Partyflock

Forumonderwerp · 900971

Waarschuw beheerder
donateur
Woede over opmerkingen paus groeit
CAIRO/ROME - In de islamitische wereld groeit de woede over een toespraak van paus Benedictus XVI. De paus citeerde donderdag tijdens een toespraak in Duitsland een 14e eeuwse christelijke keizer die kritiek heeft geuit op de profeet Mohammed.

Het hoofd van het zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”. En een religieuze leider in Turkije meent dat de paus zijn gepland bezoek aan dat land maar moet heroverwegen.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei dat de paus de moslims niet wilde kwetsen en dat hij juist het belang van de dialoog tussen de godsdiensten wilde onderstrepen. Volgens hem wilde de paus vooral duidelijk maken dat hij „religieuze motieven voor geweld resoluut verwerpt”. De kerkvorst keerde donderdag na een zesdaags bezoek aan zijn geboortestreek Beieren terug naar Rome.

De leider van de Rooms Katholieke Kerk maakte de gewraakte opmerkingen tijdens een rede op de universiteit van Regensburg. In zijn toespraak ging hij in op de historische en filosofische verschillen tussen de islam en het christendom en de relatie tussen geweld en het geloof.

Benedictus XVI citeerde daarbij de 14e-eeuwse byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos. De keizer heeft volgens de overlevering gezegd: „Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is. Benedictus benadrukte daarbij dat het niet zijn eigen woorden waren en voegde eraan toe dat geweld „onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel”.

Volgens de leider Mohammed Mahdi Akef van het Moslim Broederschap worden door de boodschap van de paus „de argumenten versterkt van diegenen die zeggen dat het Westen vijandelijk staat tegenover alles wat islamitisch is”. Hij zegt „verbaasd” te zijn over de woorden van de paus.

In het seculiere Turkije omschreef Ali Bardakoglu, het hoofd van het departement voor Religieuze Zaken, de woorden als „zeer betreurenswaardig”. De paus brengt in november een bezoek aan Turkije, maar Bardakoglu zei niets in het bezoek te zien. „Hij (de paus) moet eerst zijn gevoelens van haat kwijtraken”, zei hij volgens de zender NTV.

Ook in het Golfstaatje Qatar liet een prominente geestelijke zich negatief uit over de woorden van Benedictus. Sjeik Youssef al-Qaradawi zei dat de islam een religie van vrede en reden is. „Moslims hebben het recht boos en gekwetst te zijn door het commentaar van de hoogste geestelijke in het christendom. Hij vindt dat de paus zijn verontschuldigingen moet aanbieden aan de moslimnatie „voor het beledigen van haar religie”.

Kritiek op de profeet Mohammed vanuit het Westen ligt altijd zeer gevoelig in islamitische landen. De publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant leidde eerder dit jaar nog tot geweldsuitbarstingen en protesten in veel islamitische landen.

het blijft een duitser maar 8)

laat maar weer zien hoe snel ze weer om "niks" op hun teentjes zijn getrapt

bron telegraaf
Waarschuw beheerder
tjonge de baardmannetjes hebben weer is wat om te zeiken hoor

gaan ze nu kerken in de fik steken :gaap:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kom op man het gaat hier om een uitspraak uit de dertiende eeuw :rot:
Waarschuw beheerder
Hoe durf je ons geloof gewelddadig te noemen, ik zal je doden in naam van AllAH!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik heb een bloedhekel aan alle vormen van geloof en religie , dusja ik vind dat de Paus zijn mond beter kan houden.
Ik ben dus overtuigd Atheist (net als Geert Wilders trouwens)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op vrijdag 15 september 2006 om 19:22:
We stoppen de benzine liever in de auto.

Zij hebben daar toch genoeg olie joh... ze spelen er mee...

Iedereen zit wel te zeuren om het geloof maar het draait op het einde om macht... geloof is alleen een geweldig excuus om tegen anderen aan te schoppen en de verhoudingen op scherp te stellen.

Ik vind het jammer dat de Paus zo ongenuanceerd gehandeld heeft... het had een geweldige stap kunnen zijn in de verzoening maar dan had de Paus letterlijk op moeten roepen tot dialoog en niet alleen een scherp citaat van een Oost-Romeine keizer gebruiken van de 14e eeuw.

Daarnaast had de Paus kunnen weten dat die 14e eeuwse keizer absoluut niet blij zou zijn met de moslims omdat hij zijn grondgebied in die tijd kwijt raakte aan de arabieren...

Maar zoals verwacht staat de Islamitische wereld op zijn kop... ze zoeken in elk schrammetje een fatale wond om eens goed te zeiken op de Westerse wereld.

Om simpel van te worden :)

Waarschuw beheerder
moslims... :S :frusty: om de kleinste dingen beginnen ze al te zeuren :S :frusty:

Waarschuw beheerder
ik wordt echt schijt ziek van dat soort landen
alleen maar geloof is heilig
en door hun "geloof" komt er alleen maar meer ellende
dus wat is er zo heilig aan hun geloof ?

Dacht toch echt dat er zelfs in de islam telefoonboek staat
iets van voer geen oorlog in de naam van het geloof ?
retards ze volgen hun "heilige leider " niet eens op
oei oei oei jah nu mot je zelfmoord plegen he uit de heilige naam van islam ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Politiek het meest interessant was de reactie vanuit Turkije. Niet alleen omdat Benedictus verwees naar Byzantium, het huidige Istanbul, maar vooral omdat de paus daar van 28 tot 30 november op bezoek gaat – zijn eerste bezoek aan een islamitisch land sinds zijn aantreden. Hij komt op uitnodiging van de Turkse regering en wil er onder meer de banden aanhalen met de Grieks-orthodoxe patriarch, die in Istanbul zetelt. Sinds 1979 is er in Turkije geen paus meer geweest.

De hoogste Turkse ambtenaar belast met religieuze zaken, Ali Bardakoglu, noemde de uitspraken van de paus „uitzonderlijk zorgwekkend, verdrietig en ongelukkig” en een uiting van ’gevoelens van haat’. Hij verklaarde niets te zien in een bezoek zolang de paus die gevoelens niet kwijtraakt en excuses maakt.

Kunnen we weer een paar bombardementen in onze agenda zetten :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 15 september 2006 om 20:41:
Ik ben dus overtuigd Atheist

Maar je doet er al jaren niet meer aan zeker? ;)

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 15 september 2006 om 20:41:
(net als Geert Wilders trouwens)

Dat zou voor mij al weer een reden zijn om te geloven :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 13:44:
ik wordt echt schijt ziek van dat soort landen
alleen maar geloof is heilig
en door hun "geloof" komt er alleen maar meer ellende
dus wat is er zo heilig aan hun geloof ?

Dacht toch echt dat er zelfs in de islam telefoonboek staat
iets van voer geen oorlog in de naam van het geloof ?
retards ze volgen hun "heilige leider " niet eens op
oei oei oei jah nu mot je zelfmoord plegen he uit de heilige naam van islam ?

geef boeksie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gassen met die zooi!!! op zaterdag 16 september 2006 om 17:11:
wat is uberhaupt het nut van de paus?

Hij is de Geestelijk leider van alle Katholieken op de wereld?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 17:29:
Hij is de Geestelijk leider van alle Katholieken op de wereld?

hebben de Katholieken zelf geen initiatief en/of een mening? :P

ik hoorde van de week deze (en ik vind hem erg goed)

niet alle moslims zijn terroristen maar wel alle terroristen zijn moslim 8)

Waarschuw beheerder
Ik vind dit allemaal erg gevaarlijk wat aan het gebeuren is. De kerk moet wegblijven uit de discussies over moslims. Het kan voor vele miljoenen moslims en katholieken misschien net de druppel zijn om een wereldoorlog te beginnen.

Hij bedoelde het dan wel goed, maar ook dat had hij wel 10x moeten overwegen, want dat moslims een kort lontje hebben is wel heel erg duidelijk...

De paus moet zich bezig houden met verbroederen van deze 2 geloven. (misschien wel zijn belangrijkste taak)
Ze hoeven niet samen te leven, maar wel mét elkaar...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vind het weer belachelijke reacties

Zijn er weet meteen imams die roepen dat ie dood moet enzo.
Zo krijgt de paus zijn eigen gelijk, maar goed worden er andersom uitspraken gedaan dan is er niemand die er wakker van ligt ...
trieste wereld leven we

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gassen met die zooi!!! op zaterdag 16 september 2006 om 17:32:
ik vind het maar een kneus

Oh.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 17:52:
hebben de Katholieken zelf geen initiatief en/of een mening?

Hebben protestanten dat wel dan? Of Moslims?

Ze bezoeken toch allemaal hun kerk waar ze naar iemand luisteren?

In mijn ogen zijn alle gelovigen die naar de kerk zijn prooi gevallen aan de wereldlijke machtswellustelingen.

In mijn mening: Echte gelovigen lezen zelf de Bijbel en weten ondertussen dat de Bijbel een onvolledig boek is samengesteld door MENSEN... en weet het goede uit de Bijbel te halen en daar naar te leven en heeft helemaal geen kerk of iets dergelijks nodig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van EHV-Robin-EHV op zaterdag 16 september 2006 om 18:54:
Eigen mening

Ja sorry, vergeten bij te zetten :$

*ff aanpassuh!*

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 18:12:
Echte gelovigen lezen zelf de Bijbel en weten ondertussen dat de Bijbel een onvolledig boek is samengesteld door MENSEN... en weet het goede uit de Bijbel te halen en daar naar te leven en heeft helemaal geen kerk of iets dergelijks nodig.

En toch vind ik dat "onze" gelovigen ook best eng kunnen zijn. Ga eens op zondag naar de veluwe, en het lijkt wel een enge steven kingfilm. Ik heb het altijd 1 grote wereldwijde volledig geinterigeerde sekte gevonden dat hele katholieke/protestante geloof. En of dat nou god of alah is, dat is voor mij hetzelfde.. Ze zijn allen bereid om voor de zoveelste keer in de geschiedenis een geloofs-oorlog te beginnen. Het enige waar je nooit rare dingen over hoort is het boedisme.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 22:36:
Het enige waar je nooit rare dingen over hoort is het boedisme.

Ook hindoes zijn in de regel niet al te opvallend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 18:12:
Hebben protestanten dat wel dan? Of Moslims?

Er was geen sprake van protestanten tot op heden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op zaterdag 16 september 2006 om 22:45:

Daar hoor je inderdaad niet al te veel extreme dingen van. Ik denk dat dat geloof het meest vriendelijkste is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op zaterdag 16 september 2006 om 22:45:

Inderdaad. Hindoeisme is voor mijn gevoel ook beetje zelfde zoals boedisme, netzoals voor mijn gevoel katoliek zelfde is als protestants.
Ik weet dat ik hiermee een doodzonde vergelijking maak, maar zo zie ik het als onwetende buitenstaander...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wordt hier zo moe van...
Bah.............

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 23:44:
Ik wordt hier zo moe van...

Waar wordt je moe van?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:06:
onze grote vriend Samir A.

is dat zo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:48:
de spijker op zijn kop!

Waarschuw beheerder
Video-testament Samir A. op televisie

[img width=335 height=268]http://www.clubmetro.nl/img/anp/top-img-140906-214.onlineBild.jpg[/img]

14-09-2006 17:02
HILVERSUM (ANP) - Het tv-programma NOVA heeft de hand weten te leggen op het videotestament van terreurverdachte Samir A. NOVA zendt donderdagavond gedeelten van de band uit. De video werd vorig jaar oktober gevonden, toen Samir A. werd aangehouden in het kader van het zogeheten Piranha-onderzoek.

A. geldt als hoofdverdachte in dat onderzoek. Hij zou met zijn medeverdachten plannen hebben beraamd voor het plegen van terroristische aanslagen.

Op de video spreekt Samir A. in het Arabisch een tekst uit, waarin hij zich richt tot ,,de moslims in Europa, mijn ouders, mijn broeders in de gevangenissen van de despoten en regering en volk van Nederland''.

Wraak

Hij zweert wraak voor het onrecht dat moslims is aangedaan. ,,Jullie, kruisvaarders, steunden Bush toen hij zei: Laat de kruistochten beginnen. Dus spreken we de taal van het zwaard totdat jullie de moslims met rust laten.''

Op de video gaat Samir A. gehuld in een traditioneel gewaad. Achter hem staat een machinepistool tegen de muur. Vorige week vond de Nationale Recherche in de kelder van een woning in Den Haag enkele vuurwapens, die vermoedelijk van het terroristische netwerk van Samir A. zijn. Een van de wapens lijkt volgens het Openbaar Ministerie (OM) sterk op het wapen dat op de afscheidsvideo van Samir A. is te zien.

Vrijgesproken

In een eerdere terreurzaak werd A. wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken. In de Piranhazaak lijkt justitie meer bewijs in handen te hebben. De rechtbank begint op 16 oktober aan de inhoudelijke behandeling van de zaak.

Het videotestament behoort tot de processtukken in de Piranhazaak. ,,Dergelijke stukken horen niet gepubliceerd te worden'', zegt een woordvoerder van het landelijk parket van het OM. Voor het overige heeft het OM geen commentaar op de kwestie. Samir A.'s advocaat Victor Koppe was donderdag niet bereikbaar.
Waarschuw beheerder
die video-boodschap is linkse-propaganda ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danamylo op zondag 17 september 2006 om 00:12:
die video-boodschap is linkse-propaganda

Dat tuig mag wel provoceren, maar owee als wij dat doen... Dan discrimineren we weer :gaap:

Waarschuw beheerder
Oke hier komt een lap tekst.

Sorry...

Dit is een gedeelte van de toespraak van de Paus.

Maar het gedeelte waar de Moslims over vallen heb ik dik gedrukt.

Paus Benedictus heeft moslims over de hele wereld gekwetst met de speech die hij tijdens zijn bezoek aan Duitsland heeft gehouden in de Universiteit van Regensburg. Vooral de citaten van een Byzantijnse keizer kwamen hard aan.

De citaten zijn afkomstig uit een dialoog tussen de veertiende-eeuwse keizer Manuel II Palaeologus en een hoogopgeleide Perzische moslim. Onderwerp van dat gesprek is het christendom en de islam, en de waarheid van beide religies.

In zijn toespraak zegt de paus onder meer:

"De dialoog bestrijkt het gehele geloofsbegrip dat in de Bijbel en de Koran wordt beschreven en gaat in het bijzonder over de beelden van God en de mens, waarbij noodzakelijkerwijs alles draait om de relatie tussen wat men de 'drie wetten' of 'leefregels' noemde: het Oude Testament, het Nieuwe Testament en de Koran".

Geloof en rede
Benedictus heeft een deel uit de dialoog gekozen dat als uitgangspunt kon dienen voor zijn overpeinzingen over het thema geloof en rede.

"In het zevende gesprek, dat is geredigeerd door professor Khoury, snijdt de keizer het thema van de heilige oorlog aan. De keizer moet hebben geweten dat in soera (hoofdstuk van Koran) 2-256 staat: 'Er is geen dwang in godsdienst'. Volgens deskundigen is het een van de eerste soera's, uit de tijd dat Mohammed nog geen macht had en werd bedreigd."

"Maar de keizer kende ook de geboden over de heilige oorlog, die later werden ontwikkeld en in de Koran werden vastgelegd. Zonder in te gaan op details, bijvoorbeeld over het verschil in behandeling van 'gelovigen' en 'ongelovigen', spreekt hij zijn gesprekspartner verrassend nors toe over de centrale kwestie van het verband tussen godsdienst en geweld in het algemeen, door te zeggen: 'Laat mij zien wat Mohammed voor nieuws heeft gebracht en je zult er slechts slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn gebod om het geloof dat hij predikte te verspreiden met het zwaard'."

Geweld
"Nadat de keizer zich zo krachtig heeft uitgesproken, verklaart hij vervolgens tot in detail de redenen waarom het verspreiden van het geloof door middel van geweld onredelijk is. Geweld is onverenigbaar met de aard van God en de aard van de ziel. 'God', zegt hij, 'houdt niet van bloed. En op een onredelijke manier handelen is tegengesteld aan de aard van God'."

"Geloof is de vrucht van de ziel, niet van het lichaam. Wie iemand tot het geloof leidt, moet in staat zijn goed te spreken en juist te redeneren, zonder geweld en dreigementen... Om een redelijke ziel te overtuigen heeft men geen sterke arm, of wapens of andere middelen nodig waarmee men iemand met de dood kan bedreigen..."

De beslissende uitspraak in deze redenering tegen bekering door middel van geweld is het volgende: onredelijk handelen is tegengesteld aan de aard van God. De redacteur, Theodore Khoury merkt daarover op: 'Voor de keizer, een Byzantijn die is gevormd door de Griekse filosofie, is die opmerking vanzelfsprekend. Maar voor de islamitische leer is God absoluut onvatbaar. Zijn wil past in geen van onze categorieën, zelfs niet die van de rede."

Culturen
De paus beëindigt zijn verhaal door op te komen voor verschillende culturen en religies:

"In de westerse wereld wordt aangenomen dat alleen positivistische rede en vormen van filosofie die daarop gebaseerd zijn, universeel geldig zijn."

"Maar de diepgewortelde religieuze culturen van de wereld zien deze uitsluiting van het goddelijke uit de universaliteit van de rede als een aanval op hun meest diepe overtuigingen. Een rede die doof is voor het goddelijke en die religie verbant naar het rijk van subculturen kan niet in dialoog treden met culturen."

De integrale tekst van de toespraak is te vinden via de links in de rechterbalk (in het Engels en in het Duits).

Bron NOS
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/9/16/160906_paus_quotes.html

De complete speech in het Duits
http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/speeches/2006/september/documents/hf_ben-xvi_spe_20060912_university-regensburg_ge.html

In het Engels:
http://news.bbc.co.uk/2/shared/bsp/hi/pdfs/15_09_06_pope.pdf

Waarschuw beheerder
Ohja, hieruit blijkt dus dat de Paus best wel meevalt in zijn woorden.

Maar ik vind het opzich wel grappig dat een Bijzantijnse keizer eind 14e eeuw dit zegt aangezien het Christelijke geloof tot 1648 nog Godsdienstoorlogen kende.

(Op kleine opstandjes na was na 1648 geen grote oorlog tussen landen van verschillende geloven te onderscheiden)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 00:43:
owee als wij dat doen... Dan discrimineren we weer

Dat klopt :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 00:04:
spreekt Samir A

Voor zichzelf lijkt mij.
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 00:04:
de moslims in Europa, mijn ouders, mijn broeders in de gevangenissen van de despoten en regering en volk van Nederland''

Wijze woorden voor een gestoorde ontoerekeningsvatbaar persoon.

Waarschuw beheerder
donateur
Toch wel grappig...

Moslims worden boos over het feit dat de Paus een citaat aanhaalde waarin werd verkondigd dat Moslims graag geweld gebruiken en hoe reageren ze....

met geweld over de hele wereld :S

Maar goed, dat is de wereldbevolking inmiddels gewend van onze kortlontige aanhangers van het geloof van de vrede
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen mag geloven in wat hij/zij wil. Zolang je maar anderen er niet mee lastig valt. Wat de paus zei was verkeerd maar daar hadden de moslims ook wel iets terug kunnen zeggen, in plaats van meteen geweld te gebruiken. Ze hadden de kruistochten kunnen gebruiken om te zeggen dat het christendom ook gewelddadige perioden kende. Meteen geweld gebruiken in naam van god zegt vaak iets over de mensen die deze geloof aanhangen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Xochipilli'81 op zondag 17 september 2006 om 14:07:
in plaats van meteen geweld te gebruiken

En dan zijn ze nota bene boos over het feit dat gezegd is dat moslims geweldadig zijn.
Tja, mijn vooroordelen worden wederom bevestigd.

Waarschuw beheerder
Het zijn net vrouwen, die kunnen ook niet tegen de waarheid :roflol:
Waarschuw beheerder
de paus zegt het tenminste eerlijk

moslims gaan eerst aanslagen pleegen
een dan via video banden er wat over zeggen
wat ze dwars zitten.

kut lafaards die moslims....
Waarschuw beheerder
Wie quote dan ook zoiets? Sorry hoor...maar kerkvaders uit die tijd noemden alles wat niet (kerkelijk) christelijk was slecht en verdorven... :/

De paus is zeker ook deze vergeten:
Denk niet dat ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde. Ik kwam niet om vrede te brengen, maar het zwaard

Zoals gesproken door Jezus... :x

Waarschuw beheerder
donateur
als al die moslims nou is op houden met zeiken.
ze grijpen alles aan om maar ruzie te zoeken:X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 15:02:
ze grijpen alles aan om maar ruzie te zoeken

Het is inderdaad puur uitdagen van de Westerse wereld!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zondag 17 september 2006 om 14:52:
Wie quote dan ook zoiets?

Ja, inderdaad. Als je in de wetenschap bent dat je met een gewelddadige cultuur te maken hebt, waar de bijna zwakzinnige massa zich uiterst gemakkelijk laat manipuleren door enkelen, dan kun je dit soort citaten beter achterwege laten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zondag 17 september 2006 om 15:10:
Ja, inderdaad. Als je in de wetenschap bent dat je met een gewelddadige cultuur te maken hebt, waar de bijna zwakzinnige massa zich uiterst gemakkelijk laat manipuleren door enkelen, dan kun je dit soort citaten beter achterwege laten

Gedeeltelijk mee eens, maar mond dicht houden heeft ook niet altijd even veel zin. Ieder zijn mening toch, vooral als ze een voorbeeldfunctie hebben als de Pope.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 14:13:
En dan zijn ze nota bene boos over het feit dat gezegd is dat moslims geweldadig zijn.
Tja, mijn vooroordelen worden wederom bevestigd

Haha dat dat ik ik inderdaad ook :jaja:

[moslim]Wat!!!! Hoe hoe durf je me geweldadig te noemen!?! Ik ga je ambassades, kerk en je vlaggen afbranden!!![/moslim]

Ik ben geen fan van de paus, of van religies in het algemeen, maar hij wilde ook alleen de dialoog op gang brengen zei hij in zijn verklaring.

Maarja een dialoog over geweld uit naam van de islam wordt natuurlijk niet getolereerd. Tja hoe durf je het aan te kaarten :/:\, vooral niet doen natuurlijk..... anders komt de vredelievende islam je pakken.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 17 september 2006 om 15:24:
[moslim]Wat!!!! Hoe hoe durf je me geweldadig te noemen!?! Ik ga je ambassades, kerk en je vlaggen afbranden!!![/moslim]

:lol:

leuke nieuwe codes voor op pf :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 15:21:
Gedeeltelijk mee eens, maar mond dicht houden heeft ook niet altijd even veel zin. Ieder zijn mening toch, vooral als ze een voorbeeldfunctie hebben als de Pope.

En dan te bedenken dat het de paus z'n opvatting niet eens is. Maar ik ben met je eens dat iedereen zijn mening moet kunnen uiten, en zeker over de islam.

Het lijken wel een stel onzekere pubers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zondag 17 september 2006 om 15:33:
Het lijken wel een stel onzekere pubers.

Ja het is verschrikkelijk....

Uitspraak van Thijs-BK op zondag 17 september 2006 om 15:24:
moslim]Wat!!!! Hoe hoe durf je me geweldadig te noemen!?! Ik ga je ambassades, kerk en je vlaggen afbranden!!![/moslim]

:roflol:

Waarschuw beheerder
met die videoboodschap van Samir A. ...dan denk ik. Je hebt keihard bewijs dat het gewoon een odinaire terrorist is ...pak die gast op en pleur hem zo hard het land uit dat ie de eerste week niet weet wat hem overkomen is.

Wat ik voorgaande ook las wat..niet elke moslim is terrorist, maar elke terrorist is wel moslim....daar ben ik het helemaal mee eens.
Vind het echt jammer voor de mensen die moslim zijn en die goed willen doen...maar vind het steeds meer een raar, vreemd en gevaarlijk volk worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 15:56:
Wat ik voorgaande ook las wat..niet elke moslim is terrorist, maar elke terrorist is wel moslim....daar ben ik het helemaal mee eens.

IRA, RARA, ETA, PKK. Zijn er nog meer dan dat dus dat riedeltje gaat niet op!