Partyflock
 
Forumonderwerp · 817634
 
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden. Deze houding kost detaillisten jaarlijks vele tientallen miljoenen, zo concludeert Klantonderzoek Nederland, dat speciaal voor detailhandelaren een website heeft opgezet om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden.

Op de site gaven in totaal 9000 respondenten hun mening over de houding van personeel. "De keren dat je goed en vriendelijk in cd-winkels, fietsenzaken of warenhuizen wordt geholpen, zijn op één hand te tellen", aldus Ad van Beek, directeur van het onderzoeksbureau. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat sprake is van asociaal gedrag."

Van Beek geeft het voorbeeld van damesmodewinkels waarin het personeel er al bij voorbaat van uitgaat dat klanten alleen langskomen om te kijken. "Het personeel straalt die desinteresse gewoon uit, en het gevolg is dat de klant inderdaad de benen neemt."



Bron

Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen... ;d
 
Waar zoiets gebeurd hebben 2 schuld.
Beetje makkelijk om dat op de klant te gooien.

En dat jij nou mensen krijgt te spreken die hartstikke over hun rooie gaan, kan ik begrijpen, doet de soos toch zelf :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 23:33:
En dat jij nou mensen krijgt te spreken die hartstikke over hun rooie gaan, kan ik begrijpen, doet de soos toch zelf


nee, meestal hebben mensen zelf de regels overtreden en dingen niet opgegeven. En dan zijn ze boos dat hun uitkering geblokkeerd staat als we er8er komen.

Of je hebt van die alcoholisten die met een zatte kop opbellen en ineens gaan schelden.
 
Uitspraak van Simon Fields op woensdag 19 oktober 2005 om 23:37:
En dan zijn ze boos dat hun uitkering geblokkeerd staat als we er8er komen.


Hahaha 8) Ja dat zijn ze uiteraard ook zelf schuld ;p
Maar kan het me enigzins ook wel indenken.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 13:52:
Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken


jah ik herken het...
klanten vragen bijna alleen maar korting en als ze geen korting krijgen gaan ze naar een andere winkel waar ze wel korting krijgen maar ook dan nog duurder uit zijn ook...
 
als ze 1 keer voor je moeten lopen trekken ze al zo'n bek
dan moeten ze maar lekker tomaten gaan plukken
Uitspraak van Sneeuwbal!! op vrijdag 14 oktober 2005 om 20:23:
Ik liep een keer binnen bij de Konmar, liep er heel de tidj beveiliging achter mij aan...Ik had een mandje dus nix aan het handje.

Ik ging eigenlijk alleen maar opzichtiger kijken naar die beveiliger en toen ik had afgerekend had kwam ie naar mij toe en wou die gast me vastpakken....En dat terwijl ik alles netjes had afgerekend....Dus er ontstond een beetje tumult en iedereen begon zich ermee te bemoeien en gelijk een flinke matpartij, en politie erbij natuurlijk. Toen heb ik maar gelijk aangifte gedaan want ik had helemaal nix gedaan. Die vent was gelijk de lul, en terrecht.....

Van de Konmar kreeg ik trouwens ook nog een excuusbrief, maar die heb ik netjes afgegeven aan de servicebalie met het verzoek deze te retourneren aan de bedrijfsleider, wat een kutzaak......


Kheb zelf bij de konmar gewerkt..
Moet zeggen..beveiliging is ok, maar vaak zijn ze te overdreven aanwezig.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 20:22:
klinkt bekend! hebben veel weekendhulpen bij ons dus totaal niet en die zyn ook echt niet geinteresseerd in het werk zelf..domme lui! Je kunt zeggen wat je wil tegen ze maar ze komen alleen maar om lol te maken volgens mij


Mee eens, is bij ons net zo, als de klant vraagt of een bepaalde schoen echt leer is zeggen ze maar zo ja :[
En die staan idd vaak met elkaar in groepjes te lullen of hun vriendjes e.d...


Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 14:25:
Uitspraak van Snowdrop op zondag 16 oktober 2005 om 13:52:
Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken

jah ik herken het...
klanten vragen bijna alleen maar korting en als ze geen korting krijgen gaan ze naar een andere winkel waar ze wel korting krijgen maar ook dan nog duurder uit zijn ook...


Of er is iets al afgeprijsd van €30 naar €7,50 en dan nog vragen om korting omdat er een klein vlekje op zit.
Gebeurt bij ons vaak tijdens de opruiming
Uitspraak van Lady Jane op zondag 16 oktober 2005 om 14:45:
Ja maarja ook de losers moeten geld verdienen zeg maar en idd ik het vindt ook vaaktriest hoe aso en niet aardig en dom je geholpen wordt. Als je geholpen wordt tenmiste..... Bij kruidvat .. zijn ook vaak van die uitvinders .. of action ...


Kijk! daar hebben we de EN EN klant!

OFwel EN ik wil de laaaaaaaaaaaagste prijs want ik ga naar Action, Kruitvat, Lidl etc. EN! ik wil de service van een AH, Etos of speciaalzaak.

en juist dit soort "klanten" staat meteen met de typering Dom, Lomp etc. klaar als ze naar hun doen een keer niet tot de volle 100% geholpen worden, beetje zielig volk is het vaak ook m.i.
 
dan heb ik een beter voorbeeld was woensdag in rotterdam in een nettere schoenenzaak.
ik zag schoenen die ik wilde maar in de verkeerde kleur loop naar de bali(daar stond personeel)vraag aan die man heeft u die schoenen die in de etalage staan ook in het zwart.
kijkt hij zn collega aan die naast hem staat zegt hij:versta jij nou wat ze zegt?
dus ik keek hem zo aan zegt hij kom je uit limburg dus ik zo beetje boos nee kom uit tilburg,zegt hij nee die heb ik niet in het zwart.
dus hij verstond me wel ik vond dit echt heel brutaal en volgens mij was hij ook nog de eigenaar van de zaak dus al helemaal verkeerd!!
dus maakt niet uit aldi of kruidvat of men @ work wil gewoon overal normaal en vriendelijk behandeld worden dat doe ik ook tegen de klanten bij ons in de zaak die brengen immers het geld binnen waar ik me salaris van krijg!!!!
Ik zeg maar zo.. sommige mensen moeten eens lekker een dagje achter een kassa gaan zitten.. kijken wat voor lange bek ze dan trekken :yes: zo leuk is dat ook weer niet de hele dag naar zeurende mensen te luisteren.. en ohjee als je dan iets terug zegt..

Ik geef veel mensen gelijk dat ze es wat terug zeggen als iemand voor de 100e x komt aanzeiken.. :/
Ik ben het er niet mee eens ik werk zelf bij de kruidvat ben altijd netjes een aardig.

Maar als ze mij onbeschoft gaan behandelen is bij mij de koek op.

Ze moeten zelf maar eens een weekje mee komen draaien.
Dan zal zullen ze er zelf ook wel anders over denken.

Soms is het best wel heel erg hoor net of wij pispalen zijn.
 
8)
 
Artiest {SHOWLIST artist 13438, 76468}
sorry maar ben zelf werkzaam in een groot supermarkt keten in antwerpen ( delhaize ) en het zijn meestal toch de klanten die vrij onbeschoft en ronduit agressief zijn door bv te schelden of met hun karretje tege je aan te rijden of je soms echt expres voor je voeten kome lopen enz enz enz
en daardoor zijn sommige winkelbediendes niet al te vriendelijk meer

vriendelijkheid begint bij jezelf

WEES VRIENDELIJK VOORT PERSONEEL DAN IS HET PERSONEEL OOK VRIENDELIJK ( met natuurlijk uitzonderinge van enkele echte onbeschofte mense maar thja die heb je overal )

grtz hellrazor

en ben het met partygirlpower volledig eens :yes:
laatste aanpassing
 
Ach.. ik werk op een call center en ik heb gemerkt wanneer je je dingen persoonlijk gaat aantrekken dan creeer je een klotegesprek en een klotesfeer in dat gesprek. Geldt denk ik in winkels ook. Als iemand slecht geslapen heeft of iemand is ongesteld (ik noem maar een paar voorbeelden), al is het een klant of een winkelmedewerker, dan hoeft dat niet te betekenen dat je je gal moet gaan spuien op anderen.
laatste aanpassing
 
ach ja de jeugd van tegenwoordig ook :P
 
mensen die niet dom,lomp en ongeintereseerd zijn moet je zowiezo al met een loep zoeken in ons kikkerlandje.
waarom zou winkelpersoneel hierop een uitzondering zijn dan?
spoel dat domme gezegde: een brutaal mens heeft de halve wereld dan ook door de plee!!!
en begin met: een brutaal maar beleefd mens heeft driekwart! beetje meer :respect: voor andere graag! :yes:
 
ligt er wel aan naar welke winkels je gaat
die dure winkels hebben iid vaak kutpersoneel, maar bij intertoys bij mij is het heel gezellig :D
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 09:52:
beetje meer voor andere graag!


Precies.. :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 21:32:
of met hun karretje tege je aan te rijden of je soms echt expres voor je voeten kome lopen enz enz enz
en daardoor zijn sommige winkelbediendes niet al te vriendelijk meer


tja dan moeten winkelbediendes ook niet in de weg lopen he O:)

:p
laatste aanpassing
 
Wat verwachten mensen dan voor het slechtst betaalde baantje dat er te vinden is? Ingenieurs?

Wat een onzinnig onderzoek weer...
 
volgens mij minimaal HAVO ofzo, is ook al zo belachelijk...
niet vriendelijk? = duidelijk maken en zeggen dat je nooit meer terugkomt (en dat je 50 klanten met je meenneemt) :)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:44:
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal gevonden


niet te spreken over de klanten btw :X
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 17:58:
Uitspraak van Cucking Funt op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:44:
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal gevonden

niet te spreken over de klanten btw


Het is een wisselwerking :)
En dit kan je alleen als winkelmedewerker doorbreken door te allen tijde vriendelijk te blijven en je niet te laten beinvloeden door klanten die niet in hun hum zijn :)
 
klanten die zo kwaad worden omdat een artikel niet op tijd geleverd is, dat ze de verkoopster de huid volschelden, zo erg dat de verkoopster gaat huilen. dat vind ik echt niet normaal. en terwijl het niet de schuld van de winkel, maar van diens leverancier was... dat vind ik nou echt lullig.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 22:47:
dat vind ik echt niet normaal. en terwijl het niet de schuld van de winkel, maar van diens leverancier was... dat vind ik nou echt lullig.laatste aanpassing 19 november 2005 22:47


dan heeft de verkoopster dus een probleem, want die gaat zich iets aantrekken wat niet aan haar ligt :frusty:
laatste aanpassing
 
k werk zelf in un supermarkt..
en k ben klantvriendelijk...klante komen ook vaak na mij
omdat ze weten dak vriendelijk ben en ze altyd help..
nou weet k ook da r eg wel rotpersoneel s in sommige winkels ...ma k weet ook da de klant zelf ook ni altyd vriendelijk s..zijn ni tevrede ,schelde je uit en noem ma op.. maak da vaak genoeg mee.. ma ja as personeel zijnde moet je gewoon vriendelijk blijven..en das soms best moeilijk.


dus t ligt ni altyd aant personeel.. klante kunne net zo erg zijn!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:09:
klante komen ook vaak na mij
omdat ze weten dak vriendelijk ben en ze altyd help..


ik kan inmiddels heel vriendelijk met een smile slecht nieuws brengen :) en boze klanten heb ik nauwelijks meer omdat ik altijd vrolijk ben :D
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:17:
mensen die ik aan de foon krijg vragen ook nog wel eens naar mij.. ik kan inmiddels heel vriendelijk met een smile slecht nieuws brengen en boze klanten heb ik nauwelijks meer omdat ik altijd vrolijk ben laatste aanpassing 19 november 2005 23:18


hahaha nou mooi tog;p
ma k ben al vriendelijk van mezelf..
en slecht nieuws hoef k ni te brenge gelukkig..
tenzij t vak leeg s ;p
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:22:
Uitspraak van Roadrunner op zaterdag 19 november 2005 om 23:17:
mensen die ik aan de foon krijg vragen ook nog wel eens naar mij.. ik kan inmiddels heel vriendelijk met een smile slecht nieuws brengen en boze klanten heb ik nauwelijks meer omdat ik altijd vrolijk ben laatste aanpassing 19 november 2005 23:18

hahaha nou mooi tog


kheb wel ff wat aangepast in mijn tekst.. heb teveel op dus ben ff gaan raaskallen in het begin :$
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:25:
kheb wel ff wat aangepast in mijn tekst.. heb teveel op dus ben ff gaan raaskallen in het begin


ach da maakt ni uit...ma vind t wel eens rot as ze zegge da winkelpersoneel dom, lomp en brutaal zijn..
dat geld gewoon ni voor alle winkels..
klante kunne net zo erg zijn..want sommige klante zien je as un dom iemand as je in un supermarkt werkt
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:32:
ach da maakt ni uit...ma vind t wel eens rot as ze zegge da winkelpersoneel lomp en brutaal zijn..


er is ook aardig personeel.. maar ook mensen waaraan je gewoon ziet dat ze hun werk niet leuk vinden.. dat stralen ze uit en dat kost het bedrijf klanten :)
Ik snap helemaal wat ze bedoelen ja :yes:
Waar ik dus een hekel aan heb: Als je bij de kassa staat te w8en en de kassamiep ziet je wel, maar blijft gewoon door lullen met een collegaatje. Daarna komt ze richting kassa sjokken en word je ff snel weg gewerkt, zodat ze weer verder kunnen met ouwehoeren :/
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 23:34:
er is ook aardig personeel.. maar ook mensen waaraan je gewoon ziet dat ze hun werk niet leuk vinden.. dat stralen ze uit en dat kost het bedrijf klanten


dat s waar ja...
ma wij vinden ons werk leuk en de sfeer s super..
en dat stralen wij ook uit
 
Uitspraak van Foxxy op zondag 20 november 2005 om 08:38:
Waar ik dus een hekel aan heb: Als je bij de kassa staat te w8en en de kassamiep ziet je wel, maar blijft gewoon door lullen met een collegaatje. Daarna komt ze richting kassa sjokken en word je ff snel weg gewerkt, zodat ze weer verder kunnen met ouwehoeren


wa gebeurt da dan?
heb t nog nooit meegemaakt..
Sommige klanten kunnen ook behoorlijk dom, lomp, brutaal en ongeinteresserd zijn.
Nou, ik heb één keer een opmerking gehad naar me hoofd dat ik echt dacht bij mezelf: Val gewoon dood ofzo :/

Was ik aan het vakkenvullen, en stond er een ouwe vrouw voor het schap. Dus ik denk, ik wacht wel even tot ze klaar is. Duurde wel een tijdje dus ik zeg: Mevrouw, zou ik er héél even bij mogen?

Begon ze ineens te zeuren dat ik onbeleefd was en dat we zonder haar minder inkomen zouden hebben...:S

Had echt de neiging om te zeggen: Nou, zonder mij had jij nu geen boodschappen! :[

Uiteraard niet gedaan omdat we toch moeten proberen vriendelijk te zijn.

Uitspraak van Foxxy op zondag 20 november 2005 om 08:38:
Waar ik dus een hekel aan heb: Als je bij de kassa staat te w8en en de kassamiep ziet je wel, maar blijft gewoon door lullen met een collegaatje. Daarna komt ze richting kassa sjokken en word je ff snel weg gewerkt, zodat ze weer verder kunnen met ouwehoeren :/


Ik weet wat je bedoelt. Sommige kassieres die bij mij werken zie ik altijd zo gefrustreerd achter de kassa zitten dat ik denk, nou mensen komop. JIJ bent het gezicht van de winkel op dat moment dus geef een goed gezicht :/

En ja ik werk af en toe ook achter de kassa dus ik weet heel goed hoe het is om met die lastige klanten aan de kassa te werken!
 
Uitspraak van japperd op zondag 20 november 2005 om 12:06:
Had echt de neiging om te zeggen: Nou, zonder mij had jij nu geen boodschappen!

Uiteraard niet gedaan omdat we toch moeten proberen vriendelijk te zijn.


inderdaad ja wij moete altyd klantvriendelijk blijven no matter what...k werk ook in de winkel en achter de kassa
en weet ook hoe t s om met lastige klante aan de kassa of in de winkel te werken
ik werk zelf ook in een supermarkt en vriendelijk staat bij ons boven aan t lijstje..werk bij de jumbo :D

ik merk wel dat als je vriendelijk tegen de klanten bent dat ze meestal wel aardig terugdoen...je moet aandacht hebben voor de klant..en dat waarderen ze wel..(op bepaalde uitzondering na natuurlijk :S)maar kijk zelf eens als je in een winkel bent hoevaak er niet gekletst word onder kassieres als je word geholpen ik vind dat niet kunnen..dusz t mes snijdt aan 2 kanten..

wij als winkelpersoneel moeten gewoon vriendelijk doen dat werkt voor jezelf prettiger en de klanten zien dat echt wel..tenminste wel de klanten bij ons :D
 
Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal

en dik onderbetaald (y) en dus weinig gemotiveerd :yes:
Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal

Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen...


Wat een onzin is dit gek, wij zijn toch ook alleen maar mensen die werken voor ons geld.. wat moeten wij dan.. in een fabriek ofzo gaan werken? wij gaan toch ook nog naar school enzo..

Mensen die zoiets zeggen vind ik juist verwende kuttekoppen
Ze weten niet eens waar ze het over hebbe..

Maar waar werk jij dan??
het is wel dik onderbetaald daar ben ik het absoluut mee eens..maar ik vind mijn werk erg leuk..en je hebt ook opleidingen binnen de supermarkten hoor..volgens mij weet je zelf niet wat er allemaal bij komt kijken als je bijv. afdelingschef bent..:S


Uitspraak van actief op zaterdag 10 december 2005 om 17:55:
Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal


denk dat je deze woorden maar ff snel weer terug moet nemen dat slaat natuurlijk nergens op he!!!!!
Hangt af van welke winkel en in welke buurt.
nou dan moet je niet bij de kruidvat komen, want daar werken pas echte randdebielen! :@
 
Uitspraak van Mr_M op zondag 11 december 2005 om 22:29:
nou dan moet je niet bij de kruidvat komen, want daar werken pas echte randdebielen!


helemaal mee eens
ik werk zelf in een 'bekende' telefoonwinkel met van alles en nog wat...

ik doe altijd heel vriendelijk alleen als de klant zelf ook vriendelijk is

ik wil veel voor ze doen maar als ze beginnen te schelden kunnen ze van mij de boom in en bellen ze zelf de klantenservice of wat dan ook maar want ik verrek het dan nog!!!

vandaag had ik nog zo'n klant.. zijn telefoon was stuk dus ik stuur dat ding onder de service op kreeg een leen toestel enzenz komt er een vriend van die gast naar ons toe zegt ie tegen zijn vriend: krijg je geen nieuwe?? dus ik zeg dat dat niet kon want hij kon nog niet verlengen enz zegt ie ineens: weet je wel wie ik ben?? ik zei tegen hem: al was je de koningin, dan kreeg je nog geen nieuwe!!!

dus met andere woorden..: klanten zelf kunnen ook dom, lomp en brutaal zijn!!!
laatste aanpassing
 
Ik werk en studeer ook in de Detailhandel.
En dit is toch vaak harder werken dan wordt gedacht en je moet de hele dag vriendelijk zijn, terwijl klanten juist lastig zijn.

Heb eens wat meer respect voor mensen in de Detailhandel, ze doen vaak alleen maar hun best. Je kunt niet altijd je dag hebben, wees als consument ook wat relaxter :yes:
is vaak wel zo ja, maar ik werd ook altijd chagerijnig als jij vrolijk en aardig moet zijn en er elke keer van die levensvermoeide mensen aan me kassa kwamen...probeer na 50 mensen nog maar es te lachen :no:
 
lol
ok, ik werk zelf bij een warenhuisketen Delhaize enne de stelling dat we dom , arogant etc zouden wezen vind ik dikke zever
De winkel waar ik bv werk ligt in een buurt waar veelal oude mensen wonen die denken dat ze meer zijn dan iemand anders chique volk(ahum)dus
Ikzelf doe men werk graag en probeer elke morgend goed gezind op het werk aan te komen(ja soms heb ik uiteraard ook es mindere dag) ik probeer steeds kalm te blijven maar das tegenwoordig niet meer evident met die zeikerds van klanten, zeikerds?Ja de meeste klanten zijn verwend, verwaand en arrogant vind ik bv ik sta in de zuivelafdeling en heb bv van een bepaald yoghurtmerk 10 verschillende merken maar dezelfde smaak en er staat er bv 1ntje leeg wel dan kunnen die daar zo'n trammelant van maken he sjezus net of je dood gaat als je een dag je favo yoghurt niet kan eten als het nou nog om een levensbehoevend middel zou gaan wat je écht dringend nodig hebt maar neen
Er zijn ook nog toffe mensen die op een normale manier goeiendag kunnen zeggen maar das een verre minderheid de meesten beginnen al met je onbeschoft aan te spreken , als ze je al aanspreken hou het hierbij want kan nog erg lang doorgaan...........................