Partyflock

Forumonderwerp · 755701

Artiest {SHOWLIST artist 35918, 50714}
Waarschuw beheerder
Iedereen ken ze wel de beroemde 1200 mk2 van technic. Wordt algemeen nog steeds beschouwd al DE beste en meest betrouwbare draaitafel. Hoe zijn de meningen hier daarover??

Waarschuw beheerder
[cite]En als je ergens draait en het zit er niet op? Wat dan???[_cite]

Dan staat u met de spreekwoordelijke mond vol gebitselementen

Waarschuw beheerder
tering foutje
Werkzaam bij SoundKings
Artiest {SHOWLIST artist 32157, 54015}
Waarschuw beheerder
Het is eigenlijk maar net waaraan je gewend bent, ik heb twee st-150's, ze draaien voortreffelijk.
Nou heeft een maat van mij sl 1200 mk2, draait ook zeer goed maar ik geef toch de voorkeur aan de st-150, terwijl hij ze juist weer niet zo fijn vind.

Nou heb ik wel het gevoel, misschien juist omdat ze digitaal zijn dat er een klein tijdsverschil zit tussen het geluid direct van de naald, en uit je speakers/koptelefoon.
Als het geluid hard staat is het niet zo'n probleem, maar als je op een lager volume draait kan je er wel eens op gaan letten en dat is irritant.....

Waarschuw beheerder
Haha eindelijk weer eens gelachen op Partyflock, zo zie je maar, 2 dagen niet aanwezig en je mist weer een hoop ;) hulde aan iedereen! Zo zou een forum moeten zijn ;)

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder
Oke dan! (y)

Een tevreden klant is nooit weg natuurlijk!

2Broka,

Niet [_ maar [/ :)
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
De eerste club (waar ik het gezien heb) heeft de SL's de deur uit gedaan..
http://www.club-ik.nl/pictures.php?gallery=./03-26-05%20-%20Default%20met%20Don%20Diablo&image=club-ik-005.jpg#clubik

erg leuke club trouwens... Club-IK in almere (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zie een goede aanbieding voor de super OEM's!
http://www.audioboost.nl/info/akiyama-superaanbieding!!.html

In vergelijking tot technics erg verleidelijk ;)

Waarschuw beheerder
donateur
het enige wat technics gaat vervangen in clubs zijn cdspelers :)

Waarschuw beheerder
ik ben van plan om 2 OEM bakken te halen
wie kan me de voor en de tegens geven van
SYNQ
Akiyama
reloop 6000
8)
Waarschuw beheerder
donateur
monasso: Het is SuperOEM. De rp-4000 is bijvoorbeeld ook een oembak. (OEM = Original Equipment Manufacturer)

De voor en tegens, sjah, dat is eigenlijk alleen de kleur en dat is weer een kwestie van smaak :)
laatste aanpassing

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Plus dat de SynQ standaard geleverd wordt met een element waar de honden geen brood van lusten. ;) Die standaard Stantons wat er bij geleverd worden zijn bij mij zo langzamerhand wel aan vervanging door een paar Ortofon Concordes toe...
Waarschuw beheerder
donateur
Ohja, de synq's hebben ook nog een line-phono switch, maar je moet je afvragen of dat voor jou echt meerwaarde heeft. Zelf gebruik ik ze niet..

Dave: Idd, ik ga ze ook vervangen door concordes. Die headshells zijn zóóó 1999 O:)

Waarschuw beheerder
Monasso, zie bovenstaande of zoek anders op super OEM, vindt je alle info ; )

Waarschuw beheerder
ja dat snap ik maar het probleem is dat die technische gegevens me weinig zeggen...ik ga meestel op ervaringen van gebruikers af 8)

Waarschuw beheerder
h3h3 concordes :nee: whitelabels :jaja:

Waarschuw beheerder
pioneer :kwijl:

:/
Waarschuw beheerder
donateur
ja dat snap ik maar het probleem is dat die technische gegevens me weinig zeggen...ik ga meestel op ervaringen van gebruikers af

Maar je vraagt naar het verschil tussen precies hetzelfde apparaat in een andere kleur 8)

h3h3 concordes whitelabels

Wat is het grote voordeel van die whitelabels t.o.v. concodes dan?

Waarschuw beheerder
zien er geiler uit ;)

en (naar horen zeggen) gaat de naald meestal langer mee en minder slijtage) maar als dat zo is zal ook niemand een worst boeien :/
Waarschuw beheerder
donateur
dat is een kwestie van smaak. ik vind die concordes er juist super uit ziet :jaja:

dat van die naald zou best kunnen, maar die van de white label zijn ook weer anderhalf keer zo duur O:)

Waarschuw beheerder
Montana, PM anders Mount eens, die heeft er 2 staan, Hij heeft behalve verstand van de techniek ook de draaiervaring in vergelijking tot sl1200's

Ik zeg vanuit de techniek.. Gaaan met die banaan (gewoon kopen) k heb ze zelf (nog) niet geprobeerd maar ga dit zeer binnenkort echt eens doen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geld speelt geen rol B-)

Artiest Solar
Waarschuw beheerder
Technics is uitgebreid verslagen. SUPER OEM bakken, zoals de American Audio en de Synq en de RP-6000 zijn de beste tafels

Artiest Mojack
Waarschuw beheerder
Technics raakt nog steeds iedreen..
Het kost een beetje maar zodra je erop losgaat dan vergeet je weet je :P
Ik heb ze al meerdere malen verkocht(4 keer geloof ik :S )
Maar nu blijf ik gwoon op me trouwe SL's mixen..
Technics wordt niet verslagen kerel!:no:

Waarschuw beheerder
Technics wordt niet verslagen kerel!:no:

Reken maar van :yes: vriend. Het is moeilijk te geloven maar er zijn gewoon beter tafels. En ze zijn goedkoper. Beetje naief om te blijven zeggen dat Technics niet verslagen wordt.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 32270, 61062}
Waarschuw beheerder
ze zeggen dat de super oem bakken beter zijn
maar ik heb 2 technics sl 1200 en jah ze zijn te di kvoor woorden
kan er lekker mee draaien
ik denk dat technics nog het beste blijven
Waarschuw beheerder
die superoem bakken van sync citronic enz...zijn super goed!
goeie arm en zeeeer sterke motor...kan technics niet tegen aan (Y)

Reloop RP-6000 MK5 S (same shit) 349, duitsland :)
[img width=300 height=200]http://www.dj-laden.com/shop/Bilder/mittel/010718.jpg[/img]
laatste aanpassing

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
Iedereen vergeet even dat de arm fabrieks af ramvol met speling zit en die dus wel even verwijderd moet worden.

Technics heeft dus de betere papieren als het gaat om de arm. Ook op het dempings vlak wint de SL het met gemak. Op al het andere wint de OEM bak het.

Eris dus geen sprake van de beste maar er is sprake van 2 zeer aan elkaar gewaagde draaitafels. Alleen als je gaat kijken naar bang for bucks dan wint de OEM het met gemak.
Waarschuw beheerder
donateur
[...]
Ook op het dempings vlak wint de SL het met gemak. [...]

En dan staat er op je site:
Deze OEM draaitafel (welk merk het ook is) is naar mijn idee een absolute technics beater op alle fronten. Het enige wat ik heb kunnen vinden is de demping maar daar heeft de SL net zo veel last van als de OEM draaitafel en dus is het op zich geen punt van afkeuring.

Wat is 't nu? Is technics qua demping veel beter, of niet/nauwelijks? :9
Waarschuw beheerder
Iedereen vergeet even dat de arm fabrieks af ramvol met speling zit en die dus wel even verwijderd moet worden.

zeker waar....maar even als je kijkt naar andere TT onder de technics prijs...zijn meestal trieste armpjes die niet af te stellen zijn :)
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest {SHOWLIST artist 7273, 36976}
Waarschuw beheerder
ik blijf bij technics, heb er 3 staan :) bevalt me prima en voldoet aan mijn eisen.

Waarschuw beheerder
zeker waar....maar even als je kijkt naar andere TT onder de technics prijs...zijn meestal trieste armpjes die niet af te stellen zijn

Das ook wel waar, van een Super OEM bak arm is best wat moois te maken..... zolang je de speling er maar af haalt.

En de enige die ik ken die dat als service levert en dat daadwerkelijk ook goed kan is Andre Huisman van New-Line Alle anere OEM bakken die ik bij andere shops vandaan heb zien komen en zogenaamd door een vakkundig iemand van speling waren ontdaan hadden allemaal te strak afgestelde lagers en je wil niet weten watvoor een beroerd resultaat dat heeft op de slijtage van je vinyl en naald.

Bedoeling van een toonarm is at ie vrij kan bewegen, met speling op de arm kan ie dat nog steeds en dus is speling mits niet te erg geen ontzettende ramp. Kan de arm echter niet vrij bewegen dan ben je flink genaaid zoals we dat in de volksmond noemen ;)

Overigens hebben de nieuwe Technicsen (MK5 en M5G) ook wel verdaht vaak last van speling op de arm, het lijkt er dus op dat men het ook aan het verleren is in de Matsushita (technics) fabriek...

Verder is het best mogelijk om alle armen af te stellen en alle armen op die van de Numark TTX en TT serie na zijn zo goed als speling vrij te krijgen (het beetje speling wat er dan nog op zit zullen 999 van de 1000 mensen niet eens voelen.
Waarschuw beheerder
als je maar niet de Numark - TT 1610 bedoelt hehe

plastic klote ding :)
Waarschuw beheerder
@ ppexx nee die bedoel ik idd niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Sander ik vind Technics gwoonweg het beste..
Heb verschillende draaitafels gehad en op vele staan mixen maar tog vind ik dat technics voorlopig nog niet verslagen zal worden..
Kijk ze zijn wel wat duurder maar concurrentie blijven ze houden ;)
Maar kerel ieder zijn gear :P
Waarschuw beheerder
Ik heb thuis Technics en heb nu een paar keer op Synqs gedraaid, maar zo geweldig vind ik die dingen niet...met bijsturen merk je weliswaar dat de motor sterker is (je slingert je rot), maar met afremmen staat ie juist zo stil...
Dus voor mij blijven t gewoon Technics voorlopig, al is dat denk ik ook wel een kwestie van gewenning. Die SuperOEMs zijn iig een stuk beter dan wat voor Soundlab of JB dan ook
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 maart 2005 om 14:47:
Ook heeft de Technics dit onderdeeltje niet, waardoor de OEM-bak veel sneller corrigeert als je hem een zwieper verkoopt:

Moet je 'm maar geen zwieper verkopen denk ik dan.

Ik persoonlijk vind dingen als 16% pitch, reverse, 78 toeren en ga zo maar door, volkomen nutteloos.
Hoe meer basic hoe beter. Je moet er gewoon op kunnen draaien en meer niet.

Heb zelf ook super-OEM bakken gehad en heb ze na 3 maanden de deur uit gedaan en technics SL1210mk5's aangeschaft.

Nou, voor mij niks anders meer. Maar ja, als anderen een andere mening hebben, respect.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rogier Zeebregts op zaterdag 30 april 2005 om 21:13:
Maar ja, als anderen een andere mening hebben, respect.

Inderdaad.

Laat iedereen maar gewoon pakken wat ie pakken wil aan gear. Voordeel daarvan is dat standaarden verdwijnen en dat een DJ zich aan moet kunnen passen.

Voor een goede dj is dat een kwestie van 2 of 3 plaatjes aan tijd.

Ander voordeel is dat als er geen standaard is dat betekent dat er onderlinge concurentie is waardoor merken zullen moeten blijven vernieuwen om elkaar af te troefen met features. Ander voordeel is dat de prijzen omlaag gaan door concurentie.

Uitspraak van WhatsNext op zaterdag 30 april 2005 om 15:47:
Ik heb thuis Technics en heb nu een paar keer op Synqs gedraaid, maar zo geweldig vind ik die dingen niet...met bijsturen merk je weliswaar dat de motor sterker is (je slingert je rot), maar met afremmen staat ie juist zo stil...

Ik weet niet op wat voor syns jij hebt gedraaid maar de motor van mijn SL1200M3D (en de motor is nooit veranderd in een SL, zelfs in de nieuwste versies niet) staat sneller stil bij een handmatige correctie dan die van een Synq....

Dat het makkelijker aan voelt is omdat de motor zo afgeregeld is dat hij een gebruiker de mogelijkheid geeft deze handmatig te kunnen corrigeren zonder overshoot (iets wat een SL wel heeft... na een correctie omlaag zal deze iets door schieten). Qua correctie gedrag wint de OEM bak het dus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rogier Zeebregts op zaterdag 30 april 2005 om 21:13:
Ik persoonlijk vind dingen als 16% pitch, reverse, 78 toeren en ga zo maar door, volkomen nutteloos.

Euhmmmmmm als je gewoon niet aan het knopje zit gebeur er ok niets hoor. Features gaan echt niet vanzelf aan of uit en in de weg zitten ze nou ook niet echt.....

Dat is naar mijn mening dus een beetje een "loze" beredenering.

Zeg dan dat je gewoon een harde plasser krijgt van een SL en dat je daar als beginnend dj altijd al van hebt gedroomd en dat je gewoon een liefde hebt voor de SL.... ;)
Daar is niks raars aan hoor, hebben mensen ook met auto's ;)

Bovenstaand stukje is niet lullig bedoeld hoor maar dat is in 99 van de 100 gevallen wel de reden waarom iemand voor Technics kiest.... niets mis mee want je koopt waar je zelf het beste gevoel bij hebt en godzijdank kun je vandaag de dag uit meerdere producten kiezen.

Waarschuw beheerder
donateur
sterkere motor of niet...

de technics heeft wel al heel wat jaartjes bewezen dat de moter perfect blijft en altijd zn power behoud.

stanton heeft iets meer naam richting geluid ja...

maar t is ook gewoon idd het dromen naar n mooie SL set als beginner zijnde :D ookal zijn dr betere... toch heb je die altijd willen hebben en kies je toch voor die :p

Waarschuw beheerder
voor mij zijn ze perfect ik heb ze inmiddels helemaal door.. het is net fietsen :D

heb mijn m5g's al bijna een jaar nooit iets mee gehad en ik hoef geen andere decks hoor..

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
kheb de synqs....gekocht bij new-line...;)
ben er tevreden over en daar doe k t lekker mee......had ik technics gekocht en was ik daar tevreden over dan deed ik het daarmee........zo simpel is het...:)

een van de grootste voordelen van technics is dat ze (nog) in bijna alle clubs als standaard zijn....

Hoe meer basic hoe beter. Je moet er gewoon op kunnen draaien en meer niet

beetje nutteloze opmerking.....16% is fijner dan je zelf denkt...veel fijner...:) persoonlijk vind ik de 10/20% knop ook zeer riant....:) heb nooit meer dat een plaat te snel/te langzaam is...wat je bij jouw technics zeker wel af en toe hebt....en sja, dat plaatje kan je dus dan niet draaien.....

Waarschuw beheerder
donateur
voor mij zijn ze perfect ik heb ze inmiddels helemaal door.. het is net fietsen

heb mijn m5g's al bijna een jaar nooit iets mee gehad en ik hoef geen andere decks hoor..

sja....de m5g's....als k het geld had was ik zeker voor die gegaan....:) (l)16%

Waarschuw beheerder

Ik ga dus echt niet 4x krom liggen voor basics! Doe mij dan maar de helft van het geld en meer opties zodat anderen er ook nog een keer wat aan hebben. Mochten ze wel meer dan 8% willen pitch of reversen of start / stop snelheid willen instellen of wel het lampje willen vervangen of wel meer correctiegedrag willen of... of... of... dan kunnen ze met mijn tafels uit de voeten en met die 'basics' niet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 april 2005 om 23:40:
Ik weet niet op wat voor syns jij hebt gedraaid maar de motor van mijn SL1200M3D (en de motor is nooit veranderd in een SL, zelfs in de nieuwste versies niet) staat sneller stil bij een handmatige correctie dan die van een Synq....

Dat het makkelijker aan voelt is omdat de motor zo afgeregeld is dat hij een gebruiker de mogelijkheid geeft deze handmatig te kunnen corrigeren zonder overshoot (iets wat een SL wel heeft... na een correctie omlaag zal deze iets door schieten). Qua correctie gedrag wint de OEM bak het dus.

Ik ken alle technische details allemaal niet, zo voelde t iig gewoon aan....misschien waren die Synqs ook wel gewoon gaar, kweenie
Waarschuw beheerder
technics sl-1200 mkII zijn zeker ni de beste, wel de meest courante. in een dancing is het vast en zeker wel de standaard die gebruikt wordt, daarom dat ie door particulieren ook de meest gekochte is.

Waarschuw beheerder
En de 8 % van technics. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Er zijn maar weinig tracks die van goed klinken op + 9. Maar er schijnen een hoop mensen te zijn die de 8% ook een vande kritiek punten van technics vinden
Waarschuw beheerder
ik vind het ook veel beter als je technics hebt
op elk feest waar je dan draait staan er technics sl1200
(tenminste bij mij wel)
dus als je thuis flink oefent hoef je dan ook geen zorgen te maken als je op een feestje staat

super oem bakken zijn misschien wel beter
alleen op welk feest staan ze nou :S?