Partyflock

Forumonderwerp · 900971

Waarschuw beheerder
donateur
Woede over opmerkingen paus groeit
CAIRO/ROME - In de islamitische wereld groeit de woede over een toespraak van paus Benedictus XVI. De paus citeerde donderdag tijdens een toespraak in Duitsland een 14e eeuwse christelijke keizer die kritiek heeft geuit op de profeet Mohammed.

Het hoofd van het zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”. En een religieuze leider in Turkije meent dat de paus zijn gepland bezoek aan dat land maar moet heroverwegen.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei dat de paus de moslims niet wilde kwetsen en dat hij juist het belang van de dialoog tussen de godsdiensten wilde onderstrepen. Volgens hem wilde de paus vooral duidelijk maken dat hij „religieuze motieven voor geweld resoluut verwerpt”. De kerkvorst keerde donderdag na een zesdaags bezoek aan zijn geboortestreek Beieren terug naar Rome.

De leider van de Rooms Katholieke Kerk maakte de gewraakte opmerkingen tijdens een rede op de universiteit van Regensburg. In zijn toespraak ging hij in op de historische en filosofische verschillen tussen de islam en het christendom en de relatie tussen geweld en het geloof.

Benedictus XVI citeerde daarbij de 14e-eeuwse byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos. De keizer heeft volgens de overlevering gezegd: „Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is. Benedictus benadrukte daarbij dat het niet zijn eigen woorden waren en voegde eraan toe dat geweld „onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel”.

Volgens de leider Mohammed Mahdi Akef van het Moslim Broederschap worden door de boodschap van de paus „de argumenten versterkt van diegenen die zeggen dat het Westen vijandelijk staat tegenover alles wat islamitisch is”. Hij zegt „verbaasd” te zijn over de woorden van de paus.

In het seculiere Turkije omschreef Ali Bardakoglu, het hoofd van het departement voor Religieuze Zaken, de woorden als „zeer betreurenswaardig”. De paus brengt in november een bezoek aan Turkije, maar Bardakoglu zei niets in het bezoek te zien. „Hij (de paus) moet eerst zijn gevoelens van haat kwijtraken”, zei hij volgens de zender NTV.

Ook in het Golfstaatje Qatar liet een prominente geestelijke zich negatief uit over de woorden van Benedictus. Sjeik Youssef al-Qaradawi zei dat de islam een religie van vrede en reden is. „Moslims hebben het recht boos en gekwetst te zijn door het commentaar van de hoogste geestelijke in het christendom. Hij vindt dat de paus zijn verontschuldigingen moet aanbieden aan de moslimnatie „voor het beledigen van haar religie”.

Kritiek op de profeet Mohammed vanuit het Westen ligt altijd zeer gevoelig in islamitische landen. De publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant leidde eerder dit jaar nog tot geweldsuitbarstingen en protesten in veel islamitische landen.

het blijft een duitser maar 8)

laat maar weer zien hoe snel ze weer om "niks" op hun teentjes zijn getrapt

bron telegraaf

Artiest Chris tc
Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 09:50:
geloof is voor zielige mensen

:@ ik geloof dat ik jou een sukkel vind
:o oh wacht weet het zeker

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 09:47:
zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”

Goh alles wat wordt gezegd, zet kwaad bloed :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
je geloofd iets je weet het dus niet zeker

behalve dat 2 kangaroe's op je forumplaatje staan te neuken :lol:

Waarschuw beheerder
het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld

Ja.. daar moet ik je wel een klein beetje gelijk in geven!! :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje dom als je nog verhaaltjes gelooft die door een of andere mongool 2000 jaar ofzo geschreven zijn.

Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden

Laat ze dit maar tegenspreken ipv boos te worden :D
Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker

Inderdaad..
Alleen geloof is voor zielige mensen klinkt weer zo lullig.. Geloof is voor mensen die er toevallig mee opgevoed zijn.. Ze kunnen er ook niks aan doen :[

Nee sorry maar ik vind geloof ook maar een raar gebeuren hoor.. Maar ieder zo zijn ding he (F)

Waarschuw beheerder
radicale gelovigen veroorzaken zelf dat veel mensen bevooroordeeld gaan denken (waaronder ikzelf)
Als men niet bevooroordeeld is wordt men dat langzaam maar zeker

of spreek ik alleen voor mezelf? (denk het niet)

natuurlijk geldt dit niet voor iedereen maar dat idee heb ik gewoon
zeker na het zien van de videoboodschap van onze grote vriend Samir A.
dit wekt ook een hoop woede bij me op jegens onze justitieel apparaat :|
Waarschuw beheerder
Echt een stel simpele zielen...

nu gaan er vast 12jarige knulletjes zelfgetekende duitse vlaggen op straat verbranden.
Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker

idd :respect: had het niet beter kunnen zeggen.

Geloof in jezelf dat is al meer als genoeg.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:06:
zeker na het zien van de videoboodschap van onze grote vriend Samir A.

owww moeder huil toch niet, je zoon is als martelaar naar het paradijs

:lol:

:looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J.(F) op vrijdag 15 september 2006 om 10:02:
Geloof is voor mensen die er toevallig mee opgevoed zijn.. Ze kunnen er ook niks aan doen

Ik ben ook gelovig opgevoed, maar ik geloof er niks van 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je gelooft iets je weet het dus niet zeker

juist!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ben t wel met popi jopi eens eigenlijk, want da achterlijk geloof brengt ook nix anders dan geweld en ellende....

en dan willen de die fuckin'sharia hier in ons democratisch nederland invoeren....?....dan breekt mijn hollandse klomp , en ben ik hier snel weg...bah bah bah

hulde aan Geert Wilders, en Nawijn....

Waarschuw beheerder
die Paus en zijn opvattingen zijn achterhaald.

Niemand zit toch nog te wachten op advies van een kerel die helemaal niet in de maatschappij staat en alle levensopvattingen baseert op regels uit een boek van een paar duizend jaar oud.
Mensen willen graag ergens in geloven (met name als het slecht gaat) en dat is de reden dat hij nog steeds bestaat.

Ik heb er helemaal niets mee, maar laat iedereen in zijn waarde, wil je geloven dan doe je dat maar.

Maar laat mij dan wel met rust en kom niet aanbellen en probeer je voet tussen de deur te zetten om het woord van god te verkondigen.....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van saus op vrijdag 15 september 2006 om 10:00:
of andere mongool 2000 jaar

in jouw termen..het waren er meerdere ;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:18:
Niemand

denk je dat echt?
uit een boek van een paar duizend jaar oud.

dit jaar weer een nieuwe druk :p

Maar laat mij dan wel met rust en kom niet aanbellen en probeer je voet tussen de deur te zetten om het woord van god te verkondigen

ik kom u vrede en geluk brengen...mooi, zet maar in de gang
Waarschuw beheerder
Moslims mogen wel over andere geloven/niet gelovigen praten, maar zegt 1 fucking iemand van de tig miljard mensen hier op Aarde iets kritisch over de Islam, 'staat de hele Islamitische wereld op zijn kop' :S

snap jij dat nou????

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van QQ op vrijdag 15 september 2006 om 10:30:
snap jij dat nou????

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 10:09:
owww moeder huil toch niet, je zoon is als martelaar naar het paradijs

noem je mij een :loser:?

of Samir .. het ontgaat mij even :/
Waarschuw beheerder
Oh, kan je me dat dan misschien uitleggen? :$ Want ik snap het serieus niet..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hollandse Bitch op vrijdag 15 september 2006 om 09:54:
Uitspraak van -Chris- op vrijdag 15 september 2006 om 09:50:
geloof is voor zielige mensen

ik geloof dat ik jou een sukkel vind
oh wacht weet het zeker

:lol: :respect:

Waarschuw beheerder

Geloof, iets voor waar aanemen. Er van overtuigd zijn.

ge·lo·ven1 (onov.ww.)
1 er vast van overtuigd zijn dat iem. of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat
2 gelovig zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Het hoofd van het zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”. En een religieuze leider in Turkije meent dat de paus zijn gepland bezoek aan dat land maar moet heroverwegen

Kortom uit geen kritiek op de islam, en dan vooral niet op geweld uit naam van de islam, want anders zal je te maken krijgen met gelweld uit naam van de islam :[

Benedictus XVI citeerde daarbij de 14e-eeuwse byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos. De keizer heeft volgens de overlevering gezegd: „Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden

Zag het net ook op de TV, en daarna komt Samir A met zijn videoboodschap dan hij de Nederlanders en andere westerlingen met het zwaard wil bestrijden, er is dus niet veel veranderd sinds de veertiende eeuw, athans voor de islam niet qua geweld :nee:

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is. Benedictus benadrukte daarbij dat het niet zijn eigen woorden waren en voegde eraan toe dat geweld „onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel”.

Dat is in pricpe ook de kern van de islam, en toch is er een te grote groep islamieten die zich dit doel niet als voorbeeld stellen, want o jee als je aanhaalt dat er geweld uiot naam van mohammed wordt gebruikt dan (en dus de vinger op de zere plek legt) dan is de wereld te klein, zie bijv ook cartoons.
laat maar weer zien hoe snel ze weer om "niks" op hun teentjes zijn getrapt

idd ik hyeb gewoon het idee dat veel ieden uit de islam het gewoon erom doen om zo zelf aan macht en invloed te winnen bij de mede islamieten, het heeft eignelijk niet veel met geloof te maken, maar meer met macht uit naam van geloof, maarja als je dat tegen ze zegt........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 15 september 2006 om 10:37:
idd ik hyeb gewoon het idee dat veel ieden uit de islam het gewoon erom doen om zo zelf aan macht en invloed te winnen bij de mede islamieten, het heeft eignelijk niet veel met geloof te maken, maar meer met macht uit naam van geloof, maarja als je dat tegen ze zegt.

de spijker op zijn kop!

ik heb het idee dat die gasten kicken op het provoceren van bep. uitspraken.
en als die eenmaal gedaan worden hebben ze weer een "reden" om te zeiken, klagen, aanslagen te plegen etc.

:[

Waarschuw beheerder
Fuck al het geloof! het is 1 van de oorzaken van al de shit op de wereld... geloof is voor zielige mensen... Het woord 'geloof' zegt al genoeg... je geloofd iets je weet het dus niet zeker :S

helemaal mee eens, verbannen dat soort grapjes

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 10:35:
of Samir .. het ontgaat mij even

het is ook ochtend

samir dus

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van QQ op vrijdag 15 september 2006 om 10:35:
kan je me dat dan misschien uitleggen?

ze zijn mega goed in het uitbuiten van hun "slachtofferrol"

daar teren ze goed op dus vooral de status qua behouden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 11:10:
het is ook ochtend

:yes: :D

Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 11:11:

dat is ook hetgene wat mij gigantisch woedend maakt .. wel zielig doen .. maar wel gelijke rechten willen (die ze gewoon hebben).. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 11:11:

daar teren ze goed op dus vooral de status qua behouden

OW oke, ik d8 even dat je achter hun manier van denken staat 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van QQ op vrijdag 15 september 2006 om 11:28:
ik d8 even dat je achter hun manier van denken staat

alleen als ik "married with children" aan het kijken ben

onder het motto "it's a man's world"

Waarschuw beheerder
De paus moet dood

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 11:47:
De paus moet dood

iedereen gaat dood :flower:
Waarschuw beheerder
die mensen liggen gewoon op de loer, en als ook maar iemand iets zegt wat ze niet bevalt gaan ze lopen zeiken,aanslagen plegen,blablabla.
En dat terwijl er dagelijks over IEDEREEN dingen gezegd worden.

En dan wil Donner ook nog dat t mogelijk is om de wetgeving van dit soort figuren een kans te geven als genoeg mensen daarom vragen:( ??????
Waar gaat t heen gek

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L) HCore op vrijdag 15 september 2006 om 12:24:
En dan wil Donner

[img width=640 height=480]http://www.bigbabas.ch/speise/doner.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 10:27:
dit jaar weer een nieuwe druk

Jep, men gaat met de tijd mee. Jezus loopt in deze versie over het pas ontdekte water op de maan naar het beloofde land waar 3 marsmannetjes een wieg met zuurstoftank bekijken die ze op marktplaats.nl zagen staan... 8)

Waarschuw beheerder
:cheer:

Waarschuw beheerder
Aanslag op de paus :honger::cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 13:50:
Aanslag op de paus

en nu eens geen turk

wel orgineel blijven
Waarschuw beheerder
In de Gazastrook (Palestina) is zojuist een aanslag gepleegt op het jongerencentrum van een kerk, uit reactie op deze uitlatingen van de paus.

Waarschuw beheerder
donateur
Aanslag op kerk Gazastrook na opmerkingen paus
GAZA - Palestijnen hebben vrijdag, ogenschijnlijk uit reactie op kritische opmerkingen van paus Benedictus XVI, een aanslag gepleegd op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen.

Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed. Moslimleiders in Gaza hebben Palestijnen opgeroepen om vrijdag te protesteren tegen de gewraakte uitlatingen van de rooms-katholieke kerkvorst.

Benedictus legde tijdens een rede in Regensburg, eerder deze week, een verband tussen islam en geweld. Het Vaticaan heeft een verklaring uitgebracht waarin het stelde dat het nooit de bedoeling van de paus is geweest om de islam te beledigen.

gaza...dat is toch zo'n verarmd gebied dat geld van europa nodig heeft....goed bezig ;)

Waarschuw beheerder
als moslims nou eens zo slim zijn om te zien dat meer dan de helft van de westerse wereld de paus ook maar niks vindt...

maar ja daar zeggen de media natuurlijk dat de westerse wereld nu aan het juigen is om de woorden van de paus. :/

Waarschuw beheerder
Ja godverdomme!

Waarschuw beheerder
donateur
bij geloof? :9
Waarschuw beheerder
donateur
Ohh de zielige mensjes moeten weer wat te zeiken hebben, de paus heeft uitgelegt wat ie bedoelde, die mensen zijn weer op hun teentjes getrapt. Wat een dikke pot met onzin is het toch weer. Druk maken om niets is dit.

En verder maar roepen dat iedereen behalve moslims ongelovige zijn en dat die beter doodgemaakt moeten worden.

:looser: s zijn het!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op vrijdag 15 september 2006 om 18:47:
Ohh de zielige mensjes moeten weer wat te zeiken hebben

ze moeten altijd wel iets hebben om over te zijken:/
Maar één ding mogen ze me wel is uitleggen....
UIt welke bodemloze sloot halen zij in godsnaam hun benzine :o
arm als de pest maar wel geld voor er elke dag liters bezine in de fik te zetten tijdens het dagelijkse vlagje/popje branden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ach, hebben de vrouwen in die landen ook een excuus om de straat op te mogen 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Necrid op vrijdag 15 september 2006 om 19:13:
hebben de vrouwen in die landen ook een excuus om de straat op te mogen

:roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 15 september 2006 om 19:06:
maar wel geld voor er elke dag liters bezine in de fik te zetten

Ja dat zie je in het westen maar weinig, vlaggen verbranden. Dat komt waarschijnlijk omdat we niet aan die achterlijke shit doen. We stoppen de benzine liever in de auto.

[img width=430 height=334 cacheid=000ce78300251e0151ed811c1a0192b61d]http://www.americandigest.org/mt-archives/flagburn.jpg[/img]

Of zichzelf!
laatste aanpassing