Partyflock

Forumonderwerp · 817634

Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden. Deze houding kost detaillisten jaarlijks vele tientallen miljoenen, zo concludeert Klantonderzoek Nederland, dat speciaal voor detailhandelaren een website heeft opgezet om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden.

Op de site gaven in totaal 9000 respondenten hun mening over de houding van personeel. "De keren dat je goed en vriendelijk in cd-winkels, fietsenzaken of warenhuizen wordt geholpen, zijn op één hand te tellen", aldus Ad van Beek, directeur van het onderzoeksbureau. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat sprake is van asociaal gedrag."

Van Beek geeft het voorbeeld van damesmodewinkels waarin het personeel er al bij voorbaat van uitgaat dat klanten alleen langskomen om te kijken. "Het personeel straalt die desinteresse gewoon uit, en het gevolg is dat de klant inderdaad de benen neemt."

Bron

Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen... ;d

Uitspraak van Axel Foley op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:47:
Klanten zijn vaak zelf dom, lomp en brutaal.laatste aanpassing 11 oktober 2005 11:48

idd
Ik heb er nooit echt last van eigenlijk, ik kom ook niet zo vaak in winkels eigenlijk :o
Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 13 oktober 2005 om 20:55:
Tsja, zolang de klanten zelf nog altijd stukken debieler doen hebben ze weinig recht om te spreken.

8) Doel je op mij? :[
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Als jij zo'n klant bent die zich niet normaal weet te gedragen.. dan wel ja. ;)

Uitspraak van Moer op donderdag 13 oktober 2005 om 21:04:
Ik heb er nooit echt last van eigenlijk, ik kom ook niet zo vaak in winkels eigenlijk

familie van mozes?

personeel kan vaak opdringerig zijn,tja waar bemoei je je mee,ik kies wat ik zelf wil!ga je vriend/vriendin bekleden en laat mij mijn gang.

Artiest Havoc 303
Ik heb zelf afgelopen 3 jaar tijdens m'n studie een bijbaantje in een stationsfietsenstalling, met daarbij horende fietsenzaak en werkplaats, gewerkt en sommige klanten vragen er gewoon om, om echt totaal kut behandeld te worden. In de meeste gevallen waren dat ouden van dagen en van die typische forenzen.

Ik ben uit m'n eigen best wel vriendelijk (tenminste vaak zat fooi en complimenten gekregen nadat ik een klant geholpen had), maar als ik een asociale hork tegenover me heb staan doe ik m'n best om zijn/haar leven op dat moment nóg wat zwaarder te maken: ineens niet meer weten waar alles staat, twijfelen of een reparatie uitgevoerd kan worden en nét dát antwoord geven op een vraag, waarvan je weet dat de klant dat juist níet horen wil. Bij dat soort klanten had ik meestal ook ineens een zware dag, waardoor alles drie versnellingen langzamer gedaan moest worden... (6) :p
laatste aanpassing

Dat zijn de winkels die niet werken met Mystery guests, implement en klanthousiast.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 22:33:
implement en klanthousiast

Die twee termen klinken héél erg naar angstaanjagende, "motiverende" cursussen voor winkelpersoneel... :o
laatste aanpassing
Artiest Crosswire
tis toch ook algemeen bekend dat personeel dat te hoog opgeleid is helemaal niet aantrekkelijk is voor een winkel.. :/

voorbeeld:

vriend van me heeft zijn HBO af iets met ict en is sowieso al moeilijk om een baan te vinden. Bij mediamarkt gesoliciteerd maar afgewezen simpel om het feit dat hij "te hoge" papieren heeft, met andere woorden: een goede aanbieding van een ander bedrijf en is gelijk weg..

das idd vaag ja :s
Artiest {SHOWLIST artist 4319, 123131}
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 21:29:
personeel kan vaak opdringerig zijn,tja waar bemoei je je mee,ik kies wat ik zelf wil!ga je vriend/vriendin bekleden en laat mij mijn gang

O zo één... als je ze wilt helpen dan ben je opdringerig, help je ze niet em laat je ze hun gang gaan dan ben je ongeïntereseerd

lui van een helpdesk, die zijn snel geirriteerd

personeel van de burger king hier die zijn pas achterlijk
maarja ik vind het niet erg hoor zo'n gratis burgertje op z'n tijd :D
en ja lomp en ongeintereseert stralen ze ook allemaal wel uit

idd ken genoeg voorbeelden!
ben nog maar weinig VRIENDELIJKE geintereseerde medewerkers tegen gekomen
boeie
die mense doent ok alleen voort geld
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Heb jaren in een winkel gewerkt, en je hebt geen idee hoe moeilijk t is om goed personeel te vinden. Komt omdat kids niet meer fatsoenlijk worden opgevoed, dus er zijn bijna geen mensen meer die normaal iemand te woord kunnen staan. Erg triest.
vandaag een takteef bj de gamma... geen goeiemorgen, als een koe kauwgomkauwend achter haar kassa... begint ze te zeiken dat ik 2 stukjes afvoerbuis aan mekaar had zitten (weetikveel ben blont)...nahja de manier waarop zei tekeer ging.... mooi naar de bedrijfsleider gestapt :( mij zien ze er niet meer (mag ook niet meer binnenkomen volgens mij :D)

Uitspraak van Technomania op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:22:
(mag ook niet meer binnenkomen volgens mij :D)

Dat mag ik in zoveel winkels niet meer :D
Gewoon naar binnenlopen, die snuiters herkennen je niet eens meer :D
WIL er geeneens meer naar binnen. diep beledigd... Ga zo door ondernemers den helder en ik gaat me boodschappe wel in het volgende dorp doen (Y)
Ik liep een keer binnen bij de Konmar, liep er heel de tidj beveiliging achter mij aan...Ik had een mandje dus nix aan het handje.

Ik ging eigenlijk alleen maar opzichtiger kijken naar die beveiliger en toen ik had afgerekend had kwam ie naar mij toe en wou die gast me vastpakken....En dat terwijl ik alles netjes had afgerekend....Dus er ontstond een beetje tumult en iedereen begon zich ermee te bemoeien en gelijk een flinke matpartij, en politie erbij natuurlijk. Toen heb ik maar gelijk aangifte gedaan want ik had helemaal nix gedaan. Die vent was gelijk de lul, en terrecht.....

Van de Konmar kreeg ik trouwens ook nog een excuusbrief, maar die heb ik netjes afgegeven aan de servicebalie met het verzoek deze te retourneren aan de bedrijfsleider, wat een kutzaak......
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 08:48:
probeer iedere klant zo goed mogelijk te helpen en maak vaak even een gezellig praatje o.i.d.

ik háát winkelpersoneel dat zo nodig een praatje moet houden met je. Laat me toch met rust man :P

Uitspraak van Dee.D. op vrijdag 14 oktober 2005 om 00:27:
O zo één... als je ze wilt helpen dan ben je opdringerig, help je ze niet em laat je ze hun gang gaan dan ben je ongeïntereseerd

wat jij wil hulk hogan,maar als ik iets wil weten dan vraag ik het wel.ze hoeven niet meteen op je te duiken,en met die mooie verkooppraatjes je wat aan te smeren!
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:44:
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden.

Daarom werken ze ook in een supermarkt toch? Ik kan me er niet aan irriteren

is alleen een supermarkt een winkel dan? :S

:frusty:

Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken :)
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken :D
Ja maarja ook de losers moeten geld verdienen zeg maar en idd ik het vindt ook vaaktriest hoe aso en niet aardig en dom je geholpen wordt. Als je geholpen wordt tenmiste..... Bij kruidvat .. zijn ook vaak van die uitvinders .. of action ...
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 oktober 2005 om 06:20:
Daarom werken ze ook in een supermarkt toch? Ik kan me er niet aan irriteren

kwil jou er nog weleens zien 8)
bovendien, eerlijk is eerlijk AH verdient best lekker
(19 jaar, 4 jaar aan t werk, bijna 10tje per uur)

Bij kruidvat .. zijn ook vaak van die uitvinders .. of action ...

Is natuurlijk wel per filiaal weer anders :)

ik werk in een winkel en probeer altijd wel klantvriendelijk te zijn, maar soms is het moeilijk en moet je echt tot 100 tellen. maar ja ik wil die klant toch terug want ze zijn wel mijn brood!
ik had van de week nog zo'n vrouw die helemaal niks zei aan de kassa, vroeger kon ik daar woest om worden, nu doe ik gewoon overdreven aardig en kan ik er wel om lachen.
de klant ziet jou toch niet als persoon, maar als de winkel waar je werkt.
K werk zelf achter de kassa bij de Albert Heyn, maar moet zeggen klanten die kunnen soms ook moeilijk doen om de kleinste dingetjes. Klant is koning maar gedraag je er dan ook naar!
Toen in nog maar net achter de kassa zat pikte ik alles nou nu niet meer nu ga ik er toch tegenin want soms gaan ze echt ver om niks bijzonders.
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 20:28:
de klant ziet jou toch niet als persoon, maar als de winkel waar je werkt.

ja idd das waar ... nou klant is konig en jij bent keizer moet je dan dneken .,.. gewoon overdreven aardig doen haha heb je ze juist !!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 00:34:
Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen.

dan kan je altijd nog ophangen. Klant of geen klant, je kan wel ff netjes blijven. Zoniet bel je maar weer als je dat wel kan.
nou ik heb jaaren in diverse winkels gestaan en de heledag mmet een glimlach ken gewoon iet maar soms pffff wat een volk in winkels maarjah klant is koning zegge ze dan nou me reet die zijn soms ook niet teharde en dom lomp en weet ik veel allemaal

Uitspraak van Simon Fields op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:21:
Uitspraak van =[KoNiG]= tva. op donderdag 13 oktober 2005 om 00:34:
Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen.

Uitspraak van Simon Fields op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:21:
dan kan je altijd nog ophangen. Klant of geen klant, je kan wel ff netjes blijven. Zoniet bel je maar weer als je dat wel kan.

Hoe ver een klant ook aan de telefoon gaat je mag nooit ophangen, je roept gewoon ff de filiaalmanager erbij en die handelt het verder af.
Zoals ze bij ons zeggen "Je moet klanthousiast blijven"
Ik laat ze meestal maar uitrazen en als ze daarmee klaar zijn roep ik of de filiaalmanager erbij of ik verwijs de klant naar het hoofdkantoor en geef ze hun het telefoonnummer.
Bij ons gaat dat dus ff anders, maar ik werk bij een instantie die de mensen nodig hebben ipv dat wij de mensen moeten houden (sociale dienst). Als ze tegen ons gaan schelden kunnen ze opzouten. Dan geen uitkering :P

sociale dienst is ook geen winkel he :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 19:51:
Komt me heel bekend voor, meestal hebben de medewerkers geen of bijna geen eens product kennis.

klinkt bekend! hebben veel weekendhulpen bij ons dus totaal niet:S en die zyn ook echt niet geinteresseerd in het werk zelf..domme lui! Je kunt zeggen wat je wil tegen ze maar ze komen alleen maar om lol te maken volgens mij:S
Terwijl wij (vaste krachten doordeweeks) weten hoe het allemaal in mekaar zit..helpen de klanten normaal, zelfs de lastige!! Af en toe is het moeilijk je in te houden want klanten kunnen echt asociaal gedrag vertonen om kleine achterlijke dingen:S
Ik vind het asocialer dat klanten de medewerkers zo afkafferen om hun zin te krygen!
klopt wel. vooral bij de v & D heb je echt van die ouwe tering taarten... :D
Smatjes in de winkels lachen altijd lief naar me :d

Vaak behandelen die mensen je op dezelfde manier, als jij die mensen behandelt.
M.a.w. Klanten lopen zelf veel te vaak chagerijnig en arrogant een winkel binnen :-)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 19:40:
sociale dienst is ook geen winkel he

das waar, maar ook in een winkel vind ik dat mensen hun fatsoen kunnen houden.

Eigenlijk zou er een soort van zwarte lijst moeten komen die winkels gezamenlijk bijhouden. Dan kun je ook niet naar de concurrent als je het personeel verrot scheld.

Waar zoiets gebeurd hebben 2 schuld.
Beetje makkelijk om dat op de klant te gooien.

En dat jij nou mensen krijgt te spreken die hartstikke over hun rooie gaan, kan ik begrijpen, doet de soos toch zelf :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 23:33:
En dat jij nou mensen krijgt te spreken die hartstikke over hun rooie gaan, kan ik begrijpen, doet de soos toch zelf

nee, meestal hebben mensen zelf de regels overtreden en dingen niet opgegeven. En dan zijn ze boos dat hun uitkering geblokkeerd staat als we er8er komen.

Of je hebt van die alcoholisten die met een zatte kop opbellen en ineens gaan schelden.

Uitspraak van Simon Fields op woensdag 19 oktober 2005 om 23:37:
En dan zijn ze boos dat hun uitkering geblokkeerd staat als we er8er komen.

Hahaha 8) Ja dat zijn ze uiteraard ook zelf schuld ;p
Maar kan het me enigzins ook wel indenken.

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 13:52:
Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken

jah ik herken het...
klanten vragen bijna alleen maar korting en als ze geen korting krijgen gaan ze naar een andere winkel waar ze wel korting krijgen maar ook dan nog duurder uit zijn ook...

als ze 1 keer voor je moeten lopen trekken ze al zo'n bek
dan moeten ze maar lekker tomaten gaan plukken
Uitspraak van Sneeuwbal!! op vrijdag 14 oktober 2005 om 20:23:
Ik liep een keer binnen bij de Konmar, liep er heel de tidj beveiliging achter mij aan...Ik had een mandje dus nix aan het handje.

Ik ging eigenlijk alleen maar opzichtiger kijken naar die beveiliger en toen ik had afgerekend had kwam ie naar mij toe en wou die gast me vastpakken....En dat terwijl ik alles netjes had afgerekend....Dus er ontstond een beetje tumult en iedereen begon zich ermee te bemoeien en gelijk een flinke matpartij, en politie erbij natuurlijk. Toen heb ik maar gelijk aangifte gedaan want ik had helemaal nix gedaan. Die vent was gelijk de lul, en terrecht.....

Van de Konmar kreeg ik trouwens ook nog een excuusbrief, maar die heb ik netjes afgegeven aan de servicebalie met het verzoek deze te retourneren aan de bedrijfsleider, wat een kutzaak......

Kheb zelf bij de konmar gewerkt..
Moet zeggen..beveiliging is ok, maar vaak zijn ze te overdreven aanwezig.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 20:22:
klinkt bekend! hebben veel weekendhulpen bij ons dus totaal niet en die zyn ook echt niet geinteresseerd in het werk zelf..domme lui! Je kunt zeggen wat je wil tegen ze maar ze komen alleen maar om lol te maken volgens mij

Mee eens, is bij ons net zo, als de klant vraagt of een bepaalde schoen echt leer is zeggen ze maar zo ja :[
En die staan idd vaak met elkaar in groepjes te lullen of hun vriendjes e.d...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 14:25:
Uitspraak van Snowdrop op zondag 16 oktober 2005 om 13:52:
Of klanten die op een aabieding van enkele weken geleden afkomen. Worden ze boos omdat je voor hen niet zomaar een persoonlijke aanbieding kan maken
Ahum.. zeker voor iedere klant een persoonlijke aanbieding maken

jah ik herken het...
klanten vragen bijna alleen maar korting en als ze geen korting krijgen gaan ze naar een andere winkel waar ze wel korting krijgen maar ook dan nog duurder uit zijn ook...

Of er is iets al afgeprijsd van €30 naar €7,50 en dan nog vragen om korting omdat er een klein vlekje op zit.
Gebeurt bij ons vaak tijdens de opruiming
Uitspraak van Lady Jane op zondag 16 oktober 2005 om 14:45:
Ja maarja ook de losers moeten geld verdienen zeg maar en idd ik het vindt ook vaaktriest hoe aso en niet aardig en dom je geholpen wordt. Als je geholpen wordt tenmiste..... Bij kruidvat .. zijn ook vaak van die uitvinders .. of action ...

Kijk! daar hebben we de EN EN klant!

OFwel EN ik wil de laaaaaaaaaaaagste prijs want ik ga naar Action, Kruitvat, Lidl etc. EN! ik wil de service van een AH, Etos of speciaalzaak.

en juist dit soort "klanten" staat meteen met de typering Dom, Lomp etc. klaar als ze naar hun doen een keer niet tot de volle 100% geholpen worden, beetje zielig volk is het vaak ook m.i.