Partyflock

Forumonderwerp · 755701

Artiest {SHOWLIST artist 35918, 50714}
Waarschuw beheerder
Iedereen ken ze wel de beroemde 1200 mk2 van technic. Wordt algemeen nog steeds beschouwd al DE beste en meest betrouwbare draaitafel. Hoe zijn de meningen hier daarover??
Waarschuw beheerder
donateur
Klopt...

OEM bak is nog niet zo lang meegegaan als de SL1200 dus dat weet je over een paar jaar pas..

Technics is meer dan techniek het heeft ook een status.

Artiest {SHOWLIST artist 52609, 81872}
Waarschuw beheerder
Technics man :respect::respect:
Waarschuw beheerder
technics nr 1 :yes:
Waarschuw beheerder
Beetje naar de bekende weg vragen hey ... :bah:

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder
das ook zon 8 procent rotding ;P

Waarschuw beheerder
Klopt helemaal niet :no:

Technics MK5G (l)
Waarschuw beheerder
ik hoorde juist van iemand ,anders dat er best wel iets beter is dan technies , maar alleen technics een grotere merk naam heeft ! dat had ik gehoord maar kan wel fout zijn :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Technics blijft de shit :respect: 8)

Waarschuw beheerder
Inderdaad kan het soms lastig zijn dat technics maar tot plus 8 gaan. Waarom gaan alle platen spelers tot plus 10 of meer,maar gaat technics maar tot plus 8?
En nog iets: Ik hoor vaak mensen zegggen dat er in de toekomst alleen nog maar met cds gedraaid zal gaan worden a la laidback luke zal ik maar zeggen, wat vindt men hier van?/
Waarschuw beheerder
donateur
Cd's kan je branden

Vinyl Niet b)
Waarschuw beheerder
donateur
CD spelers hebben de toekomst, platen waren er omdat dat "gevoel" er is.

De CD spelers zijn tegenwoordig zo goed en met cdrs kan je zoveel..
Aleen zal dit nog jaren duren.

Waarschuw beheerder
Ik had laatst docu gezien en zo'n dj vertelde dat in china vrijwel meer gedraait werd met cds, en sommige tenten helemaal geen tt's hebben 8). Die dj zei toen ook 'ze lopen daar in china achter, onee voor'

Ik vind t allebei wel vet, maar vinyl kun je weinig mee, cdplayers vette tricks etc (L)
Artiest {SHOWLIST artist 65366, 10843, 4146, 35710}
Waarschuw beheerder
heiliggg schennis.......ga je mond spoelen.....house is vinyl.....het is idd gevoel..een gevoel dat erbij hoort
Waarschuw beheerder
maar vinyl kun je weinig mee,

het gaat erom hoe je met je draaitafels en mengpaneel omgaat

met CD's kun je net zoveel. Het ligt eraan hoeveel mogelijkheden je ziet.

Just my 2 cents...

Waarschuw beheerder
haha als je dat al heilig schennis noemt, lever jij je stereo maar in dan ;) Gaan we het op de ouderwets emanier zoals vroeger doen, die machines met die buizen, oei daar kwam een geluid uit 8). Maarja vinyl is idd meer gevoel, heb je meer t idee dat je het bestuurd, geen knopjes indrukken dat is ook weer zo, maarja ik doe t 50/50 dus allebei :)

Waarschuw beheerder
Voor my de Technics heb niet zoveel ervaring met andere
merken.
Maar ik zou een klein beetje gek worden als er straks
meer gedraaid werd met cd's dan vinyl

Vinyl blijft voor mij de nummer 1 .
Waarschuw beheerder
gewoon draai tafels en 2 cd spelers zo moet je het laten wat denk je dat je heel je collectie eerst in soundforge ga opnemen en vervolgens op cd ga zetten ja den ben je wel effe bezig :vaag:

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder
[img width=418 height=249 width=418 height=249 width=418 height=249 cacheid=0001a3a50003bf366aa265b71a009e8a9d]http://www.garagemusic.co.uk/equipment/soundlab1600.jpg[/img]

:respect: Soundlab :respect:

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Technics nummer 1? Wat mij betreft toch de Reloop RP-6000.
Vinyl draaien levert trouwens een veel betere geluidskwaliteit dan CD, behalve bij cd's die officieel zijn uitgegeven. Zelf mp3's van je vinyls maken en ze op cd branden levert alleen kwaliteitsverlies op door het simpele feit dat dr compressie op is toegepast (dus kwaliteitsverlies)

Plus dat CD's veel sneller kwijt raken ;)

Waarschuw beheerder
en cd hoesjes snel naar de tering gaan :P
Waarschuw beheerder
tot de 8 % zuigt

Smurfenstemmetjes niet dan? Vind 8% zat hoor. En anders kan je ze gemakkelijk opvoeren.

Is wel leuk hoor, met CD's draaien, maar het haalt het echt niet bij vinyl hoor :9

*edit ik heb het geleerd met +/-6, dussssss ;-)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 24541, 44425}
Waarschuw beheerder
idd. aan de ene kant kwa techniek zou ik zeggen: OEM bakken

Aan de andere kant kwa status: ruled technics zwaar...

duurt nog ff, maar denk dat OEM die status langzaam gaat overnemen.

Waarschuw beheerder
reloop rp-6000 is toch ook een oem bak? (waar staat oem voor trouwes? :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4456, 2124}
Artiest {SHOWLIST artist 68299, 89019}
Waarschuw beheerder
Tecnics nog altijd de nr 1

Waarschuw beheerder
hoop niet dat het met cd`s word :(
platen geeft echt get gevoel dat je aan het draaien bent :P
dat heb ik tenminste ;)
en hoe die technics zijn weet ik niet heb nog steeds me goedkope tafeltjes van 3 jaar geleden,en die doen het nog perfect.

mzzl T.P.F

Waarschuw beheerder
misschien moeten ze ook naar andere technieken kijken zoals dat ding van stanton dat je met een laptopje draait :)

je legt gewoon vinyl neer en het geluid komt uit een laptopje... dat lijkt mij beter dan cd's.

final scratch heet ut.

http://www.finalscratch.com/v3/index.shtml

maar voor mij blijft technics numero uno :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar voor mij blijft technics numero uno :D

En voor mij: [img width=33 height=43 cacheid=00129f540001325264eda57a1a009eae04]http://lauwtje.xs4all.nl/forum/images/smiles/phil.gif[/img]
Waarschuw beheerder
nou ik blijf zeker gewoon doorgaan met platen mixen.
vindt het met cd,s mixen geen reet aan
Waarschuw beheerder
donateur
dr. PHIL ruleerd!!!!!!!!!!
en ik denk dat er altijd dj's blijven die met vinyl blijven werken!!!
beste ie gewoon 2 sl1200 en een sl dz1200

Ik zag verleden maand ook een stanton staan, werd gezegd dat er de beste motor van allemaal in zit!

http://www.stantondj.com/alpha44/load.asp?page=st150

Waarschuw beheerder
Vinyl is gewoon beter en een cd mixer moet al scratch simulation hebben, anders is een PC met BPM Studio en een remote controller meer dan voldoende.
Werkzaam bij Louder
Artiest Antrum
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zelf 2 SL1210 draaitafels zijn echt superfijn!
en die wannabee draaitafel/cd spelers daar waag ik me niet aan.
heel af en toe zondig ik als ik een cdtje draai maar dat komt haast niet voor!
en als ik dat doe *sorry* :P gebruik ik mijn denon dn-d9000 cd spelers zitten fijne functies op die op een moderne mangpaneel ook zitten

[img width=500 height=392]http://www.geocities.com/my_favorite_electronics/Denon_DN-D9000.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nogmaals

:no:

:[

'mk5 G'
'mk5 G'
'mk5 G'

pfff zucht nu doorgedrongen? :devil:

Dus 8% zeggen we ook dag tegen :) 16% (L)
Artiest {SHOWLIST artist 21745, 54957}
Waarschuw beheerder
geef mij maar gewoon een technics :D
Werkzaam bij Next.gen events
Artiest {SHOWLIST artist 31774, 72124}
Waarschuw beheerder
donateur
sl.1210 M5G :jaja:

Waarschuw beheerder
idd fuck 8% :P

Waarschuw beheerder
Vette Denon cd-player man! (y) Daar kan mijn Wehkamp-modelletje niet tegenop! :no:

Maaruuh, even over de sl1200, ik heb het idee dat er best al betere zijn maar dat sl'ers bang zijn voor verandering of om dit te moeten toegeven...
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 50700, 21069}
Waarschuw beheerder
Sinds ik 2 OEM tafels heb staan ben ik daar toch voor gevallen :) sterkere motor, snellere reacties ... maja das mijn mening :)
Waarschuw beheerder
OEM = Tis-echt-nix (nog!)
close but no sigar!!!
Teveel onduidelijkheid.

Oem is niet slecht, kan zelfs heel goed zijn, misschien soms wel beter.
Maar men denkt vaak dat een enkel sterkere moter en een grotere pitch range de tafel beter maakt dan de sl.

Er komt wel wat meer bij kijken, te beginnen met de ophanging en flutter. En daar lopen (niet bij elke OEMBAK waarschijnlijk) de verschillen best wel uiteen.

Je merkt het ook aan de prijzen dan. Die ECHTE GOEDE OEM-bakken zijn bijna dan wel niet duurder dan de sl.
En het ging er dacht ik om dat de kwaliteit het zelfde/beter is maar de prijs lager. Ik vind dit persoonlijk tegenvallen.

hoor ook (wel eens) dat oembakken (goedkope) ophol kunnen slaan wanneer je flink met de pitchrange knoppen aan het kloten bent. Het zou je maar gebeuren dat je pitch ineens op de 78 touren overgaat terwijl je 38 wilde draaien (heeft de PDX van vestax ook, maar dan als je 10 keer ofzo achterelkaar, als een bezetene, op de reverse knop drukt, is nergens goed voor maar het viel mij wel op)

Wat de Pitch betreft vindt ik de Vestax methode het prettigst, deze heeft een apparte ultra pitchfaders en met de gewone pitch kun je op de zelfde manier de boel fijn pitchen. (ok sommige vinden het niet mooi, maar mij boeit dat niet)

Verder vind over het algemeen OEM best de moeite waard maar kijk wel goed uit wat je koopt, goedkoop kan ook duurkoop worden.
Over de betrouwbaarheid hebben we het over 5 jaar

Waarschuw beheerder
sl dz1200

:nee:

die sux :[
scratchgeluid is echt zwaar crappy

CD(nonmoving) = top CJD1000MK2
CD(moving) = top CDX

TT = OEM (SynQ / Akiyama / Stanton / Reloop)
Technics
beetje afhankelijk wat je belangrijk vind...

technics heeft denk ik zo een betere arm
OEM heeft sterktere motor, en weidere pitchrange/reverse

oem is wel lichter dan technics dit heeft ook voor sommige mensen mischien een nadeel, maar zo hard staat mijn muziek niet dat dit uitmaakt!

pitchfader van OEM schijnt ook beter te zijn (gevoeliger)maar dit heb ik zelf niet echt kunnen ondervinden

Vestax geen ervaring mee..

Artiest {SHOWLIST artist 139692, 27893}
Waarschuw beheerder
Sync.....

Meer mogelijkheden en dezelfde degelijkheid....

Waarschuw beheerder
iedereen zweert toch bij wat die zelf heeft staan thuis dus...

Waarschuw beheerder
Er komt wel wat meer bij kijken, te beginnen met de ophanging en flutter. En daar lopen (niet bij elke OEMBAK waarschijnlijk) de verschillen best wel uiteen.

De wow & flutter zijn wat hoger bij de OEM-bak dan bij de Technics-bakken, maar dat schijnt onontkoombaar te zijn bij zo'n zware motor. En merken doe je het sowieso niet, puur theoretische verschillen.

Je merkt het ook aan de prijzen dan. Die ECHTE GOEDE OEM-bakken zijn bijna dan wel niet duurder dan de sl.

De Technics-bakken zijn veel duurder dan de OEM's. Het enige merk van de OEM-bakken dat duurder is dan de Technics is Stanton en die staan sowieso al bekend om hun belabberde prijs/kwaliteit-verhouding. Bullshit dus.

Er zijn drie punten waarop de OEM-bak minder is dan de Technics: ten eerste is demping minder goed, ten tweede zijn de lagers niet perfect afgesteld vanuit de fabriek net als bij Technics en ten derde is de duurzaamheid nog onbekend.

Kwestie van persoonlijke keuzes dus. :)

Sync.....

Meer mogelijkheden en dezelfde degelijkheid....

Meer mogelijkheden: ja.
Dezelfde degelijkheid als Technics: denk het niet. En mocht dat zelfs al zo zijn dan moeten de OEM-bakken dat de komende 20 jaar eerst nog gaan bewijzen...

iedereen zweert toch bij wat die zelf heeft staan thuis dus...

Nee dus, want ik heb zelf twee SL-1210MK5's thuis staan. Maar die gaan op een gegeven ogenblik zeker wel vervangen worden door twee OEM-bakken. :)
laatste aanpassing
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest {SHOWLIST artist 7273, 36976}
Waarschuw beheerder
Voor mij blijft technics op nummer 1 :)

Dit is gewoon voor mij de ideale draaitafel waar het allemaal om gaat.
andere merken proberen dicht bij de technics te komen maar ze kijken alleen maar af naar de techniek van technics.
Technics was vernieuwends en daarom de standaard omdat ie zichzelf heeft bewezen en het merk is geworden voor draaitafels.

zinloze topic dit ook ;)

Waarschuw beheerder
OEM is op de meeste punten gelijk aan Technics, op sommige punten iets minder maar qua features en correctiegedrag veel beter.

Afgekeken is de techniek sowieso niet, alles is compleet opnieuw ontworpen, vandaar ook de oersterke motor en bijzonder nauwkeurige constantheid van de motor, door het nieuwe meetsysteem. :)

Geen zinloos topic dus. :)
Waarschuw beheerder
motor is hetzelfde principe als dat van technics alleen 25 jaar later?

Waarschuw beheerder
Dacht het niet. :P

De theoretische kracht van Technics-motoren is ongeveer 1,6kg/cm2, bij de OEM-bakken is dit 4,5kg/cm2. De OEM-bakken zijn gemeten in de praktijk en daar komt zelfs 4,75kg/cm2 uit.

Ook heeft de Technics dit onderdeeltje niet, waardoor de OEM-bak veel sneller corrigeert als je hem een zwieper verkoopt:

[img width=400 height=335 width=400 height=335 cacheid=00087009001775d5ff437c971a009fdef9]http://www.aboutdj.nl/images/stories/reviews/super_oem_7.jpg[/img]

Nog meer weten? Check http://www.aboutdj.nl. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geen intresse in de oem hoor, ben erg tevreden over me 3 technics.
Technics is gemaakt in Japan, Oem in china ofzo voor mij zegt dat al wel genoeg..

ik heb het niet echt ook over de motorkracht, maar dat de draaiplaat ook onderdeel is van de motor.

Waarschuw beheerder
Antwoord op Timmer1981,

Helemaal gelijk, de theorie is idd dat de correctie veel beter (lees: sneller) moet zijn en dat je nooit meer met aflopende tafels zou moeten zitten. De motor is idd een stuk sterker, zou wel eens op die tafels willen draaien, new-line is er in ieder geval erg positief over.

Heb 2 weken geleden op de MK5 van technics gedraaid en die zijn super stabiel, maar daar hangt helaas een prijskaartje aan..

Heeft iemand die OEM bak die timmer1981 bedoelt? zie www.new-line.nl voor medel/specificatie

Waarschuw beheerder
Geen intresse in de oem hoor, ben erg tevreden over me 3 technics.
Technics is gemaakt in Japan, Oem in china ofzo voor mij zegt dat al wel genoeg..

ik heb het niet echt ook over de motorkracht, maar dat de draaiplaat ook onderdeel is van de motor.

Ik vind het best, sluit je ogen maar voor de waarheid. :)

De platter van de OEM is net zo goed als die van de Technics, maak je daar maar geen zorgen over. :)

Zelf heb ik mijn Technics gekocht toen de OEM-bakken net uit waren, toen was er nog niks over bekend en was er een levertijd van 3 maanden. Nu zijn er bergen reviews en gebruikerservaringen en ik ga mijn Technics dus zo snel mogelijk verkopen als ik geld genoeg heb voor 3 OEM-bakken. :)

Waarschuw beheerder
2 King_Dude

ik heb die van SynQ (XTRM1)
zijn allemaal zo goed als identiek duss ;)

beter of niet als technics... whatever zijn ze zkr niet slechter... en goedkoper dusss ;)

duurzaamheid.. tjeh.. ik weet nu toch al dat ik over 6 jaar een andere heb staan.. dus niet echt boeiend of die nou 10 jaar of langer mee gaat

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
TimMer1981 13 maart 2005 16:03
Ik vind het best, sluit je ogen maar voor de waarheid. :)

De platter van de OEM is net zo goed als die van de Technics, maak je daar maar geen zorgen over.

Zelf heb ik mijn Technics gekocht toen de OEM-bakken net uit waren, toen was er nog niks over bekend en was er een levertijd van 3 maanden. Nu zijn er bergen reviews en gebruikerservaringen en ik ga mijn Technics dus zo snel mogelijk verkopen als ik geld genoeg heb voor 3 OEM-bakken. :)

Waarom ga je overstappen van Technics naar een OEM-bak?

Niks tegen de super OEM-bakken (ik heb per slot van rekening zelf 2 SynQ XTRM-1's hier thuis staan), maar je gaat er toch niet op voor- of achteruit wanneer je overstapt van je SL's? :)

Waarschuw beheerder
pitchrange / reverse

das eigenlijk het enigste (standaart) verschil

reverse kit kan je ook nog op je sl regelen dus dan zou het puur voor de pitchrange zijn

Waarschuw beheerder
Antwoord op Timmer1981,

Helemaal gelijk, de theorie is idd dat de correctie veel beter (lees: sneller) moet zijn en dat je nooit meer met aflopende tafels zou moeten zitten. De motor is idd een stuk sterker, zou wel eens op die tafels willen draaien, new-line is er in ieder geval erg positief over.

Heb 2 weken geleden op de MK5 van technics gedraaid en die zijn super stabiel, maar daar hangt helaas een prijskaartje aan..

Heeft iemand die OEM bak die timmer1981 bedoelt? zie www.new-line.nl voor medel/specificatie

Een vriend van me heeft een setje Synqs staan en een vriendin van me ook, daar heb ik dus op gedraaid. Werkt perfect. :)

Correctiegedrag is veel lekkerder dan bij Technics, veel sneller. Extra pitchbereik is ook lekker voor platen die nog wel een tikkie extra kunnen gebruiken, vooral bij de wat hardere oldschool is dit wel handig, bij trance gebruik je het natuurlijk niet. ;)

Ook achteruitmixen is erg grappig zo nu en dan, leuk met More Bazz en Bike's Drum. :D

Enige wat ik bij de Technics beter vind is het pitchgevoel, dat is wat soepeler, gaat wat glijdender. :)

Al met al zeer tevreden over de OEM-bakken dus. :)

Waarschuw beheerder
IPV de SynQ's zou ik dan voor de nieuwe Stanton-uitvoeringgaan, tering wat zijn die dingen vet!

[img width=520 height=225]http://www.stantondj.com/alpha44/images/t120c_prod_hdr.jpg[/img]
:kwijl:
Waarschuw beheerder
Maar die zal ook wel weer een stuk duurder zijn dan de "standaard" oem.

Waarschuw beheerder
zal wel mee gaan vallen denk ik, heb ergens $-prijs gezien... zal ff zoeken

Waarschuw beheerder
Even de prijsjes opgezocht....
meteen ff de CD versie erbij gezet.. voor als iemand daar intresse voor zou hebben :)

http://www.djresource.nl/Forum/topic/656/p/1/highlight/stanton/
Ps.: link ff copieren plakken anders doet die het niet!

De prijs voor de Draaitafel: 399 Dollar
De prijs voor de CD speler: 399 Dollar

specs Draaitafel:

STANTON T.120C TURNTABLE
Super High Torque Turntable with "S" tone-arm

The T.120 (straight arm) and T.120C (curve arm) represent the new standard in turntable design. The industry's strongest direct drive motor pushes out 4.5 Kgf-cm of torque, while handy Reverse and Start/Brake adjust controls give DJs total control over the mix. Are you a professional DJ? Then this is your instrument.

• World's Strongest torque motor (4.5 Kgf-cm)
• Beautiful industrial design made of high-quality aluminum
• Ultra-stable platter and tone arm
• Start/Brake speed adjustment and Motor Off feature
• Dual Start/Stop Buttons and Reverse button
• Height Adjustable Tone Arm
• 3 playback speeds: 33, 45, 78 RPM
• Selectable pitch control (+/-8%,+/-25%,+/-50%) with Quartz Lock
• Removable Target Light
• Phono or Line Output
• Includes slip mat and dust cover

specs CD speler:

STANTON C.304 DJ CD PLAYER
Single top loading CD player, touch wheel, DSP effects

The Stanton C.304 is a tabletop CD player designed for DJs who want to scratch CDs like vinyl. The large touch-sensitive jog wheel makes it possible to scratch and beat juggling just like a turntable, while onboard effects, seamless looping and sampling let DJs perform more creative mixes.

• Flagship tabletop CD player with touch-sensitive jog wheel for scratching and beat juggling
• 6 high-quality DSP effects (Filter, Echo, Phase, Flanger, Transform, Pan) with auto beat-sync
• Adjustable pitch (+/- 8%, 16%, 25%, 100%) with Key Lock and Pitch Bend
• Onboard sampling with Pattern Sequencer, plus four trigger buttons and cue memory
• Reliable, anti-shock playback (10 sec.) with auto cue and instant playback
• Easy-to-read Blue LCD display with visual marker for track position
• S/PDIF digital output
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Algemeen: uiterlijk is niet belangrijk, als het maar kwaliteit is (de draaitafels zijn hetzelfde!), immers... de muziek wordt er niet beter om als het apparaat er mooi uit ziet en als het toch (veel doekoes) scheelt, dan is mijn keuze snel gemaakt!

aan JoRDy aKa GoRTePaP: waarom/waarnaartoe (zou) je over 6 jaar overstappen?

ps die stanton ziet er idd wel gaaf uit!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou het is niet zkr ;) maar ik ben nu 19 en ga naar het gemiddelde ga ik ervanuit dat een apparaat na 5 jaar gaar kan zijn ;)

waarom kopen (veel) mensen om de 2 jaar een nieuwe auto? rijd na 5 jaar ook nog? :vaag:

Waarschuw beheerder
persoonlijk vind ik die blauwe Stantons er beter uitzien... die OEM versie dus

alleen was me die te duur naar mijn zin...
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb mijn technics sl 1210 mk2 gekocht voor 400€ per stuk, dus net zo duur als een oem!
en ze bevallen prima:D
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
Er staat hier boven een stukje over dat de OEM technisch minder zou zijn van de Technics (mk2/5)

Arm e.d. zit op een gelijk niveau als de techics, en wow/flutter is bij DJ gebruik zoiezo ondergeschikt.

En het ging er dacht ik om dat de kwaliteit het zelfde/beter is maar de prijs lager. Ik vind dit persoonlijk tegenvallen.

De "echt goede OEM-bakken" zijn door stanton verzwaard intern (16 kg), of dit echt een sterke verbetering is is maar de vraag. (voor op een feest is het vaak te weinig om rumble tegen te gaan evenals bij de technics.. en voor thuis is het niet nodig)

hoor ook (wel eens) dat oembakken (goedkope) ophol kunnen slaan wanneer je flink met de pitchrange knoppen aan het kloten bent. Het zou je maar gebeuren dat je pitch ineens op de 78 touren overgaat terwijl je 38 wilde draaien (heeft de PDX van vestax ook, maar dan als je 10 keer ofzo achterelkaar, als een bezetene, op de reverse knop drukt, is nergens goed voor maar het viel mij wel op)

Ben al weer tijdje bezitter van een setje OEM's en ik ben het nooit tegen gekomen.. een van de leverancier van de OEM's trouwens ook niet ;)

Verder vind over het algemeen OEM best de moeite waard maar kijk wel goed uit wat je koopt, goedkoop kan ook duurkoop worden.

Betrouwbaarheid is als je puur naar de opbouw kijkt nog zelfs een stapje hoger dan technics.. de motor is meer dan toegerust voor z'n werkje, en daarbij komt dat het motor management veel beter is dan bij technics.
Zoals je op het plaatje van TimMer1981 ziet wordt de snelheid optisch gemeten en dat over honderde punten ipv 10 punten op de technics. (draait stabieler, pitcht sneller)
Daarbij komt dat als je afremd op de platter de motor dat gewoon toelaat en als de druk van de platter weg is pas weer hersteld naar de oude snelheid. Technics heeft een jerkin' effect als je afremd op de platter, hiermee bedoel ik dat als je afremd op de platter de motor voluit gaat werken om dat tegen te gaan. Dit gebeurt dan tijdens het afremmen, wat natuurlijk ook niet goed voor de motor is en waardoor als je los laat de platter doorschiet en dus even iets te snel draait.

Ik persoonlijk vind de OEM gewoon op erg belangrijke punten (pitch/motor kracht maar vooral management) beter dan de technics.. Ik wil niet zeggen dat de Technics slecht is, zeker niet draait nog steeds erg lekker. maar ik denk dat na 25 jaar er gewoon technisch een betere optie is. Alleen is het jammer dat de interne demping van de OEM iets minder is dan bij de SL, maar dat weegt niet op tegen het heerlijke correctie gedrag. (zeker niet omdat op feesten toch freefloats/tennisballen/tegels er onder gelegd moeten worden..)

Maar wat misschien nog belangrijker is is dat er bij een OEM fabrikant wel de technisch kennis bestaat om een goede draaitafel te maken, en dat deze kennis bij Technics nu gewoon niet meer aanwezig is.. de mk5 is gewoon een mk2 intern, en al is dit een goed ontwerp na 25 jaar zijn hier hier ook nog genoeg dingen aan te verbeteren waar ze gewoon de kennis niet meer voor hebben.. dus ik ben benieuwd wat de OEM mk2 wordt ;)

De rede dat verhuurders en clubs nog een SL er neer moeten zetten is dat anders "matige"dj's hun fouten op de apparatuur gaan afschuiven..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mount, helemaal mee eens, management is theoretisch veel beter, ben benieuwd hoe ze draaien!
behalve je laatste opmerking,
denk dat de reden dat men nog steeds sl's neerzet in discotheken is, dat men bij aanschaf niet verder kijkt dan dat de neus lang is (waarom zou hij..) en men op de mening van de leverancier afgaat..
Waarschuw beheerder
Dat is ook zeker waar, wat ik grappig vind is dat iedereen altijd als voordeel voor een SL aangeeft dat hij lang mee gaat en zich bewezen heeft.. maar een sl gaat ook maar 5 jaar max met redelijk intensief gebruik mee, en dat gaat een oem ook wel redden zeker gezien het motor management, en de beter afdekking van de interne componenten (metaal loopt door onder de platter ipv. het plastic vergiet wat er bij de SL zit..)

Wat jammer is voor de OEM is dat er veel verschillende leveranciers zijn, nu investeerd niemand in product placing en reclame en zal het dus altijd een soort B product blijven...
Ik weet zeker als een merk als reloop/stanton/numark het alleen recht had gekocht en in een aantal grote clubs
een OEM neer hadden gezet met een leuke reclame campagne er achter dan was het zo gebeurt met de SL. niet omdat hij slecht is maar gewoon omdat er een beter alternatief is

technics is gewoon het spoor een beetje bijster.. te hoge prijzen die nog gebaseerd zijn op een succes van 25 jaar geleden.. want verder brengen ze weinig vernieuwends of goeds uit.. (SL-DZ1200 :()

Ik wil overgens niet zeggen dat de SL slecht is, want het draait nog steeds erg goed.. :yes:
maar er is een beter alternatief, en ben benieuwd welk merk die ontwerpers van de OEM in dienst gaat nemen voor hun nieuwe TT ;p

Waarschuw beheerder
en ze zijn nog mooier ook B-)
of in elk geval een nieuwe frisse look :D

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
Ik ben de schrijver van deze review -> http://www.aboutdj.nl/content/view/3/5/ en ik ga al je punten is even met de grond gelijk maken [img width=15 height=15 cacheid=000a746800050f7bba4b61c11a00a08df3]http://party.snt.utwente.nl/images/light/smileys/devil.gif[/img] (naja ff uitleg geven klinkt vriendelijker ) )

OEM = Tis-echt-nix (nog!)
close but no sigar!!!
Teveel onduidelijkheid.

Oem is niet slecht, kan zelfs heel goed zijn, misschien soms wel beter.
Maar men denkt vaak dat een enkel sterkere moter en een grotere pitch range de tafel beter maakt dan de sl.

Inderdaad, OEM kan goed zijn en het kan bagger zijn. Door de term OEM superbak is er veel onduidelijkheid ontstaan over het idee OEM en dus is het beter het beestje bij zijn naampje te noemen om zo verwarring te voorkomen.

Als we het over de Synq XTRM1 en consorten hebben dan is dat allemaal goed geregeld bij die draaitafels.
De wow en flutter ligt inderdaad hoger dan bij een SL maar wow en flutter worden bepaald door de kracht van de motor en de massa van de platter. Maak je het motor koppel dus hoger en houd je het gewicht van de platter dus laag dan stijgt je wow en flutter..... logisch gevolg.
Dat is dus wat er bij de Synq e.d is gebeurd. Echter is de avarage drift (wel belangrijk voor de DJ) van de draaitafel (verloop over een x aantal seconden) heeeeeeeel laag vanwege de optische correctie methode waarbij de snelheid uit een PPL word getrokken en dus een error heeft die heel erg laag is.
Een SL word hier aangestuurd door een RC occilator en je mag zelf op gaan zoeken hoe nauwkeurig een RC occilator is. (kan je vertellen dat je daar mischien wel eens van kan schrikken)

En het ging er dacht ik om dat de kwaliteit het zelfde/beter is maar de prijs lager. Ik vind dit persoonlijk tegenvallen.[/qute]

De enige draaitafel die ophet prijs niveau van de SL zit is de Stanton ST150/STR8-150 en die bieden toch wel weer wat extra's ten opzichte van de andere OEM bakken. Namelijk een digitale uitgang, dikkere deckpate, een extra plak lood in de behuizing en key correction. Het totaal plaatje van deze draaitafel is dus veeeeeeeel completer dan dat van een SL1200. aarnaast presteerd de draaitafel ook nog eens beter op correctie gedrag e.d dus is ie onder de streep beter dan een SL1200.
De rest van de OEM draaitafels zit ruim onder de prijs van een SL en bieden weer iets minder aan extra's ten opzichte van de ST150/STR8-150 maar hebben nog steeds meer features dan de SL1200 en dus als je gaat kijken naar best for bucks gaan dze draaitafels helemaal over een SL1200 heen.

[quote]hoor ook (wel eens) dat oembakken (goedkope) ophol kunnen slaan wanneer je flink met de pitchrange knoppen aan het kloten bent. Het zou je maar gebeuren dat je pitch ineens op de 78 touren overgaat terwijl je 38 wilde draaien (heeft de PDX van vestax ook, maar dan als je 10 keer ofzo achterelkaar, als een bezetene, op de reverse knop drukt, is nergens goed voor maar het viel mij wel op)

Yups het klopt. Het is mij in het jaar dat ik de OEM bakken in huis had 1 keer gelukt na en half uur knoppen rammenen ik heb het daarna noooooooooit meer kunnen reproduceren. D kans dat dat dus een keer gebeurd is 0,000000000001% of iets dergelijks.
Dat is ook weer een logisch gevolg overigens van de hedendaagse technologie en het gebruik van chip aangestuurde apparaten. Ook een chp kan een keer een foutje maken met die gevolgen, echter weegt de kans dat het eens per jaar fout gaat niet op tegen de voordelen die het met zich mee brengt als je iets digitaal aan gaat sturen.

Mooie van digitaal is namelijk dat het de mogelijkheid heeft zichzelf te kunnen corrigeren.

Wat de Pitch betreft vindt ik de Vestax methode het prettigst, deze heeft een apparte ultra pitchfaders en met de gewone pitch kun je op de zelfde manier de boel fijn pitchen. (ok sommige vinden het niet mooi, maar mij boeit dat niet)

Ik heb zelf ook een PDX gehad en vond die ultra fader helemaal niets, hoe wil je in godsnaam ooit iets redelijk nauwkeurig afregelen met zoiets.

Vestax heeft trouwens een leuk bugje,
Zet de draaitafel aan maar laat de platter niet draaien, draai nu met de hand de platter heel hard achteruit en je zult zien dat de PDX motor vanzelf aan springt in de reverse stand terwijl je geen knop hebt aangeraakt.

Gezien het feit dat alle onderdelen die van essentieel belang zijn in een kwaliteit zijn gemaakt die geljk is aan dat van een SL1200 en op sommige punten zelfs beter (spindle lagering is veel sterker dan bij een SL1200, lucht dicht verpakt correctie systeem en dus ook geen last van een onnauwkeurige draaitafel omdat er stof op zou kunnen komen) is wel iets warvan je zou mogen verwachten dat het op z'n minst net zo lang mee zou moeten gaan.

Echter zijn de battarijen op van mijn glazen bol dus ik kan niet ff 10 jaar vooruit kijken op dit moment. ;)

Wat betreft de nieuwe Stanton T120....
Die heeft ten opzichte van de ST150/STR8-150 als voordeel dat ie pitch bend buttons heeft. Tis alleen nog even afwachten of die progressief EN relatief is (ik mag hopen dat het zo is anders is de feature waardeloos). Ook is ie voorzien van de motor off functie (kan handig zijn) maar ontbreekt de key correctie welke wel weer aanwezig is op de ST/STR8-150.

Moet eerlijk zeggen dat ik de frisse look van de nieuwe Stanton turntable's wel kan waarderen.
meer info over de Stanton turntable's.... hier klikken

En voor de mensen ie denken dat ik een trotse OEM bak bezitter ben...... dat was ik maar ik heb ondertussen weer SL's. En niet omdat ze beter zijn maar omdat het nog wl eens versleept werd en men vaak een SL in de rider heeft staan.... en nu zijn ze roze :)
[img width=500 height=162 width=500 height=162 width=500 height=162 width=500 height=162]http://www.aboutdj.nl/images/stories/diversen/rob_nijhuis_2.jpg[/img] :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat een lieve plaatjesspelers zeg! ;)

Waarschuw beheerder
mooie naalden ook ;)
Waarschuw beheerder
weet je wat het mooie is Jordy... helemaal 0 plaat slijtage ;p

Waarschuw beheerder
en goed voor je oren B-)

Waarschuw beheerder
Komen straks gewoon weer concorde pro's op.

Ze zijn alleen nog niet helemaal af..... er ontbreekt nog meer ;)

Waarschuw beheerder
je pony sticker? ;P

Waarschuw beheerder
En dan hebben we het nog niet eens over je 'fictieve' mengpaneel gehad... (y)

Waarschuw beheerder
JoRDy aKa GoRTePaP 27058118097097103058 je pony sticker? ;P

Hoe kon je het zo raden... ;P

Waarschuw beheerder
wie heeft er nou een mengpaneel nodig B-)

gewoon naald in een keer goeddroppen plaat starten en op snelheid gokken ;p

Waarschuw beheerder
Op zich kan het best wel idd. Zo heeeel veel verschillen platen niet qua snelheid.

Gewoon lekker bijswiepen! :D

*gooit zijn mengpaneel het raam uit*
laatste aanpassing

Artiest NTT
Waarschuw beheerder
doe mij maar de Numark TTX1 of de TT500

voor bijde:

- sterkere motor
- pitch op 3 verschillende ranges in te stellen

voor TTX1:

- handige technische snufjes, oa keylock (geen knabbel en babbel stem bij het oppitchen van je plaat!) :respect:

Nadeel vind ik van bijde dat ze geen stofkappen meegeleverd krijgen, maarja je bouwt je draaitafels in cases en daar heb je dan ook geen last meer van!
Waarschuw beheerder
OEM is nog net een trapje hoger.. de numark TTX1 heeft niet zo'n heel erg nette toonarm, keylock is opzich wel leuk :yes:

wat moet iedereen toch met stof kappen, gewoon een nette theedoek.. en reind ik heb eventueel wel een mooie rose doek voor je liggen, ken ook nog wel iemand die daar een my little pony in kan borduren ;p

Waarschuw beheerder
En dan hebben we het nog niet eens over je 'fictieve' mengpaneel gehad...

Das een Ecler Nuo5 :)

wat moet iedereen toch met stof kappen, gewoon een nette theedoek.. en reind ik heb eventueel wel een mooie rose doek voor je liggen, ken ook nog wel iemand die daar een my little pony in kan borduren

Stofkap staat netter. Heb er hier nog 1 van een een Numark TT1 liggen, die past perfect. Alsof ie er voor gemaakt is.

je pony sticker?

Yessssssssss. Om het helemaal af te maken.
Die gaat er mogen ook als eerste op, daarna alles inbouwen, ff lekker een paar plaatjes draaien en dan als ik nog zin heb wat pics schieten om de rest van dj'end nederland een stijve plasser te bezorgen met mijn roze sl's. ;)

Waarschuw beheerder
denk eerder harde tepels bij de dames ;)
Waarschuw beheerder
donateur
In wat voor clubs draai jij eigenlijk, Reind? :o

Waarschuw beheerder
In wat voor clubs draai jij eigenlijk, Reind

Is dat heel erg belangrijk?

Ik houd forum cq interet dingen cq website (aboutdj) graag gescheiden van alle andere dagelijkse bezigheden en dus ook persoonlijke leven. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nee hoor, het was dan ook geen serieuze vraag, maar ik vond die roze kleur + my little pony sticker nogal suggestief overkomen ;)

Waarschuw beheerder
En toch, in de darkroom ziet niemand het! ;)

Waarschuw beheerder
Ik constateer een licht altererende tendens op dit forum die met name wordt veroorzaakt door de als schuine moppen betitelbare opmerkingen van de zelf benoemde 'doktor' Know

Waarschuw beheerder
Deze 'aantijging' verwijs ik gaarne naar het land der Fabels. Immers, mijn persoon is niet de enige die zijn handen aan dergelijke opmerkingen vies maakt.

Bovendien is mijn inbreng grollend mitsgaders serieus. Dientengevolge zuiver ik mij van alle blaam en verwacht ik herziening van uw uitspattingen.

Desondanks geef ik u met grote vreugd te kennen dat dit topic mij alleszins heeft weten te bekoren.

Ik zou zeggen: 3 maal hoera voor den opener! 8)

Waarschuw beheerder
Heb je een cursus Jip en Janneke gevolgd bij de lokale afdeling van de VVD ofzo? :D

Niet dat ik je niet volg, maar je brengt het wel een beetje overdreven ingewikkeld. ;P
Waarschuw beheerder
quote van Reind

Ik heb zelf ook een PDX gehad en vond die ultra fader helemaal niets, hoe wil je in godsnaam ooit iets redelijk nauwkeurig afregelen met zoiets

de hebt 2 pitch faders!!!!!
1 ultra en 1 gewone, de utra is een een grove pitch en de gewonen blijft gewoon even nauwkeurig, weet niet op wat voor pdx jij gedraait hebt maar wat jij zegt klopt NIET.

Waarschuw beheerder
Ik weet niet of het nog steeds de beste zijn maar ik draai sinds 94 of zo op technics (van te voren op hele "lame" imitaties, snaar aangedreven JB's).

Waarom overstappen als ik twee enigzins gehavende maar perfect werkende exemplaren thuis heb staan.

Heb je een cursus Jip en Janneke gevolgd bij de lokale afdeling van de VVD ofzo?

Niet dat ik je niet volg, maar je brengt het wel een beetje overdreven ingewikkeld.

Hij is dan ook dokter :)

Waarschuw beheerder
Wehehehe :D !!!

Het is gekscherend bedoeld hoor! b)

Wat vinden jullie trouwens van platenspelers met pitch-bend? Ik ben benieuwd...

Ik rust mijn koffer! Pompidompidom....

Waarschuw beheerder
In de eerste instantie zou ik zeggen, onnodig. :)
Waarschuw beheerder
als pitchbend progressief en relatief (aan de huidige pitch) is dan is het wel erg fijn.. de reloop 5000 mk2 had dat er bijv. op zitten, en bij correctie's is dat gewoon handig.

dus onnodig zou ik het niet willen noemen ;)

Waarschuw beheerder
Het is idd. makkelijk, maar wordt het dan niet te makkelijk?
Waarschuw beheerder
hehe, nou je kan het ook anders zien.. je houdt dan tijd over voor andere dingen ;p

Maar het wordt niet echt veel makkelijker, je hoeft alleen voor kleine correctie's niet meer je pitchfader stukje naar beneden te trekken en weer terug te zetten (met het risico dat je niet 100% goed zit) dus dat is wel het gemak er van.

Maar helaas zijn de meeste TT's met pitchbend niet progressief en relatief waardoor als je op de pitchbend drukt hij gewoon +6% pitch doet ongeact huidige pitchstand.. goede pitchbend gaat vanaf de huidige pitchwaarde langzaam iets versnellen of vertragen

Waarschuw beheerder
Hoe langer en harder je op 't knopje druk hoe meer die bijstelt toch? Net als bij cd's dacht ik zo. :)

Maaruh, stellen jullie alleen bij met de pitch (je hoeft alleen voor kleine correctie's niet meer je pitchfader stukje naar beneden te trekken en weer terug te zetten) dan???
Waarschuw beheerder
nee ik doe meestal afremmen op de platter, maar voor kleine correcties is pitchbend gewoon net even betrouwbaarder (geen risico te veel af te remmen op de platter bijv,)

Waarschuw beheerder
En als je ergens draait en het zit er niet op? Wat dan???

Waarschuw beheerder
[cite]En als je ergens draait en het zit er niet op? Wat dan???[_cite]

Dan staat u met de spreekwoordelijke mond vol gebitselementen

Waarschuw beheerder
tering foutje
Werkzaam bij SoundKings
Artiest {SHOWLIST artist 32157, 54015}
Waarschuw beheerder
Het is eigenlijk maar net waaraan je gewend bent, ik heb twee st-150's, ze draaien voortreffelijk.
Nou heeft een maat van mij sl 1200 mk2, draait ook zeer goed maar ik geef toch de voorkeur aan de st-150, terwijl hij ze juist weer niet zo fijn vind.

Nou heb ik wel het gevoel, misschien juist omdat ze digitaal zijn dat er een klein tijdsverschil zit tussen het geluid direct van de naald, en uit je speakers/koptelefoon.
Als het geluid hard staat is het niet zo'n probleem, maar als je op een lager volume draait kan je er wel eens op gaan letten en dat is irritant.....

Waarschuw beheerder
Haha eindelijk weer eens gelachen op Partyflock, zo zie je maar, 2 dagen niet aanwezig en je mist weer een hoop ;) hulde aan iedereen! Zo zou een forum moeten zijn ;)

Waarschuw beheerder
Oke dan! (y)

Een tevreden klant is nooit weg natuurlijk!

2Broka,

Niet [_ maar [/ :)
Waarschuw beheerder
De eerste club (waar ik het gezien heb) heeft de SL's de deur uit gedaan..
http://www.club-ik.nl/pictures.php?gallery=./03-26-05%20-%20Default%20met%20Don%20Diablo&image=club-ik-005.jpg#clubik

erg leuke club trouwens... Club-IK in almere (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zie een goede aanbieding voor de super OEM's!
http://www.audioboost.nl/info/akiyama-superaanbieding!!.html

In vergelijking tot technics erg verleidelijk ;)

Waarschuw beheerder
donateur
het enige wat technics gaat vervangen in clubs zijn cdspelers :)

Waarschuw beheerder
ik ben van plan om 2 OEM bakken te halen
wie kan me de voor en de tegens geven van
SYNQ
Akiyama
reloop 6000
8)
Waarschuw beheerder
donateur
monasso: Het is SuperOEM. De rp-4000 is bijvoorbeeld ook een oembak. (OEM = Original Equipment Manufacturer)

De voor en tegens, sjah, dat is eigenlijk alleen de kleur en dat is weer een kwestie van smaak :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Plus dat de SynQ standaard geleverd wordt met een element waar de honden geen brood van lusten. ;) Die standaard Stantons wat er bij geleverd worden zijn bij mij zo langzamerhand wel aan vervanging door een paar Ortofon Concordes toe...
Waarschuw beheerder
donateur
Ohja, de synq's hebben ook nog een line-phono switch, maar je moet je afvragen of dat voor jou echt meerwaarde heeft. Zelf gebruik ik ze niet..

Dave: Idd, ik ga ze ook vervangen door concordes. Die headshells zijn zóóó 1999 O:)

Waarschuw beheerder
Monasso, zie bovenstaande of zoek anders op super OEM, vindt je alle info ; )

Waarschuw beheerder
ja dat snap ik maar het probleem is dat die technische gegevens me weinig zeggen...ik ga meestel op ervaringen van gebruikers af 8)

Waarschuw beheerder
h3h3 concordes :nee: whitelabels :jaja:

Waarschuw beheerder
pioneer :kwijl:

:/
Waarschuw beheerder
donateur
ja dat snap ik maar het probleem is dat die technische gegevens me weinig zeggen...ik ga meestel op ervaringen van gebruikers af

Maar je vraagt naar het verschil tussen precies hetzelfde apparaat in een andere kleur 8)

h3h3 concordes whitelabels

Wat is het grote voordeel van die whitelabels t.o.v. concodes dan?

Waarschuw beheerder
zien er geiler uit ;)

en (naar horen zeggen) gaat de naald meestal langer mee en minder slijtage) maar als dat zo is zal ook niemand een worst boeien :/
Waarschuw beheerder
donateur
dat is een kwestie van smaak. ik vind die concordes er juist super uit ziet :jaja:

dat van die naald zou best kunnen, maar die van de white label zijn ook weer anderhalf keer zo duur O:)

Waarschuw beheerder
Montana, PM anders Mount eens, die heeft er 2 staan, Hij heeft behalve verstand van de techniek ook de draaiervaring in vergelijking tot sl1200's

Ik zeg vanuit de techniek.. Gaaan met die banaan (gewoon kopen) k heb ze zelf (nog) niet geprobeerd maar ga dit zeer binnenkort echt eens doen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geld speelt geen rol B-)

Artiest Solar
Waarschuw beheerder
Technics is uitgebreid verslagen. SUPER OEM bakken, zoals de American Audio en de Synq en de RP-6000 zijn de beste tafels

Artiest Mojack
Waarschuw beheerder
Technics raakt nog steeds iedreen..
Het kost een beetje maar zodra je erop losgaat dan vergeet je weet je :P
Ik heb ze al meerdere malen verkocht(4 keer geloof ik :S )
Maar nu blijf ik gwoon op me trouwe SL's mixen..
Technics wordt niet verslagen kerel!:no:

Waarschuw beheerder
Technics wordt niet verslagen kerel!:no:

Reken maar van :yes: vriend. Het is moeilijk te geloven maar er zijn gewoon beter tafels. En ze zijn goedkoper. Beetje naief om te blijven zeggen dat Technics niet verslagen wordt.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 32270, 61062}
Waarschuw beheerder
ze zeggen dat de super oem bakken beter zijn
maar ik heb 2 technics sl 1200 en jah ze zijn te di kvoor woorden
kan er lekker mee draaien
ik denk dat technics nog het beste blijven
Waarschuw beheerder
die superoem bakken van sync citronic enz...zijn super goed!
goeie arm en zeeeer sterke motor...kan technics niet tegen aan (Y)

Reloop RP-6000 MK5 S (same shit) 349, duitsland :)
[img width=300 height=200]http://www.dj-laden.com/shop/Bilder/mittel/010718.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Iedereen vergeet even dat de arm fabrieks af ramvol met speling zit en die dus wel even verwijderd moet worden.

Technics heeft dus de betere papieren als het gaat om de arm. Ook op het dempings vlak wint de SL het met gemak. Op al het andere wint de OEM bak het.

Eris dus geen sprake van de beste maar er is sprake van 2 zeer aan elkaar gewaagde draaitafels. Alleen als je gaat kijken naar bang for bucks dan wint de OEM het met gemak.
Waarschuw beheerder
donateur
[...]
Ook op het dempings vlak wint de SL het met gemak. [...]

En dan staat er op je site:
Deze OEM draaitafel (welk merk het ook is) is naar mijn idee een absolute technics beater op alle fronten. Het enige wat ik heb kunnen vinden is de demping maar daar heeft de SL net zo veel last van als de OEM draaitafel en dus is het op zich geen punt van afkeuring.

Wat is 't nu? Is technics qua demping veel beter, of niet/nauwelijks? :9
Waarschuw beheerder
Iedereen vergeet even dat de arm fabrieks af ramvol met speling zit en die dus wel even verwijderd moet worden.

zeker waar....maar even als je kijkt naar andere TT onder de technics prijs...zijn meestal trieste armpjes die niet af te stellen zijn :)
Waarschuw beheerder
ik blijf bij technics, heb er 3 staan :) bevalt me prima en voldoet aan mijn eisen.

Waarschuw beheerder
zeker waar....maar even als je kijkt naar andere TT onder de technics prijs...zijn meestal trieste armpjes die niet af te stellen zijn

Das ook wel waar, van een Super OEM bak arm is best wat moois te maken..... zolang je de speling er maar af haalt.

En de enige die ik ken die dat als service levert en dat daadwerkelijk ook goed kan is Andre Huisman van New-Line Alle anere OEM bakken die ik bij andere shops vandaan heb zien komen en zogenaamd door een vakkundig iemand van speling waren ontdaan hadden allemaal te strak afgestelde lagers en je wil niet weten watvoor een beroerd resultaat dat heeft op de slijtage van je vinyl en naald.

Bedoeling van een toonarm is at ie vrij kan bewegen, met speling op de arm kan ie dat nog steeds en dus is speling mits niet te erg geen ontzettende ramp. Kan de arm echter niet vrij bewegen dan ben je flink genaaid zoals we dat in de volksmond noemen ;)

Overigens hebben de nieuwe Technicsen (MK5 en M5G) ook wel verdaht vaak last van speling op de arm, het lijkt er dus op dat men het ook aan het verleren is in de Matsushita (technics) fabriek...

Verder is het best mogelijk om alle armen af te stellen en alle armen op die van de Numark TTX en TT serie na zijn zo goed als speling vrij te krijgen (het beetje speling wat er dan nog op zit zullen 999 van de 1000 mensen niet eens voelen.
Waarschuw beheerder
als je maar niet de Numark - TT 1610 bedoelt hehe

plastic klote ding :)
Waarschuw beheerder
@ ppexx nee die bedoel ik idd niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Sander ik vind Technics gwoonweg het beste..
Heb verschillende draaitafels gehad en op vele staan mixen maar tog vind ik dat technics voorlopig nog niet verslagen zal worden..
Kijk ze zijn wel wat duurder maar concurrentie blijven ze houden ;)
Maar kerel ieder zijn gear :P
Waarschuw beheerder
Ik heb thuis Technics en heb nu een paar keer op Synqs gedraaid, maar zo geweldig vind ik die dingen niet...met bijsturen merk je weliswaar dat de motor sterker is (je slingert je rot), maar met afremmen staat ie juist zo stil...
Dus voor mij blijven t gewoon Technics voorlopig, al is dat denk ik ook wel een kwestie van gewenning. Die SuperOEMs zijn iig een stuk beter dan wat voor Soundlab of JB dan ook
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 maart 2005 om 14:47:
Ook heeft de Technics dit onderdeeltje niet, waardoor de OEM-bak veel sneller corrigeert als je hem een zwieper verkoopt:

Moet je 'm maar geen zwieper verkopen denk ik dan.

Ik persoonlijk vind dingen als 16% pitch, reverse, 78 toeren en ga zo maar door, volkomen nutteloos.
Hoe meer basic hoe beter. Je moet er gewoon op kunnen draaien en meer niet.

Heb zelf ook super-OEM bakken gehad en heb ze na 3 maanden de deur uit gedaan en technics SL1210mk5's aangeschaft.

Nou, voor mij niks anders meer. Maar ja, als anderen een andere mening hebben, respect.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rogier Zeebregts op zaterdag 30 april 2005 om 21:13:
Maar ja, als anderen een andere mening hebben, respect.

Inderdaad.

Laat iedereen maar gewoon pakken wat ie pakken wil aan gear. Voordeel daarvan is dat standaarden verdwijnen en dat een DJ zich aan moet kunnen passen.

Voor een goede dj is dat een kwestie van 2 of 3 plaatjes aan tijd.

Ander voordeel is dat als er geen standaard is dat betekent dat er onderlinge concurentie is waardoor merken zullen moeten blijven vernieuwen om elkaar af te troefen met features. Ander voordeel is dat de prijzen omlaag gaan door concurentie.

Uitspraak van WhatsNext op zaterdag 30 april 2005 om 15:47:
Ik heb thuis Technics en heb nu een paar keer op Synqs gedraaid, maar zo geweldig vind ik die dingen niet...met bijsturen merk je weliswaar dat de motor sterker is (je slingert je rot), maar met afremmen staat ie juist zo stil...

Ik weet niet op wat voor syns jij hebt gedraaid maar de motor van mijn SL1200M3D (en de motor is nooit veranderd in een SL, zelfs in de nieuwste versies niet) staat sneller stil bij een handmatige correctie dan die van een Synq....

Dat het makkelijker aan voelt is omdat de motor zo afgeregeld is dat hij een gebruiker de mogelijkheid geeft deze handmatig te kunnen corrigeren zonder overshoot (iets wat een SL wel heeft... na een correctie omlaag zal deze iets door schieten). Qua correctie gedrag wint de OEM bak het dus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rogier Zeebregts op zaterdag 30 april 2005 om 21:13:
Ik persoonlijk vind dingen als 16% pitch, reverse, 78 toeren en ga zo maar door, volkomen nutteloos.

Euhmmmmmm als je gewoon niet aan het knopje zit gebeur er ok niets hoor. Features gaan echt niet vanzelf aan of uit en in de weg zitten ze nou ook niet echt.....

Dat is naar mijn mening dus een beetje een "loze" beredenering.

Zeg dan dat je gewoon een harde plasser krijgt van een SL en dat je daar als beginnend dj altijd al van hebt gedroomd en dat je gewoon een liefde hebt voor de SL.... ;)
Daar is niks raars aan hoor, hebben mensen ook met auto's ;)

Bovenstaand stukje is niet lullig bedoeld hoor maar dat is in 99 van de 100 gevallen wel de reden waarom iemand voor Technics kiest.... niets mis mee want je koopt waar je zelf het beste gevoel bij hebt en godzijdank kun je vandaag de dag uit meerdere producten kiezen.

Waarschuw beheerder
donateur
sterkere motor of niet...

de technics heeft wel al heel wat jaartjes bewezen dat de moter perfect blijft en altijd zn power behoud.

stanton heeft iets meer naam richting geluid ja...

maar t is ook gewoon idd het dromen naar n mooie SL set als beginner zijnde :D ookal zijn dr betere... toch heb je die altijd willen hebben en kies je toch voor die :p

Waarschuw beheerder
voor mij zijn ze perfect ik heb ze inmiddels helemaal door.. het is net fietsen :D

heb mijn m5g's al bijna een jaar nooit iets mee gehad en ik hoef geen andere decks hoor..

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
kheb de synqs....gekocht bij new-line...;)
ben er tevreden over en daar doe k t lekker mee......had ik technics gekocht en was ik daar tevreden over dan deed ik het daarmee........zo simpel is het...:)

een van de grootste voordelen van technics is dat ze (nog) in bijna alle clubs als standaard zijn....

Hoe meer basic hoe beter. Je moet er gewoon op kunnen draaien en meer niet

beetje nutteloze opmerking.....16% is fijner dan je zelf denkt...veel fijner...:) persoonlijk vind ik de 10/20% knop ook zeer riant....:) heb nooit meer dat een plaat te snel/te langzaam is...wat je bij jouw technics zeker wel af en toe hebt....en sja, dat plaatje kan je dus dan niet draaien.....

Waarschuw beheerder
donateur
voor mij zijn ze perfect ik heb ze inmiddels helemaal door.. het is net fietsen

heb mijn m5g's al bijna een jaar nooit iets mee gehad en ik hoef geen andere decks hoor..

sja....de m5g's....als k het geld had was ik zeker voor die gegaan....:) (l)16%

Waarschuw beheerder

Ik ga dus echt niet 4x krom liggen voor basics! Doe mij dan maar de helft van het geld en meer opties zodat anderen er ook nog een keer wat aan hebben. Mochten ze wel meer dan 8% willen pitch of reversen of start / stop snelheid willen instellen of wel het lampje willen vervangen of wel meer correctiegedrag willen of... of... of... dan kunnen ze met mijn tafels uit de voeten en met die 'basics' niet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 april 2005 om 23:40:
Ik weet niet op wat voor syns jij hebt gedraaid maar de motor van mijn SL1200M3D (en de motor is nooit veranderd in een SL, zelfs in de nieuwste versies niet) staat sneller stil bij een handmatige correctie dan die van een Synq....

Dat het makkelijker aan voelt is omdat de motor zo afgeregeld is dat hij een gebruiker de mogelijkheid geeft deze handmatig te kunnen corrigeren zonder overshoot (iets wat een SL wel heeft... na een correctie omlaag zal deze iets door schieten). Qua correctie gedrag wint de OEM bak het dus.

Ik ken alle technische details allemaal niet, zo voelde t iig gewoon aan....misschien waren die Synqs ook wel gewoon gaar, kweenie
Waarschuw beheerder
technics sl-1200 mkII zijn zeker ni de beste, wel de meest courante. in een dancing is het vast en zeker wel de standaard die gebruikt wordt, daarom dat ie door particulieren ook de meest gekochte is.

Waarschuw beheerder
En de 8 % van technics. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Er zijn maar weinig tracks die van goed klinken op + 9. Maar er schijnen een hoop mensen te zijn die de 8% ook een vande kritiek punten van technics vinden
Waarschuw beheerder
ik vind het ook veel beter als je technics hebt
op elk feest waar je dan draait staan er technics sl1200
(tenminste bij mij wel)
dus als je thuis flink oefent hoef je dan ook geen zorgen te maken als je op een feestje staat

super oem bakken zijn misschien wel beter
alleen op welk feest staan ze nou :S?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 mei 2005 om 11:24:
16% is fijner dan je zelf denkt...veel fijner...

Tja, als je dat veel moet gebruiken, wordt het dan niet eens tijd om in andere platenbakken te kijken als je platen koopt??? Klink mij alsof je een verkeerde muziekstijl hebt gekozen voor jezelf. Plus dat het vaak (niet altijd) erg klote klinkt wanneer je een plaat zwaar hoor gaat pitchen.

Verder is mijn mening, "hoe meer gadgets, hoe meer er stuk aan kan gaan". En stuk gaan, gaat een technics niet zomaar. Al maakt je er een handstand op! Voor echte degelijkheid moet je volgens mij nog altijd bij technics zijn. Die zogenaamde Super-OEM bakken zijn ook nog wel redelijk degelijk (na de enige aanpassingen na aanschaf dan), maar die gewone OEM bakken zijn alles behalve!

Verder heb ik zelf nog nooit gemerkt dat een zwaar sterke motor fijner draait. Het gaat er volgens mij gewoon om hoe je ermee om gaat, en wat je gewend bent. En zoals Reind al zei:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 april 2005 om 23:40:
Voor een goede dj is dat een kwestie van 2 of 3 plaatjes aan tijd.

Je start je TT toch, bij het mixen, niet op met de start/stop knop. Je laat de plaat simpelweg los terwijl de platter al draait. Dus de startsnelheid boeit (mij in elk geval) helemaal niks.

Maar ja, een mening blijft een mening.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 april 2005 om 23:44:
niets mis mee want je koopt waar je zelf het beste gevoel bij hebt en godzijdank kun je vandaag de dag uit meerdere producten kiezen.

Heb je ook helemaal gelijk in. Nam het ook niet lullig op hoor. Kan wel tegen een stootje! ;)

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Ik zit eraan te denken om m'n eerste draaitafels te gaan kopen. Zit te twijfelen tussen:

Reloop 5000 s
Reloop 6000
SynQ XTRM-1

De Reloop 6000 en de SynQ XTRM-1 zijn toch hetzelfde? Kan iemand mij dan uitleggen wat precies het verschil is tussen de Reloop 500 s en de Reloop 6000?
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
Waarschuw beheerder
Reloop RP 5000s
[img width=350 height=191 cacheid=000090f90014e4d5c6f8a26a1a00bcfdf2]http://www.new-line.nl/webshop/cat/rp5000m3ds.jpg[/img]
3 speeds
fully manual Drive: 16 pole, 3 phase
brushless dc motor Starting torque: > 2200 g/cm
Start/Stop times: < 1 sec. Time-change between speeds: < 1 sec.
Wow & Flutter: < 0,15% WRMS at 33 1/3 RPM S/N
Ratio: more as 50dB (DIN - B)
Anti-Skating range: 0-7g
Tracking force adjustment range: 0-4g
Power consumption: 13 watts
Power supply: 115/230V, 50/60 Hz
Dimensions: 450(W) x 352(D) x 157(H)mm Weight: 10,1 kg

Reloop RP 6000 MK5
[img width=350 height=204 cacheid=000090f9001769aaf78ee30f1a00bcfdf2]http://www.new-line.nl/webshop/cat/rp6000.jpg[/img]
Very High Torque platter motor
Extremely fast start, adaptable from 0.2 to 6 seconds.
Extremely fast stop, adaptable from 0.2 to 6 seconds.
3 speeds: 33, 45, 78 RPM with quartz lock
3 Pitch adjustment ranges: +/-10%, +/-20%, +/-50%
Forward/reverse play
2 Start/stop buttons for maximum flexibility
Unbreakable white LED target light
All metal S-shaped tone arm asembly with:
Counterweight
Height adjustment with locking
Anti-skating adjustment
Lever lift with height adjustment
Adjustable feet for perfect leveling
Specifications:
Motor: 16 pole, 3 phase, brushless DC motor.
Driving Method: Direct Drive
Starting Torque: 4.5kg(f)cm
Wow&Flutter: < 0.1% WRMS
Dimensions: 450 x 353 x 86mm (WxDxH)
Weight: 11kg

Waarschuw beheerder
Ja, dat had ik ook al gezien, maar al die technische aspecten zeggen mij niet zoveel ;) Allebei hebben ze 3 speeds (kan nog weleens van pas komen), de 6000 heeft ook nog eens 50% pitch en reverse (kunnen ook nog wel eens leuk zijn om mee te experimenteren), maar verder...? Merk je ook echt verschil in draaien, vraag ik me af?
Waarschuw beheerder
Tussen de 5000 en de 6000 merk je wel het verschil hoor, motor is sterker en de pitch is beter te regelen (preciser).. En kwaliteit is ook beter volgens mij !! Die super OEM bakken kan je alles vervangen wat kapot gaat, van het lampje tot elk schroefje.. Anders moet je maar ff informeren bij New-Line

Waarschuw beheerder
En de Reloop 6000 en de SunQ XTRM-1 zijn toch gewoon dezelfde?
Waarschuw beheerder
Komt ie dan weer hé !!

Synq XTRM1/Omnitronic DD5250/Akiama DJ4000 Acura/AMDJ HTD4.5/Stanton STR8-150/ST150/Citronic PD45/Reloop RP6000MK5.

Nu gaat iedereen zich af vragen, waarom ineens een review van zoveel draaitafels tegelijk?
Nou dat is simpel. Al deze draaitafels zijn namelijk tot op het laatste schroefje gelijk.
Waarschijnlijk is zelfs de kleur van de schroefjes hetzelfde.
Hij word alleen verkocht door allemaal verschillende leveranciers die er allemaal hun eigen naam op drukken
en hem een ander kleurtje deckplate geven. OEM ( Original Equipment Manifacturer ) noemen we dat.

Waarschuw beheerder

Ik zie alleen een verschil op new line :O Bij SynQ staat incl. element, bij Reloop staat dat er niet bij. Zijn ze dat gewoon vergeten, of moet ik als ik die Reloop haal ook nog een element erbij kopen?
Waarschuw beheerder
technics blijft de bomb en master, al ben ik blijer met mijn vestax pdx 2000.
Waarschuw beheerder
Ik zie alleen een verschil op new line Bij SynQ staat incl. element, bij Reloop staat dat er niet bij. Zijn ze dat gewoon vergeten, of moet ik als ik die Reloop haal ook nog een element erbij kopen?

zitten er wel bij (y) maar je zou ze toch moeten vervangen want die standaard elementen zijn zwaar kut (vind ik)

Waarschuw beheerder
Ok, thanks, da's goed om te weten. Maar goed, of ik die elementen ga vervangen zie ik later wel weer, voorlopig eerst ff door met de std elementen. Dan heeft de Reloop 6000 dus 2 voordelen boven de SynQ, hij's mooier, en hij sluit waarschijnlijk beter aan op m'n Reloop mixer. Enige voordeel aan de SynQ is dat als ik er 2 koop ik er 20 euro korting op krijg :P TOch blijft het een rare zaak dat er bij SynQ wel incl. element bij staat, en bij die Reloop niet. Zal die Dré er eens een mailtje over sturen. Maar bedankt iig (Y)
Waarschuw beheerder
Omnitronic levert de Super-OEM nu wel heel erg aantrekkelijk..

349€ inc. (shitty) elementje (dat ook bij de SynQ zit)
en dat is niet duur voor zo veel mixplezier ;)

[...]
Ook op het dempings vlak wint de SL het met gemak. [...]

En dan staat er op je site:
Deze OEM draaitafel (welk merk het ook is) is naar mijn idee een absolute technics beater op alle fronten. Het enige wat ik heb kunnen vinden is de demping maar daar heeft de SL net zo veel last van als de OEM draaitafel en dus is het op zich geen punt van afkeuring.

Wat is 't nu? Is technics qua demping veel beter, of niet/nauwelijks? :9

De technics is qua interne demping wel beter, maar je moet op grote feesten toch freefloats er onder gooien (of een ander systeem om rumble tegen te gaan) en voor thuis is het gewoon niet belangrijk. Dus de interne demping is beter, maar je moet je afvragen hoeveel dit uit maakt (en of dit nadeeltje opweegt tegen de voordelen ;))

technics blijft de bomb en master, al ben ik blijer met mijn vestax pdx 2000.

hehe, zo blijven er ook altijd mensen die beweren dat een oldtimer het aller lekkerste rijd.. ;p
De vestax is wel een nette tafel, maar vooral voor scratchen.. want ASTS is nu niet echt een aanrader voor het gewone mix werk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op vrijdag 20 mei 2005 om 15:09:
Omnitronic levert de Super-OEM nu wel heel erg aantrekkelijk..

Ik dacht alijd dat omnitronic bekend stond als technics imitator? Zal dan wel niet
Waarschuw beheerder
Citronic bedoelde ik :)

maar wat is er mis met Technics imitator ?? ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op vrijdag 20 mei 2005 om 15:09:
De technics is qua interne demping wel beter, maar je moet op grote feesten toch freefloats er onder gooien (of een ander systeem om rumble tegen te gaan) en voor thuis is het gewoon niet belangrijk. Dus de interne demping is beter, maar je moet je afvragen hoeveel dit uit maakt (en of dit nadeeltje opweegt tegen de voordelen )

Reken maar van yes dat dat een nadeel is wat je mee mag tellen, wat dacht je namelijk van een turntablist die veel op de platter werkt?

Zulke geluiden hoor je terug in je muziek en dat wil je niet, voor de turntablist is de standaard OEM bak dus geen optie en kom je uit bij de ST150 die een deckplate heeft die pak um beet ruim 8mm dik is en dus ook beter gedempt is.

Demping is en blijft een essentieel verhaal bij draaitafels.

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn broer heeft laatst een nieuwe draaitafel gekocht van Stanton..

In de winkel zeiden ze dat Stanton net zo goed is als Technics..
Misschien een verkooppraatje haha

Waarschuw beheerder
even OT, wat is precies het nut van zo'n plasticje onder de slipmat? Ik ken iemand die hiermee draait, maar ik zelf vind dat de functie van de slipmat hier deels mee teniet gedaan wordt. Backspinnen bijvoorbeeld gaat bijna niet meer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2005 om 13:59:
even OT, wat is precies het nut van zo'n plasticje onder de slipmat? Ik ken iemand die hiermee draait, maar ik zelf vind dat de functie van de slipmat hier deels mee teniet gedaan wordt. Backspinnen bijvoorbeeld gaat bijna niet meer.

Het zou juist het tegen overgestelde moeten doen, een plasticje of bakpapiertje onder je mat zorgt voor maximale slip tussen platter en slipmat wat voor de turntablist een uitkomst kan zijn als ie een draaitafel heeft met een zwakke motor. Dit om te voorkomen dat de motor stil valt tijdens het scratchen.

Waarschuw beheerder
ja dat dacht ik ook ja. Vaak is het ook zo dat de eene plaat sowieso veel stroever is dan de andere
Waarschuw beheerder
heb al met veel oem bakke gespeeld en het gevoel van een technics is nog altijd het heerlijkst.

End of line
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
net als dat een auto zonder stuurbekrachtiging lekkerder rijd dat eentje met.. TOTDAT je zelf stuurbekrachtiging er op hebt ;)
Waarschuw beheerder
over de vestax: ik persoonlijk vind de dubbele pitch echt r#k werken.. verder is het wel een redelijk goed ding, maar prijs in vergelijking met bijv. OEM slaat eigelijk nergens op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van E - Freak (A&E) op donderdag 11 augustus 2005 om 11:11:
heb al met veel oem bakke gespeeld en het gevoel van een technics is nog altijd het heerlijkst.

End of linelaatste aanpassing 11 augustus 2005 11:11

x 2
Waarschuw beheerder
iedereen z'n mening natuurlijk, maar wat me op valt is dat niemand kan zeggen waarom hij de OEM's niet lekker vind draaien..

terwijl ik toch heel duidelijk weet waarom bij mij de SL's de deur uit gegaan zijn ;p
Waarschuw beheerder
technics there is no other. gebruik ze al twaalf jaar aan een stuk door dat moet ik die oem eerst nog even zien volhouden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op vrijdag 12 augustus 2005 om 12:09:
iedereen z'n mening natuurlijk, maar wat me op valt is dat niemand kan zeggen waarom hij de OEM's niet lekker vind draaien..

terwijl ik toch heel duidelijk weet waarom bij mij de SL's de deur uit gegaan zijn

kan iemand me vertellen wat dan wel goed is...of wat lekkerder draai...ik ben nu echt zo'n onzkeer ventje dat niet weer welke draaitafels ie wil...

ik ga draaien...
speedcore/breakbeat
8)

of maakt dat niet uit..:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op vrijdag 12 augustus 2005 om 12:09:

terwijl ik toch heel duidelijk weet waarom bij mij de SL's de deur uit gegaan zijn

:p wrm een mercedes vervangen door een japanese auto?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 augustus 2005 om 00:42:
kan iemand me vertellen wat dan wel goed is...of wat lekkerder draai...ik ben nu echt zo'n onzkeer ventje dat niet weer welke draaitafels ie wil...

ik ga draaien...
speedcore/breakbeat

Technics :) 1200/1210 mk2 of (mk5)
redenen:
gaat enorm lang mee (geen plastieke brol zoals de oem bakken)
eenvoudig
betrouwbaar
prof look
voelt lekker aan
waar voor je geld
Waarschuw beheerder
gaat enorm lang mee (geen plastieke brol zoals de oem bakken)

Plastic ?? deckplate e.d. is gewoon metaal zoals de technics en onderkant is bij de sl ook van een soort rubber. al is de interne demping van de SL wel beter dan die van de OEM.. Maar op grote feesten heb je nogsteeds wel freefloats e.d. nodig dus echt een super groot voordeel is dat niet

eenvoudig

Alles wat je niet gebruikt zit ook niet in de weg ;)
En opzich is de OEM wat eenvoudiger want je hoeft geen quartzlock er af te halen, en bij de (mk2) de pitchrange eventueel aan te passen.

betrouwbaar

Motor e.d. zit bij de OEM beter in elkaar en in dat opzich is hij veel betrouwbaarder.. Ik vind dat ook altijd wel overschat worden, want een intensief gebruikte SL begint na 5/6 jaar ook gammel te worden. (ik ga er zelf trouwens wel van uit dat een OEM dat iets langer red, gezien hoe hij met z'n motor omgaat)

prof look

Mee eens ;)
Ronde hoekjes vind ik nou niet echt heel erg mooi staan, en ben al helemaal geen fan van blauwe leds e.d.

voelt lekker aan

Mwa, draai maar eens wat langer op een OEM.. geen doorschieten na afremmen op de platter, en een 100x nauwkeurigere pitch, iig eentje die wel z'n volle bereik kan halen.

waar voor je geld

Absoluut niet, 25 jaar geleden hebben een aantal mensen een draaitafel ontwikkeld die toevallig erg goed is.. maar sinds dien is er eigelijk niets veranderd maar wordt er wel elke keer een niet nummer op geplakt (mk3/mk5/mk5g) want laten we eerlijk zijn, ze hadden wel iets meer kunnen verzinnen dan een paar blauwe leds, beschermkapje voor de aan/uitknop en een knopje voor de pitchrange (wat zelfs instappers al jaren er op hebben zitten).. en dan heb ik het niet eens over het "vreemde" extra gewichtje (want dat slaat echt helemaal nergens op..)

:p wrm een mercedes vervangen door een japanese auto?

je hebt het over een oldtimer (+25 jaar ;)) tegenover een lexus (perfect binnen in, foeilelijke buitenkant ;p)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vannacht weer op Technics' moeten draaien, maar eerlijk gezegd vind ik 't toch allemaal nét wat "gammeler" aanvoelen als m'n SynQ's en 't correctiegedrag is ook een heel stuk minder gemoedelijk.

Qua algehele "feel" lijken de Technics' best wel op de Reloop RP-4000's van een vriend van me. De super-OEM's bivakkeren meer in "a league of their own" die ver boven de rest staat, nu alleen nog die interne demping... :p

Waarschuw beheerder
Ik wou ook altijd de Technics serie, maar hebt toch voor Stanton gekozen en hoeft niet meer anders
Waarschuw beheerder
quote mount:

Motor e.d. zit bij de OEM beter in elkaar en in dat opzich is hij veel betrouwbaarder.. Ik vind dat ook altijd wel overschat worden, want een intensief gebruikte SL begint na 5/6 jaar ook gammel te worden. (ik ga er zelf trouwens wel van uit dat een OEM dat iets langer red, gezien hoe hij met z'n motor omgaat)

dit is helemaal geen probleem als ze slapjes worden breng je ze weg en wordt de magneet sectie weer opgewaardeert . voor 60 euri zijn ze weer als nieuw . trouwens dit probleem doet zich pas naar een jaar of 8 voor.
Waarschuw beheerder
ligt er een beetje aan hoe intensief er mee gewerkt wordt.. maar de tafels die wij in de verhuur hadden en dus heel wat feesten zagen hadden het na 5 jaar best wel gehad. de magneet kan idd weer worden opgewaardeerd, maar een beter motormanagement voorkomt dit gewoon.. en voorkomen is nog steeds beter dan. ..

Nu is dat opzich voor de MK2 allemaal niet zo gek, want dat ding is gewoon 25jaar geleden ontworpen en nu gewoon nog steeds een van de top draaitafels (tot voorkort DE top zelfs)
Maar neemt niet weg dat de prijs veelste hoog ligt, en er in die 25 jaar wel wat meer aan gebeurt zou mogen zijn dan nu het geval is. (al ga ik er eigelijk een beetje van uit dat de echte kennis weg is bij technics... want sommige veranderingen maakte de TT juist slechter, bijv. gewichtje op de headshell bij de mk3 :S)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nou ik gebruik ze al twaalf jaar sleep ze mee naar eigen feesten binnen en buiten ,zonder flight cases , ze staan langer aan dan uit en in die twaalf jaar heb ik er een keer onderhoud aan laten plegen. en dat moet ik een ander merk nog maar een s zien te evenaren. er zijn heel veel firmas die denken deze kwaliteit te kunnen evenaren maar technics heeft dit ontwerp al een dikke 30 jaar en als het niet goed was geweest dan hadden ze vast veranderingen aangebracht.
Waarschuw beheerder
Zo denken ze bij technics dus ook ;)

Ik moet toegeven dat het zeker de afgelopen 25-30 jaar verre weg de beste TT's waren, maar ontworpen door iemand 30 jaar geleden.. en ze hebben naar mijn idee gewoon de kennis niet meer om er echt iets nog beters van te maken.. was ook niet nodig want er bestond niets dat ze kon vervangen.. alleen nu ligt dat toch wel even heel anders, want de mensen die de OEM ontworpen hebben hebben technisch gewoon iets heel erg goeds afgeleverd.. met 100x meer en betere veranderingen t.a.v. de sl 1200 mk2 dan technics zelf.. en ik denk niet dat ze dat bij technics verwacht hadden ;)
De kennis is een klein beetje weg daar heb ik het idee, want de mixer is ook niet echt meer dan aardig, en de cd-speler is vooral erg mooi..
Waarschuw beheerder
de rest interessert me niet echt, maar ik denk dat ze hun tijd vervooruit waren met de sl. alles wat er teveel op zit kan namelijk ook kapot.
ze hebben bij technics het idee gehad om de produktie te stoppen reden?
ze gingen niet kapot en dus werden er te weinig verkocht noem me een merk dat dat luxe probleem ook heeft en ik ben de eerste die m probeert.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat Dateq dat probleem ook wel heeft, want als er een stukje dj gear is wat echt onverwoestbaar is
dan is het wel een LPM/GMP (drinkt in z'n leven meer bier dan de dj's die er achter staan en werkt nog perfect. :)

mwa de SL's kunnen weldegelijk kapot.. want bijv. dat plasticrooster onder de platter is niet heel handig gedaan, valt er wat op qua drank loopt het zo over de print heen. Maar ben wel met je eens dat de SL z'n tijd vooruit was, het is alleen zo jammer dat ze met de 25 jaar voorsprong niets gedaan hebben.. en dan nog de prijs die ze er voor vragen maakt het mij dat ik geen Technics fan meer ben ;)
Waarschuw beheerder
aha .maar dat heeft niks met de kwaliteit van het apparaat te maken het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is de stugge plastic afdek kap. maar na zoveel jaar hadden ze idd de prijs wel eens kunnen laten zakken.
ik weet niet wat die oem weegt trouwens ,maar massa van het apparaat zegt ook een hoop he ivm stabiliteit. ik blijf wel gewoon een fan zeg maar.
Waarschuw beheerder
ik vind ze zeker ook lekker draaien hoor dat is het punt niet ;)

maar ik ben ook echt gear verslaafd, en als ik de techniek en afwerking binnen in een oem zie en de verouderde techniek van een SL dan ben ik voor de OEM

Overgens weegt een OEM 11kg, en de technics 12kg als ik me niet vergis, dat merk je dus ook in interne demping terug natuurlijk :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op zondag 14 augustus 2005 om 14:49:
maar ik ben ook echt gear verslaafd, en als ik de techniek en afwerking binnen in een oem zie en de verouderde techniek van een SL dan ben ik voor de OEM

ik bekijk met wat ik het meeste ben als dj, das net zoals bij een tv , pal en de europese tegehanger. Pal is beter, toch gebruikt men hier de andere (kan ff op de naam niet meer kome).

als je thuis met oem draait en op een feest kom je enkel technics tege, heeft jouw toestel dan nut? en wat doe je met je toestel? als het voor het beatmatchen is, mss ok dat je voor de oem gaat. Maar ik doe meer dan alleen die zaken ik jungle en scratch en persoonlijk het gevoel van een technics kan niet op tege de andere.
nu ik heb overlaatst op die sync wat liggen testen en dat viel al bij al nog mee, toch geef mij maar een technics.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tsja, maar zo ontstaat er nooit vooruitgang... want wat je hebt is altijd bekender en dus in dat opzich betrouwbaarder dan wat net op de markt is.

ik vind dat je technics op feesten moet laten staan omdat dan een matige dj niet kan zeggen dat het aan de "vreemde" gear ligt dat het mis ging.. voor al het andere werk zeker de OEM totdat de OEM ook als standaard gezien wordt en dan komt er weer wat nieuws :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op maandag 15 augustus 2005 om 21:02:
ik vind dat je technics op feesten moet laten staan omdat dan een matige dj niet kan zeggen dat het aan de "vreemde" gear ligt dat het mis ging

wie met een technics niet kan mixen, kan ook niet mixen met een oem. Ze liggen in de zelfde rank, alleen is de oem wat sterker van motor (ik vind dat net iets minder).
Waarschuw beheerder
heb al een jaar de sl dz 1200
dit is een beest van een apperaatje
Waarschuw beheerder
wie met een technics niet kan mixen, kan ook niet mixen met een oem. Ze liggen in de zelfde rank, alleen is de oem wat sterker van motor (ik vind dat net iets minder).

zeker mee eens, maar het komt echt voor dat dj's zeiken op de gear... je moest ze eens horen toen wij de DJM 600 vervingen door een Xone:62 en later 92 :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op maandag 15 augustus 2005 om 23:33:
zeker mee eens, maar het komt echt voor dat dj's zeiken op de gear... je moest ze eens horen toen wij de DJM 600 vervingen door een Xone:62 en later 92 :S

humz :s moest er elke keer 1 van die voor mijn neus staan was ik een gelukkig dj :D. Die Xone 62 en 92 zijn super paneeltjes :D
Waarschuw beheerder
ja zeker, is ook mijn mening.. en niet alleen super voor de dj maar ook voor de geluidsman ;)

alleen dan krijg je ineens dat mensen niet goed meer kunnen mixen met een 4 bands Eq enzo :(
net of dat aan die perfecte Eq ligt ;p

Waarschuw beheerder
precies, zo is het maar net, hier spreekt een geluidsman uit ervaring die (uit ergernis) ervoor zorgt dat als dj's komen waarvan ik weet dat ze met eq vervelen (HOOG ERBIJ) er op de monitors flink veel hoog bij zet uit noodzaak om het in de zaal lekker te BLIJVEN laten klinken :D

nood breekt wetten, ik heb equinox oordoppen...
Artiest Crosswire
Waarschuw beheerder
nja wat de draaitafels betreft lijkt het me toch vrij duidelijk...

tis en blijft een kwestie van smaak :D

ik heb sinds kort ook OEMs en ze bevallen me prima en al gaan ze wat jaartjes minder lang mee...ze waren ook stukken goedkoper dusjah t blijft toch een moeilijke keuze..

maar voor de mensen die nog twijfelen (wat ik ook heel lang gedaan heb) kan ik die OEM dingen zeker aanraden...ze draaien heerlijk en doen in mijn ogen niet onder voor technics :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van E - Freak (A&E) op maandag 15 augustus 2005 om 19:10:
ik bekijk met wat ik het meeste ben als dj, das net zoals bij een tv , pal en de europese tegehanger. Pal is beter, toch gebruikt men hier de andere (kan ff op de naam niet meer kome).

Net andersom ;)

NTSC is Amerikaans, PAL is Europees ;)
Waarschuw beheerder
en al gaan ze wat jaartjes minder lang mee

Ik persoonlijk verwacht dat ze juist langer mee gaan voordat ze gereviseerd moeten worden.. :)
Waarschuw beheerder
Ik vind het zo'n onzin als je roept dat OEMS minder goed zijn dan Technics. Mensen die op beide gedraaid hebben, kiezen vrijwel altijd voor de OEM. Alleen de mensen die al jaren meelopen en op Technics draaien, roepen dat technics nog steeds aan kop staat. Maar dat komt omdat je al jaren op die dingen draait, een klein beetje verandering is dan meteen slechter volgens die mensen, terwijl het juist een vooruitgang is...

Waarschuw beheerder
je moet open staan voor de verleiding (in dit geval draaibaarheid) ik heb eindelijk kunnen draaien op synq's en ben verkocht.. gewoon proberen en niet zeuren, de meeste mensen die zeggen dat het niets is hebben ze a: niet geprobeerd en b: moeten de voordelen erkennen van de technologie.

diegene die dat niet kan, do the homework en RTFM
Waarschuw beheerder
Vestax PDX 2000! SUper pro. tafel!