Partyflock

Forumonderwerp · 984123

Waarschuw beheerder
Je leest het steeds vaker:

Dat ze maar van alles roepen over religies ... of geloof ... omdat ze vaak zelf geen religie aanhangen dus wat kan hun het nou schelen.
Vaak zie je ook dat deze mensen niet eens het verschil weten tussen religie en geloofsovertuiging (of geloof).

https://partyflock.nl/topic/983564:Geloof_afschaffen_of_niet

De vraagstelling is eigenlijk onvoorstelbaar dom.
Nog veel triester is het stemresultaat!
Dat de meerderheid gewoon zonder ff écht na te denken JA stemt :S
Een geloofsovertuiging heeft ook direct met de JA stemmers te maken ... maar die beseffen dat niet :S

Zij geloven namelijk niet in een hoger wezen/schepper oid.
Ik neem aan dat zij atheist zijn of anderzins (natuurwetenschap/darwinisme/hitler/stalin)
Ik kan natuurlijk alleen maar speculeren over wat zij geloven WANT DAT WEET IK NATUURLIJK NIET
Maar het punt is dat je een religie wel aanhangt of niet,
Zo niet, dan is dat jouw geloofsovertuiging.

Althans ... dat is mijn geloofsovertuiging :rot:
De problemen van religies/geloof liggen niet bij de religieuzen maar bij de manier hoe anderen daar mee omgaan ;)
Dit werkt ook 2 kanten op ... as usual.
Want met het geloof/religie van een ander heb je niks te maken
Dat is je goed recht!
Maar ga dan niet van de zijlijn tóch van alles roepen (bemoei je er niet mee)

Als je er niks mee te maken wil hebben diend de ander dat ook te respecteren.
Geen gedram met je flyers of folders .. of aan me deur met je praatjes ... nee is nee!

Nou ...
hoog tijd voor een bijpassend educatief nummertje over nog niet zo heel erg lang geleden hier niet zo heel ver vandaan ....

Dit is wat ik kwijt wilde .. uit studio -234,98 en een half
Ik ben n00b en ik wens u allen een fijne avond

laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 20:25:
je MOET niks.

Klopt, het is je eigen verantwoording. Maar wil je de leer van Boeddha naleven zul je dit soort illusie-opwekkende praktijken beter achterweg kunnen laten. Dit is dan ook weer zo'n typisch voorbeeld waar ik nog lang niet aan toe ben ik mijn leven.

Allemaal concepten, dat is al ontsnappen uit realiteit. Boeddhisme is
gebaseerd op DIRECTE ervaring, nergens anders voor.

Waarom denk je eigenlijk dat concepten er zijn? Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat het begrip concept niet gewoon een ander concept is? Zullen concepten niet gewoon inherent aan de realiteit zijn denk je?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 21:32:
Onzin. Het is gebaseerd op zelfdiscipline, niet om wat anderen van je
eissen. Je moet het zélf doen, niemand kan je helpen, NIEMAND.

Je volgt toch echt de leer van Boeddha. En dus betreedt je een pad die door een ANDER ontwikkeld is!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 21:41:
Waarom denk je eigenlijk dat concepten er zijn? Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat het begrip concept niet gewoon een ander concept is? Zullen concepten niet gewoon inherent aan de realiteit zijn denk je?

Zoals ik al zei; Pas als je alle concepten los kan laten bereik je realiteit.

Je volgt toch echt de leer van Boeddha. En dus betreedt je een pad die door een ANDER ontwikkeld is!

Onzin, je hebt 1 pad en da's de jouwe. Boeddha of een meester is niet iemand die de waarheid heeft, NOOIT. Het is een gids, niks anders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 21:46:
Onzin, je hebt 1 pad en da's de jouwe. Boeddha of een meester is niet iemand die de waarheid heeft, NOOIT. Het is een gids, niks anders.

Het is een gids ja. Dus een inspiratiebron... en dus is er beïnvloeding in het spel. Niet dat dat erg is. Maar als jij het pad van die gids 360 graden anders volgt dan heeft het er dus niks meer mee te maken.

Zoals ik al zei; Pas als je alle concepten los kan laten bereik je realiteit.

Dit lijkt me dus vrij onmogelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 21:53:
Dit lijkt me dus vrij onmogelijk.

Het is mogelijk als je in het nu leeft. Dan zie je de wereld zoals die werkelijk is. Naar een vogel kijken zonder aan een naam of concept te
denken kijkend naar de vogel. (je noemt het niet eens een vogel)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Volledig in het nu zijn is het niet voor iedereen even makkelijk. Ik ben altijd al een denker geweest. En om eerlijk te zijn ben ik blij met die eigenschap en zie ik er niks in om dat te veranderen. :)

Waarschuw beheerder
Verandering hoort bij het leven, je kan er niet aan ontsnappen.
Vast willen houden aan dingen is ONMOGELIJK. Elk moment verander je.
Wie slaaf is van zijn gedachten of patronen zal nooit vrij zijn.
Veranderingen is wat gedichten mooi maakt of muziek hoorbaar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 22:05:
Verandering hoort bij het leven, je kan er niet aan ontsnappen.
Vast willen houden aan dingen is ONMOGELIJK. Elk moment verander je.
Wie slaaf is van zijn gedachten of patronen zal nooit vrij zijn.

Net zeg je nog op msn dat jejezelf moet accepteren zoals je bent en dat je niet moet veranderen (ofzoiets). Beetje tegenstrijdig :P
Daarbij ervaar ik mezelf niet als gevangen in m'n geest. Voel me best een vrije geest eigenlijk die goed voor zichzelf kan denken.

Maar nog even over die concepten... dit is buiten meditatie om zo goed als onmogelijk. Simpelweg doordat je hersenen prikkels vrijwel direct omzetten in signalen die op hun beurt worden geïnterpreteert worden tot iets dat samenhangt aan een concept. Het vergt jarenlange training om je hiervan los te maken. En ik geloof ook eigenlijk niet dat jij hier al van los bent. Ik denk eerder dat je dit graag wilt en het jezelf zodoende wijsmaakt. Pas ervoor op dat je dus nu niet zelf in een illusie van je mind verkeert. ;) Illusies kunnen héél realistisch aanvoelen!
Wees alert op ieder concept dat voorbij komt in je hoofd. Hou het voor grap eens een dagje bij met pen en papier. Zodra je jezelf op conceptualisatie betrapt, turf dan. Ik durf te wedden dat je blaadje op het einde van de dag behoorlijk vol staat. Overigens is dit natuurlijk wel tegelijkertijd een goede methode om jezelf ervan bewust te worden en het zo af te leren. 2 vliegen in één klap dus. :P
Maar je maakt mij verder niet wijs dat wanneer je misschien een paar maanden geleden met de materie van de TAO in aanraking komt, je dit dan meteen zomaar even in jezelf cultiveert. Of je moet een supermens zijn ofzo... 8)

Maargoed, nu ga ik echt aan de studie. Ik lees zo je reactie wel weer (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 22:16:
Net zeg je nog op msn dat jejezelf moet accepteren zoals je bent en dat je niet moet veranderen (ofzoiets). Beetje tegenstrijdig :P

Je kan je niet veranderen op het moment dat je bent, simpel.
Je bent wat je bent, dus dat hou ook in accepteren dat alles veranderd.
Jezelf accpteren is ook verandering accepteren.
Om verandering niet te accepteren is om leven niet te accepteren en
het leven te beperken. Natuur kent geen beperkingen ; het groeit.
Verandering is de weg van de natuur, daarom is natuur ook niet hoekig.
Water is geen seconde hetzelfde.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Volgends mij is iedereen gelovig hier.. Ik vind de hele bijbel en shit schijnheilige bedoelingen.. WANT:

Ik ben katholiek opgevoed, maar geloof voor mezelf niet. In de Bijbel staat dat God een almachtig persoon is, waarom stopt hij dan geen oorlogen? En gaan de mensen die nooit een vlieg kwaad doen dood en blijven de grootste psychos leven? Waarom is er dan armoede op de wereld? Waarom wordt het gerechtvaardigd dat mensen elkaar ombrengen en daar bovenaards niet voor gestraft worden? Waarom gaan mensen vreemd, als in de bijbel staat dat er een linkeroog uitgetrokken mag worden als de sexen naar een ander behalve hun echtgenoot kijken? Waarom sterven er iedere seconde 3 kinderen aan HIV?

Zo kan ik nog wel een heleboel vragen gaan oprakelen, waarvan ik weet dat ze toch niet beantwoord worden. De mensen die houvast kunnen vinden aan het geloof respecteer ik, alleen vind ik wel dat ze dan ook na moeten denken waarin ze geloven en wat de daden/keuze's etc voor een invloed hebben op deze wereld. De Bijbel is lang niet zo'n heilig boek als er gezegd wordt, er staan de meest vreselijke dingen in.. Voor mij is het geloven gestopt toen mijn opa overleed aan kanker, ik snap niet dat "God" dat toe kan laten, mijn opa heeft NOOIT een vlieg kwaad gedaan en doneerde aan de goede doelen.. Als God zo almachtig is als er gepredikt wordt, dan mag hij wel eens opschieten met zijn almachtige daden, ik heb het niet zien gebeuren de afgelopen 16 jaar..

Waarschuw beheerder
Als de mensen uit de kerken enzo écht in god zouden geloven zoals hun
het interpreteren zouden de kranten elke dag vol staan met de meeste
bizare verhalen of dan zou men de meest bovennatuurlijke dingen op tv
zien ;p haha.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:06:
Volgends mij is iedereen gelovig hier..

Zelfs een atheist is een gelovige, het is in zekere zin een niet-theist.
Meerderheid van de mensen geloven in dingen, niet eens in god, maar in
de zin van 'lights out' of 'leven na de dood' of een ziel die opnieuw
een lichaam zoekt. Zijn allemaal concepten waaraan men zich vasthoud.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja maar dat is toch wat God belooft in het Oude Testament? En het klinkt 10x beter dan moord en doodslag..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:08:
Zelfs een atheist is een gelovige, het is in zekere zin een niet-theist.
Meerderheid van de mensen geloven in dingen, niet eens in god, maar in
de zin van 'lights out' of 'leven na de dood' of een ziel die opnieuw
een lichaam zoekt. Zijn allemaal concepten waaraan men zich vasthoud.

Maar allemaal komt het op hetzelfde neer.. In hun geloofsovertuiging worden dingen beloofd die niet haalbaar zijn..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:15:
Maar allemaal komt het op hetzelfde neer.. In hun geloofsovertuiging worden dingen beloofd die niet haalbaar zijn..

Jep, eigenlijk is het zichzelf beter willen voordoen dan men is. Om
de menselijkheid op te geven in ruil voor 'het beloofde land', zo
maak je de wereld voor jezelf en anderen tot een hel.
Men is bang voor de dood, als men niet bang zou zijn voor de dood
zou men zich ook niet dogmatisch laten indoctrineren door religie.

een mooi Zen gezegde is ook;

"Life is the only thing worth living for."

8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:18:

En dan te bedenken dat mensen bij hoog en laag blijven beweren dat het geloof alles verklaard!! Wat mij betreft mogen ze het geloof afschaffen.. Schijnheilig gedoe.. Mensen zeggen dat je bij een erome tegenslag zoals ik bij mijn opa een houvast kunt hebben bij geloof, maar ikzelf zie dat niet gebeuren.. Ik kan ook niet een knopje in mijn hoofd omzetten.. Heb allerlei films gezien.. Da Vinci Code, Constatine etc etc etc en daaruit blijkt dat het allemaal niet zo lieflijk en heilig is.. Ze geloven luchtkastelen omdat dat de veilige manier is!

Waarschuw beheerder
Simpelweg is het ontsnappen aan realiteit, vluchtgedrag, het leven een
betekenis willen geven terwijl je niet eens weet wie jezelf bent :p

Daarom zijn Zen meesters ook heel goed in het verbranden van boeken O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:28:
Simpelweg is het ontsnappen aan realiteit, vluchtgedrag, het leven een
betekenis willen geven terwijl je niet eens weet wie jezelf bent

Daarom zijn Zen meesters ook heel goed in het verbranden van boeken

Met jou kan ik praten!(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:33:
Met jou kan ik praten!(y)

Ik hoor anders niks. O:)

;p

Daarom is Boeddhisme bijvoorbeeld iets wat continue veranderd en niet
iets wat gefixeerd blijft als een bijbel. In de bijbel staan veel wijze
dingen dat kan ik niet ontkennen. Maar als je het nieuwe testament leest
kan je d'r geen touw aan vastknopen mits je onder invloed bent van iets
lijkt wel :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:37:
Daarom is Boeddhisme bijvoorbeeld iets wat continue veranderd en niet
iets wat gefixeerd blijft als een bijbel. In de bijbel staan veel wijze
dingen dat kan ik niet ontkennen. Maar als je het nieuwe testament leest
kan je d'r geen touw aan vastknopen mits je onder invloed bent van iets
lijkt wel

Idd.. niets mis mee;) Ik ga eens slapen..

ikkes is moe

Waarschuw beheerder
Ik ga ook straks, sweet dreams! ;) :flower:

Waarschuw beheerder
En dus betreedt je een pad die door een ANDER ontwikkeld is!

Het is een gids, niks anders.

[img width=40 height=43 cacheid=000173df0029f0441ca3727a1a02190e23]http://bestsmileys.com/thinking/5.gif[/img]

Boeddhisme is
gebaseerd op DIRECTE ervaring, nergens anders voor.

je MOET niks.

[img width=40 height=43 cacheid=000173df0029f0441ca3727a1a02190e23]http://bestsmileys.com/thinking/5.gif[/img]

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 22:04:
Ik ben altijd al een denker geweest.

(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een uitspraak van een Zen meester Dogen;

"If you cannot find the truth right where you are, where else do
you expect to find it?"

Waar zoek je naar? Wat wil je nou bereiken? Waarom ga je opzoek
naar antwoorden over jezelf terwijl jij het antwoord enkel
zelf kan betanwoorden? etc etc.
Wees gewoon wat je al bent zonder het een naam te willen geven :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:25:
Mensen

Is meervoud.
dat je bij een erome tegenslag

Neem aan, dat je enorme tegenslag bedoeld, maar dat heb je vaak dat er mensen zijn, die denken gelijk hulp te moeten krijgen.
Ze geloven luchtkastelen omdat dat de veilige manier is!

Dat is omdat zij in die luchtkastelen willen geloven, maar beter is, om het geloof te onderzoeken hoe het in mekaar zit, wat die geloof ook dan mag zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 00:01:
"If you cannot find the truth right where you are, where else do
you expect to find it?"

Dat is voor mij weer zo'n uitspraak.
Beknopt, wat is het verband, de context?

Kan voor een ieder anders zijn.
De een vindt het antwoord in de bijbel, de ander bij zijn ouders of misschien bij de buurvrouw ;p
En daar hebben ze misschien wel voldoening mee.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:06:
Volgends mij is iedereen gelovig hier.. Ik vind de hele bijbel en shit schijnheilige bedoelingen.. WANT:

Ik ben katholiek opgevoed, maar geloof voor mezelf niet. In de Bijbel staat dat God een almachtig persoon is, waarom stopt hij dan geen oorlogen? En gaan de mensen die nooit een vlieg kwaad doen dood en blijven de grootste psychos leven? Waarom is er dan armoede op de wereld? Waarom wordt het gerechtvaardigd dat mensen elkaar ombrengen en daar bovenaards niet voor gestraft worden? Waarom gaan mensen vreemd, als in de bijbel staat dat er een linkeroog uitgetrokken mag worden als de sexen naar een ander behalve hun echtgenoot kijken? Waarom sterven er iedere seconde 3 kinderen aan HIV?

Zo kan ik nog wel een heleboel vragen gaan oprakelen, waarvan ik weet dat ze toch niet beantwoord worden. De mensen die houvast kunnen vinden aan het geloof respecteer ik, alleen vind ik wel dat ze dan ook na moeten denken waarin ze geloven en wat de daden/keuze's etc voor een invloed hebben op deze wereld. De Bijbel is lang niet zo'n heilig boek als er gezegd wordt, er staan de meest vreselijke dingen in.. Voor mij is het geloven gestopt toen mijn opa overleed aan kanker, ik snap niet dat "God" dat toe kan laten, mijn opa heeft NOOIT een vlieg kwaad gedaan en doneerde aan de goede doelen.. Als God zo almachtig is als er gepredikt wordt, dan mag hij wel eens opschieten met zijn almachtige daden, ik heb het niet zien gebeuren de afgelopen 16 jaar..

Tja, maar dat ligt misschien toch ook een beetje aan de opvattingen die mensen hebben over de bijbel. Deze wordt denk ik iets te vaak letterlijk opgevat. God wordt denk ik ook te vaak gezien als een soort menselijke entiteit met een karakter en persoonlijkheid enzo. Maar logisch bekeken lijkt het mij niet echt aannemelijk dat God een soort persoonlijkheid zal zijn ofzo. Want een persoonlijkheid is immers beperkt. En wanneer je het over God hebt, dan heb je het over een soort allesomvattend begrip dat alles inhoudt wat met leven verbonden is. Dan lijkt het mij dat er geen ruimte kan zijn voor zoiets als een persoonlijkheid. God zien als een liefdevolle man met een grote baard is sowieso niet logisch. Dan reist namelijk ook onmiddelijk de vraag of "Hij" geen ouders heeft en nergens vandaan komt, etc. En daarbij, waarom zou het eigenlijk een "Hij" zijn en geen "Zij"? Allerlei vragen die daarbij opdoemen en waar in die visie weinig logische antwoorden op te vinden zijn naar mijn idee.

Zelf denk ik dat er absoluut wel iets is waaraan de naam God toegekend kan worden, maar dan eerder een soort kracht. En die kracht is geen persoonlijkheid, maar eerder een soort energie van een onmetelijke intelligentie. Zeg maar de universele levensenergie. En die energie maakt geen onderscheid in goed en kwaad. Dit kent het zelfs niet eens! God is de natuur, het multiversum en ook alles buiten het multiversum om tot in alle dimensies. Het schept, onderhoudt en vernietigt (Generator Operator Destructor ;)).

God is de naam die mensen gegeven hebben aan het mysterie wat mensen, al zolang als ze bestaan, bezighoudt. De verwondering van het bestaan, het leven. Om dit, voor het menselijk verstand niet te bevatten, fenomeen enigzins begrijpbaar te maken hebben mensen dit fenomeen gepersonificeerd. Echter denk ik dat je die personificatie dus niet letterlijk moet nemen daarom.
En de verdere inhoud van de bijbel dus ook niet... zie dingen eerder symbolisch. Dat is ontzettend ingewikkeld en zeker niet voor iedere leek mogelijk, maar denk je ook niet dat, wanneer je het over zoiets groots hebt, het ook niet ongelooflijk ingewikkeld in elkaar zal zitten? :) Ik denk niet dat het hele Goddelijke plan iets is dat zomaar voor iedereen op aarde zonder problemen te begrijpen is. Daar dient men zich bij neer te leggen en dus wat terughoudender in te zijn i.p.v. te verkondigen dat ze dé waarheid in pacht te hebben (en eventuele andersdenkenden te haten of zelfs te vermoorden of wat dan ook...).

God staat daarom dan ook volledig buiten hetgeen hier op aarde gebeurt aan ellende... hiervoor zijn we zelf volledig verantwoordelijk en er is niemand die ons komt redden als het écht helemaal fout dreigt te lopen. We hebben het zelf in de hand en er is geen oude wijze man in de hemel die toekijkt en in zal grijpen.

We kunnen enkel leren van onze fouten en van onze pijn. En in dat leren schuilt denk ik de kern van ons bestaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 23:18:
Jep, eigenlijk is het zichzelf beter willen voordoen dan men is. Om
de menselijkheid op te geven in ruil voor 'het beloofde land', zo
maak je de wereld voor jezelf en anderen tot een hel.

:respect: Goed verwoord :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 02:28:
Men is bang voor de dood

In welk verband?
Denk niet dat een ieder bang is voor de dood.
Als ik zou zeggen bang voor de dood, voor het onbekende: Nee!
Bang voor de dood, d.m.v. het lijden van "pijn" (bijv. ziekte/ongeval) voor de dood: Ja!

En de pijn niet te verwarren met het lijden van "de zonden", want dat doet sommige mensen zeer zeker ook pijn (geestelijk).
En dit kan in combinatie zijn met het lijden van lichamelijk pijn voor de dood.
Denk maar aan de laatste sacrament.

Dus dat
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 02:28:
dogmatisch laten indoctrineren door religie

is niet altijd van toepassing.

Er zijn zelf mensen die dood willen, omdat men het nut op aarde niet
begrijpt.
Het is vaak een kwestie van overleven, dan kan men net zo goed gelijk dood zijn.
Wat voor zin heeft het op aarde te zijn, om er een HEL van te maken, terwijl het de HEMEL kan zijn????!!!!!!!

Daardoor denk ik dat
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 02:22:
God staat daarom dan ook volledig buiten hetgeen hier op aarde gebeurt aan ellende... hiervoor zijn we zelf volledig verantwoordelijk en er is niemand die ons komt redden als het écht helemaal fout dreigt te lopen. We hebben het zelf in de hand en er is geen oude wijze man in de hemel die toekijkt en in zal grijpen.

En het laatste zinsgedeelte, daar hopen velen op.
Maar we zullen zelf onze troep moeten opruimen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 12:53:
Als ik zou zeggen bang voor de dood, voor het onbekende: Nee!
Bang voor de dood, d.m.v. het lijden van "pijn" (bijv. ziekte/ongeval) voor de dood: Ja!

Ja, daar denk ik exact hetzelfde over. En idd, je kunt niet spreken van "mensen zijn bang van de dood", maar eerder van "een hoop mensen zijn bang voor de dood". Satori is nogal ongenuanceerd en generaliserend vaak.. moet ie eigenlijk es afleren, hehe ;p Een hoop mensen vrezen de dood idd niet, maar wel de mogelijke manier waarop. Zo ik ook... al heb ik op de een of andere manier al m'n hele leven een soort vertrouwen in dat m'n dood vreedzaam zal gaan (misschien een persoonlijke fabel hoor, maargoed).

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 12:53:
En het laatste zinsgedeelte, daar hopen velen op.
Maar we zullen zelf onze troep moeten opruimen.

Juist...

Ben jij Christen trouwens of wat is eigenlijk jouw levensbeschouwing? :)

Waarschuw beheerder
Als je niet bang ben voor de dood kan je leven zoals je zelf wilt.
Velen ontwijken en steken ongeloofelijk veel energie in het willen
doorgaan met het leven omdat ze bang zijn.
Veel mensen nemen de dood niet in overweging, ze willen het liefst
niet doodgaan, zo ontsnap je aan het leven zelf.
Iedereen die bang is voor de dood zal nooit kunnen zijn wat ie wilt
zijn. Het is ook iets waarin we opgroeien natuurlijk, want de meerderheid van
de mensen zien dood als iets negatiefs, staan te huilen
bij begrafenissen etc. Hypnotisering is het.

Als je de dood niet liefhebt, heb je het leven ook niet lief :no:

Bruce Lee ;

"Classical methods and traditions make the mind a slave ; you are
no longer an indivudual, but merely a product. Your mind is the
result of a thousand yesterdays."
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 13:57:
Als je niet bang ben voor de dood kan je leven zoals je zelf wilt.

Ik ben niet bang voor de dood, maar ik ervaar toch echt wel eens belemmeringen om te kunnen zijn wie ik wil.

Er is zoveel meer tussen leven en dood dan alleen het beginpunt en het eindpunt. Je moet niet vergeten dat mensen tot meest sociale wezens op aarde behoren en constant in de nabijheid van elkaar zijn deze steeds opzoeken. Mensen beïnvloeden elkaar constant en dat kan in een hoop gevallen ook belemmerend werken. Daar heeft wel of geen angst voor de dood niks mee te maken, toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 14:05:
maar ik ervaar toch echt wel eens belemmeringen om te kunnen zijn wie ik wil.

Je kan enkel jezelf overwinnen; dat is de grootste overwinning die er
te halen is.

Je moet niet vergeten dat mensen tot meest sociale wezens op aarde behoren en constant in de nabijheid van elkaar zijn deze steeds opzoeken.

Sociaal oke, maar wat anderen als waarheid beschouwen hoeft niet opgevat
te worden als dé waarheid. Want die ligt altijd in het midden. Vind je
eigen waarheid.

Daar heeft wel of geen angst voor de dood niks mee te maken, toch?

Mensen manipuleren elkaar door traditie, het overbrengen van wat men
denkt dat goed is, ook voor anderen goed is omdat men het weer van de
ouders of anderen over hebben genomen; teruggrijpen op
wat geweest is dus en het nu ontkennen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je voorstellen dat de dood iets prettigs is...dat je niet bang voor de dood hoeft te zijn...dat je naar de hemel gaat na je dood...of dat er na de dood zelfs helemaal niks is...is ALLEMAAL gebaseerd op een angst voor de dood...
Het zijn allemaal een soort van filters...gewoon verschillende manieren om met de dood om te kunnen gaan...
Hoef je je ook echt niet voor te schamen want dat is menselijk... :)
Je psyche doet dat express om je te beschermen...want we hebben als mens zijnde een extreme angst voor de dood juist...
Wat komt omdat wij de enige wezens zijn die ook maar beseffen dat er zoiets als de dood is...dat we eindig zijn...
Op het moment dat we dat ontdekten werd de psyche met iets vreselijks geconfronteerd...en automatisch werd het defensiemechanisme om die extreme angst te filteren ook geschapen als het ware...
De psyche kan die angst in zijn pure vorm gewoon niet aan...en gooit er automatisch allerlei filters overheen als het ware ter bescherming zodat we er wel mee om kunnen gaan...en iedereen geeft daar zo zijn eigen invulling aan...
Er is daarom wel een verschil tussen mensen die er tot op bepaalde hoogte berusting in kunnen vinden en mensen die dat niet kunnen...
Laatste groep probeerd er constant voor weg te lopen...dat is hun manier om gewoon helemaal niet confronteerd te worden met de dood...voor rust...
Al is dat geen verstandige of gezonde (voor de psyche) manier omdat het je toch steeds blijft achtervolgen en stiekem (onbewust) weet je ook wel dat je het niet kan ontlopen...al word je er wel steeds mee geconfronteerd...en dat maakt je in feite alleen maar angstiger...het verkrampt/verlamd je...
De eerste groep accepteerd dat ze er niet weg van kunnen lopen...dat de dood er hoe dan ook aankomt...die hebben zich er wel mee geconfronteerd...
Die proberen daar vervolgens gewoon berusting in te vinden...wat ook neerkomt op rust in de psyche...dat is hun manier om met de angst voor de dood (die de psyche heeft en echt niet tof vind) om te kunnen gaan...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 7 december 2007 om 14:31:
is ALLEMAAL gebaseerd op een angst voor de dood...

Niet mee eens. Als je jezelf kent is er geen angst meer ;)
Dood is een onderdeel van het leven, leven maakt dood en dood maakt
leven, simpel.
Leven = verandering.
Muziek word ook pas hoorbaar door tonen en leegten. In puur water kunnen
ook geen vissen leven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 7 december 2007 om 14:31:
Je voorstellen dat de dood iets prettigs is...dat je niet bang voor de dood hoeft te zijn...dat je naar de hemel gaat na je dood...of dat er na de dood zelfs helemaal niks is...is ALLEMAAL gebaseerd op een angst voor de dood...
Het zijn allemaal een soort van filters...gewoon verschillende manieren om met de dood om te kunnen gaan...
Hoef je je ook echt niet voor te schamen want dat is menselijk...

Nou, ik zweer toch echt dat ik absoluut NIET bang ben voor de dood! En dat de dood me iets moois lijkt is echt niet om een onbewuste dood te verdoezelen. Ik heb periodes in m'n leven gehad dat ik af en toe bijna smeekte om alsjeblieft een hartaanval te krijgen ofzo... dus dat zegt genoeg :d

Kijk, natuurlijk activeert ook mijn psyche een overlevingsmechanisme zodra ik in levensgevaar verkeer, maar dat is puur instinctief... zeg maar een soort automatische reactie van het lichaam... maar op geestelijk vlak kan dit wel anders liggen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 14:49:
En dat de dood me iets moois lijkt is echt niet om een onbewuste dood te verdoezelen

Dat bedoelt ze dus met visies ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 14:49:
Ik heb periodes in m'n leven gehad dat ik af en toe bijna smeekte om alsjeblieft een hartaanval te krijgen ofzo... dus dat zegt genoeg

Waarom hartaanval en niet levend verbranden? :)
Misschien onbewust toch hopen op dat de dood op een manier plaatsvind die jij prettig(er) vind?
Misschien toch nog enigzins een manier proberen te vinden om grip op je dood te hebben? Dat je hem zelf in de hand hebt?
Dat de dood op zijn minst plaatsvind wanneer jij het wil en op een manier die jij zelf uitkiest?

Nu eerlijk dus... :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hehe... nou waarom een hartaanval en niet levend verbranden? Omdat levend verbranden natuurlijk de meest gruwelijk pijnlijke dood is misschien en een hartaanval in principe zo voorbij is? :P De angst bij het doodgaan is voor mij om pijn te krijgen. Want voor pijn, ja, daar is iedereen denk ik bang voor, zelfs de grootste masochist op aarde. ;p Doodgaan betekent wel eens dat het lichaam ervoor vernietigd moet worden en dat is natuurlijk het meest pijnlijke wat er is. Maar de dood opzich, als angst voor het onbekende om wat daarna zal zijn.. nee daar ben ik niet bang voor. Als ik een dodelijke ziekte zou hebben die een niet al te verschrikkelijke lichamelijke lijdensweg zal betekenen dan zal ik niet bang zijn voor de dood iig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 7 december 2007 om 15:04:
Waarom hartaanval en niet levend verbranden?
Misschien onbewust toch hopen op dat de dood op een manier plaatsvind die jij prettig(er) vind?
Misschien toch nog enigzins een manier proberen te vinden om grip op je dood te hebben? Dat je hem zelf in de hand hebt?
Dat de dood op zijn minst plaatsvind wanneer jij het wil en op een manier die jij zelf uitkiest?

Als je dood wil maakt het niet meer uit op welke manier dat moet gebeuren..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 13:05:
Ben jij Christen trouwens of wat is eigenlijk jouw levensbeschouwing?

Vader: protestant, moeder: katholiek, ik: niet gedoopt, voel mij een heiden.....iem. die niet de juiste religie aanhangt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 21:30:
Of jij hebt nu slechts pas met één boeddhistische vorm kennisgemaakt en moet de rest nog ontdekken. Want regels en disciplines zijn er wel degelijk binnen het Boeddhisme!

:knuffel:idd! Sommige leren T nooit!

Waarschuw beheerder
revelations made by Jesus to the apostle John.

The revelations have been interpreted in many ways. When we take a look at this book, and compare its content with the occurrences surrounding the persecution of Falun Gong in today's China, we can find quite a few parallels.

However first I would like to apologize in advance should anyone take offence over this essay. It is not my intention to be disrespectful towards the Bible, its contents or interpretations thereof. I simply wish to present here some facts and similarities that I myself, as a Falun Gong practitioner, find remarkable. I will mainly focus on Book 13 and leave it to the reader to decide whether these things are merely coincidences or not.

The Red Dragon

Revelations 12:3 speaks of: "...a great red dragon, having seven heads ... and seven crowns upon his heads." The colour of communism is red, as is the flag of the People's Republic of China. During the period after the 15th Party Congress (from 1997 till 2002) the Central Committee of the Chinese Communist Party (CCP) counted seven heads. The members of the Central Committee are the supreme rulers within the CCP; hence the heads wearing crowns. Given its history of bloodshed and suppression, it is not unbefitting call the CCP a 'dragon."

The Beast

(13:1) "And I saw a beast rising up out of the sea ..." Former Party Secretary Jiang Zemin was born in the city of Shanghai, where he also began his political career. Shanghai in Chinese literally means "rise from the sea."

(13:2) "Now the beast which I saw was like a leopard, his feet were like the feet of a bear, and his mouth like the mouth of a lion." In literary circles, the old communist bloc has often been nicknamed "a leopard." The grizzly bear was the mascot of the Soviet Union. Thus, having the feet of a bear may symbolize the beast walking down the same path as the old communists.

The verse continues: "And the dragon gave him his strength, and his throne, and great authority." In those days Jiang was supreme military commander (strength), head of state (throne) and Party Secretary of the CCP (great authority).

Just like the dragon, the beast also has seven heads (13:1): "Having seven heads ... and upon its heads the name of blasphemy." This probably refers to the seven main culprits of the persecution, namely Jiang Zemin and his henchmen Luo Gan (head of national security), Li Lanqing (head of the 610 office, a Gestapo-like organization created to eliminate Falun Gong), Liu Jing (vice head of the 610 office), Ding Guangen (minister of propaganda), Zhou Yongkang (governor of Sichuan province) and Zeng Qinghong (head of organization CCP).
As for blasphemy, Falun Gong practitioners believe that the principles of truthfulness, benevolence and forbearance are the principles that govern both heaven and earth; they represent the nature of all that is good and divine. Truthfulness, benevolence and forbearance were criticized by Jiang's regime, as "having nothing in common with the Socialist and cultural development that the CCP pursues." A hate campaign followed, ridiculing these principles, theism, and the like.

(13:3) "One of his heads ... had been mortally wounded, and his deadly wound was healed. And all the world marvelled and followed the beast." In 1999, minister of propaganda Ding Guangen temporarily retreated from politics due to illness and disagreements with Jiang Zemin over economic reforms. For a while it looked like his career would be over, but Ding returned as a member of the Politburo and vice head of the 610 office. After opening up the Chinese economy, "all the world marvelled and followed the beast."

(13:4) "...and they worshiped the beast, saying, Who is like the beast? Who is able to make war with him?" Opening up the Chinese economy after 50 years of isolation was met with cheers the world over. As a nuclear force with an army of over 2 million soldiers, who would dare to attack Jiang's regime?

(13:5) "And [the beast] was given a mouth speaking great things and blasphemies, and he was given authority to continue for forty-two months." As party Secretary, Jiang had the CCP's enormous propaganda machine at his control, which he used to smear and demonize Truthfulness, benevolence and forbearance. A typical aspect of propaganda is its inflated rhetorical style, hence "speaking great things."

On June 13, 1999, the Central Committee issued an official document, pressed by Jiang, which ordered all of the CCP's departments throughout China "to engage in combat with Falun Gong." In the days that followed, the CCP's propaganda machine began with the preparations for a full-blown nationwide hate campaign against Falun Gong and all that it represents: truthfulness, benevolence and forbearance.

Exactly forty-two months later, on November 15, 2002, during the 16th Party Congress of the CCP, Jiang resigned as Party Secretary. For Jiang it meant the end of his authority over the CCP's propaganda machine.

(13:7) "It was granted to him to make war with the saints..." The definition of a saint is someone who has overcome the evil inside himself and has attained great wisdom or ascended to heaven; in other words someone who has succeeded in cultivation practice. What has been called "a Saint" in the West, has always been called an "Enlightened One" in the East. Both are the same.

Falun Gong practitioners also practice cultivation. They believe that leading a life strictly according to the principles of truthfulness, benevolence and forbearance, will lead them to overcome their negative side and human shortcomings and enable them to achieve enlightenment in the end.

Falun Gong practitioners believe in the principle that good is rewarded and evil meets with retribution. Therefore they adhere to the principle "don't hit back when beaten, don't talk back when scolded." Perhaps this is what is referred to in verse 13:10: "He who leads into captivity shall go into captivity; he who kills with the sword must be killed with the sword. Here is the patience and the faith of the saints." Even after eight years of persecution, Falun Gong practitioners have never used violence or force against their oppressors, which can be considered proof of their faith and extraordinary forbearance.

Verse 13:7 proceeds: "And power was given [to the beast] over all kindreds, and tongues, and nations." At the outset of the persecution, nearly all the world's press and media unwittingly copied the lies and slander of the CCP's hate campaign against Falun Gong. Jiang travelled all over the world and personally handed out propaganda leaflets to various heads of states, thereby misleading the whole world. Through its embassies and consulates, the CCP has slandered and harassed Falun Gong practitioners and intimidated government officials worldwide. Fortunately the tide has turned, and everyone can now clearly see who the wicked ones truly are.

The Second Beast

Verse 13:11 speaks of a second beast: "Then I saw another beast ... and he had two horns like a lamb and spoke like a dragon." This wouldn't be referring to the present Chinese leader Hu Jintao, who has always ignored the persecution. A better candidate would be Zeng Qinghong, vice secretary of the CCP, and this for three reasons. One, the two dashes above the Chinese character of his last name Zeng (曾) Resemble the horns of a lamb. Two, "speaking like a dragon" refers to Zeng being a hard-line communist. Three, Zeng is one of Jiang's closest trustees; he is the second most powerful man in the CCP at present. Verse 13:15 says: "He was granted power to give breath to the image of the beast, that the image of the beast should both speak and cause as many as would not worship the image of the beast to be killed." It is mainly Zeng who keeps Jiang's persecution policy going.

(13:13) "He performs great signs, so that he even makes fire come down from heaven on the earth in the sight of men." The Olympic flame is ignited with the aid of sunbeams and a lens. It was Zeng Qinghong who officially unveiled the Olympic mascot in Beijing on September 6, 2007.

(13:16-17) "He causes all, both small and great, rich and poor, free and slave, to receive a mark on their right hand or on their foreheads, and that no one may buy or sell except one who has the mark or the name of the beast, or the number of his name." This is similar to the way the CCP issues economic licenses. Such licenses can often only be obtained when one is affiliated with the CCP or has performed certain duties for the CCP or has bribed a CCP official. One is admitted to some companies or schools only when one is a member of the CCP. In some companies everyone or even young children in schools are forced to join the CCP. The initiation ceremony has the new CCP member raise his right fist as he pledges his willingness to give his life for "the Party."

The hats of the Chinese police and military have a red star, the symbol of the CCP, "on their foreheads."

666 - The Number of the Beast
Zeer interessante interpretatie!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 22:49:
dd! Sommige leren T nooit!

Er valt ook niks te leren 8)

Waarschuw beheerder
je MOET niks

Nee als je niet verlicht wilt raken niet, maar waarom ben je dan hier?

Ik ben een veteran disciple in de buddhaschool en geen leken boeddhist!

Waarschuw beheerder
Een veteraan bestaat nooit in Boeddhisme, iemand die dat zegt is het niet.
Een Boeddha is ego-loos, non-dualistisch, en maakt geen verschil, iets
wat jezelf dus wel doet ;)

Spirituele trots (n) totaal on-Boeddhistisch!

"Veel mensen worden nooit volwassen en leven hun leven
continue in competitie met anderen ; ik ben wijzer dan
jou, ik ben liefdevoller dan jou, ik ben beter dan jou.
iemand die dat spelletje uit is gespeeld zal openstaan
voor zen. Een zen leerling is niet betrokken in het
'status-spelletje'. Zeggen dat je beter bent dan anderen
slaat echt totaal nergens op."

"Those who say do not know, those who know do not say" ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 22:56:
Those who say do not know, those who know do not say"

What do you know?
Hoe gaat iemand dan leren?
Typisch zen boeddhisme, gebaseert op een uitspraak die niet begrepen werd omdat hun niveau te laag was.

Veel mensen worden nooit volwassen en leven hun leven
continue in competitie met anderen ; ik ben wijzer dan
jou, ik ben liefdevoller dan jou, ik ben beter dan jou.
iemand die dat spelletje uit is gespeeld zal openstaan
voor zen. Een zen leerling is niet betrokken in het
'status-spelletje'. Zeggen dat je beter bent dan anderen
slaat echt totaal nergens op."

Gaap! direkt spreek je jezelf tegen:loser:

Spirituele trots

Nee, gewoon 10 jaar onderwezen in een echte cultivatieschool. zal ik geen veteraan zijn dan?

Anyway better shut it!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 23:29:
What do you know?
Hoe gaat iemand dan leren?
Typisch zen boeddhisme, gebaseert op een uitspraak die niet begrepen werd omdat hun niveau te laag was.

Dat is geen Zen, dat is Lao Tzu's uitspraak...
Nee, gewoon 10 jaar onderwezen in een echte cultivatieschool. zal ik geen veteraan zijn dan?

Anyway better shut it!

Wat een zelfdicipline! *applaus*

Je hebt NIKS met Boeddhisme te maken :) sorry hoor, maar dit is een
lachertje. :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 23:36:
Je hebt NIKS met Boeddhisme te maken

Idd T niveau is te laag en hun hebben met ons te maken.
Maar ja ik praat bij jou tegen een muur aan.

Waarom de Lagereschool volgen als de hoogste Universieteit van de cosmos voor je neus staat?
%)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Believe nothing on the faith of traditions,
even though they have been held in honor
for many generations and in diverse places.
Do not believe a thing because many people speak of it.
Do not believe on the faith of the sages of the past.
Do not believe what you yourself have imagined,
persuading yourself that a God inspires you.
Believe nothing on the sole authority of your masters and priests.
After examination, believe what you yourself have tested
and found to be reasonable, and conform your conduct thereto.

-Buddha.

One of his students asked Buddha, "Are you the messiah?"
"No", answered Buddha.
"Then are you a healer?"
"No", Buddha replied.
"Then are you a teacher?" the student persisted.
"No, I am not a teacher."
"Then what are you?" asked the student, exasperated.
"I am awake", Buddha replied.

Ofterwijl; Neem niks van anderen aan, volg je EIGEN pad.
Als je dingen aanneemt van anderen moet je dat zelf weten,
maar zo zal je jezelf nooit ontdekken :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 december 2007 om 00:45:
Universieteit van de cosmos

De cosmos is geen universiteit, geen concept, concepten zijn
beperkingen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 december 2007 om 02:57:
Ofterwijl; Neem niks van anderen aan, volg je EIGEN pad.
Als je dingen aanneemt van anderen moet je dat zelf weten,
maar zo zal je jezelf nooit ontdekken

dingen aannemen kan een grootte belemmering vormen in je leven..en daarmee ook weer in die van mensen om je heen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 december 2007 om 03:32:
dingen aannemen kan een grootte belemmering vormen in je leven..en daarmee ook weer in die van mensen om je heen..

Absoluut, zoals ik zou zeggen; wie geen eigen verantwoording neemt, neemt geen verantwoording tegenover anderen.

Waarschuw beheerder

*buigt*
o koning wat hebt u een status verworven met u grenzeloze inzet in de

echte cultivatieschool

met andere woorden je bent de alleswetende?

Anyway better shut it!

klinkt een beetje als een project catwalk gast met ego.

Maar ja ik praat bij jou tegen een muur aan.

of hij bij jou?
wat is het verschil dan?
is de een onmenselijker dan de ander?

Idd T niveau is te laag en hun hebben met ons te maken.

denk je over wel meer mensen zo laag? hoe hoog vlieg je dan?