Partyflock

Forumonderwerp · 900971

Waarschuw beheerder
donateur
Woede over opmerkingen paus groeit
CAIRO/ROME - In de islamitische wereld groeit de woede over een toespraak van paus Benedictus XVI. De paus citeerde donderdag tijdens een toespraak in Duitsland een 14e eeuwse christelijke keizer die kritiek heeft geuit op de profeet Mohammed.

Het hoofd van het zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”. En een religieuze leider in Turkije meent dat de paus zijn gepland bezoek aan dat land maar moet heroverwegen.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei dat de paus de moslims niet wilde kwetsen en dat hij juist het belang van de dialoog tussen de godsdiensten wilde onderstrepen. Volgens hem wilde de paus vooral duidelijk maken dat hij „religieuze motieven voor geweld resoluut verwerpt”. De kerkvorst keerde donderdag na een zesdaags bezoek aan zijn geboortestreek Beieren terug naar Rome.

De leider van de Rooms Katholieke Kerk maakte de gewraakte opmerkingen tijdens een rede op de universiteit van Regensburg. In zijn toespraak ging hij in op de historische en filosofische verschillen tussen de islam en het christendom en de relatie tussen geweld en het geloof.

Benedictus XVI citeerde daarbij de 14e-eeuwse byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos. De keizer heeft volgens de overlevering gezegd: „Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is. Benedictus benadrukte daarbij dat het niet zijn eigen woorden waren en voegde eraan toe dat geweld „onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel”.

Volgens de leider Mohammed Mahdi Akef van het Moslim Broederschap worden door de boodschap van de paus „de argumenten versterkt van diegenen die zeggen dat het Westen vijandelijk staat tegenover alles wat islamitisch is”. Hij zegt „verbaasd” te zijn over de woorden van de paus.

In het seculiere Turkije omschreef Ali Bardakoglu, het hoofd van het departement voor Religieuze Zaken, de woorden als „zeer betreurenswaardig”. De paus brengt in november een bezoek aan Turkije, maar Bardakoglu zei niets in het bezoek te zien. „Hij (de paus) moet eerst zijn gevoelens van haat kwijtraken”, zei hij volgens de zender NTV.

Ook in het Golfstaatje Qatar liet een prominente geestelijke zich negatief uit over de woorden van Benedictus. Sjeik Youssef al-Qaradawi zei dat de islam een religie van vrede en reden is. „Moslims hebben het recht boos en gekwetst te zijn door het commentaar van de hoogste geestelijke in het christendom. Hij vindt dat de paus zijn verontschuldigingen moet aanbieden aan de moslimnatie „voor het beledigen van haar religie”.

Kritiek op de profeet Mohammed vanuit het Westen ligt altijd zeer gevoelig in islamitische landen. De publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant leidde eerder dit jaar nog tot geweldsuitbarstingen en protesten in veel islamitische landen.

het blijft een duitser maar 8)

laat maar weer zien hoe snel ze weer om "niks" op hun teentjes zijn getrapt

bron telegraaf

Artiest Chris tc
Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 09:50:
geloof is voor zielige mensen

:@ ik geloof dat ik jou een sukkel vind
:o oh wacht weet het zeker

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 09:47:
zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”

Goh alles wat wordt gezegd, zet kwaad bloed :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
je geloofd iets je weet het dus niet zeker

behalve dat 2 kangaroe's op je forumplaatje staan te neuken :lol:

Waarschuw beheerder
het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld

Ja.. daar moet ik je wel een klein beetje gelijk in geven!! :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje dom als je nog verhaaltjes gelooft die door een of andere mongool 2000 jaar ofzo geschreven zijn.

Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden

Laat ze dit maar tegenspreken ipv boos te worden :D
Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker

Inderdaad..
Alleen geloof is voor zielige mensen klinkt weer zo lullig.. Geloof is voor mensen die er toevallig mee opgevoed zijn.. Ze kunnen er ook niks aan doen :[

Nee sorry maar ik vind geloof ook maar een raar gebeuren hoor.. Maar ieder zo zijn ding he (F)

Waarschuw beheerder
radicale gelovigen veroorzaken zelf dat veel mensen bevooroordeeld gaan denken (waaronder ikzelf)
Als men niet bevooroordeeld is wordt men dat langzaam maar zeker

of spreek ik alleen voor mezelf? (denk het niet)

natuurlijk geldt dit niet voor iedereen maar dat idee heb ik gewoon
zeker na het zien van de videoboodschap van onze grote vriend Samir A.
dit wekt ook een hoop woede bij me op jegens onze justitieel apparaat :|
Waarschuw beheerder
Echt een stel simpele zielen...

nu gaan er vast 12jarige knulletjes zelfgetekende duitse vlaggen op straat verbranden.
Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker

idd :respect: had het niet beter kunnen zeggen.

Geloof in jezelf dat is al meer als genoeg.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:06:
zeker na het zien van de videoboodschap van onze grote vriend Samir A.

owww moeder huil toch niet, je zoon is als martelaar naar het paradijs

:lol:

:looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J.(F) op vrijdag 15 september 2006 om 10:02:
Geloof is voor mensen die er toevallig mee opgevoed zijn.. Ze kunnen er ook niks aan doen

Ik ben ook gelovig opgevoed, maar ik geloof er niks van 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je gelooft iets je weet het dus niet zeker

juist!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ben t wel met popi jopi eens eigenlijk, want da achterlijk geloof brengt ook nix anders dan geweld en ellende....

en dan willen de die fuckin'sharia hier in ons democratisch nederland invoeren....?....dan breekt mijn hollandse klomp , en ben ik hier snel weg...bah bah bah

hulde aan Geert Wilders, en Nawijn....

Waarschuw beheerder
die Paus en zijn opvattingen zijn achterhaald.

Niemand zit toch nog te wachten op advies van een kerel die helemaal niet in de maatschappij staat en alle levensopvattingen baseert op regels uit een boek van een paar duizend jaar oud.
Mensen willen graag ergens in geloven (met name als het slecht gaat) en dat is de reden dat hij nog steeds bestaat.

Ik heb er helemaal niets mee, maar laat iedereen in zijn waarde, wil je geloven dan doe je dat maar.

Maar laat mij dan wel met rust en kom niet aanbellen en probeer je voet tussen de deur te zetten om het woord van god te verkondigen.....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van saus op vrijdag 15 september 2006 om 10:00:
of andere mongool 2000 jaar

in jouw termen..het waren er meerdere ;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:18:
Niemand

denk je dat echt?
uit een boek van een paar duizend jaar oud.

dit jaar weer een nieuwe druk :p

Maar laat mij dan wel met rust en kom niet aanbellen en probeer je voet tussen de deur te zetten om het woord van god te verkondigen

ik kom u vrede en geluk brengen...mooi, zet maar in de gang
Waarschuw beheerder
Moslims mogen wel over andere geloven/niet gelovigen praten, maar zegt 1 fucking iemand van de tig miljard mensen hier op Aarde iets kritisch over de Islam, 'staat de hele Islamitische wereld op zijn kop' :S

snap jij dat nou????

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van QQ op vrijdag 15 september 2006 om 10:30:
snap jij dat nou????

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 10:09:
owww moeder huil toch niet, je zoon is als martelaar naar het paradijs

noem je mij een :loser:?

of Samir .. het ontgaat mij even :/
Waarschuw beheerder
Oh, kan je me dat dan misschien uitleggen? :$ Want ik snap het serieus niet..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hollandse Bitch op vrijdag 15 september 2006 om 09:54:
Uitspraak van -Chris- op vrijdag 15 september 2006 om 09:50:
geloof is voor zielige mensen

ik geloof dat ik jou een sukkel vind
oh wacht weet het zeker

:lol: :respect:

Waarschuw beheerder

Geloof, iets voor waar aanemen. Er van overtuigd zijn.

ge·lo·ven1 (onov.ww.)
1 er vast van overtuigd zijn dat iem. of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat
2 gelovig zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Het hoofd van het zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”. En een religieuze leider in Turkije meent dat de paus zijn gepland bezoek aan dat land maar moet heroverwegen

Kortom uit geen kritiek op de islam, en dan vooral niet op geweld uit naam van de islam, want anders zal je te maken krijgen met gelweld uit naam van de islam :[

Benedictus XVI citeerde daarbij de 14e-eeuwse byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos. De keizer heeft volgens de overlevering gezegd: „Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden

Zag het net ook op de TV, en daarna komt Samir A met zijn videoboodschap dan hij de Nederlanders en andere westerlingen met het zwaard wil bestrijden, er is dus niet veel veranderd sinds de veertiende eeuw, athans voor de islam niet qua geweld :nee:

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is. Benedictus benadrukte daarbij dat het niet zijn eigen woorden waren en voegde eraan toe dat geweld „onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel”.

Dat is in pricpe ook de kern van de islam, en toch is er een te grote groep islamieten die zich dit doel niet als voorbeeld stellen, want o jee als je aanhaalt dat er geweld uiot naam van mohammed wordt gebruikt dan (en dus de vinger op de zere plek legt) dan is de wereld te klein, zie bijv ook cartoons.
laat maar weer zien hoe snel ze weer om "niks" op hun teentjes zijn getrapt

idd ik hyeb gewoon het idee dat veel ieden uit de islam het gewoon erom doen om zo zelf aan macht en invloed te winnen bij de mede islamieten, het heeft eignelijk niet veel met geloof te maken, maar meer met macht uit naam van geloof, maarja als je dat tegen ze zegt........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 15 september 2006 om 10:37:
idd ik hyeb gewoon het idee dat veel ieden uit de islam het gewoon erom doen om zo zelf aan macht en invloed te winnen bij de mede islamieten, het heeft eignelijk niet veel met geloof te maken, maar meer met macht uit naam van geloof, maarja als je dat tegen ze zegt.

de spijker op zijn kop!

ik heb het idee dat die gasten kicken op het provoceren van bep. uitspraken.
en als die eenmaal gedaan worden hebben ze weer een "reden" om te zeiken, klagen, aanslagen te plegen etc.

:[

Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker :S

helemaal mee eens, verbannen dat soort grapjes

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:35:
of Samir .. het ontgaat mij even

het is ook ochtend

samir dus

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van QQ op vrijdag 15 september 2006 om 10:35:
kan je me dat dan misschien uitleggen?

ze zijn mega goed in het uitbuiten van hun "slachtofferrol"

daar teren ze goed op dus vooral de status qua behouden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 11:10:
het is ook ochtend

:yes: :D

Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 11:11:

dat is ook hetgene wat mij gigantisch woedend maakt .. wel zielig doen .. maar wel gelijke rechten willen (die ze gewoon hebben).. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 11:11:

daar teren ze goed op dus vooral de status qua behouden

OW oke, ik d8 even dat je achter hun manier van denken staat 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van QQ op vrijdag 15 september 2006 om 11:28:
ik d8 even dat je achter hun manier van denken staat

alleen als ik "married with children" aan het kijken ben

onder het motto "it's a man's world"

Waarschuw beheerder
De paus moet dood

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 11:47:
De paus moet dood

iedereen gaat dood :flower:
Waarschuw beheerder
die mensen liggen gewoon op de loer, en als ook maar iemand iets zegt wat ze niet bevalt gaan ze lopen zeiken,aanslagen plegen,blablabla.
En dat terwijl er dagelijks over IEDEREEN dingen gezegd worden.

En dan wil Donner ook nog dat t mogelijk is om de wetgeving van dit soort figuren een kans te geven als genoeg mensen daarom vragen:( ??????
Waar gaat t heen gek

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L) HCore op vrijdag 15 september 2006 om 12:24:
En dan wil Donner

[img width=640 height=480]http://www.bigbabas.ch/speise/doner.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 10:27:
dit jaar weer een nieuwe druk

Jep, men gaat met de tijd mee. Jezus loopt in deze versie over het pas ontdekte water op de maan naar het beloofde land waar 3 marsmannetjes een wieg met zuurstoftank bekijken die ze op marktplaats.nl zagen staan... 8)

Waarschuw beheerder
:cheer:

Waarschuw beheerder
Aanslag op de paus :honger::cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 13:50:
Aanslag op de paus

en nu eens geen turk

wel orgineel blijven
Waarschuw beheerder
In de Gazastrook (Palestina) is zojuist een aanslag gepleegt op het jongerencentrum van een kerk, uit reactie op deze uitlatingen van de paus.

Waarschuw beheerder
donateur
Aanslag op kerk Gazastrook na opmerkingen paus
GAZA - Palestijnen hebben vrijdag, ogenschijnlijk uit reactie op kritische opmerkingen van paus Benedictus XVI, een aanslag gepleegd op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen.

Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed. Moslimleiders in Gaza hebben Palestijnen opgeroepen om vrijdag te protesteren tegen de gewraakte uitlatingen van de rooms-katholieke kerkvorst.

Benedictus legde tijdens een rede in Regensburg, eerder deze week, een verband tussen islam en geweld. Het Vaticaan heeft een verklaring uitgebracht waarin het stelde dat het nooit de bedoeling van de paus is geweest om de islam te beledigen.

gaza...dat is toch zo'n verarmd gebied dat geld van europa nodig heeft....goed bezig ;)

Waarschuw beheerder
als moslims nou eens zo slim zijn om te zien dat meer dan de helft van de westerse wereld de paus ook maar niks vindt...

maar ja daar zeggen de media natuurlijk dat de westerse wereld nu aan het juigen is om de woorden van de paus. :/

Waarschuw beheerder
Ja godverdomme!

Waarschuw beheerder
donateur
bij geloof? :9
Waarschuw beheerder
donateur
Ohh de zielige mensjes moeten weer wat te zeiken hebben, de paus heeft uitgelegt wat ie bedoelde, die mensen zijn weer op hun teentjes getrapt. Wat een dikke pot met onzin is het toch weer. Druk maken om niets is dit.

En verder maar roepen dat iedereen behalve moslims ongelovige zijn en dat die beter doodgemaakt moeten worden.

:looser: s zijn het!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op vrijdag 15 september 2006 om 18:47:
Ohh de zielige mensjes moeten weer wat te zeiken hebben

ze moeten altijd wel iets hebben om over te zijken:/
Maar één ding mogen ze me wel is uitleggen....
UIt welke bodemloze sloot halen zij in godsnaam hun benzine :o
arm als de pest maar wel geld voor er elke dag liters bezine in de fik te zetten tijdens het dagelijkse vlagje/popje branden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ach, hebben de vrouwen in die landen ook een excuus om de straat op te mogen 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Necrid op vrijdag 15 september 2006 om 19:13:
hebben de vrouwen in die landen ook een excuus om de straat op te mogen

:roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 19:06:
maar wel geld voor er elke dag liters bezine in de fik te zetten

Ja dat zie je in het westen maar weinig, vlaggen verbranden. Dat komt waarschijnlijk omdat we niet aan die achterlijke shit doen. We stoppen de benzine liever in de auto.

[img width=430 height=334 cacheid=000ce78300251e0151ed811c1a0192b61d]http://www.americandigest.org/mt-archives/flagburn.jpg[/img]

Of zichzelf!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tjonge de baardmannetjes hebben weer is wat om te zeiken hoor

gaan ze nu kerken in de fik steken :gaap:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kom op man het gaat hier om een uitspraak uit de dertiende eeuw :rot:
Waarschuw beheerder
Hoe durf je ons geloof gewelddadig te noemen, ik zal je doden in naam van AllAH!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik heb een bloedhekel aan alle vormen van geloof en religie , dusja ik vind dat de Paus zijn mond beter kan houden.
Ik ben dus overtuigd Atheist (net als Geert Wilders trouwens)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op vrijdag 15 september 2006 om 19:22:
We stoppen de benzine liever in de auto.

Zij hebben daar toch genoeg olie joh... ze spelen er mee...

Iedereen zit wel te zeuren om het geloof maar het draait op het einde om macht... geloof is alleen een geweldig excuus om tegen anderen aan te schoppen en de verhoudingen op scherp te stellen.

Ik vind het jammer dat de Paus zo ongenuanceerd gehandeld heeft... het had een geweldige stap kunnen zijn in de verzoening maar dan had de Paus letterlijk op moeten roepen tot dialoog en niet alleen een scherp citaat van een Oost-Romeine keizer gebruiken van de 14e eeuw.

Daarnaast had de Paus kunnen weten dat die 14e eeuwse keizer absoluut niet blij zou zijn met de moslims omdat hij zijn grondgebied in die tijd kwijt raakte aan de arabieren...

Maar zoals verwacht staat de Islamitische wereld op zijn kop... ze zoeken in elk schrammetje een fatale wond om eens goed te zeiken op de Westerse wereld.

Om simpel van te worden :)

Waarschuw beheerder
moslims... :S :frusty: om de kleinste dingen beginnen ze al te zeuren :S :frusty:

Waarschuw beheerder
ik wordt echt schijt ziek van dat soort landen
alleen maar geloof is heilig
en door hun "geloof" komt er alleen maar meer ellende
dus wat is er zo heilig aan hun geloof ?

Dacht toch echt dat er zelfs in de islam telefoonboek staat
iets van voer geen oorlog in de naam van het geloof ?
retards ze volgen hun "heilige leider " niet eens op
oei oei oei jah nu mot je zelfmoord plegen he uit de heilige naam van islam ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Politiek het meest interessant was de reactie vanuit Turkije. Niet alleen omdat Benedictus verwees naar Byzantium, het huidige Istanbul, maar vooral omdat de paus daar van 28 tot 30 november op bezoek gaat – zijn eerste bezoek aan een islamitisch land sinds zijn aantreden. Hij komt op uitnodiging van de Turkse regering en wil er onder meer de banden aanhalen met de Grieks-orthodoxe patriarch, die in Istanbul zetelt. Sinds 1979 is er in Turkije geen paus meer geweest.

De hoogste Turkse ambtenaar belast met religieuze zaken, Ali Bardakoglu, noemde de uitspraken van de paus „uitzonderlijk zorgwekkend, verdrietig en ongelukkig” en een uiting van ’gevoelens van haat’. Hij verklaarde niets te zien in een bezoek zolang de paus die gevoelens niet kwijtraakt en excuses maakt.

Kunnen we weer een paar bombardementen in onze agenda zetten :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 15 september 2006 om 20:41:
Ik ben dus overtuigd Atheist

Maar je doet er al jaren niet meer aan zeker? ;)

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 15 september 2006 om 20:41:
(net als Geert Wilders trouwens)

Dat zou voor mij al weer een reden zijn om te geloven :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 13:44:
ik wordt echt schijt ziek van dat soort landen
alleen maar geloof is heilig
en door hun "geloof" komt er alleen maar meer ellende
dus wat is er zo heilig aan hun geloof ?

Dacht toch echt dat er zelfs in de islam telefoonboek staat
iets van voer geen oorlog in de naam van het geloof ?
retards ze volgen hun "heilige leider " niet eens op
oei oei oei jah nu mot je zelfmoord plegen he uit de heilige naam van islam ?

geef boeksie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gassen met die zooi!!! op zaterdag 16 september 2006 om 17:11:
wat is uberhaupt het nut van de paus?

Hij is de Geestelijk leider van alle Katholieken op de wereld?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 17:29:
Hij is de Geestelijk leider van alle Katholieken op de wereld?

hebben de Katholieken zelf geen initiatief en/of een mening? :P

ik hoorde van de week deze (en ik vind hem erg goed)

niet alle moslims zijn terroristen maar wel alle terroristen zijn moslim 8)

Waarschuw beheerder
Ik vind dit allemaal erg gevaarlijk wat aan het gebeuren is. De kerk moet wegblijven uit de discussies over moslims. Het kan voor vele miljoenen moslims en katholieken misschien net de druppel zijn om een wereldoorlog te beginnen.

Hij bedoelde het dan wel goed, maar ook dat had hij wel 10x moeten overwegen, want dat moslims een kort lontje hebben is wel heel erg duidelijk...

De paus moet zich bezig houden met verbroederen van deze 2 geloven. (misschien wel zijn belangrijkste taak)
Ze hoeven niet samen te leven, maar wel mét elkaar...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vind het weer belachelijke reacties

Zijn er weet meteen imams die roepen dat ie dood moet enzo.
Zo krijgt de paus zijn eigen gelijk, maar goed worden er andersom uitspraken gedaan dan is er niemand die er wakker van ligt ...
trieste wereld leven we

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gassen met die zooi!!! op zaterdag 16 september 2006 om 17:32:
ik vind het maar een kneus

Oh.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 17:52:
hebben de Katholieken zelf geen initiatief en/of een mening?

Hebben protestanten dat wel dan? Of Moslims?

Ze bezoeken toch allemaal hun kerk waar ze naar iemand luisteren?

In mijn ogen zijn alle gelovigen die naar de kerk zijn prooi gevallen aan de wereldlijke machtswellustelingen.

In mijn mening: Echte gelovigen lezen zelf de Bijbel en weten ondertussen dat de Bijbel een onvolledig boek is samengesteld door MENSEN... en weet het goede uit de Bijbel te halen en daar naar te leven en heeft helemaal geen kerk of iets dergelijks nodig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van EHV-Robin-EHV op zaterdag 16 september 2006 om 18:54:
Eigen mening

Ja sorry, vergeten bij te zetten :$

*ff aanpassuh!*

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 18:12:
Echte gelovigen lezen zelf de Bijbel en weten ondertussen dat de Bijbel een onvolledig boek is samengesteld door MENSEN... en weet het goede uit de Bijbel te halen en daar naar te leven en heeft helemaal geen kerk of iets dergelijks nodig.

En toch vind ik dat "onze" gelovigen ook best eng kunnen zijn. Ga eens op zondag naar de veluwe, en het lijkt wel een enge steven kingfilm. Ik heb het altijd 1 grote wereldwijde volledig geinterigeerde sekte gevonden dat hele katholieke/protestante geloof. En of dat nou god of alah is, dat is voor mij hetzelfde.. Ze zijn allen bereid om voor de zoveelste keer in de geschiedenis een geloofs-oorlog te beginnen. Het enige waar je nooit rare dingen over hoort is het boedisme.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 22:36:
Het enige waar je nooit rare dingen over hoort is het boedisme.

Ook hindoes zijn in de regel niet al te opvallend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 18:12:
Hebben protestanten dat wel dan? Of Moslims?

Er was geen sprake van protestanten tot op heden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op zaterdag 16 september 2006 om 22:45:

Daar hoor je inderdaad niet al te veel extreme dingen van. Ik denk dat dat geloof het meest vriendelijkste is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op zaterdag 16 september 2006 om 22:45:

Inderdaad. Hindoeisme is voor mijn gevoel ook beetje zelfde zoals boedisme, netzoals voor mijn gevoel katoliek zelfde is als protestants.
Ik weet dat ik hiermee een doodzonde vergelijking maak, maar zo zie ik het als onwetende buitenstaander...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wordt hier zo moe van...
Bah.............

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 23:44:
Ik wordt hier zo moe van...

Waar wordt je moe van?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:06:
onze grote vriend Samir A.

is dat zo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:48:
de spijker op zijn kop!

Waarschuw beheerder
Video-testament Samir A. op televisie

[img width=335 height=268]http://www.clubmetro.nl/img/anp/top-img-140906-214.onlineBild.jpg[/img]

14-09-2006 17:02
HILVERSUM (ANP) - Het tv-programma NOVA heeft de hand weten te leggen op het videotestament van terreurverdachte Samir A. NOVA zendt donderdagavond gedeelten van de band uit. De video werd vorig jaar oktober gevonden, toen Samir A. werd aangehouden in het kader van het zogeheten Piranha-onderzoek.

A. geldt als hoofdverdachte in dat onderzoek. Hij zou met zijn medeverdachten plannen hebben beraamd voor het plegen van terroristische aanslagen.

Op de video spreekt Samir A. in het Arabisch een tekst uit, waarin hij zich richt tot ,,de moslims in Europa, mijn ouders, mijn broeders in de gevangenissen van de despoten en regering en volk van Nederland''.

Wraak

Hij zweert wraak voor het onrecht dat moslims is aangedaan. ,,Jullie, kruisvaarders, steunden Bush toen hij zei: Laat de kruistochten beginnen. Dus spreken we de taal van het zwaard totdat jullie de moslims met rust laten.''

Op de video gaat Samir A. gehuld in een traditioneel gewaad. Achter hem staat een machinepistool tegen de muur. Vorige week vond de Nationale Recherche in de kelder van een woning in Den Haag enkele vuurwapens, die vermoedelijk van het terroristische netwerk van Samir A. zijn. Een van de wapens lijkt volgens het Openbaar Ministerie (OM) sterk op het wapen dat op de afscheidsvideo van Samir A. is te zien.

Vrijgesproken

In een eerdere terreurzaak werd A. wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken. In de Piranhazaak lijkt justitie meer bewijs in handen te hebben. De rechtbank begint op 16 oktober aan de inhoudelijke behandeling van de zaak.

Het videotestament behoort tot de processtukken in de Piranhazaak. ,,Dergelijke stukken horen niet gepubliceerd te worden'', zegt een woordvoerder van het landelijk parket van het OM. Voor het overige heeft het OM geen commentaar op de kwestie. Samir A.'s advocaat Victor Koppe was donderdag niet bereikbaar.
Waarschuw beheerder
die video-boodschap is linkse-propaganda ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danamylo op zondag 17 september 2006 om 00:12:
die video-boodschap is linkse-propaganda

Dat tuig mag wel provoceren, maar owee als wij dat doen... Dan discrimineren we weer :gaap:

Waarschuw beheerder
Oke hier komt een lap tekst.

Sorry...

Dit is een gedeelte van de toespraak van de Paus.

Maar het gedeelte waar de Moslims over vallen heb ik dik gedrukt.

Paus Benedictus heeft moslims over de hele wereld gekwetst met de speech die hij tijdens zijn bezoek aan Duitsland heeft gehouden in de Universiteit van Regensburg. Vooral de citaten van een Byzantijnse keizer kwamen hard aan.

De citaten zijn afkomstig uit een dialoog tussen de veertiende-eeuwse keizer Manuel II Palaeologus en een hoogopgeleide Perzische moslim. Onderwerp van dat gesprek is het christendom en de islam, en de waarheid van beide religies.

In zijn toespraak zegt de paus onder meer:

"De dialoog bestrijkt het gehele geloofsbegrip dat in de Bijbel en de Koran wordt beschreven en gaat in het bijzonder over de beelden van God en de mens, waarbij noodzakelijkerwijs alles draait om de relatie tussen wat men de 'drie wetten' of 'leefregels' noemde: het Oude Testament, het Nieuwe Testament en de Koran".

Geloof en rede
Benedictus heeft een deel uit de dialoog gekozen dat als uitgangspunt kon dienen voor zijn overpeinzingen over het thema geloof en rede.

"In het zevende gesprek, dat is geredigeerd door professor Khoury, snijdt de keizer het thema van de heilige oorlog aan. De keizer moet hebben geweten dat in soera (hoofdstuk van Koran) 2-256 staat: 'Er is geen dwang in godsdienst'. Volgens deskundigen is het een van de eerste soera's, uit de tijd dat Mohammed nog geen macht had en werd bedreigd."

"Maar de keizer kende ook de geboden over de heilige oorlog, die later werden ontwikkeld en in de Koran werden vastgelegd. Zonder in te gaan op details, bijvoorbeeld over het verschil in behandeling van 'gelovigen' en 'ongelovigen', spreekt hij zijn gesprekspartner verrassend nors toe over de centrale kwestie van het verband tussen godsdienst en geweld in het algemeen, door te zeggen: 'Laat mij zien wat Mohammed voor nieuws heeft gebracht en je zult er slechts slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn gebod om het geloof dat hij predikte te verspreiden met het zwaard'."

Geweld
"Nadat de keizer zich zo krachtig heeft uitgesproken, verklaart hij vervolgens tot in detail de redenen waarom het verspreiden van het geloof door middel van geweld onredelijk is. Geweld is onverenigbaar met de aard van God en de aard van de ziel. 'God', zegt hij, 'houdt niet van bloed. En op een onredelijke manier handelen is tegengesteld aan de aard van God'."

"Geloof is de vrucht van de ziel, niet van het lichaam. Wie iemand tot het geloof leidt, moet in staat zijn goed te spreken en juist te redeneren, zonder geweld en dreigementen... Om een redelijke ziel te overtuigen heeft men geen sterke arm, of wapens of andere middelen nodig waarmee men iemand met de dood kan bedreigen..."

De beslissende uitspraak in deze redenering tegen bekering door middel van geweld is het volgende: onredelijk handelen is tegengesteld aan de aard van God. De redacteur, Theodore Khoury merkt daarover op: 'Voor de keizer, een Byzantijn die is gevormd door de Griekse filosofie, is die opmerking vanzelfsprekend. Maar voor de islamitische leer is God absoluut onvatbaar. Zijn wil past in geen van onze categorieën, zelfs niet die van de rede."

Culturen
De paus beëindigt zijn verhaal door op te komen voor verschillende culturen en religies:

"In de westerse wereld wordt aangenomen dat alleen positivistische rede en vormen van filosofie die daarop gebaseerd zijn, universeel geldig zijn."

"Maar de diepgewortelde religieuze culturen van de wereld zien deze uitsluiting van het goddelijke uit de universaliteit van de rede als een aanval op hun meest diepe overtuigingen. Een rede die doof is voor het goddelijke en die religie verbant naar het rijk van subculturen kan niet in dialoog treden met culturen."

De integrale tekst van de toespraak is te vinden via de links in de rechterbalk (in het Engels en in het Duits).

Bron NOS
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/9/16/160906_paus_quotes.html

De complete speech in het Duits
http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/speeches/2006/september/documents/hf_ben-xvi_spe_20060912_university-regensburg_ge.html

In het Engels:
http://news.bbc.co.uk/2/shared/bsp/hi/pdfs/15_09_06_pope.pdf

Waarschuw beheerder
Ohja, hieruit blijkt dus dat de Paus best wel meevalt in zijn woorden.

Maar ik vind het opzich wel grappig dat een Bijzantijnse keizer eind 14e eeuw dit zegt aangezien het Christelijke geloof tot 1648 nog Godsdienstoorlogen kende.

(Op kleine opstandjes na was na 1648 geen grote oorlog tussen landen van verschillende geloven te onderscheiden)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 00:43:
owee als wij dat doen... Dan discrimineren we weer

Dat klopt :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 00:04:
spreekt Samir A

Voor zichzelf lijkt mij.
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 00:04:
de moslims in Europa, mijn ouders, mijn broeders in de gevangenissen van de despoten en regering en volk van Nederland''

Wijze woorden voor een gestoorde ontoerekeningsvatbaar persoon.

Waarschuw beheerder
donateur
Toch wel grappig...

Moslims worden boos over het feit dat de Paus een citaat aanhaalde waarin werd verkondigd dat Moslims graag geweld gebruiken en hoe reageren ze....

met geweld over de hele wereld :S

Maar goed, dat is de wereldbevolking inmiddels gewend van onze kortlontige aanhangers van het geloof van de vrede
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen mag geloven in wat hij/zij wil. Zolang je maar anderen er niet mee lastig valt. Wat de paus zei was verkeerd maar daar hadden de moslims ook wel iets terug kunnen zeggen, in plaats van meteen geweld te gebruiken. Ze hadden de kruistochten kunnen gebruiken om te zeggen dat het christendom ook gewelddadige perioden kende. Meteen geweld gebruiken in naam van god zegt vaak iets over de mensen die deze geloof aanhangen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Xochipilli'81 op zondag 17 september 2006 om 14:07:
in plaats van meteen geweld te gebruiken

En dan zijn ze nota bene boos over het feit dat gezegd is dat moslims geweldadig zijn.
Tja, mijn vooroordelen worden wederom bevestigd.

Waarschuw beheerder
Het zijn net vrouwen, die kunnen ook niet tegen de waarheid :roflol:
Waarschuw beheerder
de paus zegt het tenminste eerlijk

moslims gaan eerst aanslagen pleegen
een dan via video banden er wat over zeggen
wat ze dwars zitten.

kut lafaards die moslims....
Waarschuw beheerder
Wie quote dan ook zoiets? Sorry hoor...maar kerkvaders uit die tijd noemden alles wat niet (kerkelijk) christelijk was slecht en verdorven... :/

De paus is zeker ook deze vergeten:
Denk niet dat ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde. Ik kwam niet om vrede te brengen, maar het zwaard

Zoals gesproken door Jezus... :x

Waarschuw beheerder
donateur
als al die moslims nou is op houden met zeiken.
ze grijpen alles aan om maar ruzie te zoeken:X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 15:02:
ze grijpen alles aan om maar ruzie te zoeken

Het is inderdaad puur uitdagen van de Westerse wereld!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zondag 17 september 2006 om 14:52:
Wie quote dan ook zoiets?

Ja, inderdaad. Als je in de wetenschap bent dat je met een gewelddadige cultuur te maken hebt, waar de bijna zwakzinnige massa zich uiterst gemakkelijk laat manipuleren door enkelen, dan kun je dit soort citaten beter achterwege laten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zondag 17 september 2006 om 15:10:
Ja, inderdaad. Als je in de wetenschap bent dat je met een gewelddadige cultuur te maken hebt, waar de bijna zwakzinnige massa zich uiterst gemakkelijk laat manipuleren door enkelen, dan kun je dit soort citaten beter achterwege laten

Gedeeltelijk mee eens, maar mond dicht houden heeft ook niet altijd even veel zin. Ieder zijn mening toch, vooral als ze een voorbeeldfunctie hebben als de Pope.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 14:13:
En dan zijn ze nota bene boos over het feit dat gezegd is dat moslims geweldadig zijn.
Tja, mijn vooroordelen worden wederom bevestigd

Haha dat dat ik ik inderdaad ook :jaja:

[moslim]Wat!!!! Hoe hoe durf je me geweldadig te noemen!?! Ik ga je ambassades, kerk en je vlaggen afbranden!!![/moslim]

Ik ben geen fan van de paus, of van religies in het algemeen, maar hij wilde ook alleen de dialoog op gang brengen zei hij in zijn verklaring.

Maarja een dialoog over geweld uit naam van de islam wordt natuurlijk niet getolereerd. Tja hoe durf je het aan te kaarten :/:\, vooral niet doen natuurlijk..... anders komt de vredelievende islam je pakken.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 17 september 2006 om 15:24:
[moslim]Wat!!!! Hoe hoe durf je me geweldadig te noemen!?! Ik ga je ambassades, kerk en je vlaggen afbranden!!![/moslim]

leuke nieuwe codes voor op pf :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 15:21:
Gedeeltelijk mee eens, maar mond dicht houden heeft ook niet altijd even veel zin. Ieder zijn mening toch, vooral als ze een voorbeeldfunctie hebben als de Pope.

En dan te bedenken dat het de paus z'n opvatting niet eens is. Maar ik ben met je eens dat iedereen zijn mening moet kunnen uiten, en zeker over de islam.

Het lijken wel een stel onzekere pubers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zondag 17 september 2006 om 15:33:
Het lijken wel een stel onzekere pubers.

Ja het is verschrikkelijk....

Uitspraak van Thijs-BK op zondag 17 september 2006 om 15:24:
moslim]Wat!!!! Hoe hoe durf je me geweldadig te noemen!?! Ik ga je ambassades, kerk en je vlaggen afbranden!!![/moslim]

Waarschuw beheerder
met die videoboodschap van Samir A. ...dan denk ik. Je hebt keihard bewijs dat het gewoon een odinaire terrorist is ...pak die gast op en pleur hem zo hard het land uit dat ie de eerste week niet weet wat hem overkomen is.

Wat ik voorgaande ook las wat..niet elke moslim is terrorist, maar elke terrorist is wel moslim....daar ben ik het helemaal mee eens.
Vind het echt jammer voor de mensen die moslim zijn en die goed willen doen...maar vind het steeds meer een raar, vreemd en gevaarlijk volk worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 15:56:
Wat ik voorgaande ook las wat..niet elke moslim is terrorist, maar elke terrorist is wel moslim....daar ben ik het helemaal mee eens.

IRA, RARA, ETA, PKK. Zijn er nog meer dan dat dus dat riedeltje gaat niet op!
Waarschuw beheerder
De moslims die geweld plegen zijn alleen niet dezelfde die smeken om een excuus van de paus...
Want hoe je het went of keert geeft de paus hiermee de fundamentalisten gelijk dat dingen uit de koran letterlijk opgevat dienen te worden...terwijl zij juist proberen een andere boodschap te brengen...
Met zo'n uitspraak worden de woorden van Mohammed uit hun verband getrokken...net zoals de fundamentalisten dat doen...
De paus gooit hiermee olie op het vuur...terwijl...dat zei een geestelijk leider van de islam iig...in deze tijd de geloven juist dichter bij elkaar dienen te komen ipv haat zaaien onderling...en dan is zo'n uitspraak van een geestelijk leider van de christelijke kerk idd verdomd slecht getimed...

Heel veel moslims hechten waarde aan het zwaard van de islam...waarmee helemaal geen fysiek geweld bedoeld word...
Daarmee word de ontroering bedoeld als je geraakt word door het zwaard wat staat voor de waarheid...
Dus als een geestelijk leider van de christenen dan het zwaard in een context van geweld gaat gebruiken doet dat idd pijn bij hun die het wel in de juiste context gebruiken...
Je hoeft hun niet uit te leggen dat er een hoop fundamentalisten zijn die het uit zijn context trekken...maar als mensen uit andere hoeken dat dan vervolgens ook nog eens gaan doen (en daarmee de fundamentalisten gelijk geven) dan is het einde helemaal zoek...
Waarschuw beheerder
't is bruin en moet altijd z'n zin hebben.. rara

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 15:56:
maar elke terrorist is wel moslim....daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik ook :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flowers. op zondag 17 september 2006 om 16:09:
't is bruin en moet altijd z'n zin hebben.. rara

Vip?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 16:32:
Ik ook

Wel knap om het ergens mee eens te zijn wat niet eens de realiteit is.
Waarschuw beheerder
Non vermoord wegens uitspraken

Een Italiaanse non is zondag doodgeschoten in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Volgens woordvoerders van de moslims in het land kan de moord verband houden met de ophef in de islamitische wereld over de uitspraken van de paus.

"De kans is groot dat de mensen die haar hebben gedood, boos waren over de commentaren die de katholieke paus tegen de islam heeft geuit", aldus een woordvoerder.

De pogingen van de paus om de gemoederen over zijn uitspraken te kalmeren, vielen bij de Moslims Broederschap in Egypte in goede aarde. "We beschouwen de nieuwe uitlatingen als afstand nemen van de voorgaande. We zien het als een afdoende spijtbetuiging, ook al hadden we graag gezien dat de paus zijn ideeën en visie over de islam duidelijker had gemaakt", zei een zegsman.

zucht...
Waarschuw beheerder
Spijtig ja... :no:

Die fundamentalisten mogen wel een voorbeeld nemen aan die broederschap in Egypte...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op zondag 17 september 2006 om 16:07:
Heel veel moslims hechten waarde aan het zwaard van de islam...waarmee helemaal geen fysiek geweld bedoeld word...
Daarmee word de ontroering bedoeld als je geraakt word door het zwaard wat staat voor de waarheid...
Dus als een geestelijk leider van de christenen dan het zwaard in een context van geweld gaat gebruiken doet dat idd pijn bij hun die het wel in de juiste context gebruiken

Kijk dat is weern een voorbeeld van feit dat moslims ook niet kunnen verwachten dat het hele westen / andere culturen maar alles kunnen weten van de islam.

En omdat we dat niet kunnen weten is enige tollerantie van de zijde van de moslims ook wel op hun plaats, en als ze gelijk gaan roepen/ krijsen / schreeuwen / afbranden / poepen/ veroordelen / bedreigen enz dan werkt dat toch alleen maar "vooroordeelbevestigend"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.aina.org/news/20060916154058.htm
According to the website Islam Memo, one Christian was killed in Baghdad after the Pope's speech two days ago. The speech created a wave of anger throughout the Islamic world, including Iraq. A poster has been placed in many Baghdad mosques for the previously unknown group, "Kataab Ashbal Al Islam Al Salafi," (Islamic Salafist Boy Scout Battalions). This group threatens to kill all Christians in Iraq if the Pope does not apologize in three days in front of the whole world to Mohammed.

nog maar eens een zucht....
Waarschuw beheerder
Als je niet weet waar je over praat is het dan misschien niet maar helemaal verstandig om je er niet over uit te laten? :)
Dan moet je je eigen puur richten op de fundamentalisten die de rotzooi trappen en hun gedrag afkeuren ipv het hele geloof erbij te betrekken...
Overigens lijkt het me wel dat de paus enige kennis erover zou moeten hebben... :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op zondag 17 september 2006 om 16:33:
Wel knap om het ergens mee eens te zijn wat niet eens de realiteit is.

Zijn er momenteel andere terroristen met andere religie actief?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op zondag 17 september 2006 om 16:52:
nog maar eens een zucht....

idd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 17 september 2006 om 16:49:
Kijk dat is weern een voorbeeld van feit dat moslims ook niet kunnen verwachten dat het hele westen / andere culturen maar alles kunnen weten van de islam.

Mwah, als het over rechten van de vrouw, of een zogenaamde jihad gaat is menig westerling opeens wel goed op de hoogte van regels en leefstijl binnen de Islam.. dus denk dat die middenoosten moslims wel denken dat het westen goed op de hoogte is.. maar dan zijn ze dat opeens weer niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op zondag 17 september 2006 om 16:58:
Als je niet weet waar je over praat is het dan misschien niet maar helemaal verstandig om je er niet over uit te laten?
Dan moet je je eigen puur richten op de fundamentalisten die de rotzooi trappen en hun gedrag afkeuren ipv het hele geloof erbij te betrekken...

De moslims zelf willen de fundamentalisten niet los zien van de rest van hun geloof, want als een cartoon wordt gemaakt die bedoeld is om geweld uit naam van een vredelievend geloof door fundamentalisten aan de kaak te stekken dan is opeens iedere moslims boos:s
Dat staat voor mioj gelijk aan stuen voor diezelfde fundamentalisten.
Waarschuw beheerder
Het afbeelden of belachelijk maken van de laatste profeet mohammed vzmh is in de ogen van moslims gewoon 1 van de ergste dingen die er bestaat.. dat die mensen zich daardoor gekwest voelen is logisch toch dat heb niks te maken met het steunen van fundamentalisten... maar zulk soort dingen zal een niet-moslim waarschijnlijk (bijna) niet en nooit kunnen snappen.
Waarschuw beheerder
Waaromn mag je trouwens over belgen,duitsers,amerikanen alles zeggen. Maar zodra je iets over een turk,marokkaan of moslim zegt dat breekt er de hel los :/

Als je bv hier op het forum zegt, ja die kut belgen blabla, dan is dat oke. Zeg je ja die kut marokkanen, dan is het slotje + ban :/

Zelfde als dit, moslims moeten weer aanslagen gaan plegen, en moslims staan erom bekent achter elkaars kont aan te lopen dus straks gaan weer in de randstad mocro'tjes vlaggen in de fik steken en wieksen over elkaar.. :/
Waarschuw beheerder
12345

probleem is dat de gemiddelde moslim in het midden oosten niet kan relativeren zoals wij dat kunnnen.

ze hebben geen fuck te doen daar lijkt et wel dus elk verzetje grijpen ze aan om maar weer is lekker te gaan demonstreren en alles en iedereen dood te wensen die geen moslim is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op zondag 17 september 2006 om 17:23:
Het afbeelden of belachelijk maken van de laatste profeet mohammed vzmh is in de ogen van moslims gewoon 1 van de ergste dingen die er bestaat.. dat die mensen zich daardoor gekwest voelen is logisch

Ook hier kan je niet verwachten dat we dat alemaal maar weten,
En de moslims moeten zich toch eens gaan afvragen waarom er uberhaupt dan een cartoon is gemaakt, terwijl die cartoon bedoeld was om geweld uit naam van de islam aan de kaak te stellen!!!, als de islam echt een vredelievende religie is dan begrijpt men dat wel. Maar het werd niet begrepen
Uitspraak van PpnA op zondag 17 september 2006 om 17:23:
toch dat heb niks te maken met het steunen van fundamentalisten... maar zulk soort dingen zal een niet-moslim waarschijnlijk (bijna) niet en nooit kunnen snappen

Als je mede-gelovigen uit naam van jouw geloof geweld gebruiken, en zo je geloof juist belachelijk maken, dan zijn het toch de fundamantalisten die fout zitten??? en toch heb ik meer het idee dat de moslims liever de hand boven het hoofd van de terroristen houden, en liever op het westen willen schelden dan op de fundamentisten, zonder wie de cartoon niet eens is gemaakt.

Dom volk,
Uitspraak van PpnA op zondag 17 september 2006 om 17:11:
Mwah, als het over rechten van de vrouw, of een zogenaamde jihad gaat is menig westerling opeens wel goed op de hoogte van regels en leefstijl binnen de Islam..

Hier leven ze in ons midden, in het midden-oosten wonen veel minder westerlingen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remco B op zondag 17 september 2006 om 17:24:
Als je bv hier op het forum zegt, ja die kut belgen blabla, dan is dat oke. Zeg je ja die kut marokkanen, dan is het slotje + ban

Dan loopt het spaarvarkentje aardig op ja.

Uitspraak van rollie op zondag 17 september 2006 om 17:27:
iedereen dood te wensen die geen moslim is.

Dat kunnen ze daar en hier nogal lekker makkelijk ja.

Waarschuw beheerder
Jankerts zijn het.
Waarschuw beheerder
donateur
Woede over opmerkingen paus groeit

d'r is maar 1 iets wat er groeit en ik noem het geen woede en ook niet de paus :9

Uitspraak van Remco B op zondag 17 september 2006 om 17:24:
ja die kut belgen blabla, dan is dat oke

:o wat ???? ik zal eens de relnichten over je uitroepen jochie :[ en dat is nog erger dan de jihad menneke ;D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zondag 17 september 2006 om 16:47:
Die fundamentalisten mogen wel een voorbeeld nemen aan die broederschap in Egypte...

Die hebben overigens alweer ingetrokken dat de verklaring van de Paus VOLDOENDE was... dus die zitten nu ook weer te mekkeren.
Waarschuw beheerder
sl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
al-qaeda heeft ook een boodschap
een video waarin ze oproepen dat
de paus vermoord moet worden
ze zwaaien met een zwaard naar het kruis

Waarschuw beheerder
Uitspraak van $ chemistry $ op zondag 17 september 2006 om 20:24:
al-qaeda heeft ook een boodschap
een video waarin ze oproepen dat
de paus vermoord moet worden
ze zwaaien met een zwaard naar het kruis

bron?

Waarschuw beheerder
bah kut moslims!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje jammer dit.. :/

Waarschuw beheerder
Ik denk dat als (ze) de paus vermoorden dat er dan iets gebeuren gaat, zoals meer haat naar diegenen toe en overal wraakacties komen zal.

Waarschuw beheerder
Een Imam mag wel zeggen dat alle blanken en joden varkens zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 22:31:

Nou dit topic wordt wel héél extreem, maar ik moet erbij vermelden dat er ook anderen meelezen de mensen waar we het allemaal over hebben dus dan weet je dat ze onder ons zitten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 22:39:
Nou dit topic wordt wel héél extreem

Helaas niets extreems aan, het is gewoon de harde werkelijkheid of kun jij die niet aan zien?
Waarschuw beheerder
Nou dit topic wordt wel héél extreem, maar ik moet erbij vermelden dat er ook anderen meelezen de mensen waar we het allemaal over hebben dus da

Oh dus zodra mensen iets is in de richting zeggen waar moslims benadeeld worden moet er slotje op? dus dat hun meelezen en zich aangesproken voelen??? en wij dan :S ?????

linkse wigger :@

Waarschuw beheerder
donateur
vind het maar 1 pot nat die zooi
alla mohammed paus jezus god.

ach :) tis geloof. en geloof is gebaseerd op angst.
en angst. tsjah. ...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 17 september 2006 om 23:12:
ach tis geloof. en geloof is gebaseerd op angst.

:yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou dit topic wordt wel héél extreem, maar ik moet erbij vermelden dat er ook anderen meelezen de mensen waar we het allemaal over hebben dus dan weet je dat ze onder ons zitten.

Gelukkig, dan weten zij ook dat het dus nogal belachelijk is dat er Christenen in de wereld vermoord worden door een stel fanatieke moslims omdat die moslims het zo erg vinden dat een 14e eeuwse keizer ooit eens iets heeft gezegd en waarmee de Paus nu even een link mee heeft gelegd omdat moslims zichzelf opblazen en geweld gebruiken om hun geloof te verdedigen/verspreiden en zo hun eigen Koran waarin staat dat geloof niet mag worden opgelegd negeren.

pfff lange zin :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 00:20:
Gelukkig, dan weten zij ook dat het dus nogal belachelijk is dat er Christenen in de wereld vermoord worden door een stel fanatieke moslims omdat die moslims het zo erg vinden dat een 14e eeuwse keizer ooit eens iets heeft gezegd en waarmee de Paus nu even een link mee heeft gelegd

o dus als je jouw zin goed leest is de paus dus indirect verantwoordelijk voor de moorden op christenen door moslims.

met andere woorden als hij niets had gezegd was dit niet gebeurt.

dan zijn de uitspraken van de paus op zijn zachtst gezegd heel dom als je weet dat er een stel van dit soort idioten rond lopen die in staat zijn tot dit soort daden (moord op een non, in bran steken kerken)

de woorden van de paus zijn gewoon koren op de molen voor extremisten en een vrijbrief om alles wat westers of christelijk is aan te vallen. (net als met de cartoonrellen)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hij had de naam van de profeet Mohammed gewoon niet moeten noemen in zo'n context...statements gericht naar fundamentalisten is prima...maar betrek er de gematigde moslims niet bij...want door de naam Mohammed te noemen spreek je in feite alle moslims persoonlijk aan...
Dat had de paus zeker wel moeten weten...zowieso ivm de cartoonrellen...

Maar daar schort het dus ook in deze hele wereld...de beroerdheid van de mensen om zich te verdiepen in elkaar...
Dat zou al zoveel gezeik schelen...
Heb nu niet over 1 partij maar eigenlijk over het gros van de mensen op deze hele aardkloot...

Uitspraak van actief op zondag 17 september 2006 om 23:12:
geloof is gebaseerd op angst

Geloven dat alle moslims slechte mensen zijn is iig zeker gebaseerd op angst... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 01:46:
Geloven dat alle moslims slechte mensen zijn is iig zeker gebaseerd op angst...

Waarschuw beheerder
De Palestijnse premier Ismail Haniyah, die zelf tot de radicaalislamitische Hamas-beweging behoort, heeft zondag de christelijke kerken in het Heilige Land in bescherming genomen tegen aanvallen door boze moslims.

„Dit wordt volledig van de hand gewezen”, aldus de premier tegen journalisten. „Alle Palestijnse burgers moeten ophouden met aanvallen op christelijke kerken in de Palestijnse gebieden. De christelijke broeders zijn onderdeel van het Palestijnse volk.”

Zondag werden voor de derde achtereenvolgende dag kerken in Palestijns gebied aangevallen. Een kerk werd met stenen en molotovcocktails bekogeld; in een andere kerk werd een autoband in brand gestoken.

In Bethlehem zijn Palestijnse agenten in burger geposteerd rond alle kerken. In Jenin wordt een katholieke kerk dag en nacht bewaakt door strijders van de Islamitische Jihad.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article484226.ece/Hamas_neemt_christelijke_kerken_in_bescherming_laatste_nieuws
:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 10:26:
De Palestijnse premier Ismail Haniyah, die zelf tot de radicaalislamitische Hamas-beweging behoort, heeft zondag de christelijke kerken in het Heilige Land in bescherming genomen tegen aanvallen door boze moslims.

:hail::hail:

Ik heb zelfs meer respect voor hem dan de paus zelf, hij geeft echt t goede voorbeeld :jaja:, of er moet natuurlijk een addertje onder t gras zitten maar dat betwijfel ik. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 10:26:
Zondag werden voor de derde achtereenvolgende dag kerken in Palestijns gebied aangevallen. Een kerk werd met stenen en molotovcocktails bekogeld; in een andere kerk werd een autoband in brand gestoken.

In Bethlehem zijn Palestijnse agenten in burger geposteerd rond alle kerken. In Jenin wordt een katholieke kerk dag en nacht bewaakt door strijders van de Islamitische Jihad

Toch te triest voor woorden dat alles gelijk in de fik moet worden gestoken en dat kerken dan maar gelijk in de fik moeten worden gestoken. En dat er dan zelf bewaking nodig is om de orde te handhaven, die palestijnen grijpen alles aan om ook elkaar af te maken als ze daar de kans voor krijgen...:/

Uitspraak van Mufty op zondag 17 september 2006 om 22:31:

Nou dit topic wordt wel héél extreem, maar ik moet erbij vermelden dat er ook anderen meelezen de mensen waar we het allemaal over hebben dus dan weet je dat ze onder ons zitten

Tja het is wel zo, het geloof is ook binnen de islam soms een vrijbrief om erg extreem gedachteghoed te verspreiden, en dit ook nog eens vrijwel ongestraft te doen omdat men zich dan weer herroept op het geloof.

Dus er mag best wel wat van gezegd worden. Zo extreem was de uitspraak van Mufty ook weer niet.
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 01:46:
Hij had de naam van de profeet Mohammed gewoon niet moeten noemen in zo'n context...statements gericht naar fundamentalisten is prima...maar betrek er de gematigde moslims niet bij...want door de naam Mohammed te noemen spreek je in feite alle moslims persoonlijk aan...
Dat had de paus zeker wel moeten weten...zowieso ivm de cartoonrellen...

Waar ligt dan het relativeringsvermogen van de moslims als ze niet kunnen/willen begrijpen dat men op de extremisten doelt, en dus niet op alles moslims.

Dat "smoesje" van "ja als je over mohammed praat dan praat je over alle moslims" is volgens mij gewoon meer vette bullshit, en meer een soort dekmantel voor een stiekem soort steun aan de gedachte gang an de fundamentalisten die de islam met het zwaard willen verspreiden, anthans die mogelijkheid sluit ik zeer zeker niet uit.

Vindt het trouwens zowiezo wel lachten dat ze "zogenaamd" boos worden als je over mohammed praat, toch wel lachen dat een veredeld sprookjesfiguur uit de oudheid zo veel emotie los kan maken. Wat dat betreft leven ze nog in een totaal andere tijdsgeest.

Ben ook geen fan van de paus, of van religie in het algemeen. Maar de paus zei dat hij in een verklaring dan hij de dialoog op gang wilde brengen, en als het ware een brug wilde slaan, maarja dat is natuurlijk niet te doen, hoe goed de bedoelingen dan mogen zijn.
Mag ik dan nu zeggen dat de islam te vaak als totalitair geloof wordt uitgevoerd????
Waarschuw beheerder
Dat is geen smoesje wat ze gebruiken...Mohammed IS voor hun belangrijk...
Stel jij zou een leraar hebben die heel belangrijk voor je is...maar dan ook echt heel belangrijk...hoe zou jij reageren als die persoon beschuldigd word van dat hij een boodschap van geweld verspreid terwijl jij juist het tegenovergestelde ervaart...dat hij je juist wijze levenslessen geeft?
Dan eis jij ook dat ze dat terugnemen...en hun excuus aanbieden...
Dus de gematigde moslims mogen dat ook vragen...

Wat is er trouwens vreemd aan dat een persoon uit het verleden iets los kan maken bij personen door middel van zijn/haar boodschap? :vaag:
Ghandi is ook allang dood maar zijn boodschap maakt nog steeds indruk op mensen...of Martin Luther King...of zelfs Jezus...who cares...
Sommige boodschappen zijn gewoon tijdloos... :)

Het word een probleem als men het letterlijk op gaat vatten waardoor het niet meer in de juiste context geplaatst word en het dus ook zijn ware betekenis verliest...
Probleem zit hem daarom in het islamisme...een politieke tak die zich baseerd op letterlijke interpretatie van de koran...dus niet specifiek het geloof zelf...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 16:18:
hoe zou jij reageren als die persoon beschuldigd word van dat hij een boodschap van geweld verspreid terwijl jij juist het tegenovergestelde ervaart...dat hij je juist wijze levenslessen geeft?

Ik zou meteen iedereen die ook maar iets te maken heeft met de beschuldigende club doodschieten, hun clubhuizen in de brand steken, en op straat dood en verderf zaaien
Waarschuw beheerder
Jij word al boos als iemand een kras op je glimmende stuk ijzer op wielen maakt... ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 18 september 2006 om 01:18:
dan zijn de uitspraken van de paus op zijn zachtst gezegd heel dom als je weet dat er een stel van dit soort idioten rond lopen die in staat zijn tot dit soort daden (moord op een non, in bran steken kerken)

de woorden van de paus zijn gewoon koren op de molen voor extremisten en een vrijbrief om alles wat westers of christelijk is aan te vallen. (net als met de cartoonrellen)

Dus moet de Westerse wereld maar in een hoekje gaan zitten en niks zeggen?

Kom op zeg... De vrijheid van meningsuiting vind ik iets te belangrijk om zo geen gevoelige kwesties aan de kaak te stellen.

Je kan de schuld niet verschuiven naar de Paus. Die deed het met woorden, dat is geen reden tot geweld.
Waarschuw beheerder
Tuurlijk mogen ze iets zeggen...maar richt je dan puur op die fundamentalisten...dat doe je niet door de profeet Mohammed erbij te betrekken want dan raak je ook de mensen die niks met die fundamentalisten te maken hebben...
Zijn uitspraken waren veel te vaag om dat eruit te kunnen halen...
Ook beetje vreemd dat hij zegt ik sta niet achter de quote die ik aanhaalde...waarom haal je een quote anders aan? :vaag:

Plus als we het dan toch over inlevingsvermogen hebben...het westen moet ook maar eens begrijpen dat uitspraken die wij doen en wat wij als vrijheid van meningsuiting zien op anderen misschien weleens als vrijheid tot belediging over kan komen...

Waarschuw beheerder
donateur
Sinead o'Connor verscheurde eens een foto van de paus, zijn toen wereldwijd massaal Katholieken fans van Sinead gaan uitroeien en belagen?

Dat is het verschil tussen die 2 culturen...
Waarschuw beheerder
moslims zijn de grootste hypocrieten ter wereld. ze vallen ons erop aan als wij hun veroordelen dat ze fouten dingen doen uit naam van mohammed. terwijl ze geen fuck doen/zeggen over fundamentalistische debielen die alles doen wat mohammed verboden heeft en juist voor alle problemen zorgen.
moslimfundamentalisten die moorden juist uit naam van mohammed... goh... hoor je weinig over
moslim fundamentalisten die uit naam van mohammed een aanslag plegen op mede moslims... goh hoor je ook niet zoveel over...

maar een plaatje waar mohammed afgebeeld word... of een paus die wat zegt... nou nou nou... de poppen aan het dansen hoor

laat ze eerst naar de echte problemen kijken... de fundamentalisten die hun eigen geloof misbruiken, laat ze daar tegen demonstreren...

hypocriete achtergestelde nerds...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iig netjes dat ze zei dat de paus de schuldige was en niet Jezus...zij richtte zich dus netjes op het instituut verantwoordelijk voor wat dingen...zoals het verbieden van condooms in 3e wereldlanden...en niet op het geloof in zijn algeheel...
Ze werd ook wel belaagd tijdens haar optredens trouwens...
Tevens is ze zelf Katholiek...ze is zelfs priester... 8)

Dat je het niet hoort betekend niet dat ze zich er niet tegen verzetten...wie weet preken ze in de moskeen etc. wel boodschappen die het weldegelijk streng afkeuren...
Maar net of dat als interessant gezien word door de pers...andere dingen zijn veel interessanter om flink breed uit te meten...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 16:52:
Tevens is ze zelf Katholiek...ze is zelfs priester...

Ja, hoe krom kan het lopen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:33:
Je kan de schuld niet verschuiven naar de Paus. Die deed het met woorden, dat is geen reden tot geweld.

dat is het ook niet, maar als je je wet dat er zon reactie komt (en dat kan je weten helemaal als je kijkt naar dat gezeik over die cartoons), waarom zou je dan op deze manier "de dialoog" aangaan zoals de paus het zelf zei.

je kan rustig zeggen dat er weinig is trecht gekomen van die dialoog. dus de paus heeft in ieder geval zn doel voorbij geschoten.
Waarschuw beheerder
Ze hecht dus blijkbaar alleen waarde aan de woorden van jezus en wil die boodschap verspreiden ipv de boodschap die het vaticaan verspreid... :)
Waarschuw beheerder
WO3 is al lang bezig
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 16:42:
Tuurlijk mogen ze iets zeggen...maar richt je dan puur op die fundamentalisten...dat doe je niet door de profeet Mohammed erbij te betrekken want dan raak je ook de mensen die niks met die fundamentalisten te maken hebben...

En hierin zit je fout, de fundamentalisten maken vele doden uit naam van Mohammed en allah, de mede-moslims doen er niet er veel aan, terwijl die fundamentisten juist een smet op de islam zijn en het geloof verkrachten voor hun eigen gewin. En dus niet een cartoon of een Paus die refereerd naar een citaat uit de middeleeuwen. Want de molsims moeten zichzelf eens afvragen of zonder de fundamentisten er uberhaupt wel dat soort uitspraken of cartoons zouden zijn gemaakt, deze zijn juist bedoeld om de fundamentisten en de mensen die ze steuen de laten denken. Maarja, blijkbaar kunnen de fundamentisten op meer steun rekenen van binnen de islamitische gemeenschap dat dat ik zelf eerst dacht, en daar ben ik zeer zeker niet blij mee.

Plus als we het dan toch over inlevingsvermogen hebben...het westen moet ook maar eens begrijpen dat uitspraken die wij doen en wat wij als vrijheid van meningsuiting zien op anderen misschien weleens als vrijheid tot belediging over kan komen...

Tja als het aan de moslims ligt is bijna alles wat kritiek of belediging is voor de fundamentisten een belediging....
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:33:
Dus moet de Westerse wereld maar in een hoekje gaan zitten en niks zeggen?

Kom op zeg... De vrijheid van meningsuiting vind ik iets te belangrijk om zo geen gevoelige kwesties aan de kaak te stellen.

Je kan de schuld niet verschuiven naar de Paus. Die deed het met woorden, dat is geen reden tot geweld

Nee idd de paus refereerde dat geweld uit naam van god (of hij nou allah heet of gewoon god) verwerpelijk is, tja als de moslims het daar niet mee eens zijn.....

Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 16:18:
Stel jij zou een leraar hebben die heel belangrijk voor je is...maar dan ook echt heel belangrijk...hoe zou jij reageren als die persoon beschuldigd word van dat hij een boodschap van geweld verspreid terwijl jij juist het tegenovergestelde ervaart...dat hij je juist wijze levenslessen geeft?
Dan eis jij ook dat ze dat terugnemen...en hun excuus aanbieden...
Dus de gematigde moslims mogen dat ook vragen...

De gematigde moslims moeten niet zo hypocriet zijn, en dan om de redenen die Rollie ook al heeft opgenoemd.

En dan nog vindt ik niet dat de moslims zo achterlijk moeten reageren, achterlijke middelaeeuwse gedachtegang :[ Ik schijt erop:[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 18 september 2006 om 16:57:
dat is het ook niet, maar als je je wet dat er zon reactie komt (en dat kan je weten helemaal als je kijkt naar dat gezeik over die cartoons), waarom zou je dan op deze manier "de dialoog" aangaan zoals de paus het zelf zei.

je kan rustig zeggen dat er weinig is trecht gekomen van die dialoog. dus de paus heeft in ieder geval zn doel voorbij geschoten.

oftewel de paus en de wereld hebben (wederom) een wijze les geleerd, en dat is dat je geen enkele voorm van kritiek op de islam mag worden geuit, of anders komt het vredelievende geloof je pakken......:[

Mag ik nu zeggen dat is islam een totalitair geloof en/of een oorlogsgeloof is????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Ik vind het prima...

Lekker boeiend... zolang ze het met woorden en feiten doen vind ik ze niet kinderachtig en kan er een discussie gehouden worden.

Een verhitte discussie is ook mogelijk en zelfs fanatiek je geloof verdedigen mag van mij allemaal...

Maar geweld goed keuren? Mohammed zelf was een voorstander van geweldloos overtuigen van het Islamitische gelijk. Nu kun je daar een knipoog bij geven omdat onder Mohammed ook genoeg doden zijn gevallen...

Maar als het allemaal zo logisch is dat Moslims niet geweldadig mogen zijn waarom vind ik het dan niet logisch dat er allemaal uitbarstingen van geweld zijn als iemand een citaat van een 14e eeuwse, in het nauw gedreven door de Moslims, Byzantijnse keizer die natuurlijk erg kwaad een beetje generaliserende opmerking maakt over geloof en geweld??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 18 september 2006 om 17:01:
En hierin zit je fout, de fundamentalisten maken vele doden uit naam van Mohammed en allah, de mede-moslims doen er niet er veel aan, terwijl die fundamentisten juist een smet op de islam zijn en het geloof verkrachten voor hun eigen gewin. En dus niet een cartoon of een Paus die refereerd naar een citaat uit de middeleeuwen. Want de molsims moeten zichzelf eens afvragen of zonder de fundamentisten er uberhaupt wel dat soort uitspraken of cartoons zouden zijn gemaakt, deze zijn juist bedoeld om de fundamentisten en de mensen die ze steuen de laten denken. Maarja, blijkbaar kunnen de fundamentisten op meer steun rekenen van binnen de islamitische gemeenschap dat dat ik zelf eerst dacht, en daar ben ik zeer zeker niet blij mee.

Dit is helemaal waar, er wordt met 2 maten gemeten...
Waarschuw beheerder
Ik vind het toch vreemd hoor dat er gesproken worden over geen inlevingsgevoel vanuit de moslims dat zij niet begrijpen dat wij o.a. niet veel van hun geloof afweten...
Maar aan de andere kant dienen zij wel te begrijpen dat als er cartoon word afgebeeld met Mohammed dat dat kritiek is op de fundamentalisten en niet op het geloof zelf...
Of als de paus een quote erbij haalt uit de middeleeuwen dat zij maar dienen te begrijpen dat dat ook kritiek is op de fundamentalisten en niet op het geloof zelf...

Als het de ene kant op geld dan ook de andere kant natuurlijk...maar het schijnt altijd alleen voor hun te gelden dat ze zich dienen in te leven in ons en wij hoeven dat andersom niet...als we het dan toch over hypocriet zijn hebben...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:18:
Maar aan de andere kant dienen zij wel te begrijpen dat als er cartoon word afgebeeld met Mohammed dat dat kritiek is op de fundamentalisten en niet op het geloof zelf...

Ahum... pardon... is dat niet logisch dan???

Als er geen doden uit naam van Mohammed zouden vallen dan was het niet eens nodig geweest, wat heeft het dan voor zin om de makers van een cartoon te willen doden (ook weer uit naam van die mohammed) of de paus (ook weer uit naam van die mohammed)

Tja en dan vinden de molsims het vdat steeds meer mensen een afkeer krijgen van de islam, ik vindt het niet meer dan logisch hoor, totalitaire shit. Kom op zeg we leven niet meer in de middeleeuwen.

Als het de ene kant op geld dan ook de andere kant natuurlijk...maar het schijnt altijd alleen voor hun te gelden dat ze zich dienen in te leven in ons en wij hoeven dat andersom niet...als we het dan toch over hypocriet zijn hebben...

Tja als hunb zo'n hekel aan het westen hebben, en er zelfs ook doden voor vallen wen gebouwen ervoor branden dan is enige relaitvatie en inlevingsvermogen wel op hun plaats.

We steken hier toch ook geen vlaggen , ambassades en moskeeén in de fik als er kritiek komt vanuit de islam op het westen, als wij hier net heetgebakerd zouden zijn als daar in het mdiden oosten had hier al lang geen moskee meer gestaan, gezien de hoeveelheid kritiek dat het westen altijd krijgt vanuit die landen.

Waarschuw beheerder
donateur

Je moet het zo zien, als er aanslagen gepleegd worden door Iraakse Soenieten op Sji'itische moskeeen wordt er wereldwijd nog geen minuutje geprotesteerd.
Als er in Dafur zwarte moslims worden vermoord door arabische moslims idem dito.
De moslimbevolking is een beetje selectief als het om protesteren gaat...

Als er 2 vliegtuigen door Islamitische fanataci het WTC in worden geboord waarna door deze aktie indirect honderdduizenden moslim-doden vallen dan zou ik toch ook zoiets hebben van; laten we eens gaan protesteren tegen dhr. Bin Laden dat ie zulke akties beter kan laten in het vervolg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 18 september 2006 om 17:25:
Ahum... pardon... is dat niet logisch dan???

Nee dat is niet logisch nee...een cartoon is zo abstract als weet ik veel wat...
Veel nederlanders snappen de clou van vele cartoons al niet hoe kan je dan verwachten dat zij het allemaal wel bij voorbaat snappen? :)

Tevens zijn er wel degelijk o.a. geestelijke leiders van de Islam op de tv geweest de afgelopen dagen waar uit hun woorden blijkt dat ze absoluut niet achter de gewelddadigheden staan...
Wat wil je dat ze doen? Een grootste tv show opzetten waarin ze afkeer laten blijken? Ze richten zich puur op hun eigen volk aangezien het iets is wat in hun volk speelt...
Ze kunnen ook beter hun tijd besteden aan het preken van de juiste boodschap in hun eigen landen aan hun eigen volk ipv zich constant aan de westerse wereld te moeten verantwoorden vanwege een stelletje fundamentalisten...

Wie zegt dat ze daar niet tegen protesteren trouwens tegen die aanvallen op moskees in Irak? Demonstreren is niet alleen met spandoeken op straat gaan...er zijn zoveel manieren om te demonstreren en je onvrede daarover te uiten...ze richten het protest puur op hun eigen volk aangezien de boodschap ook aan hun gericht dient te zijn...daarom komen die dingen niet bij ons aan...betekend niet dat het niet gebeurd...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
e moet het zo zien, als er aanslagen gepleegd worden door Iraakse Soenieten op Sji'itische moskeeen wordt er wereldwijd nog geen minuutje geprotesteerd.
Als er in Dafur zwarte moslims worden vermoord door arabische moslims idem dito.
De moslimbevolking is een beetje selectief als het om protesteren gaat...

Als er 2 vliegtuigen door Islamitische fanataci het WTC in worden geboord waarna door deze aktie indirect honderdduizenden moslim-doden vallen dan zou ik toch ook zoiets hebben van; laten we eens gaan protesteren tegen dhr. Bin Laden dat ie zulke akties beter kan laten in het vervolg.

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:39:
Ze kunnen ook beter hun tijd besteden aan het preken van de juiste boodschap in hun eigen landen aan hun eigen volk ipv zich constant aan de westerse wereld te moeten verantwoorden vanwege een stelletje fundamentalisten...

Het "stelletje" fundamentisten lijkt helaas niet zo'n klein stelletje, hun denkbeelden hebben zelfs volgelingen tot in het westen.

Misshcien dat ik dom ben ofoz, maar ik begrijp nog steeds niet echt waarom veel moslims liever op het westen willen kk-eren dan op de lieden binnen hun bevolking die de ilsam graag met geweld toepassen.

Helaas heb ik het geveol dat enkele gematigde islam-leiders die we op de Tv zien niet erg veel invloed hebben op de fundamentisten. Misschien moeten ze gematigeden maar eens de vlaggen van de extremsiten verbranden, en hun leiders afbeelden als varkerns, misschien dat dat helpt :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:39:
Nee dat is niet logisch nee...een cartoon is zo abstract als weet ik veel wat...

Na alle media, aandacht was de deense cartoon zeer duidelijk dacht ik zo.
Waarschuw beheerder
Na alle media aandacht idd...maar toen was het kwaad al geschied...
Heel veel nederlanders denken ook nog steeds dat die cartoon een middelvinger naar het hele geloof is en niet alleen de fundamentalisten...waarom spreken ze anders constant negatief over de islam en moslims in het algemeen? Die snappen de boodschap blijkbaar ook niet...
Waarschuw beheerder
zolang de moslims in het algemeen zelf geen enkele fuck doen tegen hun eigen fundamentalisten blijf ik de hele moslim gemeenschap verantwoordelijk houden voor al het leed wat er namens de islam in de wereld gebeurd

wie zwijgt stemt toe...

en de hele moslimgemeenschap zwijgt... en zwijgt... en zwijgt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als die Moslims maar iets te zeiken hebben hoor :@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 18 september 2006 om 17:46:
Helaas heb ik het geveol dat enkele gematigde islam-leiders die we op de Tv zien niet erg veel invloed hebben op de fundamentisten. Misschien moeten ze gematigeden maar eens de vlaggen van de extremsiten verbranden, en hun leiders afbeelden als varkerns, misschien dat dat helpt

Dat hebben ze misschien idd niet...die zijn ook verdomd koppig...en als ze er flink tegen in gaan dan kost dat ook hun kop...
Het enige wat ze kunnen doen is ervoor zorgen dat het gematigde volk niet fundamentalistisch word door de juiste boodschap te prediken...
Wie weet wat ze in de moskees prediken daar om hun onvrede te uiten over de fundamentalisten...dat is een vredelievende manier van protesteren tegen het geweld...de enige juiste manier van protesteren tegen geweld zelfs...
Met geweld protesteren tegen geweld is niet een optie...
Waarschuw beheerder
gingen ze maar net zo masssal demonstreren tegen fundamentalisten als ze deden tijdens de cartoon demonstraties...
Waarschuw beheerder
Ik heb toen tijdens de beelden die ze lieten zien geestelijke leiders anders flink zien staan tieren tegen de mensen dat ze dat deden...mensen proberen tegen te houden om zich alsjeblieft niet met zulk geweld in te laten en dergelijke...
Maar ze werden gewoon omver gelopen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:45:
Sinead o'Connor verscheurde eens een foto van de paus, zijn toen wereldwijd massaal Katholieken fans van Sinead gaan uitroeien en belagen?

neem jezelf en je geloof niet al te serieus of je kan je elke dag gaan lopen verdedigen tot je er dood bij neervalt... verrek da's een oplossing o:)

[img width=300 height=375 cacheid=000ce968002524d5d0d6eb071a0193932e]http://www.argus-online.nl/afbeeldingen/A-180906.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jammer genoeg zie ik het nog eens zover komen dat de moslims de wereld gaan overheersen :S en wij werken er maar aan mee door ze overal moskeetjes neer te laten planten :frusty:
Waarschuw beheerder
In zijn toespraak ging hij in op de historische en filosofische verschillen tussen de islam en het christendom en de relatie tussen geweld en het geloof.

Er verschilt niks behalve 500 jaar tijd.

Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

Dit is helemaal waar.

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is.

religieuze motieven voor geweld resoluut verwerpt”

Uuhh... Hoe zijn "wij" Christen geworden?? Ik geloof door de kerstening waarbij je hoofd werd afgehakt als je geen christen werd. Door de kruistochten over een groot deel van de wereld.

Maargoed 1 ding staat vast Moslims kunnen echt nergens tegen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 18:01:
gingen ze maar net zo masssal demonstreren tegen fundamentalisten als ze deden tijdens de cartoon demonstraties...

Bedoel je trouwens de moslims hier of daar?
Van de moslims daar kan je het zowieso niet verwachten...ze leven in een totalitair regime...gaan demonstreren tegen dat totalitaire regime is levensgevaarlijk...
Dus ze moeten wel andere manieren hanteren om hun onvrede erover te uiten ipv massaal te gaan demonstreren op straat...

De moslims hier...kunnen ze doen idd...maar om nou bij elke gewelddadige uitbarsting die daar plaatsvind de straat op te gaan...net of die boodschap uberhaupt aankomt bij de fundamentalisten daar...of ze er uberhaupt waarde aan hechten...
Dus dan zouden ze het enkel doen om zich te moeten verantwoorden naar ons toe dat zij niet gewelddadig zijn...
Dat hoeven ze niet...dat dienen wij gewoon als vanzelfsprekend te zien dat ze daar niet achter staan...
Waarschuw beheerder
Bedoel je trouwens de moslims hier of daar?
Van de moslims daar kan je het zowieso niet verwachten...ze leven in een totalitair regime...gaan demonstreren tegen dat totalitaire regime is levensgevaarlijk...

mwaa terroristen zijn ook een bedreiging voor het regime wat daar is...
dus daar kunnen ze best tegen demonstreren. ze konden ook "zomaar" opeens massaal demonstreren om een paar cartoons

De moslims hier...kunnen ze doen idd...maar om nou bij elke gewelddadige uitbarsting die daar plaatsvind de straat op te gaan...net of die boodschap uberhaupt aankomt bij de fundamentalisten daar...of ze er uberhaupt waarde aan hechten...

ze lopen te janken dat amerika en israel hun "moslim" broeders vermoorden...
kijk naar de demonstraties die afgelopen maanden hier waren tegen de oorlog in irak... tegen israel. lopen ze allemaal braaf mee

maar demonstraties tegen fundamentalistische moslims die moslim broeders afmaken met aanslagen... niks nada noppes
tis allemaal zo verschrikkelijk hypocriet...

Dus dan zouden ze het enkel doen om zich te moeten verantwoorden naar ons toe dat zij niet gewelddadig zijn...
Dat hoeven ze niet...dat dienen wij gewoon als vanzelfsprekend te zien dat ze daar niet achter staan...

nee... hun eigen moslimbroeders worden vermoord door hun eigen "fundamentalistische" gekken...
daar hebben wij niks mee te maken...

al qaida pleegt gigantisch veel aanslagen op moslims...

waar zijn de demonstraties?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 18:48:

Nee dat mag want elke moslim die niet voor al- Qaida is is een vijand van de Islam :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:50:
Heel veel nederlanders denken ook nog steeds dat die cartoon een middelvinger naar het hele geloof is en niet alleen de fundamentalisten...waarom spreken ze anders constant negatief over de islam en moslims in het algemeen? Die snappen de boodschap blijkbaar ook niet...

DAt is niet door die cartoon, maar eerder omdat de gelovigen die de islam volgen altijd erg hard tegen de schenen van de westerse samenleving willenb schoppen omdat we nou eenmaal anders zijn als hen, en dit gaat van persoonlijk niveau tot het niveau van wereldleiders.

Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 17:55:
zolang de moslims in het algemeen zelf geen enkele fuck doen tegen hun eigen fundamentalisten blijf ik de hele moslim gemeenschap verantwoordelijk houden voor al het leed wat er namens de islam in de wereld gebeurd

wie zwijgt stemt toe...

en de hele moslimgemeenschap zwijgt... en zwijgt... en zwijgt

idd, doe oud Hollandsche gezegdes hebben het vaak wel goed "wie zwijgt stemt toe"

Uitspraak van ram B ofwat ?! op maandag 18 september 2006 om 18:14:
jammer genoeg zie ik het nog eens zover komen dat de moslims de wereld gaan overheersen en wij werken er maar aan mee door ze overal moskeetjes neer te laten planten

Denk het niet :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 18:53:
Nee dat mag want elke moslim die niet voor al- Qaida is is een vijand van de Islam

Veel moslims denk dat al-Qaida niet eens bestaat..
Waarschuw beheerder
nee... hun eigen moslimbroeders worden vermoord door hun eigen "fundamentalistische" gekken...
daar hebben wij niks mee te maken...

Wanneer pleeg al-Qaida aanslag op moslims? die in Irak zijn niet van al-Qaida maar van de hele mujahideen shura council die daar aktief zijn. En daar zijn regelmatig protesten tegen o.a in moskeeen, die roepen op om alleen nog maar aanslagen te plegen op colalitietroepen enzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:22:
Wanneer pleeg al-Qaida aanslag op moslims? die in Irak zijn niet van al-Qaida maar van de hele mujahideen shura council die daar aktief zijn. En daar zijn regelmatig protesten tegen o.a in moskeeen, die roepen op om alleen nog maar aanslagen te plegen op colalitietroepen enzo.

Ja met uber grote bommen die dus ook telkens minstens 3 burgers doden. En bovendien zijn er tegenwoordig meer als 20 doden elke dag. En daar zitten maar amper amerikanen tussen.

Elke dag weer zoveel doden irakezen, hoe worden die gedood juist door die laffe IED aanslagen. En zelfmoord aanslagen.

Zelfde als het denken dat de Iraakse veiligheids troepen hun vijand zijn. Wie is dan niet hun vijand? Ze weten het zelf niet meer, en zijn gewoon te stom om te snappen dat ze het hele land naar de klote helpen. Als hun nou eens geen burger oorlog waren begonnen, en als hun nou eens iets anders gingen doen dan waren de amerikanen al eerder weg geweest.

De amerikanen verlaten het land pas als er weer een vredige situatie is opgebouwd. Maar door het kansloze gezeik iedere keer weer met de aanslagen en andere onzin is het daar nog lang wachten op.

Aanslagen te plegen op coalitie troepen, maar ze zijn gewoon te stom om te beseffen dat als die coalitie troepen nu ineens weg zouden gaan het hele land naar de klote zou gaan. En maar doorgaan met hun kansloze gedachte gang van de bezetter moet bestreden worden. pffft
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 18 september 2006 om 19:28:
Ja met uber grote bommen die dus ook telkens minstens 3 burgers doden. En bovendien zijn er tegenwoordig meer als 20 doden elke dag. En daar zitten maar amper amerikanen tussen.

Elke dag weer zoveel doden irakezen, hoe worden die gedood juist door die laffe IED aanslagen. En zelfmoord aanslagen.

Zelfde als het denken dat de Iraakse veiligheids troepen hun vijand zijn. Wie is dan niet hun vijand? Ze weten het zelf niet meer, en zijn gewoon te stom om te snappen dat ze het hele land naar de klote helpen. Als hun nou eens geen burger oorlog waren begonnen, en als hun nou eens iets anders gingen doen dan waren de amerikanen al eerder weg geweest.

De amerikanen verlaten het land pas als er weer een vredige situatie is opgebouwd. Maar door het kansloze gezeik iedere keer weer met de aanslagen en andere onzin is het daar nog lang wachten op.

Aanslagen te plegen op coalitie troepen, maar ze zijn gewoon te stom om te beseffen dat als die coalitie troepen nu ineens weg zouden gaan het hele land naar de klote zou gaan. En maar doorgaan met hun kansloze gedachte gang van de bezetter moet bestreden worden. pffft

Zijn geen zelfmoord aanslagen, dat maken jullie Joden ervan omdat zelfmoord verboden is binnen Islam, het is de hoogste eer om als mujahideed, zo als martelaar te sterven.
En IEDs zijn op dit momment in Irak vrij effectief dus daar moeten ze vooral mee doorgaan, iedere dag worden er meer dan 20 aanvallen op die manier gedaan, en heel vaak met slachtoffers aan amerikaanse zijde, die zullen doorgaan totdat jullie de laatste kruisvaarder hebben gevacueerd

Iraakse veiligheids troepen worden getraind door Amerika dus zijn ook hun vijanden. Jij bent gewoon te stom om het te snappen, hun zijn geen burgeroorlog begonnen, dat hebben jullie gedaan. En de Amerikanen gaan ook weg, maar wel verslagen & vernederd. En zo ook in Afghanistan.
Waarschuw beheerder

al zarqawi... leider van al qaida in irak... tientallen aanslagen op moslims gepleegd... van markten tot sjiitische bedevaarten

niet gericht op amerikanen... puur en alleen op moslims

tevens heeft al qaida ook in andere islamitische landen aanslagen gepleegd... libanon jordanië enz enz
Waarschuw beheerder
zooooooooo 12345 beetje terroristje? |

Zijn geen zelfmoord aanslagen, dat maken jullie Joden ervan omdat zelfmoord verboden is binnen Islam, het is de hoogste eer om als mujahideed, zo als martelaar te sterven.

brrrrrrr eng persoon
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 19:41:
al zarqawi... leider van al qaida in irak... tientallen aanslagen op moslims gepleegd... van markten tot sjiitische bedevaarten

niet gericht op amerikanen... puur en alleen op moslims

tevens heeft al qaida ook in andere islamitische landen aanslagen gepleegd... libanon jordanië enz enz

al-Zarqawi was emir van al-Qaida raffidain, en lid van de shura council mujahideen, die leiders staan wel even wat hoger op de lijst dan al-qaeda, dat is daar slechts een onderdeel van... laat ik het zo zeggen al-qaida onthoofd mensen, deze mannen snijden je in stukken en sturen je lichaam in stukjes terug naar je ouders
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 19:42:
brrrrrrr eng persoon

Jullie gedachte over moslims en de islam vindt ik enger.
Waarschuw beheerder
laat ik het zo zeggen al-qaida onthoofd mensen, deze mannen snijden je in stukken en sturen je lichaam in stukjes terug naar je ouders

heb je al een poster van ze boven je bed hangen ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Meerdere
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:35:
En IEDs zijn op dit momment in Irak vrij effectief dus daar moeten ze vooral mee doorgaan, iedere dag worden er meer dan 20 aanvallen op die manier gedaan, en heel vaak met slachtoffers aan amerikaanse zijde, die zullen doorgaan totdat jullie de laatste kruisvaarder hebben gevacueerd

Iraakse veiligheids troepen worden getraind door Amerika dus zijn ook hun vijanden. Jij bent gewoon te stom om het te snappen, hun zijn geen burgeroorlog begonnen, dat hebben jullie gedaan. En de Amerikanen gaan ook weg, maar wel verslagen & vernederd. En zo ook in Afghanistan.

Ja en kijk wat daar van terecht is gekomen, wat een wonderbaarlijk mooi land is dat geworden. Vooral met ultra extremistische mongolen als de taliban! (y)
Waarschuw beheerder
teknologix wij zijn joden b)

shalom b)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:44:
al-Zarqawi was emir van al-Qaida raffidain, en lid van de shura council mujahideen, die leiders staan wel even wat hoger op de lijst dan al-qaeda, dat is daar slechts een onderdeel van... laat ik het zo zeggen al-qaida onthoofd mensen, deze mannen snijden je in stukken en sturen je lichaam in stukjes terug naar je ouders

Waarom vertel je ons deze stoere verhalen?

Hun zijn echt wel ruig zeg, poeh poeh in stukjes, pffftt flikker toch een eind op man. Ik geloof best dat er daar mensen rondlopen die nog in de middeleeuwen leven. Maar dat is niet stoer dat is gewoon barbaars. Jullie zijn echt vrede lievende mensen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 19:49:
teknologix wij zijn joden b)

shalom

wat was het ook alweer mufty...

L'chaim :bier: :)
Waarschuw beheerder
12345 ga nu weer snel je grot weer in... voordat de AIVD je ziet :P

en dank je 12345 dat je ons vooroordeel maar weer is bevestigd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geen dank hoor rollie. Mijn vooroordeel over terror luisterde boeren ook alweer. Wat een pracht uitvinding ook dat intahnet.
Waarschuw beheerder
donateur
WAHAHAHHAHAHAHHAHAHAH! (y)

*hoort JDAM vallen...

tijd voor het paradijs, oneeh je bent genept door allah, rechtstreeks naar de hel! Elke dag een ananas in je aars!
:lol: :roflol:

EDIT

Ik luister niet naar terror, en ben geen boer. Beter een jood als een slet van allah! En een jood ben ik ook niet eens! :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
quick quick
Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
doe is jezelf opblazen

is halal b)

Waarschuw beheerder
We hadden hier opzich best een normale discussie gaande... kan die ook terug komen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 20:01:
doe is jezelf opblazen

Moet je aan Emeltje vragen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 20:32:
Moet je aan Emeltje vragen.

Zonde - is best een knappe meid.

Alleen jammer van die radicale ideëen
Waarschuw beheerder
In de 14e eeuw was het Christendom gelukkig wel erg tolerant ten opzichte van andere geloven (Y)
Waarschuw beheerder
Spuit elf geeft ook nog modder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sjek op maandag 18 september 2006 om 20:45:
In de 14e eeuw was het Christendom gelukkig wel erg tolerant ten opzichte van andere geloven (Y)

Idd
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:22:
Wanneer pleeg al-Qaida aanslag op moslims? die in Irak zijn niet van al-Qaida maar van de hele mujahideen shura council die daar aktief zijn. En daar zijn regelmatig protesten tegen o.a in moskeeen, die roepen op om alleen nog maar aanslagen te plegen op colalitietroepen enzo

Al Qaida, andere fundamentalistische moslims? What's the differece"??/ Moslims maken elkaar ook zo graag af, volgens mij is de grootste bedreiging voor de moslims de moslims zelf, en niet Israel, VS het westen Azie of andere mensen die regelmatig kritiek krijgen van de moslims.

Laat ze eerst maar eens protesteren tegen het echte gevaar voor de molsims, 3en dat zijin de moslims zelf, met hun infantiele fundamentisten die dagelijks gemiddeld voor meer dan 20 doden zorgen, als het er geen 50 of 100 zijn. Daar kan de VS echt niet tegenop hoor.....!!!!

Zijn geen zelfmoord aanslagen, dat maken jullie Joden ervan omdat zelfmoord verboden is binnen Islam, het is de hoogste eer om als mujahideed, zo als martelaar te sterven

Olee ik ben een jood :cheer: :bounce: :cheer: :bounce:

Dan ben jij een varken okay :d en dan nog wel het goorste vetste dikste modderigste en meest rottende varken dat hien in ons land rond stampt op zijn gespeten hoefjes :cheer:

Zelfmoord is precies wat die islamieten doen, ze geven het zelf alleen een andere naam zodat het net lijkt of het dan mag in naam van mohammed, en hier is weer een paradox, je mag toch niet doden, dat zegt de paus namelijk ook :d

Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:44:
. laat ik het zo zeggen al-qaida onthoofd mensen, deze mannen snijden je in stukken en sturen je lichaam in stukjes terug naar je ouders

Hoe sturen ze die??? Met DHL??? :d dan ga ik een halal-DHL beginnen in Irak om alle stukjes moslim terug te bezorgen bij de ouders van de moslims met het kaartje "gefliciteerd"uw kind is gedoodt door een mede-moslim"

Iraakse veiligheids troepen worden getraind door Amerika dus zijn ook hun vijanden. Jij bent gewoon te stom om het te snappen, hun zijn geen burgeroorlog begonnen, dat hebben jullie gedaan. En de Amerikanen gaan ook weg, maar wel verslagen & vernederd. En zo ook in Afghanistan

Iemand moet die gasten trainen, het is wel de bedoeling dat ze blijven leven, en zichzelf dus niet opblazen met bommen etc. Dat is zonde van de wervings en selectieprocedure en kost veel geld.

De ieds zijn erg effectief in het doden van moslims, maarja er mag niet worden gezegd dat er uit naam van mohammed wordt gedoodt natuurlijk ;/

Trouwens we leven in de 20ste eeuw, wij doen niet aan kruisvaarten, geloof is hier zelden tot nooit een leidraad voor politek denken, dat kan ik van veel landen in het midden-oosten niet zeggen :/, religie + politiek is oorlog, islam + politiek is erg veel oorlog.

Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:54:
Geen dank hoor rollie. Mijn vooroordeel over terror luisterde boeren ook alweer. Wat een pracht uitvinding ook dat intahnet.

Rollie favo muziekstijlen:
Favoriete muziekgenres: darkcore, hardcore, industrial hardcore, oldschool, tekno

Zie jij terror? Ikke niet:/

Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:45:
Jullie gedachte over moslims en de islam vindt ik enger.

Ach ja alles wat negtief is over moslims is natuurlijk veel erger natuurlijk:/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sjek op maandag 18 september 2006 om 20:45:
In de 14e eeuw was het Christendom gelukkig wel erg tolerant ten opzichte van andere geloven

Gelukkig weten we nu beter, en gebruiken we religie veel minder als leidraad voor politiek denken omdat er doden door vallen, die les hebben ze in veel moslim-landen helaas nog niet geleerd, maar ze gaan het wel leren, alleen gaanb ze eerst zichzelf voor de helft uitroeien voordat ze het snappen....

Waarschuw beheerder
donateur
Al-Qaida in Irak waarschuwt paus

UTRECHT - 18/09/06 - (Novum/AP) - Al-Qaida in Irak en andere extremistische Iraakse groepen hebben maandag op een website paus Benedictus XVI en het Westen gewaarschuwd dat zij gedoemd zijn. Zij verklaarden dat de heilige oorlog zal voortduren totdat de islam de gehele wereld overheerst.

De Mujahedeen Shura Raad, een overkoepelende organisatie van extremistische soennitische bewegingen waaronder Al-Qaida in Irak, zei dat de jihad doorgaat totdat Allah de gelegenheid biedt 'de ongelovigen en despoten' de keel af te snijden. De paus krijgt als 'dienaar van het kruis' te horen dat hij en het Westen 'gedoemd' zijn, zoals mag blijken uit 'de nederlaag in Irak, Afghanistan, Tsjetsjenië en elders'.

De Raad beschuldigt de Amerikaanse president George Bush ervan een 'nieuwe kruistocht' te zijn begonnen, die door de paus met zijn aanval op de islam en de profeet is voortgezet. Benedictus citeerde vorige week dinsdag in Duitsland de Byzantijnse keizer Manuel Paleologos II. Deze constateerde ooit dat de profeet Mohammed niets nieuws had gebracht en alleen maar het kwaad en de onmenselijkheid had gediend, zoals zou zijn gebleken uit Mohammeds bevel de islam met het zwaard te verbreiden.

De paus betuigde zondag 'diepe spijt' over de woedende reactie die zijn woorden wereldwijd onder moslims teweeg bracht. Hij benadrukte dat de door hem geciteerde tekst niet zijn persoonlijke overtuiging is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:20:
Veel moslims denk dat al-Qaida niet eens bestaat..

Jep, en ze zien in elke aanslag in Egypte een Zionistisch complot om de schuld aan Moslims te geven...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 21:17:
Al-Qaida in Irak waarschuwt paus

UTRECHT - 18/09/06 - (Novum/AP) - Al-Qaida in Irak en andere extremistische Iraakse groepen hebben maandag op een website paus Benedictus XVI en het Westen gewaarschuwd dat zij gedoemd zijn. Zij verklaarden dat de heilige oorlog zal voortduren totdat de islam de gehele wereld overheerst.

De Mujahedeen Shura Raad, een overkoepelende organisatie van extremistische soennitische bewegingen waaronder Al-Qaida in Irak, zei dat de jihad doorgaat totdat Allah de gelegenheid biedt 'de ongelovigen en despoten' de keel af te snijden. De paus krijgt als 'dienaar van het kruis' te horen dat hij en het Westen 'gedoemd' zijn, zoals mag blijken uit 'de nederlaag in Irak, Afghanistan, Tsjetsjenië en elders'.

De Raad beschuldigt de Amerikaanse president George Bush ervan een 'nieuwe kruistocht' te zijn begonnen, die door de paus met zijn aanval op de islam en de profeet is voortgezet. Benedictus citeerde vorige week dinsdag in Duitsland de Byzantijnse keizer Manuel Paleologos II. Deze constateerde ooit dat de profeet Mohammed niets nieuws had gebracht en alleen maar het kwaad en de onmenselijkheid had gediend, zoals zou zijn gebleken uit Mohammeds bevel de islam met het zwaard te verbreiden.

De paus betuigde zondag 'diepe spijt' over de woedende reactie die zijn woorden wereldwijd onder moslims teweeg bracht. Hij benadrukte dat de door hem geciteerde tekst niet zijn persoonlijke overtuiging is.

Ben benieuwd of de moslims hiertegen gaan protesteren??/

Zal denk ik niet gebeuren....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 21:19:
Egypte

is

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 21:19:
Moslims

Waarschuw beheerder
mwaa terroristen zijn ook een bedreiging voor het regime wat daar is...
dus daar kunnen ze best tegen demonstreren. ze konden ook "zomaar" opeens massaal demonstreren om een paar cartoons

Nee dat kan niet...zelfs niet in Irak...
Al is er in Irak nu een regering die niet bestaat uit fundamentalisten (wat Saddam overigens ook niet was) iedereen weet dat op straat de dienst uit word gemaakt door de fundamentalisten...daar ben je alles behalve veilig voor ze...
Zelfs een verkeerd kledingstuk kan je de kop kosten laat staan massaal gaan demonstreren tegen ze...
Die mensen leven in angst...daarom houden ze hun mond dicht...

Dat ze met grote getale aanwezig waren bij de andere demonstratie kan ook te maken hebben met het feit dat ze bedreigd werden dat ze mee moesten lopen anders kost het ze hun leven...want hun hanteren ook het "if you are not with us...you are against us" principe...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
„Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

...Volgensmij zei Jezus in de bijbel toch echt : Ik kom U geen Vrede brengen, maar het Zwaard.
Nou losgezien van geweldadige delen uit de bijbel,
moet een paus tochook weten dat er aan het Katholieke geloof bloed kleeft.
Alleen al ketterij-beschuldigingen of kruistochten.
Of meer recent,
het hele gedoe rond voorbehoedsmiddelen i.v.m. aids.

~Mensen met een goed geweten, hebben vaak een slecht geheugen~
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lijkt fout te gaan..
die moslims toch,
als ze zou net ff wat relaxter zouden zijn en niet alles zo serieus zouden opvatten..
ok niet alle moslims natuurlijk!!
Waarschuw beheerder

lijkt me toch zelfmoord/MOORD

sorry maar hier hebben wij niet om gevraagt
een hoop mensen waren er op tegen
en wat betreft afghanistan de meeste mensen daar zijn blij
dat taliban weg is/was
als ik jou zo lees heb jij ook een hekel aan ons
Waarschuw beheerder
Uitspraak van $ chemistry $ op dinsdag 19 september 2006 om 08:33:
en wat betreft afghanistan de meeste mensen daar zijn blij
dat taliban weg is/was

In de steden etc, maar in de kleine dorpen en in de bergen waar de echte macht ligt, niet hoor. :d
Waarschuw beheerder
kijk en dat is nou net het probleem
in de bergen zijn of willen ze niet mee met de tijd
en daar begint ook het radicale
neem nou turkije in de steden zijn ze heel modern
en in de bergen daar niet

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van $ chemistry $ op dinsdag 19 september 2006 om 17:05:
neem nou Nederland in de steden zijn ze heel modern
en in de provincie daar niet

Waarschuw beheerder
Maken ze toch zelf wel uit of ze mee willen doen daaraan of niet?
Het zou wel netjes zijn als ze er anderen niet mee lastig vallen natuurlijk...maar van de andere kant zijn ze misschien wel zo lastig omdat ze iets opgedrongen word wat ze niet willen...dat ze daarom zo hard er tegenin gaan...
Daarom zien hun het helemaal niet zo dat wij vrijheid komen brengen (naar onze mening)...want er is geen sprake van vrijheid als je er niet voor kan kiezen om er nee tegen te zeggen...dan is het dwang...geen vrijheid...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 september 2006 om 17:09:
neem nou Nederland in de steden zijn ze heel modern
en in de provincie daar niet

valt best wel mee

Waarschuw beheerder
je mag bij moslims gewoon geen mening meer geven of ze worden al kwaad dus dan heeft die paus ook nog gelijk dat weer geweld gaan gebruiken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van $ chemistry $ op dinsdag 19 september 2006 om 17:26:
valt best wel mee

Nou nou, ik hoorde van een collega dat als hij het in z'n hoofd haalt om op zondag de auto te wassen hij er op kan rekenen dat ie de helft van z'n klanten kwijtraakt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 21:17:
Al-Qaida in Irak en andere extremistische Iraakse groepen hebben maandag op een website paus Benedictus XVI en het Westen gewaarschuwd dat zij gedoemd zijn. Zij verklaarden dat de heilige oorlog zal voortduren totdat de islam de gehele wereld overheerst.

Owkeejj.. nou, dan is deze voor jullie [img width=15 height=15 cacheid=00001b2c000274469a275f8a1a0193f4cc]http://home.wanadoo.nl/chambone/item/emoticons/rolleyes.gif[/img]
Volgens mij hebben jullie tijd teveel. Zoek een baan of zo.

Hopelijk identificeert het merendeel van de Moslims zich niet met deze in een sprookjeswereld levende 'organisaties'.
Waarschuw beheerder
ik heb een baan
als ik het werken zat word mag ik naar huis
wordt ik thuis zat ga ik weer werken
week op week af
geweldig systeem maar daar voor moetje wel leren
hahahaha

Waarschuw beheerder
ik ben geen racist ofzo maar vind het een beetje overdreven,, ze voelen zich meteen aangevallen

kom op zeg tis maar een verhaaltje uit de bijbel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als paus heb je voorbeeldfunctie en moet je oppassen met wat je zegt, maargoed hij is wel een debiel ja.
Waarschuw beheerder
leuke foto's
maar moskeén beschermen???
ik zie wel een hoop oudere mensen
Waarschuw beheerder
en heel vaak met slachtoffers aan amerikaanse zijde, die zullen doorgaan totdat jullie de laatste kruisvaarder hebben gevacumeerd

????????????????
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe vaak zijn de "westerse ongelovigen" uitgemaakt voor varkens of nog erger door weer een of andere opgefokte imam?? Dan gaan we toch ook niet met z'n allen de straat op...Get a life!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PpnA op dinsdag 19 september 2006 om 16:59:
in de kleine dorpen en in de bergen

bij de grotmensjes en de holbewoners :yes:

Als wij voor elke negatieve uitspraak of verwijt naar onze cultuur toe ook één moslim zouden doodschieten zou er nu geen moslim meer rondlopen.
Maarooowee als het over de god der woestijnr***** gaat, dan moet er op oude vrouwdjes geschoten worden :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
als de moslims eens net zo tolerant als ons zijn, is het probleem zo opgelost..
en wat de paus verkondigt... dat neemt toch geen man serieus.

hij zit in Vaticaanstad in Italie, heeft jaren het condoom verboden, terwijl de meeste condooms verkocht werden in Italië.. kan je nagaan hoe au serieux z'n uitspraken genomen worden.... maar die moslims, ja die dan weer wel :no:
Waarschuw beheerder
Sjeik Youssef al-Qaradawi zei dat de islam een religie van vrede en reden is

vandaar dat ze nu boos zijn, vlaggen verbranden en haatgevoels voorhet westen kweken....

of voor een paar tekeningen 3 weken demonstreren en alles maar vernielen....

Waarschuw beheerder
T hele geloof moet gewoon verboden worden. Er is geen plaats voor de islam in het vrije westen. nu niet, nooit niet en het is er ook nooit geweest.
Waarschuw beheerder
Meestal neemt woede af.. maar nee hoor hier groeit het weer
:devil: :devil: :devil:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bounz™ op donderdag 21 september 2006 om 03:45:
als de moslims eens net zo tolerant als ons zijn

Wij...tolerant? Wie heeft je dat fabeltje verteld? :vaag:
Dat er moslims zijn die hele foute dingen doen betekend niet dat wij bepaald tolerant zijn...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op donderdag 21 september 2006 om 11:34:
Dat er moslims zijn die hele foute dingen doen betekend niet dat wij bepaald tolerant zijn

welicht bedoelt hij ...in vergelijking met

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat alle Katholieken nu maar moslims moeten gaan aanvallen omdat ze de paus hebben beledigd.
Vergeet niet dat de Paus heilig is...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 september 2006 om 11:49:
Ik vind dat alle Katholieken nu maar moslims moeten gaan aanvallen omdat ze de paus hebben beledigd.

verpest nou niet the element of suprise ;)
Waarschuw beheerder

Ik doe niet mee!! Kwaad met kwaad bestrijden is niet mijn ding..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 september 2006 om 10:49:
T hele geloof moet gewoon verboden worden

en doe dan meteen ook maar het katholicisme ook....
iedereen weet wat goed en fout is... heb je echt geen geloof voor nodig. enkel gezond verstand.

als ie toch heilig is, zal god hem heus wel beschermen voor aanvallen van moslims, het is dat ik me meer zorgen maak om ons :p dan om hem ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Respect voor zijn woorden, hij had nooit zijn spijt mogen betuigen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bounz™ op donderdag 21 september 2006 om 12:49:
is dat ik me meer zorgen maak om ons

lief :lief:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 september 2006 om 14:53:
Respect voor zijn woorden

punt was juist....het waren de woorden van iemand van dikke 600 jaar geleden

ze kennen daar de term citeren niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 21 september 2006 om 14:56:
punt was juist....het waren de woorden van iemand van dikke 600 jaar geleden

ze kennen daar de term citeren niet

Dan had hij het zeer goed geciteerd :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 september 2006 om 15:11:
Dan had hij het zeer goed geciteerd

;)
Waarschuw beheerder
die geiteneukers zijn eg nie goed wijs :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op dinsdag 19 september 2006 om 19:30:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/68513

kijk die fotos....
[img width=416 height=399 cacheid=000ced4100252e8c26fbab511a0194a2e5]http://images.fok.nl/upload/060919_272_popeprotestLondon.jpg[/img]

eeyyy ze spotte met jezus
hupp iedereen relle en shoarma tente in de fit steke :[ :o
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jah de paus gaat naar Turkije.. Hij kan maar beter opassen dat ze hem niej naar de klote schieten ... :S:S
Waarschuw beheerder
Jezus is ook gewoon een profeet van Islam hoor..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 september 2006 om 16:09:
Jah de paus gaat naar Turkije.. Hij kan maar beter opassen dat ze hem niej naar de klote schieten ...

die man die die vorige paus had beschoten was toch ook een turk die had een brief geschereven dat ie zegt dat de paus niet moet komen, maar hij zegt dat hij wel wilt komen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sirhab op donderdag 21 september 2006 om 16:10:
die man die die vorige paus had beschoten was toch ook een turk die had een brief geschereven dat ie zegt dat de paus niet moet komen, maar hij zegt dat hij wel wilt komen.

jah ... ach jah we zien wel hoe het afloopt
Waarschuw beheerder
ik zou een camera kopen en naar turkeije gaan en dan filmen overal totdat er schoten worden gelost en die beelden voor veel geld verkopen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sirhab op donderdag 21 september 2006 om 16:15:
ik zou een camera kopen en naar turkeije gaan en dan filmen overal totdat er schoten worden gelost en die beelden voor veel geld verkopen

:D Njah kijk hij is al gewaarschuwd diej paus .. Maarjah als diej toch gaat doet diej het zich zelf wel aan..
Waarschuw beheerder
tja als het zo geschreven staat mag hij dit ook zeggen hee
Waarschuw beheerder
als iedereen zn eigen geloof en een ander geloof gescheiden houdt zou dat een hoop ellende voorkomen..

je moet zelf weten of je geloof ergens in dat moet je niet opdringen en ook al wil je dat, worden het nooit moslims met hart en ziel dus je bereikt er niks mee

je moet je bezig houden met je eigen standpunten, ideeen, geloof, cultuur etc.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
laat ff alle moslims die liggen te zeiken hun kop houden!

adios

Waarschuw beheerder
Zo heilig is de aartsvader nu ook weer niet:

[img width=176 height=262 cacheid=000ced5100252ec2a2a7af851a0194aa2e]http://www.jewlicious.com/wp-content/ratzinger.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
„Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

de Paus weet dat op zo'n uitspraak commentaar komt, gaat dan zelfs een geestelijk leider al het vuurtje opstoken tussen Westerlingen en Moslims :no: ?

Waarschuw beheerder
donateur
Hij heeft wel gelijk :yes: Zo zie je maar weer hoe zielig die mensen zijn en meteen gaan dreigen met bomaanslagen etc.
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=600 height=419]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images/lester.jpg[/img]

[img width=584 height=526]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images/huffaker.gif[/img]

[img width=600 height=439]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images/stantis.jpg[/img]

[img width=600 height=504 cacheid=000cee870025319b86b93d741a0194f3be]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images2/garymccoy.gif[/img]

[img width=600 height=453]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images2/asay.gif[/img]

[img width=600 height=399]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images2/heller.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Death to the infidels! KILL KILL KILL!

Waarschuw beheerder
hey denon ik had het al in een PBtje gestuurd...

maar hoe kom je aan die leuke cartoons?

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=600 height=453 cacheid=000cee8e002531aa495bd2d21a0194f528]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images2/asay.gif[/img]

Dit is nu de dubbele moraal van de moslim als het gaat om het vreedzame geloof dat hij beleidt

Waarschuw beheerder
Gelukkig is het christendom op een vreedzame wijze tot stand gekomen en, in stand gehouden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 13:33:
Gelukkig is het christendom op een vreedzame wijze tot stand gekomen en, in stand gehouden.

jij bent weer zo een pro moslim zeker?

het christemdom is beschaafd. moslims lopen jaren achter en zijn achterlijk :)

Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig is het christendom op een vreedzame wijze tot stand gekomen en, in stand gehouden

Ik ben Christen noch Moslim, maar als ik moest kiezen in wat voor soort land ik zou mogen wonen ga ik toch liever voor de eerste

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remco B op vrijdag 22 september 2006 om 13:44:
jij bent weer zo een pro moslim zeker?

Waar zeg ik dat.

moslims lopen jaren achter

Ach dus geef ze nog effe de tijd.

en zijn achterlijk

En ze zijn, als dat zo is niet de enige te zien aan jou antwoord.
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet het niet zeker, maar ik denk dat deze...
[img width=200 height=146]http://www.cagle.com/news/PopeRemarks/images/stantis.jpg[/img]
weer een golf van geweld en onrust zal ontlokken :s

het wordt een beetje voorspelbaar allemaal, vind je niet ?

Waarschuw beheerder
geloof je hebt er geen reet aan,wekt alleen maar haat op.geloof zouden ze moeten verbieden.mensen leven volgens een oud boekie,ken nooit goed wezen.geloof is ook oorzaak dat er oorlogen zijn.

Waarschuw beheerder
achtelijke cultuur die islam, zij zitten daar hun kinderen op te voeden dat wij heidense honden zijn e.d. en als wij zeggen dat zij "misschien" iets agressiever zijn dan de rest dan breekt de hel los..:S

stumpers van de maatschappij..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 14:03:
geloof is ook oorzaak dat er oorlogen zijn.

net zoals macht en rijkdom (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 14:04:
zij zitten daar hun kinderen op te voeden dat wij heidense honden zijn

:o dan zijn ze wel onze ondergang al aan het voorbereiden :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
achtelijke cultuur die islam, zij zitten daar hun kinderen op te voeden dat wij heidense honden zijn e.d. en als wij zeggen dat zij "misschien" iets agressiever zijn dan de rest dan breekt de hel los..

zij.. en wij..

daar gaat het dus al mis..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 22 september 2006 om 14:09:
zij.. en wij..

daar gaat het dus al mis..laatste aanpassing 22 september 2006 14:10

Dat is ook wel de waarheid maar helaas wordt er nu eenmaal zo gedacht door de meerderheid. Maar wat een geze*k allemaal. Laat iedereen zich lekker om zichzelf druk maken

Waarschuw beheerder
zij.. en wij..

Tis toch ook een 'zij' VS 'wij' oorlog? De moslims hebben het midden-oosten, wij Europa bijvoorbeeld, maar ze willen alles en iedereen uitroeien zodat die zandvrouwtjes de hele dag ALLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH kunnen roepen.

Als ik een vreedzame moslim was, dan was ik van het geloof afgestapt want het is totaal niet vreedzaam of vredelievend. Ze voelen zich door alles en niks aangesproken en kennen alleen maar geweld. De meest achterlijke religie heden ten dage. Achterlijk in de zin dat het denken in de islam rond 1300 is opgehouden; zie de onderdrukking van vrouwen, homo's en al het geweld.
Waarschuw beheerder
donateur
zij.. en wij..

zeg dat tegen HEN 8)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 14:16:
zie de onderdrukking van vrouwen, homo's en al het geweld.

:o heb je het nu over de kerk? want kijk eens, nog niet zo heel lang terug, in die geschiedenis..... en dan nog.......
maar het grote verschil tussen hen en ons is, dat wij hen met hun geloof in hun waarde laten, zouden zij ook eens tegenover ons mogen doen.
wij accepteren dat zij hun geloof zo willen beleiden, waarom accepteren zij ons nie zoals wij zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bounz™ op vrijdag 22 september 2006 om 14:16:
:o heb je het nu over de kerk? want kijk eens, nog niet zo heel lang terug, in die geschiedenis..... en dan nog.......
maar het grote verschil tussen hen en ons is, dat wij hen met hun geloof in hun waarde laten, zouden zij ook eens tegenover ons mogen doen.
wij accepteren dat zij hun geloof zo willen beleiden, waarom accepteren zij ons nie zoals wij zijn.

Ik denk niet dat we de zaak moeten overdrijven, en de zaken in de juiste proporties moet zien. Beelden van 'boze moslims' zijn vaak jongens van niet ouder dan vijfentwintig jaar, Die elke aanleiding aangrijpen om ongenoegen kenbaar te maken. Het 'rebelse' gedrag is veelal toe te schrijven aan opspelende hormonen. Er gebeuren hier van tijd tot tijd ook rare dingen. ik herinner me een paar jaar geleden grote rellen in Tilburg. en het geweld in en om onze uitgaansgelegenheden zijn net zoiets. Frustratie kwijt raken. Nou en als je dan als moslim een zondebok zoekt heb je die snel gevonden in 'het westen' Maar lang niet alle moslims denken er zo over. Het probleem is zo groot niet.

Hier in Nederland kijken naar de intergratie problematiek van tweede generatie allochtonen zijn we vaak ten einde raad... Maar als je kijkt naar de geschiedenis zul je zien dat alles op den duur gewoon goed komt.

Vannochten was er een interesant stuk op de radio:

'The American Way', een boek van Frans Verhagen. Wat kan Nederland leren van de Verenigde Staten op gebied van immigratie en integratie?

Kan Europa leren van tweehonderd jaar Amerikaanse ervaring met immigratie en integratie? Dit is de vraag waarop auteur en Amerikadeskundige Frans Verhagen in zijn boek "The American Way" een antwoord probeert te vinden. Want een ding is zeker, ook Nederland is definitief een immigratieland geworden, of we dit nu leuk vinden of niet.

beluister een zeer interesant gesprek hier:

http://www.ochtenden.nl/afleveringen/29798813/
Waarschuw beheerder
donateur
Als je kijkt in bijvoorbeeld boortmeerbeek, als je daar als vrouw rondloopt gewoon
europees gekleed gaat, krijg je een pamfletje in je handen gestopt waar staat dat je je
man moet behagen, een sluier moet dragen of anders ben je geen goed
persoon... Dat ondervond een undercover journaliste. Dat vind ik toch wel een beetje ongehoord in België.

Die emigrantenin Amerika wilden nooit de macht overnemen of een ander geloof
uitroeien, als je luisterd naar de opruiende talen van extremisten zal de strijd door
blijven gaan tot elke westerling uitgeroeid is.... dat is toch heel anders dan met Amerika.

en hij heeft het opzettelijk niet over de negerbevolking, maar als je het eigenlijk bekijkt, zou elke moslim als het kon wel zo een van ons als slaaf in dienst willen hebben of ons
willen onderdrukken. let wel, ik heb het wel telkens over de extremische groeperen, niet over de doorsnee moslim.

wat ik trouwens een fout iets vindt is de zwarte scholen, wil je een goede integratie moet
je gemengde scholen, want men heeft angst voor wat men niet kent, en als je iedereen maar gescheiden probeert te houden, werk je dat weer in de hand.

en nog even over die verzorgingsstaat, ik vindt die op zich wel goed, want werken hier is, niet jezelf proberen te verbeteren vindt ik, dat is je baas helpen beter aan een dikkere portomonee helpen.
als echt jezelf verbeteren inhield zoals het klinkt als je het zegt, dan was ik er wel voor, want dat is iets wat je tenslotte je hele leven moet blijven nastreven, maar dat heeft niets
met materialistische dingen te maken, die hier primeren schijnbaar..... want ook als je op pensioen bent, kan je jezelf blijven verbeteren en je inzetten voor een betere maatschappij, door mensen te helpen.

dit is allemaal geen vorm van kritiek, enkel zoals ik tegen dat gesprek aan kijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 14:16:
Achterlijk in de zin dat het denken in de islam rond 1300 is opgehouden; zie de onderdrukking van vrouwen, homo's en al het geweld.

En in het Vaticaan is men rond die tijd ook opgehouden met denken!
Waarom denk je dat alle kerken leeglopen in Nederland?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 18:42:
Waarom denk je dat alle kerken leeglopen in Nederland?

omdat de kerkdiensten op zondagochtend zijn :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 22 september 2006 om 18:51:
omdat de kerkdiensten op zondagochtend zijn

Juist,je mag namelijk niet dronken de kerk binnen rennen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 18:53:
t,je mag namelijk niet dronken de kerk binnen rennen!

*schaam schaam*

heb vroeger als acoliet vaak zat brak de dienst medebegeleid :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 22 september 2006 om 19:04:
*schaam schaam*

heb vroeger als acoliet vaak zat brak de dienst medebegeleid

Ik heb helemaal niks met geloven!
Tja,en als een Paus een citaat aanhaald is dat denk ik helemaal geen probleem,maar geef dan direct aan wat je met zo'n citaat bedoeld en daar is deze Paus niet duidelijk over geweest!

Nu zegt hij dat hij een dialoog op gang wel brengen?,nou,dat is gelukt!
Nu roept hij verschillende vertegenwoordigers uit verschillende Islamitische landen bij zich,om zijn uitspraak uit te leggen.

Als de Paus een dialoog had willen voeren,waarom heeft ie dit dan niet direct gedaan?
Hij doet zijn uitspraak voor een groep
Christenen,ja,die voeren het dialoog niet met hem,die volgen hem!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 19:16:
Hij doet zijn uitspraak voor een groep christenen,ja,die voeren het dialoog niet met hem,die volgen hem!

ach bijna iedereen die gelooft geeft zijn eigen invulling er tegenwoordig aan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 22 september 2006 om 19:18:

Daar heb je wel gelijk in,maar de Islam valt niet onder de paus,dus had hij het iets duidelijker moeten brengen en daarbij kunnen zeggen dat hij een dialoog op gang had willen brengen,en dit niet achteraf er aantoe voegen,als de pleuris uitbreekt,dat had "misschien" een hoop ellende voor hem kunnen besparen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 19:22:
een hoop ellende voor hem kunnen besparen!

had ie dat daarna niet gedaan :vaag:

beetje jammer dan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 22 september 2006 om 19:35:
had ie dat daarna niet gedaan

beetje jammer dan

De spanningen in de wereld tussen geloven enz enz....staan flink op scherp zal ik maar zeggen.
De Paus had daar toch een beetje rekening mee moeten houden!

En moslims,ja die zijn snel op hun teentjes getrapt!
Maar Madonna krijgt ook een boel kritiek over haar optredens uit christelijke hoek,zelfs bedreigingen van niet geringe aard,uit bijv. Rusland.
Zodra het om geloof gaat,worden zowel Christenen als Islamieten als,ja,nou noem maar op pissig.

Met geloof valt niet te spotten,er zijn altijd wel mensen die er over vallen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 19:22:
Daar heb je wel gelijk in,maar de Islam valt niet onder de paus,dus had hij het iets duidelijker moeten brengen en daarbij kunnen zeggen dat hij een dialoog op gang had willen brengen,en dit niet achteraf er aantoe voegen,als de pleuris uitbreekt,dat had "misschien" een hoop ellende voor hem kunnen besparen!

Ik denk dat de paus ook geen rekening heeft gehouden met het feit hoe media zijn verhaal een beetje kunnen verdraaien.

Verder blijf ik de reactie van de oslims toch wel erg teleurstellend vinden, wij gaan toch ook geen vlaggetjes verbranden als hun een kaar wat van ons zouden zeggen???/ Als wij hier net zo licht aangebrand zouden zijn als de moslims dan hadden we iedere dag naar de dam gekunt voor een nationale vlaggenverbrandings-ritueel waarbij vlaggen van verschillende islamitische landen en organisaties zeer goed en in grote getalen zouden kunnen branden. Maar gleukkig zijn we hier niet zo snel op onze teentjes getrapt.

Vindt het trouwens wel lachen dat men de paus "ongelovige" noemt, je kan veel zeggen van penisdiktus de 16de centimeter, maar niet dat hij ongelovig is ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 22 september 2006 om 19:50:
Verder blijf ik de reactie van de oslims toch wel erg teleurstellend vinden,

Dat ben ik met je eens!
Ook moslims hadden met de paus in dialoog kunnen gaan en met tegen argumenten kunnen komen!

Soms krijg ik wel eens het idee dat er een aantal moslimgroeperingen zijn die alles aangrijpen, om terrorist te zijn,en de tegenstellingen op te voeren.

Een aantal moslim organistatie's(Al-Qaida bijv.),doen er maar weinig aan om de spanningen te temperren,ze proberen bij iedere gelegenheid de spanning op te voeren.
(Ik heb trouwens Al-Qaida nog geen uitspraken over de paus horen doen,maar ik gaf het ff als voorbeeld)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 19:16:
Nu zegt hij dat hij een dialoog op gang wel brengen?,nou,dat is gelukt!

voilà en het is het resultaat dat telt :jaja:

anders had het jaren misschien geduurd vooraleer hij ze allemaal nog eens aan de tafel kreeg, nu in 1 week :roflol:
die popi jopi...

Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 22 september 2006 om 19:50:
maar niet dat hij ongelovig is

nee... hij gelooft... voor ons allemaal (y) hoeven wij het niet te doen :bloos:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 20:01:
Soms krijg ik wel eens het idee dat er een aantal moslimgroeperingen zijn die alles aangrijpen, om terrorist te zijn,en de tegenstellingen op te voeren

Jep inderdaad, daarom vindt ik het ook jammer dat de moslimwereld niet eens een keer de vlaggen van die groeperingen gaan verbranden die de verhoudingen op scherp zetten, zonder dit soort lieden was de quote van de keizer wellicht onopgemerkt gebleven en was er niets aan de hand geweest.

Waarschuw beheerder
Geloof is voor de zwakke !!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 september 2006 om 07:31:
Geloof is voor de zwakke !!!!

ik voel me zo zwak vandaag :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 23 september 2006 om 10:57:
ik voel me zo zwak vandaag

GELOOF ik niks van :[
Waarschuw beheerder

Kruistochten?
Martelingen?
Verstoten worden?
Vergeet niet dat de bijbel en koran
dezelfde oorsprong hebben.
En dat deze vorm van geloof er met
tirannie en bloed ingewerkt is.
Voor de rest weltruste.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Brutality Trough Simplicity op zondag 24 september 2006 om 17:22:
Kruistochten?
Martelingen?
Verstoten worden?
Vergeet niet dat de bijbel en koran
dezelfde oorsprong hebben.
En dat deze vorm van geloof er met
tirannie en bloed ingewerkt is.
Voor de rest weltruste.

je vergeet de beeldenstorm :P

ja het christendom en katholisisme zijn allen zo vredelievend...
yeah right ;)

Waarschuw beheerder
het christemdom is beschaafd. moslims lopen jaren achter en zijn achterlijk

Jij bent als dat zo is dan zeker een moslim??

achtelijke cultuur die islam, zij zitten daar hun kinderen op te voeden dat wij heidense honden zijn e.d. en als wij zeggen dat zij "misschien" iets agressiever zijn dan de rest dan breekt de hel los..

Zet het Christendom en de Islam eens naast elkaar..
Er zijn zoveel overeenkomsten...
De Christenen hebben Abraham en de Moslims hebben Ibrahim..
Bijna alle verhalen zijn hetzelfde.
Ook in de Koran staat, net als in de bijbel dat alle mensen gelijk zijn...
Waar heb jij gelezen dat zij hun kinderen vertellen dat "wij" heidense honden zijn?

Ik vind jou meer een stumper van de maatschappij...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 24 september 2006 om 18:02:
De Christenen hebben Abraham en de Moslims hebben Ibrahim..

Isa = Jezus zelfs...
Abraham/Ibrahim is de aartsvader...Mohammed deed dus niet meer dan het geloof van Abraham/Ibrahim naar zijn volk brengen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Alle geloof is onzin :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op zondag 24 september 2006 om 18:20:
Alle geloof is onzin

Arme jij...
Waarschuw beheerder
Waar heb jij gelezen dat zij hun kinderen vertellen dat "wij" heidense honden zijn?

Sterker nog "wij" (beschaafde) westerlingen worden gezien als honden en varkens.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Arctic Monkey op zondag 24 september 2006 om 18:22:
Sterker nog "wij" (beschaafde) westerlingen worden gezien als honden en varkens.

Waar haal je dat vandaan dan?
Sommige zijn dat inderdaad ook. Niets beschaafds aan dus...
Jammer dat jij zo'n "wij-zij" gevoel hebt.
Je doet er zelf dus net zo hard aan mee...
Jammer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 24 september 2006 om 18:21:
Arme jij...

Jij hebt bewijs dat religie geen onzin is? Goden bestaan? Owkeejj..

Ik ben één en al oor
Waarschuw beheerder
Sommige zijn dat inderdaad ook. Niets beschaafds aan dus...
Jammer dat jij zo'n "wij-zij" gevoel hebt.
Je doet er zelf dus net zo hard aan mee...
Jammer.

-Uit de krant.
-Dus jij valt liever je eigen volk af?
-Wie zien zich zelf dan als wij tegen zij?
-Er word me geen keus gelaten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Arctic Monkey op zondag 24 september 2006 om 20:01:
-Uit de krant.
-Dus jij valt liever je eigen volk af?
-Wie zien zich zelf dan als wij tegen zij?
-Er word me geen keus gelaten.

Ik zie elk mens als uniek individu.
Mijn eigen volk, de Nederlanders? Is dat mijn "volk"?
Ik schaam me soms dood voor wat jij noemt "mijn eigen volk"
Wat is jou eigen volk? De niet-moslims?
Er wordt je geen keus gelaten? Leg eens uit?
Of vindt je het gewoon makkelijk om van iedereen alles over te nemen en dat dus ook maar te vinden.
Gewoon kortzichtig dus.
Waarschuw beheerder
Jij bent politiekcorrect.

Een boekjesgeleerde dus.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Arctic Monkey op zondag 24 september 2006 om 18:22:
Sterker nog "wij" (beschaafde) westerlingen worden gezien als honden en varkens

Uitspraak van actief op zondag 24 september 2006 om 18:26:

Dat kan ik wel halen uit de reacxtie van een te grote groep conservatief ingestelde moslims die herheen is gekomen.

Vergeet niet fat een grote groep moslims die hier zitten afkomstig zijn uit de bergen, het zijn berggeiten die hier zitten met conservatieve opvattingen enn vaak zeer rasitische uitlatingen over alles wat niet-islam (lees niet-berggeit) is.

Heb een collega, en morokaanse die afkomstig is uit de stad, ze woont hier nu 4 jaar, en ze schaamt zich werkelijk kapot voor al die achterlijke berggeiten die hier wonen, ze zegt dat deze mensen in Marokko ook op een zijspoor staan vanwege hun conservatieve opvatiingen, vandaar dat deze mensen mer hun heil in Europa gaan zoeken, maar waar deze berggeiten ook gaan wonen, overal blijven ze in het hoekje zitten vanwege hun eigen domme conservatieve opvattingen. groetendels hun eigen schuld dus.

Als deze meid sávonds na elven op de tram staat de wachten wordt ze door van die morkaanse jongens aangesproken en dan wordt er tegen haar gezegd dat ze niet buiten mag zijn na elven, dat zal je in grote delen van morokko niet zien of horen.

Waarschuw beheerder
Samir. A is toch ook berber of niet
Waarschuw beheerder
donateur
Hooi Emel...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 24 september 2006 om 23:22:
enn vaak zeer rasitische uitlatingen over alles wat niet-islam (lees niet-berggeit) is.

waar baseer je dat op? heb je hier onderzoek naar gedaan?

ik heb een bijbaan bij een bedrijf waar het personeel voor zon 60% uit marokkanen bestaat en heb nog nooit iets gemerkt van rascisme tegens mij of tegen andere niet-moslims.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 22 september 2006 om 19:18:

En daar gaat het altijd door fout.

Dat is hetzelfde als heel veel mensen, de "verkeersregels" en wetten op hun eigen manier in vullen,daar krijg je ongelukken van en problemen mee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 24 september 2006 om 18:21:
Arme jij...

Nee :no: Rijke ik ;) Ik laat me tenminste niet beïnvloeden door die onzin.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 08:09:

ligt eraan het de gematigde of de extreme kant opgaat he :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 25 september 2006 om 00:02:
ik heb een bijbaan bij een bedrijf waar het personeel voor zon 60% uit marokkanen bestaat en heb nog nooit iets gemerkt van rascisme tegens mij of tegen andere niet-moslims.

60% al??? damn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 24 september 2006 om 23:22:
Dat kan ik wel halen uit de reacxtie van een te grote groep conservatief ingestelde moslims die herheen is gekomen.

Vergeet niet fat een grote groep moslims die hier zitten afkomstig zijn uit de bergen, het zijn berggeiten die hier zitten met conservatieve opvattingen enn vaak zeer rasitische uitlatingen over alles wat niet-islam (lees niet-berggeit) is.

Heb een collega, en morokaanse die afkomstig is uit de stad, ze woont hier nu 4 jaar, en ze schaamt zich werkelijk kapot voor al die achterlijke berggeiten die hier wonen, ze zegt dat deze mensen in Marokko ook op een zijspoor staan vanwege hun conservatieve opvatiingen, vandaar dat deze mensen mer hun heil in Europa gaan zoeken, maar waar deze berggeiten ook gaan wonen, overal blijven ze in het hoekje zitten vanwege hun eigen domme conservatieve opvattingen. groetendels hun eigen schuld dus.

Als deze meid sávonds na elven op de tram staat de wachten wordt ze door van die morkaanse jongens aangesproken en dan wordt er tegen haar gezegd dat ze niet buiten mag zijn na elven, dat zal je in grote delen van morokko niet zien of horen.

Goed gesproken :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secrifice op maandag 25 september 2006 om 12:28:

ja hoor en al die kruistochten van eerder???

maar kijk het is natuurlijk wel weer zo dat als de fundametalisten het kruis willen verbrijzelen...
ik me al christen me aansluit om de halve maan te laten vallen
paus dood
groot ayatollah dood
easy as that :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 25 september 2006 om 11:33:
gematigde of de extreme kant opgaat

Ligt aan welke invulling er aan wordt gegeven ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 12:36:
ja hoor en al die kruistochten van eerder???

wauwwww minimaal 500 jaar terug en toch begonnen de moslims met hun variant van kruistochten

de moren en turken waren tot spanje en wenen gekomen
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 12:37:
Ligt aan welke invulling er aan wordt gegeven

indeed

Waarschuw beheerder
snap alleen niet dat ze altyd praten over de extremische moslim en de moslim...gasten lezen het zelfde boekie toch...maw zijn gewoon hetzelfde!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secrifice op maandag 25 september 2006 om 12:28:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 12:57:
gasten lezen het zelfde boekie toch

andere voorganger denk in hun moskee voor de interpretatie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 25 september 2006 om 12:39:
indeed

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 08:09:

Waarschuw beheerder
schaf het geloof af, een stuk minder oorlogen.. geen gezeik, en geen stinken rijke kerk meer die zelfs het kleine beetje wat de arme hebben nog afjatten.. weg met die kutzooi ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 13:31:
schaf het geloof af, een stuk minder oorlogen.. geen gezeik, en geen stinken rijke kerk meer die zelfs het kleine beetje wat de arme hebben nog afjatten.. weg met die kutzooi

misschien heeft het wel met de instincten van de mens te maken...mensen blijven roofdieren en territoriaal
Waarschuw beheerder
Het ligt compleet aan de mens zelf...
De oorlogen gaan echt niet over geloof...eerder over macht en geld en dat soort dingen...
Het geloof word enkel misbruikt om de bevolking achter zich te krijgen...als het niet het geloof is dan is het wel een andere idealogie wat gebruikt word om de bevolking achter zich te scharen...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 25 september 2006 om 13:53:
Het geloof word enkel misbruikt om de bevolking achter zich te krijgen

bind middel
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 25 september 2006 om 00:02:
waar baseer je dat op? heb je hier onderzoek naar gedaan?

ik heb een bijbaan bij een bedrijf waar het personeel voor zon 60% uit marokkanen bestaat en heb nog nooit iets gemerkt van rascisme tegens mij of tegen andere niet-moslims

Ik heb ook nooit problemen, maar krijg toch regelamtig te maken met uitingen van rasisme van de kant van deze groep conservatieve moslims.

Heb zelf ook geen problemen met de meesten, alleen die domme berggeiten, beetja jammer dat die gasten de boel verstieren, zowel hier als in marokko.

Misschien ben jij erg links ingesteld, dan zal je idd ook geen weerstand krigjen vanuit de marokaanse gemeenschap, zelfs niet van de berggeiten ;)

Waarschuw beheerder
Ookal is het een mof, hij heeft grandioze citaten, alleen jammer dat hij onder druk zijn excuses moest aanbieden aan de moslims.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 15:23:
dat hij onder druk zijn excuses moest aanbieden aan de moslims.

en dat hij zou gesteund werd door westerse leiders

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 25 september 2006 om 15:26:
en dat hij zou gesteund werd door westerse leiders

Die debielen zijn uiteraard pro-moslims.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 25 september 2006 om 15:20:
Misschien ben jij erg links ingesteld, dan zal je idd ook geen weerstand krigjen vanuit de marokaanse gemeenschap, zelfs niet van de berggeiten

als ik aan het werk ben merk je niks aan mijn politieke voorkeur ik werk gewoon en communiceer normaal met iedereen net als de meeste van mijn collegas. we praten nooit over politiek en zullen dus nooit aan mij merken of ik een linkse politieke voorkeur heb of niet.

het gaat mij gewoon een beetje ver om te zeggen dat veel marokkanen hier vaak rascistische opvattingen hebben aangezien ik hier zelf nooit iets van heb gemerkt of heb gelezen in een onderzoek wat hier naar gedaan is.

dat heeft dus niks met mijn politieke voorkeur te maken (als die al links zou zijn).

verder ben ik het wel met je eens dat veel marokkanen die hier komen, uit een hele andere samenleving afkomstig zijn met vaak wat andere opvattingen over een hoop zaken dan dat wij gewend zijn. dat hoeft geen probleem te zijn zolang ze de wet niet overtreden is mijn mening.
Waarschuw beheerder
Zolang vrouwen minderwaardig worden bevonden en anders gelovigen niet deugen en zij misschien niet de "wet" overtreden lijkt mij dit wel een probleem.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 25 september 2006 om 13:43:
misschien heeft het wel met de instincten van de mens te maken...mensen blijven roofdieren en territoriaal

zou kunnen maar van mij mogen ze het nogsteeds afschaffen.. :P
Waarschuw beheerder
Arguing on the Internet is just like running
in the Special Olympics...
Even if you win, you're still retarded.

Waarschuw beheerder
Vind het zo dom he.

Die Imams spreiden constant het woord dat wij Christenen en westerlingen de ongelovigen zijn (ja zelfs de zogenaamde gematigde Imams). Daar hoor je ons nooit over.

Maar zegt de Paus iets over de Islam, gaan de moslims overal de straat op protesteren :/.

Het is gewoon inderdaad een volk dat dezelfde gedachtes heeft van 1000 jaar terug.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 10:30:
Maar zegt de Paus iets over de Islam, gaan de moslims overal de straat op protestere

Gewoon afschaffen.
Iig de vrijheid van geloofsuiting.
Fuck religie,ik veeg mn kont af met de koran en de bijbel.

Waarschuw beheerder
ik geloof in de smurfen:jaja:en zeg niet dat ze niet bestaan want anders....:[

Waarschuw beheerder
heb is een x voor kerst een bijbel gehad van iemand.las er is een stukkie in.maar wat daar in staat is dat die het met zn dochter deed die een kind kregen blabla.compleet incest en inteeld.ken je meteen zien wat geloof inhoud.

Waarschuw beheerder
Geloof is voor mensen die bang zijn voor de dood

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 15:23:
Ookal is het een mof, hij heeft grandioze citaten, alleen jammer dat hij onder druk zijn excuses moest aanbieden aan de moslims.

Mof?? Mof?? de oorlog is ruim 60 jaar geleden, get over it!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 14:12:
Mof?? Mof??

Moffen zijn tussenstukjes voor pvc buizen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
"WOEDE OVER UITSPRAKEN VAN DE ACHTERLIJKE GROEP MOSLIMS GROEIT"

Maar gelukkig doen wij niet aan vlaggen verbranden enz. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 14:12:
Mof?? Mof?? de oorlog is ruim 60 jaar geleden, get over it!

Voor mij blijft dat volk een stel viezerikken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 26 september 2006 om 14:53:
Maar gelukkig doen wij niet aan vlaggen verbranden enz

Dat komt nog wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 14:55:

Dan ben je echt een kneus als je zo denkt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:06:
Dan ben je echt een kneus als je zo denkt.

Apeldoorn ligt natuurlijk in de buurt van deutschland :aai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:10:
Apeldoorn ligt natuurlijk in de buurt van deutschland

Dan nog.
Als je zo denkt ben je een soort racist.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:13:
Dan nog.
Als je zo denkt ben je een soort racist.

Ik ben van Israelische afkomst, dús mag ik een hekel aan Moffen hebben of keur jij het goed wat er in de oorlog is gebeurd? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:15:
of keur jij het goed wat er in de oorlog is gebeurd?

Ten eerste: Je was er niet eens bij.
Ten 2e: 9/10e van de bevolking wou die oorlog ook niet.
En lkkr boeien dat je daar vandaan komt.
Dus we mogen met zn allen ook een hekel aan jou hebben omdat je een moslim bent?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:18:
Ten eerste: Je was er niet eens bij.

Er zijn wel familieleden van mij vergast.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:18:
Dus we mogen met zn allen ook een hekel aan jou hebben omdat je een moslim bent?

Sinds wanneer zijn wij Joden moslims?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:20:

Die heb je niet gekend dus.
Er gaan per dag 100den mensen dood,ga ik me niet druk om maken.
Ga jij maar huilen om een familielid die je nooit gekend hebt.

Sinds wanneer zijn wij Joden moslims?

Joden dan,nog erger:P
Iedere bevolkingsgroep heeft zn uitschot;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:21:
Joden dan,nog erger

Feyenoorder :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 september 2006 om 23:32:
berber

Dat zijn ze allemaal.

Waarschuw beheerder

60 jaar geleden, en de huidige duitsers kunnen daar geen reet aan doen.

Ik word een beetje flauw van dat joodse gemekker over die 2e wereldoorlog. Mijn familie heeft ook geleden in de oorlog en nee dat waren geen Joden maar gewone Nederlanders.De 2e wereldoorlog heeft superveel slachtoffers gemaakt. NIET alleen maar Joden. En het word hoog tijd om weer eens normaal te doen tegen onze buren!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 16:25:
Ik word een beetje flauw van dat joodse gemekker over die 2e wereldoorlog. Mijn familie heeft ook geleden in de oorlog en nee dat waren geen Joden maar gewone Nederlanders.De 2e wereldoorlog heeft superveel slachtoffers gemaakt. NIET alleen maar Joden. En het word hoog tijd om weer eens normaal te doen tegen onze buren!

idd en die israeliers doen ook niet echt aardige dingen hoor.
Waarschuw beheerder
hij viel van een toren toen hij de wacht hield ... :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 14:55:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:15:
Ik ben van Israelische afkomst, dús mag ik een hekel aan Moffen hebben of keur jij het goed wat er in de oorlog is gebeurd?

oke dus als je een palestijn of libanees bent mag je ook een hekel hebben aan alle israeliërs/joden omdat die ook osnchuldige burgers afslachten
of ben je dan ineens antisemiet? :vaag:

dan ben je dus geen haar beter dan radicale moslims die alle joden haten omdat hun zogenaamde moslim broeders worden vermoord door zionisten.

:loser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=600 height=438 cacheid=0001227d00027092782bdc2c1a01964d47]http://www.cagle.com/working/060925/englehart.gif[/img]

:D
Waarschuw beheerder
donateur
60 jaar geleden, en de huidige duitsers kunnen daar geen reet aan doen

DAt is idd wel zo, de huidige duitsers kunnen niets eraan doen

Die cartoon is trouwens wel vet :d:d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 15:21:
Die heb je niet gekend dus.
Er gaan per dag 100den mensen dood,ga ik me niet druk om maken.
Ga jij maar huilen om een familielid die je nooit gekend

We hebben het over die stink-marokkanen sjappie.
Die joden verzieken de boel hier niet in nederland.Die berggeiten wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 26 september 2006 om 18:21:
oke dus als je een palestijn of libanees bent mag je ook een hekel hebben aan alle israeliërs/joden omdat die ook osnchuldige burgers afslachten
of ben je dan ineens antisemiet?

dan ben je dus geen haar beter dan radicale moslims die alle joden haten omdat hun zogenaamde moslim broeders worden vermoord door zionisten.

Ik heb het over moffen, niet over palesteinse opblaaspoppen.
60 jaar geleden, en de huidige duitsers kunnen daar geen reet aan doen.

Ik word een beetje flauw van dat joodse gemekker over die 2e wereldoorlog. Mijn familie heeft ook geleden in de oorlog en nee dat waren geen Joden maar gewone Nederlanders

Als er 6 miljoen Nederlanders waren vergast, had je er net zo over gedacht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 16:42:
idd en die israeliers doen ook niet echt aardige dingen hoor.

Vertel is wat wij fout gedaan hebben in vergelijking met palesteinen, duitsers en moslims?

Uitspraak van Deventer1970 op dinsdag 26 september 2006 om 20:31:
Die joden verzieken de boel hier niet in nederland

Ik ben eerlijk: In elk volk heb je rotte appels zitten, ook im in me eigen volk.
Waarschuw beheerder
In de islamitische wereld groeit de woede over een toespraak

maakt nie uit wie wat over hun zegt goed of slecht bedoeld het is nooit goed :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deventer1970 op dinsdag 26 september 2006 om 20:31:
We hebben het over die stink-marokkanen sjappie.

Stumper,in elke bevolkingsgroep heb je rotte appels.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 21:05:
Ik heb het over moffen

Dat mensen dat woord gebruiken maakt ze in mijn ogen racist.
Mensen die de oorlog mee hebben gemaakt,hebben wat mij betreft t recht om t woord moffen in de mond te nemen.
2/3e van de Duitse soldaten wouden de oorlog ook niet,maar werden gedwongen.
Vind t echt laag dat sommige mensen nog op een hele bevolkingsgroep af durven te geven,terwijl degenen die er wat mee te maken hadden,allang niet meer leven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 september 2006 om 09:26:

Moslim is immers ook een afkorting van:
Met Ons Samen Leven Is Moeilijk...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Introspectie is iets wat ontbreekt binnen die gemeenschap. Ze laten zich lijden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 15:24:
2/3e van de Duitse soldaten wouden de oorlog ook niet,maar werden gedwongen.

maar dat geld niet voor de grote groep hoofdrolspelers

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ! Miss Me ! op zaterdag 11 november 2006 om 15:29:
maar dat geld niet voor de grote groep hoofdrolspelers

Daar heb ik t niet over.
Ik bedoel dat veel mensen nog t lef hebben om t woord mof te gebruiken.
Kijk als je nou een opaatje of omaatje was die de oorlog heeft meegemaakt,zou ik zeggen,okee,dan heb je al t recht.
Maar een hele bevolking die er niks mee te maken heeft???:rot: