorstellen dat je die plaat minder vind dan de oudere tracks..
maar of je bedoelt misschien het nieuwe spul van advanced dealerz ofzo dat schijnt wel echt in de nieuwe stijl te zijn.. (heb het idee dat de track onder de trailer ook van hun is) dan moet ik ook zeggen dat ik ook meer voorstander ben van de ouwe stijl
maar ook cenobite moet met de tijd mee gaan denk ik al is de ouwe cenobite stijl wel tijdloos in mijn ogen ik hoop dat er nog veel platen uitkomen zoals de laatste van leviathan
ik weet niet welke producties je bedoelt maar de laatste release was Leviathan - Unleash The Power en die is gewoon in de ouwe cenobite stijl wel met een nieuw tintje maar kan me niet voorstellen dat je die plaat minder vind dan de oudere tracks..
nee ik weet de titels ook niet precies.. maar toen ik voor het eerst de oudere cenobite nummers hoorde vond ik het meteen leipe shit! en dat had ik bij de nieuwere nummers niet
Weet iemand of Bob's discotheek een goeie locatie is voor n hardcore feest?
Op 4 september bundelen Cenobite Records en Turbulence Events de krachten voor een twee area’s tellend hardcorefeest in Discotheek BOB’S te Uitgeest.
Hoewel er deze nacht wordt teruggeblikt op een rijk oldschool en early hardcore verleden, zal het muzikale programma zich vooral richten op de toekomst.
Het vooruitstrevende Cenobite Records presenteert op 4 september een fonkelnieuwe ‘Machines in Motion volume 2’ Psycore mix CD compilatie met oud en nieuw materiaal die aan gemixt is door boegbeeld Michel Klaassen .
Partner Turbulence Events is een frisse en ambitieuze organisatie met het hardcorehart op de juiste plaats, en daardoor de ideale partner voor een onvergetelijk nachtje knallen in het bekende Noord-Hollandse uitgaanscentrum.
Het creatieve brein achter het experimentele Cenobite Records de Amsterdammer Michel Klaassen maakt onder de pseudoniemen Leviathan en Tellurian naam en faam bij het oerlabel Mokum Records.
Met zijn in 1996 gestarte eigen label vindt hij onderdak bij de professionele evenementenorganisatie I.S.P., dat een legendarische status bereikt met de Hellraiser en Immortality feesten in de hoofdstedelijke Sporthallen-Zuid.
Cenobite Records groeit uit tot een kwaliteitskeurmerk binnen de hardcorescene, met een volstrekt eigen sound en visie.
De combinatie van knalharde hardcore met stijlen als acid, trance, breakbeat en psytrance is dan ook uniek in de hardste dancescene.
Cenobite Records onderscheidt zich niet alleen muzikaal, maar ook qua futuristische hoesontwerpen en vormgeving.
Met een videoclip in de vorm van een 3D-animaties veel gedraaid tijdens het TMF programma Hakkuh – blijkt Cenobite Records zijn tijd ver vooruit te zijn.
Op het podium ontpopt de perfectionistische Michel Klaassen zich als liefhebber van sciencefiction, die zijn liveshows visueel kracht bij zet met speciaal ontworpen robots.
Anno 2009 komt is het internationaal gewaardeerde Cenobite Records weer helemaal terug van nooit weggeweest, met enkele spraakmakende nieuwkomers in de artiestenstal.
Het talentvolle Italiaanse duo Advanced Dealers zal binnenkort de briljante EP ‘Now or Never’ uitbrengen, terwijl de New Yorkse veteraan Delirium eveneens vers productiewerk zal releasen.
De zorg die Cenobite Records besteedt aan de muziek en uitstraling, zal tijdens het feest in Uitgeest tot uiting komen in de decoratie en videokunst.
De specialistische 3D-animatiestudio Umma (www.umma.nl) zal samen met een VJ de machines in beweging zetten met oogverblindende projecties.
Daarnaast staan er een aantal verrassingsacts gepland en kan de bezoeker voor merchandise terecht bij de Cenobite stand.
Dit breed opgezette feest zal niet alleen de fanatieke liefhebber bekoren, maar is voor de leek een perfecte gelegenheid in de wereld van de hardcore te duiken.
Voor slechts 10 euro in de voorverkoop (15 euro aan de deur) is iedereen getuige zijn een nieuw en spannend hoofdstuk in de geschiedenis van de hardcore.
CENOBITE AREA:
Delirium (USA, Cenobite Records)
Chosen Few & Judge ann (NL,CH Mokum Records)
Advanced Dealers LIVE (IT , Cenobite Records)
Arjuna (NL, Cenobite Records)
Oblivion (NL, Cenobite Records)
Dano (NL, Cenobite Records / Mokum Records)
Immortality Vs The Dawnbreaker (NL, Turbulence)
Leviathan (NL, Cenobite Records)
PROTOTYPE’S AREA:
Chosen Few & Psycho (NL, Cenobite Records / Mokum Records)
Delirium (NL, Cenobite Records)
Killingstorm (NL, Turbulence)
Lethal Injection Vs The Dawnbreaker (NL, Turbulence)
Mad Dog Vs Noize Suppressor (IT, Traxtorm)
Outblast ( Masters Of Hardcore M.O.H. )
The Disturbed Scumbags (NL, Turbulence)
er is nu ook een nieuwe plaat uit van de Advanced Dealers!
Advanced Dealers - Now Or Never E.P.
A1 Now or Never 06:19
A2 The speakerblow 05:19
B1 Join us or Die 05:56
B2 Mental Overdrive 05:26
Review from Brisk core-magazine UK
Just when you thought it was safe to venture out on the dance floor along come Cenobite Records with another brain twisting 4 tracker!
Hailing from Rome, Italy the ‘Advanced Dealers’ are a new and exciting signing to the label.
Concentrating on the more underground end of the Hardcore Techno/Gabber market their style has a distinct progressive feel and is also referred to as Psycore,a very appropriate name methinks.
With 4 solid cuts fueled by aggressive kick drums, warped synths, driving acid, cool sci fi samples and atmosphere inducing breakdowns this is a tasty little EP that is strictly for the headstrong.
Cenobite fans will buy on site and to those not yet in know, make sure you check it out. !
Available as Vinyl / CD SINGLE & MP3 download !!!
GRATIS Mp3 Ringtone
Ik vind em zeker vet het is wel cenobite stijl, maar wel echt typisch mainstream.
Aan de ene kant is dat natuurlijk ook wel logisch dat cenobite ook met de tijd mee gaat, maar aan de andere kant vind ik het ook wel klein beetje jammer maar dat is puur omdat ik zo'n early fan ben
Maar ik hoop dat er in de toekomst nog wel platen zoals de laatste plaat van Leviathan (Unleash The Power) uitkomen, daarvan is vooral de A kant prima te draaien in een early setje (doe ik ook geregeld) Superplaat vind ik dat!
Jullie mening?
laatste aanpassing
Vind zelf alleen A1 mainstream-achtig, dat komt vooral door die melodie. Dit is ook mijn minst favoriet van de plaat.
Vind de overige tracks er goed, met name The Speakerblower. Die ramt echt lekker door.
Mental Overdrive vind ik ook gaaf, beetje industrieel-achtig met een trancecore sausje.
Vind het een unieke sound met veel lagen. Deze jongens zijn zeker goed bezig!
Maargoed, Cenobite was altijd gevarieerd. Tracks als Shoot that Motherfuck, Totally Lost klinken ook heel anders. Of The Revelation 2x12"?
Maargoed, Cenobite was altijd gevarieerd. Tracks als Shoot that Motherfuck, Totally Lost klinken ook heel anders. Of The Revelation 2x12"?
ja daar heb je zeker ook gelijk in en dat maakt dit label ook zo goed want ik vind vrijwel alle track op het hele label echt goed, van langzamere, hardtrance/acidtechno-achtige platen als Matrox - Beware tot snelle beukende platen als Leviathan - We'll Tear Your Soul Apart
Inderdaad!
Weinig releases, maar wel stuk voor stuk kwaliteit... dat heb je niet met veel labels.
ik heb em een email gestuurd (al voordat hij dit topic opende op pf) maar vind het wel jammer dat hij geen vinyls releast, maar alleen mp3.. anders had ik misschien ook wel voor zijn label geproduceerd, maar ik draai zelf alleen met vinyls dus wil mijn eigen trax uiteindelijk ook graag op vinyl, niet als mp3 gereleased
maar heb wel super veel respect dat hij een label begint met ouwe stijl gabberhouse, ik zat er zelf ook al aan te denken maar was mij te duur maar ging er eigenlijk ook al wel vanuit dat het wel keer gedaan werd door iemand anders
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 september 2009 om 17:48:
Ja is moeilijk kiezen, komt gewoon omdat het het vetste en meest orginele label is
overdrijven is ook een vak apart he, origineel? ze doen het net als jaren geleden, precies hetzelfde
origineel houdt in dat je steeds met iets nieuws komt
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 september 2009 om 16:36:
jaja hij klinkt lekker cd 2 aleen jammer dat de nummers nie op de andere kant van de cd staan en in de auto ziet ie nie welk nummer er bezig is maarjah knalle
Bagger vind ik het zeker niet!! vind het een stuk beter dan de huidige mainstream hardcore! Maar ben het er wel mee eens dat de echte typische cenobite sound wel een beetje ontbreekt
Ik hoop eigenlijk op meer tracks zoals Back From Hell vanuit Michel's kant in de toekomst Nieuwe hardcore met de typische cenobite sound, maar totaal níet mainstream-achtig juist lekker eigen, daardoor onderscheidend van de andere nieuwe hardcore
Mijn persoonlijke favorieten, daar kan ik naar blijven luisteren echt een TOP label!
En vergeet deze niet :
Niet het label maar ook zeker wel de sound, vorige week nog aangeschaft waanzinnig
alleen jammer van nr. 11 van Delerium, haalt de snelheid er een beetje uit...
CD SINGLE - CHOSEN FEW - CAPE FEAR - LIMITED EDITION
Label: Cenobite Records
Artist : Chosen Few ( featuring Jodi )
Genre : Hardcore / Psycore
1. Cape Fear the 2nd anthem
2. Cape Fear - the anthem
3. Kicking Time
4. You make me feel alive
5. The Solution
Check it @ http://www.cenobiterecords.com/product_info.php?cPath=24&products_id=106
En een hele vette CD release van Painbringer
Tracklist:
1. Dark Hadou
2. Enigma
3. On da Edge
4. Words of 95
5. Das Böse (Feat. DJ Arjuna)
6. Door II Dreams
7. True
8. On da Edge (Nerv-Infection mix)