Partyflock

Forumonderwerp · 900971

Waarschuw beheerder
donateur
Woede over opmerkingen paus groeit
CAIRO/ROME - In de islamitische wereld groeit de woede over een toespraak van paus Benedictus XVI. De paus citeerde donderdag tijdens een toespraak in Duitsland een 14e eeuwse christelijke keizer die kritiek heeft geuit op de profeet Mohammed.

Het hoofd van het zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte zei dat de woorden van de paus „kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”. En een religieuze leider in Turkije meent dat de paus zijn gepland bezoek aan dat land maar moet heroverwegen.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei dat de paus de moslims niet wilde kwetsen en dat hij juist het belang van de dialoog tussen de godsdiensten wilde onderstrepen. Volgens hem wilde de paus vooral duidelijk maken dat hij „religieuze motieven voor geweld resoluut verwerpt”. De kerkvorst keerde donderdag na een zesdaags bezoek aan zijn geboortestreek Beieren terug naar Rome.

De leider van de Rooms Katholieke Kerk maakte de gewraakte opmerkingen tijdens een rede op de universiteit van Regensburg. In zijn toespraak ging hij in op de historische en filosofische verschillen tussen de islam en het christendom en de relatie tussen geweld en het geloof.

Benedictus XVI citeerde daarbij de 14e-eeuwse byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos. De keizer heeft volgens de overlevering gezegd: „Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is. Benedictus benadrukte daarbij dat het niet zijn eigen woorden waren en voegde eraan toe dat geweld „onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel”.

Volgens de leider Mohammed Mahdi Akef van het Moslim Broederschap worden door de boodschap van de paus „de argumenten versterkt van diegenen die zeggen dat het Westen vijandelijk staat tegenover alles wat islamitisch is”. Hij zegt „verbaasd” te zijn over de woorden van de paus.

In het seculiere Turkije omschreef Ali Bardakoglu, het hoofd van het departement voor Religieuze Zaken, de woorden als „zeer betreurenswaardig”. De paus brengt in november een bezoek aan Turkije, maar Bardakoglu zei niets in het bezoek te zien. „Hij (de paus) moet eerst zijn gevoelens van haat kwijtraken”, zei hij volgens de zender NTV.

Ook in het Golfstaatje Qatar liet een prominente geestelijke zich negatief uit over de woorden van Benedictus. Sjeik Youssef al-Qaradawi zei dat de islam een religie van vrede en reden is. „Moslims hebben het recht boos en gekwetst te zijn door het commentaar van de hoogste geestelijke in het christendom. Hij vindt dat de paus zijn verontschuldigingen moet aanbieden aan de moslimnatie „voor het beledigen van haar religie”.

Kritiek op de profeet Mohammed vanuit het Westen ligt altijd zeer gevoelig in islamitische landen. De publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant leidde eerder dit jaar nog tot geweldsuitbarstingen en protesten in veel islamitische landen.

het blijft een duitser maar 8)

laat maar weer zien hoe snel ze weer om "niks" op hun teentjes zijn getrapt

bron telegraaf
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:33:
Je kan de schuld niet verschuiven naar de Paus. Die deed het met woorden, dat is geen reden tot geweld.

dat is het ook niet, maar als je je wet dat er zon reactie komt (en dat kan je weten helemaal als je kijkt naar dat gezeik over die cartoons), waarom zou je dan op deze manier "de dialoog" aangaan zoals de paus het zelf zei.

je kan rustig zeggen dat er weinig is trecht gekomen van die dialoog. dus de paus heeft in ieder geval zn doel voorbij geschoten.
Waarschuw beheerder
Ze hecht dus blijkbaar alleen waarde aan de woorden van jezus en wil die boodschap verspreiden ipv de boodschap die het vaticaan verspreid... :)
Waarschuw beheerder
WO3 is al lang bezig
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 16:42:
Tuurlijk mogen ze iets zeggen...maar richt je dan puur op die fundamentalisten...dat doe je niet door de profeet Mohammed erbij te betrekken want dan raak je ook de mensen die niks met die fundamentalisten te maken hebben...

En hierin zit je fout, de fundamentalisten maken vele doden uit naam van Mohammed en allah, de mede-moslims doen er niet er veel aan, terwijl die fundamentisten juist een smet op de islam zijn en het geloof verkrachten voor hun eigen gewin. En dus niet een cartoon of een Paus die refereerd naar een citaat uit de middeleeuwen. Want de molsims moeten zichzelf eens afvragen of zonder de fundamentisten er uberhaupt wel dat soort uitspraken of cartoons zouden zijn gemaakt, deze zijn juist bedoeld om de fundamentisten en de mensen die ze steuen de laten denken. Maarja, blijkbaar kunnen de fundamentisten op meer steun rekenen van binnen de islamitische gemeenschap dat dat ik zelf eerst dacht, en daar ben ik zeer zeker niet blij mee.

Plus als we het dan toch over inlevingsvermogen hebben...het westen moet ook maar eens begrijpen dat uitspraken die wij doen en wat wij als vrijheid van meningsuiting zien op anderen misschien weleens als vrijheid tot belediging over kan komen...

Tja als het aan de moslims ligt is bijna alles wat kritiek of belediging is voor de fundamentisten een belediging....
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:33:
Dus moet de Westerse wereld maar in een hoekje gaan zitten en niks zeggen?

Kom op zeg... De vrijheid van meningsuiting vind ik iets te belangrijk om zo geen gevoelige kwesties aan de kaak te stellen.

Je kan de schuld niet verschuiven naar de Paus. Die deed het met woorden, dat is geen reden tot geweld

Nee idd de paus refereerde dat geweld uit naam van god (of hij nou allah heet of gewoon god) verwerpelijk is, tja als de moslims het daar niet mee eens zijn.....

Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 16:18:
Stel jij zou een leraar hebben die heel belangrijk voor je is...maar dan ook echt heel belangrijk...hoe zou jij reageren als die persoon beschuldigd word van dat hij een boodschap van geweld verspreid terwijl jij juist het tegenovergestelde ervaart...dat hij je juist wijze levenslessen geeft?
Dan eis jij ook dat ze dat terugnemen...en hun excuus aanbieden...
Dus de gematigde moslims mogen dat ook vragen...

De gematigde moslims moeten niet zo hypocriet zijn, en dan om de redenen die Rollie ook al heeft opgenoemd.

En dan nog vindt ik niet dat de moslims zo achterlijk moeten reageren, achterlijke middelaeeuwse gedachtegang :[ Ik schijt erop:[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 18 september 2006 om 16:57:
dat is het ook niet, maar als je je wet dat er zon reactie komt (en dat kan je weten helemaal als je kijkt naar dat gezeik over die cartoons), waarom zou je dan op deze manier "de dialoog" aangaan zoals de paus het zelf zei.

je kan rustig zeggen dat er weinig is trecht gekomen van die dialoog. dus de paus heeft in ieder geval zn doel voorbij geschoten.

oftewel de paus en de wereld hebben (wederom) een wijze les geleerd, en dat is dat je geen enkele voorm van kritiek op de islam mag worden geuit, of anders komt het vredelievende geloof je pakken......:[

Mag ik nu zeggen dat is islam een totalitair geloof en/of een oorlogsgeloof is????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Plus als we het dan toch over inlevingsvermogen hebben...het westen moet ook maar eens begrijpen dat uitspraken die wij doen en wat wij als vrijheid van meningsuiting zien op anderen misschien weleens als vrijheid tot belediging over kan komen...

Ik vind het prima...

Lekker boeiend... zolang ze het met woorden en feiten doen vind ik ze niet kinderachtig en kan er een discussie gehouden worden.

Een verhitte discussie is ook mogelijk en zelfs fanatiek je geloof verdedigen mag van mij allemaal...

Maar geweld goed keuren? Mohammed zelf was een voorstander van geweldloos overtuigen van het Islamitische gelijk. Nu kun je daar een knipoog bij geven omdat onder Mohammed ook genoeg doden zijn gevallen...

Maar als het allemaal zo logisch is dat Moslims niet geweldadig mogen zijn waarom vind ik het dan niet logisch dat er allemaal uitbarstingen van geweld zijn als iemand een citaat van een 14e eeuwse, in het nauw gedreven door de Moslims, Byzantijnse keizer die natuurlijk erg kwaad een beetje generaliserende opmerking maakt over geloof en geweld??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 18 september 2006 om 17:01:
En hierin zit je fout, de fundamentalisten maken vele doden uit naam van Mohammed en allah, de mede-moslims doen er niet er veel aan, terwijl die fundamentisten juist een smet op de islam zijn en het geloof verkrachten voor hun eigen gewin. En dus niet een cartoon of een Paus die refereerd naar een citaat uit de middeleeuwen. Want de molsims moeten zichzelf eens afvragen of zonder de fundamentisten er uberhaupt wel dat soort uitspraken of cartoons zouden zijn gemaakt, deze zijn juist bedoeld om de fundamentisten en de mensen die ze steuen de laten denken. Maarja, blijkbaar kunnen de fundamentisten op meer steun rekenen van binnen de islamitische gemeenschap dat dat ik zelf eerst dacht, en daar ben ik zeer zeker niet blij mee.

Dit is helemaal waar, er wordt met 2 maten gemeten...
Waarschuw beheerder
Ik vind het toch vreemd hoor dat er gesproken worden over geen inlevingsgevoel vanuit de moslims dat zij niet begrijpen dat wij o.a. niet veel van hun geloof afweten...
Maar aan de andere kant dienen zij wel te begrijpen dat als er cartoon word afgebeeld met Mohammed dat dat kritiek is op de fundamentalisten en niet op het geloof zelf...
Of als de paus een quote erbij haalt uit de middeleeuwen dat zij maar dienen te begrijpen dat dat ook kritiek is op de fundamentalisten en niet op het geloof zelf...

Als het de ene kant op geld dan ook de andere kant natuurlijk...maar het schijnt altijd alleen voor hun te gelden dat ze zich dienen in te leven in ons en wij hoeven dat andersom niet...als we het dan toch over hypocriet zijn hebben...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:18:
Maar aan de andere kant dienen zij wel te begrijpen dat als er cartoon word afgebeeld met Mohammed dat dat kritiek is op de fundamentalisten en niet op het geloof zelf...

Ahum... pardon... is dat niet logisch dan???

Als er geen doden uit naam van Mohammed zouden vallen dan was het niet eens nodig geweest, wat heeft het dan voor zin om de makers van een cartoon te willen doden (ook weer uit naam van die mohammed) of de paus (ook weer uit naam van die mohammed)

Tja en dan vinden de molsims het vdat steeds meer mensen een afkeer krijgen van de islam, ik vindt het niet meer dan logisch hoor, totalitaire shit. Kom op zeg we leven niet meer in de middeleeuwen.

Als het de ene kant op geld dan ook de andere kant natuurlijk...maar het schijnt altijd alleen voor hun te gelden dat ze zich dienen in te leven in ons en wij hoeven dat andersom niet...als we het dan toch over hypocriet zijn hebben...

Tja als hunb zo'n hekel aan het westen hebben, en er zelfs ook doden voor vallen wen gebouwen ervoor branden dan is enige relaitvatie en inlevingsvermogen wel op hun plaats.

We steken hier toch ook geen vlaggen , ambassades en moskeeén in de fik als er kritiek komt vanuit de islam op het westen, als wij hier net heetgebakerd zouden zijn als daar in het mdiden oosten had hier al lang geen moskee meer gestaan, gezien de hoeveelheid kritiek dat het westen altijd krijgt vanuit die landen.

Waarschuw beheerder
donateur

Je moet het zo zien, als er aanslagen gepleegd worden door Iraakse Soenieten op Sji'itische moskeeen wordt er wereldwijd nog geen minuutje geprotesteerd.
Als er in Dafur zwarte moslims worden vermoord door arabische moslims idem dito.
De moslimbevolking is een beetje selectief als het om protesteren gaat...

Als er 2 vliegtuigen door Islamitische fanataci het WTC in worden geboord waarna door deze aktie indirect honderdduizenden moslim-doden vallen dan zou ik toch ook zoiets hebben van; laten we eens gaan protesteren tegen dhr. Bin Laden dat ie zulke akties beter kan laten in het vervolg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 18 september 2006 om 17:25:
Ahum... pardon... is dat niet logisch dan???

Nee dat is niet logisch nee...een cartoon is zo abstract als weet ik veel wat...
Veel nederlanders snappen de clou van vele cartoons al niet hoe kan je dan verwachten dat zij het allemaal wel bij voorbaat snappen? :)

Tevens zijn er wel degelijk o.a. geestelijke leiders van de Islam op de tv geweest de afgelopen dagen waar uit hun woorden blijkt dat ze absoluut niet achter de gewelddadigheden staan...
Wat wil je dat ze doen? Een grootste tv show opzetten waarin ze afkeer laten blijken? Ze richten zich puur op hun eigen volk aangezien het iets is wat in hun volk speelt...
Ze kunnen ook beter hun tijd besteden aan het preken van de juiste boodschap in hun eigen landen aan hun eigen volk ipv zich constant aan de westerse wereld te moeten verantwoorden vanwege een stelletje fundamentalisten...

Wie zegt dat ze daar niet tegen protesteren trouwens tegen die aanvallen op moskees in Irak? Demonstreren is niet alleen met spandoeken op straat gaan...er zijn zoveel manieren om te demonstreren en je onvrede daarover te uiten...ze richten het protest puur op hun eigen volk aangezien de boodschap ook aan hun gericht dient te zijn...daarom komen die dingen niet bij ons aan...betekend niet dat het niet gebeurd...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
e moet het zo zien, als er aanslagen gepleegd worden door Iraakse Soenieten op Sji'itische moskeeen wordt er wereldwijd nog geen minuutje geprotesteerd.
Als er in Dafur zwarte moslims worden vermoord door arabische moslims idem dito.
De moslimbevolking is een beetje selectief als het om protesteren gaat...

Als er 2 vliegtuigen door Islamitische fanataci het WTC in worden geboord waarna door deze aktie indirect honderdduizenden moslim-doden vallen dan zou ik toch ook zoiets hebben van; laten we eens gaan protesteren tegen dhr. Bin Laden dat ie zulke akties beter kan laten in het vervolg.

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:39:
Ze kunnen ook beter hun tijd besteden aan het preken van de juiste boodschap in hun eigen landen aan hun eigen volk ipv zich constant aan de westerse wereld te moeten verantwoorden vanwege een stelletje fundamentalisten...

Het "stelletje" fundamentisten lijkt helaas niet zo'n klein stelletje, hun denkbeelden hebben zelfs volgelingen tot in het westen.

Misshcien dat ik dom ben ofoz, maar ik begrijp nog steeds niet echt waarom veel moslims liever op het westen willen kk-eren dan op de lieden binnen hun bevolking die de ilsam graag met geweld toepassen.

Helaas heb ik het geveol dat enkele gematigde islam-leiders die we op de Tv zien niet erg veel invloed hebben op de fundamentisten. Misschien moeten ze gematigeden maar eens de vlaggen van de extremsiten verbranden, en hun leiders afbeelden als varkerns, misschien dat dat helpt :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:39:
Nee dat is niet logisch nee...een cartoon is zo abstract als weet ik veel wat...

Na alle media, aandacht was de deense cartoon zeer duidelijk dacht ik zo.
Waarschuw beheerder
Na alle media aandacht idd...maar toen was het kwaad al geschied...
Heel veel nederlanders denken ook nog steeds dat die cartoon een middelvinger naar het hele geloof is en niet alleen de fundamentalisten...waarom spreken ze anders constant negatief over de islam en moslims in het algemeen? Die snappen de boodschap blijkbaar ook niet...
Waarschuw beheerder
zolang de moslims in het algemeen zelf geen enkele fuck doen tegen hun eigen fundamentalisten blijf ik de hele moslim gemeenschap verantwoordelijk houden voor al het leed wat er namens de islam in de wereld gebeurd

wie zwijgt stemt toe...

en de hele moslimgemeenschap zwijgt... en zwijgt... en zwijgt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als die Moslims maar iets te zeiken hebben hoor :@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 18 september 2006 om 17:46:
Helaas heb ik het geveol dat enkele gematigde islam-leiders die we op de Tv zien niet erg veel invloed hebben op de fundamentisten. Misschien moeten ze gematigeden maar eens de vlaggen van de extremsiten verbranden, en hun leiders afbeelden als varkerns, misschien dat dat helpt

Dat hebben ze misschien idd niet...die zijn ook verdomd koppig...en als ze er flink tegen in gaan dan kost dat ook hun kop...
Het enige wat ze kunnen doen is ervoor zorgen dat het gematigde volk niet fundamentalistisch word door de juiste boodschap te prediken...
Wie weet wat ze in de moskees prediken daar om hun onvrede te uiten over de fundamentalisten...dat is een vredelievende manier van protesteren tegen het geweld...de enige juiste manier van protesteren tegen geweld zelfs...
Met geweld protesteren tegen geweld is niet een optie...
Waarschuw beheerder
gingen ze maar net zo masssal demonstreren tegen fundamentalisten als ze deden tijdens de cartoon demonstraties...
Waarschuw beheerder
Ik heb toen tijdens de beelden die ze lieten zien geestelijke leiders anders flink zien staan tieren tegen de mensen dat ze dat deden...mensen proberen tegen te houden om zich alsjeblieft niet met zulk geweld in te laten en dergelijke...
Maar ze werden gewoon omver gelopen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:45:
Sinead o'Connor verscheurde eens een foto van de paus, zijn toen wereldwijd massaal Katholieken fans van Sinead gaan uitroeien en belagen?

:respect:
neem jezelf en je geloof niet al te serieus of je kan je elke dag gaan lopen verdedigen tot je er dood bij neervalt... verrek da's een oplossing o:)

[img width=300 height=375 cacheid=000ce968002524d5d0d6eb071a0193932e]http://www.argus-online.nl/afbeeldingen/A-180906.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jammer genoeg zie ik het nog eens zover komen dat de moslims de wereld gaan overheersen :S en wij werken er maar aan mee door ze overal moskeetjes neer te laten planten :frusty:
Waarschuw beheerder
In zijn toespraak ging hij in op de historische en filosofische verschillen tussen de islam en het christendom en de relatie tussen geweld en het geloof.

Er verschilt niks behalve 500 jaar tijd.

Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden.”

Dit is helemaal waar.

De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is.

religieuze motieven voor geweld resoluut verwerpt”

Uuhh... Hoe zijn "wij" Christen geworden?? Ik geloof door de kerstening waarbij je hoofd werd afgehakt als je geen christen werd. Door de kruistochten over een groot deel van de wereld.

Maargoed 1 ding staat vast Moslims kunnen echt nergens tegen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 18:01:
gingen ze maar net zo masssal demonstreren tegen fundamentalisten als ze deden tijdens de cartoon demonstraties...

Bedoel je trouwens de moslims hier of daar?
Van de moslims daar kan je het zowieso niet verwachten...ze leven in een totalitair regime...gaan demonstreren tegen dat totalitaire regime is levensgevaarlijk...
Dus ze moeten wel andere manieren hanteren om hun onvrede erover te uiten ipv massaal te gaan demonstreren op straat...

De moslims hier...kunnen ze doen idd...maar om nou bij elke gewelddadige uitbarsting die daar plaatsvind de straat op te gaan...net of die boodschap uberhaupt aankomt bij de fundamentalisten daar...of ze er uberhaupt waarde aan hechten...
Dus dan zouden ze het enkel doen om zich te moeten verantwoorden naar ons toe dat zij niet gewelddadig zijn...
Dat hoeven ze niet...dat dienen wij gewoon als vanzelfsprekend te zien dat ze daar niet achter staan...
Waarschuw beheerder
Bedoel je trouwens de moslims hier of daar?
Van de moslims daar kan je het zowieso niet verwachten...ze leven in een totalitair regime...gaan demonstreren tegen dat totalitaire regime is levensgevaarlijk...

mwaa terroristen zijn ook een bedreiging voor het regime wat daar is...
dus daar kunnen ze best tegen demonstreren. ze konden ook "zomaar" opeens massaal demonstreren om een paar cartoons

De moslims hier...kunnen ze doen idd...maar om nou bij elke gewelddadige uitbarsting die daar plaatsvind de straat op te gaan...net of die boodschap uberhaupt aankomt bij de fundamentalisten daar...of ze er uberhaupt waarde aan hechten...

ze lopen te janken dat amerika en israel hun "moslim" broeders vermoorden...
kijk naar de demonstraties die afgelopen maanden hier waren tegen de oorlog in irak... tegen israel. lopen ze allemaal braaf mee

maar demonstraties tegen fundamentalistische moslims die moslim broeders afmaken met aanslagen... niks nada noppes
tis allemaal zo verschrikkelijk hypocriet...

Dus dan zouden ze het enkel doen om zich te moeten verantwoorden naar ons toe dat zij niet gewelddadig zijn...
Dat hoeven ze niet...dat dienen wij gewoon als vanzelfsprekend te zien dat ze daar niet achter staan...

nee... hun eigen moslimbroeders worden vermoord door hun eigen "fundamentalistische" gekken...
daar hebben wij niks mee te maken...

al qaida pleegt gigantisch veel aanslagen op moslims...

waar zijn de demonstraties?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 18:48:

Nee dat mag want elke moslim die niet voor al- Qaida is is een vijand van de Islam :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 18 september 2006 om 17:50:
Heel veel nederlanders denken ook nog steeds dat die cartoon een middelvinger naar het hele geloof is en niet alleen de fundamentalisten...waarom spreken ze anders constant negatief over de islam en moslims in het algemeen? Die snappen de boodschap blijkbaar ook niet...

DAt is niet door die cartoon, maar eerder omdat de gelovigen die de islam volgen altijd erg hard tegen de schenen van de westerse samenleving willenb schoppen omdat we nou eenmaal anders zijn als hen, en dit gaat van persoonlijk niveau tot het niveau van wereldleiders.

Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 17:55:
zolang de moslims in het algemeen zelf geen enkele fuck doen tegen hun eigen fundamentalisten blijf ik de hele moslim gemeenschap verantwoordelijk houden voor al het leed wat er namens de islam in de wereld gebeurd

wie zwijgt stemt toe...

en de hele moslimgemeenschap zwijgt... en zwijgt... en zwijgt

idd, doe oud Hollandsche gezegdes hebben het vaak wel goed "wie zwijgt stemt toe"

Uitspraak van ram B ofwat ?! op maandag 18 september 2006 om 18:14:
jammer genoeg zie ik het nog eens zover komen dat de moslims de wereld gaan overheersen en wij werken er maar aan mee door ze overal moskeetjes neer te laten planten

Denk het niet :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 18:53:
Nee dat mag want elke moslim die niet voor al- Qaida is is een vijand van de Islam

Veel moslims denk dat al-Qaida niet eens bestaat..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 18:48:
nee... hun eigen moslimbroeders worden vermoord door hun eigen "fundamentalistische" gekken...
daar hebben wij niks mee te maken...

Wanneer pleeg al-Qaida aanslag op moslims? die in Irak zijn niet van al-Qaida maar van de hele mujahideen shura council die daar aktief zijn. En daar zijn regelmatig protesten tegen o.a in moskeeen, die roepen op om alleen nog maar aanslagen te plegen op colalitietroepen enzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:22:
Wanneer pleeg al-Qaida aanslag op moslims? die in Irak zijn niet van al-Qaida maar van de hele mujahideen shura council die daar aktief zijn. En daar zijn regelmatig protesten tegen o.a in moskeeen, die roepen op om alleen nog maar aanslagen te plegen op colalitietroepen enzo.

Ja met uber grote bommen die dus ook telkens minstens 3 burgers doden. En bovendien zijn er tegenwoordig meer als 20 doden elke dag. En daar zitten maar amper amerikanen tussen.

Elke dag weer zoveel doden irakezen, hoe worden die gedood juist door die laffe IED aanslagen. En zelfmoord aanslagen.

Zelfde als het denken dat de Iraakse veiligheids troepen hun vijand zijn. Wie is dan niet hun vijand? Ze weten het zelf niet meer, en zijn gewoon te stom om te snappen dat ze het hele land naar de klote helpen. Als hun nou eens geen burger oorlog waren begonnen, en als hun nou eens iets anders gingen doen dan waren de amerikanen al eerder weg geweest.

De amerikanen verlaten het land pas als er weer een vredige situatie is opgebouwd. Maar door het kansloze gezeik iedere keer weer met de aanslagen en andere onzin is het daar nog lang wachten op.

Aanslagen te plegen op coalitie troepen, maar ze zijn gewoon te stom om te beseffen dat als die coalitie troepen nu ineens weg zouden gaan het hele land naar de klote zou gaan. En maar doorgaan met hun kansloze gedachte gang van de bezetter moet bestreden worden. pffft
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 18 september 2006 om 19:28:
Ja met uber grote bommen die dus ook telkens minstens 3 burgers doden. En bovendien zijn er tegenwoordig meer als 20 doden elke dag. En daar zitten maar amper amerikanen tussen.

Elke dag weer zoveel doden irakezen, hoe worden die gedood juist door die laffe IED aanslagen. En zelfmoord aanslagen.

Zelfde als het denken dat de Iraakse veiligheids troepen hun vijand zijn. Wie is dan niet hun vijand? Ze weten het zelf niet meer, en zijn gewoon te stom om te snappen dat ze het hele land naar de klote helpen. Als hun nou eens geen burger oorlog waren begonnen, en als hun nou eens iets anders gingen doen dan waren de amerikanen al eerder weg geweest.

De amerikanen verlaten het land pas als er weer een vredige situatie is opgebouwd. Maar door het kansloze gezeik iedere keer weer met de aanslagen en andere onzin is het daar nog lang wachten op.

Aanslagen te plegen op coalitie troepen, maar ze zijn gewoon te stom om te beseffen dat als die coalitie troepen nu ineens weg zouden gaan het hele land naar de klote zou gaan. En maar doorgaan met hun kansloze gedachte gang van de bezetter moet bestreden worden. pffft

Zijn geen zelfmoord aanslagen, dat maken jullie Joden ervan omdat zelfmoord verboden is binnen Islam, het is de hoogste eer om als mujahideed, zo als martelaar te sterven.
En IEDs zijn op dit momment in Irak vrij effectief dus daar moeten ze vooral mee doorgaan, iedere dag worden er meer dan 20 aanvallen op die manier gedaan, en heel vaak met slachtoffers aan amerikaanse zijde, die zullen doorgaan totdat jullie de laatste kruisvaarder hebben gevacueerd

Iraakse veiligheids troepen worden getraind door Amerika dus zijn ook hun vijanden. Jij bent gewoon te stom om het te snappen, hun zijn geen burgeroorlog begonnen, dat hebben jullie gedaan. En de Amerikanen gaan ook weg, maar wel verslagen & vernederd. En zo ook in Afghanistan.
Waarschuw beheerder

al zarqawi... leider van al qaida in irak... tientallen aanslagen op moslims gepleegd... van markten tot sjiitische bedevaarten

niet gericht op amerikanen... puur en alleen op moslims

tevens heeft al qaida ook in andere islamitische landen aanslagen gepleegd... libanon jordanië enz enz
Waarschuw beheerder
zooooooooo 12345 beetje terroristje? |

Zijn geen zelfmoord aanslagen, dat maken jullie Joden ervan omdat zelfmoord verboden is binnen Islam, het is de hoogste eer om als mujahideed, zo als martelaar te sterven.

brrrrrrr eng persoon
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 19:41:
al zarqawi... leider van al qaida in irak... tientallen aanslagen op moslims gepleegd... van markten tot sjiitische bedevaarten

niet gericht op amerikanen... puur en alleen op moslims

tevens heeft al qaida ook in andere islamitische landen aanslagen gepleegd... libanon jordanië enz enz

al-Zarqawi was emir van al-Qaida raffidain, en lid van de shura council mujahideen, die leiders staan wel even wat hoger op de lijst dan al-qaeda, dat is daar slechts een onderdeel van... laat ik het zo zeggen al-qaida onthoofd mensen, deze mannen snijden je in stukken en sturen je lichaam in stukjes terug naar je ouders
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 19:42:
brrrrrrr eng persoon

Jullie gedachte over moslims en de islam vindt ik enger.
Waarschuw beheerder
laat ik het zo zeggen al-qaida onthoofd mensen, deze mannen snijden je in stukken en sturen je lichaam in stukjes terug naar je ouders

heb je al een poster van ze boven je bed hangen ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Meerdere
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:35:
En IEDs zijn op dit momment in Irak vrij effectief dus daar moeten ze vooral mee doorgaan, iedere dag worden er meer dan 20 aanvallen op die manier gedaan, en heel vaak met slachtoffers aan amerikaanse zijde, die zullen doorgaan totdat jullie de laatste kruisvaarder hebben gevacueerd

Iraakse veiligheids troepen worden getraind door Amerika dus zijn ook hun vijanden. Jij bent gewoon te stom om het te snappen, hun zijn geen burgeroorlog begonnen, dat hebben jullie gedaan. En de Amerikanen gaan ook weg, maar wel verslagen & vernederd. En zo ook in Afghanistan.

Ja en kijk wat daar van terecht is gekomen, wat een wonderbaarlijk mooi land is dat geworden. Vooral met ultra extremistische mongolen als de taliban! (y)
Waarschuw beheerder
teknologix wij zijn joden b)

shalom b)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PpnA op maandag 18 september 2006 om 19:44:
al-Zarqawi was emir van al-Qaida raffidain, en lid van de shura council mujahideen, die leiders staan wel even wat hoger op de lijst dan al-qaeda, dat is daar slechts een onderdeel van... laat ik het zo zeggen al-qaida onthoofd mensen, deze mannen snijden je in stukken en sturen je lichaam in stukjes terug naar je ouders

Waarom vertel je ons deze stoere verhalen?

Hun zijn echt wel ruig zeg, poeh poeh in stukjes, pffftt flikker toch een eind op man. Ik geloof best dat er daar mensen rondlopen die nog in de middeleeuwen leven. Maar dat is niet stoer dat is gewoon barbaars. Jullie zijn echt vrede lievende mensen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 19:49:
teknologix wij zijn joden b)

shalom

wat was het ook alweer mufty...

L'chaim :bier: :)
Waarschuw beheerder
12345 ga nu weer snel je grot weer in... voordat de AIVD je ziet :P

en dank je 12345 dat je ons vooroordeel maar weer is bevestigd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geen dank hoor rollie. Mijn vooroordeel over terror luisterde boeren ook alweer. Wat een pracht uitvinding ook dat intahnet.
Waarschuw beheerder
donateur
WAHAHAHHAHAHAHHAHAHAH! (y)

*hoort JDAM vallen...

tijd voor het paradijs, oneeh je bent genept door allah, rechtstreeks naar de hel! Elke dag een ananas in je aars!
:lol: :roflol:

EDIT

Ik luister niet naar terror, en ben geen boer. Beter een jood als een slet van allah! En een jood ben ik ook niet eens! :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
quick quick
Waarschuw beheerder
:lol:
Waarschuw beheerder
doe is jezelf opblazen

is halal b)

Waarschuw beheerder
We hadden hier opzich best een normale discussie gaande... kan die ook terug komen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op maandag 18 september 2006 om 20:01:
doe is jezelf opblazen

Moet je aan Emeltje vragen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 20:32:
Moet je aan Emeltje vragen.

Zonde - is best een knappe meid.

Alleen jammer van die radicale ideëen