Partyflock

Forumonderwerp · 817634

Waarschuw beheerder
donateur
Winkelpersoneel wordt door consumenten vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd gevonden. Deze houding kost detaillisten jaarlijks vele tientallen miljoenen, zo concludeert Klantonderzoek Nederland, dat speciaal voor detailhandelaren een website heeft opgezet om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden.

Op de site gaven in totaal 9000 respondenten hun mening over de houding van personeel. "De keren dat je goed en vriendelijk in cd-winkels, fietsenzaken of warenhuizen wordt geholpen, zijn op één hand te tellen", aldus Ad van Beek, directeur van het onderzoeksbureau. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat sprake is van asociaal gedrag."

Van Beek geeft het voorbeeld van damesmodewinkels waarin het personeel er al bij voorbaat van uitgaat dat klanten alleen langskomen om te kijken. "Het personeel straalt die desinteresse gewoon uit, en het gevolg is dat de klant inderdaad de benen neemt."

Bron

Helemaal me eens, ik erger me rot aan die verwende kuttekoppen... ;d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:23:
Nee, daar bedoel ik mee: die zich irriteren aan dingen die echt niet het irriteren waar zijn en sterker nog, die

lees de rest ook ff dan :/

als zoiets langer dan 10-15 minuten duurt zeg ik er wat van ja...
Tegenwoordig moet je al een uur (hier dan) extra uitrekken als je boodschappen wil gaan doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat het te maken heeft met dat de winkels alleen verkopers willen hebben vanaf 15 jaar :S echt te belachelijk. ik heb zelf een bijbaan in een schoenenzaak nou moesten we meer personeel...als er mensen kwamen solliciteren boven de 18 zijn ze al te oud! :frusty: in mijn ogen moet je 16 jaar zijn en jaren werkervaring hebben :S.logish dat het personeel vaak dom ingeschat word.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:27:
als zoiets langer dan 10-15 minuten duurt zeg ik er wat van ja...
Tegenwoordig moet je al een uur (hier dan) extra uitrekken als je boodschappen wil gaan doen.

Heb de rest ook gelezen hoor, maar ik denk dat je lichtelijk overdrijft.. :[
Waarschuw beheerder
ik probeer zelf in de winkel wel altijd netjes en beleefd te blijven, maarr vaker maken klanten het me ook echt moeilijk hoor..

het resultaat is dus, dat ik mensen die vriendelijk "kijken" (de uitstralin enzo) ook vriendelijk benader, en dat ik tegen de rest gewoon niks zeg, tenzij ze me iets willen vragen :)
dan is het voor mij iig ook prettig :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nienna Nólatári (TL oldskool) op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:35:
ik probeer zelf in de winkel wel altijd netjes en beleefd te blijven, maarr vaker maken klanten het me ook echt moeilijk hoor..

het resultaat is dus, dat ik mensen die vriendelijk "kijken" (de uitstralin enzo) ook vriendelijk benader, en dat ik tegen de rest gewoon niks zeg, tenzij ze me iets willen vragen

Klinkt heel bekend.. Alleen probeer ik meestal wel vriendelijk te doen tegen sjaggie mensen. Met een grapje ofzo komen ze soms ook weleens los en worden ze wat vriendelijker.. als dat niet helpt geef ik ut ook op:P
Waarschuw beheerder
dat doe ik alleen maar als ik kassawerk heb en er dus niet onderuit kom ;) haahaha
anders blijf ik zo ver mogelijk bij iedereen uit de buurt :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:35:
Heb de rest ook gelezen hoor, maar ik denk dat je lichtelijk overdrijft.. :[

tip: niet denken want je hebt het verkeerd.
Waarschuw beheerder
donateur
het is vaak niet eens de schuld van het winkelpersoneel maar van het hogere personeel.
mijn bedrijfsleidster loopt als een kenau (of hitler in hoogst eigen opersoon) door de winkel en de sfeer is evr te zoeken als zij er is
als zij er is, komen de meeste ook liever niet
en als we een vks of een deli als leiding hebben is het superdruk omdat het dan gewoon heel gezellig is (Y)
dan worden klanten ook wel gedag gezegd...
Waarschuw beheerder
klant is koning mits klant zich als een koning gedraagd :D
Waarschuw beheerder
Nou moet ik ook wel zeggen dat mensen vaak denken dat ze alles kunnen maken hoor :S
Arrogant..een grote bek geven als iets niet in een keer helemaal goed gaat..Tegen je beginnen aan te praten terwijl je met een andere klant bezig bent..Of kwaad worden als ze heel even moeten wachten.

En soms heb je mensen aan de kassa..die zijn zo strontvervelend..daar kun je gewoon niet netjes en aardig tegen blijven..
Ik probeer altijd zo vriendelijk en netjes mogelijk te blijven..maar als ze me dingen tegen me gaan zeggen die niet kunnen, of sexistische opmerkingen ofzo..tjsa.. :X
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:30:
Ik probeer altijd zo vriendelijk en netjes mogelijk te blijven..maar als ze me dingen tegen me gaan zeggen die niet kunnen, of sexistische opmerkingen ofzo..tjsa..

iedereen heeft een grens he :yes:
ik kan blij zijn dat ik weet dat mijn bedrijfsleider dan dus helemaal achter me staat, en ik een klant dan dus ook op een nette manier terecht mag wijzen ;)
Waarschuw beheerder
jaa dat mag ook wel

marjaa als ze een grote bek hebbe dan geef je die tog gewoon terug
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bass in your f#cking face op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:41:
marjaa als ze een grote bek hebbe dan geef je die tog gewoon terug

Dat kun je wel doen ja...maar dan moet je je nog op een bepaalde manier proberen in te houden..
want voor je het weet stappen ze naar de leiding en heb jij een klacht aan je broek hangen :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:18:
Vind dat vaak ook opgaan voor mensen die in de horeca op evenmenten werken

nou dat vind ik dus niet mensen in horeca hebben altijd plezier in hun werk anders houd je dat niet vol

kwa winkel personeel weet ik weinig van ik koop alleen maar spullen bij de makro ik haat suppermarkten :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:45:
Dat kun je wel doen ja...maar dan moet je je nog op een bepaalde manier proberen in te houden..
want voor je het weet stappen ze naar de leiding en heb jij een klacht aan je broek hangen

en terecht had je maar en vak moeten leren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:49:
en terecht had je maar en vak moeten leren

Ooit gehoord van bijbaantjes :X?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb ff een tijdje bij de efteling gewerkt...
Daar word je omver gereden door mensen met hun auto omdat je ze niet de invalide parkeerplaats oplaat zonder dat ze eerst kunnen aantonen dat ze daadwerkelijk invalide zijn... :vaag:
Vriendelijk blijven op zo'n moment...tuurlijk niet...middelvinger...spugen en schoppen tegen de auto zal je bedoelen... B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:49:
Ooit gehoord van bijbaantjes ?

als het je vak niet is moet je er niet aan beginnen zo klaar is dat als je iets alleen voor het geld doet ben je mooi fout bezig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:51:
Ik heb ff een tijdje bij de efteling gewerkt...
Daar word je omver gereden door mensen met hun auto omdat je ze niet de invalide parkeerplaats oplaat zonder dat ze eerst kunnen aantonen dat ze daadwerkelijk invalide zijn...
Vriendelijk blijven op zo'n moment...tuurlijk niet...middelvinger...spugen en schoppen tegen de auto zal je bedoelen...

je had een trap tegen mijn auto gegeven dan had je meteen niet meer op partyflock gestaan :yes:
Waarschuw beheerder
Het is maar een stuk blik op wielen... ;p
Of ik het moet opikken dat ze mij bijna invalide rijden... :vaag:

Heb zelfs een collega over de motorkap zien vliegen toen...die bezoekers daar zijn vaak echt niet normaal... :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb ik dan gezegt dat het mn vak niet is?
Ik zeg alleen dat er af en toe vervelende klanten bij zitten..
En ik laat me niet afbekken door iemand.
Net zo min als jij dat zou laten doen .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:55:
Het is maar een stuk blik op wielen...
Of ik het moet opikken dat ze mij bijna invalide rijden...

mijn autos zijn geen blikjes op wielen en ik zal dat verdedigen tot ik er zelf aan sterf maar van mijn spullen blijft iemand af en nee je hoeft je niet omver te laten rijden maar er is een andere oplossing beveiliging bellen ik weet wel hoe dat werkt op die parken dus dat weet jij ook wel :cheers:

Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:55:
Heb ik dan gezegt dat het mn vak niet is?
Ik zeg alleen dat er af en toe vervelende klanten bij zitten..
En ik laat me niet afbekken door iemand.
Net zo min als jij dat zou laten doen .

dat klopt hebt je gelijk in maar ik heb wel eens in een kleding winkel iets gevraagt en dan wordt je afgebekt omdat ze er niks vanaf weten nah sorry maare vind als je geen verstand van kleding hebt dat je er niet hoort te werken :flower: ik winkel liever in italie :d krijg je iemand mee die alles weet en die je draag ezel wordt :p beter kan niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:55:
Heb zelfs een collega over de motorkap zien vliegen toen...die bezoekers daar zijn vaak echt niet normaal...

je bent ook wel erg dom als je een auto probeerd terug te koppen na mijn idee :yes: mijne weegt 1600kilo
Waarschuw beheerder
Ik werkTE in een supermarkt..en wat je daar al niet aan je kassa krijgt :vaag: Sta je echt nog van versteld!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:58:
ik heb wel eens in een kleding winkel iets gevraagt en dan wordt je afgebekt omdat ze er niks vanaf weten nah sorry maare vind als je geen verstand van kleding hebt dat je er niet hoort te werken

Dat ben ik helemaal met je eens :)
Zo iemand die, wanneer je er iets aan vraagt, dezelfde vraag eerst aan tien andere mensen moet voorleggen voor ze je eindelijk antwoord kunnen geven!
Waarschuw beheerder
omdat ze kleine kutkoters liever aan het werk willen hebben omdat ze goedkoper zijn maar ze vergeten even dat ouderen meer ervaringen kunnen hebben maar ze zijn te duur, ik voel me af en toe net een oud iemand die geen werk kan krijgen wegens de leeftijd en ik ben nog maar 25 het is gewoon allemaal klote
Waarschuw beheerder
Uitspraak van calimerootje op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:04:
ik voel me af en toe net een oud iemand die geen werk kan krijgen wegens de leeftijd en ik ben nog maar 25

Dat heb ik dus ook..
Kom je daar aan met je 19 jaar..
Ja..sorry..maar je bent te oud.Voor jou hebben we er zo 3 van 16 :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:58:
beveiliging bellen

Hoe?
Het is ook ongeveer een kwartier lopen naar dat hok van hun...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:03:
Ik werkTE in een supermarkt..en wat je daar al niet aan je kassa krijgt Sta je echt nog van versteld!

in een suppermarkt vind ik het ook dat klanten zich behoorlijk misdragen maar dat vind ik ook wel weer de schuld van de winkel ketens hun hebben die openingstijden veel te ruim en dan krijg je eenmaal mensen met korte lontjes en personeel wat liever om 18uur thuis zit te eten wat verplicht wordt tot 21 uur te werken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:06:
Hoe?
Het is ook ongeveer een kwartier lopen naar dat hok van hun...

hmzz slechte tent dan de efteling bij walibi world hebben ze allemaal portos waar ze met iedereen in contact staan dus wat doen ze daar beter dan bij de efteling :d
Waarschuw beheerder
hm...over de openings en sluitingstijden hoor je eigenlijk nooit iemand.Dat weet je namelijk van te voren..en als je daar niet tegen kan dan moet je er niet aan beginnen :D
Maar als ik bijvoorbeeld een rondje door de winkel heen liep ook..vind je gehakt tussen de koekjes..flessen wijn in de vriezer en gebak bij het kattenvoer :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:00:
je bent ook wel erg dom als je een auto probeerd terug te koppen na mijn idee mijne weegt 1600kilo

Hij stond volgens hun gewoon in de weg want ze wilden ook op de invalideparkeerplaars net als die 2 oudere mensen ervoor...die wel netjes een invalidekaart hadden... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:09:
Maar als ik bijvoorbeeld een rondje door de winkel heen liep ook..vind je gehakt tussen de koekjes..flessen wijn in de vriezer en gebak bij het kattenvoer

dit vind ik juist erg lachwekkend :-) ja sorry ik heb nooit last van suppermarkten ik koop alles bij de groothandel ken ik lekker relaxen en me dingetjes kopen en ik zet me wagentje bij de kassa neer en ik gaat een hapje eten in het restaurant en als ik klaar ben zit alles in de auto en ik kan naar huis :cheers:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:08:
hmzz slechte tent dan de efteling bij walibi world hebben ze allemaal portos waar ze met iedereen in contact staan dus wat doen ze daar beter dan bij de efteling

Alleen mensen met iets meer zeggenschap hebben zo'n ding...op de parkeerplaats sta je als medewerker daar idd zwaar afgelegen...
Alleen in sporadische gevallen mocht je er 1 bij jehebben...als je richting de bussenparkeerplaats gaat bijvoorbeeld of op bepaalde stukken buiten het hek enzo...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:09:
Hij stond volgens hun gewoon in de weg want ze wilden ook op de invalideparkeerplaars net als die 2 oudere mensen ervoor...die wel netjes een invalidekaart hadden...

en tog zou ik niet voor een auto springen zal wel aan mij leggen maare het zou mij weinig uit maken als iemand door rijd en tog een plek neemt waar die niet mag staan liet gewoon de wegsleep dienst komen en klaar is het verhaal ik haat zieken huizen :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:11:
dit vind ik juist erg lachwekkend

Niet als je dat elke dag moet gaan opruimen..je wil nie weten wat er allemaal te voorschijn komt!:-o
Maar ja..dat zul je denk ik altijd wel blijven hebben :D
Hm..misschien moet ik de groothandel maar es in mn achterhoofd houden :-\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Axel Foley op dinsdag 11 oktober 2005 om 11:47:
Klanten zijn vaak zelf dom, lomp en brutaal.

Volledig mee eens :jaja:
Maar je hoort als winkelmedewerker daar op in te springen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:13:
Niet als je dat elke dag moet gaan opruimen..je wil nie weten wat er allemaal te voorschijn komt!

daarom juist dat houd het winkelpersoneel aan het werk en van de straat:d

Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:13:
Hm..misschien moet ik de groothandel maar es in mn achterhoofd houden

doe dat maar niet want dan krijg je dit soort dingen ook nog bij de groot handel en dan vind ik het daar niet meer leuk :d:d:d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:12:
en tog zou ik niet voor een auto springen

Hij sprong niet...hij stond daar gewoon... ;)
Wegspringen ging het ook veel te snel voor...

Later...na een paar uur ofzo...is die man ook alsnog opgepakt...
Maar wel pas nadat mijn collega had lopen doorzeuren over dat ze hem achterna moesten...want daar wilden ze eigenlijk ook niet aan beginnen... :no:
Kutbedrijf...ben er ook meteen weggegaan...
Waarschuw beheerder
Winkelpersoneel is helemaal NIET lomp, dom en brutaal! :nee:

Winkelpersoneel reageert gewoon op het gedrag van klanten.
Veel klanten (niet alle) behandelen winkelpersoneel alsof ze achterlijk zijn...een begroeting kan er niet meer van af. Als er iets is uitverkocht (waar je als personeel zijnde niets aan kan doen)dan kun je een grote bek krijgen of bedreigingen en/of verwensingen aan je hoofd..terwijl je notabene bezig bent een alternatief/oplossing te zoeken.
Etc..etc...etc..

Ik heb vanaf mijn 16e in een winkel gewerkt maar ben nu uit die wereld gestapt want er is teveel veranderd. Had je "vroeger" 90% gewone en beschaafde klanten en 10% klootzakken..nu is de verhouding 50/50.

Kortom..de maatschappij is naar de kloten..mensen hebben geen respect meer voor anderen en dat zie je in een winkel terug. Veel klanten zijn lomp, agressief en brutaal...en winkelpersoneel reageert erop...actie-->reactie.
Waarschuw beheerder
Ben het ermee eens dat in veel winkels het personeel onaardig en arrogant is. Ik werk zelf ook in een kledingzaak, maar bij ons is het vaste prik dat je altijd de klant groet en lacht! Wij zijn echt nooit onvriendelijk tegenover de klant, tenzij de klant dat naar ons is natuurlijk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:18:
doe dat maar niet want dan krijg je dit soort dingen ook nog bij de groot handel en dan vind ik het daar niet meer leuk :D:D:D

Ik wilde er echt niet gaan werken hoor :9
Maar om boodschappen te doen bedoelde ik ;)
Ik ruim wel altijd alles netjes op :D
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Klanten zijn over het algemeen inderdaad vele malen erger dan het personeel zelf. Klanten die zelf nooit hebben gewerkt in de detailhandel hebben dat overigens zelf totaal niet in de gaten...

Meestal komen ze al binnen met de gedachte "oh, nou moet ik het weer aan zo'n domme schoolverlater vragen" terwijl misschien wel het grootste deel simpelweg studenten zijn die een zakcentje bij proberen te verdienen en veelal zelfs hoger opgeleid zijn dan de klanten zelf. :S Heb het vaak genoeg meegemaakt dat de mensen zich dan ook zo opstelden. Mijn spelletje was dan altijd door ze dan ook te helpen met de meest formele woorden achter elkaar om zodoende de klant erachter te laten komen dat ze zelf zo dom waren om die gedachte alleen al te hebben. Je pikt ze er ook zo uit, de mensen die zichzelf hoger achten, en kunt ze op voortreffelijke wijze even op hun plaats zetten. Heerlijk is dat! :yes: Je hebt er zelfs klanten bij die vanuit het niets trots gaan lopen vertellen over de studie van hun zoon of dochter. Prachtig als je die verbaasde koppen dan ziet als je vraagt of dat het enige is wat hij/zij gedaan heeft en vervolgens dat van jou opsomt. :yes: Normaal zou je daarover natuurlijk nooit beginnen maar zulke mensen verdienen het om met meer dan gelijke munt terugbetaald te worden. :P

Als ik zelf ook in een winkel kom en zie dat een klant een vak compleet overhoop gooit (wat zojuist gespiegeld is) en ook zo achterlaat dan ben ik ook niet te beroerd om er wat van te zeggen.. uiteraard op zo'n wijze dat ze zichzelf heerlijk kut voelen. :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuhhhh :bounce: op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:23:
Maar om boodschappen te doen bedoelde ik

oke maar dan moet je niet zoals bij jou alles in andere vakken smijten hoor :d

Waarschuw beheerder
Als ik in een winkel zou werken, dan zou het mij persoonlijk geen fuck uitmaken wat de klant denkt.

Als ik mijn geld maar krijg aant eind van de maand.
Waarschuw beheerder
Klopt

Niks ergers dan vervelende klanten die menen dat hun reet gelikt moet worden en dat we alle minuut maar voor hun moeten vliegen :yes:

Helemaal ernstig is als ze net voor of zelfs na sluitingstijd nog bijdehand gaan doen :nee:

Waarschuw beheerder
Mensen in een winkel moeten me niet helpen, tenzij ik erom vraag. En ze moeten al helemaal niet zeggen dat het geweldig staat als het voor geen meter zit. Maar ik heb er trouwens niet zo'n last van. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 13:53:
als het je vak niet is moet je er niet aan beginnen zo klaar is dat als je iets alleen voor het geld doet ben je mooi fout bezig

Dus naar jouw mening is iemand die wat bij wilt verdienen naast school/studie fout bezig?? Zou je de economie eens moeten zien als alle jongeren stopten met werk naast hun school en dus ook vrijwel niets meer te besteden hebben? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 14:38:
Dus naar jouw mening is iemand die wat bij wilt verdienen naast school/studie fout bezig?? Zou je de economie eens moeten zien als alle jongeren stopten met werk naast hun school en dus ook vrijwel niets meer te besteden hebben?

nope gek ik heb het over mensen die ergens gaan werken terwijl ze er geen zin in hebben en het alleen voor het geld doen
Waarschuw beheerder
De meeste baantjes die je naast een studie kan volgen zijn nou niet echt bepaald de baantjes waarmee je je verbonden voelt...daar zoek je een vaste baan natuurlijk wel op uit...maar een bijbaan...je hebt weinig keus vaak... :)