Partyflock

Forumonderwerp · 817634

Waarschuw beheerder
donateur
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden. Deze houding kost detaillisten jaarlijks vele tientallen miljoenen, zo concludeert Klantonderzoek Nederland, dat speciaal voor detailhandelaren een website heeft opgezet om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden.

Op de site gaven in totaal 9000 respondenten hun mening over de houding van personeel. "De keren dat je goed en vriendelijk in cd-winkels, fietsenzaken of warenhuizen wordt geholpen, zijn op één hand te tellen", aldus Ad van Beek, directeur van het onderzoeksbureau. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat sprake is van asociaal gedrag."

Van Beek geeft het voorbeeld van damesmodewinkels waarin het personeel er al bij voorbaat van uitgaat dat klanten alleen langskomen om te kijken. "Het personeel straalt die desinteresse gewoon uit, en het gevolg is dat de klant inderdaad de benen neemt."

Bron

Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen... ;d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:53:
De meeste baantjes die je naast een studie kan volgen zijn nou niet echt bepaald de baantjes waarmee je je verbonden voelt...daar zoek je een vaste baan natuurlijk wel op uit...maar een bijbaan...je hebt weinig keus vaak...

ik heb nooit werk gedaan wat ik niet wil heb altijd met veel plezier in de horeca gestaan vanaf me 14de tot op tot nu heb nu eigen tent en verhuur die al ruim 3 jaar en ben tevreden met wat ik doe en kom nu niet dat ik een voorangs positie heb gehad ik begon met niks en heb altijd hard gewerkt en heb ook moeten ploegen en zweten en veele malen op de rand van de afgrond gestaan ik werk nu alleen nog in de zomer maanden en met koningendag sta ik met me snackwagen en een ijsalon in amsterdam kort om wie echt iets wil die moet er voor vechten en dan komt die er wel
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Geloof me, het percentage klanten wat totaal geen besef heeft van redelijkheid en zich niet normaal kan gedragen is vele malen hoger dan het percentage achterlijke medewerkers. :yes:
Zijn veel klanten die bijna al beginnen te slaan als een actieproduct na een looptijd van 6 dagen al is uitverkocht terwijl het 7 dagen in de actie zou zijn (alsof het altijd in te schatten is met actieproducten waarmee je ook nog eens in je maag zit als ze overblijven). Helaas probeerden ze dat nooit bij mij maar heb er genoeg de winkel uit moeten trappen nadat ze collegae aanpakten. :S

Waarschuw beheerder
donateur
Als de banenindustrie nou eens wat omhoog gaat, dan kan dat ja :/
Waarschuw beheerder
donateur
Het beste kan de regering alle winkels gewoon sluiten! :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart* op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:14:
Het beste kan de regering alle winkels gewoon sluiten!

:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Vertel mij dan eens, waar je van wilt leven?

Waarschuw beheerder
stelletje chagerijnige rotkoppen achter die kassa

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:22:
Vertel mij dan eens, waar je van wilt leven?

zoals ik al zei groothandel is beter

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:51:
nope gek ik heb het over mensen die ergens gaan werken terwijl ze er geen zin in hebben en het alleen voor het geld doen

ok.. d8 al :P
En iedereen mij maar voor gek verklaren dat ik voor zo'n miezerig loontje ga werken :) Maar op wat irri klanten na werk ik best in een leuke winkel duzja.. das voor mij het belangrijkst

Waarschuw beheerder
donateur
groothandel is ook een winkel :/ duh!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:29:
groothandel is ook een winkel duh!

werken niet van die stumperige sukkels zoals dirk en appie hein en de rest van de suppermark ketens

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:31:
werken niet van die stumperige sukkels zoals dirk en appie hein en de rest van de suppermark ketens

wat een onzin, daar werken ook snotneusjes van 16 jaar die dnken dat ze een ei meer aan hun kont hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:42:
wat een onzin, daar werken ook snotneusjes van 16 jaar die dnken dat ze een ei meer aan hun kont hebben.

kenelijk kom jij niet in groothandels want je praat echt als een kleuter

Waarschuw beheerder
donateur
pf doet weer raar :gaap:
goeie servers (N)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:02:
kenelijk kom jij niet in groothandels want je praat echt als een kleuter

makro, sligro, schlecker....
Zijn allemaal groothandelbedrijven :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:42:

nog maals als je niet weet waar je overlult hou dan je mond dicht kenelijk kom jij niet in groothandels is ook niet voor iedereen toegangkelijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:23:
stelletje chagerijnige rotkoppen achter die kassa

Ik zou er ook nie vrolijk van worden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 15:12:
ik heb nooit werk gedaan wat ik niet wil heb altijd met veel plezier in de horeca gestaan vanaf me 14de tot op tot nu

Dan heb jij het geluk gehad dat er iets was wat je wel leuk vond om te doen... :)
Ik kan echt geen bijbaantje bedenken die ik leuk vind...en er zullen er met mij wel meerdere zijn...
De dingen die ik wel leuk vind...en waar ik nu dus ook voor studeer...die zijn haast alleen beschikbaar als fulltime baan...
Ik klus verder als freelancer af en toe overigens wel een beetje bij met websites bouwen...maar dan heb je het verder ook gehad met geschikte en leuke bijbaantjes... :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:13:
nog maals als je niet weet waar je overlult hou dan je mond dicht kenelijk kom jij niet in groothandels is ook niet voor iedereen toegangkelijk

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:10:
makro, sligro, schlecker....
Zijn allemaal groothandelbedrijven :yes:

Waar ik onder andere kom :yes:
Dus ik weet niet wat jij nou dom lult :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 16:13:
voor iedereen toegangkelijk

pasje aanvragen voor je bedrijf (ahum) en klaar is kees.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 17:08:
pasje aanvragen voor je bedrijf (ahum) en klaar is kees.

kind tog nah ik weet gewoon waar ik me spullen haal dat daar geen mensen werken onder de 20 waar jij heen gaat boeit me totaal niet
Waarschuw beheerder
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden

Je gaat ook niet met je universitaire opleiding in een winkel werken. Na een maandje heb je toch ook wel je intresse verloren in hoeveel verschillende soorten aarbeien jam je verkoopt.
Artiest Crosswire
Waarschuw beheerder
achja...ik heb ook 7 jaar in een supermarkt als bijbaantje gewerkt. Op de zaterdag had ik over een deel ook de leiding en nooit klachten gehad of niks.

Ik had toen ook een wenkbrauwpiercing maar zolang ik daar een pleister overheen deed (wat overigens ook volgens de klanten nog debieler uitzag:/) dan was het verder ok.

Denk dat het aan het begin van die prijzenoorlog was, baas beetje slechte zin, dus kreeg opeens de opmerking of dat ding uit of ik kon vertrekken want de pleister mocht alleen maar als het nog niet geheeld was en daarna zou ik em altijd uit moeten doen, waren dagen van 7 -18 dus ik deed em sowieso liever niet uit. Maarrr als ik besloot om te vertrekken had ie wel graag dat ik die dag nog bleef :/ dikke toeter dus ik ervandoor. Achteraf natuurlijk duidelijk dat ik te duur werd en een makkelijke smoes gezocht was.

Leuke bijkomstigheid trouwens:

Mijn baas had sowieso een hekel aan piercings en 2 dagen eerder dan de dag dat ie me erover aansprak dat ik kon kiezen had ik een tongpiercing laten zetten, maar dat wist hij nog niet, dus hij was ook nog kwaad dat ik met "een kaugum" in me mond durfde rond te lopen tijdens me werk. het gezicht van em toen ik mijn tong uitsteekte was onbetaalbaar en beter afscheidskado had k niet kunnen wensen :D

dat was mijn supermarktverhaaltje:P moest t ff kwijt

Waarschuw beheerder
donateur
hahaha super :D
Waarschuw beheerder
als je verborgen camera's zou ophangen in supermarkten en je zou sommige klanten confronteren met hun gedrag in de supermarkt denk ik dat een hoop mensen niet eens doorhebben hoe irritant en asociaal ze zijn.....

Maar ja....door de prijzenoorlog moeten nou eenmaal de kosten naar beneden. Aangezien de loonkosten voor de supermarkten het best beheersbaar zijn wordt daar dan ook rigoreus in gesneden. Het mooie is nog dat klanten nog steeds denken dat supermarkten bakken met geld verdienen en dat er nog genoeg winst overblijft.

De realiteit is echter dat er al 2 jaar geen loonsverhogingen zijn geweest in de CAO en dat de werkdruk in de winkels alleen maar is toegenomen. Bij ons in het bedrijf, C1000, zijn genoeg kaderleden inmiddels vervroegd met pensioen gegaan. Met andere woorden....voor een bescheiden zak met geld mochten ze oprotten en als zak stront aan de weg gezet....In de hoop dat er tegen die tijd genoeg aanwas van nieuwe ambitieuze jonge talenten....Maar die zitten, zoals bij ons in het rayon, of overspannen thuis, of ze gaan binnen een half jaar weg.....

Gevolg is dat genoeg zaken zwaar onderbezet zijn en dat, zoals bij ons in de winkel, wij met een kaderstructuur werken van 3 man waar er eigenlijk 5 horen te zijn. Dus eigenlijk is de klant de dupe van de prijzenoorlog, waar ze een jaar geleden dachten dat het allemaal wel lekker voordelig zou uitpakken klagen ze nu steen en been over het personeel, die er in mijn ogen althans ook niet om hebben gevraagd.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:)

Waarschuw beheerder
Nou ik doe altijd ontzettend mijn best om vriendelijk te zij :D

Maar soms sta ik echt met me tenen krom. Ik werk nl bij de Etos op een station. En ik snap dat iedereen haast heeft, maar ik doe ook me uiterste best elke klant goed te helpen. Nou soms wordt je gewoon uitgescholden omdat het niet snel genoeg gaat. Nou dan is het heel moelijk beleefd te blijven en moet ik echt wel tot 10 tellen. Soms zijn klanten ook echt respectloos.

Maar eerlijk is eerlijk ,ik kom ook wel eens in winkels waar ze je gewoon niet eens groeten ,nou dat vind ik wel het minste wat je kan doen. ook al heb je 60 vervelende/kut klanten achter elkaar gehad!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik loop al aantal maanden stage in een bouwmarkt maar de houding van de klanten is ook niet alles

Waarschuw beheerder
Het personeel is inderdaad in sommige winkels bagger, daar ben ik dan ook snel weg want ik voel me er niet op mn gemak, maar ik sta zelf ook in een winkel en ik ben ALTIJD vriendelijk, probeer iedere klant zo goed mogelijk te helpen en maak vaak even een gezellig praatje o.i.d.

Maar laat die consumenten eerst eens naar zichzelf kijken ! Vaak zijn zij t die onvriendelijk zijn, schelden als t ze niet bevalt, geen geduld kunnen opbrengen als je niet gelijk bij de kassa staat als zij geholpen willen worden. Vooral dat laatste :@ Ik werk in de kijkshop en daar word veel MEER gedaan dan klanten helpen, je bent vaa in de winkel bezig met allerlei zaken. Maar nee mensen verwachten dat je dat allemaal buiten openingstijd doet, roepen terwijl ze nog geen 10 sec. wachten door de winkel heen dat ze nou eindelijk wel is geholpen willen worden, of slaan simpelweg boos met hun vuist op de toonbank. Best lastig hoor, om dan vriendelijk te blijven...
Waarschuw beheerder
Gezeur om niks alles, ik heb nooit ergens last van zulk winkelpersoneel, ligt soms (misschien wel vaak) ook aan de klanten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 08:48:
Best lastig hoor, om dan vriendelijk te blijven...

Toch moet je vriendelijk blijven vind ik. De klant is koning en is degene die ervoor zorgt dat jij inkomen hebt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb zelf ook in een winkel gewerkt en idd zijn de meeste klanten zelf ook niet vriendelijk.

Toch verwacht ik zeker een goedendag als ik bij de kassa kom, en ik wil zeker dat er iemand met me meeloopt als ik niets kan vinden "waar staat de ketchup? naast de majo meneer.. ow en waar staat de majo dan? Naast de ketchup meneer."

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 09:31:
Toch moet je het blijven vind ik. De klant is koning en is degene die ervoor zorgt dat jij inkomen hebt.

klant is koning, jij bent keizer!

Waarschuw beheerder
donateur
in de kijkshop

Tja daar noem je ook een baggerwinkel :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 09:31:
Toch moet je vriendelijk blijven vind ik. De klant is koning en is degene die ervoor zorgt dat jij inkomen hebt

Deze oude slogan kan de boom in bij haar situatie. Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen. Een klant heeft ook zijn grens wat ie wel en niet kan eisen. Gaat ie over die lijn dan kan ie de deur gewezen krijgen door de leidinggevende daaro.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 13:16:
in de kijkshop

Tja daar noem je ook een baggerwinkel

:/ ?

Ik sta met heel veel plezier op mn werk. Natuurlijk word je niet in elke kijkshop het zelfde behandeld, maar mensen vergeten ook vaak dat ons principe verkopen van achter glas is, informatie op de kaartjes, en mochten klanten dat echt willen dan mogen ze best het product inc. gebruiksaanwijzing even bekijken. Maar hoe vaak ik al wel niet te horen heb gekregen dat ik een kutwijf ben omdat ik toevallig geen testers heb van de luchtjes :/ Klanten moeten vooral eerst is naar zichzelf kijken. ik gooi op mn werk de hele dag de vriendelijkheid in de strijd, zelfs als ik uitgescholden of bedreigd word of mensen me behandelen als een hond ( hey jij, kom is hier en doe die vitrine open ) weet ik mn fatsoen te houden. Best dom eigelijk van mezelf, want ik ben niet MAAR winkelpersoneel !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Old Soldiers Never Die op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:19:
Winkelpersoneel reageert gewoon op het gedrag van klanten.

hier sluit ik me bij aan .. hoevaak ikzelf al niet uit ben gescholden door bijdehandte klanten..en gewoon netjes moeten blijven ... oppleurten met dat soort rimpelsauriers :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 00:34:
Deze oude slogan kan de boom in bij haar situatie. Ik heb mijn vriendin vaak genoeg aan de lijn dat klanten haar weer hebben uitgescholden of zelfs dreigen.

Daar moet je mee om kunnen als je werk doet waarin je met dat soort klanten geconfronteerd wordt. Als die klant begint te schelden kun je zelf gefrustreerd terug gaan schreeuwen en schelden en jezelf op die manier zwaar gestressed laten worden, maar ik vind dat je altijd rustig en vriendelijk moet blijven (meestal kunnen scheldende klanten dat nog het minst hebben).

En zeg nou niet dat ik niet weet waar ik het over heb. Ik heb namelijk bij de Belastingdienst als inspecteur (vertel iemand in de bijstand maar eens dat die xxx euro's aan belasting nog moet betalen), de Belastingtelefoon en bij UPC gewerkt.

Waarschuw beheerder
UPC (Y) ok...daar is het dagelijks :yes: en bij de Sociale Dienst zeeeeer zeker. Maar kijkshop :S ?
Waarschuw beheerder
Ik doe mijn werk met veel plezier, maar er zijn dagen dat ik echt denk ik wil nooit meer in een winkel staan.

Ik werk alleen en rook dus net voor dat ik open ga een sigaretje. Terwijl ik stond te roken kwam er een mevrouw en die vraagt of ik niet even speciaal voor haar open ging, dat deed ik dus niet want ik was nog niet klaar met opstarten. Omdat ik niet 10 min. eerder open ging voor haar begon ze toch een partij te schelden.
Nou sorry ik vind dat echt geen stijl, ze ging echt als een idioot tekeer terwijl haar kinderen bij haar stonden.

De klant is koning maar ik vind wel dat er grenzen zijn.
Als een klant echt heel onbeschoft is ben ik altijd overdreven vriendelijk.
Artiest {SHOWLIST artist 4319, 123131}
Waarschuw beheerder
Ik zeg....... klanten zijn over het algemeen de meest asosiale lui die je je voor kunt stellen. Ik heb jaren in verchillende showrooms gewerkt in de sanitairbranche. Ik zit nog steeds in dat werk, alleen nu als vertegenwoordiger, en hoor dus iedere dag nog steeds die grote bekken van die lui.

Als je toch de helft eens weet van de grote bekken en onbeschofte lui waar je dagelijks mee van doen hebt....héél erg. Een klant is bij mij zéker geen koning!! Die houding hebben ze zichzelf een beetje aangepraat, en buiten die dan ook wel heel erg uit. Als een klant onfatsoenlijk is ...heel simpel... dan vraag ik ze te vertrekken.

Ik wil niet eens handel doen met mensen die zich zelf boven een verkoper verheven voelen omdat ze daar toevallig geld uit willen geven (wat meestal ook nog eens geleend geld is, dus waarom dan die arrogantie??)

Uitspraak van (f)Marieke op donderdag 13 oktober 2005 om 13:46:
Omdat ik niet 10 min. eerder open ging voor haar begon ze toch een partij te schelden.

hahaha.....je hebt helemaal gelijk...ik ken deze lui! Ook op donderdag koopavond, komen ze om 3 minuten voor 9 binnen of ik wel even een tekening en offerte wil maken :S ... Als je dan vraagt of ze wel direct willen beslissen en ook daadwerkelijk gaan kopen, dan "ben jij een aso, en verleen je slechte service, immers je kan toch wel even een tekening maken?"

Je zit dan in je eigen tijd tot 23:00 uur terwijl je er al een hele dag en avond op hebt zitten, --dat mogen ze wél van je verlangen-- maar om een order vragen is dan plotseling niet toegestaan :gaap: ....... nou geloof me ... die lui die zolaat binnen komen rennen hadden toch niet gekocht! Zeker als je zoveel geld uitgeeft aan een badkamer, dan neem je daar écht wel de tijd voor hoor, en doe je dat op afspraak, en kom je niet zo ff binnen rennen......

Nee... de Nederlandse consument kan nog een hoop leren mbt de etiketten. Als de klant koning is...laten ze zich dan ook met zoveel klasse gedragen als een koning! Doen ze dat niet, dan ben ik gewoon baas in eigen zaak........zo simpel is het, ik zeg...als klanten je niet met wederzijds respect behandelen:

[img width=252 height=95]http://www.wepsite.net/yvon/humor/dsfly.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nou k denk eerder dat Klante egoistisch zijn. K zit zelf achter de kassa maar je wil nie weten wat voor rare lui ik af en toe voor me heb. T is dat k me in moet houde maar anders..
Maar okee ik geef toe personeel ken dr ook wat van, k nie natuurlijk;)
Haha
Waarschuw beheerder
Ik werk in de kijkshop en daar word veel MEER gedaan dan klanten helpen, je bent vaa in de winkel bezig met allerlei zaken. Maar nee mensen verwachten dat je dat allemaal buiten openingstijd doet, roepen terwijl ze nog geen 10 sec. wachten door de winkel heen dat ze nou eindelijk wel is geholpen willen worden, of slaan simpelweg boos met hun vuist op de toonbank. Best lastig hoor, om dan vriendelijk te blijven...

Klanten die in de Kijkshop komen hebben sowieso geen recht van spreken. Het motto van de Kijkshop is, en dat is algemeen bekend, dat er geen adviseurs nodig zijn zodat de klant minder betaalt (of je nou daadwerkelijk minder betaalt is een tweede). Daar moeten ze simpelweg hun eigen boontjes doppen.

Het is zelfs zo dat veel winkelketens naar totaal niet adviseren toe willen. Het principe wat ze willen gaan hanteren is inruimen en that's it. Dat is waar ze op willen bezuinigen.. vandaar ook dat er overal veel geïnvesteerd wordt in automatisering. De klant kan zijn/haar borst dus nog goed natmaken in de toekomst. :yes:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 08:43:
zelfs als ik uitgescholden of bedreigd word of mensen me behandelen als een hond ( hey jij, kom is hier en doe die vitrine open ) weet ik mn fatsoen te houden. Best dom eigelijk van mezelf, want ik ben niet MAAR winkelpersoneel !

Ik trap ze dan direct de winkel uit, simpel. Klant wordt door mij geholpen als koning als hij respectvol is en blijt. Dan krijgen ze van mij het advies waarvoor ze op bureau's flink in de buidel moeten tasten. Zo niet, dan hebben ze aan mij de verkeerde en behandel ik ze ook niet respectvol.
Waarschuw beheerder
ja voorspelbaar. de meeste klanten zijn ook dom lomp en irritant! ik verkocht van de week nog wat steenkool aan wat domme lompe klanten.

Waarschuw beheerder
donateur
Komt me heel bekend voor, meestal hebben de medewerkers geen of bijna geen eens product kennis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 19:51:
geen of bijna geen eens product kennis.

had jij dat wel als 16 jarig knulletje? die gasten interesseert het geen moer zolang ze hun geld maar krijgen!

Waarschuw beheerder
achja ik vind bush achterlijk en dat is een president dusse....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ramirez Blanco op donderdag 13 oktober 2005 om 19:53:
had jij dat wel als 16 jarig knulletje?

Dixons, ik vind dat ze daar toch echt van alles moeten kunnen vertellen over het product, en niet de begrippen weten van wat er op de verpakking staat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 19:58:
Dixons, ik vind dat ze daar toch echt van alles moeten kunnen vertellen over het product, en niet de begrippen weten van wat er op de verpakking staat

Dixons is toch witgoed e.d.? Dat valt qua breedheid wel mee dus is te doen. Probleem is het salaris wat uitgekeerd wordt (overal wel) dus daarvoor krijg je sowieso geen opgeleid personeel. Gelet op het verloop in personeel (niemand blijft hangen) kan niemand verwachten dat er veel kundige mensen in dergelijke winkels werken. Wie anders denkt die staat niet met beide benen op de grond.

Let wel: ik zeg niet dat dit goed is, het is zelfs een slechte onwikkeling, maar je kunt het personeel niet kwalijk nemen, zeker niet in de franchise-ketens.

Maar goed, ik ben net klaar met mijn laatste studie, tot het moment dat ik werk gevonden heb werk ik nog parttime in de Gamma. Voor mensen die zich normaal gedragen zorg ik er zelfs desnoods voor dat ze duizenden euro's besparen door onder overheid regelementen uit te komen, door architecten- of constructeurskosten niet te hoeven betalen, enz, enz... Teken de details voor ze uit, maak een materiaalstaat of globale planning voor het project wat ze uit willen voeren... niet is te gek... tót het moment dat ze achterlijk gaan doen en dan mogen ze van mij snel oprotten uit de winkel. :yes::P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 13 oktober 2005 om 20:10:
kan niemand verwachten dat er veel kundige mensen in dergelijke winkels werken

Als ze ook nog kundig zijn is dat alleen maar meegenomen (y), maar waar het om gaat is dat je in sommige winkels gewoon als een debiel behandeld wordt. Met kundigheid heeft dit niets te maken, wel hoe een persoon zelf in elkaar steekt :yes:
Waarschuw beheerder
Tsja, zolang de klanten zelf nog altijd stukken debieler doen hebben ze weinig recht om te spreken. ;)