Partyflock

Forumonderwerp · 817634

Waarschuw beheerder
donateur
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden. Deze houding kost detaillisten jaarlijks vele tientallen miljoenen, zo concludeert Klantonderzoek Nederland, dat speciaal voor detailhandelaren een website heeft opgezet om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden.

Op de site gaven in totaal 9000 respondenten hun mening over de houding van personeel. "De keren dat je goed en vriendelijk in cd-winkels, fietsenzaken of warenhuizen wordt geholpen, zijn op één hand te tellen", aldus Ad van Beek, directeur van het onderzoeksbureau. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat sprake is van asociaal gedrag."

Van Beek geeft het voorbeeld van damesmodewinkels waarin het personeel er al bij voorbaat van uitgaat dat klanten alleen langskomen om te kijken. "Het personeel straalt die desinteresse gewoon uit, en het gevolg is dat de klant inderdaad de benen neemt."

Bron

Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen... ;d

Waarschuw beheerder
mij kan t niks schelen..
hier in de supermarkt zitten ook van die sagerijnen die nog geen eens hoi of doei zeggen.. boeie
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:44:
"Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen

Klanten zijn vaak zelf dom, lomp en brutaal.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mm op zich wel mee eens, maar niet altijd, zijn ook genoeg keren dat ik wel goed geholpen word..

misschien moeten sommige klanten eerst eens naar zichzelf kijken :x

als ik ergens een winkel instap, de verkoopster zegt netjes gedag en ik zeg niks terug, bedank haar niet, en zeg geen gedag terug, is het niet zo raar dat hij/zij niet meer zo vrolijk is. Al helemaal niet als je een aantal van zulke klanten achter elkaar krijgt :/
Waarschuw beheerder
Tja tegenwoordig zeg ik zelf maar Goeiemiddag want het personeel zegt het niet meer!

Tja dat mensen dom zijn dat boeit me niet zo, maar dat ze brutaal zijn wel :@

Mijn vriendin en ik worden kei vaak asociaal behandeld! Echt joh, niet normaal. Terwijl wij ons altijd beschaafd gedragen worden wij behandeld als honden!
Waarschuw beheerder
Inderdaad die domme bimbo's bij de deen soms :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Axel Foley op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:47:
Klanten zijn vaak zelf dom, lomp en brutaal.laatste aanpassing 11 oktober 2005 11:48

klopt concumenten zijn dom, en het is maar net hoe je een winkel instapt of je goed geholpen wordt of niet..

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur

Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:48:
De klant is koning :devil:

:yes:
Wat er ook gebeurd, winkelpersoneel moet aardig en beleefd blijven :P

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:46:
mij kan t niks schelen..
hier in de supermarkt zitten ook van die sagerijnen die nog geen eens hoi of doei zeggen.. boeie

Dat krijg je dus als ze op je gaan lopen zeiken dat je niet goed genoeg klantvriendelijk bent (Y)
Dan gaan ze chaggereinig worden, moet je de baas op aanspreken (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:48:
mm op zich wel mee eens, maar niet altijd, zijn ook genoeg keren dat ik wel goed geholpen word..

gelukkig wel :)
maar tegenwoordig... :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:50:
Dan gaan ze chaggereinig worden, moet je de baas op aanspreken (Y)

dan zijn ze zo weg :yes: :p

Waarschuw beheerder
de klant mag dan wel koning zijn, maar ze kunnen best netjes gedag terug zeggen als jij bv zegt goedemiddag of fijn weekend...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sannie (L) Desley op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:49:
Inderdaad die domme bimbo's bij de deen soms :/

Daar werken ook 9 van de 10 keer brutale garnalen van 16.
Waarschuw beheerder
Nu snap ik waarom me zus in een cd winkel werkt (Y)

Waarschuw beheerder
heb eigenlijk het liefste dat ze niks zeggen en me met rust laten. Niks zo irritant als van die verkopers die meteen op je af kokmen om je te helpen (dingen aansmeren). Als ik wat wil weten vraag ik het wel aan ze. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:52:
heb eigenlijk het liefste dat ze niks zeggen en me met rust laten. Niks zo irritant als van die verkopers die meteen op je af kokmen om je te helpen (dingen aansmeren). Als ik wat wil weten vraag ik het wel aan ze.

dan tonen ze iig interesse en weet je dat als je een vraag hebt je niet als lastpost gezien wordt!
Waarschuw beheerder
Ik hou ook niet van chagrijnig winkelpersoneel. Ik kom wel mijn geld brengen hoor, daar mogen ze wel wat blijer mee zijn, ik ga zo naar een ander!
Ik ben zelf altijd beleefd tegen het personeel.

Laatst was ik bij de supermarkt, stond ik in de rij bij de kassa, nou die cassiére was echt zoooo opgewekt!! Tegen iedereen "Een hele goedemiddag!!" en "Tot ziens en een fijn weekend!!!" Ik ging helemaal vrolijk de winkel uit! (Y) :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:51:
dan zijn ze zo weg

De werknemenrs ?
Nee hoor, ik ben ook altijd cheggereinig :frusty:
Ik doe wel gewoon klantvriendelijk (Y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:51:
de klant mag dan wel koning zijn, maar ze kunnen best netjes gedag terug zeggen als jij bv zegt goedemiddag of fijn weekend...

Klant is geen koning (Y)
Werknemers zijn koning.
Als je wil kan ik je er een goede stelling voor geven (Y)

Waarschuw beheerder
Geloof me.. het kan je soms heeeel moeilijk gemaakt worden om beleefd te blijven. Ben zelf nog maar 1x uitgeschoten naar een klant (heeft me meteen een officiele waarschuwing opgelevert wat achteraf gewoon terecht is..) maar denk dat de meesten hier zich nogal wat vaker lieten gaan als je weer eens een irri klant hebt.

Waarschuw beheerder
donateur
@ moniv, dat herken ik idd ook wel ja...
Of je staat lang te wachten tot iemand je eindelijk eens helpt, of ze komen meteen aanhollen als je net een minuut de winkel in bent....

Gister ging er bij mij nog ene over de zeik toen ik eeen pakje peuken wou hebben van camel 20 ipv 25 :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:55:
Als je wil kan ik je er een goede stelling voor geven

doe maar..ben wel nieuwschierig :)

Waarschuw beheerder
dan tonen ze iig interesse en weet je dat als je een vraag hebt je niet als lastpost gezien wordt

ze hebben geen intresse in jou als klant, maar alleen in de provisie die je voor hun opbrengt als klant :/
Waarschuw beheerder
Tjah...veel jonge lui van 18 19 geen contract verlenging geven...en moet je nu eens kijken wat voor kinders er werken:(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lollifant :D op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:54:
Laatst was ik bij de supermarkt, stond ik in de rij bij de kassa, nou die cassiére was echt zoooo opgewekt!! Tegen iedereen "Een hele goedemiddag!!" en "Tot ziens en een fijn weekend!!!" Ik ging helemaal vrolijk de winkel uit! (Y) :D

Das ook normaal boodschappen kunnen doen :yes:
Als er dom wordt gedaan vlieg ik door de winkel en ben ik zsm weer weg...

@ ADM, klopt ook, heb het zelf ook meegemaakt :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:57:
ze hebben geen intresse in jou als klant, maar alleen in de provisie die je voor hun opbrengt als klant

maar ze staan er wel voor jou als jij vragen hebt... !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lollifant :D op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:54:
"Tot ziens en een fijn weekend!!!"

was hoop ik voor je niet op een maandag :P, dan begint mijn week kut haha

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:57:
Tjah...veel jonge lui van 18 19 geen contract verlenging geven...en moet je nu eens kijken wat voor kinders er werken:(

Idd :vaag:

maar heb zoiets vaags gehoord dat ze de uurlonen van 15-16 jarigen net zo hoog gaan maken als 18-19 jarigen, zodat dat probleem al wordt opgelost

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:57:
Tjah...veel jonge lui van 18 19 geen contract verlenging geven...en moet je nu eens kijken wat voor kinders er werken

idd :/ kreeg ik ook niet :cry: na ruim 4 jaar trouwe dienst :[
maar heb nu een nieuwe baan :cheer:

Waarschuw beheerder
maar ze staan er wel voor jou als jij vragen hebt... !

dat zeg ik toch :/

heb eigenlijk het liefste dat ze niks zeggen en me met rust laten. Niks zo irritant als van die verkopers die meteen op je af kokmen om je te helpen (dingen aansmeren). Als ik wat wil weten vraag ik het wel aan ze
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:58:
Als er dom wordt gedaan vlieg ik door de winkel en ben ik zsm weer weg...

Ja idd ik ook. Of soms kom je een winkel binnen en dan word je gewoon kwaad aangekeken!! Dan ben ik ook meteen weg!! Achterlijke lui.

En laatst kocht ik een jas, werd ik geholpen bij de kassa door een kauwgom vretend meisje, die gewoon aan het bellen was met een vriendin ofzo! Ze hing niet eens op! Nou daar zakt mijn broek van af hoor. :/ :P
Ze hoeven echt niet de hele tijd achter mijn kont aan te zitten om me te helpen enzo, maar een beetje klantvriendelijkheid moet toch kunnen?!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:57:
ze hebben geen intresse in jou als klant, maar alleen in de provisie die je voor hun opbrengt als klant

Ik heb in winkels gewerkt, maar provisie deden ze niet aan hoor!

Gelukkig ben ik daar weg, we moesten altijd beleefd en vriendelijk gedag zeggen, maar je werd bijna altijd voorbijgelopen door een sacherijnige kop. (y)

Iedereen moet maar eens wat vriendelijker doen en niet altijd anderen de schuld geven.
Waarschuw beheerder
Ik was altijd vriendelijk zelf al heb je van die zeurderige klanten...maar kreeg na drie jaar ook geen contractverlenging....wegens economische redenen...tjah ik werdt met mijn 19 jaar al te oud:(

En als ik er nu kom winkelen werken er allemaal kinders van 15 16 jaar...winkel is 1 grote rotzooi en vriendelijk zijn ze ook niet(n)

Waarschuw beheerder
Ik ben het gedeeltelijk met de tekst eens.
Ik woon zelf in de randstand en ik heb de afgelopen 10 jaar de kwaliteit van het personeel achteruit zien hollen.
Traag, sloom, dom, onbeleefd ...ze voelen zich te goed voor het werk wat ze doen.

Gek genoeg als ik bij mijn vriendin in Hengelo ben is het een heel ander verhaal, daar heeft men oprechte interesse en is men zeer vriendelijk (zelfs bij de Mc Donalds).

...zeker met de 24 uurs economie hebben een hoop klanten een kort lontje ...kijk maar eens de dag voor kerst, dan gaan sommige mensen shoppen en springen ze uit hun vel als een bepaald produkt is uitverkocht.

Waarschuw beheerder
donateur
WOW :|
Wat een gek zeg :9

Ik liep vorige week jeans centre binnen, bij binnenkomst krijg je al een argwaanend gezicht vd medewerkers, ben meteen weer na buiten gelopen....

Of bij Douglas, ofzo... Je wordt aangestaard alsof je van plan bent heel de winkel te beroven...
Echt he ;d Daar wordt ik nou kwaad van :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:56:
doe maar..ben wel nieuwschierig

Klanten denken dat ze alles mogen.
Als ze nou eens ons het leven zuur zouden maken, dan vertrekken we allemaal (aldus de werknemers) iedereen krijgt te horen dat de klanten denken dat ze de baas zijn en dus mogen schelden en bijdehand doen.
Niemand wil meer werken in dat filiaal (Y)
Ze kunnen niemand meer krijgen om de vakken te vullen, dus gaan failliet (Y)
Klanten moeten verderop boodschappen doen.

Dus wie is er dan de koning .. ?
Waarschuw beheerder
Ja hé, altijd bij DA ofzo komen ze gelijk naar je toe, en
vragen of ze je kunnen helpen, dan zeg je 'nee' en dan blijven
ze gewoon naast je staan.. :/

Nou doeggg dan ben ik snel weer weg :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:05:
dan vertrekken we allemaal (aldus de werknemers) iedereen krijgt te horen dat de klanten denken dat ze de baas zijn en dus mogen schelden en bijdehand doen.
Niemand wil meer werken in dat filiaal
Ze kunnen niemand meer krijgen om de vakken te vullen, dus gaan failliet

:no: zo makkelijk gaat dat allemaal niet.. heb het zelf meegemaakt. iedereen had een grote mond. "als er nog iets gebeurt gaan we met z'n allen weg blabla" en wat gebeurde er uiteindelijk?
iedereen bleef :yes:

kunnen ze niemand meer krijgen om daar te werken? Nou..ik denk het wel. Er zijn altijd genoeg 14 jarigen op zoek naar een bijbaantje, of andere werklozen die pakken wat ze pakken kunnen...

Waarschuw beheerder
donateur
Nou trust me, wat ik heb moeten pikken toen ik bij vodafone helpdesk werkte... :vaag:

Gewoon met een lach op je gezicht moeten blijven praten..... :vaag:
Dat is moeilijk hoor :yes:
Of bij een restaurant... heb ik ook gewerkt, klanten die hun eten niet lekker of goed vonden... daar moet je ook maar tegen kunnen, maarja aan de andere kant wordt je gewoon betaald voor je diensten, en als ik mezelf niet kan inhouden en uit mijn slof schiet, en eventueel ontslagen wordt... JAMMER DAN!
maar bij mij zit ook een grens
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb 3 jaar in een supermark gewerkt en van sommige collega's word je idd niet veel vrolijker maar je hebt er ook hele leuke tussen zitten... Je ziet t ook altijd aan die rij want die is vaak veel langer...
De klanten zijn soms echt dom... Ze vinden t al niet leuk om boodschappen te doen, en als ze dan iets niet kunnen vinden ofzo krijg je soms vanalles over je heen, en als winkelpersoneel moet je alles maar pikken wat je gezecht word...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannie (L) Desley op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:06:
Ja hé, altijd bij DA ofzo komen ze gelijk naar je toe, en
vragen of ze je kunnen helpen, dan zeg je 'nee' en dan blijven
ze gewoon naast je staan..

Nou doeggg dan ben ik snel weer weg

Idd vriendelijkheid ok maar dit vind ik echt irri...ben dan snel de winkel weer uit8)
Is wel eens een enquete gehouden....meeste mensen vonden dat irritant dus snap niet waarom ze daar niet mee ophouden...
Of zeg gewoon als er iemand binnenkomt...als u iets te vragen heeft of nodig heeft ik ben daar en daar:O
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:08:
zo makkelijk gaat dat allemaal niet.. heb het zelf meegemaakt. iedereen had een grote mond. "als er nog iets gebeurt gaan we met z'n allen weg blabla" en wat gebeurde er uiteindelijk?
iedereen bleef

kunnen ze niemand meer krijgen om daar te werken? Nou..ik denk het wel. Er zijn altijd genoeg 14 jarigen op zoek naar een bijbaantje, of andere werklozen die pakken wat ze pakken kunnen...

Theoretisch gezien :frusty:
En 14 jarigen mogen daar niet eens werken, minimaal 15.
15 jarigen mogen tevens niet later als tot 19.00 werken (Y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:09:
klanten die hun eten niet lekker of goed vonden...

Dat is toch niet jouw fout :/

Waarschuw beheerder
donateur
bij een supermarkt met een lange wachtrij voor de kassa staan, en dan ook nog van die klanten hebben die hun boodschappen superlangzaam inpakken, of vd mensen die willen betalen met al het kleingeld dat ze nog hebben....
daar wordt ik ook niet blij van :no:
het ligt helemaal niet alleen aan winkelpersoneel :P maar met de dag wordt het echt erger.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:11:
En 14 jarigen mogen daar niet eens werken, minimaal 15.
15 jarigen mogen tevens niet later als tot 19.00 werken

denk je dat supermarkten en miss ook wel andere winkels zich daaraan houden? ik was ook 14, werkte met snijmachines En werkte tot 20.00 uur... :/ maar dat terzijde..
ik vind nog steeds dat klanten wat beleefder moeten worden :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:12:
bij een supermarkt met een lange wachtrij voor de kassa staan, en dan ook nog van die klanten hebben die hun boodschappen superlangzaam inpakken, of vd mensen die willen betalen met al het kleingeld dat ze nog hebben....
daar wordt ik ook niet blij van

Je hebt ook veel cassieres die geen fuck opschieten:(

Waarschuw beheerder
donateur
Dat is toch niet jouw fout :/

Klopt! is het ook niet, maar ze proberen altijd wel een nieuw bord eten te krijgen, of hun geld terug te krijgen

(terwijl het 1e bord bijna leeg is :| en het niet goed was ?! :s )

Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:14:
Je hebt ook veel cassieres die geen fuck opschieten:(

hahaha pff hou op, hou op :9
Ik haal zulke kassiere's altijd door de war hahaha
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:12:
daar wordt ik ook niet blij van
het ligt helemaal niet alleen aan winkelpersoneel maar met de dag wordt het echt erger.

Ja, doordat mensen zoals jij zich overal aan irriteren. Oh nee zeg, iemand die zijn boodschappen even inpakt! Of iemand die zijn kleingeld kwijt wil! VRE-SE-LIJK!!! :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is toch niet jouw fout

Nee, maar jij bent er wel om de mensen tevreden te stellen, dus moet je ook zorgen dat ze evengoed tevreden weg gaan. Dus goedmakertje ofzo.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:16:
Ja, doordat mensen zoals jij zich overal aan irriteren

dus die 2 dingen, betekend overal?? :vaag:

Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:16:
Oh nee zeg, iemand die zijn boodschappen even inpakt! Of iemand die zijn kleingeld kwijt wil! VRE-SE-LIJK!!! :no:

Dat maakt me helemaaaaaal niks uit, doe ik zelf toch ook :s
maar bij mij duurt het geen 10-15 minuten.

Waarschuw beheerder
Vind dat vaak ook opgaan voor mensen die in de horeca op evenmenten werken :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:17:
dus die 2 dingen, betekend overal??

Nee, daar bedoel ik mee: die zich irriteren aan dingen die echt niet het irriteren waar zijn en sterker nog, die:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:17:
Dat maakt me helemaaaaaal niks uit, doe ik zelf toch ook

En het zal andere mensen misschien ook irriteren als jij een 10 cent muntje zoekt in je portemonnee. Leuk man, laten we ons massaal gaan irriteren. (y) :D

Oh nee, daar staan we al bekend om hier in Nederland.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:23:
Nee, daar bedoel ik mee: die zich irriteren aan dingen die echt niet het irriteren waar zijn en sterker nog, die

lees de rest ook ff dan :/

als zoiets langer dan 10-15 minuten duurt zeg ik er wat van ja...
Tegenwoordig moet je al een uur (hier dan) extra uitrekken als je boodschappen wil gaan doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat het te maken heeft met dat de winkels alleen verkopers willen hebben vanaf 15 jaar :S echt te belachelijk. ik heb zelf een bijbaan in een schoenenzaak nou moesten we meer personeel...als er mensen kwamen solliciteren boven de 18 zijn ze al te oud! :frusty: in mijn ogen moet je 16 jaar zijn en jaren werkervaring hebben :S.logish dat het personeel vaak dom ingeschat word.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:27:
als zoiets langer dan 10-15 minuten duurt zeg ik er wat van ja...
Tegenwoordig moet je al een uur (hier dan) extra uitrekken als je boodschappen wil gaan doen.

Heb de rest ook gelezen hoor, maar ik denk dat je lichtelijk overdrijft.. :[
Waarschuw beheerder
ik probeer zelf in de winkel wel altijd netjes en beleefd te blijven, maarr vaker maken klanten het me ook echt moeilijk hoor..

het resultaat is dus, dat ik mensen die vriendelijk "kijken" (de uitstralin enzo) ook vriendelijk benader, en dat ik tegen de rest gewoon niks zeg, tenzij ze me iets willen vragen :)
dan is het voor mij iig ook prettig :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nienna Nólatári (TL oldskool) op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:35:
ik probeer zelf in de winkel wel altijd netjes en beleefd te blijven, maarr vaker maken klanten het me ook echt moeilijk hoor..

het resultaat is dus, dat ik mensen die vriendelijk "kijken" (de uitstralin enzo) ook vriendelijk benader, en dat ik tegen de rest gewoon niks zeg, tenzij ze me iets willen vragen

Klinkt heel bekend.. Alleen probeer ik meestal wel vriendelijk te doen tegen sjaggie mensen. Met een grapje ofzo komen ze soms ook weleens los en worden ze wat vriendelijker.. als dat niet helpt geef ik ut ook op:P
Waarschuw beheerder
dat doe ik alleen maar als ik kassawerk heb en er dus niet onderuit kom ;) haahaha
anders blijf ik zo ver mogelijk bij iedereen uit de buurt :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:35:
Heb de rest ook gelezen hoor, maar ik denk dat je lichtelijk overdrijft.. :[

tip: niet denken want je hebt het verkeerd.
Waarschuw beheerder
donateur
het is vaak niet eens de schuld van het winkelpersoneel maar van het hogere personeel.
mijn bedrijfsleidster loopt als een kenau (of hitler in hoogst eigen opersoon) door de winkel en de sfeer is evr te zoeken als zij er is
als zij er is, komen de meeste ook liever niet
en als we een vks of een deli als leiding hebben is het superdruk omdat het dan gewoon heel gezellig is (Y)
dan worden klanten ook wel gedag gezegd...
Waarschuw beheerder
klant is koning mits klant zich als een koning gedraagd :D
Waarschuw beheerder
Nou moet ik ook wel zeggen dat mensen vaak denken dat ze alles kunnen maken hoor :S
Arrogant..een grote bek geven als iets niet in een keer helemaal goed gaat..Tegen je beginnen aan te praten terwijl je met een andere klant bezig bent..Of kwaad worden als ze heel even moeten wachten.

En soms heb je mensen aan de kassa..die zijn zo strontvervelend..daar kun je gewoon niet netjes en aardig tegen blijven..
Ik probeer altijd zo vriendelijk en netjes mogelijk te blijven..maar als ze me dingen tegen me gaan zeggen die niet kunnen, of sexistische opmerkingen ofzo..tjsa.. :X
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:30:
Ik probeer altijd zo vriendelijk en netjes mogelijk te blijven..maar als ze me dingen tegen me gaan zeggen die niet kunnen, of sexistische opmerkingen ofzo..tjsa..

iedereen heeft een grens he :yes:
ik kan blij zijn dat ik weet dat mijn bedrijfsleider dan dus helemaal achter me staat, en ik een klant dan dus ook op een nette manier terecht mag wijzen ;)
Waarschuw beheerder
jaa dat mag ook wel

marjaa als ze een grote bek hebbe dan geef je die tog gewoon terug
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bass in your f#cking face op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:41:
marjaa als ze een grote bek hebbe dan geef je die tog gewoon terug

Dat kun je wel doen ja...maar dan moet je je nog op een bepaalde manier proberen in te houden..
want voor je het weet stappen ze naar de leiding en heb jij een klacht aan je broek hangen :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:18:
Vind dat vaak ook opgaan voor mensen die in de horeca op evenmenten werken

nou dat vind ik dus niet mensen in horeca hebben altijd plezier in hun werk anders houd je dat niet vol

kwa winkel personeel weet ik weinig van ik koop alleen maar spullen bij de makro ik haat suppermarkten :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:45:
Dat kun je wel doen ja...maar dan moet je je nog op een bepaalde manier proberen in te houden..
want voor je het weet stappen ze naar de leiding en heb jij een klacht aan je broek hangen

en terecht had je maar en vak moeten leren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:49:
en terecht had je maar en vak moeten leren

Ooit gehoord van bijbaantjes :X?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb ff een tijdje bij de efteling gewerkt...
Daar word je omver gereden door mensen met hun auto omdat je ze niet de invalide parkeerplaats oplaat zonder dat ze eerst kunnen aantonen dat ze daadwerkelijk invalide zijn... :vaag:
Vriendelijk blijven op zo'n moment...tuurlijk niet...middelvinger...spugen en schoppen tegen de auto zal je bedoelen... B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:49:
Ooit gehoord van bijbaantjes ?

als het je vak niet is moet je er niet aan beginnen zo klaar is dat als je iets alleen voor het geld doet ben je mooi fout bezig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:51:
Ik heb ff een tijdje bij de efteling gewerkt...
Daar word je omver gereden door mensen met hun auto omdat je ze niet de invalide parkeerplaats oplaat zonder dat ze eerst kunnen aantonen dat ze daadwerkelijk invalide zijn...
Vriendelijk blijven op zo'n moment...tuurlijk niet...middelvinger...spugen en schoppen tegen de auto zal je bedoelen...

je had een trap tegen mijn auto gegeven dan had je meteen niet meer op partyflock gestaan :yes:
Waarschuw beheerder
Het is maar een stuk blik op wielen... ;p
Of ik het moet opikken dat ze mij bijna invalide rijden... :vaag:

Heb zelfs een collega over de motorkap zien vliegen toen...die bezoekers daar zijn vaak echt niet normaal... :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb ik dan gezegt dat het mn vak niet is?
Ik zeg alleen dat er af en toe vervelende klanten bij zitten..
En ik laat me niet afbekken door iemand.
Net zo min als jij dat zou laten doen .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:55:
Het is maar een stuk blik op wielen...
Of ik het moet opikken dat ze mij bijna invalide rijden...

mijn autos zijn geen blikjes op wielen en ik zal dat verdedigen tot ik er zelf aan sterf maar van mijn spullen blijft iemand af en nee je hoeft je niet omver te laten rijden maar er is een andere oplossing beveiliging bellen ik weet wel hoe dat werkt op die parken dus dat weet jij ook wel :cheers:

Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:55:
Heb ik dan gezegt dat het mn vak niet is?
Ik zeg alleen dat er af en toe vervelende klanten bij zitten..
En ik laat me niet afbekken door iemand.
Net zo min als jij dat zou laten doen .

dat klopt hebt je gelijk in maar ik heb wel eens in een kleding winkel iets gevraagt en dan wordt je afgebekt omdat ze er niks vanaf weten nah sorry maare vind als je geen verstand van kleding hebt dat je er niet hoort te werken :flower: ik winkel liever in italie :d krijg je iemand mee die alles weet en die je draag ezel wordt :p beter kan niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:55:
Heb zelfs een collega over de motorkap zien vliegen toen...die bezoekers daar zijn vaak echt niet normaal...

je bent ook wel erg dom als je een auto probeerd terug te koppen na mijn idee :yes: mijne weegt 1600kilo
Waarschuw beheerder
Ik werkTE in een supermarkt..en wat je daar al niet aan je kassa krijgt :vaag: Sta je echt nog van versteld!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:58:
ik heb wel eens in een kleding winkel iets gevraagt en dan wordt je afgebekt omdat ze er niks vanaf weten nah sorry maare vind als je geen verstand van kleding hebt dat je er niet hoort te werken

Dat ben ik helemaal met je eens :)
Zo iemand die, wanneer je er iets aan vraagt, dezelfde vraag eerst aan tien andere mensen moet voorleggen voor ze je eindelijk antwoord kunnen geven!
Waarschuw beheerder
omdat ze kleine kutkoters liever aan het werk willen hebben omdat ze goedkoper zijn maar ze vergeten even dat ouderen meer ervaringen kunnen hebben maar ze zijn te duur, ik voel me af en toe net een oud iemand die geen werk kan krijgen wegens de leeftijd en ik ben nog maar 25 het is gewoon allemaal klote
Waarschuw beheerder
Uitspraak van calimerootje op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:04:
ik voel me af en toe net een oud iemand die geen werk kan krijgen wegens de leeftijd en ik ben nog maar 25

Dat heb ik dus ook..
Kom je daar aan met je 19 jaar..
Ja..sorry..maar je bent te oud.Voor jou hebben we er zo 3 van 16 :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:58:
beveiliging bellen

Hoe?
Het is ook ongeveer een kwartier lopen naar dat hok van hun...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:03:
Ik werkTE in een supermarkt..en wat je daar al niet aan je kassa krijgt Sta je echt nog van versteld!

in een suppermarkt vind ik het ook dat klanten zich behoorlijk misdragen maar dat vind ik ook wel weer de schuld van de winkel ketens hun hebben die openingstijden veel te ruim en dan krijg je eenmaal mensen met korte lontjes en personeel wat liever om 18uur thuis zit te eten wat verplicht wordt tot 21 uur te werken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:06:
Hoe?
Het is ook ongeveer een kwartier lopen naar dat hok van hun...

hmzz slechte tent dan de efteling bij walibi world hebben ze allemaal portos waar ze met iedereen in contact staan dus wat doen ze daar beter dan bij de efteling :d
Waarschuw beheerder
hm...over de openings en sluitingstijden hoor je eigenlijk nooit iemand.Dat weet je namelijk van te voren..en als je daar niet tegen kan dan moet je er niet aan beginnen :D
Maar als ik bijvoorbeeld een rondje door de winkel heen liep ook..vind je gehakt tussen de koekjes..flessen wijn in de vriezer en gebak bij het kattenvoer :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:00:
je bent ook wel erg dom als je een auto probeerd terug te koppen na mijn idee mijne weegt 1600kilo

Hij stond volgens hun gewoon in de weg want ze wilden ook op de invalideparkeerplaars net als die 2 oudere mensen ervoor...die wel netjes een invalidekaart hadden... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:09:
Maar als ik bijvoorbeeld een rondje door de winkel heen liep ook..vind je gehakt tussen de koekjes..flessen wijn in de vriezer en gebak bij het kattenvoer

dit vind ik juist erg lachwekkend :-) ja sorry ik heb nooit last van suppermarkten ik koop alles bij de groothandel ken ik lekker relaxen en me dingetjes kopen en ik zet me wagentje bij de kassa neer en ik gaat een hapje eten in het restaurant en als ik klaar ben zit alles in de auto en ik kan naar huis :cheers:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:08:
hmzz slechte tent dan de efteling bij walibi world hebben ze allemaal portos waar ze met iedereen in contact staan dus wat doen ze daar beter dan bij de efteling

Alleen mensen met iets meer zeggenschap hebben zo'n ding...op de parkeerplaats sta je als medewerker daar idd zwaar afgelegen...
Alleen in sporadische gevallen mocht je er 1 bij jehebben...als je richting de bussenparkeerplaats gaat bijvoorbeeld of op bepaalde stukken buiten het hek enzo...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:09:
Hij stond volgens hun gewoon in de weg want ze wilden ook op de invalideparkeerplaars net als die 2 oudere mensen ervoor...die wel netjes een invalidekaart hadden...

en tog zou ik niet voor een auto springen zal wel aan mij leggen maare het zou mij weinig uit maken als iemand door rijd en tog een plek neemt waar die niet mag staan liet gewoon de wegsleep dienst komen en klaar is het verhaal ik haat zieken huizen :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:11:
dit vind ik juist erg lachwekkend

Niet als je dat elke dag moet gaan opruimen..je wil nie weten wat er allemaal te voorschijn komt!:-o
Maar ja..dat zul je denk ik altijd wel blijven hebben :D
Hm..misschien moet ik de groothandel maar es in mn achterhoofd houden :-\
Waarschuw beheerder

Volledig mee eens :jaja:
Maar je hoort als winkelmedewerker daar op in te springen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:13:
Niet als je dat elke dag moet gaan opruimen..je wil nie weten wat er allemaal te voorschijn komt!

daarom juist dat houd het winkelpersoneel aan het werk en van de straat:d

Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:13:
Hm..misschien moet ik de groothandel maar es in mn achterhoofd houden

doe dat maar niet want dan krijg je dit soort dingen ook nog bij de groot handel en dan vind ik het daar niet meer leuk :d:d:d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:12:
en tog zou ik niet voor een auto springen

Hij sprong niet...hij stond daar gewoon... ;)
Wegspringen ging het ook veel te snel voor...

Later...na een paar uur ofzo...is die man ook alsnog opgepakt...
Maar wel pas nadat mijn collega had lopen doorzeuren over dat ze hem achterna moesten...want daar wilden ze eigenlijk ook niet aan beginnen... :no:
Kutbedrijf...ben er ook meteen weggegaan...
Waarschuw beheerder
Winkelpersoneel is helemaal NIET lomp, dom en brutaal! :nee:

Winkelpersoneel reageert gewoon op het gedrag van klanten.
Veel klanten (niet alle) behandelen winkelpersoneel alsof ze achterlijk zijn...een begroeting kan er niet meer van af. Als er iets is uitverkocht (waar je als personeel zijnde niets aan kan doen)dan kun je een grote bek krijgen of bedreigingen en/of verwensingen aan je hoofd..terwijl je notabene bezig bent een alternatief/oplossing te zoeken.
Etc..etc...etc..

Ik heb vanaf mijn 16e in een winkel gewerkt maar ben nu uit die wereld gestapt want er is teveel veranderd. Had je "vroeger" 90% gewone en beschaafde klanten en 10% klootzakken..nu is de verhouding 50/50.

Kortom..de maatschappij is naar de kloten..mensen hebben geen respect meer voor anderen en dat zie je in een winkel terug. Veel klanten zijn lomp, agressief en brutaal...en winkelpersoneel reageert erop...actie-->reactie.
Waarschuw beheerder
Ben het ermee eens dat in veel winkels het personeel onaardig en arrogant is. Ik werk zelf ook in een kledingzaak, maar bij ons is het vaste prik dat je altijd de klant groet en lacht! Wij zijn echt nooit onvriendelijk tegenover de klant, tenzij de klant dat naar ons is natuurlijk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:18:
doe dat maar niet want dan krijg je dit soort dingen ook nog bij de groot handel en dan vind ik het daar niet meer leuk :D:D:D

Ik wilde er echt niet gaan werken hoor :9
Maar om boodschappen te doen bedoelde ik ;)
Ik ruim wel altijd alles netjes op :D
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Klanten zijn over het algemeen inderdaad vele malen erger dan het personeel zelf. Klanten die zelf nooit hebben gewerkt in de detailhandel hebben dat overigens zelf totaal niet in de gaten...

Meestal komen ze al binnen met de gedachte "oh, nou moet ik het weer aan zo'n domme schoolverlater vragen" terwijl misschien wel het grootste deel simpelweg studenten zijn die een zakcentje bij proberen te verdienen en veelal zelfs hoger opgeleid zijn dan de klanten zelf. :S Heb het vaak genoeg meegemaakt dat de mensen zich dan ook zo opstelden. Mijn spelletje was dan altijd door ze dan ook te helpen met de meest formele woorden achter elkaar om zodoende de klant erachter te laten komen dat ze zelf zo dom waren om die gedachte alleen al te hebben. Je pikt ze er ook zo uit, de mensen die zichzelf hoger achten, en kunt ze op voortreffelijke wijze even op hun plaats zetten. Heerlijk is dat! :yes: Je hebt er zelfs klanten bij die vanuit het niets trots gaan lopen vertellen over de studie van hun zoon of dochter. Prachtig als je die verbaasde koppen dan ziet als je vraagt of dat het enige is wat hij/zij gedaan heeft en vervolgens dat van jou opsomt. :yes: Normaal zou je daarover natuurlijk nooit beginnen maar zulke mensen verdienen het om met meer dan gelijke munt terugbetaald te worden. :P

Als ik zelf ook in een winkel kom en zie dat een klant een vak compleet overhoop gooit (wat zojuist gespiegeld is) en ook zo achterlaat dan ben ik ook niet te beroerd om er wat van te zeggen.. uiteraard op zo'n wijze dat ze zichzelf heerlijk kut voelen. :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:23:
Maar om boodschappen te doen bedoelde ik

oke maar dan moet je niet zoals bij jou alles in andere vakken smijten hoor :d

Waarschuw beheerder
Als ik in een winkel zou werken, dan zou het mij persoonlijk geen fuck uitmaken wat de klant denkt.

Als ik mijn geld maar krijg aant eind van de maand.
Waarschuw beheerder
Klopt

Niks ergers dan vervelende klanten die menen dat hun reet gelikt moet worden en dat we alle minuut maar voor hun moeten vliegen :yes:

Helemaal ernstig is als ze net voor of zelfs na sluitingstijd nog bijdehand gaan doen :nee:

Waarschuw beheerder
Mensen in een winkel moeten me niet helpen, tenzij ik erom vraag. En ze moeten al helemaal niet zeggen dat het geweldig staat als het voor geen meter zit. Maar ik heb er trouwens niet zo'n last van. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:53:
als het je vak niet is moet je er niet aan beginnen zo klaar is dat als je iets alleen voor het geld doet ben je mooi fout bezig

Dus naar jouw mening is iemand die wat bij wilt verdienen naast school/studie fout bezig?? Zou je de economie eens moeten zien als alle jongeren stopten met werk naast hun school en dus ook vrijwel niets meer te besteden hebben? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:38:
Dus naar jouw mening is iemand die wat bij wilt verdienen naast school/studie fout bezig?? Zou je de economie eens moeten zien als alle jongeren stopten met werk naast hun school en dus ook vrijwel niets meer te besteden hebben?

nope gek ik heb het over mensen die ergens gaan werken terwijl ze er geen zin in hebben en het alleen voor het geld doen
Waarschuw beheerder
De meeste baantjes die je naast een studie kan volgen zijn nou niet echt bepaald de baantjes waarmee je je verbonden voelt...daar zoek je een vaste baan natuurlijk wel op uit...maar een bijbaan...je hebt weinig keus vaak... :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Old Soldiers Never Die op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:19:
Winkelpersoneel is helemaal NIET lomp, dom en brutaal! :nee:

Als men het als klant er zelf naar maakt sta ik er ook niet van te kijken.
De vaste krachten zijn meestal relaxed en weten want klantvriendelijkheid is. B)
Maar die goedkope snotneusjes met hun grote mond, trok ik het liefst achter de counter vandaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:53:
De meeste baantjes die je naast een studie kan volgen zijn nou niet echt bepaald de baantjes waarmee je je verbonden voelt...daar zoek je een vaste baan natuurlijk wel op uit...maar een bijbaan...je hebt weinig keus vaak...

ik heb nooit werk gedaan wat ik niet wil heb altijd met veel plezier in de horeca gestaan vanaf me 14de tot op tot nu heb nu eigen tent en verhuur die al ruim 3 jaar en ben tevreden met wat ik doe en kom nu niet dat ik een voorangs positie heb gehad ik begon met niks en heb altijd hard gewerkt en heb ook moeten ploegen en zweten en veele malen op de rand van de afgrond gestaan ik werk nu alleen nog in de zomer maanden en met koningendag sta ik met me snackwagen en een ijsalon in amsterdam kort om wie echt iets wil die moet er voor vechten en dan komt die er wel
Waarschuw beheerder
Geloof me, het percentage klanten wat totaal geen besef heeft van redelijkheid en zich niet normaal kan gedragen is vele malen hoger dan het percentage achterlijke medewerkers. :yes:
Zijn veel klanten die bijna al beginnen te slaan als een actieproduct na een looptijd van 6 dagen al is uitverkocht terwijl het 7 dagen in de actie zou zijn (alsof het altijd in te schatten is met actieproducten waarmee je ook nog eens in je maag zit als ze overblijven). Helaas probeerden ze dat nooit bij mij maar heb er genoeg de winkel uit moeten trappen nadat ze collegae aanpakten. :S

Waarschuw beheerder
donateur
Als de banenindustrie nou eens wat omhoog gaat, dan kan dat ja :/
Waarschuw beheerder
donateur
Het beste kan de regering alle winkels gewoon sluiten! :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart* op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:14:
Het beste kan de regering alle winkels gewoon sluiten!

Waarschuw beheerder
donateur
Vertel mij dan eens, waar je van wilt leven?

Waarschuw beheerder
stelletje chagerijnige rotkoppen achter die kassa

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:22:
Vertel mij dan eens, waar je van wilt leven?

zoals ik al zei groothandel is beter

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:51:
nope gek ik heb het over mensen die ergens gaan werken terwijl ze er geen zin in hebben en het alleen voor het geld doen

ok.. d8 al :P
En iedereen mij maar voor gek verklaren dat ik voor zo'n miezerig loontje ga werken :) Maar op wat irri klanten na werk ik best in een leuke winkel duzja.. das voor mij het belangrijkst

Waarschuw beheerder
donateur
groothandel is ook een winkel :/ duh!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:29:
groothandel is ook een winkel duh!

werken niet van die stumperige sukkels zoals dirk en appie hein en de rest van de suppermark ketens

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:31:
werken niet van die stumperige sukkels zoals dirk en appie hein en de rest van de suppermark ketens

wat een onzin, daar werken ook snotneusjes van 16 jaar die dnken dat ze een ei meer aan hun kont hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:42:
wat een onzin, daar werken ook snotneusjes van 16 jaar die dnken dat ze een ei meer aan hun kont hebben.

kenelijk kom jij niet in groothandels want je praat echt als een kleuter

Waarschuw beheerder
donateur
pf doet weer raar :gaap:
goeie servers (N)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:02:
kenelijk kom jij niet in groothandels want je praat echt als een kleuter

makro, sligro, schlecker....
Zijn allemaal groothandelbedrijven :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:42:

nog maals als je niet weet waar je overlult hou dan je mond dicht kenelijk kom jij niet in groothandels is ook niet voor iedereen toegangkelijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:23:
stelletje chagerijnige rotkoppen achter die kassa

Ik zou er ook nie vrolijk van worden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:12:
ik heb nooit werk gedaan wat ik niet wil heb altijd met veel plezier in de horeca gestaan vanaf me 14de tot op tot nu

Dan heb jij het geluk gehad dat er iets was wat je wel leuk vond om te doen... :)
Ik kan echt geen bijbaantje bedenken die ik leuk vind...en er zullen er met mij wel meerdere zijn...
De dingen die ik wel leuk vind...en waar ik nu dus ook voor studeer...die zijn haast alleen beschikbaar als fulltime baan...
Ik klus verder als freelancer af en toe overigens wel een beetje bij met websites bouwen...maar dan heb je het verder ook gehad met geschikte en leuke bijbaantjes... :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:13:
nog maals als je niet weet waar je overlult hou dan je mond dicht kenelijk kom jij niet in groothandels is ook niet voor iedereen toegangkelijk

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:10:
makro, sligro, schlecker....
Zijn allemaal groothandelbedrijven :yes:

Waar ik onder andere kom :yes:
Dus ik weet niet wat jij nou dom lult :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:13:
voor iedereen toegangkelijk

pasje aanvragen voor je bedrijf (ahum) en klaar is kees.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 17:08:
pasje aanvragen voor je bedrijf (ahum) en klaar is kees.

kind tog nah ik weet gewoon waar ik me spullen haal dat daar geen mensen werken onder de 20 waar jij heen gaat boeit me totaal niet
Waarschuw beheerder
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden

Je gaat ook niet met je universitaire opleiding in een winkel werken. Na een maandje heb je toch ook wel je intresse verloren in hoeveel verschillende soorten aarbeien jam je verkoopt.
Artiest Crosswire
Waarschuw beheerder
achja...ik heb ook 7 jaar in een supermarkt als bijbaantje gewerkt. Op de zaterdag had ik over een deel ook de leiding en nooit klachten gehad of niks.

Ik had toen ook een wenkbrauwpiercing maar zolang ik daar een pleister overheen deed (wat overigens ook volgens de klanten nog debieler uitzag:/) dan was het verder ok.

Denk dat het aan het begin van die prijzenoorlog was, baas beetje slechte zin, dus kreeg opeens de opmerking of dat ding uit of ik kon vertrekken want de pleister mocht alleen maar als het nog niet geheeld was en daarna zou ik em altijd uit moeten doen, waren dagen van 7 -18 dus ik deed em sowieso liever niet uit. Maarrr als ik besloot om te vertrekken had ie wel graag dat ik die dag nog bleef :/ dikke toeter dus ik ervandoor. Achteraf natuurlijk duidelijk dat ik te duur werd en een makkelijke smoes gezocht was.

Leuke bijkomstigheid trouwens:

Mijn baas had sowieso een hekel aan piercings en 2 dagen eerder dan de dag dat ie me erover aansprak dat ik kon kiezen had ik een tongpiercing laten zetten, maar dat wist hij nog niet, dus hij was ook nog kwaad dat ik met "een kaugum" in me mond durfde rond te lopen tijdens me werk. het gezicht van em toen ik mijn tong uitsteekte was onbetaalbaar en beter afscheidskado had k niet kunnen wensen :D

dat was mijn supermarktverhaaltje:P moest t ff kwijt

Waarschuw beheerder
donateur
hahaha super :D
Waarschuw beheerder
als je verborgen camera's zou ophangen in supermarkten en je zou sommige klanten confronteren met hun gedrag in de supermarkt denk ik dat een hoop mensen niet eens doorhebben hoe irritant en asociaal ze zijn.....

Maar ja....door de prijzenoorlog moeten nou eenmaal de kosten naar beneden. Aangezien de loonkosten voor de supermarkten het best beheersbaar zijn wordt daar dan ook rigoreus in gesneden. Het mooie is nog dat klanten nog steeds denken dat supermarkten bakken met geld verdienen en dat er nog genoeg winst overblijft.

De realiteit is echter dat er al 2 jaar geen loonsverhogingen zijn geweest in de CAO en dat de werkdruk in de winkels alleen maar is toegenomen. Bij ons in het bedrijf, C1000, zijn genoeg kaderleden inmiddels vervroegd met pensioen gegaan. Met andere woorden....voor een bescheiden zak met geld mochten ze oprotten en als zak stront aan de weg gezet....In de hoop dat er tegen die tijd genoeg aanwas van nieuwe ambitieuze jonge talenten....Maar die zitten, zoals bij ons in het rayon, of overspannen thuis, of ze gaan binnen een half jaar weg.....

Gevolg is dat genoeg zaken zwaar onderbezet zijn en dat, zoals bij ons in de winkel, wij met een kaderstructuur werken van 3 man waar er eigenlijk 5 horen te zijn. Dus eigenlijk is de klant de dupe van de prijzenoorlog, waar ze een jaar geleden dachten dat het allemaal wel lekker voordelig zou uitpakken klagen ze nu steen en been over het personeel, die er in mijn ogen althans ook niet om hebben gevraagd.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:)

Waarschuw beheerder
Nou ik doe altijd ontzettend mijn best om vriendelijk te zij :D

Maar soms sta ik echt met me tenen krom. Ik werk nl bij de Etos op een station. En ik snap dat iedereen haast heeft, maar ik doe ook me uiterste best elke klant goed te helpen. Nou soms wordt je gewoon uitgescholden omdat het niet snel genoeg gaat. Nou dan is het heel moelijk beleefd te blijven en moet ik echt wel tot 10 tellen. Soms zijn klanten ook echt respectloos.

Maar eerlijk is eerlijk ,ik kom ook wel eens in winkels waar ze je gewoon niet eens groeten ,nou dat vind ik wel het minste wat je kan doen. ook al heb je 60 vervelende/kut klanten achter elkaar gehad!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik loop al aantal maanden stage in een bouwmarkt maar de houding van de klanten is ook niet alles

Waarschuw beheerder
Het personeel is inderdaad in sommige winkels bagger, daar ben ik dan ook snel weg want ik voel me er niet op mn gemak, maar ik sta zelf ook in een winkel en ik ben ALTIJD vriendelijk, probeer iedere klant zo goed mogelijk te helpen en maak vaak even een gezellig praatje o.i.d.

Maar laat die consumenten eerst eens naar zichzelf kijken ! Vaak zijn zij t die onvriendelijk zijn, schelden als t ze niet bevalt, geen geduld kunnen opbrengen als je niet gelijk bij de kassa staat als zij geholpen willen worden. Vooral dat laatste :@ Ik werk in de kijkshop en daar word veel MEER gedaan dan klanten helpen, je bent vaa in de winkel bezig met allerlei zaken. Maar nee mensen verwachten dat je dat allemaal buiten openingstijd doet, roepen terwijl ze nog geen 10 sec. wachten door de winkel heen dat ze nou eindelijk wel is geholpen willen worden, of slaan simpelweg boos met hun vuist op de toonbank. Best lastig hoor, om dan vriendelijk te blijven...
Waarschuw beheerder
Gezeur om niks alles, ik heb nooit ergens last van zulk winkelpersoneel, ligt soms (misschien wel vaak) ook aan de klanten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 08:48:
Best lastig hoor, om dan vriendelijk te blijven...

Toch moet je vriendelijk blijven vind ik. De klant is koning en is degene die ervoor zorgt dat jij inkomen hebt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb zelf ook in een winkel gewerkt en idd zijn de meeste klanten zelf ook niet vriendelijk.

Toch verwacht ik zeker een goedendag als ik bij de kassa kom, en ik wil zeker dat er iemand met me meeloopt als ik niets kan vinden "waar staat de ketchup? naast de majo meneer.. ow en waar staat de majo dan? Naast de ketchup meneer."

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 09:31:
Toch moet je het blijven vind ik. De klant is koning en is degene die ervoor zorgt dat jij inkomen hebt.

klant is koning, jij bent keizer!

Waarschuw beheerder
donateur
in de kijkshop

Tja daar noem je ook een baggerwinkel :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 09:31:
Toch moet je vriendelijk blijven vind ik. De klant is koning en is degene die ervoor zorgt dat jij inkomen hebt

Deze oude slogan kan de boom in bij haar situatie. Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen. Een klant heeft ook zijn grens wat ie wel en niet kan eisen. Gaat ie over die lijn dan kan ie de deur gewezen krijgen door de leidinggevende daaro.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 13:16:
in de kijkshop

Tja daar noem je ook een baggerwinkel

:/ ?

Ik sta met heel veel plezier op mn werk. Natuurlijk word je niet in elke kijkshop het zelfde behandeld, maar mensen vergeten ook vaak dat ons principe verkopen van achter glas is, informatie op de kaartjes, en mochten klanten dat echt willen dan mogen ze best het product inc. gebruiksaanwijzing even bekijken. Maar hoe vaak ik al wel niet te horen heb gekregen dat ik een kutwijf ben omdat ik toevallig geen testers heb van de luchtjes :/ Klanten moeten vooral eerst is naar zichzelf kijken. ik gooi op mn werk de hele dag de vriendelijkheid in de strijd, zelfs als ik uitgescholden of bedreigd word of mensen me behandelen als een hond ( hey jij, kom is hier en doe die vitrine open ) weet ik mn fatsoen te houden. Best dom eigelijk van mezelf, want ik ben niet MAAR winkelpersoneel !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Old Soldiers Never Die op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:19:

hier sluit ik me bij aan .. hoevaak ikzelf al niet uit ben gescholden door bijdehandte klanten..en gewoon netjes moeten blijven ... oppleurten met dat soort rimpelsauriers :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 00:34:
Deze oude slogan kan de boom in bij haar situatie. Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen.

Daar moet je mee om kunnen als je werk doet waarin je met dat soort klanten geconfronteerd wordt. Als die klant begint te schelden kun je zelf gefrustreerd terug gaan schreeuwen en schelden en jezelf op die manier zwaar gestressed laten worden, maar ik vind dat je altijd rustig en vriendelijk moet blijven (meestal kunnen scheldende klanten dat nog het minst hebben).

En zeg nou niet dat ik niet weet waar ik het over heb. Ik heb namelijk bij de Belastingdienst als inspecteur (vertel iemand in de bijstand maar eens dat die xxx euro's aan belasting nog moet betalen), de Belastingtelefoon en bij UPC gewerkt.

Waarschuw beheerder
UPC (Y) ok...daar is het dagelijks :yes: en bij de Sociale Dienst zeeeeer zeker. Maar kijkshop :S ?
Waarschuw beheerder
Ik doe mijn werk met veel plezier, maar er zijn dagen dat ik echt denk ik wil nooit meer in een winkel staan.

Ik werk alleen en rook dus net voor dat ik open ga een sigaretje. Terwijl ik stond te roken kwam er een mevrouw en die vraagt of ik niet even speciaal voor haar open ging, dat deed ik dus niet want ik was nog niet klaar met opstarten. Omdat ik niet 10 min. eerder open ging voor haar begon ze toch een partij te schelden.
Nou sorry ik vind dat echt geen stijl, ze ging echt als een idioot tekeer terwijl haar kinderen bij haar stonden.

De klant is koning maar ik vind wel dat er grenzen zijn.
Als een klant echt heel onbeschoft is ben ik altijd overdreven vriendelijk.
Artiest {SHOWLIST artist 4319, 123131}
Waarschuw beheerder
Ik zeg....... klanten zijn over het algemeen de meest asosiale lui die je je voor kunt stellen. Ik heb jaren in verchillende showrooms gewerkt in de sanitairbranche. Ik zit nog steeds in dat werk, alleen nu als vertegenwoordiger, en hoor dus iedere dag nog steeds die grote bekken van die lui.

Als je toch de helft eens weet van de grote bekken en onbeschofte lui waar je dagelijks mee van doen hebt....héél erg. Een klant is bij mij zéker geen koning!! Die houding hebben ze zichzelf een beetje aangepraat, en buiten die dan ook wel heel erg uit. Als een klant onfatsoenlijk is ...heel simpel... dan vraag ik ze te vertrekken.

Ik wil niet eens handel doen met mensen die zich zelf boven een verkoper verheven voelen omdat ze daar toevallig geld uit willen geven (wat meestal ook nog eens geleend geld is, dus waarom dan die arrogantie??)

Uitspraak van (f)Marieke op donderdag 13 oktober 2005 om 13:46:
Omdat ik niet 10 min. eerder open ging voor haar begon ze toch een partij te schelden.

hahaha.....je hebt helemaal gelijk...ik ken deze lui! Ook op donderdag koopavond, komen ze om 3 minuten voor 9 binnen of ik wel even een tekening en offerte wil maken :S ... Als je dan vraagt of ze wel direct willen beslissen en ook daadwerkelijk gaan kopen, dan "ben jij een aso, en verleen je slechte service, immers je kan toch wel even een tekening maken?"

Je zit dan in je eigen tijd tot 23:00 uur terwijl je er al een hele dag en avond op hebt zitten, --dat mogen ze wél van je verlangen-- maar om een order vragen is dan plotseling niet toegestaan :gaap: ....... nou geloof me ... die lui die zolaat binnen komen rennen hadden toch niet gekocht! Zeker als je zoveel geld uitgeeft aan een badkamer, dan neem je daar écht wel de tijd voor hoor, en doe je dat op afspraak, en kom je niet zo ff binnen rennen......

Nee... de Nederlandse consument kan nog een hoop leren mbt de etiketten. Als de klant koning is...laten ze zich dan ook met zoveel klasse gedragen als een koning! Doen ze dat niet, dan ben ik gewoon baas in eigen zaak........zo simpel is het, ik zeg...als klanten je niet met wederzijds respect behandelen:

[img width=252 height=95]http://www.wepsite.net/yvon/humor/dsfly.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nou k denk eerder dat Klante egoistisch zijn. K zit zelf achter de kassa maar je wil nie weten wat voor rare lui ik af en toe voor me heb. T is dat k me in moet houde maar anders..
Maar okee ik geef toe personeel ken dr ook wat van, k nie natuurlijk;)
Haha
Waarschuw beheerder
Ik werk in de kijkshop en daar word veel MEER gedaan dan klanten helpen, je bent vaa in de winkel bezig met allerlei zaken. Maar nee mensen verwachten dat je dat allemaal buiten openingstijd doet, roepen terwijl ze nog geen 10 sec. wachten door de winkel heen dat ze nou eindelijk wel is geholpen willen worden, of slaan simpelweg boos met hun vuist op de toonbank. Best lastig hoor, om dan vriendelijk te blijven...

Klanten die in de Kijkshop komen hebben sowieso geen recht van spreken. Het motto van de Kijkshop is, en dat is algemeen bekend, dat er geen adviseurs nodig zijn zodat de klant minder betaalt (of je nou daadwerkelijk minder betaalt is een tweede). Daar moeten ze simpelweg hun eigen boontjes doppen.

Het is zelfs zo dat veel winkelketens naar totaal niet adviseren toe willen. Het principe wat ze willen gaan hanteren is inruimen en that's it. Dat is waar ze op willen bezuinigen.. vandaar ook dat er overal veel geïnvesteerd wordt in automatisering. De klant kan zijn/haar borst dus nog goed natmaken in de toekomst. :yes:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 08:43:
zelfs als ik uitgescholden of bedreigd word of mensen me behandelen als een hond ( hey jij, kom is hier en doe die vitrine open ) weet ik mn fatsoen te houden. Best dom eigelijk van mezelf, want ik ben niet MAAR winkelpersoneel !

Ik trap ze dan direct de winkel uit, simpel. Klant wordt door mij geholpen als koning als hij respectvol is en blijt. Dan krijgen ze van mij het advies waarvoor ze op bureau's flink in de buidel moeten tasten. Zo niet, dan hebben ze aan mij de verkeerde en behandel ik ze ook niet respectvol.
Waarschuw beheerder
ja voorspelbaar. de meeste klanten zijn ook dom lomp en irritant! ik verkocht van de week nog wat steenkool aan wat domme lompe klanten.

Waarschuw beheerder
donateur
Komt me heel bekend voor, meestal hebben de medewerkers geen of bijna geen eens product kennis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 19:51:
geen of bijna geen eens product kennis.

had jij dat wel als 16 jarig knulletje? die gasten interesseert het geen moer zolang ze hun geld maar krijgen!

Waarschuw beheerder
achja ik vind bush achterlijk en dat is een president dusse....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ramirez Blanco op donderdag 13 oktober 2005 om 19:53:
had jij dat wel als 16 jarig knulletje?

Dixons, ik vind dat ze daar toch echt van alles moeten kunnen vertellen over het product, en niet de begrippen weten van wat er op de verpakking staat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 19:58:
Dixons, ik vind dat ze daar toch echt van alles moeten kunnen vertellen over het product, en niet de begrippen weten van wat er op de verpakking staat

Dixons is toch witgoed e.d.? Dat valt qua breedheid wel mee dus is te doen. Probleem is het salaris wat uitgekeerd wordt (overal wel) dus daarvoor krijg je sowieso geen opgeleid personeel. Gelet op het verloop in personeel (niemand blijft hangen) kan niemand verwachten dat er veel kundige mensen in dergelijke winkels werken. Wie anders denkt die staat niet met beide benen op de grond.

Let wel: ik zeg niet dat dit goed is, het is zelfs een slechte onwikkeling, maar je kunt het personeel niet kwalijk nemen, zeker niet in de franchise-ketens.

Maar goed, ik ben net klaar met mijn laatste studie, tot het moment dat ik werk gevonden heb werk ik nog parttime in de Gamma. Voor mensen die zich normaal gedragen zorg ik er zelfs desnoods voor dat ze duizenden euro's besparen door onder overheid regelementen uit te komen, door architecten- of constructeurskosten niet te hoeven betalen, enz, enz... Teken de details voor ze uit, maak een materiaalstaat of globale planning voor het project wat ze uit willen voeren... niet is te gek... tót het moment dat ze achterlijk gaan doen en dan mogen ze van mij snel oprotten uit de winkel. :yes::P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 13 oktober 2005 om 20:10:
kan niemand verwachten dat er veel kundige mensen in dergelijke winkels werken

Als ze ook nog kundig zijn is dat alleen maar meegenomen (y), maar waar het om gaat is dat je in sommige winkels gewoon als een debiel behandeld wordt. Met kundigheid heeft dit niets te maken, wel hoe een persoon zelf in elkaar steekt :yes:
Waarschuw beheerder
Tsja, zolang de klanten zelf nog altijd stukken debieler doen hebben ze weinig recht om te spreken. ;)

Waarschuw beheerder
Klanten zijn vaak zelf dom, lomp en brutaal.laatste aanpassing 11 oktober 2005 11:48

idd
Waarschuw beheerder
Ik heb er nooit echt last van eigenlijk, ik kom ook niet zo vaak in winkels eigenlijk :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 13 oktober 2005 om 20:55:
Tsja, zolang de klanten zelf nog altijd stukken debieler doen hebben ze weinig recht om te spreken.

8) Doel je op mij? :[
Waarschuw beheerder
Als jij zo'n klant bent die zich niet normaal weet te gedragen.. dan wel ja. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Moer op donderdag 13 oktober 2005 om 21:04:
Ik heb er nooit echt last van eigenlijk, ik kom ook niet zo vaak in winkels eigenlijk

familie van mozes?

Waarschuw beheerder
personeel kan vaak opdringerig zijn,tja waar bemoei je je mee,ik kies wat ik zelf wil!ga je vriend/vriendin bekleden en laat mij mijn gang.

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf afgelopen 3 jaar tijdens m'n studie een bijbaantje in een stationsfietsenstalling, met daarbij horende fietsenzaak en werkplaats, gewerkt en sommige klanten vragen er gewoon om, om echt totaal kut behandeld te worden. In de meeste gevallen waren dat ouden van dagen en van die typische forenzen.

Ik ben uit m'n eigen best wel vriendelijk (tenminste vaak zat fooi en complimenten gekregen nadat ik een klant geholpen had), maar als ik een asociale hork tegenover me heb staan doe ik m'n best om zijn/haar leven op dat moment nóg wat zwaarder te maken: ineens niet meer weten waar alles staat, twijfelen of een reparatie uitgevoerd kan worden en nét dát antwoord geven op een vraag, waarvan je weet dat de klant dat juist níet horen wil. Bij dat soort klanten had ik meestal ook ineens een zware dag, waardoor alles drie versnellingen langzamer gedaan moest worden... (6) :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat zijn de winkels die niet werken met Mystery guests, implement en klanthousiast.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 22:33:
implement en klanthousiast

Die twee termen klinken héél erg naar angstaanjagende, "motiverende" cursussen voor winkelpersoneel... :o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tis toch ook algemeen bekend dat personeel dat te hoog opgeleid is helemaal niet aantrekkelijk is voor een winkel.. :/

voorbeeld:

vriend van me heeft zijn HBO af iets met ict en is sowieso al moeilijk om een baan te vinden. Bij mediamarkt gesoliciteerd maar afgewezen simpel om het feit dat hij "te hoge" papieren heeft, met andere woorden: een goede aanbieding van een ander bedrijf en is gelijk weg..

Waarschuw beheerder
donateur
das idd vaag ja :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 21:29:
personeel kan vaak opdringerig zijn,tja waar bemoei je je mee,ik kies wat ik zelf wil!ga je vriend/vriendin bekleden en laat mij mijn gang

O zo één... als je ze wilt helpen dan ben je opdringerig, help je ze niet em laat je ze hun gang gaan dan ben je ongeïntereseerd

Waarschuw beheerder
lui van een helpdesk, die zijn snel geirriteerd

Waarschuw beheerder
personeel van de burger king hier die zijn pas achterlijk
maarja ik vind het niet erg hoor zo'n gratis burgertje op z'n tijd :D
en ja lomp en ongeintereseert stralen ze ook allemaal wel uit

Waarschuw beheerder
idd ken genoeg voorbeelden!
ben nog maar weinig VRIENDELIJKE geintereseerde medewerkers tegen gekomen
Waarschuw beheerder
boeie
die mense doent ok alleen voort geld
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Heb jaren in een winkel gewerkt, en je hebt geen idee hoe moeilijk t is om goed personeel te vinden. Komt omdat kids niet meer fatsoenlijk worden opgevoed, dus er zijn bijna geen mensen meer die normaal iemand te woord kunnen staan. Erg triest.
Waarschuw beheerder
vandaag een takteef bj de gamma... geen goeiemorgen, als een koe kauwgomkauwend achter haar kassa... begint ze te zeiken dat ik 2 stukjes afvoerbuis aan mekaar had zitten (weetikveel ben blont)...nahja de manier waarop zei tekeer ging.... mooi naar de bedrijfsleider gestapt :( mij zien ze er niet meer (mag ook niet meer binnenkomen volgens mij :D)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technomania op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:22:
(mag ook niet meer binnenkomen volgens mij :D)

Dat mag ik in zoveel winkels niet meer :D
Gewoon naar binnenlopen, die snuiters herkennen je niet eens meer :D
Waarschuw beheerder
WIL er geeneens meer naar binnen. diep beledigd... Ga zo door ondernemers den helder en ik gaat me boodschappe wel in het volgende dorp doen (Y)
Waarschuw beheerder
Ik liep een keer binnen bij de Konmar, liep er heel de tidj beveiliging achter mij aan...Ik had een mandje dus nix aan het handje.

Ik ging eigenlijk alleen maar opzichtiger kijken naar die beveiliger en toen ik had afgerekend had kwam ie naar mij toe en wou die gast me vastpakken....En dat terwijl ik alles netjes had afgerekend....Dus er ontstond een beetje tumult en iedereen begon zich ermee te bemoeien en gelijk een flinke matpartij, en politie erbij natuurlijk. Toen heb ik maar gelijk aangifte gedaan want ik had helemaal nix gedaan. Die vent was gelijk de lul, en terrecht.....

Van de Konmar kreeg ik trouwens ook nog een excuusbrief, maar die heb ik netjes afgegeven aan de servicebalie met het verzoek deze te retourneren aan de bedrijfsleider, wat een kutzaak......
Waarschuw beheerder
probeer iedere klant zo goed mogelijk te helpen en maak vaak even een gezellig praatje o.i.d.

ik háát winkelpersoneel dat zo nodig een praatje moet houden met je. Laat me toch met rust man :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dee.D. op vrijdag 14 oktober 2005 om 00:27:
O zo één... als je ze wilt helpen dan ben je opdringerig, help je ze niet em laat je ze hun gang gaan dan ben je ongeïntereseerd

wat jij wil hulk hogan,maar als ik iets wil weten dan vraag ik het wel.ze hoeven niet meteen op je te duiken,en met die mooie verkooppraatjes je wat aan te smeren!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden.

Daarom werken ze ook in een supermarkt toch? Ik kan me er niet aan irriteren

Waarschuw beheerder
donateur
is alleen een supermarkt een winkel dan? :S

:frusty:

Waarschuw beheerder
Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken :)
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken :D
Waarschuw beheerder
Ja maarja ook de losers moeten geld verdienen zeg maar en idd ik het vindt ook vaaktriest hoe aso en niet aardig en dom je geholpen wordt. Als je geholpen wordt tenmiste..... Bij kruidvat .. zijn ook vaak van die uitvinders .. of action ...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 oktober 2005 om 06:20:
Daarom werken ze ook in een supermarkt toch? Ik kan me er niet aan irriteren

kwil jou er nog weleens zien 8)
bovendien, eerlijk is eerlijk AH verdient best lekker
(19 jaar, 4 jaar aan t werk, bijna 10tje per uur)

Waarschuw beheerder
Bij kruidvat .. zijn ook vaak van die uitvinders .. of action ...

Is natuurlijk wel per filiaal weer anders :)

Waarschuw beheerder
ik werk in een winkel en probeer altijd wel klantvriendelijk te zijn, maar soms is het moeilijk en moet je echt tot 100 tellen. maar ja ik wil die klant toch terug want ze zijn wel mijn brood!
ik had van de week nog zo'n vrouw die helemaal niks zei aan de kassa, vroeger kon ik daar woest om worden, nu doe ik gewoon overdreven aardig en kan ik er wel om lachen.
de klant ziet jou toch niet als persoon, maar als de winkel waar je werkt.
Waarschuw beheerder
K werk zelf achter de kassa bij de Albert Heyn, maar moet zeggen klanten die kunnen soms ook moeilijk doen om de kleinste dingetjes. Klant is koning maar gedraag je er dan ook naar!
Toen in nog maar net achter de kassa zat pikte ik alles nou nu niet meer nu ga ik er toch tegenin want soms gaan ze echt ver om niks bijzonders.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 20:28:
de klant ziet jou toch niet als persoon, maar als de winkel waar je werkt.

ja idd das waar ... nou klant is konig en jij bent keizer moet je dan dneken .,.. gewoon overdreven aardig doen haha heb je ze juist !!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 00:34:
Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen.

dan kan je altijd nog ophangen. Klant of geen klant, je kan wel ff netjes blijven. Zoniet bel je maar weer als je dat wel kan.
Waarschuw beheerder
nou ik heb jaaren in diverse winkels gestaan en de heledag mmet een glimlach ken gewoon iet maar soms pffff wat een volk in winkels maarjah klant is koning zegge ze dan nou me reet die zijn soms ook niet teharde en dom lomp en weet ik veel allemaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Simon Fields op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:21:
Uitspraak van =[KoNiG]= tva. op donderdag 13 oktober 2005 om 00:34:
Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen.

Uitspraak van Simon Fields op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:21:
dan kan je altijd nog ophangen. Klant of geen klant, je kan wel ff netjes blijven. Zoniet bel je maar weer als je dat wel kan.

Hoe ver een klant ook aan de telefoon gaat je mag nooit ophangen, je roept gewoon ff de filiaalmanager erbij en die handelt het verder af.
Zoals ze bij ons zeggen "Je moet klanthousiast blijven"
Ik laat ze meestal maar uitrazen en als ze daarmee klaar zijn roep ik of de filiaalmanager erbij of ik verwijs de klant naar het hoofdkantoor en geef ze hun het telefoonnummer.
Waarschuw beheerder
Bij ons gaat dat dus ff anders, maar ik werk bij een instantie die de mensen nodig hebben ipv dat wij de mensen moeten houden (sociale dienst). Als ze tegen ons gaan schelden kunnen ze opzouten. Dan geen uitkering :P

Waarschuw beheerder
donateur
sociale dienst is ook geen winkel he :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 19:51:
Komt me heel bekend voor, meestal hebben de medewerkers geen of bijna geen eens product kennis.

klinkt bekend! hebben veel weekendhulpen bij ons dus totaal niet:S en die zyn ook echt niet geinteresseerd in het werk zelf..domme lui! Je kunt zeggen wat je wil tegen ze maar ze komen alleen maar om lol te maken volgens mij:S
Terwijl wij (vaste krachten doordeweeks) weten hoe het allemaal in mekaar zit..helpen de klanten normaal, zelfs de lastige!! Af en toe is het moeilijk je in te houden want klanten kunnen echt asociaal gedrag vertonen om kleine achterlijke dingen:S
Ik vind het asocialer dat klanten de medewerkers zo afkafferen om hun zin te krygen!
Waarschuw beheerder
klopt wel. vooral bij de v & D heb je echt van die ouwe tering taarten... :D
Waarschuw beheerder
Smatjes in de winkels lachen altijd lief naar me :d

Vaak behandelen die mensen je op dezelfde manier, als jij die mensen behandelt.
M.a.w. Klanten lopen zelf veel te vaak chagerijnig en arrogant een winkel binnen :-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 19:40:
sociale dienst is ook geen winkel he

das waar, maar ook in een winkel vind ik dat mensen hun fatsoen kunnen houden.

Eigenlijk zou er een soort van zwarte lijst moeten komen die winkels gezamenlijk bijhouden. Dan kun je ook niet naar de concurrent als je het personeel verrot scheld.

Waarschuw beheerder
donateur
Waar zoiets gebeurd hebben 2 schuld.
Beetje makkelijk om dat op de klant te gooien.

En dat jij nou mensen krijgt te spreken die hartstikke over hun rooie gaan, kan ik begrijpen, doet de soos toch zelf :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 23:33:
En dat jij nou mensen krijgt te spreken die hartstikke over hun rooie gaan, kan ik begrijpen, doet de soos toch zelf

nee, meestal hebben mensen zelf de regels overtreden en dingen niet opgegeven. En dan zijn ze boos dat hun uitkering geblokkeerd staat als we er8er komen.

Of je hebt van die alcoholisten die met een zatte kop opbellen en ineens gaan schelden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Simon Fields op woensdag 19 oktober 2005 om 23:37:
En dan zijn ze boos dat hun uitkering geblokkeerd staat als we er8er komen.

Hahaha 8) Ja dat zijn ze uiteraard ook zelf schuld ;p
Maar kan het me enigzins ook wel indenken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 13:52:
Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken

jah ik herken het...
klanten vragen bijna alleen maar korting en als ze geen korting krijgen gaan ze naar een andere winkel waar ze wel korting krijgen maar ook dan nog duurder uit zijn ook...

Waarschuw beheerder
als ze 1 keer voor je moeten lopen trekken ze al zo'n bek
dan moeten ze maar lekker tomaten gaan plukken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneeuwbal!! op vrijdag 14 oktober 2005 om 20:23:
Ik liep een keer binnen bij de Konmar, liep er heel de tidj beveiliging achter mij aan...Ik had een mandje dus nix aan het handje.

Ik ging eigenlijk alleen maar opzichtiger kijken naar die beveiliger en toen ik had afgerekend had kwam ie naar mij toe en wou die gast me vastpakken....En dat terwijl ik alles netjes had afgerekend....Dus er ontstond een beetje tumult en iedereen begon zich ermee te bemoeien en gelijk een flinke matpartij, en politie erbij natuurlijk. Toen heb ik maar gelijk aangifte gedaan want ik had helemaal nix gedaan. Die vent was gelijk de lul, en terrecht.....

Van de Konmar kreeg ik trouwens ook nog een excuusbrief, maar die heb ik netjes afgegeven aan de servicebalie met het verzoek deze te retourneren aan de bedrijfsleider, wat een kutzaak......

Kheb zelf bij de konmar gewerkt..
Moet zeggen..beveiliging is ok, maar vaak zijn ze te overdreven aanwezig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 20:22:
klinkt bekend! hebben veel weekendhulpen bij ons dus totaal niet en die zyn ook echt niet geinteresseerd in het werk zelf..domme lui! Je kunt zeggen wat je wil tegen ze maar ze komen alleen maar om lol te maken volgens mij

Mee eens, is bij ons net zo, als de klant vraagt of een bepaalde schoen echt leer is zeggen ze maar zo ja :[
En die staan idd vaak met elkaar in groepjes te lullen of hun vriendjes e.d...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 14:25:
Uitspraak van Snowdrop op zondag 16 oktober 2005 om 13:52:
Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken

jah ik herken het...
klanten vragen bijna alleen maar korting en als ze geen korting krijgen gaan ze naar een andere winkel waar ze wel korting krijgen maar ook dan nog duurder uit zijn ook...

Of er is iets al afgeprijsd van €30 naar €7,50 en dan nog vragen om korting omdat er een klein vlekje op zit.
Gebeurt bij ons vaak tijdens de opruiming
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lady Jane op zondag 16 oktober 2005 om 14:45:
Ja maarja ook de losers moeten geld verdienen zeg maar en idd ik het vindt ook vaaktriest hoe aso en niet aardig en dom je geholpen wordt. Als je geholpen wordt tenmiste..... Bij kruidvat .. zijn ook vaak van die uitvinders .. of action ...

Kijk! daar hebben we de EN EN klant!

OFwel EN ik wil de laaaaaaaaaaaagste prijs want ik ga naar Action, Kruitvat, Lidl etc. EN! ik wil de service van een AH, Etos of speciaalzaak.

en juist dit soort "klanten" staat meteen met de typering Dom, Lomp etc. klaar als ze naar hun doen een keer niet tot de volle 100% geholpen worden, beetje zielig volk is het vaak ook m.i.

Waarschuw beheerder
dan heb ik een beter voorbeeld was woensdag in rotterdam in een nettere schoenenzaak.
ik zag schoenen die ik wilde maar in de verkeerde kleur loop naar de bali(daar stond personeel)vraag aan die man heeft u die schoenen die in de etalage staan ook in het zwart.
kijkt hij zn collega aan die naast hem staat zegt hij:versta jij nou wat ze zegt?
dus ik keek hem zo aan zegt hij kom je uit limburg dus ik zo beetje boos nee kom uit tilburg,zegt hij nee die heb ik niet in het zwart.
dus hij verstond me wel ik vond dit echt heel brutaal en volgens mij was hij ook nog de eigenaar van de zaak dus al helemaal verkeerd!!
dus maakt niet uit aldi of kruidvat of men @ work wil gewoon overal normaal en vriendelijk behandeld worden dat doe ik ook tegen de klanten bij ons in de zaak die brengen immers het geld binnen waar ik me salaris van krijg!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg maar zo.. sommige mensen moeten eens lekker een dagje achter een kassa gaan zitten.. kijken wat voor lange bek ze dan trekken :yes: zo leuk is dat ook weer niet de hele dag naar zeurende mensen te luisteren.. en ohjee als je dan iets terug zegt..

Ik geef veel mensen gelijk dat ze es wat terug zeggen als iemand voor de 100e x komt aanzeiken.. :/
Waarschuw beheerder
Ik ben het er niet mee eens ik werk zelf bij de kruidvat ben altijd netjes een aardig.

Maar als ze mij onbeschoft gaan behandelen is bij mij de koek op.

Ze moeten zelf maar eens een weekje mee komen draaien.
Dan zal zullen ze er zelf ook wel anders over denken.

Soms is het best wel heel erg hoor net of wij pispalen zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
8)

Artiest {SHOWLIST artist 13438, 76468}
Waarschuw beheerder
sorry maar ben zelf werkzaam in een groot supermarkt keten in antwerpen ( delhaize ) en het zijn meestal toch de klanten die vrij onbeschoft en ronduit agressief zijn door bv te schelden of met hun karretje tege je aan te rijden of je soms echt expres voor je voeten kome lopen enz enz enz
en daardoor zijn sommige winkelbediendes niet al te vriendelijk meer

vriendelijkheid begint bij jezelf

WEES VRIENDELIJK VOORT PERSONEEL DAN IS HET PERSONEEL OOK VRIENDELIJK ( met natuurlijk uitzonderinge van enkele echte onbeschofte mense maar thja die heb je overal )

grtz hellrazor

en ben het met partygirlpower volledig eens :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ach.. ik werk op een call center en ik heb gemerkt wanneer je je dingen persoonlijk gaat aantrekken dan creeer je een klotegesprek en een klotesfeer in dat gesprek. Geldt denk ik in winkels ook. Als iemand slecht geslapen heeft of iemand is ongesteld (ik noem maar een paar voorbeelden), al is het een klant of een winkelmedewerker, dan hoeft dat niet te betekenen dat je je gal moet gaan spuien op anderen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach ja de jeugd van tegenwoordig ook :P

Waarschuw beheerder
mensen die niet dom,lomp en ongeintereseerd zijn moet je zowiezo al met een loep zoeken in ons kikkerlandje.
waarom zou winkelpersoneel hierop een uitzondering zijn dan?
spoel dat domme gezegde: een brutaal mens heeft de halve wereld dan ook door de plee!!!
en begin met: een brutaal maar beleefd mens heeft driekwart! beetje meer :respect: voor andere graag! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
ligt er wel aan naar welke winkels je gaat
die dure winkels hebben iid vaak kutpersoneel, maar bij intertoys bij mij is het heel gezellig :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 09:52:
beetje meer voor andere graag!

Precies.. :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 21:32:
of met hun karretje tege je aan te rijden of je soms echt expres voor je voeten kome lopen enz enz enz
en daardoor zijn sommige winkelbediendes niet al te vriendelijk meer

tja dan moeten winkelbediendes ook niet in de weg lopen he O:)

:p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat verwachten mensen dan voor het slechtst betaalde baantje dat er te vinden is? Ingenieurs?

Wat een onzinnig onderzoek weer...

Waarschuw beheerder
volgens mij minimaal HAVO ofzo, is ook al zo belachelijk...
Waarschuw beheerder
niet vriendelijk? = duidelijk maken en zeggen dat je nooit meer terugkomt (en dat je 50 klanten met je meenneemt) :)

Waarschuw beheerder
donateur
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal gevonden

niet te spreken over de klanten btw :X

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 17:58:
Uitspraak van Cucking Funt op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:44:
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal gevonden

niet te spreken over de klanten btw

Het is een wisselwerking :)
En dit kan je alleen als winkelmedewerker doorbreken door te allen tijde vriendelijk te blijven en je niet te laten beinvloeden door klanten die niet in hun hum zijn :)

Waarschuw beheerder
klanten die zo kwaad worden omdat een artikel niet op tijd geleverd is, dat ze de verkoopster de huid volschelden, zo erg dat de verkoopster gaat huilen. dat vind ik echt niet normaal. en terwijl het niet de schuld van de winkel, maar van diens leverancier was... dat vind ik nou echt lullig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 22:47:
dat vind ik echt niet normaal. en terwijl het niet de schuld van de winkel, maar van diens leverancier was... dat vind ik nou echt lullig.laatste aanpassing 19 november 2005 22:47

dan heeft de verkoopster dus een probleem, want die gaat zich iets aantrekken wat niet aan haar ligt :frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
k werk zelf in un supermarkt..
en k ben klantvriendelijk...klante komen ook vaak na mij
omdat ze weten dak vriendelijk ben en ze altyd help..
nou weet k ook da r eg wel rotpersoneel s in sommige winkels ...ma k weet ook da de klant zelf ook ni altyd vriendelijk s..zijn ni tevrede ,schelde je uit en noem ma op.. maak da vaak genoeg mee.. ma ja as personeel zijnde moet je gewoon vriendelijk blijven..en das soms best moeilijk.

dus t ligt ni altyd aant personeel.. klante kunne net zo erg zijn!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:09:
klante komen ook vaak na mij
omdat ze weten dak vriendelijk ben en ze altyd help..

ik kan inmiddels heel vriendelijk met een smile slecht nieuws brengen :) en boze klanten heb ik nauwelijks meer omdat ik altijd vrolijk ben :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:17:
mensen die ik aan de foon krijg vragen ook nog wel eens naar mij.. ik kan inmiddels heel vriendelijk met een smile slecht nieuws brengen en boze klanten heb ik nauwelijks meer omdat ik altijd vrolijk ben laatste aanpassing 19 november 2005 23:18

hahaha nou mooi tog;p
ma k ben al vriendelijk van mezelf..
en slecht nieuws hoef k ni te brenge gelukkig..
tenzij t vak leeg s ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:22:
Uitspraak van Roadrunner op zaterdag 19 november 2005 om 23:17:
mensen die ik aan de foon krijg vragen ook nog wel eens naar mij.. ik kan inmiddels heel vriendelijk met een smile slecht nieuws brengen en boze klanten heb ik nauwelijks meer omdat ik altijd vrolijk ben laatste aanpassing 19 november 2005 23:18

hahaha nou mooi tog

kheb wel ff wat aangepast in mijn tekst.. heb teveel op dus ben ff gaan raaskallen in het begin :$

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:25:
kheb wel ff wat aangepast in mijn tekst.. heb teveel op dus ben ff gaan raaskallen in het begin

ach da maakt ni uit...ma vind t wel eens rot as ze zegge da winkelpersoneel dom, lomp en brutaal zijn..
dat geld gewoon ni voor alle winkels..
klante kunne net zo erg zijn..want sommige klante zien je as un dom iemand as je in un supermarkt werkt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:32:
ach da maakt ni uit...ma vind t wel eens rot as ze zegge da winkelpersoneel lomp en brutaal zijn..

er is ook aardig personeel.. maar ook mensen waaraan je gewoon ziet dat ze hun werk niet leuk vinden.. dat stralen ze uit en dat kost het bedrijf klanten :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap helemaal wat ze bedoelen ja :yes:
Waar ik dus een hekel aan heb: Als je bij de kassa staat te w8en en de kassamiep ziet je wel, maar blijft gewoon door lullen met een collegaatje. Daarna komt ze richting kassa sjokken en word je ff snel weg gewerkt, zodat ze weer verder kunnen met ouwehoeren :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:34:
er is ook aardig personeel.. maar ook mensen waaraan je gewoon ziet dat ze hun werk niet leuk vinden.. dat stralen ze uit en dat kost het bedrijf klanten

dat s waar ja...
ma wij vinden ons werk leuk en de sfeer s super..
en dat stralen wij ook uit

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Foxx op zondag 20 november 2005 om 08:38:
Waar ik dus een hekel aan heb: Als je bij de kassa staat te w8en en de kassamiep ziet je wel, maar blijft gewoon door lullen met een collegaatje. Daarna komt ze richting kassa sjokken en word je ff snel weg gewerkt, zodat ze weer verder kunnen met ouwehoeren

wa gebeurt da dan?
heb t nog nooit meegemaakt..
Waarschuw beheerder
Sommige klanten kunnen ook behoorlijk dom, lomp, brutaal en ongeinteresserd zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, ik heb één keer een opmerking gehad naar me hoofd dat ik echt dacht bij mezelf: Val gewoon dood ofzo :/

Was ik aan het vakkenvullen, en stond er een ouwe vrouw voor het schap. Dus ik denk, ik wacht wel even tot ze klaar is. Duurde wel een tijdje dus ik zeg: Mevrouw, zou ik er héél even bij mogen?

Begon ze ineens te zeuren dat ik onbeleefd was en dat we zonder haar minder inkomen zouden hebben...:S

Had echt de neiging om te zeggen: Nou, zonder mij had jij nu geen boodschappen! :[

Uiteraard niet gedaan omdat we toch moeten proberen vriendelijk te zijn.

Uitspraak van Foxx op zondag 20 november 2005 om 08:38:
Waar ik dus een hekel aan heb: Als je bij de kassa staat te w8en en de kassamiep ziet je wel, maar blijft gewoon door lullen met een collegaatje. Daarna komt ze richting kassa sjokken en word je ff snel weg gewerkt, zodat ze weer verder kunnen met ouwehoeren :/

Ik weet wat je bedoelt. Sommige kassieres die bij mij werken zie ik altijd zo gefrustreerd achter de kassa zitten dat ik denk, nou mensen komop. JIJ bent het gezicht van de winkel op dat moment dus geef een goed gezicht :/

En ja ik werk af en toe ook achter de kassa dus ik weet heel goed hoe het is om met die lastige klanten aan de kassa te werken!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van japperd op zondag 20 november 2005 om 12:06:
Had echt de neiging om te zeggen: Nou, zonder mij had jij nu geen boodschappen!

Uiteraard niet gedaan omdat we toch moeten proberen vriendelijk te zijn.

inderdaad ja wij moete altyd klantvriendelijk blijven no matter what...k werk ook in de winkel en achter de kassa
en weet ook hoe t s om met lastige klante aan de kassa of in de winkel te werken
Waarschuw beheerder
donateur
ik werk zelf ook in een supermarkt en vriendelijk staat bij ons boven aan t lijstje..werk bij de jumbo :D

ik merk wel dat als je vriendelijk tegen de klanten bent dat ze meestal wel aardig terugdoen...je moet aandacht hebben voor de klant..en dat waarderen ze wel..(op bepaalde uitzondering na natuurlijk :S)maar kijk zelf eens als je in een winkel bent hoevaak er niet gekletst word onder kassieres als je word geholpen ik vind dat niet kunnen..dusz t mes snijdt aan 2 kanten..

wij als winkelpersoneel moeten gewoon vriendelijk doen dat werkt voor jezelf prettiger en de klanten zien dat echt wel..tenminste wel de klanten bij ons :D

Waarschuw beheerder
donateur
Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal

en dik onderbetaald (y) en dus weinig gemotiveerd :yes:
Waarschuw beheerder

Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen...

Wat een onzin is dit gek, wij zijn toch ook alleen maar mensen die werken voor ons geld.. wat moeten wij dan.. in een fabriek ofzo gaan werken? wij gaan toch ook nog naar school enzo..

Mensen die zoiets zeggen vind ik juist verwende kuttekoppen
Ze weten niet eens waar ze het over hebbe..

Maar waar werk jij dan??
Waarschuw beheerder
donateur
het is wel dik onderbetaald daar ben ik het absoluut mee eens..maar ik vind mijn werk erg leuk..en je hebt ook opleidingen binnen de supermarkten hoor..volgens mij weet je zelf niet wat er allemaal bij komt kijken als je bijv. afdelingschef bent..:S

Uitspraak van actief op zaterdag 10 december 2005 om 17:55:

denk dat je deze woorden maar ff snel weer terug moet nemen dat slaat natuurlijk nergens op he!!!!!
Waarschuw beheerder
Hangt af van welke winkel en in welke buurt.
Waarschuw beheerder
donateur
nou dan moet je niet bij de kruidvat komen, want daar werken pas echte randdebielen! :@

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr_M op zondag 11 december 2005 om 22:29:
nou dan moet je niet bij de kruidvat komen, want daar werken pas echte randdebielen!

helemaal mee eens
Waarschuw beheerder
ik werk zelf in een 'bekende' telefoonwinkel met van alles en nog wat...

ik doe altijd heel vriendelijk alleen als de klant zelf ook vriendelijk is

ik wil veel voor ze doen maar als ze beginnen te schelden kunnen ze van mij de boom in en bellen ze zelf de klantenservice of wat dan ook maar want ik verrek het dan nog!!!

vandaag had ik nog zo'n klant.. zijn telefoon was stuk dus ik stuur dat ding onder de service op kreeg een leen toestel enzenz komt er een vriend van die gast naar ons toe zegt ie tegen zijn vriend: krijg je geen nieuwe?? dus ik zeg dat dat niet kon want hij kon nog niet verlengen enz zegt ie ineens: weet je wel wie ik ben?? ik zei tegen hem: al was je de koningin, dan kreeg je nog geen nieuwe!!!

dus met andere woorden..: klanten zelf kunnen ook dom, lomp en brutaal zijn!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik werk en studeer ook in de Detailhandel.
En dit is toch vaak harder werken dan wordt gedacht en je moet de hele dag vriendelijk zijn, terwijl klanten juist lastig zijn.

Heb eens wat meer respect voor mensen in de Detailhandel, ze doen vaak alleen maar hun best. Je kunt niet altijd je dag hebben, wees als consument ook wat relaxter :yes:
Waarschuw beheerder
is vaak wel zo ja, maar ik werd ook altijd chagerijnig als jij vrolijk en aardig moet zijn en er elke keer van die levensvermoeide mensen aan me kassa kwamen...probeer na 50 mensen nog maar es te lachen :no:

Waarschuw beheerder
donateur
lol
Waarschuw beheerder
ok, ik werk zelf bij een warenhuisketen Delhaize enne de stelling dat we dom , arogant etc zouden wezen vind ik dikke zever
De winkel waar ik bv werk ligt in een buurt waar veelal oude mensen wonen die denken dat ze meer zijn dan iemand anders chique volk(ahum)dus
Ikzelf doe men werk graag en probeer elke morgend goed gezind op het werk aan te komen(ja soms heb ik uiteraard ook es mindere dag) ik probeer steeds kalm te blijven maar das tegenwoordig niet meer evident met die zeikerds van klanten, zeikerds?Ja de meeste klanten zijn verwend, verwaand en arrogant vind ik bv ik sta in de zuivelafdeling en heb bv van een bepaald yoghurtmerk 10 verschillende merken maar dezelfde smaak en er staat er bv 1ntje leeg wel dan kunnen die daar zo'n trammelant van maken he sjezus net of je dood gaat als je een dag je favo yoghurt niet kan eten als het nou nog om een levensbehoevend middel zou gaan wat je écht dringend nodig hebt maar neen
Er zijn ook nog toffe mensen die op een normale manier goeiendag kunnen zeggen maar das een verre minderheid de meesten beginnen al met je onbeschoft aan te spreken , als ze je al aanspreken hou het hierbij want kan nog erg lang doorgaan...........................