Partyflock

Forumonderwerp · 984123

Waarschuw beheerder
Je leest het steeds vaker:

Dat ze maar van alles roepen over religies ... of geloof ... omdat ze vaak zelf geen religie aanhangen dus wat kan hun het nou schelen.
Vaak zie je ook dat deze mensen niet eens het verschil weten tussen religie en geloofsovertuiging (of geloof).

https://partyflock.nl/topic/983564:Geloof_afschaffen_of_niet

De vraagstelling is eigenlijk onvoorstelbaar dom.
Nog veel triester is het stemresultaat!
Dat de meerderheid gewoon zonder ff écht na te denken JA stemt :S
Een geloofsovertuiging heeft ook direct met de JA stemmers te maken ... maar die beseffen dat niet :S

Zij geloven namelijk niet in een hoger wezen/schepper oid.
Ik neem aan dat zij atheist zijn of anderzins (natuurwetenschap/darwinisme/hitler/stalin)
Ik kan natuurlijk alleen maar speculeren over wat zij geloven WANT DAT WEET IK NATUURLIJK NIET
Maar het punt is dat je een religie wel aanhangt of niet,
Zo niet, dan is dat jouw geloofsovertuiging.

Althans ... dat is mijn geloofsovertuiging :rot:
De problemen van religies/geloof liggen niet bij de religieuzen maar bij de manier hoe anderen daar mee omgaan ;)
Dit werkt ook 2 kanten op ... as usual.
Want met het geloof/religie van een ander heb je niks te maken
Dat is je goed recht!
Maar ga dan niet van de zijlijn tóch van alles roepen (bemoei je er niet mee)

Als je er niks mee te maken wil hebben diend de ander dat ook te respecteren.
Geen gedram met je flyers of folders .. of aan me deur met je praatjes ... nee is nee!

Nou ...
hoog tijd voor een bijpassend educatief nummertje over nog niet zo heel erg lang geleden hier niet zo heel ver vandaan ....

Dit is wat ik kwijt wilde .. uit studio -234,98 en een half
Ik ben n00b en ik wens u allen een fijne avond

laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:01:
dus de zeer grootschalige onderdrukking van dieren die ook mede door jou natuurproducten komen is ook balans?

Dat is een heel goed punt, maar je kan niet ontsnappen, je kan niet in 1 dag de hele wereld veranderen. Je kan niet alle mensen vermoorden ten wille van de natuur, natuur lost het vanzelf op, wij zijn het ook immers. Evolutie neemt zijn eigen tempo. Wij zijn geen baas over de natuur, natuur kent geen baas.
Het begint bij iedereen zelf. Ik verlang niet dat mensen veranderen,men moet er zelf maar achterkomen.

Liefst zou ik ook in de bergen willen wonen, helemaal op zelfstandige basis in harmonie met de omgeving. Maar daar hebben we niks aan, we leven nu.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:09:
Dat is een heel goed punt, maar je kan niet ontsnappen, je kan niet in 1 dag de hele wereld veranderen

maar je kan het wel proces wel onderwijzen, met zijn eigen middelen,
zonder er bepaalde woordn erbij te betrekken die te dromerig over komen voor de mens in d mindstate van nu.
als je toe kan laten, kan je ook niet toelaten...
als je je neer kan leggen , kan je ook gaan staan...

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:09:
Wij zijn geen baas over de natuur, natuur kent geen baas.

we spelen wel de baas ..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:16:
maar je kan het wel proces wel onderwijzen, met zijn eigen middelen,
zonder er bepaalde woordn erbij te betrekken die te dromerig over komen voor de mens in d mindstate van nu.
als je toe kan laten, kan je ook niet toelaten...
als je je neer kan leggen , kan je ook gaan staan...

Mensen weten precies wat er mis is, ze zien het immers elke dag op tv.
Waar het probleem ligt is....niet in de spiegel kijken :) en de tv zien
als realiteit, terwijl de realiteit overal is.

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:16:
we spelen wel de baas ..

Klopt, en dat heeft consequenties.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 20:34:
wat zijn eigenlijk jullie gedachtes over reincarnatie

Mijn idee/visie:
uitwisseling van energie...hoeft niet van mens naar mens, kan ook van mens naar dier, plant en vice versa.
Dus ik heb GEEN ziel en ik draag NIKS bij me van het vorige "omhulsel". :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:20:
Mensen weten precies wat er mis is, ze zien het immers elke dag op tv.
Waar het probleem ligt is....in de spiegel kijken

soms werkt het beter als de spiegel voorgehouden word, zo ook in boeddha en zen verhalen.
ik zie kleine sleuteltjes, om even bij het 'lijden verzachten' te blijven dan ..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:24:
soms werkt het beter als de spiegel voorgehouden word, zo ook in boeddha en zen verhalen.
ik zie kleine sleuteltjes, om even bij het 'lijden verzachten' te blijven dan ..

Dat is zeker zo, maar eigenlijk is alles perfect helder, niet? Veel mensen kunnen de 'mind-switch' niet maken omdat ze bang zijn de ego
los te laten. 'ik de zielige individue' zeg maar. :p de individue staat voor het creatieve zijn van het bestaan, de ego is het tegenovergestelde; namelijk de beperking van het individue.

Wie is de egoist? Degene die alleen staat en zich wil verbroederen met de rest of het collectief die de alleenstaande negeert en bestempelt als egoist?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:30:
Dat is zeker zo, maar eigenlijk is alles perfect helder, niet? Veel mensen kunnen de 'mind-switch' niet maken omdat ze bang zijn de ego
los te laten. 'ik de zielige individue' zeg maar.

dat is door het beeld (mischien bewust) gecreerd is, worden we niet dom gehouden?
ja we zijn zelf uiteindelijk dom of zoals we zijn, maar ook beinvloedbaar.

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:30:
Wie is de egoist? Degene die alleen staat en zich wil verbroederen met de rest of het collectief die de alleenstaande negeert en bestemelt als egoist?

je kan de rest toch begrijpen immers je jezelf begrijpt? dus beide gevallen zijn ook uit te sluiten ..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ok, nu begrijp ik waarom sommige buitenstaanders hier op het forum soms echt niks van dit gelul begrijpen. Hier begrijp ik namelijk ook geen reet meer van %)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 20:59:
Reïncarnatie is een van de weinige dingen die ik echt voor waar aanneem.

ik ook wel als gevoel , maar sluit anders niet uit..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:44:
dat is door het beeld (mischien bewust) gecreerd is, worden we niet dom gehouden?
ja we zijn zelf uiteindelijk dom of zoals we zijn, maar ook beinvloedbaar.

Traditie he? Ik heb dit gedaan om gelukkig te worden; dus jij moet dit ook doen om gelukkig te worden. Wij groeien niet op in een wereld van Zen, maar het totaal tegenovergestelde. Wij kopen leugens ,mensen worden niet voorgelogen ze bedriegen zichzelf uiteindelijk. wij zien iedereen als meester. Maar we vergeten onszelf...

:bloos: sorry, ik hou van quotes die mijn expressie uitten;

Because one does not want to be disturbed, to be made uncertain, he establishes a pattern of conduct, of thought, a pattern of relationship to man, etc. Then he becomes a slave to the pattern and takes the pattern to be the real thing.

Bruce Lee.

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:44:
wie word er uiteindelijk het gelukkigst van? of minst bezwaard ..

Uiteindelijk de alleenstaande, die bezit zichzelf tenminste :p

Maarja wij houden niet van de individue, want wij meten onszelf met de gedachten die gebaseerd zijn op meningen van het collectief. Vooral meedoen en bek houwe! Men wil dat men zo voorspelbaar mogelijk is, niet te vreemd van de rest, want dat schaart zich niet met zijn gedachten. Dat is dus al een verlangen, verlangen dat anderen precies hetzelfde zijn als jou. Oordelen over goed en kwaad, tiranie op kleine schaal is de reden dat zulke dingen ook op grote schaal gebeuren. "jij bent anders, dus ik mag jou niet!" Da's in feitte wat veel mensen onbewust gewoon zeggen. Ze hebben alleen niet door dat dat zo is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:47:
Ok, nu begrijp ik waarom sommige buitenstaanders hier op het forum soms echt niks van dit gelul begrijpen. Hier begrijp ik namelijk ook geen reet meer van

vanaf waar ontgaat t je dan?

truste lui , ga zo ff naar me andere leven aan de andere kant van me oogleden :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 20:34:
wat zijn eigenlijk jullie gedachtes over reincarnatie

Uitspraak van Audionysos op maandag 10 december 2007 om 22:23:
Mijn idee/visie:
uitwisseling van energie...hoeft niet van mens naar mens, kan ook van mens naar dier, plant en vice versa.
Dus ik heb GEEN ziel en ik draag NIKS bij me van het vorige "omhulsel".

Energie die vrijkomt, zie ik ook als ziel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 22:49:
Wij groeien niet op in een wereld van Zen, maar het totaal tegenovergestelde

klopt zeker, zen (mens) is maar een onderdeel van het geheel.
maar maakt wel deel uit van het geheel.

Wij kopen leugens ,mensen worden niet voorgelogen ze bedriegen zichzelf uiteindelijk.

en daarmee dus ook weer de ander ...actie reactie bestemming
Uiteindelijk de alleenstaande, die bezit zichzelf tenminste

maar als onderdeel van het geheel ben je toch nooit uiteindelijk alleen staand?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 23:06:
klopt zeker, zen (mens) is maar een onderdeel van het geheel.
maar maakt wel deel uit van het geheel.

uhuh.

en daarmee dus ook weer de ander ...actie reactie bestemming

Juistem.

maar als onderdeel van het geheel ben je toch nooit uiteindelijk alleen staand?

Klopt, je kan er niet buiten leven, daarom is er niks te vrezen om je te willen uitten zoals JIJ wilt. Thans, wat je jij kan noemen.

Zie het als een hand, waarvan jij een van de vingers bent, zonder vingers is het geen hand meer. De vingers kunnen dus zelf bewegen en zelf het levensinstrument bespelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2007 om 23:09:
Klopt, je kan er niet buiten leven, daarom is er niks te vrezen om je te willen uitten zoals JIJ wilt

ja ok, maar sommige gaan daar wel krampachtig mee omvalt me op, de bereidheid te willen verdiepen is vaak ver te zoeken dus onbegrip overheerst vaak ...

Thans, wat je jij kan noemen.

:lol: nou om alles ff overzichtelijk te houden noem ik mezelf gewoon ff ik ..

Zie het als een hand, waarvan jij een van de vingers bent, zonder vingers is het geen hand meer. De vingers kunnen dus zelf bewegen en zelf het levensinstrument bespelen

maar zonder je hersens lukt dat ook niet ..een mens communiceerd met zichzelf ..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 december 2007 om 06:08:
een mens communiceerd met zichzelf

vaak met zijn geweten.

Waarschuw beheerder
Als je een geloofsovertuiging hebt dan geloof je maar.
En als je dat niet doet moet je dat vooral zelf weten.

Waarschuw beheerder
ik denk (heb er het beste gevoel bij tot nu toe) dat we constant met ons zelf comminuceren,
als je iets overdenkt dan overleg je in feite iets met jezelf.
veel dingen doe je zonder het zelf te bevatten gewoon door met jezelf te comminuceren, iets pakken ook, kinderen pakken veel dingen beet, ze leren dus zichzelf iets te pakken zonder er bij na te denken zeg maar, maar eigenlijk denk je er toch altyd over na ook al doe je een handeling die je erg gemakkelijk vind...
ik denk nu even hardop, ik vertel even wat ik in mezelf heb besproken.
ik denk nog ff na, ik verzamel eventueel informatie en overleg met mezelf wat ik ga doen, allerlij gevoelens en verzamelde gedachtes spelen mee in het communicatie proces met je zelf.
laatste aanpassing