Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden. Deze houding kost detaillisten jaarlijks vele tientallen miljoenen, zo concludeert Klantonderzoek Nederland, dat speciaal voor detailhandelaren een website heeft opgezet om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden.
Op de site gaven in totaal 9000 respondenten hun mening over de houding van personeel. "De keren dat je goed en vriendelijk in cd-winkels, fietsenzaken of warenhuizen wordt geholpen, zijn op één hand te tellen", aldus Ad van Beek, directeur van het onderzoeksbureau. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat sprake is van asociaal gedrag."
Van Beek geeft het voorbeeld van damesmodewinkels waarin het personeel er al bij voorbaat van uitgaat dat klanten alleen langskomen om te kijken. "Het personeel straalt die desinteresse gewoon uit, en het gevolg is dat de klant inderdaad de benen neemt."
Op de site gaven in totaal 9000 respondenten hun mening over de houding van personeel. "De keren dat je goed en vriendelijk in cd-winkels, fietsenzaken of warenhuizen wordt geholpen, zijn op één hand te tellen", aldus Ad van Beek, directeur van het onderzoeksbureau. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat sprake is van asociaal gedrag."
Van Beek geeft het voorbeeld van damesmodewinkels waarin het personeel er al bij voorbaat van uitgaat dat klanten alleen langskomen om te kijken. "Het personeel straalt die desinteresse gewoon uit, en het gevolg is dat de klant inderdaad de benen neemt."
Bron
Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen...